انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 22 از 32:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 
دارو گیاهی برای درمان دردهای عصبی

کلسیم موجود در تاج خروس ۳برابر شیر است


دکتر سید محمد معصومی، با استناد به کتاب گیاهان دارویی اظهار داشت: نعناع با نام علمی Mentha piperata L گیاهی است علفی و پایا که دارای ساقه هایی بر دو نوع خزنده و زیرزمینی می باشد.

وی افزود: برگ های نعناع متقابل، بیضوی، نوک تیز، دندانه دار، کمی پوشیده از کرک و به درازی چهار تا هفت سانتیمتر و به عرض دو تا سه سانتیمتر است.

معصومی گفت: از کلیه قسمت های هوایی این گیاه بوی معطر و مطبوع استشمام می شود ولی اگر جویده شود علاوه بر بوی اسانس، سبب احساس خنکی در مخاط دهان نیز می گردد.

ایشان ادامه داد: با توجه به اینکه برای مصارف دارویی منحصرا برگ یا سرشاخه گلدار گیاه مورد استفاده قرار می گیرد از این جهت بعد از قطع کامل قسمت های هوایی گیاه، برگ و سرشاخه گلدار را از بقیه جدا ساخته برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار می دهند.

وی ابراز داشت: اسانس مانت از تقطیر برگ و سرشاخه گلدار گیاهان مذکور، تحت تاثیر بخار آب تهیه می گردد و برای این کار نیز معمولا گیا دو ساله را که واجد مقادیر بیشتری اسانس است، انتخاب می کنند.

معصومی گفت: مانتول (Menthol) که از اسانس مانت بدست می آید و طعم و بوی نعناع دارد، در تهیه انواع شیرینی، عطر سازی و خصوصا معطر کردن سیگار استفاده می‌شود و در تهیه بعضی فراورده های گیاهی مانند محلول رفع سرفه، بخور و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

معصومی ادامه داد: اگر مانتول به مقدار کم بر روی پوست سالم مالیده شود، اثر ضدخارشی ایجاد می کند و از این نظر پماد های ضد خارش از آن تولید می شود.

این استاد گیاهشناسی گفت: مانتول اثر آرام کننده دردهای موضعی دارد و از ضدعفونی کننده های خوب به حساب می آید. از مانتول به صورت پماد برای رفع دردهای عصبی سطحی، سردرد های یکطرفه، سیاتیک و رفع دندان درد استفاده می شود.

معصومی اذعان داشت: مانتول همچنین به حالت گرد و به صورت استنشاق و بالا کشیدن از بینی یا محلول های روغنی در درمان بیماری های گلو و بینی و سینوزیت حاد بکار می رود.

وی تصریح کرد: در کودکان خردسال و نوزادن باید از مصرف مانتول جدا خودداری کرد زیرا در صورت استفاده مشکلات جبران ناپذیری بروز خواهد کرد ضمن اینکه میزان مصرف آن در بزرگسالان نیز باید کنترل شده باشد زیرا مصرف مقادیر زیاد آن خطرناک است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
درمان طبیعی زکام

زکام به معنی التهاب بافت مخاطی بینی است که آزاد شدن واسطه‌های التهابی مانند هیستامین موجب احتقان بینی، آبریزش بینی و کاهش حس بویایی می‌شود.

زکام به آبریزش بینی به طرف خارج حلق و سینه گفته می‌شود و می‌تواند در نتیجه‌ی سرماخوردگی ساده ایجاد شود. گرفتن بینی احساس ناخوش آیندی ایجاد می‌کند. معمولاً برای رفع این بیماری از آنتی‌هیستامین و یا انواع قرص‌ها و شربت‌های دیگر استفاده می‌شود. اما در این مقاله اول از همه برای‌تان آرزوی سلامتی می‌کنیم و بعد چند روش طبیعی برای مقابله با زکام یا گریپ را پیشنهاد می‌دهیم.

نعناع:
برخی از روغن‌های ضروری وجود دارند که می‌توانند زکام یا گریپ را درمان کنند. قرن‌هاست که از روغن نعناع به عنوان یک محرک معطر برای راحت شدن تنفس استفاده می‌کنند. چند قطره روغن ضروری نعناع را در یک فنجان آب داغ بریزید و با بخار آن بخور کنید. این کار باعث می‌شود که التهاب‌های مجرای بینی و برونشیت از بین برود.

اکالیپتوس
متخصصان معتقدند که یکی از خواص اکالیپتوس این است که جذب اکسیژن را راحت‌تر می‌کند. بو کردن اکالیپتوس، عضلات تنفسی را شل‌تر کرده و تنفس راحت‌تر می‌شود.

سرو کوهی یا اُرس
زمانی که دچار زکام یا گریپ می‌شویم سیستم دفاعی بدنمان ضعیف می‌شود و برای همین توان بدن برای مقابله با سرما یا عفونت‌های دیگر کمتر می‌شود. روغن سرو کوهی یا اُرس متابولیسم بدن را تحریک و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همین امر باعث می‌شود که بتوانیم سریع‌تر با ویروس‌ها مقابله کنیم.

چوب میخک
بخور دادن با روغن‌های ضروری باعث تسکین ناخوشی حاصل از زکام می‌شود. چوب میخک نیز یک بخور فوق‌العاده محسوب می‌شود. زیرا میخک بسیار معطر است و همین خاصیت آن باعث می‌شود مجاری تنفسی باز شوند و شما می‌توانید به راحتی نفس بکشید.

روغن سرو کوهی یا اُرس متابولیسم بدن را تحریک و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همین امر باعث می‌شود که بتوانیم سریع‌تر با ویروس‌ها مقابله کنیم

روغن‌های ضروری را می‌توانید از داروخانه‌ها یا عطاری‌ها خریداری کنید. می‌توانید از این روغن‌ها برای تهیه بخور استفاده کنید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
6 راست و دروغ‌ در مورد جوشانده‌ها

گیاهانی که در خاک سالم یعنی به دور از آفت‌کش‌ها و سرشار از ترکیبات ارگانیکی و مواد معدنی رشد می‌کنند تأثیر و خواص بیشتری دارند.

جوشانده‌ها! نسخه‌ی تجویزی مادرها و مادربزرگ‌ها! آیا اعتقادی به این درمان‌های خانگی ندارید؟ باید بگوییم سخت در اشتباهید. در خیلی از موارد، خواص درمانی آن‌ها به اثبات رسیده است. البته مثل هر حوزه‌ی دیگری باورهای نادرستی هم در مورد آن‌ها شکل گرفته است.

در این مقاله قصد داریم شما را با درست و غلط این باورها آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

جوشانده‌ها باید لیتری مصرف شوند تا افاقه کنند

این باور غلط است. متخصصان طب گیاهی معتقدند که روزانه 3 فنجان از هر جوشانده کافی است. کیفیت گیاهان دارویی به کمیت آن‌ها ارجحیت دارد. گیاهانی که در خاک سالم یعنی به دور از آفت‌کش‌ها و سرشار از ترکیبات ارگانیکی و مواد معدنی رشد می‌کنند تأثیر و خواص بیشتری دارند.

برای این که یک گیاهی انرژی و خاصیت بیشتری داشته باشد باید به ریتم بیولوژیکی آن احترام گذاشت. متخصصان معتقدند که گیاهان ریشه‌ای باید صبح خیلی زود چیده شود، برگ‌ها بعد از این که آبی به آن‌ها می‌خورد و گل‌های گیاهان بعد از این که آفتاب به آن‌ها می‌تابد.

بهتر است عصر در مصرف جوشانده زیاده‌روی نشود زیرا ممکن است باعث شود در طول شب بیدار بمانید و کیفیت خوابتان به هم بخورد

اگر این شرایط فراهم و رعایت شود گیاهی بدون پلاسیدگی، بدون گرد و خاک با ظاهری سالم برداشت خواهد شد. زمانی که آبی به برگ گیاهان زده می‌شود، عطر و بوی خود را آزاد می‌کند و رنگ طبیعی خود را نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم به گیاهانی که در اینترنت به فروش می‌رسند اعتماد نکنید زیرا 5 درصد این گیاهان تقلبی‌اند.

همه‌ی جوشانده‌ها باید شب مصرف شوند

این باور نیز اشتباه است. بدون شک جوشانده‌ی بابونه یا گیاه شاه پسند که خواص آرام بخشی و ضد اسپاسمی دارند و برای هضم بهتر غذا و خواب راحت استفاده می‌شوند را آخر شب مصرف می‌کنند، اما بیشتر گیاهان و جوشانده‌ها باید در طول روز مصرف شوند: مثل سرکه قرمز برای تسکین پادرد، نعناع برای بهبود دل درد.

بهتر است عصر در مصرف جوشانده زیاده‌روی نشود زیرا ممکن است باعث شود در طول شب بیدار بمانید و کیفیت خوابتان به هم بخورد. بر خلاف باورهای رایج، این نوشیدنی‌ها همیشه عاری از کافئین نیستند و امکان دارد به جای این که خواب راحتی برای شما بیاورند باعث بی‌خوابی‌تان شوند. توصیه می‌کنیم گیاهانی مثل جینسنگ، زنجبیل، آویشن و غیره را که خواص تقویت‌کنندگی دارند، صبح مصرف کنید.

جوشانده‌های گیاهی، مزه‌ی دارو می‌دهند

درست است. اما راه‌هایی هم وجود دارد تا طعم بد و تلخ بعضی از این گیاهان را عوض کنید. اولاً که لازم نیست برای یک فنجان جوشانده مشت مشت از برگ گیاه مورد نظر استفاده کنید. ثانیاً می‌توانید گیاه مورد نظر را با گیاهان دیگر که طعم بهتری دارند مخلوط کنید مثل جعفری، گیاه شاه‌پسند و بادرنجبویه. اگر لازم است که حتماً جوشانده‌تان را بدون قند بخورید (چون امکان دارد که قند یا شکر، خواص گیاهان را کم کند) می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود.

افراط در مصرف جوشانده‌ها می‌تواند به سلامتی آسیب بزند

کاملاً درست است. هر ماده‌ی غذایی، گیاهی یا دارویی که مصرف می‌کنید ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. خیلی‌ها معتقدند که داروهای گیاهی عوارض ندارند و با اعتقاد به این که «اگر درمان نکند ضرری هم ندارد» هر جوشانده‌ای را به هر میزانی که دلشان می‌خواهد مصرف می‌کنند. اما این باور نادرستی است.

متخصصان معتقدند که گیاهان ریشه‌ای باید صبح خیلی زود چیده شود، برگ‌ها بعد از این که آبی به آن‌ها می‌خورد و گل‌های گیاهان بعد از این که آفتاب به آن‌ها می‌تابد

مصرف بیش از اندازه‌ی جوشانده‌ها و گیاهان دارویی نیز می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند. به عنوان مثال گیاه ریش‌بز که خون را رقیق می‌کند برای افرادی که داروی ضد انعقاد مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود. جوشانده‌ی نعناع جذب آهن را کاهش می‌دهد و برای همین نباید بین غذا خورده شود. گیاه مریم گلی اگر بیش از اندازه مصرف شود امکان دارد باعث مسمومیت شود. برای همین توصیه می‌شود که دوره‌ی مصرف یک جوشانده، بیش از 9 روز نباشد.

بعضی از گیاهان اثرات سمی دارند. مریم گلی برای افرادی که به برخی از سرطان‌ها مبتلا هستند مورد منع مصرف دارد.

زنان باردار باید از مصرف روغن‌های ضروری برخی از گیاهان مثل گیاه آویشن، مریم‌گلی یا رزماری اجتناب کنند.

قبل از این که شروع به مصرف جوشانده‌هایی بکنید که به شما توصیه شده است با یک متخصص مشورت کنید.

تأثیر جوشانده‌ها از قرص‌ها یا روغن‌های گیاهی ضروری کم‌تر است


این باور، هم درست است و هم نادرست. گیاهان مختلف خواص مختلفی دارند. برای مثال جوشانده‌ی نعناع مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند در صورتی که روغن ضروریِ همین گیاه اگر روی شقیقه‌ها مالیده شود میگرن را تسکین می‌دهد. برای همین نمی‌توان گفت کدام محصول به دیگری برتری دارد.

جوشانده‌ها چند مزیت دارند. آب یک حلال فوق‌العاده است که تقریباً تمام خواص اصلی گیاهان را فعال می‌کند. این در حالی است که امکان دارد همان خواص با مصرف مکمل‌های غذایی جذب بدن نشود. جوشانده‌ها آب بدن را تأمین و همزمان توکسین‌ها را دفع می‌کنند.

جوشانده‌ها، درمان کننده‌اند

درست است. امروزه محققان بیش از هر زمان دیگر روی خواص درمانی گیاهان مطالعه می‌کنند. مطالعات نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان جوشانده‌ی گیاه مریم‌گلی، کلسترول افراد دیابتی را پایین می‌آورد.

برخی از گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند و همین امر باعث می‌شود که عوارض جانبی آن‌ها به حداقل برسد و درمان سرطان را سرعت ببخشند. در واقع محققان ثابت کرده‌اند که جوشانده‌ها تنها برای درمان زکام، استرس و بی‌خوابی نیستند بلکه می‌توانند خواص درمانی شگفت انگیز دیگری نیز داشته باشند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
ضد تهوع‌های طبیعی را بشناسیم

برخی افراد خیلی زود دچار حالت تهوع می‌شوند. عوامل متعددی باعث ایجاد این حالت ناخوشایند می‌شود مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، پرخوری، استرس، میگرن و غیره. در این مطلب شما را با راهکارهای طبیعی برای پیشگیری یا رفع سریع این حالت ناخوشایند آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین
این پودر سفید خواص بی‌شماری دارد. جوش شیرین می‌تواند حالت تهوع را از بین ببرد. استفاده از آن بسیار راحت و همچنین کم خرج است.

روش استفاده: یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب بچکانید و در لیوان آب دیگر 3.5 گرم جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا حل شود. یک جرعه آب جوش شیرین و پشت سر آن یک جرعه آب لیموترش بنوشید. در طول روز تا زمانی که علائم تهوع از بین برود این کار را تکرار کنید.

توجه داشته باشید که همیشه جوش شیرین را در جای خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید.

لیموترش همیشه و همه جا
گاهی حالت تهوع بعد از پرخوریِ زیاد، سفر با کشتی (همان دریازدگی) یا هواپیما و غیره پدید می‌آید. هیچ چیز دیگر هم مثل دچار شدن به این حالت سفر را به کام آدم تلخ نمی‌کند. اما همیشه راه حلی وجود دارد: لیموترش قهرمان!

روش استفاده: یک تا دو قاشق چای‌خوری آب لیموترش (و یا حداکثر یک لیموترش کامل) را به نصف لیوان آب (اگر دوست داشتید آب گرم) اضافه کنید. در روز چند بار از محلولی که تهیه کرده‌اید بنوشید. توجه داشته باشید بلافاصله بعد از اینکه آب لیموترش را گرفتید مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

نعنا فلفلی: زود، تند، سریع
زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند.

زمانی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوید: یک قطره روغن گیاهی نعناع را روی نصف یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. اگر نیاز بود دوباره این کار را تکرار کنید.

زمانی که دچار مشکلات گوارشی می‌شوید: به فکر دم کرده‌ی نعنا فلفلی باشید. 150 میلی‌گرم آب جوش را روی 1 تا 2 قاشق غذاخوریِ پُر برگ نعناع بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف و روزانه بعد از غذا 3 فنجان میل کنید.

توجه داشته باشید که مصرف روغن این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 6 ماه مورد منع مصرف دارد.

اسطوخودوس: همیشه موثر
اسطوخودوس در بین تمام فوایدی که دارد می‌تواند حالت تهوع را هم برطرف کند. به ویژه زمانی که به دلیل استرس و فشارهای روحی و یا پرخوری دچار این حالت شده باشید اسطوخودوس به دادتان می‌رسد. به خاطر اینکه اسطوخودوس مسکن است و به همین دلیل سیستم عصبی را کنترل می‌کند؛ همچنین ترشح معده و انقباض‌های روده را بیشتر می‌کند و به این ترتیب غذا هضم می‌شود.

روش استفاده: یک قطره از اسانس خوراکی اسطوخودوس را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و بخورید. اگر حالت تهوع شدید بود قطره را مستقیماً زیر زبانتان بچکانید (یک قطره).

چه می کنه این زنجبیل!
زنجبیل برای تسکین دل درد هم موثر است و در زمان تهوع یکی از درمان‌های مناسب محسوب می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2006 روی 363 داوطلب انجام شد، زنجبیل احتمال تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی را 35 درصد کاهش می‌دهد. سال 2010 مطالعاتی روی زنان باردار انجام شد و نزدیک به 1077 زن اعلام کردند که مصرف زنجبیل حالت تهوع آن‌ها را کاهش داده است.

روش استفاده: یک فنجان آب را روی یک قاشق چای‌خوری قسمت زیر زمینی (ریزوم) خشک آسیاب شده یا دو قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه بریزید. در ظرف را بگذارید؛ اجازه دهید به آرامی جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از صاف کردن بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم کرده بنوشید.

زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره

شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند

اگر طعم زنجبیل را دوست ندارید می‌توانید به آن لیموترش یا مقداری عسل اضافه کنید.

توجه داشته باشید که بیش از حد از این گیاه استفاده نکنید. مصرف زنجبیل برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود. خانم‌های باردار برای تعیین میزان مصرف حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنند.

روغن گیاهی بابونه حتی در دوره‌ی حاملگی
متخصصان طب گیاهی روی مصرف بابونه تاکید می‌کنند. آن‌ها معتقدند که مصرف روغن این گیاه در دوره‌ی حاملگی هم بلامانع است.

روش استفاده: یک قطره از این روغن را به طور مستقیم زیر زبانتان بریزید و یا در یک قاشق چای‌خوری عسل یا روی یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. در صورت لزوم روزانه 4 تا 5 مرتبه این کار را تکرار کنید.

توجه داشته باشید گیاهان دارویی بی ضرر نیستند و ممکن است علائم جانبی داشته باشند.

حتماً به میزان مصرف خود دقت کنید و در مصرف هیچ داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید.

تهوع و استرس: مرزنگوش را امتحان کنید
به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی مرزنگوش برای دستگاه گوارش و به خصوص معده بسیار مفید است. از این گذشته این گیاه آرام بخش است و زمانی که به دلیل استرس دچار حالت تهوع می‌شوید می‌تواند کمکتان کند.

روش استفاده: یک قاشق غذاخوری مرزنگوش خشک را با 3 فنجان آب جوش دم کنید و روزانه 3 فنجان میل کنید.

تهوع دوره‌ی بارداری
حالت تهوع در 3 ماهه‌ی اول بارداری امر رایجی است. توجه داشته باشید که خودسرانه و بدون نظر پزشک معالجتان هیچ یک از گیاهان اشاره شده در این مقاله را مصرف نکنید. زمانی که پزشک به شما مصرف این داروهای گیاهی را تجویز می‌کند نیز توجه کنید که در مصرف آن‌ها دچار افراط نشوید و مطابق میزان تجویز شده عمل کنید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
جوشانده ای برای تسکین‌ درد سینه

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پر سیاوشون تسکین‌دهنده دردهای سینه است همچنین این گیاه خلط‌آور، ضدسرفه و بهبود‌دهنده علائم سرماخوردگی است.
فراز مجاب اظهار داشت: پر سیاوشون یکی از گیاهان دارویی است که از خانواده سرخس‌هاست.

وی گفت‌: پر سیاوشون یک گیاه علفی است که در نقاط مرطوب،‌ در دهنه چاه‌ها و قنات‌ها و خرابه‌های مرطوب به عمل می‌آید.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: این گیاه دارویی دارای رنگ سبز دائم است و در ایران و کشورهای دیگر به عمل می‌آید. این گیاه در طب سنتی کاربرد دارد و از قدیم‌الایام برای تسکین دردهای سینه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مجاب بیان داشت: گیاه دارویی پر سیاوشون خلط‌آور، تسکین دهنده دردهای سینه و ضدسرفه است همچنین علائم سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد: البته مصرف پرسیاوشون عارضه‌ای ندارد اگر به میزان کم مصرف شود. اطبای طب سنتی به مصرف پرسیاوشون تأکید زیادی داشتند؛ به دلیل اینکه گیاه مفیدی است و در بهبود بیماری‌ها مؤثر است.

مجاب گفت: می‌توان یک تا دو گرم از این گیاه را در روز با یک لیوان آب جوش دم و همراه با کمی عسل مصرف شود؛ استفاده داروهای گیاهی با عسل تأثیر بیشتری دارد.


... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
فواید نوشیدن چای سبز و گل رز

ترکیب چای سبز و گل رز معجون فوق‌العاده‌ای با عطر بسیار خوب و خواص بالا است. چای مخلوط این دو گیاه، اثرات قوی در کاهش استرس و تقویت قلب دارد. به علاوه آنتی‌اکسیدانی قوی و شدیداً ضد بیماری‌های مزمن است.

چای سبز از برگ‌های تخمیر نشده‌ی گیاه چای تهیه می‌شود و چای گل رز با خشک کردن غنچه‌های تازه روییده‌ی گل سرخ، میوه قرمز رنگ آن، یا گلبرگ‌های آن تهیه می‌شود.

چای سبز و گل سرخ مخلوطی از برگ چای سبز و گلبرگ‌های خشک شده گل سرخ است که مصرف هردوی آن‌ها فوائد بسیاری برای بدن دارد.

این چای قرن‌هاست که در کشورهای آسیایی با اهداف درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این چای معطر حاوی ترکیبات بسیار مفیدی برای بدن است. چای سبز و گل رز دارای آنتی اکسیدان، بیوفلاوونوئید، ویتامین‌های مختلف و آلکالوئید است. این چایِ ترکیبی، خواص آرام بخش قوی دارد، ضد عفونت بوده و پاک کننده بدن است.


خواص آنتی اکسیدانی
چای سبز دارای بالاترین میزان پلی فنل‌هاست و بر اساس گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، قدرت ترکیبات آنتی اکسیدانی آن بسیار بالا بوده و این خاصیت آنتی اکسیدانی در اثر وجود فیتونوترینت‌های کاتچینی موجود در آن است که اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) نامیده می‌شود. این ترکیبات منشاء اثرات مفید چای سبز است.

چای سبز و گل رز دارای آنتی اکسیدان، بیوفلاوونوئید، ویتامین‌های مختلف و آلکالوئید است. این چایِ ترکیبی، خواص آرام بخش قوی دارد، ضد عفونت بوده و پاک کننده بدن است.

میوه گل سرخ نیز دارای ویتامین C بالایی است که مقدار آن از بسیاری از میوه‌ها بالاتر است و شاید میزان آن حتی از مقدار ویتامین C موجود در 60 عدد پرتقال هم بیشتر باشد. این معجون آنتی اکسیدانی چای سبز و گل رز می‌تواند خواص ضد سرطانی و ضد عفونی کننده قوی داشته باشد.

سلامت قلب
مطالعه ای که در سال 2005 در ژورنال تغذیه منتشر شد بیان داشت که چای سبز موجب کاهش سرعت هضم چربی‌ها و کاهش تریگلیسرید خون می‌شود. چای گل سرخ دارای خواص آرامبخش و کاهش دهنده استرس و اضطراب است و موجب کاهش بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. پس مجموع این دو چای برای قلب بسیار مفید بوده به علاوه این که چای سبز موجب کاهش فشار خون می‌شود (بر اساس گزارش مرکز پزشکی دانشگاه هاروارد).

سلامت استخوان
میوه گل رز اثرات ضد التهابی دارد و موجب کاهش خشکی و سفتی مفاصل می‌شود. چای سبز نیز اثرات ضد التهابی دارد. بر اساس گزارش ارائه شده در دانشگاه مریلند، چای سبز موجب کاهش تخریب غضروف‌ها می‌شود. مطالعه دیگری که در کنگره بین‌المللی استئوپروز کانادا در سال 2006 ارائه شد، بیان شده که چای سبز موجب افزایش تراکم استخوانی می‌شود. مطالعه دیگری که در سال 2007 به چاپ رسید همین نتایج را تایید کرد و نشان داد تراکم استخوانی کسانی که به طور مداوم چای سبز می‌نوشند، 8/2درصد بالاتر از افراد دیگر است. این اثر معادل اثر ورزش کردن یا دریافت منظم کلسیم است.

اثرات گوارشی
چای گل سرخ سموم بدن را دفع می‌کند و با باکتری‌های مضر دستگاه گوارش مبارزه می‌کند و اثرات ضد اسهالی دارد. گلبرگ‌های گل سرخ موجب حفظ تعادل سیستم گوارش شده و به صورت یک دیوروتیک در بدن عمل می‌کند. گلبرگ‌های گل سرخ درمان بیماری‌های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت زخمی است. ترکیب این گلبرگ‌ها با چای سبز اثرات آن را دو چندان می‌سازد و از التهاب و عفونت‌های سیستم گوارشی می‌کاهد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گل راعی؛ گیاهی برای مقابله با افسردگی

یکی از این گیاهان موثر که می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند گل راعی است. این گیاه معرف که گل هزار چشم، علف چای و هوفاریقون نیز نامیده می‌شود خواص ضدافسردگی دارد.

گویی در دنیای آشفته و پرمشغله‌ی امروز، افسردگی‌های خفیف غیر اجتناب شده است. برای درمان دل‌تنگی‌ها و افسردگی‌های خفیفتان، گیاهان را دریابید. یکی از این گیاهان موثر که می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند گل راعی است.


این گیاه معرف که گل هزار چشم، علف چای و هوفاریقون نیز نامیده می‌شود خواص ضدافسردگی دارد و زمانی که شما به اصطلاح دل و دماغ ندارید و به نوعی دنیا را تیره و تار می‌بینید کمکتان می‌کند.

گل راعی جزو آن دسته از گیاهانی است که در تمام قاره‌ها و با هر آب و هوایی رشد می‌کند.

سال‌هاست که مردم از این گیاه به عنوان درمان افسردگی استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این گیاه، با ما همراه باشید.


دنیا را زیبا و رنگی ببینید
محققان مطالعات زیادی برای بررسی خواص گل راعی انجام داده‌اند. برخی از این پژوهش‌ها خواص ضد افسردگی این گیاه را به اثبات رسانده‌اند. محققان مشاهده کردند علائم افسردگی داوطلب‌هایی که از این گیاه استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که دارونما یا پلاسبو مصرف کرده‌اند کاهش یافته است.

می‌توانید گل خشک این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید

در پژوهش‌های دیگر محققان به بررسیِ تأثیر گل راعی و داروهای ضدافسردگی روی افرادی که افسردگی جزیی دارند پرداختند. در نهایت مشخص شد که این گیاه همان تأثیر داروهای ضدافسردگی را بر جای می‌گذارد؛ با این تفاوت که عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی را ندارد. با وجود اینکه محققان همچنان روی خواص این گیاه مطالعه می‌کنند اما خواص ضدافسردگی آن به تایید متخصصان رسیده است.

گل راعی فقط برای افسردگی‌های خفیف
توجه داشته باشید که گل راعی نمی‌تواند درمانی برای تمام مشکلات روحی و روانی باشد. این گیاه فقط برای درمان افسردگی‌های خفیف و گذرا مفید است.

برای همه ما اتفاق می‌افتد که برای مدتی بی حوصله و افسرده می‌شویم. متخصصان برای این گونه افسردگی‌ها معمولاً 9 علامت تعریف کرده‌اند که اگر حداقل 5 مورد آن‌را به مدت دو هفته در خودتان مشاهده کردید باید بدانید که دچار افسردگی خفیف شده‌اید:

1. احساس بی‌حوصلگی مداوم
2. بی دل و دماغی، از دست دادن انگیزه یا لذت انجام هر گونه فعالیتی
3. بی اشتهایی یا تغییر وزن
4. ایجاد اختلالاتی در خواب مثل بی‌خوابی یا خواب زیاد
5. نشان دادن رفتار تهاجمی یا خونسردی و سستی
6. خستگی بیش از حد
7. احساس گناه کردن
8. از دست دادن تمرکز
9. منفی بافی و داشتن افکار سیاه مثل فکر کردن به مرگ یا خودکشی

موارد اشاره شده و تأثیر آن در زندگی خانوادگی، اجتماعی و حرفه‌ای میزان افسردگی (خفیف، معتدل یا شدید) افراد را مشخص می‌کند. محققان معتقدند که در دنیای امروز کم نیست تعداد افرادی که دچار افسردگی خفیف می‌شوند و متأسفانه زنان بیشتر از مردان به این گونه افسردگی‌ها دچار می‌شوند. در این مواقع است که گل راعی می‌تواند شما را از این بی دل و دماغی نجات دهد.

حواستان به موارد منع مصرف باشد
اگر چه گل راعی یک گیاه است و به عقیده‌ی خیلی از مردم طب سنتی یا درمان با گیاهان دارویی هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد اما باید بگوییم که حتی برای گیاهان دارویی نیز موارد منع مصرف وجود دارد. در مصرف داروهای گیاهی نیز باید به میزان و مدت مصرف و همچنین موارد منع مصرف توجه کرد.

مصرف گل راعی فقط برای افراد بزرگ‌سال است علاوه بر این نباید این گیاه را بدون نظر متخصص بیش از 15 روز مداوم مصرف کرد.

این گیاه معرف که گل هزار چشم، علف چای و هوفاریقون نیز نامیده می‌شود خواص ضدافسردگی دارد و زمانی که شما به اصطلاح دل و دماغ ندارید و به نوعی دنیا را تیره و تار می‌بینید کمکتان می‌کند.

از این گذشته باید توجه داشته باشید که اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید امکان تداخل دارویی وجود دارد. اگر مشغول مصرف داروهای زیر هستید از مصرف گل راعی اجتناب کنید:

سیکلوسپورین، دیگوکسین، تئوفیلین، کاربامازپین، فنی توئین، قرص‌های ضدبارداری، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضدمیگرن

روش مصرف
* می‌توانید گل خشک این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید. (جمعاً شش تا دوازده گرم در روز).

* می‌توانید از تی‌بگ‌های تهیه شده از این گیاه استفاده کنید. هر تی‌بگ را در یک لیوان آب انداخته و میل کنید. روزانه سه بار می‌توانید از این تی‌بگ‌ها استفاده کنید.

* این گیاه به صورت قرص یا کپسول نیز به فروش می‌رسند اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه‌ی هرگونه‌ی دارو خودداری کنید.

البته قطره و تنتور این گیاه نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائم افسردگی‌تان و البته با نظر متخصص به میزان لازم مصرف کنید.

توجه داشته باشید اگر چه گل راعی درمان مناسبی برای افسردگی‌های خفیف محسوب می‌شود استفاده‌ی طولانی مدت از آن می‌تواند موجب بازگشت به حالت اولیه شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا ( آلوورا ):
آلوئه ورا ( آلوورا ) یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی و دراز. حاشیه‌ برگ‌های آن کمی پیچ و خم‌دار و دارای تیغ است. گل‌های آن‌ به‌صورت خوشه‌ای زیبا در انتهای محور ساقه گل‌دار و به رنگ سبز مایل به زرد قرار دارند.

آلوئه ورا خاص مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می‌گویند. در برخی کشورها با نام‌هایی چون «گیاه جاودانگی»، «گیاه دارویی»، «گیاه ملکه» و ... نامیده می‌شود.
نخستین بار مصری‌ها گیاه آلوئه ورا ( آلوورا )را برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و عفونت‌ها به کار می‌گرفتند. پس از آنها یونانی‌ها، اسپانیایی‌ها و آفریقایی‌ها به شیوه‌ها و منظورهای مختلف از گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) استفاده می‌کردند.


ترکیبات مهم گیاه آلوئه ورا ( آلوورا )
گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌های A2وB به میزان ۴۰- ۲۵درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین ۲A، B وC است.
ترکیبات مهم دیگر گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) شامل قندها از جمله: گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌ها از جمله: اکسیداز، آمیلاز و کاتالاز، همچنین ویتامین‌هایی نظیر: B1، B2، B6، C، E و اسید فولیک و مواد معدنی مانند: کلیسم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم می‌باشند.

مرور کلی بر خواص دارویی گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ):
آلوئه ورا ( آلوورا ) از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می‌رسد.

۱)آلوئه ورا تقویت‌کننده بدن است.
۲)آلوئه ورا یبوست را برطرف می‌کند و روده‌ها را تمیز می‌کند.
۳)آلوئه ورا برای معالجه آسم مفید است.
۴) آلوئه ورا سوء‌هاضمه را برطرف می‌کند.
۵) آلوئه ورا در معالجه صرع مفید است.
۶) آلوئه ورا خون را تصفیه می‌کند.
۷) برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرابه آلوئه ورا را روی پوست بمالید.
8 ) اگزما را درمان می‌کند.
۹)آلوئه ورا برای معالجه اسهال خونی مفید است.
۱۰) برای رفع ریزش مو، شیرابه آلوئه ورا به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید.
۱۱) بیماری کبدی را برطرف می‌کند.
۱۲) برای التیام زخم‌ها شیرابه آلوئه ورا روی زخم بمالید.
۱۳) صبر زرد (آلوئه ورا )بهترین کرم مرطوب‌کننده است برگ‌ها را بشکنید و ژله آن‌را به پوست بمالید.
۱۴) مبتلایان به بیماری قند می‌توانند با مصرف اآلوئه ورا قند خون خود را کنترل کنند.
۱۵) برای شستن چشم و زخم‌ها شیرابه آلوئه ورا را با آب مخلوط کرده و استفاده کنید.


آلوئه ورا گياهي فوق العاده براي رويش مو

آلوئه ورا :یكی از راههای كنترل و درمان كم پشتی موی سر استفاده از آلوئه ورا است. بسیاری از مردم از محصوالات گوناگونی كه حاوی آلوئه ورا می‌باشد برای ضخیم شدن مو و سلامت آن استفاده می‌كنند كه یكی از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا می‌باشد.
آلوئه ورا حاوی آنزیمهایی است كه عامل محركی برای تولید و رشد موهای جدید هستند، مكانیسم عملكرد آن بگونه ای است كه سرعت جریان گردش خون را افزایش داده بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیكولهای مو می‌گردد.
همچنين به علت خواص ضد باكتري و قارچي كه آلوئه ورا ( آلوورا ) دارد مانع از ايجاد شوره سر مي‌گردد.
گياه آلوئه ورا ( آلوورا ) براي كنترل عفونت هاي قارچي مثل بيماري كچلي نيز مفيد است.

طریقه استفاده از آلوئه ورا ( آلوورا ) برای پوست :
طریقه استفاده از آلوئه ورا : ژل گیاه را بعد از برداشتن برشی از برگ ، کندن پوست سبز آن روی پوست بمالید ، بلافاصله ژل جذب پوست می شود و یا ژل را روی پوست صورت ماسک کنید . در حالت درد می توانید ژل را روی قسمت متورم و یا دردناک با پارچه ای ببندید و سپس اعجاز آن را مشاهده کنید .
طریقه نگهداری آلوئه ورا ( آلوورا ):
برگ را بعد از برش داخل کاغذ پیچیده و در قسمت پایین یخچال نگهداری نمائید .

توجه :مادرانی که در زمان شیردهی هستند از این ژل استفاده ننمایند چون امکان تلخ شدن شیرشان وجود دارد .

طرز تهیه شربت آلوئه ورا
روش اول طرز تهیه شربت آلوئه ورا :


ژل شفاف ( شسته شده ) جدا شده از يك برگ عصاره

1 عدد لیموترش تازه و یا کنسانتره پرتغال

6 - 5 قاشق غذا خوری عسل

4 ليوان آب

تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و بـه مدت 2 دقیـقه میکس کنید تا مخلوط یکدست شود. سپس چند تکه یخ به شربت آماده شده اضافه کرده و یا شربت آلوئه ورا را به مدت 2 ساعت دریخچال قراردهید تا کاملا خنک شود و سپس میل نمایید.
درصورتیکه مایل بوديد شربت آلوئه ورا مطبوع تر پالپ دار( به همراه قطـعات کوچک ژل ) تهیه نمایید ، می تـوانید 5 سانتیمتر ژل آلوئه ورا را به قطعات 2 × 2 میلیمتربریده و آنها را به شربت آماده بیفزایید.

روش دوم طرز تهیه شربت آلوئه ورا :
عصاره ليموترش ، عسل و آب را درون ميكسربا هم مخلوط كرده ، سپـس ژل جـدا شده از بـرگ آلوئه ورا كـه قبلا به قطـعات كـوچك بريده و يا ساطـوري شـده را به مخـلوط حاصل بيفزاييد و خنك ميل نماييد .

ترمیم بافت های آسیب دیده بدن با آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی بود که اوایل برای برای زیبایی بیشتر به کار می رفت اما پس از چندی اثرات درمانی و داروئی این گیاه کشف شده به چند خاصیت بی نظیر آن را بیان می کنیم .

آلوئه ورا گیاهی است که حدود 200 گونه از آن شناخته شده است و در طب سنتی از این گیاه استفاده‌های بی‌شماری می‌شود.

در واقع آلوئه ورا محرک عمومی بدن، ماده‌ای مسهل، آرام کننده، ترمیم کننده بافت‌های آسیب‌دیده و محرک است و برای رفع ناراحتی‌های روده‌ای مانند کرم‌های روده‌ای نیز می‌تواند مفید باشد.

از گیاه آلوئه ورا برای رفع سوختگی‌ها، گزش حشرات و ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود همچنین می‌توان 120 تا 300 میلی‌گرم از گیاه خشک آن را به صورت کرم یا لوسیون استفاده کرد.

امروزه از گیاه آلوئه ورا برای ساختن کرم‌های مرطوب کننده، صابون، شامپو، لوسیون‌های ضد چروک و پمادهای سوختگی استفاده می‌شود البته آلوئه ورا یک گیاه خوراکی نیز هست که مصرف آن موجب پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد می‌شود که خاصیت مسهلی آن قوی نیست.
این گیاه داروئی را می توان هم به صورت خوراکی و هم موضعی مورد مصرف قرار دارد .
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
والک؛ دوست قلب و ريه

والک کوهي نوعي سبزي وحشي و خودرو است که در رشته کوه البرز و فقط در فصل بهار مي ‌رويد. سرشار از کلسيم و انواع ويتامين هاي نافع بدن است.

والک يکي از گونه‌ هاي سير و به اصطلاح نوعي سيرکوهي است. نام علمي آن Allium ursinum L و نام انگليسي آن Board-leaved Garlic، wild Garlic و از خانواده Liliaceae مي باشد.

با نام‌ هاي پياز خرسي، سير جنگلي، سير خرس نيز از آن ياد مي ‌شود. والک بسيار ملايم ‌تر و شيرين ‌تر از سير معمولي است و بيشتر مصرف دارويي دارد. بوي آن شبيه پياز است.

قسمت مورد استفاده ي والک، گياه جوان و به ندرت از گياه خشک شده يا عصاره آن است.


ترکيبات شيميايي والک
والک حاوي ترکيباتي مانند اسانس فرار که حاوي ترکيبات گوگردي است، مي باشد. والک را در فصل بهار مي‌ چينند و براي فصول ديگر به دو روش فريز کردن و يا خشک کردن نگهداري مي‌ کنند. در صورتي که بخواهيد سبزي والک را خشک کنيد، حتماً بايد به روش خشک کردن در سايه عمل کنيد.

خواص و اثرات دارويي والک
* والک در موارد تصلب شرايين، اسهال، اتساع روده اي، آنفلوانزا، برونشيت، بيماري اسهال خوني از نوع آميبي و سياه سرفه به کار مي رود.

* خوردن آن تنفس را آسان و تنگي نفس را درمان مى کند.

مداومت در خوردن والک سبب ريزش موى سفيد و در آمدن موى سياه به جاى آن مي شود. اين خاصيت به علت داشتن فلز منگنز است که در آن زياد بوده و عامل سياهى موى بدن انسان مى باشد

* والک با انبساط ملايم عروق خوني سبب کاهش فشار خون مي شود.

* سرشار از ويتامين C بوده و داراى لعاب و صمغ زياد مى باشد.

* والک براي تصفيه خون بسيار مفيد است و در ناراحتي‌ هاي هاضمه کمک مي ‌کند و خواص پياز آن تا حدود زيادي شبيه سير است.

* مصرف گياه والک باعث کاهش قند و پيشگيري از افزايش فشار خون در مبتلايان به ديابت مي ‌شود.

* سير کوهي براي کساني که تنگي عروق دارند و همچنين براي سرگيجه بسيار مفيد است.

* اين گياه ضد عفونى کننده ي قوى است؛ به هضم غذا کمک مى کند و ضد کرم معده و کرم کدو است.

* اثر خوبى بر روى اعصاب دارد و از آن براى درمان نسيان، تقويت اعصاب و اشخاص ‍فلج استفاده مي کنند.

* تسکين دهنده ي درد روماتيسم ، سياتيک و نقرس مى باشد.

* ادرار را باز مى کند و رنگ چهره را نيکو مى سازد.

* پادزهر سموم حيوانى و غذايى هست.

* مداومت در خوردن والک سبب ريزش موى سفيد و در آمدن موى سياه به جاى آن مي شود. اين خاصيت به علت داشتن فلز منگنز است که در آن زياد بوده و عامل سياهى موى بدن انسان مى باشد. از اين نظر شباهت زيادى به سير دارد.

* به علت داشتن املاح زياد، خون را قليايى کرده و اسيدي بودن آن را از بين مى برد.

* ميوه ي والک بسيار خنک و ضد رطوبت بدن است و راه ورود ميکروب ها را به عروق مى بندد و از خونريزى و فساد خون جلوگيرى کرده و رقت خون را درمان مى کند.

* ملين و اشتهاآور بوده و ادرار را زياد مى کند.

* مسکن صفرا و پاک کننده صفرا از امعاء است.

* بهترين درمان روماتيسم و تصلب شرائين است، براى کسانى که از درد معده رنج مى برند، ميوه ى خوبى است و از تحريکات جلدى جلوگيرى مى نمايد.

* شربت والک براى مبتلايان به تب و آبله مرغان و سرخک بسيار مفيد است. غرغره ي جوشانده ي آن براى درمان دردگلو و آنژين سود فراوان دارد.

* سکنجبين ميوه آن خنک کننده بوده و براى رفع يرقان و التهاب صفرا و کبد سودبخش است.

* اگر بر روي پوست ماليده شود باعث قرمزي پوست مي شود.

* به صورت موضعي برگ هاي له شده ي آن را مي توان براي از بين بردن آبسه و کورک به کار برد.

* ماليدن عصاره ميوه ى والک جهت زخم هاى آبدار و چرکى نافع بوده، آن ها را خشک مى کند و گل آن نيز همين خاصيت را دارد.

* ضماد برگ والک جهت زخم هاى سرد و برآمدگى چشم از حدقه مفيد است. عصاره ي برگ و ساقه ي آن که تازه چيده و کوبيده شده را با کمى صمغ مخلوط نماييد، جهت امراض ‍چشم مخصوصا جوش پلک و ريزش اشک، ناخنه و ورم پلک چشم مفيد مى باشد.

* جويدن برگ والک جهت ورم لثه و رفع بى حسى آن مفيد مى باشد. جوش هاى دهان را از بين مى برد و بوى بد دهان را برطرف مى نمايد.

* نوشيدن آب برگ و ساقه ي آن که تازه باشد با کمى صمغ عربى جهت تقويت معده و خونريزى معده و بند آمدن اسهال و معالجه بواسير نافع است.

* گل والک نيز اسهال را بند مى آورد و ضماد برگ آن بر روى دکمه بواسير خونى نافع است.

* نوشيدن جوشانده ى ريشه ي والک علاوه بر بند آمدن اسهال، سنگ کليه و مثانه را خرد مى کند.

از برگ اين گياه تا مي توانيد استفاده کنيد و چنان چه در اختيار نداريد از سير معمولي چه از برگ و چه از پياز آن ميل نماييد. اثر گياه تازه بهتر از پخته ي آن است. برگ آن را همراه با جعفري و پيازچه به صورت سبزي خوردن يا سالاد، سوپ، آش کوکوي بدون تخم مرغ مي توانيد تناول نماييد.

توجه: لازم به يادآوري است اين گونه گياهان وحشي را بدون شناسايي کامل نبايد مصرف کرد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
«چریش» مانع سفیدی موها می شود

چریش، درختی همیشه سبز است که ۱۵تا۲۰ متر رشد می کند. در کشور هند، این درخت را مقدس می دانند. برگ، گل، میوه، ریشه و پوست این درخت خواص فراوانی دارد.

▪ روغن آن باعث شادابی و براقی موها می شود. با خشکی مو مقابله می کند و مانع سفیدی زودهنگام و ریزش مو می شود.

▪ روغن این گیاه از شکنندگی ناخن ها پیشگیری می کند.

▪ مصرف دم کرده آن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

▪ چریش خاصیت سم زدایی دارد و برای حفظ سلامت گردش خون، سیستم گوارشی، تنفسی و ادراری مفید است.

▪ استفاده موضعی عصاره و روغن آن اگزمای پوست را برطرف می کند.

▪ در قسمت های فقیرنشین هند و آسیای جنوب شرقی که دسترسی به مراکز بهداشت دهان و دندان محدود است، ساکنان با برگ و شاخه های آن گیاه مسواک می زنند تا دچار بیماری لثه ای و دندان و عفونت نشوند.

▪ برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

▪ التهاب ایجاد شده بر اثر آرتریت را کاهش می دهد.

▪ فشارخون بالا را درمان می کند.

▪ غرغره کردن با دم کرده این گیاه گلودرد را برطرف می کند.

▪ استفاده روزانه از روغن آن، برای درمان سینوزیت موثر است.

▪ جویدن منظم ۲ تا ۳ برگ چریش، برای تصفیه کردن خون و درمان اسیدیته بالا مفید است.


... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 22 از 32:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA