انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 21 از 22:  « پیشین  1  ...  19  20  21  22  پسین »

Presidents | رئیس جمهورها



 
ایتامار فرانکو

bilder hochladen kostenlos





دهمین رئیس‌جمهور برزیل


مشغول به کار
۲۹ دسامبر ۱۹۹۲ – ۳۱ دسامبر ۱۹۹۴
معاون رئیس‌جمهور برزیل
فرماندار ایالت میناس گرایس
سناتور ایالت میناس گرایس

مشغول به کار
تاریخ انتصاب
۲۰۱۰
شهردار Juiz de Fora
سفیر برزیل در ایتالیا
سفیر برزیل در پرتغال
اطلاعات شخصی
تولد ایتامار آگوستو کاتریو فرانکو
۲۸ ژوئن ۱۹۳۰
سالوادور، ایالت باهیا
مرگ ۲ ژوئیه ۲۰۱۱ میلادی (۸۱ سال)
سائوپائولو، ایالت سائوپائولو
ملیت برزیل
همسر Ana Elisa Junerus
فرزندان دو دختر
پیشه سیاستمدار






ایتامار آگوستو کاتریو فرانکو (به پرتغالی: Itamar Augusto Cautiero Franco) (زاده ۲۸ ژوئن ۱۹۳۰ - درگذشته ۲ ژوئیه ۲۰۱۱) سیاستمدار اهل برزیل و از ۲۹ دسامبر ۱۹۹۲ تا ۳۱ دسامبر ۱۹۹۴ رئیس‌جمهور این کشور بود. وی در دوران طولانی سیاسی‌اش، مناصبی همچون سناتور، شهردار، سفیر، فرماندار و معاون رئیس‌جمهور را تجربه کرد. او در زمان مرگش سناتور ایالت میناس گرایس بود که در انتخابات سال ۲۰۱۰ موفق به کسب آن شده بود.



معاون ریاست جمهوری


در سال 1989، فرانکو PL چپ و PRN کوچک (حزب ملی بازسازی) پیوست تا انتخاب شود در حال اجرا، همسر از کاندیدای ریاست جمهوری فرناندو Collor د ملو.دلیل اصلی انتخاب فرانکو بود که او به نمایندگی یکی از بزرگترین کشورهای (در مقابل Collor، که از دولت کوچک از آلاگواس بود)، و علنا او در طول تماس خود را برای استیضاح در برابر ژوزه سارنی رئیس جمهور برای فساد ادعا کردم.

Collor و فرانکو انتخابات بسیار باریک در برابر یک مرد که بعدها رئیس جمهور (2002-2010)، لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا تبدیل به دست آورد.

هنگامی که در دفتر، فرانکو شکست با Collor، تهدید استعفای چندین بار، به عنوان او با برخی از سیاست های رئیس جمهور مخالف، به خصوص در مورد خصوصی سازی، ابراز مخالفت خود را آشکارا.

در سال 1992، Collor با فساد متهم شده بود و توسط کنگره استیضاح شد. طبق قانون اساسی برزیل، قدرت رئيس جمهور استیضاح را برای 180 روز به حالت تعلیق. به این ترتیب، فرانکو به عنوان اقدام رئيس جمهور از اکتبر 1992 تا زمان Collor استعفا داد در 29 دسامبر، در آن زمان او به طور رسمی دفتر به عنوان رئيس جمهور در زمان خدمت کرده است.

وقتی او اقدام رئیس جمهور، با وجود داشتن معاون رئیس جمهور برای نزدیک به سه سال است که تبدیل شد، نظرسنجی ها نشان داد که اکثریت جمعیت نمی دانستم که او بود.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
ایناسیو لولا دا سیلوا

bilder uploaden





۳۵مین رئیس‌جمهور برزیل


مشغول به کار
۱ ژانویه ۲۰۰۳ – ۱ ژانویه ۲۰۱۱
نخست وزیر خوزه آلنکار
پس از فرناندو انریکه کاردوسو
پیش از دیلما روسف
نماینده از سائوپائولو
اطلاعات شخصی
تولد لوئیز ایناسیو دا سیلوا
۲۷ اکتبر ۱۹۴۵ ‏(۶۹ سال)
Caetés، پرنامبوکو
ملیت برزیل
حزب سیاسی رهبر حزب کارگر برزیل
همسر ماریسا لتیسیتا روکو کاسا
فرزندان فابیو لویس، لورین کوردریو
لویس کلادیو، ساندرو لویس
پیشه ، سیاستمدار
دین کلیسای کاتولیک





لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا (به پرتغالی: Luiz Inácio Lula da Silva) سیاستمدار برزیلی و رئیس جمهور سابق این کشور است.




زندگینامه


وی دو بار در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ در انتخابات ریاست جمهوری برزیل به پیروزی دست یافته‌است.

دا سیلوا که از بنیانگذاران «حزب کارگر» می‌باشد تا کلاس هشتم تحصیل کرده‌است. او برای کمک به خانواده خود کارهایی چون واکس زنی، روزنامه فروشی وکارگری در کارخانه نیز کرده‌است. داسلیوا پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهور سال ۲۰۰۲ سه بار درانتخابات ریاست جمهوری شکست خورد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
دیلما روسف

fotos hochladen



رئیس‌جمهور برزیل


مشغول به کار
تاریخ انتصاب
۱ ژانویه ۲۰۱۱
معاون رئیس‌جمهور میچل تمر
پس از لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا
رئیس دفتر رئیس جمهور برزیل
وزیر معادن و انرژی
مشغول به کار
ژانویه ۲۰۰۳ – ژوئن ۲۰۰۵
اطلاعات شخصی
تولد دیلما وانا روسف
۱۴ دسامبر ۱۹۴۷ ‏(۶۷ سال)
بلو هوریزونته، میناس گرایس
ملیت برزیل
حزب سیاسی حزب کارگر برزیل
فرزندان پائولا
پیشه ، سیاستمدار
دین کلیسای کاتولیک




دیلما وانا روسف (به بلغاری: Дилма Вана Роуссеф) (زادهٔ ۱۴ دسامبر ۱۹۴۷) اقتصاددان و سیاست‌مدار برزیلی است که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۰ به عنوان رییس جمهور منتخب، برگزیده شد. او نخستین زنی‌است که در تاریخ این کشور بدین مقام می‌رسد. وی در سال ۲۰۱۳ از سوی مجلهٔ فوربس بعد از آنگلا مرکل به عنوان دومین زن قدرتمند جهان شناخته شد.



زندگی شخصی


دیلما از یک پدر بلغاری مهاجر و مادری برزیلی زاده شده است. وی در مدرسه کاتولیک‌های فرانسوی زبان تحصیل کرد و در دهه ۱۹۶۰ میلادی به گروه‌های چریکی مبارز پیوست. در دهه ۷۰ دستگیر شد و تحت شکنجه‌های شدیدی قرار گرفت و بعد از آزادی از انجام فعالیت‌های سیاسی منع شد. بعد از آن وارد دانشگاه شد و در رشته اقتصاد مدرک کارشناسی را کسب کرد. وی همواره شیوهٔ مبارزاتی خود را از نوع سیاسی می‌دانست و گرایشی به مبارزات مسلحانه نداشته. در دهه ۸۰ وارد فعالیت‌های دولتی شد و پست‌های متعددی را کسب کرد که از میان آنها می‌توان به انتصاب به عنوان وزیر انرژی ایالتی اشاره کرد. آخرین منسب حکومتی وی قبل از ریاست جمهوری، رئیس دفتری رئیس جمهور داسیلوا بوده است.

وی در سال ۲۰۰۹ به سرطان غدد لنفاوی دچار شد و ماه‌ها تحت شیمی درمانی قرار گرفت و توانست سلامتی خود را بازیابد.




fotos kostenlos

دیدار دیلما روسف با باراک اوباما به همراه داسیلوا در کاخ سفید


قبل از ریاست جمهوری


وی به دلیل مبارزات سیاسی که در خلال سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ انجام داده بود، ۳ سال را در زندان به سر برد و متحمل شکنجه نیز شد. پس از سقوط دیکتاتوری نظامی در برزیل، وی به عنوان یکی از بنیانگذاران حزب دموکراتیک کارگر این کشور شروع به فعالیت کرد.

وی در سال ۲۰۰۳ به سمت وزیر انرژی در کابینه لولا داسیلوا منصوب شد و ۲ سال بعد وظیفه رئیس دفتری وی را بر عهده گرفت.



انتخابات ریاست جمهوری


دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل در سال ۲۰۱۰ در تاریخ ۳ اکتبر برگزار شد و روسف توانست ۴۷ درصد آراء را در مقابل ۳۳ درصد خوزه سرا، نامزد حزب راست میانه بدست آورد. بدین ترتیب هیچیک از نامزدها نتوانستند اکثریت آراء (نصف+۱) آراء را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

روسف در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل که در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ توانست با کسب ۵۶ درصد آراء، سرا را شکست دهد. کارشناسان حمایت لولا داسیلوا از وی را یکی از عوامل مهم در پیروژی وی بر شمرده‌اند. محمود احمدی نژاد در پیامی، ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات، ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و برزیل در دوره آتی گسترش یابد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درگفتگوی تلفنی با دیلما روسف پیروزی او را تاریخی خواند.

دیلما روسف ضمن مخالفت با اعدام سکینه محمدی آشتیانی، حکم سنگسار را بربریت خواند.




gratis bilder



دوران ریاست جمهوری

روسف در روز شنبه، ۱ ژانویه ۲۰۱۱ سوگند ریاست جمهوری برزیل را ادا کرد. وی در این مراسم از تلاش‌های ۸ ساله داسیلوا جهت ریشه‌کنی فقر در برزیل قدردانی کرد.

در یک رقابت بسیار نزدیک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در سال ۲۰۱۴, دیلما روسف برای دومین بار پیاپی به عنوان رئیس جمهور برگزیده شده است. شمارش رسمی آرا نشان داد که خانم روسف ۵۱.۴۵ درصد آرا را کسب کرد و رقیبش آسیو نیوس ۴۸.۵۵ درصد آرا را به دست آورد. میزان مشارکت در دور اول ۸۰ درصد بود.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
توماس سانکارا

foto hochladen



رئیس جمهور بورکینافاسو


مشغول به کار
۴ اوت ۱۹۸۳ – ۱۵ اکتبر ۱۹۸۷
پس از ژان-باپتیست ائودرائوگو
پیش از بلز کمپائوره
نخست‌وزیر ولتای علیا
مشغول به کار
ژانویه ۱۹۸۳ – مه ۱۹۸۳
پس از بدون متصدی
پیش از بدون متصدی
اطلاعات شخصی
تولد توماس ایسیدور نوئل سانکارا
۲۱ دسامبر ۱۹۴۹
یاکو، بورکینافاسو
مرگ ۱۵ اکتبر ۱۹۸۷ میلادی (۳۷ سال)
بورکینافاسو
ملیت بورکینافاسو
پیشه نظامی، سیاستمدار
دین کاتولیک




توماس ایسیدور نوئل سانکارا (به انگلیسی: Thomas Isidore Noël Sankara) (زاده ۲۱ دسامبر ۱۹۴۹ - درگذشته ۱۵ اکتبر ۱۹۸۷) از رهبران چپ‌گرا در آفریقای غربی. در رأس حکومت ولتای علیا و سپس به عنوان رئیس جمهور، نام کشور را از ولتای علیا به بورکینافاسو تغییر داد و اصلاحات بزرگ و اساسی به منظور از میان بردن فقر انجام داد. او که گاهی به اختصار تام سانک نام برده می‌شود، از نظر عده‌ای، «چه‌گوارای آفریقا» است.


زندگینامه



سانکارا در خانواده‌ای کاتولیک در یاکو به دنیا آمد. یک سیلمی-موسی بود، تیرهٔ نژادی‌ای که از ازدواج بین مردان موسی و زنان روستایی فولانی به وجود می‌آید و در سلسله طبقات نژادی‌ی موسی، نازل‌ترین درجات را دارد. خانواده‌اش می‌خواستند کشیش کاتولیک شود. بعضی منابع اعتقاد دارند که سانکارا با وجود اعتقادات قوی مارکسیستی‌اش، هیچ‌گاه باورهای کاتولیکی‌اش را رها نساخت.

پس از آموزش‌های نظامی مقدماتی سال دوم دبیرستان، در ۱۹۶۶، سانکارا خدمت نظام را در نوزده سالگی آغاز کرد و یک سال بعد برای آموزش‌های افسری به انتسیرابه در ماداگاسکار فرستاده شد؛ جایی که شاهد قیام‌های مردمی در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ بود. در ۱۹۷۲ به ولتای علیا بازگشت و در ۱۹۷۴ در جنگی مرزی بین کشورش و مالی شرکت کرد. او به چهره‌ای محبوب در پایتخت، اوئاگادوگو تبدیل شد. شاید این نکته که گیتاریستی چیره‌دست بود (در گروه‌ای به نام «Tout-a-Coup Jazz» می‌نواخت) و نیز علاقه‌اش به موتورسیکلت در محبوبیت‌اش دخیل باشند.

در ۱۹۷۶ فرماندهٔ مرکز آموزش کوماندو در پو شد. در همان سال بلز کمپائوره را در مراکش ملاقات کرد. در زمان ریاست جمهوری کلنل سایه زربو، گروه‌ای از افسران جوان، تشکیلات‌ای سری را به نام «گروه افسران کمونیست» به اختصار ROC را شکل دادند که نام‌آشناترین اعضای‌اش هنری زرگو، ژان-باپتیست باوکری لینگانی، کامپائوره و سانکارا بودند.

سانکارا که در سپتامبر ۱۹۸۱ به سمت مسئول دولت برای اطلاعات در دولت نظامی وقت برگزیده شد و با موتورسیکلت به اولین جلسهٔ کابینه رفت، در ۲۱ آوریل ۱۹۸۲ در مخالفت با اقدامات ضدکارگری رژیم با بیان «ننگ بر آنان که دهان مردم را می‌بندند!» استعفا کرد.

پس از کودتایی دیگر (۷ نوامبر ۱۹۸۲) که ژان-باپتیست ائودرائوگو را به قدرت رساند، سانکارا در ژانویه ۱۹۸۳ نخست وزیر شد، ولی پس از دیدار پسر رئیس جمهور فرانسه و مشاور او در امور آفریقا، ژان-کریستوف میتران، در هفده می‌کنار گذاشته شد و تحت بازداشت خانگی قرار گرفت. هنری زونگو و ژان-باپتیست باوکری لینگانی نیز بازداشت شدند، که این امر باعث شورش‌های مردم‌ای شد. کودتایی که توسط بلز کمپائوره انجام شد، سانکارا را در چهار آگوست ۱۹۸۳ و در سی و سه سالگی ۱ به ریاست جمهوری رساند. کودتا به وسیلهٔ لیبی - که آن زمان در آستانهٔ جنگ با فرانسه در چاد بود ۲- حمایت می‌شد.

سانکارا خود را یک انقلابی می‌پنداشت و تحت تأثیر نمونه‌های کوبا و رهبر نظامی غنا، افسر پرواز جری راولینگز، بود. به عنوان رئیس جمهور، او «انقلاب دموکراتیک و مردمی» را اعلام کرد. ایدئولوژی انقلاب توسط سانکارا به صورت ضدامپریالیست‌ای در سخن‌رانی دو اکتبر ۱۹۸۳ تعریف شده بود. سیاست او بر مبارزه علیه فساد، جنگل‌کاری، پیش‌گیری از قحطی غذایی، و آموزش و بهداشت به عنوان پایه‌های اصلی استوار بود. دولت بسیاری از قدرت‌هایی که سران قبایل در اختیار داشتند، از قبیل حق‌شان در دریافت سرانه و بی‌نیازی به کار الزامی را محدود کرد.

کمیتهٔ دفاع از انقلاب، به صورت تشکیلاتی از گروه‌های مردمی به وجود آمد و مسلح شد. هر چند در بعضی نواحی، این گروه‌ها به صورت تروریست‌های مسلح درآمدند. دولت سانکارا هم‌چنین تشکیلات نظامی‌ای را با یا به اختصار SERNAPO شکل داد. که هر دو اقداماتی در راستای کاهش قدرت ارتش بودند.

در ۱۹۸۴، در نخستین سالگرد به قدرت رسیدن‌اش، نام کشور را به بورکینا فاسو، به معنی «سرزمین مردمان پاک‌نهاد» در زبان‌های موسی و دیولا، دو زبان اصلی در کشور، تغییر داد. او هم‌چنین پرچم و سرود ملی‌ی جدیدی درست کرد. دولت سانکارا شامل تعداد زیادی از زنان بود. بهبود وضعیت زنان از اهداف مشخص سانکارا بود. سیاست‌ای که در آفریقای غربی سابقه نداشت. دولت او، ختنهٔ زنان را ممنوع کرد، چند همسری را برای مردان محکوم و روش‌های جلوگیری از بارداری را تشویق کرد. دولت بورکینابه، همچنین نخستین دولت آفریقایی بود که ایدز را تهدیدی بزرگ برای آفریقا اعلام کرد. سانکارا توانایی زیادی در تبلیغات داشت؛ او اقدامات خاصی انجام داد که به محبوبیت و توجه مطبوعات جهان به او و انقلاب بورکینابه منجر شدند:

او اکثر مرسدس بنزهای دولت را فروخت و رنو ۵ (ارزان‌ترین ماشین آن زمان در بورکینافاسو) را به عنوان ماشین رسمی برای وزرا انتخاب کرد.
گارد شخصی‌اش را به طور کامل از موتورسواران زن تشکیل داد.
در اوئاگادوگو، سانکارا فروشگاه مخصوص ارتش را به سوپرمارکت عمومی تبدیل کرد (نخستین فروشگاه از نوع خود در کشور)

در ۱۹۸۵ بورکینا فاسو، سرشماری عمومی جمعیت را آغاز کرد. در حین سرشماری، به اشتباه، بعضی قبایل فولا در کشور مالی توسط مأموران دولت بورکینابه مورد بازرسی قرار گرفتند. در روز کریسمس ۱۹۸۵، تنش با مالی به جنگی منجر شد که پنج روز به طول کشید و حدود صد نفر کشته شدند (بیشتر قربانیان، شهروندان‌ای بودند که به خاطر بمب‌ای که یک هواپیمای مالی روی بازاری در اوئاهیگویا انداخت کشته شدند). درگیری در بورکینا فاسو به «جنگ کریسمس» مشهور است.

در پانزده اکتبر ۱۹۸۷، سانکارا در کودتایی که توسط هم‌قطار پیشین‌اش، بلز کمپائوره سازمان‌دهی شده بود، به همراه دوازده مقام رسمی دیگر کشته شد. تخریب روابط با کشورهای هم‌سایه، از دلایل‌ای بود که کامپائوره برای عمل‌اش عنوان کرد. پس از کودتا و با وجود این که مرگ سانکارا مشخص بود، بعضی از اعضای CDR برای چندین روز مقاومت مسلحانه‌ای را بر ضد ارتش انجام دادند. سانکارا به سرعت در قبری نامعلوم دفن شد. یک هفته پیش از مرگ‌اش، سانکارا مردم را خطاب قرار داده بود و گفته بود که:

«در حالی که می‌توان انقلابی‌ها را به صورت فردی به قتل رساند، شما نمی‌توانید ایده‌ها را بکشید.»



مرد فساد ناپذیر


در سال ۱۹۸۷ یک تفحص بزرگ علیه فساد انجام گرفت. نتایج نشان می‌داد توماس سانکارا، حقوق ماهانه‌ای تنها برابر با چهارصد و پنجاه دلار دارد و ارزش‌مندترین متعلقات‌اش، یک دستگاه اتومبیل، چهار موتورسیکلت، سه گیتار، یک یخچال و یک فریزر خراب است. او فقیرترین رئیس جمهور دنیا بود.

سانکارا حاضر نبود از دستگاه تهویهٔ هوا در دفترش استفاده کند، چرا که چنان چیز لوکسی جز برای عده‌ای قلیل در بورکینا قابل دسترسی نبود.

هنگام‌ای که از او سوال شد که چرا نخواسته تصویرش، آن گونه که برای دیگر رهبران آفریقایی رسم است، در اماکن عمومی نصب شود، سانکارا پاسخ داد: هفت میلیون توماس سانکارا وجود دارد.



روزشمار یک انقلاب


فوریه ۱۹۸۴ پرداخت باج و داشتن کارگران مجانی برای سران قبایل ممنوع است.
چهار آگوست ۱۹۸۴ تمام زمین‌ها و منابع معدنی ملی هستند. نام کشور از کولونی ولتای علیا به بورکینا فاسو تغییر می‌یابد. دو لغت که در دو زبان رایج در کشور، به معنی سرزمین مردمان پاک‌نهاد است.
۲۲ سپتامبر ۱۹۸۴ روز هم‌بستگی : مردان تشویق می‌شوند که به بازار بروند و غذا آماده کنند تا خودشان شرایط‌ی که زنان با آن روبرو هستند را درک کنند.
اکتبر ۱۹۸۴ مالیات روستایی کاملاً حذف شد.
نوامبر ۱۹۸۴ 'کماندوی واکسیناسیون'. در پانزده روز، دو و نیم میلیون کودک در برابر مننژیت، تب زرد و سرخک واکسینه شدند.
۳ دسامبر ۱۹۸۴ کارکنان رده بالای دولت و افسران ارتش، یک ماه حقوق و دیگر کارکنان دولت، نیم‌ای از حقوق ماهانه‌شان را باید برای انجام پروژه‌های توسعهٔ اجتماعی پرداخت کنند.
۳۱ دسامبر ۱۹۸۴ کلیهٔ موارد اجاره بهای زمین برای سال ۱۹۸۵ لغو می‌شود و یک برنامهٔ فشردهٔ عمومی خانه‌سازی آغاز می‌شود.
یک ژانویه ۱۹۸۵ آغاز بسیج برای کاشت ده میلیون درخت به منظور کاهش پیش‌روی صحرای بزرگ آفریقا.
چهار آگوست ۱۹۸۵ رژه‌ای متشکل از تنها زنان برای نکوداشت سال‌گرد انقلاب.
ده سپتامبر ۱۹۸۵ افزایش دشمن‌ای دول محافظه‌کار منطقه در دیداری در یاموسوکرو[۱۴]، کوت د-ایوئار[۱۵] آشکار شد.
فوریه و آوریل ۱۹۸۵ 'آلفا کوماندو'. برنامه‌ای سوادآموزی برای نه زبان بومی، سی و پنج هزار نفر را شامل می‌شود.
پایان ۱۹۸۶ برنامه‌ای با کمک سازمان ملل، بیماری کوری رودخانه را تحت کنترل در می‌آورد.
۱۵ اکتبر ۱۹۸۷ سانکارا در کودتایی به همراه دوازده همراه‌اش کشته می‌شود. جنازه‌اش بدون مراسم به سرعت در قبری بی‌نام دفن می‌شود که به سرعت به مقبره تبدیل می‌شود : هزاران نفر از مردم برای چندین روز بر سر آن حاضر می‌شوند تا احترام خود را نشان دهند. احساسات مردم‌ای رژیم جدید را مجبور می‌کند که برای سانکارا قبری شایسته بسازد.



ارزیابی یک روستایی از سانکارا


هنگامی که کشته شد تعجب نکردم - انقلاب باعث تعجب من شد، ولی مرگ او نه. او افراد بدی اطراف خود داشت، کسانی که تنها دوست داشتند چاق شوند و با ماشین بگردند. بسیاری چیزها در انقلاب تغییر یافت. البته نه همواره در به‌ترین جهت. اما به خاطر انقلاب ما کمی بیش‌تر در مورد سیاست‌مداران‌ای که نیاز داریم می‌دانیم. به ما آموخت که خودمان برای خودمان کار کنیم. ولی سانکارا همه چیز را خیلی سریع می‌خواست - او انتظار زیادی داشت. اگر من رئیس جمهور بودم، دقیقاً همان کاری را می‌کردم که سانکار ا انجام داد و وزیران‌ام را به روستاها می‌فرستادم تا بفهمند آن‌جا چه می‌گذرد و به روستاییان کمک کنند. به‌ترین ایدهٔ سانکارا آن بود که به ما آموخت که کافی نیست که با آن چه هر ماه مزد می‌گیریم زندگی کنیم- ما باید با حداقل ممکن زندگی کنیم و به جای این که همواره چشم‌انتظار آن سوی دنیا باشیم، بقیه را به توسعهٔ کشور اختصاص دهیم.

من می‌خواهم این تصور که با در نظر گرفتن مقدار مشخص‌ای احتیاط و سازماندهی به پیروزی خواهیم رسید را به کناری نهم — نمی‌توانید بدون مقداری دیوانگی تغییرات اساسی به وجود آورید. این از سرکشی سرچشمه می‌گیرد، این شجاعت که به راه‌کارهای پیشین پشت کنید، شجاعت این که آینده را اختراع کنید. برای دیوانگان دیروز این گونه بود تا امروز ما قادر باشیم با نهایت روشنی عمل کنیم. من می‌خواهم یکی از آن مردان دیوانه باشم. ما باید شجاعت اختراع آینده را داشته باشیم. توماس سانکارا، ۱۹۸۵



یادداشت‌ها



شاید انتخاب این تاریخ به عمد و به صورت سمبولیک در صد و نود و چهارمین سال‌گرد لغو امتیازات فئودالی در فرانسه باشد، اگر چه مدرک‌ای بر این مدعا در دست نیست.
چاد در جنگ با لیبی بود. فرانسه از چاد حمایت هوایی به عمل می‌آورد. به گفتهٔ برخی شاهدان، سربازان فرانسوی در عملیات نظامی زمینی حضور داشتند.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
بلز کمپائوره

fotos hochladen





ششمین رئیس جمهور بورکینافاسو


مشغول به کار
۱۵ اکتبر ۱۹۸۷ – ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴
پس از توماس سانکارا
اطلاعات شخصی
تولد ۳ فوریهٔ ۱۹۵۱ ‏(۶۴ سال)
Ziniaré، ولتای علیا (بورکینافاسوی فعلی)
ملیت بورکینافاسو
حزب سیاسی کنگره دموکراسی و پیشرفت (CDP)
همسر Chantal de Fougères
پیشه ، سیاستمدار
دین کاتولیک رومی





بلز کمپائوره یا بلیز کامپور (به انگلیسی: Blaise Compaoré) (زاده ۳ فوریه ۱۹۵۱)، رئیس‌جمهور کشور بورکینافاسو از سال ۱۹۸۷ تا اکتبر ۲۰۱۴ به مدت ۲۷ سال است. او با یک کودتا نظامی به قدرت رسیده بود و در نظر داشت با ارائه طرحی به پارلمان برای اصلاح قانون اساسی به دنبال این بود تا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند که با اعتراضات مردم و برگزاری تظاهرات و دخالت ارتش، برکنار شد.

کمپائوره یکی از همراهان توماس سانکارا، رئیس‌جمهور وقت در طی سال ۱۹۸۰ بود که در اکتبر ۱۹۸۷، رهبر کودتا علیه سانکارا شد و وی را به قتل رساند، پس از آن او در انتخابات ریاست جمهوری سالهای ۱۹۹۱، ۱۹۹۸، ۲۰۰۵، و ۲۰۱۰ قدرت را به دست آورد.

تخریب روابط با کشورهای همسایه، از دلایلی بود که کمپائوره برای عمل‌اش عنوان کرد. پس از کودتا و با وجود این که مرگ سانکارا مشخص بود، بعضی از اعضای CDR برای چندین روز مقاومت مسلحانه‌ای را بر ضد ارتش انجام دادند.




برکناری



ارتش بورکینافاسو در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴، بلز کمپائوره رئیس‌جمهور بورکینافاسو را از قدرت برکنار کرد. همچنین، ارتش بورکینافاسو، دولت و پارلمان این کشور را منحل کرد. در این کودتا، زفیرین دایابر رهبر مخالفان، بود.

کمپائوره با یک کودتا نظامی به قدرت رسیده بود و در نظر داشت با ارائه طرحی به پارلمان برای اصلاح قانون اساسی به دنبال این بود تا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند که با اعتراضات مردم و برگزاری تظاهرات و دخالت ارتش، برکنار شد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
پیر انکورونزیزا

bilder upload




رئیس‌جمهور بوروندی


مشغول به کار
تاریخ انتصاب
۲۶ اوت ۲۰۰۵
پس از Domitien Ndayizeye
اطلاعات شخصی
تولد پیر ان.کورونزیزا
۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ ‏(۵۱ سال)
بوجومبورا،
ملیت بوروندی
حزب سیاسی شورای ملی دفاع از دموکراسی
همسر Denise Bucumi
پیشه سیاستمدار
دین پروتستانتیسم





پیر ان.کورونزیزا (به انگلیسی: Pierre Nkurunziza) (زاده ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳)، رئیس‌جمهور وقت کشور بوروندی از اوت ۲۰۰۵ تا کنون به مدت دو دوره ۵ ساله است.


وی تا قبل از ریاست جمهوری، رئیس شورای ملی دفاع از نیروهای دموکراسی برای دفاع از دموکراسی (FDD CNDD)، حزب حاکم بود.

او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹ اوت ۲۰۰۵ بدون هیچ مخالفی توسط اعضای پارلمان این کشور انتخاب شد و مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۰ با کسب بیش از ۹۱ درصد آرا در میان تحریم مخالفان انتخاب شد و در ۲۶ اوت همان سال برای دور دوم خود سوگند یاد کرد.

ان.کورونزیزا در فروردین ماه ۱۳۹۲ دیداری با سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران داشت.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
ریکاردو مارتینلی

direct upload





رئیس‌جمهور پاناما



مشغول به کار
۱ ژوئیه ۲۰۰۹ – تاکنون
معاون رئیس‌جمهور جان کارلوس وارلا
پس از مارتين توريجس
اطلاعات شخصی
تولد ریکاردو آلبرتو مارتینلی بروکال
۱۱ مارس ۱۹۵۲ ‏(۶۲ سال)
پاناماسیتی،
ملیت پاناما
حزب سیاسی محافظه كار (پاناما)
پیشه سیاستمدار
دین کلیسای کاتولیک






ریکاردو مارتینلی (به انگلیسی: Ricardo Martinelli) (زاده ۱۱ مارس ۱۹۵۲) رئیس جمهور وقت محافظه کار پاناما است. وی صاحب بزرگترین شبکه فروشگاه و سوپرمارکت های زنجیره‌ای در این کشور است.

ریکاردو مارتینلی؛ نامزد "ائتلاف به خاطر تغییر"، در انتخابات سوم ماه مه سال ۲۰۰۹ توانست با کسب ۶۱ درصد آرا در مقابل خانم بالبینا هررا وزیر سابق مسکن پاناما و کاندیدای حزب حاکم (گرایش چپ میانه) که ۳۶ درصد آرا را کسب کرد، پیروز شود.

خانم بالبینا هررا سابقه سازماندهی تظاهرات ضد آمریکایی و علیه جرج بوش را دارد. وی نامزد ائتلاف متشکل از احزاب انقلابی دموکراتیک، مردمی و لیبرال بود.

ریکاردو مارتینلی، جایگزین مارتین توریجس شد.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
فرناندو لوگو

foto upload




رئیس جمهور پاراگوئه


مشغول به کار
۲۰۰۸ – ۲۰۱۲
اطلاعات شخصی
تولد فرناندو آرمیندو لوگو مندز
۳۰ مهٔ ۱۹۵۱ ‏(۶۳ سال)
San Solano
ملیت پاراگوئه
پیشه ، سیاستمدار
دین کاتولیک رومی






فرناندو آرمیندو لوگو مندز (به انگلیسی: Fernando Armindo Lugo Méndez) سیاستمدار پاراگوئه‌ای است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهور این کشور بود. وی در ژانویه ۲۰۱۲ و پس از درگیری‌هایی که بین نیروهای پلیس و گروهی کشاورز معترض رخ داد و منجر به کشته شدن هفده نفر گشت، توسط کنگره پاراگوئه به اهمال کاری در این رابطه متهم و از سمت خود برکنار شد. این اتفاق از سوی وی و تعدادی از کشورهای منطقهٔ آمریکای لاتین به کودتا تعبیر گشت. با برکناری لوگو توسط کنگره، فدریکو فرانکو به سمت ریاست جمهوری پاراگوئه منصوب شد.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
هوراسیو کارتس

picupload




رئیس جمهور پاراگوئه


مشغول به کار
تاریخ انتصاب
۱۵ آگوست ۲۰۱۳
پس از فدریکو فرانکو
اطلاعات شخصی
تولد هوراسیو مانوئل کارتس جرا
۵ ژوئیهٔ ۱۹۵۶ ‏(۵۸ سال)
آسونسیون
ملیت پاراگوئه
حزب سیاسی حزب کلرادو
همسر María Montaña de Cartes
فرزندان Juan Pablo، Sofía، María Sol
پیشه تاجر، سیاستمدار
دین کاتولیک رومی





هوراسیو مانوئل کارتس خارا (به انگلیسی: Horacio Manuel Cartes Jara) (زاده ۵ ژوئیه ۱۹۵۶) رئیس‌جمهور وقت پاراگوئه، سلطان تنباکو و تاجر میلیونر است.

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ پاراگوئه، با کسب ۴۵٫۹۱ درصد آرا در برابر افراین الِگرهِ (Efrain Alegre) از حزب لیبرال حاکم که ۳۷ درصد آرا را به دست آورده بود، توانست برای یک دوره ۵ ساله بعنوان رئیس‌جمهور این کشور فعالیت کند.







با پیروزی کارتس، حزب محافظه‌کار کلرادو را به ریاست‌جمهوری بازگرداند زیرا این حزب برای ۶۱ سال قدرت را در دست داشت ولی در سال ۲۰۰۸، فرناندو لوگو اسقف کاتولیک رومن توانست ریاست‌جمهوری را به دست گیرد.

به دنبال استیضاح و برکناری فرناندو لوگو از ریاست جمهوری این کشور، فدریکو فرانکو معاون رئیس جمهور که از مخالفان لوگو محسوب می‌شد به جای وی انتخاب شد و تا زمان پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۳ رئیس جمهور موقت پاراگوئه بود. در جلسه استیضاح رئیس جمهور، ۳۹ سناتور به استیضاح رای مثبت دادند، ۴ نفر رای مخالف و دو نفر نیز غایب بودند.

حزب محافظه کار کنگره پاراگوئه که مخالف دولت است طرح استیضاح فرناندو لوگو را مطرح کرده بود.

Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  
زن

andishmand
 
رئیس‌جمهور پرتغال

رئیس‌جمهور پرتغال رئیس کشور جمهوری پرتغال است که می‌تواند برای دو دورهٔ متوالی ۵ ساله انتخاب گردد و ضامن اجرای قانون اساسی است.

وظایف
برخی از مهم‌ترین وظیفه‌های رئیس‌جمهور پرتغال براساس قانون اساسی عبارتند از:

ریاست بر «شورای دولت»
انحلال مجلس جمهوری با تصویب «شورای دولت»
انتخاب و خلع نخست‌وزیر
فرماندهی عالی نیروهای نظامی
اعلام قوانین تصویب شده یا وتوی آن‌ها و ارسال مجددشان به مجلس جمهوری برای تصویب با اکثریت دو سوم آرا
اعلام حالات اضطراری
انتخاب و انتصاب سفیرها
امضا و تأیید قراردادهای بین‌المللی بین پرتغال و کشورهای دیگر
اعلام جنگ و صلح با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس جمهوری




رئیس‌جمهور پرتغال


نوزدهمین رئیس‌جمهور پرتغال
مشغول به کار
۹ مارس ۲۰۰۶ – ۹ مارس ۲۰۱۶
نخست‌وزیر خوزه سوکراتس
پدرو پاسوس کولهو
پس از ژرژی سامپایو
۱۱۳مین نخست‌وزیر پرتغال
مشغول به کار
۶ نوامبر ۱۹۸۵ – ۲۸ اکتبر ۱۹۹۵
وزیر دفاع پرتغال
مشغول به کار
۱۰ ژانویه ۱۹۸۰ – ۱۲ ژانویه ۱۹۸۱
اطلاعات شخص
زاده آنیبال آنتونیو کاواکو سیلوا
۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۳۹ ‏(۷۸ سال)
Boliqueime،
ملیت پرتغال
حزب سیاسی حزب سوسیال دموکرات پرتغال
محل
تحصیل دانشگاه فنی لیسبون
دانشگاه یورک
شغل سیاستمدار
تخصص اقتصاددان
مذهب کاتولیک رومی

آنیبال آنتونیو کاواکو سیلوا (به پرتغالی: Aníbal António Cavaco Silva) سیاست‌مدار پرتغالی و رئیس‌جمهور این کشور از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۶ است.

وی از سال ۱۹۸۵ تا سال ۱۹۹۵ نخست‌وزیر پرتغال بوده است.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
صفحه  صفحه 21 از 22:  « پیشین  1  ...  19  20  21  22  پسین » 
سیاست

Presidents | رئیس جمهورها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA