انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 14 از 55:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
سامسونگ: سرویس پیام رسان ChatOn پابرجا خواهد ماند

بر اساس اخباری که در طول چند روز گذشته منتشر شد، سامسونگ قصد دارد تنوع زیاد بخش گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد و دیروز نیز اعلام شد، به دلیل نظام بخشیدن به کسب و کار‌ها، بخش تجهیزات نظامی سامسونگ با ارزش ۲ میلیارد دلار فروخته شد . اما سرویس پیام رسان CahtOn نیز جزئی از سرویس‌های بلاتکلیفی است که ظاهرا سامسونگ علاقه‌ای به داشتن آن ندارد.
روزنامه تایمز کشور کره اعلام کرد که سامسونگ درصدد است، سرویس CahtOn را به دلیل عدم سود‌هی به شکل منطقه‌ای تعطیل کند. اما این کمپانی کره‌ای در واکنش به این ادعا، با انتشار خبری در وب‌سایت The Verge این شایعه را تکذیب کرده است.
سامسونگ اعلام کرد که سرویس پیام‌رسان ChatOn همچنان به صورت جهانی در دسترس مردم قرار خواهد داشت.
با اینکه چت‌آن، سرویس پیام رسان محبوبی نیست اما باز هم شنیدن این خبر خوشحال کننده است.
سرویس ChatOn در حال حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر دارد که در مقایسه با تعداد کاربران ۶۰۰ میلیون نفری وی‌چت و ۵۰۰ میلیون نفر کاربر واتس‌اپ، تعداد کاربران پیام رسان سامسونگ ناچیز به شمار می‌روند. شاید دلیل همین تعداد کاربر هم وجود پیش‌فرض این پیام رسان در دستگاه‌های سامسونگ باشد و این اپلیکیشن تاکنون نتوانسته با ویژگی‌هایی که در اختیار دارد کاربران بیشتری را جذب کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کاسپرسکی: کامپیوترهای دفتر ریاست جمهوری کشوری در خاورمیانه به رجین آلوده است

وقتی کرم استاکس‌نت کشف شد که اختصاصا برای خرابکاری در سانتریفیوژهای ایران طراحی شده بود، بسیاری از آن به عنوان «نخستین جنگ‌افزار جنگ سایبری» در جهان یاد کردند. توانایی‌های رجین و شیوه کار پیچیده و هوشمندانه‌اش نشان می‌دهد که استاکس‌نت یک مورد خاص نبوده و دستگاه‌های اطلاعاتی روی ساخت جنگ‌افزارهای سایبری سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کرده‌اند.
متخصصان امنیت اینترنت می گویند که بدافزار بسیار پیشرفته ای را شناسایی کرده اند که یک دولت با استفاده از آن به بانک ها، شرکت های مخابرات، شرکت های هوایی و نهادهای رسمی و دولتی نفوذ کرده است و از آنها جاسوسی می کند.
این بدافزار که مایکروسافت آن را رجین (Regin) نامیده، به شکلی طراحی شده که بی آنکه ردی از خود بجا بگذارد، به اعماق شبکه های کامپیوتری نفوذ و برای ماهها یا سالها اطلاعات آن را به بیرون منتقل می کند.
سیمانتک، شرکت امنیت فضای مجازی در آمریکا دیروز در باره این بدافزار گفت: "رجین یک تهدید بسیار پیچیده است که برای جمع آوری سیستماتیک اطلاعات یا در کارهای امنیتی استفاده می شود."
به گفته سیمانتک، "تولید و اجرای این بدافزار به سرمایه گذاری قابل توجه، امکانات و وقت نیاز دارد که نشان می دهد یک دولت مسئول آن است."
به گفته ویکرام تکور، مدیر امنیت سیماتک، رجین فقط شماره کارت های اعتباری یا اطلاعات حساب های بانکی را جمع آوری نمی کند، بلکه طوری طراحی شده که با دقت زیاد اسکرین شات می گیرد، فایلهای پاک شده را کپی می‌کند، ارتباطات دیجیتال از جمله مکالمه با موبایل را زیر نظر می گیرد و گذرواژه‌ها را سرقت می کند.
شواهدی که از کامپیوترهای آلوده به رجین جمع آوری شده نشان می دهد که این بد افزار دستکم از سال ۲۰۰۸ به کار گرفته شده، اما احتمال دارد نمونه‌های اولیه آن از سال ۲۰۰۳ به کار گرفته شده باشند.
به گفته سیمانتک، نیمی از مواردی که نفوذ رجین به آنها مشخص شده در عربستان سعودی و روسیه بوده است.
متخصصان سیمانتک با توجه به طراحی و عملکرد رجین، حدس می زنند این بدافزار در چین یا روسیه طراحی شده باشد.
برخی از منابع هم از روی شواهد فرعی به این نتیجه رسیده اند که این بدافزار در حملات سایبری به اروپا به کار گرفته شده بود، همان حملاتی که ادوارد اسنودن، دستگاه اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا را عامل آن دانسته بود.
سازمان امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر درباره رجین خودداری کرده است.


کشورهایی که کاسپرکی رد رجین را در آنها گرفته است:
ایران، افغانستان، بلژیک، برزیل، فیجی، آلمان، الجزایر، هند، اندونزی، کیریباتی، مالزی، پاکستان، روسیه و سوریه


برخی از کارشناسان رجین را شبیه بدافزار معروف استاکس نت دانسته اند، نرم افزاری که گفته می شد سازمان اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل تولید کرده اند و به شبکه های کامپیوتری در ایران از جمله به نیروگاه هسته ای بوشهر نفوذ کرده بود.
به گفته متخصصان سیماتک، رجین از نظر پیشرفته بودن و نوآوری بی رقیب است.
دیروز یک شرکت دیگر امنیت اینترنتی، کاسپرسکی، اعلام کرد که از دو سال پیش این بدافزار را ردگیری کرده و متوجه شده این برنامه "محیرالعقول" با طراحی بسیار پیشرفته خود حداقل به چهارده کشور از جمله ایران نفوذ کرده است.
کاسپرسکی در گزارش خود به یک کشور خاورمیانه، بدون ذکر نام، اشاره ویژه ای دارد، در این کشور تمام کامپیوترهای آلوده "با هم در ارتباط هستند و یک شبکه همتا به همتا (P2P) تشکیل می دهند. در این حلقه همتا به همتا، دفتر ریاست جمهوری، یک شبکه موسسات آموزشی و یک بانک نیز وجود دارد."
به گفته متخصصان کاسپرسکی، حتی به یکی از کامپیوترهای آلوده به این بدافزار در کشور مورد نظر، نرم افزاری برای ترجمه مکالمات داده شده است. اطلاعات بعد از ترجمه به یک سرور کنترل و فرمان در هند فرستاده می شود.
در میان کشورهایی که نامشان در گزارش کاسپرسکی آمده، فقط ایران و سوریه در خاورمیانه هستند، اما برخی گفته‌اند شاید کاسپرسکی افغانستان و پاکستان را جزء کشورهای خاورمیانه در نظر گرفته است.


ایران: گزارشی از ورود رجین نداشته ایم
اما محمود واعظی وزیر ارتباطات ایران امروز نفوذ رجین را به این کشور تکذیب کرد: "مرکز SOC (امنیت شبکه) شرکت زیرساخت در مرکز مخابراتی امام خمینی، قابلیت شناسایی ویروس‌ها و افزارهایی را که از خارج وارد ایران می‌شوند دارد و معمولا با این موارد مقابله می‌کند، اما ما تاکنون گزارشی از ورود ویروس رجین نداشته‌ایم."
به گزارش کاسپرسکی، رجین می تواند فرمان های خود را از طریق شبکه ای که به آن نفوذ کرده به شبکه بعدی منتقل می کند و به این ترتیب خود را مخفی نگه دارد.
با این حال، متخصصان هنوز نمی دانند رجین چگونه به کامپیوتر هدف نفوذ می کند، اما سیمانتک می گوید در یک مورد راه نفوذ مسنجر یاهو بوده است.
رجین پس از نفوذ، اطلاعات جمع آوری شده را مخفیانه به یک کانال فرمان و کنترل (C&C) ارسال می کند.
کاسپرسکی رد این سرورهای فرمان و کنترل را در هند (دو سرور)، بلژیک و تایوان یافته است، اما این الزاما به آن معنا نیست که این سرورها واقعا در خود این کشورها کنترل می شوند چون هر کس می‌تواند از هر جا که هست با آدرس اینترنتی هر کشوری سرور راه اندازی کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
'گوگل باید حق فراموش شدن را در تمام دامنه های بین المللی رعایت کند'

شرکت گوگول زیر فشارهای تازه‌ای قرار گرفته تا 'حق فراموش شدن' را به جست‌وجوگر بین‌المللی خود در دامنه com. اضافه کند.
همزمان با افزایش فشارها بر گوگل برای رعایت حق فراموش شدن در تمام دامنه های خود پارلمان اتحادیه اروپا درباره جدایی سرویس جستجوی این شرکت از سایر سرویس های آن رای گیری می کند.
گروهی شامل سازمان های اروپایی نظارت بر ایمنی اطلاعات توصیه کرده اند این کار برای جلوگیری از دور زدن قانون ضروری است.
شرکت گوگل به در حال حاضر نتایجی را که در نسخه‌ اروپایی موتور جست‌وجوی این شرکت به دست می‌آید، از فهرست خود خارج می کند، اما این اطلاعات در نسخه‌ بین‌المللی همچنان دیده می‌شود.
این گروه که به گروه کاری ماده 29 معروف است، شامل 28 نهاد ملی اروپایی در قانونگذاری درباره حریم خصوصی می شود و گفته است کشورهای عضو را از دستورالعمل‌های جدید آگاه خواهد کرد.
در حال حاضر بازدیدکنندگان سایت گوگل در دامنه com. در ابتدا به نسخه‌های محلی این موتور جستجو ارجاع داده می شوند مثلا در بریتانیا و فرانسه بهgoogle.fr / google.co.uk هدایت می‌شوند.
در گوشه پایین سمت راست صفحه مرورگری که جستجوگر گوگل در آن وارد شده گزینه‌ای پیشنهاد می‌شود که کاربران را به google.com هدایت می‌کند. این گزینه (لینک) درصورتی که کاربران در ابتدا به نسخه‌ محلی مراجعه کنند، ظاهر نخواهد شد. با این وجود کاربران اروپایی به راحتی می‌توانند به فهرست‌های سانسورشده دسترسی داشته باشند.
یک سخنگوی گوگل گفته است هنوز از مقررات این گروه کاری مطلع نشده است اما به محض منتشر شدن این مقررات آنها را به دقت بررسی خواهد کرد.


'تعادل'
'حق فراموش شدن' بر اساس قانونی که دیوان دادگستری اروپا در اردیبهشت ماه تصویب کرد به رسمیت شناخته شد.
این رأی به یک شهروند اسپانیایی حق داد که جستجوگر گوگل، مقاله‌ای را که به مشکلات مالی او اشاره می‌کرد حذف کند، چراکه این موضوع به ۱۶ سال پیش بازمی‌گشت و او در حال حاضر آن مشکلات را پشت سر گذاشته بود. این تصمیم روی حضور واقعی مقاله های مورد نظر روی اینترنت تاثیری نگذاشت.
دادگاه اضافه کرد که در داوری درباره‌ دیگر شکایت‌ها باید میان "حساسیت نسبت به ااطلاعات مربوط به زندگی خصوصی، و منافع عمومی برای داشتن این اطلاعات" تعادل برقرار شود.
کمیسیون اروپا تصریح کرد که موتورهای جست‌وجو باید اطلاعاتی را حذف کنند که افراد درخواست آن را ارائه کرده باشند و ضوابط دادگاه درباره‌ حذف اطلاعات را دارا باشند. در مواردی که موتورهای جست‌وجو تصمیم به عدم حذف یک لینک داشته باشند، شخص می‌تواند مسئله را با نهاد محلی ایمنی اطلاعات یا دادگاه‌ محلی مطرح کند.
از آن زمان تاکنون، گوگل بیش از ۱۷۴ هزار درخواست دریافت کرده است که به بیش از ۶۰۲ هزار لینک مربوط می‌شوند.
این شرکت اعلام کرده که ۴۱.۵ درصد از لینک‌ها را حذف کرده اما ۵۸.۵ درصد از آنها را دست نخورده گذاشته است.
صفحه ای که به اسم بیوه یک مقتول در پرونده قتل اشاره می‌کرد، از نمونه‌هایی است که گوگل اقدام به حذف آن کرد. اما درخواست یک مرد برای حذف لینکی که به جرائم مالی او اشاره می‌کرد، پذیرفته نشد.


'مسئولیت سنگین'
غول تکنولوژی آمریکا پیش از این در دفاع از تفسیر خود از قانون گفته بود که کمتر از ۵ درصد از کاربران ساکن اروپا گزینه‌ تبدیل به google.com را انتخاب می‌کنند و اغلب آنهایی که چنین تصمیمی گرفته‌اند در سفر به سر می‌بردند.
دانیل نپ، مدیر تحقیقات تبلیغات در شرکت آی.اچ.اس در این باره توضیح می‌دهد که "اروپا، به ویژه آلمان در مورد حریم خصوصی نسبت به آمریکا حساس‌تر است."
او می‌گوید " این رویکرد منطقه‌ای به مشکلی جهانی بار اداری سنگینی را بر دوش گوگل گذاشته است تا بتواند شکایت‌ها درباره حق فراموش شدن را بررسی کند، درحالی که گوگل به ایفای چنین نقشی ابدا علاقه ندارد."
دانیل دپ در ادامه می‌گوید که "مقاومت شرکت گوگل در برابر حق فراموش شدن در مقیاس جهانی، تاکتیک این شرکت است تا به کمیسیون اروپا برای تجدید نظر درباره این قانون فشار وارد کند و این موضوع را برجسته کند که این کار در عمل امکان‌پذیر نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت ویژگی‌های جدید ویندوز 10 را در ژانویه توضیح خواهد داد

بسیاری از علاقه‌مندان ویندوز بی‌صبرانه در انتظار عرضه‌ی رسمی ویندوز 10 هستند. نسخه‌ای که وعده ویژگی‌های جالبی در آن داده شده است. حالا مایکروسافت درصدد است تا به معرفی دقیق ویژگی‌های ویندوز 10 طی مراسمی در اواخر ماه ژانویه بپردازد.
در حالی که مایکروسافت تصمیم دارد تا در اوایل ماه ژانویه در Consumer Electronics Show حضور داشته باشد، منابع خبری نزدیک به این شرکت اعلام کرده‌اند که ردموندی‌ها در یک نشست خبری جداگانه در اواخر ماه ژانویه پیش‌نمایش ویندوز 10 را برای مشتریان رونمایی خواهد کرد. پیش از این ردموندی‌ها اعلام کرده بودند که در اوایل سال 2015 در مورد جزئیات ویژگی‌های ویندوز 10 برای مشتریان توضیح خواهند داد که حالا به نظر می‌رسد این شرکت به وعده خود عمل خواهد کرد.
اولین معرفی ویندوز 10 در مراسم کوتاهی در شهر سن‌فرانسیسکو انجام شد و کمتر از یک ساعت طول کشید. اما به نظر می‌رسد این بار مایکروسافت قصد دارد تا به معرفی دقیق ویندوز 10 بپردازد. البته ویژگی‌های زیادی هست که مایکروسافت می‌تواند راجع به آنها صحبت کند از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رابط کاربری لمسی جدید ویندوز 10 که از آن با نام Continuum یاد می‌شود، اشاره کرد. همچنین مایکروسافت در مورد برنامه‌هایش برای ویندوزفون و تبلت نیز صحبت خواهد کرد و البته انتظار می‌رود توضیحاتی در مورد بروزرسانی‌های داشبورد ایکس باکس وان هم در این نشست ارائه شود.
ویندوز 10 طوری طراحی شده تا در ابزارهای مختلف شامل PC، تبلت، گوشی‌های هوشمند و البته ایکس باکس وان مورد استفاده قرار گیرد. بدون تردید طی روزهای آینده طلاعات بیشتری در مورد جزییات این رویداد مایکروسافت منتشر خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، سونی را به تبلیغات گمراه‌کننده در مورد پلی‌استیشن ویتا متهم کرد

کمیسیون تجارت فدرال، شعبه آمریکا بخش سرگرمی‌های شرکت سونی را متهم به پخش تبلیغات گمراه‌کننده و وعده‌های دروغین در مورد کارکردهای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا کرده است.
سونی در اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل سال ۲۰۱۲ که کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا را در کشور آمریکا عرضه کرد، تبلیغات و مانورهای بسیاری بر روی قابلیت‌های ریموت پلی و به نوعی Cross-Platform و Cross-save این دستگاه انجام داده بود که با استفاده از آن‌ها، امکان اجرای بازی‌های کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 میسر می‌شود، اما بسیاری از این وعده‌ها و تبلیغات تا این لحظه عملی نشده‌اند و مشتریان زیادی هم با دیدن این تبلیغات سمت خرید کنسول رفته بودند که حالا نا‌امید شده‌اند.
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در جلسه‌ای که برای بررسی این موضوع برگزار کرده بود، با استناد به شواهد و مدارک و بررسی دقیق اوضاع و عملکردهای سونی، متوجه این موضوع شدند که تبلیغات گمراه‌کننده سبب شده است تا بسیاری از مردم به خاطر وجود آن قابلیت‌ها به سمت کنسول‌های دستی سونی بروند، اما در عمل به خاطر اجرایی نشدن هیچ یک از وعده‌ها، شاکی و ناراحت شده‌اند. این کمیسیون طبق قوانین، سونی را محکوم کرده است تا به تمام کسانی که کنسول را قبل از تاریخ ژوئن ۲۰۱۲ خریداری کرده‌اند، ۲۵ دلار پول نقد یا اعتبار دهند، یا کوپنی به ارزش ۵۰ دلار برای خرید بازی‌های پلی‌استیشن و استفاده از سرویس‌های شبکه‌ی پلی‌استیشن، به آن‌ها اهدا کند.
مدیر بخش حمایت از مصرف‌کنندگان FTC، جسیکا ریچ در مورد این قضیه و سیاست‌های کمیسیون تجارت فدرال گفت:
همان‌طور که می‌دانید، ما در حال وارد شدن به بزرگ‌ترین دوره‌ی خرید در طول سال هستیم(اشاره به اواخر سال میلادی) و شرکت‌های عرضه‌ کننده‌ محصول باید بدانند که اگر در تبلیغات خود، وعده‌ای برای قابلیت‌های محصول خود بازگو می‌کنند، درست مثل سونی، مکلف هستند تا به آن درجه و قابلیت دست پیدا کنند. FTC در قبال شرکت‌ها و کسانی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و تبلیغات گمراه‌کننده پخش می‌کنند، کوتاهی نخواهد کرد و برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.
سونی در تبلیغات آن زمان خود، وعده‌های انقلابی را برای پلی‌استیشن ویتا عنوان کرده بود. اتصال ویتا به کنسول پلی‌استیشن 3 و اجرای همه‌ی بازی‌ها بر روی نمایشگر ویتا و حتی قابلیت انتقال فایل‌های ذخیره‌ (Save) برای ادامه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن 3 با ویتا دور از خانه، از جمله وعده‌هایی بود که سونی به آن‌ها عمل نکرد.
FTC در ادامه افزود:
برای مثال، قرار بود کاربران ویتا هر زمان که بخواهند بازی را در کنسول پلی‌استیشن ۳ به حالت pause ببرند و ادامه‌ی آن را بر روی نمایشگر ویتا بیاورند و در هر جایی که می‌خواهند به خاطر وجود قابلیت‌ ریموت‌پلی، به بازی کردن بپردازند. این قابلیت بر روی تعداد بسیار کمی از بازی‌های PS3 وجود دارد که حتی کارکرد آن‌ها هم با گفته‌های سونی تناقص دارد. برای مثال اگر می‌خواهید بازی MLB 12: The Show را که در PS3 دارید، بر روی ویتا ادامه دهید، باید نسخه‌ی ویتای آن را هم خریداری کنید. یعنی دو نسخه از بازی را در اختیار داشته باشید در حالی که سونی یک چنین وعده‌ای نداده بود.
همچنین سونی اظهار داشته بود کسانی که نسخه‌ی 3G ویتا را خریداری کنند، می‌توانند به وسیله‌ی این شبکه به انجام بازی‌های چند نفره‌ی آنلاین مشغول شوند، اما باز هم یک چنین وعده‌ای تا این لحظه عملی نشده است.
سونی در تبلیغات خود، از بازی محبوب Killzone 3 استفاده‌های زیادی برد و در نمایشگاه‌ها و تبلیغات تلویزیونی نشان داد که این بازی به وسیله‌ی قابلیت‌ ریموت پلی بر روی ویتا قابل اجرا است، اما سونی هیچ‌وقت این قابلیت را به Killzone 3 اضافه نکرد و فقط چند بازی کوچک از ریموت پلی بهره‌مند شدند.
سونی با این‌که به وعده‌های خود در مورد ارتباط پلی‌استیشن ویتا و کنسول پلی‌استیشن 3 عمل نکرده است، اما در نسل هشتم کنسول‌ها توانست با ارائه‌ی قابلیت ریموت‌پلی برای پلی‌استیشن 4 و هم‌چنین گوشی‌ها و تبلت‌های سری Z2 و Z3 توجه بسیاری را به خود جلب کند و تا حد زیادی موفق باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در ژاپن برکنار شد

تاکاشی سنسویی، مدیر محصولات ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت در ژاپن پس از عملکرد ضعیف و کسب نتایج ناامیدکننده در فروش کنسول ایکس‌باکس وان، از سمت خود برکنار شد.
اگر اخبارهای فروش کنسول‌ها را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که عملکرد ایکس‌باکس وان در کشور ژاپن بسیار ضعیف بوده، به طوری که پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی این کنسول نسل هشتمی، فقط ۳۸,۹۲۷ دستگاه در این کشور فروخته شده که در مقایسه با رقبا، رقمی ناامیدکننده است.
به دنبال این فروش ضعیف، مایکروسافت مدیر بخش ایکس‌باکس ژاپن را برکنار کرد تا شخص توانایی را جایگزین وی کند. سنسویی هنوز در مایکروسافت فعالیت خواهد کرد و به دفتر مرکزی آمریکا منتقل خواهد شد.
گزارش‌ها حاکی است، در طول هفته گذشته، از ایکس‌باکس وان فقط ۷۷۶ دستگاه به فروش رسیده، در حالی که از کنسول پلی‌استیشن 4 ۱۲,۴۰۰ دستگاه و از Wii U نینتندو ۹,۶۰۰ دستگاه در ژاپن فروخته شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوشی خمیده G Flex 2 ماه آینده در CES رونمایی می‌شود

ال‌جی سال گذشته، گوشی خمیده‌ی G Flex را با صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر رونمایی کرد. حال به نظر می‌رسد این کمپانی کره‌ای قصد دارد به زودی نسل بعدی این گوشی را با نام G Flex 2 معرفی کند.
سال گذشته ال‌جی و سامسونگ گوشی‌های خمیده‌ی خود را معرفی کردند و با اینکه خیلی مورد توجه کاربران قرار نگرفتند و به تولید انبوه نرسیدند، اما خبر ساز شدند و در رسانه‌های مختلف به آن‌ها پرداخته شد. با این حال سامسونگ امسال گوشی هوشمند Galaxy Note Edge را با لبه‌ی منحنی جایگزین Galaxy Round کرد و ظاهرا ال‌جی قصد دارد G Flex 2 را در نمایشگاه CES 2015 لاس‌وگاس به نمایش بگذارد.
پیش از این نیز شایعه شده بود که ال‌جی گوشی هوشمند G Flex 2 را اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی و اوایل ۲۰۱۵ راهی بازار خواهد کرد.
براساس تازه‌ترین اخبار غیر رسمی، گوشی هوشمند G Flex 2 از طراحی منحنی شکل و مشابه نسل قبل بهره می‌برد و این بار نیز صفحه نمایش آن از نوع OLED پلاستیکی و انعطاف پذیر است. گفته می‌شود رزولوشن این صفحه نمایش از 720p در نسل اول به 1080p در نسل دوم ارتقاء خواهد یافت. بدنه‌ی دستگاه همچون نسل قبل از بافت خاصی است که بصورت خودکار ترمیم می‌شود و خط و خش‌های ایجاد شده روی آن پس از گذشت زمان از بین می‌رود.
یکی از مشکلات نسل قبلی G Flex، ابعاد نسبتا بزرگ آن بود که ظاهرا ال‌جی در نسل دوم، نسبت به بهبود آن نیز اقدام کرده و احتمالا صفحه نمایش بکار رفته در این تلفن کوچک‌تر از ۶ اینچ خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بنیاد گیتس دسترسی به تمام یافته‌هایش را آزاد اعلام کرد

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در امور عام المنفعه از توسعه‌ی کشاورزی تا تحقیق در راه درمان بیماری ایدز اکثراً در آفریقا فعالیت دارد اعلام کرد که از تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی تحقیقاتی که تمام هزینه یا قسمتی از آن را از این مرکز دریافت می‌کنند دسترسی به یافته‌هایشان به مدت دو سال برای نشریات آزاد خواهد بود.
شرط دریافت بودجه از این بنیاد گیتس برای پژوهشگران این است که پژوهشگر باید اطلاعات علمی‌اش را به منابع آنلاین که برای همه قابل دسترسی باشد انتقال دهد. باتوجه به اینکه امروزه اکثر مراجع علمی اینترنتی شده‌اند و دسترسی به آن‌ها برای عموم آزاد است این شرط بیشتر به منظور اعتماد سازی قرار گرفته است، اما ضرورت بعدی این است که نتایج تحقیقات تحت لیسنس جهانی Creative Commons Attribution 4.0 منتشر بشود. CC BY 4.0 مقرراتی است که به همگان اجازه‌ی استفاده از این نتایج را به هر نحوی می‌دهد حتی استفاده‌ی تجاری. پس از سال ۲۰۱۷ میلادی نیز تمام یافته‌های این بنیاد به صورت آزادانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
برخی از مجلات مبتنی بر حق انتشار هزینه‌ای را از نگارنده بابت انتشار مطالب به صورت عمومی دریافت می‌کنند، برای کمک به این دسته از نویسندگان بنیاد هزینه‌های معقول در رابطه با آزاد سازی محتوا را بر عهده خواهد گرفت. علاوه بر آن مقالاتی که دسترسی به آن‌ها محدود به افراد خاصی است فقط به مدت ۱۲ ماه و حداکثر تا سال ۲۰۱۷ می‌توانند این محدودیت را داشته باشند و پس از این مدت باید در اختیار عموم مردم قرار بگیرند.
در حالی که مقررات جدید بنیاد گیتس برای کمک به پیشبرد علم فوق‌العاده به نظر می‌رسد عده‌ای امکان سواستفاده از قسمت‌هایی از لیسنس Creative Commons را محتمل در نظر گرفته‌اند. ممکن است ناشران بزرگ قسمتی از یافته‌ها را تغییر داده و با تحریف از آن‌ها استفاده‌ی تجاری بکنند همچنین دانشمندانی که می‌خواهند مقالاتشان در مجلات تخصصی حرفه‌ای منتشر شود ممکن است با وجود این قوانین نتوانند به خواسته‌هایشان برسند. به هر حال این قوانین بنیاد عام المنفعه‌ی گیتس تصمیم بزرگی برای آزاد سازی علم و کمک به پژوهش‌های علمی و افزایش سطح زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کوالکام علاوه‌بر گوشی‌های‌هوشمند به حوزه‌های دیگر وارد می‌شود

در حال حاضر کوالکام در دنیای گوشی‌های هوشمند دارای جایگاه ویژه‌ای است، ولی این شرکت در نظر دارد به حوزه‌های دیگر نیز وارد شود. در ادامه به برخی از فعالیت‌های کوالکام می‌پردازیم.
بدون تردید تصمیم کوالکام برای حضور در حوزه‌های دیگر فناوری چندان غیر منتظره نیست. در حال حاضر چیپ‌های اسنپ‌دراگون این شرکت مغز متفکر بسیاری از گوشی‌های هوشمند پیشرفته بازار هستند و این نکته برای کوالکام بسیار حائز اهمیت است تا نفوذ چشم‌گیر خود در بازار گوشی‌های هوشمند را در دنیای گجت‌های پوشیدنی، خودروها، لوازم خانگی و غیره تکرار کند. این شرکت همچنین نیم‌نگاهی به بازار سرورها دارد جایی که اینتل با قدرت در آن پیشتازی می‌کند.
سال 2007، پس از آن که کوالکام موفق شد، Texas Instruments را به عنوان پیشتاز تولید چیپ موبایل پشت سر بگذارد، این شرکت، سیستم-روی-یک-چیپ اسنپ‌دراگون را معرفی کرد که CPU، GPU و ارتباطات وایرلس را در قالب یک بسته ارائه می‌داد و از این رو با استقبال تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مواجه شد، چرا که به آنها کمک می‌کرد تا راحت‌تر بتوانند این قطعات را در طراحی گوشی‌های خود جای دهند. زمان معرفی اسنپ‌دراگون دقیقا به موقع بود! چرا که در همین سال اپل گوشی آیفون را معرفی کرد که شوک بزرگی به بازار موبایل بود. در چنین شرایطی، سیستم-روی-یک-چیپ اسنپ‌دراگون کوالکام بهترین ابزار برای هر شرکتی بود که قصد داشت با اپل رقابت کند.
Raj Talluri قائم مقام ارشد محصولات کوالکام می‌گوید:
در حال حاضر علاقه‌مند به حضور در فعالیت‌های دیگری در کنار تجارت اصلی خود یعنی گوشی‌های هوشمند هستیم و وارد بازارهای روبه رشد و جذاب جدید می‌شویم، آن هم با سطحی از خلاقیت که کوالکام ارائه می‌دهد.
ساعت هوشمند Toq یکی از محصولات جدید کوالکام است و همانند بسیاری از کنترل کننده‌های سلامتی، این ساعت می‌تواند قدم‌های شما و فعالیت‌های دیگر روزانه را ثبت کند. این ساعت از چیپ کوالکام بهره می‌‌برد. حتی سایر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند مانند سامسونگ، ال‌جی و ایسوس نیز از پردازنده اسنپ‌دراگون 400 در ساعت‌هوشمند اندروید وِر خود استفاده می‌کنند. البته کوالکام هنوز چیپ مخصوص گجت‌های پوشیدنی ارائه نکرده و از همان چیپ‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند در این محصولات نیز استفاده می‌شود.
این شرکت همچنین در اقدامی مشابه به دنیای خودروسازی نیز وارد شده است. در حال حاضر چیپ‌های ساخت این شرکت ماشین‌ها را به سرویس‌هایی مانند OnStar متصل می‌کنند اما کوالکام به دنبال پیشرفته‌تر کردن داشبورد خودروها و امکانات سرگرمی برای صندلی‌های عقب خودرو است.
شرکت کوالکام در تحول واقعیت مجازی نیز با همکاری با Oculus VR و سامسونگ نقش کلیدی ایفا کرده است.به کمک کوالکام، سامسونگ در Gear VR به فریم ریت روان 60 فریم در ثانیه رسیده و مصرف انرژی را نیز بهینه‌تر کرده است.
علاوه بر موارد فوق، در شرایطی که اقدامات کوالکام برای ورود به بازار چیپ‌های سرورها به طور مستقیم مشتریان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اما یک قدم بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود. برای اولین بار کوالکام وارد بازاری می‌شود که در اختیار اینتل است، کاری که پیش از این توسط اینتل انجام شده بود. البته ورود کوالکام به این بازار خبر خوشی برای ادمین سرورها است که مشتاقانه در انتظار سرورهای مبتنی بر ARM هستند. این امر می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری نیز شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سامسونگ برای موفقیت نیاز به تجدید طراحی گوشی‌هایش دارد؛ حرف‌های درگوشی درباره گلکسی S6

با رونمایی از گلکسی نوت اج در آلمان، سامسونگ توانایی خود را در طراحی ثابت کرد. بنابراین لازم است این شرکت کره‌ای در طراحی سری جدید گلکسی اس تجدید نظر کند. نسل بعد سری اس سامسونگ گلکسی S6 نام خواهد داشت و شایعات درباره آن از هم‌اکنون آغاز شده است.
سامسونگ برای اینکه گلکسی نوت اج را در کشور آلمان عرضه کند، یک شرط گذاشت: مردم باید به آن رای دهند. بیش از ۱۲۰/۰۰۰ رای برای عرضه این دستگاه جمع شد و سامسونگ نیز از رویکرد جدید خود درباره ساخت گلکسی نوتی متفاوت خوشحال شد. اما این شرکت کره‌ای باز هم دست به ریسک خواهد زد تا نسلی کاملا جدید از سری اس را معرفی کند؟
بسیاری می‌پرسند چرا سامسونگ باید یک گلکسی نوت اج بسازد، در حالی که دستگاه دیگر این شرکت با نمایشگر خمیده، گلکسی روند، موفقیت زیادی نداشت؟ پاسخ این است که سامسونگ تا اکتبر۲۰۱۳، زمان عرضه گلکسی روند، برای این تکنولوژی آماده نبود. اما با آمدن Note Edge سامسونگ آمادگی خود را اعلام کرد.


بر اساس گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلف، مشخصات فنی گلکسی S6 سامسونگ به شرح زیر است:
صفحه نمایش با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (Quad HD)
پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام (درون آمریکا)، اکسینوس ۷۴۲۰ (خارج آمریکا) - هر دو ۶۴ بیتی
دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسل
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
حافظه‌های ذخیره سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت با پشتیبانی از درگاه میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت
اندروید ۵.۰ آبنبات چوبی

سامسونگ برای تقویت موقعیت و سود خود، باید میزان فروش گلکسی اس ۶ را افزایش دهد و این موضوع در ازای تغییر در طراحی، بازنگری در رابط کاربری و استفاده از ابزار مقاوم در ساخت بدنه محقق می‌شود. شاید سامسونگ ریسک بزرگی برای این نسل از سری اس متحمل شود و گوشی هوشمندی متفاوت از نسل‌های پیشین را به وجود آورد یا شاید تنها با کمی تفاوت در طراحی گوشه‌ها و بدنه پشتی، گلکسی اس ۶ را با فریمی فلزی و همان تاچ ویز همیشگی عرضه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 14 از 55:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA