انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 4 از 4:  « پیشین  1  2  3  4

Hard Drive - هارد دیسک


مرد

 
مقایسه دو نوع هارد SSD و HDD


امروزه بیشتر افراد از کامپیوترهای شخصی استفاده میکنند. یکی از تصمیماتی که در هنگام خرید باید گرفت اینست که Solid State Drive) SSD) را انتخاب کرد یا Hard Disk Drive ) HDD) حال واقعاً کدامیک بهتر است؟

جواب این سوال بستگی به نحوه استفاده و بودجه هر کاربر دارد. با وجود تنزل قیمت SSD - کاهش عرضه HDD به دلیل سیل مخربی که در تایلند آمده - میانگین قیمت HDD هنوز پایین تر است. اما اگر بوت شدن سریع سیستم و عملکرد بهتر نسبت به قیمت بالا از اهمیت بیشتری برخوردار است ، SSD انتخاب بهتریست. ما دراین متن به بررسی معایب و مزایای این دو محصول می پردازیم

SSD چیست؟


ممکن است به تازگی به دنبال خرید کامپیوتر باشید و این واژه به گوش شما آشنا باشد . معنی آن چیست؟ برای شروع باید دانست که SSD مخفف Solid State Drive یا دیسک جامد است. شما حتماً با Flash memory آشنا هستید. اس اس دی را میتوان به یک حافظه فلش بزرگ و کارآمد تشبیه کرد.هیچ قطعه متحرکی در آن نیست و اطلاعات در میکروچیپ ها ذخیره میشوند اما در مدل HDD بازوی متحرکی برای خواندن و نوشتن اطلاعات برروی صفحات دیسک قرار میگرد و مدام در حرکت است. مانند این است که شما برای مطالعه کتابی مجبور باشید به سمت کتاب خانه رفته تا آنرا بردارید یا اینکه کتاب به یکباره جلوی شما ظاهر شود.

SSD یک نوع حافظه Non-Volatile است .حتماً میپرسید که Non-Volatile چیست؟
یعنی نوعی حافظه که با خاموش کردن دستگاه اطلاعات ذخیره شده را فراموش نمیکند .این مهمترین خصوصیت در هر نوع دیسک دائمی است. در ابتدا شایعاتی بود مبنی بر اینکه حافظه های SSD اطلاعات ذخیره شده را فقط برای چند سال حفظ میکنند. اما امروز این شایعات دیگر معنی نمیدهند و شما میتوانید تمام روز اطلاعات را اضافه یا حذف کرده و آنها را برای 200 سال هم ذخیره نمایید. به عبارت دیگر اطلاعات ذخیره شده بیش از خودمان عمر میکنند

SSD ز بازوی مکانیکی برای خواندن و نوشتن استفاده نمی کند. در عوض از یک پردازنده به عنوان کنترل کننده برای این کار بهره برده است. کنترل کننده یک عضو اصلی در تنظیمات سرعت است. تصمیماتی که میگیرد مربوط به چگونگی ذخیره، بازیافت، پنهان کردن و پاک سازی اطلاعات است. یک نمونه مرغوب در بازار امروز مدل ( SandForce SATA 3.0 6 Gb/s) است. پردازنده SSD که تا 500 مگابایت بر ثانیه میخواند و مینویسد .
این سوال مطرح میشود که SSD چه شکلی است و بعد از خرید چگونه آنرا باHDD تعویض نماییم. در شکل پایین سقف و کف یک SSD سایز 2.5 اینچ را میبینید که با بدنه فلزی یا پلاستیکی مانند یک باتری به نظر میرسد





در کل شکل و اندازه SSD مانند یک هارد معمولیست و در اندازه های 1.8 ،2.5 و 3.5 اینچ تولید میشود تا بتوان آنرا در جای هارد قبلی نصب نمود. اتصالی که برای این سایز استاندارد استفاده میشود SATA است. مدل دیگر آن نیز وجود دارد که mini-SATA نام دارد و در mini-PCI Express لپ تاپ نصب میشود.

HDD چیست؟

دیسک سخت یا HDD اولین بار در سال 1956 توسط شرکت IBM به دنیا معرفی شد و حدوداً 60 سال از عمر آن میگذرد. این دیسک های سخت توسط مغناطیس اطلاعات را روی صفحات گردان ذخیره میکنند. یک Head بالای این صفحات گردان معلق بوده و اطلاعات را میخواند و مینویسد. هرچه این صفحات سریعتر بچرخند HDD سریعتر کار میکند. هارد لپ تاپهای امروزی با سرعت 5400 دور یا 7200 دور میچرخد. در بعضی از سرورها این سرعت به 15,000 دور میرسد. این تعداد دور را RPM مینامند که مخفف Revolutions per Minute است

مزیت اصلی این نوع حافظه ، ذخیره ارزانترحجم بیشتری از اطلاعات است. این روزها 1 TeraByte یا (1,024 gigabytes) برای یک لپ تاپ عادی است و این ظرفیت هر روز افزایش می یابد. هزینه یک گیگابایت در HDD ، 0.01 $ و برای یک گیگابایت در مدل SSD ، $ 1.75 میباشد. اگر میخواهید ظرفیت دیسک شما بالا باشد ، انتخاب مدل HDD مقرون به صرفه است.
HDD ها امروزه بیشتر از اتصال SATA استفاده میکنند. مدل 2.5 اینچ آن اکثراً در لپ تاپ ها بکاربرده شده و 3.5 اینچ آن در کامپیوترهای رومیزی. سایز بزرگتر آن امکان قرار دادن صفحات بزرگتر و ظرفیت بیشتر را فراهم میکند. بعضی از HDD های بزرگ تا 4TB ظرفیت دارند.HDD از نظر شکل بسیار شبیه به SSD است. در زیر عکسهایی از Seagate Barracuda 3TB را ملاحظه میکنید.





در زیر مقایسه ستونی این دو نوع حافظه را مشاهده میکنید. گزینه بهتر با تیک سبز علامت زده شده است



در این مقایسه ملاحظه میکنید که ۱۰ امتیاز مدل SSD و ۳ امتیاز مدل HDD گرفته است. آیا به این معنی است که اس اس دی ۳ برابر بهتر از HDD است؟ لزوماً خیر. کاملا بستگی به نیاز شما دارد. مقایسه بالا فقط محاسن و معایب را در هردو مورد ذکر کرده. در پایین چند قاعده برای انتخاب یک دیسک آورده شده که بهتر است قبل از خرید از خود سوال کنید.

آیا

· شما به ظرفیت بالای ۷۶۸GB نیاز دارید.

· نمیخواهید زیاد هزینه کنید.

· اهمیتی به سرعت راه اندازی کامپیوتر و اجرای سریع برنامه ها نمیدهید.

· حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای عملکرد سریعتر هستید

· ظرفیت پایین تر اهمیتی ندارد و میتوانید با آن کنار بیایید.



جواب سوالات بالا مشخص میکند که شما به چه نوع حافظه ای احتیاج دارید و انتخاب را برای شما راحت تر میکند.

خرید هارد دیسک برای یک کامپیوتر جدید بدلیل قیمت کمتر توجیه کننده است اما اگر شیفته فناوری جدید هستید و انجام سریع محاسبات برای شما مهم است ، SDD انتخاب بهتری میتواند باشد. در نهایت روزی SSD جای HDD را خواهد گرفت و در لپ تاپ مانند موبایل کاربرد بیشتری خواهد داشت. امروزه شاهد به وقوع پیوستن این موضوع در UltraBook ها هستیم. همیشه بازار این دو محصول گرم خواهد بود و بهترین شکل استفاده ، بکارگیری همزمان هر دو میباشد.
جایی که همه ادعای خاص بودن دارن، تو عادی باش،
.
.

اینجوری خاص ترین آدمی
     
  
مرد

 
رکورد عرضه ۲ میلیارد هارد دیسک به کاربران جهان توسط سیگیت

کمپانی سیگیت اعلام کرد به تنهایی ۲ میلیارد هارد دیسک راهی بازار جهانی کرده است؛ این در حالی است که با توسعه معماری کلود کامپیوتینگ یا رایانش ابری نیاز به هارد دیسک مجرد یا سینگل کمتر باید شود اما آمار سیگیت seagate این را نشان نمی دهد


به گزارش ایستگاه آی تی به نقل از خبرآنلاین، این کمپانی مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا، از سال ۱۹۸۰ بدین سو در کار سخت افزار ذخیره سازی دیتا فعالیت تولیدی دارد و در سال ۲۰۰۸ رکورد فروش ۱ میلیارد هارد دیسک را ثبت کرد و دیروزسه شنبه ۱۱ مارس ۲۰۱۳ نیز رکورد ۲ میلیارد هارد دیسک را به نام خود ثبت کرد. تقاضای انفجار در بحث ویدئوهای اچ دی باعث شد تا فروشهای سیگیت چند برابر شود و از ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۸ یک طرف و از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ نیز یک طرف دیگر قرار می گیرد.



اپلیکیشن هایی که از ذخیره سازی استفاده می کنند و نیز تجارت الکترونیک دلایل دیگر است که در زمینه رشد فروش هارد دیسک می توان از آن یاد کرد. به گفته ریچارد دوروتی مدیر مرکز تحقیقات Envisioneering مردم ماهانه یک ترابایت تولید و ذخیره سازی اطلاعات دارند و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۵ این رقم ۲۰ برابر افزایش پیدا کند.

جان ریدنینگ قائم مقام تحقیقات در موسسه IDG نیز می گوید موبایلها و تبلت ها نیز موج جدید محسوب می شوند که می توانند تارگت بازار را به سمت خود بچرخانند. به گفته وی میزا عرضه HDD /hard disk drive در سال جاری میلادی ۵۸۵ میلیون هارد خواهد بود.

لازم به ذکر است سیگیت رقابت تنگاتنگی با وسترن دیجیتال دارد و به همین خاطر سیگیت گفت بزودی رکورد ۳ میلیارد را خواهد زد! رقیب اروپایی این دو نیز کمپانی LaCie است.

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
چگونه متوجه شوید که دیسک سخت تان در حال مرگ و نابودی است

دیسک های سخت از .S.M.A.R.T (فناوری خود نظارتی، تجزیه و تحلیل و گزارش) برای سنجش و ارزیابی قابلیت اطمینان خودشان و تعیین اینکه آیا در حال خطا و نقصان هستند، بهره می برند. شما می توانید داده های .S.M.A.R.T دیسک سخت تان را مشاهده کنید و ببینید که آیا شروع به ایجاد مشکلاتی کرده است



متاسفانه، ویندوز از ابزاری درونی با کاربرد آسان برخوردار نیست تا داده های .S.M.A.R.T دیسک سخت تان را نشان دهد. ما به یک ابزار شخص سوم (third-party) برای مشاهده این اطلاعات نیاز خواهیم داشت، هرچند روشی برای بررسی وضعیت .S.M.A.R.T تان از خط فرمان (command prompt) وجود دارد.


استفاده از CrystalDiskInfo

CrystalDiskInfo برنامه ای با کاربرد آسان، و منبع یا کُد باز است که می تواند به سرعت وضعیت .S.M.A.R.T گزارش شده به وسیله هارد دیسک تان در ویندوز را نمایش دهد. شما می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید؛ هرچند حواستان باشد که هنگام نصب، تیک جعبه انتخاب ویجت مرورگر را بردارید.



هنگامی که نصب شد، تمام کاری که باید انجام دهید راه اندازی برنامه CrystalDiskInfo است تا اطلاعات وضعیت .S.M.A.R.T برای دیسک های سخت تان را نشان دهد. چنانچه همه چیز به درستی کار کند، شما می بایست وضعیت خوب (Good) به نمایش درآمده را مشاهده نمایید.

CrystalDiskInfo همچنین اطلاعات دیگری در مورد دیسک سخت تان، شامل دمای کنونی و مشخصات سخت افزاری آن را نشان می دهد. چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، می توانید تشخیص دهید که دقیقا دیسک سخت تان دچار چه مشکلی است.



اگر بسیار وسواسی هستید، می توانید گزینه های عملکرد (Function) -> ساکن (Resident) (برای اینکه CrystalDiskInfo همچنان در نوار وظیفه سمت راست (system tray) تان اجرا شود) و عملکرد (Function) -> راه اندازی (Startup) (برای اینکه CrystalDiskInfo همراه با رایانه تان به طور خودکار آغاز شود) را فعال کنید تا CrystalDiskInfo همواره در پس زمینه اجرا شود. چنانچه وضعیت .S.M.A.R.T تغییر یابد، CrystalDiskInfo با پیامی شما را آگاه خواهد ساخت.


بررسی .S.M.A.R.T بدون ابزارهای شخص سوم

برای بررسی سریع .S.M.A.R.T بدون نصب هر گونه نرم افزار شخص سوم، از تعدادی دستور گنجانده شده در ویندوز استفاده نمایید. نخست، پنجره خط فرمان را باز کنید. (کلید ویندوز را بفشارید، Command Prompt را بنویسید، و Enter را فشار دهید.)

در پنجره خط فرمان، دستورهای زیر را بنویسید، و پس از نوشتن هر یک، کلید Enter را بفشارید:

wmic

diskdrive get status



چنانچه همه چیز به درستی پیش رود، شما می بایست وضعیت OK به نمایش درآمده را مشاهده نمایید. وضعیت های دیگر می توانند نشان دهنده مشکلات یا خطاهایی در هنگام بازیابی اطلاعات .S.M.A.R.T باشند.


کمک، دیسک سخت من در حال مرگ و نابودی است!

چنانچه شما یا از این ابزارها استفاده کرده – یا از برنامه مشهور و معتبر دیگری – و خطایی را مشاهده کرده باشید، این بدین معنا نیست که دیسک سخت تان بی درنگ به سوی نقصان و خرابی پیش می رود. هرچند، اگر یک خطای .S.M.A.R.T وجود داشته باشد، باید فرض کنید که دیسک سخت تان در روند خرابی و نقصان قرار گرفته است. یک خرابی و نقصان کامل و حسابی در طی چند دقیقه، چند ماه، یا – در برخی موارد – حتا چند سال رُخ می دهد. هر مدت زمانی که طول بکشد، شما نبایست به دیسک سخت همراه با داده های تان در این مدت اعتماد و اطمینان کنید.

حواستان باشد تا پشتبان هایی به روز از تمامی فایل های ذخیره شده بر روی رسانه دیگر، همچون یک دیسک سخت خارجی یا دیسک های کپی یا رونوشت شده تهیه نمایید. در هر صورت می بایست همیشه پشتیبان هایی به روز در اختیار داشته باشید، از آنجا که دیسک های سخت می توانند در هر زمان دچار خرابی و نقصان شوند.

با فایل هایی که به درستی از آنها پشتیبان تهیه شده است، شما می بایست در سریع ترین زمان ممکن به دنبال تعویض دیسک سخت تان باشید. دیسک سختی که از آزمایش .S.M.A.R.T رد می شود، نباید قابل اعتماد تلقی شود. حتا چنانچه دیسک سخت تان به طور کامل نمیرد، می تواند بخش هایی از داده هایتان را خراب کند.

البته، سخت افزار کامل و بی نقص نیست؛ امکان خرابی و نقصان دیسک های سخت بدون هر گونه هشدارهای .S.M.A.R.T وجود دارد. هرچند، .S.M.A.R.T هنگامی که دیسک سخت تان شروع به خراب شدن می کند، اغلب به شما برخی هشدارهای پیشرفته را ارائه می دهد.

منبع: HowToGeek، گویا آی تی

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
هارد " رد" چيست؟
از هاردهاي اينترنال خانواده وسترن ديجيتال است كه نسبت به هم رده هاي خود داراي ويژه گيهاي خاصي است كه آنرا نسبت به ديگران برتر نموده است ، از اين جمله مي توان به موارد ذيل اشاره نمود :

1. ساخت كشور مالزي

2. در ظرفيتهاي 1و2و3 ترابايت مناسب براي انواع كاربردها مانند : سرورها ، NAS ها و مصارف خانگي

3. حداقل از دست رفتن اطالعات در زمان قطع ناگهاني برق نسبت به مدلهاي ديگر

4. مناسب براي استفاده طوالني و بدون وقفه با حداقل مصرف انرژي و كمترين دماي ممكن ،قابليت كاركرد 24 ساعته در طول 363 روز سال)كه انرا براي استفاده در سيستمهاي سرويس دهنده و ذخيره سازي بسيار ايده آل نموده است .)

3. ويژه گي خاصي در كنترل گرماي ايجاده شده در داخل هارد :

اكثر هاردها در هنگام كار به شدت گرم مي شوند كه اين گرما را بر روي برد و صفحات ديسك خود انتقال مي دهند و باعث آسيب رسيدن به برد اصلي و صفحات هارد در طوالني مدت مي شوند ، اما در اين مدل گرماي ايجاد شده در هارد كنترل شده بوده و به ديگر قسمتهاي هارد انتقال پيدا نمي كند.

6. پايين ترين ميزان ايجاد نويز و لرزش : اين امكان باعث مي شود كه به توان چندين هارد از اين نوع را در كنار هم استفاده نمود.

7. در هنگام كار كامال بدون صدا عمل نموده و نسبت به هاردهاي ديگر كمترين توليد صدا را دارد.

8. مخصوص ذخيره سازي تصاوير دوربينهاي تحت شبكه (پشتيباني از استريمينگ)

9. داراي قابليت S.M.A.R.T : براي تهيه اطالعات اماري از وضعيت هارد ، مانند ميزان بهره وري ، سرعت و دما و امكان مديريت و كنترل ميزان مصرف برق توسط هارد.

10. اعالم خطا : با اين امكان در صورت بروز هر گونه مشكلي بر روي هارد ، اين مسئله به سيستم اصلي اطالع داده مي شود تا كنترلر RAID بصورت خودكار وارد عمل شود.

11. امكان استفاده در انواع مدلهاي NAS مانند :

Netgear,Seagate,WD,QNAP,D-Link,drobo,Thecus,Promise,synology

12. برنده و منتخب بيش از 44 مجموعه بين المللي مربوط به رتبه بندي سخت افزار از جمله :

· Silent Pc
· Tom's Hardware
· Storage Review
· Pc Magazine
· Pc adviser
· Pc Net
· Pc Pluse
· Pc Format
· Hardware Magazine
در رفاقت
دور زدن ممنوع
     
  
مرد

 
کدام تولیدکننده بهترین هارد درایو را تولید می‌کند؟

کدام تولیدکننده بهترین هارد درایو را تولید می‌کند؟ این عبارت، سوالی جاودانه است که اغلب خریداران در زمان انتخاب هارد درایو مورد نظر خود می‌پرسند. شاید پاسخ چنین سوالی نزد کمپانی‌هایی نظیر Backblaze باشد که یک کمپانی فعال در زمینه‌ی ارائه‌ی سرویس پشتیبان‌گیری آنلاین است. این کمپانی در حال حاضر بیش از ۴۱٫۰۰۰ هارد درایو در اختیار دارد و گزارش ۲۰۱۵ این کمپانی می‌تواند کمک بزرگی به خریداران هارد درایو باشد.
مطمئنا گزارش‌ها و اطلاعات منتشر شده توسط کمپانی‌های نظیر Backblaze می‌تواند در مورد خرید هارد درایو بسیار یاری کننده باشد، چراکه این کمپانی سالانه چندین هزار هارد درایو مورد استفاده قرار می‌دهد و براساس آمار منتشر شده این کمپانی در حال حاضر بیش از ۴۱٫۰۰۰ هارد درایو در اختیار دارد. یقینا بک‌بلیز گزینه‌هایی را برای خرید انتخاب می‌کند که پایداری بالایی داشته باشند، چراکه در صورت معیوب شدن هارد درایو، بیرون آوردن، قرار دادن و راه‌اندازی یک آرایه‌ی رِید شده امری وقت‌گیر است.
اما هارد درایو‌های کدام تولیدکننده بیش از سایرین مقاومت داشته و می‌تواند برای مدت طولانی‌تری کار کند؟


کدام تولیدکننده بهترین هارد درایو را تولید می‌کند؟
برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام اعلام شده توسط بک‌بلیز داشته باشیم. این کمپانی داده‌های خود را براساس دو فاکتور تقسیم‌بندی کرده است: تولید کننده و نوع خاص هارد درایو. اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی در نگاه اول بسیار پیچیده و غیرقابل درک است، اما در ادامه این داده‌ها را موشکافی خواهیم کرد.
در پایان ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی، بک‌بلیز ۱۵٫۵۲۸ هارددرایو سیگیت، ۲۲٫۹۰۲ هارددرایو از هیتاچی، ۱٫۱۷۴ هارددرایو از وسترن دیجیتال و ۴۷ هارددرایو از توشیبا را در اختیار داشته است. تمامی این درایو‌ها از نظر عمر مصرف با یکدیگر برابر نبوده و هر یک در زمان‌های متفاوتی آغاز به کار کرده‌اند، اما اغلب نمونه‌های چهار ترابایتی و شماری از نمونه‌های ۶ ترابایتی مورد استفاده از سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده‌اند.
بک‌بلیز برای خرید هارددرایوهای خود از قانون خاصی تبعیت می‌کند و این قانون دریافت بیشترین ظرفیت ممکن در برابر پول پرداختی است. عمر و ماندگاری هارددرایوهای خریداری شده در رتبه‌ی دوم قرار دارد. در پنج سال اخیر محصولات کمپانی‌ سیگیت و توشیبا از نظر میزان ظرفیت در برابر پول پرداخت شده بهترین گزینه‌ی ممکن برای خرید بوده‌اند. محصولاتی نظیر وسترن دیجیتال رِد و توشیبا DT01ACA اخیرا در صف هارد درایوهایی قرار گرفته‌اند که از نظر صرفه‌‌ی اقتصادی مناسب هستند.



همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، هارد درایورهای هیتاچی در مقایسه با سایر محصولات از پایداری بالاتری برخوردار هستند. اگرچه در بین هارد‌های هیتاچی مورد استفاده توسط بک‌بلیز می‌توان نمونه‌هایی را یافت که عمری بالاتر از هفت سال دارند، اما درصد خرابی این هارد‌ها در سال تنها دو درصد است. در مورد هارددرایو‌های چهار ترابایتی هیتاچی باید به این نکته اشاره کرده که وضعیت این نمونه‌ها از سایر محصولات کمپانی بهتر است. اطلاعات ارائه شده حاکی از آن است که تنها ۱.۴ درصد از هارد درایو‌های چهار ترابایتی هیتاچی در سال از کار می‌افتند.
وسترن دیجیتال در مقایسه با هیتاچی وضعیت بدی دارد. هاردهای سه ترابایتی موسوم به Red این کمپانی پس از سه سال کار، ۷.۶ درصد خرابی داشته‌اند که هرچند آمار چندان درخشانی نیست، اما می‌توان این آمار را رضایت بخش خواند.
هاردهای سه ترابایتی سیگیت فاجعه‌بار به نظر می‌رسند، چراکه بک‌بلیز تقریبا در حدود ۴۰ درصد از درایو‌های سه ترابایتی متعلق به سیگیت را تعویض کرده است. آمار مربوط به سال ۲۰۱۳ برای هاردهای سه ترابایتی سیگیت تنها نشان از خراب شدن ۹.۶ درصدی آن‌ها دارد. در مورد هاردهای چهار ترابایتی وضعیت برای سیگیت کاملا متفاوت است، چراکه میزان خراب شدن این هاردها در سال گذشته ۲.۶ درصد بوده است.




کدامیک از هاردها با دوام‌ترین محصول تولید شده است؟
در صورتی که به دنبال خرید یک هارد درایو هستید، پس بهتر است از انواع هاردها با ظرفیت سه ترابایت دوری کنید. با توجه به آمارهای ارائه شده توسط بک‌بلیز، انتخاب هارد با ظرفیت چهار ترابایت عاقلانه‌تر است. در میان برند‌های مختلف نیز می‌توان به سیگیت و هیتاچی اشاره کرد که قابلیت‌های خود را نمایش داده‌اند.
اگر همچنان برای خرید یک نمونه‌ی سه ترابایتی اصرار داشته باشید، پس GST Deskstar 5K3000 از هیتاچی یکی از بهترین گزینه‌‌های موجود در بازار است. البته باید به این نکته اشاره کرد که این نمونه در مقایسه با سایر هاردهای سه ترابایتی موجود در بازار قیمت بالاتری دارد، اما با خرید این هارد می‌توان مطمئن بود که به احتمال ۹۷ تا ۹۸ درصد هاردتان در سه سال آینده با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد. در میان هارد درایو‌های چهار ترابایتی می‌توان به Deskstar 5K4000 از هیتاچی اشاره کرد. از جمله‌ی محصولاتی که سیگیت تولید کرده و پایداری بسیار پایینی دارند، باید به 3TB 7200.14 اشاره کرد. اما در این بین 4TB 7200.15 را باید یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار خواند.
بک‌بلیز به این نکته اشاره کرده که شماری از هارددراو‌ها نظیر نمونه‌ی سه ترابایتی وسترن دیجیتال و همچنین نمونه‌ی LP 2TB از سیگیت به محض قرار گرفتن در محل خود با مشکلاتی روبرو شده‌ و پیام‌های خطای متعددی را ایجاد کرده‌اند. به نظر کارشناسان این کمپانی ایجاد لرزش توسط تعداد کثیری هارد دیسک در سرور‌های این کمپانی دلیل اصلی از کار افتادن هاردهای این دوکمپانی است.


سامسونگ، توشیبا، نمونه‌های ۶ ترابایتی و بیشتر
متاسفانه بک‌بلیز اطلاعاتی را در مورد عملکرد هارد درایوهایی نظیر توشیبا و سامسونگ ارائه نکرده است. از سویی دیگر با توجه به اینکه سیگیت بخش تولد هارددرایو‌های سامسونگ را در سال ۲۰۱۱ مال خود کرد، از این‌رو نمی‌توان در مورد مقاومت و پایداری هارد‌های تولیدی این کمپانی پیش از رفتن به زیر پرچم سیگیت و پس از آن اظهار نظر کرد. توشیبا و فوجیتسو در حدود ۱۰ درصد از بازار را در اختیار دارند، اما با توجه به اینکه بک‌بلیز از این محصولات استفاده نکرده، از این‌رو اطلاعاتی نیز در مورد کارکرد آنها در دست نیست.
همچنین این کمپانی در مورد درایو‌های ۶ ترابایتی نیز اطلاعاتی را ارائه نداده، اما مطمئنا در گزارش سال آینده شاهد اطلاعاتی در خصوص عملکرد این نوع هاردها خواهیم بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سلام دوستان
من هارد یک ترابایت سیگیت رو باز کردم.در صفحات پلاتر .قسمت زیرین صفحه چرا خط افتاده؟
.ایا طبیعیه یا خیر.؟
هارد دو پلاتر داره.اطلاعات روی کدوم طرف صفحه پلاتر ذخیره میشه؟
پلاتر رو کشیدم بیرون ولی یک طرف پلاتر خط افتاده.اونم طرف زیری هر کدوم از پلاترها.
اطلاعاتم مهمه.هد هارد ایراد داره.ونوک هد کج شده.
راه تعمیرش چیه؟
ایا هر هدی روی هر صفحه پلاتری قابلیت خواندن اطلاعات رو داره یا خیر؟
ایا میشه یه هد بخرم بندازم روش؟
تعمیر کار الکترونیک هستم در حد خوب به بالا.اطلاعات سخت افزاریم هم خوبه برای تعمیرات .میتونم عوضش کنم.خواستم ببینم دوستان نظرشون چیه؟
ممنون و تشکر
     
  
مرد

 
سلام دوستان عزیزمن هارد یک ترادارم .ایرادپیداکردابتدابادوزوکلک یک دوسه باری بالا اومد اما بعد دیگه بالا نیومد.یکی دوجانشونش دادم گفتن قابل تعمیرنیس.کلی اطلاعات توش دارمراهنماییم کنیدلطفا اگ راهیوجود داره
دانا ........
     
  
مرد

 
rezadana

اگر هادرت هر جوری آسیب دیده باشه ، به راحتی می تونی تعمیرش کنی ولی قیمتش خیلی بالا در میاد .........

اگر نخواستی هم می تونی به یه قیمت پائین تر که فقط از تعمیرش ارزون تره ولی اونم خیلی گرونه بدی اطلاعاتش رو برات کپی کنن روی یه هارد دیگه ............

برو پاساژ رضا زیر زمین یا پاساژ ایران ، بده کارتو راه بندازن ...... البته اگر توی تهرانی ، شهرستان جایی رو بلد نیستم .........
هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا ---- آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند
     
  
مرد
 
درود منم تو هارد اکسترنال اومد فایل های مهم ریختم متاسفانه اومد رمز گذاری کنم وسط رمز گذاری نمیدونم چی شد که هنگ کرد هر بار وصل میکنمش علامت قفل میا که رمز بدم ولی رمز ندارم کد ریکاوری هم سه تا دارم خودش نشانه هاشو میده که این کد ریکاوریش باید بدی که میدم یا اشتباه چون سه تا دک ریکاوری دارم نمیدونم کدوم هست یا کد قبول نمیکنه الان سوالم اینه اگر بدم بازیابی و ریکاوری فایل های زیب کرده رو هم کامل میتونن در بیارن برام من چون فایل های مهم خودم تو زیپ میزارم و رمز دار میکنم
     
  
صفحه  صفحه 4 از 4:  « پیشین  1  2  3  4 
کامپیوتر

Hard Drive - هارد دیسک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA