انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 21 از 22:  « پیشین  1  ...  19  20  21  22  پسین »

مسائلی در مورد فضا ...


مرد

 
نیوهورایزنز از پرواز کنار پلوتو جان سالم به در برد



پیامی رادیویی از نیوهورایزنز نشان می دهد که این فضاپیما از پرواز تاریخی از کنار پلوتو جان سالم به در برده است.

داده های موجود در اولین تماس فضاپیما با زمین از زمان عبور از کنار این سیاره کوتوله نشان می دهد که هیچ آسیبی ندیده است.
این فضاپیمای که نه سال است در راه بوده با سرعت ۱۴ کیلومتر در ثانیه حرکت می کند.

سیگنال ارسالی فضاپیما را یک آنتن عظیم بشقابی در مادرید اسپانیا دریافت کرد که بخشی از آنتن های ارتباطاتی ناسا در جهان است.
فضاپیما هم اکنون ۴.۷ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد و ۴ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می کشد تا صدایش به زمین برسد.

سیگنال تازه در ساعت ۱:۵۳ دقیقه صبح چهارشنبه به وقت بریتانیا رسید و دانشمندان و مهندسان ماموریت در اتاق فرمان در شهر لورل مریلند را از نگرانی درآورد.

با رسیدن پیغام حاضران شروع به شادمانی کردند و همدیگر را به آغوش کشیدند.
الیس لومن مدیر عملیات ماموریت با رسیدن پیام سلامتی فضاپیما گفت: "فضاپیما سالم است، داده های ارسالی از سیستم پلوتو را ضبط کرده ایم، و اکنون درحال دور شدن از سیاره هستیم."

او با گذشت لحظاتی افزود: "نمی توانم احساساتم را بیان کنم. درست طبق برنامه پیش رفته."
چارلز بولدن مدیر ناسا گفت:‌ "با این ماموریت، ما از تک تک سیارات منظومه شمسی دیدن کرده ایم."
جان گرانسفلد دانشمند ارشد سازمان هوافضای آمریکا گفت:‌ "این لحظه ای فوق العاده در تاریخ بشر است. فضاپیما پر از تصاویر تازه است و ما برای دیدن آنها در پوست خود نمی گنجیم."

داده های دریافتی روز چهارشنبه فقط اطلاعات مهندسی بود تا به مسئولان اتاق فرمان بگوید آیا مرحله بعد از عبور نزدیک از کنار سیاره به درستی پیش رفته یا نه. اولین عکس های وضوح بالا از پرواز در ادامه روز چهارشنبه دریافت خواهد شد.

اعضای تیم ابراز اطمینان می کردند که پرواز به خوبی انجام شود اما احتمال کمی وجود داشت که نیوهورایزنز هنگام عبور از کنار منظومه پلوتو (پلوتو و قمر آن کارن یا به اصطلاح شارون) از دست برود.

دلیلش این است که ذرات یخ که در فضای اطراف پلوتو سرگردان است می توانست در صورت برخورد به فضاپیما آن را نابود کند.

در جریان مراسم دریافت این سیگنال اقوام کلاید تومبا منجم کاشف پلوتو - که خاکستر پیکر او با سفینه به فضا برده شده - و همچنین جیمز کریستی کاشف قمر پلوتو حضور داشتند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کوهستان های مرتفع یخی در نمای نزدیک از پلوتو



تصاویر تازه فضاپیمای نیوهورایزنز از پلوتو نشان می دهد که این عضو دورافتاده منظومه شمسی دارای کوه هایی یخی به بلندی البرز است.
این اولین بار است که یک کاوشگر از این کره در کرانه های دوردست منظومه شمسی - که زمانی سیاره خوانده می شد - دیدن می کند و چشم بشر برای اولین بار به جزئیات سطح آن می افتد.

این تصاویر همچنین نشانه های فعالیت های ژئولوژیکی در این سیاره کوتوله و قمر آن شارون را آشکار می کند.
دانشمندان روز چهارشنبه اولین تصاویر کاوشگر نیوهورایزنز در جریان عبور تاریخی از مجاورت پلوتو را منتشر کردند.

این تیم همچنین منطقه ای روی سطح پلوتو که به شکل قلب است را کلاید تومبا نامگذاری کرد؛ منجمی که پلوتو را در سال ۱۹۳۰ کشف کرد.
فضاپیما روز سه شنبه از فاصله ۱۲۵۰۰ کیلومتری پلوتو گذشت و داده های زیادی درباره آن جمع آوری کرد.

جان اسپنسر دانشمند این ماموریت به خبرنگاران گفت که اولین تصویر نمای نزدیک سطح پلوتو نشان دهنده زمینی است که در ۱۰۰ میلیون سال اخیر طی فرآیندهای ژئولوژیکی - مثل فعالیت آتشفشانی - شکل گرفته است.

او گفت: "ما در این تصویر حتی یک گودال ناشی از برخوردهای آسمانی پیدا نکرده ایم. معنی اش این است که سطح پلوتو خیلی جوان است."

او گفت که این ژئولوژی فعال نیازمند نوعی منبع حرارتی است. این نوع فعالیت ها قبلا فقط روی اقمار یخ زده سیارات بزرگ مشاهده شده بود، که توضیح آن "حرارت جزر و مدی" ناشی از کنش و واکنش گرانشی با سیارات میزبان بود.

دکتر اسپنسر گفت: "ما امروز صبح یک کشف خیلی مهم کردیم: اینکه برای تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت ژئولوژیکی در کرات یخی، نیازی به حرارت جزر و مدی ندارید."

الن استرن، دانشمند ارشد ماموریت گفت:‌ "ما اکنون یک سیاره کوچک و منزوی داریم که ۴.۵ میلیارد سال پس از تشکیل، همچنان سطحی فعال دارد."

پروفسور استرن گفت که این کشف "خیلی از ژئوفیزیکدانان را به مرحله طرح دوباره نظریات برمی گرداند."
همین تصویر رشته کوه هایی را در لبه منطقه قلب مانند به بلندی ۳۳۰۰ متر نشان می دهد.

آقای اسپنسر گفت که این رشته کوه ها احتمالا از یخ تشکیل شده و دمای پلوتو آنقدر پایین هست که امکان سرپا ماندن کوه های یخی عظیم در آن وجود داشته باشد.

دانشمندان پروژه همچنین گفتند که تصاویر نمای نزدیک شارون وجود یک شکاف به عمق ۸ تا ۱۳ کیلومتر را آشکار می کند که باز هم نشانگر تشکیل سطح تازه در اثر فعالیت ژئولوژیکی است.

دکتر کتی اولکین از دیگر مسئولان پروژه گفت: "من اصلا فکر می کردم که شارون احتمالا دارای سطحی کهن پر از گودال هاست... تصویر تازه ما را حیران کرده است."

به گفته او صخره ها و شیارهایی که در طول حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در سطح این قمر کشیده شده ناشی از فرآیندهای داخلی است.
همچنین تصویری مبهم از هایدرا قمر کوچک پلوتو - از فاصله ۶۵۰ هزار کیلومتری - برداشت شده که به تخمین محققان قطر آن ۴۳ در ۳۳ کیلومتر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
محققان موفق به کشف سیستم دوتایی نادر از ستاره‌ها شدند


ستاره‌ای در فاصله‌ی ۷۳۰ سال نوری از زمین، در حال بلعیدن مرحله به مرحله‌ی شریک خود در سیستم دوتایی است.



سیستم خاص Gaia 14aae که دارای دو ستاره است، احتمال دارد به دانشمندان در درک بهتر چگونگی مرگ ستارگان در سیستم دوتایی کمک بسیاری بکند. در این سیستم ستاره‌ی سفید کوچکی وجود دارد که در حال دزدی مواد از شریک خود است.

Gaia 14aae تنها سیستم دوتایی است که در آن یک ستاره می‌تواند ستاره‌ی دیگر را به طور کامل پوشش دهد. به این معنا که وقتی این ستاره از جلوی ستاره‌ی دیگر رد می‌شود کاملاً جلوی پخش نور آن را می‌گیرد. این اتفاق هر ۵۰ دقیقه یک بار در سیستم مذکور رخ می‌دهد. هتر کمپل از مؤسسه‌ی نجوم کمبریج می‌گوید:

به ندرت پیش می‌آید که سیستمی با این نظم دیده شود. بدلیل این نظم ما می‌توانیم بررسی دقیقی از سیستم داشته باشیم تا به منشأ و چگونگی تحول آن پی ببریم. این سیستم بسیار شگفت‌آور است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Gaia 14aae هیچ هیدروژنی ندارد که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. هیدروژن معمول‌ترین ماده در فضا بوده و در اکثر سیستم‌ها یافت می‌شود. دانشمندان معتقدند در سال‌های گذشته این دوستاره هیدروژن‌های خود را بلعیده‌اند. لازم به ذکر است در حال حاضر ماده‌ی غالب در این سیستم هلیوم است.

ستاره‌ی سفید کوچک ابعادی مانند زمین دارد اما نیروی جاذبه‌ی قوی را به شریک خود وارد می‌کند. ستاره‌ی سفید موجود در این سیستم وزنی معادل ۱۲۵ برابر خورشید دارد. بنابر گفته‌ی دانشمندان دانشگاه کمبریج، یک قاشق چای‌خوری ماده از این ستاره، وزنی برابر یک فیل دارد! در نقطه‌ی مقابل، ستاره‌ی بزرگ‌تر تنها یک صدم ستاره‌ی کوچک و سفید وزن دارد. مورگان فریز از مؤسسه‌ی نجوم می‌گوید:

هر از چند گاهی این نوع از سیستم‌های دوتایی به عنوان ابرنواختر منفجر می‌شوند. Gaia 14aae به ما کمک خواهد کرد تا پرنورترین انفجار در جهان بهتر بشناسیم.

آژانس فضایی اروپا با استفاده از ماهواره‌ی Gaia در ماه اوت سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به کشف این ستاره شده است. این سیستم در آن زمان، نسبت به مشاهده‌های اولیه، ۵۰ برابر روشن‌تر بوده است.

مأموریت گایا در سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شده است. این فضاپیما باید نقشه‌ی یک میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری را ترسیم کند. انتظار می‌رود در زمان اتمام این مأموریت پنج ساله، گایا بهترین نقشه‌ی سه بعدی از ستارگان کهکشان ما را در اختیار دانشمندان قرار دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
میلیونر روسی برای یافتن حیات فرازمینی ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


یوری میلنر یکی از کارآفرینان روسی است که که برای یافتن حیات‌های فرازمینی خبر از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری داده است. نام این پروژه Breakthrough Listen است.



یوری میلنر یکی از کارآفرینان روسی است که در جهت یافتن حیات فرازمینی پروژه‌ای را تعریف کرده و سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری را برای آن اختصاص داده است. وی این موضوع را در یک کنفرانس خبری که در آن افرادی نظیر استفن هاوکینگ و شمار دیگری از دانشمندان حضور داشتند، در شهر لندن تشریح کرد. همانطور که اشاره کردیم این پروژه‌ی Breakthrough Listen نام دارد و طی آن دانشمندان قادر خواهند بود تا به بررسی بیش از یک میلیارد ستاره و بیش از ۱۰۰ میلیون کهکشان در مجاورت کهکشان راه‌شیری بپردازند. مدت تعریف شده برای این پروژه ده سال است.

براساس گزارش منتشر شده در نیویورک تایمز، بیش از دو سوم هزینه‌ی صرف شده در این پروژه برای تهیه‌ی تجهیزت مورد نیاز و استخدام کیهان شناسان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سرمایه‌ی باقی مانده نیز برای اجاره‌ی دو رادیو تلسکوپ‌ بزرگ موجود که در ویرجینای شرقی و استرالیا واقع شده، صرف خواهد شد. استفاده از این رادیو تلسکوپ‌ها فقط برای محققان آن هم بصورت محدود مقدور است، اما میلنر با صرف هزینه‌ی هنگفت در پی گسترش استفاده از این تلسکوپ‌ها است. میلنر در گفتگویی با بیزینس اینسایدر از وسعت این پروژه گفته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط میلنر، طی این پروژه مساحتی ۱۰ برابر پروژه‌های قبل مورد بررسی قرار گرفته و طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دانشمندان تمرکز خود را روی دریافت سیگنال‌های الکترومغناطیس احتمالی متمرکز خواهند کرد.

از جمله‌ی افرادی که در این پروژه‌ شرکت دارند می‌توان به دانشمندانی نظیر لرد مارتین رییس از دانشگاه کمبریج و رئیس پیشین لابراتوار تحقیقاتی Ames ناسا اشاره کرد.

میلنر که در روزهای اول رشد فیس‌بوک و توییتر در این کمپانی‌ها سرمایه‌گذاری کرده، پیش از این نیز مسابقه‌ای را برای ارسال پیام به حیات‌های فرازمینی ترتیب داده بود که جایزه‌ی آن یک میلیون دلار تعیین شده بود. این رقابت علمی Breakthrough Message نام داشت. میلنر ۵۳ ساله پیش از پرداختن به تجارت دکترای فیزیک خود را دریافت کرده و نام وی برگرفته از نام یوری گاگارین، اولین فضانورد تاریخ است که موفق شد به خارج از جو زمین وارد شود.

میلنر پروفسور هاوکینگ را رهبر معنوی این پروژه خوانده و مسئولیت این پروژه و دست‌اندرکاران این پروژه را «عدم توقف جستجو ها» خوانده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شروع پروژه جستجو برای یافتن فرازمینی ها با حمایت هاوکینگ



یک پروژه تازه برای پاسخگویی به این سوال که آیا در نقاط دیگر هستی آثار حیات وجود دارد یا نه با حمایت پروفسور استیون هاوکینگ شروع شده است.
گفته می شود که این بزرگترین پروژه در حمایت از جستجو برای یافتن موجودات هوشمند فضایی است.

در این برنامه ده ساله یک میلیون ستاره نزدیک به زمین برای ردیابی امواج هوشمند زیر نظر گرفته خواهند شد.
این پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری را گروه بی آی (Breakthrough Initiatives) در انجمن رویال در لندن کلید زد.

پروفسور هاوکینگ در این مراسم گفت: "شاید جایی در کیهان، حیات هوشمند درحال رصد نورهای زمینی باشد و بداند که به چه معنی است."

"شاید هم نورهای برخاسته از زمین در جهانی عاری از حیات سرگردان باشند - فانوس هایی که اعلام می کنند اینجا روی این کره خاکی موجوداتی هستند که جهان را کشف کرده اند. در هر شکل وقت آن است در پی یافتن پاسخ برآییم - در جستجوی حیات ورای زمین برآییم."

حامیان این ابتکار عمل مدعی اند که این بزرگترین جستجوی علمی برای یافتن نشانه های موجودات هوشمند فضایی است.

آنها می گویند که وسعت منطقه جستجو ده برابر برنامه های قبلی خواهد بود و طیف رادیویی اسکن شده پنج برابر وسیعتر خواهد بود و ۱۰۰ بار سریعتر هم انجام خواهد شد.

این شامل دسترسی به دو عدد از قوی ترین تلسکوپ های جهان خواهد بود. تلسکوپ گرین بنک در ویرجینیای غربی و تلسکوپ پارکس در نیو سات ولز استرالیا.

یوری میلنر یک میلیاردر ساکن آمریکا و بنیانگذار این ابتکار عمل تازه گفت که فناوری اکنون در حدی پیشرفت کرده که بتوان جستجوی نشانه های موجودات هوشمند فضایی را بر یک شالوده استوار علمی بنا کرد.

پروفسور هاوکینگ می گوید به اعتقاد او این جستجو یکی از مهم ترین تلاش های علمی بشر است.
او گفت:‌ "برای درک جهان، شما باید درباره اتم ها بدانید - درباره نیروهایی که آنها را کنار هم نگه می دارد، حدود فضا و زمان، تولد و مرگ ستارگان، رقص کهکشان ها و راز سیاهچاله ها بدانید."

"اما این کافی نیست. این نظریات نمی تواند همه چیز را توضیح دهد. نور ستارگان را توضیح می دهد، اما نور تابیده از سیاره زمین را نه."
"برای درک این نور، باید درباره حیات بدانید. درباره ذهن بدانید."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تماس با کاوشگر فیله بار دیگر قطع شد


عکس های اولیه فیله نشان داد که در سایه فرود آمده است و به همین دلیل پس از تخلیه باتری هایش از کار افتاد تا اینکه دوباره در معرض نور قرار گرفت

کاوشگر فیله که در نقطه ای نامعلوم بر سطح دنباله دار ۶۷پی نشسته و اخیرا ظاهرا پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید زنده شده بود، بار دیگر در خاموشی فرورفته است.

این کاوشگر در ابعاد یک یخچال خانگی، در ماه نوامبر بر دنباله دار ۶۷پی فرود آمد و آخرین باری که با زمین تماس گرفت ۹ ژوئیه بود.
اما مسئولان پروژه اروپایی روزتا می گویند که تلاش ها برای تماس با کاوشگر از آن زمان تاکنون ناکام مانده است.
فیله بخشی از فضاپیمای روزتا بود که سال گذشته از سفینه مادر جدا شد و بر دنباله دار فرود آمد.

این اولین است که فضاپیمایی بر یک دنباله دار می نشیند. فیله ابتدا از سطح دنباله دار جهش کرد و در نقطه ای کنار یک صخره زیر سایه فرود آمد که باعث شد صفحات خورشیدی اش نور نگیرد. تماس با فیله مدت کوتاهی بعد از فرود قطع شد.

در ماه ژوئن و با نزدیک شدن دنباله دار به خورشید و تغییر موقعیت آن، کاوشگر از طریق روزتا با زمین تماس گرفت.
اما تازه ترین داده ها نشان می دهد که کاوشگر احتمالا به دلیل گازهای متصاعد شده از سطح دنباله دار، بار دیگر جابجا شده باشد.

به گفته استفان اولامک مدیر پروژه فیله در مرکز هوافضای آلمان، شدت تابش نور آفتاب بر صفحات خورشیدی کاوشگر از ژوئن تا ژوئیه تغییر کرد، اما این نمی تواند فقط به دلیل تغییر فصلی باشد.

اعضای تیم روزتا گفتند که آنتن های فیله ممکن است مسدود شده باشد و به نظر می رسد یکی از فرستنده های آن از کار افتاده باشد.
دنباله‌دار ۶۷پی توده ای چهار کیلومتری از جنس یخ و غبار با سطحی لغزنده است و با سرعت زیاد در مداری دور خورشید حرکت می کند.

ماموریت روزتا/فیله که بیش از یک و نیم میلیارد دلار هزینه داشته، یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین طرح‌های فضایی است که از حدود بیست سال پیش آغاز شد.

روزتا در ماه مارس سال ۲۰۰۴ به فضا پرتاب شد و در حرکت ده‌ساله خود به سوی دنباله‌دار، شش میلیارد کیلومتر مسافت را در حاشیه منظومه شمسی پیمود.

روزتا در ماه اوت به نزدیک دنباله‌دار رسید و بعد از دو ماه محل مناسب برای فرود کاوشگر فیله را انتخاب کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کشف قله‌‌ها و دشت‌های یخی در پلوتو



کاوشگر فضایی «نیوهورایزونز» یا افق‌های نوکه در نزدیکی پلوتو قرار گرفته تصاویر دومین رشته‌کوه کشف شده در این کره را به زمین مخابره کرد.

ناسا روز سه‌شنبه ۳۰ تیرماه اعلام کرد این رشته گروه در میان دشت‌های یخی و روشن، وناهمواری‌ها تیره و تار آتشفشان‌مانند قرار گرفته است. چهارشنبه هفته گذشته برای اولین بار تصاویر یک رشته کوه در پلوتو برای توسط دانشمندان دیده شد.

کاوشگر افق‌های نو این تصویر را در تاریخ ۱۸ تیر و از فاصله ۷۷ هزار کیلومتری گرفته است. این تصویر روز دوشنبه این هفته به زمین ارسال شده است. دانشمندان ناسا ارتفاع این قله‌های یخی این رشته کوه را یک تا یک و نیم کیلومتر برآورد می‌کنند.

روز جمعه ۱۹ تیرماه دانشمندان اعلام کردند که دشت‌های یخی پهناور در کنار کوه‌های یخی پلوتو مشاهده شده‌اند.

تیم کنترل‌کننده کاوشگر افق‌های نو، عکس‌های واضحی از این دشت‌های یخی منتشر کرده است. دشت‌های یخی پلوتو که در بخش قلب‌گونه پلوتو، قرار دارد. یعنی بخش‌هایی که رنگ روشن‌تری دارد. دانشمندان تخمین می‌زنند که این دشت‌های یخی جوان باشند و تنها ۱۰۰ میلیون سال از عمر آنها می‌گذرد.

الن استرن که در مرکز ناسا این یافته‌های تازه را اعلام می‌کرد، اظهار داشت چه کسی فکر می‌کرد که پلوتو چنین پیچیدگی‌ای داشته باشد..
کاوشگر افق‌ها نو، تا روز جمعه هفته گذشته با طی مسافت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر از پلوتو عبور کرد و وضعیت آن هم همچنان مناسب گزارش شده است.

هفته پیش کاوشگر افق‌های نو نخستین فرستاده‌ زمینی‌ها بود که از پلوتوی چهار و نیم میلیارد ساله از نزدیک تصویر مخابره می‌کرد. سفر این کاوشگر ۹ سال و نیم پیش آغاز شده بود.

دانشمندان کاوشگر افق‌های نو می‌گویند ۱۶ ماه طول می‌کشد که همه اطلاعات پلوتو و ماه بزرگ آن شارون به زمین ارسال شود. این تیم امیدوار است با این داده‌ها نقشه دقیقی از پلوتو و ماهش ارائه دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا ناسا امروز کشف سیاره‌ای مانند زمین را اعلام خواهد کرد؟


ناسا امروز ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت ایران، کنفرانسی برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود در این کنفرانس ناسا کشف سیاره‌ای مانند زمین را اعلام کند.

بیانیه‌ی رسمی ناسا برای کنفرانس امروز که انتظار اعلام کشفی بزرگ در آن می‌رود، به شرح زیر است:

اولین سیاره‌ی فراخورشیدی که به دور ستاره‌ای مانند خورشید ما می‌چرخید، در سال ۱۹۹۵ میلادی کشف شده است. امروزه، بعد از هزاران کشف دیگر، منجمان در آستانه‌ای کشفی بزرگ قرار گرفته‌اند که بشریت هزاران سال رویای آن را در سر می‌پروراند؛ وجود زمینی دیگر.

کنفرانس ناسا امروز در ساعت ۱۹:۳۰ عصر به وقت ایران برگزار خواهد شد و قرار است در آن از کشفیات جدید کپلر پرده برداشته شود.

در این کنفرانس جان گرانسفلد، مدیر بخش ماموریت‌های علمی ناسا، جان جنکینز، تحلیل‌گر ارشد داده‌های کپلر، جف کگلین، پژوهشگر کپلر در موسسه‌ی SETI و دیدیر کوئلز، استاد اخترفیزیک در دانشگاه کمبریج، حضور خواهند داشت.

تا به امروز، منجمان در حدود هزار سیاره که به دور ستاره می‌چرخند را در کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند و به علاوه در حال تحقیق بر روی وجود ۴ هزار سیاره‌ی احتمالی دیگر نیز هستند.

محققان معتقدند میلیاردها ستاره در جهان ما وجود دارند که یک تا سه سیاره در فضای قابل سکونت اطراف خود دارند، فضایی که ستاره‌ها محیطی مناسب برای وجود حیات بر روی آن سیاره‌ها را فراهم می‌کنند. یک سیاره که هم‌اندازه‌ی زمین بوده و در فضای قابل سکونت به دور ستاره خود می‌چرخد، Kepler-186f نام دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ناسا از کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین خبر داد



ناسا، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، روز پنجشنبه اول مرداد از کشف نخستین سیاره‌ای خبر داد که در اندازه‌ای شبیه به زمین، در فاصله‌ای قابل سکونت به دور ستاره‌اش و تقریبا مشابه فاصله زمین با خورشید، می‌چرخد.

این نخستین بار در تاریخ است که سیاره‌ای با مشخصاتی تا این اندازه شبیه به زمین، در گیتی کشف می‌شود و کشف آن، هیجان فوق‌العاده دانشمندان و فضاشناسان را به دنبال داشته است.

به گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، اگرچه هنوز مشخص نیست که این سیاره نیز مانند زمین، از آب، هوا و خاک و سنگ تشکیل شده باشد اما کشف چنین سیاره‌ای، دستاورد بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای به شمار می‌آید.

سیاره جدید به افتخار فضاپیمای یابنده‌اش که کپلر نام دارد، کپلر-۴۵۲ب نام‌گذاری شده است.
کپلر-۴۵۲ب در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری با زمین و در صورت فلکی ماکیان قرار دارد و تقریبا ۶۰ درصد بزرگتر از زمین است.
ناسا می‌گوید که این سیاره «پسرعموی پیرتر و بزرگ‌تر زمین» است

فاصله این سیاره با ستاره‌اش تقریبا مشابه فاصله زمین تا خورشید است؛ فاصله‌ای که در فضاشناسی به آن فاصله قابل سکونت می‌گویند. در این فاصله احتمال وجود آب به عنوان مایع اصلی حیات وجود دارد.

تخمین زده می‌شود که نیروی جاذبه در کپلر-۴۵۲ب تقریبا دو برابر زمین باشد.
اگرچه فاصله این سیاره با خورشیدش کمی بیشتر از فاصله زمین تا خورشید است اما به دلیل اینکه ستاره سیاره تازه کشف شده روشن‌تر است، کپلر-۴۵۲ب تقریبا به همان اندازه انرژی از آن دریافت می‌کند که زمین از خورشید.

جان جنکینز، از مسئولان این پروژه گفته است که «زمین امروز کمی کمتر تنهاست».
آقای جنکینز افزوده که سیاره تازه کشف شده «به احتمال قریب به یقین دارای جو است» اگرچه هنوز نمی‌شود گفت که ماده آن از چیست.
گردش کپلر-۴۵۲ب به دور خورشیدش ۳۸۵ شبانه‌روز طول می‌کشد که بسیار شبیه به زمین است.

ناسا تخمین می‌زند که این سیاره بیش از شش میلیارد سال است که در این فاصله به دور خورشیدش می‌گردد و این زمان مناسبی برای به وجود آمدن حیات بر روی آن است.

پیش از کشف کپلر-۴۵۲ب، سیاره دیگری به نام کپلر-۱۸۶اف شبیه‌ترین سیاره به زمین شناخته می‌شد که با ۵۰۰ سال نوری فاصله با ما، ۱۰ برابر از زمین بزرگتر بود اما تنها یک سوم انرژی را که زمین از خورشید می‌گیرد، از خورشیدش دریافت می‌کند.

پروژه ۶۰۰ میلیون دلاری کپلر از سال ۲۰۰۹ و با هدف کشف سیاره‌های احتمالا قابل سکونت در کهکشان راه شیری آغاز به کار کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ناسا تصویر تازه‌ای از زمین منتشر کرد


ناسا تصویر تازه‌ای از زمین را منتشر کرده که از فاصله‌ی یک میلیون مایل (۱.۶ میلیون کیلومتر) از زمین گرفته شده‌ است. این عکس دیدنی توسط سفینه‌ی فضایی در ۱۵ تیرماه تهیه شده است.



ناسا تصویر تازه‌ای را از زمین منتشر کرده که توسط ماهواره‌ی DSCOVR مخابره شده‌ است. این عکس از فاصله‌ی ۱.۶ میلیون کیلومتری و توسط دوربین‌های پلی کراماتیک (EPIC) گرفته شده‌ است. این دوربین شامل یک سنسور ۴ مگاپیکسلی از نوع CCD به همراه تلسکوپ است.

دوربین EPIC به زودی قادر خواهد بود تا تصاویری از زمین را بصورت روزانه تهیه کرده و در یک وب‌سایت با فاصله‌ی ۱۲ تا ۳۶ ساعت آپلود کند تا مردم بتوانند هر روز تصاویری از کره‌ی خاکی را از فاصله‌ی ۱.۶ میلیون کیلومتری مشاهده کنند.

اولین تصویر از کره زمین که به «مرمر آبی» مشهور شد در سال ۱۹۷۲ و از فاصله‌ی ۲۹ هزار کیلومتری توسط آپولو ۱۷ گرفته شده بود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 21 از 22:  « پیشین  1  ...  19  20  21  22  پسین » 
علم و دانش

مسائلی در مورد فضا ...

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA