انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 52 از 55:  « پیشین  1  ...  51  52  53  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
مهندسی ژنتیک و تغییر ژنتیکی غذاهایمان

در این بخش همراه خواهیم شد با پاملا رونالد متخصص ژنتیک گیاهان که ما را با فواید علم ژنتیک و نتایجی که آن برای بشریت به دنبال داشته است آشنا می‌‌‌کند. او نشان می‌‌‌دهد که چگونه پیشرفت در زمینه‌ی علم ژنتیک می‌‌‌تواند بسیاری از مشکلات بشر امروز را به سادگی هرچه تمام بر طرف کند.



او که توانسته با همراه کردن بنیاد بیل و ملیندا گیتس، از یافته‌های خود در زمینه‌ی ژنتیک برای تأمین غذای کشورهای محروم بهره ببرد، می‌‌‌خواهد ما را از مزایای بهره بردن از گیاهان مقاوم و پرباری که با استفاده از مهندسی ژنتیک پرورش داده شده‌اند آگاه کند و به ما نشان دهد که مهندسی ژنتیک در عمل از زمان شروع عصر کشاورزی با انتخاب گونه‌های پربار یا مقاوم تر توسط بشر وجود داشته است و امروزه تنها ابزارها قوی‌تر شده و شتاب بیشتری به خود گرفته است.
مهندسی ژنتیک یکی از علومی خواهد بود که در آینده‌ای نه چندان دور بشریت را به سمت تکامل هرچه بیشتر خود سوق خواهد داد. تصور کنید بتوانید خود، ویژگی‌های بدن خود را انتخاب کنید یا در موردی در دسترس‌تر، ویژگی‌های فرزند خود را تعیین کنید –این کار در برخی کشورها حتی هم اکنون نیز انجام می‌‌‌شود-.
اما هرگاه علم جدیدی پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته است همواره بوده‌اند مخالفانی که گاه به دلایل منطقی و البته در بیشتر موارد به دلایلی غیر منطقی و بر پایه‌ی اعتقادات نادرست با آن مخالفت کرده‌اند و راه را برای پیشرفت آدمی بسته‌اند. حتی امروزه نیز می‌‌‌توان شاهد مخالفت‌هایی علیه واکسیناسیون یا استفاده از گیاهان تراریخته جهت ایجاد مقاومت و یا باردهی بیشتر بود. کسانی که مخالفت خود را نه در گفتار و منطق بلکه در آتش زدن مزارع – آن هم با وجود کمبود شدید منابع غذایی- بیان می‌‌‌کنند.
برای من که دشوار است بپذیرم فردی 11 سال از عمر خود را تنها صرف یافتن یک ژن بکند؛ آن هم ژنی که امکان دارد هیچگاه نتوان از آن بهره‌ای برد. اما این حقیقتی است که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌ی دنیا اتفاق می‌‌‌افتد. اتفاقی که هر چند می‌‌‌توان انتظار آن را در کشور خود نیز داشته باشیم؛ اما به دلایل بسیاری از جمله اقتصاد و سرمایه‌گذاری ضعیف در فناوری و دانش، عملاً جز در حوزه‌هایی خاص، انجام چنین پژوهش‌های با خطرپذیری بالا ناممکن می‌‌‌نماید.
در ویدیو همراه می‌‌‌شویم با پاملا رونالد و موضوع تغییر ژنتیکی غذایمان.


دانلود ویدیو

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ماشین لباسشویی WA3 از حساسیت‌های پوستی کودکان جلوگیری می‌کند

بیش از 20 درصد کودکان، مبتلا به حساسیت‌های پوستی هستند. حال سامسونگ تلاش کرده تا با مدنظر قراردادن این موضوع در ماشین لباسشویی جدید خود، شستشوی لباس را به نحوی انجام دهد که لباس‌ها مانع از بروز یا افزایش حساسیت در پوست شوند.



لباس کودکان بیشتر از هر لباس دیگری لک و کثیف می‌شود. به همین دلیل برای پاکیزگی کامل و استریل شدن، نیاز به شستشو با پودر دارد. اما پودر‌ها در صورتی که به طور کامل از سطح لباس‌ پاک نشوند، پس از تماس‌ با بدن کودکان، باعث تحریک پوست آنان شده و حساسیت‌های پوستی مانند درماتیت یا اگزما را تشدید می‌کنند. حساسیت‌هایی که در حدود 10-30 درصد از کودکان مشاهده می‌شود و از جمله دلایل آن، عوامل وراثتی است. با این حال برای داشتن یک زندگی سالم‌تر، می‌توان در کنار درمان، با روش‌هایی ساده از جمله شستشوی مناسب لباس‌ها، هم از پاکیزگی و استریلیزه شدن لباس و هم از سلامت پوست کودکان اطمینان حاصل کرد.
سامسونگ بدین منظور ماشین لباسشویی WA3 را طراحی کرده که با شستشوی فوق بهداشتی با آب داغ و افزایش دفعات آب‌کشی، از تحریک شدن پوست به علت تماس با پارچه جلوگیری و سلامت پوست کودکان را تضمین می‌کند.
ماشین لباسشویی WA3 سامسونگ، با استفاده از آب پرفشار و داغ (90 درجه سانتیگراد) برای شستشوی فوق بهداشتی، محیط داخلی لباسشویی را پاکیزه و استریل می‌کند که از این قابلیت می‌توان برای لکه‌شویی، و پاک کردن لکه‌ها و چرک‌هایی که به خورد لباس رفته نیز، کمک گرفت. شستشو به این روش سبب کشته شدن باکتری‌ها و زدودن لکه‌های چربی، چرک و ... می‌شود. این لباسشویی با داشتن سه مد مختلف برای شستشو، می‌‌تواند شستشو را در سه دمای مختلف 90 درجه (شستشوی فوق بهداشتی)، 70 درجه (بهداشتی) و یا 40 درجه (شستشوی لباس کودکان) انجام دهد.
پس از شستشو، مهم‌ترین عامل در تضمین سلامت پوست کودک، آب‌کشی کامل لباس است که باعث می‌شود ذره‌ای از مواد شوینده روی پارچه باقی نماند. لباسشویی WA3 برای پاک شدن تمام مواد شیمیایی از سطح لباس، آنها را با فشار آب قوی می‌شوید. همچنین می‌توان تعداد دفعات آب‌‌کشی لباس را تا شش بار افزایش داد؛ به طوری که بعد از پوشیدن لباس توسط کودکان، خطری پوست آنان را تهدید نکند.
معمولاً کودکان، لباس‌هایشان را زودتر و بیشتر از دیگران کثیف می‌کنند. به این ترتیب، شستشوی مکرر آن‌ها، با توجه به حجم کم لباس کودکان چندان مقرون به صرفه نیست و مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند ماشین لباسشویی را هنگامی روشن کنند که ظرفیت آن نبستا پر شده باشد.. با استفاده از این لباسشویی، می‌توان در صورت عجله داشتن، ظرف مدت 15 دقیقه با شستشوی سریع، لباس کودکان را از نو تمیز کرد. لباسشویی WA3 می‌تواند حجم کمی از لباس‌ها را بدون نگرانی بابت مصرف آب و برق، بشوید. این لباسشویی همچنین برای آسان کردن انجام کارهای خانه، امکان شستشوی جداگانه لباس‌های متنوعی از جمله لباس کودک، لباس‌های رنگی یا لباس زیر بزرگسالان را بدون نگرانی از پس دادن رنگ یا بو، فراهم می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روباتی که با مغز افراد معلول کنترل می‌شود

در جریان یک آزمایش، ۱۹ نفر از جمله ۹ نفر که هر چهار و دست پای آنها معلول است، با موفقیت توانستند روبات‌هایی را که با سامانه «حضور از راه دور» کار می‌کنند با پیام‌های مغز خود کنترل کنند.
این فناوری متکی به جلوه‌های ویژه کار می‌کند و توسط یک مؤسسه پژوهش‌های علمی به نام ای‌پی‌اف‌ال طراحی و ساخته شده‌است.
به گزارش وب‌سایت علمی «فیز اورگ» هدف از طراحی و ساخت این ابزار کمک به احیا حس استقلال و خودکفایی در افراد معلول است. آنها با ذهن خود قادر خواهند بود روبات‌ها را که در نقطه دیگری هستند، کنترل کرده و بخشی از کارهای خود را بدون کمک دیگران انجام دهند.
در این آزمایش که با شرکت افراد مختلف در کشورهای گوناگون انجام شد نتایج مثبتی حاصل شده و در شماره ژوئن مجله مؤسسه مهندسی الکترونیک که روی کنترل روبات توسط ذهن انسان تمرکز دارد، منتشر خواهد شد.
در این آزمایش ۱۹ نفر از کشورهای ایتالیا، آلمان و سوئیس در برنامه کنترل روبات با ذهن خود شرکت داشتند. هر یک از این افراد به مدت چند هفته یک کلاه مجهز به الکترود و قادر به تشخیص علائم مغز را پوشیده بودند. بعد از آنها خواسته شد که با ذهن خود به روبات‌ها فرمان بدهند و این فرمان‌ها توسط کامپیوتر و شبکه اینترنت از خانه آنها به محل استقرار روبات‌ها مخابره شد.
روبات‌ها که در آزمایشگاه مؤسسه علمی ای‌پی‌اف‌ال در سوئیس مستقر بودند، از طریق دوربین‌های ویدئویی، صفحه‌ای برای نمایش تصویر و چرخ‌هایی که زیر آنها قرار دارد، می‌توانستند حرکت کرده و فرامین فرد کنترل‌کننده را اجرا کنند.
تصویر فرد کنترل‌کننده از طریق شبکه اسکایپ روی صفحه تصویری روبات منعکس می‌شد، گو اینکه روبات نماینده فردی است که در محل حضور ندارد و به جای او با افرادی که در محیط آزمایشگاه بودند ارتباط برقرار می‌کرد.
به گفته پروفسور میلان مدیر این پروژه علمی، حتی ۹ فرد معلول نیز توانستند پس از یک دوره ده‌روزه آموزشی این روبات‌ها را به خوبی کنترل کنند.
وب‌سایت علمی «سی نت» نیز در این مورد می‌نویسد که این فناوری نمی‌تواند به انجام همه کارهای روزانه افراد معلول مثل خرید و یا شستشو کمک کند ولی با کمک آن می‌توانند بخشی از محدودیت‌های حرکتی خود را جبران کنند.
روبات‌هایی که برای این پروژه ساخته شده‌اند به یک لپ‌تاپ، چشم الکترونیک یا حسگرهایی برای تشخیص موانع در مسیر حرکت خود و یک پایه چرخدار مجهز هستند و می‌توانند علاوه بر ارتباط از راه دور با فرد کنترل‌کننده، بخشی از حرکت خود در محیط را به شکل خودکار انجام دهند.
به گفته پروفسور میلان مدیر این پروژه علمی، نتیجه کار افراد معلول در استفاده از این روبات‌ها با افراد سالم یکسان بوده‌است.
هر یک از افرادی که در آزمایش شرکت کردند حدود ۱۰ روز آزمایش دیده بودند تا برای دادن فرمان‌های مشخص به روبات روی نکته مشخصی در ذهن خود تمرکز کنند. به عنوان مثال برای دادن فرمان به سمت چپ و یا سمت راست فرد هدایت‌گر روبات همواره باید از دادن یک علامت معین در مغز خود استفاده کند تا دستگاه تشخیص علائم بتواند آن را شناخته و به روبات منتقل کند.
این پروژه علمی بخشی از طرح گسترده‌ای است با عنوان «ابزارهای تعامل مغز و رایانه» که بودجه آن را کمیسیون اروپا تأمین کرده و هنوز در مراحل ابتدایی و آزمایشی قرار داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
موشک فالکون 9 اسپیس ایکس لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد

موشک فالکون 9 متعلق به اسپیس ایکس که عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی بود دقایقی پیش، تنها لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد.



امروز روز خوبی برای موشک‌های فضایی خصوصی نیست. اسپیس ایکس و ناسا تایید کرده‌اند که موشک فالکون 9 لحظاتی پس از پرتاب برای انجام ماموریت تامین مواد مورد نیاز ایستگاه بین‌المللی فضایی منفجر شد.
هنوز مشخص نیست که دلیل این سانحه چه بوده ولی دودی از این موشک لحظاتی قبل از انفجار خارج می‌شد. این انفجار در حال حاضر مشکل خاصی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد نمی‌کند ولی در زمان خیلی بدی برای اسپیس ایکس اتفاق افتاد. این شرکت اخیرا هم در تلاشی برای نشاندن موشک قابل استفاده مجدد خود روی سکوی دریا ناموفق بود.
ایلان ماسک معتقد است که این انفجار احتمالا به دلیل فشار زیاد روی تانکر اکسیژن مایع موشک بوده است.

دانلود ویدیو

به نظر می‌رسد ایلان ماسک و تیمش باید تلاش زیادی بکنند تا مقامات رسمی را قانع کنند که چنین حوادثی دیگر اتفاق نخواهد افتاد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۱۳ پیش‌بینی در مورد آینده‌ی علم و فناوری

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌‌های علمی و فناوری را شاهد بوده‌ایم، ولی نکته‌ی جالب در مورد علم این است که رشد آن همواره ادامه دارد. اما در سال پیش‌رو انتظار چه پیشرفت‌هایی را می‌توانیم داشته باشیم.



اگر به سال‌های گذشته نگاه کنید، نسبت به آن سال‌ها پیشرفت‌هایی را شاهد بوده‌ایم که حیرت‌آور هستند. فضانورد بازنشسته‌ی کانادایی به نام کریس هدفیلد می‌گوید:

با گذشت صد سال از فیلم‌برداری پرواز برادران رایت، علم به جایگاهی رسیده است که دوربینی بر سطح ماهی به نام تایتان که یک میلیارد کیلومتر با ما فاصله دارد، قرار داده می‌شود.

پس باید همواره رو به آینده نگاه کرد بنابراین در ادامه به مرور چند مورد خواهیم پرداخت که انتظار داریم در سال جاری شاهد به واقعیت پیوستن آن‌ها باشیم.


۱. راکت‌هایی با قابلیت استفاده‌ی دوباره می‌توانند آینده‌ی سفرهای فضایی را تغییر دهند.
اگر قصد ایجاد تمدنی از انسان‌ها در مریخ را داریم باید راکت‌های فضایی داشته باشیم که بتوانند بر سطح مریخ فرود آمده و سپس از آن‌‌جا به زمین برگردند. به علاوه این راکت‌های دارای قابلیت استفاده مجدد، می‌توانند سفر به فضا را بسیار ارزان‌تر کنند.
با این که تا به امروز راکت‌ها قابلیت استفاده‌ی مجدد را نداشته‌اند اما الون ماسک و Space X درصدد تغییر این رویه هستند.
در ۱۰ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۵ میلادی، Space X توانست راکتی را از ارتفاع ۸۰ کیلومتری بازگرداند و در اقیانوسی فرود آورد، هر چند که این فرود به قدری با سرعت بالا انجام شد که راکت دیگر قابل استفاده نبود. با این حال این آزمایش نشان از وجود پتانسیل و آینده‌ای امیدوار کننده می‌دهد. ماسک در نظر دارد تا ۱۲ آزمایش دیگر را در بستر اقیانوس انجام دهد. امروز نیز یک آزمایش دیگر انجام شد و با شکست روبرو شد.
در خبری دیگر از Space X ماسک اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد سیستم جدیدی برای حمل و نقل به مریخ معرفی کند که نسبت به سیستم کنونی فالکون و دراگون بسیار متفاوت است.


۲. اولین نسخه از روبات C-3PO با نام Pepper به فروش می‌رسد
شرکت ژاپنی سافت بنک فروش روبات‌های شبیه به انسانی که توسط کارخانه‌ی فرانسوی آدباران روبوتیکس ساخته شده است را به فروش خواهد رساند. این روبات موتور احساساتی دارد که با استفاده از هوش مصنوعی، حالت روانی شما را از روی چهره‌تان تشخیص می‌دهد و از تجربیات گذشته‌ی تامل با شما برای نشان دادن رفتار بهینه، استفاده می‌کند. همچنین این روبات به چهار زبان ژاپنی، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است.
هدف از طراحی این روبات کمک به افراد بوده و قرار نیست کارهای شما را به جای شما انجام دهد اما انتظار می‌رود در آینده با اضافه شدن برنامه و اپلیکیشن‌های جدید، عملکرد آن نیز گسترده‌تر خواهد شد.


۳. احتمالا دانشمندان موفق به کشف جهانی موازی با جهان ما خواهند شد
در ماه گذشته‌ی میلادی، هاردون کولیدور بزرگ پس از دو سال توقف دوباره شروع به کار کرده است و این بار قرار است مواد را با قدرتی دو برابری نسبت به قبل نابود کند. این که چه نتایجی بدست خواهد آمد مشخص نیست اما ممکن است اطلاعات جدیدی در مورد ماده‌ی تاریک کشف شوند.
به علاوه، فعالیت این ماشین عظیم‌الجثه می‌تواند به ما وجود یا عدم وجود ذراتی را نشان دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم نظریه سوپرسیمتری را مورد بررسی قرار دهیم. این نظریه می‌گوید جهان ما، جهانی موازی با خود دارد که از ذرات نامرئی تشکیل شده‌اند. این ذرات نامرئی دارای جرم بوده و با جهان ما در ارتباط هستند.


۴. بخشی از نظریه‌ی نسبیت اینشتین اثبات با رد خواهد شد
اگر علم فیزیک مانند تفکر اینیشتین عمل کند، باید شاهد امواج جاذبه در فضا-زمان باشیم. دو آزمایش که امسال انجام خواهند شد بهترین شانس دانشمندان برای تشخیص این امواج هستند.
دو عدد از تجهیزات بسیار حساس برای تشخیص امواج جاذبه امسال شروع به کار خواهند کرد.


۵. عکس‌هایی از نزدیک‌ترین فواصل از پلوتو خواهیم داشت
در ماه میلادی حاضر، فضاپیمای هورایزن به کم‌ترین فاصله‌ی خود از پلوتو رسیده است. این فضاپیما سفر ۵ میلیارد کیلومتری خود را در ۱۹ ژانویه ۲۰۰۶ میلادی زمانی که همچنان پلوتو به عنوان یک سیاره شناخته می‌شد، آغاز کرده است.
این فضاپیما ابتدا از سطح پلوتو و بزرگ‌ترین ماه آن به نام کارون، عکس‌برداری خواهد کرد و سپس برای کاوش در مورد کمربند کوئیپر فرستاده خواهد شد.


۶. شیوع بیماری ابولا متوقف خواهد شد
شیوع بیماری ابولا در گینه، لیبریا و سیریالئون هنوز متوقف نشده است. تست‌های داروئی در حال انجام بوده و واکسیناسیون‌ها در حال اجرا هستند. امیدواریم با این پیشرفت‌ها و بهبود وضعیت بهداشت عمومی شاهد توقف بی‌سابقه‌ترین شیوع ابولا باشیم.


۷. اداره هوانوردی فدرال قوانین جدیدی برای پرواز پهبادها وضع خواهد کرد
کنگره‌ی آمریکا، اداره‌ی هوانوردی فدرال را ملزم کرده است تا ماه سپتامبر آینده قوانین جدیدی وضع کند و به پهبادها اجازه دهد تا وارد خطوط هوایی آمریکا شوند. اگر این اتفاق بیفتد، رویای آمازون برای تحویل بسته‌ها توسط پهبادها و بسیار کارهای غیرممکن دیگر، ممکن خواهند شد. از جمله این موارد می‌توان به فیلم‌برداری از حیات‌وحش،ساخت نقشه‌ها و تحت‌نظرگیری مکان‌های صعب‌العبور اشاره کرد. با وجود مصوبه‌ی کنگره شایعات خبر از آن می‌دهند که این قوانین تا زمان تعیین شده عملی نخواهند شد.


۸. کشورهای جهان قوانینی جدید برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی تصویب خواهند کرد
چهارچوب‌های لازم برای امضای قرارداد در سازمان ملل مشخص شده‌اند و انتظار می‌رود در جلسه‌ی ماه دسامبر آینده که در پاریس برگزار خواهد شد، این کار انجام شود. بنابر این قرارداد انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰ میلادی باید محدود شود.
دو کشور بزرگ منتشر کننده‌ی دی‌اکسید کربن که آمریکا و چین هستند نیز قبلا موافقتنامه‌هایی امضا کرده‌اند که عملی کردن این قرارداد را راحت‌تر می‌کند. اما سوال اصلی اینجا است که با گذشت مقدار دی اکسید کربن از مقدار 400ppm در نیم‌کره‌ی شمالی زمین آیا اجرای این قرارداد می‌تواند کاری از پیش ببرد؟


۹. آزمایش‌‌هایی کامل بر روی ژنوم ۴۰۰ هزار ساله‌ی انسان انجام خواهند شد
باستان‌شناسان درصدد بازیابی کل ژنومی هستند که از بقایای یک انسان ۴۰۰ هزار ساله در غاری در اسپانیا بدست آورده‌اند. این کار بسیار دشوار است اما اگر به وقوع بپیوندد می‌تواند درک ما از نسل‌های اولیه‌ی انسان‌ها را بالاتر ببرد.


۱۰. موفق به متوقف کردن ایدز خواهیم شد
ایدز همچنان بزرگ‌ترین بیماری مسری در جهان است که بیشترین کشته را از خود به جای گذاشته است. اما دانشمندان معتقدند به جایگاهی رسیده‌اند که می‌توانند با این ویروس مقابله کنند. منظور این دانشمندان داروهایی مانند تروودا است که باعث می‌شوند به این بیماری حتی مبتلا نیز نشویم.
هر چند تلاش‌های گذشته برای ساخت واکسن این بیماری با شکست مواجه شده‌اند اما محققان معتقدند بیش از پیش به ساخت واکسنی برای این بیماری نزدیک شده‌اند.


۱۱. احتمال ساخت واکسن تب دانگ وجود دارد
تب دانگ با اینکه خیلی کشنده نیست اما بسیار دردآور است که نیمی از جمعیت جهان در خطر ابتلا به آن هستند. البته این بیماری سبب مرگ ۲۲ هزار نفر در جهان شده و در بعضی کشورها عامل اصلی مرگ کودکان است.
واکسنی به تازگی ساخته شده که می‌تواند تا ۶۰ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرده و تا ۹۵ درصد از مرگ حاصل از این بیماری پیش‌گیری کند. انتظار می‌رود این واکسن در نیمه‌ی دوم سال میلادی جاری عرضه شود.


۱۲. پروژه‌های عظیم تحقیقاتی در زمینه‌ی هوش مصنوعی گام اول خود را خواهند برداشت
زمانی که هوش مصنوعی در حد و اندازه‌های هوش انسان شود، دنیای ما به کلی دگرگون خواهد شد. دانشمندان معتقدند فاصله‌ای زیادی تا به حقیقت پیوستن این اتفاق نداریم.
در ایالت سیاتل، پاول الن یکی از سه تحقیق خود در زمینه‌ی هوش مصنوعی را آغاز خواهد کرد. هدف از این پروژه کمک به محققان برای مواجهه‌ی مناسب با سیل عظیم تحقیق‌های علمی است که در سال‌های اخیر به سمت آن‌ها سرازیر شده اند.
به علاوه، تحقیقی صد ساله به نتیجه نشسته است و نتایج آن در سال جاری میلادی منتشر خواهند شد. در اواخر سال ۲۰۱۴، اریک هورویتز از دانشگاه استنفورد تحقیق عظیمی برای نگاه به آینده‌ی صد ساله‌ی هوش مصنوعی آغاز کرده است که نتایج آن در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر خواهند شد.


۱۳. موسسه‌ها پروژه‌هایی را آغاز می‌کنند که جهان را دگرگون خواهند کرد
در آمریکا، موسسه‌ی علوم سلولی که ارزش ۱۰۰ میلیون دلاری دارد، شروع به بررسی کوچک‌ترین بلوک‌های سازنده‌ی بدن انسان خواهد کرد.
در بریتانیا، موسسه‌ی ملی گرافین، کار خود را برای تحقیق در مورد این ماده‌ی شگفت‌انگیز آغاز خواهد کرد که می‌تواند صنعت باتری را دگرگون کند.
و در فرانسه محققان اقدام به ساخت ایتر خواهند کرد که هدف از این پروژه ساخت بزرگ‌ترین راکتور ترموهسته‌ای جهان است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
Discovery Channel میزبان پخش بازی های المپیک خواهد بود

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شبکه‌ی تلویزیونی Discovery که در زمینه‌ی پخش برنامه‌های مستند در زمینه حیات وحش، فناوری مسافرت و علوم مختلف فعالیت دارد، مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار تنها به منظور پخش بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۸ به اروپا پرداخت کرده است.



بر طبق روال همیشه که بازی‌های المپیک در شبکه‌ی BBC پخش می‌شد، این بار پخش این بازی‌ها را شبکه‌ی تلویزیونی Discovery برعهده دارد. این مسابقات هر چهار سال یکبار برگزار شده و بی‌بی‌سی همواره میزبان پخش این مسابقات به صورت زنده بود. حال شبکه‌ی تلویزیونی Discovery با پرداخت مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۸ را برعهده می‌گیرد. این شبکه با برعهده گرفتن مسئولیت پخش بازی‌ها، سهم بزرگی از بازار پخش و نشر تلویزیون‌های خارجی را کسب می‌کند.
این تغییر برای بسیاری از افراد جای تعجبی بود زیرا همواره BBC این بازی‌ها را پخش می‌کرد. شبکه‌ی BBC در حال حاضر اجازه و حق پخش بازی‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را دارد اما پس از آن، شبکه‌ی تلویزیونی Discovery مسئولیت و حق پخش بازی‌ها را به سراسر اروپا دارد. اخیرا دیوید زاسلاو مدیرعامل ارتباطات دیسکاوری اعلام کرده که این کمپانی آماده‌ی برعهده گرفتن حق پخش برخی از مستندات دارای حق پخش BBC است؛ اگرچه این امر می‌تواند به شبکه‌ی بی‌بی‌سی اجازه دهد تا برخی حقوق شبکه‌ی تلویزیونی Discovery را خریداری کند. از جمله حقوقی که این شبکه دارد می‌توان به پخش زنده‌ی برنامه‌های تلویزیونی، پخش به صورت آنلاین و پخش ویدئو برای پلتفرم‌های موبایل به ۵۰ کشور مختلف است، البته روسیه در لیست این کشورها قرار ندارد. این قرارداد در رابطه با پیوستگی کانال Eurosport اسپورت دیسکاوری نیز بسته شده است.
شبکه‌ی دیسکاوری، Eurosport را یک سال پیش با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار تصاحب کرد. این کانال معمولا بازی‌های ورزشی اروپایی مانند فوتبال، کریکت و اتومبیل رانی را پخش می‌کند. دیسکاوری به امید تصاحب سهم بزرگی از بازار پخش تلویزیونی اروپا این کانال را خرید، از این‌رو بازار آمریکایی هدف این شبکه نبوده است.
برخی افراد با این خبر جدید ناامید شدند، زیرا به عقیده‌ی آن‌ها شبکه‌ی BBC علاوه بر پخش با کیفیت بازی‌ها، تبلیغات را از برنامه‌ی پخش خود حذف کرده بود. دیوید زاسلاو مدیرعامل ارتباطات دیسکاوری اعلام کرد که این توافق یک گام به سوی ساخت کانال‌های تلویزیون ورزشی در اروپا است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
روبات گوگل در برخورد با انسان عصبانی نیز می‌شود

دسته‌ای از تحقیقات جدید در زمینه‌ی خلقیات روبات‌ها نشان می‌دهند که روبات گوگل در تعامل با انسان می‌تواند رفتار خشمگینانه‌ای از خود نشان دهد.



استیو ووزنیاک به تازگی اعلام کرده است که روبات‌ها می‌توانند از بزرگ‌ترین دستاوردهای انسان‌ها باشند. او قبلا اعتقاد داشت که روبا‌ت‌ها روزی نسل انسان‌ها را نابود خواهند کرد اما حالا می‌گوید که این ماشین‌ها به انسان‌ها به عنوان خالق خود احترام خواهند گذاشت. اما به نظر می‌رسد که شواهد جدید چیزی غیر این را نشان می‌دهند.
خبرگزاری وال استریت به تازگی گزارش داده است که گوگل آزمایش‌هایی در مورد تعامل انسان با یک برنامه‌ی کامپیوتری انجام داده و به نتایج جالبی رسیده است. این برنامه‌ی روباتیکی پایگاه‌ داده‌ای کامل از دیالوگ‌های فیلم‌های هالیوودی را در خود جای داده است. شاید به نظر برسد که فقط این روبات به پایان‌های خوب و سخنان محترمانه اعتقاد دارد.
بخشی از سخنان رد و بدل شده بین انسان و این روبات در مقاله‌ای جدید منتشر شده‌اند که جالب به نظر می‌رسند. این فرد با روبات در مورد اخلاق حرف می‌زند و زمانی که از او می‌خواهد تا مثالی در مورد اخلاق بیان کند روبات از امانت و درستی سخن می‌گوید. فرد مذکور مدام روبات را تحت فشار قرار می‌دهد و زمانی که به آن می‌گوید که با اخلاق باشد، روبات در جواب او می‌گوید که مرد باش!
اما این گفت‌و‌گو زمانی جالب‌تر می‌شود که انسان به روبات می‌گوید از گفت‌و‌گویمان در مورد اخلاق لذت بردم و جواب عجیبی از روبات دریافت می‌کند. روبات می‌گوید که حوصله ندارد و نمی‌خواهد وارد بحث‌های فلسفی شود. فرد مذکور به او می‌گوید پس علاقه داری در مورد چه چیزی صحبت کنیم و روبات جواب می‌دهد که هیچ‌چیز!
به نظر می‌رسد که روبات‌ها نیز می‌توانند رفتاری خشن در مقابل انسان‌ها داشته باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روبات آجر چین در طول دو روز یک خانه را می‌سازد

روبات‌ها روز به روز هوشمندتر، ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند و از این رو طیف چالش‌هایی که این ماشین‌ها می‌توانند با آن‌ها روبرو شوند، بیش از پیش افزایش می‌یابد. پس از انواع روبات‌ها، دانشمندان هم اکنون موفق شده‌اند روبات‌های آجرچین را طراحی کنند.



مهندسان استرالیایی موفق شده‌اند که روباتی را طراحی و تولید کنند که می‌تواند در تمام مراحل ساخت یک خانه کار کند. این روبات قادر است با سرعتی 20 برابر یک آجرچین معمولی کار کند. این روبات قادر است تنها دو روز فریمورک آجری یک منزل مسکونی را ایجاد کند.

این روبات که Hadrian نام دارد، قادر است به سرعت تولید بیش از 1000 آجر در هر ساعت برسد. با استفاده از این ماشین می‌توان 150 خانه را در یک سال ساخت. با توجه به اینکه روبات‌ها نیازی به استراحت، خوردن و خوابیدن ندارند، از این‌رو سرعت آن‌ها در کنار دقت و عملکرد بالا مزیت بزرگی در مقایسه با آجرچین‌های انسانی است.

هادریان در واقع یک بازوی تلسکوپی 28 متری است که بصورت تکه تکه به هم متصل شده است. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، این بازوی مکانیکی به یک بیل مکانیکی متصل شده که امکان جابجایی آن را از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر ممکن می‌کند. این بازوی مکانیکی اطلاعات مورد نیاز خود برای محل قرارگیری آجرها را از طریق فایل‌های سه بعدی CAD دریافت می‌کند. همچنین ماده‌ی چسبنده‌ی مورد نیاز برای روی هم قرار دادن آجرها نیز تحت فشار به محلی که آجرها از آن روی سطح مورد نظر قرار می‌گیرند، پمپاژ می‌شود.

مهندسان این بازوی هوشمند را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در هر ثانیه 1000 بار موقعیت مکانی خود را برای جلوگیری از تغییر مکان در اثر لرزش یا نوسان چک می‌کند. فرآیند مورد استفاده در آجرچینی مکانیزه مشابه روندی است که پرینترهای سه بعدی نیز آن پیروی می‌کنند.

پس از آنکه به دلیل نبود منابع مالی وقفه‌هایی در توسعه‌ی این ماشین ایجاد شد، حال Fasbrick Robotics اعلام کرده که نسخه‌ی تجاری این ماشین را از سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

مایک پیواک، مدیرعامل کمپانی فیستبریک روبوتیکز در خصوص عملکرد این ماشین چنین اظهار نظر کرده است:

ماشین هادریان از زمان مورد نیاز برای ساخت یک منزل مسکونی را تقریبا 6 ماه کاهش می‌دهد. با توجه به دقت بالای این دستگاه، سایر بخش‌های منزل نظیر آشپزخانه، ستون‌های سقف و حمام و سرویس بهداشتی را می‌توان بصورت موازی با آجرچینی پیش برد.

پیواک همچنین اضافه کرده که با استفاده از این دستگاه می‌توان علاوه بر افزایش امنیت در محیط کاری، میزان مواد دور ریز را نیز کاهش داد. پیواک امیدوار است هادریان بتواند به جای گرفتن جای نیروهای انسانی، افراد بیشتری را جذب اینکار کند. وی در این خصوص گفت:

در حال حاضر تعداد افرادی که در شغل آجرچینی مشغول به کار هستند رو به کاهش است و همچنین سن این افراد نیز بسیار افزایش یافته است. امیدواریم با استفاده از این دستگاه افراد جوان علاقمند را بتوانیم به این سمت جذب کنیم.

مارک پیواک برادر مایک پیواک است. وی مهندس مکانیک است که سابقه‌ی فعالیت در صنایع هوایی را نیز دارد. وی در ده سال اخیر روی این پروژه کار کرده و در دوران خدمت خود این پروژه به وی الهام شده است.

تاکنون هفت میلیون دلار استرالیا برای این پروژه خرج شده است. کمپانی فستبریک روبوتیکز این هفته توسط DMY Capital Limited تصاحب شده و سعی دارد تا این روبات را در مرکز توجه جهانی قرار دهد.

مایک پیواک در خصوص استفاده از آجر در منازل چنین اظهار نظر کرده است:

آجر را باید بهترین محصول برای ساخت خانه‌ها عنوان کرد که در همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد. آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پرطرفدار دارای قابلیت‌های گرمایشی و همچنین آکوستیک است که از این‌رو در ساخت خانه‌ها بسیار پرکاربرد است. با استفاده از این ماشین می‌توان خانه‌هایی را با استفاده از آجر و به قیمت بسیار کمتر ساخت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یونایتد ایرلاینز سوخت حاصل از فضولات حیوانی را جایگزین بنزین هواپیما می‌کند


از دیرباز فضولات حیوانی در مواردی نظیر تقویت زمین‌های زراعی کاربرد دارد؛ حال آنکه این روزها کاربردهای دیگری نیز برای آن پیدا می‌شود. یونایتد ایرلاینز از تابستان سال جاری سوخت حاصل از فضولات حیوانی را در هواپیماهایش استفاده خواهد کرد.



به منظور جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از سوخت بنزین در موتورهای جت، یونایتد ایرلاینز تصمیم گرفته تا از سوخت به دست آمده از فضولات و چربی حیوانات در پروازهای خود استفاده کند.

اولین پروازی که از این نوع سوخت استفاده خواهد کرد، مسافت کوتاهی خواهد داشت؛ بطوریکه یک پرواز بین لس آنجلس و سن فرانسیسکو برای این منظور انتخاب شده است. پس از انجام اولین پرواز، چهار تا پنج پرواز بین سن فرانسیسکو و لس آنجلس برای دو هفته از سوخت فضولات حیوانی استفاده خواهند کرد. سوخت حاصل از فضولات و چربی حیوانی توسط کمپانی AltAir Fuels که در کالیفرنیا واقع است، تولید خواهد شد.

اما این کمپانی هوایی تنها به استفاده از این نوع سوخت اکتفا نکرده و 30 میلیون دلار در Fulcrum BioEnergy که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زیست سوخت‌های پروازی است، سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، در چند سال اخیر، کمپانی‌هایی هوایی بسیاری در پی استفاده از زیست سوخت‌ها در پروازهای خود هستند؛ حال آنکه سرمایه‌گذاری انجام شده توسط یونایتد ایرلاینز، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در این حوزه است. یونایتد ایرلاینز در نظر دارد تا استفاده از زیست سوخت را در تمام پروازهای خود مورد استفاده قرار دهد.

استفاده از سوخت معمول هواپیما که به بنزین هواپیما موسوم است، به خاطر اشتعال‌پذیری بالا، قدرت بالایی را در اختیار موتورهای جت هواپیما قرار می‌دهد؛ اما در مقابل گازهای گلخانه‌ای نیز از این طریق منتشر می‌شوند که نتیجه‌ی آن افزایش دمای هوای کره‌ی زمین است. با توجه به اینکه فضولات حیوانی قادر به جذب کربن هستند، از این‌رو سوزاندن آن‌ها نیز مواد آلی در هوا منتشر نمی‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اولین ساختمان اداری توسط چاپگرهای سه بعدی در دبی چاپ می‌شود


دبی میزبان‌ سازه‌های شگفت‌انگیز فراوانی بوده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مرتفع‌ترین برج دنیا اشاره کرد. این‌بار نیز دبی شاهد چاپ اولین ساختمان اداری بوسیله‌ی چاپگرهای سه بعدی در خاک خود خواهد بود.



ساختمان اداری که در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود، لایه به لایه و در ارتفاع شش متری و به وسیله‌ی چاپگرهای سه بعدی چاپ خواهد شد. انتظار می‌رود این ساختمان در زمینی به مساحت ۱۸۶ متر مربع در طی چند هفته چاپ شود.

این ساختمان اداری به صورت موقت ساختمان اصلی موزه‌ای به نام موزه‌ی آینده خواهد بود که در حال حاضر در نزدیکی محل ساخت این ساختمان قرار دارد. همچنین تمامی جزئیات و مبلمان این سازه توسط همان چاپگر سه بعدی، چاپ خواهند شد.

این ساختمان اولین ابتکار موزه‌ی مذکور به شمار می‌رود که با همکاری دبی و وین‌سان گلوبال اجرایی خواهد شد. این همکاری قبلا نیز نتایجی برای شهر دبی به همراه داشته است و باعث ساخت ده خانه‌ی کوچک در عرض یک هفته شده است. موزه‌ی آینده مدعی است که این ساختمان، مدرن‌ترین ساختمان اداری چاپ شده در دنیا خواهد بود که از آن در عمل به عنوان دفتر کار استفاده نیز خواهد شد.

عضو هیئت مدیره‌ی کمیته‌ی نو‌آوری امارات به نام محمد الجرجاوی می‌گوید:

این ساختمان نمودی از توانایی‌ها و خلاقیت‌های چاپگرهای سه بعدی خواهد بود و باعث تغییرات زیادی در بخش ساخت و ساز در دبی خواهد شد. ما در نظر داریم تا بستری برای خود نمایی امکانات چاپگرهای سه بعدی فراهم کنیم و چاپ این ساختمان اداری، اولین قدم از قدم‌هایی است که در این راه خواهیم برداشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 52 از 55:  « پیشین  1  ...  51  52  53  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA