انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 9 از 12:  « پیشین  1  ...  8  9  10  11  12  پسین »

Mummy | مومیایی


زن

 
کشف دو مومیایی در بلندترین قله مکزیک



مقام‌های مکزیکی از کشف دو جسد مومیایی در بلندترین قله این کشور خبر دادند که همدیگر را در آغوش گرفته‌اند.

گمان می‌رود این دو مومیایی همان دو کوهنوردی باشند که در کوه «پیکو د اریزابا» پس از از سقوط بهمن ناپدید شدند. این دو کوهنورد عضو یک گروه هفت نفره بودند که ۵۶ سال پیش به این قله صعود کرده بودند. از آن گروه چهار کوهنورد زنده مانند.

این دو جسد توسط یک گروه کوهنوردی که برای یافتن سرنخی از این کوهنوردان به محل رفته بود، پیدا شدند. این گروه امیدوار است که جسد سوم هم به زودی در همین منطقه پیدا شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسیسکو رودریگوئز یک عضو این گروه می‌گوید به نظر می‌رسد که این دو مومیایی همدیگر را در آغوش گرفته‌اند.

لوییز اسپینوزا یکی از چهار کوهنورد جان بدر برده با مشاهده تصاویر دو مومیایی با اطمینان تایید می‌کند که این اجساد متعلق به رفقایش هستند. وی ۲۰ سال در کوه در جستجوی بقایای دوستانش بود اما تلاشش ثمری نداشت.

اسپینوزا می‌گوید ۵۶ سال پیش ساعت ۳ صبح به دو گروه تقسیم شدند که از دو مسیر به قله برسند اما حوالی ظهر صدای مهیبی از سقوط بهمن شنیدند.

این کوهنورد کهنه‌کار هنوز به یاد می‌آورد که یکی از رفقایش ژاکت قرمز بر تن داشت. این اجساد در ارتفاع ۵ هزار و ۶۰۰ متری پیدا شد‌ه‌اند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
دسته بندی انواع مومیایی

▪ مومیایی های بیابانی
مومیایی های بیابانی به ان دسته از مومیایی ها می گویند که بر اثر گرمای زیاد و خشک بودن شدید محیط بیابان از دستبرد باکتری ها مصون مانند. این مومیایی معمولا کاملا دهیدراته شده اند و پوستشان مانند پوست دباغی شده است. اکثرا صورت ،فرورفته است و یا صورت، تبدیل به اسکلت شده. البته ذکر این نکته ضروری است که هرکس که در بیابان گم شد و مرد، مومیایی نمیشود بلکه در بیابان جانوران گوشتخوار و ازهمه مهمتر کرکسها ان را تا حد زیادی نابود میکنند.

▪ مومیایی های صحرایی
در مورد مومیایی های صحرایی می توان به مومیایی کشف شده در اهرام مصر هم اشاره کرد چون انها هم در بیابان قرار دارند البته در اطراف مقبره و در دره پادشاهان و دیگر جاهای اطراف هرم بقایای مومیایی های مصر باستان پیدا شده است. مورد دیگر از مومیایی ها صحرایی ( زیاد هم صحرایی نیستند) مومیایی های اینکا ها است. که قالبا در گور های دسته جمعی کشف شده اند. ویژگی بارز این سری از مومیایی ها این است که این مومیایی ها به صورت بقچه مانند دفن شده اند یعنی در حال جمع شده ( زانو در بغل و دستها در طرفین بدن یا حلقه در زانو) در پارچه ای پیچیده شده اند و سپس دفن گردید اند.

▪ مومیایی های معدنی
مومیایی های معدنی به مومیایی هایی گفته میشود که در معادن مختلف ( اکثرا نمک یافت شده اند ) کشف شده اند. به علت وجود نمک مومیایی کاملا از دسترس عوامل تخریب شده دور نگه داشته شده و سالم اند. نمونه اش همین مومیایی که در معادن نمک ایران پیدا شد. خیلی جالب بود . فکر کنم موهای زردی داشت . بعدا مثل اینکه بررسی کرده اند چوپانی یا شکارچی بوده است و هنگام ایستادن پای تپه نمکی رانش زمین اتفاق افتاده و وی در زیر نمکها مدفون شده.

▪ مومیایی های باتلاقی
مومیایی های باتلاقی هم نوع خاصی از مومیایی هستند که در باتلاق ها کشف شده اند و چون محیط باتلاق ها بدون اکسیژن است لذا این مومیایی ها هم کم و بیش سالمند.این مومیایی ها زیر رده مومیایی های طبیعی قرار می گیرند. معروف ترین این مومیایی ها مردی است که طناب اعدام بروی گردنش مشهود است این مومیایی در باتلاق های دانمارک کشف شد . زنی معروف به دوشیزه ویندیبی نیز در باطلاق ها آلمان غربی کشف شده بود که در حالی که چشمهایش بسته بود و از کمر نصف شده بود. ابن امر این فرضیه را قوت میبخشد که شاید باتلاق ها محل دفن قربانی خدایان یا زنان هرزه یا مردان جنایتکار بوده است .

▪ مومیایی یخی
مومیایی های یخی بر اثر قرار گرفتن در یخ و منجمد شدن و یا قرار گرفتن در آب و سپس یخ زدن در آب یا قرار گرفتن در یخچال های طبیعی ایجاد می شوند . بعبارتی دمای زیر صفر باعث قطع فعالیت باکتری های می شود و جسد را از تجزیه حفظ می کند. عمده مناطق کشف این مومیایی ها در یخچالهای واقع در رشته کوههای بلند مانند آلپ یا هیمالیا یا آند است. جسد ها به طور جالبی سالم مانده اند . پوست انها به تدریج ضخیم شده و حالت چرمی به خود می گیرند. البته در بین این مومیایی ها ، مومیایی های جانوارن چون مومیایی ماموت ها هم قرار می گیرند. در مورد مومیایی های یخی باید بگویم گاهی هم لازم نیست انها در یخ مدفون شوند.
بلکه قرار داشتن آنها در یک محیط سرد برای انجماد انها کافی است. نمونه ان مومیایی مشهور شاهزاده خانم اینکایی است . که در پرو کشف شد. از قرار معلوم کاهنان وی را به درون غار محل کشف وی برده بودند و به وی یک نوشیدنی سکرآور دادند تا وی به یک خواب ابدی رود. نمونه مومیایی یخی دیگر مومیایی نوزادی است که در یخ های پیدا شد این جسد انقدر سالم بود که دانشمندان از دست زدن به ان برای تعیین جنسیت خودداری کرده اند ( همراه با لباس کشف شد). بلکه تنها به بررسی سطحی و پرتونگاری کفایت کرده اند.

▪ مومیایی های مصری
مومیایی ها در حقیقت جانور یا انسانی هستند که مرده اند و بعد از گذشت سالها جسد انها از تخریب محافظت شده است. مومیای های می توانند بر اثر عوامل طبیعی چون یخ، گرما و هوای خشک ،محیط اشباع از نمک، باتلاق ها و محیط های بدون اکسیژن یا بر اثر دخالت انسانها چون مومیایی مصری از دسترس باکتری ها دور بمانند و حفظ شوند. مومیایی های مصری که معروف ترین مومیایی های موجود در جهان هستند بر اثر دخالت انسانها مومیایی شده اند و از ۳۵۰۰ سال پیش تاکنون از تخریب محافظت شده اند.اجساد در مصر قدیم در خانه هایی که به خانه مردگان مشهور بوده مومیایی می شدند.
عملیات مومیایی کردن تا ۷۰ روز طول می کشیده است و ۷۰ مرحله داشته است. در زیر برخی از مراحل به اختصار آورده شده است:
۱) در ابتدا قسمت بالای بینی (منخر) را می شکاندند و مغز را از انجا توسط چنکگ مخصوصی خارج می کردند و درون مغز را شستشو می دادند ۲) سپس احشا درونی را بوسیله شکافی که در پهلوی جسد ایجاد میکردند خارج می کردند ۳) جسد و احشا بعد از این مراحل ضدعفونی می شدند ۴) امعا و احشا شستشو و ضدعفونی و آبگیری می شدند ۵) به مدت ۴۰ روز جسد در اب نمک قرار می گرفت تا به صورت طبیعی آبگیری (دهیدراته) شود ۶) سپس از نمک خارج شده و نمک را می شستند ۷) دستها و پاها را بوسیله خاک رس یا شن قالب گیری و روکش می کردند ۸) جسد توط پارچه های کتانی خیسانده شده در صمغ درخت و خود صمغ درخت و دارچین و مواد معطر و محافظت کننده روکش می شد ۹) در آخر جسد توسط روغن محافظت می شد و درون پارچه کتانی که مساحتش کمتر از ۱۰۰۰ مترمربع نبود روکش می شد سپس جسد در تابوت سنگی فرعون قرار می گرفت.

البته امعاء و احشاء درون خمره هایی از جنس مرمر که سرهایی شبیه به حیوانات داشت قرار میگرفتند و آنها را در زیر تابوت بین پاهای مومیایی قرار می دادند. البته عملیات بالا تنها در مورد فرعون و اشراف اعمال می شد و در مورد فقرا و عوام اینگونه عمل نمی شد. بلکه مومیایی کردن انها ۲۰ روز یا حتی کمتر وقت می گرفت و بسیاری از مراحل حذف می شد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
مومیایی انسان در داخل یک مجسمهء چینایی کشف شد



بعد از آنکه یک مجسمهء راهب چینایی که در نمایشگاهء مشترک آثار تاریخی موزیم های هالند، آلمان، سویس و هنگری به نمایش گذاشته شده بود، ستی سکن (CT) و اندوسکوپی شد، دانشمندان با تعجب دریافتند که در داخل مجسمه، مومیایی یک انسان قرار دارد.
به گزارش رشد به نقل از آزادی، این مجسمه حدود هزار سال عمر دارد و برای هفت ماه در سالون نمایشات درنست موزیم (Drents Museum) در هالند قرار داشت، زمانیکه دانشمندان تصمیم گرفتند این مجسمه را بطور دقیق تر مورد آزمایش قرار داده، بیشتر در مورد مواد وشیوه ساختار آن اطلاع حاصل کنند، تصور نمی شد که در داخل این مجسمه مومیایی انسان را بیابند.
دانشمندان امیدوارند که با مطالعهء دی. ان. ای (DNA) این مجسمهء هزار ساله موفق شوند محل دقیق و منبع این مجسمه را در چین بیابند. مطالعات نشان می دهد که این مجسمه تا قرن چهاردهم میلادی بطور معمولی در یک معبد بودای در چین قرار داشت، در قرن چهاردهم بالای آن کار دوباره صورت گرفت و به شکل کنونی آن در آمد.
اینکه چگونه و چی وقت مومیایی یک انسان که به گمان اغلب جسد یک راهب بودایست در داخل آن قرا داده شده است؟... نکته ایست که دانشمندان جهان روی آن کار می کنند.
در داخل این مجسمه بر علاوهء مومیایی انسان، توته های پارچهء بافته شده و تعدادی از اوراق کاغذ قرار دارد که حاوی یاداشت های تاریخی است.
در حال حاضر این مجسمه در سالون نمایشات موزیم ملی تاریخ طبیعی هنگری در شهر بوداپست نمایش داده می شود و در ماه می سال جاری میلادی به شهر لوکزامبورگ منتقل خواهد شد.
مالک این مجسمه که یک هالندیست و بدون اطلاع از محتویات داخلی آن در سال 1996 میلادی مجسمه را به اروپا انتقال داده است می گوید که در نظردارد تا این مومیایی را به شکل طبیعی آن دوباره بازسازی کند.
آثار تاریخی افغانستان که سرشار از مجسمه های بودا و راهبان بودایست، تا هنوز هم بطور دقیق علمی مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است و از کجا که در داخل برخی از این مجسمه ها نیز مومیایی های نهان نباشد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
کشف مومیایی ۱۰۰۰ ساله یک سگ



این مومیایی ۱۰۰۰ ساله در مکزیک کشف و به نمایش گذاشته شد .




... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 
این مومیایی است یا موجود فضایی؟



همشهری آنلاین : یک محقق اهل پرو اعلام کرد که موفق به کشف یک اسکلت مومیایی شده که به گفته پزشکان متعلق به یک غیر انسان یا شاید یک بیگانه فضایی است .

در یک موزه خصوصی انسانی شناسی واقع در منطقه "آنداهویایلیلاس" در استان "کوئیسپیکانکی" در پرو، یک دانشمند علم انسان شناسی به نام "رناتو ریکولم داویلا" از کشف یک موجود مومیایی شده خبر داد که از ویژگی‌های انسانی برخوردار نیست.
این محقق توضیح داد که طول بدن این موجود 50 سانتیمتر بوده و دارای یک سر مثلثی شکل و حفره های چشم بسیار بزرگ است.
همچنین نرمه سر این مومیایی بسیار بازتر از آن چیزی است که بتوان گفت متعلق به یک کودک است، درحالی که ویژگی نرمه سر تنها در کودکان کمتر از یکسال دیده می‌شود. از سویی دیگر، این مومیایی دو دندان آسیای بسیار بزرگ دارد که تنها افراد بزرگسال می توانند مشابه آن را داشته باشند.

وی در یک مصاحبه رادیو تلویزیونی اظهار داشت: "این مومیایی ظاهر انسانی ندارد چراکه سر آن مثلثی شکل بوده و نسبت به بدنش بسیار بزرگ‌تر است. در ابتدا فکر می‌کردم که یک کودک را پیدا کرده‌ام اما پزشکان اسپانیایی و روسی که برای بررسی آن آمدند تائید کردند که این موجود واقعاً یک غیر انسان است."

وی افزود: "هرچند بررسی‌های این پزشکان سطحی بود اما آشکار است که این ویژگی‌ها با هیچ گروه نژادی در دنیا سازگار نیست."
به گزارش خبرگزاری مهر، باقیمانده‌های کره چشم راست به این دانشمندان کمک خواهد کرد که ژنتیک DNA این موجود را شناسایی و تعیین کنند که آیا این مومیایی متعلق به یک انسان است یا خیر.

توضیح دیگری که می‌توان برای این کشف عجیب ارائه کرد این است که این جمجمه به عنوان بخشی از یک آئین قبیله‌ای، بدشکل شده باشد.
درحقیقت قبیله‌ای، 9 هزار سال قبل در کوه‌های آند پرو می‌زیسته‌اند که از روش تغییر شکل استخوان پس سری به شکل مثلثی کشیده، استفاده می‌کرده‌اند.
این قبیله برای دست یافتن به این قالب جمجمه، سر نوزاد که را بسیار نرم است در یک پارچه کتانی سفت می‌بستند. در مواردی که فشردگی جمجمه بالا بود سر در میان دو تکه چوب قرار می‌گرفت. این کتان یک ماه پس از تولد به سر نوزاد بسته می‌شد و برای شکل گرفتن جمجمه حداقل شش ماه باقی می‌ماند.

به گفته محققان، نتایج نهایی آزمایشات DNA این مومیایی تعیین می‌کند که آیا ما در دنیا تنها هستیم و یا بیگانگان فضایی از هزاران سال پیش در زمین تردد داشته‌اند.

این خبر در شرایطی اعلام شد که هفته گذشته کاخ سفید سرانجام در پاسخ اعتراض 5 هزار آمریکایی که از دولت این کشور خواستند تا واقعیت را درباره وجود یوفوها اعلام کند، اظهار داشت که بیگانگان وجود ندارند.

به گفته کاخ سفید، دولت آمریکا تاکنون هیچ سندی دال بر اینکه خارج از سیاره ما حیات وجود دارد و یا اینکه یک حضور فرازمینی با ما تماس گرفته و یا با نژاد بشر ملاقات کرده باشد نیافته است. همچنین هیچ اطلاعات قابل قبولی به عنوان شاهد و یا دلیلی برای وجود آنها در دست ندارد و در واقع بیگانگان تاکنون خود را از آگاهی بشر پنهان کرده‌اند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
قدیمی ترین مومیایی جهان



این مومیایی که در زمان کشف در یک کیسه چرمی قرار داشت، در سال 2011 در زمان خشک کردن یک مرداب در منطقه «کولگا مونا» ایرلند کشف شد و همانند مومیایی «توتنخامون» به یک مرد جوان تعلق دارد.

به گزارش جمهوریت قدیمی‌ترین مومیایی جهان دو سال پس از کشف در کف مردابی در ایرلند، پس از انجام آزمایشات قدمت 4000 سال برای آن اعلام شد.

به گزارش هریتیج‌کی،‌ این مومیایی که در زمان کشف در یک کیسه چرمی قرار داشت، در سال 2011 در زمان خشک کردن یک مرداب در منطقه «کولگا مونا» ایرلند کشف شد و همانند مومیایی «توتنخامون» به یک مرد جوان تعلق دارد.

محققان پس از کشف این مومیایی و انجام آزمایش‌های فراوان از جمله آزمایش رادیو کربن‌، قدمت این اثر تاریخی منحصر به‌فرد را حدود 4000 ساله برآورد کردند که با این حساب حدود 700 ساله قدیمی‌تر از مومیایی "توتنخامون"، مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان است و می‌توان آن را قدیمی‌ترین مومیایی اروپا لقب داد.

محققان موزه ملی ایرلند که قرار است قدیمی‌ترین مومیایی جهان در آینده نزدیک در آن به نمایش درآید، براین باورند که این مرد در عصر برنز می‌زیسته و پس از مرگ در یک تابوت چوبی قرار داده شده است که طی هزاران سال به تدریج از بین رفته است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
ابزار خالی کردن مغز جمجمه مومیایی‌ها چه بود ؟



دانشمندان با انجام سی تی اسکن از یک مومیایی مصری باستانی دریافتند که یک ابزار برداشتن مغز سهواً در جمجمه یک مومیایی مونث که سن آن به 2400 سال پیش باز می‌گردد، جا مانده است
به گزارش خبرگزاری مهر، ابزار برداشتن مغز، یکی از وسائل مومیایی کردن مصری‌ها بود که حدود 3500 سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت و در دوره‌های بعد از آن همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شناسایی ابزارهای باستانی که برای بیرون آوردن مغز مورد استفاده قرار می‌گرفت دشوار بود و محققان اشاره کرده‌اند که این دومین باری است که آنها در داخل جمجمه یک مومیایی چنین ابزاری را شناسایی می‌کنند.

این ابزار بین استخوان آهیانه و قسمت پشت جمجمه قرارگرفته بود و با صمغ پر شده بود.

محققان یک آندوسکوپ باریک (لوله باریکی که برای مشاهده داخل بدن استفاده می‌شود) را به داخل سر مومیایی فرو بردند تا این شی را شناسایی کرده و در نهایت آن را از صمغی که به آن چسبیده بود، جدا کنند.

دکتر میسلاو کاوکا از دانشگاه بیمارستان دابراوا در زاگرب کرواسی اظهار داشت: ما این ابزار خارج کردن مغز را با یک گیره از طریق آندوسکوپ جدا کردیم و آن را از جمجمه بیرون آوردیم.



این ابزار، شی هشت سانتیمتری بود که برای شل کردن مغز و خارج کردن آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.
محققان به طور قطع اعتقاد دارند که از این ابزار برای بیرون آوردن مغز مومیایی استفاده می‌شده است.

این ابزار از طریق یک حفره در استخوان غربالى نزدیک بینی وارد جمجمه می‌شده است. قسمتهایی از مغز اطراف این ابزار می‌پیچیده و بیرون می‌آمد و بخش‌های دیگر به حالت شل و یا مایع درمی‌آمده است.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
شبیه‌سازی صورت مومیایی‌ها



مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مصریان باستان نه تنها مجسمه‌سازان چیره‌دست و معمارانی ماهر بوده اند،‌بلکه در نقاشی کشیدن نیز بسیار توانا بوده‌اند.
این مطالعه بر روی نقاشی‌های پرتره به‌جا مانده از مومیایی‌ها نشان‌دهنده نبوغ هنرمندان قرن اول پس از میلاد در مصر است، حتی اگر تلاش کرده باشند با کمی بزرگنمایی هنر خود را زیباتر جلوه دهند.

باب بریر محقق مصرشناس دانشگاه لانگ‌آیلند با استفاده از CT اسکن نقاشی‌ها، مدلی فیزیکی از جمجمه مومیایی‌ها را به وجود آورد و این مدل‌های سه‌بعدی را برای شبیه‌سازی صورت مومیایی‌ها به متخصصان تشخیص هویت سپرد.
شبیه‌سازی صورت هر مومیایی با استفاده از این مدلها کاری پرزحمت بوده و شبیه‌سازی هر صورت به چندین روز زمان نیاز داشت، اما نتیجه این تحقیق موفقیت‌آمیز بود،‌از این رو محققان قصد دارند مومیایی‌های بیشتری را مورد مطالعه قرار دهند.
با‌این‌همه مشکل اینجاست که با وجود‌اینکه بیش از هزار پرتره مومیایی کشف شده است،‌کمتر از 100 پرتره به خود مومیایی وصل است. همچنین در برخی از تصاویر بینی‌ یا چانه برای خوشایند مالک اثر کوچکتر و منظم‌تر کشیده شده‌اند. میزان این تغییرات به اندازه‌ای بود که بریر در ابتدا تصور کرد مدل‌هایی نهایی را به پرتره‌ها اشتباه ربط داده‌است.
به گفته وی در زمان مومیایی کردن این افراد، به ویژه زمانی که چند نفر با هم مومیایی شده‌اند،‌احتمال بروز اشتباه و جا‌به‌جا شدن نقاشی‌ها وجود داشته است. اما بررسی نزدیک‌تر محققان متوجه شباهت‌های کافی شدند که نشان می‌دادند تصویر به مومیایی مورد نظر آنها تعلق داشته‌است.

بر اساس گزارش میل آنلاین، دانشمندان در نهایت شگفتی دریافتند مدل‌های ساخته شده از صورت مومیایی‌ها شباهت بسیار زیادی به پرتره‌های به جا مانده از آنها دارد. محققان با انجام این مطالعه دلیل کشیده شدن این پرتره‌ها را روشن کردند و این مطالعه روند تغییر مسیر هنر نمادین به هنر واقع‌گرایانه را پس از فتح مصر توسط رومی‌ها در قرن 30 قبل از میلاد به خوبی نمایان کرده‌است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گربه مومیایی در چمدان مرد مسافر

جام جم آنلاين : يك مرد استراليايي در حالي كه قصد داشت يك گربه موميايي شده 2000 ساله را از مصر خارج كند، در فرودگاه قاهره دستگير شد.در چمدان اين مرد، گربه موميايي و چند عتيقه ديگر كشف شد.



به گزارش خبرگزاري فرانسه از سيدني، ‌وزارت امور خارجه استراليا تاييد كرد اين مرد 61 ساله در قاهره دستگير و زنداني شده است.
سخنگوي وزارت خارجه استراليا به خبرگزاري فرانسه گفت: رسانه‌ها گزارش داده‌اند كه مرد 61 ساله با چمدان عتيقه‌ها دستگير شده است.

مرد دستگير شده يك معلم است و در چمدانش گربه موميايي و 19 مجسمه گلي الهه‌هاي مصر باستان حمل مي‌كرد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
کشف سی مومیایی جدید در مصر

همشهری آنلاین : سی مومایی جدید در فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در صغره قاهره در مصر کشف شد.
به گزارش آسوشیتدپرس این مومیایی‌ها از مقبره‌ای 2600 ساله که به تازگی کشف شده است بیرون آورده شده‌اند. زاهی هواس باستان‌شناس سرشناس مصری در این باره گفت: این مقبره در انتهای یک دالان 11 متری قرار دارد.

هواس این کشف را "انباری از مومیایی‌ها" توصیف کرده که قدمت آن‌ها به سال 640 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد؛ زمانی که آخرین سلسله مستقل مصری در این کشور حکومت داشت. پس از این سلسله نیروهای خارجی که اولین آن‌ها پارس‌ها بودند به مصر یورش بردند و حکومت خود را در این کشور راه انداختند.

این مقبره در محوطه‌ای باستانی قرار دارد که قدمت آن به 4300 سال پیش باز می‌گردد. دانشمندان قرار است با انجام تحقیقاتی هویت مومیایی‌ها را مشخص کنند و به این پرسش پاسخ دهند که چرا این تعداد مومیایی در یک اتاق و یک‌جا قرار داده شده‌اند. بر روی یکی از تابوت‌ها نام بادی ان هوری حک شده است.

این تابوت‌ها در دخمه‌هایی که درون صخره‌ها ایجاد شده‌اند قرار داشتند. یکی از کاوش‌گران این گروه باستان‌شناسی در باره این کشف اعلام کرده این که تابوت مومیایی‌ها درون دخمه‌ها قرار گرفته است سوال بزرگی است که باید به آن پاسخ داده شود. این باستان‌شناس گفته است که دخمه‌های در سلسله‌های اولیه مصر باستان وجود داشته‌اند و این که چرا در این سلسله که یکی از آخرین‌ها سلسله‌های مصر باستان به شمار می‌رود دخمه مورد استفاده بوده است سوالی اساسی است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 9 از 12:  « پیشین  1  ...  8  9  10  11  12  پسین » 
علم و دانش

Mummy | مومیایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA