انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 20 از 36:  « پیشین  1  ...  19  20  21  ...  35  36  پسین »

Birds | پرندگان



 

عقاب دریایی آفریقایی


bild upload



عقاب دریایی آفریقایی (نام علمی: Haliaeetus vocifer) نام یک گونه از سرده عقاب دریایی است.




عقاب سینه‌سفید دریایی

bilder kostenlos hochladen




عقاب سینه‌سفید دریایی یا عقاب شکم‌سفید دریایی (نام علمی: Haliaeetus leucogaster) نام یک گونه روزگرد از سرده عقاب دریایی است. این پرنده شکاری توسط یوهان فریدریش گملین در سال ۱۷۸۸ میلادی توصیف علمی شد. این گونه در اقیانوسیه، آسیای جنوبی و جنوب شرقی مثل بنگلادش، هند، فیلیپین، استرالیای جنوبی و غربی، تایلند و تاسمانی زندگی می‌کند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب دریایی پالاس

picupload


عقاب دریایی (عقاب دریایی پالاس)

نام علمی : Haliaeetus Leucoryphus

نام انگلیسی: Pallas's Fish Eagle

نام فارسی: عقاب دریایی (عقاب دریایی پالاس)




عقاب دریایی (عقاب دریایی پالاس) (نام علمی: Haliaeetus leucoryphus) یک پرنده شکاری و مانند دیگر عقاب‌ها از تیرهٔ عقابیان است. این عقاب بزرگ قهوه‌ای در آسیای مرکزی، از دریای خزر تا دریای زرد و از قزاقستان و مغولستان تا هیمالیا, بنگلادش و شمال هند یافت می‌شود. این پرنده مهاجر گاه در خلیج فارس و شمال ایران نیز دیده می‌شود.



مشخصات ظاهری: این پرنده؛ 80 سانتی متر طول دارد. نر و ماده همشکل، اما ماده 20 درصد بزرگتر از نر است. منقار کوچک و پرو بال قهوه ای تیره است. دم نوار سفید پهنی دارد و حاشیه ی انتهایی آن سیاه است. سر و گردن قهوه ای روشن مایل به صورتی است که تا داخل رنگ زرد قهوه ای گردن امتداد می یابد. پرهای پروازش به رنگ تیره و انتهای آن سیاه رنگ است.پرنده ی نابالغ فاقد رنگارنگی پرنده ی بالغ و زیر بدنش قهوه ای یکنواخت و فاقد نوار سفید دم است. این پرنده از حیوانات آبزی، که به آسانی شکار شده و همچنین کلاغ سیاه تغذیه کرده و گاهی نیز به منظور تهیه ی آسان غذا در اطراف نواحی مسکونی پرسه می زند.


زیستگاه: این پرنده در حاشیه ی دریاچه ها، رودخانه ها و اب مانده یا بلندی های کنار آب به سر برده و در نیزارها یا حاشیه ی دیوارهای شنی رودخانه یا روی زمین در نزدیکی آب هایی که برای شکار مناسب باشد، آشیانه می سازد. در ایران به تعداد اندک؛ در سواحل شرقی دریای خزر تا غرب و جنوب غرب دریای خزر دیده می شود.

حفاظت: در وهله ی اول باید بررسی نسبتا دقیقی از جمعیت و پراکندگی این پرنده صورت گیرد و سپس از مناطق زیستگاهی مسیر مهاجرتش حفاظت به عمل آید.




<div class="hl">عقاب دریایی ماداگاسکاری

gratis bilder


عقاب دریایی ماداگاسکاری (نام علمی: Haliaeetus vociferoides) نام یک گونه از سرده عقاب دریایی است.



Bilder hochladen</div>
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب دریایی دم‌سفید

kostenlose bilder




عقاب دریایی دم‌سفید (علمی: Haliaeetus albicilla) پرندهٔ شکاری بزرگی از خانوادهٔ عقابیان است. این عقاب خویشاوند نزدیک عقاب سرسفید است و نقش بوم‌شناختی آن در اوراسیا مشابه نقش بوم‌شناختی عقاب سرسفید در آمریکای شمالی است.



ویژگی‌های جسمی

عقاب دریایی دم‌سفید ۶۹ تا ۹۲ سانتیمتر طول دارد، فاصلهٔ میان بال‌هایش ۱۸۲ تا ۲۴۴ سانتی‌متر است. ماده‌ها با ۴ تا ۶٫۹ کیلوگرم وزن قدری از نرها که ۳٫۱ تا ۵٫۴ کیلو وزن دارند بزرگترند. با این قواره عقاب دم‌سفید چهارمین عقاب بزرگ دنیا است.


تغذیه



رژیم غذایی عقاب دم‌سفید متنوع است و شامل ماهی، پرندگان، مردار و گاهی پستانداران کوچک می‌شود. برخی از آن‌ها کاملأ مردارخوارند و به‌طور مرتب طعمه‌های پرندگان دیگر و سمورهای آبی را زورگیری می‌کنند. با این حال این پرنده در شکار هم متبحر است و می‌تواند بر سر شکار خرگوش با عقاب طلایی به رقابت کند. غذای مورد نیاز عقاب دم سفید حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم در روز است. این حیوان هرچند از عقاب طلایی فعالیت کمتری دارد و در رقابت مستقیم با عقاب طلایی بر سر یک مورد شکار خاص معمولاً شکست می‌خورد، اما می‌تواند به تراکم جمعیتی بیشتری برسد و عقاب طلایی را در رقابت بقا از میدان به‌در کند چرا که رودهٔ دراز و دستگاه گوارشی نیرومندش امکان زندگی بهتر با غذای کمتر را به او می‌دهد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقاب سر سفید

bild upload


عقاب سر سفید یا عقابِ گَر (نام علمی: Haliaeetus leucocephalus) نوعی پرنده شکاری از گروه عقاب‌های دریایی است که بومی آمریکای شمالی است. محدوده زندگی این حیوان آلاسکا، کانادا، تمام خاک اصلی ایالات متحده آمریکا و شمال مکزیک را در بر می‌گیرد. این عقاب‌ها در نزدیکی پهنه‌های آبی وسیعی زندگی می‌کنند که هم ذخیره غذایی مناسبی داشته باشند و هم درختان کهنسالی برای اشیانه‌سازی وجود داشته باشد.

در اواخر قرن بیستم این پرنده در محدوده کشور آمریکا در خطر انقراض قرار گرفت در حالی که تعداد آنها در آلاسکا و کانادا زیاد شده بود. در سال‌های بعد جمعیت عقاب‌های سرسفید در آمریکا افزایش یافت و در ۱۲ ژوئیه ۱۹۹۵ از فهرست حیوانات در معرض خطر انقراض خارج شد.

نام گَر را دلیل گر بودن این حیوان بر روی آن نگذاشته‌اند بلکه واژه bald در قدیم به معنای «سر سفید» بوده‌است. عقاب‌های سرسفید در سن چهار تا پنج سالگی به بلوغ می‌رسند و صاحب پرهای قهوه‌ای با سر و دم سفید می‌شوند. رنگ و بال پرها در جنس نر و ماده مشابه است اما، مثل اغلب پرندگان شکاری دیگر، ماده‌ها از نرها بزرگترند. منقار آنها بزرگ و زرد است و ماده‌ها منقار خمیده‌تری دارند.

عقاب سرسفید شکارچی فرصت‌طلبی است یعنی هرچند غذای اصلیش ماهی است اما با توجه به موقعیت از منابع تغذیه‌ای در دسترس دیگر خود نیز بهره می‌برد. عقاب دریایی دم‌سفید نزدیکترین خویشاوند عقاب سرسفید است که در اوراسیا زندگی می‌کند و نقش بوم‌شناختی مشابهی را در این منطقه ایفا می‌کند.

جوجه‌هایی که تازه از تخم در می‌آیند به رنگ خاکستری روشن هستند و در دوازده هفتگی رنگ آنها به قهوه‌ای تیره می‌گراید. در این هنگام آنها لانه را ترک می‌کنند. در حدود سه چهار سالگی رنگ آنها قهوه‌ای بوده و دارای رگه‌هایی از پرهای سفید در زیر بال‌ها و روی سر خود هستند. هم چنین روی سینه و دم آنها پرهای سفید رنگ دیده می‌شود و نیز منقار آنها سیاه رنگ است. در این سنین آنها شباهت زیادی به عقاب‌های طلایی دارند و به راحتی انسان را به اشتباه می‌اندازند. این عقاب‌ها در سن ۴ الی ۵ سالگی از نظر جنسی بالغ می‌شوند و در این سنین علامات مشخصه آنها یعنی پرهای سفید در سر و دم ظاهر می‌شود و رنگ چشم آنها از قهوه‌ای تیره به زرد تبدیل می‌گردد.

عقاب سرسفید چندین رکورد را در دنیای پرندگان به نام خود ثبت کرده‌است. تاکنون سنگین‌ترین شکار و به طور کلی محموله‌ای که یک پرنده توانسته با آن از زمین بلند شود یک گوزن ۶ کیلو و ۸۰۰ گرمی بوده‌است که یک عقاب سرسفید آن را از جا بلند کرده‌است. همچنین بزرگترین آشیانهٔ درختی پرنده‌ساز را نیز یک جفت عقاب سرسفید در فلوریدای آمریکا ساخته‌اند. آشیانهٔ آن‌ها ۶.۱ متر عمق، ۲.۹ متر عرض و وزن حیرت‌انگیزی معادل دقیقاً ۲٬۷۲۲ کیلوگرم (نزدیک ۳ تن) داشته‌است.



نام



نام این پرنده از واژه انگلیسی Bald به معنی سفید روی گرفته شده است. این واژه در گذشته به معنای سفید بوده که با مرور زمان معنی آن به تاس و گر تغییر یافته است.





gratis bilder hochladen


مشخصات این پرندگان


طول بدن پرندگان بالغ از نوک منقار تا انتهای دم به ۱ متر می‌رسد و وزنشان از ۳٫۵ تا ۷٫۵ متغیر است. فاصلهٔ دو سر بال‌های پرندهٔ نر از ۱٫۵ تا ۲٫۵ متر متغیر است. نوع ماده از نظر جثه بزرگ‌تر است و در هنگام پرواز تا ۲٫۷ هم می‌رسد. اگر چه نرها کوچکترند ولی از طرفی به خاطر جثه کوچکشان می‌توانند تیزتر و سریع‌تر عمل کنند. از طرفی بزرگ نشان دادن و بودن ماده آن را برای گرم کردن تخم‌ها آماده می‌کند.


نقش بال‌ها



بال‌های این پرندگان به آنها کمک می‌کند که با صرف انرژی بسیار کم و بدون بال زدن با استفاده از جریان‌های هوا اوج بگیرند. نوک پرهای موجود در انتهای بال‌های آنها به تدریج باریک‌تر می‌شود که به عبور آرام جریان هوا از روی بال‌های آنها کمک می‌کند. در نتیجه برای پرواز انرژی کمتری صرف می‌کنند. بال‌های آنها علاوه بر پرواز هنگام ماهیگیری نیز به آنها کمک می‌کنند اگر ماهی بزرگ باشد آنها به جای پرواز می‌توانند تا ساحل رودخانه با کمک بال‌های نیرومند خود شنا کنند سرعت پرواز آنها از ۱۰۰ تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت متغیر است و بستگی به سرعت جریان‌های هوایی و اینکه در حال افقی پرواز می‌کنند یا در حال شیرجه زدن هستند، دارد. ارتفاع پرواز آنها می‌تواند تا ۳۰۰۰ متر نیز برسد.

نقش دم در عقاب‌ها بسیار با اهمیت است و در پرواز و مانورهای هوایی و شیرجه زدن بسیار به آنها کمک می‌کند. وزن استخوان‌های این عقاب تقریباً ۲۵۰ گرم است که حدود ۵ تا ۶ درصد وزن یک عقاب است. در مقابل وزن پرهای آنها حدود دو برابر وزن استخوان‌های آنها است وزن کم استخوان بندی به دلیل تو خالی بودن و ساختار اسفنجی آنهاست. منقار و چنگال‌های آنان از کراتین تشکیل شده است و به صورت پوسته رشد می‌کنند لذا منقار و چنگال‌های عقاب‌هایی که در اسارت هستند باید به صورت سالیانه کوتاه شود. منقار خمیدهٔ عقاب‌ها به پاره کردن گوشت کمک زیادی می‌کند و به اندازه‌ای تیز است که می‌تواند پوست حیوانات را به راحتی پیدا کند. دمای بدن عقاب‌ها حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. پوست بدن آنها با حدود ۷ هزار پر بسیار نرم و سبک تو خالی و انعطاف پذیر پوشیده شده که از آنها در مقابل باد باران و آفتاب و سرما محافظت می‌کند.

عقاب‌های سرسفید دارای یک الگوی پرواز آرام و یکنواخت هستند و به آرامی بال می‌زنند.

عقاب‌های سرسفید بالغ را می‌توان به راحتی از سر و دم سفید رنگ آنها شناسایی کرد. ولی در حدود پنج سال اول زندگی نمی‌توان آنها را تشخیص داد. با وجود این برخی ویژگی‌ها در آنها وجود دارد که می‌توان شناسایی‌شان را ممکن ساخت. در سال اول زندگی بدن آنها به رنگ قهوه‌ایی تیره، منقار و چشمانشان متمایل به مشکی است. زیر بغل‌های آنها سفید رنگ بوده و تعدای پر سفید در بدن و بال‌های آنان دیده می‌شود. در قسمت بالای دم نیز پرهای متمایل به سفید دیده می‌شود. قسمت زیرین دم آنها عموماً متمایل به سفید است و یک مثلث سفید رنگ در ناحیهٔ پشت و در بالای چشم آنها نیز یک ناحیه سفید وجود دارد. در این سن مقدار آنها خاکستری است. در سال سوم زندگی ناحیه فوقانی سر و گلوی آنها به سفیدی می‌گراید و چشم‌های آنها سفید یا زرد رنگ است. در سال چهارم زندگی برخی از عقاب‌های سرسفید شبیه بزرگسالان بوده و با این وجود اغلب آنها دارای سر متمایل به سفید با رگه‌های تیره در چشم‌ها هستند. برخی دیگر دارای لکه‌های سفید بر روی بدن و بال‌هایشان می‌باشند. در سال اول بلوغ برخی از انواع هنوز دارای نوارهایی در چشم‌های خود هستند و برخی دیگر در ناحیه دم و پرهایی با انتهای سیاه دارند.




تغذیه


عقاب‌های سرسفید همانند برخی دیگر از پرندگان شکاری در راس هرم غذایی قرار دارند. آنها عموماً از ماهی و حیوانات کوچک مانند اردک، خرگوش، مار و لاکپشت تغذیه می‌کنند و بعضاً لاشه خواری می‌نمایند.

ماهی حدود نود درصد رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. تقریباً چهار دقیقه طول می‌کشد تا آن‌ها یک ماهی تقریباً با وزن ۵۰۰ گرم را بخورند. بعضاً ماهی را از عقاب‌های دریایی که کوچکتر هستند، می‌ربایند. در گذشته تعداد زیادی از آنها توسط مزرعه‌داران و کشاورزان کشته شدند. زیرا عقاب‌های سرسفید به جوجه‌ها و بره‌ها و سایر حیوانات اهلی حمله کرده و آنها را شکار می‌کردند. این پرنده برای شکار به منطقۀ بسیار وسیعی نیاز دارد و می‌تواند شکارهایی با وزن دو کیلوگرم را به‌راحتی به چنگال گرفته و با خود ببرد. آن‌ها می‌توانند به آرامی از بالا به شکار خود نزدیک شده و به طور ناگهانی آن‌ها را به چنگال خود ببرد. چنگال‌های قوی آن یک مکانیسم خاص قفل شدن دارد که به محض تماس چنگال با شکار فعال می‌شود و تا وقتی پرنده چنگال‌های خود را بر روی یک سطح سخت فشار نداده باز نمی‌شوند. عقاب‌های سرسفید شناگران ماهری هستند. و برای گرفتن ماهی بزرگ می‌توانند داخل آب شده و شنا کنند.

این پرنده مقدار زیادی از وقت خود را صرف استراحت می‌کند. زیرا هنگام شکار می‌بایست انرژی زیادی را صرف کند. حدوداً از هر ۱۸ حمله فقط یکی از آن‌ها موفقیت آمیز است. آن‌ها برای محافظت از شکار خود بال‌های خود را به صورت چتر بر روی آن باز می‌کنند. و هنگام خوردن شکار با یک چنگال آن را نگه می‌دارند و با دیگری آن را پاره کرده و می‌خورند. پس از مدّتی قسمت‌های غیر قابل هضم غذای خود را به دهان برگردانده و بیرون می‌ریزند.

آن‌ها برای زنده ماندن نیازی به خوردن روزانه غذا ندارند زمانی که رودخانه‌های محل زندگی آنها یخ می‌بندند به مناطقی مانند نواحی مجاور سدها مهاجرت می‌کنند. زیرا آب این نواحی یخ نمی‌بندد. الگوی پرواز آنها توسط جریان‌های هوایی تعیین می‌شود. عقاب‌هایی که تازه مستقل شده‌اند به تنهایی مهاجرت می‌کنند. این عقاب‌ها در پاییز به مناطق گرم‌تر که غذا فراوان‌تر است مهاجرت می‌کنند و در بهار برای لانه‌سازی به مناطق شمالی می‌روند. آنها در طول روز و با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کنند این عمل معمولاً به صورت گروهی انجام گرفته و هر پرنده با دیگری حدود یک کیلومتر فاصله را حفظ می‌کند، که در این حالت طول پرواز آنها به سی تا ۵۰ کیلومتر می‌رسد. البته تمام عقاب‌ها سرسفید مهاجرت نمی‌کنند. برای مثال گونه‌ای در ناحیه فلوریدا وجود دارد که تمام سال را در همان منطقه زندگی می‌کند.

در فصل تولید مثل عقاب‌ها ترجیح می‌دهند که ماهی‌های بزرگتر را شکار کنند و در فصول غیر از فصل تولید مثل دزدیدن غذای سایر حیوانات رواج بیشتری دارد و در فصل زمستان مرده خواری نیز در میان آنها بیشتر دیده می‌شود.

بعضاً دیده می‌شود که عقاب‌های سرسفید به‌طور اشتراکی به شکار می‌پردازند. اگر شکار کوچک باشد ممکن است که آن را در حین پرواز بخورند. اگر یک لاشهٔ بزرگ پیدا کنند، ممکن است روزهای متوالی از آن تغذیه نمایند.





bilder upload

در حال جفت گیری



تولید مثل


عقاب‌های سرسفید در حالت عادی طول عمری در حدود سی تا چهل سال دارند و در اسارت ممکن است بیشتر نیز عمر کنند. عمر متوسط آنها ۱۵ الی ۲۰ سال است. تعداد زیادی از آنها شکار می‌شوند. تعدادی هم بر اثر شوک الکتریکی که در اثر نشستن روی سیم و کابل برق بوجود می‌آید می‌میرند. در برخی نقاط از گوشت‌های مسموم برای از بین بردن روباه استفاده می‌شود عقاب‌های سرسفید نیز این روباه‌ها را شکار کرده و می‌خورند که منجر به مرگ آنها می‌شود.

عموماً یک جفت نر و ماده تمام عمر را با هم زندگی می‌کنند آشیانه این عقاب پر از شاخه‌های کوچک، خزه و علف تشکیل می‌شود که عمق آن حدود ۶۰ سانتی‌متر است و قطر آن حدود ۱٫۵ متر می‌باشد. آنها آشیانه خود را بر بالای درختان می‌سازند و هر ساله آن را تعمیر می‌کنند. شکل لانه با توجه به نوع تکه‌های چوب مورد استفاده فرق می‌کند. اگر از شاخه‌های بلند استفاده شود شکل لانه مخروطی شکل است. اگر از شاخه‌های خمیده استفاده شود، شکل لانه مسطح و اگر شاخه‌های کوچک استفاده شود، لانه به شکل پیاله خواهد بود. آنها عموماً در همسایگی محل تولد خود لانه‌سازی می‌کند و برای ساختن یک آشیانه مدت زمانی حدود ۲۰ هفته نیاز دارد.

عقاب‌های سرسفید در حدود چهار تا پنج سالگی از نظر جنسی بالغ می‌شود و در این هنگام به دنبال جفت می‌گردند. فصل جفت گیری بستگی به ناحیه‌ای دارد که عقاب‌ها در آن زندگی می‌کنند. ممکن است که یک جفت به طور اختیاری در یک سال معین جفت‌گیری نکنند. این تصمیم گیری غریزی بوده و بر اساس عواملی همچون شرایط آب و هوایی دسترسی به غذا و نیز در دسترس بودن مکان برای لانه سازی صورت می‌گیرد.

عقاب ماده یک تا سه تخم می‌گذارد رنگ تخم‌ها سفید خال خالی یا زرد نخودی می‌باشد. که فرم و اندازه آنها مانند تخم غاز است. در طول مدتی که ماده بر روی تخم‌ها می‌خوابد پرندهٔ نر شاخه‌های تازه جوانه زده به لانه می‌آورد. این امر ممکن است برای از بین بردن بوی بد لانه یا ایجاد سایه صورت بپذیرد. والدین در تمام کارها شریک هستند. شکار و خوابیدن روی تخم و نگهداری از جوجه‌ها به صورت اشتراکی انجام می‌شود. با وجود این پرندهٔ ماده بیشترین کار را برای لانه سازی انجام می‌دهد. همواره یکی از والدین در لانه حضور دارد. پرندهٔ نر اغلب سر ماهی را خورده و مابقی را به لانه می‌آورد. از سوی دیگر پرندهٔ نر نیز مدتی بر روی تخم‌ها می‌خوابد. در این مدت پرندهٔ ماده به شکار و استحمام می‌پردازد. محیط زندگی عقاب باید کاملاً آرام باشد. اگر برای آنها مزاحمت ایجاد شود آنها لانه را ترک خواهند کرد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب دریایی استلر

fotos kostenlos




عقاب دریایی استلر (نام علمی: Haliaeetus pelagicus) پرندهٔ شکاری بزرگی از خانوادهٔ عقابیان است. این عقاب در سواحل اقیانوسی شمال شرق آسیا زندگی می‌کند و طعمهٔ اصلی او ماهی و پرندگان آبزی است. عقاب دریایی استلر حدود ۵ تا ۹ کیلوگرم وزن دارد و بزرگترین نوع عقاب از نظر وزن محسوب می‌شود.





gratis bilder
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقابان مارخور

Kostenloses Bilderhosting




عقابان مارخور (نام علمی: Circaetinae) نام یک زیرخانواده از تیره عقابیان است.



سرده‌ها و گونه‌ها



  • سرده عقاب مارخور
  • عقاب مارخور پنجه‌کوتاه, C. gallicus
  • عقاب مارخور بودون, C. beaudouini
  • عقاب مارخور کاکل‌سیاه, C. pectoralis
  • عقاب مارخور قهوه‌ای, C. cinereus
  • عقاب مارخور نواری جنوبی, C. fasciolatus
  • عقاب مارخور نواری غربی, C. cinerascens
  • سرده Dryotriorchis
  • عقاب مارخور کنگو, D. spectabilis
  • سرده خال‌پرنده‌ها
  • عقاب مارخور کاکلی, S. cheela
  • Bawean serpent eagle, S. (cheela) baweanus
  • عقاب مارخور نیکوبار جنوبی, S. klossi
  • عقاب مارخور کوهی,S. kinabaluensis
  • عقاب مارخور سولاوسی, S. rufipectus
  • Philippine serpent eagle, S. holospilus
  • عقاب مارخور آندامان, S. elgini
  • سرده Eutriorchis [۱]
  • عقاب مارخور ماداگاسکاری, E. astur
  • سرده Terathopius
  • عقاب بندباز, T. ecaudatus
  • سرده Pithecophaga
  • عقاب فیلیپینی, P. jefferyi

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب مارخور پنجه‌کوتاه

gratis bilder




عقاب مارخور

نام علمی : Circartus Gallicus

نام انگلیسی: Short toed Eagle

نام فارسی: عقاب مارخور




مشخصات ظاهری: این پرنده، 74 تا 73 سانتیمتر طول دارد واز عقاب های پهن بال و بزرگ، و زیر تنه ی یکدست سفید است. از عقاب ماهیگیر بزرگتر، اما از سایر عقاب های کوچکتر است. سینه و گلو تیره تر و انتهای دمش مربعی شکل است و سه نوار عرضی تیره رنگ دارد. سرش نسبتا بزرگ و گرد وسفیدی زیر تنه اش گاهی با خال های تیره یا رگه هایی همراه است. روتنه قهوه ای مایل به خاکستری است و در زیر بال هایش رگه های تیره ای مشاهده می شود. این پرنده عمدتا از مار و گاهی نیز ار مارمولک و قورباغه تغذیه می کند.

صدا: صای این پرنده، سوت ممانند و شبیه سارگپه ها به صورت «کی –یو» یا «هو-اپ» و یا پی ی –او» شنیده می شود.




زیستگاه: این پرنده در شیب های کوهستان، دره های تنگ و جنگل های دودرست با درختان پراکنده به سر برده و روی درختان آشیانه می سازد. در ایران، تابستان ها، به تعدا اندک، دیده می شود.




حفاظت: در وهله ی اولف باید بررسی دقیقی از پراکندگی این پرنده صورت گیرد سپس برای حفاظتش اقدام شود. در هر حال، محل های تولید مثل این پرنده باید تحت کنترل کامل باشد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
عقاب مارخور بودون

kostenlose bilder




عقاب مارخور بودون (نام علمی: Circaetus beaudouini) نام یک گونه از سرده عقاب مارخور است.


عقاب مارخور کاکل‌سیاه

fotos kostenlos


عقاب مارخور کاکل‌سیاه (نام علمی: Circaetus pectoralis) نام یک گونه از سرده عقاب مارخور است.

عقاب مارخور قهوه‌ای

bild hochladen


عقاب مارخور قهوه‌ای (نام علمی: Circaetus cinereus) نام یک گونه از سرده عقاب مارخور است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب مارخور نواری جنوبی

bilder kostenlos




عقاب مارخور نواری جنوبی (نام علمی: Circaetus fasciolatus) نام یک گونه از سرده عقاب مارخور است.




عقاب مارخور نواری غربی

kostenlos bilder hochladen



عقاب مارخور نواری غربی (نام علمی: Circaetus cinerascens) نام یک گونه از سرده عقاب مارخور است.






عقاب مارخور کنگو

Bilder hochladen



عقاب مارخور کنگو (نام علمی: Dryotriorchis spectabilis) نام یک گونه از سرده عقاب مارخور است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عقاب مارخور کاکلی

bilder uploaden



عقاب مارخور کاکلی (نام علمی: Spilornis cheela) نام یک گونه از سرده خال‌پرنده‌ها است.




عقاب مارخور سولاوسی


bild upload



عقاب مارخور سولاوسی (نام علمی: Spilornis rufipectus) نام یک گونه از سرده خال‌پرنده‌ها است.




عقاب مارخور آندامان

bilder upload



عقاب مارخور آندامان (نام علمی: Spilornis elgini) نام یک گونه از سرده خال‌پرنده‌ها است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 20 از 36:  « پیشین  1  ...  19  20  21  ...  35  36  پسین » 
علم و دانش

Birds | پرندگان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA