انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 117 از 241:  « پیشین  1  ...  116  117  118  ...  240  241  پسین »

History of World Cup | تاریخچه جام های جهانی


مرد

 
فینال جام جهانی ۲۰۰۲
Germany 0–2 Brazil

جزئیات بازی

در آغاز هزاره سوم میلادی برای اولین‌بار جام‌جهانی در خارج از 2 قاره آمریکا و اروپا و همچنین به طور مشترک در 2 کشور برگزار شد.

194تیم عضو فیفا در مرحله انتخابی رقابت کردند. تیم‌های اکوادور، سنگال و اسلوونی برای نخستین بار به این مسابقات راه یافته بودند. ترکیه و کره‌جنوبی با شکست دادن حریفان موفق شدند تا نیمه‌نهایی صعود کنند.

در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی برزیل، ترکیه را شکست داد و برای سومین‌بار متوالی به فینال رسید. آلمان دیگر تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی موفق شد با نتیجه 1 بر صفر کره‌جنوبی را شکست دهد و به فینال برود.

در فینال با 2 گل رونالدو، برزیل برای پنجمین‌بار قهرمانی‌اش را جشن گرفت و فاصله خودش را با رقیبانش آلمان و ایتالیا که 3 بار جام را به خانه برده‌اند، افزایش داد.





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فینال جام جهانی ۲۰۰۶
Italy 1–1 (a.e.t.) ((Penalties:5–3))France


جزئیات بازی

آلمان برای دومین‌بار میزبان تیم‌های برتر فوتبال جهان شد.رقابت‌های مقدماتی از 2 سال قبل در 6 منطقه جهان برگزار شد و فیفا مقرر کرد قهرمان دوره قبل باید در بازی‌های مقدماتی حاضر شود.

32 تیم صعود کننده در 8 گروه 4 تیمی قرارگرفتند و رقابت‌ها 19 خرداد سال 1385 با بازی آلمان - کاستاریکا در ورزشگاه مونیخ آغاز شد.

مرحله یک چهارم پایانی با دیدار آلمان - آرژانتین آغاز شد و 2 تیم در وقت‌های قانونی و اضافی به تساوی 1-1 رسیدند. در ضربات پنالتی آلمان پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

در گروه‌های دیگر پرتغال در ضربات پنالتی انگلیس را شکست داد. فرانسه در یک بازی تماشایی برزیل را مغلوب کرد. ایتالیا هم 3 بر صفر اوکراین را درهم‌کوبید تا حریف آلمان‌ها در نیمه نهایی شود.

دیدار آلمان و ایتالیا مسابقه‌ای زیبا بود که هر دو تیم 119 دقیقه رقابتی هیجان‌انگیز و پایاپای به نمایش گذاشتند.

ولی ایتالیا در دقیقه آخر با ضربه گروسو به گل رسید و 2 دقیقه بعد گل دوم را به ثمر رساند و پیروزشد. فرانسه نیز با تک گل زیدان به دیدار نهایی راه‌یافت. در رده‌بندی آلمان با نتیجه 3 بر 1 پرتغال را شکست داد و سوم شد.

دیدار پایانی با حوادث تلخی همراه بود. در آن مسابقه 2 تیم با نتیجه 1-1 تا دقیقه 113 پیش رفتند که در آن هنگام ناگهان زین‌الدین زیدان کاپیتان فرانسوی‌ها با سر به سینه ماتراتزی مدافع ایتالیا کوبید و اخراج شد.

فرانسه علی‌رغم تمام شایستگی‌ها در ضربات پنالتی مغلوب شد و ایتالیا برای چهارمین‌بار فاتح جام جهانی شد.





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فینال جام جهانی ۲۰۱۰
Netherlands 0–1 (a.e.t.) Spain

جزئیات بازی

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ نوزدهمین دورۀ جام جهانی فوتبال بود که از ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۱ خرداد ۱۳۸۹) تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰ (۲۰ تیر ۱۳۸۹) در کشور آفریقای جنوبی برگزار شد. این دوره نخستین بار بود که جام جهانی در یک کشور عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی شد. مراسم افتتاحیه جام در ۱۰ ژوئن با حضور بسیاری از ستارگان فوتبال و موسیقی به صورت غیررسمی افتتاح شد. در این مراسم بسیاری از ستارگان موسیقی آفریقای جنوبی و دنیا با اجراهای خود در حضور ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه اورلاندو به طور غیررسمی جام جهانی نوزدهم فوتبال را افتتاح کردند. دزموند توتو برنده جایزه صلح نوبل، سپ بلاتر رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال و یاکوب زوما رییس جمهور آفریقای جنوبی از جمله سخنرانان این مراسم بودند.
در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تیم ملی اسپانیا با شکست هلند در فینال اولین قهرمانی خود را در این جام جشن گرفت.





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
فینال جام جهانی ۲۰۱۴
Germany 1–0 (a.e.t.) Argentina

جزئیات بازی

مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ بازی نهایی پیش رو در جام جهانی ۲۰۱۴ است که در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۴ در ورزشگاه ماراکانا در شهر ریودو ژانیرو بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال آرژانتین برگزار شده است.این دیدار با قضاوت نیکولا ریتزولی انجام شده است با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان رسیده است، گل تیم ملی فوتبال آلمان توسط ماریو گوتزه در دقیقه ۱۱۳ به ثمر رسیده است.







پایان فینال های ادوار مختلف جام های جهانی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۰۰بازیکن موثر در دوره های مختلف جام های جهانی
1: Diego Maradona



دیگو آرماندو مارادونا (به اسپانیایی: Diego Armando Maradona) (زاده ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰) فوتبالیست سابق آرژانتینی و مربی کنونی فوتبال است. در سال ۲۰۰۲ مارادونا در رای‌گیری اینترنتی فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال سده بیستم توسط طرفداران فوتبال جهان انتخاب شد. گل دوم وی به انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ نیز عنوان برترین گل قرن را به دست‌آورد.

مارادونا هنگامی که کودکی هشت ساله بود با انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال در اماکن عمومی سعی می‌کرد بخشی از خرج خانواده فقیرش را تامین کند. مارادونا در دوران جوانی درخشش خود را با تیم بوکاجونیورز آرژانتین آغاز کرد و پس از آن به بارسلونای اسپانیا رفت. و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا رسید. در جام جهانی ۱۹۸۲ علی‌رغم انجام بازیهای دیدنی به دلیل یک حرکت غیر ورزشی در دیدار برابر برزیل در دور دوم از زمین اخراج شد و بدون مارادونا آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کرد. چهار سال بعد در جام جهانی ۱۹۸۶ در مکزیک مارادونا فوتبال زیبای خود را به نمایش گذاشت. در اوج حساسیت‌های این جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند. جنگ جزایر فالکلند در میدان ورزشی به منصه ظهور رسید. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. نخستین گل مسابقه را مارادونا در ابتدای نیمه دوم با دست به ثمر رساند و چند دقیقه بعد در حالی که در میانه‌های میدان صاحب توپ شده بود با دریبل زدن هفت بازیکن انگلیسی توپ را وارد دروازه پیتر شیلتون (دروازه بان انگلستان) نمود.

هنرنمایی خارق العاده مارادونا آرژانتین را به قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۶ می‌رساند. مارادونا همچنین توانست باشگاه ناپل ایتالیا را دوبار در سالهای ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ به مقام قهرمانی لیگ ایتالیا برساند. و در سال ۱۹۹۰ نیز به همراه این تیم جام یوفا را فتح نمود. در جام جهانی ۱۹۹۰ که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شد تیم آرژانتین توانست به کمک مارادونا ایتالیای میزبان را در مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه شهر ناپل شکست دهد؛ البته با وجود این درخشش آرژانتین نتوانست در دیدار نهایی همانند دورهٔ قبلی جام جهانی بر آلمان غلبه کند و با کسب عنوان دومی به خانه بازگشت.

پس از جام جهانی درگیری مارادونا با سران باشگاه ناپل که با سازمان مافیای حاکم براین شهر نیز چندان غریبه نبودند آغاز شد. ناگهان در پایان یک مسابقه لیگ ایتالیا اعلام شد آثار استفاده از کوکائین در بدن مارادونا یافت شده‌است. فیفا او را ۱۵ ماه از شرکت در رقابت‌های فوتبال محروم کرد. ولی مارادونا دردسرهای بیشتری را نیز برای خود خرید. در شهر ناپل شایع شد که پلیس این شهر متن ضبط شده مکالمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیا را در اختیار دارد که ثابت می‌کند او در یک شبکه گسترده خلافکاری و توزیع مواد مخدر دست داشته‌است. مارادونا که ظاهراً به بوئنوس آیرس پناه برده بود در خانه خود مورد هجوم پلیس آرژانتین واقع می‌شود و باز اعلام می‌شود در خانه اش مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده‌است. مارادونا دیگر نمی‌توانست به ناپل بازگردد. او پس از پایان دوره محرومیتش مدتی را در باشگاه سویل اسپانیا گذراند و سپس به نیوولز در آرژانتین رفت. زمانی که قصد خداحافظی از فوتبال را داشت به سفارش آلفیوباسیله (سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۴) در آستانه جام جهانی ۱۹۹۴ بار دیگر پیراهن تیم ملی را به تن کرد تا به تیم بحران زده آرژانتین روحیه بدهد. با شروع مسابقات جام جهانی ۱۹۹۴ تماشاگران بار دیگر توانایی‌های مارادونا را به چشم دیدند و آن را تحسین نمودند. هنگامی که در بازی برابر یونان گلی زیبا را برای تیمش به ثمر رساند کمتر کسی تصور می‌نمود که این تیم شکست پذیر باشد ولی در پایان بازی آرژانتین و نیجریه (که مارادونا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده بود) آزمایش دوپینگ مارادونا مثبت از آب درآمد. فیفا در همان روز مارادونا را دوسال از شرکت در مسابقات فوتبال محروم کرد. آرژانتین پس از از دست دادن کاپیتانش چیزی برای گفتن نداشت و در دور یک هشتم نهایی توسط رومانی از گردونه رقابت‌ها حذف شد. بسیاری از افراد بر این باورند که در محرومیت مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا هاوالانژ رییس برزیلی وقت فیفا نقش مهمی را بازی کرده بود. در زمان ریاست وی بر فیفا، برزیل هیچگاه به قهرمانی جهان دست نیافته بود و جام جهانی ۹۴ آمریکا آخرین جام جهانی بود که هاوالانژ بر صندلی ریاست فیفا بود. تا قبل از جام کارشناسان تقریباً هیچ امیدی برای قهرمانی آرژانتین متصور نبودند، اما با ورود ناگهانی مارادونا، آرژانتین به تیمی قدرتمند بدل گشت و شاید تنها تیمی بود که می‌توانست به قهرمانی دست یابد. بسیاری بر این باورند که با محرومیت مارادونا راه برای قهرمانی برزیل پس از ۲۴ سال هموار گشت. مارادونا بعداً مدعی شد که دارویی که او را به آن جهت از مسابقات محروم کرده بودند با هماهنگی فیفا و جهت کاهش وزن از آن استفاده کرده بوده‌است. این ادعا هیچگاه از جانب فیفا پاسخی دریافت نکرد و شاید به همین دلیل عده بسیار زیادی هنوز بر این باورند که در محرومیت مارادونا دست‌هایی سیاسی نقش بازی کرده‌است.

در سال ۲۰۰۲ مارادونا در رای گیری اینترنتی فیفا جهت انتخاب بهترین بازیکن فوتبال قرن بیستم رای اول را بدست آورد و بعنوان بهترین بازیکن قرن بیستم توسط طرفداران فوتبال جهان شناخته شد. در همین سال گل دوم وی به انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ بعنوان برترین گل قرن معرفی شد.

در سال ۲۰۰۵، مارادونا مدتی به عنوان مجری تلویزیونی در برنامه شماره‌های ۱۰ به کار مشغول شد.

در نوامبر ۲۰۰۸ وی بعنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین منصوب شد. در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی وی هدایت تیم ملی آرژانتین را بعده داشت. تیم آرژانتین در این جام کلکسیونی از بهترینهای جهان را در اختیار داشت و به اعتقاد بسیاری از منتقدین اتخاذ تاکتیکهای غلط از سوی مارادونا باعث شد تا این تیم نتواند جام را فتح کند. آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ با قدرت تمام تیمهای نیجریه(۱-۰)، کره جنوبی (۴-۱) و یونان (۲-۰) را شکست داد و با امتیازات کامل راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. در این مرحله نیز مکزیک را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی در برابر آلمان شکست تحقیر آمیز ۴ بر ۰ را متحمل شد و از گردونه رقابتها خارج شد و رویای مارادونا برای دستیابی به قهرمانی جهان در کسوت مربی بر باد رفت. هرچند در بازگشت به آرژانتین وی با استقبال بسیار گسترده هواداران آرژانتینی مواجه شد اما پس از جام جهانی با وجود تمام حمایتهای مردمی وی از سرمربیگری آرژانتین کنار گذاشته شد.

در مارس ۲۰۱۰ مجله تایم فهرست ۱۰ بازیکن تاثیرگذار تمام ادوار جام جهانی را منتشر کرد که در این فهرست رتبه نخست از آن مارادونا بود.

در سالهای اخیر، مارادونا، نسبت به ایدئولوژیهای دست چپی سمپاتی نشان داده‌است. او زمانی که در کوبا تحت درمان بود با فیدل کاسترو رهبر کوبا دوست شد. او تصویری از فیدل کاسترو را بر بازوی چپ و چه گوارا را بر بازوی راست خود تاتو کرده‌است. او اتوبیوگرافی خود ال دیگو را به اشخاص و گروههای زیادی از جمله فیدل کاسترو تقدیم کرده، او نوشت "تقدیم به فیدل کاسترو و، از طریق او به همه مردم کوباً.

مارادونا همچنین از هواداران هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا ست کسی که از او در میرافلورس استقبال کرد. مارادونا پس از این ملاقات مدعی شد با هدف ملاقات با یک مرد بزرگ آمده بوده ولی به جای آن با کسی ملاقات کرده که از آن هم بزرگتر بوده‌است. «من به چاوز ایمان دارم، من چاویستا هستم. هرچه فیدل می‌کند، هرچه چاوز می‌کند، برای من بهترین است.»

او مخالفت اش را با آن چه امپریالیسم می‌داند، در نشست کشورهای آمریکایی در ماردل پلاتا در ۲۰۰۵ اعلام کرد. او در آنجا با پوشیدن تی شرتی با برچسب «بوش را متوقف کنید» و اشاره به بوش به عنوان آشغال انسانی با حضور جرج دابلیو بوش در آرژانتین مخالفت کرد.

در سال ۲۰۰۷، او با حضور در برنامه هفتگی تلویزیونی چاوز فراتر رفت و گفت: «من از هرچه از آمریکا می‌آید متنفرم. با تمام توان از آن متنفرم.»

این دو بازیکن بطور مستمر در رسانه‌ها با یکدیگر در جدال هستند. برخی معقدند این جدالها نیز در اصل از اختلافات دیدگاه سیاسی این دو ناشی می‌شود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مارادونا و دست خدا





22 ژوئن سال 1986 روزی است که گل معروف دیه گو مارادونا مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی معروف به "دست خدا" به ثمر رسید.


در آن دیدار که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در ورزشگاه آزتک مکزیکو سیتی برگزار شد، مارادونا با دست توپ را از بالای سر پیتر شیلتون، دروازه بان بلند قامت سه شیرها عبور داد و یک گل تاریخی را به ثمر رساند. گلی که مارادونا آن را دست خدا نامید و اعلام کرد با این گل انتقام حمله انگلیسی ها به جزایر مالویناس در سال 1982 و کشته شدن 650 سرباز آرژانتینی را گرفته است.



در آن دیدار مارادونا یک گل خیره کننده دیگر نیز به ثمر رساند، گلی که بعد از پشت سر گذاشتن 5 بازیکن حریف وارد دروازه انگلیس شد و عنوان بهترین گل تاریخ جام های جهانی را به خود اختصاص داد.

آرژانتین در آن رقابتها با شکست آلمان غربی در فینال به عنوان قهرمانی دست یافت.

پیتر رید، یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس در آن دیدار در یادداشتی در روزنامه دیلی میل در سال 2011 نوشت:" 25 سال گذشته اما من به خوبی آن را در ذهن دارم. 22 ژوئن 1986 بود. تصویر آن گل به روشنی در ذهن من است و هنوز هم یک کلاهبرداری بزرگ محسوب می شود.
همه ما به خوبی دیدیم که او با دست توپ را زد. تری فنویک، تری بوچر، گلن هادل و من. ما مقابل داور تونسی قسم خوردیم اما انگار با دیوار حرف می زدیم.
به نظرم شیلتون نباید سرش را پایین می آورد. آنوقت مارادونا نمی توانست آن گل رابزند. آن گلی که هم که با عبور از 5 بازیکن ما به ثمر رساند، حال مان را بدتر کرد."
بابی رابسون، سرمربی وقت تیم ملی انگلیس البته گفته بود که گل دوم مارادونا به اندازه ای خوب بود که ارزش دو گل را داشت.

خود مارادونا هم در سال 2011 خطاب به پیتر شیلتون گفت:" لطفا آن اتفاق را فراموش کن. آن اتفاق سال ها پیش رخ داد و تو بودی که آن توپ را از داخل دروازه خارج کردی. برای من آن گل یک خاطره است. من در گذشته زندگی نمی کنم. من به خاطر اتفاقی که 25 سال قبل رخ داد، عذرخواهی نمی کنم."



این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مارادونا و گل دست خدا






این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اسطوره‌ای تکرارنشدنی به نام دیگو آرماندو مارادونا



زندگی اسطوره فوتبال آرژانتین که بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند، با حاشیه‌های فراوانی روبرو بوده و هست.

دیگو آرماندو مارادونا یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و بسیاری او را بدون رقیب بزرگترین بازیکن می‌دانند. مارادونا یک رهبر شجاع در زمین بازی با شخصیتی زیرک بود که در هر لحظه ممکن بود با توانایی‌های خارق‌العاده‌اش دست به جادویی در میدان مسابقه بزند. بازیکن کوتاه قد، چهارشانه و چپ پایی که مهارت‌های حیرت‌انگیزش در کنترل توپ، دریبل، پاسکاری و بازی‌سازی‌ مهار کردن وی را تقریبا غیرممکن می‌ساخت. دنیا در جام‌جهانی 1986 او را در اوج توانایی‌هایش دید. نقش او در رسیدن آرژانتین به قهرمانی را بیشترین تأثیرگذاری یک بازیکن در جام‌جهانی برای تیم ملی کشورش می‌دانند.

به سختی می‌توان موفقیت‌های مارادونا را زیر سوال برد. بیشتر مردم او را و نه پله مشهور و محبوب را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند و در حقیقت برخی او را بهتر از پله می‌دانند. وی در یک نظر سنجی اینترنتی برای انتخاب بهترین بازیکن قرن بالاتر از پله قرار گرفت. به سختی می‌توان جایگاه او را در زمین مسابقه تعیین کرد زیرا مانند یک مهاجم گل می‌زد اما زمان زیادی را در خط میانی سپری می‌کرد و موقعیت‌هایی را برای هم‌تیمی‌هایش خلق می‌کرد. مارادونا اغلب در خط میانی بازی می‌کرد اما مهارت‌هایش به قدری کامل بود که در تمام زمین حاضر می‌شد. هیچ بازیکنی توانایی‌های او را نداشت و شیوه بازی‌اش نسل‌های بعدی را به شدت تحت تأثیر قرار داد. مثل خیلی از پدیده‌های بسکتبال که آنها را «جردن آینده» می‌خوانند، به بسیاری از فوتبالیست‌های برتر آرژانتین لقب «مارادونای آینده» می‌دهند. برخی بازیکنان مانند مسی پیشرفت زیادی کردند اما اکثر آنها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.


ناعادلانه است که بازیکنان را با استانداردهای مارادونا قضاوت کرد زیرا او دنیایی متعلق به خودش داشت. با در نظر گرفتن اندام فشرده و به گفته برخی کوتاه وی، عجیب است که می‌توانست در زمین مسابقه تسلط داشته باشد. با این حال پاهایی به شدت نیرومند داشت. علاوه بر این مهارت‌های فوق‌العاده دریبل زنی وی که به او اجازه می‌داد با تمام سرعت به سمت دروازه حریف برود که یا شوت‌های مرگباری به توپ بزند و یا پاس دقیقی را برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کند، او را از سایر بازیکنان متمایز می‌کرد.همان طور که از گل فوق‌العاده وی به انگلیس در جام‌جهانی (گلی که با دست نزد) پیدا است، مارادونا می‌توانست مدافعان را با سرعت تمام جا بگذارد؛ در حالی که به نظر می‌رسید توپ به پاهایش چسبیده است. مارادونا می‌توانست تله‌ها را پشت سر بگذارد و تکنیک «رابونا» را به محبوبیت رساند؛ وی همچنین کاشته‌های مرگباری می‌زد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
مارادونا در دهه ۷۰ میلادی و خط خوردن از جام جهانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۷۸





مارادونا در بوینوس‌آیرس متولد شد و در شهر زاغه‌نشین ویا فیوریتو بزرگ شد. او فرزند پنجم یک خانواده هشت نفره بود و اولین توپ فوتبالش را در سن 3 سالگی هدیه گرفت. مارادونا با بازی برای لوس سبولیتاس (پیازهای کوچک)، به دلیل مهارت‌های باورنکردنی‌اش به سرعت نام پسر اعجاب انگیز را برای خودش دست و پا کرد و رکورد استثنایی 136 بازی بدون شکست را با این تیم به دست آورد.وی در سن 10 سالگی با انجام حرکات خارق‌العاده با توپ بین دو نیمه بازی‌ها، شهرتی ملی به دست آورد. روزی یکی از گزارشگران تلویزیون گفت‌و‌گویی با او انجام داد و مارادونا گفت: دو آرزو دارم: بازی در جام‌جهانی و قهرمانی در آن.

مارادونا تنها 15 سال سن داشت وقتی برای اولین بار با بازی برای تیم آرجنتینوس جونیورز، اولین تجربه‌اش در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی را کسب کرد و فقط 16 سال داشت که اولین بازی ملی خود برای آرژانتین را در سال 1977 مقابل مجارستان انجام داد. وی در آرجنتینوس پیشرفتی چشمگیر داشت و پنج بار به عنوان برترین گلزن آرژانتین انتخاب شد. وی در سال 1979 و 1980 به عنوان بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی انتخاب شد.

اولین ناکامی بزرگ وی خط خوردن از ترکیب تیم ملی برای رقابت‌های جام‌جهانی در خاک آرژانتین در سال 1978 بود. سزار لوئیس منوتی، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین معتقد بود که مارادونای 17 ساله برای رویارویی با فشار این مسابقات بسیار جوان است. او آخرین بازیکنی بود که از فهرست 22 بازیکن تیم ملی خط می‌خورد. با این حال مارادونا سال بعد آرژانتین را به قهرمانی جام‌جهانی نوجوانان در ژاپن رساند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
حضور در بارسا





انتقال یک میلیون پوندی به بوکاجونیورز در سال 1981 به مارادونا کمک کرد تا تنها عنوان قهرمانی خود در لیگ آرژانتین را به دست آورد و خیلی زود راهی اروپا شود. بارسلونا زمانی که پنج میلیون پوند برای جذب مارادونا در ابتدای فصل 83-1982 پرداخت کرد، رکورد مبلغ نقل و انتقالات دنیا را شکست.حضور او در بارسلونا تنها دو فصل دوام داشت و در هر دو فصل هم بیماری، مصدومیت و رسوایی‌های دیگری به سراغ مارادونا آمد. ابتدا او به دلیل بیماری هپاتیت ماه‌ها از میادین دور بود و فصل بعد نیز به دلیل شکستگی قوزک پا به خاطر خطای آندونی گویکوچه‌آ «قصاب بیلبائو» ماه‌های بیشتری نتوانست برای بارسلونا بازی کند. وی همچنین مدام با رئیس باشگاه بارسلونا مشاجره داشت. به هر حال در میان مشکلاتی که مارادونا همیشه داشت، لحظاتی به یادماندنی نیز برای بارسلونا خلق کرد؛ از جمله یک دیدار خارج از خانه مقابل رئال مادرید که هواداران در سانتیاگو برنابئو به احترام او ایستادند و تشویقش کردند اما دوران وی در اسپانیا با جنجال مقابل اتلتیک بیلبائو در فینال کوپا‌دل‌ری، زمانی که مارادونا در مسابقه‌ای که بیشتر شبیه به کونگ‌فو بود تا فوتبال، نقشش را ایفا می‌کرد، تلخ شد. وی به همراه بارسلونا در سال 1983 قهرمان لالیگا و کوپا‌دل‌ری شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
صفحه  صفحه 117 از 241:  « پیشین  1  ...  116  117  118  ...  240  241  پسین » 
ورزش
ورزش

History of World Cup | تاریخچه جام های جهانی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA