انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها



 
بلوط

fotos kostenlos




بلوط (نام علمی: Quercus)، نام سرده‌ای از درختان و همچنین میوه آنهاست. درختان بلوط عمری طولانی دارند که گاه به دو هزار سال نیز می‌رسد و گونه‌های بسیاری از آن در ایران بومی رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس است.

چوب این درخت از مرغوبترین چوب‌هاست و زغال آن نیز مرغوب است. این موضوع یکی از دلایل قطع بی‌رویهٔ این درختان می‌باشد که این جنگل‌ها را تهدید می‌کند.



تکثیر


تکثیر طبیعی این درخت از طریق کاشته شدن میوه آن صورت می‌گیرد. جوندگان خانواده سنجاب جهت ذخیره سازی میوه بلوط برای فصل زمستان آن را در عمق مناسبی دفن می‌کنند. فراموش کردن جای برخی از این میوه ها توسط سنجاب‌ها باعث می‌شود که در بهار سال بعد جوانه بزنند. این جوندگان موجب زایش مداوم جنگل‌های بلوط هستند. سنجاب‌ها از روی غریزه مقاوم‌ترین دانه‌ها را برای دفن کردن انتخاب می کنند و بنابراین احتمال سالم ماندن میوه در زیر خاک و جوانه زدن آن در سال بعد بالا می رود.

در سال‌های اخیر برخی کارشناسان از خطر انقراض سنجاب ایرانی گفته‌اند که در ادامه حیات جنگل‌های بلوط ایران نقشی اساسی دارند.

جست‌زنی (به دو صورت پاجوش و ریشه جوش) نیز از راه‌های تکثیر در برخی از گونه‌های بلوط است.





gratis bilder

ترکیب شیمیایی


سوسک خرطوم‌دار درخت فندقی، آفت گونه‌های مختلف درخت بلوط است.

میوهٔ بلوط: نشاسته، پروتئین، قندهای مختلف مخصوصاً کوئرسیت، مادهٔ روغنی و بالاخره تانن دارد.
برگ و پوست بلوط: تانن ویژه‌ای به نام اسید کوئرسی تانیک محلول در آب، نوعی قند بنام کوئرسیت، یک مادهٔ تلخ بنام کوئرسیتین، لعاب، یک مادهٔ قرمز بنام قرمز بلوط دارد.



کاربرد درمانی


تانن موجود در میوه بلوط که در برخی زبان محلی کشور به آن «شوکه» می‌گویند با تقویت مخاط معده در درمان ورم و زخم معده مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در بهبود زودتر زخم‌ها و خونریزی‌ها و درمان اسهال مفید باشد. بخش‌هایی از درخت بلوط که کاربرد درمانی دارند عبارتند از میوه، پوست، گال و برگ.


کاربرد خوراکی

میوه بلوط شمال و جنوب ایران و نیز گونه‌های مختلف آن از نظر مواد غذایی متفاوتند. اما نتایج آنالیز مویه بلوط شمال ایران به همراه پوسته‌اش نشان داده که شامل ۱۱ درصد چربی، ۱۱.۵ درصد فیبر، ۲۶۳۰ کیلوکالری بر کیلوگرم انرژی و دارای ۱۸.۵ درصد پروتئین است. در بخش‌های مختلف کشور که جنگل‌های بلوط وجود دارند از آرد کردن میوه بلوط، نان بلوط تهیه می‌شود.

دامداران با توجه به گرانی خوراک دام، دانه‌های بلوط را در پاییز جمع‌آوری می‌کنند و به عنوان تغذیه جایگزین در زمستان به دام‌ها می‌دهند که علاوه بر خواص غذایی بسیار، برای سلامت دام‌ها نیز مفید است.



کاربردهای دیگر

از دانه، برگ و نیز گال درخت بلوط در داروسازی، رنگرزی (به عنوان یکی از مواد رنگزای طبیعی)، مرکب‌سازی و صنعت چرم‌سازی استفاده می‌شود. چوب بلوط بسیار محکم است و از آن برای ساخت وسائل و یا سوزاندن استفاده می‌شود. برخی گونه‌های بلوط به عنوان درخت زینتی کاشته می‌شوند و از برگ‌های برخی گونه‌های آن همچون یوول به عنوان بازدار زیستی آفت‌ها در باغ و گلخانه استفاده می‌شود.



gratis bilder hochladen


بلوط در ایران


درباره تعداد گونه‌ها و زیرگونه‌های بلوط در ایران نظرات مختلفی داده شده اما همه پژوهشگران بر وجود چند گونه مهم از بلوط در جنگل‌های ایران توافق دارند:

گونه بلوط ایرانی (نام علمی: Quercus brantii) یا بَرودار، درختی با ارتفاع تا ۱۰ متر، که از شمال‌غربی تا جنوب‌شرقی رشته‌کوه زاگرس وجود دارد و به علت انعطاف‌پذیری خاص خود نسبت به دیگر گونه‌ها توانایی رویش در گونه‌های مختلف خاک، ارتفاع (از ۴۵۰ متر در گدارلندر مسجد سلیمان گرفته تا ۲۶۰۰ متر از سطح دریا در ارتفاعات لته‌کال یاسوج) و جهات جغرافیایی را دارد. در مناطق مختلف با نام‌های گوناگونی چون بلوط ایرانی، برو، شکین، هلوین، بلی، بلو و داربرو نامیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این گونه، که نقش بسیار اساسی در بقای آن داشته قدرت خارق‌العاده جست‌زنی آن ( به دو صورت پاجوش و ریشه جوش) است.
گونه دارمازو (نام علمی: Quercus infectoria)، درخت یا درختچه‌ای با ارتفاع متوسط، که از شمال‌غربی زاگرس تا منطقه گهواره در استان کرمانشاه گسترش یافته و پس از آن به صورت لکه‌های کوچک و پراکنده در استان لرستان یافت می‌شود.
گونه یوول (نام علمی: Quercus libani)، درختی کوتاه به ارتفاع ۱۰-۱۲ متر، که مختص مناطق مرتفع با خاک‌های عمیق و حاصلخیز است و پراکنش آن از آخرین حد شمالی زاگرس شروع می‌شود و در پایان محدوده جنگل‌های مریوان (هم‌مرز با پاوه در استان کرمانشاه) تمام می‌شود.
گونه اوری (نام علمی: Quercus macranthera)، درختی مرتفع به ارتفاع تا ۲۵ متر، که در جنگل‌های ارتفاعات شمال ایران، مناطق کوهستانی قفقاز، ارسباران و جنگل‌های مختلط کاسپینی-هیرکانی دیده می‌شود. به شکل زمین و جهت جغرافیایی بستگی ندارد اما به ارتفاع زمین بستگی داشته و غالباً در ارتفاعات بالاتر از ۱۷۰۰ متر از سطح دریا رشد می‌کند و درختی سرمادوست و نورپسند است. در مناطق شمالی ایران این درخت را با نام‌های دیگری چون بلند مازو، پاچه مازو، گوری، اورو، ترش مازو و پالط نیز می‌شناسند.
گونه بلندمازو (نام علمی: Quercus castaneifolia)، درختی مرتفع به ارتفاع تا ۵۰ متر، که در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان می‌روید.
گونه سفیدمازو (نام علمی: Quercus petraea) که در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان می‌روید.

در سال‌های اخیر روند تخریب درختان بلوط جنگل‌های ایران گسترش یافته که عواملی چون آفت، خشکسالی، از بین بردن درختان برای کشاورزی و دامداری، بریدن درختان برای تهیه ذغال، هجوم سوسک‌ها، بیماری ناشناخته، گردوغبار و افزایش میانگین دمای هوا را از دلایل اصلی آن می‌دانند.

دشت برم، بزرگترین دشت بلوط ایران در کازرون و در غرب استان فارس قرار گرفته‌است و در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای جلوگیری از نابودی بیشتر درختان آن شده‌است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
به

bilder upload



میوهٔ بـِه [ ب ِه ْ ] یا بهی (نام علمی: Cydonia oblonga) دارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریباً گس دارد. با این حال وقتی به پخته می‌شود بو و طعمی بسیار خوش دارد. برای کمپوت مناسب است و بصورت مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد. اگر به دنبال به هستید باید به بازار کشاورزان یا مغازه‌های مخصوص سبزی مراجعه کنید. به در داخل آمریکا بیشتر از کالیفرنیا می‌آید اما این میوه بصورت جهانی در فرانسه، یونان، آرژانتین، نیوزیلند و ایران نیز پرورش می‌یابد. درخت به درختی است از تیره گل سرخیان، جزو دسته سیبها که پشت برگهایش کرک دار است . آنرا در سراب و میانه، هیوا، در رامیان و کتول، شغال، در لاهیجان و دلیجان و رودسر، توچ و در رامسر و شهسوار، سنگه مینامند. درخت به، در خاکهای خشک و خیلی آهکی خوب نمی‌روید و نیازمند به خاک ژرف است . به سرشار از ویتامین‌های آ و ب، و املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است و صد گرم آن تولید 112 کالری انرژی می‌کند. این میوه مقوی معده و متوقف کننده اسهال‌های ساده و خونی است. در ورم حاد در روده‌ها، خونریزی‌های قاعدگی و بواسیری، اثر بسیار موثری دارد. به ضمن تقویت اعمال دستگاه گوارش، مخاط و سرفه کاملاً موثر است. دم کرده برگهای به برای تسکین سرفه شهرت فراوان دارد.


انتخاب و انبار



تا آنجا که می‌توانید درشت‌ترین این میوه را انتخاب کنید چون اقتصادی تر و برای استفاده بهتر می‌باشد. به ممکن است سبز کم رنگ مثل سیب Granny Smith یا مانند یک سیب طلائی زرد باشد.معمولاً به اول فصل سبزتر و به آخر فصل طلائی تر می‌باشد اما هر دوی آنها آماده طبخ هستند. اگر آن را خارج از یخچال نگهداری کنید بعد از یک هفته شروع به خراب شدن می‌کند. پیشنهاد می‌شود به همانند سیب را در یخچال نگهداری کنید اما برای جلوگیری از فساد آنها را داخل چیزی بپیچانید. این میوه درون یخچال تقریباً به اندازه سیب دوام پیدا می‌کند.




fotos kostenlos


آماده سازی

به‌های عطری کوچک‌تر دارای پرزهایی روی پوستشان هستند که پس از شستن میوه به راحتی از بین می‌روند. مانند سیب و گلابی به را نیز می‌توان پوست کند و هسته آن را خارج نمود. با این حال بهتر است به را از درازا به دو نیم تقسیم کنیم بعد با قاشق هسته‌ها را خارج نمائیم چون محل هسته‌ها در به عمیق تر و گردتر از جای هسته‌ها در سیب یا گلابی می‌باشد. طبخ به موجب بهتر شدن طعم آن می‌شود.آنها را در شربت با ادویه‌هایی نظیر هل و دارچین یا با پوست لیمو و پرتقال بپزید.برای بهتر کردن کمپوتها آلو یا زردآلو خشک به آن اضافه کنید یا همانند سیبها آنها را نیز بپزید اگرچه پای به طعمی اکتسابی دارد. در برخی نقاط جهان دانه‌های به را خشک می‌کنند و به همراه مقدار کمی آب می‌پزند که به‌عنوان داروی سرفه کاربرد دارد.


گونه‌ها


گونه‌های زیادی به وجود دارد که فقط دوتای آنها قابل توجه‌است. به معطر: شکلی بیضی با انتهای مخروطی دارد. پوست آن نرم، زرد و دارای گوشت سفید است. آناناسی: تاحدی شبیه گلابی برآمده‌است. پوست آن بعد از رسیدن تبدیل به زرد می‌گردد. گوشت میوه زرد با طعم خفیفی از آناناس است.



direct upload


خواص به


- از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها
- تقویت کننده قلب، کبد و معده
- مفید برای زخم معده
- تحریک کننده اشتها
- نرم کننده سینه
- ادرارآور و کمک به هضم غذا
- جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته ؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.
- از بین برنده بوی بد دهان
- مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه به را مصرف نکنید.
- ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.
- کمک به پایین آوردن کلسترول خون کمک
- به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم
- کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین ث
- تحقیقات نشان داده است که میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.



خواص آب به:


- جلوی خون ریزی را می گیرد.
- جلوی تهوع و استفراغ غیر ارادی را می گیرد.
- سردرد را برطرف می کند.
- از بین برنده تشنگی می باشد.




Kostenlos Bilder hochladen



خواص هسته میوه به (به دانه):


- برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است.
- ضد تب
- مفید برای اسهال
- لعاب به دانه برای ترمیم زخم ها و سوختگی پوست در اثر آتش بسیار مفید است.
- جویدن به دانه برای رفع کندی دندان ها و برای تقویت نیروی جنسی در گرم مزاج ها مفید است
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
پاپایا (خربزه درختی)

fotos hochladen



پاپایا یا پاپایه(papaya = fruta bomba = lechosa = tree melon = (in Australia) pawpaw = papaw) میوه‌ای است با درخت بومی مناطق حاره‌ای قاره آمریکا که اکنون در بسیاری مناطق حاره‌ای از جمله هند، آفریقای جنوبی، سری لانکا و فیلیپین کشت می‌شود.


درخت آن با نام علمی Carica papaya درختی است کوچک دارای یک ساقه به ارتفاع ۴ تا ۱۰ متر و برگهایی بزرگ به ابهاد ۵۰ تا ۷۰ سانتی است. اندازه میوه آن۱۵ تا۴۵ سانت در طول و قطر آن۱۰ الی ۳۰ سانت بوده و رنگ آن موقعی که رسیده باشد زرد کهربایی تا کمی نارنجی است.




  • گروه: طالبی‌ها
  • مکان: نواحی گرمسیری
  • انواع: پاپایه زرد، پاپایه سبز، پاپایه سرخ





معرفی


پاپایا با طعم خوب و حالت لطیفی که دارد در سالادِ میوه بسیار فوق العاده‌است. از پاپایا پوره نیز تهیه می‌کنند. همچنین پوست کردن و خارج کردن دانه‌های پاپایا آسان است. پاپایه‌های هاوایی از نوع مکزیکی آن معمول تر و خوشمزه ترند. نوع زرد آن که راحتتر ثمر می‌دهد به محض رسیدن آماده خوردن است و بهتر است خنک مصرف شود. نوع سبز پاپایه در اتاق‌های حرارتی پس از چند روز به عمل می‌آید و آمادهٔ خوردن می‌شود. مردم جنوب شرق آسیا پاپایهٔ سبز را پس از خرد کردن و پختن داخل سالاد می‌ریزند.



fotos kostenlos


جانشین

انبه یا هلو یا شلیل یا گرمک یا خربزهٔ قندک یا کیوی(در خوراک گوشت) یا گوجه (در سالادها)




پاپایا در بسیاری از کشورهای جهان افریقای،

امریکایی و بعضی کشورهای آسیایی مثل هند،مالزی، سیلان و ...تولید می شود.

این میوه گرمسیری ازنظر شکل،رنگ تقریباً شبیه کدوی حلوایی است.زمان نارسی پوست آن سبز رنگ و وقتی میوه رسیده باشد به رنگ نارنجی تیره می شود. میوه نارس را می توانید در بیرون یخچال تا ٢-٣ روز نگهداری کنید.در میان میوه تعداد زیادی هسته به رنگ سیاه وجود دارد.هسته و پوست خربزه درختی خوردنی نیست.

برای خوش طعم کردن پاپایا میتوانید از کمی آبلیمو استفاده کنید.همچنین می توان آنرا در سالاد استفاده کرد.




bilder upload


خواص پاپایا


غنی از ویتامین C، و ویتامین A و آهن می باشد.

-پاپایا به جهت داشتن پاپین و آنزیمها معروف هستند.پایین هضم کننده ی بسیار قوی پروتئین است.

- خون ساز است و توانایی انعقاد خون را بالا می برد.

- اشتهاآور است.

-ملین است وکلیه ها،کبد،روده ها را شستشو می دهد.

-جهت رفع اختلالات کبدی و یرقان بسیار مفید است.

-اضافه کردن 2 تکه پاپایای خرد شده به غذا،سرعت پخت غذا را بالا می برد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
پرتقال

gratis bilder



پرتقال (به دری: مالته) میوه‌ای از خانواده مرکبات می‌باشد. درخت آن همیشه سبز است و ارتفاع آن تا ۱۰ متر هم می‌رسد.

ریشه پرتقال از جنوب شرقی آسیا (چین و هند) می‌باشد و یک میوه پیوندی است که در دوران باستان احتمالاً با پیوند نارنگی و پومیلو پرورش داده شد. نوع ایرانی Persian Orange که ایتالیایی‌ها از قرن ۱۱ میلادی کشت آن را در جنوب اروپا رایج کردند تلخ بود و جای خود را از قرن ۱۵ میلادی به نوع شیرین تر داد که تاجران کشور پرتغال از هندوستان وارد و کشت کردند. برای همین هم در بسیاری از زبان‌های دنیا (یونانی، ترکی، ایرانی، عربی، بلغاری، گرجی و زبان جنوب ایتالیا) امروزه هنوز لغت میوه پرتقال با کشور پرتغال تشابه اسمی دارد. البته ریشه لغت انگلیسی (Orange) از نارنگ (سانسکریت) آمده و هم‌ریشه واژه نارنج (فارسی) وواژه‌های مشابه در بسیاری از زبان‌های دیگر از جمله ارمنی، اسپانیایی، و عربی می‌باشد. در بعضی زبانها هم (نظیر هلندی و آلمانی) آن را سیب چینی (بواسطه مبداء این میوه) می‌خوانند.




معروف‌ترین گونه اصلاح شده پرتقال در دنیا تامسون ناول می‌باشد. بیروت، پایتخت لبنان نیز یکی از معروفترین مکان‌های پرورش آن درجهان می‌باشد که پرتغال بیروتی آن نیز معروف است.

پرتقال سرشار از ویتامین ث است. پرتقال درخت کوچکی است دارای برگ‌های سبز و گل‌های سفید پوست پرتقال نارنجی رنگ، کمی ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شیرین و ترش، زرد رنگ و یا قرمز می‌باشد. پرتقال یکی از قدیمی‌ترین میوه‌هایی است که بشر از آن استفاده می کرده‌است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده‌است. در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریکا کشت می‌شود. پرتقال اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده‌است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده‌است. پرتقال ابتدا از چین به هندوستان برده شده و سپس آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافت.





kostenlos bilder hochladen


ترکیبات شیمیایی


پرتقال یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C می‌باشد. البته باید دقت کرد که ویتامین C در اثر سرما و گرمای زیاد از بین می‌رود. اسانسی که از گلهای پرتقال گرفته می‌شود بنام روغن نرولی Neroli Oil معروف است که دارای بوئی بسیار مطبوع بوده و خیلی گران است و در عطر سازی از آن استفاده می‌شود.


خواص پرتقال، دشمنی بر علیه سرطان


کارشناسان مؤسسه ملی سرطان آمریکا معتقدند موارد سرطان معده در آمریکا تقریباً کم است، زیرا در تمام ماه های سال پرتقال و مرکبات در دسترس همه قرار دارد و بیشتر مردم آنها را مصرف می کنند. ویتامینC یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است به طوری که این ویتامین را دشمن نیرومندی بر علیه یکی از عوامل شناخته شده سرطان زا یعنی نیتروزامین ها(Nitrosamies) می شناسند.


مصرف زیاد پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده ، در پیشگیری از انواع دیگر سرطانها نیز مؤثر است. از جمله سرطان مری در اشخاصی که زیاد پرتقال می خورند، ۵۰ درصد کمتر از اشخاصی است که آن را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً نمی خورند. همچنین میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف کنندگان پرتقال در پایین ترین حد قرار دارد.


محققان دریافته اند که پرتقال و سایر مرکبات در پایین آوردن کلسترول خون نیز مؤثرند و این خاصیت مدیون وجود پکتین(Pectin) یا ماده الیافی پوست و ورقه های نازک مابین پره های پرتقال است. در مواردی که هدف کاهش کلسترول و تأمین سلامت شریان ها باشد، برای استفاده از حداکثر نیروی درمانی پرتقال، توصیه می شود که پرتقال را با لایه سفید رنگ زیر پوست و لایه های نازک داخل پرتقال که حاوی پکتین هستند مصرف کنید.



پیشگیری از عفونت های ویروسی از خواص دیگر پرتقال است که در عصاره آن وجود دارد. دانشمندان این خاصیت را فقط به دلیل ویتامینC موجود در آن نمی دانند، بلکه معتقدند که ممکن است یک ترکیب ناشناخته ضد ویروسی نیز در عصاره پرتقال موجود باشد.
لازم است بدانید که یک لیوان آب پرتقال دارای ۱۲۰ میلی گرم ویتامین C یعنی دوبرابر مقدار توصیه شده در روز است و علاوه بر آن دارای مقادیری کلسیم، پتاسیم، نیاسین و اسید فولیک است. آب پرتقال سرشار از الیاف (فیبر) است، به ویژه اگر با (Pulpe) یا گوشت میوه مصرف شود. آب پرتقال هر اندازه که سردتر باشد و در یخچال نگهداری شود ویتامین Cآن بیشتر حفظ خواهد شد.
اینوریتول، پکتین، لیگنین، هورمون های نمو، اسانس ها، آنزیم های پروکسیداز، موادمعدنی شامل: سدیم ۳ میلی گرم، منیزیوم ۱۲ میلی گرم، فسفر۲۲ میلی گرم، گوگرد۱۰ میلی گرم، کلر۳ میلی گرم، پتاسیم ۱۸۷ میلی گرم، کلسیم ۴۳ میلی گرم، منگنز0/05 میلی گرم، مس0/04 میلی گرم و روی0/17 میلی گرم.





bilder kostenlos hochladen


● آب پرتقال صحیح چگونه به دست می آید؟


پرتقال را پوست کنده، البته مانند پوست کندن یک سیب، یعنی پوست دوم سفید رنگ روی آن بماند و بعد به قطعات کوچک ببرید و در ماشین آب میوه گیری بیندازید، درست مثل زمانی که می خواهید آب هویج بگیرید. آب پرتقال شما باید شیری رنگ باشد و نه کاملاً نارنجی ( از دیدگاه طب نتروپت و درمان های طبیعی).



Kostenloses Bilderhosting



● فشار خون بالا و نوشیدن آب پرتقال:


افرادی که فشار خونشان بالاست و برای کنترل آن دارو مصرف می کنند، به احتمال زیاد به دلیل استفاده از داروهای ضد فشار خون و یا به دلیل بالابودن سدیم در بدنشان، پتاسیم آنها از حد طبیعی(35/5) پائین تر آمده و مشکلاتی در وضع سلامت آن به وجود می آورد. این بیماران باید به طور مرتب پتاسیم خونشان را مورد آزمایش قرارداده و کاملاً زیر نظر باشند.
البته درمان کمبود پتاسیم به طور مصنوعی امکان پذیر است و با تجویز پزشک صورت می گیرد، ولی این بیماران باید همیشه در تغذیه روزانه خود از موادغذایی حاوی پتاسیم بالا استفاده کنند. آب پرتقال سرشار از پتاسیم است و در یک لیوان بزرگ آب پرتقال حدود ۳۵۰ میلی گرم پتاسیم وجود دارد.
میوه های زرد مانند موز انواع مرکبات زردآلو هلو انگور خرما و طالبی نیز دارای پتاسیم فراوان هستند، ولی چون آب پرتقال کالری کمتری دارد مناسب تر است، زیرا مواد خوراکی که کالری زیاد تولید می کنند برای مبتلایان به فشار خون مناسب نیستند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
پرتقال خونی

bilder uploaden





پرتقال خونی یا پرتقال توسرخ، یکی از گونه‌های پرتقال است که بخش گوشتی آن به رنگ خون است. این گونه معمولاً از پرتقال‌های معمولی کوچکتر است. قرمز بودن رنگ این پرتقال به دلیل وجود آنتوسیانین است که رنگدانه معمولی در گل‌ها و میوه‌ها است، ولی در مرکبات نادر است.پوست این پرتقال معمولاً سفت‌تر از انواع دیگر است و بر روی پوست انواعی از این پرتقال رنگ تیره‌ای وجود دارد.



ویژگی‌ها


پرتقال خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. پرتقال خونی حاوی رنگدانه‌های قرمز رنگ شفا بخشی است که دانشمندان معتقدند آب این پرتقال برای درمان بسیاری از اختلالات پزشکی از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و حتی سندروم در روده بزرگ مفید است.

پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستندو رنگدانه‌های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری‌های بسیاری محافظت می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کندو کسانیکه آب پرتقال خونی می‌نوشند در مقایسه با کسانیکه از آب پرتقال معمولی استفاده می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند.

در یک تحقیق از میان ۲۵ داوطلبی که صبحانه مفصلی میل می‌کردند افرادی که آب میوه پرتقال خونی می‌نوشیدند به مراتب کمتر از دیگر افراد در معرض حملات قلبی و عروقی قرار گرفتند.




foto upload



خواص


دانشمندان معتقدند آب پرتقال های خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری های قلبی بسیار مفیدند.سلامت نیوز : ایندی پندنت نوشت دانشمندان معتقدند آب پرتقالهای خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری های قلبی بسیار مفیدند. این روزنامه انگلیسی در شماره امروز خود در اینترنت به قلم استیو کانر نوشت: یک پرتقال شیرین اسپانیایی حاوی رنگدانه های قرمز رنگ شفا بخشی است که دانشمندان معتقدند با استفاده از آن توانسته اند یک سوپرآبمیوه (معجون) تهیه کنند. دانشمندان معتقدند آب این پرتقال برای درمان بسیاری از اختلالات پزشکی از جمله چاقی، بیماری های قلبی و حتی سندروم در روده بزرگ مفید است.در حال حاضر در یک مرکز تحقیقاتی در اسپانیا پژوهشهایی برای اصلاح ژنتیک بر روی نهال این پرتغال در حال انجام است. انتظار می رود آنها بتوانند تا اواخر امسال یک نهال اصلاح شده از نظر ژنتیکی را تولید کنند. پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستند. محققان استدلال می کنند رنگدانه های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری های بسیاری محافظت می کنند.یکی از محققان که بر روی خواص این میوه پژوهش می کند گفت« مطالعات نشان می دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کند و پژوهشهای دیگر- که به زودی منتشر خواهند شد- نشان می دهند کسانی که آب پرتقال خونی می نوشند در مقایسه با کسانی که از آب پرتقال معمولی استفاده می کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می گیرند.»کشت پرتقالهای خونی بسیار دشوار است چراکه باید بلافاصله قبل از برداشت در دمای سرد قرار گیرند تا تولید آنتو سیانین در آنها تحریک شود. به همین دلیل کشت پرتقال خونی در دامنه یکی از کوههای سیسیل انجام می شود. اما دانشمندان امیدوارند با انجام اصلاح ژنتیکی در درختهای پرتقال، دامنه کشت این نوع پرتقال را در اکثر مناطق کشور گسترش دهند.به این دلیل که شرایط آب و هوایی ویژه ای برای کشت- پیش از زمان برداشت باید این نوع پرتقالها در معرض هوای سرد قرار بگیرند- این نوع پرتقالها مورد نیاز است برای همه دسترسی به آب پرتقال خونی امکان پذیر نیست.در یک تحقیقی که نتیجه آن منتشر نشده است از میان بیست و پنج داوطلبی که صبحانه مفصلی میل می کردند افرادی که آب میوه پرتقال خونی می نوشیدند به مراتب کمتر از دیگر افراد در معرض حملات قلبی و عروقی قرار گرفتند.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
پسته

bilder upload




پسته نام یک روستا است از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی ایران. روستای پسته ( فستق )

گونه‌ای گیاه است. این گیاه در کشورهایی مثل ایران، سوریه، ترکمنستان و غرب افغانستان رشد می‌کند.

تولید پسته در ایران در سال ۲۰۰۵ معادل ۱۹۰،۰۰۰ تن بوده که ایران را در مقام یکم در جهان قرار می‌دهد. بعد از ایران آمریکا با تولید ۱۴۰،۰۰۰ و ترکیه با تولید ۶۰،۰۰۰ تن در مقام دوم و سوم قرار داشته‌اند. تولید پسته اغلب در شهرهای رفسنجان، دامغان، قزوین، یزد، سیرجان کاشت می‌شود که بیشتر تولید پسته در ایران در شهر رفسنجان می‌باشد و همچنین این پسته از مرغوبترین پسته‌های جهان می‌باشد که طمع و چربی خاصی دارد.

واژه پسته پارسی می‌باشد و از طریق زبان لاتین از پارسی وارد زبانهای اروپایی شده‌است.



اقتصاد پسته


صادرات پسته ایران در سال ۱۳۸۹ معادل ۱۵۰،۰۰۰ تن بوده‌است. قابل ذکر است که هم اکنون مقام اول صادرات پسته به امریکا تعلق دارد. شرکت‌هایی که هم اکنون در حال فعالیت گسترده در این زمینه هستند در اینده یک رقیب جدی برای شرکت‌های پسته ایران خواهند بود. اسراییل بیشترین مصرف سرانه پسته را به خود اختصاص داده‌است.



bild hochladen


پسته در ایران

تولید و صادرات پسته ایرانی، سالانه در حدود ۱٫۴ تا ۱٫۷ میلیارد دلار برای ایران، درآمدزایی می‌کند. استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مراکز اصلی تولید پسته در ایران به‌شمار می‌آیند و ۸۰ درصد پسته تولیدشده در ایران، از این منطقه به‌دست می‌آید. در حالیکه در اواسط دهه ۸۰ خورشیدی، تولید پسته ایران بالغ بر ۲۵۰ هزارتن بوده است، این میزان در ابتدای دهه ۹۰ خورشیدی، به ۱۵۰ هزار تن کاهش یافته است. خشکسالی‌های پی‌درپی و عدم برنامه‌ریزی برای تامین آب مورد نیاز باغ‌های پسته و نیز قوانین و مقررات دست و پاگیر صادراتی و در نهایت، استفاده از آفت‌کش‌های بی‌کیفیت چینی که موجب بالارفتن میزان افلاتوکسین پسته‌های تولید ایران شده است، باعث شده که میزان صادرات پسته ایران، افت چشمگیری را در سال‌های اخیر تجربه کند و در همین زمان، با افزایش تولید پسته در ایالت کالیفرنیای آمریکا، این کشور در حال تبدیل شدن به اولین صادرکننده این محصول در سطح جهان شده است.


میزان تولید پسته


تولید پسته در ایران سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن است و تنها ۱۰ درصد این محصول مصرف داخل دارد و ۹۰ درصد دیگر صادراتی است. مصرف سالیانه پسته برای هر خانوداه ایرانی حدود ۲ کیلو گرم است


خواص پسته


پسته درخت دوپایه ای است که ارتفاع آن به حدود پنج متر می رسد و بحالت خودرو در ایران و افغانستان می روید

برگهای درخت پسته متناوب و مرکب از 2 یا 3 برگچه نوک تیز با یک برگچه انتهایی است وبرنگ سبز روشن می

باشد . گلهای آن خوشه ای است گل نر آن فاقد گلبرگ است ترکیبات شیمیاییپسته دارای مواد غذایی فراوانی است و

بنابراین برای تقویت بیماران و اشخاص ضعیف مناسب است در صد گرم مغز پسته مواد زیر موجود است آب

5/2 گرم پروتئین 20 گرم مواد چرب 54 گرم مواد نشاسته ای 15 گرم کلسیم 130 میلی گرم فسفر 500

میلی گرم آهن 7/5 میلی گرم پتاسیم 950 میلی گرم ویتامین آ 230 واحد ویتامین ب 1 0/7 میلی گرم ویتامین

ب 3 1/5 میلی گرم خواص داروئی خواص مغز پسته مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است مغز

پسته بعلت داشتن آهن خون ساز است و آنهائیکه مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقدایر پسته بخورند

خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند مغز و ذهن را تقویت می کند برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب

مفید است برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود پسته معده را تقویت می کند برای تسکین سرفه

مفید است اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان می کند جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و

خارش مقعد مفید است خواص پوست سبز پسته پوست سبز پسته تازه از نظر طب قدیم ایران سرد وخشک است و

دارای خواص زیر می باشد برای رنگرزی بکار می رود. بهترین دارو رای رفع بوی ید دهان است جویدن آن باعث

التیام زخم های داخل دهان می شود برای استحکام لثه آنرا روی لثه بمالید و یا بجوید دم کرده پوست سبز پسته حالت

دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است برای رفع سکسکه پوست سبز

پسته را دم کنید و یک فنجان از آنرا بنوشید خواص پوست سفید پسته پوست سفید پسته برای بواسیر و بیرون زدن

مقعد مفید است . برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آنرا داخل لگنی بریزید و

شخصی را که این بیماری را درد برای چند دقیقه در آن بنشیند . باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود

مضرات مغز پسته چربی زیادی درد و بنابراین برای معده مناسب نیست و کسانیکه معده ضعیف دارند باید آنرا با

زردآلو بخورند ضمنا مغز پسته گرم و خشک است خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ

در پوست می شود .برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف نمود





bilder hochladen kostenlos


مضرات پسته


باید توجه داشت افرادی که مبتلا به نارسایی کبد هستند، مبتلایان به نقرس ، دیابت و ناراحتی‌های کلیه باید از

خوردن پسته خودداری کنند




آفات پسته در ایران


افلاتوکسین زهرابه‌ای است که بوسیله کپک‌هایی بنام آسپرژیلوس ترشح می‌شود. این قارچها پس از تغذیه از مواد غذایی زهرابه حاصل از تغذیه را برجای می‌گذارد. این قارچ برای رشد نیازمند حرارت و رطوبت مناسب است. زهرابه تولید شده بر روی پسته توسط این قارچ برای انسان و دام مضر است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
ترگیل (منگوستین)

bild upload




منگوستین (ترگیل) یکی از میوه‌های استوایی و آسیایی است که به ملکه میوه ها شهرت دارد.

منگوستین میوه‌ای شبیه بادمجان دلمه‌ای اما در اندازه کوچکتر است. پوست آن هم رنگ بادمجان اما کمی سفت است. وقتی پوست آن‌را بگیرید، داخل آن لطیف‌ترین میوه دنیا را مشاهده می‌کنید که شیرین، آبدار و بسیار لذیذ است. موقع خرید این میوه دقت کنید، ابتدا پوست آن‌را کمی با انگشت فشار دهید اگر نرم بود سالم است ولی اگر سفت بود و اثر انگشت شما در آن معلوم نشد داخل آن خراب شده است.

منگوستین (Mangosteen) یا ترگیل یک میوه گرمسیری است که به عنوان یکی از میوه‌های بسیار خوش طعم جهان شهرت دارد و عنوان " ملکه میوه ها " را به خود اختصاص داده است . درخت منگوستین اغلب در آسیای جنوب شرقی در کشورهایی مانند کامبوج، چین، اندونزی، مالزی، سنگاپور، تایوان و تایلند رشد می‌کند .




منگوستین از قسمت‌های زیر تشکیل شده است :


1- پری کارپ (Pericarp) : ( که گاهی اوقات به صورت Pericarb تلفظ می‌شود ) : یک پوسته ضخیم به رنگ ارغوانی تیره با پوستی صاف که اجزاء میوه را در بر گرفته است .

2- پالپ (Pulp) : چهار تا هشت قطعه سه گوش به رنگ سفید با گوشتی نرم که طعم عالی آن زبان زد است. منگوستین به عقیده بسیاری از بهترین میوه‌های گرمسیری دنیاست.



فواید منگوستین

از دوران باستان این میوه برای درمان بیماری‌ها - به خصوص بیماری‌های که با تب‌ همراه است - استفاده می‌شده است. گمان می‌رود این میوه با کاهش میزان عفونت در بدن، تب را درمان می‌کند. منگوستین خاصیت آنتی باکتریایی و ضدالتهابی دارد. پوست ارغوانی و خوش رنگ آن‌را خشک می‌کنند و پودر آن را برای درمان عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. از این میوه می‌توان در درمان اسهال، عفونت‌های مجاری ادراری و اگزما نیز بهره برد.

پژوهش‌ها نشان داده است که انواع گوناگونی از ترکیبات بیولوژیکی فعال، به نام «گزانتون‌ها» در پوسته‌ی این میوه وجود دارند که می‌توانند فواید متعددی برای بدن داشته باشند. این مواد بیولوژیکی کارایی سلول‌ها را بالا می‌برند و به آن‌ها انرژی می‌بخشد.

همچنین با بررسی‌هایی که روی بیماران دیابتی به انجام رسید، اثبات شد که این بیماران با مصرف پودر پوست این میوه توانسته‌اند انرژی بیشتری داشته باشند و وزن‌شان را کاهش دهند. همچنین گردش خون در بدن‌شان سرعت یافته، قند خون‌شان پایین آمده است. افراد مبتلا به دیابت نوع اول و دوم که از التهاب بافت‌ها رنج می‌برند، با مصرف این میوه بهبودی را در درجات مختلف تجربه کرده‌اند.

فواید متعدد منگوستین تقریبا تا چهل سال قبل به خوبی شناخته نشده بود اما اکنون دانشمندان با بررسی این میوه خواص شگفت انگیزی را برای آن کشف کرده‌اند. منگوستین (ترگیل) خواص جادویی خود را مدیون مقدار بالایی از گزانتون‌هاست و گفته می‌شود میزان گزانتون‌ها در این میوه بیش از مقدار آن در هر خوراکی‌ دیگری می‌باشد. گزانتون یک ترکیب طبیعی ضد سرطان است.




bilder hochladen kostenlos



گزانتون‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثرند، از جمله:


آلزایمر - پارکینسون - اضطراب - آلرژی - افسردگی - بیماری‌های لثه - میگرن - حساسیت‌های پوستی - فشار خون بالا - دردهای عصبی - تومورها - زخم معده - پوکی استخوان - آب مروارید و دیابت.
همچنین می‌توانند به عنوان یک ماده‌ی انرژی بخش، ضدپیری، ضدالتهاب و آرام بخش مورد استفاده قرار گیرد.





Bilder hochladen


مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)


انرژی ۳۰۵ کیلوژول (۷۳ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۱۷٫۹۱ g
فیبر ۱٫۸ g
چربی ۰٫۵۸ g
پروتئین ۰٫۴۱ g
تیامین (ویتامین B۱) ۰٫۰۵۴ میلی‌گرم (۴٪)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۰۵۴ میلی‌گرم (۴٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰٫۲۸۶ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین ب۵ (B5) ۰٫۰۳۲ میلی‌گرم (۱٪)
ویتامین ب۶ ۰٫۰۱۸ میلی‌گرم (۱٪)
اسید فولیک (ویتامین B9) ۳۱ میکروگرم (۸٪)
ویتامین C ۲٫۹ میلی‌گرم (۵٪)
کلسیم ۱۲ میلی‌گرم (۱٪)
آهن ۰٫۳ میلی‌گرم (۲٪)
منیزیوم ۱۳ میلی‌گرم (۴٪)
منگنز ۰٫۱۰۲ میلی‌گرم (۵٪)
فسفر ۸ میلی‌گرم (۱٪)
پتاسیم ۴۸ میلی‌گرم (۱٪)
سدیم ۷ میلی‌گرم (۰٪)
روی ۰٫۲۱ میلی‌گرم (۲٪)

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
ترنج

direct upload




ترنج (Citrus bergamia Risso) گیاهی از خانواده مرکبات است که میوه آن به اندازه پرتقال و به رنگ زرد لیمویی و خوش و عطر و بو است. مزه میوه ترنج اندکی تلخ‌تر از گریپ‌فروت است ولی ترشی آن از لیمو کمتر است. گرچه خاستگاه این گونه روشن نیست ولی این گیاه در مناطق مدیترانه‌ای می‌روید و در کشورهای ایتالیا و فرانسه به صورت تجاری کشت می‌شود. از اسانس ترنج برای مزه دادن به انواع چای و شیرینی استفاده می‌شود. درخت ترنج تا اندازه‌ای به یخبندان حساس بوده و در مناطق با یخبندان و سرمای کم به خوبی می‌روید. ترنج را می‌توان با پیوند زدن و یا از طریق رویش دانه تکثیر کرد.



خواص ترنج


اترج -ترنگ - بالنگ



اعراب به مركبات پوست كلفت كه در صنعت مرباسازى به كار مى رویم ، اترج

مى گویند.

از قدیم در مصر و آفریقا به عمل مى آمدیم و در داستان ((یوسف و زلیخا))

نامى از ما برده شده است - در فارسى به نوع كوچك ما ترنج و ترنگ و به نوع

بزرگ ما بالنگ مى گویند و چون بوى مطبوعى داریم ، از قدیم شعراى خوش

ذوق ایرانى ترنج را بهترین هدیه ى عاشق به معشوقه مى دانستند.

قسمت مورد استفاده ما پوست سفید رنگ اسفنجى است كه در صنعت

مرباسازى و تهیه خورش از آن استفاده مى نمایند. خورش بالنگ و ترنگ

بسیار ثقیل و دیر هضم است ، ولى ...

مرباى آن نه تنها دیر هضم نیست ، بلكه

به هضم غذا كمك مى نماید.

طعم گوشت پوست ما كمى تلخ است و به همین جهت سه بار آنرا در آب


جوشانده و آب تلخ آنرا دور مى ریزند تا تلخى آن گرفته شود، و بعد آن را در

آب آهك انداخته و پس ‍ از چندى آنرا شسته و بعد مربا مى نمایند. مرباى

بالنگ سفید و مرباى ترنج زرد طلایى است .

ما نیز مثل سایر مركبات ، انواع شیرین و میخوش داریم . گل ما خوشبوتر از

بهار نارنج است ، و جمیع اجزاء درخت ما در طب و داروسازى موارد استعمال

دارد. ما در نقاط گرمسیر به عمل مى آییم و میوه ما را از این سال تا سال

دیگر به درخت مى ماند تا درخت ما گل و میوه دهد همچنان بر درخت باقى






است و روى این اصل گفته اند:



رسم ترنج است در این روزگار

پیش دهد میوه بر آرد بهار





kostenlos bilder hochladen





همین قدر مى دانم كه میكربها و حشرات از ما فرار مى كنند و پلیدى ها به

ما نزدیك نمى شوند، جوشانده ى پوست خشك شده ى ما مسكن قى


صفراوى است ومزمز كردن با آن بوى بد دهان را از بین مى برد.

چنانچه پوست خشك شده ما را كوبیده ، و با عسل میل نمایید، پادزهر

سموم ، مخصوصا مسمومیت غذایى است و دانه هاى ما پادزهر حشرات ،

مخصوصا مار افعى است و ((تریاق فاروق )) با آن ساخته مى شود.

پوست ما نیز مانند سایر مركبات سرشار از ویتامین هاى مختلف است .


مقوى قلب و معده بوده ، كبد را از سموم پاك مى نماید. اشتها را زیاد

مى كند. فشار و رقت خون را از بین مى برد . به علت داشتن كلسیم زیاد،

غم و غصه را زایل مى نماید.


خانواده ى مركبات ، مخصوصا هسته آنها به عنوان بهترین ضد سم گزش

حشرات مخصوصا مار و عقرب شناخته شده و در میان آن ها انواع نارنج مقام

والاترى دارند و در افسانه هاى مصرى در این مورد داستان جالبى وجود دارد.

گویند در مصر قدیم محكومان را با نیش افعى مى كشتند، روزى دو نفر

محكوم را از زندان بیرون آورده ، براى اعدام به سوى قفس افعى مى بردند.

بین راه زنى به حال آنها دلش سوخت و به هر یك دو ترنج داد و آنها كه

گرسنه بودند، آنها را با پوست و هسته خوردند و در نتیجه نیش افعى در بدن

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
تمر هندی

fotos kostenlos




تمر هندی (به عربی: تمر هندي، به معنای خرمای هندی) (نام علمی: Tamarindus indica) درختی گرمسیری از تیرهٔ پروانه‌داران و زیرخانوادهٔ ارغوانیان است.

خاستگاه این گیاه مناطق استوایی قارهٔ آفریقا است. میوهٔ این درخت به شکل لوبیایی درشت و قهوه‌ای و ترش‌مزه و سرشار از قند است.

تمر هندی در میان ساکنین ماداگاسکار درختی مقدس و پادشاه درختان تلقی می‌شود.





خاستگاه



خاستگاه تمر هندی مناطق استوایی قارهٔ آفریقا است و امروزه نیز این گیاه در کشورهای سودان، کامرون، نیجریه و تانزانیا به صورت خودرو می روید. تمر هندی صدها سال پیش از طریق کشتی به شبه‌جزیرهٔ هند نیز منتقل شد و در آن‌جا پرورش یافت. پس از آن، این گیاه در سراسر مناطق گرمسیری آفریقا و آسیای شرقی، از جمله تایوان و حتی برخی نواحی چین پخش شد.

این گیاه برای نخستین بار در هند، توسط گیاه‌شناسان اروپایی با نام Tamarindus indica توصیف گشت. ریشهٔ این واژه از نام عربی این میوه گرفته شده و به معنای خرمای هندی می‌باشد.

در قرن شانزدهم تمر هندی توسط استعمارگران اسپانیایی و پرتغالی به آمریکای لاتین نیز صادر شد و در کشورهایی چون مکزیک، هندوراس و گواتمالا پرورش یافت. امروزه این گیاه بخش مهمی از رژیم غذایی ساکنین این مناطق را تشکیل می‌دهد.




kostenlos bilder hochladen


مشخصات


درخت تمر هندی بین ۱۰ تا ۲۰ متر طول دارد. رشد این گیاه کُند، ولی عمر آن بسیار طولانی است. تمر هندی در خاک‌های رسی، ماسه‌ای، ابلیزی و اسیدی به خوبی رشد می‌کند. این درخت مخصوص مناطق حاره بوده و به سرما حساس است، اما مقاومت بالایی دربرابر خشکی و باد دارد.

برگ‌های این درخت همیشه‌سبز و به رنگ سبز روشن هستند. برگ‌ها مرکب بوده به صورت فراهم قرار گرفته‌اند.


تمر هندی در اواخر ماه اردیبهشت گل‌هایی دارای ۵ گل‌برگ و زردرنگ با خطوط نارنجی یا قرمز می‌دهد. در ماه مهر این درخت میوه‌هایی به شکل لوبیا می‌دهد. هر میوه دارای بین ۱ تا ۱۲ هسته است که توسط گوشتی ترش‌مزه، خمیرمانند و رشته و فیبردار احاطه شده است. میوه‌ها پوستی قهوه‌ای رنگ و سخت دارند و می‌توانند تا ۱۵ سانتی‌متر طول داشته باشند. هر درخت بالغ می‌تواند سالیانه تا ۱۷۵ کیلوگرم میوه دهد.

تمر هندی‌های شبه‌جزیرهٔ هند میوه‌هایی بزرگ‌تر با ۶ تا ۱۲ هسته می‌دهند، در حالی که تمر هندی‌های آفریقایی و مناطق آمریکای جنوبی بین ۱ تا ۶ هسته دارند. این هسته‌ها قهوه‌ای‌رنگ، پهن و صاف هستند و در بعضی از مناطق چون چین و جاوا مورد استفادهٔ کودکان برای بازی‌های چون چکرز چینی قرار می‌گیرد.



پرورش


با وجود این که سودان و مناطق استوایی آفریقا خاستگاه تمر هندی بوده‌اند، شبه‌جزیرهٔ هند از صدها سال پیش بزرگ‌ترین پرورش‌دهنده و مصرف‌کنندهٔ این میوه بوده است. در کشور هند باغ‌های بزرگ تمر هندی سالانه حدود ۲۷۵٬۵۰۰ تن میوه تولید می‌کنند.

تمر هندی هم‌چنین در کشورهایی چون اندونزی، مالزی، جزایر فیلیپین و جزایر اقیانوس آرام پرورش داده می‌شود. تایلند بیش‌ترین تولید تمر هندی انجمن ملل آسیای جنوب شرقی را به خود اختصاص داده است.

تمر هندی در ایالات جنوبی ایالات متحده آمریکا نیز همچون جنوب فلوریدا به دلیل آب‌وهوای حاره‌ای و نیمه‌حاره‌ای کشت می‌شود. در برزیل، کاستاریکا، کوبا، گواتمالا، مکزیک، نیکاراگوئه و پورتوریکو نیز این درخت پرورش داده می‌شود.
تمر هندی در یکی از بازارهای مکزیک.




Kostenlos Bilder hochladen


مصارف خوراکی


میوهٔ کال تمر هندی دارای گوشتی سبز و بسیار ترش است که اغلب به عنوان چاشنی و برای ترش کردن غذا استفاده می‌شود.

تمر هندی رسیدهٔ که شیرین‌تر می‌باشد در بسیاری از مناطق به عنوان میوه مصرف می‌شود. تمر هندی هم‌چنین برای تهیهٔ دسر، مربا، شربت، بستنی، آب‌میوه و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیهٔ بسیاری از سس‌ها نیز از تمر هندی استفاده می‌شود.

در هند، نه تنها میوه، بلکه گل و برگ‌های تمر هندی برای پخت غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند.


در مکزیک، از تمر هندی برای تهیهٔ خوراکی‌های متنوعی به صورت نمک‌زده، خشک‌شده، فلفل‌زده، آب‌نبات و غیره استفاده می‌شود.

مصریان نیز از این میوه برای تهیهٔ نوشیدنی خنک و ترشی استفاده می‌کنند که در تابستان بسیار مصرف می‌شود.



مصارف دارویی

این میوه به‌عنوان مسهل طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمر هندی هم‌چنین در برخی مناطق آسیای شرقی و آفریقا به منظور درمان گلودرد، اختلالات گوارشی، درد بدن و تمیزکنندهٔ صورت مصرف می‌شود.



direct upload


خاصیت تمر هندی


این روزها مصرف میوه های ترش در میان وعده ها کمک بسیاری به رفع تشنگی و کاهش حرارت درونی بدن می کند. تمر هندی از آن دسته میوه های ترش و سرد بوده که از این خاصیت بی بهره نیست. این میوه دارای قند، پروتئین، اسید سیتریک، اسید مالیک، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، آهن و مواد فیبری بوده و فاقد ویتامین A ، سدیم، چربی و کلسترول است. این میوه دارای دو نوع ترش و شیرین است و نوعی میوه هندی محسوب می شود.



خواص دارویی: تمر هندی خنک کننده بدن است و دمای بدن را پایین می آورد و برای رفع تشنگی خصوصا در فصل گرما موثر است. برطرف کننده صفرا بوده و اخلاط شدید و گرم با خوردن تمر هندی کاهش می یابد. تمر هندی به دلیل آن که فاقد سدیم و سرشار از پتاسیم است فشار خون را پایین آورده، جوش های جلدی و التهاب ناشی از آن را کاهش می دهد، ضمن آنکه برطرف کننده تنگی نفس هم هست. چنانچه مایلید غذایی که می خورید زود هضم شود، توصیه می کنیم مقدار کمی تمر هندی همراه یا بعد از غذا میل کنید.
این میوه دارای ویتامینC و مواد معدنی همچون آهن است و برای افراد سیگاری که ویتامینC بدن آنها به شدت تحلیل می رود موثر است. تمر هندی و دم کرده آن خاصیت ملین دارد و چنانچه با آب مخلوط شود ضدنفخ می شود. برای تهیه دم کرده تمبرهندی باید چند تکه آن را با کمی آب جوش مخلوط کرده و بگذارید مدت یک ساعت بماند، سپس دم کرده را در طول روز مصرف کنید. این دم کرده را در درمان یبوست استفاده می کنند. ضمادی که از تمر هندی پخته تهیه می شود برای تسکین ورم، برطرف کردن سستی عضلات و قسمت های دردناک بدن مفید است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
تمشک

direct upload





تمشک (سرده) (نام علمی: Rubus) نام یک سرده از زیرخانواده رزوئیده است.



تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و ... خورده می شود. بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل ها و صحراها می روید و گاهی آن را می کارند.


نام های دیگر تمشک، توت وحشی و سه گلی است. ساقه های تمشک نرم و به رنگ قرمز و دارای خارهای دراز است. برگ های آن متفاوت و بیضی شکل و اطراف آن کنگره کنگره و به شکل دندانه های اره ای است.


گل های تمشک به رنگ های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه های مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد.

قسمت های مورد استفاده بوته تمشک عبارتند از : میوه ، برگ، تخم ، دانه و گل .






gratis bilder




● خواص



۱) جوشانده ۲۵ گرم از برگهای تمشک در یک لیتر آب برای درمان انسداد مجاری ادرار مفید است.



۲) تمشک سرشار از ویتامین های C وK است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می باشد.



۳) تمشک خون را تصفیه می کند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است.



۴) تمشک یبوست مزاج را معالجه می کند.



۵) تمشک برای تسکین درد سودمند است، زیرا تمشک دارای اسید سالسیلیک می باشد.



۶) تمشک خون را قلیائی می کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.



۷) شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است.



۸) تخم و دانه ای که درتمشک وجود دارد، اغلب با دندان نیز خرد نمی شود، ولی وقتی خورده شود درمعالجه ی یبوست و خشکی مزاج به طور طبیعی بسیارمؤثر است و سبب می شود که یبوست به کلی رفع گردد.



۹) شربت تمشک، مخلوط با آب برای رفع تب تجویز شده است.



۱۰) خوردن تمشک برای مبتلایان به مرض قند( دیابت)، تبهای صفراوی، التهاب مجاری ادرار، گلو درد( آنژین ) مفید است.



۱۱) جوشانده ۲۰ تا ۵۰ گرم گل تمشک یا برگ تمشک در یک لیتر آب برای درمان ترشحات زنانگی، خونریزی در فواصل قاعدگی ، اخلاط خونی، وجود خون در ادرار، گریپ، گرفتگی صدا، آب آوردن نسوج و بیماری های پوستی اثر شفا بخش دارد. جوشانده را بعد از هر وعده ی غذا یک استکان می خورند.



۱۲) جوشانده گل یا برگ تمشک( به روشی که گفته شد) در استعمال خارجی برای درمان زخم های دهان، ورم لثه، درد گلو و ورم لوزه ها بکار می رود و بیمار با غرغره کردن این جوشانده دهان را می شوید.



۱۳) جوشانده برگ تمشک اسهال و ورم روده را معالجه می کند، بدین منظور باید ۴۰ تا ۵۰ گرم برگ خشک تمشک را در یک لیتر آب سرد بخیسانید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن، روزی سه بار، هر بار یک فنجان آن را بین غذاهای اصلی بنوشید.



۱۴) جوشانده فوق برای تسکین درد معده از هر نوع که باشد مانند ترشی معده، نفخ و گاز شکم و تشنج معده مؤثر است.



۱۵) خوردن جوشانده برگ تمشک به مقدار ۳ تا ۴ فنجان در روز و بین غذاهای اصلی، بند آوردن ادرار را معالجه می کند وبهترین دارو بر ضد درد کیسه مثانه است.



۱۶) اگر ۴۰ تا ۵۰ گرم برگ خشک تمشک را در یک لیتر آب بریزید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه جوشانده و پس از ۱۰ دقیقه دم کشیدن و صاف کردن آن، به مقدار ۳ فنجان در روز بین غذاهای اصلی بنوشید، دردهای نقرسی و بسیاری از انواع رماتیسم را آرام می کند.



۱۷) اگر ۱۰۰ گرم برگ خشک تمشک را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و پس از دم کشیدن و صاف کردن آن را به عنوان محلول شستشو برای شستن بیماری برفک، جوش های صورت و یا هر نوع تحریکات دیگر پوست به کار ببرید ، اثر شفابخش دارد.



۱۸) تمشک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است.



۱۹) تمشک به علت دارا بودن ویتامین های C وK برای اوره و فشار خون مفید است.



۲۰) برای معالجه کک و مک، ابتدا صورت را خوب بشوئید و سپس ورقه نازکی از تمشک به مدت یک ساعت روی صورت بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کک و مک صورت از بین برود.



۲۱) برگ تازه تمشک را اگر بپزند و روی محل بیماری های پوستی قرار دهند، بیماری را التیام می دهد.



۲۲) گوشت پردانه تمشک، دارای خواص توت فرنگی است و ترشی خون را از بین می برد.



۲۳) تمشک،عرق آور است؛ لذا بهترین زهکش سوراخ های پوست است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  
صفحه  صفحه 3 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA