انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 19 از 32:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 
7 فایده آویشن

بیشتر در خوراکهایی که پاستا دارند مصرف میشود، این گیاه عطر دار پر از مواد مغذی است که برای پوست، مو و همه بدن خوبست

-بینایی رو تقویت میکنه:
سرشار از ویتامین A است و این ویتامین محلول در چربیه و یه آنتی اکسیدان ضروری برای سلامتی غشا مخاطی و پوسته، آویشن سلامتی چشم ها رو بهبود میده

-سرماخوردگی رو درمان میکنه:
آویشن حاوی خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی است و یه درمان عالی برای وقتیه که سرماخورده هستین، گلودرد دارین و سرفه میکنین. طبق یه تحقیق که در این زمینه انجام شده، این گیاه به خاطر این شناخته شده است که برونشیت و سرفه رو درمان میکنه. برای کسانی که سرما خوردن توصیه میشه یه فنجان چای آویشن بنوشن.

-آکنه رو درمان میکنه:
به خاطر خواص آنتی باکتریایی که داره، اغلب در کرم های مخصوص آکنه و شستشوی صورت به کار برده میشه.

-از ریزش مو جلوگیری میکنه:
وقتی با گیاهان دیگه ترکیبش کرده و به عنوان یه روغن ضروری استفاده اش کنین، میتونه ریشه موها رو تقویت کرده و رشدشون رو بیشتر کنه.

-سطح فشار خون رو کنترل میکنه:
این گیاه حاوی عصاره ای است که میتونه فشار خون رو کاهش بده.

-سلامتی استخوان رو بهبود میده:
چون آویشن یه منبع خوب از ویتامین K ، آهن، کلسیم و منگنزه، میتونه سلامت استخوان ها رو بهبود بده. این مواد مغذی به رشد استخوان کمک کرده و خطر بیماری های وابسته به استخوان رو کاهش میدن.

-به هضم کمک میکنه:
کارشناسان اغلب چای آویشن رو به کسانی توصیه میکنن که از سوهاضمه و نفخ رنج میبرن. روغن های سبک موجود در آویشن میتونه شما رو از گرفتگی روده خلاص کنه.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
برای داشتن خوابی راحت زیرفون مصرف کنید !

زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند.

درخت زیرفون از دوره‌ی باستان شناخته ‌شده و یکی از آن گیاهانی است که به راحتی همه جا می‌روید. زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند. در این مطلب شما را بیشتر با این گیاه مفید آشنا می‌کنیم لطفاً با ما همراه باشید.

زیرفون برای سم زدایی از بدن
همیشه توصیه می‌شود که در دوره‌هایی از سال بدن را از شر سموم انباشته‌شده در آن خلاص کنید. خوشبختانه گیاه زیرفون یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه معرق و مدر است یعنی این که علاوه بر درآوردن عرق باعث افزایش میزان ادرار شده و سموم را از بدن خارج می‌سازد.

روش مصرف
یک قاشق غذاخوری گل درخت زیرفون را با یک لیوان آب بجوشانید و روزانه دو تا سه مرتبه میل کنید. این کار را به مدت دو تا سه هفته انجام دهید.

زیرفون برای داشتن خوابی راحت
گیاه زیرفون برای شما شب و خواب راحتی را فراهم می‌کند به خاطر اینکه حاوی خواص آرام‌بخشی است.

روش مصرف
یک قاشق چای‌خوری گیاه خشک زیرفون را در یک فنجان آب جوش و به مدت 6 تا 10 دقیقه دم کنید. آن را با کمی عسل شیرین کرده و هر شب قبل از خواب میل کنید. می‌توانید این کار را به مدت 2 تا 3 هفته انجام دهید.

زیرفون برای مقابله با نفخ، گاز معده و سنگ کیسه‌ی صفرا
پوست درخت زیرفون حاوی خواصی است که باعث تصفیه‌ی خون و تحریک ترشح و دفع صفرا می‌شود. در واقع این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ریفلاکس معده و همچنین رفع سنگ کیسه‌ی صفرا مفید است.

روش مصرف
برای مقابله با سنگ کیسه‌ی سفرا، مشکلات کبدی و نفخ می‌توانید از کپسول‌هایی که از پودر پوست درخت زیرفون تولید شده است استفاده کنید. این کپسول‌ها معمولاً در داروخانه‌ها موجود می‌باشد و شما می‌توانید با مشورت با پزشک یا داروساز از این کپسول‌ها مصرف کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از مصرف این کپسول‌ها حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

برای مقابله با مشکل ریفلاکس معده می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زیرفون خشک را با یک فنجان آب جوش دم کرده و میل کنید. در صورتی که مشکلاتتان رفع نشود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

برای تمیز کردن چشم در صورت بروز ورم ملتحمه
اگر چشم‌هایتان قرمز و متورم شده یا پلک‌هایتان به هم می‌چسبند می‌توانید به سراغ زیرفون بروید. این گیاه یکی از درمانی‌های طبیعی برای مقابله و درمان ورم ملتحمه‌ی چشم می‌باشد.

روش استفاده
داخل یک فنجان آب جوش یک قاشق غذاخوری برگ خشک زیرفون بریزید و اجازه دهید دم بکشد. محلول را صاف کنید و روی یک دستمال یا کمپرس تمیز بریزید. اجازه دهید تا کمپرستان کمی خنک شود و سپس با آن چشمتان را تمیز کنید.

زیرفون برای مقابله با اسیداوریک در صورت نقرس
خاصیت ادرارآوری زیرفون باعث می‌شود که این گیاه‌درمانی طبیعی و موثر برای نقرس نیز باشد. این بیماری به دلیل افزایش اسیداوریک در مفاصل رخ می‌دهد و بیماری آزاردهنده‌ای نیز محسوب می‌شود. پوست درخت زیرفون تصفیه‌کننده‌ی خون است و به همین دلیل نیز باعث کاهش و رفع اسیداوریک می‌شود.

روش مصرف
یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در یک لیوان آب ریخته و بجوشانید. می‌توانید روزانه دو تا سه مرتبه از آن بنوشید. حواستان باشد که این کار را بیش از دو تا سه هفته ادامه ندهید. توجه داشته باشید که دم کرده‌ی گیاه زیرفون نمی‌تواند جایگزین داروهای معمول برای مقابله با نقرس باشد. شما می‌توانید از این گیاه در کنار داروهای خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم نظر پزشکتان را نیز در این خصوص جویا شوید.

زیرفون برای مقابله با استرس و اضطراب
اگر دچار استرس و اضطراب شده‌اید می‌توانید به سراغ زیرفون بروید. گل‌های این گیاه حاوی خواص آرام‌بخشی هستند که سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و اضطراب را از بین می‌برند.

روش مصرف
یک لیتر آب بجوشانید و 5 گرم گل خشک زیرفون را در آن ریخته و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. هر شب قبل از خواب و به مدت دو تا سه هفته 1 فنجان از آن بنوشید.

توجه داشته باشید که گیاه زیرفون می‌تواند تأثیر مثبتی روی بیماران مبتلا به آلزایمر نیز داشته باشد. این بیماری که یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است علائمی مانند اضطراب و افسردگی نیز به جا می‌گذارد.

زیرفون برای تسکین سردرد و میگرن
از آنجایی که زیرفون خواص آرام‌بخشی دارد می‌تواند برای کاهش سردردهای عصبی و همچنین سردردهای میگرنی مفید باشد.

روش مصرف
یک لیتر آب جوشانده و یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در آن ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف‌کرده و در مواقعی که سردرد به سراغتان می‌آید میل کنید. می‌توانید روزانه تا سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

زیرفون برای زیبایی پوست و موها
زیرفون یک درمان طبیعی برای زیبایی پوست و مو است. دم کرده‌ی این گیاه می‌تواند باعث خوش آب و رنگ شدن پوست شده، چین و چروک را کاهش دهد و همچنین لک‌های قهوه‌ای روی پوست را کم‌رنگ‌تر کند. این گیاه همچنین برای رشد سریع موها و تقویت آن‌ها مفید است. افزودن آن به آب حمام باعث نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست می‌شود.

روش استفاده
حمام با زیرفون برای لطافت پوست: برای این کار 100 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. این محلول را به آب حمام اضافه کرده و در آن غوطه‌ور شوید.

لوسیون زیرفون برای پوست صورت
40 تا 50 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب و به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. محلول به دست آمده را صاف و خنک کنید و روی چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای بزنید.

توجه توجه
توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای کودکان زیر 12 سال ممنوع است. توصیه می‌شود بیشتر از میزان اشاره‌شده مصرف نشود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گیاهان کاهش دهنده قندخون

یکی از مشکلات گسترده مردم جهان، ابتلا به بیماری دیابت است که روزبه‌روز به آمار آن افزوده می‌شود. از مهم‌ترین علل افزایش آمار ابتلا به دیابت، تغذیه غلط و نداشتن تحرک است اما می‌توان برای مقابله با این بیماری، با تصحیح نوع تغذیه و رعایت رژیم غذایی و داشتن تحرک کافی، تا حد زیادی عوارض جانبی و عواقب آن را کاهش داد. اگرچه افراد مبتلا، باید تحت‌نظر پزشک متخصص باشند و به توصیه‌های او عمل کنند ولی در مواردی که مشکل دیابت حاد نباشد، می‌توان از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی مربوطه استفاده کرد. ناگفته نماند که بسیاری از گیاهان به دلیل داشتن الیاف (فیبر) در کاهش قندخون موثر هستند. در بین گیاهانی که اثر کاهش قندخون آنها قابل ملاحظه است می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

دانه شنبلیله
شنبلیله گیاهی با نام علمی TRIGONELLA FOOENUM GRACEUM و از خانواده نخود است. با وجودی که تاثیرهای مختلفی از جمله خواص ضددرد، ضدالتهاب، افزایش‌دهنده میل جنسی، مقوی قلب، صفراآور، کاهش‌دهنده کلسترول، چربی خون و فشار خون از آن گزارش شده است اما اثر قابل‌توجهی در کاهش قندخون دارد.

روش مصرف: برای مصرف این گیاه، یک گرم پودر دانه را به مدت حداقل ۳ ساعت در یک استکان آب سرد بریزید، سپس آن را صاف و میل کنید. این عمل را می‌توان روزی ۵ بار تکرار کرد. مصرف روزانه ۵ گرم پودر دانه به طور خوراکی اشکالی ندارد.

به دلیل تلخ‌بودن پودر دانه شنبلیله، در برخی کشورها آن را به صورت قرص تولید می‌کنند. مصرف دانه‌های این گیاه به خاطر داشتن بافتی سفت و سخت، بی‌تاثیر است بنابراین آنها را با آسیاب پودر و سپس استفاده کنید. درضمن می‌توان پودر شنبلیله را همراه با موادغذایی مصرف کرد؛ مثلا مخلوط آن با ماست.

گیاه گالگا
گالگا گیاهی با نام علمی GALEGA OFFICINALIS و از خانواده نخود است. در گذشته آن را به عنوان یک گیاه مدر، معرق، تب‌بر و ضدتشنج استفاده می‌کردند. همچنین مدت‌ها از این گیاه برای افزایش شیر مادران استفاده می‌شد که در حال حاضر نیز کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین خواص این گیاه، کاهش قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است. خوشبختانه از آن فرآورده‌ای به صورت قرص به نام گالگا تهیه شده که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

روش مصرف: مقدار مصرف قرص در راهنمای همراه دارو ذکر شده است.

گیاه سیر و پیاز
سیر و پیاز از جمله گیاهان کاهش‌دهنده قندخون هستند و البته اثر سیر به مراتب بیشتر از پیاز است. در صورتی که این گیاهان مرتب مصرف شوند تا حدی قندخون کاهش می‌یابد. می‌توان از فرآورده‌های قرص و کپسول تهیه‌شده از سیر هم برای کاهش قندخون استفاده کرد. البته فرآورده‌های صنعتی سیر بیشتر برای کاهش کلسترول و چربی خون به بازار عرضه شده‌اند زیرا در این موارد تاثیر بسزایی دارد اگرچه مصرف آنها تا حدی کاهش قندخون را به دنبال دارد.

روش مصرف: قرص سیر را می‌توانید روزانه ۱ تا ۳ عدد به طور خوراکی مصرف کنید.

گیاهان دیگر
گیاهان دیگری که به طور معمول در دسترس هستند و می‌توان آنها را در رژیم غذایی گنجاند و باعث کاهش قندخون می‌شوند عبارتند از:

هویج، گشنیز، کنگرفرنگی، کرفس، کدو تنبل، زیتون، جین‌سینگ، جو، یونجه، کاسنی، انار، توت سفید، ثعلب، سماق، شوید، عدس، عناب و خرفه. در بین گیاهان مذکور سماق، عدس، انار، کدو تنبل، جو و عناب از اثرات قوی‌تری برخوردارند.

یکی از میوه‌هایی که برعکس انتظار باعث کاهش قندخون می‌شود، انگور است. خیلی‌ها تصور می‌کنند چون انگور شیرین است باعث افزایش قندخون می‌شود در حالی که قند موجود در ترکیب‌های انگور، فروکتوز است که باعث افزایش قندخون نمی‌شود. نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که عنصر کروم در ترکیبات انگور به میزان قابل توجهی وجود دارد و این ماده در کاهش قندخون موثر است.

افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف انگور حد تعادل را رعایت کنند زیرا ممکن است مصرف بیش‌از حد آن باعث افزایش قندخون شود. مصرف کشمش یا مویز با چای (که از زمان قدیم و در حال حاضر نیز معمول است) گواهی بر نتایج تحقیقات جدید مبنی بر تاثیر این میوه بر کاهش قندخون است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گیاهان مفید برای کاهش وزن

گیاهان خوراکی و چاشنی‌ها فوائد بسیاری برای حفظ سلامت اعضای مختلف بدن دارند و بویژه در کنترل وزن نیز بسیار موثرند.
برخی از مفیدترین گیاهان خوراکی برای کاهش وزن عبارتند از:

- دارچین: دارچین به دلیل کمک به کنترل قند خون، مفیدترین گیاه برای کمک به کاهش وزن است.

- زنجبیل: این گیاه با پاکسازی سیستم گوارشی از ذخیره چربی‌های اضافی در بدن جلوگیری می‌کند.

- هل: این ماده خوراکی به ارتقای فرآیند سوخت و ساز و توانایی بدن در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

- زردچوبه: این ادویه زردرنگ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند.

- برگ گیاه گزنه: این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌هاست که به پاکسازی خون و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیب‌هایی است که میل به پرخوری را از بین می‌برد و از قابلیت چربی‌سوزی برخوردار است.

- زیره سبز: این ماده خوراکی فرآیند هضم غذا و تولید انرژی را ارتقاء می‌دهد و به سوخت و ساز بهتر چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

- جنسینگ: سطح انرژی و میزان سوخت و ساز موادغذایی را در بدن افزایش داده و در نتیجه مانع از افزایش وزن می‌شود.

به گزارش ایندین تایمز، از دیگر مواد خوراکی موثر در کاهش وزن می‌توان به فلفل سیاه، کاسنی زرد و دانه کتان اشاره کرد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
تابستان دل پذیر با این عرقیات گیاهی

در فصل تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر سال تمایل به نوشیدن انواع و اقسام آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های خنک داریم و بیش از هر فصل دیگری از این نوشیدنی‌ها در سبدغذایی خود قرار می‌دهیم. نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید. تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدن‌تان بکاهد، می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد. در روزهای باقی‌مانده از تابستان این شربت‌های گیاهی را در کنار اعضای خانواده تهیه کرده و تابستانی خنک و سالم را با عرقیات گیاهی تجربه کنید.


به نوزادتان شير مي‌دهيد
رازيانه را فراموش نكنيد

به گفته درمانگران طب سنتي خانم‌هايي كه در دوران شيردهي قرار دارند و به نوزادشان شير مي‌دهند با نوشيدن عرق رازيانه يا دمنوش تهيه شده از گياه رازيانه مي‌توانند به ازدياد ميزان شير خود و تغذيه بهتر نوزادشان اميدوار باشند. توجه داشته باشيد كه عرق رازيانه از جمله عرق‌هاي گياهي با طبع گرم است كه مصرف بيش از اندازه آن توسط افراد گرم مزاج توصيه نمي‌شود، بنابراين بهتر است براي استفاده از خواص اين عرق گياهي حتما با متخصص طب سنتي مشورت كنيد.
اين عرق گياهي علاوه بر اين در درمان سنگ كليه و مثانه و همين‌طور كاهش دردهاي قاعدگي در زنان توصيه شده است.

گرما بدخلق‌تان مي‌كند
بهارنارنج بنوشيد

درمانگران طب سنتي خواص مختلفي براي عرق بهارنارنج نام برده‌اند. اين درمانگران نوشيدن يك ليوان عرق بهارنارنج را در طول روز بهترين روش براي تقويت اعصاب و قلب مي‌دانند و بر اين باورند كه نوشيدن اين عصاره گياهي در صورتي كه طبيعي و خالص باشد مي‌تواند آرامش‌بخش‌ترين داروها و خوراكي‌هاي طبيعي در جهان باشد. در روزهاي گرم تابستان كه دماي هوا بالا مي‌رود و ميزان تعريق بدن زياد مي‌شود، خلق و خوي بسياري از آدم‌ها تحت تاثير قرار مي‌گيرد و تند مي‌شود. براي پيشگيري از اين حالت توصيه مي‌كنيم هر روز عصر نصف ليوان عرق بهارنارنج را با نصف ليوان آب و 2 قطعه يخ مخلوط كنيد و آن را با يك قاشق سكنجبين شيرين كرده و ميل كنيد. نوشيدن عرق بهارنارنج علاوه بر تقويت اعصاب مي‌تواند به تسكين و دردهاي ناشي از نفخ معده كمك كند.

متابوليسم بدن‌تان كند است
زيره سبز را در برنامه غذايي بگنجانيد

اگر در گروه افرادي قرار داريد كه به دليل متابوليسم و سوخت‌وساز كندي كه دارند روند هضم و جذب مواد غذايي در آنها كند است، به شما توصيه مي‌كنيم مصرف دانه‌ها و عرق زيره سبز را به برنامه غذايي خود اضافه كنيد. زيره سبز علاوه بر آنكه متابوليسم بدن را بالا مي‌برد و به سوخت و ساز بهتر مواد غذايي در بدن كمك مي‌كند، اثر ضدچاقي دارد و مي‌تواند به خوبي موجب شكستن سلول‌هاي چربي و كاهش وزن بدن شود. افرادي كه زيره سبز را يك تا دو بار در طول هفته مصرف كنند علاوه بر اين خواص مي‌توانند از خاصيت بادشكن و پيشگيري از تنگي نفس آن بهره بگيرند.

در هواي گرم دچار سردرد مي‌شويد
شربت خاكشير بنوشيد

در روزهای گرم تابستان به ویژه روزهایی که مجبورید زیر نور و تابش خورشید به محل کار بروید یا برای خرید از خانه خارج شوید، حتما شربت خاکشی بنوشید. نوشیدن شربت خاکشی که با مقداری گلاب و شکر طعم‌دار شده باشد، تاثیر زیادی در کاهش حرارت بدن، تسکین سردرد، بی حالی و سرگیجه ناشی از گرما دارد. این شربت علاوه بر این مقوی معده و هاضمه بوده و در رفع التهاب‌های کلیه و مجاری آن بسیار موثر است. مي‌توانيد اين شربت را با تركيب آب و عرق شاهتره فراهم كنيد و حتي از آب و عرق بهارنارنج نيز براي بهبود طعم و خواص درماني اين عرق استفاده كنيد.

گاز معده اذيت‌تان مي‌كند
عرق درماني كنيد

مردان و زنان زيادي وجود دارند كه بلافاصله بعد از مصرف مواد غذايي دچار تورم و گاز معده مي‌شوند و اين مسئله بر زندگي آنها تاثير منفي مي‌گذارد به‌گونه‌اي كه درد ناشي از دلپيچه و مشكلات جانبي آن هر بار بعد از مصرف وعده‌هاي غذايي به ويژه غذاهايي كه در آن مواد نفاخ وجود دارد، دچار مشكل مي‌شوند. عرق نعناع از آن دست نوشيدني‌هاي گياهي و دارويي است كه مي‌تواند تاثير مستقيمي بر عملكرد معده و دستگؖ
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
چند گیاه خوب برای تقویت حافظه‌ی شما

می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.
اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید یا جلوی کتابخانه‌تان می‌ایستید و فراموش می‌کنید می‌خواستید چه کتابی بردارید و یا بدتر از آن وقتی در سوپرمارکت محله‌تان آقای فروشنده سوال می‌کند چه می‌خواهید پاک یادتان می‌رود خریدهایتان چه بوده است زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید. می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.

جینکوبیلوبا
زادگاه این گیاه چین است و یکی از معروف‌ترین‌ها برای تقویت مغز و حافظه. بلندی درخت جینکو تا ارتفاع سی متر هم می‌رسد و می‌تواند تا 2000 سال زندگی کند. 2500 سال قبل از میلاد مسیح، شن نونگ امپراتور چین هم برای مقابله با زوال عقل از گیاه جینکو استفاده می‌کرده است.
این گیاه توانایی یادگیری را بهبود می‌دهد و عملکرد حافظه را بهتر می‌کند. توجه داشته باشید که امروزه برای درمان اختلالات درک و درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر از داروهای تهیه شده با جینکو استفاده می‌کنند. می‌توانید با داروساز مشورت کنید و از قرص‌های این گیاه استفاده کنید.

مریم‌گلی
مریم‌گلی هم برای تقویت حافظه مفید است. این گیاه مدیترانه‌ای با آن گل‌های آبی صورتی رنگ خود خواصی دارد که از دوره‌ی باستان طرفدار داشته است. از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب مخاط استفاده می‌کنند. علاوه بر این‌ها مریم گلی برای تقویت حافظه مفید است به طوری که در تهیه‌ی داروهای مربوط به آلزایمر استفاده می‌شود.

چای
چای نیز از آن گیاهان مفید برای حافظه کوتاه مدت و همچنین حافظه‌ی طولانی مدت است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن پیری را به تاخیر می‌اندازد و با برخی از بیماری‌های این دوره یعنی پارکینسون و آلزایمر مقابله می‌کند.

جینسنگ
جینسنگ برای تقویت حافظه، بالا بردن قدرت تمرکز و همچنین بهبود قدرت درک افراد مفید است.
البته به عقیده‌ی محققان اثبات تاثیر این گیاه روی حافظه نیازمند بررسی‌ها و پژوهش‌های بیشتری است. اما با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند که گیاه جینسینگ سلامت مغز را بالا می‌برد.
این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تاثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند.
قرص‌ها و محصولات این گیاه در عطاری‌ها و داروخانه‌ها موجود است. می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کرده و از آن استفاده کنید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گیاهی برای رفع خستگی و کم‌خونی

مزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم زمان ویتامین C می‌باشد. بر خلاف مثلاً عدس که آهن دارد اما فاقد ویتامین C است.

خستگی دست از سرتان بر نمی‌دارد؟ احساس کم‌خونی می‌کنید؟ موهایتان ضعیف شده و می‌ریزد؟ ناخن‌هایتان شکننده شده است؟ طبق آمارهای جهانی خانم‌ها در طول زندگی‌شان حداقل یک مرتبه دچار کمبود آهن می‌شوند. کمبود آهن نیز به آنمی یا همان کم‌خونی منجر می‌شود. اگر طرفدار داروهای طبیعی و گیاهی هستید بهتر است به سراغ گیاه گزنه بروید.


علائم کم‌خونی چیست؟
* خستگی زیاد
* کاهش تمرکز
* نفس‌نفس زدن
* رنگ و روی پریده
* موها و ناخن‌های ضعیف و شکننده
* ضعف بدنی در برابر بیماری‌ها
در واقع خستگی و کم‌خونی از نتایج کمبود آهن هستند.

کم‌خونی از چه چیزی ناشی می‌شود؟
معمولاً کمبود آهن بیشتر به دلیل عدم دریافت آن از طریق مصرف مواد غذایی مناسب ناشی می‌شود. لازم است که نیازهای روزانه‌تان به این ماده‌ی معدنی را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از آن که به خوبی هم جذب بدن می‌شوند تامین کنید. با این حال توجه داشته باشید که کم‌خونی می‌تواند جزئی یا خیلی جدی باشد که تشخیص آن با پزشک است. در این صورت نیز لازم است به همراه مواد غذایی از مکمل هم استفاده کنید. کم‌خونی درجه‌ی «نهاییِ» کمبود آهن است. در این صورت شما باید بدنتان را تقویت کنید و مصرف مواد غذایی سرشار از آهنتان را بالا ببرید.

کم‌خونی‌های جزیی خطر کمتری دارند اما تبدیل به یک امر رایج شده‌اند. در این صورت احساس خستگی به جانتان می‌افتد و نمی‌توانید به درستی روی کار و درستان تمرکز کنید. اگر در این مرحله به فکر جبران آهن خود نباشید امکان دارد وضعیت بدتر شود و دچار کم‌خونی شدید شوید.

چه کسانی بیشتر در معرض این مشکلات قرار می‌گیرند؟
بیشتر خانم‌ها در معرض کمبود آهن قرار می‌گیرند به خاطر اینکه هر ماه به دلیل عادت ماهانه آهن از دست می‌دهند که باید به فکر جبران آن باشند. نوجوانان، خانم‌هایی که خونریزی زیاد دارند، خانم‌های باردار، زنان شیرده یا خانم‌های در آستانه‌ی یائسگی بیشتر در معرض کمبود آهن قرار می‌گیرند. آهن نقش اساسی در ساخت هموگلوبین‌های خون دارند و زمانی که خون از طریق خونریزی هدر می‌رود احتمال کم‌خونی نیز بیشتر می‌شود.

گاهی وقت‌ها خودتان نمی‌توانید کمبود آهن را تشخیص بدهید. مطمئن‌ترین روش برای تشخیص این مشکل آزمایش خون است. اما اگر احساس خستگی زیاد می‌کنید یا اینکه رنگ و روی‌تان پریده و خسته است احتمال دارد آهن بدنتان کم شده باشد. پس لازم است به پزشک مراجعه کرده و آزمایش خون بدهید.

چگونه می‌توان آهن بیشتری جذب کرد؟
اول از همه بدانید که گیاه گزنه و برخی از جلبک‌ها سرشار از آهن هستند. احتمالاً حتی فکرش را هم نمی‌کردید که این گیاه به ظاهر خشن منبع فوق‌العاده‌ی آهن باشد. برای اینکه بتوانید آهن موجود در سبزیجات را به خوبی جذب کنید باید آن‌ها را با ویتامین C مصرف کنید تا بیشتر جذب بدن شود. مزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم زمان ویتامین C می‌باشد. بر خلاف مثلاً عدس که آهن دارد اما فاقد ویتامین C است.

گوشت قرمز نیز سرشار از آهن است اما مصرف زیاد آن می‌تواند به سلامتی و همچنین جیبتان آسیب برساند. علاوه بر این بیشتر خانم‌هایی که گوشت هم می‌خورند باز با کم‌خونی مواجه‌اند.

معمولاً برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی اکثر ما فاقد میوه‌های صدفی مانند بادام می‌باشد که حاوی آهن است. اما باید بدانید دانه‌ی کنجد یا سویا نیز به اندازه‌ی جگر آهن دارد. اما مشکل این است که آهن این دانه‌های گیاهی کمتر جذب می‌شود. جعفری، غلات کامل مانند گندم سیاه یا چاودار و ارزن، حبوبات مانند عدس، تخمه‌ی آفتاب‌گردان و غیره نیز از منابع غیر حیوانی خوب آهن محسوب می‌شوند.

چگونه می‌توان از آهن گزنه استفاده کرد؟
برای رسیدن به نتیجه‌ی سریع و دلخواه، کم‌خونی‌تان را با گزنه درمان کنید. که هم طبیعی است و هم خیلی زود نتیجه را می‌بینید. می‌توانید به مدت چند هفته روزانه برگ تازه‌ی گزنه مصرف کنید. به این ترتیب که دمنوش گزنه درست کنید. برگ‌های تازه یا خشک گزنه را در آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. می‌توانید از پودر گزنه هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که کپسول‌های گزنه نیز در عطاری‌ها یا داروخانه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گیاه‌ درمانی در بیماری ام اس

در این مقاله سعی بر آن داریم تا با معرفی چند گیاه دارویی بهبودگر در زمینه بیماری ام اس با آثار درمانی و نحوه مصرف آنها آشنا شویم.

با وجود اینکه در جهان مدرن و پیشرفته امروزی تاکنون دارو و ماده موثر‌ی جهت درمان کامل و قطعی بیماری ام اس کشف نشده است اماعلم پزشکی توانسته در شناخت و تولید داروها و مواد موثره مرتبط با کاهش روند پیشرفت این بیماری گامهای بلندی بردارد. اکثر روش‌های درمانی توانسته‌اند به کاهش علائم این بیماری کمک کنند و به جهت همین ناامیدی از درمان قطعی این بیماری است که آمارها نشان داده اند که اکثر افراد مبتلا به بیماری ام اس در سراسر جهان به طب مکمل و جایگزین رو آورده‌اند.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا با معرفی چند گیاه دارویی بهبودگر در زمینه بیماری ام اس با آثار درمانی و نحوه مصرف آنها آشنا شویم. لازم به ذکر است که همیشه پیش از استعمال این سری گیاهان دارویی، قبل از قطع استفاده از دارو و یا اضافه کردن یک درمان جدید برای رژیم درمانی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از گیاهان دارویی، مکمل‌ها و درمان‌های جایگزین هنگامی که در زمان و به روش صحیح مصرف نگردند و یا به تداخلات دارویی آنها توجهی نگردد می‌توانند عوارض شدید و غیر قابل برگشتی را به‌دنبال داشته باشند .

گیاه غافث
در حال حاضر از این گیاه جهت درمان طیف وسیعی از بیماریها استفاده می‌گردد اما باید به این نکته توجه شود که دارای گونه‌های مختلفی بوده که هر کدام دارای خواص درمانی مستقلی هستند. مطالعات و تحقیقات اخیر در مورد گیاه غافث منجر به کشف خواص ضدویروسی، آنتی‌اکسیدانی، خواص ضدالتهابی و افزایش سوخت و ساز بدن شده است. امروزه تحقیقات بشر در مورد این گیاه معطوف خواص درمانی مرتبط با بیماری MS شده است‌. هرچند که تحقیقات عملی بر روی انسانها امکان پذیر نبوده است اما نتایج کنونی تحقیقات انجام شده، گویای کاهش علائم و نشانه های MS در افراد مبتلا به این بیماری است.

مقدار و دستور مصرف: 3-6 گرم از گیاه را همراه با مقداری آب جوشانده و مصرف گردد. همچنین می توان از فرآورده های معادل این گیاه استفاده کرد.

احتیاط دارویی: در صورت مصرف مقادیر زیاد این گیاه به علت وجود ترکیبات تانن دار، باعث اختلالات گوارشی و یبوست می گردد. مقادیر بالای استعمال این گیاه دارای تداخل مصرف با داروهای بالا یا پایین آورنده فشار خون و داروهای ضد انعقاد خون است. در دوران بارداری و شیردهی در مقادیر زیاد مصرف نشود.

بوزیدان
این گیاه دارویی به نامهای مختلفی شناخته می‌شود که از جمله رایج‌ترین این نامها می‌توان به جینسینگ هندی و آسانا اشاره کرد. نوع خاصی از گیاه توت می‌باشد. از ریشه و عصاره آن جهت درمان دردهای مزمن، رفع خستگی و التهاب‌، فرو نشاندن استرس و اضطراب استفاده می‌شود. تحقیقات اخیر در مورد این گیاه پیرامون درمان بیماران عصبی و کاهش علائم بیماری MS نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. مهمترین اثری را که برای آن برشمرده‌اند خاصیت ضدفراموشی این گیاه است.

طبع بوزیدان گرم و خشک است و باید حتماً زیرنظر پزشک مصرف شود. در ایران به اشتباه به ریشه گیاه پنیرباد که در منطقه سیستان و بلوچستان می‌روید و از آن به عنوان مایه پنیر استفاده می‌کنند بوزیدان می‌گویند در حالیکه بوزیدان و پنیرباد دو گیاه کاملاً متفاوت و مستقل از یکدیگر می‌باشند.

مقدار و دستور مصرف: 5 گرم از ریشه خشک شده این گیاه را در یک لیوان آب جوشانده و همراه کمی عسل میل شود. داروهای فرآوری شده از این گیاه در بازار موجود می‌باشد که توصیه می‌شود جهت مصرف از آنها استفاده گردد.

احتیاط دارویی: مصرف مداوم و زیاد ریشه این گیاه برای فعالیت بیضه‌ها مضر است. مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیر دهی توصیه نمی‌گردد.

ریشه و برگ گیاه قاصدک
در طب کره ای از قاصدک برای افزایش انرژی و حفظ سلامت عمومی بدن استفاده می‌کنند و این در حالی است که طب غربی، همچنین طب عربی از آن برای درمان اختلالات گوارشی و بیماریهای پوستی استفاده می‌کنند. این گیاه به‌طور وحشی در چمنزار‌ها، مزارع یونجه، اراضی مرطوب کنار نهرها مراتع و زمین‌های بایر در نواحی معتدل می‌روید. گیاه قاصدک گیاهی است بی‌بو، خیلی کوچک و کوتاه‌تر از 40 سانتی‌متر که شیرابه یا مایع سفیدی ترشح می‌نماید. گاهی از گیاه قاصدک به عنوان علف هرز مزارع، چمن‌زارها و دشت‌های اطراف شهرها یاد می‌شود.

ولی این شاید به معنی عدم‌ آگاهی بشر از خواص مهم آن باشد. گیاه قاصدک، یک غذای مغذی است. در بهار برگ‌های جوان آن را مانند سبزی چیده و استفاده می‌کنند چون برگ‌ها تلخ است باید با ترشی آب‌لیمو و یا سرکه در سالاد مصرف شود. برگ‌های این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های A, C, D و گروه B، همچنین آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، منگنز، مس، کولین، کلسیم، بور و سیلیکون است.

ریشه این گیاه را در اواخر زمستان یا اوایل بهار از خاک بیرون آورده و خشک کرده، مصرف می‌نمایند. ریشه گیاه حاوی اینولین و اسانس روغنی فرار و اسیدهای چرب (میریستیک اسید)، کاروتنوئیدها، ویتامینA، موسیلاژ و پکتین است. در سراسر دنیا قاصدک برای درمان انواعی از بیماری‌های کبدی و کیسه صفرا استفاده می‌شده است. از دیگر موارد مصرف سنتی ریشه و برگ گیاه، درمان بیماری‌های پستان، احتباس مایعات، اختلالات گوارشی، درد مفاصل، تب و بیماری‌های پوستی را می‌توان نام برد.

امروزه به دلیل محتوی بالای مواد مغذی، ‌برگ‌های گیاه به طور گسترده‌ای به عنوان مکمل غذایی برای خانم‌های باردار توصیه می‌شود. تحقیقات و آزمایشات اخیر بر روی این گیاه نشان داده‌اند که گیاه می‌تواند خستگی و ضعف بدنی را کاهش دهد و موجب بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن شود. این تحقیقات همچنین منجر به کشف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این گیاه شده است. قاصدک توانسته امروزه نظر متخصصین را در مورد کشف داروهایی جهت درمان و کاهش علائم بیماری MS را به خود جلب کند که دلیل آن را طیف وسیعی از مواد موثر گیاهی موجود در آن دانسته اند.

مقدار و دستور مصرف: ریشه‏های گیاه قاصدک می‏توانند به عنوان قهوه بدون کافئین مورد استفاده قرار گیرند. برای این‏کار باید آنها را خشک کنید، سپس آنها را آسیاب کرده و مثل قهوه از آن استفاده کنید. 2 تا 8 گرم از ریشه خشک‌شده گیاه را سه بار در روز برای مدت 3 روز متوالی می توان استفاده و پس از آن یک هفته وقفه در مصرف این گیاه انداخته و مجداداً مصرف گردد. همچنین برگ‌های این گیاه را می‌توان در سالاد و یا به صورت پخته شده استفاده کرد.

احتیاط دارویی: ریشه و برگ‌های قاصدک کاملا بی‌خطر بوده، بدون هیچ‌گونه اثرات جانبی یا خطرهای احتمالی به‌جز واکنش‌های آلرژیک که به ندرت بروز می‌کنند. به هر حال با توجه به اثر ریشه قاصدک بر ترشح صفرا، کمیسیون مصرف دارو آلمان مصرف این گیاه دارویی توسط کسانی که به انسداد مجاری صفراوی یا دیگر بیماری‌های خطرناک کیسه صفرا مبتلا هستند را ممنوع کرده است و کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند،‌ فقط تحت نظر پزشک می‌توانند از این گیاه استفاده کنند.

ریشه قاصدک می‌تواند باعث افزایش ترشح اسید و از این طریق تشدید درد ناشی از زخم گوارشی شود. افراد با آلرژی شناخته شده به گیاهان خانواده کاسنی، مانند بابونه و بومادران باید این گیاه را با احتیاط مصرف کنند. تداخل دارویی شناخته شده‌ای با قاصدک وجود ندارد. اما بر اساس ‌آن‌چه ما درباره اثرات ریشه گیاه می‌دانیم ممکن است وقتی همراه با داروهای دیورتیک، انسولین یا داروهای خوراکی پایین‌آورنده قند خون استفاده شود، تا حدی خطرناک باشد.

به علاوه در کسانی‌که داروی لیتیوم می‌گیرند، باید دیورتیک‌های گیاهی مانند برگ قاصدک را فقط زیر نظر پزشک مصرف کنند، زیرا با مصرف این دارو دهیدراتاسیون احتمالی، ممکن است خطرناک باشد. بی‌خطری گیاه در بچه‌های کم‌سن و سال، خانم‌های حامله یا شیرده و کسانی‌که بیماری‌ شدید کبدی یا کلیوی دارند ثابت نشده است.

بابونه
بابونه گیاهی است که قرن ها از آن به صورت استعمال خارجی و خوراکی جهت درمان بیماریهای پوستی، بی‌خوابی و اضطراب، ناراحتی های معده، اسهال و... استفاده می‌شود. گیاه بابونه به عنوان یک گیاه آنتی‌اکسیدان و ضد‌باکتری و مطرح است. همچنین توانایی این گیاه در کند کردن رشد تومورهای سرطانی نیز در حال تحقیق و بررسی است. در سالهای اخیر تحقیقات زیادی در مورد اثرات دارویی این گیاه برای درمان و کاهش علائم بیماری MS صورت گرفته است و نتایج امیدوارکننده‌ای نیز به همراه داشته است اما به هر حال باید پذیرفت از آنجا که انجام آزمایشات بالینی بر روی انسانها امکان پذیر نمی‌باشد روند این تحقیقات و آزمایشات زمانبر است.

مقدار و دستور مصرف: دم کرده این گیاه،2 تا 3 بار در هفته میل گردد.

احتیاط دارویی: از مصرف مداوم و زیاد دم‌کرده این گیاه پرهیز شود. قبل از مصرف حتماً با پزشک معالج مشورت گردد. مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌گردد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
افزایش قدرت باروری در خانمها و آقایان با مصرف گیاهان دارویی

افزایش قدرت باروری در زنان و مردان به وسیله گیاهان دارویی امکان پذیر است


افزایش قدرت باروری به وسیله گیاهان دارویی
اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی پرخاصیت آشنایتان کنیم.
برخی از زوج‌هایی که دچار مشکل باروری هستند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی یا عمل جراحی و غیره،ترجیح می‌دهند درمان با روش‌های طبیعی را امتحان کنند.
خوشبختانه خداوند گیاهانی دارویی خلق کرده است که به رفع مشکلات ناباروری کمک می‌کنند. این گیاهان دارویی علاوه بر رفع مشکلات ناباروری ، به ارتقاء سطح سلامت بدن نیز کمک می‌کنند. این درمان‌های طبیعی تأثیر مثبتی روی دستگاه تولیدمثل داشته و شانس زوج‌ها را برای باروری افزایش می‌دهد.
اگر دچار مشکلات هورمونی و بی‌نظمی قاعدگی هستید می‌توانید به این گیاهان دارویی اعتماد کنید. با ما همراه باشید تا با این گیاهان دارویی پرخاصیت آشنایتان کنیم.

گیاه دارویی شبدر چمنی
شبدر چمنی باعث افزایش قدرت باروری در زنان می‌شود. شبدرچمنی، ویتامین، کلسیم و منیزیم زیادی به رحم می‌رساند و به سلامت کلی بدن کمک زیادی می‌کند. شبدر چمنی همچنین برای تصفیه‌ی خون، آرامش سیستم عصبی و تنظیم هورمون‌ها مفید است و باعث افزایش قدرت باروری می گردد.

گیاه دارویی دانگ کوای
دانگ کوای یک گیاه چینی است که به درمان مشکلات ناباروری کمک زیادی می‌کند. این گیاه برای درمان مشکلات قاعدگی، خستگی، کم خونی جزئی و تنظیم فشارخون موثر است. دانگ کوای همچنین باعث تنظیم میزان استروژن شده و شانس باروری را بالا می‌برد. باید بدانید که گیاه دانگ کوای ضدالتهاب، محرک گردش خون، محافظ کبد، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، تقویت‌کننده‌ی رحم، درمان آندومتریوز و غیره می‌باشد. توصیه می‌کنیم از دانگ کوای در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه مصرف شود.

گیاه دارویی یام وحشی
یام یا همان سیب‌زمینی هندی وحشی تولید پروژسترون را افزایش داده و به این ترتیب شانس حاملگی را بالا می‌برد. بهترین زمان برای مصرف این گیاه دارویی بعد از تخمک‌گذاری می‌باشد. به خاطر اینکه قبل از تخمک‌گذاری امکان دارد مانع تخمک‌گذاری شود.

گیاه دارویی کوه وش سیاه
کوه وش سیاه برای درمان گرگرفتگی و دیگر علائم یائسگی موثر است. کوه وش سیاه همچنین کمک زیادی به درمان کم‌حوصلگی، تغییرات خلق و خوی، گر گرفتگی و خشکی واژینال می‌کند. سرخ‌پوستان آمریکا از این گیاه دارویی برای تسکین درد زایمان استفاده می‌کردند. کوه وش سیاه خواص ضداسپاسمی دارد و با افزایش خون در منطقه‌ی لگن، گرفتگی عضلات و کرامپ‌های ناحیه را از بین می‌برد. کوه وش سیاه رحم را برای بارداری آماده می‌کند. زمان مصرف کوه وش سیاه در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه است.

گیاه دارویی شیرین بیان
گیاه دارویی شیرین‌بیان برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، محافظت از کبد و کاهش مشکلات مربوط به دوره‌ی یائسگی بسیار موثر است. شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم‌هایی که دچار بی‌نظمی هستند کمک می‌کند. شیرین‌بیان برای خانم‌هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است. توجه داشته باشید که شیرین بیان نباید در دوره‌ی بارداری مصرف شود. از این گذشته مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود.

افزایش قدرت باروری با برگ‌های تمشک قرمز
این گیاه جزو معروف‌ترین درمانی‌های طبیعی ناباروری است. برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین علت ناباروری محسوب می‌شود. برای تقویت ماهیچه‌های رحم و لگن و همچنین کاهش دردهای زایمان چای تهیه‌شده از برگ‌های تمشک قرمز بسیار موثر است. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط‌جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می‌شود. مصرف برگ‌های تمشک قرمز در طول دوره‌ی عادت ماهیانه توصیه می‌شود.

گیاه دارویی ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت
گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع اختلالات خونریزی، رفع عوارض یائسگی و غیره می‌شود. ویتاگنوس باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

افزایش قدرت باروری در مردان با گیاه جنسنگ
جینسنگ با کاهش قوای جنسی مردانه مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که این گیاه قادر به درمان ناتوانی جنسی در آقایان می‌شود. به این ترتیب که قدرت نعوظ مردها و لذت جنسی آن‌ها را افزایش داده و میزان تستوسترون مردانه و کمیت و کیفیت منی‌دانه را بیشتر می‌کند. توصیه می‌شود که روزانه یک گرم ریشه‌ی خشک جینسنگ را به غذایتان (مثل سوپ و غیره) اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه 3 ماه است.

نکته ای در باب عوارض گیاهان دارویی
درست است که داروهای گیاهی عوارضی مانند داروهای شیمیایی ندارند اما نباید تصور کنید که مصرف آن‌ها بدون ضرر خواهد بود. در واقع باید به میزان مصرف و مدت زمان مصرف آن‌ها دقت کنید. برای این کار حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اگر مشغول مصرف داروی خاصی هستید حتماً نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گیاهان ضد پیری !

آیا گیاهانی که خواص ضد پیری دارند را می شناسید؟
فرآیند پیر شدن سلول ها ، اتفاقی است که هر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما می توان این فرآیند را به تاخیر انداخت .

گیاهان ، ادویه ها ، غذاهای ضد پیری را بشناسید :
در این مقاله قصد داریم گیاهان ، غذاها و ادویه هایی که این فرآیند را به تاخیر می اندازند به شما معرفی کنیم :

مواد غذایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند ، دارای این ویژگی منحصر به فرد می باشند . آنتی اکسیدان ها علیه رادیکال های آزاد هستند و در برابر روند پیری سلول ها مقاومت می کنند .

نام گیاهانی که آنتی اکسیدان دارند :
چای
از میان انواع نوشیدنی ها ، چای بخصوص نوع سبز آن بعلت داشتن مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدانتهای ضد پیری توصیه می شود .

جین سینگ
نام مواد غذایی :
آلو خشک ، هلو ، کشمش ، مویز، توت ، تمشک ، توت فرنگی ، گیلاس ، کیوی ، گریپ فوروت ، سیر ، ( سیر حاوی آنتی اکسیدانتهای گوناگونی است که بر اساس تحقیقات انجام شده می تواند از سرطان، اختلالات مغزی ناشی از پیری و انسداد شریانها جلوگیری نماید.مصرف یک حبه سیر در روز بصورت خام یا پخته مقدار مورد نیاز این آنتی اکسیدانتها را به بدن می رساند. )

گل کلم ، کلم بروکسل ، اسفناج ، کلم بروکلی ، فلفل قرمز ، پیاز

حداقل دو یا سه وعده در هفته ماهی بخورید. همه انواع ماهی ها مفیدند اما ماهی های پرچربی مانند ماهی آزاد ، خال مخالی ، ساردین، شاه ماهی و تن حداکثر مقدار اسیدهای چرب امگا-۳ را دارا می باشند.

ادویه ها :
زنجبیل، زردچوبه ، فلفل سیاه ، جوز هندی

بعضی از افراد با شنیدن این نام های تنها رژیم غذایی روزانه خود را به این نوع تعذیه محدود می کنند ، اما شما باید بدانید این خوراکی ها به تنهایی اثر ندارند و در کنار سایر خوراکی ها و میوه ها هستند که جنبه ی اثر بخشی دارند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 19 از 32:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA