انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
شوخی و سرگرمی
  
صفحه  صفحه 38 از 40:  « پیشین  1  ...  37  38  39  40  پسین »

Interesting Reading | مطالب و خواندنیهای جالب


مرد

 
این باتوم برای مادر مامور پیام می‌فرستد



مدآنلاین: دمیتری مورزوف هنرمند و طراح روس نمونه اولیه باتومی طراحی کرده است که در صورت استفاده توسط مامور پلیس، پیامی را به مادر آن مامور می‌فرستد. این اقدام برای جلوگیری از خشونت پلیس طراحی شده است.

این باتوم که نام آن را آنتن گذاشته‌اند، مجهز به یک مدول(module) متصل به شبکه است که در صورت استفاده مامور از آن، پیغام «مادر، من یک نفر را زدم» را برای مادر آن مامور می‌فرستد. این مدل اولیه طراحی شده توسط مورزوف مبتنی بر این فرض طراحی شده است که حتی خشن‌ترین انسان‌ها نیز برای‌شان مهم است که مادرشان در مورد رفتار آنها چه فکری می‌کنند. این هنرمند درباره طرح خود می‌گوید: «از آنجا که روش‌های استاندارد کنترل رفتار پلیس تاکنون کارآیی قابل‌توجهی نداشته‌اند، این پروژه پیشنهاد کرده است که خانواده می‌تواند آخرین پناهگاه مهربانی و مسئولیت پذیری انسان باشد».

مورزوف این ایده را در واکنش به اقدامات خشونت‌آمیز ماموران پلیس در خیابان‌ها اجرایی کرده است. خشونت پلیس در سال گذشته بارها به سرخط خبرهای بین‌المللی تبدیل شده است و ماموران پلیس در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلستان و هنگ کنگ به خشونت محکوم شده‌اند.

موزروف می‌گوید: «من فعال این حوزه نیستم اما فکر می‌کنم هنر می‌تواند به توقف این شرایط کمک کرده یا حتی آگاهی درباره این مسئله را بالا ببرد». باتوم طراحی شده توسط این هنرمند با یک دستگاه متصل به دسته خود کار می‌کند که می‌تواند لرزش دستگاه را تشخیص دهد. وقتی باتوم به کسی یا چیزی می خورد که لرزش قابل توجهی را در این وسیله ایجاد کند، این دستگاه متصل به دسته، لرزش را تشخیص می‌دهد که در واقع یک کامپیوتر بسیار کوچک منبع باز است. این وسیله به یک سیستم جهانی با مدول ارتباطات موبایلی (GSM) متصل است که پیام را به یک تلفن ثابت می‌فرستد که امکان تغییر آن وجود ندارد.

مورزوف می‌گوید:« البته طراحی این قسمت را می‌توان به گونه‌ای تغییر داد که کوچکتر شده و امکان پنهان کردن آن در داخل دسته باتوم فراهم شود.» این هنرمند در ابتدا علاقه‌ای به انتشار پروژه خود نداشت زیرا آن را نمونه اولیه کاری می‌دانست که می‌تواند واکنش‌های زیادی را به همراه داشته باشد، اما اکنون احساس می‌کند که استفاده از هنر برای انتقاد از جامعه می‌تواند مسئله مهمی باشد. نقش این نوع طراحی را می‌توان در ارائه نمونه اولیه اسلحه‌هایی پرینت سه بعدی شده در سال 2013 مشاهده کرد. پائولو آنتونلی، منتقد برجسته طراحی در موزه هنرهای مدرن نیویورک می‌گوید:« خلق این اسلحه مفهوم طراحی به عنوان یک نیروی خوبی را تغییر داد.» او می‌گوید: «من همیشه طراحی را نیروی غیرموثر می‌دانستم، البته اکنون نیز طراحی همواره در مسیر خوبی حرکت نمی‌کند و ساده لوحانه است که چنین تصوری داشته باشیم»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ماجرای قطعه شیرینی یک و نیم میلیون دلاری!



فروشگاه " هارودز " انگلستان با مالکیت خانواده سلطنتی قطر در معرض پرداخت خسارت یک و نیم میلیون دلاری به یکی از کارکنان اخراجی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه العالم، قطر دراین ماجرا با یک دادخواست قضایی تقریبا نادر مواجه شده که ناظران یکی از قسمت ها علیه فروشگاه اقامه کرده است.

" خوان مکنزی" 35 ساله، کارمند شیلیایی فروشگاه هارودز لندن بعد از اعتراض مشتری نسبت به تازه نبودن یک نوع شیرینی، خواست میزان تازگی آن را شخصا امتحان کند که سایر کارمندان این کار وی را به مدیر فروشگاه گزارش کردند و به همین دلیل مکنزی بعد از تسویه حساب اخراج شد.

ارزش شیرینی که توسط مکنزی خورده شد حدود 12 دلار است و وی به دلیل اخراجش از قاضی دادگاه خواست که بیش از یک میلیون و 500 هزار دلار خسارت به وی تعلق گیرد.

مکنزی در دادخواست خود خاطرنشان کرده که اخراج او عادلانه نبوده و پیش از این نیز از سوی برخی همکارانش با رفتارهای تبعیض نژادی مواجه شده زیرا آنها ترجیح می دهند همکارشان یک زن باشد و یا از اهالی آمریکای جنوبی نباشد.

یکی از زنان همکار مکنزی در اولین جلسه دادگاه ادعا کرد که چون او بدون حضور یکی از همکارانش و یا مسوول بخش مربوطه اقدام به امتحان شیرینی کرده کار او سرقت محسوب می شود.

جلسه بعدی دادگاه به زمانی دیگر موکول شده است.
فروشگاه هارودز لندن درسال 1389 از سوی محمد الفاید، میلیاردر مصری به قیمت 1.5 میلیارد پوند (2.3 میلیارد دلار) به شرکت سرمایه گذاری خانواده سلطنتی قطر فروخته شد.

تاجر مصری مالک فروشگاه پس از 25 سال اداره آن که واقع درمحله نایتزبریج شهر لندن است، قصد بازنشستگی دارد تا وقت بیشتری با خانواده اش صرف کند.

این فروشگاه در سال 1840 تاسیس شده و الفاید آن را در سال 1985 به قیمت 615 میلیون پوند خریداری کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مردی با یک عشق واقعی



یک استرالیایی با وجود سوختن صورت نامزدش اما با او ازدواج کرد و هم اکنون برای گذراندن ماه عسل در جزایر مالدیو به سر می برند.
به گزارش سی ان ان، انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی موجی از تحسین کاربران را به دنبال داشت.
"توریا" دختر استرالیایی که در مزون لباس فعالیت می کرد در آتش سوزی جنگل های استرالیا در سال 2011 میلادی، 80 درصد از بدنش سوخت اما حدود 100 عمل جراحی نتوانست چهره قبلی اش را برگرداند.

با این حال "مایکل هوسکین" تصمیم گرفت بدون توجه به چهره فعلی نامزدش، به رابطه عاطفی اش ادامه دهد و ازدواج کنند.
این مرد استرالیایی حتی از شغل خود در پلیس استرالیا هم استعفا داد و به کار کوچکی و 4 ساعت کار در روز اکتفا کرد تا زمان بیشتری را در کنار همسرش باشد.

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آن اژدها: سرطان



فیلم «از شرکت شما در این بازی تشکر می‌کنیم» داستان واقعی پدری است که برای تطبیق با شرایط دشوار زندگی پسر کوچک یک ساله‌اش که مبتلا به سرطان لاعلاج شده است یک بازی کامپیوتری طراحی می‌کند.

از بازی‌های کامپیوتری به عنوان راهی برای فرار از دنیای واقعیت یاد می‌شود. آدم‌ها می‌توانند در بازی‌های کامپیوتری تبدیل به قهرمان شوند: می‌توانند مانند مسی فوتبال بازی کنند یا مانند مرد عنکبوتی تار بتنند و از دیوار بالا روند یا بهتر از مایکل شوماخر رانندگی کنند. اما بازی «آن اژدها: سرطان» هدف کاملا متفاوتی دارد. این بازی شما را دعوت می‌کند که به یک زندگی واقعی آن سر بزنید. زندگی واقعی کودکی به سرطان مبتلا است.

وقتی دیوید اوسیت و مالیکا زوهالی کارگردانان فیلم برای اولین بار با رایان گرین، پدر و طراح این بازی، دیدار می‌کنند، «جوئل» سه سال بود که با شیمی‌درمانی و پرتو‌درمانی دست ‌به گریبان بود و حالا دیگر نه صدایی می‌شنید و نه چیزی می‌دید. پدر و مادرها دوست دارند همه لحظات زندگی بچه‌هایشان را ثبت کنند؛ اولین باری که چهاردست و پا راه می‌روند، اولین کلماتی که بر زبان می‌آورند، اولین باری که سوار دوچرخه می‌شوند و ...اما برای خانواده «گرین» این ثبت کردن‌ها فرق داشت و اینطور شد که پدر خانواده،‌ رایان، برای تطبیق با شرایط دشواری که خانواده با آن مواجه بود، به کاری روی می‌آورد که بلد بود: او که طراح بازی‌های کامپیوتری است، بازی «آن اژدها؛ سرطان» را طراحی می‌کند: یک بازی امپرسیونیستی که در آن به عنوان مثال اجزای صورت آواتار جوئل دیده نمی‌شود.

در جایی از این بازی باید یک بچه را که در اتاق بیمارستان است و از درد گریه می‌کند ساکت کرد. یا باید رگ مناسب را برای تزریق مسکن به او پیدا کرد و برای اینکار باید در رگ‌های بیمار جولان مجازی داد. شرکت‌کنندگان در این بازی در مراحل می‌توانند متوجه استیصلال محض پدر و مادر و اطرافیان جوئل شوند.

وقتی کارگردانان فیلم در سال ۲۰۱۳ بعد از خواندن خبری کوتاه در خصوص این بازی با رایان تماس می‌گیرند، حال جوئل رو به وخامت بود و تومورهای تازه‌ای در بدنش کشف شده بود. اما آنها این اجازه را پیدا می‌کنند که شاهد مراحل ساخت بازی و همینطور داستان زندگی واقعی جوئل باشند.

رایان، طراح این بازی می‌گوید: طرح این بازی در واقع بازتاب وضع الان من است. من نمی‌توانم به کسان دیگری که با این مشکل مواجه اند بگویم چه کنند. اما این راهی است که من انتخاب کردم تا داستانم را بگویم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کار و کاسبی با دختران دبیرستانی در ژاپن


"پیاده‌روی با یک دختر دبیرستانی" در ژاپن؛ عنوانی که به نظر از تفریح و سرگرمی سخن می‌گوید، اما پشت آن کسب و کاری ممنوع و خشن، یعنی سکس با کودکان، نهفته است. گزارشگر دویچه‌وله از توکیو در این باره گزارش می‌دهد.



کمی از غروب آفتاب گذشته و محله "آکی هابارا" غلغله است. اینجا مرکز فروش وسایل الکترونیکی و کامپیوتر در شهر توکیو است و در سراسر دنیا به خاطر ابزارک‌های نویی که عرضه می‌کند شهرت دارد. چراغ‌های نئون چشمک‌زنان ‌و فروشنده‌ها با صدای بلند رهگذران را دعوت به خرید اجناس می‌کنند. مردم در اطراف ایستگاه مترو مدام در حال آمد و رفت‌اند.

محله "آکی‌هابارا" چندین واحد ساختمانی را در برمی‌گیرد. اینجا بهشت جویندگان وسایل فنی است. اما همه کسانی که به این محله می‌آیند در پی خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار نیستند.
در آکی‌هابارا به موازات خیابان اصلی خرید، کوچه‌ای باریک به نام تسوکومو دوری وجود دارد. در این کوچه هم می‌توان انواع وسایل الکترونیکی را یافت. اما حدود ده سال است که در این کوچه چیز دیگری را نیز می‌توان خرید.


اونیفورم مدرسه و لباس مانگا
دخترانی جوان به فاصله‌ چند متری از هم ایستاده‌اند و برگه‌هایی تبلیغی میان مردان مسن رهگذر پخش می‌کنند. از مردان دعوت می‌شود سری به "کافه" پشت خانه بزنند. بعضی از دختران اونیفورم‌های مدرسه با دامن‌هایی بسیار کوتاه بر تن دارند، بعضی دیگر لباس‌های شخصیت‌های کارتونی "مانگا" را پوشیده‌اند. همه چیز به نظر عادی و بی‌ضرر جلوه می‌کند.

اما این دختران سرویس کاملا خاصی را برای "کافه" عرضه می‌کنند که روی منوی رسمی نوشته نشده؛ و آن عبارت است از "پیاده‌روی با یک دختر دبیرستانی".

مردها برای پیاده‌روی نیم‌ساعته با یک دختر در لباس مدرسه حدود پنج‌هزار ین می‌پردازند که معادل تقریبا ۳۷ یورو است. نیمی از این پول به "کافه" می‌رسد. اینکه دختر مشتری را بغل کند، او را بزند یا کنارش دراز بکشد از دیگر سرویس‌هایی است که "کافه" عرضه می‌کند. به گفته صاحبان "کافه"، این کارها ربطی به سکس ندارد، چون چنین چیزی ممنوع است.


سکس ممنوع
یومنو نیتو به شدت با دیدگاه "کافه"‌دارها مخالفت می‌کند. نیتو می‌گوید: «مردم ژاپن خیلی پیشرفته نیستند که بتوانند مسئله فحشاء کودکان را بفهمند.» اگرچه داشتن روابط جنسی با کودکان در ژاپن هم غیرقانونی است و برای فرد مجرم می‌تواند محکومیتی تا ۵ سال حبس یا جریمه نقدی کلانی را در پی داشته باشد، با وجود این، در بسیاری از ویدئوتک‌ها از جمله در محله آکی‌هابارا، می‌توان به فیلم‌های پورنوگرافی کودکان نیز دست یافت.

عرضه‌کنندگان "پیاده‌روی با یک دختر دبیرستانی" خود را پشت ظاهر "کافه"، "سالن ماساژ" یا "استودیوی عکاسی" پنهان می‌کنند. در بهار سال جاری ۲۰۱۵ پلیس ژاپن مکانی را کشف کرد که در آن مردان بزرگسال می‌توانستند زیر دامن دختران دانش‌آموزی که در حال کاردستی با کاغذ بودند را تماشا کنند.

نیتو به انتقاد می‌گوید: «در ژاپن "پیاده‌روی با یک دختر دبیرستانی" را یک نوع مد یا یک شکل سرگرمی می‌دانند. جامعه آن را این طوری می‌بیند که دختری که در این عرصه کار می‌کند، بد است. پدر و مادرش بی‌عرضه هستند اما کسی که دختر را می‌خرد، تقصیری ندارد.»

از این رو کسی نیست به این دختران کمک کند. دیر یا زود بسیاری از این دختران متوجه می‌شوند که تن به چه خطری داده‌اند. نیتو خود در نوجوانی خانه پدر و مادرش را ترک کرد و به عنوان خدمتکار در یکی از "کافه"های محله "شیبویا" در توکیو مشغول به کار شد. یک کشیش به او کمک کرد تا بتواند گذشته خود را پشت سر بگذارد. حال نیتو خود با سازمانش به نام "کولابو" به دختران دیگر کمک می‌کند.


دختران مدرسه‌ای: طعمه‌ای راحت برای قوادان
نیتو می‌گوید: «بیشتر دخترها برای مردها مثل طعمه‌ای راحت می‌مانند. بعضی از آنها به لحاظ روحی صدمه‌ دیده‌اند، برخی دیگر اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند، بعضی‌ها هم خودشان را زخمی می‌کنند یا سعی می‌کنند خودشان را بکشند.»

حدود یک سوم این دختران از خانواده‌هایی فرو‌پاشیده می‌آیند یا مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گرفته‌اند. خانواده‌های حدود یک سوم از آن‌ها هم بسیار فقیر هستند؛ آن‌ها می‌گویند که مجبورند در این عرصه کار کنند تا بتوانند برای خود یک وعده غذا در مدرسه بخرند.

اما نیتو بیش از همه نگران یک سوم بقیه است که از خانواده‌های منسجم می‌آیند. این گروه از دختران هنگامی که دنبال کار می‌گشته‌اند به آگهی‌هایی که به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند برخورده‌اند که به نظر جدی می‌رسیده‌اند. اما در نهایت کاری که عرضه می‌شده همان "پیاده‌روی با یک دختر دبیرستانی" بوده است. نیتو می‌گوید: «این کودکان به بزرگسالان اعتماد می‌کنند ولی واقعیت سخت زندگی را نمی‌شناسند.»

بدین ترتیب بر شمار نوجوانانی که در دام صنعت سکس می‌افتند، مدام افزوده می‌شود. سن برخی از این نوجوانان حتی ۱۴ سال هم نیست. به گفته نیتو، تنها در توکیو چند هزار دختر به این دام افتاده‌اند؛ "قوادان خیلی زرنگ‌اند".


دختران نیمه‌برهنه در تلویزیون
ماکوتو واتانابه، مدرس علوم ارتباطات و رسانه‌ها در دانشگاه "هوکایدو بونکیو"، بخشی از تقصیر را متوجه رسانه‌ها می‌داند. او به دویچه‌وله می‌گوید: «به نظر من، رسانه‌ها مشوق کار و کاسبی با "پیاده‌روی با یک دختر دبیرستانی" بوده‌اند. افزون بر این، در ده سال اخیر ما شاهد سقوط آشکار برنامه‌های تلویزیونی در جهت سافت پورنو بوده‌ایم.»
به گفته این کارشناس علوم رسانه‌ها، این مسئله خود را از جمله در کار گروه موزیک AKB48 نشان می‌دهد. این گروه تشکیل شده از دختران نوجوانی که به طور معمول با لباس‌های کوتاه و بدن نیمه برهنه در برنامه‌ها یا آگهی‌های تبلیغاتی ظاهر می‌شوند.

ماکوتو واتانابه می‌گوید: «در دنیای غرب هنوز هم چنین چیزی طبیعی نیست. اما در اینجا تبدیل به سلیقه عمومی شده است. کسی دیگر درباره آن فکر نمی‌کند.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حمام جنگجو که پس از چهار دقیقه شما را بیرون می‌کند



یک طراح انگلیسی نوعی پرده حمام طراحی کرده که در صورت استفاده طولانی‌مدت کاربر از آب حمام، او را می‌زند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا ، ابتکار جدید الیزابت بوچر موسوم به «Spiky» دارای زواید میخ مانندی است که اگر حمام شما بیش از چهار دقیقه طول بکشد برجسته می‌شود.

اگرچه این پرده حمام برای فروش نیست، اما به تحریک تفکر در مورد استفاده از آب می‌پردازد. این پروژه با عنوان «دوش من یک جنگجوی سبز است» در نمایشگاه مبلمان میلان عرضه شده و بازدید کنندگان می‌توانند شوک یک حمام را بطور هوشیارانه تجربه کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دختر ۱۲ ساله بریتانیایی بهره هوشی بالاتری از اینشتین و استیفن هاوکینگ دارد



دختر ۱۲ ساله ساکن بریتانیا به نام نیکول بار با کسب امتیاز ۱۶۲ در تست بهره‌ی هوشی در این تست از آلبرت اینشتین و استیفن هاوکینگ پیشی گرفت. او تست Mensa IQ را با درخواست پدر خود گذراند. میانگین امتیازات در این تست در حدود ۱۰۰ بوده و افراد نخبه در آن امتیاز بالای ۱۴۰ کسب می‌کنند.

البته کسب امتیاز بیشتر را نمی‌توان دلیل باهوش‌تر بودن نیکول بار از هاوکینگ و اینشتین دانست چرا که محققان اثبات کرده‌اند که این نتایج تنها بخشی از هوش را به نمایش می‌گذارند. با این حال نتایج تست ضریب هوشی یا IQ همواره در جامعه مورد استقبال بوده است و پیشی گرفتن از دو فرد باهوش مشهور می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. مادر نیکول می‌گوید:

او از همان کودکی اشکالات مختلف روزنامه‌ها و مجلات را می‌یافت. نیکول شاد و دوست‌داشتنی است و همواره به دنبال انجام کارهای بیشتر است.

نماینده‌ی Mensa ان کلارکسون می‌گوید:

امتیاز کسب شده توسط نیکول او را در بین یک درصد برتر جمعیت دنیا در زمینه‌ی ضریب هوشی قرار می‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رازهایی درباره «کوکاکولا» که نمی‌دانستید



به طور میانگین بیش از ۱۰ هزار نوشابه کوکاکولا در هر ثانیه در جهان مصرف می‌شود. در ادامه می‌خواهیم حقایقی در مورد کوکاکولا را برای شما بر ملا سازیم که به احتمال فراوان قبلا آنها را نشنیده‌اید:

۱- نوشابه کوکاکولا توسط جان استیت پمبرتون داروساز آمریکایی در سال ۱۸۸۶ میلادی ساخته شد. آقای پمبرتون در آتلانتا مرکز ایالت جورجیا زندگی می‌کرد. نام کوکاکولا اما توسط دفتردار او یعنی آقای «فرانک رابینسون» پا به عرصه حیات گذاشت. آقای رابینسون در نوشتن با خودکار ماهر بود و او بود که طرح کوکاکولا را کشید که همین طرح بعدها به لوگوی آن تبدیل شد و هنوز هم از همان لوگو استفاده می‌شود.
۲- اولین تبلیغات کوکاکولا واقعا جالب بود. کوکاکولا محصول خود را به عنوان نوعی آرام‌بخش یا تقویت‌کننده‌ اعصاب معرفی کرد که می‌تواند خستگی را از بین ببرد.

۳- شاید قبلا این مورد را شنیده باشید اما حقیقت دارد. اولین محصول کوکاکولا حاوی کوکائین بود اما کوکائین آن تنها به اندازه ۹ میلی‌گرم در هر لیوان بود. این نوشیدنی در آن زمان به عنوان جایگزینی برای مشروبات الکلی مشتری جذب می‌کرد. حتی در آن زمان گفته می‌شد که کوکاکولا می‌تواند اعتیاد به تریاک را از بین ببرد. ناگفته نماند که کوکائین در سال ۱۹۰۳ به طور کامل از این نوشیدنی حذف شد.

۴- ۵۷ میلیارد مورد از انواع محصولات نوشیدنی در روز در جهان مصرف می‌شود. در این بین، بیش از سه درصد این مقدار یعنی ۱٫۹ میلیارد تحت لیسانس کوکاکولا تولید می‌شود. بنابراین، این برند دارای بیشترین میزان تولید نوشیدنی روی کره زمین است.

۵- کوکاکولا تنها در دو کشور جهان به فروش نمی‌رسد: کوبا و کره شمالی.

۶- محصولات تولیدشده کوکاکولا آنقدر متنوع است که اگر شما بخواهید تمام محصولات آن را امتحان کنید باید هر روز و به مدت ۹ سال از محصولات آن استفاده کنید. کوکاکولا انواع و اقسام نوشیدنی‌ها از نوشابه گرفته تا نوشیدنی‌های انرژی‌زا را تولید می‌کند.

۷- اگر تمام قطرات تولیدشده کارخانه کوکاکولا را در بطری‌های هشت اونسی بریزیم و آن بطری‌ها را پشت سر هم بچینیم، می‌توانیم بیش از ۲۰۰۰ بار مسیر رفت و آمد به ماه را طی کنیم. اجازه دهید به شکلی دیگر بگوییم: با این میزان بطری می‌توانیم به مدت پنج سال و هفت ماه و ۱۴ روز به ماه سفر کنیم.

۸- برند کوکاکولا خود صاحب ۲۰ برند دیگر است که هر کدام از آنها بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارند.

۹- برند کوکاکولا به ارزش ۸۳٫۸ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است. این رقم از رستوران زنجیره‌ای آمریکایی کی‌اف‌سی (مرغ سوخاری کنتاکی)، مجموعه ‌رستوران‌های زنجیره‌ای ساب‌وِی، بودوایزر و پپسی بیشتر است.

۱۰- شرکت کوکاکولا مدعی است که نام این شرکت پس از واژه OK، دومین واژه‌ای است که در سراسر جهان فهمیده می‌شود.

۱۱- بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ محصولات کوکاکولا مکزیک است. هر مکزیکی به طور میانگین ۷۴۵ کوکاکولا در سال مصرف می‌کند. این در حالی است که هر فرد آمریکایی به طور متوسط ۴۰۱ کوکاکولا در سال مصرف می‌کند.

۱۲- تصویری که مسیحیان امروز از بابانوئل دارند، مدیون شرکت کوکاکولا است. این شرکت از دهه ۲۰ میلادی تبلیغات کریسمسی خود را آغاز کرد تا بازارهای زمستانی را نیز در دست خود بگیرد.

۱۳- اولین نوشابه‌ای که به فضا رفت کوکاکولا بود. این نوشیدنی در سال ۱۹۸۵ میلادی توسط فضاپیمای چلنجر به فضا فرستاده شد.

۱۴- شرکت کوکاکولا می‌گوید که بهترین دما برای مصرف محصولاتش بین ۳۴ تا ۳۸ درجه فارنهایت (۱ تا ۳ درجه سانتی‌گراد) است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یازده نکته که در مورد هواپیماها نمی دانستید!


صنعت حمل و نقل هوایی پیچیدگی های خاص خود را دارد، هواپیماها هم نکات و موارد زیادی دارند که خیلی از ما از آن خبر نداریم. از زمان اختراع هواپیما توسط برادران رایت تاکنون شاهد تغییرات بسیار زیادی در ساخت هواپیماها بوده ایم، برای اثبات این امر کافی است مقایسه ای بین اولین هواپیماها که از چوب و آهن ساخته شده بودند با غولهای مسافربری بوئینگ داشته باشید. این تغییرات زیاد را مدیون پیشرفت دائم صنعت هوانوردی هستیم. به لطف این تغییرات هواپیماهای امروزی نکته ها و ویژگیهای جالب و جذاب زیادی دارند:


۱. هواپیماها برای مقاومت در برابر صاعقه طراحی شده اند
برخورد صاعقه با هواپیماها چیز عجیبی نیست و هواپیماهای امروزی برای تحمل صاعقه طراحی شده اند. برآورد شده است که هر هواپیما در حین مدت زمان هزار ساعت پرواز با یک صاعقه برخورد می کند. این آمار را اگر بخواهیم با میزان ساعت پروازهای تمامی هواپیماهایی که روی سر ما پرواز می کنند محاسبه کنیم مشخص می شود که صاعقه در طول روز با هواپیماهای زیادی در قسمتهای مختلف دنیا برخورد می کند، اما بد نیست بدانید از سال ۱۳۴۲ تاکنون گزارشی در خصوص سقوط هواپیما در اثر برخورد صاعقه منتشر نشده است، دلیل این امر را می توان در طراحی پیشرفته و حرفه ای بدنه هواپیما جستجو کرد، این طراحی باعث می شود تا اشعه الکتریکی صاعقه وارد هواپیما شده و از آن خارج شود بدون اینکه صدمه ای به هواپیما وارد شود.


۲. چیزی با عنوان «ایمن ترین صندلی» در هواپیما وجود ندارد!
مسافرین همیشه به دنبال پیدا کردن امن ترین صندلی در هواپیما هستند اما اداره هواپیمایی دولت فدرال آمریکا مدعی است که هیچ صندلی در هواپیما به صندلی دیگر به لحاظ امنیت برتری ندارد. البته در تحقیقاتی که در زمینه حوادث هوایی صورت گرفته است مشخص شده که صندلی های وسط هواپیما که در قسمت انتهایی قرار گرفته اند در برخوردها، تلفات جانی کمتری داشته اند.
بر اساس این تحقیقات مشخص شده که در حین سقوط هواپیما، احتمال خطر مرگ برای صندلی هایی که در یک سوم انتهایی هواپیما قرار دارند به میزان ۳۲ درصد و برای صندلی های وسط هواپیما ۳۹ درصد و برای صندلی های قرار گرفته در یک سوم جلوی هواپیما نیز ۳۸ درصد است. در نتیجه عملاً غیر ممکن است که بتوان صندلی های امن تر هواپیما را مشخص کرد. خوشبختانه سقوط هواپیما ها نیز روزبه روز در حال کاهش است و جای زیادی برای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


۳. بعضی هواپیما ها صندلی های مخصوصی برای خدمه پرواز دارند
بد نیست بدانید در پروازهای طولانی خدمه پرواز گاهی اوقات ۱۶ ساعت کار می کنند. برای جلوگیری از خسته شدن خدمه، بعضی از هواپیما ها نظیر بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷ به تخت خواب های کوچکی مجهز شده اند تا خدمه چرت کوچکی در این تخت خواب ها بزنند. این تخت خواب ها از طریق یک پلکان مخفی که به سمت سقف هواپیما هدایت می شود قابل دسترسی است، تعداد ۶ تا ۱۰ تخت خواب، یک سرویس بهداشتی و گاهی اوقات وسایلی برای سرگرمی و رفع خستگی خدمه در این قسمت تعبیه شده است.

۴. تایرهای هواپیما طوری طراحی شده که در حین فرود نترکند
جالب است بدانید چرخهای هواپیما برای تحمل وزنی حدود ۳۸ تن طراحی شده است، این چرخها با سرعتی حدود ۲۸۰ کلیومتر در ساعت با زمین برخورد کرده و بیشتر از ۵۰۰ بار به زمین می خورند تا هواپیما به درستی بر روی زمین بنشیند. فشار هوای چرخ های هواپیما نیز ۶ بار بیشتر از چیزی است که در خودروها شاهد آن هستیم. فرآیند تعویض این چرخ های بزرگ و باعظمت نیز با تعویض چرخ خودرو هیچ فرقی نمی کند.


۵. چرا خدمه پرواز نور چراغ ها را در حین فرود کم می کنند؟
دلیل این امر بسیار جالب است. کم کردن نور چراغهای داخلی کابین هواپیما در حین فرود در شب به این دلیل است که اگر خدای ناکرده هواپیما در زمان فرود دچار سانحه شد و مسافرین قصد خروج از کابین را داشتند، چشم آن ها به نور تاریک عادت کرده باشد و راحت تر در تاریکی شب مسیر خود را پیدا کنند. فرض کنید در یک اتاق روشن حضور دارید که موانع مختلفی در آن قرار گرفته است، اگر در این شرایط یک نفر برق ها را خاموش کند و از شما درخواست کند تا با تمام سرعت اتاق را ترک کنید چشم شما به دلیل عدم آشنایی به تاریکی قادر به شناسایی موانع موجود در اتاق نیست و به سرعت به این موانع برخورد خواهید کرد. این امر در خصوص کابین هواپیما نیز صدق می کند و خدمه پرواز در زمان فرود از مسافرین درخواست می کنند تا پرده پنجره ها را بالا بکشند تا از این طریق بتوانند فضای بیرون را مشاهده کرده و راحت تر مسیر خروج را در صورت بروز حادثه تشخیص دهند.

۶. برای پرواز نیازی به هر دو موتور نیست
ممکن است فکر کنید خراب شدن یکی از دو موتور هواپیما ممکن است حوادث بدی را در پیش داشته باشد، اما تمامی هواپیماهای مسافربری که دو موتور دارند به راحتی می توانند تنها با یک موتور به پرواز خود ادامه دهند.
ناگفته نماند که پرواز با یک موتور باعث میشود هواپیما ارتفاع خود را از دست بدهد، اما هواپیماها برای پرواز در چنین شرایطی بارها آزمایش شده اند و پرواز با یک موتور هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. تمامی هواپیماهایی که برای پرواز در مسیرهای بسیار طولانی و به خصوص مسیرهایی که قرار است از روی اقیانوس و مناطق خالی از سکنه طی شود استفاده می شوند باید مجوز اداره هواپیمایی دولت فدرال آمریکا را برای مشخص کردن مسافتی که با یک موتور می توانند پرواز کنند دریافت نمایند. هواپیمای بویینگ خط دریم لاین دارای استاندارد ETOPS-330 است، حضور این استاندارد به این معناست که می تواند ۳۳۰ دقیقه، تنها با یک موتور به راحتی پرواز کند. جالب است بدانید بیشتر هواپیما ها حتی بدون موتور هم می توانند مسیر بسیار طولانی را در هوا سُر بخورند. به لطف محاسبات پیشرفته هوانوردی که در بوئینگ ۷۴۷ صورت گرفته است، این هواپیما قادر است به ازای هر ۳۰۰ متری که از زمین ارتفاع دارد، چیزی حدود ۳ کیلومتر در هوا بدون موتور به پیش برود. با توجه به ارتفاعی که هواپیما ها در هوا دارند، این میزان به اندازه کافی برای رساندن هواپیما به اولین فرودگاه مناسب است.

۷. چرا درون سرویس بهداشتی هواپیما جاسیگاری تعبیه شده است؟
سیگار کشیدن در هواپیما ممنوع است اما ممکن است چشم شما هم به جاسیگاری که داخل سرویس بهداشتی هواپیما قرار گرفته است افتاده باشد. در کنار تمامی دلایلی که برای سیگار نکشیدن در هواپیما وجود دارد، باز هم بدون شک سیگاری های قهاری پیدا می شوند که در طول مسیر پرواز هوس دود کردن یک نخ سیگار به سرشان خواهد زد. به این ترتیب طراحان هواپیما به این فکر افتاده اند اگر کسی خواست قوانین را زیر پا بگذارد و سیگار روشن کند، بهتر است این کار را در یک محیط بسته، نظیر اتاقک سرویس بهداشتی هواپیما انجام دهد و ته سیگار را در جاسیگاری که در این مکان تعبیه شده معدوم کند.البته باز هم اگر فرد سیگاری در حین سیگار کشیدن داخل سرویس بهداشتی هواپیما گیر افتاد باید بداند که جریمه سنگینی انتظار وی را خواهد کشید.

۸. سوراخ کوچکی که در پنجره هواپیما تعبیه شده برای چیست؟
این سوراخ های کوچک به حفظ فشار داخل کابین هواپیما کمک می کند. در بیشتر مواقع پنجره های هواپیما از سه پنل از جنس آکریلیک درست شده اند. همان گونه که انتظار می رود، پنل اول وظیفه جلوگیری از نفوذ اجسام خارجی به داخل هواپیما و همچنین حفظ فشار داخل کابین را بر عهده دارد. سبعید به نظر می رسد که پنل اول صدمه ببیند و بشکند، اما باز هم برای احتیاط پنل دوم نقش سوپاپ اطمینان را در صورت صدمه دیدن پنل اول ایفا می کند. سوراخ های کوچکی که بر روی پنجره داخلی شیشه های سمت مسافرین هواپیما قرار دارد برای تنظیم فشار هوا تعبیه شده است تا پنلی که در وسط پنجره قرار گرفته است دست نخورده باقی بماند و در صورت شکستن پنل بیرونی بتواند فشار هوای داخل را کنترل کند.

۹. چرا غذای هواپیما بدمزه است؟
همیشه طعم بد غذایی که در هواپیما برای مسافرین سرو می شود خاطره سفر خوش با هواپیما را از خراب می کند. اما بد نیست بدانید مقصر اصلی در بدمزه بودن غذا بر گردن خود هواپیما است نه غذایی که سرو شده است.
فضای داخل هواپیما باعث تغییر طعم خوراکی ها و نوشیدنی ها می شود، در نتیجه شیرینی موادغذایی کمتر می شود و مزه شور غذاها بیشتر حس می شود. هوای داخل هواپیما نیز خشک است و رطوبت کمی دارد، در نتیجه باعث افزایش طعم و بوی بد غذا می شود. بر اساس تحقیقی که از جانب موسسه آلمانی فرانهافر (Fraunhofer)، صورت گرفته است، تشخیص طعم شیرینی و شوری در هواپیما حدود ۳۰ درصد دشوارتر است.

۱۰. حقیقتی درباره ماسکهای اکسیژن
دستورالعمل های ایمنی در داخل بیشتر هواپیماها به نحوه استفاده از ماسکهای اکسیژن اشاره دارد. این ماسکها برای زمانی در هواپیما قرار گرفته است که شاهد کمبود فشار در داخل کابین باشیم. تا اینجای کار را خدمه به خوبی برای مسافرین توضیح می دهند، اما چیزی که به شما نمی گویند این است که این ماسک ها تنها حدود ۱۵ دقیقه اکسیژن به شما می رسانند. البته بد به دل خود راه ندهید، ممکن است در نگاه اول این زمان کم به نظر برسد، اما در عمل بیشتر از چیزی است که انتظار می رود. ماسک اکسیژن زمانی که بکار می آید که کابین داخل هواپیما دچار کاهش فشار هوا شده باشد. در صورت بروز چنین حادثه ای خلبان ماسکهای اکسیژن را در اختیار مسافرین قرار می دهد و هواپیما را به ارتفایی کمتر از ۳ کیلومتر می رساند. در این ارتفاع مسافرین مشکلی برای تنفس نخواهند داشت و در نتیجه نیازی به ماسک اکسیژن نیز نخواهد بود. در این شرایط کاهش ارتفاع هواپیما چیزی کمتر از ۱۵ دقیقه زمان می برد و در نتیجه مقدار اکسیژن تعبیه شده در این ماسکها برای مسافرین کفایت می کند.


۱۱. خط سفید در انتهای مسیر حرکت هواپیما چیست؟
خط سفیدی که در حین پرواز هواپیما در هوا مشاهده می کنیم چیزی نیست به غیر از میعان گاز! به عبارت ساده تر، فرآیند احتراق موتورها باعث می شود تا آب به صورت بخار خارج شود. بخار آب که بسیار گرم است، زمانی که در مجاورت هوای خنک پایین اتمسفر قرار می گیرد باعث می شود تا خط سفیدی را از روی زمین مشاهده کنیم. اگر در هوای سرد بیرون از منزل تنفس کنید، مشاهده خواهید کرد بازدم شما نیز چنین حالتی را پیدا می کند.
Make the REST of your life, the BEST of your life
     
  ویرایش شده توسط: mahdi75   
مرد

 
عکس زیر تعمق برانگیز است!



خانم موگرینی که در وسط عکس به سادگی قابل تشخیص است
اما نکته مهم این است که ۴ خانم حاضر در تصویر ، ورزای دفاع ۴ کشور مهم اروپایی یعنی ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا هستند
Make the REST of your life, the BEST of your life
     
  
صفحه  صفحه 38 از 40:  « پیشین  1  ...  37  38  39  40  پسین » 
شوخی و سرگرمی

Interesting Reading | مطالب و خواندنیهای جالب

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA