انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 2 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها



 
انار

gratis bilder hochladen



اَنار (نام علمی: Punica granatum) یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، و یا به رنگ‌هایی بین آن دو دارد. رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.

انار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است. ایران با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انار، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ انار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولید کننده‌است.

در ایران، شهرستان‌های ساوه، نی‌ریز، کوهدشت و فردوس به‌ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انار هستند.

انار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه وجود دارد. انار تقریباً در هر آب و هوایی و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند و میوه دهد، ولی آب زیاد در زمان رسیدن میوه باعث ترک خوردن آن میوه میشود. انار، گرمای زیاد با باد خشک و سرمای تا ۱۰- درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند.




Bilder hochladen


محصولات


از میوهٔ انار، آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه می‌شود. از پوست انار برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود، از برگ آن نیز سابق بر این استفاده می‌کردند. همچنین از پوست انار برای دباغی کردن پوست و از گل انار برای برخی مصارف دیگر استفاده می‌گردد. جوشانده که از جوشاندن پوست انار در اب بدست می اید برای مشکل گوارشی و گلو درد دارو گیاهی محسوب می شود


در فرهنگ


«جاودانان» یا گارد جاویدان، سربازان برگزیده ایران باستان، نیزه‌هایی به شکل انار داشتند.
در قرآن، سه بار از این میوه نام برده شده‌است. (در سوره الرحمن از آن به عنوان میوه بهشتی یاد شده‌است.)
رنگی که به این میوه تشبیه شده است }
از سال ۱۳۸۸، در اواخر مهر ماه هر سال، جشنواره انار در روستای مردانقم برگزار میشود. جاذبه اصلی این جشنواره اجرای موسیقی عاشقی توسط عاشقهای معروف منطقه ارسباران است.همچنین در روستای تنگ طه شهرستان داراب در اواسط شهریور ماه جشنواره انار برگزار می گردد .



خواص درمانی


انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده (حدوداً به اندازه چای سبز) و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد و هرچند تحقیقات علمی کامل تر و بیشتری لازم است، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را بدنبال داشته باشد:


  • کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی
  • کاهش خطر سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پسطان
  • کاهش کلسترول خون
  • جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها


کمک به سلامت لثه‌ها در سال ۲۰۱۴ در مجله Integrative Medicine Research مربوط به مرکز جهانی طب مکمل به چاپ رسید، مشخص شد گیاه گلنار فارسی نیز دارای تاثیر بسزایی در درمان آفت دهان می‌باشد. در این تحقیق اثر عصاره الکلی و آبی گیاه گلنار فارسی را بر روی آفت‌های مینور مورد بررسی قرار داد که نتایج مطلوبی دریافت کرد.



foto hochladen

آش انار


ارزش غذایی


نام ارزش غذایی در هر صد گرم


سدیم 3 میلی گرم
منیزیم 3 درصد
ویتامین b 6 5 درصد
ویتامین C 17درصد
پتاسیم 236 میلی گرم
پروتئین 1.7 گرم
چربی 1.2 گرم
کالری 83
کربوهیدرات 19 گرم
کلسترول 0
کلسیم 1 درصد
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
آناناس

bilder kostenlos





آناناس نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. بزرگی آن ۱–۱٫۵ متر و بزرگی برجستگی روی آن تا ۳۰–۱۰۰ سانتیمتر است.این میوه نوعی میوه چندگانه است.

این گیاه بومی دائمی ناحیه گرمسیری قاره‌ای آمریکا است. میوه‌های خاردار و مطبوع آن از کوبا، پورتوریکو و هاوایی از نظر محصول، آناناس در رتبه اول قرار داد. آب و میوه‎ی گوشت این میوه را به مقدار زیاد کنسرو می‌کنند همچنین در جزایر فیلیپین از برگ‌های خاردار آن رشته‌هایی به دست می‌آید که با آن پارچه می‌بافند.




ترکیبات غذایی آناناس





آناناس تازه تنها منبع شناخته شده از آنزیمی به نام بروملین است.
یک فنجان از تکه های آناناس تازه، تقریبا حاوی ( 82 کالری، 0 گرم چربی، 0 گرم کلسترول، 2 گرم سدیم، 22 گرم کربوهیدرات کل ( شامل 16 گرم قند و 2.3 گرم فیبر ) و 1 گرم پروتئین ) است.
یک فنجان تکه های آناناس تازه 131٪ از نیاز روزانه ویتامین C شما، 2٪ از نیاز ویتامین A، 2 %کلسیم و 2٪ آهن را فراهم می کند.
آناناس یک منبع از ویتامین ها و مواد معدنی مانند تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B-6، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم، منگنز، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها مانند بتا کاروتن است. آناناس تازه تنها منبع شناخته شده از آنزیمی به نام بروملین است که در مطالعات ثابت شده است که برای در کاهش درد مفاصل، ورم مفاصل، کاهش التهاب، مهار رشد تومور و کوتاه شدن زمان بهبودی پس از عمل جراحی پلاستیک استفاده می شود.




direct upload

مزرعه آناناس در غنا




خواص درمانی مصرف آناناس



مصرف انواع میوه و سبزیجات برای مدت طولانی است که در کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط پزشکی مرتبط با شیوه زندگی مرتبط است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند آناناس باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر کلی، دیابت، بیماری قلبی و ترویج موی سالم و سبب افزایش انرژی می شود.
دژنراسیون ماکولا در ارتباط با سن - یک مصرف بالا از همه میوه ها ( 3 وعده یا بیشتر در روز ) نشان داده شده است به کاهش خطر ابتلا و پیشرفت دژنراسیون ماکولا مربوط به سن موثر است.
پیشگیری از آسم - خطر آسم در افرادی که میزان بالایی از برخی مواد مغذی مصرف می کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن که در غذاهای گیاهی مانند ( آناناس، انبه، خربزه درختی، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی، کدو تنبل و هویج ) است .
فشار خون - افزایش جذب پتاسیم با مصرف میوه با پتاسیم بالا و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.
همچنین توجه داشته باشید مصرف پتاسیم بالا با20 ٪ کاهش خطر مرگ ناشی از تمام بیماریها مرتبط است
سرطان - به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین های C، آناناس می تواند با شکل گیری رادیکال های آزاد عامل شناخته شده سرطان، مبارزه کند.
رژیم های غذایی غنی از بتا کاروتن نیز ممکن است نقش حفاظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشد با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه هاروارد نشان داده شده است ارتباط معکوس با توسعه سرطان روده بزرگ در جمعیت ژاپن داشته است.
مصرف فیبر بالا از میوه ها و سبزیجات با خطر کاهش سرطان روده بزرگ در ارتباط است.
به گفته انجمن سرطان آمریکا
مطالعات نشان می دهد که بروملین ( موجود در آناناس ) و دیگر آنزیم ها ممکن است در درمان استاندارد سرطان برای کمک به کاهش برخی از عوارض جانبی ( مانند التهاب دهان و گلو به علت پرتو درمانی ) استفاده شود.
دیابت - مطالعات در بیماران دیابتی نوع 1 نشان داده است که رژیم غذایی با فیبر بالا سطح قند خون را پایین تر و در بیماران دیابتی نوع 2 ممکن است سطح قند خون، چربی و انسولین را بهبود بخشد یک آناناس متوسط حدود 13 گرم فیبر را فراهم می کند.
راهنمایی رژیم غذایی برای آمریکایی ها 21 - 25 گرم در روز برای زنان و 30 - 38 گرم در روز برای مردان را توصیه نموده است.
گوارش - آناناس به دلیل فیبر و آب خود در جلوگیری از یبوست و ترویج نظم و دستگاه گوارش سالم کمک می کند.
باروری - نشان داده شده است رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان به منظور بهبود باروری مناسب است از آنجا که رادیکال های آزاد نیز می تواند به دستگاه تناسلی آسیب برساند مواد غذایی با فعالیت آنتی اکسیدانی بالا مانند آناناس که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند برای کسانی که قصد باردار شدن دارند توصیه می شود آنتی اکسیدان های موجود در آناناس از جمله ( ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین ها و مواد معدنی، مس، روی و فولات ) در باروری مرد و زن دارای خاصیت می باشد.
شفا و التهاب - برخی از مطالعات نشان داده است که بروملین، آنزیم موجود در آناناس می تواند سبب کاهش ( تورم، کبودی، مدت زمان بهبود زخم و درد ناشی از آسیب و مداخله جراحی ) شود بروملین در حال حاضر در درمان و کاهش التهاب تاندون، کشیدگی، دررفتگی و دیگر آسیب های عضلانی کوچک و همچنین تورم مربوط به گوش و حلق و بینی در جراحی و یا تروما مورد استفاده قرار می گیرد
سلامت قلب - محتوای فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در آناناس از سلامت قلب پشتیبانی می کند.
در یک مطالعه، کسانی که 4069 میلی گرم در هر روز پتاسیم مصرف کردند 49 ٪ خطر ابتلا به مرگ ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب را در مقایسه با کسانی که پتاسیم کمتری ( حدود 1000 میلی گرم در روز ) مصرف کردند کاهش داد.
مصرف پتاسیم بالا نیز با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی، حفظ تراکم استخوان و کاهش تشکیل سنگهای کلیه همراه است
پوست - آنتی اکسیدان ویتامین C، زمانی که به فرم طبیعی ( آناناس ) خورده و یا موضعی مصرف شود می تواند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از آفتاب و آلودگی، کاهش چین و چروک و بهبود بافت کلی پوست، کمک کند ویتامین C نیز نقش حیاتی در تشکیل کلاژن و حمایت از پوست شما ایفا می کند.




bild upload


ترکیب شیمیایی



میوهٔ رسیدهٔ آناناس حاوی مواد زیر است : ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، اسید سیتریک، اسید مالیک، بعلاوه میوهٔ خام و رسیدهٔ آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین یا بروملائین است که اولین مرتبه درسال ۱۹۸۱ از آن استخراج شده و در در پایین ساقهٔ آن نیز فراوان است .
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
انبه

kostenlos bilder hochladen




انبه (نام علمی:Mangifera) میوه‌ای گرمسیری و گیاه آن از سردههای تیرهٔ پسته‌ایان است. خاستگاه انبه شبه جزیرهٔ هند، پاکستان، بنگلادش و آسیای جنوب‌شرقی است. این درخت امروزه در بسیاری از کشورهای گرمسیری پرورش داده شده و در سراسر دنیا صادر می‌شود. میوهٔ انبه علاوه بر مصرف خوراکی، آشپزی و آب‌میوه‌گیری، به عنوان طعم‌دهنده، رنگ‌دهنده و عطر کاربرد دارد. برگ‌های درخت انبه نیز مورد استفاده‌های زینتی قرار می‌گیرد.



مشخصات


درخت انبه قد بلندی دارد و ممکن است به ۳۵ تا ۴۰ متر برسد. قطر قسمت شاخ و برگ‌دار آن نیز می‌تواند به ۱۰ متر برسد. عمر این درخت طولانی است و برخی از درخت‌های انبه با وجود ۳۰۰ سال سن هنوز میوه می‌دهند.

رنگ برگ‌های درخت انبه در ابتدا و پس از جوانه زدن نارنجی مایل به صورتی است، که با گذشت زمان به رنگ قرمز تیره، و سپس سبز تیره در می‌آید. شکوفه‌های انبه کوچک و سفیدرنگ به صورت خوشه‌های ۱۰ تا ۴۰ سانتی‌متری هستند. هر شکوفه ۵ گلبرگ، ۵ کاسبرگ و ۵ پرچم دارد، و رایحه‌ای همچون موگهٔ بهار دارد.

رسیدن میوه‌ها حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. وزن انبه‌ها می‌تواند بین ۵۰۰ گرم تا ۲٫۵ کیلوگرم باشد. رنگ و اندازهٔ انبه‌های رسیده با توجه به محیط و نور متغیر است. میوهٔ رسیده می‌تواند زرد، نارنجی، قرمز یا سبز باشد. به هنگام رسیدن میوه‌ها بوی شیرهٔ ملایمی می‌دهند و با فشار ملایمی فرو می‌روند. در وسط میوه هستهٔ درشتی است که با توجه به نوع درخت می‌تواند صاف یا دارای رشته و فیبرهایی در گوشت میوه باشد. گوشت میوه به رنگ زرد تیره و شیرین است. طعم انبه‌ها با توجه به گونه‌شان بسیار متفاوت است. به علاوه، با توجه به نوع میوه یا این که بیش از حد رسیده باشد، گوشت آن می‌تواند صاف یا رشته‌رشته‌ای باشد.




Kostenlos Bilder hochladen



پرورش


درخت انبه از هزاران سال پیش در شبه‌جزیرهٔ هند پرورش داده می‌شد و بین قرن پنجم و چهارم پیش از میلاد به آسیای شرقی رسید. از سدهٔ دهم میلادی، انبه توسط اعراب به شرق آفریقا، و سپس به برزیل، کارائیب و مکزیک برده شد.

امروزه یک‌دوم کل محصولات انبه به کشور هند تعلق دارد. علاوه بر این کشور، انبه در آمریکای شمالی، مرکزی، جنوبی، کارائیب، جنوب و مرکز آفریقا، استرالیا، چین، پاکستان و آسیای جنوب‌شرقی پرورش داده می‌شود. این گیاه به آسانی پرورش داده می‌شود.

با وجود این که هند بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ انبه در جهان است، کمتر از یک‌درصد از صادرات جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. در سال ۲۰۰۴، تولید جهانی انبه ۲۶٫۳ میلیون تن بود، و به این ترتیب رتبهٔ ششم را در تولیدات جهانی میوه به خود اختصاص داد (پس از موز، انگور، پرتقال، سیب و موز سبز). ۸۹ کشور تولیدکنندهٔ انبه هستند.




کشور @ میزان تولید (تن)


هند ۱۰٬۸۰۰٬۰۰
چین ۳٬۶۲۲٬۰۰۰
تایلند ۱٬۷۵۰٬۰۰۰
مکزیک ۱٬۵۰۳٬۰۱۰
پاکستان ۱٫۰۷۲٬۰۰۰
فیلیپین ۸۹۰٬۰۰۰
برزیل ۸۴۵٬۰۰۰
اندونزی ۸۰۰٬۰۰۰
نیجریه ۷۳۰٬۰۰۰



انبه در ایران

بیشترین سطح زیر کشت انبه در ایران به استان هرمزگان اختصاص دارد. انبه در ایران در سواحل دریای عمان، مناطق راسک، سرباز، قصرقند، نیک شهر، دشتیاری وچابهار در سیستان وبلوچستان وهمچنین در استان هرمزگان در شهرستانهای میناب، رودان، بندرعباس وحومه آن وجاسک کشت شده است، در شهرستان حاجی آباد هرمزگان نیز درختان انبه بارور یافت می‌شوند. قدمت کشت این درخت در استان هرمزگان به بیش از ۳۰۰ سال می‌رسد، انبه همچنین در استان کرمان در شهرستانهای جیرفت وکهنوج کشت گردیده است. همچنین در شمال ایران در استان گیلان میوه ای ریز و آبدار وجود دارد که در اصطلاح عامیانه به آن انبه می گویند که در حقیقت بدلیل باردهی زیاد درخت آن در زبان گیلکی به آن انبوه گفته میشده و کم کم تغییر نام یافته است.




bild upload


ارزش غذایی


یک فنجان (حدود 225 گرم) انبه حاوی مواد زیر است:
· 105 کالری
· 76 درصد ویتامین C (آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده سیستم ایمنی)
· 25 درصد ویتامین A (آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده بینایی)
· 11 درصد ویتامین B6 به اضافه سایر ویتامین‌های B (کمک به عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری‌های قلبی)
· 9 درصد فیبر سالم پروبیوتیک
· 9 درصد مس (مس یک کوفاکتور برای آنزیم‌های مهم جهت گلبول‌های قرمز خون می‌باشد)
· 7 درصد پتاسیم (برای متوازن کردن مصرف بالای سدیم)
· 4 درصد منیزیم



فواید انبه برای سلامتی


1. پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

2. کاهش کلسترول: محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

3. پاکسازی پوست: هم داخلی و هم خارجی برای پوست قابل استفاده است. انبه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

4. سلامت چشم: یک فنجان انبه خرد شده 25 درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

5. قلیایی کردن کل بدن: اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

6. کمک به دیابتی‌ها: انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (60-41) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

7. افزایش قوای جنسی: انبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت‌بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

8. تقویت گوارش: پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل انبه نیز هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبه همچنین به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

9. کمک به دفع گرما: گرفتن آب این میوه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین‌کننده به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن کمک می‌کند.

10. تقویت سیستم ایمنی بدن: میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.



واقعیات و جزئیات


· نسبت به همه میوه‌ها در سراسر جهان، میزان مصرف انبه تازه از سایر میوه‌ها بیشتر است.
· این میوه متعلق به 4000 سال پیش بوده است.
· این میوه با گیاهان دیگری مثل پسته و بادام‌هندی هم‌خانواده است.
· این میوه که بیشتر در هند رشد کرده و مصرف می‌شود، به "سافدا" (safeda) معروف است.
· انبه 1000 نوع مختلف دارد.



احتیاطات


· اگر به پلاستیک خام حساسیت داشته باشید، این احتمال وجود دارد که به انبه و به‌ویژه انبه کال هم حساسیت بدهید. این واکنش به خاطر وجود اسیدآناکاردیک است.

· پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.

· برخی دلالان و فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
انجیر

kostenlose bilder




درخت انجیر که نام علمی آن فیکوس (Ficus) می‌باشد از خانواده (Moracee) موراسه‌است و دارای ۶۰۰ گونه می‌باشد که اغلب انواع آن وحشی یا زینتی هستند مانند درخت معروف به درخت کاتوچو (فیکوس الاستیکا) که هم زینتی است و هم صنعتی. فیکوس بنگالنسیس و فیکوس رلیگیوزا انواع زینتی این گیاه می‌باشند که در تزئینات و به عنوان گیاه آپارتمانی مصرف زیاد دارند.

انواعی که در باغبانی از نظر مصرف میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از فیکوس کاریکا، فیکوس پالماتا و فیکوس پودوکاریکا. فیکوس کاریکا همان انجیر معمولی است که به عنوان میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی فیکوس پالماتا و فیکوس پودوکاریکا بیشتر برای تلقیح انواع انجیر خوراکی کاشته می‌شوند.



اصل و قدمت گیاه


وطن اصلی درخت انجیر در دنیای قدیم یعنی اروپا- آسیا در نواحی مدیترانه و در ایران روستای سمنگان یا سمغان می‌باشد و به همین جهت آن را جزء میوه‌های مناطق نیمه گرم طبقه‌بندی می‌کنند. درخت انجیر بویژه نوع خود رو یا کوهستانی آن که به انجیر کوهی نامور است بسیار قدیمی است. یکی از رویشگاههای انجیر خودرو یا کوهی قهستان و جنوب خراسان و منطقه زیبد است. آثار این درخت در آخر عهد دوم (کرتاسه) دیده شده و در عهد چهارم در اطراف دریای مدیترانه مورد کشت قرار گرفته‌است. در مصر از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کاشت درخت انجیر مرسوم بوده‌است. در حال حاضر بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استان فارس و در شهرستان استهبان قرار دارد.

یهودیان قدیم نیز درخت انجیر را می‌شناخته‌اند و از یک نوع انجیر که فیکوس سیکوروس می‌باشد در تورات یاد شده‌است. یونانیان قدیم نوع اصلاح شده این درخت را تحت نام انجیر آتیک (Attic) می‌شناخته‌اند و رومیها این درخت را با معتقدات مذهبی خود مخلوط کرده آن را نشانه سعادت و پیشرفت و ترقی روزافزون می‌دانسته‌اند. در قرآن نیز، به این میوه سوگند یاد شده و سوره‌ای به نام این میوه نام‌گذاری شده است.



مشخصات گیاه‌شناسی


برگ درخت انجیر پنجه‌ای و دارای ۳ تا ۵ لوب می‌باشد. قسمتی که به اسم میوه انجیر معروف است و مورد تغذیه انسان قرار می‌گیرد در حقیقت میوه نیست بلکه زائده مجوفی است که گلهای انجیر به تعدادی زیاد در داخل آن قرار گرفته‌اند و مواد قندی در این زایده یا رسپتاکل جمع می‌شود. گلهای نر و گلهای ماده درخت انجیر از یکدیگر جدا ولی روی یک پایه یعنی در داخل رسپتاکل واقع شده‌اند و به عبارت دیگر درخت انجیر گیاهی است یک پایه.

اگر میوه انجیر را باز کنیم و به شکل یک سطح درآوریم گلهای نر که حامل دانه گرده هستند و در کنار و به طرف خارج صفحه واقع شده و گلهای ماده که حامل تخمدان و در صورت تلقیح شدن حامل بذر خواهند بود در وسط صفحه قرار دارند. تلقیح گلهای ماده انجیر بوسیله حشرات مختلف که مهمترین آنها حشره‌ای بسیار کوچک از خانواده کالسیدیده می‌باشد انجام می‌گیرد.





kostenlose bilder


آب و هوای مطلوب برای درخت انجیر


به همان اندازه که درخت انجیر به گرمای زیاد مقاوم است نسبت به سرما مخصوصا در دوره جوانی حساس است و سرما یک عامل محدود کننده در کاشت این درخت می‌باشد. اثر گرما و رطوبت در میوه انجیر نسبت به نوع مصرف میوه متفاوت است. انجیرهایی که برای کنسرو و یا در شیرینی‌پزی مصرف می‌شود در هوای مرطوب محصول مرغوب‌تری می‌دهد تا در هوای گرم و خشک و برعکس میوه درختان انجیری که در هوای خشک و نسبتاً گرم کاشته شده‌اند برای تهیه انجیر خشک مرغوب‌تر است تا آنهای در هوای مرطوب عمل آمده‌اند.

باران در موقع تلقیح بسیار مضر است و مقدار محصول را به مقدار قابل توجهی کم می‌کند. در نواحی مرطوب میوه درشت می‌شود و دم آن طویل می‌گردد ولی مقدار شیرینی میوه کم می‌شود در هوای خشک و گرم دم میوه کوتاه شده گاهی به کلی از بین می‌رود اما اندازه میوه کوچک و مقدار شیرینی آن زیاد است.


هرس درخت انجیر


مانند سایر گیاهان هرس این درختان برای سلامتی آن‌ها لازم است. این سبب بزرگ‌تر شدن میوه می‌شود. درخت انجیر را در فصل پاییز بعد از اولین سرمازدگی هرس کنید. گیاهان را به منظور رشد بیش‌تر و کنترل اندازه هرس کنید.



kostenlos bilder hochladen


خاک مطلوب درخت انجیر

درخت انجیر را در انواع مختلف خاک از شنی سبک تا رسی سخت می‌توان کاشت. در اراضی شنی سبک خطر حمله نماتود بسیار زیاد است. بهترین خاک برای کاشت این درخت اراضی لیمونی است. در این نوع اراضی میوه دادن درخت به علت رشد زیاد شاخ و برگ دو یا سه سال به تاخیر می‌افتد.


ازدیاد درخت انجیر


درخت انجیر را با انواع مختلف وروش تکثیر نباتات چه جنسی و چه غیر جنسی می‌توان زیاد کرد. در ازدیاد بوسیله بذر هیچ‌گاه درخت جدید شبیه به پایه مادری نخواهد بود و به همین جهت نیز جز برای تحقیقات علمی و پیدا کردن انواع جدید از این طرز ازدیاد استفاده نمی‌کنند. برای ازدیاد درخت انجیر از نظر ایجاد باغ به منظور بهره‌برداری فقط از طرق مختلف غیر جنسی استفاده می‌شود.

طرق مختلف غیر جنسی که بیشتر در تکثیر درخت انجیر بکار می‌روند عبارتند از: قلمه، پاجوش، خواباندن شاخه و پیوند. بین این طرق، ازدیاد بوسیله قلمه بیش از سایر روشها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ازدیاد درخت انجیر بوسیله قلمه باید از درخت سالم و قوی و شاخه رسیده انتخاب و تهیه شود.



آفات و بیماریهای درخت انجیر


از انواع آفات درخت انجیر: سیمتیس نمورانا، هسپروفانس گریزئوس، سفیدک انجیر، موزائیک انجیر، شکاف خوردن میوه انجیر و بیماری ترشیدگی میوه انجیر.


خواص دارویی انجیر

بر اساس تحقیقات انجام شده، برگهای درخت انجیر بدلیل داشتن خصوصیات مدر بودن، تسکین دهندگی و دافع کرم روده مورد استفاده قرار گرفته و دم کرده برگ درخت انجیر مسکن بوده و برای معالجه سرفه تجویز شده‌است. میوه انجیر برای نرم کردن سینه و روده و دارای خاصیت ویژه‌ای می‌باشد. انجیر تازه منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است که در جلوگیری از ابتلا به سرطان کاربرد دارند. جوشانده انجیر در التهاب دستگاه تنفسی و غرغره کردن آن برای گلو درد و سرماخوردگی مفید بوده و عفونت‌های لثه را نیز درمان می‌کند. خوردن انجیر تازه و خشک سبب لینت مزاج و یبوست مزمن را درمان می‌کند و در طب جدید شربتی برای رفع بیماریهای یبوست کودکان تهیه شده‌است.



فواید شیره انجیر


۱- شیره انجیر داروی خوبی برای افسردگی می باشد. ۲- شیره انجیر، از بین برنده زگیل می باشد.




ارزش عذایی


مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)


انرژی ۱٬۰۴۱ کیلوژول (۲۴۹ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۶۳٫۸۷ g
قندها ۴۷٫۹۲ g
فیبر ۹٫۸ g
چربی ۰٫۹۳ g
پروتئین ۳٫۳ g
تیامین (ویتامین B۱) ۰٫۰۸۵ میلی‌گرم (۷٪)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۰۸۲ میلی‌گرم (۵٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰٫۶۱۹ میلی‌گرم (۴٪)
ویتامین ب۵ (B5) ۰٫۴۳۴ میلی‌گرم (۹٪)
ویتامین ب۶ ۰٫۱۰۶ میلی‌گرم (۸٪)
اسید فولیک (ویتامین B9) ۹ میکروگرم (۲٪)
ویتامین C ۱٫۲ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین K ۱۵٫۶ میکروگرم (۱۵٪)
کلسیم ۱۶۲ میلی‌گرم (۱۶٪)
آهن ۲٫۰۳ میلی‌گرم (۱۶٪)
منیزیوم ۶۸ میلی‌گرم (۱۸٪)
منگنز ۰٫۵۱ میلی‌گرم (۲۶٪)
فسفر ۶۷ میلی‌گرم (۱۰٪)
پتاسیم ۶۸۰ میلی‌گرم (۱۴٪)
سدیم ۱۰ میلی‌گرم (۰٪)
روی ۰٫۵۵ میلی‌گرم (۶٪)
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
انگورفرنگی

bild hochladen




انگورفرنگیان سرده‌ای از گیاهان گلدار دولپه‌ای شامل ۱۵۰ گونه است. این گیاه بومی مناطق معتدل نیم‌کره شمالی و رشته‌کوه آند است. انگورفرنگی‌ها درختچه‌ای و خاردار هستند و دارای میوه‌های سته می‌باشند. انگورفرنگی با نام خارتوت یا گالش‌انگور نیز شناخته می‌شود.

سرخ‌پوستان پاسیاه از ریشه انگورفرنگی برای درمان بیماری‌های کلیه و یائسگی استفاده می‌کردند. سرخ‌پوستان کری، از میوه آن برای بهبود باروری و آبستنی استفاده می‌کردند.انگورفرنگی قرمز (یا کشمش بیدانه قرمز)، گونه R. روبروم، یک عضو از جنس گونه R. در familyGrossulariaceae انگور فرنگی، مادری به بخش هایی از غرب اروپا (بلژیک، فرانسه، نروژ، سوئد، آلمان، هلند است.این یک deciduousshrub به طور معمول به 1-1.5 متر قد بلند، گاهی 2 متر، با برگ پنج لوبی در حال رشد است spirally در ساقه مرتب شده اند. گل زرد به سبز کم رنگ می باشد، در نوسانی خوشه 4-8 سانتی متر می باشد. بلوغ به میوه آن خوراکی شفاف قرمز روشن در مورد 8-12 قطر، با 3-10 انواع توت ها در هر خوشه. بوش تاسیس می تواند 3-4 کیلو از انواع توت ها از اواسط تا اواخر تابستان تولید می کنند.چندین گونه های مشابه دیگر بومی در اروپا، آسیا و شمال امریکا، نیز با میوه های خوراکی، هر چند معمول با عطر و طعم انتهایی می باشند





bild upload




انگورفرنگی در ایران چهار گونه گیاه درختچه‌ای دارد به نام‌های گالش‌انگور معمولی، انگورفرنگی تیره‌گل، انگورفرنگی شرقی، و انگورفرنگی قرمز.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
انگور

bilder hochladen kostenlos



درخت انگور با نام علمی انگوری‌ها vinifera از خانواده انگورسانان Vitaceae است. در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد. مهم‌ترین جنس این خانواده جنس انگور است. این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگ‌ها می‌باشد.

کشور ایران دهمین تولید کننده انگور دنیا و همچنین شهرستان ملایر بزرگ ترین و تولید کننده ۶۳ درصد انگور ایران میباشد که حدود 3.3 درصد از کل تولید انگور دنیا را به خود اختصاص داده است . میوه انگور به نوع دانه‌دار و بی‌دانه تقسیم می‌شود. هر یک از این دو جور در رنگهای سرخ و سیاه و زرد و تقریباً سبز دیده می‌شوند. این میوه در مناطقی که حداکثر دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل آن کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌کند. ایران در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پس از کشورهایی مانند چین، ایتالیا، ایالات متحده، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، شیلی، آرژانتین و هند، با سطح زیر کشت بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر مربع و دارای تولید سالانه بیش از ۲۲۵۰۰۰۰ تن انگور می باشد.

روش کاشت و برداشت انگور


برای کاشت بوته مو ابتدا قلمه‌هایی از آن را در فصل بهار، قبل از جوانه زدن در جایی به‌عنوان مخزن می‌کارند و در بهار آینده که دارای ریشه شد از مخزن با احتیاط در می‌آورند و آن را در گودال‌های آماده شده به ردیف می‌کارند. پس از کاشت آن را آب می‌دهند. بوته جدید با گرم شدن هوا باید هر ۵ روز یا هر هفته آب داده شود. این بوته بعد از چهار سال بار می‌آورد و در ده سالگی بار آن کامل خواهد شد. یک بوته کامل می‌تواند بیش از دویست کیلو انگور بدهد. بوته مو را بعد از چهار ساله شدن هرس می‌کنند، یعنی شاخه‌های فرعی و دراز یا شاخه‌های ضعیف آن را می‌برند تا هم فرصت رشد به شاخه‌های قوی‌تر داده باشند و هم مقدار بار آن را تحت کنترل درآورند و کیفیت بار آن را بالا ببرند. بوته مو را می‌توان روی زمین یا در حال تکیه بر چیزی بالاتر از خاک و زمین قرار داد. محل کشت موهایی که روی زمین قرار گرفته‌است را با بیل شخم می‌زنند تا علفهای موجود که در فصل بهار می‌روید از بین برده شود. زیرا این علفها می‌توانند به بوته مو و بار آن آسیب وارد کنند. بعلاوه با شخم کردن زیر مو نفوذ آب برای رسیدن به ریشه راحت تر انجام می‌پذیرد نوع بی‌دانه و کشمشی انگور از نظر شیرینی بهترین نوع است. البته انواع دانه‌دار بخاطر درشتی آنها از شکل بسیار زیبایی برخوردار هستند.



kostenlose bilder


انواع انگور


برخی از انواع انگور که در ایران کشت می شوند عبارتند از : کندری، شاهرودی، یاقوتی، عسگری، مهدی خانی، بی دانه، بی دانه قرمز، ,مهره، شانی،ریش بابا، کشمشی، چیرکینک بستک، صاحبی، فخری، نباتی، شاهانی، یزدانی، مراغه ای ، خلیلی، گوهر، لعل حسینی، دم خروسی، رازقی شیرازی، الوان، شصت عروسان، نارا، مادر وبچه، مسکه، گزنه ای، ملائی، مثقالی، ورچه ای، ابی، الفی سیاه، لوغن، شاماما

بنابر کتاب رستم‌التواریخ، نام انواع انگور در ایران در زمان کریم‌خان زند عبارت‌اند از: شاهانی، یاقوتی، خلیلی، عسکری، ، انگور کشمش، فخری، انگور شصت عروسان سیاه، الغی سیاه، مثقالی، رازقی، شیرازی، نباتی، مادربچه. از مراکز انگور عسکری زرقان در فارس است.



روش نگهداری در منزل

بهتر است انگور را دقیقاً" پیش از مصرف بشوییم و آبکشی کنیم. این کار باعث نگهداری طولانی‌تر این میوه می‌گردد.
خواص درماني ميوه انگور


انگور بر طبق طب قديم ايران گرم و تر است.

اخلاط بدن را متعادل مي كند.
بسيار مقوي و مغذي است.
خون را تصفيه مي كند.
سينه و ريه را صاف و تميز مي كند.
برطرف كننده يبوست است.
انگور براي درمان ورم معده و روده مفيد است.
در درمان سل ريوي و سياه سرفه موثر است.
براي درمان اسهال خوني از انگور استفاده مي شود.
براي درمان نقرس بسيار مفيد است.
آنهايي كه معده ضعيف دارند بايد انگور را بدون پوست بخورند زيرا پوست آن دير هضم است و موجب دل درد، نفخ و عوارض ديگر مي گردد.
انگور بهترين ميوه براي كساني است كه مي خواهند لاغر شوند و بدن خود را از سايد اوريك، سنگ هاي صفراوي و مسموميت هاي مزمن (مسموميت از سرب يا جيوه ) پاك كنند. اينگونه اشخاص بايد در هر فهته بمدت 2 روز فقط آب انگور بخورند و رژيم آب انگور بگيرند بدين ترتيب كه هر دو ساعت يكبار آب انگور تازه را گرفته و بنوشند. مقدر مصرف روزانه تقريبا 2 كيلو گرم است و در اين دو روز نبايد غذاي ديگري مصرف كنند فقط مي توانند آب بنوشند.
رژيم آب انگور براي مبتلايان به سل ريوي و واسير نيز مفيد است.
براي تقويت و طراوت پوست و همچنين روشن كردن رنگ پوست، آب انگور تازه را با يك تكه پنبه بصورت بماليد و پس از ده دقيقه با آب نيمگرم محتوي كمي جوش شيرين بشوئيد.
زياده روي در مصرف آّب انگور بطور مداوم ايجاد سنگ كليه مي كند.


fotos kostenlos


خواص طبي هسته انگور


هسته انگور از نظر طب قديم ايران سرد و خشك است:

داراي تانن است بنابراين قابض است.
اسهال را برطرف مي كند.
ترشح ادرار و اسپرم را كم مي كند.
گرد هسته انگور را براي درمان به مسلولين مي دهند.
هسته انگور براي آنهايي كه مثانه و كليه ضعيف دارند مضر است.



خواص طبي روغن هسته انگور

روغن هسته انگور گرم كننده بدن است، اين روغن ضد يبوست مي باشد. از آن براي نقاشي و تهيه صابون نيز استفاده مي شود.
استفاده از روغن هسته انگور چه به عنوان چاشنی و چه در پخت و پز روش قابل توجهی برای کاهش چربی های اشباع شده در برنامه های غذایی است. این روغن در حالی که خاصیت ازدیاد میزان کلسترول مفید یا اچ دی ال را دارد میزان کلسترول مضر یا ال دی ال و تری گلیسیرید (نمک های آلی حاصل از ترکیب گلیسیرین و اسیدهای چرب ) را کاهش می دهد. خصوصیات روغن هسته انگور سبب می شود تا به میزان زیادی از عوارض قلبی و به خصوص از تصلب شرایین پیش گیری شود.



خواص طبي پوست انگور


پوست انگور از نظر طب قديم ايران سرد و خشك است:


پوست انگور را خشك كرده و مي سوزانند خاكستر بدست آمده را براي درمان اكثر زخم ها استفاده مي شود.
پوست انگور دير هضم است و بهتر است كه در موقع خوردن پوست آنرا بيرون آرود.


bild upload


خواص طبي غوره



غوره كه بانگليسي Un-ripe grape ناميده مي شود از نظر طب قديم ايران سردو قابض است:

در درمان ورم مخاط دهان و نرمي لثه ها موثر است.
آب غوره براي درمان چاقي مفرط مفيد است.
بيماري اسكوربوت كه بعلت كمي ويتامين C در بدن مي باشد با آب غوره درمان مي شود.
آب غوره چون داراي تارتارات پتاسيم است براي درمان سياتيك و رماتيسم حاد بسيار مفيد است.
در دفع زردي موثر است.
خوردن آب غوره بلوغ دختران را جلو مي اندازد و قاعده را باز مي كند.
حرارت و صفراي بدن را دفع مي كند و روده ها را ضد عفوني مي كند.
آب غوره تقويت كننده كبد است.
براي برطرف كردن ورم گلو آ غوره قرقره كنيد.
براي دفع كرم و روده و تقويت معده بايد بمدت پنج روز آش آب غوره همراه با زيره سياه مصرف كنيد البته در اينمدت بايد از خوردن غذاهاي سنگين اجتناب نمائيد.
آب غوره درمان كننده پا درد و كمر درد مي باشد. براي معالجه ميتوان بمدت دهروز آش آب غوره مصرف نمود. البته از خوردن غذاهاي سنگين در اينمدت اجتناب كرد.
ترشي غوره نيز معالجه رماتيسم و سياتيك است.



خواص كشمش


كشمش تقویت كننده ی بدن است و اگر آن را مانند چای دم كنید و بنوشید ، برای نرم كردن سینه و درد گلو مفید است.


خواص طبي برگ مو


برگ مو قابض است.
دم كرده برگهاي جوان مو اسهال خوني را برطرف مي كند.
برای خونريزيها مفيد است.
در رفع نقرس و زردي موثر است.
استفراغ را برطرف مي كند.
در رفع اختلالات گردش خون مربوطه به دوره بلوغ و يائسگي موثر است.
هنگاميكه پوست صورت قرمز مي شود و ملتهب است خوردن دم كرده آن اثر مفيد درد.
گرد برگهاي جوان و خشك شده مو، اثر خوبي در رفع خونريزيهاي رحيم و خون آمدن از بيني درد.
براي برطرف كردن سرمازدگي دست و پا جوشانده برگ مو را تهيه كرده و دست و پا را بمدت 15 دقيقه در آن قرار دهيد.
براي تهيه دم كرده برگ مو، مقدر 15 تا 20 گرم برگ مو را در يك ليتر آب جوش ريخته و بگذاريد 10 دقيقه بماند.
از دم كرده برگ مو مي توان براي شستشوي چشم در مورد ورم ملتحمه استفاده كرد.
دم كرده برگ مو براي رفع واريس مفيد است.



۱۵فایده و خاصیت آب انگور برای سلامتی

انگور یکی از بهترین و مغذی ترین میوه هاست. آب انگور نیز یکی از بهترین آبمیوه هایی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد. در زیر به فواید آن اشاره می کنیم.




خواص انگور


۱. فلاوونوئید موجود در آب انگور سطح کلسترول LDL (کلسترول خوب) را در بدن بالا می برد و به همین ترتیب از ایجاد انسداد در شریان ها جلوگیری کرده و قلب سالم می ماند.
۲. ریزوراتول موجود در آب انگور ار تشکیل تومور در بدن جلوگیری می کند و به همین روش از بروز سرطان جلوگیری می کند. آب انگور بنفش از سرطان سینه پیشگیری می کند.
۳. با نوشیدن آب انگور، سطح اکسید نیتریک در بدن بالا می رود که ایجاد لخته در رگ های خونی را کاهش می دهد. این مسئله احتمال بروز بیماری و حمله قلبی را کاهش می دهد.
۴. نوشیدن روزانه آب انگور به پایین نگه داشتن فشارخون کمک می کند.
۵. آب انگور خواص ضدپیری دارد و به پایین نگه داشتن وزن نیز کمک می کند.
۶. آنتی اکسیدان های موحود در آب انگور، سلول های تخریب شده را ترمیم کرده و همچنین از تخریب بیشتر آنها جلوگیری می کند.
۷. فردی که به صورت روزانه آب انگور می نوشد، دچار سرفه و ترش کردن معده نمی شود.
۸. نوشیدن آب انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می کند.
۹. آب انگور اختلالات خونی را درمان کرده و برای پاکسازی خون فوق العاده است و سموم مضر را از بدن بیرون می برد.
۱۰. آب انگور مشکل یبوست را نیز درمان می کند و یک ملین خوب به شمار می رود.
۱۱. آب انگور قرمز خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی قوی دارد، به همین علت از فرد در مقابل بسیاری عفونت ها محافظت می کند.
۱۲. آب انگور بخاطر ارزش درمانی بالایی که دارد، در درمان آسم بسیار مفید شناخته شده است.
۱۳. آنتی اکسیدان های موجود در آب انگور می تواند از پیر شدن و بیماری های مرتبط با آن مثل آلزایمر جلوگیری کند.
۱۴. آب انگور بنفش به مقابله با تصلب شریان کمک می کند.
۱۵. آنتی اکسیدان های موجود در آب انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
آووکادو

bild hochladen



آووکادو و یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است. این درخت در مناطق گرم و استوایی می‌روید و میوه‌ای سبز رنگ با هسته‌ای درشت دارد.

آواکادو (پرسی آمریکانا) درختی است که میوهٔ آن در گونهٔ گیاهان گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و تا ۲۰ متر رشد می‌کند و رشد خیلی سریعی دارد. این گیاه همیشه برگهای سبز دارد که طول آنها به ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. گلهای آن نامشخص (ناپیدا) و به رنگ زرد مایل به سبز و به عرض ۵ تا ۱۰ میلی‌متر است. میوهٔ گلابی شکل آن از نظر گیاه‌شناسی یک سته یا شفت است که ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر طول دارد.




در ایران


نهال‌های این گیاه در دهه ۴۰ شمسی از اکوادر وارد ایران شد ولی در ابتدا دچار سرما زدگی شد ولی بعد از گذشت چند سال با اب و هوای منطقه مورد کشت مقاومت ایجاد کرده که هر کدام از این درختان در حال حاضر ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ عدد میوه تولید می‌کنند. در ایران بیش از ۵۰ هکتار در شمال کشور به باغهای آووکادو اختصاص دارد و هر ساله حدود ۱۰۰ تن میوه تولید می‌شود.



foto hochladen


تاریخچه

Persea Americana یا آووکادو از ایالت پوبلاومکزیک سرچشمه می‌گیرد. قدیمی ترین شواهد استفاده از آووکادو در یک غار واقع در پابلو Coxcatlán مکزیک که به حدود ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد یافت شده بر می‌گردد. همچنین درخت آووکادو سابقه‌ای طولانی کشت در آسیای مرکزی و جنوب آمریکا دارد. اولین باری که شرح آووکادو در اروپا استفاده شده توسط مارتین فرناندز در ۱۵۱۸ یا ۱۵۱۹ در کتابش به نام Suma De Geographia Que Trata De Todas Las Partidas Y Provincias Del Mundo بوده است. اولین نوشتهٔ ثبت شده در انگلیسی که از کلمهٔ آووکادو استفاده کرده توسط هانس اسلون(Hans Sloane) در شاخص ۱۶۹۶ از گیاهان جامائیکا بود. این گیاه در ۱۷۵۰ به اندونزی و در ۱۸۰۹ به برزیل و در اواخر قرن نوزدهم به جنوب آفریقا و استرالیا معرفی شد.



bilder upload


ارزش غذایی



آووکادو دارای چربی‌های متفاوتی است. برای یک آووکادوی معمولی:

حدود ۷۵٪ انرژی آووکادو از چربی می‌آید. که اکثر آن ها (۶۷٪ از کل) از نوع چربی اشباع همچون اسید اولئیک است.
دیگر چربی‌های غالب عبارتند از اسیدهای چرب و اسید لینولئیک.
ترکیب چربی‌ها به طوری تقریبی عبارت است از: یک درصد امگا ۳، چهارده درصد امگا ۶، هفتاد و یک درصد امگا ۹ (۶۵ درصد اولیک و ۶ درصد چرب)، و چهارده درصد چربی اشباع (اسید چرب).
بر اساس وزن آووکادو ۳۵٪ بیشتر از موز پتاسیم دارد. آووکادو سرشار از اسید فولیک و ویتامین K است و از منابع غذایی غنی برای ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین E و اسید پانتوتنیک به شمار می‌آید.
آووکادو دارای ۷۵٪ فیبر نامحلول و ۲۵٪ فیبر محلول است

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
بادام زمینی

bilder kostenlos




بادام‌زمینی یا پسته‌شامی (همچنین بادام‌کوهی یا پسته‌زمینی) ، نام بوته و میوه‌ای با نام علمی Arachis hypogaea است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و از آنجا به نقاط به مختلف دنیا برده شده‌است. بوته آن که بوته‌ای یک سالانه‌است ۳۰ تا۵۰ سانت ارتفاع دارد. بادام زميني گياه بومي برزيل بوده و از آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافته است .آب و هواي گرم براي كشت اين گياه مناسب مي باشد . بادام زميني داراي ساقه اي راست مي باشد . برگهاي آن مركب از دو زوج برگچه است گلهاي آن دو نوع متفاوت برنگ زرد مي باشد كه پس از تلقيح ، دم گل خم شده و به سطح خاك مي رسد و سپس بتدريج در خاك فرو رفته و ميوه در داخل خاك تشكيل مي شود .


ارزش غذایی


بادام زمینی منبعی است غنی از پروتئین. ولی از آنجا که دارای بعضی انواع امینو اسیدهای ضروری مانند لیزین، سیستین و متیونین نیست توصیه می‌شود به همراه مواد غذایی مکمل استفاده شود.


حساسیت

بعضی افراد حساسیت شدید به بادام زمینی دارند. برای این افراد حتی خوردن یک بادام زمینی ممکن است منجر به مرگ شود.



bilder uploaden


فواید بادام زمینی


بادام زمینی منبعی غنی از چربیهای غیر اشباع شده است، نوعی چربی که در غذاهای مردم مدیترانه یافت می‌شود و برای سلامتی قلب مفید می‌باشد. مطالعات انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده اند که این گیاه کوچک، دوست بسیار خوبی برای سلامت قلب است و به این دلیل که حاوی چربیهای غیر اشباع شده می‌باشد باعث کاهش ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی ـ عروقی می‌گردد. بادام زمینی حاوی مواد دیگری نظیر ویتامینE، نیاسین، فولات، پروتئین و منگنز نیز می‌باشد.


بادام زمینی رقیب میوه ها



بادام زمینی نه تنها حاوی اسید اولئیک، چربی مفید موجود در روغن زیتون، می‌باشد بلکه تحقیقات نشان داده اند که این گیاه خوشمزه مانند میوه ها منبعی از آنتی اکسیدان نیز است.



بادام زمینی و سرطان روده


مطالعات نشان داده اند که موادی مغذی در بادام زمینی وجود دارد مانند فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز، که تاثیراتی ضد سرطان دارند.

سرطان انتهای روده بزرگ دومین سرطان در کشور‌های در حال توسعه و سومین نوع سرطان در دنیا می‌باشد. در تایوان نه تنها شیوع سرطان روده رو به افزایش است، بلکه مرگ و میر ناشی از این بیماری از سال 1993 ـ 2000 به میزان 74٪ افزایش یافته است.

محققان تایوانی به مدت 10 سال 12.026 مرد و 11.917 زن را مورد آزمایش قرار دادند تا تاثیر ضد سرطان روده را در بادام زمینی بیابند. محققان در این آزمایش از مواد دیگری مانند سیب زمینی، انواع لوبیا، بادام زمینی، ترشیها و غذاهایی که حاوی نیترات نیز هستند استفاده نمودند.

در این تحقیق مشاهده شد که ریسک ابتلاء به سرطان روده در افرادی که بادام زمینی مصرف می‌کردند به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است ولی در کسانیکه ترشی مصرف می‌نمودند خصوصاً در زنان ریسک ابتلاء به سرطان روده افرایش یافته است. این تحقیقات نشان داد که مصرف بادام زمینی 2 تا 3 بار در هفته ریسک ابتلا به سرطان روده را 58٪ در زنان و 27٪ در مردان کاهش داده است.




kostenlos bilder hochladen


جلوگیری در تشکیل سنگ صفرا


21 سال تحقیق بر روی رژیم تقریباً 80.000 زن نشان داده است که زنانی که حدوداً هر هفته 1 گرم آجیل، بادام زمینی و یا کره بادام زمینی استفاده می‌کنند احتمال ابتلا به سنگ صفرا در آنها حدود 25٪ کاهش می‌یابد.


جلوگیری از عارضه فراموشی

مطالعات انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده است که بادام زمینی به دلیل داشتن نیاسین از مبتلاء شدن افراد به بیماری آلزایمر(فراموشی) جلوگیری می‌نماید. محققان شیکاگویی بر روی تغذیه 3000 نفر در رده سنی 65 سال به بالا تحقیق کردند و سپس میزان فراموشی آنها را به مدت 6 سال سنجیدند. کسانیکه میزان بیشتری نیاسین در تغذیه آنها قرار داشت (22 میلی گرم) به میزان 70٪ پیشرفت بیماری آلزایمر در آنها کمتر از کسانی بوده که از میزان کمتری نیاسین (13 میلی گرم در روز) استفاده کرده‌اند.


خواص داروئی:


بادام زمینی از نظر طب قدیم ایران متعادل است. چون بادام زمینی دارای پروتئین می‌باشد بنابراین از نظر غذایی بسیار مهم است.


1- برای تقویت ریه و طحال مفید است.

2- كلسترول خوب خون را بالا می‌برد.

3- درد معده را از بین می‌برد.

4- نرم كننده سینه است.

5- سرفه خشك را برطرف می‌كند.

6- شیر را در مادران شیر ده زیاد می‌كند.

7- ملین است.

8- بسیار مقو ی است.

9- برای تقویت قوای دماغی مفید است.

10- به هضم غذا كمك می‌كند.



* مضرات


اگر كره بادام زمینی میخرید دقت كنید كه تازه و از كارخانه مطمئن باشد زیرا در بعضی مواد بادام زمینی و یا كره آن در اثر عدم دقت در تولید، آلوده به قارچ سمی‌افلاتوكسین Aflatoxin می‌شود كه سرطان زا بوده و باعث سرطان كبد می‌گردد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
بادام هندی

Kostenlos Bilder hochladen




بادام هندی (نام علمی: Anacardium occidentale) درختی گرمسیری و همیشه سبز است که دانهٔ بادام هندی و سیب بادام هندی را تولید می‌کند. این درخت می‌تواند تا ۱۴ متر رشد پیدا کند.




کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است.

این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل است که در پایین یا زیر میوه‌ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می‌شود.

با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.

در قرن 16 میلادی، پرتغالی‌ها این دانه را با خود به هند و برخی کشورهای آفریقایی بردند.

امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده‌های بزرگ کاشو هستند.

در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از این دانه، کره‌ی نرم خوش مزه‌ای درست می‌کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

برای این که با خاصیت این گیاه بیشتر آشنا شوید متن زیر را مطالعه نمایید:





fotos hochladen



فواید مصرف بادام هندی



* پیشگیری از سنگ‌های صفراوی

مصرف کاشو برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی بسیار مفید است؛ یک تحقیق 20 ساله‌ی جمع آوری شده از 80000 زن پرستار نشان می‌دهد کسانی که در هفته حدود 30 گرم بادام هندی مصرف نموده‌اند در مقایسه با دیگرانی که آن را در برنامه‌شان نداشته‌اند، 25 درصد کمتر به سنگ‌های صفراوی مبتلا شدند. بنابراین آن را وارد برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان نمایید.



* سلامت استخوان ها و آرامش



این حقیقت کاملاً جا افتاده است که کلسیم برای استحکام استخوان‌ها ضروری است، اما بد نیست بدانید که منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان‌ها حیاتی است. حدود دو سوم منیزیم بدن در استخوان‌ها وجود دارد.

منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن لازم است و با تراز کردن میزان کلسیم، به تنظیم تونوسیته‌ی عصبی و عضلانی کمک می‌کند. در واقع کلسیم برای انقباض عضلانی و منیزیم برای انبساط آن مورد نیاز است.



* آنتی اکسیدانی قوی


از دیگر مواد معدنی موجود در کاشو می‌توان به مِس اشاره کرد. مس یکی از اجزای مهم آنزیم‌های بدن است که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می‌کند.

مس برای برداشتن رادیکال‌های آزاد مُضر در بدن و برای استفاده‌ی بهینه‌ی آهن کمک بزرگی است.

مس برای تولید ملانین و برای پرورش استخوان‌ها و بافت‌های ارتباطی بدن ضروری است.




* کاهش ریسک افزایش وزن



بر خلاف باور عموم مردم که می‌گویند مصرف منظم بادام هندی موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود، باید گفت که تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که این تصورات غلط، بی‌اساس است. در حقیقت افرادی که دو بار در هفته از بادام هندی استفاده می‌کردند در مقایسه با دیگر افراد مشابهی که اصلاً بادام هندی نمی‌خوردند اضافه وزن کمتری داشتند. البته بد نیست بدانید که هر 30 گرم بادام هندی حدود 160 کالری انرژی دارد.



* سلامت قلب و عروق



بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می‌کند.

کاشو فشار خون بالا را کاهش می‌دهد چرا که به عنوان یک دیوروتیک یا مُدر خوب مطرح می‌باشد و علاوه بر این عواملی هم چون منیزیم و لینولنیک اسید نیز در آن یافت می‌شود که از عوامل تنظیم کننده‌ی فشار خون هستند.

پس برای پیشگیری از بیماری‌های کرونری قلب، هفته‌ای 4 بار و هر بار به اندازه‌ی یک مشت بادام هندی بخورید.

به طور کلی بیشتر آجیل‌ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند.





bilder upload


احتیاط کنید:


* بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای از اگزالات است. مطالعات نشان داده است که تجمع این مواد در بدن می‌تواند منجر به کریستاله شدن آن‌ها و در نتیجه ایجاد مشکل شود.

از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه‌ها و یا کیسه‌ی صفرای‌شان را در آورده‌اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.

* آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است با خوردن کاشو به وجود بیاید. این واکنش‌های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب‌ها و...) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).


نکات مربوط به پخت و پز


بادام هندی می‌تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالادها، ماکارونی‌ها، سوپ‌ها، خورش‌ها و حتی دسرها.

در غذاهایی که با پختن آماده می‌شوند معمولا بادام هندی را در مراحل آخر پخت اضافه می‌کنند، در غیر این صورت بادام هندی‌ها خیلی زود نرم شده و بافت‌شان از هم پاشیده می‌شود.

در این نوع غذاها، دانه‌های بادام هندی نرم می‌شوند و بنابراین صدای خرد شدن‌شان را در دهان‌تان مانند دیگر آجیل‌ها نمی‌شنوید، اما در سالادها و دسرها می‌توانید بافت بادام هندی را به همان صورتی که است، در زیر دندان‌های‌تان احساس کنید.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
بادام

bilder hochladen kostenlos




بادام (Amygdalus) نوعی میوه است، که درخت آن بومی نواحی خاورمیانه و جنوب آسیا می‌باشد. در اصل بادام جزو مغزهای حقیقی به حساب نمی‌آید، بلکه از انواع شفت هاست که دارای یک پوسته بیرونی و یک پوشش درونی سخت است که دانه (مغز) در درون آن قرار می‌گیرد. ارتفاع درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از ۳۰ سانتیمتر برسد. بزرگترین کشورهای تولید کننده بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند. ایران با تولید ۶٪ در رتبه پنجم تولیدکنندگان این میوه قرار دارد. ۴۹٪ دانه بادام را روغن تشکیل می‌دهد که ۶۲٪ آن اویئیک اسید غیر اشباع، ۲۴٪ لینولئیک اسید غیراسباع، و ۶٪ آن پالمیتیک اسید اشباع است. مقدار انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم مغز بادام، ۵۷۶ کیلوکالری است. کاشتن درخت بادام در باغچه خانه راحت است. می‌توانید آن را در فصل زمستان بکارید تا بهار جوانه بزند. مراقب باشد که گیاه‌تان باید نور خورشید ببیند و در فصل تابستان هفته‌ای یک بار آبیاری شود بهترین نوع این محصول در شهرستان تسوج از آذزبایجان شرقی یافت می‌شود .


ریشه واژه

واژه بادام ریشه و بنیاد فارسی داشته و از فارسی به زبانهای ترکی، عربی، هندی و اردو داخل شده.



gratis bilder


شکوفه بادام


منطقه تولید عمده بادام، کالیفرنیا در آمریکا است، بین فوریه و مارس، شکوفه‌هایی که شباهت زیادی به شکوفهٔ گیلاس دارند، شکوفا خواهند شد. نوع آب و هوا در این زمان، میزان تولید بادام در آن سال را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. از وضعیت گل اطلاعات بسیار مهمی در مورد برداشت محصول در آن سال به دست خواهد آمد. بنابراین، هر مرحله از وضعیت گل نام بخصوصی دارد:


  • تراشه سبز، به جوانه‌های سبز بادام گفته می‌شود. این مرحله قبل از بوجود آمدن جوانهٔ صورتی است.
  • جوانه صورتی، جوانه به رنگ صورتی دیده می‌شود.
  • پاپ کورن، جوانه مانند پاپ کورن متورم شده ولی هنوز باز نشده‌است.
  • شکوفه، شکوفایی کامل
  • پتال فول، ریزش گلبرگ
  • ژاکت، گلبرگ‌ها ریخته است و تنها کاسه گل باقی مانده‌است.
  • خارج از ژاکت، کاسه گل جای خود را به میوه داده‌است.





fotos hochladen


خواص بادام


میوهٔ درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک ظریفی می‌باشد.

در داخل آن نیز روکشی قرار دارد که سفید و نرم بوده و مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند.

به مرور پوسته‌های رویی و داخلی بادام سخت تر شده و مغز بادام نیز شکل نهایی خود را می‌یابد. از زمانی که میوه جوان است و هنوز رشد کامل نکرده و کال است، به آن چغاله بادام گفته می‌شود.

در قدیم معتقد بودند .... این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشکی دهان مفید است . چغاله‌هایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.

به طور کلی مواد مغذی میوه کال و نارس بادام کمتر از میوه‌های رسیده است و از نظر کلسیم، آهن و به طور کلی املاح معدنی در سطح پایین‌تری قرار دارد. رسیده این میوه افراد را در برابر بیماری‌هایی چون پوکی استخوان ، افزایش کلسترول ، کم‌خونی و چسبندگی روده‌ها محافظت می‌کند، اما تا وقتی کال است از این ویژگی‌ها برخوردار نیست.

البته این میوه در صورت عدم افراط و رعایت برخی نکات بهداشتی فایده مهمی چون جلوگیری از گرفتگی عضلات دارد.

در واقع میوه سبزرنگی نظیر چغاله بادام که کال و نارس است سرشار از کلروفیل است. کلروفیل داخل بدن در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک شایانی می‌کند و از آنجا که منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد، خوردن متعادل آن می‌تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود.

از سوی دیگر این نوبرانه ترکیبات اسیدی دارد که وجود آنها در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می‌شود؛ البته باید گفت این نوبرانه از نظر ویتامین C کامل نیست و کم کالری بودن آن نیز موجب لاغری نمی‌شود.

این میوه اغلب هضم سنگینی دارد و از آنجا که با هدف کسب سود بیشتر توسط باغداران با وسوسه دلالان و واسطه‌ها زودهنگام عرضه می‌شود بیش از حد کال و نارس بوده و طبیعت آن بسیار سرد است به گونه‌ای که فرد با مصرف بیش از اندازه آن به اصطلاح عامیانه سردی می‌کند و گاهی دچار عوارضی از قبیل دل‌درد، تهوع، اسهال و سردرد می‌شود.

اگر چغاله بادام به صورت بهداشتی کمپوت، خورش یا ترشی شود مصرف متعادل آن می‌تواند تا حدودی مواد مغذی را به بدن برساند.چون این میوه با پوست مصرف می‌شود باید حتما در ضدعفونی کردن و شستن آن دقت کرد.

اغلب میوه‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد با آب جوی یا چاه مبادرت به شستن این میوه می‌کنند که می‌تواند عاملی برای بروز بیماری‌های گوارشی بویژه حصبه شود.

بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی است که از طریق مصرف آب یا غذای آلوده می‌تواند به انسان منتقل شود که در کودکان و افراد بالای 60 سال رایج‌تر است.

عوارض این بیماری شامل کاهش شدید آب و املاح بدن ، سوراخ شدن روده‌ها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و هپاهیت است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 2 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA