انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 25 از 72:  « پیشین  1  ...  24  25  26  ...  71  72  پسین »

Medical Content | مطالب پزشکی


مرد

 
شایع‌ترین باکتری معده؛ محافظ زنان در مقابل بیماری ام اس

مطالعات محققان علوم اعصاب استرالیا نشان می‌دهد که شایع‌ترین باکتری معده که باعث زخم معده می‌شود، از زنان در مقابل بیماری ام اس محافظت می‌کند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مولتیپل اسکلروزیس یا MS یک بیماری مزمن عصبی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند. سن ابتلا به این بیماری معمولاً بین 20 تا 40 سالگی است و احتمال بروز آن در زنان دو برابر مردان است.
تحقیقات نشان می‌دهد که یک باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری که معمولاً با عفونت دوران کودکی در ارتباط است، احتمال بروز ام اس در بزرگسالی را کاهش می‌دهد.
این یافته شواهد بیشتری در زمینه فرضیه بهداشت فراهم می‌کند. فرضیه بهداشت به این ایده گفته می‌شود که قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری‌زا در دوران کودکی، بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها در بزرگسالی مقاوم می‌کند.
در این گزارش آمده است که این باکتری حساسیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و به این ترتیب احتمال بروز MS کاهش می‌‎یابد.
عفونت ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری در معده بیش از نیمی از جمعیت جهان وجود دارد که اکثر آنان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. اکثر این افراد قبل از دو سالگی به این عفونت آلوده می‌شوند. این دستاورد جدید در تشخیص و درمان بیماری ام اس موثر است.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بین 250 هزار تا 350 هزار نفر در آمریکا به ام اس مبتلا هستند و هر هفته حدود 200 مورد جدید ابتلا به ام اس در آمریکا تشخیص داده می‌شود.
مهمترین علایم بیماری ام اس، ضعف، سفت شدن عضلات، سوزن سوزن شدن و بی‌حسی اندام‌ها، دوبینی، سرگیجه، اختلال در تعادل و خستگی مزمن است. نتایج این تحقیقات در نشریه Neurology, Neurosurgery & Psychiatry منتشر شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آشنایی با ۷ غذای موثر در کاهش سر درد

درد ناشی از یک سردرد واقعا بد می‌تواند باعث متوقف کردن فعالیت‌های روزانه شما شود. خوشبختانه برخی غذا‌ها دارای اثری تسکین‌دهنده هستند که می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
این هفت غذا از جمله این غذاها هستند:


۱- شیر کم چرب
کم آبی یکی از بزرگ‌ترین عوامل شروع سردرد است. بنابراین پرهیز از مصرف الکل و غذاهای دارای میزان سدیم بالا کلیدی جهت حفظ آب بدن و جلوگیری از سردرد است. شیر نه تنها یک مایع جبران کننده آب بدن است بلکه سرشار از مواد معدنی حیاتی نظیر پتاسیم و کلسیم است که اثرات سدیم بالای موجود در رژیم غذایی را جبران می‌کند.
علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کم ترکیبات لبنی با بروز بیشتر سر درد‌های میگرنی در هفته همراه است. همچنین سه بار مصرف ترکیبات لبنی در روز موجب بهبود فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی می‌شود.


۲- ماهی چرب
غذاهای سرشار از ویتامین‌های گروه B نظیر ویتامین B6 و B12 و اسید فولیک ممکن در کاهش میزان سردرد‌ها کمک کنند. به همین دلیل است که ماهی سامون (ماهی آزاد) و تون افزودنی‌های فوق العاده رژیم غذایی جهت غلبه بر سردرد هستند.
یک وعده ۸۵ گرمی ماهی سامون (آزاد) به تنهایی واجد بیش از ۲/۵ برابر میزان توصیه شده B12 جهت مصرف روزانه است، به این معنی که اضافه کردن مقدار کمی ماهی سامون دودی به وعده غذایی شما می‌تواند احساس بهتری در معده و سر شما ایجاد کند. ماهی چرب همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با خاصیت ضدالتهابی است. بدین معنی که اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما دارای اهمیتی مضاعف برای کمک به درمان سردرد‌ها است.


۳- طالبی (ملون‌ها)
چون میوه‌ها غنی از آب و پتاسیم هستند، موجب متعادل شدن سردرد‌های ناشی از میزان بالای سدیم و از دست دادن آب بدن می‌شوند. یک طالبی متوسط واجد ۶۶ میلی گرم پتاسیم یا حدود ۱۶ درصد میزان روزانه توصیه شده پتاسیم در رژیم غذایی شما است.
همچنین برخی مطالعات نشان داده است که این میوه می‌تواند سطح انسولین را در بیماران غیردیابتی تثبیت کند و از آنجایی که میزان پایین قند خون یک آغازگر بزرگ سردرد است، منیزیوم بیشتر می‌تواند به تنظیم قند خون شما کمک کند و هر گونه سردرد احتمالی را تسکین دهد.


۴- لوبیا سفید
در مورد منیزیوم، یک فنجان لوبیا سفید واجد ۲۵ درصد نیاز روزانه شما از این ماده معدنی را فراهم می‌کند. منیزیوم می‌تواند به علت علت نقش آن در انقباض ماهیچه‌ها - از جمله ماهیچه‌های رگ‌های خونی که مسبب سردرد هستند، به تسکین سردرد کمک کند. سایر مواد غذایی غنی از منیزیوم شامل موز، بادام، آووکادو، اسفناج و زردآلو هستند.


۵- سیب زمینی
سیب زمینی همانند طالبی، سیب زمینی نیز سرشار از پتاسیم است که در صورت از دست دادن آب بدن به درمان سردرد شما کمک می‌کند. یک سیب زمینی واجد ۲۵ درصد نیاز روزانه توصیه شده پتاسیم برای شما است و علاوه این غنی از ویتامین‌های A، C و B۶ است. (اگر مواد نشاسته‌ای را از رژیم غذایی خود کنار گذاشته‌اید، یک موز را که دارای ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم و غنی از ویتامین B۶ است امتحان کنید).


۶- گیلاس
خوردن هر نوع میوه‌ای چون به گونه‌ای بخشی از آب بدن را جبران می‌کند، می‌تواند به رفع سردرد کمک کند. با این وجود گیلاس‌ها واجد ترکیباتی هستند که در خون به نیتریک اکساید تبدیل شده که می‌تواند در برابر سردرد اثر حفاظتی داشته باشد. انتخاب دیگر جغندر (رسمی) یا أب چغندر است.


۷- آب
با اینکه آب در واقع یک غذا نیست، اما حفظ آب بدن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌توانید انجام داده تا از بروز سردرد جلوگیری کرده و آن را درمان کنید.
حذف وعده‌های غذایی نیز می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشدبه خصوص اگز مستعد افت قند خون باشید: در این صورت بین وعده‌های غذایی‌تان بیش از سه تا چهار ساعت فاصله نیفتد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان عفونت ادراری با این میوه‌ها

برای راحت شدن از عفونت ادراری، علاوه بر مصرف داروهای تجویزی پزشک می‌توانید میوه‌هایی که در این مطلب اشاره می‌شود را نیز میل کنید؛ چون علاوه بر ویتامین‌دهی، شما را از عفونت موجود خلاص می‌کنند.
عفونت ادراری یا سیستیت یکی از مشکلات رایج به خصوص در بین خانم‌هاست. در موارد ساده این مشکل بعد از چند روز خود به خود از بین می‌رود و مشکل حل می‌شود؛ اما اگر فرد دچار عوامل خطرسازی مانند دیابت، رفلاکس ادرار به سمت کلیه‌ها، بارداری و سنگ باشد باید حتما به پزشک مراجعه کند چون امکان دارد مشکل ساده عفونت ادراری، کلیه‌ها را نیز درگیر کرده و تبدیل به مشکلی جدی شود. برای راحت شدن از این بیماری علاوه بر مصرف داروهای تجویزی پزشک می‌توانید میوه‌هایی که در این مطلب اشاره می‌شود را نیز میل کنید؛ چون علاوه بر ویتامین‌دهی، شما را از عفونت موجود خلاص می‌کنند.


زغال اخته
زغال اخته در صدر میوه‌های ضدعفونت ادراری قرار دارد. پزشکان و محققان حوزه تغذیه این میوه‌های قرمز را بهترین سلاح برای حفاظت از مجاری ادراری می‌دانند به خاطر این که حاوی خواص آنتی بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی است. این میوه‌های ریز حالت اسیدیته ادرار را بیشتر کرده و به همین دلیل هر نوع باکتری را دفع می‌کنند. زغال اخته از بین برنده باکتری‌ها است و قبل از آن نیز اجازه نمی‌دهد این عناصر مزاحم به بافت‌های مجاری ادراری بچسبند. توصیه می‌کنیم خودتان زغال اخته را تهیه کرده و آب آن‌را بگیرید؛ به خاطر اینکه آب زغال‌اخته‌های حاضری حاوی قند زیادی هستند و ترکیبات مفید خود را از دست داده‌‎اند؛ پس بهتر است خودتان دست به کار شوید.


پاپایا
پاپایا یکی دیگر از میوه‌های مفید برای پیشگیری و درمان عفونت‌های ادراری است. این میوه نیز حالت اسیدیته ادرار را بالا برده و باعث دفع باکتری‌ها و درمان عفونت ادراری می‌شود. پاپایا جزو گنجینه‌های طبیعی و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است. باید بدانید که پاپایا یک میوه سم زدای مفید و سرشار از فیبرها است که به میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد و مثانه و روده‌ها را تمیز می‌کند. پاپایا به دلیل دارا بودن آنزیم‌ها به کاهش التهاب کمک کرده و التیام بخش است.


آب پرتقال و آب لیموترش
حتما می‌دانید که پرتقال و لیموترش جزو میوه‌های سرشار از ویتامین C هستند. اگر به دنبال معجون سلامتی هستید صبح‌ها آب دو عدد پرتقال را با آب نصف لیموترش ترکیب کرده و نوش جان کنید. این آبمیوه‌ی طبیعی باعث مقابله با عفونت ادراری می‌شود. علاوه بر این آب پرتقال و لیموترش به تمیز شدن روده‌ها نیز کمک زیادی می‌کند.


آب آناناس
آناناس حاوی آنزیم مفیدی است که باعث التهاب زدایی از بدن شده و برای خلاص شدن از شر عفونت ادراری مفید است. در واقع می‌توان آناناس را یک میوه درمانگر دانست که شایستگی حضور روزانه در سبد میوه را دارد. توصیه می‌کنیم از این میوه به هر صورتی که دوست دارید(در سالاد میوه و یا به صورت آب میوه) استفاده کنید. در صورت ابتلا به عفونت ادراری آب آن‌ را گرفته و میل کنید.


آب انگور قرمز
انگور قرمز نیز جزو گنجینه‌های فوق العاده طبیعی است. این میوه قرمز و پرخاصیت حافظ سیستم ادراری بوده به اندازه زغال اخته کمک‌کننده است. اگر زیاد دچار مشکل عفونت ادراری می‌شوید روزانه از این میوه استفاده کنید.
انگور قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و باعث کاهش التهاب بدن می‌شود. آب انگور قرمز دیورتیک (ادرارآور) فوق‌العاده‌ای است که علاوه بر تامین ویتامین‌های بدن به بهبود و درمان عفونت ادراری کمک زیادی می‌کند.


چند توصیه کلی
همانطور که گفته شد عفونت ادراری در خانم‌ها رایج‌تر است. وجود عفونت و التهاب در مثابه باعث سوزش ادرار، احساس فشار در شکم، خستگی و همچنین تب می‌شود. برای درمان عفونت ادراری یا همان سیستیت پزشک معالج آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. لازم است که در کنار این آنتی‌بیوتیک‌ها از میوه‌های اشاره شده نیز استفاده کنید. چون تمام این میوه‌ها سرشار از ویتامین C و عناصر مغذی دیگر هستند که به کاهش باکتری‌های موجود در مثانه کمک می‌کنند.
اگر به طور مرتب به این مشکل دچار می‌شوید علاوه بر مصرف آب‌میوه‌های اشاره شده به توصیه‌های زیر نیز عمل کنید:

* مصرف آب و مایعات مفید را افزایش دهید. این کار باعث پاکسازی مثانه و مجاری ادراری می‌شود.
* دمنوش بابونه، دارچین یا رزماری نیز برای کاهش التهاب بسیار مفید هستند.
* از مصرف مواد غذایی حاوی خواص آنتی بیوتیکی مانند سیر، زنجبیل، جعفری و غیره غافل نشوید. می‌توانید بعدازظهر دمنوش زنجبیل میل کنید. جوشانده‌ی جعفری نیز مفید است.
* مصرف مواد غذایی ادرارآور را در اولویت قرار دهید. این مواد غذایی باعث جلوگیری از احتباس آب در بافت‌های بدن شده و به افزایش ادرار کمک می‌کنند. مارچوبه، خیار، کرفس و چغندر جزو این مواد غذایی هستند.
* از مصرف مواد غذایی تحریک کننده مثانه مانند قهوه یا چای سبز پرهیز کنید.
* از مصرف مواد غذایی حاوی آرد تصفیه شده، شیرینی‌جات و غیره بپرهیزید. این مواد غذایی باعث افزایش حالت احتباس آب در بافت‌ها شده و به دفع باکتری‌ها کمکی نمی‌کنند.
* می‌توانید یک قاشق جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و بنوشید. این کار نیز به درمان عفونت ادراری کمک می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جویدن آدامس ۱۰۰ میلیون باکتری را از بین می‌برد

از دوران کودکی این هشدار را بارها شنیده‌ایم که جویدن آدامس یکی از دلایل پوسیدگی دندان و بروز بیماری‌های دهان است اما ظاهرا مطالعات جدید خلاف این امر را نشان می‌دهند.
بررسی‌های جدید حاکی از آن است که جویدن آدامس سلامت دندان را همچون مسواک زدن و استفاده از نخ دندان حفظ می‌کند. به گفته متخصصان، آدامس جویدن برای مدت 10 دقیقه می‌تواند حدود 100 میلیون باکتری یا 10 درصد از حجم میکروبی بزاق دهان را از بین ببرد.
بنابر مطالعه‌ای که در سال 2006 در مجله دنتال ریسرچ منتشر شد، به طور معمول در بیشتر آدامس‌های تجاری این محصول با شیرین‌ کننده‌ها، طعم دهنده‌ها و ترکیبی از دیگر مواد تولید می‌شود اما هم‌اکنون در تولید این آدامس‌ها شیرین کننده‌های مصنوعی مثل زایلیتول یا مانیتول جایگزین قند شده‌اند و جایگزین‌های بدون قند در واقع می‌توانند احتمال تشکیل زیست‌لایه دهانی که عامل رشد بیماری‌های عفونی و پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه است، کاهش دهد. در مطالعات پیشین همچنین تاثیر جویدن آدامس بر عملکرد شناختی ذهن، بهبود وضعیت روحی، هوشیاری و کنترل اشتها مشاهده شده است.


جویدن آدامس اشتها را کاهش می‌دهد
اخیرا گروهی از متخصصان هلندی به بررسی نقش تاثیر جویدن آدامس در از بین بردن باکتری‌های دهان پرداختند. در این بررسی از تعدادی شرکت کننده درخواست شد در مدت زمان 30 ثانیه تا 10 دقیقه آدامس بجوند. پس از آن نمونه آدامس جویده شده مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد حدود 100 میلیون باکتری روی هر یک از این نمونه‌ها وجود دارد. همچنین آشکار شد تعداد این باکتری‌ها با افزایش مدت زمان جویدن آدامس بیشتر می‌شود.
در عین حال متخصصان دریافتند پس از گذشت 30 ثانیه از مدت زمان جویدن، آدامس انسجام خود را از دست می‌دهد و این تغییر به این مفهوم است که در مجموع از تعداد باکتری‌هایی که جذب آدامس شده‌اند، کاسته شده است.
برخی تولیدکنندگان آدامس عناصر فعالی را در تولید این محصول به کار می‌گیرند تا قابلیت آن را در کاهش پوسیدگی دندان و پلاک‌ها افزایش دهند و به همین دلیل از فلورایدها و ترکیب‌های آنتی میکروبی استفاده می‌کنند که البته بررسی تاثیر آنها بر دهان و دندان به شکل دقیق‌تر ضروری است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نیمی از سرطان ها درمان می شود

فارس: رضا ملایری، گفت: عوامل مختلفی در ابتلا به سرطان دخیل هستند که باید به مردم اطلاع رسانی شود و مردم از این بیماری آگاهی پیدا کنند چرا که هر چه بیشتر بدانند بهتر می توان این بیماری را کنترل و اقدامات مناسب را برایش انجام داد.
وی ادامه داد: حدود 40 درصد از سرطان ها قابل پیشگیری هستند که با تغییر نحوه زندگی می توانیم از ابتلا به سرطان جلوگیری کنیم اگر مردم بدانند که چگونه سالم زندگی کنند، تغذیه سالم داشته باشند، از مواد سرطان زا اجتناب کنند، دخانیات و قلیان مصرف نکنند می توانند 40 درصد از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند.
این فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: گاهی نیز علت ابتلا به برخی سرطان ها را نمی دانیم و در برخی مقالات علمی از آن به بدشانسی یاد می شود در حالی که دلیل آن ندانستن علت ابتلا است و اگر عوامل ابتلا را بشناسیم می توانیم جلوی آن را بگیریم.
ملایری با تأکید بر اینکه تمام مسئولان وظیفه اطلاع رسانی در زمینه سرطان را به مردم دارند گفت: برخی ها اصطلاح سونامی را به کار می برند در حالی که باید بدانند گفتن حرف های شعاری ما را به جایی نمی رساند و فقط ترس در دل مردم ایجاد می شود.
وی افزود: باید مردم را آگاه کنیم نسبت به اینکه این بیماری دیگر یک بیماری کشنده 30 سال پیش نیست به طوری که بیش از 50 درصد سرطان ها اکنون قابل درمان و بهبودی کامل هستند و این میزان در سرطان های کودکان به بیش از 80 درصد می رسد.
این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: فقط مردم بدانند که به محض مشاهده علایم ابتلا به سرطان به مراکز تخصصی مراجعه کنند چرا که هم اکنون در کشور جراح سرطان، فوق تخصص خون سرطان و رادیوتراپ به میزان کافی وجود دارد.
ملایری به طور کلی به برخی از علایم سرطان ها اشاره کرد و گفت: برخی از علایم نشان دهنده وجود سرطان نیستند مثلاً کم خونی دلیل قطعی برای ابتلا به سرطان نیست اما برخی از علایم مانند کاهش شدید وزن در 6 ماه به میزان 10 درصد از وزن فرد یکی از علایم خطر است.
وی افزود: وجود درد در هر ناحیه از بدن باید پیگیری شود، وجود توده مثلاً در ناحیه سینه باید بررسی شود، سرفه های مزمن مشکوک هستند، زخمی که بهبود پیدا نکند و وجود خونریزی در هر جایی از بدن مانند ادرار، مدفوع و مخاط دهان باید پیگیری شود.
این فوق تخصص خون و سرطان بالغین تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که مردم نباید ترس زیادی از سرطان داشته باشند اکنون تمام درمان ها در کشور وجود دارد و لازم نیست که بیماران برای مداوا به خارج از کشور بروند، متأسفانه هم اکنون افراد شیادی وجود دارند که به بهانه درمان بهتر بیماران را به خارج از کشور می فرستند در حالی که اثر درمانی برایشان در پی نداشته است بنابراین باید مراقب باشند تا فریب شیادان را هم نخورند.
زندگی کوتاه نيست ، مشکل اينجاست که ما زندگی را دير شروع ميکنيم.
     
  
مرد

 
آشنایی با شیوه‌های کاهش چربی و روغن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی

بیماری‌های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیا است. ۴۰ درصد از مرگ و میرها در کشورهای پیشرفته و ۲۵% در کشورهای در حال توسعه ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است. در کشور ما نیز بیماری‌های قلبی عروقی یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر است.
عوامل زيادي در بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي موثرند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان اختلال در چربي‌هاي خون، فشار خون بالا، چاقي، كم تحركي، استرس، فشارهاي روحي، رواني، استعمال دخانيات، رژيم غذايي نامناسب و مصرف زياد روغن و چربي را نام برد.
مصرف زیاد روغن و چربی در برنامه غذایی روزانه علاوه براینکه خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد با افزايش دريافت كالري كه در بدن بصورت چربي ذخيره مي‌شود، درنهايت اضافه وزن وچاقي را بدنبال دارد. اضافه وزن و چاقي زمينه را براي ابتلا به ساير بيماري هاي غيرواگير از جمله ديابت و انواع سرطان‌ها ا فراهم مي‌شود.


آشنایی با ارتباط مصرف روغن و بیماری‌های قلبی و عروقی
کاهش مصرف روغن و چربي و استفاده درست از روغن‌ها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها دارد.
با رعايت نكات زير در مصرف چربي و روغن مي‌توانيد از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي پيشگيري كنيد:
مصرف غذاهاي چرب و سرخ شده را كه حاوي مقدارزيادي روغن هستند مصرف نكنيد. بجاي سرخ كردن غذا بهتر است آن را بصورت آب‌پز، تنوري، بخارپز و يا كبابي مصرف شوند ويا در صورت تمايل به سرخ كردن، به تفت دادن آن با مقدار كم روغن و در زمان كوتاه اكتفا شود. حتما از روغن مخصوص سرخ كردني استفاده شود.
شير و ماست کم چرب (كمتر از 5/2 درصد چربي) را جایگزین انواع پر چرب آن کنید. شير و ماست پرچرب داراي مقادير زيادي اسيدهاي چرب اشباع است كه تنگي و انسداد عروق و درنهايت سكته قلبي را بدنبال دارد و ضمن اينكه بدليل بالابودن ميزان كالري آن موجب اضافه وزن وچاقي نيز مي‌شود.
ازكره، سرشیر وخامه کمتر استفاده کنید. این موادغذایی حاوی مقادیر زیادی چربی حیوانی هستند و می‌توانند موجب اضافه وزن وچاقي و هم چنين افزایش کلسترول خون بشوند.
بجای گوشت‌های پر چرب از گوشت‌های کم چرب استفاده کنیدوچربی قابل رویت گوشت را قبل از پخت تا آنجا که ممکن است جدا کنید. قبل از طبخ مرغ نيز پوست آنرا جدا کنید.
مصرف روغن را به حداقل برسانید و غذاها را با روغن کم بپزید. مصرف زياده از حد روغن باعث بروز اضافه وزن و چاقي شده و امكان افزايش كلسترول بد (LDL)، افزايش فشارخون و در نتيجه خطر ابتلا به امراض قلبي عروقي را فراهم مي آورد. حداكثر 30-25% انرژي دريافتي روزانه بايد از چربي‌ها تامين شود.
روغن زيتون از منابع خوب روغن و حاوي اسيد اولئيك فراوان دارند كه مصرف متعادل آن با تاثير بر كاهش كلسترول خون براي سلامت قلب و عروق مفيد است.
مصرف روغن زيتون براي مصارف مختلف پخت مناسب است ولي همانند ساير روغن‌هاي مايع به حرارت بالا حساس است. مصرف روغن زيتون به عنوان جايگزين سس‌هاي سالاد توصيه مي‌شود.
روغن نباتی جامد را حذف كنيد و بجاي آن از انواع روغن مایع از جمله كلزا ، آفتابگردان، ذرت، روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید.
غذاهای آماده مثل پیتزا ، سوسیس ،کالباس، همبرگر، غذاهای سرخ کرده (سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و ...) حاوی مقادیر زیادی چربی هسنتد. مصرف این نوع غذاها را به حداقل برسانید.
از شیرینی‌های خامه‌ایی، سس‌های چرب مثل سس مایونز کمتر استفاده کنید. بجای آن می‌توانید با مخلوط کردن ماست کم چربی، آبلیمو، سرکه و یا آب نارنج، کمی نمک و فلفل و سبزی‌های معطر و روغن زیتون یک سس سالاد سالم در منزل تهیه و مصرف کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مصرف طولانی آنتی هیستامین 'ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را در سالمندان زیاد کند'

تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد سالمندانی که بیشتر از سه سال برخی از داروهای رایج برای درمان حساسیت و بی خوابی را مصرف می‌کنند بیشتر در خطر ابتلا به دمانس و آلزایمر قرار می‌گیرند.
در این تحقیق ۳۴۳۴ سالمند بالای ۶۵ سال که نشانی از دمانس (زوال عقل) در آنها دیده نمی شد را انتخاب کردند و وضعیت سلامتی و پرونده پزشکی و دارویی آنها را در مدت ده سال زیر نظر گرفتند.
در این مدت ۷۹۷ نفر به دمانس دچار شدند.
دانشمندان متوجه شدند کسانی که بیش از سه سال، هر روز این داروها را با دوزهای بالا مصرف می کردند بیشتر در خطر ابتلا به دمانس قرار داشتند.
این داروها بیشتر برای درمان حساسیت فصلی (تب یونجه)، بی خوابی، افسردگی و بی‌اختیاری ادرار تجویز می‌شوند و تقریبا بیست درصد آنها بدون نسخه به فروش می روند.
ویژگی مشترک این داروها خاصیت آنتی کولینرژیک آنهاست که از کار یکی از ناقل های مهم عصبی به نام استیل کولین جلوگیری می کنند.
داروهایی که خاصیت آنتی کولینرژیک دارند مثل بقیه داروها عوارض جانبی دارند و معمولا در راهنمای این داروها به کاهش تمرکز، ضعف حافظه، خشکی دهان، تاری دید و یبوست اشاره می شود.
این بررسی نشان داد کسانی که بیشتر از سه سال حداقل روزی ده میلی‌گرم داوری ضد افسردگی سه حلقه‌ای دوکسپین یا چهار میلی‌گرم دیفن هیدرامین (ضد حساسیت و خواب‌آور) یا روزی پنج میلی‌گرم اکسی‌بوتیرین (بی اختیاری ادرار) مصرف می کنند بیشتر در خطر دمانس قرار دارند.
با این حال متخصصان می گویند کسانی که این داروها را مصرف می کنند نباید نگران باشند و نباید سرخود مصرف این داروها را ناگهان قطع کنند.
اما "پزشکان و داروسازان لازم است از این رابطه بالقوه مطلع باشند" و یا داروهای دیگر را مد نظر بگیرند و یا اگر چاره دیگری نیست این داروها را با حداقل دوز و کوتاهترین زمان ممکن تجویز کنند.
دکتر سایمون ریدلی از مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا می گوید که این تحقیق جالب است، اما نتایج آن قطعی نیست، چون شواهد محکمی برای اینکه این داروها ایجاد دمانس می کنند وجود ندارد.
اما دکتر داگ براون از انجمن آلزایمر بریتانیا می گوید این نگرانی از قبل وجود داشته که "استفاده دائم سالمندان از داروهای آنتی کولینرژیک، برای مثلا درمان حساسیت فصلی یا بی خوابی، در شرایط خاصی می تواند خطر دمانس را زیاد کند و این تحقیق هم این نکته را تقویت می کند."
با این حال بیشتر کارشناسان معتقدند در این زمینه به تحقیقات جامع تری نیاز هست تا مثلا روشن شود که آیا مصرف متناوب و کوتاه مدت این داروها هم خطر دمانس را زیاد می‌کند یا این عارضه فقط در مصرف طولانی ایجاد می شود.
علاوه بر این باید روشن شود که آیا تمام داروهای آنتی‌کولینرژیک به طور یکسان خطر دمانس را زیاد می‌کنند یا این اثر در داروهای مختلف متغیر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
برای کاهش التهاب در بدن چه بخوریم؟

زنجبیل، خشکبار، ماهی‌چرب و موادغذایی سبوس‌دار همگی خواص ضدالتهابی دارند اما خوردن فقط یکی از آنها چاره کار نیست.
به گزارش ایسنا، کارشناسان سلامت می‌گویند: هر یک از این موادغذایی خاصیت ضدالتهابی دارند اما اگر فقط یک نوع ماده غذایی خاص را انتخاب کنیم و به رژیم غذایی بیافزاییم، قطعا نتیجه نمی‌گیریم بلکه زمانی می‌توانیم از این خواص موادغذایی برای حفظ سلامت بدن بهره‌مند شویم که یک رژیم‌ غذایی مملو از مواد خوراکی سالم را دنبال کنیم.
متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند مردانی که در یک دوره 42 روزه از دانه گیاه کتان مصرف کرده‌اند نسبت به اعضای گروه دیگر که این رژیم را نداشتند با کاهش چشمگیر نشانه‌های التهاب روبرو شدند. همچنین در یک مطالعه دیگر که در سال 2011 انجام گرفت پزشکان مشاهده کردند مصرف عصاره ریشه زنجبیل می‌تواند به کاهش نشانه‌های التهاب روده منجر شود.
«کریستین کرک‌پاتریک» متخصص تغذیه از کلینیک کلیولند گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که برخی مواد خوراکی از خاصیت کاهش التهاب در بدن برخوردار هستند اما آنچه باید مشخص شود مکانیزم این تاثیرگذاری است.
بیماری قلبی - عروقی،‌ دیابت و آرتریت روماتوئید از جمله بیماری‌هایی هستند که با افزایش سطح التهاب در بدن ارتباط دارند.
هرچند کرک‌ پاتریک تاکید کرده است افزودن یک ماده خوراکی خاص به رژیم غذایی به تنهایی برای کاهش التهاب یا بهبود وضعیت عمومی سلامت بدن سودی ندارد.
به گفته این متخصص تغذیه فقط در صورتی که یک رژیم غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی از این خوردنی‌های سالم و مفید و به شکل متنوع مصرف کنید، به کاهش سطح التهاب در بدن خود کمک خواهید کرد. همچنین او تاکید دارد مصرف مکمل‌های تغذیه نمی‌تواند تاثیرگذاری مشابه با خوراکی‌های تازه داشته باشد.
به گزارش لایوساینس، علاوه بر این به منظور کاهش سطح التهاب بدن ضرورت دارد از مصرف خوراکی‌های التهاب‌زا همچون مواد قندی خودداری شود.


==========================

تاثیر چای سبز در پیشگیری از آسیب اعصاب نخاعی

در بررسی‌های آزمایشگاهی روی موش‌ها مشخص شد عصاره چای سبز به طور قابل توجهی فشار اکسیدیته را پایین می‌آورد.
متخصصان چینی در یک مطالعه جدید دریافتند که پلی‌فنول‌ها می‌توانند از اعصاب نخاع در برابر فشار اکسیدیته حفاظت کنند.
پزشکان چینی می‌گویند بنابر نتایج این مطالعه پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که می‌توانند در موارد آسیب‌دیدگی از اعصاب نخاع محافظت کنند و میزان تولید رادیکال‌های آزاد را که مولکول‌های مضر برای بدن هستند، کاهش دهند.
«جیانبو ژائو»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: در بررسی‌های آزمایشگاهی روی موش‌ها مشخص شد عصاره چای سبز به طور قابل توجهی فشار اکسیدیته را پایین می‌آورد.
فشار اکسیدیته همچنین فاکتور مهمی در جراحت‌های ثانویه پس از آسیب دیدگی نخاع به حساب می‌آید. انباشت پس‌ماندهای اکسیداسیون موجب بروز مجموعه‌ای از تاثیرات مضر از جمهل آسیب‌دیدگی DNA و اکسیداسیون پروتئین می‌شود.
به گزارش خلیج تایمز، به گفته متخصصان چینی نتایج این مطالعه همچنین حاکی از وجود شیوه درمانی برای بهبود و بازتولید اعصاب پس از آسیب‌دیدگی نخاع است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خوراکی‌هایی که بعد از ورزش سم هستند

کم کردن وزن، چیزی است که بسیاری از افراد چاق به دنبال آن هستند و راه‌های مختلفی را نیز امتحان می‌کنند که در برخی از آنها شکست‌های بدی را نیز متحمل می‌شوند.
به گزارش ایسنا، ورزش یکی از راه‌هایی است که به شما کمک‌ می‌کند تا بتوانید به سرعت وزن خودتان را کاهش دهید اما در کنار آن، تغذیه نیز نقشی اساسی را ایفا می‌کند. بسیاری از افرادی که نمی‌توانند از راه ورزش کردن خودشان را لاغر کنند، معمولا در تغذیه مشکلاتی دارند. در اینجا تعدادی از بدترین خوراکی‌ها برای زمان بعد از ورزش را برای شما آورده‌ایم:


سبزیجات خام
سبزی و میوه همیشه در لیست بهترین خوراکی‌ها قرار داشته‌اند و محققان و پزشکان به خوردن آنها توصیه می‌کنند. با این حال، سبزی‌ها خوراکی‌های مناسبی برای بعد از ورزش نیستند چرا که نمی‌توانند به متابولیزم بدن کمک کنند و همچنین انرژی‌های از دست‌رفته بدن را بازیابی نمی‌کنند.


فست‌فودها
یکی از بدترین خوراکی‌های دنیا فست‌فود است. انواع روغن‌های فرآوری شده و چربی‌های مضر در این خوراکی‌ها وجود دارد که می‌تواند به راحتی میزان تراکم چربی در بدن شما را افزایش دهد. مهم‌ترین دلیلی که برای منع خوردن آنها بعد از ورزش ارائه می‌شود، این است که کالری بسیار بالای هر لقمه از این غذاها ساعت‌ها تلاش شما برای سوزاندن کالری را از بین می‌برد.


تنقلات شور
خوردن تنقلات یکی از تفریحاتی است که بسیاری از جوانان به آن علاقه‌مند هستند. از جمله محبوب‌ترین تنقلات می‌توانیم به چیپس و پفک اشاره کنیم که البته بسیار شور هم هستند. تقریبا تمامی پزشکان بر این عقیده‌اند که خوردن تنقلات بعد از ورزش می‌تواند به عنوان یک سم برای ورزشکاران شناخته شود. این تنقلات سطح پتاسیم را در بدن کاهش داده و خطراتی را برای آن ایجاد می‌کند.


انواع شیرینی
یکی دیگر از سم‌های خوراکی برای افراد چاق، انواع شیرینی و دسر است. خوردن این دسرها و شیرینی‌ها می‌تواند به راحتی تمام کالری سوخته‌شده در جریان ورزش را به بدن شما بازگرداند و همچنین به هیچ عنوان برای افراد لاغر هم توصیه نمی‌شود. شیرینی این دسرها مصنوعی هستند و بیشتر به قلب شما فشار وارد می‌کنند.


پنیر
لبنیات از جمله مهم‌ترین خوراکی‌هایی هستند که بدن انسان به آنها نیاز دارد و البته به استخوان‌سازی و بسیاری از فعالیت‌های بدن نیز کمک می‌کنند. این درحالی است که بسیاری از پزشکان مصرف لبنیات بعد از ورزش را توصیه نمی‌کنند چرا که باعث افزایش سطح نمک در بدن می‌شود و هم‌رده تنقلات شور قرار می‌گیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روزنامه مهرداد بذر پاش نوشت: نقش گلشیفته فراهانی در جاسوسی ژنتیکی!

روزنامه ی وطن امروز نوشت:اخیرا در فضای شبکه‌های ارتباطی مجازی کلیپ ضبط شده مشهوری دست به دست می‌شود که در آن مجموعه‌ای از بازیگران از مردم تقاضا می‌کنند با کمک چند گوش‌پاک‌کن (سواپ) ارسالی از مکانی نامعلوم، نمونه‌ای از سلول‌های دهانی خود را با هدف «نجات بیماران سرطانی» به بانک ژن جهانی هدیه کنند. در این کلیپ که رهبر آن «گلشیفته فراهانی» است با ناراحتی از سهم کم نمونه‌های ایرانی در بانک جهانی ژن یاد می‌شود و این موضوع با این برچسب که ایرانی‌ها علاقه‌ای به نجات دادن جان بیماران ایرانی و خارجی ندارند، تقبیح می‌شود. حرف اصلی کلیپ یادشده این است که برای «نجات بیماران لوسمی و سرطانی» جهان نیازمند اهدای نمونه سلولی ایرانیان است! فضای کلیپ بشدت احساسی است و در انتهای آن آدرس «بانک جهانی اهداکنندگان نمونه مغز استخوان» و مجموعه بانک‌های ژن کشورهای اروپایی و آمریکا بیان می‌شود.

اما اصل ماجرا چیست؟ سال‌هاست مجموعه‌ای از کشورهای پیشرفته، در قالب «ژن بانک» به جمع‌آوری نمونه‌های زیستی و ژنتیکی ملت‌ها و کشورهای مختلف مشغول هستند اما در کشورهای توسعه‌یافته به واسطه قوانین «حقوقی و اخلاقی»، صیانت از اطلاعات زیستی و ژنتیکی از اهمیتی فوق‌العاده و استراتژیک برخوردار است چرا که با دزدی اطلاعات بومی و ملی دیگران می‌توان مهندسی نسل‌ها را در دست گرفت.
سال ۱۳۸۶ یکی از سرداران نظامی در حاشیه سمینار بمب‌های شیمیایی علیه ایران گفت: «آمریکا با کمک اسرائیل درصدد تشکیل بانک ژنتیکی و مولکولی اقوام و ملیت‌های جهان برای ساخت سلاح‌هایی غیرمتعارف است. این کار با اهداف انساندوستانه انجام نمی‌شود بلکه آنها دنبال ساخت سلاحی هستند که بتوانند هنگام به‌کارگیری در یک محدوده جغرافیایی، اقوام خاصی که در آن منطقه زندگی می‌کنند را از بین ببرند».
سال ۲۰۰۱ انستیتو بهداشت ملی آمریکا (NIH) اعلام کرد موفق شده ۹۰ درصد ژنوم انسان (نقشه زیستی) را تعیین توالی کند. در سال ۲۰۰۹ همین مرکز موفق شد با یک تست ۵۰۰۰ دلاری، از روی نمونه سلولی، با شناسایی DNA، خصوصیات اخلاقی، بیماری‌ها، نقایص، خصوصیات و وضعیت سلامتی «دهنده» را مشخص کند. فرضا براساس همین تست بود که آنجلینا جولی، بازیگر سرشناس آمریکایی متوجه شد به احتمال ۹۶ درصد تا چند سال آینده به سرطان مبتلا خواهد شد و مسیرهای درمانی را از چند سال قبل‌تر آغاز کرد. این بخش مثبت پرونده رشد علم بیوژنتیک است و طبیعتا هیچ حاکمیتی به صورت رایگان چنین پیشرفت قابل توجهی را در اختیار دیگران قرار نخواهد داد!
اما بخش هولناک ماجرا آنجاست که بدانیم دانشمندان رشته بیوتروریسم پس از دستیابی به بانک‌های نمونه‌های ژنتیکی و زیستی جوامع «هدف» می‌توانند با تمرکز بر نقاط ضعف ژنتیکی و زیستی حریف، اقدام به دستکاری تروریستی بی‌سر و صدای اجتماعات و محیط زیست آنها کنند. خصوصیت این بمباران هوشمند این است که فرضا در سرزمین به‌هم تنیده و هم‌مرزی که در آن صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها به صورت مختلط در آن زیست می‌کنند با تمرکز بر تغییرات ژنتیکی جوامع می‌توان با آلوده‌سازی خاک و آب و دام تنها به اهداف دارای نقص یا خصوصیت ژنتیکی خاص صدمه وارد کرد. این پیشرفت تسلیحاتی نسبت به دوره‌ای که با انفجار «بمب اتم» کل موجودات ساکن در یک منطقه نابود می‌شدند، حقیقتا بسیار مهم ارزیابی می‌شود.
اکنون سال‌هاست در کشور ما مانور مبارزه با «حملات بیوتروریستی» برگزار می‌شود اما به واسطه ضعف شدید «آزمایشگاه‌های بیوزیستی و بیوژنتیکی» از توان اندکی برای شناسایی دستکاری‌های احتمالی تعبیه شده در خوراک و محیط زیست کشورمان برخوردار هستیم.
فرضا پس از اهتمام نظام به موضوع حیاتی و استراتژیک «افزایش نرخ رشد جمعیت» برخلاف میل سازمان‌های بین‌المللی، واضح است که دشمنان جامعه ایرانی بیکار نخواهند نشست. با احتساب چنین موارد بدیهی، آمار بی‌نظیر میزان ناباروری و نازایی ۲۰ درصدی ایرانی‌ها در شرایطی که این نرخ در کشورهای منطقه و سایر جوامع بشری در حد ۱۰ درصد است، بسیار مهم می‌شود.
کلید دستیابی به «کدهای ژنتیکی» برای شکست جوامع از درون، غنی کردن هر چه بیشتر بانک‌های ژن و زیستی تهیه شده از آنهاست. با احتساب این موضوع، گلشیفته فراهانی و سایرین در قالب کلیپ مذکور، دانسته یا نادانسته در مسیر دیپلماسی مشاهیر دستگاه سیاستگذار غرب حرکت کرده و به اسم «بیماران سرطانی» به تکمیل پروژه‌های بیوتروریستی غرب علیه ملت خود کمک می‌رسانند.
بیان این نکته ضروری است که با سلول‌های پوششی دهان و نمونه آب دهان جذب شده در سوآپ (گوش‌پاک‌کن) ارسالی به در منازل ایرانی‌ها، هیچ بیمار سرطانی را نمی‌توان نجات داد و این موضوع دروغی بزرگ است! بلکه با این نمونه‌ها به سادگی و با صرف هزینه حداقلی امکان دستیابی به نقشه ژنتیکی ملت برای «دیگران» فراهم می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت ما با به اشتراک‌گذاری نمونه‌های زیستی و ژنتیکی «رمز کارت‌های بانکی و حیاتی» خود را بدون توجه به عواقب آن به «دزدان» پیشکش می‌کنیم.
آیا هیچ یک از شما حاضر هستید فرضا پسورد اکانت فیس‌بوک خود را به دیگری بدهید!؟ اهمیت نمونه خون یا سلول‌های شما هزاران برابر بیشتر از رمز ورود به شبکه‌های اجتماعی است! این نمونه‌ها بر تمام جنبه‌های زندگی ما تاثیر مستقیم دارد؛ از کشاورزی گرفته تا سلامت نسل آینده و تعیین نتیجه جنگ‌های فرضی منطقه‌ای!.
با توجه به اینکه پیشگیری از وقوع حملات بیوتروریستی با استفاده از راهکارهای اطلاعاتی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقابله با تبعات آن است. گاه استفاده از یک عامل با مخاطرات بیوتروریسمی یا ابزار گسترش بیوتروریسم ممکن است به‌قدری سریع فراگیر شود که امکان مهار آن غیرممکن شده و صدمات و تلفات به بار آمده، غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده باشد.
در برخی از حملات بیوتروریستی نیز عاملان آن – که بیشتر از مخالفین داخلی حکومت هستند- نه به قصد وارد کردن صدمات انسانی و خسارت‌های اقتصادی، بلکه به منظور به چالش کشیدن اشراف سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و به رخ کشیدن ضعف آنها در پیشگیری و کشف این تهدیدات دست به چنین اقداماتی می‌زنند.
حال آنکه در جوامع پیشرفته، اطلاعات ژنتیکی تک‌تک افراد مشمول «حق مالکیت قانونی» استو در حیطه «حریم خصوصی امنیتی» دارای «ارزش اقتصادی» طبقه‌بندی می‌شود. برای «حمایت قانونی» از اطلاعات ژنتیکی و زیستی ایرانیان اتخاذ رویکرد‌های ساختاری و نظامات اداری و عملیاتی ویژه‌ای در کنار هوشمندی بیش از پیش دستگاه‌های اطلاعاتی ضروری است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 25 از 72:  « پیشین  1  ...  24  25  26  ...  71  72  پسین » 
علم و دانش

Medical Content | مطالب پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA