انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 54 از 55:  « پیشین  1  ...  52  53  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
پرینتر تعبیه شده در باکت مرغ سوخاری KFC


صاحبان رستوران‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای سرشناس دنیا، همواره دنبال ایده‌های برتر برای جذب مشتری هستند. اخیرا KFC نیز به مناسب سالگرد ۶۰ سالگی خود در کانادا، پرینتر کوچکی را در باکت‌های مرغ به کار برده و به مشتریان ارائه می‌دهد.



احتمالا با برخی فست فودهای KFC همچون برگرهایی مانند دابِل داون و زینگر تاور آشنا هستید؛ این رستوران/فست فود که در بسیاری از شهرهای سرشناس دنیا شعبه دارد، این برگرها و دیگر فست فودهای خود را به روش خاص خود برای مشتریان ارائه می‌دهد. امروز شعبه‌ی KFC در کانادا ۶۰ ساله می‌شود که این رستوران به مناسب سالگرد شصت سالگی خود در این کشور، تکنولوژی خاصی را در باکت خود استفاده کرده و به مشتریان ارائه می‌دهد.

در حقیقت KFC در باکت مرغ سوخاری خود پرینتر کوچکی را تعبیه کرده است؛ این باکت مخصوص که Memories Bucket نام دارد، با اتصال به گوشی‌ هوشمند می‌تواند تصاویر دلخواه مشتری را چاپ کند. KFC هنوز اعلام نکرده که این باکت در تمامی شعبه‌ها ارائه می‌شود یا خیر، اما به احتمال زیاد به مناسب سالگرد ۶۰ سالگی KFC در کانادا، در بسیاری از شعبه‌های موجود در این کشور به مشتریان عرضه خواهد شد. پیش از این پیزا هات نیز تکنولوژی خاصی را در جعبه‌های پیتزای خود بکار برده بود که مشتریان با خرید پیتزا در این جعبه‌ها، می‌توانستند این جعبه‌های خاص را به عنوان پروژکتور فیلم دیجیتالی استفاده کنند.

در ویدئوی زیر می‌توانید آگهی مربوط به باکت مرغ سوخاری KFC به همراه پرینتر را مشاهده کنید:



لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت فوم‌‌های فلزی محافظ برابر پرتوهای هسته‌‌ای به دست پژوهشگر ایرانی


تشعشعات رادیواکتیو ازجمله چیزهایی هستند که ما همواره می‌‌‌‌خواهیم از آن‌‌ها دور بمانیم؛ پس عجیب نیست که حفاظت در برابر آن‌‌ها اولویت بالایی در اغلب صنایع داشته باشد. گروهی از پژوهشگران به سرپرستی دکتر افسانه ربیعی دانش آموخته پیشین دانشگاه صنعتی شریف، حفاظ هایی را با وزنی سبک و بدون هر گونه سمیت ساخته‌اند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.



از آن جایی که حفاظ‌‌های رایج برای محافظت از تشعشعات رادیواکتیو، حجیم و سنگین هستند، گروهی از پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی در حال توسعه‌ی حفاظی سبک برپایه فوم‌‌ها هستند که می‌‌‌‌تواند مانع اشعه ایکس، گاما و تابش نوترونی شود؛ همچنین مقاومت زیادی برابر ضربه دارد.

با اینکه بیشتر مردم با آن‌‌ها آشنا نیستند، فوم‌‌های فلزی حدود یک قرن است که اطراف ما وجود دارند. در ساده ترین شکل، این فوم‌‌ها از حباب‌‌های گازی ساخته می‌‌‌‌شوند که از درون بستری از فلز مذاب گذر داده شده‌اند تا پس از سرد شدن، ماتریسی مستحکم و البته سبک را بسازند. این فوم‌‌ها نسبت به فلزات رایج سبک‌تر هستند؛ اما مقاومت یکسانی دارند و وزن کمتر، همیشه یکی از مزایای بسیار مهم به خصوص در مورد فلزات است.

این فوم‌‌ها را می‌‌‌‌توان با روش‌‌هایی همچون چاپ سه بعدی یا فرزکاری ساخت؛ اما فارغ از روش ساخت، تولید آن‌‌ها مشکل و البته گران است. بنابراین موارد استفاده از آن‌‌ها به کاربرد‌‌های خاصی مانند فضاپیماها و سیستم‌‌های خنک‌کننده پیشرفته محدود می‌‌‌‌شود.

فوم‌‌های جدید که در دانشگاه کارولینای شمالی در گروهی زیر نظر استاد دانشگاه مکانیک و هوافضا، خانم افسانه ربیعی توسعه یافتند، در اصل برای مصارف نظامی و حمل ونقل طراحی شده‌اند؛ ولی خانم ربیعی نسبت به توانایی حفاظت از تشعشعات آن‌‌ها نیز کنجکاو بود. در نتیجه فوم high-Z steel-steel ساخته شد که همنهاده‌‌ای (کامپوزیتی) از استیل ضد زنگ با مقدار کمی از تنگستن به شکل گلوله‌‌های توخالی بود که در قالبی استیل برای شکل گرفتن به صورت فومی با چگالی پایین تر از استیل ضد زنگ ساخته شد.

به گفته‌‌ی گروه سازنده، این فوم‌‌ها در معرض آزمایش‌‌های گوناگونی قرار گرفتند تا مؤثر بودن آن‌‌ها در برابر اشعه ایکس، اشعه‌‌های کم انرژی و پر انرژی گاما و تابش نوترونی مشخص شود. این فوم‌‌ها در مقایسه با ماده‌‌ی اصلی با وجود چگالی پایین تر، اثرات محافظتی مناسبی نشان می‌‌‌‌دادند. ضمن اینکه اثرات محافظتی آن‌‌ها برابر پرتو کم انرژی گاما و پرتو نوترونی بهتر هم بود. اگر چه این فوم‌‌ها در مقایسه با بیشتر مواد محافظ برابر پرتوایکس عملکرد مطلوبی ارائه می‌‌‌‌دادند، اما هنوز خواص حفاظتی ماده‌‌ای همچون سرب را نشان نمی دادند.

دکتر ربیعی در رابطه با این محصول می‌گوید:

ما در حال کار کردن برای بهبود ترکیب فوم‌‌ها برای اثر گذاری بیشتر آن‌‌ها نسبت به سرب در برابر اشعه ایکس هستیم و نتایج اخیر ما امیدوار کننده است. مزیت فوم‌‌های ما غیر سمی بودن آن هاست که منجر به این می‌‌‌‌شود که آن‌‌ها به راحتی تولید و بازیافت شوند. به علاوه خواص مکانیکی و حرارتی فوق‌العاده‌‌ و توانایی جذب انرژی بالا، آن‌‌ها را به گزینه‌‌ای مناسب برای کاربردهای هسته‌‌ای تبدیل می‌‌‌‌کند.

نتایج این پژوهش در نشریه علمی Radiation Physics and Chemistry به چاپ رسیده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت کوچک‌ترین ترانزیستور جهان با استفاده از یک مولکول


گروهی از محققان موفق به ساخت کوچک‌ترین نیمه‌رسانا‌های دنیا شده‌اند. این گروه که از کشورهای مختلف جهان گرد هم آمده‌اند، ترانزیستوری ساخته‌اند که حاوی تنها یک مولکول است.



محققان از نقاط مختلف دنیا با کمک یکدیگر موفق به ساخت ترانزیستوری شده‌اند که احتمال می‌رود کوچک‌ترین قطعه‌ی نیمه‌رسانای قابل ساخت نیز باشد. این ترانزیستور از یک مولکول فتالوسیانین مس، ۱۲ اتم ایندیم و یک اتم ایندیم آرسنید تشکیل شده است. روش تولید این قطعه با مکانیزم تولید ترانزیستورهای قدیمی متفاوت است. در روش قدیمی جریان با تنظیم ولتاژ گیت کنترل می‌شد؛ اما در روش جدید از اثرات میدانی بهره برده می‌شود، به این معنی که برای تنظیم الکتریسیته تنها نیاز به تغییر فاصله‌ی اتم‌ها خواهید داشت.

البته نمی‌توان به این زودی برای استفاده از این ترانزیستور در دستگاه‌های الکتریکی امیدوار بود؛ چرا که محققان ترانزیستور تک مولکولی را در دمایی نزدیک به صفر مطلق و شرایط نزدیک به خلا ساخته‌اند.

شرایط مذکور با شرایط عادی بسیار متفاوت است و برای رسیدن به شرایط عادی نیاز به انجام تحقیقات بسیاری است. به هر حال این کشف بسیار امیدوار کننده است؛ چرا که نشان می‌دهد راه زیادی تا رسیدن به حد فیزیکی لوازم و قطعات الکترونیکی پیش رو داریم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
استفن هاوکینگ و ایلان ماسک در کنار ۱۰۰۰ متخصص، نامه‌ی منع گسترش سلاح‌های هوشمند روباتیک را امضا کردند


بیش از ۱۰۰۰ نفر از متخصصان در زمینه‌ی هوش مصنوعی نامه‌های را امضا کرده‌اند که در آن از سازمان ملل درخواست شده تا از توسعه‌ی سلاح‌های روباتیک هوشمند جلوگیری کند.



بیش از ۱۰۰۰ نفر از متخصصان در زمینه‌ی هوش مصنوعی در جریان برگزاری کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در بوینس آیرس آرژانتین نامه‌ای را به امضای خود در آوردند که طی آن از سازمان ملل متحد خواسته شده تا از توسعه‌ی سلاح‌های روباتیک هوشمند جلوگیری کند.

از جمله‌ی افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند می‌توان به استفن هاوکینگ، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، پیتر نورویگ، مدیر تحقیقات گوگل، استوارت راسل، دانشمند هوش مصنوعی در دانشگاه برکلی و اریک هورویتز، مدیر اجرایی مایکروسافت اشاره کرد.

در این نامه به این موضوع اشاره شده که توسعه‌ی سلاح‌های هوشمند که قادرند بدون دخالت انسان‌ها اقدام به هدف گیری و شلیک به سوژه‌های خود نمایند، می‌تواند سومین انقلاب را در میدان‌های جنگ شکل دهد همانگونه که پیش از این اختراع اسلحه و بمب‌های اتمی چنین تحولی را در زمینه جنگ افزار صورت داده بودند.

به گفته‌ی این متخصصان، حتی در صورت استفاده‌ی قانونی از سلاح‌های هوشمند در میدان‌های نبرد، امکان دارد که این سلاح‌ها به کلاشینکف‌های آینده تبدیل شوند. به بیان بهتر این دانشمندان پیش بینی می‌کنند که تروریست‌ها با به دست آوردن این سلاح‌ها، از آن‌ها در خلاف صلح جهانی استفاده کنند، همانطور که امروز می‌توان کلاشینکف را در دست تروریست‌ها مشاهده کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط دانشمندان در این نامه، برای ساخت سلاح‌های هوشمند همچون سلاح‌های هسته‌ای نیاز به بهره‌گیری از مواد گران قیمت نیست و می‌توان سلاح‌های هوشمند مرگبار را با هزینه‌ی بسیار کمتری ساخت که همین موضوع خطر گسترش استفاده از این نوع سلاح‌ها را بیش از پیش افزایش می دهد.

راسل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

خطر دستیابی به سلاح‌های هوشمند مرگبار تنها در مورد جنگ‌های بین کشورها مطرح نیست، بلکه مطمئنا اینگونه سلاح‌ها در اختیار گروه‌های افراطی و تروریستی قرار گرفته و همچون کلاشینکوف در جنگ‌های داخلی و بر علیه غیرنظامیان نیز به کار گرفته خواهد شد.

راسل به این موضوع اشاره می کند که ارتش‌ها با دستیابی به سلاح‌های هوشمند فاصله‌ی چندان زیادی ندارند و احتمالا در آینده‌ی نزدیک یعنی چند سال آینده شاهد استفاده از روبات‌های هوشمند در نیروهای نظامی خواهیم بود.

در حال حاضر سلاح‌های نیمه هوشمند وجود دارند که با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوشمند، تصمیم نهایی را در اختیار نیروی انسانی قرار می‌دهند. برای مثال می‌توان به موشک ضد شناور لاکهید مارتین اشاره کرد که قادر است هدف خود را بصورت خودکار شناسایی کند، اما شلیک بر عهده‌ی نیروی انسانی است. براساس گمانه‌های موجود شماری از کشورها در حال حاضر از وجود موشک‌هایی بهره می‌برند که می‌توانند سوژه‌های نظیر کشتی‌ها، تانک‌ها و رادارها را بدون دخالت انسان هدف قرار داده و منهدم کنند.

این نامه‌ی سرگشاده‌ از جمله آخرین اخطارهایی است که دانشمندان و متخصصین در مورد خطرات و تهدیدات ناشی از بکارگیری هوش مصنوعی در موارد نظامی ارائه داده و مشکلات آتی را گوشزد می‌کنند.

در دسامبر ۲۰۱۴ استفن هاوکینگ اعلام کرد که توسعه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند پایان حیات انسان را سبب شود. در ژانویه سال جاری نیز بسیاری از امضاکنندگان این نامه، فراخوانی را به امضا رساندند که در آن انجام تحقیقات هوش مصنوعی مفید و کاربردی در انستیتو Future of life درخواست شده بود. این انستیتو توسط نام‌های شناخته شده در زمینه‌ی هوش مصنوعی، علوم پایه و مورگان فریمن مدیریت می شود.

در اواخر ماه ژانویه و پس از تشکیل انستیتو آینده‌ی حیات، ایلان ماسک ۱۰ میلیون دلار را به عنوان بودجه‌ی مورد نیاز به این موسسه‌ اهدا کرد. در حال حاضر این موسسه ۳۷ پروژه‌ی تحقیقاتی را در دست دارد.

جیرید آدامز، مدیر روابط عمومی آژانس توسعه‌ی تحقیقات پیشرفته‌‌ی دفاعی ضمن اشاره به اینکه وزارت دفاع صریحا توسعه‌ی سلاح‌های هوشمند کشنده را ممنوع اعلام کرده، چنین اظهار نظر کرد:

در حال حاضر آژانس تحقیقاتی وزارت دفاع هیچ نوع تحقیقاتی را در مورد توسعه‌ی سلاح‌های هوشمند که مستقل از انسان کار می‌کنند، در دست ندارد.در حال حاضر تمرکز ما روی توسعه‌ی سیستم‌های نیمه هوشمند است که فرآیند بکارگیری آن‌ها انسان‌ نیز دخیل است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا دستگاه تصفیه هوا، آلودگی موجود در هوا را از بین می‌برد؟


دستگاه‌های تصفیه هوا، آلودگی هوا را از بین می‌برند! عموم مردم به اشتباه، چنین برداشتی از دستگاه‌های تصفیه هوا دارند و بعضا افراد سودجو نیز برای فروش بیشتر اجناس خود،‌ به آن دامن می‌زنند. درواقع، هیچ دستگاه تصفیه هوایی توان از بین بردن «آلودگی‌ هوا» به معنای عام آن و جایگزینی اکسیژن خالص را ندارد. اما حقیقت دستگاه‌های تصفیه هوا چیست؟



دستگاه‌های تصفیه هوا، محصولاتی هستند که در اندازه‌های مختلف، تولید و روانه بازار می‌شوند. از مدل گردنی برای مصرف شخصی و تصفیه هوای داخل خودرو گرفته تا دستگاه‌های بزرگ برای مصارف خانگی و صنعتی، همگی تحت نام تصفیه هوا تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، تنها می‌توانند هوا را در یک فضای بسته مانند اتاق، پالایش کنند تا هوای محیط از مواد حساسیت‌زا، برخی میکروب‌ها، گرد و غبار، پرز فرش، مبل و موی حیوانات پاکیزه شود. دستگاه‌های تصفیه هوا، کارایی و بازده متفاوتی دارند که از ۳۰ تا ۹۹.۹۹ درصد تفاوت می‌کند.

دکتر جبرائیل نسل سراجی، استاد دانشکده بهداشت و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه هر دستگاهی که بتواند هوا را از گرد و غبار، انواع بخار یا گاز پاکیزه کند قطعا مفید است، می‌گوید:

ذرات هوابرد در هوا یا جابه‌جا می‌شوند یا همان‌جا تولید می‌شوند. این ذرات بسیار ریز هستند و اندازه آن‌ها به ۳ تا ۴ میکرون می‌رسد. باید دید که دستگاه‌های تصفیه هوا از چه فیلترهایی برای پاکیزه‌سازی هوا استفاده می‌کنند.

فیلترهای گوناگون دستگاه‌های تصفیه، وظیفه اصلی را در تصفیه هوا به عهده دارند. نحوه کار این دستگاه‌ها به این شکل است که هوا به داخل محفظه کشیده می‌شود و سپس با عبور از لایه‌های مختلفی از فیلترها نظیر فیلتر گرد و غبار، فیلتر ریزگردهای میکروسکوپی و هوابرد، فیلتر مواد آلرژ‌ی‌زا و موی حیوانات، فیلتر کربن اکتیوشده (برای گرفتن بوهای مختلف ازجمله سیگار) و... دوباره به فضای اتاق دمیده می‌شود. اما باید توجه داشت که فیلترها از نوعی نباشند که گاز اُزن (که محرک دستگاه تنفسی و ریه‌هاست) و یون منفی تولید ‌کنند.

در میان مردم، تصور اشتباهی رواج دارد مبنی بر اینکه دستگاه‌های تصفیه هوا، آلودگی هوا را نیز از بین می‌برند و استفاده از آن‌ها به این معنی است که هوایی که استنشاق می‌کنیم کاملاً سالم و عاری از هرگونه عامل بیماری‌زا خواهد بود. درصورتی که دستگاه‌های تصفیه هوا تأثیری در کاهش یا از بین بردن آلودگی هوا ندارند، بلکه آلاینده‌ها باید از منبع تولید کنترل شوند. دستگاه‌های تصفیه هوا براساس نوع و اندازه، هر یک برای فضایی با وسعت معین طراحی شده‌اند که می‌تواند به اندازه یک اتاق کوچک یا یک خانه چند صد متری باشد.

دکتر سراجی با عنوان این مطلب که عملکرد هر دستگاه را باید با توجه به هدفی که مدنظر داریم سنجید، می‌گوید:

البته همه دستگاه‌ها بد نیستند و همه آن‌ها خوب هم نیستند. باید ببینیم از یک دستگاه چه انتظاری داریم و آیا این دستگاه انتظار ما را برآورده می‌کند. برای مثال، به جز ریزگردها و ذرات معلق، مواد شیمیایی بسیاری در هوا موجود است که برای پالایش آن‌ها، نیاز به تصفیه‌کننده‌های شیمیایی است نه یک فیلتر ساده. هرچند این فیلتر در تمام دستگاه‌ها وجود ندارد و باید به صورت موردی به ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها پرداخت.

برخی کمپانی‌ها در محصولات خود از فناوری تصفیه هوا بهره می‌گیرند. مثلا سامسونگ در محصولات خود برای پاکیزه‌سازی هوا از فیلتر‌های متعددی بهره‌ می‌گیرد که گاز اُزن و یون منفی تولید نمی‌کنند و هوای اتاق را از ریزگردهای کوچک‌تر از یک میکرون پاکیزه کرده و به کمک فناوری دکتر ویروس (Doctor Virus) و با انجام یک‌سری واکنش‌های شیمیایی، باکتری‌ها و ویروس‌ها را نیز پالایش می‌کنند.

پس این باور که دستگاه‌ای تصفیه هوا ما را از شر سرب و آلودگی‌های موجود در هوای شهری مثل تهران راحت می‌کنند، به طور کلی اشتباه است، اما استفاده از تصفیه‌کننده‌های هوا در مجموع باعث می‌شود تا هوایی پاکیزه‌تر را استنشاق کنیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
زن

 
ابداع کفپوش چوبی که برق تولید می کند

ی

محققان منبع جدیدی از انرژی تجدیدپذیر را در ضایعات خمیر شده چوب یافتند که در قالب یک کفپوش و با راه رفتن روی آن، برق تولید می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، کفپوش های چوبی احتمالا به زودی می توانند در کنار انرژی خورشیدی و انرژی بادی قرار گیرند چرا که محققان موفق به ابداع روشی برای تولید برق از خمیر چوب شده اند.



خمیر چوب تا حدودی از نانوالیاف درست شده است و با افزودن انواع مناسبی از مواد شیمیایی، این نانوفیبرها می توانند در پی تماس با الیاف پردازش نشده، یک شارژ تولید کنند.



این تحقیق که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین- مدیسون انجام شده است، نشان می دهد که روزی می توانیم چراغ ها و یا باتری ها را تنها با نیروی قدم های خود روشن کنیم و از آنجا که خمیر چوپ ارزان قیمت است و صنایع مختلف ضایعات چوبی فراوان تولید می کنند، برق تولید شده گران قیمت نیز نخواهد بود.



الوارهای چوبی تنها با در کنار هم قرار دادن دو ماده ای کار می کند که به شیوه های متفاوت شارژ شده اند و ضخامت هر کدام یک میلی متر یا کمتر است.



زمانی که بر اثر لرزش ناشی از گام برداشتن این مواد با یکدیگر تماس پیدا می کنند، الکترون ها به واسطه تفاوت شارژ آنها، از یک لایه به لایه دیگری منتقل می شوند.



این کار به نوبه خود یک عدم تعادل بار ایجاد می کند. زمانی که الکترون ها برای متعادل ساختن مجدد (بار) خود تلاش می کنند، از یک مدار خارجی عبور می کنند و انرژی تولید می شود که می توان از آن استفاده کرد.



محققان خاطرنشان کردند که با افزودن لایه های اضافی می توان یک محصول پر انرژی تر تولید کرد.



آنها در نظر دارند نمونه اولیه این کف پوش ها را در محوطه دانشگاه خود به کار برند تا چگونگی کارایی این فناوری را در عمل مشاهده کنند.



این کف پوش های چوبی به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر بر شرایط آب و هوایی مانند درخشش نور خورشید یا بادهای قوی تکیه ندارد و تنها کافی است که افراد زیادی از روی آن عبور کنند.



مکان های مناسب برای نصب این کفپوش ها محل های پر رفت و آمد مانند بازارهای محلی و یا ورزشگاه ها است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
تولید پیل خورشیدی با الهام از نوعی حشره

به گزارش مهر به نقل از ستاد فناوری نانو، آنها برای این کار از نانوساختارها روی بال یک نوع حشره استفاده کردند که قادر است نورهای تابیده شده از جهت‌های مختلف را به دام اندازد.



امران زادا و همکارانش از دانشگاه جاو تونگ شانگهای هنگام بررسی بال نوعی حشره موسوم به Cicada، نانوبرجستگی‌هایی مشاهده کردند که دارای خواص ضدانعکاس است.



این گروه در نهایت با استفاده دی‌اکسید تیتانیوم این ساختارها را شبیه‌سازی کردند. ماده ایجاد شده می‌تواند برای تولید پیل خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد.



دانشمندان معمولاً برای دستکاری نور از طبیعت الهام می‌گیرند؛ برای مثال، سال گذشته یک گروه تحقیقاتی در عربستان سعودی موفق به ساخت پوشش کاملاً سیاهی شدند که در ساخت آن از بال نوعی سوسک تقلید شده بود.



بال Cicadas به دلیل خواص ضدانعکاس خود بسیار مورد توجه است. دلیل این خواص، وجود نانوبرجستگی‌هایی با ارتفاع ۲۰۰ نانومتر در سطح این ساختار است. از سوی دیگر این نانوبرجستگی‌ها دارای خواص ضدباکتری بوده که دلیل این خاصیت هم آسیب ‌دیدن باکتری درصورت برخورد با آن است. این ویژگی‌ها موجب شده سطح بال این حشره همیشه تمیز باشد.



معمولاً اگر یک سطح کاملاً صاف باشد، فوتون‌ها ۵۰ درصد شانس انعکاس دارند. وجود این نانوبرجستگی‌ها موجب انعکاس نیافتن نور و تغییر ضریب شکست سطح می‌شود.



ضریب شکست، عامل تعیین کننده در بازتابش نور است. ضریب شکست سطح بال این حشره به‌صورت تدریجی در سطح بال تغییر می‌کند که این موضوع موجب بروز خواص ضدانعکاس می‌شود.



برای سهولت فرآیند تولید، محققان از بال این حشره به‌عنوان الگو برای ساخت این برجستگی‌ها استفاده کردند. نتایج نشان داد که محصول به دست آمده تنها ۱.۴ تا ۱.۷ درصد نور را منعکس می‌کند در حالی که در دی‌اکسیدتیتانیوم معمولی این انعکاس ۵۰ تا ۸۰ درصد است.



نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای در نشریه Applied Physics Letter به چاپ رسیده است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
مرد

 
رسیدن به کره ماه در عرض 2 روز!



کارشناسان فضایی ادعا می‌کنند که در دهه آینده میلادی قادر خواهیم بود تا تعطیلات خود را در ماه بگذرانیم.


به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، در حال حاضر محققان موفق به ارائه یک طرح مفهومی از یک فضاپیمای جدید شدند که به ادعای آنها روزی می‌تواند گردشگران، لوازم و تجهیزات را در عرض دو روز به ماه ببرد.


علاقمندان برای گذراندن اوقات فراغت خود در ماه باید 10 میلیون دلار (8 میلیون پوند) پرداخت کنند.


این طرح مفهومی که Cycler نام گرفته براساس فناوری‌هایی که امروزه در دسترس هستند توسعه یافته و طراحان آن مدعی‌اند، زمانی که ایمنی آن ثابت شود حتی می‌تواند مردم را به سیارک‌ها و مریخ ببرد.


Cycler زاییده افکار چارلز بمباردیر از شرکت ایمجین‌اکتیو((Imaginactive است که ماموریت آن الهام بخشیدن به نسل‌های آینده برای ساخت پویایی آینده است.


به باور بمباردیر، یک فضاپیما مانند Cycler می‌تواند به عنوان یک نمونه اولیه ماژولار(بخش بخش) برای تست فناوری‌های متعدد در مقیاس کوچک مورد استفاده قرار گیرد.


این مفهوم بر اساس فناوری‌های شرکتهایی مانند بیگلو و اسپیس ایکس طراحی شده است.


بدنه اصلی آن شامل ماژول‌های متورم شونده B330 بیگلو خواهد بود که به یکدیگر متصل شده تا سه واگن فضایی را تشکیل دهند.


هر واگن میزبان چهار فضانورد بوده و قادر به حمل 12 مسافر است که در سفری شش روزه به اطراف ماه خواهند رفت.


این فضاپیما همچنین می‌تواند به راهی برای توسعه صنعت گردشگری فضایی و سفر به فضا تبدیل شود.


اولین ماژول(بخش) B330 به عنوان خوابگاه خصوصی برای مسافران و ماژول وسط برای فعالیت های روزانه، سالن مشاهده و محلی برای غذاخوری استفاده می‌شود.


ماژول سوم برای ذخیره سازی و محلی برای خواب و استراحت خدمه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


یک فضای طولانی 30.5 متری که در پشت این سه ماژول قرار گرفته و شکلی دم مانند را به آن داده است، محموله حمل شده به مدار توسط موشک را نگه داشته و امنیت آن را تامین می‌کند.


در نهایت این کار به دلیل هزینه پایین می‌تواند یک راه خوب برای ایجاد شغل و توسعه صنعت فضا باشد.

منبع: ایسنا
     
  

 
اینجا کسی تخصصی در خصوص اینکه جلوگیری کنیم از دزدیده شدن ایدمون داره؟
یعنی من میخوام برای ایده هام اسپانسر بگیرم فردا روز نیام ببینم رفته ساختتش
     
  
زن

 
بازگشت یاهو مسنجر ، غول قدیمی دوست داشتنی


وایل سال جاری، یاهو پیام‌رسان خاطره‌انگیز خود یاهومسنجر را تعطیل کرد. دلیل این کار عدم استقبال یا علاقه به ادامه‌ی استفاده‌ی کاربران از آن عنوان شد. به عبارت دیگر، کاربران به پیام‌رسان‌های امن‌تر و با امکانات بیشتر عزیمت کرده بودند و یاهو تقریباً دیگر استفاده‌ای نداشت؛ اما حالا شرکت یاهو، مسنجر جدیدی معرفی کرده است که می‌توانید از آن برای چت با اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری خود استفاده کنید. نام اپلیکیشن پیام‌رسان جدید یاهو Yahoo Together است.

آن‌چه از ظواهر امر پیدا است، یاهو توگتر قصد رقابت با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موجود مخصوصا Slack را دارد. این موضوع با نگاهی به رابط کاربری این اپلیکیشن کاملا مشخص است؛ اما یاهو توگتر هنوز برخی قابلیت‌های پیام‌رسان Slack را ندارد. در مورد ویژگی‌های فعلی باید گفت هنوز امکان تماس صوتی در این اپلیکیشن پیاده‌سازی نشده است؛ اما انتظار می‌رود رفته‌رفته این قابلیت کلیدی افزوده شود. در حال حاضر شاید تنها چیزی که بتواند کاربران را مجاب کند که در جمعیت کثیر پیام‌رسان‌ها سراغ یاهو توگتر بروند، همین نام یاهو و خاطره‌انگیز بودن آن است.


اپلیکیشن مورد بحث توسط همان تیم توسعه‌ی Yahoo Messenger ساخته شده است. نسخه‌ی بتای این پیام‌رسان که جهت تست در اختیار افراد معدودی قرار گرفت Yahoo Squirrel نام داشت که پس از رسیدن به مرحله‌ی انتشار به Yahoo Together تغییر نام پیدا کرد. شما می‌توانید با شماره‌ی تلفن‌همراه یا اکانت یاهو به پیام‌رسان جدید یاهو، وارد شوید. نکته‌ی جالب این است که اگر کاربری را به گروه خود دعوت کنید، آن کاربر نیازی به وارد شدن به حساب خود ندارد؛ بلکه کافی است کد یکتای گروه خود را در اختیار او بگذارید تا با وارد کردن آن مستقیما به گروه شما اضافه شود
     
  
صفحه  صفحه 54 از 55:  « پیشین  1  ...  52  53  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA