انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 7 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین »

اخبار علم و آموزش در ایران


مرد

 
بازار داغ خرید و فروش مدرک تحصیلی؛ از سیکل تا دکترا

به گزارش رسانه‌های داخل ایران، خرید و فروش مدارک دانشگاهی و پیش‌دانشگاهی در ایران بیش از پیش رواج یافته است. قیمت این مدارک از یک میلیون تومان برای سیکل تا ۱۵ هزار دلار برای دکترا متغیر است.
تنها علی کردان، وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد نبود که مدرک دکترایش جعلی از آب درآمد، بازار مدارک جعلی از سیکل تا دکترا این روزها در ایران بسیار داغ است.
به گزارش رسانه‌های داخل ایران، آگهی‌های فروش مدرک هرروز بیشتر از پیش به چشم می‌خورد؛ آگهی‌هایی برای فروش مدرک سیکل تا دکترا. به گزارش سایت تابناک، قیمت این مدارک نیز در آگهی‌ها منتشر می‌شود. این قیمت‌ها از یک میلیون تومان برای مدرک سیکل شروع شده و تا ۱۵ هزار دلار برای مدرک دکترا متغیر است.
بر اساس این گزارش مدارک بالای دانشگاهی با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و در آگهی‌ها تاکید شده که بسته به این‌که مدرک تحصیلی متعلق به کدام دانشگاه باشد، قابل‌استعلام باشد یا خیر و حتی در برخی موارد ریز نمرات هم به آن اضافه شده باشد، قیمت آن بالا و پایین خواهد شد.
تابناک نوشته است: «برای مدرک لیسانس سه هزار دلار، برای خرید مدرک کارشناسی ارشد پنج هزار دلار و برای دکترا نیز ۱۵ هزار دلار گرفته می‌شود تا مدرک برای فرد از دانشگاه‌های مجازی مالزی یا حتی امریکا صادر شود. البته در برخی از مؤسسات هم بین خریدار و مؤسسه توافق می‌شود و مؤسسه فروش مدرک با سفته این تضمین را به خریدار می‌دهد که سازمان مربوطه متوجه جعلی بودن مدرک نشود.»
به گفته برخی کارشناسان خرید و فروش مدارک جعلی از این رو در ایران رواج پیدا کرده که مدرک‌گرایی روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود. روزنامه ایران از قول یک کارشناس نوشته حتی کسانی که شغل و موقعیت اجتماعی مناسب و خوبی دارند اما فاقد مدرک دانشگاهی هستند، به دنبال گرفتن یک مدرک هستند تا بتوا‌نند موقعیت خود را بهتر و بیشتر تثبیت کنند.
این در حالی است که بر اساس قوانین ایران، جعل مدرک جرم محسوب شده و قابل مجازات است. طبق ماده ۵۳۰ قانون تعزیرات اسلامی، کسی که با آگاه بودن از جعلی بودن مدارک از آن استفاده کند، به ۲ ماه تا ۲سال حبس محکوم می‌شود.
بر اساس ماده ۵۲۷ این قانون نیز افرادی که مدارک تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌ و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور اعم از مدرک فارغ‌التحصیلی، اشتغال به تحصیل یا ریز نمرات را جعل کنند یا آن را مورد استفاده قرار دهند، علاوه بر محکومیت حبس یک تا سه ساله، به جبران خسارت ‌نیز محکوم می‌شوند.


گسترش "فساد علمی"
اسفند ماه سال گذشته، وبسایت خبری "فرارو" گزارش مفصلی از گسترش "فساد علمی" در ایران منتشر کرد. بر اساس این گزارش، پس از افشای سرقت‌های علمی چند استاد برجسته رشته فلسفه دانشگاه‌های معتبر کشور در ماه‌های گذشته، بحث گسترش فساد و تقلب علمی در مراکز دانشگاهی به موضوع و معضل بزرگ تبدیل شده است.
پیش از آن نیز در مهرماه، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور برخورد با فروش پایان نامه و کپی متون علمی را صادر کرد.
روحانی با انتقاد از "پایان‌نامه فروشی" و یا "کپی برداری متون علمی" گفت: «شأن علمی کشور به هیچ وجه نباید زیر سئوال قرار گیرد. دستگاه‌های مرتبط باید برای مقابله با این گونه اقدامات فعال شوند.»
سایت فرارو در گزارش اسفندماه خود همچنین از گسترش خرید پایان‌نامه خبر داده بود. این سایت به تحقیق دکتر حسن حسینی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران اشاره کرده بود که توسط او و یکی از دانشجویانش تهیه شده و نشان می‌دهد که پدیده تقلب علمی در قالب پایان‌نامه نویسی و کارهای پژوهشی سال‌هاست در جامعه ایران گسترش یافته است.
این استاد دانشگاه به افزایش بی‌سابقه مراکز تهیه پایان‌نامه در تهران و شهرستان‌ها اشاره کرده و گفته بود: «در تهران و شهرستان‌ها موسسات مشاوره آموزشی و پژوهشی تاسیس شده‌اند که کار پژوهشی تولید می‌کنند. تا به حال ۲۶ مرکز مشاوره پژوهشی و آموزشی در حوالی میدان انقلاب شناسایی شده‌اند که در این تحقیق با آن‌ها گفت‌وگو شده است.»
حسن حسینی درباره دلایل روآوری به خرید پایان‌نامه به فرارو گفت: «یکی از دلایل این است که کلاس‌های دانشگاهی ما توان آموزش صحیح همه افراد را ندارند. اگر از این کلاس‌ها افرادی بیرون می‌آیند که توان تولید پایان‌نامه، پژوهش، پروپوزال (طرح تحقيق) و... را دارند، پس چرا بقیه افراد نمی‌توانند این‌کار را انجام بدهند؟»
بر اساس این پژوهش، پایان‌نامه‌ مهندسی و فنی در مقطع کارشناسی ‌ارشد ۴ تا ۱۰ میلیون و در مقطع دکترا ۱۲ تا ۱۷ میلیون تومان، پایان‌نامه پزشکی ۵ تا ۷ میلیون، پایان‌نامه دکترای علوم انسانی ۶ تا ۱۲ میلیون و مقالات "موسسه اطلاعات علمی" (ISI) از دو میلیون تومان به بالا قیمت دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
'چهل درصد دانشجویان پزشکی در ایران به رشته خود بی‌علاقه‌اند'

حسین علیان، مدیرعامل مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، از بی‌علاقگی چشمگیر دانشجویان رشته‌های پزشکی و مهندسی به رشته‌های خود خبر می‌دهد.
آقای علیان در همایشی درباره استعدادیابی گفته است: "براساس تحقیقات انجام شده، یک سوم دانشجویان مهندسی و ۴۰ درصد دانشجویان پزشکی کشور علاقه ای به رشته اصلی خود ندارند."
آقای علیان از چگونگی مدیریت استعدادها در ایران انتقاد کرده است.
برخی تحقیقات حاکی از این است که دانشجویان ایرانی در رشته‌های مختلف می‌گویند شناخت کمی از رشته خود دارند و به آن علاقه ندارند.
تحقیقی که در سال ۱۳۸۴ روی ۵۴۰ دانشجوی پزشکی انجام گرفت نشان می‌داد که دانشجویان با توجه به رشته‌شان انگیزه بالایی نداشته‌اند و همچنین آینده شغلی خوبی برای خود تصور نمی‌کرده‌اند.
تحقیق دیگری در سال ۱۳۸۵ درباره دانشجویان مامایی نشان می‌داد که حدود یک سوم آنها به رشته خود علاقه داشته‌اند و بیش از ۸۰ درصد آنها در زمان انتخاب رشته به مامایی علاقه نداشته‌اند.
مدیرعامل مرکز توسعه آموزش های نوین ایران گفته است: "در حالی در کشور همچنان آموزش سنتی دنبال می شود که در بیشتر کشورها مباحث استعدادیابی را پیش از شروع مدارس کودکان پیگیری می‌کنند."
آقای علیان خواهان "مهندسی تفکر" کودکان شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فساد مالی ۳۲ میلیارد تومانی دوران احمدی‌نژاد در وزارت علوم

روزنامه شرق از فساد ۳۲ میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد خبر داده است. به‌ گفته دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، رئیس قوه‌قضائیه دستور پی‌گیری پرونده را صادر کرده است.
وزارت علوم، تحقیقات وفنآوری که پس از استیضاح رضا فرجی دانا و آمدن محمد فرهادی، روزهای آرامی را سپری می‌کرد، اکنون با انتشار خبر ۳۲ میلیارد تومان اختلاس بار دیگر خبرساز شده است.
براساس گزارش روزنامه شرق در دوران احمدی‌نژاد، در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به ریاست کیوان مرادیان، مبلغی معادل ۳۲ میلیارد تومان اختلاس شده است. صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم متعلق به ۴/۵ میلیون دانشجوی دانشگاه‌های وزارت علوم است.
کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گوید پس از بررسی این موضوع در دبیرخانه ستاد، پرونده‌ای تشکیل و برای صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ارسال شده است. به گفته وی، لاریجانی دستور تعقیب متهمان این پرونده را صادر کرده است.
به گفته پالیزدار در آخرین روزهای سال ۱۳۹۳ این پرونده پس از تکمیل شدن در دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به دفتر رئیس قوه قضائیه ارسال شده است. دستور رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۴ از سوی لاریجانی ابلاغ شده، اما به‌تازگی رسانه‌ای شده است.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران (۱۴ اردیبهشت، ۴ می) درباره این پرونده گفت که این خبر را شب قبل در رسانه‌ها خوانده و از جزئیات آن بی‌اطلاع است. او همچنین تاکید کرده که منبع این خبر پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است.
به‌گزارش روزنامه شرق تخلف صورت گرفته در صندوق رفاه دانشجویان مربوط به بازه زمانی ٢٠ مهر ٩١ تا ٢٠ مرداد ٩٢ بوده است. در این مدت ۱۰ ماهه ١٤ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری "با موضوع‌های مستقل" به میزان ٥١ میلیارد تومان میان صندوق رفاه و ۳ "شرکت خاص" بسته شده است.
دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرده است با توجه به "عدم‌ایفای تعهدات از سوی شرکت‌ها" احتمال وجود سوءجریان‌های جدی مالی و مدیریتی مسئولان وقت در این قراردادها وجود دارد.


حمایت نمایندگان از مرادیان
رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم که با استیضاح مجلس برکنار شد، از آغاز حضورش در این وزارتخانه پی‌گیری بورسیه‌های غیرقانونی را در دستور کار خود قرار داده بود. دلیل استیضاح او از سوی برخی رسانه‌ها همین پی‌گیری و افشای تخلفات مدیران و مسئولان گذشته این وزارتخانه از سوی وی در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود.
فرجی دانا در زمان وزارتش، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از دریافت نامه ١٢٥ نماینده مجلس که درخواست ابقای کیوان مرادیان، در مقام ریاست صندوق رفاه دانشجویان را داشتند، حکم برکناری او را امضا کرد.
متن این نامه، پس از مدت‌ها سکوت، چندی پیش از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد. در این نامه، ١٢٥ نماینده مجلس عملکرد کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه وزارت علوم را مورد حمایت قرار داده بودند. آنان در این نامه با تحسین مرادیان از تعامل خوب او با نمایندگان مجلس در ۳ سال گذشته و تسریع در پرداخت وام‌ها و تسهیلات دانشجویی، به عنوان نقاط قوت کارنامه کاری او در این صندوق و همچنین همچنین قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای وی یاد کرده بودند.
برخی رسانه‌های ایرانی ماجرای برکناری مرادیان را در زمینه استیضاح فرجی‌دانا تاثیرگذار دانسته بودند. مرادیان پیش از حضور در صندوق رفاه دانشجویان، ریاست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل را بر عهده داشت.
زمان وزارت فرجی دانا در این وزارتخانه عنوان شد که اعضای خانواده‌ی دوستان و مدیران احمدی‌نژاد بورسیه‌های غیرقانونی گرفته‌اند. همین افشاگری سبب شد تا فرجی دانا که به خواسته نمایندگان مجلس مبنی بر گذر از این موضوع بی‌تفاوت مانده بود، با رای نمایندگان استیضاح شود.


"افشای نام سه نماینده مجلس"
همزمان با طرح موضوع اختلاس در وزرات علوم و انشتار نامه حمایت نمیاندگان مجلس از رئیس مورد اتهام این صندوق، اکبر اعلمی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و هفتم با ذکر نام سه تن از نمایندگان مجلس، آنان را متهم به کلاهبرداری کرد.
به‌گزارش سحام نیوز، نماینده سابق مردم تبریز درمجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از "محسن کوهکن، طاهرآقا برزگر و ایرج ندیمی" به عنوان نمایندگانی نام برد که به مدعای وی "در کلاهبرداری چند ده میلیاردی ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع زمین مشارکت داشته‌اند".
وی می‌گوید این نمایندگان مجلس، زمینی به وسعت ۱۷۷۰۰ متر را که به ۳۵۸ نفر تعلق داشته "به‌نام خود ثبت و سند مالکیت دریافت کرده‌اند".
اعلمی در نامه‌اش به صادق لاریجانی از "اطاله دادرسی و عدم رسیدگی قضایی" به این پرونده بعد از گذشت ۲۲ ماه انتقاد کرده و خواستار رسیدگی به پرونده این عده شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پرده برداری از رانت چهل هزار نفره در وزارت آموزش و پرورش!

اظهارات اخیر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرحی در این وزارت خانه، شائبه امکان بروز یک رانت بزرگ در این وزراتخانه را ایجاد کرده است.
فانی در معرفی بخشی از اقدامات وزارت خانه متبوعش گفته: ما برای اولین بار حدود ۴۰ هزار دانش آموز را با هزینه وزارتخانه به مدارس غیر دولتی خصوصی فرستادیم و با استفاده از ظرفیت خالی این بخش برای هر دانش آموز یک سوم حالت عادی هزینه کردیم.
فانی در ادامه گفت: این دانش آموزان ریالی برای ثبت نام و تحصیل در این مدارس پرداخت نکرده‌اند و تمام شهریه‌های آن‌ها را وزارتخانه پرداخت کرده است. وی که سعی داشت از توضیح بیشتر در این زمینه طفره برود با اصرار مجری که چگونگی گزینش دانش آموزان را برای فرستادن به این مدارس مورد سؤال قرار داده بود، گفت: اصلیترین معیار انتخاب دانش آموزان برای فرستادن به مدارس غیر دولتی، نزدیکی محل سکونت آن‌ها به این مدارس است! وزیر آموزش و پرورش پس از بیان این نکته بحث را عوض کرد و به معرفی سایر اقدامات وزارتخانه پرداخت.
دولت بهار در این باره نوشته: برای روشن شدن ابعاد فاجعه آمیز این طرح کافی است تا یک کلاس درسی را در یک مدرسه غیر دولتی تجسم کنیم که در آن یک دانش آموز به امید بهره‌مندی از امکانات آموزشی بالا‌تر میلیون‌ها تومان شهریه می‌پردازد و دانش آموز بغل دستی‌اش بدون پرداخت ریالی و با هزینه آموزش و پرورش بر سر‌‌ همان کلاس حضور پیدا می‌کند. البته این ظرفیت ۴۰ هزار نفری تنها رانت به وجود آمده نیست بلکه رانت اصلی را باید در گزینش آن مدارس غیر دولتی دانست که بنا به تصمیم مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند ظرفیت‌های خالی خود را بدون بازاریابی و تبلیغات معمول ازین طریق پر کنند. مسأله اینجاست که این ۴۰ هزار نفر ظرفیت اعلامی در سال اول اجرای این طرح است و طبیعی است که این ظرفیت سال به سال افزایش پیدا می‌کند و به طور حتم پس از چند سال به ایجاد شبکه‌ای از مدارس غیر دولتی تأسیس شده توسط افراد مرتبط با داخل وزارت خانه می‌انجامد که هر ساله با دریافت هزاران دانش آموز میلیارد‌ها تومان بودجه وزارت آموزش و پرورش را می‌بلعند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
افزایش افسردگی در میان دانشجویان ایرانی

یک مقام وزارت بهداشت می‌گوید که بیماری افسردگی و شمار خودکشی‌های ناشی از آن در میان دانشجویان ایران افزایش یافته است. یک پژوهشگر نیز مشکل‌هایی چون رواج نابرابری و بی‌عدالتی در ایران را دلیل رشد افسردگی در جامعه می‌داند.
محمدرضا فراهانی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز یکشنبه (۲۷ اردیبهشت / ۱۷ مه) در نشستی مطبوعاتی در تهران گفت شمار دانشجویانی که در سال‌های اخیر مبتلا به افسردگی شده‌اند و نیز شمار خودکشی‌هایی که در اوج افسردگی صورت گرفته به طور نگران‌کننده افزایش یافته است.
فراهانی در این نشست مطبوعاتی که در "هفته خوابگاه‌های دانشجویی" در ایران برگزار می‌شد، بیش از هر چیز به وضعیت نابسامان خوابگاه‌های دانشجویی در ایران پرداخت و بر عواقب ناگوار سکونت در آنها بر روح و جسم دانشجو و در نهایت بر کیفیت تحصیل آن‌ها، تاکید کرد. او گفت هدف از برگزاری "هفته خوابگاه‌ها" برانگیختن توجه مسئولان و مردم به وضعیت زندگی شمار بزرگی از دانشجویان در ایران است.
فراهانی از مفهوم "معیشت دانشجویی" استفاده کرد و گفت که از منظر "عدالت اجتماعی" که در قانون اساسی به آن توجه شده باید به معیشت دانشجویی توجه کرد. او افزود: «وضعیت معیشت دانشجویی اعم از خوابگاه، تغذیه و سایر موارد متاسفانه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.»
فراهانی گفت که ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم و وزارت بهداشت غیربومی هستند، یعنی در ابتدای تحصیل از خانواده‌های خود جدا شده‌اند. او افزود که ۶۰ درصد این دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی به سر می‌برند و ۴۰ درصد آنان خارج از خوابگاه‌های دولتی و از این ۴۰ درصد ۱۰ درصد متاهل هستند.
او از کمبود خوابگاه و در نتیجه سکونت دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌هایی که یک و نیم برابر ظرفیت مجاز خود دانشجو می‌پذیرند، از قدیمی بودن خوابگاه‌ها و نبود تجهیزات کافی در آن‌ها و ناهمسازی آن‌‌ها با استانداردهای مناسب سخن گفت.
فراهانی در ادامه از تاسیس ۲۰ خوابگاه که قرار است طبق استاندارد خوابگاه مطلوب در دانشگاه‌های علوم پزشکی ساخته شوند خبر داد. او گفت که این خوابگاه‌ها برای دانشجویان مجرد و به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی ساخته می‌شوند.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که آمار آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته در بین دانشجویان بسیار افزایش یافته است. او توضیح داد: «آمار افت تحصیلی، اعتیاد، افسردگی، مواد مخدر و روانگردان‌ها متاسفانه در سال‌های گذشته به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.»
او گفت که وزارت بهداشت برای پیشگیری و کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی دانشجویان دو پروژه را در دست اجرا دارد. یکی ایجاد کانون‌های سلامت و رفتار در دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف کمک به مسئولان دانشگاه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دیگری "برنامه همتایاران" که براساس آن، دانشجویان علاقه‌مند برگزیده در ازای پرداخت کمک هزینه به مشاوران خوابگاه‌های مختلف کمک می‌کنند.
خبر مربوط به افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان در سال‌های گذشته هم‌زمان با خبر خانه‌نشینی نزدیک به ۶ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه در ایران منتشر می‌شود. کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه، گفته است که هم اکنون ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در ایران وجود دارند که پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنان "غیرفعال هستند و هیچ نقشی در تولید و ارزش افزوده اقتصادی ندارند".
به گفته پرند، همچنین حدود ۴ و نیم میلیون دانشجو نیز به زودی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند که معلوم نیست بتوانند وارد بازار کار شوند.
بدین ترتیب می‌توان نبود چشم‌انداز کار و تمامی مسائل وابسته به آن چون تشکیل خانواده و استقلال فردی را به عواملی افزود که می‌توانند به بروز افسردگی در میان دانشجویان بیانجامند.
از نگاه بسیاری جامعه‌شناسان و روانشناسان، احساس عدم تناسب بین نیازها، آرزوها و هدف‌های جوانان از مهم‌ترین زمینه‌های بروز سرخوردگی، افسردگی یا پرخاشگری نزد آنهاست. کارشناسان معتقدند که جوان به شادی، تحرک، شغل، آموزش، تفریح یا امنیت روحی نیاز دارد. سرخوشی از ویژگی‌های عهد شباب است اما بیشتر جوانان ایرانی از نبود فضای شاد و محرومیت از ساده‌ترین حقوق و نیازهای طبیعی خود در رنج هستند.


چه کسانی به چه دلیل بیشتر در ایران افسرده می‌شوند
دکتر علی منتظری، کارشناس سلامت همگانی و رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است که افسردگی سومین مشکل سلامتی در ایران است و ۲۰ درصد جامعه ایران از بیماری افسردگی رنج می‌برد.
دکتر منتظری بسیاری از مشکل‌های سیاسی و اجتماعی در ایران را زمینه‌ساز گسترش افسردگی در این کشور دانسته است. به گفته او، طبق تحقیقاتی که تیم پژوهشی او انجام داده "اجرا نشدن قانون"، "احساس بی‌عدالتی" و "وجود نابرابری‌های گوناگون در جامعه (جنسیتی، طبقاتی، قومی و نژادی) از عوامل اصلی بروز و شیوع افسردگی هستند.
همچنین براساس پژوهش دکتر منتظری و همکارانش از لحاظ وضعیت خانوادگی افراد بیوه بیشترین میزان افسردگی را در کشور دارا هستند. پس از آن‌ها افراد مطلقه قرار دارند. شمار افراد مجرد دارای افسردگی در مقایسه با گروه‌های دیگر کمتر است.
به گفته دکتر منتظری، در حالیکه به طور معمول انتظار می‌رود تاهل موجب سلامت فرد شود، در ایران به دلیل فقدان تنوع در زندگی افراد متاهل در حال حاضر و نگرانی‌هایی به خصوص از لحاظ اقتصادی، این گروه را بیشتر از مجردها در معرض افسردگی قرار می‌دهد.
همچنین با وجود این که انتظار می‌رود میزان افسردگی در روستاها کمتر از شهرهای بزرگ باشد، اما به گفته منتظری، به دلیل عدم توجه به توسعه روستاها، بسیاری از آن‌ها تبدیل به مخروبه شده‌اند و جمعیت سالمند آن‌ها نیز آسیب‌پذیرند چون با فقر، تنهایی، عدم توسعه در محیط زندگی و بیماری روبرو هستند.
همچنین به گفته علی منتظری، در ایران میزان افسردگی در میان زنان و دختران بیشتر از مردان است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آمار تکان‌دهنده مقامات دولتی از ترک تحصیل و و عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ایران

تقاطع: استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید که در این استان، بیش از ۲۰۰ هزار کودک ۶ تا ۹ سال از تحصیل باز مانده‌اند و از هر ۱۰۰ دانش‌آموزی که وارد مدرسه می‌شوند، تنها ۳۴ دانش‌آموز به دوره‌ی پیش‌دانشگاهی می‌رسند.
به نوشته‌ی خبرگزاری "فارس"، علی‌ اوسط هاشمی، روز سه‌شنبه (۱۹ خرداد-۹ جون) در جریان همایشی در زاهدان، "فاصله مدارس تا روستا" را به عنوان اصلی‌ترین دلیل عدم ادامه تحصیل دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود که در حال حاضر، متوسط این فاصله، حدود ۳۰ کیلومتر" است.
آقای هاشمی با بیان این‌که در سال گذشته، ۳۲ هزار نفر از کودکان بازمانده از تحصیل گروه سنی ۶ تا ۹ سال به کلاس‌های درس بازگردانده شدند، مساله‌‌ی ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان را "زنگ خطری"، نه تنها برای این استان بلکه برای "کل کشور" دانست.
در این همایش، علی‌اصغر فانی، "وزیر آموزش و پرورش" در دولت حسن روحانی نیز گفت که «در حال حاضر یک‌سوم فضاهای آموزشی کشور، غیراستاندارد است».
یک روز پیش از این اظهارات، در روز دوشنبه (۱۱ خرداد)، محمد مهدی‌زاده، "معاون آموزشی نهضت سوادآموزی" اعلام کرد که در دو سال گذشته، ۱۴۳ هزار کودک در کشور در هیچ مدرسه‌ای ثبت نام نکرده‌اند و در سال گذشته نیز ۶۷ هزار دانش‌آموز، "تنها در مقطع ابتدایی" در ایران ترک تحصیل کرده‌اند.
در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، مقام‌های مسوول در ایران بارها از مشکلات و کمبودهای سیستم آموزشی در ایران سخن گفته‌اند.
از جمله، علی‌رضاگیلانی، مسوول "تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران" روز ۲۷ اردیبهشت ماه در گفتگویی با خبرگزاری "ایسنا" از کمبود ۸۰۰ معلم ورزش در استان تهران خبر داد.
روز ۱۰ اردیبهشت ماه گذشته، عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌شمالی به خبرگزاری "ایسنا" گفت که ۲۵۸۶ دانش‌آموز در شهرستان بجنورد عمدتا به دلیل "مشکلات مالی" در آستانه ترک تحصیل قرار دارند.
اواخر دی ماه سال گذشته نیز عزیز اکبریان، "نماینده" کرج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فضاهای آموزشی در استان البرز گفت که این استان «در شرایط سختی در حوزه آموزش و پرورش به سر می‌برد» و «برخی مدارس غیراستاندارد، تهدیدی برای دانش‌آموزان به شمار می‌روند».
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان البرز افزود که اگر "عزمی جدی" نباشد، احتمالا «شاهد سه شیفته شدن مدارس در این استان خواهیم بود».
دو هفته پیش از آن نیز مجید موحدیان، رییس آموزش و پرورش شهرستان باوی در استان خوزستان گفت که در حال حاضر "۲۸۵ کلاس بدون معلم" در این شهرستان وجود دارد و «این کمبود در دوره ابتدایی بیش از دیگر دوره‌ها است».
به گزارش وب‌سایت محلی "خوانا"، وی عمر برخی از مدارس این شهرستان را "بیش از ۵۰ سال" برآورد کرد و افزود که این مدارس حتی با مشکل «کمبود دستگاه تکثیر برگه امتحانی در فصل امتحانات» مواجه هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایران در فهرست ۱۰ کشور اول اعزام‌کننده دانشجو به خارج است


مؤسس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با تأکید بر این که امارات متحده عربی در جذب دانشجویان از کشورهای منطقه به عنوان سومین مقصد، جایگزین انگلستان شده است، گفت: بر اساس رتبه‌بندی‌ها، ایران جزو 10 کشور اول اعزام کننده دانشجو به دانشگاه‌های خارج قرار گرفته است.

دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با تاکید بر این که بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها به عنوان راهکاری برای رشد علمی مستلزم سرمایه‌گذاری است، افزود: آمارهایی که از سوی وزارت علوم به نقل از مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی منتشر کرده است، نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه در سال 1392 در حدود یک هزار و یکصد دانشجو بوده که در سال 93 به سه هزار و 500 دانشجو افزایش یافته است. در گزارش منتشر شده از سوی وزارت علوم ابراز امیدواری شده است که این تعداد در سال جاری به هشت هزار نفر افزایش یابد.

وی، برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی از بخش‌های مختلف آموزش عالی و موسسات آموزشی را از زیر ساخت‌های بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: از جمله عوامل مؤثر و تاثیرگذار بر دانشجویان بین‌المللی در انتخاب دانشگاه‌ها می‎توان به کیفیت برنامه‌های آموزشی، شهرت دانشگاه‌ها، زبان آموزش، چشم‌اندارهای شغلی و سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی اشاره کرد.
موسس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به امضای تفاهمنامه‌هایی میان دانشگاه‌های ایران با شرکای بین‌المللی آنها، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها با امضای این تفاهم نامه‌ها می‌کوشند تا به درخواست برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزش عالی در بین المللی کردن دانشگاه‌ها پاسخ دهند، اما به دلیل ظرفیت‌ها و ساختار سازمانی ناکافی تحقق برنامه‌های بین المللی سازی به قدر مطلوب میسر نمی‌شود.

وی به بیان تجربیات برخی از کشورها در بین المللی سازی دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: دانشگاه‌های کشور ترکیه با احراز شرایطی که ذکر شد به مقصد دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان مبدل شده است. به طوری که در فاصله سال‌های تحصیلی 2006-2005 و 2012-2011 تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه بیش از دو برابر شده است؛ به این صورت که از 15 هزار و 481 دانشجوی بین المللی به 31 هزار و 170 دانشجو افزایش یافته است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز، رشد دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های آن کشور را ناشی از گسترش آموزش عالی دانست و اظهار کرد: ترکیه در فاصله سال‌های 2006 تا 2011 تعداد 165 دانشگاه تاسیس کرده و ترکیب دانشجویان بین المللی دراین دانشگاه‌ها قابل توجه است، به گونه‌ای که دانشجویان 155 کشور دنیا برای تحصیل به ترکیه می‌روند.

مهراد با بیان اینکه جمهوری آذربایجان با چهار هزار و 200 دانشجو بیشترین تعداد دانشجو را در دانشگاه‌های ترکیه دارد، گفت: تعداد دانشجویان ارمنی در دانشگاه‌های ترکیه حدود چهار هزار و 110 دانشجوست و کشورهای آلمان و یونان هرکدام بیش از هزار و 300 دانشجو به ترکیه اعزام کرده اند.

موسس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، کیفیت مناسب و ارزان بودن آموزش عالی در ترکیه را از عوامل مهم انتخاب دانشگاه‌های این کشور عنوان کرد و افزود: افزایش دانشجویان بین‌المللی دلالت بر رشد فزاینده ثبت نام در دانشگاه‌های مختلف جهان دارد. در حال حاضر آسیای مرکزی رشد فراینده‌ای در تعداد دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی هستند را تجربه می‌کند به طوری که تعداد این دانشجویان از 67 هزار و 300 نفر در سال 2003 میلادی به 156 هزار و 600 دانشجو در سال 2012 بالغ شده است.

مهراد، آفریقای زیر صحرا را دومین منطقه‌ای معرفی کرد که بیشترین دانشجویان را به کشورهای خارجی برای تحصیل اعزام می‌کنند و ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها تعداد دانشجویان اعزام شده از این منطقه از 204 هزار و 900 نفر به 288 هزار و 200 دانشجو افزایش یافته است.

موسس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اضافه کرد: در حالی که کشورهای مقصد مانند آمریکا و اروپا از نظر تاریخی در جهت جذب دانشجویان علاقه مند به تحصیل با کیفیت عالی موفق‌تر هستند ولی کشورهای مختلف به عنوان مقصدهای جدید، برای جذب دانشجویان بین المللی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

وی، استرالیا و ژاپن را از جمله مقصدهای جدید دانشجویان بین المللی عنوان کرد و گفت: این دو کشور که به عنوان مقصدی برای دانشجویان آسیایی رقبای جدیدی چون چین، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور و زلاندنو پیدا کرده‌اند شش درصد از کل دانشجویان بین المللی را به خود اختصاص داده اند.

مهراد، اضافه کرد: در مجموع کشورهای عربی، مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌کوشند دانشجویان خارجی بیشتری را جذب کنند و در حال حاضر این سه کشور عربی چهار درصد سهم جهان از دانشجویان بین المللی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه سهم کشورهای عربی از جذب دانشجویان بین المللی از 12 درصد به 26 درصد در فاصله سال‌های 1999 تا 2012 افزایش یافته است، افزود: این افزایش در اروپای مرکزی و شرقی از 25 درصد به 37 درصد و در آفریقای زیر صحرا از 18 درصد به 28 درصد رسیده است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: وزارت علوم، باید به این نکته توجه کند که هم اکنون امارات متحده عربی در جذب دانشجویان از کشورهای منطقه جایگزین انگلستان و به سومین مقصد دانشجویان منطقه تبدیل شده است.
مهراد به 10 مقصد اول دانشجویان بین المللی در دنیا اشاره کرد و گفت: در این رتبه بندی آمریکا با جذب 18 درصد دانشجویان بین المللی در جایگاه اول قرار گرفته است. رتبه‌های دوم تا دهم به شرح ذیل است.



بنیانگذار پایگاه استنادی ISC یادآور شد: در مقابل کشورهایی که مبدا اعزام دانشجو به خارج هستند به این شرح است:



مهراد خاطر نشان کرد: در مجموع سه منطقه بزرگ در دنیا شامل آمریکای شمالی و اروپای غربی با 57 درصد،‌ آسیای شرقی و اقیانوسیه با 20 درصد و اروپای مرکزی و شرقی با 10 درصد بیشترین دانشجویان بین المللی را در دانشگاه‌های با کیفیت بالا جذب می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
"بازداشت تعدادی از معلمان" در جریان تجمع مقابل مجلس


بنا بر اعلام کانون صنفی معلمان، نیروی انتظامی مانع از تجمع فرهنگیان در مقابل مجلس شورای اسلامی شده است. به گفته استانداری تهران، این تجمع مجوز نداشته و برخی از معلمان در پی آن بازداشت شده‌اند.



تنی چند از فرهنگیان صبح چهارشنبه (۳۱ تیرماه/ ۲۲ ژوئن) برای پیگیری بخشی از مطالباتشان قصد برگزاری تجمعی آرام در برابر مجلس شورای اسلامی را داشتند که نیروی انتظامی مانع از انجام آن شد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری کار ایران، تعدادی از فرهنگیان پس از برخورد نیروی انتظامی محل را ترک کردند و به گفته محمد رضاخواه، عضو کانون صنفی معلمان عده‌ای هم بازداشت شدند.

در همین زمینه محمدرضا یوسفی، مدیرکل سیاسی استانداری تهران به خبرگزاری فارس، نزدیک به نهادهای امنیتی گفته که کانون صنفی معلمان برای برگزاری تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی هیچگونه مجوزی از استانداری تهران دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی مطهری، نماینده تهران در مجلس در جمع خبرنگاران با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی گفته که هر تجمعی که منجر به آشوب، بی‌نظمی و تخریب نشود، باید آزاد باشد.

او همچنین افزوده است: «ضروری و معقول نیست که نسبت به این تجمع‌ها، به خصوص فرهنگیان حساسیت زیادی نشان داده شود. حداکثر این است که می‌آیند و حرفشان را می‌زنند و می‌روند.»

مطهری درباره افراد دستگیر شده گفته که از "اتهام این افراد" خبر ندارد، اما تاکید کرده که اگر "صرفا تجمع اظهار نظر باشد کار درستی نیست".

شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهنگيان ابتدای هفته در بيانيه‌ای از برگزاری این تجمع خبر داده بود و یادآور شده بود که تجمع کنندکان خواستار آزادی فعلان صنفی حقوق معلمان خواهند شد. محمد رضاخواه، عضو کانون صنفی معلمان هم گفته بود که برگزاری تجمع فرهنگیان در برابر مجلس از دو هفته قبل برنا‌مه‌ریزی شده بوده و عده‌ای از فرهنگیان از شهرهای همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه و مشهد به تهران آمده بودند.

در بیانیه شورای مرکزی تشکل‌های صنفی فرهنگیان تاکید شده بود که در صورت آزادی اسماعيل عبدی‌ تا زمان برگزاری تجمع، این مراسم لغو خواهد شد. عبدی دبير کل صنفی معلمان ايران است.

اسماعيل عبدی،‌ علی اکبر باغانی،‌ رسول بداقی،‌ محمود قنبری و عليرضا هاشمی از جمله فعالان حقوق صنفی فرهنگیان هستند که هم اینک زندانی هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اتفاق شگفت انگیز در رتبه پنج و شش کنکور سراسری



به گزارش پارسینه ، نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور اعلام شد تا داوطلبان ورود به دانشگاه بخشی از استرس خود را پشت سر بگذارند و منتظر انتخاب رشته باشند.البته نتایج اولیه ابتدا برای نفرات برتر اعلام شد همانند سال های گذشته و روز بعد سایر داوطلبان می توانند نتایج اولیه زحمات خود را به دست آورند.

امسال گروه آزمایشی تجربی شگفتی جالبی رقم زد چرا که پذیرای دوبرادر دوقلو در رتبه های پنجم و ششم خود بود.به همین بهانه با عرفان طاهری فرد، نفر ششم کنکور تجربی و برادر احسان طاهری فرد، نفر پنجم کنکور تجربی، گفتگوی کوتاهی ترتیب دادیم.

عرفان طاهری فرد برادر بزرگتر احسان گفت: همه درس های کنکور را من و برادر با هم می خواندیم و نکات مختلف را به یکدیگر انتقال می دادیم و سوادمان هم در یک سطح بود.

نفر ششم کنکور سراسری کشور، با تاکید بر اختلاف درصد تست های وی با برادرش متفاوت بود، خاطر نشان کرد: انشاالله نتایج که برسد می بینید که درصد های من و برادرم کاملا با هم متفاوت بود اما با خواست خدا این رتبه پشت سر هم رقم خورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می کردید که بتوانید در کنار هم رتبه تک رقمی بیاورید یا خیر، پاسخ داد: من و برادرم انتظار داشتیم که رتبه مان زیر بیست شود اما دقیقا پیش بینی نکرده بودیم چه رتبه ای می آوریم.

طاهری فرد با تاکید بر اینکه عوامل زیادی در موفقیتشان دخیل بودف خاطرنشان کرد: ما با فضل خدا و برنامه ریزی ای که با برادرم در کنار هم داشتیم و همچنین حمایت خانواده توانستیم به این رتبه برسیم.

این جوان برتر کنکور سراسری سال 94 در ادامه گفت: من و برادرم در روز بیش از ده ساعت در کنار هم درس می خواندیم و برای تک تک دقایق روبرویمان باهم برنامه ریزی داشتیم.البته در روزهای مختلف این ساعت متغیر بود اما به صورت میانگین حداقل در 24 ساعت 10 ساعت مفید به درس می پرداختیم.

طاهری فرد با تاکید بر اینکه قطعا در داخل کشور به ادامه تحصیل می پردازد، بیان داشت: اصلا به خارج از کشور فکر نمی کنم و علاقه مندم در ایران به ادامه تحصیل بپردازم.

وی با اشاره به ایام نوروز سال جاری، گفت: در این ایام بسیاری از افراد تاکید می کردند که من استراحت کنم اما پاسخ من این بود که برای رسیدن به هدفم یک ساعت هم استراحت نمی کنم.اما بعدها دوساعت استراحت کردم که آن دو ساعت از خوابم زده شد.یعنی دو ساعت از خو ابم کم کردم تا استراحت کنم. وبرای درس خواندنم اصلا کم نگذاشتم.

نفر ششم کنکور سراسری رشته تجربی در پایان و در پاسخ به این پرسش که اعتماد به نفس وی بیشتر است یا برادرش، گفت: پاسخ به این پرسش بسیار دشوار است چرا که هم من و هم برادرم در نتیجه گیری هم در نزدیک ترین حالت ممکن به هم قرار داریم و عملا مشخص نیست که اعتماد به نفس من بیشتر است و یا برادرم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دانشگاه کردستان برای اولین بار در رشته زبان کردی دانشجو می‌پذیرد


مسئولان دانشگاه کردستان از راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در این دانشگاه و پذیرش دانشجو در این رشته برای سال تحصیلی آتی خبر داده‌اند.

به گفته بختیار سجادی، رئیس شورای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان، تدریس این رشته با پذیرش ۴۰ دانشجوی روزانه از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز می‌شود.

آقای سجادی به سایت کردپرس گفت این رشته با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده و در مقطع کارشناسی در قالب ۱۳۶ واحد درسی ارائه خواهد شد.

رشته زبان و ادبیات کردی برای اولین بار در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ در کنار زبان و ادبیات عربی و فارسی قرار گرفته است.


دروس اصلی رشته زبان و ادبیات کردی
بختیار سجادی، رئیس شورای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان: در این رشته ۹ درس پایه‌ای مانند دستور زبان کردی، آواشناسی و واج‌شناسی، پیشینه زبان کردی، لهجه‌شناسی، مرجع شناسی و ۳۰ درس اصلی مانند متون ادبی نظم و نثر کلاسیک و معاصر، ادبیات شفاهی و فولکلور، ادبیات تطبیقی، تاثیر قرآن در ادبیات کردی و ۱۴ درس تخصصی مانند تاریخ ۱ تا ۴ ادبیات کردی، سبک‌های ادبی در ادبیات کردی، نقد ادبی در ادبیات کردی و ادبیات داستانی در ادبیات کردی ارائه می‌شود.

خبر راه‌اندازی این رشته در صفحه فیس‌بوک منسوب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم منتشر شده است.

آقای روحانی فردا یکشنبه، چهارم مرداد، در بیستمین سفر استانی خود برای اولین بار به استان کردستان سفر می‌کند. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین درصد آرا را در استان کردستان کسب کرد.

اوایل سال جاری خورشیدی فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان از راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی "در سایه دولت تدبیر و امید" خبر داده بود اما جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده بود.

پیش از این درخواست‌هایی برای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی مطرح شده بود، اما این درخواست‌ها همواره مورد مخالفت قرار گرفته بود.

آموزش زبان مادری و آموزش به زبان مادری از جمله مسائل مورد اختلاف در سال‌های اخیر بوده است. گروهی آموزش به زبان مادری را حق طبیعی افراد می‌دانند ولی در مقابل، مخالفان معتقدند که این مسئله هویت ملی را به خطر می‌اندازد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 7 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین » 
علم و دانش

اخبار علم و آموزش در ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA