انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 11 از 16:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  16  پسین »

News of Cars | آخرین اخبار و مقاله ها در مورد خودروهای داخل ایران و جهان


مرد

 
مک لارن خودروی اسپورت 570S را معرفی کرد

مک‌لارن همیشه به تولید خودروهای سوپر اسپورت بسیار گران قیمت شهره بوده است، اما به نظر می‌رسد این کمپانی درصدد تغییر سیاست‌های خود است. معرفی مک‌لارن 570S را می‌توان به عنوان نشانه‌‌ای از این تغییر یافت. مک‌لارن 570S برای رقابت با خودروهای پورشه 911 و آئودی R8 روانه‌ی بازار خواهد شد.



مک لارن 750S را باید اولین نمونه از خودروی کمپانی انگلیسی در کلاس خودروهای اسپورت خواند که برای رقابت با خودروهایی نظیر پوشه 911 و آئودی R8 روانه‌ی بازار خواهد شد. خودروی جدید مک لارن برچسب قیمتی ۱۸۰٫۰۰۰ دلاری دارد که در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس موجود در بازار بسیار بالا است، اما در صورتی که با این قیمت را با سایر خودروهای این کمپانی بریتانیایی مقایسه کنیم، می‌توان به روشنی دید که مک لارن خودروی ارزانی را روانه‌ی بازار می‌کند. با توجه به قیمت این خودرو که در مقایسه با 650S تقریبا ۷۵٫۰۰۰ دلار کمتر است، می‌توان فلسفه‌ی نام‌گذاری آن را نیز درک کرد.
مک‌لارن ابتدا این خودروی جدید را در ماه ژانویه بطور خصوصی رونمایی کرد و حتی اجازه‌ی تصویربرداری را نیز به افراد حاضر در مراسم معرفی نداد. حال با نگاهی به این خودرو می‌توان نقاط اشتراک زیادی را به بین 750S و برادر بزرگ‌ترش 650S دید. نحوه‌ی قرارگیری چراغ‌های جلو و همچنین آئرودینامیک قسمت جلوی خودرو در کنار نیم‌رخ اینکار تا حدود بسیار زیادی به برادر بزرگ‌ترش شباهت دارد.
البته با مقایسه دقیق‌تر می‌توان به تفاوت این دو خودرو نیز نگاهی داشت. ستون‌های انتهای خودرو باعث شده تا 570S تقویت شود، بطوریکه استفاده از این ستون‌ها میزان نیروی پایین برنده‌ی قابل تحمل در این خودرو را تا ۸ کیلوگرم افزایش داده است که این موضوع باعث بهبود هر چه بیشتر بالانس آئرودینامیک خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. درهای خودرو نیز تراشیده‌تر شده‌اند، اما همچنان از روش پروانه‌ای برای باز شدن بهره می‌برند.
هرچند باید این خودرو را نمونه‌ی ارزان‌تری از 650S خواند، اما در ابعاد شاهد عرضه‌ی خودروی بزرگ‌تری هستیم، بطوریکه 570S در طول ۱۸ میلی‌متر و در عرض نیز ۱۸۷ میلی‌متر بزرگ‌تر از 650S است. هرچند این خودرو لقب ارزان‌ترین خودروی مک‌لارن را بر دوش کشیده، اما باید به این نکته اشاره کرد که 570S در واقع راحت‌ترین خودروی تولید شده توسط این خودروساز است، چراکه فضای بیشتری برای سرنشینان و همچنین قراردادن وسایل در آن پیش بینی شده است.



استفاده از فیبرکربن در ساخت شاسی این خودرو باعث شده تا وزن آن تنها ۱۳۱۳ کیلوگرم باشد . اشتراک این نسخه با 650S تنها در فاکتورهای ظاهری نیست و با برداشتن پرده از روی پیشرانه‌ی مورد استفاده نیز می‌توان موتور توئین توربوی ۳.۸ لیتری V8 مورد استفاده در برادر بزرگ‌تر را در 570S مشاهده کرد که البته مک‌لارن برای ساخت آن ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده را بروزرسانی کرده است. با نگاهی که به مشخصات مربوط به قدرت این خودرو می‌توان به روشنی دید که پورشه 911 به فاصله‌ی زیادی در پشت 570S قرار دارد، چراکه موتور تعبیه شده در این خودرو قادر است در گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر قدرت ۵۲۶ اسب بخاری در اختیار راننده قرار دهد.
این خودروی سایزی برابر گلف GTI دارد اما قدرت آن دو برابر این هاچ بک ژرمن است. نتیجه‌ی قرارگرفتن چنین پیشرانه‌ی قدرتمندی در بدنه‌ی سبک رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۳.۲ ثانیه است. این خودرو قادر است در ۹.۴ ثانیه سرعت خود را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی بریتانیایی ۳۲۸ کیلومتر در ساعت است.
مک‌لارن 570S دارای برچسب قیمتی ۲۱۴٫۰۰۰ دلاری است و در مقایسه با برادر بزرگ‌تر، 650S در حدود ۷۵٫۰۰۰ دلار ارزان‌تر است. دوستداران مک‌لارن می‌توانند با پرداخت مبلغ کمتری و کمی تغییرات در لیست امکانات و همچنین قابلیت‌های خودرو، نمونه‌ی ارزان‌تری از مک‌لارن را در اختیار داشته باشند.
مک‌لارن برای رام‌ کردن این خودرو و کاهش سرعت از دیسک‌های ترمز سرامیکی در کنار تایر‌های پیرلی P Zero استفاده کرده است. قدرت پیشرانه با استفاده از یک جعبه دنده‌ی هفت سرعته به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود.
سیستم تعلیق این خودرو را می‌توان در سه حالت اسپورت، نرمال و پیست تنظیم کرد. مک‌لارن در پنل میانی از یک صفحه‌ی نمایش TFT در کنار نوارهای چرمی استفاده کرده جلوه‌ی بسیار زیبایی را به داشبورد این خودرو بخشیده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گذری بر نمایشگاه خودروی نیویورک 2015

نمایشگاه خودروی نیویورک یکی از معتبرترین رویدادهای سالیانه این صنعت است که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا همچون دیگر نمایشگاه‌های آمریکا مانند شیکاگو روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. نمایشگاه سال جاری از تاریخ 14 تا 23 فروردین در حال برگزاری است.
نمایشگاه خودروی نیویورک در واقع اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه این صنعت در آمریکای شمالی است که به همین دلیل اغلب کمپانی‌ها سعی دارند برای ورود به بازار این منطقه از چنین رویدادهایی نهایت استفاده را ببرند. البته معرفی و رونمایی خودروها در دو روز قبل از آغاز نمایشگاه انجام می شود.
هر کدام از نمایشگاه‌هایی که طی چند سال گذشته برگزار شده هدف خاصی را دنبال کرده است. چند سال پیش محوریت نمایشگاه حول استفاده از چراغ جلوی LED بود، سپس خودروسازان به سراغ فناوری هیبریدی و بعد از آن تکنولوژی جلوگیری از تصادف رفتند. در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال نیز از سوپرخودروها گرفته تا مدل‌های سنگین‌تر از پیشرانه V6 توئین توربو بهره بردند و برنامه نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک در سال 2015 نیز روی تولید و عرضه خودروهای سبک متمرکز شده بود. استفاده از آلومینیوم و دیگر مواد سبک در ساخت مدل‌های مختلف برای کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید.
از آنجایی که به دلیل فاصله زمانی نسبتا کم بین نمایشگاه خودروی شیکاگو و ژنو، نمایشگاه نیویورک برگزار شده، ازاین رو برخی کمپانی‌ها با همان مدل‌های تکراری پا به نیویورک گذاشته بودند که سعی می‌کنیم خودروهای جدیدتری را به شما معرفی کنیم.


2016 Cadillac CT6


امسال کمپانی کادیلاک با یک سدان فوق العاده در وطن خویش حاضر بود که خیلی راحت می‌تواند با خودروهایی چون آئودی A8 و بی‌ام‌و سری 7 مقابله کند. از نظر طراحی شاهد رشد و اصلاحات قابل توجهی هستیم. وزن CT6 حدود 1700 کیلوگرم است که برای یک سدان لوکس، وزن کمی به شمار می‌رود و حتی از سدان‌های سری 5 بی‌ام‌‌دبلیو نیز وزن کمتری دارد. کادیلاک برای رسیدن به این وزن در تمامی قسمت‌های خودرو از آلومینیوم استفاده کرده است.
این مدل از کادیلاک به یک پیشرانه V6 توئین توربو با 400 اسب‌بخار مجهز شده که در کنار فناوری‌های Active Chassis System و Magnetic Ride Control می‌تواند عملکردی بسیار خوب را به خصوص در تطبیق با وضعیت جاده به ارمغان بیاورد. از جمله امکانات دیگر می‌توان به سیستم پیشرفته دید در شب، سیستم هر چهار چرخ متحرک، سیستم پارک خودکار، دوربین با دید 360 درجه و نمایشگر لمسی 10 اینچ اشاره کرد.


2016 McLaren 570S Coupe


این مدل از مک‌لارن با تمامی فناوری‌ها و عملکردهای رده‌بالا نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی 650S با 267 هزار و 900 دلار قیمت حدود 100 هزار دلار ارزان‌تر است. البته منظور از ارزان‌قیمت نسبت به دیگر مدل‌های مک‌لارن است، چراکه این مدل به تنهایی حدود 170 هزار دلار قیمت دارد.
570S اولین مدل سری اسپرت جدید در میان‌رده‌هاست که یه مدل دیفرانسیل عقب با پیشرانه V8 توئین توربو است. در نتیجه توان خروجی این خودرو 562 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 آن 3.2 ثانیه با حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
2016 Lincoln Continental Concept

شاید اگر قرار باشد یکی از سه خودروی زیبای نمایشگاه نیویورک 2015 را انتخاب کنیم این مفهومی لینکلن در بین گزینه‌های ما باشد. یک خودروی زیبا و با اصالت که علاوه بر طراحی ساده و شکیل از امکانات فوق‌العاده‌ای چون طراحی داخلی پر از گجت‌های مختلف، شیشه الکتروکروماتیک، صندلی با تنظیم در 30 وضعیت مختلف و مشخصات فنی پیشرانه EcoBoost V6 توربوشارژ فورد، تایرهای 21 اینچ و سیستم‌های تعلیق و انتقال قدرت پیشرفته که باعث شده لینکلن در آینده امید زیادی به این مدل داشته باشد.


2016 Jaguar XF و 2016 Jaguar F-Type

این دو مدل انگلیسی از جگوار واقعا چشم‌نواز هستند. به نظر می‌رسد این کمپانی مدل XF را بازطراحی کرده تا از دیگر خودروهای حاضر در نمایشگاه نیویورک متمایز باشد. جالب است بدانید در نمایشگر سرگرمی و اطلاعاتی این خودرو برای ناوبری سریع، اجرای دستورات صوتی و ارتباطات سرنشینان از یک پردازنده 4 هسته‌ای اینتل استفاده شده است.
تنها 5 ثانیه لازم است تا این خودرو 0 تا 100 را پر کند و اولین باری است که در بین سدان‌های معمولی از قابلیت رانندگی نیمه خودکار بهره می‌برد. عملکرد مدل XF در مسیرهای برفی و یخبندان کاملا بی نقص است و در آن از فناوری‌های مشابه SUVهای رده بالا استفاده شده است.



مدل F-Type جگوار نیز ادامه‌دهنده راه موفق نسل‌های قبلی خودش است و نکته جالب اینجاست که تنها با 65 هزار دلار می‌توانید اوج هیجان را احساس کنید. برای این خودور یک سیستم اطلاعاتی سریع در نظر گرفته شده که کاملا با دستگاه‌های آی‌او‌اسی و اندرویدی سازگار می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
2016 Porsche Boxter Spyder

یکی از مزایای این مدل از پورشه ساختار بسیار سبک آن بوده که روی سرعت و هندلینگ خودرو بسیار موثر است. این مدل در واقع نسخه ارتقا یافته باکستر معمولی است که عملکردی به مراتب بهتر دارد. پورشه برای اسپایدر از یک پیشرانه تخت (چنیش سیلندرها به صورت دو بلوک سه تایی بصورت عمودی) شش سیلندر با توان 375 اسب بخار استفاده کرده که در 4.3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای داشتن این خودرو باید 82 هزار دلار دست به جیب شوید و فقط مدل دستی آن را خریداری کنید. خبری از مدل اتوماتیک نیست. فقط شمایید و کلاچ!


2016 Honda Civic

آسیایی‌ها معمولا از این سبک نمایشگاه‌ها نهایت استفاده را می‌کنند تا افق‌های جدیدی را در بازارهای دیگر به روی خود باز کنند. مدل امسال دهمین نسل سیویک بود که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2015 خودنمایی می‌کند.‌ این کوپه دو در اولین مدلی است که تا پایان سال فروش آن آغاز خواهد شد و از یک طراحی کاملا تهاجمی برخوردار است. خطوط بالای چرخ‌ها بیشتر به سپر نزدیک شده است و از اولین پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هوندا بهره می‌برد. قرار است مدل Type-R Civic نیز در بازار آمریکا عرضه شود.


Dodge Challenger T/A Concept

این عضلانی جذاب با حضور در کشور خودش می‌خواهد ثابت کند که پهلوانان نمی‌میرند! دوج سعی کرده با یک مفهومی جذاب و با اصالت با همان زبان طراحی خاص خودش که یک مدل کوپه است در نمایشگاه خودروی نیویورک حاضر باشد. این خودرو به یک پیشرانه 6.4 لیتری V8 مجهز شده و 4.5 ثانیه زمان می‌خواهد تا از 0 به 100 کلیومتر برسد. بیشترین سرعت آن 290 کیلومتر در ساعت است که برای خرید آن باید حداقل 55 هزار دلار کنار بگذارید.
به هر حال مدل‌های متنوعی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک 2015 حاضر بودند که سعی کردیم با بررسی منابع مختلف بهترین و جذاب‌ترین مدل‌هایی که تکراری هم نباشند را برای شما انتخاب کنیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نسل جدید سری هفت بی ام دبلیو با پشتیبانی از ژست‌ های حرکتی و پارک با ریموت لمسی

پیِرس برازنان در فیلم Tomorrow Never Die که در نقش جیمز باند به ایفای نقش پرداخته، یکی از نسخه‌های مخصوص سری هفت بی‌ام‌دبلیو را در اختیار داشت که با استفاده از گوشی نوکیای خود می‌توانست این خودرو را هدایت کند. حال بی ام‌دبلیو با انتشار ویدیویی قابلیت خروج و ورود به پارکینگ را با استفاده از ریموت لمسی این خودرو نشان داده است.



سری هفت را باید لوکس‌ترین سدان تولید شده توسط بی‌ام‌دبلیو خواند. این کمپانی در آینده‌ی نزدیک از نسل جدید خودروی خود رونمایی خواهد کرد. اما پیش از آنکه شاهد رونمایی رسمی از این خودرو باشیم، باواریایی‌ها با انتشار ویدئویی به بیان ویژگی‌های جالب این خودرو پرداخته‌اند. یکی از قابلیت‌های این خودرو، امکان ورود و خروج خودرو از پارکینگ بدون نیاز به حضور راننده در داخل خودرو و تنها از طریق ریموت مجهز به صفحه‌ی نمایش لمسی جدید بی ام‌دبلیو است. هرچند قابلیت پارک خودکار در i3 نیز وجود دارد، اما در سری هفت نیازی به حضور راننده در درون خودرو نیست.
یکی دیگر از قابلیت‌های جدید و جذاب این خودرو، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی در داخل کابین است. با استفاده از ژست‌های حرکتی می‌توان رد یا دریافت تماس‌های تلفنی برقرار شده، تنظیم صدای سیستم صوتی و شماری از قابلیت‌های دیگر را از طریق سیستم داشبورد و با استفاده از ژست‌های حرکتی کنترل کرد. بی‌ام‌دبلیو اعلام کرده که می‌توان علاوه بر صفحه‌ی نمایش لمسی، سیستم داشبورد را با صدور دستوراتی از طریق ژست‌های حرکتی یک یا دو انگشت به‌همراه کل دست کنترل کرد. همچنین امکان تعریف کردن ژست‌های شخصی‌سازی شده میسر شده است. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این خودرو باید به سیستم کمکی رانندگی که شامل کنترل فرمان و جهت خودرو در کنار سیستم هشدار دهنده‌ی خروج از لاین است، اشاره کرد.
از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر این خودرو می‌توان به استفاده از فیبرکربن در شاسی، سیستم تعلیق قابل تنظیم در کنار نسل جدید موتورهای 6 سیلندر خطی توربو شارژ شده‌ی این کمپانی اشاره کرد. نیروی این پیشرانه که از فناوری TwinPower Turbo توربو بی ام دبلیو بهره می‌برد از طریق یک جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی استپ‌ترونیک در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خودروی مفهومی FNR، نگرش شورلت به آینده‌ی خودروهای هوشمند الکتریکی

شورلت با دستی پر به نمایشگاه خودروی شانگهای رفته است. این کمپانی آمریکایی در جربان برگزاری این نمایشگاه در شرق دور، از خودروی مفهومی FNR رونمایی کرده که یک خودروی لوکس هوشمند متعلق به آینده است.



شورلت در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای، از خودروی هوشمند مفهومی خود با عنوان FNR رونمایی کرد تا از قافله‌ ارائه‌ی مدل‌های مفهومی هوشمند نظیر آنچه که مرسدس‌بنز معرفی کرده، عقب نماند.
FNR را باید یک خودروی کاملا هوشمند الکتریکی خواند که در مقایسه با محصولات کنونی موجود در بازار به نظر می‌رسد با محصولی متعلق به سال‌های آینده روبرو هستیم. ترکیب شیشه‌ی خمیده در ظاهر و انواع فناوری‌های پیشرفته این خودرو را بسیار رویایی کرده است. درب‌های دو تکه که هر یک در جهت مخالف باز می‌شوند، زیبایی منحصر به فردی را به این خودروی مفهومی بخشیده است. قدرت این خودرو از طریق موتورهای الکتریکی تامین می‌شود که در هر چرخ تعبیه شده است. با بهره‌گیری از فناوری شارژ مغناطیسی، می‌توان خودرو را بصورت بی‌سیم شارژ کرد. چراغ‌های جلو از کریستال‌های لیزری تشکیل شده‌اند و رادار تعبیه شده در سقف این خودرو امکان شناسایی محیط پیرامون را برای رانندگی هوشمند میسر می‌کند.



درون خودرو نیز دست کمی از ظاهر آن ندارد و آثار فناوری‌های روز را می‌توان به وفور درون آن دید. استفاده از شناسایی عنبیه به جای کلید معمول در خودروها به همراه نورپردازی آبی رنگ در داخل خودرو، حال و هوای فیلم‌های عملی تخیلی را القا می‌کند. همچون خودروی مفهومی مرسدس‌بنز، در شورلت FNR نیز می‌توان صندلی‌ها را بصورت کامل چرخاند تا گفتگو درون خودرو راحت‌تر شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فورد خودروی Explorer 2016 را به سیستم صوتی جدید سونی مجهز می کند

کمپانی فورد خودروی Explorer 2016 نسخه‌ی Platinum را به گونه‌ای طراحی کرده که فضای داخلی وسیع و صندلی‌های جادار آن شبیه اتاق نشیمن به نظر می‌رسد. فورد برای پیشرفته کردن بیشتر این خودرو آن را به سیستم صوتی منحصر به فرد سونی مجهز خواهد کرد.



شرکت فورد اعلام کرده که خودروی Explorer 2016 نسخه Platinum را به سیستم صوتی home audio سونی مجهز خواهد کرد. این خودرو که بهترین مدل از سری Explorer فورد است، از سیستم صوتی انحصاری سونی همانند Live Acoustics و Clear Phase بهره خواهد برد. فورد اعلام کرده که این نخستین بار است که از این فناوری صوتی داخل یک خودرو بهره گرفته شده است.
تکنولوژی Live Acoustics از یک الگوریتم و الگوی خاص اکوستیک همانند یک سالن کنسرت استفاده می‌کند. مهندسان سونی این فناوری را در سالن کنسرت آمستردام، برلین و وین توسعه داده‌اند، این سیستم می‌تواند بهترین گزینه برای دوست‌داران موسیقی کلاسیک باشد. سرنشینان این مدل از فورد با نشستن در خودرو علاوه بر احساس راحتی، با بهره گیری از سیستم می‌توانند خود را در یک سالن کنسرت احساس کنند.
این خودرو از قابلیت دیگر سیستم صوتی سونی به نام فناوری Clear Phase بهره گرفته که برای تفکیک صوتی در موسیقی‌های بی‌کلام و گفتاری طراحی شده است، این سیستم بهترین کیفیت صوتی را ارائه می‌دهد؛ سرنشینان خودروی فورد با این سیستم صوتی خود را روی صحنه کنسرت احساس خواهند کرد، به طوری که که نوازندگان در مقابلشان قرار گرفته‌اند.
سیستم صوتی این خودرو، دارای ۱۲ اسپیکر با ۱۰ موقعیت خاص به همراه حداکثر قدرت خروجی ۵۰۰ وات است. ووفرهای به شکل خاصی داخل درها تعبیه شده تا بهترین کیفیت صوتی را در این خودرو ارائه کند.
تمامی‌این قابلیت‌ها در خط تولید فورد از سال ۲۰۱۶ قرار خواهند گرفت. این خودرو دارای یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ اکوبست چهارسیلندر است. خودرو فورد Explorer 2016 از تابستان سال جاری در نمایندگی‌های فروش قرار خواهد گرفت، البته قیمت مدل‌ها به خصوص نسخه Platinum در هنگام عرضه رسمی‌ منتشر خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آئودی فناوری چراغ‌‌ های ماتریسی را با لیزر ترکیب می‌ کند

آئودی یکی از خودروسازان بنام آلمانی است که می‌توان ردپای فناوری را در محصولاتش دید. به نظر می‌رسد فناوری مربوط به تولید چراغ‌های لیزری و همچنین تکنولوژی ساخت چراغ‌های ماتریسی، این کمپانی را راضی نکرده و از این‌رو آئودی در پی ترکیب چراغ‌های لیزری با فناوری ساخت چراغ‌های ماتریسی است.



فناوری چراغ‌های ماتریسی مورد استفاده در خودروهای آئودی، برای ممانعت از ایجاد مشکل برای راننده‌ای است که از مقابل به خودرو نزدیک می‌شود. همانطور که می‌دانید در طول شب و در اثر روشن کردن چراغ‌های جلو، راننده‌ی خودروهایی که از جلو نزدیک می‌شوند، با مشکل انعکاس نور روبرو می‌شوند. آئودی برای حل این مشکل، فناوری چراغ‌های ماتریسی را معرفی کرده است. در این فناوری ال‌ای‌دی‌هایی درون شبکه‌ی ماتریسی قرار می‌گیرند و در زمان روشن بودن، بصورت هوشمند در صورت تشخیص نزدیک شدن خودرو از مقابل، لامپ‌هایی را که نور آن به سمت خودروی مقابل تابیده می‌شود، خاموش کرده و تنها لامپ‌هایی را که مسیر روبرویی را روشن می‌کنند، در این حالت نگه می‌دارد.
حال آئودی در نظر دارد تا ال‌ای‌دی را با لیزر جایگزین کند. نور لیزر در مقایسه با ال‌ای‌دی بسیار قوی‌تر است و در مسیر مسقیم‌تری نیز می‌تابد. اما استفاده از لیزر به جای لامپ‌های ال‌ای‌دی به معنای یک تعویض ساده نیست، چراکه آئودی تغییراتی نیز در ساختار این فناوری ایجاد خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، آینه‌های کوچکی در داخل هر شبکه‌ی ماتریس قرار خواهد گرفت که در صورت نیاز، سوی انتشار نور لیزر را تغییر خواهد داد. همچنین زمانی که خودرو با سرعت پایینی حرکت کند، منطقه‌ی وسیع‌تری در جلوی خودرو روشن خواهد بود، اما در زمان حرکت در بزرگراه با سرعت بالا، منطقه‌ی روشن شده باریک‌تر خواهد شد. این فناوری تجربه‌ی بهتری را در زمان رانندگی در اختیار رانندگان خودروهای آئودی قرار خواهد داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رقابت تسلا مدل S P85D با دوج چارجر Helllcat

سال گذشته تسلا با معرفی نمونه‌ی دو موتوره‌ی تسلا مدل S با نام P85D عنوان سریع‌ترین سدان جهان را با قابلیت رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در کمتر 3.2 ثانیه برای خود ثبت کرد. حال کارشناسان Motor Trend تسلا در تست درگ 400 متری در برابر دوج چارجر Hellcat قرار داده‌اند.



تسلا سال گذشته با معرفی نمونه‌ی دو موتوره‌ی مدل S، نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، چراکه این خودرو قادر است در کمتر از 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو علاوه بر شتاب بالای آن، ارائه‌ی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای این خودرو است که قابلیت‌های جالب توجهی را به مدل S تسلا اضافه می‌کند. از جمله‌ی این قابلیت‌ها که در ویدیو نیز می‌توان دید، امکان افزایش ارتفاع خودرو در مکان‌های خاصی است که خودرو با یادگیری لوازم بالا بردن ارتفاع در مکان‌های خاص، این کار را بصورت خودکار با نزدیک شدن به محل مورد نظر انجام می‌دهد. در کنار این قابلیت باید به ویژگی‌های دیگری اشاره کرد که رفته رفته به این خودرو اضافه شده است. کارشناسان Motor Trend برای سنجش سرعت و شتاب این خودروی الکتریکی، آن را در برابر غول 707 اسب بخاری قرار داده‌اند که قدرت آن را می‌توان از بدنه‌ی عظلانی آن دید. دوج چارجر Hellcat دارای پیشرانه‌ای 707 اسب بخاری است که نشان از قدرت بالای این خودرو دارد. همانطور که در این ویدیو نیز مشاهده می‌کنید، تسلا موفق می‌شود در پایان مسیر 400 متری برنده‌ی این رقابت شود، اما در صورتی که طول مسیر مسابقه بیش از 400 متر بود، قطعا دوج تسلا را شکست می‌داد. هرچند تسلا شتاب بالایی دارد، اما به اندازه‌ی کافی سریع نیست.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فرِیت لاینر Inspiration، دماغ‌دار غول پیکر هوشمند آمریکایی

شاید تاکنون نام فرِیت لاینر (Frieghtliner) را نشنیده باشید، اما مطمئنا کشنده‌های زیبا و غول‌پیکر این کمپانی را در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید. به یادماندنی‌ترین صحنه‌‌‌ای را که می‌توان با حضور این کامیون به یاد آورد، صحنه تعقیب ترمیناتور T-800 و جان کانر توسط مرد جیوه‌ای با استفاده از یک دستگاه فریت‌لاینر در کانال است. این کمپانی نام آشنا که کشنده‌های دماغ‌دار آن محبوبیت فراوانی در آمریکا دارند، دیروز نمونه‌ی هوشمند کشنده‌ی خود با عنوان Inspiration را رونمایی کرد.



چهارشنبه‌ی هفته‌ی پیش فریت‌لاینر که هم‌اکنون تحت تملک کمپانی بزرگ دایملر آلمان قرار دارد، از کشنده‌ی هوشمند خود با عنوان Inspiration رونمایی کرد. فریت‌لاینر این کشنده‌ی هوشمند را برای حفظ جان انسان‌ها، کاهش خطای راننده و کاهش میزان مصرف دی اکسید کربن تولید کرده است. همانطور که گفتیم، کمپانی آلمانی دایملر تملک این کمپانی را در اختیار دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط دایملر، این کشنده تستی 16,000 کیلومتری را پشت سرگذاشته است. این کامیون موفق شد تا پلاک خودروی هوشمند را در ایالت نوادا بگیرد. با استفاده از این پلاک، تولیدکنندگان قادر خواهند بود تا محصول خود را در جاده‌ها و بزرگراه‌های این ایالت و در شرایط طبیعی مورد آزمایش قرار دهند.
کشنده‌ی Inspiration به‌همراه فناوری Highway Pilot دایملر ارائه شده است. همراه شدن این فناوری با کشنده‌ی مورد نظر به معنای جایگزینی کامل راننده نیست، بلکه با استفاده از این فناوری می‌توان مشکلات و خطاهای راننده را که در اثر رانندگی طولانی مدت ایجاد می‌شود، کاهش داد. براساس اطلاعات ارائه شده بیش از 90 درصد تصادفاتی که کشنده‌ها و کامیون‌ها در آن نقش دارند، در نتیجه‌ی خطای راننده است.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط دکتر ولفگانگ برنارد، مدیر بخش خودروهای سنگین کمپانی دایملر، استفاده از سیستم هوشمند منجر به کاهش 25 درصدی خوب آلودگی رانندگان شده است. این نتیجه در اثر تحقیقی است که روی رانندگان در حالت رانندگی با وجود سیستم هوشمند و بدون آن صورت گرفته است.
کشنده‌ی Inspiration‌ از نظر هوشمندی در رده‌ی سوم قرار دارد که دومین سطح از خودروهای هوشمند است. برای درک بهتر باید به این نکته اشاره کرد که خودروی هوشمند گوگل نیز در همین سطح قرار دارد. با توجه به این موضوع راننده قادر است تا کنترل کامیون را در حالت‌های مختلف بصورت کامل در اختیار سیستم هوشمند قرار دهد. راننده می‌تواند در هر زمانی که اراده کند، کنترل کشنده را به‌راحتی در اختیار بگیرد.
در پاسخ به سوالی که در خصوص نیازهای زیرساختی برای استفاده از این کامیون پرسیده شد، دکتر برنارد به این نکته اشاره کرد که این خودرو برای رانندگی در حالت هوشمند، نیاز به سیستم یا زیرساخت پیچیده‌ای ندارد. تنها نکته‌ای که باید رعایت کرد، خط کشی جاده‌ها است، چراکه خطوط سفید روی جاده از جمله‌ی مهم‌ترین فاکتورهایی است که سیستم هوشمند براساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. البته وجود سیستم ارتباطی بین خودروها می‌تواند نتایج بسیار بهتری را در اختیار راننده قرار دهد.
این تنها کشنده‌ی هوشمند دایملر نیست، چندی پیش نیز برند شناخته شده‌ی گروه خودروسازی دابملر، یعنی مرسدس بنز از کشنده‌ی هوشمند Future Truck 2025 رونمایی کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط دایملر، سیستم Highway Pilot مورد استفاده در هر دو کشنده یکسان است. کشنده‌ی رونمایی شده توسط مرسدس بنز تا حدود زیادی تعلق به آینده دارد، اما آنچه فریت لاینر عرضه کرده، پتانسیل بالایی برای عرضه به عنوان یک محصول تجاری به بازار را دارد.

لینک دانلود

دکتر برنارد به این موضوع اشاره می‌کند که باید آزمایش‌های بیشتری در شرایط مختلف جوی انجام شود تا قابلیت سیستم رانندگی هوشمند بیش از پیش محک زده شود. فریت‌لاینر Inspiration در مواقع بحرانی کنترل خودرو را در اختیار راننده قرار خواهد داد. این سیستم هوشمند از قابلیت‌هایی نظیر کنترل سرعت، سیستم ممانعت از برخورد، ترمزگیری هوشمند، کنترل فرمان و سیستم مانیتورینگ خودرو بهره می‌برد. ضمنا باید به سیستم نگهدارنده‌ی خودرو در لاین حرکتی نیز اشاره کرد. اطلاعات مورد نیاز خودرو از طریق رادارهای تعبیه شده گردآوری می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 11 از 16:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  16  پسین » 
علم و دانش

News of Cars | آخرین اخبار و مقاله ها در مورد خودروهای داخل ایران و جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA