انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 18 از 36:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  35  36  پسین »

Birds | پرندگان



 
لاچین (پرنده)

bilder kostenlos




لاچین پرنده‌ای شکاری از سردهٔ شاهین در گروه سیاه‌چشمان است که در آفریقا، غرب آسیا و جنوب شرقی اروپا زندگی می‌کند.



لاچین همانند بحری و کمی کوچکتر از آن که از تارک نخودی رنگ و نوار شاربی باریک و کشیده که از سطح پشتی کم‌رنگتر از بحری و سطح شکمی سفید کم‌لکه و نه مانند بحری دارای خطوط عرضی، برخوردار است. لاچین نابالغ در سطح پشتی پررنگ‌تر از پرنده بالغ و در سطح شکمی پرلکه‌تر از آن است.



این پرنده زمستان‌ها در ایران نیز در مناطقی که بحری‌ها گذران می‌کنند یافت می‌شود و نیز در برخی از مناطق ایران گویا بومی است. لاچین به تعداد کم در جزایر کوچک سنگی دریاچه ارومیه زاد و ولد می‌نماید و ظاهرآ بومی این ناحیه است.




این پرنده بیشتر از پرندگان دریایی کوچک در جنوب ایران، از تیهوها، کبوترها و برخی از جوندگان و خزندگان نیز تغذیه می‌کند.

لاچین از سرعت کمتری نسبت به بحری و شاهین بهره‌مند است و نیز در یادگیری کندتر و ترسوتر از آن‌ها می‌باشد ولی رفتاری شبیه به حد فاصل شاهین و بحری از خود نشان می‌دهد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
بالابان (پرنده)

bilder hochladen kostenlos



بالابان یا چَرخ (چَرغ) یا صَق‍ِر (نام علمی: Falco cherrug) از بزرگ‌ترین انواع شاهین و از محبوبترین پرندگان شکاری نزد بازداران است که با توجه به کاهش بسیار سریع جمعیت آن در دهه‌های اخیر در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌است.

بالابان‌های مهاجر در مرداد و شهریورماه از کشورهای ترکمنستان و آذربایجان برای زمستان‌گذرانی به ایران می‌آیند.




ویژگی‌های جسمی


بالابان، ۴۷ تا ۵۵ سانتیمتر طول و ۱۳۰۰ تا ۷۰۰ گرم وزن دارد. از دور شبیه لاچین، اما بزرگتر و سنگین‌تر، دیده می‌شود. از لاچین، به واسطه تارک سفید و گاهی پس سر نخودی، بدون رگه‌ها و خال‌های پهلوها، نوارهای کمتر مشخص زیر تنه، سبیل کوتاه و نوار پشت چشم کمرنگ‌تر، متمایز می‌شود.


بوم‌شناسی



بدن بالابان با ترکیب شتاب سریع و مانورپذیری بالا برای شکار در نزدیکی سطح زمین در دشت‌های باز تکامل یافته‌است. به همین جهت بیشتر در شکار جوندگان متوسط جثهٔ روزگرد به ویژه سنجاب زمینی مهارت دارد. در استپ‌های کم‌درخت، کوهپایه‌ها، کوهستان‌ها و نواحی نیمه‌بیابانی به سر برده و در شکاف صخره‌ها یا روی درختان آشیانه می‌سازد و گاهی نیز از آشیانه‌های قدیمی پرندگان دیگر بهره برده و تولید مثل می‌کند. در برخی نواحی از جمله مناطق نزدیک به آب پرندگان طعمهٔ اصلی او می‌شوند. در سال‌های اخیر در برخی نواحی اروپا کبوتر به‌جای جوندگان طعمهٔ اصلی بالابان شده‌است.

در ماه‌های اردیبهشت تا تیر بین ۵ تا ۳ تخم می‌گذارد و ۳۰ تا ۲۸ روز روی تخم‌ها می‌خوابد. جوچه‌ها پس از ۴۵ تا ۴۰ روز به بلوغ می‌رسند.



وضعیت حفاظتی


جمعیت جهانی بالابان در سال ۱۹۹۰ حدود ۸٬۵۰۰ تا ۱۲٬۰۰۰ جفت و در سال ۲۰۰۳ حدود ۳٬۶۰۰ تا ۴٬۴۰۰ جفت برآورد می‌شد و با توجه به این کاهش سریع جمعیت در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست قرار گرفته‌است. شدیدترین کاهش مربوط به آسیای میانه به‌ویژه قزاقستان و ازبکستان با حدود ۹۰٪ کاهش می‌شود. در مقابل جمعیت قابل ملاحظه و در حال افزایشی از بالابان در مجارستان زندگی می‌کند و چندین برنامه تکثیر در اسارت و رهاسازی این پرنده در آمریکا و کانادا در حال اجراست. مهمترین دلیل این کاهش جمعیت زنده‌گیری مداوم این پرنده از طبیعت برای استفاده در بازداری است. تخریب زیستگاه‌ها و استفاده از مواد شیمیایی در کشاورزی از دیگر عوامل این وضعیت است.

تعداد بالابان‌هایی که هر سال برای بازداران خاورمیانه زنده‌گیری می‌شوند، ۴٬۰۰۰ بهله برای عربستان سعودی، ۱٬۰۰۰ بهله برای قطر و ۵۰۰ تا ۱٬۰۰۰ بهله برای هر یک از کشورهای کویت، بحرین و امارات برآورد می‌شود. با توجه به این که ۵٪ پرندگان قبل از تحویل می‌میرند، تعداد بالابان‌هایی که هر سال برای تجارت شاهین شکار می‌شوند ۶٬۸۲۵ تا ۸٬۴۰۰ بالابان است. از این تعداد حدود ۷۷٪ ماده‌های جوان و ۱۹٪ ماده‌های بالغ هستند که این موضوع نابرابری جنسیتی شدیدی را در جمعیت وحشی ایجاد می‌کند. همچنین جفت‌گیری بالابان‌های وحشی با بالابان‌های دورگه‌ای که فرار کرده یا در طبیعت رها می‌شوند، ممکن است سلامت ژنتیکی بالابان‌ها را به خطر بیندازد.




gratis bilder hochladen


طبقه‌بندی در بازداری

در بین صیادان، بالابان‌ها به پنج نوع سبز (خاکستری)، سرخ، اژدر (زرد)، سفید و سیاه، تقسیم می‌شوند که به ترتیب ذکر شده بالابان‌ها صبورتر و کمیاب تر می‌شوند. یعنی بالابان‌های سیاه بسیار جسور، جنگنده و نادرند.


اسطوره


دهخدا احتمال یکی بودن این پرنده با پرنده وارغن که در اوستا از آن یاد شده را می‌دهد. در مجارستان نیز این پرنده را معادل پرندهٔ افسانه‌ای تورول دانسته و به همین جهت بالابان را پرنده ملی مجارستان قرار داده‌اند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
شاهین بلوچی

foto hochladen



شاهین بلوچی (لاگر) (نام علمی: Falco jugger) یک پرنده شکاری از سرده شاهین در تیرهٔ شاهینیان است. این پرنده در ایران، افغانستان, پاکستان, هند, نپال, بوتان, بنگلادش و میانمار یافت می‌شود. بقای این پرنده در نزدیکی تهدید است.



شاهین چرخان

bild hochladen




شاهین چرخان (نام علمی: Falco rusticolus) نام یک گونه از سرده شاهین است.



شاهین تایتا

bild hochladen




شاهین تایتا (نام علمی: Falco fasciinucha) نام یک گونه از سرده شاهین است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
شاهین معمولی

bilder kostenlos hochladen




شاهین معمولی (گاه بَحری نیز نامیده می‌شود) (نام علمی: Falco peregrinus) نوعی شاهین بزرگ و از پرندگان شکاری مقیم هر ۵ قارهٔ جهان است. سطح پشتی شاهین معمولی خاکستری مایل به سربی، سطح زیرین بدنش سفید با خطوط باریک سیاه و سرش سیاه‌رنگ است. شاهین معمولی با سرعت ۳۸۹ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین حیوان کره زمین است.

این شاهین جثه‌ای بزرگ به اندازهٔ کلاغ دارد. طول بدنش ۳۴ تا ۵۸ سانتی‌متر و طول بال‌های باز آن ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر است.





جمعیت شاهین معمولی در دهه‌های ۱۹۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی بر اثر استفاده از ددت به‌شدت کاهش یافته و این پرنده در معرض خطر انقراض قرار گرفت. اما با توقف مصرف د.د.ت و تکثیر در اسارت، نسل این پرنده در بسیاری از مناطق احیا شد. هم‌اکنون تقریباً در تمامی شهرهای ایالات متحده حداقل یک جفت شاهین معمولی حضور دارد، کشوری که جمعیت شاهین معمولی آن در دههٔ ۱۹۷۰ در آستانه انقراض قرار داشت. وجود ساختمان‌های بلند و پرندگان فراوان در شهرها موجب شده تا بسیاری از شاهین‌های معمولی به زندگی در محیط‌های شهری روی بیاورند.




رابطه با انسان



وجود ساختمان‌های بلند و پرندگان فراوان در شهرها موجب شده تا بسیاری از شاهین‌های معمولی به زندگی در محیط‌های شهری روی بیاورند. همچنین شاهین و بحری گاه در بازداری (قوش‌بازی) استفاده می‌شوند.
بازداری، یک شاهین تربیت شده در حال شکار سیاه‌خروس حنایی، ۱۹۲۰

بازداری، که در سال‌های اخیر به قوش‌بازی هم معروف است، فن نگهداری و پرورش و تربیت پرنده شکاری و شکار کردن با آن است. شواهدی از پرورش دادن و شکار با پرندگان شکاری در تمدن‌ها و فرهنگ‌های جهان موجود است. بیشتر گمان می‌رود که این فن در بین‌النهرین آغاز شده است گرچه به نظر می‌رسد مردمان صحرانشین آسیا نیز از گذشته‌های دور با این فن آشنا بوده‌اند. بازداری و شکار با پرندگان شکاری در ایران باستان رایج بوده است. پس از اسلام به ویژه در دوره صفوی ورزش ویژه شاهان و امیران شمرده می‌شد.

در زبان فارسی کتاب‌هایی در باره این فن در دست است که به «بازنامه» معروف است. بازنامه ناصری که در دوره ناصرالدین شاه قاجار نوشته شده است از این جمله است. نگارش بازنامه‌های متعدد از روزگاران باستان تاکنون از اهمیت حرفهٔ بازداری، نقش اقتصادی آن و دلبستگی مردمان به این نوع شکار در بسیاری از ممالک خاور و باختر، به ویژه چین و هندوستان و ماوراءالنهر و ایران و بین‌النهرین و مصر و یونان، حکایت دارد. شمار بازنامه‌های فارسی و عربی که در فهرست‌ها و منابع گوناگون از آن‌ها نام برده شده و بسیاری از آنها نیز بر جا مانده‌اند، از یکصد می‌گذرد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
بحری

foto upload




بَحری (شاهین یا شاهین بَربَری نیز نامیده می‌شود) (نام علمی: Falco pelegrinoides) پرنده‌ای شکاری از سردهٔ شاهین با جثهٔ متوسط (تقریباً اندازهٔ کلاغ) است. شبیه شاهین معمولی است اما کمی لاغرتر بوده و دم بلندتری دارد. بحری در غرب آسیا، شمال آفریقا و مناطق همسایه آنها در اروپا زندگی می‌کند. همچنین در ایران نیز یافت می‌شود و نیاز است در این کشور تحت برنامه حفاظتی قرار گیرد. زیستگاه بحری مناطق نیمه بیابانی و صخره‌ها و تپه‌های باز و خشک است. این پرنده گاه زیرگونهٔ شاهین معمولی شمرده می‌شود.




مشخصات ظاهری: این پرنده، 32 تا 45 سانتی متر طول دارد. و شبیه شاهین، اما اندکی لاغرتر است و دم بلندتری دارد. پرنده ی بالغ، به واسطه ی سر کمرنگ تر ، پشت ابرو و سبیل نازکتر و بلندتر، و چانه نخودی کمرنگ که تا چشم امتداد دارد، از شاهین متمایز می شود. تاج قرمز، زیر بال ها سفید روشن با نوک بال های تیره تر از شاهین و غالبا با نقطه هایی روی پرهای پوششی اولیه، روتنه خاکستری- آبی کمرنگ، که در انتهای دم تیره تر است، دیده می شود. از بالابان به واسطه ی روتنه پررنگ تر و سبیل های گرد قهوه ای تیره، متمایز می شود. پرنده ی جوان، شبیه شاهین اما با سبیل باریکتر، لکه ی چانه ی بزرگتر و پس سر بلوطی قهوه ای ، دیده می شود. برخی از پرندگان جوان، به محض خروج از آشیانه، پوست بالای منقار و پاهایشان زرد رنگ دیده می شود.




صدا: صدای این پرنده شبیه شاهین و فریاد مانند ، به صورت «که ک-که ک» شنیده می شود.

زیستگاه: این پرنده در مناطق کوهستانی خشک،نیمه بیابانی و صخره ها به سر برده و در شکاف صخره های پرتگاهی آشیانه می سازد، در ایران بومی و به تعداد اندک دیدهی می شود.





حفاظت: این پرنده همانند بالابان، باید تحت برنامه ی حفاظتی قرار گیرد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقاب

gratis bilder


عقاب به گروهی از پرندگان شکاری عضو تیرهٔ عقابیان (Accipitridae از راستهٔ شاهین‌سانان Falconiformes) گفته می‌شود. حدود ۶۰ گونه از پرنده‌های شکاری عقاب نامیده می‌شوند که در ۱۱ سرده از خانوادهٔ عقابیان قرار می‌گیرند و بیشتر آن‌ها هم بومی اوراسیا و آفریقا هستند. معیار دقیقی برای تمایز عقاب‌ها از دیگر پرندگان تیرهٔ عقابیان یعنی سُنقُرها، کرکس‌ها، قوش‌ها و کورکورها، وجود ندارد اما به طور کلی عقاب‌ها از بقیه پرندگان شکاری -به جز برخی از کرکس‌ها- جثهٔ بزرگتری دارند و از پاهایی بزرگتر و نیرومندتر، منقارهایی بزرگ و خمیده و بال‌هایی پهن‌تر بهره‌مند هستند. تمامی عقاب‌ها شکاریان روزگرد هستند و بینایی فوق‌العاده دقیق و پروازی عالی در ارتفاعات بالا دارند.


عقاب‌ها به خاطر قدرتی که دارند، در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان نماد جنگ و نیروی پادشاهی شناخته شده‌اند و تمثال ایشان بر روی بسیاری از سکه‌ها و بناهای تاریخی دیده می‌شود و بسیاری از کشورهای دنیا و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف تصویر عقاب را به عنوان نماد خود انتخاب کرده‌اند.

عقاب‌ها از نظر آناتومی و مشخصات پروازی به کرکس‌ها شباهت دارند اما سر آن‌ها بر خلاف کرکس‌ها پوشیده از پر است. عقاب‌ها از نظر ظاهری به سنقرها هم شباهت زیادی دارند اما معمولاً بزرگترند و فاصلهٔ دو سر بال‌های ایشان طولانی‌تر است. تفاوت دیگر عقاب‌ها با این دو خویشاوند نزدیک خود در شیوهٔ معمول تغذیهٔ آن‌هاست: عقاب‌ها معمولاً شکارهای زنده را طعمه خود می‌کنند اما کرکس‌ها و سنقرها بیشتر از لاشه‌ها تغذیه می‌کنند. البته عقاب‌ها سنگین‌تر از آن هستند که بتوانند مثل شاهین‌ها و پرنده‌های کوچکتر تیرهٔ عقابیان (همچون برخی از انواع قوش‌ها) در هوا طعمه‌های خود را شکار کنند، پس معمولاً شکار خود را روی زمین غافلگیر کرده و آن را اسیر چنگال‌های نیرومند خود می‌کنند و مثل جغدها در بسیاری از اوقات با کندن سر شکار خود آن را از پای درمی‌آورند.

عقاب نیکوبار جنوبی کوچکترین نوع عقاب است که تنها ۴۵۰ گرم وزن دارد و بومی انحصاری جزایر نیکوبار در هند است. عقاب دریایی استلر با میانگین وزن ۶.۷ کیلو و عقاب فیلیپینی با طول یک متر در کنار عقاب دم‌سفید و عقاب هارپی از بزرگترین انواع عقاب‌ها هستند. عقاب ماهی‌گیر تنها پرنده شکاری است که با نام عقاب شناخته می‌شود اما به تیره عقابیان تعلق ندارد. این پرنده که تقریباً فقط از ماهی تغذیه می‌کند، تنها عضو بازمانده از خانوادهٔ زیستی خود یعنی Pandionidae است.



ویژگی‌ها و بوم‌شناسی


عقاب‌ها تک‌همسرند و جفت خود را برای زندگی تا پایان عمر انتخاب می‌کنند و آشیانهٔ خود را با شاخه‌ها و ترکه‌های چوب در یک نقطهٔ مرتفع بر روی درخت‌های بلند یا صخره‌ها در داخل قلمر تغذیه‌ای خود می‌سازند و هر سال نیز از همان آشیانهٔ سال قبل استفاده می‌کنند. به طوری‌که آشیانهٔ آن‌ها با افزوده‌شدن فضولات و اضافه کردن سالانه هر سال بزرگتر شده و گاهی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن و تا سه متر پهنا پیدا می‌کند. بزرگترین آشیانهٔ درختی پرنده‌ساز را یک جفت عقاب سرسفید در فلوریدای آمریکا ساخته‌اند. آشیانهٔ آن‌ها ۶.۱ متر عمق، ۲.۹ متر عرض و وزن حیرت‌انگیزی معادل دقیقاً ۲٬۷۲۲ کیلوگرم داشته‌است.

عقاب‌ها تمایل دارند در نقاط غیرقابل دسترس آشیانه برپا کنند و حدود شش تا هشت هفته به روی تخم‌های خود می‌خوابند. بیشتر عقاب‌ها فقط دو تخم می‌گذارند که معمولاً تنها یکی از آن‌ها زنده می‌ماند. جوجه‌ها به آهستگی به بلوغ می‌رسند و در سه یا چهار سالگی شمایل بزرگسالی را پیدا کرده و از این زمان است که از مراقبت والدین بی‌نیاز شده و به دنبال جفت و قلمرویی برای خود می‌روند.

برخی از گونه‌های عقاب‌ها با توجه به جثه بزرگ و نیرویی که دارند به عنوان شکارچی رأس هرم غذایی در دنیای پرندگان شناخته می‌شوند. عقاب طلایی و عقاب تاج‌دار توانایی کشتن سم‌دارانی با ۳۰ کیلوگرم وزن را دارند و حتی شکار یک غزال ۳۷ کیلویی توسط یک عقاب جنگی مشاهده شده‌است. البته آن‌ها به هیچ وجه توانایی بلند کردن چنین طعمه‌هایی را ندارند و آن را در همان محل می‌خورند یا قطعه قطعه کرده و به آشیانه یا محل امنی می‌برند. تاکنون سنگین‌ترین شکار و به طور کلی محموله‌ای که یک پرنده توانسته با آن از زمین بلند شود یک گوزن ۶ کیلو و ۸۰۰ گرمی بوده‌است که یک عقاب سرسفید در آمریکا آن را از جا بلند کرده‌است

سر عقاب بزرگ و پوشیده از پر است. چشمانی درشت دارد که هریک از آن‌ها در یک طرف سرش قرار دارد. از قدرت بینائی فراوان بهره‌مند می‌باشد. عقاب‌ها منقار نیرومند و تندی دارند. منقار عقاب طلایی به پنج سانتی متر می‌رسد. برخی از عقابها منقاری بزرگ‌تر دارند. عقابها پاهایی نیرومند و به رنگ زرد و روشن دارند و برای درهم شکستن شکار خود از منقار و چنگال پاهای خود استفاده می‌کنند. پاهای عقاب طلائی پوشیده از پر (ریش) است، اما قسمت پائین پاها بدون پر می‌باشد.

عقاب نیکوبار جنوبی کوچکترین نوع عقاب است که تنها ۴۵۰ گرم وزن دارد و بومی انحصاری جزایر نیکوبار جنوبی است. عقاب دریایی استلر، عقاب فیلیپینی، عقاب دم‌سفید و عقاب هارپی هم بزرگترین عقاب‌ها هستند. در این سه جدول پنج گونهٔ اول عقاب از نظر وزن، طول بدن و فاصلهٔ دو سر بال فهرست شده‌اند. ارقام جدول بر اساس میانهٔ آماری، یعنی رقمی که نیمی از پرنده‌ها بالاتر از آن و نیمی پایین تر از آن قرار می‌گیرند، پرنده‌های اندازه‌گیری شده، ذکر شده‌است.




Bilder hochladen


انواع


  • سردهٔ Harpia
  • عقاب هارپی
  • سردهٔ Pithecophaga
  • عقاب فیلیپینی
  • سردهٔ Stephanoaetus
  • عقاب تاج‌دار
  • سردهٔ Nisaetus
  • قوش-عقاب کوهستانی
  • سردهٔ Polemaetus
  • عقاب جنگی
  • سردهٔ Hieraaetus
  • عقاب پرپا
  • سردهٔ Stephanoaetus
  • عقاب تاج‌دار
  • سردهٔ Aquila
  • عقاب طلایی
  • عقاب استپی
  • عقاب خاکی
  • عقاب دوبرار
  • عقاب دم‌گوه‌ای
  • شاه‌باز
  • شاه‌باز اسپانیایی
  • عقاب خال‌دار بزرگ
  • عقاب خال‌دار کوچک
  • عقاب خال‌مخالی هندی
  • سردهٔ Ictinaetus
  • عقاب سیاه
  • سردهٔ عقاب دریایی (Haliaeetus)
  • عقاب دم‌سفید دریایی
  • عقاب دریایی پالاس
  • عقاب دریایی استلر
  • عقاب سرسفید
  • سردهٔ Circaetus
  • عقاب مارخور



محل زندگی



عقابها در علفزار و جنگل‌های زمین‌های پست و بر فراز کوه‌های بلند و ناهموار و در نقاط دوردست و تقریباً دست نخورده توسط انسان زندگی می‌کنند.

با پرها و بالهای بلند، عقاب می‌تواند به آسانی پرواز وشکار خود را از زمین بلند کند. عقاب گاه، با بالهای خود به شکار ضربه می‌زند. اما نمی‌تواند با بال‌هایش بجنگد. عقاب هنگام جنگ از منقار و پاهای نیرومند خود استفاده می‌کند، بیشتر عقابها قهوه‌ای رنگ و یا سیاه رنگ هستند. جوجه عقابها تا سن بلوغ خود که چهار سال طول می‌کشد پر و بال کامل ندارند.



عقاب در فرهنگ بشری


عقاب‌ها به خاطر قدرتی که دارند، در بسیاری از فرهنگ‌ها از زمان تمدن بابل گرفته تاکنون به عنوان نماد جنگ و نیروی پادشاهی شناخته شده‌اند و تمثال ایشان بر روی بسیاری از سکه‌ها، بناها و نشان‌های به جا مانده از تمدن یونان و روم باستان دیده می‌شود. امروزه نیز بسیاری از کشورهای دنیا در نشان‌های ملی خود از تصویر عقاب استفاده کرده‌اند.

یکی از سمبل‌های ملی ایالات متحده امریکا که در لوگوی وزارت خانه‌های مختلف آن نیز دیده می‌شوند.
روی کت نیروهای نظامی آلبانی یک عقاب سیاه دو سر وجود دارد.
بر روی لباس نظامی نیروهای ارمنستان یک عقاب و شیر طلایی وجود دارد.
روی لباس نظامی نیروهای اتریش یک عقاب سیاه وجود دارد.
روی کت نیروهای نظامی مصر یک عقاب طلایی که به سمت چپ نگاه می‌کند وجود دارد.
همچنین روی لباس فرم نظامی بسیاری از کشورها از جمله مکزیک، اردن، عراق، اندونزی، نیجریه، نیروی هوایی پاکستان، فیلیپین، پاناما، روسیه، رومانی، صربستان، سوریه نیز عقاب وجود دارد.
عقاب دوسر نماد امپراتوری بیزانس بود.
پرچم سلطنتی هخامنشیان منقش به عقاب بود.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب هارپی

direct upload




عقاب هارپی (نام علمی: Harpia harpyja) نوعی عقاب است که نیرومندترین و بزرگترین پرندهٔ شکاری قارهٔ آمریکا به شمار می‌رود و یکی از بزرگترین انواع عقاب است که به طور میانگین ۵.۹۵ کیلوگرم وزن و ۹۵.۵ سانتی‌متر طول دارد. این پرنده گاهی عقاب هارپی آمریکایی نامیده می‌شود تا از عقاب پاپوایی متمایز شود که آن هم گاهی عقاب هارپی پاپوایی (گینه نویی) نامیده می‌شود. این دو عقاب از نظر ظاهری و نوع زندگی شباهت زیادی به عقاب فیلیپینی دارند.




نام هارپی برای این عقاب برگرفته از نام یک مخلوق اهریمنی در افسانه‌های یونان باستان است که نیمی زن و نیمی پرنده شکاری بود. این عقاب نیرومند که تاجی از پرهای شفید بر روی سر دارد، در جنگل‌های بارانی و گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی از جنوب مکزیک گرفته تا برزیل زندگی می‌کند و در بلندترین نقطهٔ مرتفع‌ترین درختان آشیانه می‌کند و جانورانی چون طوطی‌های ماکائو، میمون‌ها و تنبل‌ها را طعمه خود می‌سازد. نیمه بالایی بدن عقاب هارپی سیاه و نیمه پایین بدنش سفید است و یک خط سیاه روی سینه‌اش دیده می‌شود. جمعیت این پرندهٔ شکاری به سرعت در حال کاهش است و این کاهش به ویژه در مکزیک و آمریکای مرکزی چشمگیرتر است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقاب تاج‌دار

fotos kostenlos




عقاب تاج‌دار (نام علمی: Stephanoaetus coronatus) پرندهٔ شکاری بزرگی از خانوادهٔ عقابیان است. این عقاب بیشتر در درختزارهای کنار رودخانه‌ها و جنگل‌ها زندگی می‌کند. عقاب تاج‌دار تنها گونهٔ بازمانده از سردهٔ Stephanoaetus است. عقاب تاج‌دار خویشاوندی هم در ماداگاسکار داشت که پس از ورود انسان به این جزیره منقرض شد.




عقاب تاج‌دار یکی از بزرگترین انواع عقاب و در کنار عقاب جنگی بزرگترین عقاب آفریقایی است. دست‌کم ۹۰ درصد غذای عقاب تاج‌دار را پستانداران تشکیل می‌دهند. مهمترین شکارهای این پرنده سم‌داران کوچک (همچون غزالک)، موش‌آهو و خرگوش کوهی صخره و میمون‌های کوچک هستند. پرندگان و مارمولک‌های بزرگ نیز از دیگر شکارهای عقاب تاج‌دار هستند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقاب جنگی

kostenlose bilder




عقاب جنگی (علمی: Polemaetus bellicosus) پرندهٔ شکاری بزرگی از خانوادهٔ عقابیان است. این عقاب در زیستگاه‌های باز و نیمه باز جنوب آفریقا زندگی می‌کند. عقاب جنگی برای آشیانه‌سازی به درختان بلند نیاز دارد اما از زندگی در جنگل‌های انبوه پرهیز می‌کند و بیشتر در مناطق نیمه بیابانی و ساوانا با درختهای پراکنده دیده می‌شود.





عقاب جنگی از بزرگترین و قدرتمندترین انواع عقاب است. طعمه‌های آن بسیار متنوع و با توجه به زیستگاه آن متغیر است. انواع پرندگان، خزندگان و پستانداران در فهرست طعمه‌های این عقاب جای دارند. عقاب جنگی حتی توانایی شکار مارهای پیتون جوان، بابون و میمون‌های دیگر و آهوهای کوچک را دارد و شکار غزالکی با وزن ۳۷ کیلوگرم از آن مشاهده شده که احتمالاً بزرگترین شکار گزارش شده از تمام انواع عقاب است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقاب کوهستانی

foto upload


قوش-عقاب کوهستانی (نام علمی: Nisaetus nipalensis) نام یک گونه از تیره عقابیان است.


عقاب فیلیپینی


gratis bilder hochladen


عقاب فیلیپینی (نام علمی: Pithecophaga jefferyi) نام یک گونه از تیره عقابیان است.


عقاب پرپا

foto upload


عقاب پَرپا (نام علمی: Aquila pennata) یک پرنده شکاری از تیرهٔ عقابیان است. این پرنده در اروپا, آفریقای شمالی و آسیا یافت می‌شود و از پرندگان مهاجر است. در نواحی شمالی ایران نیز یافت می‌شود.



مشخصات ظاهری: این پرنده، 45 تا 53 سانتیمتر طول دارد. در دو رنگ دیده شده و هم اندازه ی سارگپه، اما چارچوب و وضیعت بال ها، شبیه کورکور سیاه است. دم د رانتها مستطیل شکل و نسبتا بلند است. رنگ روشن این پرنده زیر تنه ، سفید کرمی است و بال های پروازش تیره رنگ است، که نواری شبیه کورکور روی بال هایش دیده می شود. شانه بی رنگ است و در قاعده ی دو طرف گردن، نقطه ی سفید کوچکی وجود دارد که از روبه رو به خوبی دیده می شود. روتنه د رنوع تیره رنگ این پرنده شبیه نوع بی رنگ آن است، اما زیر تنه اش قهوه ای تیره است و در قسمت مرکزی زیر بال، نوار سیاهی دیده می شود. قاعده ی پرهای پرواز تیره تر، داخل شاهپرهای اولیه بی رنگ و چهارچوب روتنه و شکل دم، متفاوت از سایر عقاب هاست. از سارگپه ها تندتر بال زده و پروازی سریعتر و زیبا تر دارد و اغلب به صورت مارپیچی از لابلای درختان می گذرد. با بال های باز، در حالی که سرش اندکی به جلو متمایل است، بالباز اوج گیری می کند و از پرندگان و جانوران کوچک تغذیه می کند.



صدا: صدای این پرنده زنگ دار و سوت مانند است.

زیستگاه: این پرنده د رمناطق جنگلی و در نزدیکی نواحی باز و کم درخت جنگل به سر برده و روی درختان بلند آشیانه می سازد. در ایران، تابستاه ها نسبتا فراوان، به صورت مهاجر عبوری دیده شده و گزارش هایی مبنی بر تولید مثل این پرنده در فارس دردست است.

حفاظت: این پرنده در زمره ی پرندگان حفاظت شده است، بنابراین، باید برای حفاظت از محل های تولید مثلش اقدامات جدی صورت گیرد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 18 از 36:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  35  36  پسین » 
علم و دانش

Birds | پرندگان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA