انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 6 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها



 
سرخالو

picupload




سُرخالو میوهٔ گیاهی است با نام علمی سرخالوی چینی (Litchi chinesis) متعلق به تیرهٔ ناترکیان (Sapindaceae) و راستهٔ ناترک‌سانان.

پوست آن سرخ و چرم‌مانند و تیغ‌تیغی و شبیه به توت فرنگی است؛ قسمت خوراکی آن سفید و شفاف و سفت و آبدار است و شکل آن از گرد و گاه بیضی و قطر آن از یک تا یک ونیم سانتیمتر متغیر است؛ شیرین و معطر و بومی جنوب چین و مناطق مجاور آن است.





خواص


سرخالو (Lychll) میوه ای است که پوست آن سرخ و چرم مانند و تیغ تیغی و شبیه توت فرنگی است. قسمت خوراکی آن سفید، شفاف، سفت و آبدار است. این میوه استوایی به وفور در جنوب چین، جنوب تایوان، شمال ویتنام، اندونزی، فیلیپین و هند کشت می شود.

لازم به ذکر است این میوه تا جایی که ما اطلاع داریم در ایران وجود ندارد و قصد ما از بیان خاصیت این میوه، آشنایی بیشتر خوانندگان با خواص میوه های مختلف است که طی سفرهای خود ممکن است اسم آن را بشنوند و همچنین انگیزه ای باشد برای واردکنندگان تا در کنار وارد کردن انواع و اقسام لوازم لوکس و تزئینی، توجهی هم به محصولات گیاهی و زیست محیطی سایر نقاط دنیا داشته باشند.






bilder hochladen kostenlos



▪ این میوه در افزایش انرژی بدن کمک می کند.

▪ حال عمومی فرد را بهبود می بخشد.

▪ سرخالو غنی از ویتامین c است و نسبت به پرتقال ۴۰ درصد ویتامین c بیشتری دارد.

▪ میزان بتاکاروتن در این میوه نسبت به آن چه که در هویج وجود دارد، بیشتر است.

▪ این میوه خاصیت ادرارآور دارد و برای سیستم گوارشی نیز مفید است.

▪ اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در آن در جذب بتاکاروتن کمک می کند.

▪ این میوه از لخته شدن خون و از آسیب های شدید سلول ها پیش گیری می کند و در بیماران قلبی احتمال سکته را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

▪ سرخالو منبع خوب کربوهیدرات و فیبر است.

▪ دانشمندان معتقدند این میوه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان است.

▪ چینی ها از خواص این میوه برای بهبود بیماری خونی کمک می گیرند.

▪ این میوه درد را تسکین می دهد.

▪ فلاوانوئید موجود در آن، مانع رشد سلول های سرطانی به خصوص سرطان سینه می شود.

▪ از آن جایی که این میوه سرشار از ویتامین c است، برای سرماخوردگی، تب و گلودرد مفید می باشد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
سنجد

bilder uploaden




سِنجـِد گیاهی درختی است از خانواده سنجدیان (Elaeagnaceae) که در آب و هوای معتدل می‌روید. برگ‌های باریک و مخملی شکل و میوه‌هایی قهوه‌ای رنگ و خوراکی دارد که از هستهٔ آن در تهیهٔ برخی داروها استفاده می‌شود.

سنجد را در مناطق گوناگون ایران به نام‌های دیگری می‌نامند؛ در کردستان آن را «سرین چک»، در آذربایجان «ایده- ایکده» در اطراف تهران «پستانک» و در اصفهان «غبیده بادام» گفته می‌شود. در کتب سنتی با نام‌های «چوب‌دانه، نُقد، بُل» نام برده شده‌است. این درخت را می‌توان به فراوانی در شهرستان های جنوب خراسان و قهستان و منطقه اقلید دید.





سنجد به سرمای سخت زمستان مقاوم است، لیکن گرمای شدید تابستان را نمی‌پسندد.

شکل برگ سنجد شبیه برگ درخت بید و زیتون، دراز، کرک‌دار، براق و متناوب می‌باشد. پشت برگ‌ها نقره‌ای‌فام و دارای دمبرگ کوتاه است.

میوه سنجد سته خوراکی است با مزه تقریباً ترش، شیرین و کمی گس به شکل بیضوی، گوشت‌دار، شبیه زیتون به رنگ زرد نارنجی مایل به قرمز. سنجد از نظر غذایی کم‌کالری و طبیعت آن سرد و خشک و یبوست‌آور است.





خواص و کاربرد



برگ درخت سنجد و میوه‌های خشک آن قابض است. از گل‌های آن جهت معطر ساختن بعضی لیکورها استفاده می‌شود. جوشانده برگ درخت سنجد خاصیت جمع‌کنندگی و ضد اسهال دارد و داروی خوبی برای اسهال کودکان است. سنجد بادشکن و مقوی قلب است و سردرد را تسکین می‌دهد.

امروزه از درخت سنجد و میوه آن در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می‌شود. میوه‌ سنجد بسیار خوش‌مزه است.




خواص


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ رادیکال‌های آزاد با بعضی قسمت‌های سلول مثل DNA و غشای سلولی واکنش نشان داده و باعث تخریب عمل سلول یا حتی مرگ آنها می‌شود. در حالت عادی، سیستم دفاعی بدن این رادیکال‌های آزاد را خنثی و بی ضرر می‌کند. اما عوامل مخرب محیطی مثل اشعه ماوراء بنفش، الکل و آلودگی‌های محیط باعث می‌شوند بدن نتواند با این رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. در نتیجه ساختمان و عمل سلول‌های بدنی توسط رادیکال‌های آزاد تخریب شده و منجر به پیری زودرس و بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود. برای جلوگیری از عمل این اتم ها، بدن باید دارای یک سد دفاعی به نام آنتی‌اکسیدان‌ها باشد.

به‌رغم متابولیسم طبیعی بدن، با ایجاد یک سری شرایط مانند کشیدن سیگار و در معرض دود سیگار، آلودگی ها، ورود مواد شیمیایی غیر ضروری به بدن از هر طریقی، اشعه و حتی استرس، در بدن رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند که می‌توانند به بدن آسیب برسانند؛ این عوامل اکسیدان‌ها هستند. ازسویی بیشتر از 4000 ترکیب آنتی اکسیدانی در غذاها وجود دارند، البته بهتر است آنتی اکسیدان‌ها از طریق مواد غذایی طبیعی وارد بدن شوند نه مکمل ها. ولی بیش از همه ویتامین‌های E و C و بتاکاروتن و نیز ماده معدنی سیلنیوم مهم هستند. مزایای ویتامین C شامل جلوگیری از چروک پوست، سالم نگه‌داشتن استخوان‌ها و پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز جلوگیری از فرآیند اکسیده شدن است که این فرآیند در بروز آب مروارید، آرتریت، بیماری قلبی و سرطان و همچنین در تولید کلاژن در بدن نقش بسیار ضروری دارد.

مهم‌ترین منابع این ویتامین همراه با بیوفلاوونوئیدها شامل فلفل سبز و قرمز، کیوی، پرتقال، لیموها، گریپ فروت، توت‌ها، کلم بروکلی، طالبی و سنجد و گوجه فرنگی هستند. ویتامین C در مقابل حرارت حساس بوده و در حرارت بالا مقدار زیادی از آن هدر می‌رود. در بالغین مرد روزانه 90 میلی گرم و در بالغین زن 75 میلی گرم در روز نیاز است. مزایای ویتامین E شامل کاهش خطر بروز بیماری قلبی، سرطان و سایر امراض ناشی از بالارفتن می‌باشد. ویتامین E تاثیر مولکول‌های رادیکال آزاد را خنثی می‌کند. مهم‌ترین منابع حاوی ویتامین E همراه با «تیکوفرول‌ها» و «توکوتریینول‌ها» شامل میوه سنجد، مغزها بویژه بادام، تخمه آفتابگردان، سویا، گردو، بادام‌زمینی، فندق، ذرت، دانه کتان، زیتون و مارگارین و روغن‌های گیاهی مثل روغن جوانه گندم، کره بادام‌زمینی، غلات سبوس دار، اسفناج و آووکادو هستند.

ویتامین E ازجمله ویتامین‌های محلول در چربی است و نیاز آن در بالغین روزانه 15 میلی گرم می‌باشد. سلنیوم ازجمله عناصر کمیاب است که در بدن به میزان کم وجود دارد و به‌رغم این میزان کم، بسیار ضروری و حیاتی است. مزایای سلنیوم نیز شامل تقویت سیستم ایمنی بدن کاهش اضطراب و افسردگی و حفظ سلامت موها و ناخن‌ها است. سلنیوم در پیوند با پروتئین در بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل کرده و بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. محتوای سلنیوم غذاها، به میزان سلنیوم موجود در خاک یا آبی بستگی دارد که گیاه یا حیوان از آن تغذیه می‌کند.



ولی بدلیل اتصال آن به پروتئین، در تمام غذاهای حیوانی وجود دارد. منابع غذایی اصلی حاوی این ماده معدنی مهم شامل غذاهای سالم حاوی پروتئین زیاد مثل غذاهای دریایی، تخم مرغ، گوشت مرغ و قرمز، قلوه، جگر و گندم سبوس دار، برنج قهوه‌ای و سایر غلات سبوس دار هستند. سلنیوم همراه با ویتامین‌ها موجب کند شدن روند پیری می‌شود، خطر ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهد، از عروق خونی محافظت می‌کند و احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. فیتوکمیکال‌ها مواد شمیایی طبیعی هستند که بطور طبیعی در سبزیجات، میوه ها، دانه ها، آجیل و حبوبات وجود دارند.

یک دسته از آن ها، کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، لیکوپن، گزانتین و... هستند. متخصصان تغذیه همواره تأکید دارند که بهترین منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها شامل میوه‌ها و سبزی‌های دارای فیبر خوراکی زیاد، غلات سبوس‌دار، مغزها و حبوبات، دانه‌ها و همچنین مواد غذایی سرشار از پروتئین‌های ضد پیری هستند. به گزارش ایسنا، مصرف مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان برای سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین افزایش طول عمر و به تعویق انداختن فرآیند پیری ضروری است. آنتی اکسیدان‌های موجود در غذاها در واقع تأثیر مولکول‌های رادیکال آزاد را در بدن کاهش می‌دهند. وقتی این مولکول‌ها در بدن فعال هستند، اعضای بدن سریع‌تر فرسوده می‌شوند و در نتیجه فرآیند پیری زودتر بروز می‌کند.

بنابراین آنتی‌اکسیدان‌ها موجب می‌شوند که بدن جوان‌تر و شاداب‌تر بماند و درعین حال علائم پیری را کاهش می‌دهند. سبزی‌ها و میوه‌های حاوی کارتنوئیدها اغلب به رنگ های زرد، قرمز، نارنجی (مانند میوه سنجد) و یا برگ‌های سبز تیره هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اسفناج، کلم بروکلی، فلفل سبز و قرمز، هویج و سیب‌زمینی شیرین و سنجد اشاره کرد و اما سنجد: در میوه سنجد، اسیدهای آلی و یک نوع گلوکوزید به نام کرستین یافت می‌شود. وجود اسیدهای چرب، اسیدهای آلی و انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E، وC, K, B1, B2, A, Fو اسیـدهای چرب اشباع نشده در سنجد تشخیـص داده شده است.

در هسته سنجد نیز 17 نوع آمینواسید و مقداری پروتئین وجود دارد که هریک از این آمینواسیدها خواص دارویی بسیار مفیدی دارند. این میوه بدلیل داشتن تانن، در معالجه تعدادی از بیماری‌ها خصوصاً زخم معده مؤثر است میوه سنجد از نظر طبیعت، طبق نظر حکمای طب سنتی، سرد و خشک است و از نظر خواص، عقیده دارند که مقوی و مفرح می‌باشد. آنچه بیشتر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته این است که میوه سنجد آنتی‌اسکلراتیک بوده و روند پیری را کند می‌کند. سنجد استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد و در افرادی که مشکلات دستگاه گوارشی دارند، بسیار مفید است، سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود. منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، مفید واقع شده و استخوان‌های افراد را محکم می‌کند.

بهتر است سنجد را به عنوان میان وعده استفاده کرد، سنجد علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی دارای ترکیباتی مانند فتیکمیکال‌هاست که آنتی‌اکسیدان خوبی است. اخیراً محققان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز توانسته‌اند اثرات ضد دردی، ضد التهابی و شل کنندگی عضلانی این گیاه بویژه بصورت پودر هسته میوه سنجد را تأیید کنند. به گفته ایشان سنجد در بیماری استئوآرتریت، اثرات بالینی و ضد دردی مشابه داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی داشته و نه تنها برای معده مضر نبوده بلکه بدلیل اثرات حفاظتی خود و عوارض جانبی کمتر می تواند جایگزین داروهای معمول ضدالتهابی غیراستروئیدی شود.

درهرحال میوه سنجد دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی بوده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست. این میوه بدلیل همین خواص آنتی ‌اکسیدانی و ضدالتهابی خود در درمان بسیاری از بیماری‌ها بویژه بیماری‌های قلبی-عروقی و دردهای استخوان مؤثر است. از سنین 15 سال به بالا با خوردن روزانه 10 عدد سنجد سلامتی خود را تضمین کنید.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
سیب

picupload



سیب یک میوه درختی گرم سیری از خانواده گلسرخیان است که انواع مختلفی دارد، مانند سیب گلاب(Gala apple)، سیب سرخ، سیب سبز و سیب وحشی. این میوه خوش عطر و طعم، حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ب می‌باشد.


ارزش خوراکی


ویتامین‌های موجود در سیب، بیش‌تر در پوست سیب و زیر پوست آن قرار دارد، بنابراین آن‌هایی که می‌توانند پوست سیب را هضم کنند، بهتر است که آن را با پوست بخورند.


خواص معجزه آسای سیب


سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.

سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و ... می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات (
پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

سیب سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر (سلولز گیاهی) می‌باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در میوه‌ی سیب بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است.

از جمله فواید سیب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.


سیب در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است

با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از
بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش داد.

لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود
ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C و A ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می‌باشد.



فشارخون را منظم می‌کند


خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث
کاهش فشار خون می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.




۱۱ دلیل برای خوردن روزی یک سیب

bild hochladen


۱-به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می‌کند


محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن 5 سالگی دچار آسم شوند.

این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ‌سال نیز محافظت کند.

همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید.




2- باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید


سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.

شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.





3- به افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می‌کند


احتمالاً به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه رساندن پیغام بین سلول‌های عصبی را بر عهده دارد)، سیب به بالا بردن کارایی حافظه ضمن افزایش سن و کاهش بالقوه‌ی شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند. این نتایج، از تحقیقاتی که در دانشگاه منچستر بر روی حیوانات انجام شد، به دست آمد.

اثر آن در درمان و پیشگیری از آلزایمر به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.




4- کلسترول خون را کاهش می‌دهد


باید از دو ترکیب کلیدی و اصلی تشکر کنیم؛ پکتین (نوعی فیبر گیاهی) و پلی فنول‌ها (نوعی آنتی‌اکسیدان قوی). سیب می‌تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را پایین بیاورد و به این ترتیب از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.

برای استفاده‌ی بیشتر از مواد مغذی موجود در سیب، پوست آن را دور نیندازید، زیرا پوست سیب دو تا شش برابر بیشتر از گوشت آن، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی دارد.

با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات

دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را

ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد

سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید.

مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریباً به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب مفید نیست.




5- با سرطان مبارزه می‌کند


مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند ترکیبات مختلفی که در این میوه‌ی آب‌دار وجود دارد، رشد سلول‌های سرطانی را محدود می‌کنند، اما این ترکیبات زمانی بیشتر تأثیرگذار خواهند بود که به طور کامل از تمام جزئیات سیب استفاده شود (البته به جز ساقه و دانه آن).

افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را 9 تا 42 درصد در خود پایین می‌آورند (سرطان دهان، مری، روده بزرگ، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان‌های دیگر). این نتایج از تحقیقات محققان ایتالیایی به دست آمده است.

از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملاً استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.




bild upload


6- دستگاه گوارش را تقویت می‌کند


افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند.

مهم‌ترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.




7- موجب افزایش انرژی بدن می‌شود


قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست.

قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می‌دارد و انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کند.





8- به درمان آنمی (کم خونی) کمک می‌کند


از آن‌جایی که سیب دارای آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.



9- کاهش خطر حملات قلبی را به دنبال دارد


سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند.

از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچ‌وقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.




10 – به بهبود دیابت کمک می کند


افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه در شرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.




11- به افزایش بینایی کمک می‌کند


مشکلات ناشی از بینایی تقریباً غیرقابل پیشگیری است اما اخیراً مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می‌تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آن‌جایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
طالبی

bild hochladen



طالبی نام یکی از صیفی‌جات است. میوه طالبی شیرین و آبدار بوده، ریشه آن در کشور فرانسه و الجزایر است.
طالبی مناطق بومی ایران.



انتخاب طالبی


برای خرید یک طالبی خوب و رسیده، با کف دست به آن ضربه بزنید باید یک صدای تو خالی داشته باشد. وقتی آن را در دست می گیرید باید نسبت به اندازه اش سنگین به نظر برسد و هیچ نقطه له شدگی یا نرم شدگی نداشته باشد. پوست آن باید به رنگ کرم یا زرد مایل شده باشد ( رنگ سبز پوست نشانه کال بودن آن است). محل اتصال آن به ساقه باید کمی نرم باشد و باقی‌مانده ساقه باید به راحتی کنده شود. یکی دیگر از نشانه‌های رسیده بودن طالبی بوی ملایم شیرینی است که از پوست آن به مشام می رسد.



آشنايي با خواص طالبي



طالبي يكي از بهترين منابع ويتامين آ است و مملو از بتاكاروتن بوده كه در بدن تبديل به ويتامين آ مي شود. بتاكاروتن يك آنتي اكسيدان بسيار عالي است كه از سرطان پيشگيري مي كند، كلسترول را كاهش مي دهد و درصد بيماري هاي قلب و عروق را به طرز چشمگيري كم مي كند.

اين ويتامين در بهبود بينايي و حفظ سلامت و طراوت پوست، نقش ارزنده اي دارد. به علاوه بتاكاروتن بالاي طالبي، مانع بروز آب مرواريد در سالمندان مي شود. طالبي همچنين حاوي ويتامين ث و علاوه بر آن، مواد مغذي ديگري مثل پتاسيم، اسيد فوليك، فيبر، منيزيم، يد و ويتامين هاي ب6 است.

وجود مجموعه‌اي از ويتامين ها، به خصوص ويتامين هاي گروه ب در اين ميوه، آن را به ماده اي بسيار خوب براي تنظيم متابوليسم در بدن تبديل كرده و از اين رو ميوه اي بسيار مفيد براي افزايش وزن كودكان و نوجوانان و افراد لاغر است.

طالبي ميوه اي خنك و اشتها آور است و به دليل دارابودن درصد بالاي آب، فيبر و مواد معدني مناسب، ادرارآور و ملين است.

مصرف اين ميوه همچنين به افرادي كه از كم خوني رنج مي برند، توصيه مي شود. مطالعات نشان داده است كه افرادي كه از آسم رنج مي برند، در صورت استفاده از ميوه هايي كه خاصيت آنتي اكسيداني بالايي دارند، كمتر دچار حملات تنفسي مي شوند. از اين رو مصرف طالبي براي كساني كه سل ريوي دارند، مفيد است.

طالبي و گرمك به دليل دارابودن مقدار زيادي فيبر براي كساني كه از يبوست رنج مي‌برند، مفيد است.

همچنين ميوه هايي كه پتاسيم بالايي دارند نظير طالبي، موز، سيب و... از بروز نارسايي قلبي جلوگيري كرده و در صورت بروز، از شدت آن مي كاهند. از آنجا كه كلسترول، فشارخون و هموسيستيئن بالا، زمينه ساز بروز بيماري هاي قلبي هستند، مصرف طالبي به دليل دارابودن مواد مغذي براي كنترل اين سه فاكتور، مفيد است و در سلامت قلب نقش كارآمدي دارد. البته افرادي كه از بيماري قند رنج مي برند در مصرف طالبي بايد جانب احتياط را رعايت كنند.

همچنين دانشمندان با تحقيق بر پوست ميوه‌هايي مثل خربزه و طالبي دريافته‌اند كه پوست اين ميوه‌ها مي تواند منبعي براي مسموميت غذايي باشد؛ از اين رو شستن كامل ميوه‌ها بسيار توصيه مي‌شود.




bild hochladen


فواید تغذیه ای طالبی


طالبی یكی از بهترین منابع ویتامین آ است و مملو از بتا كاروتن است كه در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. در یك فنجان آب طالبی فقط 56 كالری انرژی وجود دارد ولی 129% نیاز روزانه ما به ویتامین آ را تامین می كند كه تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است.

طالبی یكی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامین ث است. طالبی علاوه بر ویتامین های آ وث حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های ب6،ب3،ب5 وب1 است.



خواص درمانی گرمك و طالبی


1- طالبی میوه ای اشتها آور است.

2- طالبی، ادرارآور، نرم كننده (ملیّن) و موجبطراوت و شادابی پوست بدن است.

3- خوردن طالبی، بعد از غذا برایدرمان كم خونی مفید است.

4- مصرف طالبی برای كسانی كه سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است.

5- گرمك سرشار از ویتامین های آ وث و سلولز است.

6- گرمك ملّین است؛ مخصوصاً برای كسانی كه از یبوست می نالند مفید است.

7- گرمك و طالبی، تشنگی را در تابستان تسكین می دهد.

8- گوشت طالبی برای تسكین سوختگی های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.

9- آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.




foto hochladen


احتیاط لازم در مصرف طالبی


1- كسانی كه مرض قند دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت كنند و کمتر مصرف كنند.

2- كسانی كه ورم معده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی كنند.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
فندق

direct upload




فندق میوه‌ای فندقی از درخت فندق است. ظاهر کروی یا بیضی دارد و طولش ۱۵-۲۵ میلیمتر و قطرش ۱۰-۱۵ میلیمتر است و دارای پوسته فیبری بیرونی می‌باشد. گونه‌هایی از فندق از فندق معمولی بزرگ‌ترند و در بیشترین رشد دو برابر اندازه معمولی می‌شوند. میوه فندق زمانی که برسد از پوسته بیرون می‌افتد. هسته بذر فندق خوراکی است و می‌توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف نمود. بذر میوه پوستی بسیار نارک و به رنگ قهوه‌ای تیره دارد که پیش از مصرف یا پخت‌وپز آن را جدا می‌کنند.

فندق در سطح تجاری بیشتر در ترکیه، ایتالیا، یونان، گرجستان، در جنوب ایالت اسپانیایی کاتالونیا، در شهرستان کنت انگلستان و همچنین در ایالت واشینگتن و اورگن ایالات متحده وایران-قزوین-الموت تولید می‌شود. ترکیه با تولید تقریباً ۷۵٪ از فندق جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده این میوه در بین کشورهای جهان می‌باشد.

از فندق در صنعت شیرینی‌سازی برای ساخت پرالین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با ترکیب آن با شکلات می‌توان شکلات ترافل و همچنین محصولاتی همچون نوتلا و فرانجلیکو تولید نمود. روغن فندق نیز که از فندق بدست می‌آید، بسیار خوش‌طعم است و در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فندق از نظر میزان پروتئین و چربی غیراشباع بسیار غنی است، علاوه بر آن حاوی مقادر قابل توجهی از ویتامین ب۱ و ویتامین ب۶ و میزان کمتری از دیگر ویتامین‌های ب است.



کشت تاریخی


کشت تاریخی در سال ۱۹۹۵ شواهد فرآیند نمونه بزرگی از دانه فندق مسولیتیک حدود ۹۰۰۰ سال در یک چاله ی توده ای در سرزمین کولونسی در اسکاتلند دیده شده است. شواهد شامل یک چاله بزرگ و عمیق پر از باقیمانده صدها هزار صدف های فندق سوخته شده می شود.

فندق ها نیز در دیگر محل های مزولیتیک دیده شده اند.اما به ندرت در چنین کیفیتی یا غلظتی در چاله ها.

سن یابی فندق های رادیو کربن تا ۷۷۲۰۲/۰۱۰ بودند که با سیریکا ۷۰۰۰ کالیبره میشدند.

مکان های مشابه در بریتانیا تنها در فارنهام در سوریه و کسنی هاوین در آیسل من، شناخته شده است.

همچنین در سورواداکون بی، کیلکومان، اریس، کونتی مایو و ایرلند.

این کشف یک بینش در فعالیت اشتراکی همگانی و برنامه ریزی در دوره را می دهد.فندق ها در یک سال درو میشوند و تحلیل گرده افشانی پیشنهاد میکند که درختان فندق همه در یک زمان بریده شوند. نمونه فعالیت ها به طوری غیرموازی در جای دیگر مثل اسکاتلند پیشنهاد میکند.کلونسی ها که شامل یک جمعیت با رژیم عمده سبزی خوار برای آن زمان هستند در ایسلند به سر می برند.

چاله به طور اصل روی ساحل تقریبا شیبدار بوده، و با ۲ چاله کوچکتر و سنگی که عملکردش نامفهوم و مبهم می ماند. چون فندق ها معمولا نیاز به تست شدن دارد در عوض کنتیش کوبنات هنوز به طور سنتی و تازه فروخته می شود، این چاره ای است تا آنها را برای بچه ها قابل هضم تر سازد.

تست کردن به نظر می رسید که فندق طولانی تر نگه داری شود.آنهااز نظر تاریخی، غذایی مفید برای دریانوردان هستند. فندق از قدیم در بیشه ها برای استفاده در ساختمان های چپرو و همچنین در سقف ها و مالیدن به ساختمان ها بود.

رومانی ها در بریتانیا فندق زراعت می کردند گرچه شواهدی وجود دارد که آنها بطور گسترده زراعت می کردند.

تا حداقل قرن ۱۶ افزایش عظیم گونه های متنوع باافزایشی در حدود ۱۸۰۰ ثانیه رشد کردند.

بطور کلی اولین کشت گسترده فندق کنتیش در سال ۱۸۳۰ معرفی شد. روش های سنتی برای افزایش تولید فندق خشک است که شامل تقویت بیشتر درختان با انرژی بیشتر تا تولید جوانه گل می باشد، که شامل شکستن سربرگ های ۶ یا ۷ ساله ازمحل اتصال با شاخه در انتهای فصل رشد می باشد. واژه سنتی، مساحت یک قطعه زمین کوچک برای کشت فندق زراعتی می باشد.




bilder kostenlos hochladen


زراعت پیشرفته و جدید

زراعت پیشرفته و جدید کشت فندق یا با دست یا با شن کشهای مکانیکی و عادی برای جمع آوری دانه های افتاده انجام می شود. فندق به خاطر دانه ای بودنش به طور گسترده در باغهای بازرگانی اروپا ، ترکیه، ایران و کائوکاسوس کشت میشود.

دانه فندق به دانه های هرگونه از کوریلوس اشاره می کند. این فندق، هسته دانه، قابل خوراکی است و به صورت خام یا تفت داده یا طعم دهنده استفاده می شود. دانه یک پوست قهوه ای تیره و نازک دارد که کمی طعم دار است و گاهی اوقات پیش از آشپزی کنده می شود.

ترکیه تولید کننده ی برتر فندق است، خصوصا جایرسان پروویس و اردو. تولید فندق ترکیه ۶۲۵۰۰۰ تن بوده و حدود ۷۵ درصد از تولید جهانی را در می گیرد. در شمال آمریکا تولید فندق به صورت ارگان متمرکز شده است.

آنها همچنین به طور گسترده ای در کلمبیا و بریتانیا این دانه را کشت می دهند. در سال ۱۹۹۶، تولید پوسته ای در ارگان حدود ۱۹۱۹۰۰ تن (۱۸۰۰۰ تن) در مقایسه با ۱۰۰ تن (۹۱ تن) در واشنگتن بود. فندق در آمریکا به طور دایمی رشد می کند، که انجمن بازاریابی فندق در سال ۱۹۴۹ توسط بخش ۹۸۲فدرال بازاریابی تاسیس شد.

فندق ها همچنین در خیابان پانگی جامبا در هند دیده شده اند، که آنها را به عنوان تاشگی می شناسند.




موجودات ذره بینی خاکهای زراعتی


موجودات ذره بینی خاکهای زراعتی بسیاری از موجودت ذره بینی فندق شامل : بارسلونا، باتلر، کاسینا، کلارک، کاسفورد، داویانا، دل لانگه، انگلیس، انیس، فیلبرت، هال جیانت، جمتگارد، کنت کوب، لوییس، توکولی، توندا، توندای جیفونی، توندارومانا و والنیس پراید و ویلامت می شوند. در برخی از این ها فقط گونه ای خاص از فندق کشتمی شود.

این کیفیتها شامل اندازه فندق بزرگ و موجودات ریز میوه های دیر رسیده و زودرسیده میشود، که دیگر محصولات مانند گرده افشان رشد می کنند. اکثر فندق های تجاری از ریشه گرفته میشوند و برخی از موجودات ریز از ریشه هیبرید بین فندق معمولی و فندق فیبلرت هستند. یک موجود ذره بینی در ایالت واشنگتن رشد میکند، دو چیلی یک ظاهر بلندتر دارد و یک پوست نازکتر و کوتاهتر دارد.طعم شیرین تر از دیگر گونه ها دارد.

فندق ترکیه ای: فندق ترکیه ای با فندق وحشی ترکیه ای کوریلوس کودورنا درگیر نمی گردد. درو کردن: این بخش از جایی یا منبعی گرفته نشده است.لطفا کمک کنید تا این بخش را با نظرات خود از منابع مورد اعتماد بهبود بخشیم. موارد مورد چالش قرار خواهند گرفت و یا حذف خواهند شد.

فندق ها سالانه از اواسط پاییز درو میگردند.وقتی پاییز می آید درخت ها، فندق و برگ هایشان می ریزد. اکثر کمک کننده های رشد تجاری منتظر میشوند تا دانه ها خودشان بیفتد.به جای اینکه از تجهیزات استفاده کنند و یا درخت را تکان دهند. ۴ قطعه اولیه تجهیزات برای درو کردن تجاری استفاده می گردند که شامل: رو بنده، درو کننده، گاری فندق، جرثقیل ، جاروکش، فندق ها را به مرکز صف و ردیفها حرکت می دهند. درو کننده فندق ها را از هر جایی (شاخه ها و برگ ها) بلند کرده و جدا مینماید. گاری فندق ها را که توسط درو کننده جمع شده است را نگه میدارد.

و جرثغیل فندق را از گاری بلند میکند . به مخزن میریزد تا بسته بندی گردد و حمل شود سپس به مرحله پردازش برود. رو بنده یک ماشین نزدیک به زمین است که در هر درخت دو مسیر می سازد. ۲ متر کاربند متصل شده به جلو دارد که میچرخد تا برگ ها را جارو کند و فندق و ترکه های کوچک را از چپ به راست ببرد. و مواد را در مرکز ردیف همانطور که به جلو فرستاده میشود نگه میدارد.در چرخنده، روبنده یک تیغه قدرتمند است تا مواد را از چپ به راست ردیف یکسان با سرعت هوا تا ۹۰ میلی بر ثانیه تکان دهد.

آراستن با دقت در طول سال و وزش ملایم در روز میتواند نیاز به نیروی دست را برای جمع آوری فندق ها کاهش دهد. روبنده یک صف مرکزی از فندق ها را آماده نگه میدارد که برای تراکتور درو کافی است تا بدون حرکت و رانندگی روی مرکز صف حرکت کند. بهتر است تعدادی از صف های روبروی درو کننده در زمان داده شده جارو شود، تا از حرکت دروکننده از روی فندق ها و شکسته شدن آنها که ممکن است از درخت افتاده باشد جلوگیری کند.

فندق ها ممکن است تا ۳ بار در طول فصل درو جمع آوری شوند و این بستگی به کمیت فندق ها و افتادن آنها نسبت به آب و هوا دارد. درو کننده یک ماشین با حرکت آهسته است که توسط یک تراکتور هل داده میشود که مواد را از زمین بر میدارد و فندق ها را از برگ ها و شاخه ها جدا می کند.

همانطور که درو کننده در صف حرکت میکند یک سیلندر چرخشی با هزاران ذره مواد را به یک کمربند میبرد. کمربند مواد را در یک وزنده برده و تحت یک فضای قدرتمند خاک های سبک تر را فرو میبرد و برگ ها را از فندق ها جدا میکند. فندق های باقی مانده با یک گاری که پشت درو کننده وصل شده است کشیده میشود.

وقتی یک بشکه از فندق پر شد چرثقیل بشکه را خالی کرده و به دروکننده بر میگردد. تا زمان جمع آوری درو کننده را به حداکثر برساند. ۲ استراتژی گوناگون برای زمان جمع آوری فندق های افتاده استفاده میشود. اول اینکه زود درو شود و وقتی حدود نیمی از فندق ها افتاده است دروکننده میتواند سریعتر و با شانس کمتر شکسته شدن، فندق های روی زمین را جمع کند.

انتخاب دوم این است که منتظر شویم تا تمام فندق ها پیش از درو کردن روی زمین بیفتد. اگرچه اولین گزینه به نظر بهتر از دومین گزینه است ولی دومی دو یا سه مرحله بیشتر زمان نیاز دارد.که البته آب و هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بارش باران درو را به تاخیر می اندازد و یک کشاورز باید منتظر شود تا تمام فندق ها بعد از یک فصل بارانی بیفتد که این موضوع کار درو کردن را سخت تر می کند.

عملیات برداشت با توجه به اینکه چند بار کشاورزی شده است و تعداد روبنده ها و دروکننده و گاری ها و چرثقیل های موجود چقدر است، تغییر کند. در یک باغ خشک که خاکی است باید تجهیزات وعملگر ها با محافط تنفسی پوشانده شوند. به طور برعکس اگر زمین خیلی خیس و مرطوب باشد دستگاه را رطوبت میگیرد و باعث میشود تجهیزات به خوبی عمل نکنند.



استفاده های آشپزی



استفاده های آشپزی کیک شکلاتی با فندق فندق ها در شیرینی پزی برای ساخت آجیل سوخته نیز مصرف میشود. در شکلات برای برخی از ترایفل های شکلاتی و در محصولات نوتلا و نوشابه های الکلی استفاده میگردد. در آستریا به ویژه وینا، فندق یک ماده در ساختن تارت است مثل تارت فندقی که بسیار هم مشهور است.

در کوییس کیک پودر فندق استفاده می گردد و داخل آن طعم میگرد و فندق های شکسته در اطراف آن ریخته میشود. فندق ابتدا ماده اولیه مبتنی بر ودکا و فرانژیلیکو بود. فندق ها در ترکیه به ویژه پنتیک آناتولیا استفاده میشد.

در حوریان، اسنک سنتی چورچ هلا و سس ساتسیوی وی اغلب با فندق پخته می شوند. همراه با دانه گردو. قهوه با طعم فندق (با نر تعداد زیادی از مصرف کنندگان) به نظر می رسد که از فندق کمی شیرین تر و کمتر اسیدی است. اگرچه ساکارید طبیعی در فندق کمتر است و هنوز دلیل چنین تفسیری درک نشده است.

سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن فندق به استرالیا صادر میشود. روغن فندق از فندق گرفته میشود و طعم دهنده خیلی قوی محسوب می شود و در آشپزی به عنوان روغن نیز استفاده میشود. گیاهان فندق معمولا توسط گونه های لپیدوپترا خورده می شوند.




bilder kostenlos hochladen



منافع سلامتی

منافع سلامتی فندق به دلیل داشتن ترکیبات چربی ، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ای، مواد معدنی، فیبرهای رژیمی، فیتوسترول(بتاسیتوسترول) و آنتی اکسیدان های فنولیک مثل فلاوان، دارای جایگاه خاص در میان انواع دانه های خشک شده از نظر مواد مغذی و سلامتی است.



آشنایی با خواص فندق




آشنایی با خواص فندق -ارزش تغذیه ای

فندق خواص و ارزش تغذیه ‌ای زیادی دارد، به همین دلیل از بروز خیلی بیماری‌ ها پیشگیری می ‌کند.

در هر ۲۸ گرم فندق که به طور متوسط معادل ۲۰ عدد مغز آن می باشد، ۱۷۶ کالری انرژی نهفته است. این مقدار فندق دارای ۱۷ گرم چربی، ۵ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین و حدودا ۲ گرم آب می باشد.


فندق با داشتن روغنی خاص (اسید اولئیک)، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه مخصوصی را در بین دیگر آجیل‌ ها باز نموده است.
بتاسیتوسترول

بتاسیتوسترول که به مقدار زیادی در فندق یافت می ‌شود، اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان (مخصوصا سرطان سینه و پروستات) دارد.

بنابراین مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، بدن را هم در برابر بیماری‌ های قلبی و هم در برابر سرطان محفوظ می ‌دارد.



روغن فندق


فندق غنی از روغن است. در واقع ۶۰ تا ۷۰ درصد فندق از روغن تشکیل شده است.

این ساختار و ترکیب روغنی دارای فواید زیر برای بدن است:

تامین انرژی، تنظیم حرارت، محفاظت در برابر عوامل بیرونی و کمک به گردش ویتامین‌های محلول در چربی.

در روغن فندق، برخی اسیدهای چرب وجود دارند که اعمال مهمی را برای بدن انجام می‌ دهند؛ به عنوان مثال "اسید اولئیک" موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌کند(کلسترول را به میزان ۲/۲۶درصد کاهش می ‌دهد)، قند خون را تنظیم می ‌کند و آپوپروتئین A-1 را که برای پیشگیری از بروز بیماری ‌های عروق سیاهرگ مفید است، افزایش می ‌دهد(به میزان ۲۵ درصد) و آپوپروتئین B که مضر می ‌باشد را کاهش می ‌دهد(به میزان ۵/۷ درصد).

دیگر اسید چرب مفید در روغن فندق، "اسید لینولئیک" است که به مقدار زیادی در روغن فندق یافت می ‌شود. لینولئیک اسید نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.




bilder upload


ویتامین های فندق


فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصا برای کودکان در حال رشد.


ویتامین E


ثابت شده است که مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تامین می کند و برای پیشگیری از بیماری‌ های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.

روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه ‌های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است.

این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می ‌باشد.

ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول ‌های قرمز خون جلوگیری می ‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم‌ خونی یا آنمی عمل می کند.

از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می ‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجاد کننده سرطان می ‌باشد. اگر سرطان قبلا در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌ های سرطانی می‌ جنگد.



املاح فندق

فندق دارای مواد معدنی زیر می باشد:


* کلسیم، که برای رشد استخوان ها و دندان‌ ها ضروری است.

* آهن، که در خون ‌سازی نقش دارد.

* روی، که نقش مهمی در هورمون‌ های جنسی دارد.

* پتاسیم، که برای تحریک سیستم عصبی و عملکرد مناسب عضلات و ماهیچه‌ ها ضروری است.
در نهایت این که:

تحقیقی جدید نشان داده است، افرادی که فندق و یا روغن آن را مصرف می‌ کنند، ۵۰ درصد کمتر از کسانی که هیچ گاه فندق نمی ‌خورند، در معرض خطر مرگ بر اثر حمله ‌های قلبی هستند.

این آجیل دارای مواد تغذیه ‌ای مفیدی برای سلامت قلب است.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
کمبوزه

bilder kostenlos





کمبوزه، کمبزه، کنبزه یا کالک مرحله کال میوه‌هایی مثل طالبی، گرمگ و خربزه را می‌گویند که مزه‌ای شبیه خیار و ظاهری گرد و کروی دارد .




کمبوزه از خانواده کدوییان و یکی از محصولات با ارزش در اکثر کشورهای جهان است .

تاریخچه محصول : تا به حال گونه وحشی خربزه و طالبی را پیدا نکرده‌اند و عقیده کلی بر این است که منبع اولیه خربزه و طالبی آسیا است و چون شاهدی دال بر کاشت آن در زمان های قدیم موجود نیست ، احتمالاً در زمان های قدیم کاشت نشده است .



برای نخستین بار اسم طالبی در اروپا در سال ۱۳۸۸ میلادی به وسیله وایکلیف برده شده که از آن به عنوان میوه خوراکی یاد شده است . به نظر متخصصان طبقه بندی گیاهی ناحیه اصلی و منبع اولیه طالبی و خربزه به شکل کنونی کشور ایران و قفقاز و کشورهای همسایه ایران است .





نظریه دیگر دانشمندان طبقه بندی گیاهی بر این است که گونه‌های مختلف در آسیا و آفریقا به طور مجزا پدیدار گشتند . نظر هوکر بر این است که گونه و رقم‌های اهلی طالبی و خربزه از یک رقم وحشی به نام Cucumis trigonus که در ایران نیز موجود است به وجود آمده است . این گونه در ایران و هندوستان و از آنجا به مالایا تا نواحی شمال استرالیا می‌روید . حال در چه لحظه‌ای از تاریخ طالبی و خربزه معمولی پدیدار گشته‌اند معلوم نیست .





مطالعه تحقیقات موجود نشان می‌دهد مراکز ثانوی طالبی و خربزه در هندوستان ، ایران ، جنوب روسیه و چین بوده است . برای نمونه ژن عامل مقاومت به بیماری سفیدک طالبی اکثراً در نمونه‌هایی که از هندوستان جمع‌آوری شده دیده شده است .

دکاندول معتقد بود که مرکز اولیه طالبی و خربزه آفریقاست . زیرا که چندین شکل مختلف این گونه‌ها در آفریقا مشاهده شده است و به عنوان گونه مجزا تشخیص داده شده‌اند . نادین عقیده دکاندول را تأیید کرد که این رقم های وحشی والدین اولیه رقم های اهلی کنونی هستند ، زیرا اینها در کشورهایی دیده شده‌اند که فاصله بین آنها بسیار زیاد است ، مانند نواحی جنوب آسیا و مناطق حاره در حقیقت اختلاف آب و هوا و دما باعث به وجود آمدن این رقم ها گشته است .

کمبوزه نیز میوه کال و نارس میوه‌هایی نظیر خربزه ، طالبی و گرمگ است که گرد و کروی به رنگ سبز تیره مایل به نقره‌ای و دارای گوشتی ترد و لطیف با بوی خوش و مزه‌ای ملایم مانند خیار است که بیشتر در فصول بهار و تابستان وجود دارد .






کمبوزه دارای طبع سرد و خنک است.

کمبزه ، کنبزه ، کالک و کمبیزه از دیگر اسامی کمبوزه است.

"بزک نمیر ، بهار می‌آد ؛ کمبوزه با خیار می‌آد. " ؛ ضرب المثل مشهوری در مورد کمبوزه است.

کمبوزه در بسیاری از موارد ، خواص میوه رسیده خود را داراست.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
کنار

fotos kostenlos




کُنار یا سِدر (نام علمی: Ziziphus) سرده‌ای از درختان و درختچه‌های تیغ‌دار از تیره عنابیان است. حدود ۴۰ گونه کنار وجود دارد که در مناطق گرمسیری و زیرگرمسیری پراکندگی دارند. نام این درخت به عربی سدر است و در ایران معمولا برگ‌های کوبیده آن را «سدر» می‌نامند. میوه این درخت نیز کُنار نامیده می‌شود و خوردنی است.

کنار درختی است به ارتفاع نزدیک به ۱۰ متر با برگ‌های کوچک و قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است.



میوه کنار


میوه کنار خوراکی است. کنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C و مقادیر نسبتا خوبی از ویتامین B ،E و محتوی کلسیم، فسفر و آهن است. ارزش غذایی‌میوه کنار از لحاظ پروتیین، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، کاروتن و ویتامین از سیب غنیتر و میزان کالری و ویتامین سی آن نسبت به پرتقال بیشتر است. میوه آن براحتی هضم و اثر ملین‌آور دارد و گوشت میوه آن شیرین و خوشمزه است. کنار در ماههای دی و بهمن به بازار می‌آید و تا اواخر فروردین عرضه می‌شود. کنار با قیمتی ارزانتر نسبت به سایر میوه‌ها در دسترس است.

درخت کنار مقاومترین درخت میوه به صورت درختچه‌ای کوچک، خاردار با تاج پهن است میوه این درخت تخم مرغی شکل و به اندازه میوه زیتون یا کمی کوچک‌تر است. طعم‌ این میوه ترش مطبوع و شیرین است. این درخت و میوه آن در جنوب ایران کنار نامیده می‌شود و در کتابها به نامهای کنار، سدر، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی، نیم، ضال، ببر و شجره النبق نیز خوانده شده‌است. از قدیم از برگ سائیده درخت کنار به‌عنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم در برخی نقاط استفاده از آن متداول است. برگ سائیده کنار «سدر» نام دارد. این درخت در استان‌های جنوبی ایران مانند استان فارس، استان هرمزگان، استان بوشهر، استان خوزستان، استان کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان به خوبی می‌روید.




bilder uploaden


خواص دارویی سدر (کنار)


برگ سدر قابض و مقوی معده است. همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.


گیاه‌شناسی


سدر درختی است که ارتفاع آن تا 10 متر می‌رسد. این درخت، خاردار و دارای ساقه‌ای به رنگ تقریباً سفید است.

برگ‌ها تقریباً بیضی‌شکل و در قسمت انتهایی مدور، ولی در قسمت مقابل کمی نوک‌تیز هستند که به صورت متناوب بر روی شاخه قرار می‌گیرند. کناره برگ‌ها دارای دندانه‌های کوچک است و سه رگبرگ در طول برگ به طور واضح دیده می‌شود.

گل‌ها پنج گلبرگ دارند و به صورت مجتمع و پوشیده از کرک هستند.

میوه گیاه به صورت سفت، گوشت‌دار، تقریباً کروی و به اندازه گیلاس یا بزرگ‌تر از آن است. این میوه‌ها که زردرنگ و خوراکی هستند، اغلب طعمی ترش و مطبوع دارند، ولی گاهی هم شیرین‌اند.

درخت سدر حدود صد سال عمر می‌کند و در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق جنوبی، از جمله بعضی جزایر ایرانی خلیج‌فارس رویش دارد و در بعضی نواحی جنوبی میوه آن جزء میوه‌های مصرفی مردم است. این درخت در مناطق دیگر جهان از جمله عراق، مصر، عربستان، حبشه، آفریقای شمالی، نیجریه و فلسطین نیز می‌روید.



داروشناختی و اثرات مهم


برگ سدر قابض و مقوی معده است. همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود. جوشانده برگ آن در درمان علائم سرماخوردگی مۆثر است و فشارخون را افزایش می‌دهد. از ضماد برگ آن در قدیم برای نرم کردن و درمان ورم و زخم‌ها استفاده می‌کردند. شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند. مصرف خوراکی میوه سدر برای درمان برونشیت، سرفه و سل مفید است. میوه دارای طبیعت سرد و خشک و نارس آن قابض و نفخ‌زاست.

سرخ‌کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم‌های روده و تب مفید است. در گذشته از سدر بیشتر برای درمان زخم‌ها و شستشوی سر و بدن استفاده می‌کردند. در حیوانات آزمایشگاهی، کاهش قند خون با مصرف برگ سدر گزارش شده است.




Kostenloses Bilderhosting



ترکیبات مهم



مهم‌ترین ترکیبات برگ سدر ترکیبات ساپونینی است. از مهم‌ترین ساپونین‌های گلوکزیدی آن می‌توان چهار جسم کریستینین‌های A، B، C و D را نام برد. از دیگر ساپونین‌های برگ، ابلین لاکتون می‌باشد که یک ساپونین استروئیدی و عامل کف‌کنندگی سدر است. از برگ سدر آلکالوئیدهایی از جمله آمفی‌بین‌های A، E و F، ماری‌تین A و C و اسپینانین A استخراج شده‌اند. همچنین در برگ سدر تانن و استرول‌های گیاهی از جمله بتاسیتوسترول وجود دارد.


نکات قابل‌توجه



1- چوب درخت سدر بسیار سخت و بادوام است و در قدیم برای ساختن اجزای مختلف خانه‌ها به کار می‌رفت. درخت سدر آفت ندارد و موریانه کمتر می‌تواند به آن آسیب برساند. همچنین زغال تهیه‌شده از چوب سدر جهت تولید حرارت ایده‌آل است.

2- بهترین زمان برداشت برگ سدر اواخر فصل تابستان می‌باشد.

3- در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر ایران، عراق، هندوستان (مسلمانان)، جنوب شرقی عربستان سعودی و نقاط دیگر، مرده‌های خود را با سدر و کافور که هر دو از درختان بهشتی هستند، می‌شویند. با این کار، گذشته از ضدعفونی و پاک شدن جسم مرده، عقیده بر این است که فرشتگان خشنود خواهند شد. در یکی از منابع آمده است که یهودیان هم در گذشته این عمل را انجام می‌دادند و در حال حاضر نیز به طور معدود انجام می‌دهند.

4- در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند.

5-‌ در تحقیقی که در سال 1373 توسط مۆلف و همکاران بر روی برگ سدر ناحیه اهواز انجام شد، در آن ترکیباتی از جمله ساپونین، آلکالوئید، فلاوونوئید و تانن تشخیص داده شد. این نمونه حاوی درصد بالایی از خاکستر محلول در اسید بود.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
کام‌کوات

Kostenlos Bilder hochladen




کام‌کوات میوه‌ای از خانوادهٔ مرکبات که شبیه پرتقال است و پوست نارنجی رنگ دارد. درون آن مانند سایر مرکبات پره‌پره است، ولی اندازه و شکل آن مانند خرما است. این میوه معمولاً با پوست خورده می‌شود و از آن مربا نیز تهیه می گردد. این میوه در شمال ایران هم می‌روید.

این میوه زمستانه – بهاره از خانواده مرکبات بوده و از لحاظ طعم بسیار شبیه به سایر مرکبات است با این تفاوت که این میوه را می‌توان به صورت درسته و با پوست مصرف کرد.

درخت کامکوات دارای برگ‌های ریز و همیشه سبز است و بومی بخشی از کوه‌های جنوب شرق چین است و در حال حاضر به منظور بهره برداری از میوه‌ٔ لذیذ آن و همچنین به عنوان یک گیاه تزئینی در نقاط دیگر دنیا از جمله ایالات متحده کشت و پرورش داده می‌شود.

در فصل زمستان یک درخت بالغ کامکوات می‌تواند وزن چند صد عدد از میوه زیبایش را که هرکدام به اندازه یک زیتون درشت هستند، تحمل کند.

زمانی که میوه کامکوات را برش می‌زنیم ظاهری شبیه به یک پرتقال کوچک دارد که پره‌های آن به سفتی به یکدیگر و پوسته خارجی متصل شده‌اند و عموماً یک یا دو عدد هسته در مرکز هر پره وجود دارد. طعم هسته آن، مانند هسته‌های پرتقال تلخ است و هنگام خوردن میوه باید از دهان خارج شده و دور ریخته شود. کامکوآت‌هایی که در باغ یا باغچه کاشته می‌شوند (نه در گلدان)، می‌توانند تا ارتفاع 2.5 متر و عرض 180 سانتی‌متر رشد کنند.



انواع کامکوات


این گیاه واریته های متفاوتی دارد اما تنها چهار نوع آن برای بهره برداری از میوه‌اش کشت می‌شود:

* کامکوات ناگامی (Nagami kumquat): که میوه‌ای بیضی شکل دارد و فراوان‌ترین گونه‌ی زیر کشت در ایالات متحده است. میوه آن نرم و خوش طعم است و پوستی به رنگ زرد روشن دارد.

* کامکوات مارومی (Marumi kumquat): میوه‌ای گرد با طعم شیرین دارد.

* کامکوات میه وا (Meiwa kumquat): میوه‌ای گرد دارد و اندازه میوه‌ی آن از سایر گونه‌ها بزرگ‌تر است. این گونه در ژاپن با نام نینپو شناخته می‌شود و محبوبیت زیادی دارد.

* کامکوات هونکونگی (Hong Kong Wild)




فوائد مصرف میوه‌ی کامکوات برای بدن


* این میوه نیز مانند دیگر مرکبات کالری کمی دارد. 100 گرم از این میوه‌ دارای تنها 71 کالری انرژی است. در عین حال میوه‌ای بسیار ارزشمند و دارای فواید تغذیه‌ای بسیار است زیرا منبع غنی فیبر، املاح، ویتامین و آنتی‌اکسیدان است که مصرف آن اثرات قابل توجهی در سلامت بدن دارد.

* این میوه با پوست مصرف می‌شود و این مسئله مزیت این میوه نسبت به دیگر اعضاء خانواده‌ی مرکبات است چرا که پوسته‌ی آن دارای روغن‌های ضروری مورد نیاز بدن، آنتی اکسیدان و فیبر است. 100 گرم از این میوه دارای 7/6 گرم فیبر است که 17 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه‌ی بدن ما را تأمین می‌کند. به علاوه با خوردن این میوه مقدار قابل توجهی تانن، پکتین، همی سلولز و دیگر پلی‌ساکاریدهای غیر نشاسته ای (NSP) وارد بدن ما می‌شود.
* با مصرف این میوه به صورت تازه، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فلاوونوئیدهای پلی فنلی مانند کاروتن‌ها، لوتئین، زاگزانتین و تانن‌ها دریافت می‌شود. ترکیبات روغنی بسیار مفیدی که در پوست این میوه وجود دارد عبارت است از لیمونن، پینن، برگاموتن، کاریفیلن، هومولن و مورولن.



* به علاوه این میوه دارای ویتامین‌های آنتی اکسیدانی چون ویتامین A ، C و E است. وجود تمامی این ترکیبات آنتی‌اکسیدان در این میوه‌ی جالب موجب شده که مصرف تازه آن بتواند به راحتی ترکیبات اکسیدانی را از بدن ما جمع‌آوری کرده در نتیجه از بروز سرطان، دیابت، عفونت و بیماری‌های دژنراتیو بکاهد.

* این میوه نیز مانند پرتقال دارای ویتامین C به مقدار زیاد است. 100 گرم از آن دارای 9/47 گرم از این ویتامین است که تأمین کننده 73 درصد از نیاز روزانه ماست. ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که علاوه بر فعالیت آنتی‌اکسیدانی نقش مهمی در تولید ترکیباتی چون کلاژن در بدن دارد از این رو در بهبود زخم بسیار موثر است به علاوه ضد رشد ویروس و ضد سرطان است و مانع بروز بیماری‌های تحلیل برنده اعصاب می‌شود. این ویتامین از بروز آرتریت روماتوئید و دیابت می‌کاهد. ویتامین C با تبدیل آهن موجود در غذا از حالت فریک (سه ظرفیتی) به حالت فرو (دو ظرفیتی) موجب تسهیل جذب آهن می‌شود.

* کامکوات دارای مقدار قابل توجهی از ویتامین‌های خانواده‌ی B است مانند تیامین(B1)، نیاسین (B3)، پیریدوکسین (B6)،فولات و اسید پانتوتنیک. این ویتامین‌ها به عنوان کوفاکتور فرآیندهای متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی در بدن فعالیت می‌کنند.

* این میوه علاوه بر ویتامین فراوان دارای برخی از املاح نیز هست مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منگنز، آهن، سلنیوم وروی. 100 گرم از نوع خشک شده‌ی این میوه دارای 640 میلی گرم پتاسیم، 162 میلی گرم کلسیم و 03/2 میلی گرم آهن است. پتاسیم یکی از ترکیبات مهم موجود در داخل سلول‌ها و مایعات بدن است و به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند. مس عنصری است که در تولید گلبول‌های سرخ نقش دارد و آهن نیز برای تولید گلبول‌های سرخ و فرآیندهای اکسیداسیون سلولی مورد نیاز است.




bilder uploaden


جدول ترکیبات موجود
در 100 گرم میوه کامکوات
ماده مغذی مقدار ماده مغذی درصد تأمین نیاز روزان
ه


انرژی 71 Kcal 3.5%
کربوهیدرات 15.90 g 12%
پروتئین 1.88 g 3%
چربی کل 0.86 g 4%
کلسترول 0 mg 0%
فیبر 6.5 g 17%
ویتامین‌ها
فولات 17 mcg 4%
نیاسین 0.429 mg 2.5%
اسید پانتوتنیک 0.208 mg 4%
پیریدوکسین 0.036 mg 3%
ریبوفلاوین 0.090 mg 7%
تیامین 0.037 3%
ویتامین A 290 IU 10%
ویتامین C 43.9 mg 73%
ویتامین E 0.15 mg 1%
ویتامین K 0 mcg 0%
الکترولیت‌ها
سدیم 10 mg 0.5%
پتاسیم 186 mg 4%
املاح
کلسیم 62 mg 6%
مس 0.095 mg 10%
آهن 0.86 mg 11%
منیزیم 20 mg 5%
منگنز 0.135 mg 6%
سلنیوم 0.0 mcg 0%
روی 0.17 mg 1%
فیتونوترینت‌ها
بتا کاروتن 0 mcg –
آلفا کاروتن 155 mcg –
بتا- کریپتوگزانتین 193 mcg –
لوتئین – زگزانتین 129 mcg –




انتخاب و ذخیره سازی این میوه


کامکوات میوه‌ای است که از نیمه‌های آبان تا نیمه‌های خرداد در دسترس است. واریته‌های "ناگامی" و "میه وا" گونه‌های فراوان‌تر هستند. در هنگام خرید توجه کنید که بهترین نوع کامکوات باید پوستی سفت و صاف داشته باشد و رنگ آن نارنجی رنگ و شفاف باشد و ترجیحاً با برگ چیده شده باشد. از انتخاب انواع سبز و کال آن اجتناب کنید و میوه‌هایی را که له شده‌اند یا بریدگی در آن‌ها وجود دارد را انتخاب نکنید.

نگهداری این میوه آسان است زیرا ماندگاری طولانی دارد و در دمای اتاق به مدت 3 تا 4 روز و در داخل یخچال تا سه هفته سالم می‌ماند. نوع یخ زده‌ی آن‌را را می‌توان تا 6 ماه یا بیشتر نگهداری کرد.



نکاتی در زمینه تهیه و مصرف کامکوات


این میوه را نباید پیش از رسیدن کامل از درخت چید.

برای مصرف می‌توان آن‌را به صورت تازه یا به صورت کمپوت استفاده کرد و همچنین می‌توان مربای لذیذی از آن تهیه کرد و یا حتی می‌توان آن‌را به سالاد اضافه کرد.

برای ماندگاری بیشتر بهتر است این میوه در آب سرد شسته شده و با دستمالی به آرامی خشک شود.

اگر میوه را با انگشتان به آرامی فشار دهید و آب آن‌را میل کنید از طعم لذیذ آن لذت خواهید برد.

اگر تمایل داشتید آن‌را درسته مصرف کنید آن‌را مانند انگور و زیتون با پوست میل کنید.




bilder upload


انواع روش های مصرف کامکوات:


* می‌توان این میوه را برش زده و به سالاد میوه یا سالاد سبزیجات اضافه کرد.

* این میوه ظاهر بسیار اشتهاآوری دارد و می‌تواند به عنوان تزئین غذا مورد استفاده قرار گیرد.

* مارمالاد تهیه شده از کامکوات بسیار لذیذ است زیرا علی‌رغم دیگر مرکبات که پوست بسیار تلخی دارند، پوست این میوه طعمی شیرین و مطلوب دارد.

* کامکوات پوره شده را می‌توان در تهیه سس‌ها، عصاره میوه، مربا و ژله استفاده کرد.

* آب این میوه در تهیه‌ی آب میوه‌های مخلوط، کیک، پای و بستنی استفاده می‌شود.

* از آب این میوه در طعم‌دهی به گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین ماهی استفاده می‌شود.



نکات ایمنی

استفاده از این میوه مانند دیگر مرکبات در زنان باردار، شیرده و کودکان و همچنین دیگر گروه‌های سنی آزاد است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
کیوی

Bilder hochladen





کیوی گیاهی است از گروه گیاهان گلدار دولپه‌ای در راسته خلنگ‌سانان و رده کیویان. این گیاه بومی جنوب چین و میوه ملی جمهوری خلق چین است. میوه آن تخم مرغی شکل به اندازه یک تخم مرغ بزرگ (به طول ۵-۸ سانتیمتر و عرض ۴٫۵ - ۵٫۵ سانتیمتر) است و پوست آن قهوه‌ای رنگ و گوشت آن سبز کمرنگ است.


تاریخچه


این گیاه در ابتدا گیاهی بومی در جنوب چین بوده است و سپس در ابتدای قرن بیستم به نیوزیلند برده شده و در آنجا صورت تجاری کشت شده است. اما نام آن از نام گونه‌ای پرنده زیبا که در نیوزیلند پرنده ملی بوده در دهه شصت میلادیش به این میوه داده شده رایج گردیده‌است (پرنده کیوی).

پیوند این میوه بعد از رشد حدود یک هفته‌ای تبدیل به نهال و قابل قلمه زدن است. این روش از متداول‌ترین روشهای کاشت نهال کیوی در دنیا به خصوص کشور چین می‌باشد. کشور چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادر کننده نهال پیوندی این میوه می‌باشد.



ارزش غذایی


کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است. همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است. کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و سایر ویتامین‌های گروه ب می‌باشد. کیوی از میوه‌های بسیار کم کالری است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد. و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است. مقدار پتاسیم آن از موز بیشتر است. از میزان منیزیم بسیار بالایی نیز برخوردار است و به همین خاطر نیز امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها و بیمارهای قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین دارای مس، آهن و فسفر است. کیوی میوه‌ای است که مواد غذایی بالا و در صد کالری بسیار پایینی دارد، از اینرو می‌توان آن را در رده میوه‌های بسیار مفید قرار داد.




gratis bilder


کشورهای برتر تولید کننده کیوی در سال ۲۰۰۷ (هزار تن)


  • ایتالیا ۴۱۰
  • نیوزیلند ۳۶۰
  • شیلی ۱۷۰
  • فرانسه ۸۰
  • یونان ۴۰
  • ژاپن ۴۰
  • ایران ۲۰
  • ایالات متحده آمریکا ۲۰
  • کانادا ۱۰
  • کامبوج ۱۰
  • سراسر جهان ۱،۱۴۰





خواص دارويي كيوي و مضرات آن


كيوي سرشار از ويتامينC مي باشد. مقدار پتاسيم آن از نظر وزني تا حدي كمتر از موز است. همچنين داراي ويتامين A'E'كلسيم'آهن و اسيد فوليك مي باشد. يك عدد كيوي متوسط ۴۶ كالري انرژي دارد.



كيوي داراي مقادير زيادي آنزيم حل كننده پتاسيم به نام پاپايين است كه از نظر تجاري براي نرم كردن گوشت مفيد است اما احتمال دارد براي برخي افراد آلرژي زا باشد. بويژه افرادي كه به آناناس حساسيت دارند مستعد حساسيت به اين ميوه نيز هستند. اين آنزيم با پختن ميوه به سرعت از بين مي رود.


به اين ترتيب استفاده از كيوي خام در دسرهاي حاوي شير يا هر فراورده لبني ديگر نامناسب است زيرا اين آنزيم در عرض چند دقيقه در حاليكه بوي بسيار بدي توليد مي كند شروع به حل كردن پروتئين شير مي نمايد.
متأسفانه آنزيمهاي كيوي در معده به وسيله اسيد معده از بين مي رود. اما اسيد معده بعد از خوردن غذاهاي گوشتي و لبني زياد' مقداري خنثي مي شود و آنزيمهاي كيوي مي توانند مدت كوتاهي فعاليت كنند و اين زمان كافي است تا مواد پروتئيني در اثر اين آنزيمها به قطعات كوچكتري تجزيه شوند و اين امر عمل هضم غذاهاي سنگين را در معده و روده آسانتر مي كند.


كيوي مانند قرص آسپرين موجب رقيق شدن خون شده از ايجاد پلاك در خون جلوگيري مي كند. اين ميوه به دليل خاصيت كاهندگي كه بر سطح تري گليسيريد دارد ' از غلظت خون مي كاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سكته ها جلوگيري مي كند.


جالب است بدانيد كه ويتامين C در كاهش علائم بيماري آسم بسيار موثر است و مطالعات نشان داده كودكاني كه در هفته ۷تا۵ عدد از اين ميوه مصرف مي كنند داراي علائم تنفسي كمتري نسبت به كودكاني هستند كه در هفته فقط ۱ عدد ميل مي كنند.


كيوي سيستم حفاظتي بدن را تقويت مي كند و از بروز سرطان جلوگيري مي نمايد.


كيوي با داشتن ويتامينC و اسيد قهوه ' دو ماده اتساسي ضد سرطان در اختيار مي گذارد.





کیوی پادزهر سیگار


سيگاري ها به ويتامين C بيشتري نياز دارندو زيرا مواد سمي مخصوصاً راديكالهلي آزاد موجود در دود سيگار ويتامينها را از بين مي برد. بنابراين سيگاريها بايد حدود ۴۰% بيشتر ويتامين C مصرف كنند. اين مقدار با خوردن ۲ عدد كيوي كسب مي شود.



direct upload



كيوي بمبي عليه استرس :


استرس و كمبود خواب روي بدن انسان اثر مي گذارد. هركس مي خواهد به اين وضع دچار نشود بايد در روز ۴ عدد كيوي بخورد. ۴ عدد كيوي را در طول روز تقسيم كنيد. مثلاً صبح' ظهر' بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمي تواند ويتامين C را ذخيره كند.




۶ دليل براي كيوي خوردن وجود دارد:



۱- ۳ گرم فيبـر دارد كه كلستـرول را كاهش داده از سرطان جلوگيـري مي كند و به كنترل انسولين كمك مي نمايد.



۲- در مقايسه با يك عدد پرتقال هم اندازه خود ' ويتامين C بيشتري دارد.



۳- حاوي مقادير قابل توجهي آنتي اكسيدان محلول در چربي است( ويتامينA و E ) كه براي مبارزه با راديكالهاي آزاد مفيد مي باشد.



۴- حاوي فيتوناتريفت هايي از جمله كاروتنوئيد و فلاوونوئيد است كه تحقيقات نشان داده كه DNA را از آسيبهاي مربوط به اكسيژن محافظت مي كند.



۵- حدود ۱۰% از پتاسيم پيشنهادي روزانه را داراست ( حدود ۳۰۰ ميلي گرم ) .



۶- حاوي مقادير زيادي فولات است كه بدن را در مقابل بيماريهاي قلبي ' سرطان و غيره محافظت مي كند و براي شكل گيري هموگلوبين حامل اكسيژن ضروري است.





مضرات کیوی :


كيوي داراي مقدار زيادي اگزالات است كه موجب تشكيل سنگ در كليه و كيسه صفرا مي شود. به همين دليل بار يافراد مستعد سنگ كليه و سنگ صفرا مضر است.


بهترین روش نگهداری کیوی



هنگام خريد اين ميوه آن را در ميان انگشتان خود قرار دهيد و در صورتي كه بر اثر فشار جزئي ' نرمي زير دستان خود احساس كرديد از خريد آن صرفنظر كنيد. اين ميوه را مي توانيد در دماي اتاق نگهداري كرده و به مدت چند روز ذخيره كنيد.



هرگز اين ميوه را كنار سيب ' گلابي و سيب زميني قرار ندهيد زيرا از اين ميوه ها گازي متصاعد مي شود كه موجب رسيدن بيش از حد اين ميوه مي شود.اما اگر نارس باشد مي توان ان را در كنار ميوه هاي ذكر شده قرار داد تا فرايند رسيدن تسريع شود.هرگز به اندازه ميوه توجه نكنيد و تصور نكنيد ميوه بزرگتر ارزش تغذيه اي بيشتري دارد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
گردو

picupload



گردو (فارسی دری: چهارمغز، نام علمی: Juglans regia) میوهای گرد، با دو پوسته، یکی نرم و سبزرنگ که به تدریج خشک می‌شود و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز آن خوراکی است و روغن فراوان دارد.

گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. واژه جوز معرب گوچ پارسی میانه به همین معنی است.

مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه اسید چرب امگا ۳ در میان مواد غذایی گیاهی هستند.



پیشینه

برابر بررسی‌های دیرین شناسی گیاهی و گرده‌شناسی در روی کرهٔ زمین، گونه‌های مختلف گردو از زمان‌های بسیار قدیم به ویژه از دوران سوم زمین‌شناسی وجود داشته است. از دوران چهارم زمین‌شناسی به بعد آثار درخت گردو از جمله گردهٔ آن در کشورهای اروپای شرقی به دست آمده است.

منشاء درخت گردو را آسیای غربی و نواحی هیمالیا می‌دانند.



طبقه‌بندی گیاهی

گردو با نام علمی Juglans از خانوادهٔ Juglandaceae است. نام علمی این جنس از کلمه لاتین Jovis-Glans به معنی فندق ژوپیتر گرفته شده است. انواع این درخت در چین، ژاپن، فرانسه و آمریکا کشت می‌شود مهمترین گردوهای موجود دردنیا معروف به گردوی ایرانی است، زیرا ابتدا از ایران به خاور میانه و از آنجا به یونان و روم و سپس به انگلستان و بعد به امریکا برده شده است. گردو ی ایرانی تنها گونه‌ای از این خانواده است که مغز آن از نظر خوراکی مصرف اقتصادی دارد. گردوی معمولی درختی است یک پایه که بلندی آن از ۱۰ تا ۲۵ متر قابل تغییر است، گردو دارای برگهای مرکب شانه‌ای است و درختی یک پایه است که گلهای نر و ماده روی یک درخت به صورت جدا گانه ظاهر می‌شوند. گامت‌های ماده گردو دگر گشن است گرده افشانی آن به وسیله باد انجام می‌شود و حشرات در آن نقشی ندارند.



kostenlose bilder


پراکنش جغرافیایی


درخت گردو از درختان بسیار با ارزش و از پهن برگان است که در بسیاری از نقاط جهان در نیمکره شمالی از مرکز تا شرق اروپا و قفقاز و شمال و مرکز ایران تا دامنهای هیمالیا و کشور چین و ژاپن و همچنین گونه‌هایی از آن در آمریکای شمالی و جنوبی به طور طبیعی می‌رویند و کاشته می‌شوند. تنها جنگل طبیعی باقی‌مانده از این محصول در دنیا هم اکنون در قرقیزستان و در شرایط بسیار خوب موجود است. در ایران کاشت گردو از درگز و مغان در شمال کشور تا اقلید فارس در جنوب و از ارتفاعات جنوب غربی ارومیه تا کوه تفتان در جنوب شرقی بین طول‌های جغرافیایی ۴۵ تا ۶۵ درجه به خوبی می‌رویند ولی بهترین بازدهی مربوط به باغهایی است که در ارتفاعات دامنه‌های البرز، خراسان، آذربایجان و دامنه‌های زاگرس (به ویژه خوانسار،تفرش ،وانشان و تویسرکان) قرار دارند. همچنین در غرب شهرستان راور در دهستان خورند و در اطراف کوه‌های لاله زار و جبال بارز مناطقی هستند که دارای گردوی مرغوب کشور به حساب می‌آیند. در منطقه بهراسمان و دولت ابادبهراسمان که منطقه‌ای بی نظیر و حتی کم‌نظیر در ایران می‌باشد؛ و بهترین واریته‌های گردو در این منطقه وجود دارد؛ و همچنین شهرستان تسوج در آذربایجان شرقی خوانسار، تویسرکان، آذرشهر، اسکو و وانشانbاز مراکر عمده تولید گردو و داری مرغوب ترین نوع گردو می‌باشد.

ایالات متحده آمریکا، چین و ایران از تولیدکنندگان عمدهٔ گردو هستند. ترکیه، اوکراین و رومانی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.



ارقام

گردوهایی که در نقاط گردو خیز ایران کاشته شده‌اند از گونه گردوی معمولی یا Juglans هستند. رقم‌های این گونه از نظر باغبانی هنوز کاملاً مشخص نشده‌اند. این گردوها در نقاط مختلف ایران با نام‌های گونگون محلی نامیده می‌شوند. با وجود تفاوت‌های ظاهری، ممکن است برحی از انواع، رقم واحدی باشند ولی نام‌های گوناگون داشته باشند. با این توصیف مهمترین انواع گردو که در ایران کاشته می‌شوند عبارتند از: گردوی کاغذی، گردوی سنگی، گردوی ماکویی، گردوی سوزنی، گردوی نوک کلاغی، گردوی ضیا آبادی، گردوی خوشه‌ای، سبزوار، گردوی آمیخته خراسان، گردوی مازندران، گردوی شهمیرزاد، گردوی قزوین و طالقان، خوانسار، گردوی تسوج در آذربایجان، گردوی همدان، وانشان و تویسرکان و سایر مناطق...


ترکیبات شیمیایی


مغز گردو دارای چند اسید آلی، مقدر کمی اسانس، اگزالات آهک و ویتامینهای A ,B ,C ,D ,E می‌باشد. همچنین مغز گردو دارای مقدار کمی آرسنیک است (۲٬۹۸ µg -میکروگرم- در ۱۰۰ گرم گردو). برگ درخت گردو دارای ۳ درصد اینوژیت، اسید الاژیک، اسید گالیک و اسانسی با بوی مخصوص و مقداری پارافین، تانن، مواد چرب و املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، باریم و همچنین کاروتن است. پوسته گوشت دار میوه سبز گردو دارای امولسیون قند و اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک، اسید مالیک، فسفاتها و اگزالات کلسیم است. عصاره برگ درخت گردو خاصیت میکروب کشی و باکتری کشی درد. در صد گرم مغز گردو خام و خشک مواد زیر موجود است:



bilder uploaden


ماده معدنی مقدار


آب ۳/۵ گرم
پروتئین ۱۴/۸ گرم
مواد چربی ۶۵ گرم
مواد نشاسته ای ۱۳ گرم
کلسیم ۱۰۰ میلی گرم
فسفر ۳۸۰ میلی گرم
آهن ۳ میلی گرم
سدیم ۲ میلی گرم
پتاسیم ۵۰ میلی گرم
ویتامین آ ۳۰ واحد
ویتامین ب ۱ ۰/۳۵ میلی گرم
ویتامین ب ۲ ۰/۱۲ میلی گرم
ویتامین ب ۳ ۱ میلی گرم
ویتامین ث ۲ میلی گرم



درخت گردو

درخت این میوه بسیار بلند است و چوب سخت آن از بهترین و معروف‌ترین چوب‌ها است. ارتفاع درخت گردو بین ۱۰ تا ۴۰ متر است.

درخت گردو بیشتر به روش پیوندزدن (پیوند اسکنه‌ای، پیوند شکمی با T معکوس به دلیل وجود شیرابه) تکثیر می‌شود.

شهرستان بافت در استان کرمان بزرگترین تولید کننده گردوی کشور است و جشنواره ملی گردو در اواخر شهریورماه سال ۹۰ در بافت برگزارشد.
بزرگترین باغ گردوی جهان (با تایید فائو) با مساحت حدود ۷۵۰ هکتار در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان واقع است.



پنج کشور برتر تولید کننده گردو در جهان در سال ۲۰۱۲ (تن)


  • چین ۱٬۷۰۰٬۰۰۰
  • ایران ۴۵۰٬۰۰۰
  • ایالات متحده آمریکا ۴۲۵٬۸۲۰
  • ترکیه ۱۹۴٬۲۹۸
  • مکزیک ۱۱۰٬۶۰۵





خواص گردو


گردو را به نام "غذای مغز" نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.


مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می گردد.


یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸/۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می کند.




fotos hochladen




● فواید گردو:



موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخورید.



گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.






● ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو:



▪ گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.



▪ در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.



▪ گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.



▪ گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵( پانتوتنیک اسید) می باشد.



▪ در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود دارد.



کالری گردو زیاد است. حدود ۶۵۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز ۲۰۰۰ کالری است و شما۱۰۰ کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید ۱۹۰۰ کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید.



ولی اگر می خواهید گردو میل کنید و همانند روزهای گذشته غذاهای روزانه خود را نیز مصرف کنید، این نکته را از یاد نبرید که باید ۱۳۱ دقیقه پیاده روی کنید تا انرژی دریافت شده از گردو، بسوزد.

▪ گردو در حدود ۷/۶ گرم فیبر دارد.




bilder uploaden



۱۵درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد(LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب(HDL) است.



۱) کاهش کلسترول کل



٢) کاهش LDL کلسترول



٣) افزایش HDL کلسترول


۴) افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن


۵) محافظت در برابر بیماری قلبی



۶) افزایش قدرت ذهن و هوش



٧) مفید برای تنگی نفس



٨) جلوگیری از ورم مفاصل


٩) مفید در بیماری های پوست نظیر: اگزما و پسوریازیس( به وجود آمدن لکه های قرمز رنگ در پوست)


١٠) ضد سرطان


۱۱) دارای آنتی اکسیدان. در بین آجیل ها، آنتی اکسیدان گردو و شاه بلوط از همه بیشتر است.



١٢) محافظت از سیستم ایمنی


١٣) جلوگیری از لخته خون


۱۴) تنظیم سوخت و ساز در بدن


١۵) تنظیم فشار خون


١۶) تنظیم قند خون


١٧) جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر


١٨) جلوگیری از سنگ کیسه صفرا


۱۹) حفاظت از استخوان


٢٠) روغن گردو درمان کننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می کند.


۲۱) کودکانی که مقدار امگا ۳ در برنامه ی غذایی شان کم است، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است.


۲۲) زنانی که در هفته ۲۸ گرم آجیل و بادام زمینی مصرف می کنند، ۲۵ درصد احتمال پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم می کنند.


٢٣) اگر می خواهید خواب آرامی داشته باشید، برای شام، سالاد سبزیجات به همراه گردو مصرف کنید.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 6 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Fruits and Makes Them | انواع میوه ها و خواص آن ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA