انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

ثروتمندان جهان



 
آمانسیو اورتگا، از صفر تا «زارا»

Bilder hochladen




در برندینگ، هیچ موردی که صد درصد موفق بوده یا شکست خورده باشد وجود ندارد. به طور معمول در یک نام تجاری، موفقیت و شکست در کنار هم دیده می‌شوند



شركت زیراکس هم از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که زیراکس تصمیم گرفت به سبک IBM سیستم دیتای دفتری ارائه دهد یکی از بزرگ‌ترین شکست‌ها (حداقل از لحاظ مالی) در تاریخ نام‌های تجاری را رقم زد. این شکست در ارائه تله کپیر (که یک نوع ماشین فکس اولیه بود) نیز افتاد. با این حال، همان چیزی که باعث شکست زیراکس در این دو پروژه شد، باعث موفقیتش هم شد و نام زیراکس با دستگاه‌های کپی کاغذ پیوند خورد. صنعتی که خود ابداع‌کننده آن بود.
زیراكس با سابقه‌ای صدساله و دریافت ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی، پرونده موفقی در عرصه چاپ و کپی دارد. اختراع فناوری عكسبرداری الكتریكی یا زیروگرافی خیلی سریع، شركت را از دنیای فناوری‌های قدیمی به فناوری‌های نوین منتقل كرد. زیراكس با سرمایه‌گذاری عظیم در تحقیق و توسعه و توجه به كیفیت و برآوردن نیازها و كسب رضایت مشتری توانست نشان تجاری خود را در دنیای مدیریت مستندات بر همه تحمیل كند و در بازار بیش از 100 میلیارد دلاری این صنعت، سرآمد همگان شود. سال 1959، شركت با عرضه اولین دستگاه كپی اداری، زنجیره موفقیت‌های خود را آغاز كرد و به سرعت پس از آن با عرضه محصولات و خدمات متعدد و متنوع در زمینه چاپگرهای لیزری رنگی، دستگاه‌های مختلف كپی، نرم‌افزارهای مدیریت مستندات و پشتیبانی با انواع كاغذ و جوهرهای خشك و‌تر مراحل ترقی را طی كرد. طی این سال‌ها، شركت توانسته است در حوزه‌های متعددی جایگاه ارزشمندی برای خود درمیان 500 شركت برتر جهان به دست آورد. فعالیت‌های شش سیگما (استراتژی تحولی شش سیگما، سیستمی است كه موجب توسعه و گسترش متدهای مدیریتی، آماری و نهایتا حل مشکلات شده و به شرکت امکان جهش و تحول را می‌دهد.) در حوزه كیفیت، توجه به اصول اخلاقی در كسب و كار، كسب جوایز بسیار در زمینه‌های كیفیت و فناوری، سرمایه‌گذاری عظیم در تحقیق و توسعه و حركت مناسب در همكاری مشاركتی با دیگر شركت‌های برتر از این جمله است.




در سال 1906 زیراكس با عنوان شركت هالوید به منظور ساخت و فروش كاغذ در تجهیزات عكسبرداری تاسیس شد. 30 سال بعد، چستر كارلسون فیزیكدان و مخترع، اولین تصویر كپی شده را در آزمایشگاهش در نیویورك ساخت و در 1942 اختراع عكاسی الكتریكی را كه بعدها به زیروگرافی موسوم شد، به ثبت رسانید؛ فناوری كه انقلابی در دنیای عكس و تصویر پدید آورد. در سال 1949 اولین دستگاه كپی زیراكس مدل A روانه بازار شد. نقطه عطف شركت، فروش موفقیت‌آمیز اولین دستگاه كپی اداری زیراكس در سال 1959 بود. در این سال‌ها شركت هالوید به شركت زیراكس هالوید و سپس به زیراكس تغییر نام داد. در 1970 چاپگر الكتروستاتیك معرفی شد و پنج سال بعد اولین دستگاه كپی لیزری به بازار عرضه شد. در سال 1993 شركت برای یكپارچه‌سازی و سازگاری رایانه‌های شخصی و محصولات مستندسازی با مایكروسافت همكاری كرد. در آغاز قرن جدید، نسل نوین دستگاه‌های زیراكس رنگی به بازار عرضه شد.



امروزه زیروگرافی سنگ زیربنای صنعت جهانی كپی است. صنعت مستندسازی از فناوری قدیمی دستگاه‌های لنز نوری به سیستم‌های دیجیتال، از سیاه و سفید به رنگی و از مستندسازی كاغذی به مستندسازی الكترونیك تحول یافته و این روند فرصت‌هایی را فراروی شركت قرار داده است تا بتواند در بازار 117 میلیارد دلاری این صنعت رشد كند. در سال 2005 بیش از 10 میلیارد صفحه با استفاده از چاپگرهای رنگی زیراكس گرفته شد و رهبری شركت را در این صنعت ثابت كرد. این رقم در سال 2006 به بیش از 30 میلیارد صفحه رنگی رسید.
تمركز استراتژیك شركت بر سه بازار اصلی (محیط‌های تولیدی و تجاری، شبكه‌های اداری و ارائه خدمات) در بیش از 160 كشور جهان است. به عبارت دیگر ساخت، بازاریابی، ارائه خدمات و پشتیبانی كامل شامل نرم‌افزار، محصولات و خدمات در دستور كار شركت قرار دارد. بیانیه ماموریت شركت چنین است: هدف راهبردی ما كمك به مردم برای یافتن راه‌های بهتر انجام كارهای بزرگ از طریق رهبری پایدار در فناوری مستندسازی و عرضه محصولات و خدماتی است كه فرآیندها و نتایج كسب و كار مشتریان ما را بهبود می‌بخشد. شركت زیراكس در سال 2007 به عنوان یكی از اخلاقی‌ترین شركت‌های جهان برگزیده شد. زیراكس، خود را یك شركت مبتنی بر فناوری و نوآوری می‌داند؛ شركتی كه بر اساس نوآوری بنیان نهاده شده و ادامه حیات داده است. شركت در سال 2006، 6/1 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری كرده است. از شركت‌هایی است كه در زمینه‌های مختلف و به ویژه كیفیت، جوایز بسیاری دریافت داشته است. از سال 1980، شركت زیراكس و فوجی زیراكس 25 جایزه ملی كیفیت را در 20 كشور تصاحب كرده‌اند، زیراكس در آمریكا دو بار در سال‌های 1989 و 1997 جایزه ملی كیفیت مالكوم بالدریج را دریافته داشته است. زیراكس اروپا، اولین جایزه كیفیت اروپا را در 1992 برد و فوجی زیراكس، جایزه دمینگ را در 1980 دریافت كرد. كاركنان شركت بالغ بر53700 نفر هستند که در كشورهای مختلف جهان مشغول به كارند و از این تعداد 28400 نفر در آمریكا فعالیت می‌كنند. مدیرعامل شركت در زمینه توجه به منابع انسانی می‌گوید: آنچه كه من بیشتر از هر چیز دیگر در شركت دوست دارم كاركنان هستند. آنها هرچه را برای موقعیت زیراكس لازم است انجام می‌دهند تا موفقیت و بازگشت سرمایه مشتریان ما تحقق یابد. زیراكس در سال‌های بعد بیشتر خود را درگیر مسائل آموزشی و تحقیقاتی کرد. در 1993 دانشگاه زیراكس و در 2003 نیز با همكاری مایكروسافت، مركز كارآفرینی دانشگاه MIT را در جهت استفاده از فناوری برای افزایش بهره‌وری تاسیس كرد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
لری الیسون

picupload




زادروز ۱۷ اوت ۱۹۴۴
ایالات متحده آمریکا نیویورک، ایالات متحده آمریکا
محل زندگی وود ساید، کالیفرنیا
ملیت ایالات متحده آمریکا
تحصیلات دانشگاه ایلینوس (ترک تحصیل)
دانشگاه شیکاگو (ترک تحصیل)
پیشه مدیرعامل شرکت اوراکل
نقش‌های برجسته بنیانگذار اوراکل
دستمزد ۹۶٫۲ میلیون دلار (۲۰۱۲)
دارایی خالص ▲ ۴۳ میلیارد دلار (۲۰۱۲)
دین یهودی
همسر آدا کوئین ۱۹۷۴-۱۹۶۷
نانسی ویلر جنکینز ۱۹۷۸-۱۹۷۷
باربارا بوث ۱۹۸۶-۱۹۸۳
ملانی کرافت ۲۰۱۰-۲۰۰۳
فرزندان دیوید الیسون
مگان الیسون





لارنس ژوزف الیسون، (به انگلیسی: Larry Ellison) (زاده ۱۷ اوت، ۱۹۴۴) یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت‌های عمده در زمینهٔ نرم‌افزارهای پایگاه داده است.

مجلهٔ فوربس گزارش داده‌است که الیسون در ردهٔ پنجم ثروتمندترین افراد در دنیاست. در سال ۲۰۱۲، فوربس اعلام کرد که ارزش خالص دارایی‌های الیسون در حدود ۴۰ میلیارد دلار است.

الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس (Ampex) کار می‌کرد. یکی از پروژه‌های او پایگاه داده‌ای برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود که او آن پروژه را Oracle نامید.

مقالهٔ نوشته شده توسط ادگار ف. کاد در مورد سامانه‌های مدیریت پایگاه دادهٔ رابطه‌ای با عنوان یک مدل رابطه‌ای برای داده‌ها در بانک‌های دادهٔ بزرگ به اشتراک‌گذارده الهام بخش الیسون قرار گرفت و در او در سال ۱۹۷۱ با انجام سرمایه‌گذاری شخصی به مبلغ ۲۰۰۰ دلار آزمایشگاه‌های توسعهٔ نرم‌افزار را بنیان گذاشت. در سال ۱۹۷۹ این شرکت به .Relational Software Inc(نرم‌افزار رابطه‌ای) تغییر نام داد که بعدها با ارائهٔ محصول اصلی این شرکت - پایگاه داده اوراکل - و بر اساس نام آن به شرکت اوراکل مجدداً تغییر نام یافت. الیسون در مورد پایگاه داده‌های System R محصول آی بی ام که آن هم مبتنی بر نظریات کاد بود، چیزهای شنیده بود و تصمیم گرفت که اوراکل را با محصول آی بی ام همساز نماید ولی آی بی ام با مخفی نگه‌داشتن کدهای خطای سامانهٔ پایگاه دادهٔ خود، این مساله را متوقف ساخت. نخستین نسخهٔ اوراکل، اوراکل ۲ بود در حالیکه نسخه‌ای تحت نام اوراکل ۱ قبلاً انتشار نیافته بود. این شمارهٔ نسخه بطور عمدی از ۲ شروع می‌شد تا مشخص نماید که تمامی باگ‌های موجود در نسخهٔ قبلی، برطرف شده‌اند.

الیسون در تاریخ ۱۸ دسامبر، ۲۰۰۳ در مِلک وودساید با ملانی کرافت، نویسندهٔ داستان‌های عاشقانه، ازدواج کرد. در مراسم ازدواج، بهترین دوست الیسون، مدیرعامل شرکت رایانه‌ای اپل، استیو جابز، عکاس رسمی بود. خانم کرافت، همسر چهارم الیسون است. الیسون یک پسر و یک دختر از همسران پیشین‌اش دارد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
دارایی‌های لری الیسون

foto hochladen




دارایی


الیسون رهبر و سرمایه‌گذار اصلی تیم مسابقاتی اوراکل-بی ام و است که برای قهرمانی در جام آمریکا در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ مسابقه داده است.

الیسون با قایق تفریحی‌اش که Sayonara نام دارد، برندهٔ مسابقه قایقرانی فاجعه‌بار سیدنی به هوبارت در سال ۱۹۹۸ بوده است. در این مسابقه طوفان در حین مسابقه باعث شد که ۶ دریانورد جان خود را از دست بدهند. این تجربه باعث شد که الیسون مسابقات قایقرانی در اقیانوس‌ها را کنار بگذارد.

همچنین قایق تفریحی دیگر او به نام The Rising Sun تا سال ۲۰۰۴ در میان بزرگ‌ترین قایق‌های تفریحی دنیا در مقام دوم جای دارد. اعلام شده است که ساخت این قایق بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. طول این قایق ۱۳۸ متر می‌باشد (بزرگ‌ترین قایق تفریحی شاهزاده عبدالعزیز نام دارد و متعلق به خانوادهٔ سلطنتی عربستان می‌باشد و طول آن ۱۴۷/۱ متر است).



هوایی


الیسون بارها بدلیل سروصدای تولید شده توسط هواپیمای جت خصوصی‌اش از سوی مقامات فرودگاه بین‌المللی سان خوزه، مورد انتقاد قرار گرفته است. در سان خوزه، کالیفرنیا، قوانینی وجود دارد که برخاستن و نشستن هواپیماهایی با وزن بیش از ۳۴ تن (۷۵۰۰۰ پاوند) در هنگام شب مجاز نیست و الیسون در این باره چندین اخطاریه دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۱ امتیاز عدم مشمولیتی ویژه از این قانون به الیسون اهدا شد.



خانه

او مِلکی طراحی شده شبیه روستاهای ژاپنی در قرون وسطا، دارد که در وودساید، کالیفرنیا قرار گرفته است. همچنین او خانهٔ مدرنی در محلهٔ اختصاصی پاسیفیک هایتز سان فرانسیسکو در خیابان برادوی دارد.


ورزش‌ها

الیسون چندین بار سعی کرده است که امتیاز یک تیم ورزشی حرفه‌ای را خریداری کند. او تلاشهایی برای خریدن تیم‌های فوتبال Golden State Warriors و San Francisco ۴۹ers انجام داد که در هر دو مورد تقاضای او رد شد. اکنون او به‌دنبال خرید امتیاز یک تیم ورزشی در لس‌آنجلس است. لازم به ذکر است که این شهر محل برگزاری لیگ ملی فوتبال آمریکا است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
چگونه لری الیسون موفق شد؟

Kostenloses Bilderhosting




ایتنا- الیسون که کارش با سرمایه شخصی شروع کرد، سال‌هاست در لیست ده مدیر ثروتمند و موفق دنیای فناوری است.
چگونه لری الیسون موفق شد؟




اوایل پاییز امسال، لورنس الیسون اعلام کرد که از پستش به‌عنوان مدیرعامل شرکت اوراکل بازنشسته شده است، شرکتی که او در سال ۱۹۷۷ با همراهی «باب مینر» و «از اوآتز» تاسیس کرد.

این شرکت به تدریج روش کسب‌وکار خودش را با استفاده از تکنولوژی تغییر داد و او را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرد.


من اولین بار لری الیسون را وقتی دیدم که شرکتش در حال کار روی اولین پروژه یک نمونه دیتابیس خلاق و هوشمند جدید به نام SQL کار می‌کرد. آنها نسخه‌ای از آن را برای آژانس امنیت و اطلاعات آمریکا یا CIA روی یک مینی کامپیوتر مدل PDP ۱۱ توسعه دادند؛ تنها ماشینی که در آن زمان استطاعت مالی خرید آن را داشتند. به این ترتیب بود که من فرصت پیدا کردم تفکر استراتژیک پشت ظاهر او را به خوبی تجربه کنم. با این اوصاف من درس‌هایی از لری الیسون در آن سال‌ها آموختم که آنها را در اینجا مطرح می‌کنم.



مسائل مکانی


لری الیسون یک مکان استراتژیک را برای اولین دفتر کارش در «سند هیل» انتخاب کرد؛ جایی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی در آنجا دفاتر مختلفی داشتند.

مذاکرات و جلسات گاه به گاهی که در حاشیه‌های مشترک این دفاتر کاری برگزار می‌شد، منجر به برقراری روابطی شد که به اوراکل برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عامل موفق کمک کرد. این درس ساده است: به سرنوشت کمک کنید تا با ایجاد اطمینان در شما به اینکه در مکان و زمانی درست قرار دارید، شما را خوشبخت و موفق کند.




اهمیت زیاد هویت یک برند برای موفقیت



وقتی که لری الیسون را دیدم، شرکتش با نام Software Development Laboratories شناخته می‌شد که با منابع مالی اولیه آنکه مربوط به قراردادی است که برای برنامه‌ریزی سیستم‌های شرکت Amdahl Corporation بسته بودند.

در سال ۱۹۷۹ و بعد از توسعه نسخه اولیه دیتابیس SQL این شرکت نامش را به Relational Software, Inc تغییر داد که با اهداف تکنولوژیک این شرکت هماهنگ بود.

در سال ۱۹۸۳ شرکت RSI نامش را به Oracle Systems Corporation تغییر داد تا قرابت بیشتری با محصول پرچمدار این شرکت یعنی Oracle Database داشته باشد. هر محصولی که بعد از آن تولید شد نام برند اوراکل را با خود داشت. اگرچه توسعه‌دهندگان محصول تمایل داشتند تا ابداعاتشان را با نام‌های مشخص ارائه کنند، اما بررسی‌ها نشان داد که پنج محصول با نام‌های یکسان سر و صدای بیشتری در بازار ایجاد می‌کنند تا پنج محصول با پنج نام متفاوت.



حرفه‌ای‌گری در مدیریت


در دهه ۷۰ و ۸۰ من با برنامه‌نویسانی آشنا شده بودم که از موهای بلند، شلوارهای جین پاره رها بوده و به استانداردهای حرفه‌ای برای مشتریان ما نمی‌خندیدند.
ما آنها را از نظرها پنهان نگه داشتیم و حرف‌های بی‌منطق زیادی درباره آنها می‌شنیدیم، چون آنها با استعداد و باهوش بودند. من از رفتار خوشایند لری الیسون و برنامه‌نویسان خوش‌پوش و حرفه‌ای شرکتش درس گرفتم.

اوراکل یک محیط کاملا تکنیکی و حرفه‌ای را ایجاد کرده بود. حتی برنامه‌نویسانی که از خانه با این شرکت همکاری می‌کردند از آخرین تجهیزات و خطوط تلفن بسیار پرسرعت بهره می‌بردند. در مقابل لری الیسون از آنها توقع رفتار حرفه‌ای و کار با پشتکار داشت.
در واقع شما باید استعدادها و نیروهای باهوشی را که در اختیار دارید مدیریت کنید، نه آنها. بهترین ابزارها را در اختیارشان بگذارید، به آنها احترام بگذارید و سپس از آنها توقع رفتار حرفه‌ای داشته باشید.

انتظار برتری داشته باشید و هر کسی را که هماهنگ نیست، جریمه کنید
لری الیسون همیشه درباره تبلیغات به یک اصل عقیده داشت: «بادام زمینی بدهید تا میمون‌ها را داشته باشید.»

مردم به دنبال فرصتی برای کار در شرکت اوراکل بودند و من بارها شاهد بودم که الیسون افرادی را که با استانداردهای کاری اوراکل هماهنگ نمی‌شدند، جریمه می‌کرد. در واقع اگر کسی می‌توانست در اوراکل و با استانداردهای خاص آن کار کند، می‌توانست ثروتمند بشود و در غیر این صورت باید آنجا را ترک می‌کرد. بنابراین بهتر است با سختگیری استخدام کنید اما به سرعت نیروهای خاطی را جریمه کنید.



پوشش برای موفقیت


لری الیسون از خودروی اصلی شرکتش کاملا راضی بود اما اعضای هیات‌مدیره راضی نبودند. وقتی لری الیسون من را با خودروی لوکس جدیدش به گردش برد، توضیح داد که چرا خودروی خودش را ارتقا داده است.

او می‌گفت: «اعضای هیات‌مدیره به من گفتند که ما در حال مرتب کردن و آراستن اوراکل هستیم تا به یکی از شرکت‌های فهرست پانصد شرکت برتر جهان در مجله فورچون تبدیل شود. آنها گفتند لازم است برای این کار تصویری موفق را نشان بدهیم. به این ترتیب بود که از آن زمان سعی کردم شلوار جین بهتری هم بپوشم.»

من یاد این جمله افتادم که اگر می‌خواهی یک بوفالو را شکار کنی، باید مثل یک بوفالو لباس بپوشی.




کارمندان‌تان را روی دیدگاه متمرکز کنید تا رقابت‌های امروزی



در آن زمان لری الیسون متوجه شد که کارمندانش رقابت‌های نزدیکی را دنبال می‌کنند. او به زور آنها را مجبور کرد تا تمرکزشان را روی چشم‌انداز بلندمدت اوراکل بگذارند. این دیدگاه بسیار ساده بود؛ نسخه‌ای از اوراکل باید روی هر برندی از کامپیوتر در هر کسب‌وکاری باشد.

تنها محدودیت عملی برای رشد، توانایی شما برای تحت کنترل ماندن است
تجارت اوراکل در طول ۱۳ سال دو برابر شد. لری الیسون یک واکنش ساده داشت وقتی از او درباره عدم امکان دو برابر شدن شرکتش از نظر ریاضی پرسیده شد.
او گفت: «چه چیزی را می‌خواهید انجام بدهیم، رشدمان را به عقب بازگردانیم؟» در واقع باید همزمان با کنترل همه چیز، برای ادامه روند رشد هم تلاش کرد.



ارزش واقعی مشتریان‌تان از شما می‌آید


من بارها الیسون را درباره اینکه نسخه‌های اولیه دیتابیس اوراکل کار نمی‌کند، اذیت می‌کردم و می‌گفتم: «شما می‌خواهید یک محصول کامل را ارائه بدهید، درحالی‌که با این کار مشتریان‌تان را از دست می‌دهید.»

اما چیزی که در آن زمان به آن توجه نمی‌کردم این بود که اغلب مشتریان این دیتابیس را نصب می‌کنند تا خودشان را برای برنامه‌های آینده آماده کنند. منابع اوراکل روی استانداردهای این شرکت متمرکز شده بودند تا با هر برند و هر مدل کامپیوتری هماهنگ شود. اوراکل هم به‌تدریج محصولش را تکمیل می‌کرد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
چارلز جی. کوک

direct upload




چارلز جی. کوک


زادروز ۱ نوامبر ۱۹۳۵ ‏(۷۹ سال)
ویچیتا، کانزاس، ایالات متحده آمریکا
محل زندگی ویچیتا، کانزاس، ایالات متحده آمریکا
ملیت ایالات متحده آمریکاآمریکایی
تبار هلندی (پدربزرگ)
تحصیلات

مهندسی شیمی
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
از دانشگاه ام‌آی‌تی
پیشه تاجر نفت
نقش‌های برجسته مدیر عامل اجرایی
صنایع کوک

دارایی خالص ▲ ۴۱٫۶ $ میلیارد دلار (۲۰۱۴)
فرزندان چیس کوک
الیزابت کوک
والدین

فرد سی. کوک
مری رابینسون کوک
خویشاوندان

برادران:

فردریک آر. کوک
دیوید اچ. کوک
ویلیام آی. کوک




چارلز جی. کوک، (به انگلیسی: Charles G. Koch) (زاده ۱ نوامبر ۱۹۳۵) تاجر، کارآفرین و نیکوکار آمریکایی است، که از اعضای خانواده کوک محسوب می‌شود. او مالک، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت صنایع کوک است. وی فرزند ارشد فرد سی. کوک، بنیانگذار شرکت صنایع کوک و یکی از ابداع‌کنندگان روش نوین پالایش بنزین می‌باشد.

در سال ۲۰۱۰ بر پایه برآورد مجله فوربز، شرکت صنایع کوک، در فهرست بزرگترین شرکت‌های خصوصی مستقر در ایالات متحده، پس از شرکت کارگیل، در رتبه دوم قرار گرفت.

در اکتبر ۲۰۱۲ در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ؛ چارلز کوک، با دارایی بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار در رتبه ششم از ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. همچنین در فهرست ثروتمندترین افراد ۲۰۱۴ فوربز؛ در رتبه ششم، در فهرست فوربز ۴۰۰ نیز در رتبه چهارم جای گرفت. در حال حاضر، دارایی خالص وی بیش از ۴۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود، که عمدتأ حاصل از مالکیت ۴۲٪ درصد از سهام او، در شرکت صنایع کوک، می‌باشد.





بیوگرافی


چارلز کوک زاده اول نوامبر سال ۱۹۳۵ در شهر ویچیتا در ایالت کانزاس، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صنایع کوک است.

چارلز فرزند فرد سی. کوک، یکی از موسسان شرکت صنایع کوک در سال ۱۹۴۰ است. فرد در آن زمان، یک فرایند نوآورانه پالایش نفت خام را ایجاد کرد. برادر چارلز؛ دیوید نیز، در حال حاضر نایب رییس شرکت و یکی از صاحبان اصلی آن می‌باشد.

چارلز و دیوید هر کدام مالک ۴۲٪ درصد از صنایع کوک هستند. برادر چارلز همچنین یکی از کاندیداهای آزادی‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۰ بود.

چارلز کوک و همسرش لیز، در حال حاضر دو فرزند دارند. چارلز و سه برادرش هر سه دچار سرطان پروستات شده‌اند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
چارلز جی. کوک

bilder kostenlos




دوران تحصیل



چارلز در موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) تحصیل کرده و در سال ۱۹۵۷ مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک، در سال ۱۹۵۸ مدرک فوق‌لیسانس در رشته مهندسی مکانیک و در سال ۱۹۶۰ مدرک فوق‌لیسانس در رشته مهندسی شیمی را از دانشگاه ام‌آی‌تی دریافت کرد. پدر چارلز نیز، مدرک مهندسی شیمی را از این دانشگاه دریافت کرده بود.


فعالیت حرفه‌ای


چارلز، پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان مشاور در یک شرکت بزرگ مشاوره‌ای، به نام آرتور دی. لیتل مشغول به کار شد، اما تنها پس از دو سال، پدرش از او خواست، که به خانه باز گردد و شرکت نفتی متوسطی را، که مالک و مدیر آن بود، اداره نماید.

در واقع پدر چارلز، او را تهدید کرده بود، که اگر به خانه برنگردد، شرکت را می‌فروشد! چارلز پس از دریافت این پیغام، به شهر خود برگشت و برای شرکت پدرش، مشغول به کار شد.

او از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ مدیر ارشد شرکت مهندسی کوک بود. وی در سال ۱۹۶۳ به مقام رییس شرکت مهندسی ارتقا پیدا کرد و تا سال ۱۹۷۱ در این مقام ماند، اما قبل از به پایان رسیدن ریاستش در آن بخش، سال ۱۹۶۶ پدرش او را در جایگاه مدیرعامل کل شرکت، قرار داد.



دیدگاه‌ها و فعالیت‌های سیاسی


چارلز و دیوید کوک لیبرترین هستند. رؤسای جمهور مورد تحسین کوک عبارتند از جرج واشینگتن، گراور کلیولند و کالوین کولیج. آنان از آن چه از سیاست خارجی و اقتصادی جرج دبلیو بوش دیدند، عمیقاً ناامید شدند. بخشی به این دلیل که احساس می‌کردند این کاستی‌ها بود، که راه را برای هزینه کردن بیش از حد دولت و افول نظام بازار آزاد باز کرد، چیزی که مشابه آن به اعتقاد آنان برای رونق بلند مدت اجتماعی و اقتصادی حیاتی خواهد بود.او به نشنال ژورنال گفت که اصل کلی او «حداقل کردن نقش دولت و حداکثر کردن نقش اقتصاد خصوصی و آزادی‌های فردی است.» او گفت نگران مقررات بیش از حد دولتی است و نوشت «ما با بزرگترین فقدان آزادی و رونق از دهه ۱۹۳۰ مواجه خواهیم بود.»

از جمله تاثیرگذاران بر کوک عبارتند از الکسی دو توکویل، آدام اسمیت، مایکل پولانی،یوزف شومپیتر، جولین سایمن، پال جانسن، تامس سول، چارلز موری، لئونارد رید، و اف. ای. هارپر. کوک در گفتگویی با ژورنال آمریکایی بیزنس گفت او به غول‌هایی که مکتب اقتصادی اتریش را خلق کردند حجم عظیمی از سپاس‌گزاری بدهکار است. آنان اصولی را توسعه دادند، که مرا قادر ساخت فهمی از این پیدا کنم که دنیا چطور کار می‌کند؛ و این ایده‌ها در توسعه مدیریت مبتنی بر بازار راهگشا بود.» به طور خاص او برای کتاب کنش انسانی؛ لودویگ فن میزس و نیز مکتوبات فریدریش آوگوست فون هایک تحسین خود را ابراز می‌کند. کوک گفت «تورم کوتاه مدت با درآمد فصلی در وال استریت پتانسیل درآمدی شرکت‌های سهامی عام فرچون ۵۰۰ را کم می‌کند.» او همچنین شرکت‌های عمومی را «پایگاه تغذیه وکیلان» در نظر می‌گیرد، که با مقرراتی چون قانون ساربنز-آکسلی ۲۰۰۲ تنها پتانسیل درآمدی شرکت‌های خصوصی را زیاد می‌کند.

کوک از دولت بزرگ و طبقه سیاسی خوشش نمی‌آید. او فکر می‌کند میلیاردرهایی چون وارن بافت و جرج سوروس که سازمان‌هایی با ایدئولوژی‌های متفاوت را تامین بودجه می‌کنند «به ایده‌های آزادی به حد کافی آشنا نبوده‌اند.» کوک فکر می‌کند «رونق مورد حمله» دولت اوباماست و «نسبت به سیاست‌هایی که تهدید می‌کنند آزادی اقتصادی ما را نابود کنند و حجم زیادی از پول را به جکومت منتقل کنند» هشدار می‌دهد.

چارلز نگاه تایید کننده‌ای به جنبش تی پارتی دارد. او به یک مصاحبه کننده گفت: «شیوه‌ای که رشد کرده، شور و شدت آن مافوق انتظار من بود.» او بودجهٔ گروه‌های مخالف با دولت اوباما را تأمین کرده است.



صنایع کوک


در سال ۱۹۶۷ فرد سی. کوک، درگذشت و چارلز رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع کوک شد. این بنگاه، یک سال بعد، به احترام فرد سی. کوک، به صنایع کوک تغییر نام یافت و تاکنون نیز به همین نام باقی‌مانده است.

در طول این سال‌ها، چارلز مدیریت فوق‌العاده‌ای به ویژه در کمک به رشد صنایع کوک، از خود نشان داده است. زمانی که او برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ رییس شرکت شد، شرکت پدرش یک شرکت نفتی متوسط، با درآمد سالانه‌ای در حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود و ارزشی در همین حدود داشت، اما در حال حاضر صنایع کوک به بیش از ۵۰۰ حوزه رشد کرده و ارزش آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. صنایع کوک در سال ۲۰۰۵، زمانی که شرکت جورجیا-پسیفیک را، از آن خود کرد، بیشترین رشد خود را داشت.

شرکت صنایع کوک، که در حال حاضر دومین شرکت خصوصی ایالات متحده آمریکا از لحاظ میزان درآمد (پس از کارگیل) است، دارای شرکت‌های زیرمجموعه زیادی در صنایع تولیدی، تجارت و سرمایه‌گذاری مثل تجارت کالا، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، انرژی، الیاف، پلیمر، مواد معدنی، کودهای شیمیایی، خط لوله و کاغذ، آسفالت، تجهیزات تکنولوژی شیمیایی، امور مالی و خدمات سرمایه‌گذاری، می‌باشد.

در سال ۲۰۰۸ درآمد این شرکت ۹۸ میلیارد دلار برآورد شده است، که آن را در رده شانزدهم فهرست فرچون ۵۰۰ قرار می‌داد. این شرکت همچنین به خاطر حمایت از بنیاد بازار آزاد، شهرت دارد.



مدیریت مبتنی بر بازار



چارلز کوک از پیروان سر سخت مدیریت مبتنی بر بازار (ام‌بی‌ام)، فلسفه‌ای که خود او ایجاد کرده و در کتابش، به نام «چطور مدیریت بر مبنای بازار، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی دنیا را ساخت»، آن را به تفضیل توضیح داده است. این کتاب در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید. چارلز کوک فلسفه ام‌بی‌ام را، عامل موفقیت شرکتش می‌داند.

این فلسفه به فعالیت‌هایی اشاره دارد، که رهبران به طور مداوم برای کشف و به کارگیری جنبه‌های سودآور فرایند بازار درون یک سازمان (با استفاده از بازارهای داخلی برای هدایت تبادلات بین واحدهای تجاری) به کار می‌برند.



فعالیت‌های بشر دوستانه


چارلز کوک، مشارکت دست و دلبازانه‌ای، در بسیاری از امور خیریه دارد. او موسس یا یکی از موسسان تعداد زیادی از بنیادهای خیرخواهانه و بشر دوستانه بوده است. او موسس و مدیر موسسه کاتو، که یک بنگاه غیرانتفاعی تحقیقات در زمینه سیاست عمومی است نیز، می‌باشد. ماموریت این موسسه، افزایش درک، نسبت به سیاست‌های عمومی (تصمیمات دولتی برای جامعه) و بر اساس اصول کوچک‌سازی دولت، بازارهای آزاد، آزادی‌های فردی و صلح می‌باشد.

این موسسه از روش‌هایی اثر بخش، برای ایجاد حمایت، ارتقاء و انتشار سیاست‌هایی کاربردی برای خلق جوامع آزاد، باز و مدنی در ایالات متحده و دنیا، استفاده می‌کند. بیشترین کمک‌های چارلز به مراکز آکادمیک، مربوط به دانشگاه جرج میسون، در ویرجینیای شمالی بوده است.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
دیوید اچ. کوک

fotos kostenlos



زادروز ۳ مهٔ ۱۹۴۰ ‏(۷۴ سال)
ویچیتا، کانزاس
محل زندگی منهتن، نیویورک
ملیت ایالات متحده آمریکا آمریکایی
تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
از دانشگاه دانشگاه ام‌آی‌تی
پیشه بازرگان
کارآفرین
نقش‌های برجسته معاون مدیرعامل
صنایع کوک
دارایی خالص ▲ ۴۰٫۶ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
حزب سیاسی حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا
عضو هیئت عضو هیئت مدیره مؤسسه کیتو
همسر جولیا ام. فلشر کوک
فرزندان ۳
والدین فرد سی. کوک (پدر)
خویشاوندان

برادران

چارلز جی. کوک
فردریک آر. کوک
ویلیام آی. کوک

جایزه‌ها

دکترای افتخاری از دانشگاه کمبریج
جایزه شهروندان مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون




دیوید همیلتون کوک، (به انگلیسی: David H. Koch) (زاده ۳ مه ۱۹۴۰) تاجر، نیکوکار، فعال‌سیاسی و مهندس شیمی آمریکایی است. او با مشارکت برادر بزرگترش؛ چارلز، مالک شرکت نفتی صنایع کوک می‌باشد. این شرکت، در حال حاضر بعنوان دومین شرکت خصوصی بزرگ در ایالات متحده محسوب می‌شود.

دیوید کوک در فهرست سال ۲۰۱۴ از ثروتمندترین افراد جهان، در رتبه نهم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۲ نیز بعنوان چهارمین فرد ثروتمند ایالات متحده محسوب می‌شد. دیوید کوک ثروتمندترین فرد ساکن نیویورک سیتی در سال ۲۰۱۳ است.

در سال ۲۰۰۸ در پی اهداء یک هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری از دیوید کوک، به سالن تئاتر شهر نیویورک، در مرکز لینکلن، که بمنظور نوسازی تالار اصلی آن، انجام شده بود، نام آن به تالار دیوید اچ. کوک تغییر پیدا کرد. او یکی از بازماندگان پرواز ۱۴۹۳ یواس‌ایر، که در سال ۱۹۹۱ سقوط کرد، می‌باشد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
دیدگاه‌های سیاسی کوک

picupload




دیدگاه‌های سیاسی


کوک از سیاست‌هایی حمایت می‌کند که مروج اصول آزادی و بازار آزاد باشند. او حامی ازدواج همجنس‌گرایان و یاخته‌های بنیادی است. او مخالف لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه و قانون داد- فرانک است. او مخالف war on drugs و در خصوص گرم‌شدن زمین دارای منشأ انسانی مشکوک است. او گفته است که یک سیارهٔ گرمتر بهتر خواهد بود زیرا «زمین خواهد توانست مردم خیلی بیشتری را تامین کند و نواحی خیلی وسیعتری برای تولید غذا موجود خواهد بود.»

کوک با جنگ عراق مخالف بود، و می‌گفت «جنگ خرج زیادی داشته و جان تعداد خیلی زیادی از آمریکاییان را گرفته،» و «من در این که این کار درستی بوده تردید دارم. با مشاهده گذشته به نظر می‌رسد سیاست خوبی نبوده است.»

کوک منقد بسیاری از سیاستهای اوباماست. «او رادیکالترین رییس جمهوری است که این کشور داشته است... صدمهٔ خیلی بیشتری به نظام بازار آزاد و شکوفایی بلندمدت زده نسبت به هر رییس جمهور دیگری که داشته‌ایم.» کوک معتقد است که سوسیالیسم پدر اوباما دلیل باور اوباما به چیزیست که کوک آن را تمایلات «ضد کسب و کار، ضد بازار آزاد» اوباما می‌داند. کوک معتقد است که اوباما خود «سوسیالیستی تندرو» است که «به طرز اعجاب آوری وانمود می‌کند چیزی جز آن است.»هشتاد و هفت درصد از اعانه‌های دیوید کوک در سال ۲۰۱۲ به جمهوریخواهان داده شد.




انسان دوستی

بنیاد خیریه دیوید اچ. کوک از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون دلار در زمینه تحقیقات سرطان، مراکز پزشکی، نهادهای آموزشی، هنرها، نهادهای فرهنگی و مطالعات سیاست عمومی اهدا یا تقبل کرده است. مجله کرونیکل آو فیلنتروپی از سال ۲۰۰۶، کوک را در زمرهٔ ۵۰ انساندوست برتر جهان قرار داده است.



تحقیقات پزشکی

کوک در ۱۹۹۲ دچار سرطان پروستات تشخیص داده شد. او تحت پرتودرمانی و هورمون درمانی قرار گرفت؛ ولی سرطان بازگشت. کوک معتقد است تجربه اش با سرطان او را برای تامین بودجه تحقیقات پزشکی تشویق کرده است. او می‌گوید، «وقتی بیماری می‌گیرید که من حدوداً ۲۰ سال دچار آن بوده‌ام؛ بدل به مبارزی برای تلاش برای درمان بیماری نه فقط برای خودتان بلکه برای بقیه مردم می‌شوید.» کوک بین ۱۹۹۸ و ۲۰۱۲ حداقل ۳۹۵ میلیون دلار به نهادها و حرکت‌های پژوهشی پزشکی کمک کرده است.

در سال ۲۰۰۷، او ۱۰۰ میلیون دلار به مؤسسه فناوری ماساچوست کمک کرد تا مرکزی برای جای دادن مؤسسه پژوهش ترکیبی سرطان دیوید اچ. کوک را بسازد.




هنر

کوک همچنین یکی از حامیان بزرگ هنر در ایالات متحده است و تابحال کمک‌های فراوانی به موسسات و سازمان‌های هنری نموده است، که از جمله آنها می‌توان به مرکز هنرهای نمایشی لینکلن، مرکز سرطان مموریال اسلون–کترینگ، موزه تاریخ طبیعی آمریکا و درمانگاه باروری بیمارستان نیویورک اشاره کرد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
کریستی والتون

Kostenlos Bilder hochladen





زادروز ۸ فوریهٔ ۱۹۴۹ ‏(۶۵ سال)
محل زندگی جکسون، وایومینگ
ملیت ایالات متحده آمریکا آمریکایی
پیشه نیکوکار
دارایی خالص ▼ ۳۶٫۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۴)
همسر جان تی. والتون (درگذشته)
فرزندان لوکاس والتون (پسر)
خویشاوندان سام والتون (پدر همسر)






کریستی والتون، (به انگلیسی: Christy Walton) (زادهٔ ۸ فوریهٔ ۱۹۴۹) بازرگان و نیکوکار آمریکایی است، که با ثروت ۳۶٫۷ میلیارد دلار، در جایگاه نخست ثروتمندترین زنان جهان و جایگاه دهم از ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. وی بیوه جان تی. والتون است.

جان والتون یکی از پسران سام والتون موسس فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت بود، که در سال ۲۰۰۵ بر اثر سقوط هواپیمای شخصی، در گذشت. کریستی والتون، این ثروت هنگفت را، پس از مرگ همسرش به ارث برده است.

کریستی والتون به کارهای خیرخواهانه می‌پردازد و یک خانه ۷ جریبی با نام سندیگو را به موسسات خیریه بخشیده است. وی هم‌اکنون در جکسون، وایومینگ به همراه پسرش لوکاس زندگی می‌کند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
نحوه کسب دارایی : ارثیه

direct upload



به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، کریستی والتون بیوه جان والتون میلیاردر مطرح و مالک سابق فروشگاه های زنجیره ای وال مارت است. زمانی که در بیست و هفتم ژوئن 2005 جان والتون کشته شد کریستی سرمایه خالصی به ارزش 15.7 میلیارد دلار را از وی به ارث برد. در مارس 2009 وی با سرمایه خالصی برابر با 17.6 میلیارد دلار به عنوان دوازدهمین فرد ثروتمند جهان در لیست برترین میلیاردرهای جهان قرار گرفت.

این رتبه در سال 2010 و با سرمایه خالصی برابر با 22.5 میلیارد دلار نیز پابرجا بود. اما بر اساس آمار منتشر شده در سال 2011 وی با سرمایه خاصی برابر با 26.5 میلیارد دلار و با دو پله صعود در رده دهم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. کریستی و فرزندش لوکاس در حال حاضر در جکسون وایوکینگ ساکن هستند.

مرگ جان والتون برای کریستی بسیار ناگهانی و غیر منتظره بود. وی در حال پرواز آزمایشی با یک هواپیمای فوق سبک که از فرودگاه جکسون هول به هوا برخاسته بود دچار نقص فنی شده و سقوط کرد. جان والتون در هنگام مرگ 58 ساله بود. در واقع پرواز یکی از کارهای مورد علاقه وی به حساب می آمد و از این رو ساعات بسیاری را به آزمایش هواپیماهای مختلف اختصاص می داد.

جان والتون فرزند سم والتون بود. وی نیز سرمایه خود را از پدرش که اولین فروشگاه خود را در 26 سالگی و پس از ترک ارتش افتتاح کرد به ارث برده بود. سم والتون موسس فروشگاه های زنجیره ای وال مارت است. اما اولین فروشگاه سم در واقع یکی از نمایندگی های فروشگاه های زنجیره ای باتلر برادر محسوب می شد.

فروشگاه سم والتون به دلیل شیوه هایی جالب توجه وی در صرفه جویی و پرداخت هزینه کمتر برای مشتری ها فورا به یکی از نمایندگی های برتر و پیشرو باتلر برادر مبدل شد. تنها طی مدت چهار سال او موفق شد تا گردش مالی سالیانه این فروشگاه کوچک را به 250 هزار دلار در سال 1950 برساند. در واقع این آغازی بر اسطوره و میراث فروشگاه های زنجیره ای وال مارت بود.

اگرچه کریستی والتون نیز سرمایه خود را از همسر فقیدش جان به ارث برده اما هیچگاه از این مساله که بخشی از دارایی های خود را به امور خیریه و فعالیت های بشر دوستانه اختصاص دهد غافل نبوده است. او نقش فعالی در سازمان های غیر دولتی داشته و همواره کمک های مالی بسیاری را به آنها انجام می دهد.

کریستی همچنان از بنیاد خیریه خانواده والتون نیز حمایت می کند. این بنیاد کمک های گسترده ای را به بخش های آموزشی انجام می دهد که از آن جمله می توان به اهدا 300 میلیون دلار به دانشگاه آرکانزاس اشاره کرد. مجموع کمک های اهدایی این بنیاد تا به امروز رقمی بالغ بر 1.6 میلیارد دلار بوده است.

در میان سال های 2002 تا 2006 کریستی والتون در حدود 3.5 میلیون دلار را به سازمان های خیریه که خود او عضوی از آنها به شمار می رود را اهدا کرد. بخشندگی و سخاوت بی مانند وی سبب شده تا نه تنها مقام ثروتمندترین زن جهان را به خود اختصاص دهد بلکه به عنوان برترین زن بشر دوست جهان نیز شناخته شود. این در حالی است که وی همچنان به این قبیل فعالیت ها ادامه می دهد.

البته فعالیت های کریستی والتون تنها در بخش آموزش خلاصه نمی شود. وی یکی از اعضای هیئت مدیره موزه تاریخ ملی سن دیگو، انجمن جانور شناسی سن دیگو و موزه بین المللی مینجی است. تمام سازمان های ذکر شده نیز از کمک های خیریه کریستی برخوردار هستند. در واقع وی به این قبیل کارها عشق ورزیده و از آنها لذت می برد.

قبل از مرگ جان والتون حتی آنها خانه شخصی ویکتوریایی خود را نیز به بنیاد جامعه بین الملل اهدا کرده بودند. این ساختمان در سال 1896 برای رئیس پست خانه ملی شهر ساخته شده و در سال 1989 به طور کامل بازسازی شده بود.

کریستی همچنان یکی از سهامداران اصلی وال مارت و فرست سولار محسوب می شود. فرست سولار یکی دیگر از طرح هایی است که شوهر فقید وی در آن سرمایه گذاری کرده و در زمینه انرژی های جایگزین و تجدید پذیر به فعالیت می پردازد. سهام این شرکت از سال 2006 تاکنون 350 درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر وال مارت نیز همچنان به رشد خود به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای خرده فروشی جهان ادامه می دهد. فروش سالیانه فروشگاه های این شرکت بالغ بر 405 میلیارد دلار است. با در اختیار داشتن 2 میلیون کارمند و بیش از 8 هزار و 400 فروشگاه، وال مارت به صورت هفتگی به 138 میلیون مشتری خدمات رسانی انجام می دهد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  
صفحه  صفحه 3 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

ثروتمندان جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA