انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 22 از 55:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
سامسونگ تراشه‌ی ۱۴ نانومتری A9 اپل را تولید می‌کند

پس از مناقشه‌‌ی بین اپل و سامسونگ، اپل تلاش کرد تا وابستگی خود به سامسونگ را کاهش دهد و از توان تولیدی تامین‌کنندگان دیگر استفاده کند؛ در همین راستا TSMC به تولید کننده‌ی اصلی A8 تبدیل شد. حال به نظر می‌رسد که اپل تجدید نظر کرده و سامسونگ تولیدکننده‌ی اصلی A9 خواهد بود.
ظاهرا سامسونگ و اپل مجددا به توافق رسیده‌اند تا برای تولید سیستم‌-روی-یک-چیپ بعدی اپل از توان تولید سامسونگ استفاده شود. براساس گزارش یک رسانه‌ی کره‌ای، پردازنده‌ی بعدی اپل با نام A9 از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری FinFET بهره می‌برد. در حال حاضر سامسونگ دو کارخانه‌ی تولید تراشه دارد که قادر به ساخت SoC با این لیتوگرافی هستند، اما بنا به دلایلی، A9 تنها در Austin تولید خواهد شد. این کارخانه اواخر سال ۲۰۱۲ با سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلاری ساخته شد. مهم‌ترین دلیل سامسونگ برای چنین سرمایه‌گذاری تولید تراشه‌های مورد نیاز اپل بوده است.
TSMC که موفق شد بیشترین سهم از تولید A8 را به خود اختصاص دهد در تلاش است تا بخش زیادی از تولید A9 را نیز به خود اختصاص دهد. این کمپانی در حال حاضر قادر به تولید تراشه با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری FinFET است.
انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند iPhone 6s و iPhone 6s Plus به پردازنده‌ی A9 مجهز شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
موسس توئیتر: آمار و ارقام رشد کاربران اینستاگرام اهمیتی ندارد

کوین سیستروم، موسس اینستاگرام دو روز پیش اعلام کرد که اینستاگرام از نظر تعداد کاربر از توئیتر عبور کرده است. اما اِو ویلیماز، موسس توئیتر معتقد است که تعداد کاربر بیشتر اهمیتی ندارد و آنچه مهم است تاثیری است که شبکه‌های اجتماعی بر مردم دارند. به اعتقاد او در این زمینه، توییتر بهتر از رقبا است.
اِو ویلیامز، موسس توئيتر پیش از توییتر، سرویس بلاگر را تاسیس کرده بود که بعدها توسط گوگل تصاحب شد. ویلیامز در گفتگو با مجله‌ی فورچون در خصوص آمار کاربران اینستاگرام و پشت سرگذاشتن توئیتر گفت که این آمار اهمیتی برای وی ندارد و از نظر وی مقایسه‌ی سرویس‌ها از نظر آمارهای مبتنی بر تعداد کاربران کاملا بی معنی است.
وی در این خصوص گفت:
مقایسه سرویس‌ها را می‌توان از دو جنبه‌ی میزان تاثیرگذاری یا عمق نفوذ با تعداد کاربران یا گستره‌ی کاربران مقایسه کرد. آیا میزان کاربران تنها موردی است که ما در باره‌ی آن صحبت می‌کنیم؟ آیا شما تاثیر دو سرویس اینستاگرام و توئیتر را در جهان و در میان کاربران سنجیده‌اید؟ تفاوت این دو سرویس در زمینه‌ی میزان تاثیرگذاری محسوس است. توئيتر چیزی است که ما در پی ساخت و ایجاد آن بودیم؛ یک شبکه‌ی اطلاعاتی با انتشار اخبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بصورت آنی. توئیتر سرویسی است که آیینه‌ی رویدادهای جهان واقعی است. بسیاری از رهبرهای جهان از طریق توئيتر با یکدیگر به گفتگو می‌نشینند. به این ترتیب، عبور اینستاگرام از توئيتر از نظر تعداد کاربران اهمیتی برای من ندارد. توئيتر از نظر مالی نیز درآمد بسیار بیشتری در مقایسه با اینستاگرام دارد. این موضوعی است که فعالان وال‌استریت به آن اهمیت می‌دهند.
توئیتر از نظر میزان درآمد بسیار خوب عمل می‌کند، اما عملکرد آن عالی نیست. شتاب رشد کاربران این سرویس کاهش یافته است و این موضوع می‌تواند کمی سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار دهد. براساس آمار منتشر شده در ماه گذشته‌ی میلادی، رشد ماهانه‌ی تعداد کاربران فعال توییتر ۲۳ درصد است. این در حالی است که توییتر در سال گذشته سال به سال ۵۰ درصد رشد داشته است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نسخه‌ی تحت وب اپلیکیشن واتس‌اَپ در راه است

واتس‌اَپ سرویس ارتباطی مبتنی بر گجت‌های موبایل است که برای فعالسازی نیاز به سیم‌کارت دارد، اما شاید این رویه در آینده عوض شود و بتوان این سرویس را از طریق اپلیکیشن تحت وب، در دسکتاپ نیز مورد استفاده قرار داد.
واتس‌آپ یکی از سرویس‌های محبوب ارتباطی است که زیر پرچم فیس‌بوک فعالیت می‌کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی در حال توسعه‌ی اپلیکیشن تحت وب است تا از طریق آن بتوان واتس‌اَپ را روی دستگاه‌های پی‌سی‌ نیز مورد استفاده قرار داد. در طول هفته‌ای که گذشت، پاول دورُو، موسس کمپانی توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن ارتباطی تلگرام در جریان یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرد. وی در سخنان خود گفت که واتس‌اَپ در پی جذب توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن تحت وب تلگرام بوده و این موضوع گمانه‌ها در مورد احتمال توسعه‌ی یک اپلیکیشن تحت وب را توسط واتس‌اَپ افزایش می‌دهد. همچنین وب‌سایت هلندی Androidworld.nl خبر از وجود کدی در نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن واتس‌اَپ داده که در آن نشانه‌هایی از پروسه‌ی ورود و خروج به حساب کاربری از طریق پی‌سی وجود دارد.
باید منتظر ماند و دید که واتس‌اَپ چگونه ورود کاربران از طریق پی‌سی را اعتبارسنجی خواهد کرد. این سرویس از سیم‌کارت کاربران به جای استفاده از فیس‌بوک بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تیم توسعه‌‌دهنده‌ی واتس‌اَپ، این کمپانی برای عرضه‌ی نسخه‌ی تحت وب و به‌منظور اعتبار سنجی کاربران از OAuth استفاده خواهد کرد. کلاینت وب در خواستی را از طریق سیم‌کارت برای شما ارسال خواهد کرد و در صورت قبول این درخواست از جانب شما روی موبایل، وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن تحت وب خواهید شد. کاربران از طریق آدرس www.web.whatsapp.com از این امکان استفاده خواهند کرد. در حال حاضر برای ورود باید از حساب کاربری گوگل استفاده کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل پشتیبانی از API گوگل ارث را دسامبر ۲۰۱۵ پایان می‌دهد

گوگل دیروز اعلام کرد که پشتیبانی از API گوگل ارث را دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی پایان خواهد داد. غول جستجو این تصمیم را به دلیل عدم پشتیبانی مرورگر کروم و فایرفاکس از API نت‌اسکیپ به‌دلایل امنیتی عنوان کرده است، از این‌رو پشتیبانی نکردن از API گوگل ارث یک امر اجتناب‌ناپذیر است.
زمان‌بندی مورد نظر گوگل برای پایان دادن به پشتیبانی از API گوگل‌ارث منطقی به نظر می‌رسد. ماه گذشته‌ی میلادی این کمپانی اعلام کرد که پشتیبانی از API نت‌اسکیپ یا همان NPAPI را در مرورگر کروم پایان خواهد داد. این کمپانی زمان آغاز این کار را ماه ژانویه و زمان تکمیل پایان دادن به پشتیبانی از این پلاگین را سپتامبر سال آینده میلادی اعلام کرده است. غول جستجو همچنین اعلام کرد که میزان استفاده‌ی کاربران از پلاگین گوگل ارث در مرورگر کروم از ۹.۱ درصد در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی به ۰.۱ درصد رسیده است.
با توجه به اینکه مایکروسافت و اپل در مرورگرهای خود همچنان از NPAPI پشتیبانی می‌کنند، پس در نتیجه می‌توان با استفاده از این مرورگرها به گوگل‌ارث دسترسی داشت. البته این موضوع تا زمانی صادق است که اینترنت اکسپلورر و سافاری نیز به جمع فایرفاکس و کروم پیوسته و پشتیبانی از پلاگین NPAPI را کنار بگذارند.
گوگل API‌ مربوط به گوگل ارث را ۶ سال پیش منتشر کرد و توسعه‌دهندگان با استفاده جاوااسکریپت اپلیکیشن‌های سه‌بعدی بسیار خوبی را ایجاد کردند. گوگل علاوه بر انتشار خبر عدم پشتیبانی از API گوگل‌ارث، نوید ارائه‌ی سرویس جایگزین را نیز داده است. این کمپانی اعلام کرده که هنوز نمی‌تواند سرویس جایگرین را معرفی کند. غول جستجو وعده داده تا در آینده محصولات بهتری را معرفی کند.
دو ماه پیش، گوگل پس از ۱۰ سال، گوگل ارث برای اندروید را با استفاده از فناوری رندرینگ سه‌بعدی جدیدی متحول کرد و به بیان بهتر آن را بصورت کامل تغییر داد. این کمپانی وعده داده تا در آینده‌ی نزدیک بروزرسانی سه‌بعدی دیگری نیز برای سرویس خود ارائه دهد. انتظار می‌رود گوگل سال ۲۰۱۵ میلادی سرویس جدیدی را برای دوستداران نقشه‌ی سه‌بعدی خود ارائه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پایان سلطه‌ی جعبه‌ی جادو؛ موبایل و اینترنت جای تلویزیون را می‌گیرند

با استفاده‌ی روزافزون از گجت‌های موبایل، سهم سایر منابع داده‌ای مورد استفاده توسط انسان‌ها روز به روز‌کم‌تر می‌شود. پس از پشت سرگذاشتن تلویزیون از نظر تعداد مخاطبان، حال نوبت درآمدهای تبلیغاتی رسیده تا گجت‌های موبایل این درآمدها را به کمک اینترنت از آن خود کنند.
براساس یک تحقیق انجام شده توسط کمپانی مارچِکس که در زمینه‌ی فناوری‌های تبلیغات موبایل فعالیت می‌کند، ۲۶ درصد از مشتریان کمپانی‌هایی که خدمات تلویزیون کابلی ارائه می‌دهند، تنها در پی خرید سرویس اینترنت بدون بهره‌گیری از خدمات شبکه‌های تلویزیونی هستند. ۶۰ درصد از مشتریانی که چنین درخواستی دارند، در نهایت سرویس خود را که تنها شامل اینترنت است، دریافت می‌کنند.
نتیجه‌ی این تحقیق شامل بررسی ۵۰۰ تماس تلفنی است که بصورت تصادفی با استفاده از فناوری بررسی و تحلیل تلفنی مارچکس حاصل شده است. براساس نتیجه‌ی این تحقیق کاربران دیگر تمایلی به پرداخت هزینه برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی ندارند. آمار ۲۶ درصدی کاربرانی که از دریافت خدمات تلویزیون کابلی انصرف داده و فقط درخواست دریافت خدمات اینترنت دارند، گویای حقایق بسیاری است. در واقع یک چهارم از بینندگان تلویزیون دیگر تمایلی به دنبال کردن برنامه‌های تلویزیونی به روش سنتی ندارند.
تنها خواسته‌ی این کاربران داشتن سرویس اینترنت است که از طریق آن می‌توانند انواع ویدئوهای مورد نظر خود را که می‌تواند شامل برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز باشد، دریافت کنند.
از سوی دیگر، براساس داده‌های حاصل از تحقیقات بیزینس‌اینسایدر، حجم عظیم محتوای دیجیتال برای گجت‌های موبایل در آینده جای تلویزیون را در میزان کاربران و همچنین درآمد تبلیغاتی خواهد گرفت.
چن ژائو، مدیر بخش تحلیل انستیتو تحقیقاتی مارچکس، در این خصوص می‌گوید:
بسیار روشن است که مخاطبان خواسته‌های بسیار روشنی از سرویس دهندگان خدمات کابلی دارند و در اولین قدم، آن‌ها در پی دستیابی به یک ارتباط اینترنتی پایدار هستند تا از این طریق بتوانند کانال‌‌ها، برنامه‌ها و ویدئوهای مورد نظر خود را بدون داشتن اشتراک تلویزیون و تماشای برنامه‌های تلویزیونی نظاره کنند.
ظهور سرویس‌هایی چون Netflix منجر به چند دسته شدن کاربران تلویزیون‌های کابلی شده است و این کاربران رفته‌رفته در حال رفتن به سمت استفاده از سرویس‌های آنلاین به جای تماشای برنامه‌های تلویزیونی بصورت سنتی هستند.
مشترکان تلویزیون‌های کابلی بین افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، طی سال ۲۰۱۴ کاهشی ۶ درصدی به خود دیده و این گروه سنی در حال حاضر ۷۱ درصد از مخاطبان سرویس‌های تلویزیون کابلی را به خود اختصاص می‌دهند.
۷۱ درصد از کاربران تلویزیون‌های کابلی که در بازه‌ی سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند، از سرویس Netflix نیز استفاده می‌کنند. تعداد این کاربران در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.
۵۸ درصد از مشترکان سرویس‌های تلویزیون کابلی که میانگین سنی ۵۰ تا ۵۹ ساله دارند، از Netflix استفاده می‌کنند. این گروه از کاربران نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۳ رشد ۱۹ درصدی داشته‌اند. سال ۲۰۱۳ میلادی تنها ۳۹ درصد از کاربران در این گروه از Netflix استفاده می‌کردند.
اولین بار سال 2011 پیش‌بینی‌های مبنی بر پایان سلطه‌ی تلویزیون‌های سنتی انجام شد. همان سال، Credit Suisse به سرمایه‌گذاران اخطار داد که آمار مشترکان تلویزیون‌های کابلی در آمریکا روند نزولی به خود گرفته است. این کمپانی اعلام کرد که تلویزیون سنتی همچون سال‌های دهه‌ی ۷۰ میلادی رسانه‌ی غالب جامعه نبوده و سرویس‌های دیگری به زودی جایگزین آن خواهند شد.
پس از انتشار گزارش مربوط به کاهش مشترکان سرویس‌های تلویزیون کابلی، توجه بسیاری به این موضوع جلب شد و انتشار آمارها نشان داد که در طولانی مدت تعداد مخاطبان و به طبع آن میزان درآمد این صنعت کاهش خواهد یافت، چراکه رفته‌رفته توجه کاربران به سمت تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و اولترا بوک‌ها جلب می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که پایان صنعت تلویزیون به همین زودی اتفاق نخواهد افتاد، بلکه این پروسه‌ به آرامی طی شده و بالاخره تلویزیون به پایان خود خواهد رسید.
همانطور که در نمودار زیر نیز می‌بیند، در حال حاضر مخاطبان زمان بیشتری را برای استفاده از محتوای دیجیتال موجود در اینترنت صرف می‌کنند. ضمنا حجم داده‌های دریافتی از این طریق نیز بیشتر است. اما در هر صورت هنوز تلویزیون درآمد بیشتری را از راه تبلیغات به خود اختصاص داده است.


http://postimage.org/

در گذشته‌های دور نیز با ظهور تلویزیون، رفته‌رفته از مخاطبان رادیو و روزنامه‌ها کاسته شد. اگرچه تعداد کاربران و مشترکان تلویزیون دیگر به اندازه‌ی کمپانی‌هایی چون گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت نیست، اما درآمد حاصل از تبلیغات در تلویزیون، بیشتر از دنیای اینترنت است. بسیاری از افراد هنوز افزایش کاربران محتوای دیجیتال را در دنیای مجازی باور ندارند و علت آن افزایش یکباره‌ی بینندگان تلویزیونی در بازه‌های زمانی کوتاهی همچون برگزاری جام‌های جهانی، المپیک و رویدادهای این چنینی است.
با ترکیب مخاطبان وب موبایل و اینترنت، کاربران این حوزه بسیار بزرگ‌تر از بینندگان تلویزیونی می‌شود. در سال‌های آینده، این خیل عظیم درآمد کلان تبلیغاتی را نیز روانه‌ی جیب کمپانی‌های بزرگ اینترنتی خواهند کرد و اینترنت، تلویزیون را علاوه بر تعداد مخاطبان، در میزان درآمد نیز به رتبه‌ی دوم نزول خواهد داد. معمولا درآمد حاصل از تبلیغات چند سال پس از افزایش مخاطبان یک صنعت به سمت آن روانه‌ می‌شود.
در نمودار زیر می‌توانید میزان سهم هر یک از رسانه‌های پرکاربرد امروزی را ببینید. همانطور که می‌بینید در این نمودار کاربران سرویس‌های موبایل با سرویس‌های آنلاین ترکیب شده و در نتیجه تلویزیون به رتبه‌ی دوم سقوط کرده است.


http://postimage.org/

باوجود اینکه در حال حاضر تلویزیون از نظر تعداد مخاطبان در جایگاه دوم قرار گرفته، اما بسیاری این صنعت را همچنان پرمخاطب‌ترین رسانه تصور می‌کنند. یکی از دلایل این جهت‌گیری، تقسیم مخاطبان اینترنت به دو دسته‌ی مخطبان آنلاین و کاربران موبایل است.
در این بین نمی‌توان نقش گجت‌های موبایل اعم از گوشی‌های‌هوشمند و تبلت‌ها را نادیده گرفت. انقلاب دنیای دیجیتال که از سال ۲۰۰۷ و ظهور گوشی‌های‌هوشمند آغاز شده، نقش انکارناپذیری در استفاده از داده‌های آنلاین دارد. محتوای دیجیتال در فضای آنلاین به زمان بیشتری برای غلبه بر تلویزیون نیاز داشت و نقش گجت‌های موبایل را باید همانند کاتالیزوری در نظر گرفت که رشد این صنعت را سرعتی دو چندان بخشیده است.
در حال حاضر تلویزیون کابلی در کشورمان بصورت گسترده مورد استفاده قرار ‌نمی‌گیرد و تنها در برخی مناطق قدم‌هایی در این راستا برداشته شده که هنوز بصورت عملی نمی‌توان اثرات آن را در طیف گسترده‌ی مخاطبان مشاهده کرد. نسل‌های سوم و چهارم موبایل نیز به تازگی وارد کشور شده‌اند و عدم گستردگی پوشش شبکه سرویس‌های جدید در کنار هزینه‌ی بالا نیز عامل دیگری است تا کاربران همچنان تمایلی به استفاده از گجت‌های موبایل و سرویس‌های آنلاین برای تماشای محتوای دیجیتال نداشته باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دانشمندان با الهام از عنکبوت در پی ساخت گجت‌های پوشیدنی بسیار حساس هستند

دانشمندان بعضا با مراجعه به طبیعت از ساختار بدون حیوانات و گیاهان برای ساخت فناوری‌های جدید کمک می‌گیرند. یکی از آخرین موارد استفاده از ساختار بدن عنکبوت برای ساخت سنسورهای مورد نیاز برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی است که توسط دانشمندان کره‌ای انجام می‌پذیرد.
شاید عنکبوت‌ از نظر شما موجود چندان جالب توجهی نبوده و حتی کمی ترسناک به‌نظر برسد، اما ساختار بدن این موجودات در آینده‌ به کمک فناوری خواهند شتافت. پس از آنکه دانشمندان به مقاومت بالای ماده‌ی مورد استفاده برای ایجاد تار توسط این موجود پی بردند، در پی استفاده از ساختار بدن این حشره برای ایجاد سنسورهای بسیار حساسی برای استفاده در گجت‌های‌ پوشیدنی هستند. دانشمندان کره‌ای با الهام گرفتن از ساختار شکاف‌دار سطح عنکبوت درصدد ایجاد سنسورهای حساسی هستند که کوچکترین حرکات را در مجاورت خود تشخیص دهد. آنها با استفاده از لایه‌های پلاتینیوم و پلیمر نرمی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند، این کار را انجام می‌دهند. کوچکترین تغییر در وضعیت شکاف موجود منجر به تغییر مقاومت الکتریکی می‌شود که از این طریق می‌توان کوچک‌ترین لغزش‌ها در محیط را احساس کرد.
دقت و حساسیت بالای این سنسورها می‌تواند در نهایت منجر به ساخت سنسورهای بسیار حساسی شود.از جمله‌ی مواردی که می‌توان از این سنسور استفاده کرد می‌توان به ساخت ضربان‌سنج بسیار کوچکی اشاره کرد که روی مچ دست قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از این سنسور می‌توان قدرت سخن گفتن را به افرادی که دچار اختلالات گفتاری هستند، بازگرداند. اینگونه سنسورها می‌توانند با قرارگرفتن در هنجره‌ی فرد، با تشخیص تغییرات تارهای صوتی، به فرد مورد نظر کمک کنند. هنوز راه‌درازی تا ساخت اینگونه سنسورها و استفاده از آن در انواع گجت‌ها وجود دارد، اما از نظر ماندگاری و سهولت ساخت، این نمونه‌ها جزو بهترین سنسورهای ساخته شده خواهند بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کامپیوترها در CES 2015 قدرتمند‌تر و ارزان‌تر می‌شوند

با ارائه نسل پنجم پردازنده‌های سری Core i اینتل که با تاخیر رونمایی خواهند شد و نزدیک بودن زمان ارائه نسخه نهایی ویندوز 10، احتمالا CES 2015 نمایشگاهی پر از پی‌سی‌های متنوع و جدید خواهد بود.
نمایشگاه CES که سالانه در شهر وگاس در ایالات نوادا برگزار می‌شود، محلی مناسب برای نمایش لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و به طور کلی پی‌سی‌های ویندوزی است، مخصوصا اگر نسل جدیدی از پردازنده‌ها یا نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز رونمایی شده باشد. با ارائه نسل پنجم پردازنده‌های سری Core i اینتل که با تاخیر رونمایی خواهد شد و نزدیک بودن زمان ارائه نسخه نهایی ویندوز 10، احتمالا CES 2015 نمایشگاهی پر از پی‌سی‌های متنوع و جدید خواهد بود.


موج بزرگ بروزرسانی پردازنده‌های برادول اینتل
تقریبا هر تولیدکننده پی‌سی محصولات جدیدی با نسل پنجم پردازنده‌های Core i اینتل، یعنی برادول تولید کرده و روانه بازار خواهد کرد. همچنین بسیاری از محصولات کنونی به تراشه‌های جدید بروزرسانی خواهند شد. پس از معرفی در CES، این محصولات جدید در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ روانه بازار خواهند شد. گفته می‌شود پردازنده‌های جدید اینتل قدرت پردازشی بالاتر و عمر باتری بهتری را ارائه می‌کنند.


نمایشگرهایی با رزولوشن بالاتر
طی سال‌هی اخیر رایانه‌هایی با نمایشگرهای بهتر از 1080p تولید شده‌اند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌هایی با نمایشگرهای 2560 در 1440 یا 3200 در 1800 پیکسل یا حتی کامپیوترهایی با نمایشگرهای 4K در بازار موجود هستند. کامپیوتر با رزولوشن‌های بالاتر را طی سال ۲۰۱۵ بیشتر خواهیم دید؛ محصولاتی که بیشتر گیمرها و متخصصان حوزه فیلم و عکس و گرافیک را هدف قرار داده‌اند.


لپ‌تاپ‌های بازی با طراحی باریک‌تر
از HP Omen تا Razer Blade، برخلاف گذشته، قابل حمل و سبک هستند. تولیدکنندگان به دنبال آن هستند تا لپ‌تاپ‌های گیمینگ با طراحی ظریف‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر بسازند. از طرفی با کاهش قیمت مانیتورهای 4K که گزینه‌ای عالی برای گیمرها محسوب می‌شوند، امکان استفاده از آنها در لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز سهولت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین ایده‌ها و ابزارهای نو مثل مانیتورهای خمیده و هدست‌های واقعیت مجازی نیز می‌توانند برای گیمرها و خوره‌های فیلم مناسب باشند. در CES امسال احتمالا شاهد لپ‌تاپ‌های گیمینگ متنوعی با طراحی انقلابی خواهیم بود.


جنگ قیمت‌ها در جریان است!
کروم‌بوک‌ها باعث و بانی رقابتی تازه در قیمت‌گذاری پی‌سی‌ها هستند. در واقع پس از ورود کروم‌بوک‌ها به بازار، تولیدکنندگان محصولات ویندوزی به فکر تولید محصولات زیر ۲۰۰ دلار افتادند. مثلا HP Steam 11 با قیمت ۱۹۹ دلار از سیستم عامل ویندوز 8 بهره می‌برد و کاربر می‌تواند از یک سال عضویت رایگان در سرویس آفیس 365 نیز استفاده کند. این قیمت مشابه اغلب سیستم‌های مبتنی بر سیستم عامل ابری کروم گوگل است. در CES امسال باید شاهد ارائه پی‌سی‌های ویندوزی ارزان‌قیمت بیشتری باشیم تا بتوانند با کروم‌بوک‌ها رقابت کنند.


ویندوز 10
با وجود این که به نظر می‌رسد همچنان اکثر پی‌سی‌هایی که در نمایشگاه CES رونمایی می‌شوند، مجهز به ویندوز 8.1 باشند، اما همه به دنبال نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت خواهند بود. مایکروسافت در نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 نشان داده که تفاوت بین نسخه 8 و 10 فاحش است و نسخه جدید قابلیت‌های تازه فراوانی خواهد داشت. از آنجا که مایکروسافت در ماه ژانویه طی رویدادی اختصاصی از نسخه نهایی ویندوز 10 رونمایی خواهد کرد، خیلی نمی‌توان انتظار داشت که محصولات متنوعی با این نسخه ارائه شوند، ولی قطعا تب‌وتاب نسخه جدید ویندوز این نمایشگاه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

تنها چند هفته دیگر باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در این نمایشگاه رخ خواهد داد!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ قابلیت گوشی‌های‌هوشمند مجهز به اسنپ‌دراگون 810 در سال ۲۰۱۵

تنها چند ماه پس از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، نسل جدید گوشی‌های‌هوشمند توسط کمپانی‌های بزرگ روانه‌ی بازار خواهند شد. تولیدکنندگان محصولات خود را با قابلیت‌های جدیدی روانه‌ی بازار خواهند کرد که در ادامه به بررسی ۵ قابلیت جدید و نوین آن ها خواهیم پرداخت.
اسنپ‌دراگون ۸۱۰، جدیدترین تراشه‌ی کمپانی کوالکام است که در سال ۲۰۱۵ میلادی در قلب شماری از پرچمداران بازار جای خواهد گرفت. در سال‌های اخیر کوالکام به‌عنوان پردازنده‌ی بسیاری از گوشی‌های‌‌هوشمند رده‌ بالای بازار مورد استفاده قرار گرفته که از جمله‌ی آن می‌توان به انواع گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، اندرویدی و محصولات بلک‌بری اشاره کرد. البته در این بین محصولاتی نیز وجود دارند که از سایر گزینه‌های موجود در بازار استفاده می‌کنند. از این جمله می‌توان به شماری از پرچمداران سامسونگ با تراشه‌ی اگزینوس، آیفون‌های اپل با تراشه‌های اختصاصی سری A و همچنین تراشه‌ی تگرا کی وان انویدیا اشاره کرد.
تراشه‌ی مورد استفاده در تبلت یا گوشی‌هوشمند اصلی‌ترین فاکتور در ارزیابی عملکرد که گجت الکترونیکی است. همه‌ی اجزای قابل رویت توسط کاربر که از نظر وی به کارکرد محصول منتهی می‌شود، توسط تراشه کنترل می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به اجرای انواع اپلیکیشن‌ها، انواع اعلانیه‌ها و حتی پیکسل‌‌های نمایش داده شده نیز اشاره کرد.نتیجه‌ی قدرت محاسباتی بالا بهبود عملکرد است. در حال حاضر اسنپ‌دراگون ۸۰۵ به‌عنوان بهترین تراشه‌ی کوالکام در بازار خودنمایی می‌کند که از قابلیت‌های آن می‌توان استفاده از آن در گلکسی‌نوت ۴ و هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر سامسونگ اشاره کرد.
اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با قدرت و قابلیت‌های بیشتری مهمان گوشی‌های‌هوشمندی خواهد شد که از آن استفاده می‌کنند. کوالکام فروردین ماه سال جاری تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را معرفی کرد. این تراشه برخلاف چیپ‌ست‌های پیشین این کمپانی از وجود چهار هسته‌ی Cortex-A57 و چهار هسته‌ی Cortex-A53 به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۳۰ بهره می‌برد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این تراشه استفاده از معماری big.LITTLE و هسته‌های مبتنی بر معماری آرم به‌جای بهره‌گیری از هسته‌های کریت خود کوالکام است.


۱. قابلیت‌های بیشتر در رابطه با ویدئوهای 4K
در حال حاضر گوشی‌های‌هوشمندی چون جی۳ ال‌جی از وجود یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن QHD بهره می‌برند. این گوشی‌هوشمند قادر است تا ویدئوهایی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را نمایش دهد، اما با وجود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ نقل و انتقال ویدئوهای 4K متحول خواهد شد. گوشی‌های‌ هوشمند مجهز به این تراشه قادر خواهند بود تا علاوه بر پخش ویدئوهای 4K این ویدئوها را از طریق بی‌سیم در تلویزیون استریم کنند. مطمئنا برای استفاده از این قابلیت باید دانگل سخت‌افزاری مورد نیاز را به تلویزیون خود متصل کنید.
کوالکام معتقد است که اکثر گوشی‌های‌هوشمند سال ۲۰۱۵ قادر خواهند بود تا ویدئوهایی با رزولوشن 4K ثبت کنند. براساس پیش‌بینی‌های این کمپانی تا سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه گجت‌هوشمند قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K خواهند بود. تنها پیش‌نیاز استفاده از ویدئوهای 4K دوربین‌های مجهز به این قابلیت نبوده و باید کل اکوسیستم چنین قابلیتی داشته باشد و این موضوعی است که کوالکام درصدد رسیدن به آن است.


۲. شبیه‌سازی بزرگ‌نمایی اپتیکال
کمپانی Core Photonics دوربین جدیدی برای گوشی‌های‌هوشمند توسعه داده که در واقع از دو سنسور بهره می‌برد. یک سنسور معمولی واید برای ثبت تصاویر و یک سنسور مجهز به لنز تله‌فوتو برای بزرگ‌نمایی تصاویر تا سه برابر. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی Core Photonics، با استفاده از قدرت محاسباتی تراشه‌ی جدید کوالکام می‌توان دو تصویر ثبت شده را ترکیب کرده و یک تصویر واحد ایجاد کرد که کیفیت آن در حداقل بزرگ‌نمایی، بیشتر از تصاویر ثبت شده با دوربین‌ DSLR است.
با استفاده از دوربین‌های توسعه یافته توسط Core Photonics حتی می‌توان تصاویر بسیار ریز ثبت شده در تصویر را نیز براحتی خواند.


۳. ثبت صدای محیط در چند جهت
یکی از مشکلات بزرگ در زمان ثبت ویدئوها توسط گوشی‌های‌هوشمند، کیفیت پایین صدا است که ضبط می‌شود. با استفاده از تراشه‌ی جدید کوالکام، صدای محیط در زمان فیلم‌برداری در چند جهت ثبت خواهد شد. برای مثال زمانی که از یک سوژه‌ی خاص همچون یک شخص فیلم‌برداری می‌کنید، می‌توانید به گوشی‌هوشمند خود بگویید تا صدای فرد مورد نظر را بصورت شاخص‌تری در ویدئو ثبت کند.


۴. استفاده از گوشی‌هوشمند به‌عنوان یک پی‌سی
با توجه به قدرت پردازشی بالای تراشه‌ی جدید کوالکام، می‌توان تبلت یا گوشی‌هوشمند مجهز به این پردازنده را به‌عنوان یک پی‌سی مورد استفاده قرار داد. در صورتی که از یک نمایشگر، کیبورد و یک دانگل سخت‌افزاری همچون کروم‌کست بهره می‌برید، می‌توانید با اتصال گوشی‌هوشمند یا تبلت خود، از قدرت پردازشی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ همچون یک پی‌سی استفاده کنید. ارتباط برقرار شده از طریق نسل جدید استاندارد وای-فای منتسب به وای-گیگ خواهد بود که کوالکام آن را در محصول خود به‌کار برده است.
اسنپ‌دراگون ۸۱۰ اولین تراشه‌‌ای است که از استاندارد ارتباطی 802.11ad پشتیبانی می‌کند. این استاندارد قادر است تا نرخ انتقال اطلاعات را در مقایسه با نسل پیشین ۵ برابر بیشتر کند. این سرعت برای انتقال اطلاعات به‌منظور سهولت ردوبدل کردن ویدئوهای 4K کاربردی خواهد بود.


۵. امکان بازی کردن مشابه یک کنسول بازی
در نهایت با استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ می‌توان با استفاده از گوشی‌هوشمند یا تبلت همچون یک کنسول به انجام بازی‌ها پرداخت. با بهره‌گیری از قابلیت‌های آخرین نسل از تراشه‌ی کوالکام، کاربران قادر خواهند بود تا یک مانیتور بزرگ را بصورت بی‌سیم به گوشی‌هوشمند یا تبلت خود متصل کرده و لذت بازی در صفحه‌ی نمایش بزرگ را تجربه کنند.

قابلیت‌هایی که در سطور بالا به آن اشاره کردیم تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که تولیدکنندگان ابزار‌های‌هوشمند می‌توانند آن‌ها را در محصولات خود مورد استفاده قرار دهند. همانطور که گفتیم وجود این قابلیت‌ها منوط به استفاده‌ی تولیدکنندگان از آنها در محصولات تولیدی است. با شروع نمایشگاه CES 2015 و همچنین کنگره‌ی موبایل بارسلون، انتظار می‌رود اغلب محصولات مبتنی بر این تراشه‌ی قدرتمند معرفی شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گلکسی S6 سامسونگ، بهمن‌ماه در دو نسخه از راه می‌رسد

با توجه به کاهش فروش گلکسی اس ۵ ممکن است سامسونگ اقدام به معرفی پیش از موعد گلکسی S6 کند. پیش از این و براساس سنت چند ساله احتمال معرفی گلکسی اس 6 در CES 2015 مطرح بود اما بر اساس ادعای جدید Korean media سامسونگ احتمالا تاریخ معرفی پرچم‌دار جدید خود را را یک ماه جلوتر خواهد آورد.
ادعا شده سامسونگ در مراسم رونمایی نه تنها از نسخه عادی گلکسی اس ۶ بلکه از نسخه‌ای گران‌قیمت‌تر با لبه‌های خمیده در دو طرف نمایشگر این دستگاه پرده برخواهد داشت؛ شبیه به مراسم معرفی گلکسی نوت ۴ که در کنار آن گلکسی نوت اج نیز معرفی شد.
سامسونگ فروش ۴۵ میلیون واحد از گلکسی اس ۶ را هدف گرفته است که ۱۰ میلیون آن مربوط به فروش نسخه‌ای از گلکسی اس ۶ است که دو لبه خمیده در کنار نمایشگر دارد. انتظار می‌رود پرچم‌دار جدید سامسونگ از پردازنده‌ای جدید که احتمالا اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از کوالکام و اکسینوس 7 اکتا ساخت سامسونگ، نمایشگر با رزولوشن QHD و دوربین با رزولوشن بیشتر (ممکن است تنها برای نسخه دو لبه خمیده اس ۶ به کار رود) مجهز خواهد شد. از لحاظ طراحی نیز احتمال به کار بردن فلز در بدنه گلکسی S6 زیاد است و شیوه طراحی فلز آن ممکن است شبیه به سری A و گلکسی نوت ۴ باشد.
برای کسانی که منتظر پرچم‌دار جدید سامسونگ هستند تمام این امکانات جدید هستند و شرکت کره‌ای نیز این‌بار قصد دارد با پروژه‌ای که درباره طراحی این دستگاه شروع کرده، گوشی هوشمند خاصی را در ژانویه ۲۰۱۵ معرفی کند.گفته می‌شود سامسونگ پس از گذشت چند هفته از رونمایی دستگاه، عرضه S6 را شروع کند. بهار ۲۰۱۵ همچنین باید منتظر دیگر پرچم‌داران اندرویدی همچون اکسپریا Z4، هواوی D8 و اچ تی سی هیما باشیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بنیاد «Girls Who Code» درصدد افزایش فعالیت حرفه‌ای بانوان در عرصه‌ی فناوری است

علی‌رغم اینکه دره‌ی سیلیکون محل فعالیت شماری از پیشروترین کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی فناوری است، اما برخلاف ویژگی‌های اکثر مفاهیم مدرن، بانوان نقش بسیار کمرنگی در این حوزه‌ دارند. بنیاد Girls Who Code در تلاش است تا فاصله‌ی موجود در این حوزه را به حداقل برساند.
براساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر ۱۵ درصد از کارکنان فیس بوک و ۱۷ درصد از کارکنان کمپانی گوگل را بانوان تشکیل می‌دهند. سایر کمپانی‌های بزرگ فعال در این حوزه نیز آمار مشابهی دارند.
بنیاد Girls Who Code در تلاش است تا آمار بانوان فعال در عرصه‌ی فناوری را افزایش داده و فاصله‌ی مردان را با زنان کاهش دهد. این بنیاد غیرانتفاعی در تلاش است تا فاصله‌ی جنسیتی موجود را با اجرای برنامه‌های تابستانی کم کرده و به یک وضع متعادل برساند. براساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد کلاس‌های برگزار شده در تابستان سال جاری میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۳، افزایش چشم‌گیری داشته است. سال گذشته تعداد ۱۹ جلسه برای ۳۷۵ دختر حاضر در برنامه‌ی این بنیاد برگزار شد، در حالی که در تابستان سال جاری شاهد برگزاری ۶۰ جلسه برای بیش از ۱٫۲۰۰ دختر بوده‌ایم.
برنامه‌ هفت هفته‌ای این بنیاد غیرانتفاعی شامل بازدید‌هایی از کمپانی‌های بزرگ عرصه‌ی فناوری همچون توئیتر می‌شود. ضمنا باید به برگزاری دوره‌های تخصصی توسط مربیان کاربلد، برگزاری کلاس‌های درس در حوزه‌های مختلف، استخدام بانوان در کمپانی‌ها و همچنین مشاوره به افراد متقاضی و علاقمند به حوزه‌ی فناوری اشاره کرد.
این برنامه برای افزایش اثرگذاری خود باید دامنه‌ی فعالیت خود را نیز گسترش دهد. این بدین معنا است که تعداد کمپانی‌هایی که در این طرح مشارکت می‌کنند، افزایش خواهد یافت. بانوانی که علاقمند به شرکت در این دوره‌ها باشند، می‌توانند حمایت کمپانی‌های نام آشنایی چون فیس‌بوک، ادوبی، AOL، الکترونیک آرتز، گوگل، آی‌بی‌ام، لاکهید مارتین، پیکسار، توئیتر، اینتل، ورایزون و شماری دیگر از کمپانی‌های مطرح فعال در حوزه‌ی فناوری را داشته باشند.
ساندرا ویویان کالدرون، سرپرست بنیاد Girls Who Code‌ در دبیرستان کِستلمنت در اوکلند است. وی با حضور در برنامه‌های آموزشی این بنیاد، کدنویسی را آغاز کرده است. ویوان به این نکته اشاره می‌کند که پیش از شرکت در دوره‌های آموزشی فکر نمی‌کرد که قادر باشد روزی کدنویسی کند. وی اصلی‌ترین انگیزه‌ی خود را به اشتراک‌گذاشتن احساسات خود با دیگران در این مورد خوانده است. وی در این مورد چنین اظهار نظر می‌کند:
این موضوع به من کمک کرد تا همراه با دختران دیگر کارهایی را بصورت مشترک انجام دهیم.
این بنیاد در تلاش است تا نظر کمپانی‌های دیگری را به‌عنوان حامی جلب کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 22 از 55:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA