انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مناسبتها
  

بیست و پنجم خرداد ماه روز ملی گل و گیاه گرامی باد


زن

Princess
 
روز ملی گل و گیاه



۲۵ خرداد ماه ، روز ملی «گل» در كشور نامگذاری شده است.روزگاری نه چندان دور، گل و گلدان ها در حیاط خانه جایی امن برای زیستن داشتند و حتی در حافظه زیستی خود روزهایی را به یاد نمی آوردند که بدینسان بی اهمیت شوند و گل های مصنوعی ، پلاستیکی، چینی و ... مأمن امن آنها را بدزد.

روزگاری، پیش از آنکه سرگرمی و دل مشغولی پدران ما تلویزیون شود، زندگی همه آنها به گل و گلدان های شمعدانی گره خورده بود و آب دادن و حفاظت و چیدن برگ های زرد، روزهای خوش و ناخوش آنها بود.دهان گود گلدان را خاک کردن ، قلمه زدن و دیدن ریشه دوانی و قوت گرفتن ساقه ها و انتظار نشستن برای بهار و فصل روییدن گل و بعد از ظهر تلخ پایان عمر گل را دیدن ، بخشی از زندگی آرام پدران ما بود، و این رسمی بود که به ما منتقل نشد!
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
گل در نگاه نخست



ارتباط با طبيعت و لذت بردن از مناظر زيباى طبيعى، راهى ساده، ولى مهم، جهت كسب آرامش و تلطيف روح و روان آدمى است. كاشتن گل و گياه و يا دريافت هدايايى مانند گل می ‏تواند بيش از هر چيز شادى و طراوت را به انسان هديه دهد. پژوهش‏ها نشان می ‏دهد خريدن گل، كاشتن گل و گياه و به طور كلى نگاه كردن به گل، باعث برانگيخته شدن احساس شادى، آرامش و طراوت، مثبت‏ انديشى و دورى از غم و اندوه می‏ شود.

انديشه‏ ورى گفته است: «نكته جالب ‏توجه درباره نقش گل در سلامت روحى و روانى افراد آن است كه فرد، با تماشا كردن به گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زيباى آن مى‏تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغيير داده و به حالت طبيعى باز گرداند؛ در واقع گل عاملى جهت تعديل رفتار در طول شبانه‏روز است و هر بار نگاه كردن به گل، عاملى براى ايجاد يك اتصال عصبى مثبت در مغز است».

آيا می دانيد كه سرانه مصرف گل در ايران كمتر از ۱۰ شاخه است؛ در صورتى كه اين رقم در هلند به ۱۵۰ شاخه مى‏رسد؟ در سال ۸۴ ، در مجموع حدود ۱۵ ميليارد شاخه گل بريده، ۱۲۰ ميليون گياه گلدان و ۸۰۰ ميليون گياه بوته‏اى توليد شده است كه در مقايسه با مساحت ۴۵۰۰ هكتارى سطح زير كشت گل‏ها و گياهان زينتى، رقم بسيار كمى است. اين امر، نشانه آن است كه مسئولين، بايد توجه بيشترى به اين امر داشته باشند. پس رواست كه تنها به روز ۲۵ خرداد بسنده نكنيم و همه روزهامان، روز گل و گياه باشد.



اکوسیستم بر اساس تعادل است؛ تعادلی بین جانور و گیاه. بر اساس طبقه بندی ها، انسان ها هم جزئی از جانواران هستند و چه تعادل نامبارکی بین این جانوار و گیاهان شکل گرفته است.
حضور گل و گیاه در فضای مسکونی بستر بسیار مناسبی برای آرامش روح و روان انسان ایجاد می کند و همه روان شناسان به تاثیر روانی گل بر انسان تاکید کرده اند.

تصور کنید اگر در شهرمان گل و گیاهی وجود نداشت، قطعا شهر و ساکنان آن هر دم مرگ را به چشم می دیدند. شهر به عنوان یک موجود زنده نیز به تناسب و تعادل نیاز دارد. کاهش حجم گل و گیاه در شهر به تعادل اکوسیستم شهری آسیب می زند، همان طور که بسیاری از پرندگان از تهران گریخته اند یا فقط در ساعاتی خاص دیده می شوند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
اقتصاد و گل و گياه



وقتى شما براى زيبايى خانه، گل و گلدان می‏خريد، افزون بر زيبايى خانه، معامله‏اى اقتصادى انجام داده‏ ايد و مبلغى را در چرخه اقتصاد كشور انداخته‏ ايد.

می‏توان با پرورش دادن گل‏هاى زيبا، آنها را به خارج از كشور صادر كرد. اين كار به اقتصاد جامعه هم كمك می‏كند. با افزايش اشتغال در جامعه و به راه افتادن چرخه اقتصادى و در واقع رونق اقتصادى، از دغدغه‏ هاى معيشتى مردم هم كاسته خواهد شد.

امروز روز گل است و کوتاه چون عمر گل. امروز را از دست ندهید و فضای خانه و محل کار خود را با گیاهان تلطیف کنید. به اطراف خود نگاه کنید و همه گل های مصنوعی خود را دور بریزید و گلهای طبیعی را جایگزین کنید.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

 
خرداد ماه و محیط زیست



خرداد برای دوستداران محیط زیست رنگی متفاوت دارد.

روز ملی گل و گیاه گرامی باد
SH.M
     
  
مرد

 
فلسفه حذف روز ملی گل از تقویم چه بود ؟
این روزها مناسبت های بسیاری از تقویم رسمی کشور حذف شده است که می توان از آن جمله روز زمین پاک، محیط بان، روز ملی گل و... را برشمرد؛ اما سؤال اینجا است که چرا با وجود نداشتن هیچ بار مالی و یا تبعات منفی، این مناسبت ها یکی پس از دیگری حذف می شوند یا چرا نباید گل جایگاهی در تقویم داشته باشد .

علی رغم اینکه روز ملی گل به عنوان یک سنبل در تاریخ وجود داشت که هزینه ای نیز متوجه دولت و یا هیچ کدام از ارگان ها نمی کرد، لذا حذف آن گرچه از سوی تولیدکنندگان گل با اعتراض های بسیاری همراه بوده، اما تاکنون برای ثبت مجدد آن راه به جایی نبرده است .

از سال ۸۴ با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی، دفتر گل و گیاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۵ خردادماه به عنوان روز ملی گل در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد .
اما پس از پنج سال با حذف این روز ملی از تقویم، سؤال های بی جوابی در ذهن فعالان این عرصه شکل گرفته است .
گفته می شود حذف این روز از تقویم ها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اینکه بار مالی و یا تبعاتی را برای دولت به همراه نداشته است، بدون هیچ توجیه و یا ذکر دلیلی صورت گرفته که علی رغم این اقدام باز هم فعالان صنعت گل و گیاه کشور ۲۵ خرداد هر سال را جشن گرفته و با گرد هم آمدن به چالش ها و دغدغه های خود می پردازند .
به گفته برخی تولیدکنندگان گل، صادرات گل و گیاه در پنج سالی که روز ملی گل توانسته بود جایگاهی را در تقویم داشته باشد، ۱۰ برابر و تنوع و کیفیت تولید نیز بالا رفته بود .
غنچه های دست داریوش، قدیمی ترین سند پیشینه دسته گل در ایران
یونانی ها نخستین ملتی بودند که برای گل های مختلف معاونی مشخصی را تعریف و در زندگی خصوصی و اجتماعی خود از آن بهره بردند که پس از آنها، بومی ها از این شیوه استقبال کردند و مردم سایر نقاط جهان نیز کم و بیش آن را پذیرفتند .
در ایران نیز کاربردهای مختلفی برای گل وجود دارد و هر گل به عنوان نوعی نماد و نشان مشخص برای ابراز علاقه به طرف مقابل، جشن ها و میهمانی ها، تبریک به عروس و داماد، عیادت بیمار، تبریک قدم نورسیده و... مورد استفاده قرار می گیرد .
قدیمی ترین سند در رابطه با پیشینه و دسته گل در کشور به گل و غنچه های دست داریوش در سنگ نگاره های تخت جمشید است که بیشتر از دوهزار و پانصد سال قدمت دارد .
بنا بر نظر تحلیل گران تاریخ، این نقوش، مراسم برپایی جشن نوروز و به گمان برخی، جشن تولد و بر اساس اظهارنظرهای دیگری، مراسم تاج گذاری را به نمایش می گذارد. این نقوش گویایی از توجه و علاقه ایرانیان نسبت به گل و تقدیم دسته گل به عنوان هدیه است .
واکنش افراد در هنگام هدیه گرفتن گل
بر اساس تحقیقات به عمل آمده، افراد در هنگام هدیه گرفتن گل، رفتاری حاکی از ادب، احترام، تشکر، دوستی، صمیمیت و هیجان زدگی همراه با گفتاری متفاوت از خود نشان می دهند .
تمام این واکنش ها تنها در پنج ثانیه نخست گرفتن گل بروز می کند که این نشان دهنده تأثیر عمیق گل در وجود انسان ها است .
اکوسیستم بر اساس تعادلی میان جانور و گیاه برقرار است که بر اساس طبقه بندی ها، انسان نیز نوعی از جانواران هستند؛ اما چه تعادل نامبارکی میان این جانور و گیاهان شکل گرفته است .
صرف نظر از تأکید تمامی روان شناسان به تأثیر روانی گل بر روی انسان ها، حضور آن در فضای مسکونی بستر بسیار مناسبی برای آرامش روح و روان ایجاد می کند .

لاله، نیلوفر آبی، سروناز و گل محمدی، گل های ملی ایران
در حال حاضر حدود صد کشور جهان دارای گل ملی هستند که در برخی از کشورها مانند کانادا، آلمان و لبنان یک درخت به عنوان نماد ملی گیاهی کشور انتخاب می شود .
در برخی از کشورها، گیاهانی به عنوان گل ملی انتخاب شده اند که این گیاهان چندان قابل توجه نیستند .
گل رز از نظر کسوت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و در ۹ کشور آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ایران، رومانی، عراق، عربستان صعودی، مراکش و بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده است .
رتبه دوم به گل ارکیده تعلق دارد که در میان هفت کشور که بیشتر در آمریکای جنوبی قرار دارند، به عنوان گل ملی انتخاب شده است .
گل های لاله و یاس در رتبه های بعدی جای گرفته اند و چهار گل نیلوفر آبی، گل محمدی، سروناز و لاله از گل های ملی ایران هستند .
انتخاب یک گل به عنوان گل ملی، ارتباط عمیقی با ویژگی های یک کشور دارد که عواملی همچون کسرت انتشار، اختصاص رویش گیاه در نواحی یک کشور، تاریخ، اسطوره ها، مذهب و خصوصیات فرهنگی مردم کشور در این انتخاب دلالت دارند .
از گل های ملی که در روییدن آنها به صورت طبیعی تنها بر حوزه یک کشور به خصوص محدود شده است، می توان به گل زنگوله ای شیلی در شیلی، گل شکرپاره در آفریقای جنوبی، اقاقیای طلایی در استرالیا و سرخس نقره ای در زلاندنو اشاره کرد .
زعیم، قدیمی ترین گلخانه مدرن کشور با قدمتی ۷۵ ساله

قدیمی ترین گلخانه مدرن که قدمت ۷۵ ساله دارد، توسط مرحوم زعیم از کشور هلند وارد و احداث شد .
این گلخانه تاکنون نیز فعال است و از مدرن ترین گلخانه های کشور به حساب می آید .
رواج گل و گیاه در کشور به ویژه در طراحی فضای سبز از سه هزار سال پیش اهمیت بسیاری داشته و توسعه آن به عنوان یک حرفه، عمر ۸۵ ساله ای دارد که نخستین بار یک هلندی مقیم تهران با وارد کردن بذر گل از هلند، اقدام به پرورش گل در باغ خود و در واقع پرورش گل در کشور پرداخت .
هیچکس ...
هیچکس اینجا به تــღــو مانند نشد.
     
  
مرد

 
روز ملی گل و گیاه مبارک باد
همه محبت خود را به یکباره برای دوستت ظاهر مکن زیرا هر وقت اندک تغییری مشاهده کرد تو را دشمن می پندارد
     
  ویرایش شده توسط: mani51   
مرد

 
بیست و پنجم خرداد ماه روز ملی گل و گیاه گرامی باد
     
  
مرد

 
بیست و پنجم خرداد ماه روز ملی گل و گیاه گرامی باد
     
  
مرد


 
بیست و پنجم خرداد ماه روز ملی گل و گیاه گرامی باد
     
  
زن

 
بیست و پنجم خرداد ماه روز ملی گل و گیاه گرامی باد
     
  
مناسبتها

بیست و پنجم خرداد ماه روز ملی گل و گیاه گرامی باد


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.


 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA