انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 41 از 55:  « پیشین  1  ...  40  41  42  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
خلاصه‌ای از سخنرانی مدیرعامل سامسونگ درباره اینترنت اشیا در ۶ دقیقه

در طول نطق اصلی، مدیر عامل سامسونگ در CES 2015، از افرادی در شرکت‌های SmartThings ،Jawbone ،BMW و دیگر کمپانی‌ها دعوت کرد تا به روی استیج بیایند تا اهمیت اتصال دائم وسایلی که ما هر روزه استفاده می‌کنیم را متذکر شود.
سامسونگ معتقد است حالا که موبایل‌ها و تبلت‌ها کاملا هوشمند هستند باید پا را فراتر گذاشت و با همکاری دیگر کمپانی‌های صنعت تکنولوژی زندگی افراد را بسیار راحت‌تر از زمان حال کرد. اگر دوست دارید بیشتر درباره ایده‌های مدیرعامل سامسونگ و برنامه‌های آینده این کمپانی در حوزه اینترنت اشیاء اطلاع پیدا کنید، ویدیو زیر که خلاصه‌ ۶ دقیقه‌ای از صحبت‌های بی‌کی یون است را از دست ندهید.


دانلود ویدیو
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سامسونگ، دیزنی، نت‌فلکس و بزرگان دیگر اتحاد UHD را تشکیل خواهند داد!

در CES سال گذشته و به تبع آن CES امسال شاهد معرفی تلویزیون‌های UHD زیادی از تولید کنندگان مختلف بودیم اما هنوز هم این سوال مطرح است که چگونه، از کجا و با چه استانداردی محتوای 4k مناسب برای این تکنولوژی را می‌توان تهیه کرد.
برای نمایش برنامه‌ای با کیفیت اولترا اچ‌دی تولید کنندگان مختلفی درگیر خواهند شد، از تولید کنندگان محتوا تا فرستنده‌های تلویزیونی. برای ایجاد هماهنگی در این پروسه و رسیدن به استاندارد قابل قبول در تولید و پخش محتوای UHD شرکت‌های مختلف و نام‌های بزرگ و شاید رقیب قصد همکاری با یکدیگر را دارند. نام‌های بزرگ زیادی در این اتحاد به چشم می‌خورد، از سمت تولید کنندگان تلویزیون سونی، پاناسونیک، شارپ و سامسونگ اعلام آمادگی کرده‌اند؛ از طرف تولید کنندگان محتوا دیزنی، فاکس و برادران وارنر و همچنین نتفلیکس و DirectTV، دالبی و Technicolor نیز در این اتحاد شرکت خواهند کرد. اچ.اس کیم مدیر اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ از این همکاری به عنوان نقطه عطف یاد کرده و نتیجه‌ی آن را به سود مصرف‌کنندگان می‌داند. آقای کیم می‌گوید:
هدف از اتحاد UHD ایجاد اکوسیستمی قابل اعتماد برای نمایش محتوای با کیفیت است.
با استاندارد شدن این سیستم مصرف کننده مطمئن می‌شود که محتوای دیجیتالی با کیفیت مناسبی به وی تحویل داده خواهد شد. مطمئنا این استاندارد شدن در بازاریابی محصولات تولیدی اعضای این اتحادیه نیز موثر خواهد بود. به عقیده‌ی سامسونگ در سال جاری اولین نتایج این اتحاد دیده خواهد شد، مدت‌ها است استانداردسازی محتوای باکیفیت لازم به نظر می‌رسید، به عنوان مثال UHD و 4K رزولوشنی یکسان به شمار می‌آیند، در صورتی که کمی با یکدیگر تفاوت دارند.
استودیوهای فیلم سازی نیز از این طریق می‌توانند فیلم‌هایشان را با کیفیت و گیرایی بهتری به مصرف کنندگان ارائه کرده و مشتریان را بیشتر جلب این صنعت سرگرمی کنند، ران سندرز رئیس استودیو فیلم‌سازی برادران وارنر می‌گوید:
این فناوری به ما اجازه می‌دهد جعبه‌ای از رنگ‌ها را به خانه‌ی مصرف کنندگان ببریم، کنتراست فوق‌العاده و کیفیت تصویر برتر بینندگان ما را به درون داستان می‌کشاند.
این اتفاق خوبی برای شبکه‌های تلویزیونی نیز خواهد بود زیرا نتیجه‌ی آن جذاب شدن بیشتر، تلویزیون در خانه‌ها خواهد بود؛ به عقیده‌ی سامسونگ این اتحاد در زمانی بحرانی اتفاق افتاده است. با همه گیر شدن هرچه بیشتر تلویزیون‌های 4K سامسونگ انتظار ملحق شدن نام‌های بسیار بیشتری را به این اتحادیه دارد، اگرچه هنوز محتوای دیجیتال زیادی برای این تلویزیون‌ها در دسترس نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فناوری رنگی هاروارد می‌تواند جایگزینی برای رنگ‌های امروزی باشد

بیشتر مردم نمی‌دانند در ساخت یک محصول رنگ آمیزی آن به منظور پوشش یکی از مهم ترین ملزومات در فرایند تولید است. اگر یکی شی بسیار بزرگ باشد یا تعداد زیادی از آن ساخته شود رنگ می‌تواند نقش مهمی در وزن نهایی یا قیمت نهایی داشته باشد. با در ذهن داشتن اهمیت این موضوع دانشمندان در دانگشاه هاروارد فناوری کم هزینه‌ای را برای رنگ کردن توسعه دادند که می‌تواند برای سطوح صاف یا زبر به کار رود.
این فرایند که توسط دانشجوی دکترا میخاییل کتز و به راهنمایی پروفسور فدریکو کپسو توسعه داده شده است از یک تبخیرکننده‌ی باریکه‌ی الکترونی برای تبخیر قطعه‌ای از فلز با استفاده از بمباران آن با باریکه‌ی الکترونی بهره می‌گیرد. این بخار سپس به سمت یک محفظه‌ی خلا می‌رود و بر روی سطح قطعه‌ی فلزی که در آن جا قرار گرفته است می‌نشیند. البته اگر‌ این سطح فلزی نبود می‌توان پیش از این فرایند آن را با لایه‌ای فلزی پوشاند. با تکرار این فرایند می‌توان چند لایه از روی سطوح نشاند.
نتیجه‌ی این فرایند لایه‌ای نازک از پوشش است که به واسطه‌ی خواص ذاتی خود به شکل سطحی رنگی به نظر می‌آید که این رنگ بستگی به نوع فلزی دارد که در پوشش دهی سطح به کار رفته است. در یکی از آزمون‌های این فناوری آقای کتز تکه‌ای کاغذ را با استفاده از این فناوری با طلا و ژرمانیوم رنگ آمیزی کرد که پیش از این به دلیل صاف نبودن و زبری ذاتی آن ممکن به نظر نمی‌رسید.
این قطعه کاغذ انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و در زاویه‌های مختلف هم رنگ یکسانی را به نمایش می‌گذارد، هر چند به واسطه‌ی پراش نور قدری مروارید گونه به نظر می‌رسد که البته می‌تواند کاربردهای خاص خود را نیز داشته باشد. ضمن اینکه با استفاده از روش اعمال متفاوت نیز امکان ایجاد رنگی کاملا یکنواخت بر روی سطح کاغذ نیز وجود داشت.
اگر چه طلا فلز گرانبهایی است میزان بسیار کمی از آن در این فناوری نیاز است ضمن اینکه می‌توان از فلزات دیگری نیز در این فناوری بهره برد. با استفاده از این فناوری می‌توان لایه‌ای بسیار نازک از فلز را به عنوان یک پوشش رنگی بسیار عالی به کار برد. در پوشش‌های معمولی که برای رنگ آمیزی به کار می‌روند، ضخامتی معمول پوشش چیزی حدود 10 میکرومتر است در حالی که در این فناوری می‌توان با ضخامتی 10 نانومتری به رنگی عالی دست یافت.
به گفته‌ی سازندگان از این فناوری می‌توان برای رنگ آمیزی تقریبا هر ماده‌ای بهره برد. علاوه بر این از آنجایی که این فناوری قسمت زیادی از نور را جذب خود می‌کند، می‌توان از آن برای ساخت ابزارهای اپتوالکترونیک همچون تشخیص دهنده‌های نوری و سلول‌های خورشیدی بهره برد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
Sleep Number از تخت‌ خواب هوشمند مخصوص کودکان رونمایی کرد

یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین اتفاقات CES سال گذشته، رونمایی شرکت Sleep Number از تخت‌خواب‌های هوشمند بود. این شرکت این بار در CES 2015 تخت‌خواب‌ هوشمند جالبی را مخصوص کودکان معرفی کرده است.
این تخت‌خواب هوشمند که SleepIQ نام دارد، علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های نسخه مخصوص بزرگسالان، قابلیت‌های ساده و جالبی برای کنترل هرچه بیشتر والدین بر نحوه خواب کودک دارد.
این تخت‌خواب با اتصال به داشبود ارائه شده توسط شرکت سازنده، به والدین این اجازه را می‌دهد تا مقدار ساعات خواب کودک خود را مشاهده کنند و در صورت تکان خوردن بیش از حد او در تخت‌خواب، او را آگاه سازد. همچنین میزان سفتی این تخت‌خواب قابل تغییر است تا بنا بر سن و سایر مشخصات کودک، این مشخصه را تغییر داد. مانند تخت‌خواب هوشمند ویژه بزرگسالان، این تخت هم قابلیت تنظیم بلندی ناحیه زیر سر را برای خواندن کتاب یا قصه‌های شبانه دارا است. یکی دیگر از نکات قابل توجه این تخت‌خواب هوشمند این است که چراغ‌های تعبیه شده در ناحیه تحتانی آن هنگامی که کودک تخت‌خواب را ترک می‌کند، روشن می‌شود و این اجازه را به والدین می‌دهد تا چراغ‌های موجود در تخت‌خواب را از راه دور کنترل کنند.
این تخت‌خواب هوشمند سال جاری با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هکرها با نفوذ به صرافی Bitstamp، بیش از ۱۹٫۰۰۰ بیت‌ کوین به ارزش ۵ میلیون دلار را سرقت کردند

صرافی بیت‌کوین بیت‌استمپ چهارم ژانویه مورد دستبرد هکرها واقع شد و ۱۹٫۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۵ میلیون دلار به سرقت رفت. این صرافی در اثر این حمله‌ی سایبری تمامی فعالیت‌‌های خود را به حالت تعلیق در آورد.
صرافی بیت‌استمپ با انتشار پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد که شماری از کیف پول‌های بیت‌کوین متعلق به این صرافی مورد دستبرد واقع شده است، از این‌رو این صرافی تمام فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است. براساس اطلاعات ارائه شده هکرها بیت‌کوین‌های متعلق به صرافی را به سرقت نبرده‌اند، بلکه نفوذگران بخشی از زیرساخت‌های این کمپانی را در اختیار گرفته‌اند.
سرقت بیت‌کوین‌های متعلق به صرافی بیت‌استمپ بسیار مشکل است، چراکه این کمپانی‌ها بیت‌کوین‌های خود را در کامپیوترهایی منتسب به Cold Storage ذخیره می‌کند. Cold Storage به کامپیوترهایی اطلاق می‌شود که برای ذخیره‌ی بیت‌کوین به اینترنت متصل نشده‌اند و از این‌رو هکر‌ها نمی‌توانند برای به دست آوردن واحد پول رمزنگاری شده‌ی موجود در کامپیوترها به این منابع دسترسی داشته باشند.
بیت‌استمپ را باید یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های بیت‌کوین در سراسر جهان و بزرگ‌ترین صرافی اروپا خواند. این صرافی بهترین جانشین برای MT. Gox ژاپنی است که فعالیت آن در فوریه سال ۲۰۱۴ متوقف شد. فعالیت این صرافی ژاپنی نیز در اثر به سرقت رفتن ۴۷۳ میلیون دلار متوقف شد.
این اولین باری نیست که فعالیت بیت‌استمپ به دلیل هک شدن لغو می‌شود. این شرکت در فوریه ۲۰۱۴ نیز به دلیل حمله‌ی سایبری قادر به ادامه‌ی فعالیت نبود. پس از گذشت مدت کوتاهی هکرها با ارسال درخواستی پیشنهاد خود را مبنی بر ادامه فعالیت سرویس در قبال دریافت مقداری پول ارائه کردند که نتیجه‌ی آن آغاز به کار مجدد بیت‌استمپ بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با تراشه Quark SE و ماژول Curie اینتل، هر کسی می‌تواند گجت پوشیدنی بندانگشتی بسازد

اینتل به دنبال آن است تا تولیدکنندگان بیشتری از تراشه‌های ساخت این کمپانی در محصولات خود استفاده کنند. مدتی است که اینتل بازار ابزارهای پوشیدنی را هدف گرفته و حالا تراشه و ماژول توسعه جدید برای این حوزه از محصولات را معرفی کرده است.
اینتل در بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها قافیه را به ARM، کوالکام و... باخته است. اما این کمپانی بیکار ننشسته و به دنبال آن است تا با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، در پلتفرم‌های مدل‌های جدید کامپیوترها جای پای خود را محکم کند. اینتل در نمایشگاه CES سال گذشته از یک تراشه کوچک به نام ادیسون برای ابزارهای پوشیدنی رونمایی کرد. ادیسون مبتنی بر سیستم روی چیپ کوارک ساخته شده بود.
همچنین این کمپانی تلاش کرد تا با تصاحب کمپانی های فعال در این حوزه و همکاری با گوگل در پروژه عینک گوگل، بیشتر در ابزارهای پوشیدنی نفوذ پیدا کند. به این موارد می‌توانید تصاحب کمپانی تولید ساعت Basic Science و همکاری با Fossil برای تولید ابزارهای پوشیدنی مد روز را اضافه کنید.
اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. اینتل برای این که شرکت‌های بیشتری را مجاب به استفاده از چیپ‌های پردازشی‌اش در ابزارهای پوشیدنی‌شان کند، نسل جدیدی از تراشه‌های مخصوص ابزارهای پوشیدنی و یک پلتفرم توسعه برای آنها را رونمایی کرده است. سیستم روی چیپ کوارک SE دارای میکروکنترلر ۳۲ بیتی توان پایین با ۳۸۴ کیلوبایت حافظه فلش و ۸۰ کیلوبایت SRAM است. همچنین بلوتوث کم‌مصرف و سنسورهایی چون شتاب‌سنج و ژیروسکوب نیز به صورت یکپارچه در آن قرار داده شده‌اند.
در کنار تراشه Quark SE، اینتل یک ماژول توسعه به نام «کوری» را هم طراحی کرده تا تمام قابلیت‌های مهم را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند و بتوانند محصولات پوشیدنی مبتنی بر تراشه اینتل را به راحتی تولید کنند.
امید می‌رود ماژول توسعه کوری بتواند سرعت توسعه ابزارهای هوشمند پوشیدنی را افزایش دهد. اینتل قیمت تراشه‌های جدیدش را اعلام نکرده، ولی مایک بل، نایب رییس گروه ابزارهای نوین اینتل، اعلام کرده که این تراشه‌ها در پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد تا با نمونه‌های مشابه به رقابت بپردازند.
هم‌اکنون بسیاری از ابزارهای پوشیدنی با تراشه‌های موبایل ساخته می‌شوند، و تراشه اینتل این مزیت را دارد که صرفا برای ابزارهای پوشیدنی ساخته شده و به همین دلیل مدیریت مصرف باتری در آن بسیار بهینه‌تر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فوگو از چراق‌قوه‌ی سوئیسی هوشمند رونمایی کرد

ظاهرا تغییراتی در همه بازارها رخ داده است که به موجب آن اگر کلمه‌ی اسمارت یا هوشمند را قبل از نام محصول خود اضافه کنید، تجارت‌تان رونق بیشتری پیدا می‌کند. در همین راستا چندکاره‌های سوئیسی نیز هوشمند شده‌اند. اما این بار این هوشمندی به معنی واقعی کلمه است و شما با یک ابزار بسیار کارآمد و البته هوشمند روبرو هستید.
فوگو٬ شرکت سوئیسی تولیدکننده چراغ‌قوه هوشمند، محصول جدید خود را با ترکیبی از سرسختی و قابلیت ضدآب، GPS، گیرنده و واکی‌تاکی ساخته است.
سرویس واکی‌تاکی‌ بکار رفته در این چندکاره‌ی سوئیسی برخلاف نمونه‌های سنتی، پیغام صوتی را تنها به فردی که برای وی ارسال شده، انتقال می‌دهد. در واکی‌-تاکی‌های سنتی یک کانال رادویی روی موج خاصی باز می‌شود و همه‌ی افراد می‌توانند روی آن موج خاص پیغام‌ها را دریافت کنند. از طریق دستگاهِ فوگو حتی می‌توان پیغام متنی ارسال کرد یا اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی فعلی خود را از GPS دریافت کرده و به دوستان خود ارسال کنید.
این دستگاه یک LCD و سه دکمه‌ دارد تا کاربر بتواند از امکانات آن استفاده کند. از طریق این دکمه‌ها نه تنها می‌توان پیغام ارسال کرد یا موقعیت جغرافیایی فعلی خود را مشاهده کرد بلکه می‌توان نور چراق‌قوه‌ را کم و زیاد کرد. این گجت دارای سنسور شتاب‌سنج داخلی است مثلا اگر چراق‌قوه را با سرعت به سمت پای خود خم کنید نور آن کم می‌شود. اگر به زمین برخورد کنید نیز متوجه می‌شود و از طریق زنگ هشدار تلاش می‌کند تا دیگر فوگو‌های اطراف را از وجود شما آگاه کند تا بتوانند به کمک شما بیایند. اگر مسیر را گم کرده باشید و به دنبال راهی برای جلب توجه دیگران باشید می‌توانید چراق‌قوه را روی حالت چشمک زن بگذارید تا بصورت مرتب هر چند لحظه‌ یکبار فلاش بزند.
این چراق‌قوه از طریق درگاه USB شارژ می‌شود و به این ترتیب می‌توان آن را از طریق خودرو، کامپیوتر، برق یا پاوربانک‌ها شارژ کرد.
فوگو، کمپانی تولید کننده‌ی این گجت جالب در تلاش است تا قابلیت‌های بیشتر مانند، تلفن ماهواره‌ای را به محصول خود اضافه کند. فوگو سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای این گجت توسعه داده‌ است و دست توسعه دهندگان را باز گذاشته تا اگر ایده‌ی جالبی دارند روی محصول این شرکت ارائه دهند. مثلا می‌توان روی صفحه نمایش کوچک این ابزار بازی تتریس را اجرا کرد.
فوگو تلفن هوشمند نیست اما می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شده و اطلاعات جالبی را به آن منتقل کند. این چراغ قوه با قیمت ۲۰۰ دلار تابستان امسال روانه‌ی بازار خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با کفی، کفش خود را هوشمند کنید

وقتی چراغ قوه هوشمند می‌شود چرا کفش نشود! ایده‌ی بدی نیست٬ اگر با قرار دادن یک کفی، کفش فعلی خود را هوشمند کنیم. دیجی‌سول این ایده را عملی کرده و محصول خود را به CES آورده است.
اگر مایلید گام‌های برداشته شده‌ی خود را به بهترین شکل ممکن بشمارید! دیجی‌سول کفی خاصی را طراحی کرده که این کار را انجام می‌دهد. اما ۲۰۰ دلاری که برای خرید این محصول هزینه می‌کنید تنها برای شماردن گام‌های شما نیست٬ چرا که محصولات دیگر مانند دستبندهای هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی نیز قادرند این کار را انجام دهند. کفی‌ هوشمند دیجی‌سول قادر است پاهای شما را نیز به سرعت گرم کند تا در زمستان همیشه انگشت‌های پا گرم باقی بمانند.
این کفی هوشمند قادر است دمای پا را تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد افزایش دهد. باتری آن از طریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود و با هر بار شارژ ۶ تا ۹ ساعت دوام می‌آورد.
اگر مایل به کنترل کفی جدیدِ کفش خود باشید یک اپلیکیشن برای آیفون و اندروید در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توانید دمای پای خود را کنترل کرده یا اطلاعات مربوط به گام‌های برداشته شده و کالری سوزانده شده را مشاهده کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چینی‌ها، پالم را زنده می‌کنند

خود را برای سفر به گذشته آماده کنید. کمپانی چینی TCL که گوشی‌های هوشمند آلکاتل وان‌تاچ را در دنیا به فروش می‌رساند قصد دارد بِرندِ Palm را زنده کند.
امروز در CES، کمپانی بزرگ چینی TCL اعلام کرد که قصد دارد برند Palm را احیا کرده و گوشی‌های هوشمند جدیدی با این برند وارد بازار کند. پس به زودی شاهد تولید و عرضه‌ی گسترده‌ی تلفن‌های هوشمند پالم خواهیم بود؛ اما ممکن است هیچ اثری از DNA و ساختار پالم باقی نمانده باشد و گوشی‌های تحت این برند با امضاء و شکل و شمایل تازه‌‌ای طراحی شوند. حتی بسیاری از پتنت‌های پالم نیز بین شرکت‌های مختلف تقسیم شده است.
پالم کمپانی خالق WebOS است که توسط اچ‌پی تصاحب شد و به دلیل سیاست‌های شکست خورده‌ی اچ‌پی و تغییرات اساسی در بازار گوشی‌های هوشمند، نابود شد. نهایتا WebOS به تصاحب ال‌جی درآمد و به جای گوشی‌های هوشمند در دل تلویزیون‌ها جای گرفت. WebOS اگر خوش‌شانس باشد شاید در ساعت‌هوشمند بعدی ال‌جی نیز مورد استفاده قرار گیرد٬ البته بعید است که ال‌جی بخواهد گوشی‌ هوشمند مبتنی بر آن تولید کند.
TCL اعلام کرده که تلاش می‌کند پالم را در سیلکون ولی زنده کند و از نیروهای قدیمی آن استفاده کند. این کمپانی بزرگ چینی تلاش خواهد کرد تا محصولات اختصاصی را با برند پالم در بازارهای جهانی عرضه کند. اما هنوز سرنخی از برنامه TCL برای احیای کمپانی که تکه تکه شده و هر کدام از نیروهایش در جایی از دنیا کار می‌کنند٬ در دست نیست. با این حال TCL طی یکی دو سال اخیر موفق شده گوشی‌های آلکاتل وان‌تاچ را نه تنها در بازار چین بلکه در بازار جهانی نیز به فروش برساند. آلکاتل وان‌تاچ به لطف محصولات متنوع و رنگارنگی که برای سلیقه‌های مختلف ساخته شده‌ موفق شد سهم خوبی از بازار را بدست آورد و حالا پالم که پیشنه‌ی بهتری دارد شاید بتواند موفق‌تر از آلکاتل وان‌تاچ تاچ باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت دروغ‌سنج دقیق با استفاده از فناوری موشن‌کپچر

دروغ‌سنج‌های بسیاری در سازمان‌های امنیتی وجود دارند اما تقریبا همه‌ی آن‌ها تنها در ۶۰ درصد مواقع درست عمل می‌کنند و از این بابت نمی‌توان خیلی روی آن‌ها حساب باز کرد. حال دانشمندان متوجه شده‌اند که لباس‌های موشن‌کپچر می‌توانند دروغ‌سنج‌های بهتری باشند.
موشن کپچر فناوری است که از طریق آن می‌توان حرکت انسان را شبیه‌سازی کرد تا در بازی‌های ویدیویی یا انیمیشن‌ها از آن بهره برد. در این فناوری سنسورهای بسیاری روی بدن انسان نصب می‌شود تا حرکت بخش‌های مختلف از دست و پا گرفته تا صورت، بطور کامل ثبت و ذخیره شوند.
دانشمندان دانشگاه کمبریج موفق شده‌اند از طریق لباس‌های موشن کپچر، راست و دروغ را تشخیص دهند. آن‌ها ۹۰ داوطلب را مورد آزمایش قرار دادند. الگوریتم آن‌ها می‌تواند از هر چهار دروغ سه تا را تشخیص دهد که به مراتب دقیق‌تر از دروغ‌سنج‌های فعلی عمل می‌کند.
دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد دروغ‌گو بی‌قرار می‌شوند. آن‌ها براساس الگوریتم‌های مختلف موفق شده‌اند تا الگوی حرکت اعضاء بدن افراد دروغ‌گو را بیابند. از جایی که لباس‌های مخصوص موشن‌کپچر قادرند حرکات بدن انسان را با دقت بالایی ضبط کنند، این لباس‌ها می‌توانند برای مطابقت الگو‌های یافته شده مورد استفاده قرار گیرند. به این ترتیب احتمالا در آینده‌ی نزدیک پلیس‌ برای تشخیص راست و دروغ گفته‌های متهم، لباس موشن‌کپچر بر تن وی خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 41 از 55:  « پیشین  1  ...  40  41  42  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA