انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها



 
توت‌فرنگی

bilder kostenlos




توت‌فرنگی (با نام‌های: چیلک یا چیالک جنگلی، چَلَم و شالکَه) گیاهی نهان‌دانه از تیرهٔ گل سرخ است. رشد این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است. گل‌های توت‌فرنگی نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولی عطر و طعم نهنج (قسمت خوراکی گیاه) با انجماد از بین نمی‌رود.

توت فرنگی به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.



تاریخچه توت‌فرنگی


توت‌فرنگی میوه‌ای نسبتاً جدید است که تا ۲۵۰-۳۰۰ سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید. در جنگل‌های شمال ایران توت فرنگی وحشی به طور فراوان یافت می‌شود. به‌نظر می‌رسد که اولین رقم اصلاح شده در زمان صدارت اتابک اعظم از فرانسه به ایران آمد و به نام اتابکی خوانده شد.



foto upload


خواص اعجاب آور توت فرنگي


توت فرنگی سرشار از ویتامینهای ب، ث، قند، سلولز، مواد چربی و البومی ن.وید ودارای اهن ،اهک ، فسفر،منیزیم،پتاسیم،سدیم،سیلیس ،ید وبرم می باشد.
ظریف ترین میوه هاست.مقوی ، خنک ، ادرار آور و تصفیه کننده خون می باشد.پیش از غذا بخورید اشتها اور است.مواد قندی ان از نوع لولوز استکه برای اشخاصی که بیماری قند دارند بسار خوب است . یک قاشق سوپ خوری توت فرنگی جنگلی را اگر در مقداری خامه تازه مخلوط کنید، برای اشخاصی که مرض قند دارند د سری عالی خواهد بود.
توت فرنگی دارای موادی است که املاح معدنی را زیادکرده بدن را تقویت می کند.مصرف ان برای اشخاصی که ضعیفند یا مسلول مفید است.این بیماران اگر به مقدار کافی هر روز توت فرنگی مصرف کنند، علاوه بر جذب املاح معدنی مقدار لازم ویتامین ث را نیز مصرف خواهند کرد و این ویتامین در توت فرنگی به مقدار کافی وجود دارد.اگر سیلیس در بدن کم باشد، شخص مبتلا به سرطان وتصلب شرایین میگردد.به همین جهت برای جلوگیری از این دو مرض باید در فصل توت فرنگی به مقدار کافی ان را خورد تا رفع کمبود این ماده حیاتی را از بدن کردهشخص مبتلا به امراض مهلک نشود.
املاح معدنی توت فرنگی ، خاصیت مسهلی به ان بخشیده زیرا این املاح عضلات و روده ها را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین جهت هم ان را برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند تجویز می کنند .توت فرنگی به مقدار زیادی اسید سالسیلیک در خود در خود نهفته دارد که بر روی کبد کیسه مثانه و کلیه ها ومفاصل عمل قابل توجهی دارد .به همین علت است که ان را برای بیمارانی که مبتلا به رماتیسم ، نقرس ، سنگ کلیه ، مسمومیت ، درد کبد و یا کسانی که صفراوی ودموی می باشند تجویز می نمایند.
برای رفع کرم روده صبح ناشتا باید نیم کیلو توت فرنگی خورد وتا ظهر هیچ چیز دیگر نخورد .
توت فرنگی این خاصیت را دارد که می تواند رسوب دندانها را پاک کند.
توت فرنگ سنگین و سقل استو کسانی که معده حساس دارند باید کمی انگور فرنگی به ان افزوده و بعد ان را میل نمایند.زیزا انگور فرنگی دارای اسید پکتیک است و این اسید ترشح عصیر معدی را زیاد کرده ، در نتیجه عمل هضم را اسان میسازد.



bilder upload


توت فرنگی را در اب نشوئید، زیرا این عمل سبب می شود که عطر لطیف این میوه ناپدید گردد.زراعت و کشت توت فرنگی احتیاج زیادی به کود انسانی دارد و این کود جنان چه می دانید پر از میکروبهای مختلف است که گاهی میکروب خطر ناک حصبه تیفوئید نیز به وسیله همین کود به میوه چسبیده ، با خوردن آن شخص مبتلا به این بیماری مهلک می گردد.در این مورد باید توت فرنگی را در اب استرلیزه کاملا شستشو داد و بعد ان را قطعه قطعه کرده مدت یک ربع ضد عفونی کرده و بعد کاملا شست و اب کشید.سپس توت فرنگی را که مصون از میکروب است با خیال راحت مصرف نمود.
شیره ی توت فرنگی ضد عفونی کننده میکروب ابرت که تولید تب حصبه را می نماید می باشد.وقتی که توت فرنگی را قطعه قطعه کردید، شیره ان بیرون امد میکروب حصیه را می کشد.اگرتوت فرنگی را بصورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند ، چین و چروک پوست را صاف کرده ، برق و جلای خاصی به چهره می بخشد.
جوشانده برگهای توت فرنگی با شیرین بیان اسم را تخفیف و تسکین می دهد و ریشه ان به مقدار بیست گرم در یک لیتر اب برای اسهال کودکان مفید است .
خوردن این میوه ترشی خون را از بین میبرد و محیط بدن را قلیایی می کند .
توت فرنگی مقوی قلب بوده ، التهاب صفرا را خاموش می کند و بهترین صفرابر است.برای مرض قند ، خارش بدن وتنگی نفس و سرفه های خشک مفید بوده و بواسیر را درمان میکند و شباهت زیادی به تمشک دارد.




کشت هیدروپونیک


این میوه امروزه اغلب به صورت هیدروپونیک (آبکشت) کشت می‌شود. ازآنجاکه در این نوع کشت اغلب شرایط محیط قابل کنترل است، نتیجه مطلوب تر است و میزان عملکرد به صورت چشمگیری افزایش خواهد داشت. البته تنش‌های موجود در طبیعت خود باعث افزایش طعم و بوی آن می‌شوند که با سیستم آبکشت این عطر و طعم کاهش می‌یابد.



fotos kostenlos



مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)


انرژی ۱۳۶ کیلوژول (۳۳ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۷٫۶۸ g
قندها ۴٫۸۹ g
فیبر ۲ g
چربی ۰٫۳ g
پروتئین ۰٫۶۷ g
آب ۹۰٫۹۵ g
تیامین (ویتامین B۱) ۰٫۰۲۴ میلی‌گرم (۲٪)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۰۲۲ میلی‌گرم (۱٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰٫۳۸۶ میلی‌گرم (۳٪)
ویتامین ب۵ (B5) ۰٫۱۲۵ میلی‌گرم (۳٪)
ویتامین ب۶ ۰٫۰۴۷ میلی‌گرم (۴٪)
اسید فولیک (ویتامین B9) ۲۴ میکروگرم (۶٪)
ویتامین C ۵۸٫۸ میلی‌گرم (۹۸٪)
ویتامین E ۰٫۲۹ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین K ۲٫۲ میکروگرم (۲٪)
کلسیم ۱۶ میلی‌گرم (۲٪)
آهن ۰٫۴۱ میلی‌گرم (۳٪)
منیزیوم ۱۳ میلی‌گرم (۴٪)
منگنز ۰٫۳۸۶ میلی‌گرم (۱۹٪)
فسفر ۲۴ میلی‌گرم (۳٪)
پتاسیم ۱۵۳ میلی‌گرم (۳٪)
سدیم ۱ میلی‌گرم (۰٪)
روی ۰٫۱۴ میلی‌گرم (۱٪)
فلورید ۴٫۴ µg
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
توت

direct upload



توت از تیره گزنه‌ها (Morus alba) است که شامل ده تا شانزده گونه می‌باشد. شاه‌توت یکی از انواع این درخت است. توت سیاه با وجود اینکه کاملاً شبیه شاه توت است، بر خلاف آن میوه اش شیرین و تا حدی لزج است. توت سفید در چین مرکزی و شرقی بصورت بومی وجود دارد. این درخت قرنها پیش به اروپا برده شد، در آمریکا به‌عنوان منبع غذائی برای کرم ابریشم در اوائل دوران استقلال این کشور این درخت مورد استفاده قرار گرفت. البته نوعی از توت که به آن «توت قرمز» گفته می‌شود در آمریکا بصورت بومی وجود داشته که از ایالت ماساچوست تا ایالت کانزاس دیده می‌شود.

توت سیاه نیز که در آسیای غربی وجود داشته قبل از دوران رومی‌ها به اروپا برده شده است.

یک درخت قدیمی و یا تاریخی در اکثر کشورهای جهان که معمولاً در هر کشوری دارای قدمت بیش از دویست، سیصد سال است. دارای پوست زرد نارنجی بوده که از مشخصه‌های جالب آن در زمستان است (بیشتر در مورد درختان نهال و جوان). درختی است مقاوم و کم نیاز که در اکثر مناطق و آب و هوا رشد می‌نماید و حتی می‌تواند به ارتفاع ۲۵ متر نیز برسد. بعضی از درختان توت فقط گلهای نر تولید نموده و بنابراین میوه نمی‌آورند. این نوع درختان به عنوان یک درخت زینتی سایه‌دار بسیار مناسب هستند.




picupload


توت سفید:


توت میوه‌ای پرخاصیت و البته پرکالری است. یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی 61 کالری انرژی است. هر فنجان توت حاوی 9‌/‌0 گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت که پروتئین توت، پروتئین گیاهی است. این حجم توت 1/1 گرم چربی دارد و حاوی 16 میلی‌گرم کلسیم است. میزان کلسیم توت قابل توجه است.
یکصد گرم توت همچنین حاوی 8‌/‌0 میلی‌گرم آهن، 280 واحد بین‌المللی ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3 و 16 میلی‌گرم ویتامین c است. توت همچنین حاوی مقادیر بالایی آب، فیبر، تانن و منیزیم است. بد نیست بدانید هر 100گرم توت خشک 360 کالری انرژی تولید می‌کند.
قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشک بخورند.

این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
نقش دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها پیشگیری از سرطان است، به همین دلیل مصرف توت برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود.توت سفید حاوی فیبر فراوانی است، به همین دلیل ملین خوبی است.

مصرف این میوه وزن را کاهش می‌دهد. طبق یافته‌های پژوهشگران فیبرهای نامحلول موجود در توت کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می‌شود.

توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است، از این رو مصرف آن برای کسانی که کم‌خونی دارند توصیه می‌شود.

توت به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، اضطراب و هیجان موثر است.

ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

شما می توانید توت سفید را با قیمت مصوب 2100 تومان خریداری کنید. البته برخی از میوه فروشی ها ممکن است بیشتر از این قیمت را برای این میوه در نظر گرفته باشند.




bilder upload


خواص توت سفید


توت سفید سرشار از املاح معدنی، تانن، مواد چربی و ویتامین‌های D و C می‌باشد. جوشانده‌ً پوست خشک شاخه‌های جوان و تازه درخت توت برای لینت مزاج مفید است.

شیرینی توت از جنس قند یعنی گلوکز و فراکتوز و نظایر آن نیست بلکه شیرینی توت از سوربیتول آن می‌باشد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
شاه‌توت

picupload




شاه‌توت گونه‌ای درخت گل دار متعلّق به خانوادۀ توت سانان (Moraceae)، و بومی آسیای جنوب غربی می‌باشد. کاشت این درخت در زیستگاه بومیش از پیشینه‌ای چنان طولانی برخوردار است که مشکل می‌توان گسترۀ طبیعی انواع مختلف آنرا به طور دقیق مشخّص نمود. در سردۀ توت‌ها (Morus)، درخت شاه‌توت از همه کوچک‌تر است و بلندی آن گاه ممکن است تا ۳۰ پا (حدود ۹ متر) برسد، و در صورت عدم رسیدگی در سنّ پایین به شکل بوته باقی می‌ماند. این درخت عمری طولانی دارد و بعضاً دیده شده چند صد سال میوه دهد . میوۀ شاه توت بزرگ و آبدار، و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه‌اش ترش و شیرین و مطبوع است.


خواص شاه توت


شاتوت‌ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده(در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن هستند.

این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌ زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه می‌ کنند. وجود انواع آنتی ‌اکسیدان ‌های گوناگون در شاتوت،" درجه ظرفیت جذب رادیکال‌ های آزاد" آن را که یک شاخص اندازه‌ گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان‌ است، به رقم 5350 در هر صد گرم رسانده است.

شاتوت از ساخته شدن کلسترول بد که به بیماری ‌ها و حملات قلبی منجر

می ‌شود، جلوگیری می‌ کند. علاوه بر این، شاتوت دارای ویتامین‌ های A ، C

و املاح روی، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است

سایر آنتی ‌اکسیدان‌ ها و فنول‌ های موجود در شاتوت شامل موارد زیر هستند: الاژیک اسید، روتین، گالیک اسید، هیدروکافئیک اسید، پی کوماریک اسید سینامیک و آنتی‌ اکسیدان‌ های مشهور یعنی ویتامین ‌های A و C.

شاتوت‌ها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و یتامین E هستند. شاه‌توت به دلیل داشتن ویتامین A در شادابی و زیبایی پوست نقش بسزایی دارد.

شاتوت‌ها منبع خوبی از آهن هستند که به ندرت در دیگر انواع توت‌ها پیدا می ‌شود.

این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می ‌کند.

شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین ‌ها و نیز ویتامین K است. این نوع توت حاوی مقدار بسیار خوبی از ویتامین B6، نیاسین ، ریبوفلاوین و اسیدفولیک است. این ویتامین‌ ها دارای وظایف مشترکی بوده و به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات ‌ها، پروتئین‌ ها و چربی ‌ها کمک می ‌کنند.

وجود این مواد مغذی و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به‌ عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی ‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.

شاتوت از ساخته شدن کلسترول بد که به بیماری ‌ها و حملات قلبی منجر می ‌شود، جلوگیری می‌ کند. علاوه بر این، شاتوت دارای ویتامین‌ هایA ، C و املاح روی، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است.

محتوای متعادل تانن موجود در شاتوت به استحکام جداره رگ‌ ها کمک کرده و از خون ‌ریزی‌ های پوستی جلوگیری می ‌کند.

غرغره ی آب شاتوت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق،

درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد

مصرف منظم این میوه فرآیند پیر شدن را کند می‌ کند و به دلیل وجود خاصیت ضد باکتریایی آن، به بهبود شرایط اسهال ناشی از باکتری‌ ها کمک می‌ کند.

مصرف عصاره شاتوت در افراد دچار واریس سبب کاهش نشت دیواره نازک رگ ‌های خونی می‌شود. این عصاره دارای آنتی ‌اکسیدان ‌هایی به نام آنتوسیانیدین است. آنتوسیانیدین‌ به بهبود بافت پیوندی آسیب دیده کمک می ‌کند. مصرف میوه شاتوت نیز اثر مشابهی در رفع این مشکل دارد.

غرغره ی آب شاتوت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق، درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد.

اگر شاه‌توت را صبح ناشتا بخورید، ملین است.

خاصیت ضدالتهابی از دیگر فواید این میوه است که می‌ تواند برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید(درد مفاصل)‌ که این روزها بیشتر خانم‌ها را گرفتار کرده مفید باشد.


شاه‌توت از نظر طبیعت، سرد و خشک است و قابض.

شاه‌توت عطش را فرو می‌ نشاند و اشتها را بیدار می ‌کند.

با توجه به وجود قند طبیعی فروکتوز در این میوه در صورت مصرف درست و به اندازه آن، برای افراد دیابتی نیز مفید بوده و حتی می ‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف قند باشد.

شاه‌توت طبیعتی سرد داشته، بازکننده گرفتگی ‌ها بوده و عوارض صفرا را از بین می ‌برد. همچنین برای تسکین زخم ‌های روده‌ای مناسب است.

شاه‌توت، توت‌ فرنگی و عصاره آن ها به ‌طور موثری از رشد سرطان سینه و دهانه رحم جلوگیری می‌ کنند و به علاوه عصاره آن موثرترین عامل در کاهش رشد سلول ‌های سرطانی در سینه است.





bilder upload



خواص برگ شاتوت


استفاده از جوشانده برگ‌ های این میوه برای برطرف کردن حالت تهوع از قدیم معمول بوده و ریشه آن برای درمان اسهال خونی استفاده می ‌شده است.

در برگ شاه‌توت ماده‌ ای ضد قند وجود دارد که می‌ تواند مرض قند را درمان کرده و قند خون را کاهش دهد. به همین دلیل می ‌توان از آن در صورت وجود قند در ادرار و معالجه دیابت استفاده کرد.

حدود 30 گرم عصاره ی برگ شاتوت برای گزیدن جانوران گزنده و حشرات گزنده تاثیر گذار است.

آب دم کرده ریشه توت و شاه توت که با حدود 40 گرم ریشه دم شده باشد برای دفع انگل کدو خصوصا اگر برگ شفتالو به آن اضافه کرده باشند، مفید است. خوردن دم کرده برگ آن نیز همین اثرات را دارد.

مزمزه آن برای درد دندان و کمپرس آن برای تحلیل ورم‌ های روده سودمند است.



تقویت حافظه با شاه‌توت‌



پژوهشگران به تازگی دریافتند با گنجاندن میوه‌هایی مانند شاه‌توت در رژیم غذایی خود می‌ توانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و آن را تقویت کنند.

این محققان معتقدند فلاوونوئیدها از جمله آنتوسیانین و فلاوانول ‌های موجود در این میوه و خانواده آن از طریق راه ویژه ‌ای در هیپوکامپوس مغز می‌ توانند پروتئین‌ های خاصی را فعال کرده و حافظه را تقویت کنند. هیپوکامپوس بخشی از مغز است که یادگیری و حافظه را کنترل می ‌کند.

دکتر مت ویتمن محقق دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا معتقد است تقویت حافظه درازمدت و کوتاه‌مدت در سطح ملکولی در نورون‌ ها کنترل می ‌شود ولی خوردن این میوه خوشمزه می‌ تواند ظرفیت حافظه را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به تقویت آن شود.




چند توصیه



شاه‌توت در معرض آ‌لودگی‌ های مختلفی قرار دارد. این میوه در صورت تماس با فضله پرندگان بر روی درخت ممکن است با میکروب ‌های سالمونلا، ایکولای و انواع ویروس ‌ها و قارچ‌ ها آلوده شود.

مهم ‌تر آن که اگر یک میوه آلوده داخل ظرفی قرار گیرد، می ‌تواند تمامی شاه‌توت‌‌ های داخل ظرف را آلوده کند.

نکته دیگر سموم دفع آفات است که ممکن است در این محصول استفاده شود. این میوه به دلیل آن که بدون پوست است و از آنجا که سم مستقیما وارد گوشت این میوه می ‌شود، اگر فاصله زمانی استفاده از سم تا مصرف میوه رعایت نشود فرد با توجه به نوع سم مصرفی در معرض انواع بیماری ‌های کبدی و سرطان ‌زا قرار می ‌گیرد.

از سوی دیگر شاه‌توت به دلیل آن که در گروه میوه‌ های نرم قرار دارد، شستشوی آن سخت و گاهی ناممکن است. بر این اساس بهتر است این میوه زمانی که از درخت چیده می‌ شود و تا حدودی قابلیت شستشو داشته و به دور از آلودگی‌ های محیطی است تهیه، شستشو و میل کنید.

در صورتی که شاتوت تازه به سرعت فریز شود، می ‌تواند مواد مغذی خود را به خوبی حفظ کند.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
چشالو

bilder uploaden




چشالو میوهٔ گیاهی با نام علمی چشالوی حقیقی (Dimocarpus longan)، از تیرهٔ ناترکیان (Sanidaceae) و راستهٔ ناترک‌سانان است که شفت و دارای آرایشی خوشه‌ای است؛ هستهٔ سیاهرنگ آن را گوشته‌ای شفاف احاطه کرده که به آن نمایی چشم مانند داده است؛ شکل این میوه کروی و به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد یا قرمز و بومی هند و سریلانکاست.



ارزش غذایی




bilder hochladen kostenlos




مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)


انرژی ۲۵۱ کیلوژول (۶۰ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۱۵٫۱۴ g
قندها n/a
فیبر ۱٫۱ g
چربی ۰٫۱ g
پروتئین ۱٫۳۱ g
تیامین (ویتامین B۱) ۰٫۰۳۱ میلی‌گرم (۲٪)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۱۴ میلی‌گرم (۹٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰٫۳ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین C ۸۴ میلی‌گرم (۱۴۰٪)
کلسیم ۱ میلی‌گرم (۰٪)
آهن ۰٫۱۳ میلی‌گرم (۱٪)
منیزیوم ۱۰ میلی‌گرم (۳٪)
منگنز ۰٫۰۵۲ میلی‌گرم (۳٪)
فسفر ۲۱ میلی‌گرم (۳٪)
پتاسیم ۲۶۶ میلی‌گرم (۶٪)
سدیم ۰ میلی‌گرم (۰٪)
روی ۰٫۰۵ میلی‌گرم (۱٪)
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
چیکو

bilder uploaden




چیکو نام یکی از میوه‌های گرمسیری با پوستی قهوه‌ای و مزه‌ای شیرین است. مزه آن چیزی بین شکر و نوشابه پارسی‌کولا است. درخت چیکو، ساپودیلا نام دارد و صمغ آن درخت که پیشتر برای درست کردن سقِّز (آدامس) بکار می‌رفت چیکل نام دارد. چیكو درختی است همیشه سبز با قامتی برافراشته و پهن و انشعابات كم كه ارتفاع آن تا 20 متر می رسد، ارتفاع درختان چیكو پیوندی كوتاه تر است و بین پنج تا 15 متر است. از ویژگیهای درخت چیكو مقاومت در مقابل خشكی زمین و شوری آب است. شهرستان ساحلی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل نزدیكی به خط استوا در تمام فصول سال آب و هوای معتدل و مرطوب دارد و این میوه در آن منطقه کاشت می شود .نام علمی آن Manilkara zapota می باشد .


خواص چیکو


این ميوه اي گرمسيري با پوستي قهوه اي رنگ طعم و مزه شيرين است که دارای خواص درمانی برای برخی بيماريها و همچنین ترميم دندانهاست.

متخصصان هندی می‌گویند: «چیکو» که یک میوه گرمسیری است خاصیت ضدسرطانی دارد.


این متخصصان در مطالعات خود مشاهده کردند که عصاره «متانولی» این میوه حاوی «فیتوکمیکال‌ها»ی فعالی است که روی سلول‌های تومور تاثیر گذاشته و می‌تواند این سلول‌ها را از بین ببرد.

«ساتیس سی راگاوان»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در این بررسی عصاره متانولی حاصل از میوه کامل چیکو و خواص ضدسرطانی آن روی سلول‌های سرطانی مختلف و مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار گرفت. یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که گنجاندن چیکو در رژیم غذایی روزانه از بدن در برابر پیشرفت سلول‌های سرطانی حفاظت می‌کند.

این متخصصان اظهار داشتند: هر سال در هند یک میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان گزارش می‌شود که این رقم طی ۲۰ سال دو برابر خواهد شد. همچنین از حدود هشت میلیون مورد فوتی در سال ۲۰۱۲ میلادی در سراسر جهان بر اثر ابتلا به سرطان نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد در هند رخ داده است.

راگاوان گفت: این میوه به دلیل تنوع شیمیایی وسیع برای درمان انواع سرطان موثر است. ما در این بررسی تاثیر آن را روی سلول‌های سرطانی گرفته شده از سرطان‌های مختلف همچون لوسمی، سرطان ریه و پستان آزمایش و مشاهده کردیم که میوه چیکو میزان گسترش سلول‌های سرطانی را در موش‌ها کاهش داده است. همچنین متخصصان دریافتند که عصاره میوه چیکو نه تنها از رشد سلول‌های سرطانی در ۵۰ درصد از موش‌های تحت آزمایش جلوگیری کرده بلکه موجب افزایش سه برابری طول عمر موش‌های تحت درمان شده است.

چیکو میوه‌ای است که در مناطق استوایی و گرمسیری کشت می‌شود و در کشورهای متعددی مصرف دارد و حاوی فیبر خوراکی،‌ مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است.




direct upload


مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)


انرژی ۳۴۷ کیلوژول (۸۳ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۱۹٫۹۶ g
فیبر ۵٫۳ g
چربی ۱٫۱ g
پروتئین ۰٫۴۴ g
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۰۲ میلی‌گرم (۱٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰٫۲ میلی‌گرم (۱٪)
ویتامین ب۵ (B5) ۰٫۲۵۲ میلی‌گرم (۵٪)
ویتامین ب۶ ۰٫۰۳۷ میلی‌گرم (۳٪)
اسید فولیک (ویتامین B9) ۱۴ میکروگرم (۴٪)
ویتامین C ۱۴٫۷ میلی‌گرم (۲۵٪)
کلسیم ۲۱ میلی‌گرم (۲٪)
آهن ۰٫۸ میلی‌گرم (۶٪)
منیزیوم ۱۲ میلی‌گرم (۳٪)
فسفر ۱۲ میلی‌گرم (۲٪)
پتاسیم ۱۹۳ میلی‌گرم (۴٪)
سدیم ۱۲ میلی‌گرم (۱٪)
روی ۰٫۱ میلی‌گرم (۱٪)

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
خارگیل

bilder upload




خارگیل یا دوریان میوهٔ گیاهی با نام علمی خارگیل سموری (Durio zibethinus) متعلق به تیرهٔ پنیرکیان (Malvaceae) و راستهٔ پنیرک‌سانان است که طول آن به سی سانتیمتر و قطر آن به پانزده سانتیمتر می‌رسد و وزن آن یک تا سه کیلوگرم است؛ شکل آن گرد و گاه کشیده و پوستهٔ آن پوشیده از خار و به رنگ سبزقهوه‌ای و رنگ گوشتهٔ آن زرد کمرنگ است و دارای بویی خاص و شدید بوده و بومی اندونزی و مالزی و برونئی است.



مشخصات و خواص


وزن هر عدد از این میوه نیز به سه کیلوگرم می رسد.

خارگیل رایحه ای بسیار خوش و قوی دارد و به دلیل رایحه زیاد آن، بردن آن به داخل فرودگاه یا هتل، در بسیاری از شهرها، ممنوع است!
این میوه از 600 سال پیش در مالزی و اندونزی مورد مصرف داشته و سرشار از ویتامین C، قند، پتاسیم و اسید آمینه است. در ضمن منبع غنی کربوهیدرات، پروتئین و چربی به شمار می رود.
علاوه بر مصرف مغز میوه به صورت خام، از آن در شیرینی، آبنبات و شربت سازی هم استفاده شده و نیز از مخلوط گوشته آن با برنج، نوعی غذایی محلی مخصوص اعیاد و جشن ها درست می کنند.
از دیرباز از خارگیل برای تنظیم فشار خون، توانبخشی خانم های باردار و به عنوان نوعی داروی آرامبخش، استفاده می شده است.


علاوه بر خود میوه، ریشه و برگ درخت خارگیل هم در مالزی مصرف دارویی داشته و به عنوان مثال برگ درخت را جهت کاهش تب، روی پیشانی بیمار قرار می دهند.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
خربزه

kostenlos bilder hochladen




خَربُزه گیاهی از تیره کدوییان که میوه‌اش درشت و شیرین و آبدار است. بوته آن کوتاه و ساقه‌هایش روی زمین می‌خوابد. خربزه گیاهی از خانواده Cucurbitaceae با نام علمی Cucumis melo var.inodorus است.

خربزه دارای مقدار زیادی ویتامین A،C و سلولز است. به طورکلی خانواده خربزه شامل انواع گرمک و طالبی نیز می‌شود که البته این دو نوع کم آب‌تر از خربزه هستند.



آشنایی با خواص و مضرات خربزه


خربزه میوه ای شیرین، لذیذ و گواراست که انواع گوناگونی دارد.با ما همراه باشید تا با فواید، هشدارها و مضرات این میوه تابستانی آشنا شوید...


مواد موجود در ۱۰۰ گرم خربزه:


  • یک گرم فیبر
  • ۱۲ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۷ میلی‌گرم فسفر
  • ۲۳۸ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۱۲۵۰ واحد پیش‌ساز ویتامین A
  • ۳۱ کیلو کالری انرژی
  • ۳۷ میلی‌گرم ویتامین C






فواید خربزه:



خربزه دارای ویتامینA است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد.
خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است؛ دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود.
خربزه سرشار از ویتامین هایA ،D وC و سلولز است.
خربزه به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می شود.
خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است.
بیماری استسقاء ( احساس تشنگی دائمی ) را درمان می نماید.
خربزه به هضم غذا کمک می کند و رودل را برطرف می نماید.
خوردن ۸ گرم دم کرده ی پوست خشک شده ی خربزه ، سنگ مثانه را دفع می کند.

خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مدر بوده لذا باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.
خربزه به واسطه آب زیاد، مواد قندی را فورا جذب خون کرده به همین سبب باعث بالا رفتن قند خون و رفع خستگی و گرمازدگی می‌گردد.
در میان مواد قندی و معدنی خربزه آنزیم‌هایی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده بدین لحاظ در کودکان موجب افزایش اشتها و فعالیت و رشد سلول‌های بدن و در سالمندان به فعالیت سلول‌‌های دستگاه گوارش و در نهایت رفع سستی و بی‌‌حالی منجر می‌شود.
خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است لذا بسیار ملین بوده و مصرف آن برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، بواسیر و خصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. همچنین این میوه تاثیر خاصی در تخلیه میکروب و عفونت‌های موجود در روده‌ها دارد.
وجود ویتامین C موجود در خربزه، موجب جلوگیری از بیماری‌های لثه میشود.
‌میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.
پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌از جمله فواید مصرف خربزه است.
‫ﺧﺮﺑﺰه ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮس را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد و اﻧﺴﺎن ﺗﺮﺳﻮ را ﺷﺠﺎع و دﻟﯿﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
‫ﺳﻠﻮل ﻫﺎی ﻣﻐﺰ را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
‫ﻋﻀﻼت ﺑﺪن را ﺗﻘﻮﯾﺖ ، اﺳﺘﺨﻮان ﺑﻨﺪی را ﺗﮑﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺟﺐ رﺷﺪ و ﻧﻤﻮ ﺑﺪن ﻣﯽ ﺷﻮد.
‫ﻣﻌﺪه و روده را ﭘﺎک ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
‫اﻋﺼﺎب را آرام و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.





gratis bilder



فواید درمانی تخم خربزه:


‫ تخم خربزه طبیعت گرم داشته و دارای چربی، پروتئین، آهن و ویتامینE است و مانند تخم کدو ادرارآور، پاک‌کننده کلیه، مثانه و کبد، مسکن سوزش مجاری ادرار و ملین بوده و برای تب‌های شدید مفید است.
مغز تخم خربزه ی بو داده دارای خاصیت ادرار آور، نرم کننده و افزایش دهنده میل جنسی است.
تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تب های شدید مفید است.



فواید مصرف خربزه برای پوست:


به دلیل آن که گوشت خربزه یک ماده ضد تورم به شمار می‌‌رود لذا به شکل ضماد روی سوختگی‌های سطحی پوست بدن استفاده می‌شود. بدین منظو گوشت خربزه را له کنید و به صورت مرهم روی سوختگی های سطحی پوست بدن بگذارید، آن را معالجه خواهد کرد.
برای درمان کک و مک و لکهای صورت، گوشت خربزه را له کنید و روی صورت بمالید.
وجود ویتامین C موجود در خربزه، موجب طراوت و شادابی پوست و روشن شدن رنگ پوست می گردد.



مصرف خربزه در بارداری و شیردهی:


مصرف خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد.
مصرف خربزه در دوران شیردهی، باعث افزایش حجم شیر مادر میشود لذا مصرف آن در شیردهی مفید است ولی مادران شیرده در مصرف آن افراط نکنند.



هشدارهای مهم در مصرف خربزه:


علامت خربزه خوب آن است که سنگین و نسبتا سفت باشد و قسمت انتهای آن را چون کمی فشار دهید مختصری فرو رود.
برعکس آنچه که در ایران مرسوم است و خربزه را با غذا یا بعد از غذا به عنوان دسر می خورند، بهتر است با فاصله زیادی قبل از غذا آن را خورد و در میان دو وعده غذایی مصرف شود.
خوردن خربزه به همراه عسل خطرناک و مرگ آور است.
‫ﺧﺮﺑﺰه ﮐﺎل ﺣﺎوی ﻣﺰه ﺗﺮﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻼف ﺧﺮﺑﺰه رﺳﯿﺪه و ﺷﯿﺮﯾﻦ، ﺗﺮس را در اﻧﺴﺎن ﻣﯽ اﻓﺰاﯾﺪ و ﺷﺠﺎﻋﺖ را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد.
‫مصرف خربزه ﻗﺒﻞ از ﻏﺬا اﺳﻬﺎل و ورم رود را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻣﯽ آورد.
خربزه چون دارای قند است بسیار چاق‌کننده بوده و از این رو افراد دارای اضافه وزن در مصرف آن احتیاط کنند.



مضرات مصرف خربزه:


خوردن خربزه کال در کسانی که معده ای ضعیف دارند ممکن است تولید اسهال کند و خلط را افزایش دهد.
هر یکصد گرم خربزه، ۸ گرم کربوهیدرات دارد که بیشترین نوع قند موجود در آن از نوع گلوکز و فروتوز است، بنابراین مصرف بیش از حد آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.
این میوه برای سینه درد و سرماخوردگی بسیار مضر است و باعث تب های صفراوی می شود.
زیاد خوردن آن هم تولید گرمی می کند.
‫زﯾﺎده روی در ﺧﻮردن ﺧﺮﺑﺰه، ﺳﺒﺐ ﻧﻔﺦ و اﯾﺠﺎد درد در ﻣﻌﺪه و روده ﻣﯽ ﺷﻮد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
دستنبو

fotos hochladen





دستنبو (نام علمی: Cucumis melo var. dudaim) میوه‌ای است از خانواده کدوییان بوده و اندازهٔ آن کوچکتر از خربزه، تقریباً به اندازه یک کف دست و به رنگ نارنجی مایل به قهوه‌ای می‌باشد. در ابتدای رشد سبز رنگ بوده و به مرور زمان در اثر تابش خورشید بدین رنگ در می‌آید.

این میوه خوراکی بوده ولی گوشت میوه به تلخی می‌گراید به طوری زیاد خوش‌خوراک نیست، اما بیشتر شهرت آن به خاطر بوی خوشیست که دارد.





این میوه در ایران بیشتر در غرب کشور یافت می‌شود. در منطقه آذربایجان به طور سنتی، کشاورزان قدیمی در بینابین هندوانه و سایر محصولاتشان این گیاه را نیز می کاشته‌اند. به کردی به آن «شمامه» می‌گویند، این اسم به مناطق کردستان محدود نشده و در برخی از مناطق آذربیجان نیز این اسم رایج است. واژه شمامه عربی بوده و به معنی بسیار خوشبو است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
خرما

picupload




خُرما گیاهی تک‌لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردد و برگهای آن بزرگ است. ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر یا بیشتر می‌رسد.

به میوهٔ نرسیده خرما، «خارَک» یا «خرک» یا کنگ(و در زبان عربی، «حبابوک») گفته می‌شود. رطب مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست که رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به خرمای کاملاً رسیده دارد.

میوه خرما جزو میوه‌های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و محتوی مواد غذایی است. خرما از دورانِ باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته است و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت شده توسط انسان بوده است.




ریشه واژه


واژه خرما ریشه و بنیاد فارسی داشته و از زبان فارسی به زبانهای هندی، اردو، ترکی، اندونزیایی و مالزیایی به سوی شرقی و یونانی به سوی غربی وارد شده است.


ترکیبات شیمیایی خرما

خرما دارای ۲۵ درصد ساکاروز، ۵۰درصد گلوکز، و مواد آلبومینوئیدی، پکتین و آب می‌باشد. به‌علاوه دارای ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین A،B،C،E و مقداری املاح معدنی می‌باشد.


تاریخچه کاشت

درخت خرما در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، از جمله ایران پرورش می‌یابد. با اینکه خاستگاه آن را میانرودان، عربستان و شمال آفریقا ذکر می‌کنند ولی بررسی‌های علمی، آن را به گونه‌ای به نام علمی P.H. Sivestris که در هندوستان می‌روید نسبت می‌دهند. باستانشناسان احداث نخلستان‌ها را به پنج هزار سال پیش نسبت داده‌اند زیرا نامی از آن بر لوحه‌های گلی ۵۰ سده پیش یافته‌اند.

در ایران نخل و خرما از دوران باستان و پیش از هخامنشی کشت می‌شده. در ادبیات ساسانی از جمله در کتاب بندهشن از نخل یاد شده‌است. منابع چینی از ایران (در زبان ایشان بوسی، تلفظ چینی پارسی) به عنوان سرزمین نخل خرما که در نزدشان به نام عناب پارسی و عناب هزارساله مشهور بوده، یاد کرده‌اند. در پایان سده نهم میلادی، نخل خرما را از ایران به چین برده و در آنجا کشت کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی اسپانیا پیشینه بیشتری در کشت خرما دارد.




bilder hochladen kostenlos


محصولات

از برگ و شاخه درخت خرما سبد و زیرانداز تهیه می‌کنند. از هسته آن نان و از میوه خرما شراب و عسل. مردم صحرا هسته درخت خرما را آرد کرده و از آن نان می‌پزند یا در این هسته را بو داده و از آن به‌عنوان قهوه استفاده می‌کنند زیرا دم کرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس کرده و به‌عنوان غذای مقوی به شترهای خود می‌دهند.


کشورهای تولیدکننده خرما


ده تولیدکننده برتر خرما درسال ۲۰۰۷ ( تن)


  • مصر ۱۳۱۳۰۰۰
  • ایران ۱۰۰۰۰۰۰
  • عربستان سعودی ۹۸۲۵۴۰
  • امارات متحده عربی ۷۵۵۰۰۰
  • پاکستان ۵۵۷۵۲۰
  • الجزایر ۵۲۶۹۲۰
  • عراق ۴۴۰۰۰۰
  • سودان ۳۳۲۰۰۰
  • عمان ۲۵۵۸۷۰
  • لیبی ۱۷۵۰۰۰
  • مجموع تولید در جهان ۶۹۰۸۰۹۰




خرما در ایران


مصرف سرانه خرما در ایران ۷ کیلوگرم است که میانگینی از مصرف سرانه ۲۵ کیلوگرمی استان‌های جنوبی و ۱ کیلوگرمی سایر استان‌ها می‌باشد. در ایران به طور سالانه، ۱ میلیون تن خرما تولید می‌شود که عمده مصرف داخلی آن در ماه رمضان صورت می‌گیرد. از میان محصول خرمای هر سال ایران، ۱۰ درصد برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص می‌یابد، ۵۰ درصد به مصرف داخلی می‌رسد و ۴۰ درصد هم در مراحل مختلف برداشت محصول، ضایع‌شده و از بین می‌روند



foto upload


ارقام خرمای ایران



ارقام بومی خرمای بوشهر: قسب، کبکاب، صمرون، شکر، سیسی، حلَو، سروری، زندنی، خشن خار، استک سرخو، مرسو، خاصویی، جمادی، بیرمی، تی رس، شهابی، لش، کندی، خنیزی، سمیلی، خضروی، گنتار، بریمی، شیخ عالی، زامردو، ده دارب، اهرمی، خاویزی، خاور، مکتی، شاخونی، مصلی، جوزی، غصاب و ردستی
ارقام خرمای هرمزگان: خرمای پیارم ، مرداسنگ، هلیلی، مضافتی، خاصویی ، خنیزی ، شاهانی ، کریته ، زرک و کلک سرخ.
ارقام بومی خرما در جیرفت:

عالی مِتِری، شِکَری (این دو از زودرس ترین گونه های خرما هستند که بیشتر مصرف محلی دارند)، کلوته(کلیته)، مرداسنگ ،هلیلی، خَنیزی، رُوغنی، شاهانی ،زاهدی ،خضراوی ،رَبی ،نگار(میوه هایی بسیار کشیده دارد) ،گاردیال

ارقام بومی خرما در غرب خوزستان:

لیلوئی، برحی، زاهدی، دیری، اشکر و بریم، حلاوی، بلیانی، سویدانی، هداک، شکر، بنت السب، دگل زرد، خضراوی، استعمران، بوبکی، چبچاب، مشتوم، جهرمی، عموبحری، دگل سرخ، فرسی، هدل، خصاب، حمراوی، حساوی، اسحاق، جوزی و گنتار

ارقام بومی خرما در بم و نرماشیر:

مضافتی (مرغوب ترین رطب جهان)، کروت، قندشکن(سنگ شکن)، ربی، خریک، هلیله ای

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
مروری بر خواص خرما

gratis bilder hochladen



خرما


این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می‌شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. به طوری که گفته شده وجود خرما در یک رژیم غذایی سالم و متعادل اجتناب‌ناپذیر است.

امروزه برخی خوراکی‌ها مانند زولبیا و بامیه جای خرما را در سفره افطار گرفته است، اما کارشناسان تغذیه تاکید می‌کنند هیچ ماده‌ی غذایی برای باز کردن روزه خواص خرما را ندارد.

افراد به روش‌های مختلفی از خرما استفاده می‌کنند. مانند مخلوط کردن شیره‌ی خرما با شیر، خوردن آن با نان و کره تا تهیه‌ی غذا و شیرینی‌های لذیذ و مقوی متنوع.

خوردن خرما در ماه مبارک رمضان و باز کردن روزه توسط آن باعث می‌شود از زیاده‌خوری پس از افطار جلوگیری شود. وقتی بدن مواد غذایی خرما را جذب می‌کند، احساس گرسنگی رفع می‌شود؛ بنابراین می‌توان سایر مواد غذایی را کم‌تر و آرام‌تر خورد. هر صد گرم خرما بیش از 300 کالری انرژی تولید می‌کند. خرما انرژی کافی را به افراد خسته می‌رساند.

بدن انسان هنگام افطار، به غذایی نیاز دارد که به سرعت هضم شود و معده

را اذیت نکند و آن را فعال کند و به سرعت مواد مورد نیاز به بدن جذب شود

و به مغز و عضلات برسد تا ذهن و بدن توانایی خود را باز یابند؛ همه‌ی این‌ها

با مصرف خرما امکان پذیر است



خواص درمانی


خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می‌آید. به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند مفید اعلام شده است. برای این که هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده کنید، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس دهید. صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف کنید.

مواد موجود در خرما، برای درمان هرگونه اختلال روده‌ای مفید است و مصرف مداوم آن، رشد باکتری‌های مفید در روده را افزایش می‌دهد.





bild hochladen



افزایش وزن



خرما بخشی از رژیم غذایی سالم است چرا که قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری در آن موجودند. بنابراین این ماده‌ی غذایی در مقابله با کمبود وزن، کمک مؤثری خواهد بود.



قلب


ثابت شده است خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است. اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده‌اید.



اسهال


خرماهای رسیده حاوی پتاسیم هستند. پتاسیم نیز برای کنترل اسهال مفید است. به علاوه این محصول به راحتی قابل هضم بوده و از این رو در بر طرف شدن مشکلات ناشی از اسهال کمک می‌کند.


انرژی


مقدار انرژی ناشی از خوردن خرما از قند ساده بسیار کمتر است و بسیار کمتر از قند، افراد را دچار چاقی و اضافه وزن می‌کند. به عنوان مثال در 100 گرم قند و شکر معمولی 9/99 درصد خالص آن انرژی‌زا می‌شود؛ در حالی که در 100 گرم خرما حدود 30 درصد قند موجود است و بقیه آن، حاوی مواد دیگری است که از جمله این مواد مختلف، پروتئین است.

100 گرم خرما حاوی 5/1 درصد پروتئین گیاهی از جنس مرغوب می‌باشد.



در خرما، مقداری نیز فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوئیدها یا موادرنگی است که پیش‌ساز ویتامین A و آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول‌ها را می‌گیرد.




bilder kostenlos




خون سازی


خرما علاوه بر نکات گفته شده، مقدار قابل توجهی فولات و یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که جهت خون‌رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می‌شوند علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.

فولات به عنوان ماده خون‌ساز در خرما موجود است؛ هرچند که مقدار آهن خرما آنچنان زیاد نیست، اما برای خون‌سازی، بدن احتیاج به 3 ماده‌ی مغذی فولات، آهن و ویتامین 12 B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می‌شوند. پس برای این منظور بایستی از غذاهای متنوع استفاده کرد.

پتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است

ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرماست که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک خونریزی‌دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، 60 میلی‌گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر 100 گرم خرما 14‌ میلی‌گرم ویتامین C موجود است.





اعصاب و عضلات


پتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل‌توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.


خرما بهترین غذا برای روزه‌داران


نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد خرما بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است. بر اساس نتایج این تحقیق، در ساعات پایانی روزه، قند خون کاهش پیدا می‌کند و بر مغز تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز شخص روزه دار کاسته می‌شود.

همچنین کاهش قند بر حرکات جسمی نیز تأثیر می‌گذارد و معده تقریباً در حالت سکون قرار می‌گیرد و فعالیت آنزیم‌های دستگاه گوارشی به علت کمی مایعات در بدن به شدت کم می‌شود. با توجه به این موضوع بدن انسان هنگام افطار، به غذایی نیاز دارد که به سرعت هضم شود و معده را اذیت نکند و آن را فعال کند و به سرعت مواد مورد نیاز به بدن جذب شود و به مغز و عضلات برسد تا ذهن و بدن توانایی خود را باز یابند؛ همه‌ی این‌ها با مصرف خرما امکان پذیر است و ظرف بیست دقیقه، قدرت و توانایی را به شخص روزه دار باز می‌گرداند.




Kostenloses Bilderhosting


نکته



اگر چه خرما حاوی مواد غذایی مهم و ارزشمند است و در کشور ما انواع خرماهای مرغوب برداشت و به بازار عرضه می‌شود اما در انتخاب آن باید دقت زیادی کرد، زیرا سطحی چسبناک داشته و ناخالصی‌های مختلف را جذب می‌کند.

قبل از مصرف، خرما را بشویید و از جایی آن را تهیه کنید که اطمینان دارید.

هنگام خرید خرماهای بسته بندی شده هم از سلامت بسته بندی آن مطمئن شوید.



ارزش غذایی


مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)


انرژی ۱٬۱۷۸ کیلوژول (۲۸۲ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۷۵٫۰۳ g
قندها ۶۳٫۳۵ g
فیبر ۸ g
چربی ۰٫۳۹ g
پروتئین ۲٫۴۵ g
آب ۲۰٫۵۳ g
ویتامین آ ۱۰ IU
- بتاکاروتن ۶ میکروگرم (۰٪)

تیامین (ویتامین B۱) ۰٫۰۵۲ میلی‌گرم (۴٪)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۰۶۶ میلی‌گرم (۴٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۱٫۲۷۴ میلی‌گرم (۸٪)
ویتامین ب۵ (B5) ۰٫۵۸۹ میلی‌گرم (۱۲٪)
ویتامین ب۶ ۰٫۱۶۵ میلی‌گرم (۱۳٪)
اسید فولیک (ویتامین B9) ۱۹ میکروگرم (۵٪)
ویتامین C ۰٫۴ میلی‌گرم (۱٪)
ویتامین E ۰٫۰۵ میلی‌گرم (۰٪)
ویتامین K ۲٫۷ میکروگرم (۳٪)
کلسیم ۳۹ میلی‌گرم (۴٪)
آهن ۱٫۰۲ میلی‌گرم (۸٪)
منیزیوم ۴۳ میلی‌گرم (۱۲٪)
منگنز ۰٫۲۶۲ میلی‌گرم (۱۳٪)
فسفر ۶۲ میلی‌گرم (۹٪)
پتاسیم ۶۵۶ میلی‌گرم (۱۴٪)
سدیم ۲ میلی‌گرم (۰٪)
روی ۰٫۲۹ میلی‌گرم (۳٪)

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 4 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA