انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 51 از 55:  « پیشین  1  ...  50  51  52  53  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
Scalevo، صندلی چرخ دار الکتریکی با قابلیت عبور از پله‌ها

استفاده از زنجیر در صندلی‌های چرخ‌دار پیش‌تر توسط مهندسان برای حرکت در مسیرهای ناهموار مورد استفاده قرار گرفته است، اما پس از ورود به مسیرهای هموار، استفاده از چرخ توجیح بیشتری دارد؛ از این‌رو گروهی از دانشجویان در دانشگاه زوریخ با ترکیب این دو فناوری، صندلی‌های چرخ‌دار با قابلیت حرکت روی پله را طراحی کرده‌اند.



دانشجویان در دانشگاه زوریخ، صندلی چرخ‌دار الکتریکی را طراحی کرده‌اند که قابلیت حرکت روی صطوح ناهموار، پله‌ها و سطوح صاف را با استفاده از زنجیر و چرخ به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صندلی چرخ‌دار تفاوت دیگری نیز با نمونه‌های معمول دارد و آن استفاده از دو چرخ است. با توجه به اینکه این صندلی چرخ‌دار الکتریکی است، حفظ تعادل روی دو چرخ نیز توسط سیستم الکترونیکی آن مدیریت می‌شود. استفاده از دو چرخ سرعت بیشتر در حرکت و مانورپذیری بالا را برای این محصول به ارمغان آورده است.
زمانی که صندلی چرخ‌دار به مسیرهای نظیر پله می‌رسد، دو نوار زنجیری آن وارد مدار شده و علاوه بر آن پیستون‌های تعبیه شده برای تنظیم زاویه‌ی محل نشستن کاربر، پشت و جلوی محل نشستن را تنظیم می‌کنند تا کاربر به سمت جلو یا عقب سر نخورده و راحتی وی تامین شود.
دانشجویان مکانیک و مهندسی برق در دانشگاه زوریخ در حال حاضر نمونه‌ی آزمایشی محصول خود را تولید کرده‌اند و درصدد شرکت دادن این صندلی چرخ‌دار در مسابقات سال آینده‌ی ورزشکاران معلول هستند. هنوز مشخص نیست که این دانشجویان برنامه‌ای برای فروش تجاری محصول خود دارند یا خیر.
شاید شما نیز با دیدن این صندلی چرخ‌دار به این نتیجه رسیده‌اید که کشورمان یکی از بهترین مکان‌ها برای عرضه‌ی چنین محصولی است، چراکه در اغلب شهرهای کشورمان، سهولت رفت و آمد برای افرادی که از لحاظ جسمی ناتوان هستند، کمتر در نظر گرفته شده یا اصلا در نظر گرفته نمی‌شود. حتی در برخی موارد، گذر از معابر شهری کار هر کسی نیست و به ورزیدگی خاصی نیاز دارد!


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سامسونگ پشت کامیون‌ها را به نمایشگرهای غول‌پیکر مجهز می‌کند

شاید با خواندن تیتر مطلب تصور کنید قرار است سامسونگ یک بار دیگر هزینه زیادی را صرف تبلیغات محصولات خود کند و با نصب نمایشگرهای بزرگ پشت کامیون‌ها به سراغ روشی جدید از تبلیغات برود. ولی درواقع هدف سامسونگ چیز دیگری است.



ایده نصب نمایشگرهای غول‌پیکر در پشت کامیون‌ها توسط سامسونگ با توجه به پیشنیه‌ی این کمپانی، در نگاه اول یک طرح بازاری و تبلیغاتی که جنبه سرگرمی دارد به‌نظر می‌رسد تا رانندگان با تماشای تبلیغات تلویزیونی روی این نمایشگرهای بزرگ هنگام رانندگی، استرس کمتری داشته باشند و زمان سریع‌تر برایشان بگذرد. گرچه به نظر می‌رسد ایده‌ خیلی بدی هم نیست.
ولی نکته اینجاست که هدف این غول کره‌ای کاملاً متفاوت است. تمرکز اصلی سامسونگ روی بهبود ایمنی جاده‌ها به ویژه‌ در مسیرهای غیر اتوبانی و دو طرفه است که سبقت‌های ناگهانی زیاد که ناشی از تصمیم‌گیری ضعیف رانندگان است، سالیانه سرنشینان خودروهای زیادی را به کام مرگ می‌کشد.
در این فناوری از دوربین‌های بی‌سیمی استفاده می‌شود که در قسمت جلوی کامیون نصب می‌شوند و تصویر زنده جلو را بر روی 4 نمایشگر بزرگ سامسونگ که پشت کامیون تعبیه شده‌اند، نمایش می‌دهند. نحوه نصب این نمایشگرها به گونه‌ای است که راننده‌ی پشتی خیلی راحت می‌تواند تمامی نمای جلو را ببیند و با این سیستم اطلاعاتی، موقع سبقت گرفتن تصمیم درستی را اتخاذ کند.
این کمپانی کره‌ای همچنین تأکید کرده است که فناوری آنها می‌تواند باعث کاهش خطر تصادفات ناشی از ترمزهای ناگهانی یا حرکات ناگهانی خودروهای جلویی شود. این کامیون‌های به اصطلاح Saftey Truck (کامیون ایمنی) فعلاً به عنوان یک طرح مفهومی مطرح هستند؛ ولی به نظر می‌رسد تا تبدیل‌شدن این فناوری به واقعیت، زمان زیادی باقی نمانده باشد. در واقع، به نظر می‌رسد سامسونگ درباره‌ی پیاده‌سازی این سیستم خیلی جدی است و فاش کرده که در حال حاضر با چند سازمان مرتبط برای انجام تست‌های موردنیاز همکاری می‌کند تا بتواند تأییدیه‌ی ایمنی دولتی را اخذ کند.
البته موضوع ایمنی جاده‌ها با معرفی خودروهای بدون راننده و فناوری خودرو به خودرو که به نظر می‌رسد باید به زودی در خودرهای سواری و کامیون‌ها شاهد آن باشیم، با جدیت دنبال می‌شود؛ ولی در حال حاضر سامسونگ نشان داده است که چگونه فناوری‌ انحصاری آنها می‌تواند جاده‌های جهان را بیش از پیش ایمن‌تر کند.
ویدیوی زیر مربوط به کشور آرژانتین است که به طور متوسط در هر یک ساعت چند نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بیشتر این تصادفات مربوط به سبقت‌های غیر مجاز یا انحراف به چپ ناگهانی است. البته شاید سامسونگ از آمار تصادفات جاده‌ای ایران خبر نداشته باشد!


دانلود ویدیو

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
MoDe:Flex، دوچرخه‌ی الکتریکی مفهومی فورد

فورد مصرانه در پی تولید دوچرخه‌های الکتریکی و ترکیب آن با خودروها است. در پی تحقق این امر، نمونه‌ی مفهومی دیگری را که در مرکز تحقیقات و نوآوری خود در پالو آلتو قرار دارد، معرفی کرده است. دوچرخه‌ی الکتریکی مفهومی جدید فورد، MoDe:Flex نام دارد که با یک اپلیکیشن برای ساعت‌های هوشمند همراه شده است.



فورد همچون سایر دوچرخه‌های الکتریکی خود، نمونه‌ی مفهومی جدید را نیز در مرکز طراحی و نوآوری پالو آلتو توسعه داده است. این دوچرخه از طریق نیروی الکتریکی نیز پشتیبانی می‌شود و با استفاده از اپلیکیشن عرضه شده به همراه آن، می‌توان سفرهای خود را با ترکیبی از دوچرخه، خودرو و قطار انجام داد. دوچرخه‌ی جدید تولید شده توسط فورد بیشتر با در نظر گرفتن دارندگان خودروهای شخصی تولید شده؛ چراکه می‌توان در زمان کوتاهی دوچرخه را از قسمت‌های در نظر گرفته شده تا کرد و سایز آن را به شدت کاهش داد. هدف از توسعه‌ی این دوچرخه این است که با استفاده از خودرو مقداری از مسیر طی شود و سپس راننده دوچرخه‌ی خود را باز کرده و باقی مسیر را با استفاده از دوچرخه طی کند. استفاده از نیروی الکتریکی در مسیرهای سربالایی، کاربر را یاری می‌‌کند.
با استفاده از اپلیکیشن توسعه‌یافته که Mode:Link نام دارد، می‌توان تمام جوانب یک سفر را در نظر گرفت. برای مثال فاکتورهایی نظیر آب و هوا، هزینه‌ی پارکینگ و همچنین میزان تندرستی کاربر در نظر گرفته می‌شود. ضمناً باید به اپلیکیشن توسعه‌یافته برای ساعت‌های هوشمند نیز اشاره کرد که در کنار اپلیکیشن مخصوص گوشی کار می‌کند. فورد جزئياتی را از مشخصات فنی دوچرخه‌ی جدید خود ارائه نکرده؛ اما به نظر می‌رسد این محصول نیز شباهت‌هایی با MoDe:Pro داشته باشد. MoDe:Pro از یک موتور 200 واتی به همراه باتری 9 آمپر ساعتی بهره می‌برد که نتیجه‌ی آن رسیدن به سرعت حداکثری 25 کیلومتر در ساعت است. دستگیره‌های لرزش‌دار برای هشدار در زمان عبور خودرو و سیستم کمک کننده‌ی پدال برای سهولت پدال‌زنی در زمان بالا رفتن ضربان قلب از جمله‌ی قابلیت‌‌های این دوچرخه است.
هرچند MoDe:Flex یک دوچرخه‌ی مفهومی است، اما با توجه به استقبال صورت گرفته از eBikeها، انتظار می‌رود چنین محصولاتی در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار شوند.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ماده‌ی خود ترمیم، خراش‌های بال هواپیما را از بین می‌برد

ایجاد خراش‌های جزئی در بال هواپیما یا توربین ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما در طولانی مدت عدم توجه به چنین مواردی می‌تواند صدمه جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. محققان انگلیسی ماده‌ای را کشف کرده‌اند که قادر است در چنین شرایطی خود را ترمیم کند. ترکیب این ماده در ساخت بال هواپیما می‌تواند مانع بسیاری از مشکلات شود.



محققان انگلیسی ماده‌ای را کشف کرده‌اند که قادر است خراش‌های ایجاد شده روی بال هواپیما را ترمیم کند. عملکرد این ماده که ماهیتی مایع دارد، شبیه به خون در بدن انسان است که در هنگام ایجاد زخم، روی آن را پوشش می‌دهد. ساز و کار این ماده اینگونه است که حجم کوچکی از آن در درون ساختار بال هواپیما قرار داده می‌شود. در صورتی که قسمتی از بال هواپیما دچار خراشیدگی یا آسیب شود، پوشش توپ‌های کوچک شکسته و ماده‌ی مورد نظر خارج می‌شود و با پوشش قسمت آسیب دیده توسط ماده‌ی شیمیایی که در بال هواپیما وجود دارد همچون کاتالیزور باعث سفت شدن این مایع می‌شود. دانشمندان از فناوری مشابهی برای پر کردن شکاف‌های ایجاد شده در بتون استفاده می‌کنند.
دونکان واس در گفتگو با فوربس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

هر صنعتی که در آن از فیبر کربن استفاده می‌کند، می‌تواند از مزایای این کشف جدید بهره ببرد. از جمله‌ی این صنایع می‌توان به تجهیزات ورزشی، فریم دوچرخه‌ و سایر موارد اشاره کرد.

فوربس پیش بینی می‌کند که در صورت همه‌گیر شدن استفاده از این فناوری، شاهد بکارگیری آن در کاربردهای گسترده‌ای از جمله در رفع خراش‌های ایجاد شده در صفحه‌ی نمایش گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تسلا موتورز؛ باهوش‌ترین کمپانی در سال 2015 از نگاه MIT

دانشگاه MIT هرساله لیست ۵۰ تایی از باهوش‌ترین کمپانی‌های سال را منتشر می‌کند. امسال کمپانی تسلا موتورز در صدر این جدول قرار گرفته که در مقایسه با رتبه‌ی دوم سال گذشته، پیشرفت چشمگیری داشته است.



در طول زمان شرکت‌ها افت و خیز فراوانی دارند؛ گهی زین به پشت و گهی پشت به زین. در این بین مواردی هستند که با ایده‌های خارق العاده‌ی خود باعث ترقی و ارتقا کمپانی خود می‌شوند.
دانشگاه MIT هر ساله لیستی از شرکت‌های برتر در زمینه‌ی فناوری را منتشر می‌کند که این شرکت‌ها بر اساس میزان هوشمندی تکنولوژی‌ها رده‌بندی می‌شوند. امسال نیز زمانی که محققان این دانشگاه در حال بررسی شرکت‌های فناوری بودند، توانستند شرکت‌هایی که ایده‌های بزرگ و جالبی دارند را رتبه بندی کنند. در این لیست شرکت‌ها به منظور دریافت رتبه‌ی خود، باید تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های کارآمد و جاه‌طلبانه‌ای داشته باشند.
شرکت تسلا موتورز امسال رتبه‌ی اول را از آنِ خود کرده که این کمپانی در سال گذشته رتبه‌ی دوم را دریافت کرده بود. از دیگر کمپانی‌های سرشناس دنیای تکنولوژی می‌توان به مایکروسافت با رتبه‌ی چهل و هشتم، گوگل با رتبه‌ی دوازدهم و اپل در رتبه‌ی شانزدهم اشاره کرد.
MIT در خصوص مایکروسافت گفت:

فناوری واقعیت افزوده‌ی هولولنز مایکروسافت نشان دهنده‌ی جاه طلبی مدیرعامل این کمپانی است و از این‌رو امسال ۱۳ درصد افزایش درآمد دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
لکسوس هاوربورد اسلاید را با بهره‌گیری از فناوری مشابه قطارهای مغناطیسی معرفی کرد

لکسوس که بیشتر به عنوان بازوی تولید محصولات لوکس تویوتا شناخته می‌شود در جهت تحقق یکی از پرکاربردترین مفاهیم داستان‌های علمی تخیلی برآمده و هاوربورد یا تخته‌ی شناوری را با نام اسلاید (Slide) معرفی کرده است.



لکسوس عنوان کرده که موفق به تولید هاوربورد یا تخته‌ی شناور شده است. هنوز اطلاعات چندان زیادی جز یک میکرو وب‌سایت، یک ویدیو و چند تصویر در دست نیست. بهره‌گیری از جنبه‌ی بازاریابی این فناوری بخشی از اقدام لکسوس است که با معرفی اسلاید از آن بهره می‌گیرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط لکسوس، اسلاید قادر است حرکاتی بدن اصطکاک با سطح زمین را در حالت شناور انجام دهد که این مهم از طریق تعلیق مغناطیسی حاصل شده است. به گفته‌ی لکسوس در داخل بورد از وجود آهنرباهای بسیار قوی بهره گرفته شده که با استفاده از نیتروژن مایع خنک می‌شوند.
در صورتی که حرکت لکسوس را یک مانور تبلیغاتی در نظر بگیریم، اما باید به این نکته اشاره کرد که منطق فیزیکی مورد استناد لکسوس برای معلق ماندن هاوربورد کاملا صحیح و منطقی است. تعلیق مغناطیسی یا معلق ماندن ابررساناهای مغناطیسی یک واقعیت فیزیکی است که ژاپنی‌ها در این خصوص بسیار کارکشته هستند. قطارهای Maglev که هر از چند گاهی شاهد شکسته شدن رکوردهای سرعت توسط آن‌ها هستیم، از همین فناوری استفاده می‌کنند. با توجه به روند کاری و ساختار این فناوری، باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت گنجاندن چند ابررسانای مغناطیسی درون یک هاوربورد، باید از آن در مسیری ویژه استفاده کرد.
لکسوس اعلام کرده که این هاوربورد یک نمونه‌ی مفهومی است و این کمپانی برنامه‌ای برای تولید و عرضه‌ی چنین محصولی را به بازار ندارد. همچنین این کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در نظر دارد تا اسلاید را در هفته‌های آینده در بارسلونا مورد آزمایش قرار دهد.


لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کلاه هوشمند برای پیداکردن کودکان گمشده

یک مبتکر استرالیایی به نام «جاستین میتلهوور»، کلاهی ابداع کرده‌ که با استفاده از آن والدین می‌توانند فرزندان گمشده خود را در میان جمعیت شلوغ پیدا کنند.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این کلاه که Tappy نام دارد، نگرانی‌های والدین را زمانی که کودکانشان را به مکان‌های شلوغی مانند پارک، موزه و جشنواره‌ها می‌برند، رفع می‌کند.
کلاه ابداعی با استفاده از نوعی برچسب ضدآب مجهز به فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) عمل می‌کند که این برچسب از ماده آکریلونیتریل بوتادین استایرن ساخته شده و در لبه کلاه کار گذاشته می‌شود.
فناوری NFC شامل ارتباطات دوطرفه با استفاده از امواج رادیویی بین تراشه NFC و یک ابزار NFC مانند گوشی هوشمند یا تبلت است. علی‌رغم بلوتوث، این فناوری نیازی به جفت‌شدن و اتصال ندارد و از طریق نزدیک‌بودن قابل‌دسترس است.
برچسب NFC متعلق به کلاه Tappy با شماره تلفن همراه والدین رمزگذاری شده و با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به NFC می‌توان این رمز را باز کرد. ایده مطر‌ح‌شده این است که زمانی که کودکی در میان یک جمعیت گم می‌شود، هر کاربر دارای گوشی هوشمند می‌تواند این برچسب را رمزگشایی کرده و والدین را از مکان کودک گمشده آگاه سازد.
سازندگان می‌توانند این کلاه را با شماره تلفن همراه والدین رمزگذاری کرده یا این که والدین در منزل آن را از طریق برنامه‌نرم‌افزاری اندروید Tappy رمزگذاری کنند. برچسب‌های مزبور عمری 10 ساله دارند.
شرکت تولیدکننده برچسب‌های NFC در سطح جهان به نام NFC Wireless Pty Ltd از این کلاه حمایت کرده است.
این کلاه‌ صد درصد از کتان تولید شده‌ و با استفاده از ماشین لباسشویی نیز می‌توان آن‌ را شست‌وشو داد. برچسب ضدآب آن بدین معناست که هیچ نوع خطری برای سخت‌افزار برچسب از طریق شست‌وشو، شنا و باران وجود ندارد.
این کلاه‌ در دو طرح ارائه شده‌ و سازنده امیدوار است در ماه سپتامبر آن را به بهای 22 دلار عرضه کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فن‌آوری ‌SSHD‌ و سایر درایوهای ترکیبی
فن‌آوری SSHD جدیدترین راه برای ترکیب گنجایش درایو سخت و اجرای درایو جامد است. SSHD حافظه جامد همچون حافظه موجود در اس‌اس‌دی را با حافظه چرخشی قدیمی که در آچ‌دی‌دی وجود دارد ترکیب می‌کند. SSHD با افزودن حجم قابل قبولی از حافظه جامد یا همان فلش ‌NAND در هسته ساختار درایو سخت، مزیت‌های اجرایی اس‌اس‌دی را با گنجایش ذخیره‌سازی اچ‌اچ‌دی ترکیب کرده و با قیمتی کمی بیشتر از درایوهای سنتی، عرصه می‌کند. SSHDها ۴ و نیم برابر سریع‌تر از درایوهای سخت ۷,۲۰۰-RPM هستند و گنجایشی به‌مراتب بیشتر از گنجایش SSDها دارند.

در گذشته، راه‌حل‌های ترکیبی درایوها شامل ترکیبات غیرساختاری اس‌اس‌دی و اچ‌اج‌دی در یک کامپیوتر بود. این سیستم‌ها از چند نظر کنترل شده بودند.

راه‌حل ترکیب دودرایوی که در آن یک اس‌اس‌دی و یک اچ‌دی‌دی را جداگانه روی لپ‌تاپ یا رایانه نصب می‌کنند. نرم‌افزار میزبان بیشترین بهره‌برداری از این دو سیستم را در آن واحد انجام می‌دهد. درایو Fusion رایانه اپل یکی از نمونه‌های راه‌حل ترکیب دودرایوی است.

راه‌حل فلش کش (FCM) نیز استفاده هم‌زمان از دو درایو مجزای اس‌اس‌دی ر اچ‌دی‌دی را با استفاده از نرم‌افزار میزبان، درایورهای دستگاه و یا ترکیبی از این‌دو، میسر می‌کند. FCMها بخصوص در Intel Smart Response Technology (SRT) استفاده زیادی دارند. چیپست‌های خاص Intel در هماهنگی با درایورهای ذخیره‌سازی Intel از SRT بر روس دستگاه استفاده می‌کنند. بیشتر FCMها در رایانه‌های لپ‌تاپی استفاده می‌شوند.

در هریک از این راه‌حل‌ها، تعادل لازم برای اجرای برتر و دسترسی به حجم ذخیره بالا از طریق گنجاندن hot data -دیتایی که بیش‌از همه با اجزای ارتقاءیافته سروکار دارد- در فلش NAND یا اس‌اس‌دی حافظه میسر می‌شود. ازاین‌رو، لازم است مکانیزمی در کار باشد تا دیتا را مدیریت کند. در SSHDهای سیگیت، این فن‌آوری حافظه آداپتیو است که این مکانیزم را فراهم می‌کند.

فن‌آوری حافظه آداپتیو

زمانی که سیگیت فن‌آوری SSHD را معرفی کرد، رده‌ای از الگوریتم‌های پیشرفته را برای تعیین استفاده‌های مختلف دیتا و اولویت‌بندی متناوب دیتای استفاده‌شده برای ذخیره در بخش درایو جامد و سریع دستگاه، مورد استفاده قرار داد. این الگوریتم‌ها، که مبنای فن‌آوری حافظه آداپتیو را تشکیل می‌دهند، به‌منظور تغییر اولویت‌بندی دیتا طراجی شده بودند چراکه اپلیکیشن‌های مختلف دیتاهای مختلفی را با گذر زمان می‌طلبند.

فن‌آوری حافظه آداپتیو که در زمان ساخت در کارخانه درون SSHD سیگیت تعبیه شده است را فن‌آوری خودآموز هم می‌نامند! دلیل این نام‌گذاری این است که SSHD تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ای درباره این‌که کدام دیتا باید روی حافظه فلش NAND ذخیره شود را بدون هیچ‌گونه دخالت درایوهای میزبان یا درایو مرتبط ذخیره‌ساز، انجام می‌دهد. فن‌آوری حافظه آداپتیو از طریق شناسایی المان‌های دیتایی که برای اجرای ارتقاءیافته در سطح میزبان ضروری‌اند و هدایت این المان‌های دیتایی از آچ‌دی‌دی به حافظه فلش NAND کار می‌کند.

از آنجا که فن‌آوری حافظه آداپتیو کاملاً داخل درایو کار می‌کند، دانش دست‌اولی درباره المان‌های دیتایی که با حافظه جامد بهتر از حافظه سنتی اچ‌دی‌دی کار می‌کنند دارد، و می‌تواند دیتا را براساس تشخیص خود به حافظه فلش NAND هدایت می‌کند. مثلاً، المان‌های دیتایی مرتبط با بوت، ری‌استارت، ، هایبرنیت کردن دستگاه و نیز سایر دیتاهایی که معمولاً زیاد مورد استفاده دستگاه هستند، برای ذخیره در حافظه جامد اولویت‌بندی می‌شوند و المان‌های دیتایی که با کارهای طولانی‌مدت ولی دیربه‌دیر ضورت می‌یابند، مثل دیتاهای مربوط به فایل‌های صوتی و ویدئویی، از اولویت برای ذخیره در فلش NAND بهره‌مند نمی‌شوند.

مزایای طراحی ادغامی SSHD

همانطور که قبلاً گفته شد، استفاده SRT در داخل FCMها راه دیگری برای ترکیب اس‌اس‌دی و اچ‌دی‌دی به‌منظور بهبود عملکرد و افزایش حجم ذخیره است. SRT به‌زودی با SSHD سیگیت که رده‌ای جدید از دستور کار SATA I/O را استفاده می‌کند، روانه بازار می‌شود، اما سیستم‌های فعلی دارای SRT دارای سیستم تلفیق یک اس‌اس‌دی و یک ‌اچ‌دی‌دی تولید شده‌اند.

به‌منظور به‌کارگیری SRT در FCM، میکروپردازشگرها و چیپست‌های ویژه Intel برای پیکربندی اجزای اس‌اس‌دی و اچ‌دی‌دی در طراحی RAID استفاده می‌شوند. تمامی ارتباطات میان دستگاه‌های جفت شده از طریق رابط SATA صورت می‌گیرد.

برعکس، طراحی ارتقاءیافته SSHD باعث می‌شود تمامی ارتباطات میان فلش ‌NAND و رابط اس‌اس‌دی به‌طور مستقل از سیستم میزبان صورت گیرد (تصویر ۱). این طراحی ارتقاءیافته برتری‌های چندی در مقایسه با FCM دارد:

ادغام و بکارگیری: از آنجا که SSHD باتوجه به استاندارهای اچ‌دی‌دی طراحی شده است، راحت‌تر در سیستم نصب می‌شود و فضای بیشتری نمی‌طلبد. نصب SSHD نیز بسیار آسان است چراکه کاملاً شبیه یک اچ‌دی‌دی معمولی کار می‌کند.

هزینه‌ها: SSHD با داشتن اتصالات کمتر و حذف بخش‌های بخصوص، هزینه کلی کمتری نیز نسبت به FCMها دارد.

ارتقاء دیتا:‌SSHD ریسک کمتری در رابطه با تجزیه دیتا ایجاد می‌کند. در فرایندی که در آن FCM از رابط SATA برای حرمت دیتا میان اس‌اس‌دی و اچ‌دی‌دی استفاده می‌کند، تفکیک ذخیره دیتا ریسک از دست رفتن دیتا درصورت قطع برق یا هنگ کردن دستگاه را در پی دارد.

فلش NAND و SSHD – چقدر کافی است؟

یک نگرانی عمومی در میان کاربران احتمالی SSHD مربوط به میزان نسبتاً کوچک فلش ‌‌‌NAND به‌کار رفته در دستگاه است. سیگیت از فلش NAND 8GB به‌عنوان کش اجراکننده در قلب فن‌آوری خود استفاده می‌کند. فن‌آوری حافظه آداپتیو مغر سیستم است که تصمیم می‌گیرد کدام دیتا در این فلش نسبتاً کوچک ذخیره شود.

بنابراین، سؤال اساسی این خواهد بود که: آیا فلش NAND 8GB برای تأمین نیاز کاربران نهایی و تولیدکنندگان رایانه کافی خواهد بود؟ برای اکثریت اربران، پاسخ این سؤال مسلماً مثبت است، چراکه بیشتر بار کاری رایانه متکی بر میزان نسبتاً کمی دیتای کلی ذخیره شده صورت می‌گیرد. این، اصل مهم تمامی اشکال ذخیره تلفیقی است و دلیل آن هم این است که اپلیکیشن‌های معمول رایانه‌های شخصی -مثل پردازش واژگان، ایمیل، یادداشت، و سایر برنامه‌های نصب‌شده یا اینترنتی- است عموماً نیازمند دیتاست بزرگ یا متغیر نیستند.

مسلماً استثنائاتی برای این موضوع وجود دارد. تدوین حرفه‌ای ویدئو و طراحی کامپیوتری، دو نوع اپلیکیشن کامپیوتری هستند که از دیتاست سنگین و متغیری می‌طلبند. این اپلیکیشن‌ها چندان از اهمیت و مزایای استفاده از SSHD نمی‌کاهند.

نتیجه‌گیری
فن‌آوری همواره در حال رشد میکروپردازشگرها، عامل بالا رفتن دائمی تقاضای بازار برای سیستم‌های ذخیره پیشرفته‌تر است و تقاضا برای گنجایش بالاتر ذخیره به میزان ۵۰٪ بیشتر در هر سال مطرح است. اگرچه اس‌اس‌دی‌ها در بازار حافظه پیشرو محسوب می‌شود، اما باید پذیرفت که به‌لحاظ هزینه و حجک گنجایش به‌پای حافظه‌های سنتی نمی‌رسد.

فن‌آوری SSHD در تلاش است تا ضرورت راه‌حلی برای ذخیره سریع و درعین‌حال با حجم بالای ذخیره را دریافته و پاسخ دهد. SSHD با استفاده از فن‌آوری حافظه آداپتیو برای پیشی گرفتن از بیشتر فلش ‌NANDها و اچ‌دی‌دی‌ها، ترکیبی ایدئال از سرعت و گنجایش را ایجاد کرده است. SSHD امروزه مورد استقبال تمامی تولیدکنندگان مهم اچ‌دی‌دی قرار گرفته و در آينده نیز تعادل هرچه بهتری را میان اجرا، ظرفیت و قیمت ایجاد خواهد نمود.

در ۲۰۱۱، سیگیت رده جدیدی از دستگاه‌های ذخیره را معرفی کرد که فن‌آوری درایو جامد را با فن‌آوری درایو سخت درهم می‌آمیخت. این دستگاه به درایو ترکیب جامد (SSHD) معروف شد. SSHD طراحی قدیمی و جدید را برای عرضه عملکرد بالا و حجم ذخیره‌ای بالا با قیمتی که آن را در دسترس همگان قرار دهد، ترکیب نمود.
در رفاقت
دور زدن ممنوع
     
  
مرد

 
همکاری مایکروسافت و ناسا در پروژه Sidekick

در اوایل سال جاری میلادی مایکروسافت و ناسا اعلام کردند که در خصوص پروژه‌ی OnSight همکاری خواهند داشت. حال امروز این دو کمپانی از همکاری جدید خود در قالب پروژه‌ای جدید به نام SideKick پرده‌برداری کردند که در این پروژه هولولنز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌کنند.



در پروژه‌ی جدید مایکروسافت و ناسا با نام SideKick، دستگاه واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت یعنی هولولنز به کار برده می‌شود. با استفاده از دید هولولنز ، دانشمندان ناسا توانایی کشف مناطقی از مریخ که درباره آن جستجو و تحقیق می‌کنند را خواهند داشت تا بتوانند گستره‌ی مطالعات خود را افزایش دهند. در حقیقت هولولنز در پروژه‌ی SideKick به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاده شده تا دانشمندان با استفاده از این قابلیت، مسیرهای جدیدی برای مریخ نوردی بررسی کرده و کار کنکاش در مریخ را از دید اول شخص پیگیری کنند و سپس داده‌های خود با استفاده از هولولنز آزمایش کرده و داده های جدید مریخ نوردی بدست آورند. البته قرار است تعدادی از دستگاه هولولنز در تاریخ ۲۹ ژوئن (سه روز دیگر) هنگام راه‌اندازی هفتمین مأموریت اسپیس‌ایکس مورد استفاده قرار گیرد.
پروژه Sidekick در مرحله اول دو حالت دارد. حالت اول که Remote Expert نام دارد از اسکایپ به منظور تفسیر مشاهده‌‌ی عملیات از دید فضانوردان استفاده می‌شود، علاوه بر این راهنمای زمان واقعی نیز صورت گرفته و بدین ترتیب فضانورد به راحتی می‌تواند مسیر عملیاتی خود را طی کند. همچنین فضانوردان با هولولنز از نوشتن بر روی کاغذ بی‌نیاز خواهند شد.
حالت دوم این پروژه Procedure Mode نام دارد که تکمیل مراحل مستقر شدن در فضا با تصاویر هولوگرافیکی متحرک و سه بعدی هولولنز میسر خواهد شد. این قابلیت میزان زمان به کار برده شده توسط فضانوردان برای مستقر شدن در فضا را کاهش می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک منبع ارزشمند برای مأموریت‌های عمیق و مهم مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین پروژه‌ی SideKick قرار است در عملیات NEEMO ناسا مورد استفاده قرار گیرد. این عملیات در روز بیست و یکم ماه جولای (30 تیر) راه اندازی شده و در آن فضانوردان و مهندسان به مدت دو هفته در ایستگاه تحقیقاتی جهانی که در زیر آب قرار دارد، مستقر می‌شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با عینک AdlensFocus دوربینی، نزدیک بینی و بزرگنمایی عینک را تنظیم کنید

کمپانی بریتانیایی Adlens چند سال پیش عینکی را روانه‌ی بازار کرد که قدرت بزرگنمایی آن قابل تغییر بود. این عینک که برای کشورهای در حال توسعه تولید شده بود، نیاز به اپتومتریست را از بین می‌برد. حال این کمپانی فناوری خود را در قالب جدید برای کاربران در کشور‌های توسعه یافته ارائه کرده است. محصول جدید جایگزینی برای عینک‌های دو کانونی است.



کمپانی Adlens پس از ارائه‌ی عینکی که قابلیت تغییر شماره‌ی لنز در آن وجود داشت، حال محصولی را برای کشورهای در حال توسعه ارائه کرده که می‌توان آن را جایگزین عینک‌های دو کانونی کرد. به جای نگاه کردن به قسمت‌های متفاوتی از لنز در عینک‌های دو کانونی برای افرادی که هم دچار ضعف دوربینی هستند و هم نزدیک بین، می‌توان از عیتک جدید Adlens استفاده کرد. برای تغییر کانون عینک به منظور دیدن اشیا که در فاصله‌ی دور قرار دارند، تنها کافی است تا کلید چرخان روی دسته‌ی عینک را تنظیم کنید.
عینک جدید این کمپانی که AdlensFocus نام دارد از وجود دو لنز برای هر چشم سود می‌برد. اگر لنز تجویز شده توسط پزشک در قسمت جلو قرار داشته باشد، لنز قابل تغییر در پشت آن قرار می‌گیرد. ضمنا در میان دو لنز لایه‌ای از روغن سیلیکون قرار می‌گیرد.
با چرخاندن کلید فیزیکی موجود روی دسته‌ی عینک، می‌توان دو لنز را از هم دور یا به هم نزدیک کرد که در این صورت میزان بزرگ نمایی تغییر می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توان عینک را در سه حالت مختلف تنظیم کرد که شامل دوربینی، مطالعه و معمولی می‌شود.
Adlens فناوری مورد استفاده در این عینک را Variable Power Optics خوانده و اعلام کرده که این لنز در مقایسه با عینک‌های دو کانونی تا چهار برابر میدان دید بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
Adlens محصول خود را از ابتدای ماه ژوئن در آمریکا عرضه کرده است. این عینک را می‌توان با اتنخاب یکی از چهار فریم موجود که شامل شش رنگ مختلف نیز می‌شود یا پرداخت ۱۰۰۰ دلار خریداری کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 51 از 55:  « پیشین  1  ...  50  51  52  53  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA