انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 18 از 19:  « پیشین  1  ...  16  17  18  19  پسین »

آموزشهای كامپیوتری


مرد

 
مشکل Security Code در اینستاگرام را حل کنید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند درخواست کد امنیتی در این شبکه اجتماعی است که در پی آن تمامی امکانات اکانت قفل شده و تا وارد شدن کد امنیتی در همان حالت باقی می‌ماند.
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که با فضایی عمومی و ساده، علاوه بر قشر عظیمی از کاربران معمولی، تعداد بسیاری از بازیگران و خوانندگان و چهره‌های سرشناس را به خود جذب کرده است. استفاده از اینستاگرام روز به روز افزایش می‌یابد و هر روز به تعداد کاربران چند صد‌ملیونی این نرم‌افزار افزوده می‌شود. با این حال اینستاگرام هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی مشکلات و ترفندهای خاص خود را دارد . یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید درخواست کد امنیتی و قفل شدن تمامی امکانات آن است.
قبل از هر چیز به دلیل و مفهوم این مشکل می‌پردازیم. درخواست Security Code به منظور تایید هویت اکانت شما انجام می‌شود به این ترتیب که از شما درخواست می‌کند تا شماره موبایلتان را وارد کنید و پیامک فعال‌سازی آن را مانند ثبت نام نرم‌افزار‌های وایبر و... دریافت و کد اعلام شده را در کادر مخصوص آن وارد کنید.
تا قبل از حل این موضوع شما قادر به لایک کردن پست‌ها، فالو و آنفالو کردن افراد، دسترسی به تنظیمات اکانت و لیست فالووئینگ‌های خود نخواهید بود و عملا قادر به انجام هیچ کاری نخواهید بود. تا قبل از این اینستاگرام از شماره‌های کشور ایران پشتیبانی نمی‌کرد و تنها، راه‌هایی پر پیچ و خم برای حل این مشکل وجود داشت، از جمله استفاده از بستر‌های آنلاین برای دریافت پیام کوتاه به جای وارد کردن شماره تلفن‌های ایران. البته باید تاکید کنیم که به تازگی این شماره‌ها مورد شناسایی اینستاگرام قرار گرفته و در صورت استفاده از این شماره‌ها اکانت شما به سرعت حذف خواهد شد. اما خوشبختانه این پایان کار نیست و اکنون چند ماهی است که اینستاگرام پشتیبانی از شماره‌های ایران +98 را نیز به سیستم خود اضافه کرده و از این به بعد کافیست در صورت مواجه شدن با این مشکل شماره تلفن خود را با پیش شماره +98 در اینستاگرام وارد کرده و کد فعال‌سازی را دریافت کنید.
کاربرانی که به هر دلیل مایل نیستند شماره تلفنشان در این برنامه ذخیره شود نگران نباشند. لازم است بعد از دریافت کد فعال‌سازی و تایید اکانت خود، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و شماره تلفن خود را حذف کنید و اگر دوباره دچار چنین مشکل شدید شماره‌ تلفن‌تان را به صورت موقت و برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کرده و سپس آن را حذف کنید.
ممکن است برای‌تان سوال پیش بیاید که بودن یا نبودن شماره تلفن در اکانت اینستاگرام چه تفاوتی دارد؟! تنها تفاوت آن شناسایی اکانت شما توسط دوستانتان است. برای مثال اگر شما شماره‌ی خود را در اکانت خود ثبت نکرده باشید در صورتی که دوستان شما گزینه Find My Contact In Instagram را انتخاب کنند نام کاربری شما را پیدا نخواهند کرد، و در صورتی که شماره‌ی شما در اکانتتان ثبت مانده باشد، نام‌ شما برای دوستانتان نمایش داده خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جلوگیری از باز شدن پنجره‌های تبلیغاتی پاپ‌آپ در کروم و فایرفاکس

تبلیغات آزاردهنده‌‌ی پاپ‌آپ روز به روز بیشتر می‌شوند. روش‌های بسیاری برای جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ارائه ‌شده ‌است که اغلب چندان مفید نیستند. امروز در زومیت به ‌شما افزونه‌هایی معرفی خواهیم کرد که ‌با استفاده‌ از آن‌ها شاهد باز شدن حتی یک پاپ‌آپ هم نخواهید بود.
ایتن زاکرمن که ‌کد اصلی تبلیغات پاپ آپ را نوشته ‌و به ‌نوعی مخترع این سبک تبلیغات بوده ‌است چندی پیش از تمامی‌کاربران دنیای مجازی بابت این محصولش‌ عذرخواهی کرد و گفت اگر می‌دانست که ‌استفاده‌ از پاپ‌آپ‌ها تا این اندازه‌ می‌تواند مزاحمت ایجاد کند شاید هرگز دست به‌این کار نمی‌زد.

Strict Pop-up Blocker نام افزونه‌ای برای فایرفاکس است که ‌با استفاده ‌از آن دیگر شاهد باز شدن حتی یک پاپ‌آپ هم نخواهید بود و به‌ سادگی هر چه ‌تمام‌تر تنها با یک کلیک تمامی‌ تبلیغات پاپ‌آپ را بلاک خواهد کرد. البته ‌نکته‌ی حائز اهمیتی که ‌در هنگام استفاده ‌از این افزونه ‌باید در نظر بگیرید این است که‌ این افزونه ‌نه‌‌تنها تبلیغات پاپ‌آپ، بلکه‌ هر پنجره‌ای که ‌بخواهد به‌ طور جداگانه ‌باز شود را هم مسدود می‌کند. برای مثال شما به‌ یک سایت آپلود مراجعه‌ می‌کنید و با کلیک روی دکمه‌ی BROWSE می‌خواهید تا فایل خود را از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. اگر افزونه‌ ‌فعال باشد هیچ پنجره‌ای برای شما باز نخواهد شد. پس برای استفاده ‌از این افزونه ‌نیاز است تا به ‌این موضوع آگاه‌ باشید و در وب سایت‌های این چنینی، با کلیک دوباره‌ روی میانبر افزونه،‌ آن را غیر‌فعال و بعد از انجام شدن کارتان، آن را فعال کنید. برای دانلود و نصب این افزونه‌ کافی است تا به ‌صفحه ‌مخصوص آن در سایت موزیلا مراجعه ‌کنید و به ‌رایگان آن را دریافت کنید.

اما برای استفاده‌‌ کنندگان از مرورگر کروم هم افزونه‌ای در نظر گرفته‌ شده ‌که ‌نسبت به‌افزونه‌های دیگر از کاربرد بیشتری برخور‌دار است. Pop Up Blocker نام افزونه‌ی مخصوص مرورگر کروم است که ‌دارای ویژگی‌های جالبی است. یکی از این ویژگی‌ها امکان ساخت لیست سفید و سیاه‌ از وب‌سایت‌ها است. به‌این معنا که‌ شما می‌توانید برای این افزونه‌ مشخص کنید که‌ پاپ‌آپ‌های باز شده ‌از کدام سایت را مسدود کند و در کدام سایت‌ها دخالتی نکند. مهمترین مزیت این موضوع در این است که‌ برخی اوقات پاپ‌آپ‌ها، تبلیغاتی و غیر‌ضروری نیستند و برای ادامه‌ی کار مجبور به ‌استفاده‌ از آن‌ها هستیم. برای مثال سایت‌هایی که ‌در کنار ثبت‌نام می‌توانید با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هم در آن‌ها لاگین کنید، برای کسب اجازه ‌از اکانت شما به‌ صورت یک پنجره‌ی پاپ‌آپ باز می‌شوند. که ‌در این مواقع باز نشدن آن‌ها می‌تواند موجب سردرگمی و مشکلاتی از این قبیل شود. برای دانلود این افزونه‌ی مرورگر کروم، به ‌صفحه‌ی مخصوص آن رفته ‌و به‌ رایگان اقدام به ‌دانلود و نصب آن کنید‌.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حل مشکل لود نشدن تصاویر گوگل

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موتور جستجوی گوگل، جستجوی تصاویر آن است که متاسفانه استفاده از آن برای کاربران ایرانی، همیشه با مشکلاتی همراه بوده است.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که بسیاری از اوقات برای انجام امور مهمی نیاز به جستجوی تصاویر داشته‌اید اما هنگام جستجو با این مشکل روبه‌رو شده باشید که به نوعی بخش جستجوی تصاویر گوگل را بلااستفاده می‌کند. برخلاف مایکروسافت که به تازگی شروع به تعامل بیشتری با کاربران ایرانی کرده، گوگل همچنان روی خوشی به آی‌پی های ایرانی نشان نمی‌دهد و معمولا در تمام سرویس‌هایش از جمله پلی استور و بخش جستجوی تصاویر، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند.
برای حل این مشکل ابتدا از منوی‌ استارت، RUN را اجرا کرده، یا کلید میانبر "ویندوز+R" را فشار دهید. در پنجره ی باز شده عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر کنید تا پنجره‌ی cmd برای شما باز شود. در cmd عبارت ping google.com را نوشته و کلید اینتر را فشار دهید.



بعد از این کار نتایجی از پینگ ادرس گوگل به شما نمایش داده می شود که در بالای این نتایج، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک آی پی نوشته شده است. حال تنها کاری که لازم است انجام دهید استفاده از این آی پی به جای آدرس www.google.com در مرورگر است. حالا می‌توانید بدون هیچ مشکلی در لود شدن تصاویر، به جستجو بپردازید. برای راحتی کار می‌توانید این آی پی را بوک‌مارک کنید تا نیاز به وارد کردن دستی آن در هر بار استفاده نباشد.
توجه کنید که در صورتی که بعد از ورود به صفحه‌ی اول گوگل با استفاده از آی پی بالا، اگر روی گزینه‌ی Image کلیک کنید دوباره به دامنه google.com منتقل خواهید شد. شما ابتدا باید موضوع خود را در کادر صفحه‌ی اول گوگل وارد کنید و سپس در صفحه‌ی نتایج متنی، روی Images کلیک کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه رمز عبور سند‌های Word را بشکنیم

وجود ویژگی رمزنگاری اسناد ورد مایکروسافت باعث می‌شود که شما از امنیت فایل Word خود تا حدود زیادی اطمنیان داشته باشید. اما زمانی که خود شما رمزعبور گذاشته شده بر روی سند Word را فراموش کنید، باید چه کار کرد؟ در این زمان تنها راه شکستن آن رمز است.
اول از همه باید بدانید که دو نوع محافظت به وسیله رمزعبور‌ها برای یک سند ورد وجود دارد. نوع اول رمزعبور Open است که از باز شدن سند شما برای دیگر افراد محافظت می‌کند و نوع دیگر رمزعبور Edit است که از ویرایش سند Word شما توسط دیگران جلوگیری می‌کند. هر کدام از انواع این رمزعبور‌ها را فراموش کنید، در دسترسی کامل به سند به مشکل برخواهید خورد. اما خبر خوب این است که شکستن رمز اسناد Word کار سختی نیست. در ادامه طریقه شکستن هر دو نوع رمز Open و Edit را خواهید دید:


بخش اول: چگونه رمز یک سند را برای «انجام ویرایش» بشکنیم
اگر نمی‌توانید سند ورد باز شده را ویرایش کنید، قطعا این ویژگی توسط یک رمزعبور محدود شده است.

قدم اول: یک سند خالی ورد جدید بسازید.
قدم دوم: در نوار ابزار بر روی دکمه/بخش Insert کلیک کنید. منوی کشویی Object را بیابید و انتخاب کنید، در نهایت بر روی Text from File کلیک کنید.
قدم سوم: به مسیر سند وردی که ویرایش آن توسط رمز عبور محدوده شده بروید و آن را درون سند ورد جدیدی که ساخته‌اید درج (Insert) کنید.


بخش دوم: چگونه رمز یک سند را برای «باز شدن» بشکنیم
اگر رمز عبور از نوع «باز شدن» سند ورد را فراموش کرده‌اید و نتوانید اینگونه اسناد را به طور کلی باز کنید باید با کمی حوصله بیشتر این آموزش را دنبال کنید. خوشبختانه ابزاری مخصوص اینکار توسعه داده شده که iSumsoft Word Password Refixer نام دارد و شکستن رمز فایل‌های ورد Open را بسیار ساده می‌کند.

قدم اول: دانلود و نصب
نرم‌افزار iSumsoft Word Password Refixer را دانلود و در سیستم خود نصب کنید.

قدم دوم: سند ورد محافظت شده با رمزعبور را اضافه کنید



بر روی دکمه Open در نرم‌افزار کلیک کنید. به مسیر سند وردی که توسط رمز عبور محافظت شده بروید. آن را انتخاب و در نهایت به نرم‌افزار Word Password Refixer اضافه کنید.

قدم سوم: انتخاب نوع رمز عبور



نرم‌افزار Word Password Refixer قادر است چهار نوع رمز عبور Brute-force ،Mask ،Dictionary و Smart را مورد شناسایی قرار داده و قفل آن را بشکند. انتخاب نوع رمز عبور مناسب کمک خواهد کرد تا رمز سند ورد با سرعت بیشتری کرک شود. از سایت این نرم افزار می‌توانید بیشتر درباره انواع رمز‌های عبور آشنا شوید.

قدم چهار: شروع به شکستن رمز کنید



با کلیک بر روی دکمه Start برنامه خیلی زود رمز سند ورد شما را از بین خواهد برد.
پس از انجام این چهار قدم نرم‌افزار در سریع‌ترین زمانی که می‌تواند رمز سند را می‌کشند و رمز صحیح را به شما نمایش می‌دهد. حال تنها کاری که لازم است انجام دهید، یادداشت رمز عبور صحیح و استفاده از آن برای باز کردن سند محافظت شده است.



توجه داشته باشید: اگر فرمت سند ورد شما doc. باشد، راه‌ حل دیگری نیز در اختیار خواهید داشت. با استفاده از نرم‌افزار iSumsoft Word Password Remover به سادگی می‌توانید رمز عبور سند ورد را حذف کنید و آن را بدون هیچگونه رمزی باز کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه می‌توان از آسیب‌پذیری‌های Adobe Flash در امان ماند؟

نرم‌افزار فلش بیشترین استفاده را بین کاربران خانگی دارد و امکان نصب آن در اکثر مرورگرها وجود دارد؛ متاسفانه به‌راحتی می‌توان توسط باگ‌هایی که در افزونه‌ی فلش برای مرورگرها وجود دارد سوءاستفاده کرده و به سیستم کاربران نفوذ کرد. در همین راستا اطلاع از آسیب‌پذیری‌های فلش و اصلاح آن‌ها، کمک بسیاری به امنیت سیستم‌تان خواهد کرد.
هرساله اکسپلویت‌های (مشکلات امنیتی حاصل از باگ) جدیدی از آسیب‌پذیری‌های فلش توسط محققان امنیتی افشا می‌شود و قبل از اصلاح این باگ‌ها توسط شرکت ادوبی، از آن‌ها سوءاستفاده می‌شود. کیت‌های سوءاستفاده، برنامه‌های خرابکار وب هستند که شامل کدهای سوءاستفاده کننده از آسیب‌پذیری‌های مرورگرها و پلاگین‌های مرورگرها مانند جاوا، فلش‌پلیر، ادوبی ریدر و سیلورلایت می‌شوند. مهاجمان با تزریق کدهای مخرب به وب‌سایت‌هایی که مورد سوء استفاده قرار می‌دهند و همچنین با استفاده از تبلیغات مخرب، بی سر و صدا مرورگرهای کاربران را به نصب کیت سوءاستفاده سوق می‌دهند. این کیت‌ها بسته به مرورگر و پلاگین‌های آن، تصمیم می‌گیرند که کدام کد را از مجموعه کدهای خود بارگذاری کنند. درصورت موفقیت‌آمیز بودن این عملیات، بدافزار مورد نظر نصب می‌شود؛ این کار تحت عنوان حمله drive-by-download شناخته شده و برای کاربران قابل مشاهده نیست.
کیت‌های سوءاستفاده معمولاً آسیب‌پذیری‌های شناخته شده را هدف قرار می‌دهند. به همین دلیل به‌روز نگاه داشتن پلاگین‌های مرورگر مانند فلش‌پلیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما درصورتی‌که مهاجمان کدی برای سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری جدید و اصلاح نشده (zero-day) داشته باشند، این کار کمکی به کاربر نمی‌کند. آسیب‌پذیری‌های zero-day برای هکرها ارزشمند هستند، به همین دلیل این آسیب‌پذیری‌ها بیشتر در حملات هدفمند مورد استفاده قرار می‌گیرند که هدف آن معمولاً جاسوسی سایبری است.


مقابله با اکسپلویت‌های zero-day از Flash Player
نرم‌افزار فلش باز هم دارای آسیب‌پذیری است و قبل از ارائه وصله‌‌ی‌ امنیتی توسط شرکت ادوبی، هکرها می‌توانند از این آسیب‌پذیری‌ها سوءاستفاده کنند. در این پست تمامی راه‌حل‌هایی که از این حمله جلوگیری می‌کند را توضیح خواهیم داد.


۱. گزینه Click to play و یا حذفِ فلش
اخیرا یوتیوب HTML5 را بعنوان پخش‌کننده‌ی پیش‌فرض جایگزین فلش کرد؛ به‌همین دلیل اگر فلش واسطه‌ای برای پخش ویدئوها در یوتیوب بود، دیگر به آن نیاز نخواهید داشت و می‌توانید بطور کامل از مرورگر خود حذف کنید. در بدترین حالت اگر برای پخش ویدئوها به فلش نیاز داشتید، می‌توانید از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنید؛ در نسخه موبایل سایت‌، اکثر ویدئوها بدون نیاز به فلش ساخته شده‌اند. اما گاهی اوقات به فلش نیاز خواهید داشت و نمی‌توان توصیه کرد حتما آن‌را از سیستم خود حذف کنید. در این حالت، فعال کردنِ Click to play بهترین گزینه خواهد بود. این گزینه، مانع از بارگذاری تمام محتوای فلش توسط وب‌سایت‌ها می‌شود. هنگامی که از سایتی بازدید می‌کنید، فقط با درخواست شما ویدئو و یا فلش اجرا خواهد شد. در این صورت فلش بطور خودکار بارگذاری نشده و از حملاتِ drive-by جلوگیری خواهد شد.




۲. هیچ سایتی را در WhiteList وارد نکنید
می‌توان گفت اعتماد به سایت‌ها برای اجرای فلش جزو خطرناک‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. آسیب‌پذیری جدید فلش هم از این طریق شکل گرفت؛ Dailymotion سایت معروفی است که اکثرِ کاربران به آن اعتماد داشته و برای پخش ویدئوها فلش بطور خودکار اجرا می‌شد. در واقع این سایت در لیستِ WhiteList کاربران قرار داشت؛ با این کار محتوای فلش اعم از ویدئو و حتی فایل‌های مخرب بطور خودکار اجرا می‌شود. به همین دلیل Click to play بهترین راه‌کار برای افزایش امنیت است. اما حتی قوی‌ترین آسیب‌پذیری‌ها در خودِ پخش‌کنند هم قرار دارد که می‌تواند سیستم‌تان را آلوده کند.




۳. برای بکار بردنِ Flash Sandbox از کرومیوم و مرورگرهای کروم، و اُپرا استفاده کنید
پلاگین‌هایی مثل فلش برای استفاده از Sandbox به‌منظور بالابردن امنیت ساخته نشده‌اند. در حالتِ Sandbox اجرای فلش در حداقلِ دسترسی و یا Permissionخواهد بود؛ به همین دلیل فایل‌های مخربی که از طریق فلش اجرا می‌شوند، دسترسی کاملِ سیستم‌تان را نخواهند داشت.گوگل این مشکل را توسط پلاگینِ PPAPI و یا Pepper API در مرورگر کروم و مرورگرهای متن‌بازِ کرومیوم برطرف کرده است.
یکی از محققان امنیتی ادوبی در باره این آسیب‌پذیری گفت:
ما از مشکلاتی که این آسیب‌پذیری ایجاد کرده است آگاه هستیم و سوءاستفاده‌های زیادی از این طریق نیز به انجام رسیده است. حملات Drive-by در سیستم‌عاملِ ویندوز 8.1 با مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت‌اکسپلورر رخ داده است.
به مرورگر کروم در لیست اشاره نشده است؛ احتما دلیل امن بودن این مرورگر استفاده از پلاگین PPAPI برای مقابله با این حملات است. کابران این مرورگر در برابر حملات آگاه باشند اما با این حال کروم جزوِ امن‌ترین مرورگرها در برابر حملاتِ فلش است.
کروم، فلش را در سیستم خود بطور خودکار دارد، اما می‌توانید پلاگینِ PPAPI را از سایت فلش برای مرورگرهای کروم و اُپرا دریافت کنید.




۴. اجازه دهید فلش بطور خودکار بروز شود
از بروز بودن و آپدیت شدنِ فلش خود اطمینان حاصل کنید. تا زمانی که وصله‌ی امنیتی توسط فلش ارائه نشده است، آپدیت کردن از آسیب‌پذیری‌های Zero-day جلوگیری نمی‌کند اما راه‌حل خوبی برای حفظ امنیت سیستم به‌شمار می‌آید. چندین راه‌حل برای انجام این کار وجود دارد؛ اگر از کروم استفاده می‌کنید پلاگینِ PPAPI، بروزرسانی را به‌طور خودکار انجام خواهد داد.



اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوزهای 8 و 8.1 استفاده می‌کنید، پلاگین فلش در خودِ مرورگر ساخته شده است. آپدیت‌های فلش با نصب و بروزرسانی ویندوز انجام خواهد شد.



اگر از مرورگرهای مختلفی مانند فایرفاکس، کرومیوم، اُپرا و یا اینترنت اکسپلورر در ویندوز 7 استفاده می‌کنید، باید آپدیت‌های خودِ فلش را نصب کنید. در هنگام نصب فلش‌پلیر، گزینه‌ای برای نصب خودکار بروزرسانی‌ها وجود دارد. اما اگر این گزینه را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید از طریق تنظیمات آن‌را فعال کنید.
اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید با رجوع به کنترل‌پنل و تنظیمات فلش می‌توانید این گزینه را فعال کنید. در سربرگِ Advanced گزینه زیر را انتخاب کنید: Allow Adobe to install updates




۵. مرورگر خود را تغییر دهید
به‌جای حذف کامل فلش از سیستم خود یا فعال کردن گزینه‌ی Click to play می‌توانید مرورگری را مجزا برای اجرای فایل‌های فلش انتخاب کرده و فقط زمانی‌که به پخش ویدئو و یا فایل‌های فلش بود آن‌را اجرا کنید.
برای مثال، اگر از فایرفاکس بعنوان مرورگر پیش‌فرض استفاده می‌کنید، فلش را بطور کامل از آن حذف کرده و کروم را نصب کنید. زمانی‌که به پخش ویدئو نیاز داشتید کروم را اجرا کنید. (در مرورگر کروم پلاگین فلش بطور خودکار نصب شده است). حتی می‌توانید پروفایل دیگری را در کروم تعریف کنید که فقط در آن پروفایل فاش فعال است، و فلش را در پروفایل اصلی غیرفعال کنید. با این کار فلش در یک پروفایل جداگانه و دور از مرورگر اصلی اجرا می‌شود.



پلاگین‌های مرورگر بسیار خطرناک می‌باشند؛ معماری‌های این پلاگین‌ها با هدف مقابله با نفوذ هکرها ساخته نشده است. تنها پلاگینی که بیشتر به آن نیاز دارید فلش است و وابستگی به آن روز به روز کمتر می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۱۱ روش برای افزایش امنیت داده‌ها

بالا بردن امنیت داده‌ها به کاربران کمک می‌کند تا در صورت وقوع اتفاق‌های ناخواسته مانند هک یا دسترسی غیرمجاز به رایانه، داده‌های مهم آن‌ها کمتر تهدید شوند.


غیرفعال کردن سرویس ویرایش رجیستری از راه دور
تنها شما باید مجاز به ویرایش رجیستری باشید. از این رو بهتر است از غیرفعال بودن سرویس ویرایش رجیستری از راه‌دور مطمئن باشید. برای این کار در پنجره RUN دستور .SERVICES.MSC را تایپ و اجرا کنید. در پنجره باز شده به قسمت Remote Registry رفته و از STOP بودن این سرویس مطمئن شوید. در صورت نیاز این سرویس را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید.

قفل‌ کردن
وقتی در اطراف شما افراد ناشناس وجود دارند و قرار است رایانه‌ خود را بر مدتی رها کنید، قفل کردن سیستم، ایده منطقی و خوبی محسوب می‌شود. برای اینکار از کلیدهای ترکیبی Windows Key + L استفاده کنید. در صورت تمایل Screen Saver را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که برای غیرفعال شدن نیازمند وارد کردن کلمه‌عبور باشد.

جلوگیری از حمله‌های فیشینگ
با استفاده از آخرین نسخه‌ مرورگرهای فایرفاکس، اپرا یا اینترنت اکسپلورر خود را در مقابل حمله فیشینگ محافظت کنید. این مرورگرها قبل از فراخوانی URLهای درخواستی، چندین بار آن‌ها را با لیست‌سیاه خود مقایسه می‌کنند.

به‌روز نگاه داشتن نرم‌افزارها
هکرها علاقه زیادی به حفره‌ها دارند. به خاطر همین مسأله توسعه‌دهندگان به طور مرتب درحال رفع ایراد و انتشار وصله‌های امنیتی هستند. فعال‌سازی ویژگی Windows Update و استفاده از آخرین نسخه نرم‌افزارها و آنتی‌ویروس‌ها کمک زیادی به حفظ امنیت داده‌های شما می‌کند.

احتیاط هنگام مواجه با فایل‌های P2P
سرویس‌های اشتراک فایل Peer-To-Peer یکی از بهترین مسیرهای ارسال فایل‌های آلوده به میلیون‌ها رایانه فعال هستند. فایل‌های آلوده، با نام‌های خاص و تحریک‌کننده برای حمله به رایانه قربانیان به اشتراک گذاشته می‌شوند. قبل از دانلود فایل‌ها از آلوده نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

پاک‌ کردن اطلاعات از رایانه‌های قدیمی، پیش از فروش آن
اگر قرار است رایانه‌ قدیمی خود را بفروشید، قبل از هر چیز، اطلاعات ذخیره شده بر روی آن را به صورت غیرقابل بازگشت پاک کنید. برای این کار از نرم‌افزارهایی مانند ERASER جهت پاک‌ کردن اطلاعات و نرم‌افزارهایی مانند (Nuke SE (DBAN برای نوشتن اطلاعات غیرواقعی بر روی درایو خالی استفاده کنید.

رمزنگاری فایل‌های مهم
برای رمزنگاری بر روی فایل‌های مهم، می‌توانید از فلش‌درایوهای مجهز به امکان رمزنگاری داخلی استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگانی مانند TrueCrypt استفاده کنید. TrueCrypt فایل‌های شما را به خوبی رمزنگاری می‌کند.

پشتیبان‌گیری از فایل‌ها
ما به شدت پشتیبان‌گیری از فایل‌ها را توصیه می‌کنیم. بهتر است یک هارد‌درایو اکسترنال برای ذخیره‌ داده‌ها داشته باشید. علاوه بر این برخورداری از یک نرم‌افزار پشتیبان‌گیری قوی و کارآمد نیز لازم است. نرم‌افزارهایی مانند SyncBackFree به خوبی از عهده پشتیبان‌گیری از فایل‌های مهم شما بر‌می‌آیند.

تأیید پشتیبان‌گیری‌های انجام شده
وقتی صحبت از پشتیبان‌گیری باشد، بسیاری از کاربران آن را فراموش یا به آینده موکول می‌کنند. اگر تنظیمات پشتیبان‌گیری را هم انجام داده باشید، لازم است به صورت دوره‌ای فولدر مقصد را بررسی و از پشتیبان‌گیری موفق اطمینان حاصل کنید.

فعال‌سازی ویژگی S.M.A.R.T بر روی ‌دیسک سخت
S.M.A.R.T مخفف عبارت Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology است. این ویژگی به هارددرایو شما امکان می‌دهد، هرگونه خطا در عملکردش را ثبت و گزارش داده و به شما در تخمین زمان تعویض هارد کمک می‌کند. این ویژگی به راحتی از طریق بایوس (BIOS) رایانه قابل فعال‌سازی است.

نمایش پسوند فایل‌ها
سیستم‌عامل ویندوز در حالت پیش‌فرض، پسوند فایل‌ها را مخفی می‌کند. هکرها با سوء‌استفاده از همین ویژگی فایل‌های خطرناک را بر روی کامپیوتر قربانی کپی کرده و با انتخاب یک نام آشنا برای فایل‌ها، قربانی را فریب داده و ترغیب می‌کنند تا فایل‌ها را اجرا نماید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سلام
لطفا اگه کسی کرک نرم افزارvirtuagirl
رو داره لینکش وبذاره
ممنون...
     
  
مرد

 
گردوغبار زدایی فن خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ


لپ‌تاپ‌ها هم درست مانند رایانه‌های رومیزی می‌توانند گردوغبار فراوانی را به خود جذب کنند. بدون شک انسداد ورودی و خروجی‌ هوای لپ‌تاپ، آسیب جبران ناپذیری را به آن وارد می‌کند.



به سبب اینکه همه‌ی قطعات سخت‌افزاری لپ‌تاپ به صورت فشرده در کنارهم قرار گرفته‌اند، وجود گردوغبار خطر بیشتری نسبت به رایانه‌های رومیزی دارد. درصورت وجود گردوغبار، حتی زمانی هم که فن خنک کننده‌ی لپ‌تاپ به طور مداوم عمل خنک ‌سازی را انجام می‌دهد، امکان داغ شدن بیش‌ از حد دستگاه وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، سیستم قفل کرده و ممکن است دیگر کاری از دستان شما برنیاید. یا حتی امکان دارد قطعات سیستم آسیب ببینند؛ به‌گونه‌ای که لپ‌تاپ خود را برای همیشه از دست بدهید!

خوشبختانه رفع این مشکل به آسانی قابل انجام است. همه‌ی ابزارهای مورد نیاز شما، یک پیچ‌گوشتی کوچک متناسب با پیچ‌های دستگاه و دمنده‌ی قدرتمند هوا است. برای رفع این مشکل، با احتیاط کامل طبق راهنمای ادامه‌ی مطلب پیش بروید.



لپ‌تاپ را خاموش کنید، پشت و رو کرده و درصورت امکان باتری آن را خارج کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم، شارژر دستگاه را هم جدا کنید. خروجی هوای واقع در لبه‌ی بیرونی لپ‌تاپ را نگاه کنید. باید در نزدیکی و پایین آن، پنل دسترسی به فن دستگاه وجود داشته باشد. پیچ‌های آن را بازکرده و پنل را بردارید. باید فن واقع در سمت راست زیرین پانل را ببینید. محل قرارگیری آن در لپ‌تاپ‌های مختلف، می‌تواند متفاوت باشد.

حالا زمان آن است که گردوغبار را بزدایید؛ کاری که باید در بیرون از خانه انجام گیرد. دمنده‌ی هوا را به صورت مکرر و از تمامی زاویه‌ها، در جهت خروجی هوای لپ‌تاپ روی فن خنک‌کننده بگیرید. به یاد داشته باشید که فشار هوا نسبتاً پایین باشد و لوله‌ی دمنده را بیش از حد به قطعات دستگاه نزدیک نکنید تا برخوردی با آنها نداشته باشد. عدم رعایت این موارد باعث آسیب‌رسانی به فن یا قطعات دیگر دستگاه خواهد شد.

پس از اینکه همه‌ی گردوغبار را خارج کردید، پنل دسترسی و باتری را سرجای خود قرار داده؛ سپس سیستم را روشن کنید. بدون شک لپ‌تاپ خنک‌تر و بی‌صداتر از قبل کار خواهد کرد.

اگر بیش‌از یک یا دو سال است که دستی به سر و روی لپ‌تاپ نکشیده بودید، بدانید که خیلی دیر برای این کار اقدام کرده‌اید. منتظر نمانید که تا این حد دیر شود. برای همین، بهتر است تاریخ انجام پاک‌سازی لپ‌تاپ را در تقویم علامت بزنید و هردو ماه این کار را تکرار کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه کامپیوتر خود را برای دریافت و نصب ویندوز 10 آماده کنیم


مدت زمان زیادی تا عرضه‌ی عمومی ویندوز ۱۰ باقی نمانده است. نسخه‌ی جدید ویندوز برای کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ در صورت رزرو قبلی در دسترس خواهد بود.



در روز ۷ مرداد، مایکروسافت بیلد نهایی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران ثبت نام شده قرار خواهد داد. کاربران ویندوز ۷ و ۸ که ویندوز جدید را رزرو کرده‌اند می‌توانند آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند اما اگر ویندوز ۱۰ را رزرو نکرده باشید راهی برای نصب آن وجود دارد؟

در ادامه به توضیح مرحله به مرحله‌ی نصب ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت. چگونه در زمان دسترس بودن، ویندوز ۱۰ را نصب کنیم؟ چگونه سیستم خود را برای آپگرید آماده کنیم؟ چه مواردی را قبل از کوچ کردن به ویندوز ۱۰ باید بدانیم؟ همه‌ی این سوال‌ها در ادامه پاسخ داده خواهند شد.


گام اول: تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در روز عرضه ویندوز ۱۰ آن را نصب کنید یا خیر
با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ همگی برای دانلود و نصب آن ذوق زده خواهیم بود. در روزهای اولیه در تلاش برای مشاهده کردن تغییرات رابط کاربری در سیستم عامل جدید خواهیم بود. اما نکته‌ای در این میان هست که کمتر به آن توجه می‌شود. اگر ویندوز ۱۰، روان‌ترین و بهترین ویندوز تاریخ هم باشد، قطعا ایراداتی و مشکلاتی به خصوص در نسخه‌های اولیه خواهد داشت.

اگر وسواسی نیستید و مشکلات کوچک شما را آزار نمی‌دهند، ویندوز ۱۰ را دانلود و نصب کنید. اما برای شروع باید مشخصات سخت‌افزاری لازم برای این بروزرسانی را بدانید.

مایکروسافت در وبسایت رسمی خود، ملزومات سیستمی برای بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را این گونه بیان می‌کند:

پردازنده: ا گیگاهرتز یا بیشتر
رم: ا گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
حافظه داخلی مورد نیاز: ۱۶ گیگابایت
کارت گرافیکی: دیوایس‌ گرافیکی DirectX 9 مایکروسافت با درایور WDDM
حساب کاربری مایکروسافت و دسترسی به اینترنت


البته نگاهی به ملزومات سیستمی ذکر شده نشان می‌دهند که غالب افرادی که کامپیوتر دارند می‌توانند ویندوز ۱۰ را نصب و اجرا کنند.

خبر خوب برای کاربران کنونی ویندوز ۷ این است که ویندوز ۸ و به تبع آن ویندوز ۱۰ طوری طراحی شده‌اند که فضای بیشتری از ویندوز ۷ را اشغال نکرده و به علاوه حافظه‌ی رم کمتری را نیز استفاده کنند.


گام دوم: با رزرو ویندوز ۱۰ خود را آماده‌ی بروزرسانی بکنید



مایکروسافت تصمیم گرفته که به جای قرار دادن لینک دانلود و دادن اجازه‌ی دسترسی به عموم، ویندوز ۱۰ را در چند مرحله عرضه کند. این تصمیم برای جلوگیری از ایجاد بار ترافیک اضافی بر روی سرورها در روز اول، اتخاذ شده است. البته این اتفاق به معنای این نیز است که باید برای مطمئن شدن از دریافت ویندوز ۱۰، جای خود را در صف دانلود رزرو کنید.

آن طور که مایکروسافت اعلام کرده است، برای رزرو جای خود در صف دانلود، نیاز به نصب اپلیکیشن Get Windows 10 دارید. اگر بروزرسانی ویندوز شما در حال حاضر به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شود، می‌توانید آیکون این اپلیکیشن را در قسمت راست نوار اعلانیه‌ها در پایین صفحه ببینید. اگر بروزرسانی‌های ویندوز خود را به صورت دستی نصب می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به بخش بروزرسانی، این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

اگر این اپلیکیشن را ندارید و در قسمت بروزرسانی نیز آن را نمی‌بینید، مایکروسافت دلایل این اتفاق را نیز شرح داده است:

سیستم شما باید حداقل به ویندوز ۷ سرویس پک یک یا ویندوز ۸.۱ بروز شده باشد
بروزرسانی خودکار برای ویندوز شما غیرفعال است
شما عملکرد بروزرسانی لازم برای ویندوز را غیرفعال کرده یا از نصب خارج کرده‌اید
ویندوز شما نسخه‌ی کپی بوده و اصلی نیست


وقتی که نسخه‌ی ویندوز خود را رزرو کردید، فایل‌هایی در پس زمینه شروع به دانلود شدن می‌کنند تا سیستم شما را برای دریافت ویندوز ۱۰ پیش از روز ۷ مرداد آماده کند. ‌مراحل دانلود و نصب بسته به جابگاه شما در صف رزرو پس از روز ۷ مرداد کامل خواهند شد.


گام سوم: آماده‌ی بروزرسانی شوید ( از فایل‌های خود بک‌آپ بگیرید)
مانند بروزرسانی‌های قبلی از سیستم عاملی به سیستم عامل جدیدتر، فایل‌ها و مدارک موجود بر روی حافظه‌ی سیستم شما دچار تغییر نخواهند شد، البته نمی‌توان از این مورد اطمینان کامل و صد درصدی داشت.

دلیلی برای امتحان کردن آن نیز وجود ندارد. تا زمان معرفی مدت کافی برای بک‌آپ گیری از اطلاعات و مدارک مهم وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از بروزرسانی حتما این کار را انجام دهید.

به علاوه تمامی داده‌ها از جمله شماره سریال نرم‌افزارهای خریداری شده و رمزهای عبور مختلف خود را جمع‌آوری کنید تا اگر مشکلی در روند بروزرسانی بوجود آمد، اطلاعات خود را از دست ندهید.


گام‌های سه تا پنج: اگر بخواهید پس از بروزرسانی، ویندوزی تمیز و خالی از اطلاعات داشته باشید باید چکار کنید؟
اگر می‌خواهید پس از بروزرسانی به ویندوز ۱۰، همه چیز از صفر شروع شود و اطلاعاتی که سال‌ها در ویندوز قبلی داشته‌اید به ویندوز جدید منتقل نشوند، در ادامه با ما باشید تا روش انجام آن را توضیح دهیم.

وقتی که ویندوز خود را بروزرسانی کردید، امکانی برای شما فراهم خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید ویندوز ۱۰ تازه وتمیزی را بر روی سیستم خود نصب کنید. نیازی به خرید ویندوز ۱۰ یا برگشت به نسخه‌ی قبلی و انجام دوباره‌ی بروزرسانی نیست.


گام آخر: ویندوز را خریداری کنید
ویندوز ۱۰ به مدت یک سال برای بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، پس بهتر است اگر قصد بروزرسانی دارید قبل از ۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ این کار را انجام دهید چرا که پس از تاریخ آپگرید به ویندوز ۱۰ فقط از طریق خرید آن ممکن خواهد بود. گفتنی است نسخه‌ی هوم ویندوز جدید، ۱۲۹ دلار قیمت دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با کلیدهای میان‌بر جدید در ویندوز 10 آشنا شوید


مایکروسافت دیروز نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را به صورت رسمی منتشر کرد. در ویندوز جدید علاوه بر اضافه شدن ویژگی‌های جدید کلید‌های میان‌بری وجود دارند که کار با آن را راحت‌تر نیز می‌کنند.



وجود کلیدهای میان‌بر برای هر کاربری می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز از این کلیدها در ویندوز ۱۰ غافل نشده است و کلیدهای جدیدی را نیز به آن‌ها اضافه کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کلید ویندوز + Tab: فعال کردن Task View
کلید ویندوز + A: فعال کردن Action Center
کلید ویندوز + C: فعال کردن Cortana Speech
کلید ویندوز + D: نشان دادن دسکتاپ
کلید ویندوز + E: باز کردن مرورگر فایل‌ها
کلید ویندوز + G: فعال کردن بخش جدید Xbox Game که به شما اجازه‌ی ضبط بازی‌ها و گرفتن اسکرین شات از آن‌ها را می‌دهد
کلید ویندوز + H: ویژگی به اشتراک‌گذاری را در اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ فعال می‌کند
کلید ویندوز + I: باز کردن منوی تنظیمات ویندوز ۱۰
کلید ویندوز + K: فعال کردن ویژگی اتصال نمایشگرهای بی‌سیم و تجهیزات صوتی
کلید ویندوز + L: سیستم را قفل می‌کند
کلید ویندوز + R: اجرا کردن یک دستور
کلید ویندوز + S: فعال کردن کورتانا
کلید ویندوز + X: باز شدن ویژگی‌های مرتبط با کاربران دارای استفاده‌ی سنگین
کلید ویندوز+ کلید جهت چپ/ بالا / پایین / راست : هدایت اپلیکیشن‌ها به گوشه‌های تصویر
کلید ویندوز + Ctrl + D: ایجاد دسکتاپ مجازی
کلید ویندوز + Ctrl + F4: بستن دسکتاپ مجازی
کلید ویندوز + Ctrl + دکمه جهت راست یا چپ: حرکت بین دسکتاپ‌های مجازی
کلید ویندوز + Shift + دکمه جهت راست یا چپ: اپلیکیشن‌ها را از مانیتوری به مانیتور دیگر منتقل می‌کند
کلید ویندوز + ۱/۲/۳...: اپلیکیشن‌های سنجاق یا پین شده به تسکبار را باز می‌کند. اولین اپلیکیشن از سمت چپ مربوط به شماره‌ی یک خواهد بود


همان طور که می‌بینید مایکروسافت کلیدهای میان‌بر کاربردی بسیاری را در ویندوز ۱۰ قرار داده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 18 از 19:  « پیشین  1  ...  16  17  18  19  پسین » 
کامپیوتر

آموزشهای كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA