انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 6 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین »

Introducing car models | قیمت انواع ماشین های خارجی و ایرانی و معرفی آنها


مرد

 
عموجون این قیمت هامال قبل میلادمسیحه ...پرایدرسیدبه زانتیامهدی بیامهدی بیا
پادشاه رم به کوروش گفت:
مابرای شرف می جنگیم وشمابرای ثروت.
کوروش گفت:هرکس برای نداشته هایش می جنگد
     
  
مرد

 

نعره های لامبورگینی آونتادور در تونل رسالت






     
  
مرد

 


نام کارخانه نام خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار

ايران خودرو پژو 206 تيپ2 ۲۹۰۰۰۰۰۰۰ ۳۸۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 تيپ 5 ۳۴۰۰۰۰۰۰۰ ۳۸۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 تيپ 6 ۳۹۰۰۰۰۰۰۰ ۴۹۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 صندوقدار مدل v8 ۳۴۵۰۰۰۰۰۰ ۳۸۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 صندوقدار مدل v9 ۳۹۵۰۰۰۰۰۰ ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 207 دنده اتوماتيک ۴۵۵۰۰۰۰۰۰ ۵۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 207 معمولي ۳۸۵۰۰۰۰۰۰ ۴۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 405 بنزيني ۲۲۱۸۰۰۰۰۰ ۲۷۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 405 دوگانه سوز ۲۳۶۶۰۰۰۰۰ ۲۹۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو پارس دوگانه سوز ۲۸۲۸۰۰۰۰۰ ۳۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو پارس سال ۲۶۹۷۰۰۰۰۰ ۳۵۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو تندر 90 مدل E1 ۳۱۵۵۰۰۰۰۰ ۳۲۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو تندر 90 مدل E2 ۳۵۰۵۰۰۰۰۰ ۳۵۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو رانا ۳۰۵۰۰۰۰۰۰ ۳۲۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو سمند ال ايکس سال ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ ۲۷۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو سوزوکي ويتارا دنده اتوماتيک ۵۸۲۷۴۰۰۰۰ ۱۳۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو وانت باردو بنزيني COP ۱۰۸۷۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰۰۰
بي ام و X3 --- ۳۴۵۰۰۰۰۰۰۰
پورشه کايان 6 سيلندر --- ۸۵۰۰۰۰۰۰۰۰
پورشه کايان 8 سيلندر --- ۱۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا آريون ۲۰۰۸۰۰۰۰۰۰ ۲۰۵۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا پرادو 2 در ۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا پرادو 4 در ۳۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ۳۵۵۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا کرولا ۵۶۰۰۰۰۰۰۰ ۱۲۸۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا کمري 2014 --- ۱۴۲۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا لندکروز 2014 ۳۱۴۵۰۰۰۰۰۰ ۳۹۰۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا ياريس هاچ‌بک ۴۶۰۰۰۰۰۰۰ ۸۵۰۰۰۰۰۰۰
ساپپا تيبا ۱۸۷۹۰۰۰۰۰ ۲۲۰۰۰۰۰۰۰
سايپا 111-SX ۱۵۲۶۸۰۰۰۰ ۱۹۰۰۰۰۰۰۰
سايپا 131 -SX ۱۴۹۶۷۰۰۰۰ ۱۷۸۰۰۰۰۰۰
سايپا 132-SX ۱۵۰۸۲۰۰۰۰ ۱۷۵۰۰۰۰۰۰
سايپا تندر 90 مدل E2 ۳۵۰۵۰۰۰۰۰ ۳۷۰۰۰۰۰۰۰
سايپا تيانا High ۱۳۴۳۰۰۰۰۰۰ ۱۴۱۰۰۰۰۰۰۰
سايپا ماکسيما دنده اتوماتيک ۱۰۳۰۰۰۰۰۰۰ ۱۱۵۰۰۰۰۰۰
سايپا مگان اتوماتيک 2000 سي‌سي ۷۴۴۰۰۰۰۰۰ ۸۸۰۰۰۰۰۰۰
سايپا وانت پيکاپ دوکابين ۷۵۸۴۰۰۰۰۰ ۸۲۰۰۰۰۰۰۰
سايپا وانت زامياد بنزيني ۲۱۶۰۰۰۰۰۰ ۲۰۵۰۰۰۰۰۰
کرمان خودرو توجوي سدان ۳۶۳۰۰۰۰۰۰ ۳۳۰۰۰۰۰۰۰
کرمان خودرو توجوي هاچ‌بک ۳۴۸۰۰۰۰۰۰ ۳۲۰۰۰۰۰۰۰
کيا اپتيما ۱۳۲۶۰۰۰۰۰۰ ۱۳۷۰۰۰۰۰۰۰
کيا اسپورتيج 2400 ۱۲۶۷۰۰۰۰۰۰ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰
کيا سراتو 2000 ۹۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰
کيا سراتو کوپه 2000 ۹۳۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۱۰۰۰۰۰۰۰
کيا سورنتو ۲۱۲۵۰۰۰۰۰۰ ۲۰۴۰۰۰۰۰۰۰
کيا موهاوي ۲۰۷۰۰۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰
لکسوس RX350 ۳۷۲۰۰۰۰۰۰۰ ۴۰۵۰۰۰۰۰۰۰
مديران خودرو ام وي ام 110 چهار سيلندر ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ۲۲۰۰۰۰۰۰۰
مديران خودرو ام وي ام 530 ۴۰۰۰۰۰۰۰۰ ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
مديران خودرو ام وي ام X33 ۶۳۰۰۰۰۰۰۰ ۶۲۰۰۰۰۰۰۰
مزدا مزدا 2 تيپ 2 ۶۹۰۰۰۰۰۰۰ ۷۵۰۰۰۰۰۰۰
مزدا مزدا 3 با موتور 2000 سي‌سي ۹۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۱۸۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي I20 ۴۹۳۰۱۰۰۰۰ ۸۳۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي I30 ۶۲۶۴۲۰۰۰۰ ۱۰۳۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي آزرا گرانجور ۱۵۶۰۰۰۰۰۰۰ ۲۰۲۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي جنسيس ۱۹۹۰۰۰۰۰۰۰ ۲۳۵۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي سانتافه 2014 --- ۱۹۰۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي سوناتا ۱۳۷۰۰۰۰۰۰۰ ۱۳۶۰۰۰۰۰۰۰
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  ویرایش شده توسط: shomal   
مرد

 
شرایط مختلف برای واردات خودروهای گذرموقت

در سالهای اخیر واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور تب و تاب بسیاری پیدا کرده است و هریک از ما به طور روزمره در خیابان‌های شهر اتوموبیل‌هایی می‌بینیم که مزین به پلاک گذرموقت هستند.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بجای راندن اتوموبیل‌های دارای مجوز داخل کشور، اتوموبیل‌های خود را از خارج کشور به داخل آورده تا خودروی مورد علاقه خود را برانند، این درحالیست که بسیاری از افراد از چگونگی انجام این کار بی‌خبر هستند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا گزارش جامعی از شرایط و نحوه واردات خودروی گذرموقت را گردآوری کنیم. به طور کلی واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور به سه صورت قابل اجراست.


*** اولین روش ؛ دفتـرچه بیـن‌المللی کارنـه‌ دوپــاساژ ***

کارنه دوپاساژ (CARNET DE PASSAGES) دفترچه‌ای زردرنگ شامل مشخصات فنی و ظاهری خودرو به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است (کارنه دوپاساژ یک کلمه فرانسوی به معنای کتاب ترخیص است) این روش برای کشورهایی که عضو کنوانسیون بین‌المللی کارنه دوپاساژ (تنها مربوط به مسافران) می‌باشند اعتبار داشته و قابل اجراست.

کارنه دوپاساژ برای هر فرد ایرانی که حداقل یکسال در خارج از کشور با ویزای معتبر و یا اقامت ساکن بوده و همچنین حداقل شش‌ماه بصورت متوالی بدون خروج از آن کشور حضور داشته، قابل اجراست. همچنین افرادی که ملیتی خارجی دارند می‌توانند از این طریق اتوموبیل خود را به کشور وارد کنند.

بدین ترتیب شخص می‌تواند ابتدا با تهیه دفترچه کارنه دوپساژ خودرو، به ایران وارد شود و در گمرکات مرزی کشور با تایید اعتبار دفترچه از یکماه تا نهایتا سه‌ماه مهلت تردد دریافت کند. این مهلت می‌تواند در مرحله دوم بصورت قانونی تا حداکثر سه ماه دیگر نیز تمدید شود تا شخص به مدت شش ماه اجازه تردد کسب کند.

توجه: این مسله در رابطه با توریست‌ها و گردشگران خارجی متفاوت است و آنها می‌توانند بصورت قانونی و درصورت داشتمن ویزا، مدت زمان مذکور را تا مدت یکسال نیز تمدید نمایند. همچنین برای ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا در این روش، تنها داشتن پاسپورت ایرانی/اروپایی یا ایرانی/آمریکایی کافی است.

اما در صورتیکه مالک خودرو، مهلت اقامت و یا اعتبار ویزایش به اتمام رسیده باشد، نمی‌تواند از شرایط کارنه دوپاساژ استفاده کند؛ به این معنا که تنها ایرانیان مقیم با اقامت و ویزای معتبر، شرایط کارنه دوپاساژ را دارند. همچنین درصورت ازبین رفتن خودرو، حقوق دولت از طریق دفترچه کارنه دوپاساژ از کشور مبدا دریافت خواهد شد.


*** دومیـن روش ؛ روش مـرســوم واردات ***

در این روش شخص مقیم یا ساکن در کشورهای دیگر، ابتدا با گرفتن دستور از گمرک ایران و اخذ ضمانت‌نامه معتبر بانکی و یا نقدی، به اندازه ارزش اصلی خودرو بعلاوه‌ی حقوق و سود احتمالی ورود خودرو به ایران، اقدام به واردکردن خودرو می‌کند. چند نکته قابل ذکر در مورد خودروهای گذرموقت:

1)) تنها شخصی که نام وی در دفترچه کارنه خودرو یا در برگه ورود موقت آن ذکر شده، اجازه رانندگی با خودرو را دارد؛ در غیر اینصورت مرتکب جرم شده و خودرو توقیف خواهد شد.

2)) در صورت ازبین رفتن خودرو (مفقود شدن، سرقت و ...) دولت از محل سپرده یا ضمانت‌نامه، حقوق خود را دریافت می‌کند.

3)) در صورت تاخیر در بازگشت خودرو به گمرک و تحویل آن به کشور مبدا پس از اتمام دوره تردد خودرو، در فاصله ده روز به مالک خودرو اخطاریه داده می‌شود و با گذشت ده روز از تاریخ اخطاریه، پرونده قاچاق تشکیل و به دادگاه ارسال خواهد شد. در نهایت نیز دستور توقیف خودرو توسط نیروی انتظامی صادر می‌گردد. همچنین به ازای هر روز تاخیر، جریمه‌ای معادل روزانه حداقل 20,000 تومان دریافت خواهد شد. (این مبلغ می‌تواند تغییر کند)

4)) خرید و فروش هر نوع خودروی گذرموقت در داخل کشور ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود و با فرد خاطی، برخوردی جدی انجام گرفته و خودرو توقیف می‌شود؛ چه در زمان داشتن اعتبار و چه پس از آن. اجاره دادن خودروی گذرموقت نیز شامل این قانون می‌باشد. در صورت قاچاق‌شدن خودروی گذرموقت، دولت سه برابر ارزش گمرکی خودرو و همچنین حقوق و سود آن‌را مطالبه می‌کند.

5)) شخص صاحب خودروی گذرموقت هرسال می‌تواند خودروی خود را حداکثر شش ماه پلاک گذرموقت کند؛ البته به شرط مقیم بودن در کشورهای دیگر.

6)) اگر فردی پس از واردکردن خودروی گذرموقت به داخل کشور متوجه شود که باید بلافاصله از کشور خارج شود، باید خودروی خود را در اولین گمرک در نزدیکی محل سکونت خود قرار دهد و سپس از کشور خارج شود (برای مثال ممکن است فردی با خودروی خود برای تفریح به ایران سفر کرده باشد اما پس از واردشدن به ایران دچار مشکل خاصی از محل اقامت خود در خارج از کشور شده و فرصتی برای خروج با خودرو نیست و ناگزیر باید خود را رها کرده و بوسیله هواپیما سفر کند) ؛ در اینصورت شخص زمانیکه دوباره به ایران بازگردد در صورت داشتن زمان اعتبار برای خودرو می‌تواند از مدت زمان باقیمانده استفاده کند و در صورت زمان اتمام دوره گذرموقت خودرو، می‌تواند با پرداخت جریمه دیرکرد (روزی حداقل 20,000 تومان) خودروی خود را پس گرفته و از آنجا که تحویل گمرک بوده قاچاق محسوب نمشود و تنها باید جریمه مشخص شده را پرداخت نماید.

توجه: این امر بارها و بارها در مورد افرادیکه اقدام به واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور کرده اند، اتفاق افتاده است. و بی توجهی به آن میتواند عواقب غیرقابل جبرانی داشته باشد.

7)) درصورت پیشنهاد خرید یک خودروی گذرموقت در داخل کشور، بیش از هرچیز دقت کنید که ممکن است چه عواقب و ضرر و زیانی در انتظار شما باشد. به همین دلیل باید پیش از این اقدام جوانب کار را خوب بسنجید.


*** سومیـن روش ؛ راهــی جـدیـد امـا پـرمخــاطـره !!! ***

در این روش که راهی جدید و پرمخاطره بدلیل کلاهبرداری‌های متعدد و سواستفاده‌های زیاد است، تنها شرط لازم برای گذرموقت کردن خودرو، شرط سکونت در مناطق آزاد و اثبات آن می‌باشدو باقی شرایط، همان شرایط مذکور فوق‌الذکر است. اما تفاوت این روش با روش‌های قبل عبارتند از:

1)) اعظای مجوز ورود گذرموقت این خودروها در گمرکات منطقه آزاد کشور انجام می‌شود (برای مثال گمرک قشم تنها برای خودروهای قشم مجوز دارای اعتبار برای خروج صادر می‌کند) که مراحل آن بسیار ساده‌تر از دو روش قبلی است.

2)) پس از اتمام زمان گذرموقت بودن خودرو و استرداد نشدن آن به گمرک، شما موظف به به پرداخت جریمه‌ی ثابت حداقل روزانه 25 هزار تومان و همچنین جریمه روزانه‌ای هستید که مبالغ آن بدین شرح می‌باشد:

اگر از یک‌روز تا 20 روز از موعد مقرر گذشته باشد، به ازای هر روز مبلغ 5هزار تومان؛ اگر از مدت زمان مذکور از 20 تا 30 روز به طول بیانجامد باید به ازای هر روز 6هزار تومان بپردازید و پس از گذشت 30روز برای خودروی شما اعلام قاچاق شده و نهایتا توقیف می‌شود.

توجه داشته باشید که به علت حضور پر رنگ دلال‌ها افرادسودجو و کلاهبرداران در بازار داغ خودروهای گذرموقت، تعداد بسیار زیادی پرونده فروش غیرقانونی کلاهبرداری و قاچاق تشکیل شده و درحال پیگیری است.

در اینجا بازهم تاکید می‌شود که خودروهای گذرموقت قابل خریداری و اجاره نمی‌باشند و به همین جهت توصیه میشود تا جای ممکن از این کار خودداری فرمایید. این کار رسما غیرقانونی بوده و عواقب آن نهایتا به عهده خود شخص باز می‌گردد.

همچنین اشخاصی وجود دارند که با خرید یک خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس به نام یک شخص مقیم در آنجا و پرداخت وجهی به عنوان حق امتیاز به وی، اقدام به وارد کردن خودرو به ایران نموده و پس از اخذ پلاک گذرموقت وکالتی با بندها و شرایط مختلف از شخص مقیم، اتومبیل را به شخص خریدار در ایران تحویل می‌دهند. پس از اتمام تاریخ گذرموقت خودرو می‌توان این خودرو را مجددا با همین شرایط به شخص دیگری واگذار کرد. بسیاری از افراد که این کار را به شکلی جدی دنبال می‌کنند نه تنها در فروش اتومبیل ضرر مالی نمی‌کنند بلکه سود خوبی هم نصیب آنها خواهد شد.



یکی دیگر از دلایل عمده واردات گسترده خودروهای گذرموقت را می‌توان ارزان بودن خودروهای دست دوم در کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست چرا که با کمتر 25 میلیون تومان فورد موستانگ 2008، هامر یا نیسان 350Z خریداری کرد و با قرار دادن 10 میلیون تومان به عنوان وثیقه نزد دولت امارات (بصورت نقدی یا اعتباری) و همچنین با پرداخت هزینه‌ای معادل 4.5 میلیون تومان که شامل حمل‌ونقل دریایی، ترخیص، شماره‌گذاری خودرو و تحویل در بندرعباس می‌شود، یک خودرو گذرموقت وارد کشور کرد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
آخرین قیمت مدلهای پژو 206 و 207i

مدل خودرو مشخصات قیمت نمایندگی قیمت بازار آزاد
پژو 206 تیپ 2 با دو ایربگ 29,000,000 36,500,000
پژو 206 تیپ 5 موتور 1.6 34,492,000 39,000,000
پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک 39,000,000 50,800,000
پژو 206 صندوقدار SD V2 35,000,000 37,700,000
پژو 206 صندوقدار SD V20 — 36,500,000
پژو 206 صندوقدار SD V8 34,997,000 38,500,000
پژو 206 صندوقدار SD V9 اتومات 39,500,000 51,000,000
پژو 207i گیربکس دستی 38,500,000 47,500,000
پژو 207i گیربکس اتومات 45,500,000 55,000,000
رانا TU5 29,500,000 30,700,000
رانا LX TU5 30,232,000 32,300,000
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
»» طلا و پوست تمساح برای مرسدس کلاس اس!



پیش از این هم از برنامه شرکت کارلکس (Carlex) دیزاین، برای ساخت نسخه ویژه و سفارشی از مرسدس بنز اس کلاس باخبر شده بودید. خودرویی که درون کابین آن با پوشش طلای 24 عیار زینت یافته بود. اما اکنون چرم تمساح نیز به این مجموعه افزوده شده است.

کلاً اس جدید، در حال حاضر یکی از لوکس‌ترین اتومبیل‌های دنیا محسوب می‌شود. اما شاید برخی مشتریان به دنبال تشخص و تمایز بیشتری نیز باشند. کارلکس تمامی قسمت‌های فلزی کابین را با طلای 24 عیار پوشش داده است. این فلز گران‌قیمت روی بسیاری از اجزا نظیر دکمه‌ها، دریچه‌های هواکش تهویه، دستگیره درها، اسپیکرها، دکمه‌های روی فرمان و حتی نشان ستاره بنز، نشسته است.

اما این تمام کار نیست و کارلکس پوشش چرمی صندلی‌ها، داشبورد و کنسول را از جنس پوست تمساح ساخته است. کنتراست رنگی ایجاد شده در درون کابین، بسیار خیره‌کننده و تأثیر گذار است.




هنوز از قیمت این ارتقای کابین رقمی منتشر نشده است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
مالتی پلکس چیست؟


free photo hosting

سامانه الكترونيكي مالتي‌پلكس كليه دستوراتی كه راننده صادر می‌كند را به‌یک واحد مركزی الكترونيكي (BSI) ارسال و از آن‌جا، فرمان لازم براي عملگر مربوطه صادر مي‌شود. در حال حاضر از شبكه مالتي‌پلكس روي خودروهايي نظير سمند و سورن نيز به جاي دسته‌سيم معمولي استفاده مي‌شود. اين سيستم در اواخر دهه 1980 توسط شركت آلماني بوش ابداع شد.

در طی دو دهه گذشته پیچیدگی سیستم‌های سیم‌کشی مدرن به طور پیوسته افزایش یافته است و در سال‌های اخیر این افزایش به‌شدت چشمگیر شده است. اکنون کار به جایی رسیده است که اندازه و وزن دسته سیم به مشکل مهمی تبدیل شده است. تعداد سیم‌های لازم در مورد اتومبیل‌های رده بالا به حدود 1200 رشته می‌رسد. دسته سیم لازم برای کنترل همه کارکردهایی که به در سمت راننده مربوط می‌شود ممکن است تا 50 رشته سیم داشته باشد و سیستم‌های واقع در ناحیه داشبورد ممکن است به‌تنهایی بیش از 100 رشته سیم و اتصال داشته باشند. بنابراین آشکار است که گذشته از مشکل بدیهی اندازه و وزن دسته سیم، با افزایش اتصال‌ها و سیم‌ها، احتمال بروز عیب هم بیشتر می‌شود. تخمین زده می‌شود که هر 10 سال پیچیدگی سیم‌کشی اتومبیل دوبرابر می‌شود.

لزوم استفاده از سیستم مولتی پلكس:
افزایش بیش از حد استفاده از قطعات الكترونیكی در خودرو
ساده‌سازی استفاده از سیم‌كشی و ساده‌سازی دسته سیم‌ها
بالا رفتن تعداد ارتباط میان ECU با سایر اجزا اتومبیل و نیاز به هماهنگی داده‌ها
بالا بردن كیفیت ایمنی و آسایش در خودروها
تغییر روش‌های عیب‌یابی خودرو و نیاز به ساده‌كردن كار با دستگاه‌های عیب‌یابی و خود مجموعه وسایل داخل خودرو

مالتی پلکس
هوشمند شدن فرامين برقي و الكترونيكي در خودرو با استفاده از ارسال يك‌سري كد در شبكه، باعث مي‌شود كه خودروساز بتواند علاوه بر تسهيل فرايند عيب‌يابي و كمك به بخش خدمات پس از فروش، عملكردها و حالات و يا همان فيچرهاي مختلف را براي رفاه، ايمني و امنيت راننده و سرنشينان طراحي كرده و مهيا سازد. در پژو 206 كه از ابتدا تاكنون به صورت مالتي‌پلكس توليد مي‌شود، ريزه‌كاري‌هاي فني و الكترونيكي پيش‌بيني شده است كه فعال و غيرفعال شدن آن از طريق برقراري ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI يك واحد الكترونيكي است كه ارتباط ميان كليه واحدهاي الكترونيكي يا اصطلاحا ECUهای موجود در بخش‌های مختلف خودرو از قبيل موتور، گيربكس اتوماتيك، ترمز ضدقفل، تهويه مطبوع خودكار و امثالهم را برقرار و مديريت می‌كند. تغيير در تنظيمات BSI كه توسط دستگاه عيب‌ياب يا همان دياگ صورت مي‌گيرد، در تمام نمايندگی‌هاي ايرا‌ن‌خودرو و نيز تعميرگاه‌های مجهز به اين دستگاه قابل انجام است.بسیاری از حسگرهایی که برای یک واحد کنترل الکتریکی، داده فراهم می‌کنند بین همه واحدها یا بعضی از آنها مشترک‌اند. یکی از راه‌های ممکن، استفاده از یک کامپیوتر برای کنترل همه‌ی سیستم‌هاست اما تولید این کامپیوتر به تعداد کم بسیار پرهزینه است. راه دوم استفاده از گذرگاه مشترک داده‌هاست؛ بدین ترتیب ارتباط بین مدول‌ها برقرار می‌شود و اطلاعات دریافتی از حسگرهای وسایل مختلف در دسترس همه‌ی وسایل قرار می‌گیرد. حال این فکر را کمی توسعه می‌دهیم؛ اگر بتوان داده‌ها را از طریق یک سیم انتقال داد و به همه‌ی بخش‌های اتومبیل رساند، آنگاه می‌توان سیم‌کشی اتومبیل را به سه رشته سیم کاهش داد. این سیم‌ها عبارت خواهند بود از:

سیم برق
سیم اتصال بدنه
سیم سیگنال فکر


استفاده از یک سیم برای انتقال چندین سیگنال، فکر تازه‌ای نیست و سال‌هاست که در عرصه‌هایی مانند مخابرات راه دور بکار می‌رود.
برای تجسم طرز کار این سیستم رویدادهایی را که هنگام روشن و خاموش کردن چراغ‌های بغل رخ می‌دهند را در نظر بگیرید. ابتدا وقتی راننده کلید چراغ را می‌زند، سیگنال منحصر به‌فردی روی گذرگاه داده قرار می‌گیرد. این سیگنال را فقط گیرنده‌های خاصی تشخیص می‌دهند که جزئی از هر مجموعه چراغ هستند. این گیرنده‌ها به نوبه خود بین سیم برق و چراغ‌ها اتصال برقرار می‌کنند. در هنگام خاموش کردن چراغ‌ها نیز عملیاتی به‌همین ترتیب انجام می‌شود، با این تفاوت که این‌بار رمزی که وارد گذرگاه داده می‌شود متفاوت است و فقط گیرنده‌های مقتضی آن‌را به‌عنوان رمز خاموشی شناسایی می‌کنند.

استانداردهای سیستم مالتی پلکس
كشورهای مختلف استانداردهای خاص و نام‌های خاصی را برای كاربرد این سیستم بكار می‌برند كه از جمله معروف‌ترین آنها عبارتند از:
استاندارد Can: ساخت آلمان كه در خودروهای بنز، ب.ام.و، فیات و ولو بكار می‌رود.
استاندارد Van: ساخت كشور فرانسه و روی محصولات رنو و پژو این كشور مورد استفاده است.
استاندارد j1850 : ساخت كشور آمریكا می‌باشد كه بر روی محصولات تولید كرایسلرفورد و جی ام مورد استفاده می‌باشد.
استاندارد proprietary: تولید كشور ژاپن است كه بر روی محصولات این كشور مورد استفاده می‌باشد.
استاندارد Absus: محصول آلمان و مورد استفاده بر روی محصولات گروه فولكس واگن.
در میان استانداردهای بالا Can از موفق‌ترین آنها به‌حساب می‌آید و بیشتر خودرو سازان از این استاندارد بر روی محصولاتشان استفاده می‌كنند.

BSI چیست؟
یكی از مهم‌ترین قطعات در سیستم‌های مولتی پلكس می‌باشد. این ECU در واقع سرور شبكه می‌باشد و اطلاعاتی كه بین ECU‌های دیگر رد و بدل می‌شود را منتقل می‌كند، همچنین یكی از واسطه‌ها بین سیستم Van هست كه برق سیستم فعال‌سازی و در نهایت كنترل و نظارت بر این شبكه بر عهده این ECU می‌باشد. وقتی‌که شما ECU‌های خودرو رو عیب‌یابی می‌كنید درواقع سیستم BSI در این بین نقش واسطه را ایفا می‌كند.



image sharing sites
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  ویرایش شده توسط: shomal   
مرد

 
ستاره اشتوتگارت،مرسدس S63 AMG



بعد از فیلم‌ها و عکس‌های لو رفته بالاخره مرسدس بنز رسماً S63 AMG را رونمایی کرد و قبل از نمایش رسمی این خودرو در میان مردم(نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر) مشخصات و تصاویری از سدان لوکس و سریع خود منتشر کرده است.

اول به سراغ ظاهر این خودروی اشرافی می‌رویم،AMG دوباره از ترفند های قدیمی خود استفاده کرده است تا ظاهر این خودرو را به طوری جذاب‌تر نشان دهد برای مثال این کمپانی سپر های جلو را عمیق‌تر کرده است،جلو پنجره جلو را تعویض و رکاب‌های جانبی جدیدی به این خودرو اضافه کرده است تا در کنار لوکس بودن کمی اسپرت هم به نظر برسد.این خودرو سال آینده با قیمت تقریبی 120 هزار پوند و تنها در نسخه دیفرانسیل عقب راهی بریتانیا خواهد شد.

بسیار سعی شده است ظرافت در این خودرو به حداکثر برسد،همچنین تمام سعی مرسدس و AMG سبک‌تر کردن این خودرو بوده است و به این منظور یک باتری لیتیوم یون 78Ah روی این خودرو نصب شده است.مرسدس بنز ادعا می‌کند مدل دیفرانسیل عقب این خودرو با وجود تمام تجهیزات اضافه، حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد است و وزن آن به 1995 کیلوگرم می‌رسد.در مورد نسخه چهار چرخ متحرک هم باید گفت،مرسدس بنز قول داده است وزن آن نیز در همین رنج باشد.
اما رسیدیم به قسمت اصلی داستان،قسمتی که در آن می‌توان به هنر AMG پی برد.این خودرو مجهز به موتور بازسازی شده 5.5 لیتری V8 توئین توربو AMG می‌باشد که قدرت آن 15 واحد اسب از S63 نسل پیش بیشتر شده است،یعنی به 578 اسب بخار رسیده است.نسبت قدرت به وزن این نسخه هم 290 اسب برای هر تن است.حداکثر گشتاور این خودرو 663 پوند فوت است که در دور موتور 2250 تا 3750 تولید می‌شود.










اما مصرف سوخت،این خودرو تزریق مستقیم که تمام کارهای آن زیر نظر مقررات EU6 انجام شده است دارای سیکل ترکیبی 10 لیتر است،این خودرو در هر کیلومتر حدود 237 گرم گاز CO2 منتشر می‌کند.
قدرت این خودرو از طریق جعبه دنده هفت سرعته MCT(انتقال از طریق کلاج چند منظوره) به چرخ‌های منتقل می‌شود و سه حالت در اختیار راننده می‌گذارد: Controlled Efficiency، Sport و Manual. سیستم شروع/توقف اتوماتیک هم برای صرفه جویی در مصرف سوخت به این خودرو اضافه شده است.
با وجود صرفه جویی در وزن و مصرف سوخت باید شاهد عملکرد مطلوبی از این خودرو باشیم که هستیم، مشخصات و عملکرد نسخه دیفرانسیل عقب بدین شکل است:شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها 4.4 ثانیه به طول می‌انجامد.حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش بسته ارتقایی می‌توان سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را با این هتل 5 ستاره تجربه کرد.مرسدس ادعا می‌کند نسخه 4MATIC این خودرو می‌تواند تنها در عرض 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد.
داخل خودرو هم بسیار اسپرت و جذاب تر از قبل شده است و AMG به تمام معنا واقعا شاهکار کرده است و با استفاده از قطعات فیبرکربن،استیل و چرم موغوب ظاهر کابین را متحول کرده است،البته نباید ساعت آنالوگ و نشان ها AMG که حس بهتری القا می کنند را نادیده گرفت.شایان به ذکر است این خودرو از سیستم Magic Body Control بهره می‌برد، روش کار این سیستم بسیار به آسایش سرنشینان کمک می‌کند،این سیستم جادوگر از طریق یک دوربین، سطح جاده را برسی می‌کند و اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد و سیستم تعلیق و نرمی خودرو را متناسب با جاده تنظیم می‌کند.




فکر نمی‌کنید مطلبی را جا انداختیم؟چرا رینگ‌ها!مرسدس بنز یا بهتر بگوییم AMG روی این خودرو به صورت استاندارد رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی انداخته است که در لاستیک‌های 255/45 و 285/40 جا خوش کرده‌اند.البته رینگ‌های 20 اینچی با تایر های 255/40 و 285/35 هم قابل سفارش است.ویژگی‌های زیادی به این خودرو اضافه شده است که مهم‌ترین آن‌ها ترمز های کربن سرامیکی است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
آئودی A6 با دکوراسیون چرمی کارلکس


windows screenshot

اگر تاکنون با استودیوی کارلکس دیزاین آشنا شده باشید، از هر کدام از پروژه‌های این شرکت لهستانی، انتظار یک کابین اصیل و لوکس خواهید داشت. در آخرین پروژه کارلکس، آئودی A6 انتخاب شده که فضای داخلی آن از دید این شرکت، خسته‌کننده و بدون هیجان است.

کارلکس برای این خودرو، طراحی فضای داخلی را از نو انجام داده است و نتیجه آن تفاوت بسیار زیاد در داخل کابین این خودرو با نسخه‌های استاندارد است.همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کابین خودروی آئودی A6 که در اینجا از نوع آوانت کواترو S line می‌باشد، با چرم مشکی و قرمز سوراخ‌دار با دوخت سبک شانه عسلی پوشش یافته است. کارلکس می‌گوید که چرم ناپای مورد استفاده را از کاتالوگ بنتلی انتخاب کرده و استفاده از آن برای این خودرو کمی پیچیده بوده است.








بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  ویرایش شده توسط: shomal   
مرد

 
کارلکس و تم آبی الکتریکی برای پورشه 911





کارلکس دیزاین با طراحی داخلی ویژه گران‌قیمت برای خودروهای مختلف، مشهور شده است. این بار این شرکت به سراغ پورشه 911 رفته و دستی به سر و روی آن کشیده است.

در نظر اول، چرخهای آلیاژی با پنج پره دوتایی و کیت آئرودینامیکی بدنه جلب توجه می‌کنند. این کیت، دو سال پیش توسط Caractere Exclusive در نمایشگاه SEMA در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده بود.

اما همان‌طور که از کارلکس انتظار دارید، عمده تغییرات به داخل کابین معطوف گردیده‌اند. در مورد این خودرو از تمی مشابه با رنگ بدنه خودرو یعنی آبی الکتریکی استفاده شده و بسیاری از قسمت‌های کابین را در بر گرفته است. البته رنگ مشکی به عنوان رنگ غالب همچنان نقش اصلی را دارد. صندلی‌های سطلی شکل مسابقه‌ای با دوخت و بافت خاص با روکش چرم و ساختار فیبرکربنی کاملاً راننده و سرنشینان را در حرکات پرشتاب جانبی دربر می‌گیرند.

کنتراست ایجاد شده در داخل کابین، خوشبختانه به گونه ایست که فضایی اسپرت و مدرن را ایجاد کرده و خبری از چرم قهوه ای و پوست تمساح و چوب در آن نیست.



uploading images
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
صفحه  صفحه 6 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین » 
گفتگوی آزاد

Introducing car models | قیمت انواع ماشین های خارجی و ایرانی و معرفی آنها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA