انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 46 از 55:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
وان‌پلاس ۲ با صفحه‌ی نمایش 4K و تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ همراه می‌‌شود

از چندی پیش کمپانی چینی وان‌پلاس روی نسل جدید گوشی‌هوشمند پرچمدار خود کار می‌کند. آخرین شنیده‌ها حاکی است که وان‌پلاس ۲ از وجود تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپ‌‌دراگون ۸۱۰ و صفحه‌ی نمایش 4K بهره خواهد برد.
چندی پیش بنیان‌گذار وان‌پلاس اعلام کرد که این کمپانی در حال کار روی نسل جدید پرچمدار خود است. وی با اشاره به این موضوع اعلام کرد که این گوشی‌هو‌شمند کاربران را متعجب خواهد کرد. کارل‌پی هچنین به این نکته اشاره کرد که اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش وان‌پلاس ۲ تغییر یافته است. با توجه به سخنان کارل‌پی، برخی گمانه‌ها حکایت داشتند که در وان‌پلاس ۲ از یک صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده خواهد شد.
پیش از این شایعاتی مبنی بر استفاده از اسنپدراگون ۸۰۵ به‌عنوان پردازنده‌ی این گوشی‌هوشمند مطرح بود، حال آنکه شایعات جدید گویای استفاده از تراشه‌ی ۶۴ بیتی کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است. در کنار این تراشه‌ی قدرتمند می‌توان انتظار داشت که از یک حافظه‌ی رم چهار گیگابایتی به‌همراه باتری ۳٫۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مورد استفاده قرار گیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اکسپریا زد 4 سونی در ژاپن ثبت شد

امروز اسنادی از بخش سونی موبایل بدست آمده که نشان می‌دهد گوشی هوشمند اکسپریا Z4 در کمیته‌ی تحقیقات رادیویی ژاپن به ثبت رسیده است.
در این اسناد مشخصات فنی اکسپریا زد ۴ سونی فاش نشده است اما از نظر ارتباطات رادیویی می‌دانیم که این گوشی از بلوتوث کلاس ۱، امکان ارتباط VoLTE (صدا بر روی بستر LTE)، وای-فای 802.11b/g/n و NFC و GPS پشتیبانی می‌کند.
انتظار داریم اکسپریا زد ۴ در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون رونمایی شود. احتمالا این گوشی به پردازنده‌ی جدیدتر، صفحه‌نمایش درخشان‌تر و باتری قوی‌تر مجهز خواهد شد. شایعات به ماژول دوربین جدیدتر اشاره دارند. سونی جزو مهم‌ترین تولیدکنندگان سنسور دوربین در دنیا است که اکثر گوشی‌های هوشمند دنیا نیز از سنسورهای ساخت این شرکت در محصولات خود بهره می‌برند. حال سونی قصد دارد از یک ماژول قدرتمند در محصول جدید خود استفاده کند.
پیش از این شایعه شده بود که سونی از صفحه نمایش ۵.۲ اینچ، دوربین ۱۶ مگاپیکسل در پشت و دوربین ۲ مگاپیکسل در جلوی اکسپریا زد ۴ بهره خواهد برد. پردازنده‌ی این گوشی نیز Snapdragon 810 خواهد بود. شکی در این نیست که سونی اندروید آبنبات چوبی را در اکسپریا زد ۴ به کار خواهد گرفت اما هنوز مشخص نیست که رابط کاربری اختصاصی این شرکت دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر.
اکسپریا زد ۴ برای رقابت با گلکسی اس ۶ و پس از آن ال‌جی جی ۴ روانه‌ی بازار خواهد شد و باید دید سونی در مقابل رقبای خود چطور ظاهر می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایلان ماسک مسیر آزمایشی هایپرلوپ را در تگزاس خواهد ساخت

ایلان ماسک مولتی میلیاردر عرصه‌ی فناوری است که همچنان به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی تحقق آرزوهای خود در عرصه‌ی فناوری ادامه می‌دهد. وی روز جمعه خبر از احداث مسیر آزمایشی هایپرلوپ (Hyperloop) در ایالت تگزاس داد.
به نظر می‌رسد عطش ایلان ماسک برای تحقق ایده‌هایی که در ذهن دارد، هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد. وی ابایی از سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری در پروژه‌های خود ندارد و مصرانه درصدد رسیدن به طرح‌هایی است که بصورت استادانه‌ای پرورش داده است. تلاش برای ساخت موشک‌های چند بار مصرف برای سفر به فضا و تحقق آرزوی دیرینه‌ی انسان برای ساخت شهر در مریخ با تاسیس کمپانی اسپیس‌ایکس و تولید خودروهای الکتریکی با نگاهی به تولید خودروهای هوشمند بدون راننده تحت کمپانی تسلا از جمله‌ی مواردی است که وی آن‌ها را به مرحله‌ی اجرا رسانده است. البته در این بین نباید فعالیت اخیر وی در تاسیس یک شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای را از یاد برد که به تنهایی یک سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری را می‌طلبد.
جمعه‌ی گذشته ماسک خبر از ساخت مسیر آزمایشی هایپرلوپ در تگزاس داد. هایپرلوپ شبکه‌ای ارتباطی متشکل از لوله‌های ارتباطی است که واگن‌ها در آن با فشار هوا و سرعتی بیش از سرعت صوت حرکت خواهند کرد. ماسک مسیر آزمایشی تگزاس را برای برگزاری رقابت‌هایی در این حوزه بین دانشگاه‌های مختلف احداث می‌کند. این امر علاوه بر ایجاد بستری برای تحقیقات دانشمندان و دانشجویان، به پیشبرد اهداف طرح هایپرلوپ ماسک نیز کمک خواهد کرد که روز به روز به بهره‌برداری تجاری از آن نزدیک شود. ایلان ماسک در این رابطه سندی ۵۷ صفحه‌ای را نیز در توضیح طرح خود منتشر کرده است. ماسک در نظر دارد تا شبکه‌ی تونلی خود را بین شهر‌های مهم آمریکا گسترش داده و زمان مورد نیاز برای سفر بین شهرها را کاهش دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۶۰ درصد آب مرده‌ی ساختمان‌های مسکونی ایران ‍تصفیه می‌شود

یک محقق ایرانی از دانشگاه امیرکبیر موفق به طراحی سیستم بهینه‌سازی مصرف آب شد؛ این سیستم می‌تواند ۶۰ درصد آبِ مرده‌ی یک ساختمان مسکونی را جهت مصارف دیگر تصفیه کند.
اصغر غلامی - دانشجوی مهندسی برق رشته‌ی مدیریت انرژیِ دانشگاه امیرکبیر، مجری طرح «سیستم بهینه‌سازی مصرف آب» در گفتگو با خبرنگار مهر گفته است:
این سیستم در ساختمان‌های مسکونی پیاده‌سازی می‌شود، به طوری‌ که آب‌های مرده غیرِ آلوده را تا ۶۰ درصد مورد تصفیه قرار می‌دهد. در این سیستم از یک فیلتر ترکیبی الکتریکی شیمیایی استفاده شده که آب مرده مانند آبِ خروجی از ظرفشویی را مورد تصفیه قرار می‌دهد و این آب می‌تواند برای آبیاری، شستشوی جداول خیابان‌ها و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار گیرد.
غلامی با بیان اینکه در واقع هدف از اجرای این طرح کاهشِ تولیدِ آب خالص است تا در آینده با بی آبی در کشور مواجه نشویم، اظهار داشت:
در این طرح، آبِ خروجی از سینک آشپزخانه و ظرفشویی، روشویی و حمام همچنین آب‌های خروجی جهت شستشوی کف و نظافت، آب‌های گلخانه، تعویض آکواریوم به طبقه پایین هدایت شده و سپس از فیلترهای طراحی شده مخصوص این طرح عبور کرده و پس از حذفِ چربی، بو و مواد آلاینده و شوینده محلول در آن، تبدیل به آب قابل استفاده می‌شود.
این آب غیر شرب است و از آب این مخزن می‌توان برای شستشوی حیاط، پارکینگ، آبیاری گیاهان و گل‌های باغچه، شستشوی ماشین‌های داخل پارکینگ استفاده کرد. البته آب‌های اضافی چندین مجتمع در یک منطقه باهم در یک مخزن بزرگتر جمع شده و از آن می‌توان برای آبیاری چمن و گل‌های داخل پارک، خیابان برای آبیاری درختان حاشیه خیابان و شیرهای آتش نشانی در کنار خیابان ها یا بلوار ها و فروش آب به تانکرهای خدماتی استفاده کرد. در این طرح آب حمام دستشویی و ظرفشویی موجود در کل ساختمان از طریق یک لوله ی مشترک جمع شده و طراحی فیلتری در سطح بزرگتر، می‌تواند از طریق پمپ، سیفون‌ها را با آب تصفیه شده پر کند.
غلامی با اشاره به اینکه نتایج حاصل از فاز مطالعاتی در مجتمعی ۱۵۰ واحدی در محدوده ی ونک، عملیاتی شده افزود:
به کارگیری این موضوع نشان داده که متوسط صرفه‌جویی 835 مترمکعب و میزان متوسط ذخیره ی آب 2391 مترمکعب است و سود آوری بعد از دو سال در صورت فقط اجرای یک پروژه 70 میلیون تومان می‌شود. همچنین زمان بازگشت سرمایه به ما از ابتدا تا انتهای پروژه ناچیز است و پس از اجرای طرح سرمایه گذاری ما برمی‌گردد.
کارشناسان بحران آب می‌گویند، ایران در حال تبدیل شدن به موقعیتی خطرناک برای ساکنان بسیاری از شهرها، به ویژه کلان شهرها است. بنابراین برای رفع این مشکل فقط هشدار و اصلاح الگوی مصرف یا افزایش قیمت مناسب عملی نیست و نیاز به راه حل های فنی کاربردی کاملا محسوس است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چین درصدد استخراج هلیوم از ماه است

چین در نظر دارد تا برای استخراج ایزوتوپی کمیاب از هلیوم، ماه را مورد کاوش قرار دهد. به بیان بهتر این کشور در سطح ماه اقدام به تاسیس معدن خواهد کرد. اما آیا چین به دور از بحث‌های فنی، اجازه‌ی چنین کاری را دارد؟
براساس اطلاعات منتشر شده چینی‌ها در نظر دارند تا معادنی را برای استخراج هلیوم-۳ که یکی از ایزوتوپ‌های کمیاب هلیوم است، در سطح ماه تاسیس کنند. با استفاده از این ایزوتوپ فرآیند تولید انرژی هسته‌ای متحول خواهد شد. این نوع از هلیوم از هلیوم-۴ که در سطح زمین می‌توان به وفور یافت، متفاوت است. هلیوم-۳ از وجود دو پروتون در کنار یک نوترون بهره می‌برد. با استفاده از هلیوم-۳ می‌توان از طریق هم‌جوشی هسته‌ای، انرژی پاک هسته‌ای را تولید کرد.
نایاب بودن این ایزوتوپ خاص روی زمین باعث شده تا ارزش آن بسیار بالا باشد، بطوریکه هر گرم از آن ۱۰۰۰ دلار قیمت داد که از این‌رو قیمت یک تن هلیوم-۳ یک میلیارد دلار برآورد می‌شود. اگرچه این ماده در روی زمین نایاب است، اما تخمین زده می‌شود که کره‌ی ماه در حدود یک تا پنج تن از این ماده را در خود جای داده باشد. قطب‌های مغناطیسی موجود در کره‌ی زمین هلیوم-۳ را منحرف می‌کنند، اما چنین قطب‌هایی در کره‌ی ماه وجود ندارند و این موضوع منجر به این شده تا این ایزوتوپ به وفور در سطح کره‌ی ماه یافت شود.
در فرآیند استخراج هلیوم-۳ از سطح ماه، چالش‌های متعددی وجود دارد. در درجه‌ی اول آیا چین اجازه‌ی استخراج منابع از کره‌های دیگر را دارد؟ استخراج هلیوم-۳ نیازمند انجام فرآیند‌های استخراج بزرگی است که طی آن‌ میلیون‌ها تُن خاک باید جابجا شود. چین مصرانه در پی اجرای برنامه‌ی فضایی خود برای ارسال فضاپیما به چین و جمع‌آوری نمونه‌هایی از خاک این قمر در سال ۲۰۱۷ میلادی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بلومبرگ: اچ‌تی‌سی در MWC 2015 از وان M9 و ساعت‌هوشمندش رونمایی می‌کند

اچ‌تی‌سی با ارسال دعوت‌نامه‌های کنفرانس خود که دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد، ظاهرا در کنگره‌ی موبایل بارسلون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اچ‌تی‌سی در این مراسم نسل جدید پرچمدار خود را به‌همراه یک ساعت‌هوشمند معرفی خواهد کرد.
بلومبرگ با انتشار گزارشی در مورد کنفرانس اچ‌تی‌سی که دهم اسفند ماه و یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره‌ی موبایل بارسلون برگزار خواهد شد، خبر از معرفی نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی و یک ساعت‌هوشمند توسط این کمپانی تایوانی داده است. براساس اطلاعات ارائه شده، اچ‌تی‌سی نسل جدید گوشی‌هوشمند پرچمدار خود را با نام M9 و براساس الگوهای طراحی نسل‌‌های پیشین در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد.
به گزارش بلومبرگ، دوربین پشتی این گوشی‌هوشمند از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. البته استفاده از این سنسور به‌معنای کنار گذاشتن فناوری اولتراپیکسل توسط اچ‌تی‌سی نیست. همچنین اچ‌تی‌سی در دوربین جلوی گوشی از پیکسل‌های بزرگ استفاده کرده که ارمغان آن ثبت تصاویر خوب در محیط‌های تاریک است. بلومبرگ تراشه‌ی مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند را اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی اعلام کرده است. همچنین باید به استفاده از فناوری صوتی دالبی ۵.۱ و همچنین رابط کاربری سنس ۷ اچ‌تی‌سی اشاره کرد.
با وجود اینکه اطلاعات کمی در مورد ساعت‌هوشمند اچ‌تی‌سی منتشر شده، اما بلومبرگ پیش‌بینی کرده که تایوانی‌ها از اولین ساعت‌هوشمند خود در جریان این کنفرانس رونمایی خواهند کرد. براساس اطلاعات منتشر شده اچ‌تی‌سی برای تولید این ساعت‌هوشمند با کمپانی Under Armour که در حوزه‌ی مد و فشن فعالیت می‌کند، همکاری کرده است. این دو کمپانی در نمایشگاه CES 2015 خبر از همکاری با یکدیگر دادند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت نمونه‌ی اولیه دیسک‌های سخت کوانتومی

پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه اوتاگو نیوزلند نمونه‌ی اولیه‌ هارد دیسکی را ساخته‌اند که از فناوری کوانتومی بهره می‌برد و می‌تواند در زمینه‌ی امنیت اطلاعات و رمزنگاری دور دامنه تحول عمیقی ایجاد کند.
این پژوهشگران با استفاده از عنصر کمیابی به نام یوروپیوم که در بلور ایتیریوم ارتوسیلیکات محصور شده با دستیابی به ابزار ذخیره سازی کوانتومی که قادر به نگهداری حالت کوانتومی خود به مدت 6 ساعت بود تمامی رکوردهای پیشین در زمینه‌ی ذخیره سازی اطلاعات به روش کوانتومی را شکستند.
رمزنگاری کوانتومی هم اکنون تنها قادر به انتقال اطلاعات به روشی بسیار امن تنها در فاصله‌های بسیار کوتاه تا حدود 100 کیلومتر به دلیل ناپایداری نگهداری اطلاعات به این شیوه است. با این حال پژوهشگران موفق شده‌اند این مرز را تا حد بسیار زیادی گسترش دهند و قابلیت‌های ذخیره سازی بی سابقه‌ای را به دست آورند.
به عقیده‌ی این پژوهشگران انتقال اطلاعات کوانتومی در تمام دنیا به زودی امکان پذیر خواهد شد. مشکل کنونی بر سر راه این روش نگهداری امن اطلاعات ناپایداری و شکننده بودن حالات کوانتومی در حد زمان‌های بسیار کوتاه میلی ثانیه‌ای است که با استفاده از این فناوری جدید می‌توان انتظار انقلابی در انتقال اطلاعات کوانتومی را داشت.
برخلاف شبکه‌های ارتباطات الکترونیکی معمول که در طول مسیر‌های طولانی انتقال، سیگنال از طریق تقویت کننده‌های راهبردی تقویت می‌شود در ارتباطات کوانتومی نیاز به حافظه‌های کوانتومی است که بتوانند اطلاعات را با خود حمل کنند. این حافظه‌ها از جنس ماده کیوبیت خوانده می‌شوند و در گره‌های نگهداری قرار دارند. این کیوبیت‌ها به صورت سری از طریق مسیرهای نوری به هم متصل شده‌اند و وظیفه‌ی انتقال اطلاعات کوانتومی را بر عهده دارند.
متاسفانه در این روش باید از روش‌های درهم تابیده بهره برد چرا که هر گونه تلاش برای تقویت اطلاعات کوانتومی منجر به اضافه شدن نویز به اطلاعات و حتی از بین رفتن کامل حالت اسپین اطلاعات خواهد شد (توجه کنید که این ویژگی خود امنیت بالای این اطلاعات را هم به نوعی تضمین می‌کند). به همین دلیل است که برای انتقال اطلاعات کوانتومی از شبکه‌ای بزرگ از واحدهای حافظه استفاده می‌شود که خود مشکلات بعدی در پایداری و قابل اتکا بودن انتقال این اطلاعات را فراهم می‌آورند.
با توجه به مشکلات شرح داده شده به سادگی می‌توان دریافت که ساخت چنین شبکه‌ای در دنیای ارتباطی ما که مسلتزم انتقال اطلاعات در مسافت‌های بسیار طولانی است از دید مهندسی بسیار دشوار بوده و صرفه‌ی اقتصادی نخواهد داشت بنابر این باید تا جای ممکن پایداری و اتکا پذیری واحد‌های حافظه‌ای را بهبود بخشید تا امکان انتقال اطلاعات در مسافت‌های طولانی به روش کوانتومی وجود داشته باشد. کریستالی که در این پژوهش به دست آمد به گونه‌ای است که میزان اطلاعات حذف شده در آن از سامانه‌های انتقال اطلاعات لیزری بهتر خواهد بود.
اگرچه دانشمندان هنوز قادر به نوشتن یک کیوبیت کامل نیستند ولی می‌توانند هم اکنون حالت کوانتومی اسپین هسته‌ای فوتون دربلور ایتریوم ارتوسیلیکات را به وسیله‌ی لیزر تغییر دهند. این حالت کوانتومی سپس به مدت شش ساعت در دمای دو کلوین و میدان مغناطیسی ثابت و متغیر یک تسلا باقی خواهد ماند. دو میدان اعمالی روی این بلور اسپین یوروپیوم محصور شده را از محیط خارجی ایزوله کرده و مانع از درز کردن اطلاعات به بیرون خواهند شد.
تا امروز بشر قابلیت کندوکاو به این شکل در دنیای گره خوردگی کوانتومی را در فواصل دور نداشته است. با دستیابی به امکان بررسی چنین تئوری‌هایی باید در انتظار ماند تا صحت کامل تئوری‌های کوانتومی و مکانیک کوانتومی در عمل اثبات شود.
حاصل این پژوهش در نشریه‌ی علمی معتبر Nature به چاپ رسیده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روبات ایساک برای ساخت کامپوزیت‌های پیشرفته به ناسا می‌پیوندد

انقلاب روبات در ناسا همچنان ادامه دارد و روبات (Integrated Structural Assembly of Advanced Composites (ISAAC که قرار است آخرین محصول این تحول باشد برای ساخت کامپوزیت‌های سبک‌تر و البته مستحکم‌تر در صنایع فضایی ساخته شده است.
در اصل روبات ISAAC قرار است تنگناهای موجود در صنعت ساخت مواد کامپوزیتی که هم اکنون بر سر راه مهندسان قرار گرفته را برطرف کند. به گفته‌ی برایان استوارت٬ مدیر پروژه شبیه سازی و تحلیل ساختاری مواد کامپوزیتی٬ تاکنون امکانات خوبی در دسترس مهندسان قرار گرفته است٬ اما در زمینه‌ی ساخت کامپوزیت‌ها شاهد پیشرفت‌ قابل ملاحظه‌ای نبوده‌ایم. ابزار مورد نیاز در این زمینه ماشینی انعطاف‌پذیر، همه کاره و سریع برای ساخت بود.
راه حلی که برای این مشکل طراحی شده منجر به ساخت ایساک شد. ایساک از ابتدا در صنایع روباتیک KUKA مورد استفاده قرار گرفت. این روبات قادر است با سر بزرگ، جداشدنی و دیسک مانند خود تا 16 قرقره از انواع مختلف الیاف کربن را روی خود حمل کند. این کار به ایساک اجازه می‌دهد که نه تنها به سرعت بین مواد مختلف جابجا شود بلکه می‌تواند در صورت نیاز سر خود را تعویض کرده و از مواد دیگری استفاده کند.
جالب است بدانید که این الیاف با رزین‌های پخت شونده‌٬ آغشته شده‌اند. بیشتر صنایع ساخت کامپوزیت این الیاف را در سه زاویه‌ی 0، 45 و 90درجه به کار می‌برند که البته ایساک به لطف بازوی متحرک و سر دیسک مانند خود می‌تواند این الیاف را به اشکالی بسیار پیچیده و مختلف جای‌دهی کند ضمن اینکه می‌تواند به سادگی بین مواد مختلف جابجا شود تا کامپوزیت نهایی سبک‌تر و قوی‌تر باشد. ساخت چنین کامپوزیت‌هایی برای صنایع هوایی که مستلزم نهایت ایمنی با کمترین قیمت ممکن هستند بسیار حیاتی است.
به گفته ناسا این تنوع پذیری و انعطاف بالای ایساک نه تنها امکان ساخت کامپوزیت‌های بهتری را به مهندسان می‌دهد بلکه سرعت ساخت نمونه‌های اولیه را نیز به شدت افزایش می‌دهد. هم اکنون تیم سازنده در پی آن هستند که بتوانند گستره‌ی کاری این روبات غول آسا را به اجزای فلزی سازه نیز گسترش دهند تا این ربات بیش از پیش در زمینه‌ی ساخت قطعات مورد استفاده در صنایع هوایی به کار آید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ادوارد اسنودن: NSA پیش از حمله به سونی پیکچرز، هکر‌های کره‌ای را تحت نظر داشت

چندی پیش کمپانی سونی‌پیکچرز مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفت و از آن پس مقامات مسئول انگشت اتهام را به سمت کره‌ی شمالی نشانه رفتند. ادوارد اسنودن با افشای اطلاعاتی اعلام کرد که دولتمردان آمریکا براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط NSA در چهار سال اخیر، کره‌ی شمالی را متهم کرده‌‌اند.
براساس گزارش منتشر شده توسط نیویورک‌تایمز که مبتنی بر اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن تنظیم شده، آژانس امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی در اجرای بخشی از برنامه‌ی امنیتی خود برای تحت نظر گرفتن فعالیت‌های هکر‌های کره‌ی شمالی یک ویروس مخرب را منتشر کرده است. براساس اطلاعات حاصل از این روش، آمریکایی‌ها انگشت اتهام را به سمت کره‌ی شمالی نشانه گرفته‌اند. این گزارش نحوه‌ی انجام کار و موفقیت کره‌ای را نیز تشریح می‌کند.
براساس اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار نیویرک تایمز قرار داده‌اند، هکر‌های کره‌ای عملیات نفوذ در سرورهای سونی پیکچرز را در در ماه سپتامبر پس از ورود به شبکه‌ی این کمپانی آغاز کرده‌اند. هکر‌ها توانسته‌اند از طریق حملات موسوم به فیشینگ مجوز ورود به شبکه‌ی سونی پیکچرز را به دست بیاورند. آژانس امنیت ملی آمریکا کرم‌های مخرب را با استفاده از ایمیل‌های آلوده برای هکر‌ها ارسال کرده و موفق به ردیابی عملکرد آن‌ها شده‌اند، اما هکر‌ها بدون اطلاع از مقامات امنیتی آمریکایی موفق به نفوذ به شبکه‌ی سونی پیکچرز شده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات، کرم مربوطه اطلاعاتی را در این مورد برای NSA‌ ارسال نکرده است. هکرهای سونی دو ماه در شبکه‌ی این کمپانی به تحقیقات خود ادامه داده و حمله‌ی اصلی را در ماه نوامبر عملی کرده‌‌اند.
آمریکایی‌ها مدت کوتاهی پس از انجام حمله، کره‌ شمالی را متهم کردند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط جیمز کامی، یکی از افسران اف‌بی‌آی، IP آدرس‌های مورد استفاده برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها، در میان مجموعه‌ی IP‌هایی بود که پیش از این توسط کره‌ای‌ها و از طریق کرم NSA شناسایی شده بود. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که بعضا هکر‌های کره‌ی شمالی مستقیما وارد سیستم سونی شده‌اند و این موضوع توسط متخصصان NSA قابل مشاهده بوده است.
براساس گزارش تایمز، مقامات آمریکایی از فعالیت‌های این هکرها برای نفوذ و ایجاد اختلال در سیستم‌های سایبری کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۱۳ نیز آگاه بوده‌اند، اما در بازه‌ی زمانی مورد نظر اشاره‌ای به آن نکرده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گلکسی اس 6 سامسونگ با فریم فلزی و بدنه شیشه‌ای معرفی خواهد شد

مدت‌ها است که بسیاری از کاربران و منتقدین، سامسونگ را به خاطر استفاده از پلاستیک در بدنه تلفن‌های سری گلکسی اس ملامت می‌کردند. حالا به نظر می‌رسد غول کره‌ای به انتقادها پاسخ داده و پرچمدار بعدی این کمپانی به فریم فلزی و بدنه‌ای شیشه‌ای مجهز خواهد بود.
شایعات زیادی درباره گلکسی اس 6 منتشر شده که یکی از آن‌ها به بدنه تمام فلزی دستگاه اشاره داشت. اما حالا بنا به آخرین گزارش‌ها به نظر می‌رسد که سامسونگ برای بدنه پرچمدار بعدی خود از بدنه تمام فلزی استفاده نخواهد کرد و به جای آن، مانند آنچه در گلکسی نوت 4 و محصولات سری آلفا و A شاهد هستیم، از یک فریم فلزی استفاده می‌کند.
این موضوع را یک مقام اجرایی سامسونگ به روزنامه D کره جنوبی گفته و اعلام کرده که هر دو نسخه گلکسی S6 و S6 Edge از یک فریم فلزی بهره می‌برند. البته خبر خوب این است که او در ادامه سخنانش گفته که جنس بدنه پشتی دستگاه پلاستیکی نبوده و در هر دو سمت جلو و عقب دستگاه شاهد استفاده از شیشه مقاوم خواهیم بود.
باتری گلکسی اس 6 نیز احتمالا دیگر جداشدنی نخواهد بود. گفته می‌شود پرچمدار بعدی سامسونگ مجهز به نمایشگر ۵ اینچ Quad HD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ خواهد بود و در دو نسخه با پردازنده‌های متفاوت ارائه خواهد شد. این کمپانی کره‌ای در نظر دارد تا از پردازنده جدید اگزینوس 7420 خود در نسل جدید سری اس استفاده کند و نسخه دیگر را با تراشه اسنپ‌دراگون 810 کوالکام روانه بازار کند. همچنین شایعات حکایت از آن دارند که این تلفن به حافظه رم ۳ یا ۴ گیگابایتی، سنسور اثر انگشت و دوربین‌های جلو و عقب بهتر نسبت به نسخه پیشین (شاید ۲۰ مگاپیکسلی) مجهز خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 46 از 55:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA