انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 32 از 72:  « پیشین  1  ...  31  32  33  ...  71  72  پسین »

Medical Content | مطالب پزشکی


مرد

 
قبیله آدمخواران به بیماری مرگبار مغزی مقاوم شده‌اند

رسم آدم‌خواری در یک قبیله در جزیره پاپوآی گینه نو در اقیانوس آرام که به انتشار بیماری مرگبار مغزی به نام «کورو» می‌انجامد، باعث همه‌گیری مصیبت‌باری در این جمعیت شده بود؛ اما بر اساس یک بررسی جدید برخی از افراد این قبیله حامل ژنی هستند که ظاهرا از آنان در برابر بیماری کورو و سایر به‌اصطلاح «بیماری‌های پریونی» مانند بیماری جنون گاوی محافظت می‌کند.
به گزارش لایوساینس پژوهشگران می‌گویند این یافته‌ها می‌توانند به پژوهشگران کمک کنند که این بیماری مرگبار را بهتر بشناسند و درمان‌هایی برای افرادی که مبتلا به این بیماری‌ها می‌شوند، تولید کنند.
این قبیله ساکن پاپوآی گینه نو که به نام مردمان «فور» (Fore) خوانده می‌شوند، در مراسم تشییع مردگان مغز انسان می‌خوردند. شیوع بیماری کورو در اعضای این قبیله در اوایل قرن بیستم شروع شد. بیماری کورو یک اختلال نورولوژیک ناشی از پریون‌های عفونت‌زا است که پروتئین‌هایی است که به‌طور غیرطبیعی پیچ‌خورده‌اند و ضایعاتی در مغز را تشکیل می‌دهند. همه‌گیری بیماری کورو در میان مردمان فور در دهه 1950 به اوج خود رسید و هر سال 2 درصد از افراد قبیله را می‌کشت.
اخیراً پژوهشگران کشف کرده‌اند که برخی از افرادی که از همه‌گیری کورو جان به دربردند، حامل یک جهش ژنتیکی به نام V127 هستند،‌ اما افرادی دچار کورو می‌شدند، این جهش ژنی را ندارند. این یافته باعث شد که پژوهشگران به این فکر بیفتند که V127 باعث محافظت در برابر بیماری می‌شود.
پژوهشگران در این بررسی جدید، موش‌ها را طوری مهندسی ژنتیکی کردند که دارای جهش V127 شوند و بعد پریون‌های عفونت‌زا به این حیوانات تزریق شد. نتایج نشان داد که موش‌هایی دارای یک نسخه V127 نسبت به کورو و نیز بیماری مشابهی به نام بیماری کلاسیک کروتزفلت- جیکوب مقاوم هستند. موش‌هایی دارای دو نسخه این V127 علاوه بر این دو بیماری به یک بیماری دیگر پریونی به نام بیماری واریانت کروتزفلت-جیکوب که گاهی به آن «شکل انسانی بیماری جنون گاوی» گفته می‌شود، نیز مقاوم هستند.
گرچه با توقف رسم آدم‌خواری در میان مردمان فور موارد بیماری کورو کاهش‌یافته است، این بررسی جدید بیانگر آن است که این بیماری به انتشارش ادامه داده است و به گفته آنان جمعیت این منطقه ممکن است با افراد مقاوم به کورو جایگزین شده باشد. این پژوهشگران نتیجه کارشان را در 10 ژوئن در ژورنال نیچر منتشر کرده‌اند.
نکته مهمی که باید یادآور شد این است که انجام آدم‌خواری به‌طور مستقیم باعث ایجاد مقاومت به کورو نمی‌شود؛ بلکه این جهش احتمالاً پیش از همه‌گیری کورو در این جمعیت وجود داشته است، اما هنگامی‌که باعث ایجاد مزیت ژنتیکی شده است- یعنی افراد دارای این جهش ژنتیکی توانستند از کورو جان سالم به دربرند- این جهش در میان این مردم بسیار شایع‌تر شده است. انتخاب صفات ژنتیکی به این شکل اساس تکامل است.
دکتر جان کالینج، نویسنده ارشد این مطالعه استاد بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی (نورودژنراتیو) در یونیورسیتی کالج لندن گفت: «این مورد نمونه‌ای جالب‌توجه از تکامل داروینی در انسان‌ها است، همه‌گیری بیماری پریونی باعث انتخاب یک تغییر منفرد ژنتیکی شده است که محافظت کامل در برابر یک دمانس عموماً کشنده می‌شود.»
به نظر می‌رسد این جهش ژنتیکی از تغییر شکل پروتئین‌های پریون جلوگیری می‌کند. این پژوهشگران می‌گویند شناخت دقیق چگونگی عملکرد این جهش در ایجاد این تأثیر می‌تواند درک تازه‌ای از چگونگی جلوگیری از بیماری پریونی به دست دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان اعتیاد با داروی فشار خون!

محققان دانشگاه تگزاس در آستین دریافته‌اند نوعی قرص موجود در بازار که برای درمان فشار خون پایین به کار می‌رود، به ترک اعتیاد به الکل و کوکائین کمک می‌کند.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دانشمندان در تحقیق جدید به موش‌ها آموزش دادند به یکی از دو اتاق سفید یا سیاه بروند که در آ‌ن‌ها مقداری الکل یا کوکائین وجود داشت.
محققان مشاهده کردند موش‌ها همواره اتاق رنگی مرتبط با ماده اعتیادشان را انتخاب می‌کردند.
تیم علمی به دنبال مشاهده این موضوع بود که آیا می‌تواند این چرخه را با دادن نوعی دارو به نام isradipine به موش‌ها مختل کند یا خیر. این دارو انتقال یون‌های کلسیم به سلول‌های بدن را مسدود می‌کند.
در حالی که داروی مزبور معمولا برای فشار خون پایین تجویز می‌شود، تحقیقات دیگر نشان داده‌اند می‌توان آن را برای انعطاف‌پذیرکردن مغز نیز به کار برد.
در این تحقیق، موش‌ها بلافاصله پس از مصرف isradipine همان اتاق مرتبط با دارویی که پیش‌تر انتخاب کرده بودند را ترجیح دادند اما روزهای بعد، آن‌ها هیچ یک از اتاق‌ها را ترجیح نمی‌دادند. در واقع داروی isradipine خاطراتی که آن‌ها را به اتاق خاص حاوی الکل یا کوکائین مرتبط می‌کرد، پاک کرده بود.
گرچه اکنون درمان‌هایی در بازار برای کاهش میل به ماده مخدر وجود دارند، اما تیم علمی‌ دانشگاه تگزاس بر این باور است که « isradipine » از این لحاظ کارآمدتر عمل می‌کند. همچنین چون این دارو در بازار موجود است، تایید سازمان غذا و داروی امریکا برای کارآیی آن در زمینه ترک اعتیاد سریع‌تر خواهد بود.
با این حال، دانشمندان هنوز نمی‌دانند آیا داروی مزبور برای درمان انسان‌های معتاد درست مانند موش‌ها، کارآمد خواهد بود یا خیر.
جزئیات این تحقیق در مجله Molecular Psychiatry ارائه شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نمونه‌‌‌ی آزمایشگاهی خون مصنوعی از سال 2017 تولید خواهد شد

سرویس سلامت همگانی بریتانیا یا همان NHS با اطمینان کامل اعلام کرده که اولین سلول‌‌های خونی تولید شده در آزمایشگاه از سال 2017 میلادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. NHS تلاش برای تولید خون مصنوعی را پس از کاهش تعداد اهداکنندگان خون شتاب بخشیده بود.



سرویس سلامت همگانی بریتانیا اعلام کرده که از سال 2017 اولین سلول‌های خونی تولید شده در محیط آزمایشگاهی، در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت؛ این بدین معنی است که در آینده‌ی نزدیک شاهد جریان یافتن خون‌های مصنوعی در رگ انسان‌ها خواهیم بود.
NHS شتاب برای تولید خون مصنوعی را از زمانی سرعت بخشیده که تعداد اهدا‌کنندگان خون به طور محسوسی کاهش یافته است. این سازمان باید راهکاری را به منظور ثابت نگه‌داشتن ذخیره‌ی خون خود با صرف هزینه‌ی معقولی پیدا می‌کرد. اولین تلاش‌های صورت گرفته منتج به تولید حجم کمی از خون در حدود 10 میلی‌لیتر بود که طی آن واکنش‌های جانبی تحت‌نظر گرفته شده و مقایسه‌ها با خون معمولی نیز انجام پذیرفت.
سلول‌های خونی مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی برگرفته از خون اهدا‌کننده یا سلول‌های بند ناف ایجاد شده‌اند. دانشمندان امیدوارند تا در صورت موفقت‌آمیز بودن ساخت خون با استفاده از این منابع، بتوانند در مواقع اورژانسی اقدام به تولید خون و انتقال آن به بیمار کنند.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط محققانی که در این طرح مشاکرت دارند، هدف از تولید خون مصنوعی جایگزینی آن با خون‌های اهدا شده توسط افراد نیست؛ بلکه خون مصنوعی با هدف ارائه به بیماران با نیازهای خاص تولید می‌شود. همچنین باید به تولید خون مصنوعی در گروه‌های خونی کمیاب نیز اشاره کرد که در مواقع اورژانسی می‌تواند جان بیمار را نجات دهد.
NHS برنامه‌ی تولید خون مصنوعی را که در سال 2017 به نتیجه خواهد رسید، طی یک برنامه‌ی پنج ساله با صرف 12 میلیون یورو به انجام رسانده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تأثیر لاک زدن بر بروز سرطان و مشکلات باروری

محققان دانشگاه استنفورد هشدار دادند که مواد شیمیایی سمی مورد استفاده در محصولات زیبایی ناخن مانند لاک‌ها می‌توانند به سلامت انسان‌ها و از جمله باروری آسیب‌های زیادی وارد کنند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر تو کواچ، اپیدمی‌شناس دانشگاه استنفورد مدعی شده که مواد شیمیایی تولوئن، فرمالدئید و دی‌بوتیل فتالات بسیار سمی محسوب می‌شوند و قرار گرفتن در برابر آن می‌تواند به سیستم عصبی و هورمون‌ها آسیب رسانده و با سرطان و مشکلات باروری مرتبط باشد.
تولوئن بطور رایجی به عنوان حلال مورد استفاده بوده و به عنوان روکش نهایی در زمان لاک زدن بکار می‌رود. اما این ماده می‌تواند به سیستم عصبی آسیب رسانده و مشکلاتی را در ارتباط با باروری بوجود بیاورد.
تولوئن به عنوان یک افزودنی در بنزین استفاده می‌شود.
فرمالدئید که یک ماده مشهور سرطان‌زاست، به عنوان ماده‌ای برای سفت‌کردن ناخن‌ها استفاده شده و در ضدعفونی کردن ابزارهای مراقبت از ناخن کاربرد دارد.
قرار گرفتن در معرض دی‌بوتیل فتالات که برای ایجاد انعطاف به لاک اضافه می‌شود، با مشکلات باروری مرتبط شناخته شده است.
علاوه بر این مواد، مواد شیمیایی مضر بسیاری در محصولات مراقبت از ناخن‌ها استفاده می‌شود.
بسیاری از سالن‌های آرایشی از تهویه کافی برخوردار نیستند و راه‌های زیادی برای ورود و خروج هوا به داخل سالن وجود ندارد. این امر بدان معنی است که مواد شیمیایی تبخیر شده از محصولات زیبایی ناخن اغلب در داخل سالن‌ها باقی مانده و افراد و بویژه کارکنان آرایشگاه‌ها بطور مداوم در معرض آن قرار دارند.
از دیگر مشکلات مرتبط با مواجهه با این مواد شیمیایی می‌توان به مشکلات تفکر و حافظه، علائم عصبی، تهوع، مشکلات تنفسی، سرطان و انقباضات عضلانی غیر قابل کنترل اشاره کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علت بروز ۹۰ درصد سردردهای ایرانی ها

دبیرعلمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد با بیان اینکه سردردهای میگرنی، ۹۰ درصد سردردهای افراد جامعه ما را تشکیل می دهند، گفت: هر انسانی در طول عمرش حداقل یک مرتبه سردرد را تجربه می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدحسن پاکنژاد ضمن اعلام خبر برگزاری چهارمین کنگره بین المللی سردرد از ۲۵ تا ۲۷ شهریور ۹۴ درمحل هتل المپیک تهران، اظهار کرد: امسال شاهد حضور پر رنگ معتبرترین انجمن های سردرد دنیا در کنگره خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به اینکه سردرد شایع ترین علت مراجعه بیماران به متخصصین مغز و اعصاب است، علاوه بر طرح مباحث پایه ای درباره انواع سردرد، شایع ترین سردرد ها را بررسی و روش های نوین درمان را معرفی خواهیم کرد.
پاکنژاد هدف از برگزاری این کنگره را روزآمد کردن اطلاعات پزشکان عنوان کرد و گفت: تازه های تشخیص، درمان و نتایج جدیدترین مطالعات علمی در سطح دنیا پیرامون سردرد در اختیار شرکت کنندگان کنگره قرار می گیرد.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: در کنار سخنرانی ها، کارگاه هایی در نظر گرفته شده که ازجمله آنها می توان به کارگاه تزریق بوتاکس و تاثیر آن در درمان سردرد اشاره کرد. شایان ذکر است در مباحث جانبی مهمانانی که از خارج حضور خواهند داشت درباره تازه های روند درمان و تشخیص سردرد سخنرانی می کنند.
دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد با معرفی شایع ترین نوع سردرد اظهار کرد: مطالعاتی که به طور موازی در کل دنیا انجام شده نشان می دهد شایع ترین سردردها، سردردهای میگرنی و تنشی هستند که مجموعا ۹۰ درصد سردردهای افراد جامعه ما را تشکیل می دهند.
پاکنژاد افزود: هر نفر در طول عمرش حداقل یک بار سردرد را تجربه می کند. علیرغم اینکه سردرد گاهی براحتی قابل درمان است گاهی این نیاز احساس می شود که فرد به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه و یک درمان خوب دریافت کند.
وی در پاسخ به اینکه آیا مصرف مسکن ها در هنگام وقوع سردرد توصیه می شود یا خیر گفت: ساده ترین راه برای تسکین سردرد استفاده از مسکن است. البته گاهی ممکن است همین مسکنی که معمولا می تواند دوست خوبی برای ما باشد، به عنوان دشمن ما عمل کند و بیش از حد لازم استفاده شود که در این صورت نه تنها کمکی به بهبود سردرد نمی کند بلکه خودش می تواند مثل یک شمشیر دولبه عمل و صدماتی ایجاد کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
جلوگیری از سکته قلبی در یک دقیقه

حمله قلبی بسیار ترسناک است و می تواند باعث مرگ شود. اما دکتر ریچارد شولتز می گوید اگر یک ماده غذایی را در خانه داشته باشید می توانید در یک دقیقه جلوی حمله قلبی را بگیرید.
دکتر کریستوفر، پزشک گیاهی آمریکایی، ادعا می کند که در طی 35 سال اشتغال به حرفه پزشکی، حتی یک بیمار او از سکته قلبی نمرده است. او از یک دستور غذایی، که مخصوص به خود اوست، برای این کار استفاده می کند. دستور غذای او فلفل قرمز دارد، که نوعی از چیلی است و گفته می شود خاصیت زیادی در جلوگیری از حمله قلبی دارد.
برای جلوگیری از حمله قلبی باید همیشه فلفل قرمز در دسترس باشد. اگر در خانه شما بیمار مبتلا به بیماری قلبی و یا با سابقه سکته وجود دارد همیشه یک فنجان چای فلفل قرمز را آماده داشته باشید. آماده کردن این چای آسان است، و فقط کافی است که یک قاشق فلفل به یک لیوان آب اضافه کنید. این مخلوط را به بیماری که دچار حمله قلبی شده بدهید تا او بسرعت آرام بگیرد. فقط مراقب باشید که فرد بیمار در هنگام مصرف چای هوشیار باشد.
برای بیماری که دچار حمله قلبی شده فقط 5 تا 10 قطره از این چای کافی است. اگر شرایط بیمار بهتر شد، شما می توانید 5 تا 10 قطره دیگر بعد 5 دقیقه به او بدهید.
در صورتی که بیمار شما از هوش رفته، باز هم می توانید از عصاره فلفل قرمز استفاده کرده، و فقط باید در میزان آن دقت کنید. برای این کار مقداری از عصاره را زیر زبان فرد بیمار بگذارید. برای تسریع در عمل بهبود بیمار می توانید تنفس مصنوعی را نیز انجام دهید.


چرا فلفل قرمز
فلفل قرمز یک محرک قوی است، و با این حال روی هوشیاری فرد تاثیر نمی گذارد. ضربان قلب و میزان خون رسانی به اندامها را افزایش می دهد. این فلفل برای جلوگیری از خونریزی هم بسیار خوب است.
این نوع از فلفل بسیار پر مصرف و به آسانی قابل تهیه است. به همین دلیل بسیار از متحصصان و خانوارها از آن استفاده می کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تست بویایی 'ممکن است' به تشخیص اوتیسم کمک کند



نتیجه تحقیقی که در اسرائیل انجام و در نشریه زیست‌شناسی امروز منتشر شده، استفاده از تست بویایی را در تشخیص اوتیسم مطرح کرده است.

به طور طبیعی افراد بوی یک دسته گل سرخ را مدت بیشتری استشمام می‌کنند تا بوی ماهی گندیده را، اما محققان موسسه علمی وایزمن پس از مطالعه روی ۳۶ کودک، احتمال می‌دهند این موضوع در کودکان اوتیستیک صدق نکند.

در حال حاضر هیچ تست تشخیصی قطعی برای اوتیسم وجود ندارد و معمولا زودتر از دو سالگی تشخیص داده نمی‌شود، اساس تشخیص هم ارزیابی‌های متعدد بالینی از کودک و والدین و آزمایش‌های پزشکی و ژنتیکی است.

برای این تحقیق، به بینی کودکان مورد مطالعه دو لوله متصل شد، از لوله قرمز بوی نامطبوع و لوله سبز بوی مطبوع تراوش می‌شد.

سپس تنفس کودکان پس از استشمام بوی مطبوع با بوی نامطبوع مقایسه شد.

لیرون روزن‌کانتز، یکی از پژوهشگران این تحقیق، به بی‌بی‌سی گفت کودکان معمولا بر اساس بویی که استشمام می‌کنند عمق بوییدن خود را تغییر می‌دهند اما "کودکان اوتیستیک به هیچ‌وجه چنین چیزی را نشان ندادند، آنها همانقدر شامپو را بوییدند که بوی ماهی گندیده را."


"این نتیجه‌ جالب و تا حدی شگفت‌انگیز بود."
این محققان برنامه‌ای کامپیوتری تهیه کرده‌اند که با دقت ۸۱ درصد کودکان اوتیستیک را در بین کودکان دیگر شناسایی می‌کند.

علاوه بر این، آنها نشان داده‌اند که هر چه علائم اوتیسم شدیدتر باشد کودکان، مدت طولانی‌تری بوی نامطبوع را استشمام می‌کنند.

با اینکه اوتیسم درمان ندارد اما تشخیص زودهنگام آن برای شروع کردن آموزش‌های شناختی و رفتاری اهمیت زیادی دارد.

تست بویایی این مزیت را دارد که به ارتباط با کودک وابسته نیست بنابراین می‌توان آن را در سن بسیار پایین به کار گرفت.

اما به گفته خانم روزن‌کرانتز، پیش از استفاده از بویایی به عنوان تست تشخیصی، باید ابتدا روشن شود واکنش به بو از چه سنی در کودکان شکل می‌گیرد:

"فکر می کنم در نقطه جالبی برای شروع هستیم اما هنوز راهی دراز در پیش داریم."

اوتیسم مهارت‌های ارتباطی، تعاملات اجتماعی و رفتار کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به اینکه بو در تعامل‌های اجتماعی نقش دارد، شاید بتوان توضیح داد که چرا بویایی کودکان اوتیستیک فرق دارد.

دکتر جودیت براون از انجمن ملی اوتیسم بریتانیا می‌گوید:

"تشخیص اوتیسم برای فراهم کردن درمان‌های حمایتی اهمیت اساسی دارد و تفاوت عظیمی در زندگی افراد اوتیستیک و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند."

"اما به عقیده ما بعید است یک تست منفرد و جهانی برای تشخیص اوتیسم پیدا شود."

"شاید در آینده اگر این یافته تایید و به درستی فهمیده شود، تفاوت در پردازش بو ممکن است به عنوان یک روش دیگر به روند الزاما چند وجهی تشخیص اوتیسم اضافه کند."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ژن‌درمانی عملکرد ریه را در مبتلایان به فیبروز سیستیک 'حفظ می‌کند'



ژن درمانی باعث ثابت ماندن وضعیت ریه‌ها و حتی بهبود مختصر بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک شده است. این مطالعه آزمایشی بر روی ۱۳۶ نفر انجام شده است.

پس از ماهی یک بار استنشاق ژن سالم به مدت یک‌ سال، کارکرد ریه افراد مبتلا نه تنها کمتر نشد بلکه حتی بدترین ریه‌ها هم سه درصد بهبود عملکرد نشان دادند.

این ژن‌ها در واقع نوع سالم ژنی هستند که در مبتلایان به فیبروز سیستیک معیوب است.

به گفته پروفسور اریک التون از امپریال کالج لندن، این نخستین بار در دنیاست که اثر محافظتی ژن درمانی در مبتلایان به فیبروز سیستیک نشان داده شده است اما هنوز کاربرد بالینی نیافته است:

"تاثیر آن زیاد و ثابت نبوده است. به این زودی نمی توان آن را به عنوان درمان بالینی استفاده کرد."

این محققان امیدوارند سال آینده بتوانند با تامین منابع مالی این تحقیق را ادامه دهند.

یکی از افراد شرکت کننده در این تحقیق که مجبور بود روزانه در مجموع چهل قرص، تزریق یا داروی استنشاقی مصرف کند، به بی‌بی‌سی گفت:

"من احساس سلامت بیشتری می کنم. شاید تاثیر روانی باشد، اما من احساس بهتری داشتم."

پروفسور استوارت البورن از دانگشاه کوئینز بلفاست می‌گوید، نتایج "دلگرم کننده" بوده اما موثرتر از درمان‌هایی که فعلا موجود است نبوده است.

با این حال محققان مایلند دوزهای بیشتری از ژن را در مطالعات درمانی به کار بگیرند تا ببینند آیا نتایج بهتری حاصل می شود یا نه.

به گفته رییس بنیاد فیبروز سیستیک بریتانیا، مزیت ژن درمانی این است که سعی دارد اشکال اصلی را در این بیماری برطرف کند، همین که نیاز روزانه این افراد به دارو کم شود می‌تواند تغییری قابل ملاحظه در زندگی آنها ایجاد کند.

فیبروز سیستیک شایع‌ترین بیماری ژنتیکی در میان سفیدپوستان است که از هر ۲۵۰۰ نوزاد یکی را مبتلا می‌کند. در این بیماری یکی از ژنهای کروموزوم هفت که مسئول تنظیم تراوش و حرکت آب و یون‌ها از غشاهای مخاطی بدن است (CFTR)، به علت جهش دچار نقص است.

این بیماری بویژه باعث اختلال عملکرد در ریه، دستگاه گوارش و سیستم تعریق می‌شود.

در ریه ها هم کمبود آب باعث کاهش پاکسازی مجاری هوایی و تجمع باکتری می‌شود. دفاع موضعی هم به علت تجمع نمک و تغییر در پروتئین‌های سطحی سلول‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به این ترتیب ترشحات در بدن این افراد غلیظ است مثلا، این افراد وقتی عرق می کنند سدیم زیادی با عرق ترشح می شود.

با اینکه ترشحات پانکراس (لوزالمعده) در مبتلایان طبیعی است اما اختلال در تبادل یون باعث خشک شدن این ترشحات و گیر افتادن آنها داخل پانکراس می‌شود، عین همین اتفاق برای صفرا می‌افتد و صفرای غلیظ نمی تواند از کیسه صفرا خارج شود و ترشحات غلیظ در روه کوچک و بزرگ هم مشکلات گوارشی را تشدید می‌کند.

متوسط عمر مبتلایان ۴۱ سال است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا لیزر قادر است رنگ چشم قهوه ای را به آبی تغییر دهد؟


آیا تا به حال به تغییر رنگ چشم خود فکر کرده اید؟ آیا به نظر شما چنین کاری امکان پذیر و البته بی خطراست؟




Lumineyes نوعی لیزر است که توسط دکتر گرک هومر، بنیانگذار یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام استرو مدیکال به دنیا معرفی شده است. در اواسط ۱۹۹۰، دکتر هومر برای اولین باردر خصوص این اقدام بزرگ به تحقیق و مطالعه پرداخت و در سال ۲۰۰۴، آزمایشات خود را بر روی حیوانات آغاز کردو آزمایشات و بررسی های بعدی بر روی اجساد انسانها انجام گرفت و بالاخره با مشاهده نتایج کار، وی با شجاعت این تکنیک را در مکزیک و با افراد واقعی مورد تست و بررسی بیشتر قرار داد.

هر چند این عمل ، ۲۰ ثانیه بیشتر طول نمی کشد، اما تغییر رنگ چشم ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز دارد.

این روش هنوز در مرحله تست و بررسی بوده و در حال حاضر، دکتر هومر تلاش می کند تا سرمایه کافی را برای تکمیل آزمایشات ایمنی خود فراهم آورد.به عقیده دکتر هومر تایید مراجع قانونی هم در این زمینه کار دشواری نخواهدبود.

اگر چه وی معتقد است که این تکنیک، روشی بی خطر و ایمن بوده و به مدت ۳ سال در ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است، اما در هر حال طبیعتا سوالات بسیار زیادی در خصوص خطرات و عوارض این لیزر از سوی چشم پزشکان در سراسر دنیا مطرح شده و خواهد شد.

حال آیا این لیزر واقعا کار می کند و می تواند چشم های قهوه ای را به آبی تبدیل کند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به جنبه های مختلف مرتبط با این لیزر پرداخته و این سوال را با جزئیات بیشتری پاسخ دهیم.



درمان لیزری برای چشم های قهوه ای

قبل از بررسی چگونگی عملکرد این لیزر، بهتر است در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که چرا رنگ چشم برخی افراد قهوه ای و برخی دیگر آبی است؟ عنبیه مسئول رنگ چشم و تعیین کننده این رنگ می باشد.

عنبیه یک دیافراگم عضلانی است که میزان نوری را که وارد چشم می شود، کنترل می کند و از سه لایه endotheliumآندوتلیوم، استروما stromaو اپی تلیوم epitheliumتشکیل شده است.

رنگ چشم هر فرد به میزان رنگدانه ملانین و الگوی قرار گرفتن ملانین در عنبیه بستگی دارد و این ساختار ژنتیکی فرد است که مقدار و الگویی را که ملانین در لایه جلویی و عقبی عنبیه قرار گرفته ، تعیین می کند.

زمانی چشم آبی می شود که ملانین فقط در لایه عقبی قرار گرفته است. در ضمن، بازتاب و تجزیه نور هم در این میان، موجب آبی به نظر رسیدن رنگ چشم می شود.از سوی دیگر، وجود میزان قابل توجهی از ملانین در لایه جلویی، موجب رنگ قهوه ای چشم ها خواهد شد.

بنابراین توزیع مختلف ملانین در این لایه می تواند باعث به نظر رسیدن رنگ های قهوه ای، خاکستری، سبز یا آبی شود.

برخلاف دیگر انواع لیزر که عمدتا برای اصلاح بینایی کاربرد دارند، این روش صرفا برای مقاصد آرایشی طراحی شده و هدف لیزر، ملانین و تغییر رنگ چشم از قهوه ای به آبی می باشد.

در این تکنیک، در ابتدا عنبیه توسط لیزر اسکن می شود.سپس لیزر را با فرکانس خاصی تنظیم می کنند، طوریکه قادر به مختل ساختن یا ذوب کردن رنگدانه قهوه ای بر روی سطح چشم باشد و حذف ملانین از لایه جلویی است که می تواند موجب تغییر رنگ چشم در افراد گردد.البته همانطور که در قبل اشاره کردیم، این تغییر رنگ، بلافاصله پس از عمل اتفاق نمی افتد، بلکه به تدریج و طی ۲ تا۳ هفته این تغییر انجام خواهد شد.

یکی از جنبه های بسیار مهم و حیاتی در این عمل، دائمی بودن و برگشت ناپذیر بودن آن است.بنابراین تنها کسانی که از تصمیم خود صد در صد اطمینان دارند، می توانند اقدام به انجام آن نمایند، زیرا تا آخر عمر باید با همین رنگ چشم به زندگی خود ادامه دهند، حتی اگر از انجام آن پشیمان شوند!


عوارض احتمالی روش lumineyes

علاوه بر این نکته بسیار مهم، چشم پزشکان نیز بر این باورند که این جراحی زیبایی ممکن است فرد را مستعد ابتلا به نوعی بیماری چشم به نام pigmentary glaucoma یا گلوکوم رنگدانه ای نماید.این بیماری زمانی اتفاق می افتد که ملانین به داخل مایع چشم تراوش کند.

در ضمن به اعتقاد این چشم پزشکان، زمانیکه ملانین مورد هدف لیزر قرار می گیرد، باقی مانده آن می تواند کانال های میکروسکوپی چشم را مسدود کرده و ممکن است باعث افزایش موقت و حتی دائم فشار چشم شود.چنانچه این فشار در اکثر مواقع بالا باشد، می تواند چشم را مستعد ابتلا به آب سیاه نماید.این بیماری حتی ممکن است منجر به کوری در افراد شود و اگر چه تست های بسیار پیچیده ای برای اطمینان ازاینکه لیزرفقط بر رنگدانه تاثیر گذاشته و به بافت چشم آسیبی وارد نمی کند،انجام شده است، اما تاثیرات طولانی مدت آن هنوز ناشناخته است.در هر صورت با وجود تاثیر لیزر بر ملانین و سوزاندن آن ،نمی توان احتمال التهاب و آسیب به قرنیه را رد نمود.

بنابراین این عمل هنوز نیاز به مطالعات و بررسی های همه جانبه، بسیار دقیق و گسترده ای دارد.

اگر چه پیش از این ، جراحی ها بیشتر با هدف درمان نقایص مادرزادی عنبیه مثل ocular albinism یا آلبینیزم چشمی، heterochromia هتروکرومی یا اختلاف رنگ وcoloboma (وجود شقاق یا شکاف مادرزادی در کره چشم یا یکی از قسمت های آن مثل عنبیه، پلک و غیره) انجام می شده است، تغییر رنگ چشم توسط لیزر، تصمیم و انتخابی کاملا شخصی بوده و صرفا به قصد زیبایی انجام می گیرد.

فراموش نکنید که بر خلاف لنزهای زیبایی ؛در این تکنیک بسیار جدید لیزر که به احتمال قوی، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت، نمی توان برگشت ناپذیر بودن آن را به هیچ وجه نادیده گرفت و در ضمن،این روش همچنان در مرحله تست و بررسی همه جانبه بوده و تا تایید کامل آن از سوی چشم پزشکان سراسر دنیا، مسیری طولانی را در پیش رو خواهد داشت.

به علاوه خطرات احتمالی بهداشتی و اثرات طولانی مدت یا حتی دائمی آن نیز هنوز نیاز به تجزیه و تحلیل گسترده ای دارد.

به خاطر داشته باشید چشم ها از موهبت های خاص طبیعت و از ویژگی های برجسته زیبایی چهره هر فرد محسوب می شوند.بنابراین پیشنهاد بهترین دکترهای زیبایی این است که قبل از هر تصمیمی، در مورد ایمنی و امنیت کامل آن مطمئن شوید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
امیدی برای مبتلایان به سرطان مغز استخوان با داروی جدید

داروی جدید محققان انگلیسی، امیدی برای مبتلایان به سرطان مغز استخوان به وجود آورده است.
به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه لرستان، محققان بنیاد خدمات درمانی بیمارستان‌های نیوکاسل دریافتند که افزودن داروی Elotuzumab به درمان استاندارد سرطان خون multiple myeloma می‌تواند خطر پیشرفت بیماری به سوی مرگ را تا نزدیک به یک سوم کاهش دهد.

این دارو با اتصال مولکول SLAMF۷ به سلول‎های سرطانی عمل کرده که سیستم ایمنی را قادر به فعالسازی سلول‌های کشنده طبیعی برای هدف قرار دادن و تخریب myeloma می‌کند.

گراهام جکسون، استاد هماتولوژی بالینی بنیاد خدمات درمانی بیمارستان‌های نیوکاسل اظهار کرد، توسط این دارو، عصری جدید در مداوای سرطان مغز استخوان آغاز شده و بیماران با دردی کمتر و مدت زمانی طولانی‎تر قادر به ادامه حیات خواهند بود.

وی افزود: توسط این دارو، بیماران با استفاده از تعداد دفعات کمتری از روش شیمی درمانی، کیفیت زندگی‎شان را افزایش خواهند داد.
مقاله مرتبط، در مجله Medicine منتشر شده است.



================================

راهی شگفت‌انگیز برای درمان کلسترول و فشار خون



کلسترول بالا و یا فشارخون بالا می‌تواند برای بدن خصوصا در سنین بالا خطرساز باشد. رژیم غذایی متعادل در سنین پایین‌تر بهترین روش پیشگیری از آن است.

با توجه به خطرات و عوارض کلسترول و فشارخون بالا، در این نوشتار سعی شده تا ترکیبی شگفت‌انگیز برای آن دو معرفی شود. این ترکیب شگفت‌انگیز از درمان سنتی «آمیش» گرفته شده و بسیار مفید است. برای تهیه این ترکیب شگفت‌انگیز به چیز خاصی نیاز ندارید؛ فقط کافی است موارد زیر را با هم ترکیب کنید تا اثر آن را ببینید.


مواد لازم:
یک حبه سیر رنده شده
یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو
یک تکه زنجبیل تازه (رنده شده)
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
یک قاشق چای‌خوری عسل


طرز تهیه:
تمام مواد را با هم ترکیب کنید. این ترکیب برای یک بار مصرف کفایت می‌کند. البته تا پنج روز می‌توانید این ترکیب را در یخچال نگهداری کنید.

این ترکیب متعلق به درمان سنتی آمیش بوده و برای تقویت دستگاه ایمنی بدن بسیار مفید است. لازم است صبح ناشتا آن را مصرف کنید. مدت زمان مصرف آن نیز هر روز صبح و به مدت حداقل دو هفته است. پس از مصرف، شاهد کاهش کلسترول و فشار خون خواهید بود. البته حواستان باشد که اگر در طول روز هم خواستید آن را مصرف کنید اشکالی ندارد، اما نباید بیش از سه بار در روز مصرف شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 32 از 72:  « پیشین  1  ...  31  32  33  ...  71  72  پسین » 
علم و دانش

Medical Content | مطالب پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA