انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 18 از 32:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


مرد

 
مصرف آویشن و تسکین علائم سرماخوردگی

فصل زمستان برای اکثر مردم با مشکلات تنفسی نظیر برونشیت که نوعی التهاب نایژه‌ها است، توام است.
به گزارش ایسنا، وقتی نایژه که مسیر انتقال هوا از نای به ریه‌هاست به دلیل ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا ملتهب می‌شود، بیماری برونشیت بروز می‌کند.
برونشیت مزمن اغلب ناشی از استعمال سیگار یا استنشاق موادسمی دیگر است که به حساس شدن این مجاری تنفسی منجر می‌شوند.
از جمله علائم برونشیت می‌توان به گلودرد، احتقان بینی، تنگی نفس، خستگی، آبریزش بینی و تب اشاره کرد. همچنین سرفه‌های غیرارادی که یکی از مشخصه‌های برونشیت است، واکنش بدن برای بیرون راندن مخاط تولیدشده در ریه‌هاست که برای برطرف کردن این مشکل می‌توان از یک شیوه درمانی قدیمی یعنی مصرف آویشن استفاده برد.
در طب گیاهی از برگ‌های گیاه آویشن به صورت خشک استفاده می‌شود. برگ‌های این گیاه حاوی گروهی از ترکیب‌های طبیعی همچون «کارواکرول»، «بورنئول»، «گرانیول» و «تیمول» هستند.
به گزارش ایسنا به نقل از پریونشن، در طول قرن‌ها متخصصان طب گیاهی برای برطرف ساختن اختلالات تنفسی، سرفه و سایر علائم سرماخوردگی و برونشیت مصرف این گیاه را توصیه کرده‌اند. این گیاه حاوی خواص آنتی‌باکتریال و ضد میکروبی است و به همین دلیل در تسکین علائم سرماخوردگی و برونشیت تاثیر قابل ملاحظه دارد.

----------------------------------------

هضم چربی های غذا با "آویشن"


آویشن، نوعی گیاه دارویی است که البته کاربرد‌های فراوانی در آشپزی ایرانیان دارد.
دکتر علی شهیدی زندی، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه ‌گفت: گیاه آویشن‌ از نظر طبی، با توجه به شرایط اقلیمی و محیط رشد و همچنین مقدار مواد موثره درمانی، متفاوت است و بهترین نوع آن در ایران، آویشن شیرازی است.
وی ادامه داد: گیاه آویشن دارای‌ کامیت خشک کنندگی اخلاط است و بنابر این اثرات درمانی خوبی برای بیماری هایی ریوی مانند آسم، برونشیت‌ مزمن و سرما خوردگی دارد.
از آنجایی آویشن خاصیت پاک کنندگی اخلاط بیمار گونه را نیز دارا می‌باشد، یکی از بهترین داروهای تسکین دهنده سرفه است و به نوعی خاصیت اسپکتورانت‌ دارد.
دکتر زندی در ادامه اظهار داشت: گیاه آویشن، تقویت کننده سیستم گوارشی هم هست و در هضم چربی‌ها نقش بسیار مهمی دارد و با وجود این خواص معجزه‌ آسا در گیاه آویشن، توصیه می‌شود، تمام خانواده های ایرانی از آن در انواع غذاها استفاده کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
برگ بو، ادویه‌ای فراموش شده

این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.
برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد. در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.
اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود.


مشخصات برگ بو (Laurus nobilis)

درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می‌باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نامیده‌اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی می‌باشد.
در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده‌های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌آید. برگ بو به نام‌های Laurel tree - Bay tree - Lauraceae - Bay leaf شناخته می‌شود.


ترکیبات شیمیایی

میوه این درخت دارای اسانس روغنی فراری است که دارای مقدار زیادی اسید لوریک است. اسید لوریک از اسیدهای چرب است که به شکل متبلور سفید در می‌آید. در برگ‌های خشک برگ بو نیز از 3-1 درصد اسانس روغنی فرار بسیار معطر وجود دارد که از طریق تقطیر می‌توان استخراج نمود. در برگ‌های سبز گیاه نیز اسانس روغنی فرار وجود دارد.


برگ بو؛ ادویه‌ای سرشار از ویتامین و املاح

برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.
* ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است.
باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند.
* همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.
* وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.
* از سوی دیگر این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.


برگ بو دشمن سرطان

برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد.
* منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند.
* دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد.
* آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند.
* ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند.
* اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود.
* آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است.


خواص دارویی

این گیاه استفاده‌ی گیاهی و دارویی زیادی دارد.
- در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند.
- برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- دم کرده آن که با جوشاندن 3 برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد.
- دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید.
- برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است؛ دم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است. این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید تا به هضم غذا کمک کند.
- ماساژ دادن روغن طبیعی آن ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد.
- چند قطره روغن آن را به شامپو بیفزایید تا از شوره سر رهایی پیدا کنید.
آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند


استفاده از برگ بو در آشپزی

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند.
چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است.
استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند.
از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آشنایی با خواص پوست بید، جایگزین طبیعیِ آسپرین

بسیاری از افراد از این موضوع اطلاعی ندارند که درخت بید و به خصوص پوست آن، رقیب طبیعی آسپرین است.
به گزارش ایسنا، با افزایش تمایلات به استفاده از داروهای جایگزین و مکمل درخت بید اکنون در سراسر جهان به عنوان جایگزینی غیرشیمیایی برای آسپرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از درختان بید در تمام نقاط جهان رشد می‌کنند و همچنین بید سفید و سیاه دو نوع از پرکاربردترین انواع این گیاه برای اهداف پزشکی و درمانی است. ماده شیمیایی اصلی که به پوست درخت بید خاصیت درمانی می‌بخشد «سالیسین» موجود در آن است. کارشناسان معتقدند زمانی که بدن سالیسین را فرآوری می‌کند آن را به اسید سالیسیلیک تبدیل کرده که شکل نخستین ماده شیمیایی برای آسپرین است.
در سال 1928، شیمی‌دان‌های اروپایی دریافتند چگونه می‌توان «سالیسین» را استخراج و آن را به اسید «سالیسیلیک» تبدیل کرد.
این ماده به عنوان مسکن درد و پایین آورنده تب شناخته شده و سپس برای تبدیل شدن به اسید «آستیل‌سالیسیلیک» یا آسپرین تغییر شکل پیدا می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد پوست درخت بید به تسکین درد کمر و احتمالا درد ناشی از التهاب مفاصل کمک می‌کند. همچنین در بررسی دیگر مشخص شد افراد مبتلا به کمردرد که روزانه میزان 240 میلی گرم از این ماده را مصرف می‌کنند درد بدن آنان کاهش پیدا کرده است.
یکی از دلایلی که افراد ترجیح می‌دهند از پوست درخت بید به عنوان جایگزینی برای آسپرین استفاده کنند این است که عوارض جانبی مشابه با آسپرین ندارد. آسپرین و دیگر داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی می‌توانند موجب تحریک معده شوند در حالی که مصرف مقدار طبیعی از پوست درخت بید این عارضه را به همراه ندارد.
با این وجود در صورتیکه پوست درخت بید برای مدت زمانی طولانی و به میزان بالا مصرف شود می‌تواند عوارض جانبی همچون آسپرین را داشته باشد. همچنین مصرف آن برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:
- مصرف‌کنندگان داروهای رقیق کننده خون
- افراد حساس به آسپرین
- مبتلایان به اختلالات خونریزی
- مبتلایان به بیماری کلیوی

همچنین در پوست درخت بید، «تانن» و «فلاوونوئید» نیز وجود دارد که خواص درمانی خود را دارا هستند. تانن ماده شیمیایی است که در بسیاری از خوراکی‌های گیاهی وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این ماده از رشد باکتری‌های خاص،‌ ویروس‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند در لخته شدن خون و افزایش سلامت قلب از طریق کمک به کاهش فشارخون و کلسترول موثر باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از هلث لاین، فلاوونوئیدها نیز ترکیب‌هایی در گیاهان هستند که موجب ظاهر شدن رنگ قرمز، نارنجی و زرد در گیاه می‌شوند. همچنین این ترکیب به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده و به ترمیم سلول‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن آنها کمک می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۷ معجزه رازیانه

رازیانه گیاهی با رایحه‌ای شیرین است که برای بهبود سلامتی فوائد بسیاری دارد.
به گزارش ایسنا، سایت «هلث لاین» در یک مطلب تازه به برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی اشاره کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

1. افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

2. درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان: «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس فزاینده در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

3. تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

4. تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی که اخیرا در ایران انجام گرفته نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

5. برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

6. خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطرِ مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. مقابله با بیماری‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.


رازیانه، تازیانه‌ای بر بیماری‌ها


گیاه «رازیانه» با فوائد درمانی متنوع در درمان کم‌خونی، سوء‌هاضمه، یبوست،‌ اختلالات تنفسی و اختلالات قاعدگی مفید است و علاوه بر اینها به عنوان یک خوشبوکننده موثر برای رفع بوی بد دهان استفاده می‌شود.
به گزارش ایسنا، محل اصلی رویش این گیاه در مناطق مدیترانه‌ای است و مردم این نواحی از آن برای مصارف درمانی و آشپزی استفاده می‌کنند.
رازیانه علاوه بر خواص فوق به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص موجود در روغن آن، کاربردهای دارویی متعددی دارد. رازیانه منبع غنی از آهن و اسید آمینه است و به درمان کم‌خونی کمک می‌کند.
جویدن دانه‌های این گیاه پس از مصرف هر وعده‌ غذایی به تسهیل فرآیند هضم و از بین بردن بوی نامطبوع دهان کمک می‌کند.
دانه‌های رازیانه به خصوص به شکل پودری آن خاصیت مسهل دارند. سبوس موجود در این دانه‌ها نیز به پاکسازی روده کمک می‌کند در حالی که تاثیر تحریک‌آور آن در افزایش حرکات دودی روده و کمک به دستگاه گوارش موثر است.
رازیانه منبع غنی از فیبر خوراکی است که علاوه بر تاثیرگذاری بر هضم غذا به ثابت نگه‌داشتن سطح کلسترول خون نیز کمک می‌کند.
ترکیب گیاه رازیانه با وعده‌های غذایی روزانه از چشم‌ها در برابر التهاب حفاظت می‌کند و از اختلالات مرتبط با پیری زودرس می‌کاهد که دلیل آن وفور انواع آنتی‌اکسیدان‌ها در این گیاه است.
گیاه رازیانه برای درمان اختلالات تنفسی از قبیل برونشیت، سرفه و احتقان نیز کاربرد دارد.
بررسی‌ها حاکی از آن است مصرف رازیانه همچنین می‌تواند علائم آزاردهنده سندرم پیش از قاعدگی را در زنان کاهش دهد.
به گزارش سایت اینترنتی ارگانیک فکتس، اگرچه طعم رازیانه برای همه افراد مطلوب نیست؛ اما مصرف آن به زنان کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر با تنش‌ها و علائم پیش از قاعدگی کنار آیند.
زنانی که از دانه‌های این گیاه به صورت قطره استفاده می‌کنند کمتر احساس افسردگی دارند و راحت‌تر با خانواده و دوستان ارتباط برقرار می‌کنند و وظایف و کارهای روزمره خود را بهتر انجام می‌دهند.
تنش‌های پیش از قاعدگی بر زندگی حدود سه چهارم زنان تاثیر می‌گذارد و بیش از 40 درصد آنان معتقدند که به کیفیت زندگی‌شان آسیب می‌رساند؛ اما مصرف رازیانه به تعادل مجدد هورمون‌های جنسیتی که عامل بروز تنش‌های پیش از قاعدگی هستند، کمک می‌کند.
برای درمان تنش‌های پیش از قاعدگی و کاهش شدت آن روش‌های درمانی متعددی از تغییر در رژیم‌های غذایی گرفته تا مصرف قرص‌های هورمونی و ضدافسردگی به کار گرفته می‌شود؛ اما این روش‌ها در تمام موارد موثر نیستند و حتی ممکن است مصرف دارو همراه با عوارض جانبی باشد در حالی گیاه رازیانه نه تنها تاثیر شفابخش چشمگیر دارد بلکه فاقد عوارض جانبی دارویی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان موهای چرب با نسخه های گیاهی

اگر مو‌ها چرب باشند، به این علت است که غدد سباسه بیش از حد فعالند. فعالیت طبیعی این غدد، ترشح لایه‌ای از چربی برای محافظت از پوست در مقابل تهاجمات است.
زمانی که این غدد از کنترل خارج می‌شوند و بیش از حد فعالیت می‌کنند، تمام طول مو‌ها چرب می‌شوند. بنابراین برای بهتر کردن شرایط، همه به شستن عمیق مو‌ها اقدام می‌کنند. اما این کار اشتباه است : هر گونه حمله‌ای به پوست، غدد سباسه را تحریک می‌کند و آن‌ها هم به نوبۀ خود فعالیتشان را دو برابر می‌کنند.
برای درمان مو‌های چرب بهتر است از شامپوهای مخصوص همین مو‌ها که متناسب با آن‌ها ساخته می‌شوند، استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از روش گیاهی و یکی از راه‌های زیر استفاده کنید:

1 - آب نارنج را گرفته و سپس آن را صاف نمایید. مالیدن این آب به مو‌ها، چربی‌های اضافی آن را می‌گیرد و پوست سر را نیز ضدعفونی می‌کند و همچنین مو‌ها را براق می‌نماید. بعد از مالیدن این آب و بعد از گذشت ۴۰ دقیقه مو‌ها را خوب آبکشی کنید.

2 - گرد زنبق برای موهای چرب و روشن به عنوان شامپوی خشک به کار می‌رود. برای این کار باید اندکی گرد را به سر خود بپاشید. ده دقیقه صبر کنید سپس با دقت و قدرت مو‌ها را شانه کنید.

3 - برای چربی زدایی مو، هر دو روز یک بار، پوست سر را با جوشانده مخلوطی از گیاهان زیر مالش دهید. این جوشانده علاوه بر خاصیت چربی زدایی، مو‌ها را تقویت کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند:
تخم گشنیز، بابونه، گزنه، گل ختمی، شاه تره، از هر کدام ۲۰ گرم، در نیم لیتر آب جوشانده، بعد از صاف کردن، پوست سر را با آن مالش دهید.

4 - سر را با آب نمک و نعنا بشویید.

5 - سفیده تخم مرغ را خوب هم زده تا سفت شود و کف کند، سپس آن را به کمک یک مویی به پوست سر بمالید و بگذارید تا خشک شود، سپس مو‌ها را شانه زده تا سفیده تخم مرغ‌های خشک شده بریزد.

6 - ابتدا مقداری گل سرشوی را خمیر کرده و به سر بمالید و بعد آنرا بشویید و بعد مواد دارویی مثل مازو و چفت و یا مواد گیاهی گس که مواد مازویی دارند روی سر بمالید. بهترین کار این است که مازو را با حنا مخلوط نموده و به سر بمالید و اگر می‌خواهید حنا رنگ بدهد آن را با آب گرم مخلوط کنید.

7 - برگ چغندر را له کرده و آب آن را از برگ‌هایش خارج نمایید، این آب برای گرفتن چربی سر بسیار مفید است. پس از گذشت ۲ ساعت می‌توانید مو‌هایتان را آب کشی نمایید.

8 - استفاده از لیمو و مالیدن آب تازه آن به سر باعث می‌شود که چربی سر گرفته شود و پوست نرم و شفاف شود.

9 - پوست سر را یک روز در میان با یک قاشق چایخوری، روغن عنصل به مدت یک ساعت مالش دهید و سپس با صابون معمولی مانند صابون مراغه یا با گل سرشوی اثر چربی را از بین ببرید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
درمان گیاهی برای جلوگیری از تأخیر در قاعدگی

سیکل قاعدگی طبیعی بین ۲۱ تا ۳۵ روز متغیر است. اما ممکن است گاهی به دلیل تغییرات فیزیکی یا عدم تعادل هورمون‌ها یک تا دو هفته به تأخیر افتد. با این حال، برای پیشگیری و درمان تأخیر مذکور می‌توان از طب گیاهی بهره برد...
قاعدگی در زنان و دختران از زمان بلوغ آغاز می‌شود و با یائسگی پایان می‌یابد. مدت خونریزی، معمولاً ۳-۵ روز طول می‌کشد، اما بین ۲-۸ روز نیز می‌تواند متغیر باشد. اگر چه برای درمان تأخیر در عادت ماهانه، داروهای زیادی وجود دارد اما راه‌های طبیعی و گیاهی نیز هست که چند نمونه از این راه‌ها در ادامه توضیح داده شده است.


۱. جعفری
جعفری برای اغلب زنان، سبزی قابل دسترسی است که بیشترین تأثیر را برای درمان عقب‌افتادگی قاعدگی دارد. بدین منظور می‌توان این گیاه را به صورت چای گیاهی و ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کرد.
هم جعفری خشک و هم نوع تازه آن می‌تواند برای درمان بی‌نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. چای جعفری را در آب جوش بریزید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از این که کاملاً رنگ گرفت، مصرف کنید.

۲. زنجبیل
زنجبیل را به‌راحتی می‌توانید از داروخانه تهیه کنید. درست مانند جعفری، این گیاه را نیز می‌توانید به صورت پودر یا تازه مصرف کنید. این ماده محرک است و ممکن است پس از مصرف، احساس گرگرفتگی کنید اما در درمان بی‌نظمی قاعدگی بسیار موثر است. زنجبیل را به چای خود اضافه کنید یا آن را با آب بجوشانید و ۳ بار در روز مصرف کنید تا قاعدگی منظمی داشته باشید.

۳. میوه‌هایی چون انبه، انار و آب انگور
ثابت شده تعدادی از میوه‌ها برای درمان تأخیر قاعدگی موثرند که مشهورترین آن‌ها انبه است. می‌توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. انگور، به‌خصوص نوع سیاه آن، میوه درمانگر دیگری است. روزانه مقداری آب انگور بخورید اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید زیرا موجب فقر آهن می‌شود. مصرف روزانه آب انار نیز به قاعدگی منظم شما کمک می‌کند.

۴. بومادران
بومادران گیاه دارویی دیگری است که برای درمان مشکلات قاعدگی از جمله تأخیر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌راحتی می‌توانید آن را از عطاری‌ها تهیه کنید. این ماده موجب تعادل هورمون‌های بدن زنان می‌شود. زمانی که قاعدگی شما به تأخیر افتاد، چای سرد بومادران را ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کنید. این گیاه در کاهش درد نیز موثر است.

۵. سبزیجات
سبزیجاتی مانند هویج، تربچه و خیار چنبر تلخ نیز برای درمان تأخیر قاعدگی مناسب‌اند. اگر دچار بی‌نظمی قاعدگی شده‌اید، جوشانده خیار چنبر تلخ را ۳ بار در روز مصرف کنید.
ثابت شده تعدادی از میوه‌ها برای درمان تأخیر قاعدگی موثرند که مشهورترین آن‌ها انبه است. می‌توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. انگور، به‌خصوص نوع سیاه آن، میوه درمانگر دیگری است

۶. ریشه انجیر هندی
ریشه انجیر هندی درمان فوق‌العاده‌ای برای تأخیر قاعدگی است. جوشانده آن را به همراه شیر قبل از خواب مصرف کنید. این روند را در ۳ چرخه قاعدگی متوالی خود دنبال کنید تا تأثیر آن را ببینید.
عقب‌افتادگی قاعدگی برای سلامت زنان مضر است و ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناکی شود. درمان‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، روش‌های قابل اعتماد و موثری برای تأخیر قاعدگی است. البته اگر نسبت به هر کدام آلرژی دارید، از خوردن آن‌ها امتناع کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گرم مزاج هستید یا سرد مزاج؟



متخصصان طب سنتی می‌گویند چهار مزاج گرم و خشک، سرد و خشک، سرد و‌تر، گرم و‌ تر است که در آرامش روان و تن ما نقش موثری را بازی می‌کند. از نظر آنها خواب مزاج‌ تر دارد و ما با خوابیدن ‌تری را به بدن‌مان اضافه می‌کنیم. همان طور که بارها از دهان بزرگ تر‌ها شنیده‌ایم که بچه‌ها در خواب بزرگ می‌شوند،

طب سنتی هم این مطلب را تصدیق می‌کند و می‌گوید خواب با افزایش مزاج‌ تری باعث افزایش وزن می‌شود. پس افزایش وزن آدم‌های خواب‌آلود، صرفا به خاطر کم شدن فعالیتی‌شان نیست بلکه افزایش ‌تری هم در این زمینه نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

یک خواب ممتد هفت یا هشت ساعته، بدن را سرد و ‌تر می‌کند. در منظر طب سنتی علت کم خوابی، خشکی مزاج است. افرادی که مزاج گرم و خشک یا سرد و خشک دارند و اصطلاحا سودای آنان زیاد است، بیشتر با بی‌خوابی درگیرند. برای بهبود اوضاع خواب این افراد باید خشکی مزاج‌شان را کم و ‌تری را به بدن‌شان تزریق کرد.

دمنوش‌ها در در‌مان بی‌خوابی حسابی کارساز هستند و آرامش را به شما تزریق می‌کنند. به عطاری بروید و گیاهانی را که مزاج گرم و‌تر دارند خریداری کنید. گلاب، بیدمشک و عرق کاسنی را در کابینت‌های‌تان جا دهید. این عرقیات باعث ‌تری بدن‌تان می‌شوند و مزاج‌تان را گرم می‌کنند. گل گاوزبان و بیدمشک، مزاج گرم‌وتری دارند. بید و عرق کاسنی را هم فراموش نکنید. گلاب هم در این بین با خاصیت معتدل و گرم و‌تری که نسبت به بقیه دارد، آرامش زیادی را به شما می‌دهد.

شب‌ها گل گاوزبان، اسطوخودوس، بادرنجبویه را به نسبت مساوی با آب جوش مخلوط کنید و بگذارید بیست دقیقه‌ای جوش بیاید و با اعضای خانواده میل کنید. می‌توانید با اضافه کردن یک تکه نبات به آن و خوش طعم کردن آن، اعضای خانواده را هم با خود همراه کنید. از نظر متخصصان طب سنتی فرزند بالای دو سال‌تان هم می‌تواند در کنار شما از این دمنوش بنوشد.

انجام حجامت هم، مزاج‌ تر مورد نیاز برای خوابی راحت را به شما می‌هد. حجامت برای افرادی که بدن خشک دارند بسیار مناسب است. طب سنتی و احادیث زیادی تاکید بر حجامت ناحیه سر دارند. حجامت سر،‌تری زیادی را به بدن شما داده و خواب‌تان را تسهیل می‌کند. این حجامت در طب کلاسیک با افزایش خون رسانی قابل توجیه است و کارساز!

در خوردن هم باید سراغ غذاهایی مزاج تر بروید. ماست بخورید که مزاجش شدیدا سرد و‌تر است. دور خوراکی‌هایی که مزاج خشک دارند، خط بکشید. اگر عادت دارید شب‌ها قهوه و چای بخورید تعجبی ندارد که شب‌ها بی‌خواب شوید. قهوه با مزاج گرم و خشکی که دارد و چای هم با سرد و خشکی زیادش شما را بی‌خواب می‌کند. در اولین قدم این دو نوشیدنی را حذف کنید و خود‌تان را به دمنوش‌های آرامبخش ببندید.

در فصل بهار غذا‌هایی را که ‌تری کمتری دارد مصرف کنید و غذاها و گوشت‌های لطیف و زود هضم و تخم‌مرغ‌های عسلی مصرف کنید. مصرف پیاز، سیر و ترشی را محدود کنید. در اردیبهشت هم بریانی و غذاهای سرکه‌دار را مصرف کنید و هنگام ناشتا هم آب ننوشید. استشمام بو و عطر در این ماه توصیه می‌شود. در خرداد هم غذاهایی که گوشت‌های غلیظ مثل کله پاچه دارند و غذا‌های شور را مصرف نکنید.

قبلا مصرف گلاب را برای خوابی راحت به شما توصیه کرده بودم. اما الان می‌خواهم بگویم که استنشاق این عطر حال‌تان را بهتر می‌کند و کمک می‌کند تا راحت‌تر به خواب بروید. خوردن یک دارو یا دمنوش خیلی مفید است اما استنشاق و بخور این عرقیات با ورود مستقیما به مغز، اثر بسیار قوی و تاثیر گذاری را دارند. قبل از خواب محیط را مرتب کنید و کمی گلاب در اتاق بپاشید تا آرام‌تر شوید در طی روز هم می‌توانید از این عطر استفاده کنید تا سر حال‌تر باشید و افسرده نشوید.

فراموش نکنید که در طب سنتی تنها نمی‌شود به مصرف داروهای خوراکی بسنده کرد همچنین نمی‌توان توقع داشت که با مصرف تنها دمنوش و استنشاق گلاب مشکلات روحی هم حل شود. این تجویز‌ها در کنار رفتار درمانی و همکاری خانواده در حل مشکلات روحی است که با گرم کردن مزاج آرامش و خوابی عمیق را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر در این فصل مدام خمیازه می‌کشید و بیشتر و راحت‌تر می‌خوابید به علت مزاج گرم و‌ تر این فصل است که با مزاج ‌تر خواب هماهنگ است حتی بی‌خواب‌ها هم در این فصل راحت‌تر می‌خوابند.

زمستان هم با مزاج سردش دست کمی از بهار ندارد که آخر زمستان میزان‌تری در بدن بیشتر می‌شود و راحت‌تر به خواب می‌روید. تابستان فصلی است که افراد معمولا بیشتر بیدارند. در پاییز هم که خشکی در آن بیشتر است و افراد را کسل‌تر می‌کند و بی‌خوابی‌های بیشتری هم دارد. اگر در فصل پیش رو خیلی کسل شدید سراغ حجامت بروید تا طبع‌تان به تعادل برسد.

ورزش بدن‌تان را خشک و شما را بی‌خواب‌تر می‌کند. اگر فکر می‌کنید به یک‌باره با ورزش زیاد، شب خوابی راحت را تجربه‌ می‌کنید باید بگویم که در اشتباهید و با این کار شب را احتمالا با بی‌خوابی بیشتری سپری خواهید کرد. تعریق ناشی از ورزش بدن شما را گرم و خشک می‌کند و شما را بی‌خواب‌تر.

خروپف، آپنه یا پاهای بی‌قرار از مشکلاتی هستند که کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهند که هر کدام در‌مان مخصوص خود را دارد. اغلب بی‌قراری‌ها و از خواب پریدن‌ها علل روحی دارند و از تنش و اضطراب ناشی می‌شوند که برای آنها دمنوش توصیه می‌شود. افرادی که در گروه مبتلایان به پاهای بی‌قرار جای می‌گیرند اغلب اضطراب دارند و معمولا مزاج‌شان هم، خیلی سرد و خشک است.

اگر شب‌ها در پاهای‌تان احساس کشیدگی و کوفتگی می‌کنید و درد استخوانی دارید جزو این گروه هستید. برای رفع این حالت هم باید به فکر در‌مان سردی و خشکی باشید و هم از شیوه‌های آرام سازی ذهن بهره بگیرید. خروپف‌ها هم معمولا علل مکانیکی دارند. ممکن است به خاطر تنگی سینوس باشند که باعث شود فرد از راه دهان تنفس کند. افرادی هم که چاق‌اند و غبغب دارند، زیاد خروپف می‌کنند. آلرژی و التهابات سینوس بینی را کیپ می‌کنند، راه تنفس را می‌بندند و خواب پر سر و صدا ایجاد می‌کنند. برای در‌مان خروپف چاق‌ها، باید وزن‌شان را کم کنند.

طب سنتی درمان‌های شبیه در‌مان لاغری را برای آنها تجویز می‌کند. علل مکانیکی هم با جراحی قابل در‌مان هستند. اگر این خروپف‌ها باعث قطع اکسیژن شود به آپنه تبدیل می‌شود که در واقع حالت شدیدتر خروپف است.

افرادی که به آپنه دچارند در شب اکسیژن خوبی دریافت نمی‌کنند و در روز مدام از خواب‌آلودگی شکایت دارند. این افراد معمولا گردن کوتاه‌تری دارند و همان درمان‌های لاغری و غبغب برای این افراد هم توصیه می‌شود. اگر به آپنه دچار هستید، ورزش کنید و به مدت هفت، هشت دقیقه از سونای خشک استفاده کنید. از غذا‌هایی مثل برنج که باعث تنگ شدن مجرای تنفسی یا ایجاد غبغب می‌شوند هم صرف نظر کنید.

اگر عادت دارید از شب تا صبح یکسره بخوابید، خوب است بدانید طب سنتی با این خوابیدن‌های یک تکه اصلا موافق نیست. برای خوابی راحت قبل از نیمه‌شب شرعی که حدودا ساعت ده و نیم- یازده است، در تختخواب باشید اما بعد از دو یا سه ساعت بیدار شوید و فاصله‌ای دو یا سه دقیقه‌ای بین خواب‌تان بیندازید و دوباره به تختخواب بروید. بین الطلوعین یا نماز صبح هم دوباره بیدار شوید اگر هنوز خواب‌آلود بودید دوباره کمی بخوابید.

اگر می‌خواهید حسابی سر حال باشید قبل از اذان ظهر هم کمی چرت بزنید. اگر هم وقت نکردید می‌توانید بعد از ظهر چرت کوتاه بیست دقیقه تا نیم ساعته‌ای داشته باشید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
زن

 
گیاهان رقیق کننده ی خون

میزان غلظت خون برای حفظ سلامت اهمیت دارد. اگر خون به آسانی لخته شود ناراحتی‌هایی مانند حمله قلبی را به وجود می آورد و در صورت لخته نشدن خون، ناراحتی‌هایی مانند مشاهده خون در ادرار، خون دماغ، خون ریزی شدید در دوران قاعدگی را به همراه دارد. اگر خون به اندازه کافی لخته نشود و فرد نیاز به عمل پیدا کند یا در حادثه‌ای مجروح شود، با از دست دادن خون بیش از حد با مشکل جدی رو به رو خواهد شد.

یک نوع رقیق کننده خون، ماده ای به نام سالیسیلات (Salicylates) است که مانع جذب ویتامین K در بدن می شود. ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون در بدن دارد. یکی از معروف‌ترین رقیق کننده‌های خون آسپرین است اما بیشتر مواد غذایی مانند طعم‌دهنده‌ها و مواد نگه‌دارنده نقش سالیسیلات را دارند. مواد غذایی که سرشار از این ماده است شامل ادویه، میوه، میوه خشک، میوه مغزدار، مواد طعم‌دهنده و نگه‌دارنده است.

گیاهان و ادویه‌های سرشار از سالیسیلات
* پودر کالری
* پودر فلفل قرمز
* زنجبیل
* دارچین
* شوید
* آویشن
* مرزنگوش
* زردچوبه
* شیرین بیان
* کلم
* نعناع
* سیر
* پیاز
* روغن زیتون
* کلم بروکلی
* گلم کلم
* کاهو

میوه های سرشار از سالیسیلات
* کشمش
* آلو
* گیلاس
* زغال اخته
* انگور
* توت فرنگی
* نارنگی
* پرتقال

مواد دیگری که سالیسیلات دارند عبارتند از:
* آدامس
* عسل
* سرکه

اسید چرب امگا ۳ موجود در ماهی چرب و ویتامین E رقیق کننده طبیعی خون است:

منابع خوب ویتامین E عبارتند از:
* بادام درختی
* گردو
* فندق
* بادام زمینی
* پسته
* روغن ذرت
* روغن بادام زمینی
* روغن آفتاب گردان
* روغن نخل
* روغن کنجد
* نخود
* عدس
* برنج
* گندم
* لوبیا
* جو

باید توجه داشته باشید که هر فردی نیاز به غذاهای رقیق کننده خون ندارد به عنوان مثال افرادی که داروهای ضد لخته شدن مصرف می‌کنند، نباید از این نوع مواد غذایی زیاد استفاده کنند زیرا که می‌تواند به فرد آسیب جدی برساند. قانون مهمی که باید برای رقیق کردن خون به آن توجه کرد، کاهش مصرف پروتئین حیوانی و چربی است.

گیاهان و ادویه های متعددی وجود دارند که باعث رقیق شدن خون می شوند. در واقع بسیاری از مواد غذایی که مردم مصرف می‌کنند، حاوی ماده رقیق کننده خون است.

همان طور که گفته شد مواد غذایی حاوی سالیسیلات، اسید چرب امگا۳، میزان بالای ویتامین E و آنتی بیوتیک ها رقیق کننده طبیعی خون به حساب می آیند. البته اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه یا ادویه برای رقیق کردن خون، با پزشک مشورت کنید.

اگر قرار است عمل شوید، جراح را از داروهایی که مصرف می کنید، آگاه کنید. زیرا در بیشتر موارد مصرف هر نوع دارو یا گیاه یا ادویه دارویی را ٢ هفته قبل از جراحی باید متوقف کرد.

- - - - - - -

گیاهان یا ادویه مفید برای رقیق کردن خون عبارت است از:
دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است و می تواند گردش خون را افزایش دهد.

شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.

سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود. زمانی که سیر خام خورده می‌شود خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل می‌کند. همچنین با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ های خونی و حل شدن لخته های خون کمک می‌کند.

ریشه شیرین بیان: این گیاه نیز رقیق کننده خون است.

جینکوبیلوبا: جینکوبیلوبا علاوه بر افزایش گردش خون، مانع از لخته شدن خون می شود.

زنجبیل: اگر چه از این گیاه بیشتر برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.

چای کوهی: این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.

چای سبز: ترکیب‎ EGCG ‎ چای سبز غلظت خون را ‏رقیق ‏و ثابت نگه می‌دارد و دیواره رگ‌ها نرم و انعطاف پذیر، عروق باز و جریان گردش خون منظم می شود‎.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد جنسی آقایان

ترکیبات مغذی برخی موادغذایی برای تحریک هورمون‌ها موثرند و در نتیجه باعث افزایش میل جنسی می‌شوند. در بین این مواد غذایی ادویه‌ها و برخی گیاهان جایگاه خاصی دارند. در این مطلب شما را با چند ادویه و گیاه مفید برای افزایش قدرت جنسی آقایان آشنا کرده و در نهایت نیز در خصوص عوارض خطرناک برخی از قرص‌ها و کپسول‌ها صحبت می‌کنیم. لطفا با ما باشید.

جینسنگ
بدون شک جینسنگ، معروف‌ترین و موثرترین ماده ی غذایی برای افزایش قدرت و میل جنسی در آقایان است. جینسنگ حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیب محرک قلب است که باعث افزایش قدرت مردها می‌شود. این گیاه یکی از گیاهان مورد علاقه‌ی امپراطورهای چینی است که روی مرکز عصبی مغز و غدد درون ریز تاثیر می‌گذارد. باید بدانید که جینسنگ حاوی خواص ضدخستگی است و در افزایش میل و عملکرد جنسی شما فوق‌العاده عمل می‌کند. بهتر است با دکتر یا عطار در خصوص میزان و روش مصرف آن بر طبق نیازتان مشورت کنید.

چوب میخک
چوب میخک یک افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی طبیعی و موثر است. این ادویه ی مفید باعث گشادی رگ‌ها و افزایش جریان خون در ناحیه‌ی آلت تناسلی می‌شود. در صورتی‌که مشغله‌ی ذهنی‌تان زیاد است و فشار زیادی را از نظر روحی و جسمی تحمل می‌کنید می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید. توجه داشته باشید که چوب میخک مانع از ضعیف شدن حافظه شده و عطر آن باعث تحریک حواس می‌شود.

سیر
نتایج بررسی‌های بالینی نشان می‌دهند که «آلیسین»، همان ترکیب موجود در سیر، میزان تستوسترون را افزایش داده و باعث کاهش هورمون کورتیزول می‌شود. کورتیزول همان هورمون استرس است که به بافت‌های عضلانی آسیب می‌زند. سیر کاهنده‌ی فشارخون بالاست و به این ترتیب نیز روی مویرگ‌ها و انقباض عضلات قلب تاثیر می‌گذارد و باعث انبساط رگ‌های موجود در ناحیه‌ی آلت تناسلی می‌شود. به عقیده ی برخی از محققان سیر باعث افزایش کمیت و کیفیت اسپرم می‌شود.

خردل
خردل از آن دست چاشنی‌های مفید و پرخاصیت است که باعث تحریک غدد جنسی و افزایش میل جنسی می‌شود و تاثیر مثبتی روی سیستم قلبی عروقی دارد. این ادویه‌ی مفید باعث افزایش جریان خون در رگ‌ها و تحریک ارگان‌های جنسی و عصب‌های آن می‌شود.
بهبود عملکرد جنسی آقایان

جوزهندی
جوزهندی شهرت زیادی در همراهی آقایان دارد. این ادویه‌ی مفید، محرک است و باعث افزایش میل جنسی می‌شود.
جوز هندی گردش خون در ارگان‌های جنسی را بالا برده و باعث نعوظ بهتر می‌شود. این ادویه، طبع گرم دارد و عطر و طعم خوبی به انواع سس‌ها و غذا می‌دهد.

فلفل کاین
فلفل کاین یک تقویت‌کننده و محرک است که باعث افزایش جریان خون در رگ‌ها می‌شود. این فلفل حاوی میزان زیادی ویتامین C می‌باشد. مصرف میزان زیاد این فلفل باعث تولید گرما و احتمالا ایجاد حساسیت می‌شود. فلفل کاین بهتر از فلفل سیاه است. این فلفل نیز تقویت‌کننده‌ی میل جنسی محسوب می‌شود. باید بدانید که فلفل سیاه باعث تحریک مجاری تناسلی - ادرار می‌شود و به این ترتیب مرکز عصبی ایجادکننده‌ی نعوظ را تحریک می‌کند.
نتایج بررسی‌های بالینی نشان می‌دهند که «آلیسین»، همان ترکیب موجود در سیر، میزان تستوسترون را افزایش داده و باعث کاهش هورمون کورتیزول می‌شود. کورتیزول همان هورمون استرس است که به بافت‌های عضلانی آسیب می‌زند

کاری
ادویه‌ی کاری نیز یک تقویت‌کننده، محرک و گشادکننده‌ی عروق محسوب می‌شود. این ادویه نیز با انبساط رگ‌ها باعث بهبود جریان خون می‌شود. ادویه ی کاری از ده نوع ادویه مانند زنجبیل، سیر، گشنیز، هل، زردچوبه و غیره تهیه می‌شود که برای افزایش عملکرد قدرت جنسی شما موثر عمل می‌کنند.

گشنیز
گشنیز یکی از تقویت‌کننده‌ها و دیورتیک‌های موثر است که باعث جبران کاهش میل جنسی مربوط به مشکلات پروستات می‌شود. می‌توانید این گیاه معطر را به غذاهایتان بزنید و از خواص آن بهره ببرید. می‌توانید بدون افتادن در دام زیاده‌روی از تخم گشنیز نیز استفاده کنید.

عشبه ی بیابانی
عشبه ی بیابانی یکی از آن گیاهان تحریک‌کننده‌ی میل جنسی آقایان است. این گیاه حاوی خواص دیورتیک(ادرارآور) است و باعث افزایش دفع مواد زاید از کلیه شده و به عملکرد خوب پروستات کمک می‌کند. پروستات در تشکیل اسپرم نقش دارد.
بهبود عملکرد جنسی آقایان

فلفل قرمز
فلفل قرمز *C
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
این دمنوش هر نوع دردی را شفا می دهد

دمنوش گیاهی ضد درد

این چای علاوه بر اینکه بدن را هیدراته می کند یک چای ضد درد هم هست کلا درد بدن را از بین می برد. اگر اغلب دچار بدن درد می شود، سعی کنید این چای را بنوشید، زیرا حاوی یک سری از مواد دارویی است.

مواد لازم:
2 فنجان آب
2 قاشق چای خوری چای سیاه و سفید
زنجبیل رنده شده کمی
2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
½ فنجان شیر بادام
عسل 1 قاشق چای خوری

طرزتهیه:
1. زنجبیل و دارچین را در آب به مدت 10 دقیقه بپزید
2. چای سیاه و سفید را ریخته به مدت 2 دقیقه دیگر می جوشانیم
3. یک لیوان شیر بادام و کمی عسل بریزید .
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 18 از 32:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA