انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 48 از 55:  « پیشین  1  ...  47  48  49  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
نخ مبدل انرژی در دانشگاه‌ امیرکبیر ساخته شد

محققان دانشگاه امیرکبیر موفق به ساخت نخ نانوساختار شده‌اند که می‌توان از آن برای تولید پارچه‌های مبدل انرژی استفاده کرد. از این پارچه‌ها می‌توان برای تولید لباس‌هایی که تولید انرژی می‌کنند بهره برد.
روح‌الله باقرزاده - رئیس پژوهشکده نساجی و مجری طرح "تولید نخ نانوساختار جهت تولید پارچه مبدل انرژی مکانیکی به الکتریکی" در این باره گفت:
در این پژوهشگاه موفق به ساخت نخ هایی شدیم که خواص فیزیکی و مکانیکی خاصی دارند. این نخ ها دارای خواص تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی «خواص پیزوالکتریک» هستند که به عنوان یک ساختار پایه مهندسی جهت استفاده در فرآیند تولید پارچه و سایر ساختارهای منعطف الیافی به کار می‌رود. در این طرح با توجه به سوابق مثبت استفاده از فرایند الکتروریسی، تولید نخ نانو ساختار، پلی‌وینیلیدین‌فلوراید (PVDF) و نانوذراتی مانند اکسید روی، اقدام به ایجاد خواص تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی در این نخ ها کردیم.
وی با بیان اینکه این نوع نخ‌ها با شرایط مختلفی مانند نمره نخ، ظرافت الیاف و مواردی از این دست، تولید و مورد ارزیابی­ ساختاری و اندازه گیری خواص پیزوالکتریک قرار گرفته اند، گفت: همچنین در این طرح توانایی و میزان راندمان تولید انرژی الکتریکی حاصل از کرنش­‌های مکانیکی برای نخ‌هایی با عوامل ساختاری مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته است.
نخ تولید شده با خواص مطلوب، هم به لحاظ خواص فیزیکی و مکانیکی «جهت تامین شرایط لازم برای بافت آن در داخل پارچه با طرح و الگوی مورد نظر» و هم به لحاظ دارا بودن راندمان تبدیل مناسب انرژی مکانیکی به الکتریکی «خواص پیزوالکتریسیته مطلوب»، توانسته گام بلندی در خصوص تولید ژنراتورهای منعطف قابل پوشش و خودشارژ شونده بر دارد. این قابلیت‌ها در مواردی مانند تولید انرژی مورد نیاز قطعات میکروالکترونیک و قابل حمل و انعطاف­‌پذیر جهت تامین انرژی مورد نیاز مصرفی نظیر منسوجات الکترونیکی، منسوجات هوشمند و البسه فضانوردان کاربرد دارد. همچنین این نخ‌ها در وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند جی‌پی‌اس‌ها، حسگرهای پارچه­ ای پایش وضعیت فیزیولوژیک بدن و مواردی از این دست قابل استفاده هستند.
رئیس پژوهشکده نساجی با اشاره به اینکه همه صنایعی که در محصولاتشان به یک تامین‌کننده انرژی الکتریکی خودشارژشونده­ نیاز دارند، می‌توانند متقاضیان محصول یا این نوع فناوری باشند، بیان کرد: صنایع الکترونیک، صنایع نظامی و تولید کنندگان تجهیزات ورزشی و البسه هوشمند از صنایعی هستند که می توانند از این نوع نخ ها بهره ببرند.
این فناوری می‌تواند منجر به تولید لباس‌هایی شود که همچون شارژر گجت‌های شما را شارژ می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد ال‌جی جی 4: مشخصات، سخت‌افزار، قابلیت‌ها و قیمت

هنوز موارد بسیاری وجود دارد که بصورت رسمی در مورد ال‌جی جی ۴ نمی‌دانیم؛ اما شایعات مطرح شده حول محور این دستگاه به اندازه‌ای بوده است که بتوان به گمانه‌زنی در خصوص پرچمدار بعدی ال‌جی پرداخت. بنابراین در ادامه‌ی این مقاله، مواردی که تصور می‌شود در ال‌جی جی ۴ شاهدش خواهیم بود و نیز مواردی که امیدواریم در آن ببینیم را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت.
در میان پرچمداران سازندگان برتر گوشی‌های هوشمند، جی ۴ ال‌جی احتمالا یکی از مورد انتظارترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ها به شمار می‌رود. دلیل اصلی این مساله، عملکرد خوب ال‌جی در ارائه‌ی دو نسل قبلی پرچمدارهای این شرکت یعنی جی۲ و جی۳ بوده است که هر دو از برترین گوشی‌های هوشمند رده بالا در زمان عرضه به شمار می‌روند.
شاید بهترین نقطه‌ی اتکا و شروع، در نظر گرفتن دستگاه جدید ال‌جی یعنی گوشی خمیده‌ی LG G Flex 2 باشد. جی فلکس ۲ در نمایشگاه کالاهای مصرفی دیجیتال (CES) امسال توسط ال‌جی معرفی شد. گفته می‌شود این دستگاه در زمان عرضه به پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 کوالکام با معماری 64 بیتی مجهز خواهد بود. اگرچه تنها با استناد به همین مساله نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد ال‌جی از اسنپدراگون 810 در جی ۴ خود نیز استفاده خواهد کرد، اما با در نظر گرفتن این مساله که گوشی پرچمدار این شرکت کره‌ای در حقیقت جی ۴ است، می‌توان این احتمال را نقطه شروع تعیین مشخصات فنی جی ۴ قرار داد.
بنابراین مشخصات احتمالی ال‌جی جی ۴ را از بخش سخت‌افزار آغاز کردیم. پیش‌تر شایعه شده بود که پرچمدار بعدی ال‌جی، به نسل جدید SoCهای شرکت کوالکام مجهز خواهد شد که گزینه‌ای بهتر از اسنپدراگون 810 با معماری 64 بیتی برای آن متصور نیستیم. احتمال می‌دهیم ال‌جی میزان حافظه‌ی رم این دستگاه را همچنان بر روی ۳ گیگابایت حفظ کند چرا که تغییر آن هیچ توجیه و دلیل منطقی نخواهد داشت. اگرچه در حال حاضر حداقل یک دستگاه را می‌شناسیم که به حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی مجهز شده (ZenFone 2 ایسوس)، اما چنین حافظه‌ای زیاده‌روی به نظر می‌رسد و اگر نگوییم هیچ‌گاه، اما در موارد بسیار استثنایی ممکن است در سیستم‌عامل اندروید به این مقدار از حافظه نیاز باشد. مسلم است که نمی‌توانیم با اطمینان کامل در این خصوص اظهار عقیده کنیم چرا که تا کنون لذت در دست گرفتن یک اندرویدی با ۴ گیگابایت رم را تجربه نکرده‌ایم، اما تا کنون هیچ گاه در دستگاه‌های مجهز به ۳ گیگابایت رم نظیر اسکپریا زد۳ یا ال‌جی جی۳ نیز با کمبود حافظه‌ی رم یا سرریز آن مواجه نشده‌ایم. البته عقیده داریم این بار خبری از مدل 16 گیگابایتی با 2 گیگابایت حافظه‌ی رم نخواهد بود و تمامی مدل‌ها از 3 گیگابایت رم برخوردار خواهند شد.
ال‌جی جی۳ در زمان عرضه از نظر عمر باتری با انتقادهای فراوانی روبرو شد که البته پس از مدتی، با عرضه‌ی بروزرسانی‌های متعدد این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده و این دستگاه ار نظر عمر باتری به سطح قابل رقابت با هم‌رده‌های خود رسید. با این وجود انتظار می‌رود ال‌جی در نسل بعدی پرچمدار خود به افزایش ظرفیت باتری دستگاه پرداخته یا با اعمال بهینه‌سازی‌های بیشتر، تجربه‌ی خوشایند جی۲ را بار دیگر در اختیار کاربران خود قرار دهد.
از دیگر مشخصه‌های سخت‌افزاری که انتظار می‌رود در جی ۴ شاهد ارتقای چشم‌گیر آن‌ها باشیم، هر دو ماژول دوربین جلویی و پشتی دستگاه است. انتظار می‌رود ال‌جی در پرچمدار بعدی خود به جای سنسور 13 مگاپیکسلی که در جی۳ شاهدش بودیم، از سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره ببرد و در عین حال قابلیت لرزشگیر اوپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED را نیز همچنان محفوظ نگاه دارد.در خصوص دوربین جلویی جی ۴، ممکن است ال‌جی همچنان به رزولوشن 2.1 مگاپیکسل در پرچمدار فعلی خود وفادار بماند که البته با توجه به حضور دستگاه‌هایی با دوربین جلویی 5 مگاپیکسل، و شایعاتی در خصوص ارتقای دوربین جلویی پرچمدار رقبا، تصور ماژول 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی یا انجام مکالمات تصویری در جی ۴ به کلی خارج از گزینه‌ها نیست.
اما در خصوص حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی چه می‌دانیم؟ ال‌جی جی۳ از نظر حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی عرضه شد که هر دو مدل قابلیت ارتقا بوسیله‌ی microSD را داشتند. اگرچه تصور می‌کنیم قابلیت ارتقای حافظه همچنان در جی ۴ نیز حفظ شود (که احتمالا همچون جی فلکس ۲ تا ۲ ترابایت حافظه را پشتیبانی خواهد کرد) اما امیدواریم ال‌جی در عادت خود برای ارائه‌ی پرچمدار 16 گیگابایتی تجدید نظر کرده و دو مدل اصلی را با 32 و 64 گیگابایت روانه‌ی بازار کند یا در کمترین حالت، این دو را در کنار مدل 16 گیگابایتی قرار دهد. با این وجود باز هم احتمال دارد کره‌ای‌ها قیمت پایین‌تر را ترجیح داده و به همان دو مدل 16 و 32 گیگابایتی بسنده کنند.
زمانی که بحث از نرم‌افزار و ویژگی‌های نرم‌افزاری در میان باشد، بسیار بعید است که ال‌جی از رابط کاربری Optimus UI ارائه شده در جی۳ چندان فاصله بگیرد. تجربه‌ی فروش و کارکرد ال‌جی جی۳ نشان داده که اغلب کاربران از تغییرات ایجاد شده در قیاس با نسخه‌های قبلی رضایت داشته‌اند؛ بنابراین تغییر آنچه که هم‌اکنون دلچسب است کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. نرم‌افزار ارائه شده بر بستر جی۳، از نظر برنامه‌های از پیش نصب شده در قیاس با بسیاری پرچمدارها کمینه‌تر بوده و اصل بهینگی را تا حد بسیار خوبی مراعات کرده است. افزون بر این، احتمالا اِلمان‌ها و اصول گرافیکی به‌کار رفته در این نسخه، بهترین رابط کاربری ال‌جی تا به امروز را باعث شده است.
بنابراین با توجه به این مساله که ال‌جی جی ۴ با بیشترین احتمال به اندروید 5 آبنبات چوبی مجهز خواهد شد، تصور می‌کنیم طراحی رابط کاربری ال‌جی در پرچمدار بعدی این شرکت تنها با بهبودهای جزئی روبرو باشد. البته احتمالا ال‌جی در پرچمدار جدید خود به بهبود قابلیت‌هایی نظیر Smart Notice، کیبورد هوشمند و سایر امکانات اختصاصی خود خواهد پرداخت و شاید هم تعدادی ویژگی نرم‌افزاری را به آن اضافه کند. همچنین شایعاتی وجود دارد که مدعی تلاش ال‌جی برای وارد شدن به عرصه‌ی رقابت با سری نوت سامسونگ و قلم استایلوس آن موسوم به S Pen هستند. قلم استایلوس ال‌جی می‌تواند به سادگی، G Pen نام گیرد و نسخه‌ی خاصی از پرچمدار جی ۴ را ایجاد کرده یا بصورت رسمی آن را همراهی کند؛ هرچند تا کنون هیچ سند قابل اتکایی برای اثبات این فرض بدست نیامده است.
طراحی، یکی از حوزه‌هایی است که ال‌جی برای ارائه‌ی جی ۴ نیاز به تغییر و بهبود چندانی در آن نخواهد داشت؛ چراکه ال‌جی جی۳ به شکل بسیار خوبی این مهم را به بلوغ رسانده بود. شاید پنل پشتی با قابلیت ترمیم خودکار که در سری جی فلکس شاهدش هستیم بعنوان یک گزینه‌ی مناسب برای افزوده شدن به جی۴ مطرح باشد؛ اما بجز این مورد، سایر آیتم‌ها می‌تواند ثابت باقی بماند و همچنان رضایت اکثریت کاربران جلب خواهد شد. ممکن است این ایده نیز به ذهن خطور کند که شاید ال‌جی از فلز در ساخت پرچمدار بعدی خود بهره ببرد، اما با در نظر گرفتن مزایایی که این کمپانی با استفاده از پلاستیک به آن‌ها دسترسی دارد، چنین ادعایی سنخیت کمی خواهد داشت. ال‌جی با طرح فلز برس خورده در جی۳ موفق شد ظاهر و تا حدود زیادی حس یک دستگاه لوکس را به کاربر ارائه کند و در عین حال قابلیت باز شدن پنل پشتی، تعویض باتری، دسترسی به ورودی کارت حافظه و سبک ماندن دستگاه را همچنان حفظ کند. در صورتی که این شرکت تصمیم به تغییر جنس دستگاه خود بگیرد، مجبور خواهد شد طراحی پرچمدار خود را با تحول بسیاری همراه کند که اجرای آن بعید به نظر می‌رسد. البته شاید بتوان بهره‌گیری از فلز در فریم دور دستگاه را محتمل دانست.
در هر حال حتی اگر ال‌جی در تلاش برای افزودن شیشه به قسمت پشتی، یا فلزی کردن بخش‌هایی از دستگاه خود باشد باز هم بخاطر نبود هرگونه مدرک قابل استناد، نمی‌توان با قطعیت در خصوص آن نظر داد. اما با اطمینان می‌گوییم که انتظار تغییر طرح چینش کلیدهای سخت‌افزاری را در پرچمدار بعدی ال‌جی نداشته باشید؛ چراکه این چینش در ال‌جی جی۳ با استقبال خوبی روبرو شده و یکی از قابلیت‌های محبوب طرفداران ال‌جی به شمار می‌رود. علاوه بر این، حضور این چینش در جی فلکس ۲ نیز موید همین ادعاست.
شاید ال‌جی با کاهش بیشتر حاشیه‌ی نمایشگر، دستگاه خود را خوش دست‌تر کرده یا بر سایز صفحه‌نمایش آن یکی دو دهم اینچ بیافزاید. اما شایعاتی در خلاف این مساله نیز وجود داشته که مدعی کاهش سایز نمایشگر پرچمدار بعدی ال‌جی در قیاس با جی ۳ بوده‌اند. در مورد رزولوشن هم دلیل منطقی و فنی برای بالاتر بردن Quad HD وجود ندارد و این یکی از خصوصیت‌هایی است که بدون تغییر از جی ۳ به جی ۴ منتقل خواهد شد. البته شاید ال‌جی با بهبود برخی انتقادات وارده به صفحه‌نمایش جی۳ نظیر بهبود روشنایی تصویر، به ارتقای نمایشگر پرچمدار خود بپردازد.
اگر از زمان و مکان عرضه‌ی اولیه‌ی جی ۴ بپرسید، تصور می‌کنیم بازارهای اولیه و اصلی ال‌جی، ایالات متحده و کره‌ی جنوبی باشند؛ چراکه ایالات متحده از مهم‌ترین بازارهای ال‌جی به شمار می‌رود و کره‌ی جنوبی نیز وطن این سازنده‌ی محبوب است. از نظر زمان نیز، می‌توان در نزدیکی‌های تابستان انتظار معرفی ال‌جی جی ۴ را داشت. ال‌جی اخیرا در زمینه‌ی قیمت‌گذاری دستگاه‌های خود، به‌گونه‌ای بسیار رقابتی عمل نموده، بنابراین خارج از تصور نخواهد بود که اگر این کمپانی قصد رقابت با بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی سامسونگ را داشته باشد، جی ۴ را نیز با همان قیمت نسل قبلی عرضه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت لامپی طراحی کرده که تلفن شما را شارژ می‌کند.



محققان مایکروسافت نمونه اولیه ساخته‌شده را آزمایش کرده و توانستند نور ساتع شده از لامپ تلفن مجهز به پنل خورشیدی را به سرعت شارژ کردن با سیم، شارژ کنند. سیستم شارژ تعریف‌شده هنوز در حد نمونه مفهومی غیرتجاری بوده و به زودی در خط تولید قرار خواهد گرفت.
دوربین نصب‌شده، تلفن قرارگرفته شده روی میز اتاق را به صورت خودکار پیداکرده و پرتوی نور روی سطح گوشی هوشمند تابیده می‌شود. قرار گرفتن روی میز، آویزان کردن گوشی از سقف و قرار دادن گوشی در جعبه مخصوص شارژر؛ روش‌های پر کردن باطری به روش منحصربه‌فرد خواهد بود. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری هنگام شارژ، باید پرتو نور مستقیم با پراکندگی کم در نظر گرفته شود.
پنل خورشیدی مجهز به آل ای دی بوده که با چشمک زدن مداوم دوربین لامپ را کشف کرده و ردیابی لحظه‌ای می‌کند. در نمونه آزمایش‌شده بین چشمک زدن و آغاز شارژ فقط سه ثانیه طول می‌کشد.
قرار دادن یک transparent film روی نمایشگر و حتی در عقب تلفن از نوع موسوم به Wysips عملیات شارژ را تسهیل می‌سازد.
زندگی کوتاه نيست ، مشکل اينجاست که ما زندگی را دير شروع ميکنيم.
     
  
مرد

 
سورنا ستاری‌فر: آینده از آن مایکروسافت و فیس‌بوک است نه چاه‌های نفت

سورنا ستاری‌فر - معاون علمی رئیس‌جمهور اخیرا اظهار نظر جالبی کرده و گفته: ۲۰ سال پیش، چاه‌های نفتی حرف اول را در دنیا می‌زدند اما نه تنها امروز که آینده در دست شرکت‌های اندیشه محور چون گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک است.
سورنا ستاری‌فر در مراسم تجلیل از فروشندگان و تولیدکنندگان برتر صنایع دستی که دیروز پنجم بهمن ماه در محل سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اینکه ما یک مشکل فرهنگی جدی داریم، گفت:
این مشکل به نفت و اخلاق نفتی برمی‌گردد. پول حاصل از نفت در جیب ماست، پس دغدغه توجه به صادرات غیرنفتی و پرورش فکر و اندیشه را نداریم. این مساله بلای جان ما شده است. ما دانشگاه نفتی داریم که تمام پول خود را از دولت می‌گیرد تا فارغ‌التحصیلان آن، کارمندان دولت شوند. این همان چیزی است که در اقتصاد به عنوان «نفرین منابع» می‌شناسیم. ما مدیران نفتی فکر می‌کنیم اگر پست‌مان را از دست دهیم، می‌میریم. این شرایط زندگی کردن در کشوری است که مغز پایه اقتصاد نباشد و آدم‌ها به درآمد حاصله از فروش نفت فکر کنند، در نتیجه نوآوری‌های خود را از دست می‌دهند و بچه‌هایی تربیت می‌کنند که کارمند دولت باشند؛ به جای آنکه به کارآفرینی بپردازند.
ستاری‌فر به نقش دانش در توسعه صنایع دستی اشاره و بیان کرد:
من شنیده‌ام که سفالگران لالجین به خاطر وجود سُرب در لعاب‌شان، نمی‌توانند کارهای خود را صادر کنند. این مشکل راه‌حل دارد. ما با شناسنامه‌دار کردن آثار خود با روش‌های مدرن، استانداردسازی، تشخیص سلیقه مخاطب، برندسازی، ایجاد بانک اطلاعاتی از استان‌ها و مشاهیر و شبکه‌سازی کردن می‌توانیم به ارتقای کیفیت و رشد صادرات خود در بخش صنایع دستی فکر کنیم.
معاون علمی رئیس‌جمهور با طرح این سئوال، گفته‌های خود را ادامه داد:
مگر ۲۰۰ سال پیش فناوری ما چطور منتقل می‌شد؟ مگر نه اینکه از روش سینه به سینه و استاد ـ شاگردی استفاده می‌کردیم. حالا این روش کمرنگ شده و هیچ مکانیسم روشنی برای انتقال فناوری در حوزه صنایع دستی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ سال پیش شرکت‌های نفتی حرف اول را در سطح دنیا مطرح می‌کرده‌اند و حالا موسساتی چون گوگل، مایکروسافت و فیسبوک، گفت:
این موسسات فکر دارند، مغز دارند؛ اینها آینده‌ای است که ما باید به آن نگاه کنیم. آینده ما در چاه نفتی نیست. اشتغال فارغ‌التحصیلان در همه رشته‌های علوم انسانی اهمیت دارد. ما در معاونت علمی ریاست جمهوری یک ستاد فناوری تاسیس کرده‌ایم که در زمینه تجاری‌سازی علوم انسانی از پویا نمایی، بازی رایانه‌ای و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وُدافون: Galaxy S Edge نام نسخه‌ی خمیده‌ی گلکسی اس 6

پس از معرفی گلکسی‌نوت اج در جریان برگزاری IFA 2014، گمانه‌های بسیاری حکایت از عرضه‌ی گلکسی S6 در دو نسخه دارد. وب‌سایت وُدافون با انتشار مطلبی، علاوه بر تایید تلویحی این موضوع، عنوان کرده که گلکسی S6 Edge، گلکسی S Edge نام خواهد گرفت.
اخیرا شایعات بسیاری حول احتمال عرضه‌ی گلکسی S6 سامسونگ در دو نسخه منتشر شده است. براساس شنیده‌ها سامسونگ در نظر دارد تا نسخه‌ی دیگری از پرچمدار خود را با صفحه‌ی نمایشی که در طرفین خمیدگی دارد، روانه‌ی بازار کند. سامسونگ در جریان برگزاری IFA 2014، گلکسی‌نوت اج را با صفحه‌ی نمایشی که لبه‌ی یک طرف آن، انحنا داشت، معرفی کرد و علی‌رغم انتقادات موجود در مورد این گوشی‌هوشمند، کره‌ای‌ها محصول خود را در چند نقطه از جهان روانه‌ی بازار کرده‌اند.
حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ از سرمایه‌گذاری برای تولید نسخه‌ای جدیدتر با صفحه‌ی نمایشی که در دو طرف خمیدگی دارد، ابایی نداشته و درصدد عرضه‌ی نسخه‌ی دومی از گلکسی S6 با بهره‌گیری از این نوع صفحه‌ی نمایش است. وب‌سایت ودافون با تایید این شایعات، عنوان کرده که گلکسی S6 Edge، گلکسی S Edge نام خواهد داشت. با توجه به نام‌گذاری کلکسی نوت اج که در آن اثری از عدد ۴ نیست، می‌توان نام‌گذاری گلکسی S6 Edge را نیز بدون بهره گرفتن از عدد ۶ منطقی خواند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساق پای مصنوعی هوشمند برای معلولان در ایران ساخته شد

مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت ساق پای مصنوعی و هوشمندی شده است که به خوبی می‌تواند جایگزین مناسبی برای پاهای مصنوعی باشد.
طراح و سازننده‌ی «ساق پای منعطف و هوشمند برای معلولان» در باره‌ی این طرح می‌گوید:
ساق پای هوشمند، یک سیستم کاملا مکانیکی و کاربردی است که با پروتزهای مصنوعی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، تفاوت‌های زیادی دارد. اگر این ساق پای هوشمند در بدن فرد معلول گذاشته شود، فرد می‌تواند همانند یک انسان عادی، بدون علائم نقص عضو (لنگیدن) راه برود. ساق پای هوشمند منعطف است و این بدان معناست که زاویه قرارگیری فرد در حین راه رفتن و نشستن را تشخیص داده و نسبت به همان زاویه تغییر حالت می‌دهد.
کیومرث مقصودی - فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان

با استفاده از ساق پای هوشمند فشار قوزک پای فرد معلول قابل تنظیم می‌شود. این ساق پا، قابلیت شناسایی شیب بدن فرد نسبت به زمین را دارد که در این صورت عملکرد صحیحی از خود نشان می‌دهد و فرد می‌تواند به موقع در حالت تعادل قرار گیرد.
ساخت بیشتر پروتزها در داخل کشور صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که ساخت نمونه اولیه صنعتی ساق پاهای هوشمند هزینه‌ای معادل یک میلیون تومان داشت در صورتیکه پروتزهای پای مصنوعی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۵ میلیون تومان هستند. به گفته کیومرث مقصودی با ورود به ساخت این ساق پاها در کشور می‌توانیم تحولی را در این عرصه ایجاد کنیم.
پروسه زمانی ساخت ساق‌های مصنوعی در کشور برای هر فردی طولانی است، به طوریکه باید بر طبق بدن فرد معلول ساخته شود. ساق پای هوشمند، قابل تنظیم برای افراد معلول است و امیدواریم که در سال های آینده در قالب یک پکیج به معلولان ارائه شود تا کمترین زمان برای طراحی و نصب پروتز صرف شود. فرد معلول می تواند، خود، تنظیمات ساق پای هوشمند را انجام دهد و استفاده کند تا یک زندگی عادی را تجربه کند.
کیومرث مقصودی، دارای هفت سال سابقه تحقیقاتی در تجهیزات پزشکی است و ساق پای هوشمند و منعطف را در یک شرکت دانش بنیان علوم پزشکی طراحی کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه راکت‌های اسپیس‌ایکس روی زمین خواهند نشست؟

ایلان ماسک با ایده‌ی استفاده‌ی چند باره‌ از راکت‌های فالکون برای سفر به فضا نظر بسیاری را به کمپانی اسپیس‌ایکس جلب کرده است. هدف از اینکار کاهش هزینه‌ی سفرهای فضایی است. در حال حاضر اسپیس‌ایکس در پی آن است تا راکت‌های خود را با موفقیت روی زمین بنشاند. اما این مهم چگونه روی خواهد داد؟
ایلان ماسکِ جاه‌طلب در پی آن است تا با اسپیس‌ایکس و موشک‌های فالکون، رویای خود مبنی بر ارزان کردن سفرهای فضایی را محقق کند. اسپیس‌ایکس پس از تاسیس در میان آژانس‌های فضایی که توسط دولت‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند، خودی نشان داده و هم‌اکنون نیز برخی از محموله‌های مورد نیاز ایستگاه‌ی فضایی بین‌المللی توسط موشک‌های این کمپانی روانه‌ی فضا می‌شوند. همانطور که می‌دانید آخرین آزمایش این کمپانی برای فرود موفقیت آمیز موشک فالکون روی عرشه‌ی یک شناور درون دریا با شکست روبرو شد و راکت چند میلیون‌ دلاری کمپانی با برخورد به عرشه درهم شکست. اما اسپیس‌ایکس و ایلان ماسک همچنان در پی تحقق رویای خود هستند.
براساس ساختار موشک‌های مرسوم مورد استفاده برای انتقال تجهیزات و انسان به فضا، راکت‌ها در فضا برای رسیدن به هدف چند تکه شده و مرحله به مرحله تکه‌ای از موشک از ساختار اصلی جدا شده و در فضا معلق می‌ماند که این امر ساخت یک موشک جدید برای سفر بعدی را الزامی می‌کند. اسپیس‌ایکس با معرفی موشک فالکون ۹، درصدد عوض کردن روند ارسال موشک به فضا است. این کمپانی اخیرا راکت فاکلون ۹ را بهبود داده است. یکی از تغییرات صورت گرفته اضافه شدن باله‌های شبکه‌ای با سرعت مافوق صوت است که هدف از آن‌ها هدایت صحیح موشک به سمت سکوی نشست در زمان فرود روی زمین است. با استفاده از این قابلیت هزینه‌ی مورد نیاز برای انجام سفرهای فضایی به شدت کاهش خواهد یافت.
همانطور که گفتیم، آخرین آزمایش اسپیس‌ایکس برای نشاندن راکت روی سکوی شناور، موفقیت چندانی را به‌همراه نداشت، اما این کمپانی همچنان به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد. اسپیس‌‌ایکس به منظور تشریح ساز و کار نشستن راکت روی زمین، ویدئویی انیمیشنی را نیز منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

لینک دانلود

در ویدئوی فوق شاهد پرتاب Falcon Heavy، نمونه‌ی بزرگ‌تر موشک فالکون هستیم. هم‌اکنون اسپیس‌ایکس در حال توسعه‌ی سامانه‌ی مورد نظر است. برخلاف موشک اصلی فالکون که چندین بار پرتاب شده، فالکون هوی از وجود دو موشک فاکلون دیگر در طرفین موشک اصلی برای بالا بردن شتاب صعودی استفاده خواهد کرد. پس از آنکه فالکون هوی به شتاب مورد نظر خود برای فرار از گرانش زمین دست یافت، دیگر نیازی به دو راکت جانبی نیست و از این‌رو دو راکت تعبیه شده در طرفین از سازه‌ی اصلی جدا شده و به زمین باز می‌گردند. در واقع دو راکت مورد نظر برای استفاده‌ی مجدد در پرتاب‌های بعدی عازم زمین شده و روی سکوهای پیش‌بینی شده فرود می‌آیند.
پس از قرار گرفتن محموله‌ی اصلی در فضا، موشک میانی نیز که ماموریت آن پایان یافته، راه زمین را در پیش گرفته و همچون دو راکت پیشن روی سکوی پیش‌بینی شده قرار می‌گیرد. یکی از اهداف دراز مدت ایلان ماسک از مطرح کردن و پیاده‌سازی پروژه‌های فضایی، رنگ واقعیت بخشیدن به یکی از رویا‌های دیرین بشر، برای سفر به مریخ و استقرار روی این کره است که بنابر یافته‌های دانشمندان، شباهت‌هایی را با زمین دارد. چندی پیش، ایلان ماسک خبر از راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه‌ی اینترنتی ماهواره‌ای داد که براساس آن ۶۵۰ تا ۷۰۰ ماهواره در فاصله‌ی ۱۲۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته و اینترنت را در تمام گستره‌ی زمین در اختیار انسان‌ها قرار خواهند داد. وی اعلام کرد که برای این پروژه‌ی بودجه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری اختصاص داده است. چند روز پس از انتشار این خبر، اسپیس‌ایکس رسما از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در اسپیس‌ایکس خبر داد، اما اشاره‌ای به حوزه‌ی سرمایه‌گذاری گوگل نشد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گوگل برای مشارکت در پروژ‌ی اینترنت ماهواره‌ای با اسپیس‌ایکس همکاری خواهد کرد. یقینا در مدار قراردادن این تعداد ماهواره در مدار با استفاده از موشک‌های چندبار مصرف بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت برچسب پوستی برای تولید انرژی مورد نیاز ابزارهای پوشیدنی

تا زمانی که به فناوری بی‌نقص تولید انرژی از بدن خودمان دست پیدا نکرده‌ایم، دانشمندان از سراسر دنیا همچنان به توسعه‌ی گزینه‌های ممکن برای رسیدن به این آرزو ادامه خواهند داد. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سنگاپور به توسعه‌ی دستگاهی منعطف به اندازه‌ی تمبر پستی پرداخته‌اند که قادر است الکتریسیته‌ی ساکن را به انرژی قابل استفاده بدل کند.
این دستگاه از یک سمت به پوست انسان متصل می‌شود و سوی دیگر آن توسط لایه‌ای از سیلیکون که روی سطحی از طلا در قسمت زیرین قرار گرفته پوشانده شده است. در میان این دو لایه نیز ستون‌های سیلیکون قرار گرفته است. هرچه ستون‌های ایجاد شده در میان این دو سطح نازک‌تر باشد، سطح مقطع ارتباط با پوست بالاتر رفته و موجب انرژی خروجی بیشتر خواهد شد.
این گروه یافته‌های خود را در کنفرانس 2015 IEEE MEMS تشریح کرده و به اعلام این مساله پرداختند که دستگاه تولیدی آن‌ها تا چه میزان انرژی الکتریکی تولید خواهد کرد. پس از اتصال این دستگاه به ساعد دست و نیز گلوی شخص، این نتیجه بدست آمده که فشردن مشت و صحبت کردن با دیگران به ترتیب قادر است 7.3 و 7.5 ولت انرژی ایجاد کند. این در حالی است که ضربه زدن روی این برچسب با انگشت، موجب تولید 90 ولت انرژی می‌شود که برای روشن کردن تعدادی لامپ LED تجاری کافی خواهد بود. این تیم در تلاش است در آینده‌ی نزدیک ساخته‌ی دست خود را با انعطاف بیشتری ایجاد کند تا بتوان آن را در هر اندازه‌ای تولید کرد و همچنان با ساختار بدن انسان و انحنای آن منطبق شود.
البته تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور تنها گروهی در دنیا نیستند که بر روی چنین فناوری کار می‌کنند، بلکه رقبایی نیز در این زمینه در مقابل خود می‌بینند. گروهی از دانشمندان به تازگی موفق به ایجاد نوعی خالکوبی شده‌اند که از فرآیند تعریق طبیعی بدن برای تولید الکتریسیته بهره می‌برد. عده‌ای نیز به تولید هدستی پرداخته‌اند که با قرار گرفتن روی سر کاربر، حرکات فک وی را بعنوان نیروگاه برق به کار می‌بندد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سقف پارکینگ‌ها، بهترین راهکار برای تولید انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و اکنون ممکن است محققان به بهترین راه برای تولید انرژی خورشیدی ارزان قیمت از طریق نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف پارکینگ‌های عمومی دست پیدا کرده باشند.
واشنگتن پست گزارش می‌کند که هواداران انرژی خورشیدی، توجه خود را به سقف پارکینگ‌های عمومی در ایالات متحده بعنوان بهترین مکان برای نصب صفحات عظیم خورشیدی معطوف کرده‌اند. دلیل این توجه کاملا ساده و قابل درک است; پارکینگ‌ها هم‌اکنون نیز بخش بزرگی از چشم‌انداز شهرها را به خود اختصاص داده‌اند و در وضعیت آب و هوایی گرم، حرارت بسیاری جذب می‌کنند که هیچ استفاده‌ی مفیدی از آن صورت نمی‌گیرد. بنابراین چرا با نصب پنل‌های خورشیدی روی آن‌ها، بهره‌وری مفیدی برای‌شان ایجاد نکنیم؟
البته مشکل اصلی بر سر راه این مساله، گران قیمت بودن چنین پنل‌هایی است که هزینه‌ای به مراتب بالاتر از نصب پنل‌های عادی بر سطح سقف‌های کوچک در بر دارد. یکی از مسئولان شرکت TruSolar که روی چنین پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند، گفته است:
این شیوه، گران‌ترین سیستمی است که می‌توان ساخت. چنین سیستمی نیازمند سطوح بسیار بالاتر مهندسی، مقادیر بسیار بیشتر فلز و نیروی کار بیشتر است و در مجموع نیز درصد اندکی از نیروی خورشیدی تولید شده را به خود اختصاص می‌دهد که البته این مقدار در حال رشد است. همچنین امروزه هزینه‌ی نصب سایه‌بان‌های خورشیدی در قیاس با نصب سقف در چند سال پیش ارزان‌تر تمام می‌شود.
با وجود تمام این مسائل، پتانسیل موجود در این راهکار بسیار خیره‌کننده است. برای نمونه، دانشگاه راتگرز هم‌اکنون از یک پارکینگ با سقف پنل خورشیدی برخوردار است که به تولید 8 مگاوات نیرو می پردازد؛ نیرویی که برای تامین نیاز انرژی 1000 خانه کافی خواهد بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
10 شرکت برتر فناوری برای کار کردن در سال 2015

GlassDoor بصورت سالانه گزارشی از بهترین شرکت‌های فناوری برای کار کردن را معرفی می‌کند. گزارش سال ۲۰۱۵ این موسسه لیستی از ۵۰ کمپانی فعال در این حوزه است که براساس بازخوردهای دریافت شده از کارکنان تهیه شده است.
گِلَس‌دور در سال جاری میلادی، گزارش خود را منتشر کرده که در ادامه به بررسی ۱۰ نام برتر در لیست پنجاه‌تایی این موسسه می‌پردازیم:


۱. گوگل
همان طور که می‌توان حدس زد این شرکت معروف علاوه بر موفقیت در عرصه فناوری، عنوان اول رتبه‌بندی گلس‌دور را نیز در اختیار دارد.
یکی از مدیران برنامه‌ی گوگل در خصوص کار در مانتن ویو این چنین اظهار نظر کرده است:
بدیهی است حقوق و مزایای کارکنان این شرکت در سطح جهان تقریبا بی مانند است. از سوی دیگر این شرکت عده‌ای از بهترین و با استعدادترین افراد را از سراسر دنیا برای کار در بخش‌های مختلف خود گرد هم می‌آورد که مهم‌ترین عامل موفقیت این شرکت محسوب می‌شود.


۲. اف‌ 5 نتورکز (F5 Networks)
اف‌ 5 نتورکز یک شرکت فعال در زمینه‌ی شبکه تحویل محتوا Application Delivery Network یا ADN است که در رتبه بندی کلی، جایگاه چهارم را دارد، ولی در رتبه‌بندی شرکت‌های فناوری حائز رتبه دومین شرکت برتر به لحاظ بهترین مکان کاری است.
یکی از مهندسین نرم‌افزار این کمپانی می‌گوید:
حقوق و دستمزد فوق العاده، بزرگترین امتیازی است که این شرکت توسط آن ملیت‌های مختلف را برای کار به چالش دعوت می‌کند. همچنین فرهنگ حاکم بر شرکت محیطی ایجاد کرده که در آن تمام کارکنان خود را سوار بر کشتی واحدی می‌بینند. این جو باعث می‌شود از بودن در دفتر در طول روز لذت ببرید.


۳. فیسبوک
مارک زاکربرگ دقیقا می‌داند که چطور کارمندانش را انسان‌هایی خوشحال نگه دارد. از جمله‌ی اقدامات وی می‌توان به سفارش یک اتاق بازی‌های ویدئویی و امکان انجماد تخمک رایگان برای کارمندان زن اشاره کرد که مورد دوم منجر به انتقاداتی از فیس‌بوک شده است.
یکی از کارشناسان عملیات در این مورد می‌گوید:
قدرتی که در فیس‌بوک به کارکنان برای انجام امور اعطا گردیده بسیار زیاد است. شما دارای قدرت کافی برای کاوش و یافتن داده‌ها و اطلاعات لازم و به طور کلی انتخاب مسیری که فکر می‌کنید بیشترین تاثیر را در رسیدن به نتیجه کاری مطلوب داشته باشد را در اختیار دارید.


۴. کوالکام
کوالکام همیشه به خاطر فرهنگ شغلی و حرفه‌ای رایج در آن مورد ستایش قرار داشته است. امسال این شرکت به عنوان یکی از برترین شرکت‌های فناوری در حوزه‌ی کارآموزی معرفی شد.
یکی از مهندسان این کمپانی می‌گوید:
من مشغول کار روی تکنولوژی و محصولات جدید در حوزه تلفن همراه هستم. کوالکام از لحاظ آموزش، منابع آموزشی و کتابخانه وسیعی که در اختیار دارد، بسیار عالی است. روند کاری این کمپانی به‌گونه‌ای است که تعادل خوبی بین کار و زندگی کارکنان ایجاد شده است.


۵. اَدوبی
رتبه شماره ۵ این لیست متعلق به شرکت نرم افزاری است که ابزار ویرایش مانند فوتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای طراحی را برای کاربران تولید کرده است.
یکی از مهندسان شاغل در اَدوبی در مورد کار در این کمپانی می‌گوید:
ادوبی حمایت خوبی از کارکنان خود می‌کند به‌طوریکه سعی می‌کند کارکنانش را از نظر امکانات آموزشی و امتیازات کاری تامین کند. من از رفتن به سرکار و به اشتراک گذاری ایده‌هایم با همکاران باهوش خود که همیشه آماده‌ی کمک هستند، بسیار لذت می‌برم.


۶. مث‌ورکز (MathWorks)
به نظر می‌رسد این شرکت که در زمینه‌ی تولید نرم‌افزارهای محاسباتی چون Matlab فعالیت می‌کند، فرمول مناسبی برای شاد نگه داشتن کارمندانش پیدا کرده است.
یکی از کارمندان مث‌ورکز محیط این کمپانی را چنین توصیف می‌کند:
حمایت و رفتار دوستانه‌ی همکاران، امتیازات ویژه برای کارمندان، حمایت شرکت از کارکنان و ایجاد بستری برای رهبری پروژه‌ها در کنار امکان جابجایی بین تیم‌های مختلف بخشی از مزایای کاری این شرکت است.


۷. اپل
۲۰۱۴ سال بزرگی برای این غول دنیای فناوری محسوب می‌شود. آیفون‌های جدید، آیپد ایر ۲ روانه‌ی بازار شدند و اپل اولین ساعت‌هوشمند خود را پس از مدت‌ها معرفی کرد. اپل کماکان برای کارکنانش یک قایق مجلل فوق العاده محسوب می‌شود. یکی از کارکنان این کمپانی در این خصوص می‌گوید:
اپل دستمزد رقابتی و مزایای دیوانه کننده‌ای را برای کارکنانش پیشنهاد می‌دهد. اپل مانند دریایی از دانش است همچنین در آن گروهی که بیش از حد اختصاصی و مستقل باشد را نمی‌توان پیدا کرد.


۸. لینکدین
شبکه‌ی اجتماعی لینکدین با توجه به دانش توسعه‌دهندگان آن در دنیای کسب و کار، شبکه‌ی اجتماعی خود را در این حوزه پیاده کرده است.
یکی از مهندسان فعال در این شرکت فضای کار در لینکدین را این گونه توصیف می‌کند:
لینکدین در کنار ارائه‌ی وعده‌های غدایی رایگان، گردهمایی‌ها و مراسمی را برای کارکنان خود برگزار می‌کند. همچنین شما می‌توانید آموزش‌های حرفه‌ای و کاری را درآن به راحتی تجربه کنید. ساعات کاری در لینکدین را می‌توان با انعطاف بالایی انتخاب کرد.


۹. زیلاو (Zillow)
امسال پایگاه داده املاک و مستغلات زیلاو با خرید شرکت Trulia به قیمت ۳.۵ میلیارد دلار، حضور خود را در فضای انلاین تقویت کرد.
اگر شما به دنبال شرکتی هستید که واقعا در خصوص فرهنگ و شادی کارکنانش حساس باشد، زیلاو یکی از بهترین‌هاست. شما در حال کار با اعضای تیمی با استعداد هستید که واقعا در شغل خود پرشور بوده و همیشه دارای حرکتی رو به جلو است.


۱۰. مایندبادی (Mindbody)
همانطور که از نام این شرکت مشخص است، مایندبادی کمک می‌کند تا کسب و کارهای کوچک رشد کنند. تمرکز اصلی این شرکت در حوزه بهداشت و تناسب اندام است.
یکی از کارکنان این کمپانی می‌گوید:
ما تحت بهترین شرایط همراه با کلی مزایای مختلف قرار داریم: کوپن سلامتی ماهانه، ماساژ و کلاس‌های سلامتی در محل، بیمه و دیگر امکانات رفاهی. مدیران فوق العاده و مدیر عاملی رویایی و الهام بخش، این شرکت را همراهی می‌نمایند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 48 از 55:  « پیشین  1  ...  47  48  49  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA