انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 45 از 55:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
مایکروسافت به رقیبی برای RealSense اینتل می‌اندیشد

مایکروسافت از جمله‌ی پیشگامان توسعه‌ی فناوری‌ سنسور شناسایی ژست‌های حرکتی است و حتی کینکت را به‌عنوان اولین محصول در این حوزه روانه‌ی بازار کرده است. اما اینتل، با معرفی RealSense توجه بسیاری را به خود جلب کرده، از این‌رو ردموندی‌ها در نظر دارند با بهبود محصول خود، آن را به میدان رقابت بازگردانند.
مایکروسافت ابتدا کینکت را به‌عنوان یک سنسور در کنار کنسول ایکس‌باکس روانه‌ی بازار کرد. سپس این کمپانی پشتیبانی از پلتفرم ویندوز را نیز به این محصول افزود و نتیجه‌ی آن توسعه‌ی انواع اپلیکیشن‌ها برای کینکت تحت ویندوز است. با استفاده از این سنسور تعاملات کاربران با کامپیوتر‌ها شکل طبیعی‌تری به خود می‌گیرد. مایکروسافت در ادامه نسخه‌ی دوم کینکت برای ویندوز را به‌همراه نسخه‌ی دوم کیت توسعه‌ی این سنسور روانه‌ی بازار کرد. ردموندی‌ها در این مرحله نیازمند توسعه‌ی انواع اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی بودند که بتوان با استفاده از بستر کینکت و بکارگیری ژست‌های حرکتی، حرکات دست و دستورات صوتی به تعامل با نرم‌افزار‌ها پرداخت؛ اما این سنسور مشکل عمده‌ای داشت. برای استفاده از کینکت کاربر باید در فاصله‌ی دورتری از سنسور قرار می‌گرفت و در واقع استفاده از این سنسور مستلزم محیط بزرگی بود، حال آنکه کاربران هنگام کار با کامپیوتر حداکثر می‌توانند دو متر از سیستم فاصله بگیرند.
اینتل با معرفی فناوری RealSense که از وجود سه دوربین در ساختار خود بهره می‌برد، روش جدیدی را برای تعامل با بازی‌ها، سرگرمی، عکاسی و ایجاد محتوا در اختیار دنیای فناوری قرار داد. ریل‌سنس با بهره‌گیری از سه دوربین می‌تواند بصورت طبیعی‌تری با کاربر ارتباط برقرار کند و از این‌رو کاربران در زمان کار با کامپیوتر می‌توانند از طریق ژست‌های حرکتی و دستورات صوتی با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. از جمله‌ی مهم‌ترین مزیت‌های ریل‌سنس اینتل، سایز کوچک آن است که امکان بکارگیری این فناوری را در لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌ها ممکن می‌کند. یکی از بهترین نمونه‌ها از این محصولات، پی‌سی Sprout تولید شده توسط اچ‌پی‌ است. در نمایشگاه CES 2015 نیز شماری از کمپانی‌ها محصولاتی را با بهره‌گیری از این فناوری معرفی کردند و خود اینتل نیز پهپاد جالب توجهی را مجهز به فناوری ریل‌سنس نمایش داد.
هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چگونه می‌خواهد محصول خود را بهبود بخشد؟ آیا این کمپانی سایز کینکت را برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات کاهش خواهد داد؟ براساس پتنتی که توسط مایکروسافت ثبت شده، این کمپانی در حال کار روی دوربین‌های سه‌بعدی است. این پتنت با عنوان «رابط کاربری لمسی با سنسور ورودی سه‌بعدی» ثبت شده است.
شاید در نگاه اول این عبارت کمی گمراه‌کننده باشد. رابط کاربری لمسی می‌تواند هر سطحی باشد. برای مثال می‌توان کامپیوتری را تصویر کرد که روی یک میز قرار گرفته و سطح روی میز به‌عنوان رابط کاربری در نظر گرفته می‌شود. این کامپیوتر قادر است با استفاده از دوربین سه‌بعدی موجود، محل مشخصی از میز را به‌همراه موقعیت دست کاربر تحت نظر بگیرد تا از این طریق ژست‌های حرکتی و حرکات دست کاربر را به‌عنوان تعاملات وی، ترجمه کند. برای اینکه کار ساده‌تر باشد، شاید کامپیوتر با رندر تصاویر مربوط به دست کاربر، امکان کار را راحت‌تر کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
معرفی نسل جدید ماشین‌ لباس‌شویی‌های ال‌جی با فناوری TurboWash

ال‌جی شب‌گذشته از نسل جدید لوازم خانگی خود رونمایی کرد. یکی از محصولات برجسته‌ی امسالِ ال‌جی ماشین‌لباس‌شویی‌ مجهز به فناوری TurboWash است که در این مقاله با آن‌ آشنا خواهید شد.
فناوری TurboWash بازده ماشین لباسشوئی‌های ال‌جی را بهبود بخشیده است. در این ماشین لباسشوئی‌ها ویژگی TurboWash که با 6 Motion Direct Drive همراه شده باعث صرفه‌جویی در انرژی و کاهش زمان شستشو می‌شود. همچنین به لطف ویژگی توربو-واش، تمامی مدل‌های جدید به برچسب انرژی A+++ دست یافته‌اند. با کاهش مصرف انرژی 15 درصدی، این ماشین لباسشوئی‌های نوین ال‌جی می‌توانند به کاهش هزینه‌های قبض برق مصرف‌کنندگان کمک کنند.
اضافه شدن فناوری توربو-واش این ماشین لباسشوئی‌ها را قادر می‌سازد تا لکه‌های سرسخت، بوی بد و چین و چروک‌های لباس را به آسانی پاک کنند. با حفظ لطافت و طراوت حتی ظریف‌ترین پارچه، این فناوری هوشمند کیفیت اصلی پارچه را حفظ می‌کند و نیاز به نرم‌کننده‌های شیمیایی را از بین می‌برد.
سئونگ جین جو، رئیس و مدیر اجرایی بخش لوازم خانگی شرکت ال‌جی در این باره گفت
با آهنگ تند و بی‌قرار زندگی مدرن، اکثرِ مردم نمی‌توانند ساعات زیادی را منتظر بمانند تا ماشین لباسشوئی شستشوی لباس‌ها را به اتمام برساند. ماشین لباس‌شوئی‌های جدید ال‌جی، با قابلیت TurboWash شستشو را بسیار سریع و بدون کاهش کیفیت انجام می‌دهد. سیکل‌های سریع‌تر شستشو به مصرف‌کنندگان این آزادی عمل را می‌دهد تا زمان بیشتری به استراحت و فعالیت‌های سرگرم‌کننده بپردازند.


فناوری توربو واش ال‌جی چیست و چطور کار می‌کند
فناوری توربو واش ال‌جی، ویژگی Jet Spray را برای کاهش مؤثر زمان، بهبود شستشو و ذخیره انرژی به کار گرفته است. ترکیب اسپری مستقیم آب به لباس‌ها (در زمان حدود 120 ثانیه) با عملکرد شستشو و آبکشی بی نظیر ناشی از فناوری 6 Motion Direct Drive، ویژگی توربو-واش را قادر می‌سازد تا در زمانی کم، بیشترین کارائی را داشته باشد. با این نوآوری‌های شرکت ال‌جی، برنامه‌های پرکاربرد ماشین لباسشوئی نظیر، Cotton، Cotton Large، Mix و Easy Care از لحظه آغاز تا پایان تنها 59 دقیقه طول می‌کشند. زمانی که دستگاه بر روی TurboWash™ تنظیم می‌شود، ماشین لباسشوئی‌های در از جلوی ال‌جی، مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش می‌دهند و در مصرف آب تا 40 درصد صرفه جویی می‌شود. بنابراین، مصرف‌کنندگان می‌توانند لباس‌هایشان را سریع‌تر بشویند و قبض آب و برق با هزینه کمتری داشته باشند.


فناوری 6 Motion Direct Drive ال جی
با استفاده از ترکیب ۶ حرکت شستشوی متفاوت، سیستم «6 Motion Direct Drive» کمک می‌کند تا برنامه‌های شستشوی مختلفی متناسب با گستره وسیعی از پارچه‌ها وجود داشته باشد. این سیستم هوشمند همچنین باعث می‌شود تا لباس آسیب نبیند و چروک کمتری داشته باشد. به لطف موتور Inverter Direct Drive ماشین لباسشوئی‌های ال‌جی، دارای قابلیت اطمینان بالا و بسیار کم ‌صدا هستند. شرکت ال‌جی زمان کارکرد این موتور را تا 10 سال ضمانت می‌کند.


فناوری TrueSteam ال‌جی
ماشین لباسشوئی‌های جدیدِ ال‌جی، از فناوری TrueSteam بهره می‌برند که در ویژگی‌های Steam Refresh، Allergy Care و Steam Softener کاربرد دارد. ویژگی Steam Refresh با استفاده از بخار به جای آب، لکه‌ها و بوهای نامطبوع را در 20 دقیقه از بین می‌برد و یک شستشوی عمیق را ممکن می‌سازد. فناوری TrueSteam همچنین برای از بین بردن آلرژی، موجودات موذی و مواد شوینده باقی‌مانده در لباس که همه آنها عامل ایجاد ناراحتی‌های پوستی و تنفسی هستند، مؤثر است. برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان، ویژگی Steam Softener جایگزینی سالم و مؤثر برای نرم‌کننده‌های شیمیایی است.
ماشین‌لباس‌شویی‌های جدید ال‌جی از NFC پشتیبانی می‌کنند تا اتصال سریع و امن بین گوشی تلفن همراه هوشمند و لوازم خانگی هوشمند ال‌جی ممکن شود. با استفاده از فناوری تگینگ NFC، کاربر می‌تواند جدیدترین برنامه‌های شستشو نظیر Wool، Baby Care و Cold Wash را از اینترنت دانلود کرده و به ماشین لباس‌شویی خود اضافه کند. به علاوه، فناوری NFC می‌تواند در ویژگی Smart Diagnosis جهت عیب‌یابی کارا و سریع قبل از اینکه مشکلی کوچک به دردسری بزرگ تبدیل شود، مورد استفاده قرار گیرد.
ماشین لباس‌شوئی‌های ال‌جی پرداختی یکپارچه و طراحی شفافی دارند که زیبائی را به خانه شما می‌آورند. تمامی مدل‌ها، دارای پنل کنترل کاملاً لمسی با نمایشگر LED سفید و درب کرومی مشکی رنگ با دستگیره پنهان هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
معرفی نِکست، یخچال ساید بای ساید ال‌جی سری Door-in-Door

ال‌جی شب گذشته علاوه بر معرفی نسل جدید ماشین‌لباس‌شویی‌های خود از یخچال‌های سری Door in Door نیز رونمایی کرد. در این نسل از یخچال‌های ال‌جی سعی شده تا دسترسی به مواد غذایی ساده‌تر شود، مواد غذایی برای مدت طولانی‌تر در یخچال بصورت سالم نگاه داری شوند و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی گردد.
ال‌جی شب گذشته از عرضه‌ی ساید بای سایدهای Door-in- Door جدید خود با نام نکست خبر داد؛ یخچال نکست، مجهز به یک درب دیگر روی درب اصلی یخچال است. مشتریان این محصول، می‌توانند تنها با فشار یک دکمه به سرعت و آسانی به مواد غذایی مورد نیاز خود در طول روز دسترسی پیدا کنند. یخچال جدید ال‌جی همچنین مجهز به کمپرسور اینورتر خطی است که از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند و سر وصدای ناشی از موتور را هم کاهش می‌دهد. نکست، به خاطر سیستم تهویه پیشرفته خود (+Fresh Hygiene) غذا را تا مدت زمان زیادی تازه نگه می‌دارد و همچنین با سیستم ذخیره‌سازی هوشمند خود به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که چیدمان یخچال را به دلخواه خود تغییر دهند.
سون جین جو، مدیر عامل لوازم خانگی شرکت ال‌جی گفت:
مشتریان از ما یخچالی خواستند که هم انرژی کم‌تری مصرف کند و هم دسترسی آسان‌تری به محتویاتش داشته باشند. این محصول جدید ال‌جی با کمپرسور اینورترِ خطی خود دقیقا مطابق خواسته‌های مشتریان ما طراحی شده و آنچه را که آن‌ها می‌خواهند، در اختیارشان قرار می‌دهد؛ دسترسی سریع و آسان همراه با کاهش مصرف انرژی. به کمک سیستم ذخیره سازی هوشمند، این یخچال راه هوشمندانه تری را برای مرتب نگاه داشتن مواد غذایی در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می‌دهد.


دسترسی آسان و سریع با Door™ -in-Door
شما با داشتن این یخچال می‌توانید تنها با فشار یک دکمه به آسانی به مواد غذایی و نوشیدنی‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. با وجود Door™-in- Door تعداد باز و بسته کردن درب اصلی در طول روز به کم ترین اندازه می‌رسد . بدین ترتیب خروج هوای سرد تا ۴۷٪ کاهش می‌یابد و مواد غذایی مدت زمان بیشتری تازه باقی می‌مانند.
فضای بزرگ قفساتِ نِکست، به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که مواد غذایی را بر حسب نیاز خود بچینند. آن‌ها می‌توانند ارتفاع طبقات آن را بر اساس میل خود، تغییر دهند. این یخچال همچنین مجهز به یک "مینی بار" کوچک است که مصرف‌کننده می‌تواند آن را بیرون کشیده، ظرف مورد نیازش را روی سطح صاف آن قرار دهد و در حالی که کنار یخچال ایستاده، نوشیدنی خود را داخل فنجان یا لیوان بریزد و دیگر زحمت حمل بطری‌های سنگین را به خودش ندهد.
بهترین نوع چیدمان با سیستم ذخیره‌سازی هوشمند سیستم ذخیره سازی هوشمند، چیدمان مواد غذایی را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند. یخ‌ساز باریکی که در داخل درب اصلی تعبیه شده، فضای کمتری از یخچال را به خود اختصاص و فضای بیشتری را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد و این به معنی سازمان‌دهی آسان‌تر یخچال و دسترسی آسان‌تر به محتویات داخل‌اش است. در این مدل جدید یخچال‌های ال جی، یخ‌ساز از طبقه بالایی یخچال به در سمت چپ منتقل و بدین ترتیب فضای بیشتری برای ذخیره مواد غذایی و آشامیدنی فراهم شده است. با این طراحی ویژه فضای جدید و بیشتری را در قسمت پایین یخچال به وجود می‌آورد که می‌تواند برای ذخیره‌ی تخم مرغ و مواد غذایی کم‌حجم مثل پنیر یا ژامبون مورد استفاده قرار گیرد.
این سیستم ذخیره سازی هوشمند با وجود "قفسه تاشو"، فضای بیشتری را برای قراردادن بطری‌های بلند و ظروف سوپ‌خوری بزرگ ایجاد می‌کند و تنها منحصر به فضای یخچال نیست. در قسمت فریزر نیز با افزایش تعداد کشو ها و طراحی آنها به صورتی که به آسانی باز و بسته شوند و قابلیت تحمل وزن اجسام سنگین را داشته باشند، فضای بیشتری فراهم می‌شود.


کاهش مصرف انرژی با تکنولوژی کمپرسور اینورتر خطی
کمپرسور اینورتر خطی که دارای ضمانت ده ساله است، ذخیره انرژی را تا ۳۲٪ افزایش، سر و صدای ناشی از موتور را تا ۲۵٪ کاهش می‌دهد و به تازه ماندن مواد غذایی در دمای مطلوب کمک می‌کند. به کمک حرکت خطی پیستون این کمپرسور، از اصطکاک داخلی کاسته شده و بدین ترتیب عمر دستگاه بیشتر می‌شود.


سیستم تهویه پیشرفته +Fresh Hygiene
سیستم تصفیه‌ی هوای پیشرفته یخچال نِکست، با استفاده از فیلترهای چند لایه و یک فن جداگانه به استریلیزه کردن و از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، کپک و بوی فضای داخلی یخچال کمک می‌کند. این سیستم تهویه پیشرفته ال‌جی دارای 5 مرحله بوزدایى بسیار کارآمد است. دولایه فوتوکالیست و لامپ فرابنفش، تا ۹۹.۹۹ درصد باکتری ها را از بین می برند. این در حالی است دو لایه فیلتر بوزدای کربنی تعبیه شده در داخل این یخچال، بوهای اسیدی و قلیایی ناشی از سبزی و ماهی فاسد را هم کاهش می‌دهد. فیلترهای به کار رفته در سیستم +Fresh Hygiene طول عمر بالایی دارند و تا زمان زیادی نیازی به تعویض آنها نیست و این بدین معناست که نکست، آسایش و هزینه کمتری برای مشتری به همراه دارد.
آب سرد کن یخچال که روی در اصلی قرار گرفته، آبی خنک و گوارا تولید می‌کند و طراحی آن به گونه‌ای است که معادل 10 لیتر فضای بیشتر را برای ذخیره مواد غذایی فراهم می سازد. همچنین، دستگیره افقی براق این آب سرد کن، جدیدترین یخچال ال‌جی را زیباتر و لوکس‌تر نشان می‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اچ‌تی‌سی گوشی ۵.۵ اینچی Hima Ace Plus را با بدنه‌ی ضد آب رونمایی می‌کند

ظاهرا اچ‌ تی‌ سی خود را برای کنگره‌ی جهانی موبایل آماده می‌کند. اچ‌ تی‌ سی علاوه بر One M9 قصد دارد گوشی هوشمند دیگری به نام Hima Ace Plus را با سنسور اثر انگشت‌ خوان رونمایی کند.
براساس تازه‌ترین شایعات مطرح شده، اچ‌تی‌سی قصد دارد یک گوشی ۵.۵ اینچی به نام Hima Ace Plus را به بارسلون بیاورد.
رزولوشون صفحه نمایش ۵.۵ اینچی این گوشی برابر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. گزارش شده که حاشیه‌ی دور صفحه نمایش بسیار باریک است و از سنسور اثر انگشت‌خوان نیز بهره می‌برد.
ظاهرا اچ‌تی‌سی در این گوشی از فناوری اولتراپیکسل استفاده نکرده و در عوض سنسور ۲۰ مگاپیکسلی سونی را روی آن تعبیه کرده است.
از دیگر مشخصات فنی منتسب به Hima Ace Plus می‌توان به پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 810 با ۸ هسته‌ی ۲.۳ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی اشاره کرد. اچ‌تی‌سی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای این گوشی در نظر گرفته است.
همچون گوشی‌های فعلی اچ‌تی‌سی، فبلت آینده‌ی این شرکت نیز به اسپیکرهای قوی BoomSound مجهز خواهد شد. از نظر نرم افزاری نیز Hima Ace Plus از اندروید ۵ آبنبات چوبی به همراه رابط کاربری Sense 7 بهره خواهد برد.
حال باید منتظر ماند و دید اچ‌تی‌سی علاوه بر Hima Ace Plus از گوشی One M9 نیز رونمایی خواهد کرد یا خیر.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لاجیتک با API هارمونی، سرویس‌ها و گجت‌های خانه‌ی هوشمند را به هم متصل می‌کند

لاجیتک با معرفی API موسوم به هارمونی امکان اتصال بیش از ۲۷۰٫۰۰۰ ابزار و سرویس را فراهم کرده که شامل گجت‌ها و سرویس‌‌های SmartThings، IFTTT و شماری دیگر از ابزار‌های مورد استفاده در یک خانه‌ی هوشمند است.
لاجیتک بصورت رسمی API هارمونی را به‌عنوان یک بستر نرم‌افزاری باز با هدف ترکیب و اتصال گجت‌ها و ابزار‌های سرگرمی و هوشمند خانگی برای کنترل از طریق یک رابط واحد معرفی کرد. به‌نظر می‌رسد ایده‌ی ارائه‌ی چنین APIهایی برای کنترل تمام ابزار‌های‌هوشمند و متصل به‌هم از طریق یک رابط واحد بسیار محبوب است، چراکه سرویسی با همین کارکرد و با عنوان Neeo در کیک‌استارتر ارائه شده که در مدت کوتاهی موفق به هدف ۵۰٫۰۰۰ دلاری خود برای جذب سرمایه رسید.
لاجیتک همکاری خود را با سرویس‌هایی چون SmartThings، IFTTT، Ivee و UCIC‌که سرویس‌ها و ابزار‌هایی را چون گجت‌های هوشمند و سرویس‌های ارتباطی توسعه داده‌اند، آغاز کرده است.
لاجیتک اعلام کرده که با استفاده از این API بستر لازم برای ارتباط بیش از ۲۷۰٫۰۰۰ سرویس و گجت در خانه‌های‌هوشمند میسر شده است. برای مثال UCIC امکان استفاده از دستورات صوتی را در بستر هارمونی فراهم خواهد کرد، بطوریکه می‌توان با استفاده از دستورات صوتی، فرامینی را برای گجت‌های هوشمند SmartThings‌ صادر کرد. این موضوع در حالت عادی غیرممکن است و API‌هارمونی امکان ارتباط این گجت‌های‌هوشمند و سرویس‌های نرم‌افزاری را میسر می‌کند. لاجیتک اضافه شدن ژست‌های حرکتی را نیز در هارمونی پیش‌بینی کرده است.
برای مثال می‌توان از طریق بستر هارمونی، در حالی که روی مبل خود نشسته‌اید، دستوراتی را برای پخش یک فیلم، خاموش کردن چراغ‌ها و کاهش دمای محیط تنها با استفاده از یک رابط کاربری صادر کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ال‌جی جی 4 به پردازنده‌‌ی S810، دوربین 16 مگاپیکسل و قلم استایلوس مجهز می‌شود

انتظار نداریم که ال جی از جی 4 در کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی کند اما بدون شک این گوشی در حال ساخت است و انتظار داریم در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی رونمایی شود. طی دو روز گذشته، شاهد شایعاتی در باره‌ی LG G4 بودیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
جی ۳ یکی از موفق‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار به حساب می‌آید. ال‌جی از طراحی اختصاصی خود به همراه سخت‌افزار روز دنیا در این گوشی بهره برد و قیمت مناسب و رقابتی را برای آن در نظر گرفت. اعتماد کاربران نیز رفته رفته به این برند بیشتر می‌شود و نگاهی مثبت به آن‌ها پیدا کرده‌اند. حال اطلاعاتی در باره‌ی G4، پرچمدار امسال ال‌جی فاش شده است که در آن‌ها به پردازنده‌ی Snpadragon 810 اشاره شده است. دور ذهن نیست که جی ۴ به این پردازنده مجهز شود چرا که انتظار می رود امسال اکثر پرچمداران اندرویدی از این پردازنده استفاده کنند. از طرفی از آنجایی که ال جی در گوشی خمیده‌ی G Flex 2 از پردازنده‌ی S810 استفاده کرده، شک نداریم که حداقل پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای جی ۴ همان S810 خواهد بود.
اما نکته‌ی عجیب در شایعات که پیش از نیز شنیده بودیم، امکان اضافه کردن قلم استایلوس به جی ۴ است که این گوشی را وارد رقابت با گلکسی نوت ۴ سامسونگ می‌کند. گفته می‌شود نام این قلم G Pen خواهد بود.
در این گزارش آمده که ال‌جی دوربین ۱۳ مگاپیکسل بکار رفته در جی ۳ را به ۱۶ مگاپیکسل در جی ۴ ارتقاء می‌دهد. خوشبختانه لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس لیزری در این گوشی نیز حفظ می‌شود.
امروز شایعات تازه‌ای از گلکسی اس ۶ سامسونگ نیز فاش شد که در آن به صفحه نمایش QHD (احتمالا ۵.۳ اینچ) اشاره شده بود. از آنجایی که جی ۳ به نمایشگر QHD مجهز شده، انتظار می‌رود جی ۴ هم از همین رزولوشن بهره ببرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سامسونگ در گلکسی S6 از سنسور اثر انگشت لمسی استفاده می‌کند

سال گذشته‌ی سامسونگ پرچمدار خود را همراه با سنسور اثرانگشت روانه‌ی بازار کرد که در عملکرد با نمونه‌های مشابهی چون آیفون 5S و اَسند میت ۷ هوآوی تفاوت داشت. برای استفاده از این سنسور باید انگشت روی کلید Home‌ کشیده شود در حالی که گلکسی S6 از سنسور اثرانگشت لمسی بهره خواهد برد.
گجت‌های موبایل از جمله‌ی مهم‌ترین ابزار‌هایی هستند که تامین امنیت آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ از این‌رو اخیرا کمپانی‌ها برای بالا بردن امنیت این ابزار‌ها از سنسور‌های اثر انگشت استفاده می‌کنند. سامسونگ سال گذشته پرچمدار خود گلکسی S5 را همراه با سنسور اثر انگشت روانه‌ی بازار کرد که به دنبال آن شاهد محصولات دیگری نیز چون گلکسی S5 مینی، گلکسی آلفا، گلکسی تب S و گلکسی نوت ۴ و اج بودیم که به همین سنسور اثر انگشت مجهز شدند.
سامسونگ از وجود سنسور اثر انگشت در بسیاری از کاربردها به نحو احسن استفاده کرد، اما عملکرد این سنسور چندان جالب نبود. سنسور اثرانگشت در کلید Home قرار داده شد. برای استفاده از آن باید انگشت روی سنسور کشیده شود که به علت مساحت کمِ کلیدِ Home تجربه‌ی چندان جالبی را رقم نمی‌زند. البته می‌توان با ذخیره‌ی چند وجهی اثر انکشت عملکرد سنسور سامسونگ را بهبود بخشید، اما بسیاری از کاربران ابزار‌های سامسونگ از این ترفند بی خبرند و آموزش استفاده از سنسور اثرانگشت سامسونگ نیز چندان جالب نیست.
براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ در نظر دارد تا سنسور مورد استفاده در نسل جدید پرچمدار خود، گلکسی S6 را تغییر دهد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که کارکرد این سنسور مشابه اَسند میت ۷، آیفون 5S، 6 و 6 پلاس خواهد بود و دیگر نیازی نیست برای استفاده از این سنسور، انگشت را روی آن کشید. سامسونگ سنسور اثر انگشت را همچون محصولات پیشین روی کلید Home قرار خواهد داد و برای بهبود عملکرد این سنسور، اندازه‌ی کلید Home کمی بزرگ‌تر خواهد شد، از این‌رو می‌‌توان فقط با قرار دادن انگشت روی سنسور، قفل گوشی‌هوشمند را باز کرد.
سامسونگ در گلکسی S6 امکانات نرم‌افزاری مختلفی را در رابطه با بکارگیری سنسور اثر انگشت در اختیار کاربر قرار خواهد داد. برای مثال می‌توان به امکان باز کردن قفل گوشی‌هوشمند، ورود به حساب‌‌های کاربری در وب‌سایت‌های مختلف، شناسایی حساب کاربری سامسونگ در زمان خرید محصولات و پرداخت از طریق حساب کاربری PayPal اشاره کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۵ موردی که باید در باره‌ی شیائومی بدانید

۴ سال پیش حتی نمی‌دانستیم که شیائومی، موبایل تولید می‌کند. حالا این استارتاپ چینی به یک غول مهار نشدنی تبدیل شده است. غولی که بیش از ۴۵ میلیارد دلار ارزش دارد و با سرعتی باور نکردنی خود را جزو سه تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل کرد. مایل‌ هستید درباره‌ی این شرکت بیشتر بدانید؟
این کمپانی چینی، یک سال و نیم پیش، هوگو بارا - معاونِ ارشدِ اندرویدِ گوگل را جذب کرد. در آن زمان بسیاری تصمیم هوگو بارا را احمقانه فرض کردند چرا که گوگل را به مقصد کمپانی چینیِ ناشناخته، ترک کرده بود. حالا می‌توان او را به خاطر تصمیم آینده‌نگرانه‌اش ستایش کرد؛ چراکه شیائومی به اپلِ دنیای اندروید معرف شده و همه جا صحبت از آن است. این کمپانی این هفته از دو گوشی هوشمند جدید، Mi Note و Mi Note Pro، با سخت‌افزار فوق‌العاده قوی و قیمتی رقابتی رونمایی کرد تا به نبرد مستقیم با آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ برود.
شیائومی همچون شهاب‌سنگی بزرگ بر کشور پهناور خود فرود آمد تا حفره‌ای عظیم در خیمه‌ی اپل و سامسونگ ایجاد کند. هرچند این کمپانی هنوز آنطور که باید و شاید در بازار جهانی حضور نیافته و مردم در بازارِ بزرگی همچون امریکا، علاقه‌‌ای به محصولات این کمپانی نشان نمی‌دهند، اما بعید است که سال آینده نیز شرایط به همین صورت باشد. در حال حاضر شیائومی بیشترین تمرکز را بر روی بازار بسیار بزرگ چین دارد اما سخت در تلاش است تا وارد بازار امریکا و اروپا شود.


چطور Xiaomi تلفظ می‌شود؟
Xiaomi یک کلمه‌ی چینی است و به سختی می‌توان آن را درست تلفظ کرد. هوگو بارا می‌گوید نزدیک‌ترین تلفظ به اسم این شرکت چیزی شبیه به "Show Me" است که البته شو در آن بیشتر شبیه به SHIAO تلفظ می‌شود. شبیه‌ترین چیزی که در زبان ما نزدیک به تلفظ صحیح این کلمه است «شیائومی» است. اما وقتی یک چینی این کلمه را تلفظ کند بعید است متوجه شوید که منظورش همان شیائومی است که ما به زبان می‌آوریم.


شیائومی به چه معنا است؟
شیائومی به معنی Little Rice یا «برنج کوچک» است. شاید دلیل آن‌ها برای انتخاب این نام نشان دادن ارائه محصولات مقرون به صرفه باشد و شاید هم دلیل دیگری داشته باشد.


چطور شیائومی به این شکل رشد کرد؟
این کمپانی گوشی هوشمند برای بازارهای چین، تایوان، سنگاپور و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی ارائه می‌کند. بخش بزرگی از فروش شیائومی بصورت آنلاین انجام می‌شود تا محصولات با حداقل هزینه‌های سربار در اختیار مشتری قرار گیرند. کلیه‌ی قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت نیز توسط تامین‌کنندگان دیگر تهیه می‌شوند تا خود شیائومی درگیر تولید آن‌ها نشود. به این ترتیب شیائومی درگیر مشکلاتی که گریبان‌گیر کمپانی‌های بزرگ است، نمی‌شود؛ مشکلاتی نظیر درگیری پتنت‌ها، رقابت بر سر تولید سخت‌افزار قوی‌تر و ...
این کمپانی به خوبی توانسته است تا برندسازی لازم را مخصوصا در کشور چین انجام دهد. کنفرانس‌های معرفی این شرکت، مملو از مخاطب است و همچون کنسرت‌های بزرگ موسیقی سر و صدا بر پا می‌کنند. شیائومی ارتباط بسیار خوبی با رسانه‌ها دارد و فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد.
شیائومی در زمینه‌ی کسب رضایتِ مشتری نیز عالی عمل می‌کند و مشتریان را در شرایط مختلف تنها نمی‌گذارد. مثلا وقتی اعلام شد که شیائومی اطلاعات مربوط به آدرس کاربران خود را جمع می‌کند در پاسخ به جای اینکه دوپهلو صحبت کند، بصورت مستقیم از مخاطب خود معذرت خواهی کرد و دسترسی‌های اولیه را تغییر داد.
شیائومی برخلاف دیگر تولیدکنندگان چینی، توجه خاصی به بخش نرم‌افزار دارد و مدام در حال بروز رسانی نرم‌افزار محصولات خود است. در واقع شیائومی پس از فروش محصول نیز مخاطب خود را تنها نمی‌گذارد درست مانند شرکت‌های مطرح تولید کننده موبایل. به این ترتیب این کمپانی امکانات مشابه تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌هوشمند را در اختیار مشتری قرار می‌دهد با این تفاوت که قیمت محصول نهایی آن به مراتب پایین‌تر از دیگران است. شاید این مهم‌ترین دلیل محبوبیت شیائومی و موفقیت آن باشد.


چرا به شیائومی، اپلِ چین می‌گویند؟
هرچند مدیرعامل شیائومی از این مقایسه متنفر است. اما شباهت‌هایی بین این دو برند وجود دارد. محصولات شیائومی شباهت زیادی به معادل‌های اپلی دارند. به عنوان مثال Mi Pad این شرکت بسیار شبیه به iPad Mini است و Mi Note ها نیز مستقیما برای رقابت با آیفون ۶ پلاس عرضه شده‌اند. نرم‌افزار این شرکت از نظر ترکیب‌بندی، شکل و شمایل آیکون‌ها و موارد دیگر شبیه به iOS اپل است. اما از نظر قیمت محصولات شیائومی به مراتب ارزان‌تر هستند برای مقایسه Mi Note با قیمت ۳۷۰ دلار و Mi Note Pro با قیمت ۵۲۰ دلار را با آیفون ۶ پلاسِ ۷۰۰ دلاری مقایسه کنید.
گوشی Mi Note Pro از هر نظر به قوی‌ترین سخت‌افزار حال حاضر بازار مجهز شده است و از نظر طراحی ظاهری نیز چیزی کم ندارد. بدنه‌ی آن در قسمت پشت و جلو شیشه‌ای است و بدنه‌ی ۶.۹۵ میلی‌متری آن از آیفون ۶ پلاس یا گلکسی نوت ۴ باریک‌تر است. پس شیائومی موفق به ارائه‌ی سخت‌افزاری شده که از هر نظر قادر به رقابت با بهترین‌های بازار است.


چرا شیائومی به بازار امریکا نیامده است؟
Mi Note فصل آینده به بازار تایوان عرضه شده و پس از آن وارد بازارهای دیگر به جز امریکا می‌شود. شیائومی به بازار امریکا علاقه دارد و قصد دارد امسال محصولات خود را وارد این بازار بزرگ و پر رونق کند. اما ورود به بازار امریکا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تولید انبوه، پشتیبانی از شبکه‌ی LTE و توافق با اپراتورها دارد که هنوز شیائومی برای انجام آن‌ها نیاز به زمان دارد.
از طرفی ورود به بازار امریکا احتمالا با نبردهای پتنتی همراه خواهد شد و از آنجایی که شیائومی یک کمپانی نوپا است هنوز پتنت‌های بسیار کمی در اختیار دارد. این در حالی است که در بازار امریکا قوانین کپی‌رایت به شدت رعایت می‌شوند و کمپانی‌های مانند اپل با هزاران پتنت اجازه‌ی کار به شیائومی را نخواهند داد. پس شیائومی پیش از ورود به بازار امریکا یا اروپا باید محصولات خود را عاری از پتنت‌های نقض شده‌ی دیگر کمپانی‌ها کند.
شیائومی در کنفرانس اخیر خود نشان داد که تنها به بازار گوشی‌های هوشمند چشم ندوخته و در تلاش برای ورود به حوزه‌هایی همچون هوشمند سازی خانه‌ها، گجت‌های پوشیدنی و ابزارهای مرتبط با سرگرمی است. شیائومی زنگ خطری برای کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی موبایل است و روز به روز بخش بزرگ‌تری از بازار را تحت کنترل خود می‌گیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
می‌خواهید مارک زاکربرگ بعدی شما باشید؟

باب دورف که در زمینه آموزش راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کند٬ به همراه استیو بلنک کتاب The Startup Owner's Manual را به رشته تحریر درآورده است. وی به راهنمایی کسانی که در حال راه‌اندازی استارت‌آپ خود در سراسر دنیا هستند، می‌پردازد. در ادامه نکات مختصری را که برگرفته از صحبت‌های باب دورف است با هم می‌خوانیم.
این روزها سیلیکون ولی تبدیل به رویایی برای بسیاری از کارآفرینان جوان شده است. در حال حاضر یک حباب فناوری در این منطقه شکل گرفته و هیچ‌کس بطور دقیق نمی‌داند که این حباب چه زمانی می‌ترکد. برخی از استارت‌آپ‌ها پس از مدتی فعالیت دارای ارزش نجومی شده‌اند. Airbnb با حدود 13 میلیارد دلار ارزش، Uber حدود 41 میلیارد دلار، اسنپ‌چت 10 میلیارد دلار و دراپ‌باکس 10 میلیارد دلار برخی دیگر از استارت‌آپ‌ها از این دسته‌اند.
بسیاری از دانشجویان٬ دنیای فناوری را بسیار هیجان انگیز می‌دانند و با دیدن موفقیت استارت‌آپ‌ها و البته شهرت و محبوبیت کار آفرینان موفق در دنیا٬ دوست دارند به عنوان یک کارآفرین شناخته شوند. اما در این بین یک مسئله مهم وجود دارد؛ دنیای استارت‌آپ‌ها سرشار از افرادی است که تنها با دیدن موفقیت برخی از چهره‌های سرشناس وارد میدان می‌شوند ولی هیچگاه متوجه نمی‌شوند که موفقیت یک استارت‌آپ نیازمند پشتکار، بهبود استارت‌آپ و البته صرف انرژی زیاد است.
بسیاری از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها که دوره آموزشی کسب‌و‌کارهای کوچک را می‌گذرانند با اولین واکنش‌های سردی که از مشتریان یا کاربران در مورد ایده‌ی بزرگ خود می‌بینند، مأیوس شده و به سرعت و بی سر و صدا میدان رقابت را ترک می‌کنند. بسیاری از کارآفرینان دوست دارند روزی شبیه مارک زاکربرگ شوند ولی خیلی زود این اشتیاق آنها به سردی می‌گراید.
یک شرکت سرمایه‌گذاری معتبر اعلام کرده که هر سال، فقط شاهد ظهور 12 شرکت خوب و موفق در آمریکا هستیم که البته از این بین برخی از آنها در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها یا موارد دیگر فعالیت می‌کنند که به طور مستقیم با فناوری اطلاعات ارتباطی ندارند.
از این رو بسیاری از کسانی که بدون پشتکار لازم شروع به راه اندازی یک استارت‌آپ کرده‌اند بعد از مدتی جذب بازار کار شده و در شغل‌های معمولی و سنتی با بیمه و قوانین رایج کشور مشغول به کار می‌شوند، این همان جایی است که 99 درصد مردم به آن تعلق دارند. در این شرایط فضا برای کارآفرینانی که ایده‌، انگیزه‌ و رویاهای بزرگی دارند باز می‌شود تا شرکت خود را بسازند.


آیا برای بیش از 90 ساعت کار در هفته آمادگی دارید؟
اگر جزو کارآفرینان مشتاق و با انگیزه‌ای هستید که تحمل 90 ساعت کار در هفته و البته رویارویی با شکست‌های زیادی را ندارید، در این صورت پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر رزومه خود را بنویسید و برای جاهای مختلف ارسال کنید، شاید یک کار عادی نصیب‌تان شود.
اگر خود را وقف استارت‌آپی کرده‌اید که یک ایده‌ی تکراری است و روح جدیدی در آن دمیده نشده آن را رها کنید. کار جالبی انجام دهید که شرکت شما را از سایرین متمایز کند و ارزش دائمی برای شما به ارمغان بیاورد. نکته مهمی که وجود دارد این است که باید کسانی را که در مورد ایده شما صحبت می‌کنند، بپذیرید و با آنها صحبت کنید، چیزی بسازید که میلیون‌ها نفر شوق استفاده از آن را داشته باشند نه هزاران نفر، محصولی که سال‌های متمادی مورد استفاده قرار گیرد٬ نه فقط چند ماه.


آیا واقعا به این همه اَپ بازی نیاز داریم؟
به نظر شما دنیای امروزی به چه تعداد اَپلیکیشن بازی نیاز دارد؟ از بین 1.3 میلیون نرم‌افزاری که تا ماه جولای سال 2014 در آیتونز موجود بود، بیش از 200,000 بازی و بیش از 8000 نرم‌افزار برای دستور پخت غذا وجود داشت.
آیا واقعا هنوز هم هستند کسانی که با دیدن یک نرم‌افزار جدید دستور غذا، بازاریابی از طریق وب و سرمایه‌گذاری شخصی که فقط سه یا چهار ویژگی جدید دارند، ذوق‌زده شوند؟ بسیاری از نرم‌افزارهایی که می‌خواستند با اضافه کردن برخی ویژگی‌ها جایگزین LinkedIn شوند و در زیر مجموعه‌ای از برخی تجارت‌ها فعالیت کنند، شکست سنگینی را متحمل شدند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها واقعا ویژگی که باعث تمایز آنها شود، ارائه نمی‌کنند.
ارزش زیاد برخی از استارت‌آپ‌ها پاداش رشد نجومی این استارت‌آپ‌ها است. فیسبوک، گوگل و eBay نمونه‌های موفقی از این استارت‌آپ‌ها است. متاسفانه تعداد استارت‌آپ‌هایی که چنین رشد نجومی بین کاربران و البته رشد سریع در ارزش خود را تجربه می‌کنند و می‌توانند آن را حفظ کنند، زیاد نیست.
به خاطر دارید که Myspace به چه سرعتی وارد بازار دنیا شد و با چه سرعتی به فراموشی سپرده شد؟ چه اتفاقی برای رشد سریع کاربران توییتر، Groupon و Livingsocial افتاد؟ وقتی فروشندگان و خریداران به Goupon باز نگشتند، ارزش سهام آن از 30 دلار به 8 دلار کاهش پیدا کرد. آمازون متوجه شده است که همیشه نمی‌تواند به عنوان یک خرده‌فروش فعالیت کند از این رو چاره کار را در گسترش فعالیت خود در زمینه‌های دیگری مانند خدمات وب آمازون، تولید محتوا، پلت‌فرم‌های انتشاراتی و البته سیستم‌های جدید تحویل کالا دیده و مشابه این اتفاق برای گوگل رخ داده است. این شرکت شاهد کاهش درآمدهای تبلیغاتی خود از موتور جستجویش است از این رو با سرمایه‌گذاری در تجارت‌های مختلف از جمله یوتیوب، سیستم عامل اندروید، خودروهای بدون سرنشین و غیره از امروز به فکر درآمدزایی در آینده است.
طبق اعلام بنیاد Kauffman که در زمینه حمایت از کارآفرینان در آمریکا فعالیت می‌کند، سال 2013 هر ماه حدود 476,000 کسب‌و‌کار جدید در آمریکا ایجاد شده است که در زمینه‌های مختلفی از سالن‌های آرایش مو گرفته تا استارت‌آپ‌های فناوری فعالیت می‌کردند. در حالی که کسب‌و‌کارهای جدید میزان اشتغال را در اقتصاد یک کشور بالا می‌برند ولی نرخ شکست این کسب‌و‌کارهای نیز بالا است. در این میان تعداد کسب و کارهایی که بعد از گذشت چند سال هنوز پا بر جا می‌مانند پایین است.
اما اگر قصد کارآفرینی دارید این پیشنهاد را از طرف ما پذیرا باشید؛ چه بخواهید یک پیتزا فروشی راه بیاندازید یا قصد راه‌اندازی شرکتی به عظمت آمازون را داشته باشید، به خاطر داشته باشید که شرکت‌هایی که در تجارت خود موفق باقی می‌مانند، بر اساس راه حل‌های مبتکرانه‌ای بنا شده‌اند و مشکلاتی را که میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا با آن‌ها درگیر هستند، شناسایی می‌کنند. همین مردم (منظور ما سرمایه‌گذاران در تجارت شما، مشاوران و استادان شما نیست) همان کسانی هستند که گره از کار تجارت‌ شما با صرف پول و وقت خود باز می‌کنند. به نظر می‌رسد اگرچه این روزها شاهد معرفی استارت‌آپ‌های زیادی هستیم ولی تعداد استارت‌آپ‌هایی که واقعا برای رشد و بقای خود بجنگند و البته کارآفرینانی که به قول استیو جابز تلاش کنند تا در مقابل کارآفرینان قدیم شرمنده نشوند، چندان زیاد نیستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل برای ساخت خودروهای‌هوشمند با خودروسازان مطرح جهان همکاری می‌کند

تولید خودروهای‌هوشمند موضوعی است که این روز‌ها بصورت جدی توسط کمپانی‌های مختلف دنبال می‌شود و گوگل نیز به‌عنوان یک کمپانی بزرگ در زمینه‌ی فناوری، حضور پررنگی در این حوزه داد. این کمپانی اخیرا به مذاکره با خودروسازان مطرح جهان پرداخته که هدف از آن حضور خوردوهای هوشمند در خیابان‌ها تاسال ۲۰۲۰ است.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از متخصصان گوگل، این کمپانی مذاکراتی با خودروسازان مطرح جهان انجام داده و گروهی از تولیدکنندگان قطعات را نیز برای تسریع امر تولید تجاری خودروهای هوشمند بدون راننده تا سال ۲۰۲۰ گرد هم آورده است.
کریس اورمسان، مدیر پروژه‌ی خودروی بدون راننده‌ی گوگل در این خصوص گفت:
نداشتن مذاکره با خودروسازان مطرح جهان٬ بزرگ‌ترین اشباهی بود که ما می‌توانستیم انجام دهیم. کمپانی‌های خودروسازی قادرند در زمینه‌ی تولید خودروهای هوشمند بسیار یاری کننده باشند.
براساس اطلاعات ارائه شده این خودروسازان شامل جنرال‌موتورز، فورد، تویوتا، دایملر و فولکس‌واگن هستند.
اورمسان اضافه کرد:
در صورتی که ما ادعای ساخت خودروهای هوشمند را به تنهایی مطرح کنیم، بسیار متکبرانه خواهد بود.
گوگل هنوز اعلام نکرده که چگونه در فرآیند تولید خودروهای هوشمند شرکت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل خود خودروی هوشمند بدون راننده تولید می‌کند یا با همکاری سایر خودروسازان، بستر نرم‌افزاری سیستم هوشمند را توسعه می‌دهد.
سال گذشته‌ی میلادی گوگل از خودروی بدون راننده‌ی خود رونمایی کرد که توسط متخصصان کمپانی Roush‌ در شهر دیترویت، قلب خودروسازی آمریکا طراحی و تولید شده بود.
جان لاکنر، مدیر بخش فناوری جنرال‌موتورز روز دوشنبه در اظهار نظری گفت:
جنرال‌موتورز آماده است تا با گوگل در زمینه‌ی تولید خودروهای هوشمند بدون راننده همکاری کند.
اورمسون در اظهار نظر خود مبنی بر تولید و عرضه‌ی خودروهای هوشمند در پنج ساله آینده، احتمال بروز مشکلات به موجب قوانین ایالتی را بسیار کمرنگ خواند. وی این سخنان را در واکنش به گفته‌های ایلان ماسک انجام داد. ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا موتور در جریان کنفرانس Automotive News World اعلام کرد که احتمالا به دلیل وجود مشکلات قانونی، استفاده از خودروهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد.
اورمسان به این نکته اشاره می‌کند که گوگل در حال توسعه و بهبود سیستم‌ها و کامپوننت‌های مورد نیاز در خودروهای‌هوشمند با همکاری سایر کمپانی‌ها است. از جمله‌ی این کمپانی‌ها که در زمینه‌ی تولید قطعات فعال هستند می‌توان به کانتیننتال، رابرت بوش، زِد اِف و ال‌جی الکترونیکس اشاره کرد. گوگل در خودروی مفهومی هوشمند خود از تراشه‌ی تولید شده توسط انویدیا استفاده کرده بود. همانطور که در نمایشگاه CES 2015 نیز مشاهده کردید، انویدیا محصولات متنوعی را برای خودروسازان در این نمایشگاه معرفی کرد. در حال حاضر انویدیا تراشه‌های مورد نیاز کمپانی‌‌هایی چون آئودی و مرسدس‌بنز را تامین می‌کند.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط کانتیتنتال، این کمپانی آلمانی مذاکرات با گوگل را برای تولید شماری از قطعات مورد نیاز خودروهای هوشمند از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز کرده است. از جمله‌ی قطعات تولیدی مورد نظر می‌توان به تایرها و بخشی از قطعات مکانیکی و الکترونیکی مورد نیاز در خودروها اشاره کرد.
گوگل در آینده‌ی نزدیک مجموعه‌ای از خودروهای‌هوشمند بدون راننده‌ی خود را برای تست روانه‌ی بازار خواهد کرد. گوگل به تازگی نمونه‌ی آزمایشی خودروی هوشمند خود را رونمایی کرده که در ظاهر شبیه فیات ۵۰۰ است. این خودرو مهم‌ترین المان‌های کنترلی خودروهای هوشمند را از قبیل پدال گاز و ترمز و همچنین فرمان ندارد.
اورمسان با اشاره به معرفی خودروی هوشمند مفهومی مرسدس‌بنز که در جریان نمایشگاه CES 2015 با نام F015 معرفی شد، طراحی ظاهری خودروی گوگل را نشان‌دهنده‌ی ظاهر خودروی گوگل نخواند. وی با اشاره به ظاهر هواپیماهای امروزی در مقایسه با اولین نمونه‌ی توسعه یافته توسط برداران رایت، نوید طراحی بهتری را در آینده برای خودورهای هوشمند داد.
اورمسان عنوان کرده که خودروهای‌هوشمند بدون راننده می‌توانند تحول عظیمی را در صنعت حمل و نقل ایجاد کنند. با استفاده از این امکان افرادی که به دلایلی چون نابینایی، ناتوانی جسمی و موارد دیگر توانایی رانندگی ندارند، می‌توانند بدون نیاز به دیگران از خودرو استفاده کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 45 از 55:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA