انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 15 از 55:  « پیشین  1  ...  14  15  16  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
8 جمله از لری پیج؛ چگونه گوگل تبدیل به یک غول فناوری شد

http://postimage.org/app.php
لری پیج مدیر عامل شرکت گوگل سرشار از ایده‌های جاه‌طلبانه است. او حالا یکی از موفق‌ترین چهره‌های روی کره زمین است. در ادامه جملاتی از او که دیدگاه‌هایش را در مورد مسائل مختلف نشان می‌دهند، می‌خوانیم.
او از ایده‌هایی که باعث جلو رفتن فناوری نشوند، ناراضی است و رویاهایش را در برنامه‌های او در Google X می‌توان دید؛ جایی که لابراتوار تجربی گوگل است و برنامه‌هایی مانند لنزهای تماس هوشمند، خودروهای بدون راننده، بالون‌های برقراری ارتباط اینترنتی، روبات‌های شبیه انسان و غیره در حال ساخت و توسعه هستند.
در ادامه برخی از دیدگاه‌های آقای پیج را در زمینه‌های مختلف با هم می‌خوانیم.


در رابطه با ایجاد تفاوت:
اگر بخواهم در یک جمله بگویم که شما چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، باید بگویم: همیشه سخت روی چیزی که برایتان جذاب است، کار کنید!


در رابطه با خلاقیت و پیاده‌سازی آن:
تنها خلاقیت کافی نیست، شرکت تسلا انرژی الکتریکی را که ما استفاده می‌کنیم، اختراع کرد اما هنوز در تلاش است تا این فناوری را وارد زنگی مردم کند. باید هر دو چیز را با هم ترکیب کنید: ابتکار و اختراع به همراه شرکتی که بتواند این ابتکار را تجاری‌سازی کرده و به مردم عرضه کند.


در رابطه با زیباسازی محصولات گوگل:
من فکر می‌کنم یک ویژگی هنری در کارهایی که ما انجام می‌دهیم، وجود دارد. به عنوان یک شرکت در حوزه فناوری من همیشه تلاش کرده‌ام تا بر روی زیبایی محصولات تاکید کنم.


در رابطه با این که چه چیزی مهم است:
بسیاری از شرکت‌ها هستند که در طول زمان پیشرفتی نمی‌کنند. آنها چه کاری را اشتباه انجام می‌دهند؟ آنها معمولا از آینده غافل هستند. من معمولا بر این نکته تمرکز می‌کنم که آینده واقعا چه شکلی خواهد بود؟ و ما چطور می‌توانیم خلقش کنیم و ما چطور می‌توانیم سازمان خود را به قدرتی برسانیم که بتواند بر روی آینده تمرکز کند و به سمت آن با سرعت بالایی حرکت نماید؟


در رابطه با استفاده از پول به عنوان یک عامل انگیزشی:
اگر ما با پول هیجان‌زده شده بودیم، شرکت گوگل را مدتها قبل می‌فروختیم و باقی عمر خود را در ساحل زندگی می‌کردیم!


در رابطه با مدیر عاملی:
شغل من بعنوان یک مدیر عامل این است که اطمینان داشته باشم هر کسی در داخل شرکت دارای فرصت‌های خوبی برای پیشرفت است و این احساس را دارد که اثر معناداری بر شرکت داشته و برای جامعه نیز مفید است. هدف من برای گوگل این است که شرکتی پیشرو باشد نه پیرو!


در رابطه با فلسفه گوگل در مقابل فلسفه اپل:
من این بحث را با استیو جابز داشتم، او همیشه می‌گفت که شما در گوگل کارهای زیادی انجام می‌دهید. البته به نظر من استیو در انجام یک یا دو کار بسیار موفق عمل کرد ولی ما به دنبال اثرگذاری بیشتری بر دنیا با انجام کارهای بیشتر هستیم.


در رابطه با منابع گوگل:
ما این شانس را داریم که هر زمان که می‌گوییم: می‌خواهیم کاری را انجام دهیم، مردم باور می‌کنند که ما توان انجام آن کار را داریم چرا که ما منابع مورد نیاز برای انجام آن کار را داریم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مشخصات وان M9، پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی منتشر شد

با نزدیک شدن به زمستان و زمان معرفی نسل جدید شماری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، بازار شایعات داغ داغ است. به تازگی گمانه‌زنی‌هایی در مورد مشخصات فنی نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی، وان ام۹ منتشر شده که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
گمانه‌‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی چینی حکایت از این دارد که نسل جدید پرچمدار ا‌چ‌تی‌سی با نام وان ام۹ و در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.
براساس شنیده‌ها این گوشی‌هوشمند از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ کوالکام، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با بهره‌گیری از لرزش‌گیر اپتیکال و باتری ۳٫۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار خواهد بود. اچ‌تی‌سی بلندگوهای استریوی مورد استفاده در گوشی‌هوشمند خود را با همکاری بوزه توسعه خواهد داد.
اگرچه مشخصات فنی عنوان شده برای وان ام۹ در حد و اندازه‌ی یک پرچمدار است، اما باید در انتظار انتشار اطلاعات دقیق‌تری باشیم. با توجه به موج عرضه‌ی محصولات با قابلیت پردازش ۶۴ بیتی، شاید کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی محصول خود را همراه با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ روانه‌ی بازار کند که شامل تراشه‌ی ۶۴ بیتی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اکسپریا زد ۴ با حاشیه‌ی باریک‌تر از زد ۳ عرضه می‌شود

در طول دو سال گذشته شاهد تکامل محصولات سری اکسپریا زد سونی بوده‌ایم. این روال در آینده نیز ادامه خواهد داشت. براساس تصویر رندر شده‌ای که از اکسپریا زد ۴ فاش شده، ظاهرا سونی قصد دارد حاشیه‌ی دور صفحه نمایش را تا آنجا که ممکن است باریک‌تر کند.
سونی هر ۶ ماه یک گوشی پرچمدار روانه‌ی بازار می‌کند. این کمپانی در طول دو سال گذشته، اکسپریا زد، زد ۱، زد ۲ و زد ۳ را معرفی کرد و حالا انتظار داریم اکسپریا زد ۴ به همراه فبلت اکسپریا زد اولترا و اکسپریا زد کامپکت در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا یا در نمایشگاه CES 2015 رونمایی شود.
براساس شایعات تازه، اکسپریا زد ۴ به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Snapdragon 810 مجهز خواهد شد؛ ظاهرا این پردازنده با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجتمع شده است. نکته‌ی عجیبی که در این گزارش آمده آن است که سونی در اکسپریا زد ۴، اسلات حافظه‌ی میکرو SD را حذف و در عوض قابلیت شارژ بی‌سیم را اضافه خواهد کرد. در همین راستا،‌ گوشی اکسپریا زد ۴ با حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی تولید می‌شود.
به تازگی شاهد شایعات بسیاری در‌باره‌ی اکسپریا زد ۴ سونی بودیم، اما آنچه که امروز منتشر شد نشان دهنده‌‌ی کاهش شدید حاشیه‌ی دور صفحه نمایش مخصوصا در قسمت بالا و پایین دستگاه است. به این ترتیب اکسپریا زد ۴ سونی با وجود استفاده از صفحه نمایش ۵.۲ اینچی همانند اکسپریا زد ۳، ابعاد به مراتب کوچک‌تری دارد.
در کنار اکسپریا زد ۴، فبلت این شرکت با نام اکسپریا زد ۴ اولترا معرفی خواهد شد. این فبلت از صفحه نمایش ۶ اینچ با رزلووشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. سونی همچنین سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی Exmor RS خود را در این گوشی جای داده است. اکسپریا زد ۴ اولترا به اسپیکر استریو قدرتمندی مجهز خواهد شد تا بیش از اکسپریا زد اولترا برای مصارف چند رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.
چندی پیش شایعه شد که سونی قصد دارد در اکسپریا زد ۴ از یک سنسور جدید برای دوربین استفاده کند تا کیفیت عکس‌برداری در تلفن پرچمدار خود را به شکل خیره‌کننده‌ای بهبود بخشد. حال باید منتظر ماند و دید در نسل جدید محصولات سونی چه تغییراتی اعمال خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
در جمعه‌ی سیاه، ایکس‌باکس وان بیشتر از پلی استیشن ۴ فروش کرد

جمعه‌ی سیاه (Black Friday)، بازه‌ی زمانی اواخر سال میلادی است که اغلب فروشگاه‌های کشورهای غربی برای اجناس خود تخفیف‌های بالا در نظر می‌گیرند تا بتوانند فروش بیشتری را به سبب استقبال مردم کسب کنند. کنسول ایکس‌باکس وان در جمعه‌ی سیاه امسال توانست لقب پرفروش‌ترین کنسول این دوره را در آمریکا به نام خود ثبت کند.
طبق گزارش منبع infoScout، حدود ۵۳ درصد فروش کنسول‌های بازی در جمعه‌ی سیاه مربوط به ایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت بوده است. گزارش‌ها حاکی است، مردم تمایلی به خرید کنسول ایکس‌باکس وان با قیمت اصلی ندارند، اما در طول جمعه‌ی سیاه، به خاطر تخفیفات زیادی که روی آن اعمال شد، مشتریان زیادی جذب کرد. پلی‌استیشن 4 در طول ۱۰ ماه متوالی رکورددار بود و توانست از فروش بیشتری نسبت به ایکس‌باکس وان برخوردار شود، به طوری که به نظر می‌رسید همه مردم آمریکا پلی‌استیشن 4 دارند.
مایکروسافت سخت در تلاش است تا از تعطیلات آخر سال میلادی به بهترین شکل ممکن استفاده کند و نه تنها روی کنسول، بلکه بازی‌ها و خدمات دیگر هم تخفیفاتی در نظر بگیرد. کل سهم مایکروسافت در جمعه‌ی سیاه ۶۲ درصد بود که مجموع فروش ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 شامل می‌شود. سونی هم توانست ۳۱ درصد فروش کنسول‌ها در جمعه‌ی سیاه آمریکا را به واسطه‌ی پلی‌استیشن 4 به نام خود ثبت کند، اما کنسول نسل هفتمی پلی‌استیشن 3 تنها یک درصد از سهم کلی را در اختیار گرفت. کنسول Wii U شرکت نینتندو هم ۶ درصد خریدهای جمعه‌ی سیاه را به نام خود ثبت کرد.
رقابت بازار کنسول‌های نسل هشتمی وارد فاز جدیدی شده است و ماه به ماه دچار تغییر و تحولات عظیمی می‌شود که مطمئنا با ورود به سال دوم عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، رقابت کنسول‌ها به مرحله‌ی حساسی خواهد رسید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایران در جایگاه ۹۵ توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

اتحاديه بين المللی مخابرات آخرین وضعیت توسعه ICT در جهان را به همراه نتایج ارزیابی جایگاه کشورها براساس شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) و در قالب گزارش اندازه گیری جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فناوری اطلاعات ایران رتبه بندی جهانی کشور در سال 2014 را براساس شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات منتشر كرد؛ این اطلاعات در سمپوزیوم بین المللی نشانگرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور دبیرکل جدید (WTIS2014) اتحادیه جهانی مخابرات و سانو رئيس ITU-D و مجری پروژه نظام پايش شاخص‌های ICT كشور به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و نمايندگان 166 كشور جهان اعلام شد.
در این لیست، کشور دانمارک رتبه اول را در اختیار دارد. بر اساس این گزارش، حدود 96 درصد جمعیت جهان از تلفن همراه استفاده می‌كنند و حدود نیمی از جمعیت جهان به شبكه‌های پرسرعت نسل 3 تلفن همراه دسترسی دارند.همچنین، به طور متوسط 43.6 درصد خانوارهای جهان به شبکه اینترنت دسترسی دارند که 87 درصد خانوار‌ها در کشور های توسعه یافته و 31 درصد در کشورهای در حال توسعه هستند. نرخ رشد استفاده از شبکه اینترنت به شدت افزایش یافته به نحوی که ارسال و دریافت محتوا در شبکه‌های اجتماعی بالاترین نرخ را دارد. به طور مثال، بیش از 6 میلیارد ساعت ویدئو در هر ماه توسط کاربران مشاهده می‌شود. همچنین ویکی پدیا به عنوان پر مخاطب‌ترین سرویس بوده و بیش از 30 میلیون موضوع تا اواخر سال 2013 در قالب 287 زبان بروزرسانی شده است.
در ادامه به برخی آمار و ارقام مربوط به کشورمان که در این گزارش آمده اشاره می‌کنیم:


ایران و جایگاه 94 در جهان و 15 در آسیا و اقیانوسیه
ایران نیز در این ارزیابی با سه پله صعود در رتبه 94 با امتیاز 4.29 قرار گرفت که نسبت به امتیاز سال گذشته در مجموع 0.27 افزایش امتیاز داشته و رتبه 15 را در میان 29 كشور منطقه آسیا و اقیانوسیه و در رقابت با کشور هایی مثل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و چین به خود اختصاص داده است.


ضریب نفوذ 38 درصدی تلفن و 84 درصدی موبایل برای ایران
وضعیت ایران در بخش نشانگرهای دسترسی به شبكه دارای تعداد مشتركین تلفن ثابت 38.3 نفر و تعداد مشتركین تلفن همراه 84.2 نفر به ازای هر 100 نفر از جمعیت كشور است. همچنین سرانه پهنای باند اینترنت بین الملل به ازای هر كاربر اینترنت در کشورمان حدود 4.6 كیلوبیت بر ثانیه است كه نسبت به سال گذشته با رشد 31.3 درصدی مواجه بوده است.


ضریب نفوذ اینترنت خانوار در ایران 35 درصد
اتحادیه بین المللی مخابرات، درصد خانوارهای دارای رایانه در ایران را حدود 44.6 درصد و خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت را حدود 35.8 درصد اعلام كرده است.


ضریب نفوذ 31 درصدی اینترنت و عقب افتادگی ایران در توسعه پهن باند
در بخش نشانگرهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران 31.4 درصد است. ضریب نفوذ مشترکان پهن باند ثابت در کشور 5.6 درصد و ضریب نفوذ پهن باند سیار در کشور 2.5 درصد درج شده است. این گزارش حاكی است، به اعتقاد صاحبنظران، بیشترین عقب افتادگی كشور ایران در زمینه توسعه پهن باند ثابت و سیار بوده است که این عدم توسعه منجر به كاهش رتبه بندی كل كشور شده است.


بیش از 84 درصد ایرانی‌ها سواد IT دارند
در بخش نشانگرهای استفاده مهارتی از فاوا، ایران دارای نرخ رشد 86.3 درصدی ثبت نام در مقاطع تحصیلی مدارس و 55.2 درصد در مقطع تحصیلات دانشگاهی و ضریب با سوادی 84.3 درصد در كل كشور است.


جایگاه 37 ایران در قیمت اینترنت پرسرعت
همچنین اتحادیه بین المللی مخابرات، در حوزه متوسط قیمت دسترسی كاربران به اینترنت پهن باند، جایگاه 37 جهان را به ایران اختصاص داده است.


جایگاه 87 ایران در نرخ اینترنت موبایل
در بخش اینترنت پهن باند سیار که منظور دسترسی به اینترنت با موبایل با استاندارد 3G است متوسط قیمت دسترسی كاربران ایران با شارژ پیش پرداخت در بسته 500 مگابایت 11.4 دلار اعلام شده است که در این بخش کشور ما در جایگاه 87 جهان قرار گرفته است .
در کنار پارامتر قیمت، شاخص درصد به درآمد خالص ملی نیز آمده که بر اساس مصوبه سال 2011 کمیته پهن باندITU هدف گذاری، نیل به عدد کمتر از 5 درصد در سال 2015 است که عدد ایران در سال جاری 2.37 درصد اعلام شده، لیکن باید توجه داشت به علت رقابت در توسعه پهن باند سیار در جهان در حال حاضر 109 کشور از 166 کشور در سال 2013 زیر عدد 5 درصد هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نسل دوم گوگل گلس با پردازنده اینتل قدرت می‌گیرد

ظاهرا گوگل قصد دارد در نسل بعدی عینک هوشمند خود از پردازنده ساخت اینتل استفاده کند. وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه اعلام کرده که اینتل درصدد است قدمی دیگر به سوی ابزار‌های پوشیدنی بردارد و مسئولیت تامین پردازنده نسل بعد عینک هوشمند گوگل را به عهده گیرد.
اینتل در عرصه گوشی‌های هوشمند، با حضور انبوه پردازنده‌های تحت مجوز رقیب خود، ARM، تاکنون نتوانسته حضور قدرتمندی داشته باشد. سال پیش این کمپانی بالاخره توانست پردازنده‌ای برای گوشی‌های هوشمند تولید کند که قادر بود به شبکه 4G LTE متصل شود.
اکنون اینتل تصمیم گرفته با تامین پردازنده‌ گوگل گلس به تشویق کارخانه‌های تولیدی، بیمارستان‌ها و فضا‌های کاری برای استفاده از این گجت دست بزند و برای خود در عرصه ابزار‌های پوشیدنی جایی باز کند.
غیر از اینکه معامله جدید اینتل و گوگل چه ابعادی دارد، بیشتر مشتاقیم بدانیم که این گجت جالب با سخت‌افزار جدید چه کاربرد‌های تازه‌ای پیدا خواهد کرد و گوگل گلس کمپانی گوگل بالاخره با تولید انبوه و قیمت مناسب عرضه خواهد شد یا خیر؟ تاکنون گوگل و اینتل هیچکدام به این سوال‌ها پاسخی نداده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مشخصات دوربین گوشی‌هوشمند منتسب به لومیا ۱۰۳۰ مایکروسافت منتشر شد

علی‌رغم اینکه شنیده‌ها از توقف پروژه‌ی استفاده از ژست‌های حرکتی مشابه کینکت در پروژه‌ی مک‌لارن حکایت می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد نسل جدید لومیا ۱۰۲۰ همراه با قابلیت‌های جالب توجه دیگری روانه‌ی بازار خواهد شد.
با توجه به اینکه نوکیا، لومیا ۱۰۲۰ را با استفاده از یک سنسور ۴۱ مگاپیکسلی PureView روانه‌ی بازار کرده بود، انتظار می‌رود گوشی‌هوشمند منتسب به لومیا ۱۰۳۰ نیز با سنسور که رزولوشن بالایی دارد، روانه‌ی بازار شود. شایعات حکایت از این دارند که لومیا ۱۰۳۰ با استفاده از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی PureView روانه‌ی بازار خواهد شد. علاوه بر افزایش رزولوشن دوربین مورد استفاده، این سنسور از نظر فیزیکی نیز بزرگ‌تر شده است. ضمنا فلاش استفاده شده در این دوربین نیز از نوع زنون نبوده و مایکروسافت از نسل چهارم فلاش‌های ال‌ای‌دی پالس کوتاه در آن استفاده کرده است.
بسیاری از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند که رزولوشن بالای دوربین نشان دهنده کیفیت بالای آن نیست، از این‌رو ممکن است در کنار این ویژگی مایکروسافت برای جلب نظر تمام دوستداران عکاسی، دوربین لومیا ۱۰۳۰ را به‌‌همراه قابلیت‌هایی روانه‌ی بازار کند تا به بهترین گوشی‌هوشمند موجود در بازار از نظر عکاسی تبدیل شود. شاید فرارسیدن کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون به تمام سوالات ما پاسخ دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لوازم خانگی مجهز به کمپرسور اینورتر دیجیتال منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند

به گفته مدیر كل آموزش سازمان بهره‌وری انرژی ایران 30 درصد از برق اشتراک‌های خانگی‌ در بخش روشنایی و 70 درصد آن در بخش‌های دیگر به مصرف می‌رسد كه از این میزان سهم یخچال و یخچال فریزر 28 درصد و كولر‌ آبی و گازی 26 درصد است.
با گران‌ شدن قیمت برق و لزوم توجه به مصرف انرژی، این موضوع بیش از پیش اهمیت یافته است. تا جایی که امروزه توجه به فناوری‌های مورد استفاده در دستگاه‌های برقی پرمصرف نظیر یخچال، به یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید تبدیل شده است. این موضوع تولید‌کنندگان را بر آن داشته که فناوری‌های جدید را با هدف بالا بردن کیفیت و پایین آوردن انرژی مصرفی لوازم خانگی در خدمت بگیرند. کمپرسور اینورتر دیجیتال (Digital Inverter Compressor) یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های این حوزه است که نه تنها باعث کاهش مصرف برق شده بلکه صدای دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. استفاده از این نوع کمپرسور در دستگاهی مانند یخچال باعث حفظ تازگی و مزه مواد غذایی می‌شود.
كمپرسور ماشینی است كه از آن برای افزایش فشار سیالات تراكم‌پذیر (گازها و بخارات) استفاده می‌شود و در صنایع مختلف داری اهمیت زیادی است تا جایی‌که اصطلاحاً آن را اسب باركش صنایع می‌نامند. كمپرسورها در شاخه‌های مختلف لوازم خانگی (یخچال، فریزر، كولر گازی، جاروبرقی)، صنایع پزشكی، صنایع هواپیمائی و... کاربرد دارند و به سرعت در حال رشد و تغییر هستند.
اما کمپرسورها چگونه از اتلاف انرژی در لوازم خانگی جلوگیری می‌کنند؟ کمپرسورها انواع مختلفی دارند و شرکت‌های سازنده لوازم خانگی تلاش می‌کنند دستگاه‌هایی با حداکثر کارایی و کم‌مصرف بسازند. به عنوان مثال شرکت سامسونگ که به بهینه‌سازی مصرف انرژی در تولیدات خود توجه ویژه‌ای دارد، با ساخت و نصب کمپرسور اینورتر دیجیتال یا همان Digital Inverter Compressor در یخچال فریزرهای جدید خود، نگرانی مصرف‌کنندگان را از مصرف انرژی بالا و به اصطلاح فشار آمدن به موتور کاهش داده است.
کمپرسور اینورتر دیجیتال در واقع یک نوع کمپرسور گاز است که در آن پیستون برای فشرده‌سازی و به حداقل رساندن تلفات انرژی در امتداد یک مسیر خطی حرکت می‌کند. تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر دیجیتال این است که کمپرسورهای معمولی سرو صدای زیادی تولید می‌کنند و از طرفی مصرف برق در آنها بسیار بالاست اما کمپرسورهای اینورتر دیجیتال فاقد هر گونه صدایی هستند و مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.
مثلا کمپرسور اینورتر دیجیتال استفاده شده در لوازم خانگی سامسونگ به این شکل عمل می‌کندکه برق شهری (ای سی) را به برق مستقیم (دی سی) و برگرداندن مجدد برق مستقیم (دی سی) را به برق شهری (ای سی) با فرکانس دلخواه تبدیل می‌کند. در نتیجه دور موتور کمپرسور یخچال‌ و ظرفیت این کمپرسورها با به‌کارگیری ریزپردازنده‌های حرفه‌ای به صورت هوشمند کنترل می‌شوند. این تغییر ظرفیت باعث جلوگیری از خاموش و روشن شدن‌های متناوب موتور دستگاه شده و در نهایت ظرفیت دستگاه و مصرف برق آن متناسب با دمای مورد نیاز تنظیم خواهد شد. این فرآیند علاوه بر بالا بردن طول عمر مفید دستگاه و پایین آوردن سطح صدای تولیدی دستگاه، باعث صرفه جویی 40 درصدی در مصرف انرژی شده و ماندگاری مواد غذایی را نیز افزایش خواهد داد. کمپرسور اینورتر دیجیتال که در بسیاری از یخچال‌های سامسونگ از جمله جدیدترین آن یعنی شوکیس (Showcase) تعبیه شده، از طریق تنظیم کردن خودکار کمپرسور در هفت دور موتور مختلف، باعث بهره‌وری انرژی و عملکرد سرمایش می‌شود. به این ترتیب حتی با وجود باز و بسته شدن مکرر درب یخچال، گذاشتن ظرف غذای داغ درون یخچال و یا تغییرات دمای بیرون، یخچال به سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهد و مصرف انرژی را کاهش داده و هوای خنک داخل یخچال را فراهم می‌کند. این کمپرسور دارای 123 ماه گارانتی است.
با استفاده از یخچال‌هایی که به کمپرسور اینورتر دیجیتال مجهزند، مصرف‌کنندگان نگرانی کم‌تری برای باز شدن مکرر درب یخچال خواهند داشت و هزینه‌های بالای برق نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شبکه‌ی مخابراتی 5G چگونه جهان ما را تغییر خواهد داد؟

توسعه‌ی 5G، نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موبایل با شتاب بالایی در حال انجام است. علی‌رغم اینکه هنوز بسیاری از کشورها شبکه‌ی ارتباطی خود را به 3G یا 4G ارتقا نداده‌اند، اما نسل پنجم در حال توسعه است و دانشمندان با هیجان بالایی در مورد آن صحبت می‌کنند، چراکه 5G کاملا متفاوت خواهد بود.
استفاده از پهنای باند بالا، نرخ انتقال داده‌ی زیاد و تسهیل در ارتباطات مبتنی بر اینترنت چون مکالمات ویدئویی، تنها گوشه‌ای از قابلیت‌هایی است که با پیاده‌سازی شبکه‌های 5G در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
پروفسور رحیم تفضلی، رئیس مرکز نوآوری‌های 5G دولتی انگلستان در دانشگاه سوری در این خصوص می‌گوید:
شبکه‌های مخابراتی 5G یک بازنگری و انقلاب کلی در زمینه‌ی طیف امواج رادیویی خواهد بود.
پیاده‌سازی شبکه‌های مخابراتی 5G بدین معنا است که بستر مورد نیاز برای اتصال شهرهای هوشمند، انجام عمل‌های جراحی ریموت، استفاده از خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا در دسترس خواهد بود.
اما کلید درک قابلیت‌های این شبکه‌ی بسیار سریع چیست؟ پاسخ این سوال در هماهنگ‌سازی و تحول کلی در طیف امواج رادیویی نهفته است. داده‌ها با استفاده از امواج رادیویی منتقل می‌شوند. امواج رادیویی نیز مشخصاتی همچون طول موج و فرکانس دارند که منجر به ایجاد امواج می‌شود.
با توجه به تغییر طول موج و متعاقب آن تغییر فرکانس یک موج، از امواج مختلف برای کاربردهای متفاوتی در ارتباطات استفاده می‌شود که این موضوع بصورت قراردادی تعیین شده است. برای مثال طول موج خاصی در صنعت دریانوردی استفاده می‌شود در حالی که طول موج‌های دیگری برای استفاده در صنعت هوانوردی، انتقال تصاویر تلویزیونی و شبکه‌های موبایل اختصاص داده شده است. استاندارد استفاده از این طول موج‌ها و اختصاص آن به کاربردهای خاص توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند، مشخص می‌شود.
در حال حاضر طیف امواج رادیویی نظم خاصی ندارد و نیاز به اختصاص فرکانس‌های جدید به فناوری‌های نو منجر به استفاده از فاصله‌ی فرکانسی بین امواج شده است. این موضوع منجر به ایجاد مشکلات در سرعت ارتباط شده است.
برای ایجاد بستر مورد نیاز به منظور پیاده‌سازی شبکه‌های ارتباطی 5G، اتحادیه بین‌المللی مخابرات در حال بازسازی بخش‌هایی از شبکه‌ی رادیویی است که به انتقال داده‌ها اختصاص داده شده بود. البته این امر خللی در شبکه‌های مخابراتی پیشین چون ۳جی و ۴جی ایجاد نخواهد کرد.


سرعت ۱۰۰ برابری انتقال اطلاعات
۵ جی یک شبکه‌ی ارتباطی بسیار سریع است. پروفسور تفضلی معتقد است که با استفاده از شبکه‌های ارتباطی ۵جی می‌توان به رویای دستیابی به سرعت ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه دست یافت. سرعت ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه ۱۰۰ برابر سریع‌تر از شبکه‌های ۵جی است که هم‌اکنون بصورت آزمایشی توسط برخی از کمپانی‌ها پیاده‌سازی شده است.
زمانی که سامسونگ در سال ۲۰۱۳ خبر از آزمایش شبکه‌ی ۵جی خود با سرعت انتقال داده‌ی یک گیگابیت بر ثانیه داد، بسیاری از علاقمندان به وجد آمدند. با استفاده از این شبکه می‌توان یک فیلم با رزولوشن اچ‌دی را در یک ثانیه دانلود کرد. با وجود این، استفاده از یک شبکه‌ی ارتباطی با نرخ انتقال ۸۰۰ گیگابیت در ثانیه بسیار هیجان‌انگیزتر است، بطوریکه می‌توان ۸۰۰ فیلم با رزولوشن اچ‌دی را در یک ثانیه دانلود کرد.
سارا مازور، رئیس مرکز مطالعات اریکسون، که سرمایه‌گذاری عظیمی در مورد تحقیقات ۵جی به انجام رسانده، در این خصوص می‌گوید:
شبکه‌‌های ارتباطی ۵جی باید از عهده‌ی نیاز مبرم زمینه‌های مختلف به ارتباط بر آیند.
پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ابزار به اینترنت متصل خواهند شد. از این‌رو ارتباطات با استفاده از فرکانس‌های مختلف برای اتصال گجت‌های مورد نیاز در نظر گرفته شده‌اند.
افزایش ظرفیت شبکه چیزی شبیه به عریض کردن راه ارتباطی است. در صورتی که جاده عریض‌تر شود، خودروهای بیشتری می‌توانند از آن عبور کنند. یعنی با ایجاد لاین‌های بیشتر، خودروهای بیشتری نیز در آن واحد عبور می‌کنند، اما منظم کردن حرکت نیز نقش پررنگی در بالا بردن سرعت دارد. برای مثال اختصاص برخی کانال‌ها به ارتباطات محلی و شماری دیگر به ارتباطات جهانی می‌تواند سرعت نقل و انتقال داده‌ها را افزایش دهد.
یکی از مورادی که نیاز به پهنای باند بالا را افزایش می‌دهد، مفهوم اینترنت اشیا است. اینترنت اشیا تنها به معنای ارتباط با سیستم تهویه‌ی خانه‌ی هوشمند یا امکان کنترل لوازم خانگی از فاصله‌ی دور بصورت ریموت نیست. بلکه این مفهوم مفاهیم گسترده‌تری را شامل می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به اطلاع از صندلی‌های خالی قطار‌های موجود در ایستگاه اشاره کرد که این اطلاعات از طریق خود قطار که به اینترنت متصل شده، حاصل می‌شود.
ابزار‌های هوشمند خود بطور مستقل قادرند تا پهنای باند مورد نیاز خود را انتخاب کنند که این موضوع از شلوغ شدن یک فرکانس خاص بصورت خودکار پیشگیری می‌کند. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود اولین فرکانس در نظر گرفته شده از سال ۲۰۲۰ میلادی عملیاتی شود. دو فرکانس بعدی نیز در ادامه به جمع شبکه‌ی ۵جی اضافه خواهد شد. مازور در این خصوص می‌گوید:
پس از اینکه فرکانس‌های پیش‌بینی شده پیاده‌سازی شده و در اختیار کاربران قرار گیرد، می‌توان محصولات مبتنی بر این فناوری‌ها را توسعه داد.
یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی شبکه‌ی ۵جی، پایداری این شبکه است. سارا مازور پایداری شبکه‌های ۵جی را به اندازه‌ای بالا عنوان می‌کند که می‌توان حتی این شبکه‌ها با از نظر پایداری بهتر از شبکه‌ی اینترنت فیبر داست. پیشرفت‌های حاصل شده در توسعه‌ی آنتن‌های مخابراتی به قطع و وصل شدن یکباره‌ی داده‌ها پایان خواهد داد.
این قابلیت یکی از ارکان اصلی بکارگیری این فناوری در زمینه‌هایی است که پایداری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله‌ی این حوزه‌ها می‌توان به استفاده از شبکه‌های ۵جی در ارتباط خودروهای هوشمند بدون راننده و همچنین انجام انواع اعمال جراحی بصورت ریموت اشاره کرد.
کمپانی هوآوی ایده‌ی استفاده از شبکه‌های ۵جی را به‌منظور ارتباط خودروهای هوشمند بدون راننده مطرح کرده است. حوزه‌های حساسی چون خودروهای هوشمند بدون راننده یا انجام عمل‌های جراحی بصورت ریموت از جمله‌ی مواردی است که عدم وجود قطع و وصلی و تاخیر در شبکه اهمیت فراوانی در آنها دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اریکسون، تاخیر در شبکه‌ی ۵جی یک میلی ثانیه است. بازه‌ی زمانی یک میلی‌ثانیه برای انسان قابل درک نیست. سرعت شبکه‌های ۵جی ۵۰ برابر بیشتر از شبکه‌ی ارتباطی ۴جی است.


شبکه‌‌های ارتباطی آزمایشی 5 جی
کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی چون اریکسون و هوآوی نظری در مورد هزینه‌ی تخمینی یک شبکه‌ی ارتباطی ۵جی ندارند. اما این موضوع منجر به توقف فعالیت‌های این کمپانی در زمینه‌ی تحقیقات و توسعه‌ در این زمینه نمی‌شود.
برای مثال سامسونگ امیدوار است تا همزمان با برگزاری المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸، از شبکه‌ی مخابراتی خود مبتنی بر فناوری ۵جی پرده بردارد. همچنین هوآوی نیز برای بهره‌برداری از شبکه‌ی ۵جی خود همزمان با جام‌‌جهانی فوتبال روسیه در سال ۲۰۱۸ و در شهر مسکو برنامه‌ریزی کرده است.
علاوه بر صرف هزینه‌های سرسام‌آور در بخش تخقیق و توسعه‌ی شبکه‌های ارتباطی ۵جی، باید تکنولوژی‌ها و حوزه‌های مصرف‌کننده‌ی فناوری ۵جی نیز خود را با پیش‌ نیازهای استفاده از این شبکه‌ها هماهنگ کنند. پروفسور تفضلی بازه‌ی زمانی موجود تا سال ۲۰۴۰ میلادی را که طی آن شبکه‌های ۶جی متولد خواهند شد، زمان مناسبی برای بروزرسانی موارد مورد نیاز می‌داند.
در حال حاضر هر سه اپراتور همراه کشور شبکه‌ی ارتباطی ۳جی را البته با وجود کم و کاست‌هایی ارائه می‌دهند. ایرانسل به‌عنوان دومین اپراتور تلفن‌همراه کشور، پس از راه‌اندازی شبکه‌ی ۳جی به فاصله‌ی معقوای در حال راه‌اندازی شبکه‌ی ۴جی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فروش کروم‌بوک‌‌، آیپد‌ را در حوزه‌ی آموزش پشت سر گذاشت

کروم‌بوک‌های گوگل در جریان سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی، فروش آیپدهای اپل را در حوزه‌ی آموزش پشت سر گذاشت. در فصل سوم گوگل موفق به فروش ۷۱۵٫۰۰۰ کروم‌بوک شد، در حالی که تنها ۷۰۲٫۰۰۰ آیپد در حوزه‌ی آموزش به فروش رسیده است.
براساس گزارش منتشر شده توسط IDC در مورد جزئیات خرید‌های انجام شده توسط نهادهای آموزشی، کروم‌بوک‌های گوگل، آیپد اپل را پشت سر گذاشته است. اطلاعات ارائه شده توسط روزنامه‌ی انگلیسی فایننشال تایمز نیز حکایت از این دارد که در حال حاضر کروم‌بوک‌ها بیش از یک چهارم بازار محصولات به فروش رفته در حوزه‌ی آموزش را به خود اختصاص داده‌اند. دلیل این موضوع روشن است. مهم‌ترین علت فروش بیشتر کروم‌بوک‌ها قیمت ۱۹۹ دلاری آن‌‌ها است، در حالی که نسل پیشین آیپد‌ ایرهای اپل با وجود کاهش قیمت، به قیمت ۳۷۹ دلار به فروش می‌رسد. مضاف بر قیمت کمتر کروم‌بوک‌ها، این محصولات از وجود کیبورد سخت‌افزاری نیز بهره می‌برند، در حالی که برای تهیه کیبورد فیزیکی برای آیپد ایر، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد. مدیریت و نگه‌داری‌ کروم‌بوک‌های اپل نیز در مقایسه با آیپد بسیار آسان‌تر است.
قیمت پایین‌تر، وجود کیبورد فیزیکی و همچنین جذابیت کمتر کروم بوک‌ها در مقایسه با آیپد را باید عمده‌ترین دلایلی خواند که منجر به فروش بیشتر این محصولات شده است. دپارتمان‌های IT در نهادهای آموزشی برای استفاده از گجت‌ها در زمینه‌ی آموزش، محدودیت‌هایی را در ابزار‌های خود اعمال می‌کنند. آیپد‌های اپل به دلیل برخورداری از جذابیت بیشتر، بیش از کروم‌بوک‌ها توسط دانش‌آموزان مورد کند و کاو قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث شد تا قرارداد همکاری اپل با شماری از مدارس لس‌آنجلس ادامه پیدا نکند. از آن پس این مدارس ترکیبی از کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی را در اختیار دانش آموزان خود قرار دادند.
اپل در فروشگاه اپلیکیشن‌های خود بیش از ۷۵٫۰۰۰ اپلیکیشن در حوزه‌ی آموزش دارد که البته باید iTunes U را نیز به این مجموعه اضافه کرد. گوگل نیز برای تقویت مواضع خود در این حوزه، بخش جدیدی را با عنوان Play for Education راه‌اندازی کرده که به بیان بهتر نمایی اختصاصی برای نمایش اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی در حوزه‌ی آموزش است. خریداران گجت‌ها در حوزه‌های مختلف، ابتدا قابلیت‌های نرم‌افزاری گجت مورد نظر خود را مدنظر قرار می‌دهند و در مرحله‌ی بعدی به سراغ سخت‌افزار مورد استفاده در ابزار مورد نظر می‌روند. از این‌رو افزایش ابزار‌های نرم‌افزاری مورد استفاده توسط گوگل باعث استقبال از کروم‌بوک‌ها شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 15 از 55:  « پیشین  1  ...  14  15  16  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA