انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
موسیقی ایرانی
  
صفحه  صفحه 2 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین »

Pouran | پوران


مرد

 
پوران در عزای فرزند



شهریار، فرزند مشترک عباس شاپوری و پوران، پس از جدائی آن‌دو به لس آنجلس می‌رود. پوران اما گویا از پسر پس از سفر به آن دیار سرخورده می شود. ناصر رستگارنژاد می‌گوید پوران ضمن صحبت هایش با من از پسرش هم گفت: «هرچه به او گفتم مادرِ تو یک زن مشهوری است. چرا می‌خواهی اسم من را خراب کنی؟ شهریار رعایت من را بکن. دیدم بچه‌های دیگر من را هم که از روشن‌زاده دارم، دارد آن‌ها را هم خراب می‌کند. این بود که به او گفتم برای ابد باید بروی و من را دیگر نبینی و رفتم یک ختم هم گرفتم سیاه پوشیدم و گفتم شهریار مرده. همه هم باور کردند.»
پوران که از بهمن ماه سال ۱۳۳۰ فعالیت هنریش را آغاز کرده بود در سال ۱۳۶۹ بدون هیچ سر و صدائی درگذشت. علت مرگ سرطان عنوان شد. رستگار نژاد اما که با اغلب نزدیکان او در تماس بوده، علت فوت او را بیماری دیگری عنوان می‌کند: «خبر دست اولی که من دارم، از خود انوش روحانی‌ است که خواهر پوران زنش است. این‌ها سه‌تا خواهر بودند. مهین اسکویی، گیتی و پوران. خود او به من گفت که پوران یرقان داشت. اما انوش می‌گفت تا آخرین لحظه عباس پای تخت پوران نشسته بود و گریه می‌کرد.»
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
عشق افلاطونی



آنگونه که ناصر رستگارنژاد می گوید، گویا عشق عباس شاپوری به پوران از همان انواع افلاطونی اش بوده است: «عباس یک ترانه ساخت، به نام لج و لجبازی. می‌گوید: بگو چه با او کردم، آبپاشی جارو کردم، گل‌ آبپاش رو خریدم، خانه رو خوشبو کردم. و بعد داد به پوران خواند. چون عباس بعد از جدایی‌شان ترانه داد به پوران: آخ کی میشه/ خدا بخواد/ در وا بشه/ یارم بیاد/ بهش بگم ناز نکن/ سر گله را باز نکن/ کبوتر قشنگ من/ از خانه پرواز نکن... این‌ها را برای پوران ساخت و پوران هم خواند.
عباس شاپوری چند سالی پس از پوران درگذشت. رستگارنژاد از وضعیت او پس از مرگ پوران می گوید:« او دیگر دست به ویلون نزد و تعمیر ویلون می‌کرد. می‌گفتند دیگر هیچ وقت نه آهنگ ساخت، نه ویلون زد و فقط تعمیر ویلون و کارهای ویلون را می‌کرد.»


پایان زندگی شخصی پوران
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مصاحبه با زنده یاد پوران



با پوران در خانه مجلل و زیبایش واقع در یکی از خیابانهای جاده پهلوی به گفت و گو نشستیم.در انتخاب هر کدام از وسائل خانه سلیقه بسیار بخرج داده شده است.برای چای و گفت و گوی ایندفعه از این نظر پوران را در نظر گرفته ام که او از هنرمندان نادری است که توانسته شهرت خود را حفظ کند و در تمام دوران فعالیت هنریش نامش بر سر زبانها بوده است.با وجود اینکه با بیش از هفده سال است فعالیت هنری خود را اغاز کرده هنوز هم صدا و اواز او طرفداران بسیار دارد.پوران زن بسیار خوش برخورد و خنده رویی است.از مشخصات بارز او بذله گویی و بخصوص حاضر جوابی است.هنوز سوال مطرح نشده پاسخ جالب و اماده ای تحویل میدهد که بدون بروبرگرد با شوخی و خنده توام است و شاید بهمین دلیل است که مصاحبه اش خسته کننده نیست.زیبایی فوق العاده ای ندارد اما بسیار جذاب و یک زن به تمام معناست.چهره اش را به دقت و با سلیقه ارایش میکند.لباسش متناسب و ساده است.
"پوران" امروز همان "فرح دخت خاقانی" دیروز است.متولد سال ۱۳۱۴.هنرستان عالی موسیقی را تمام کرده و از شانزده سالگی یعنی درست پس از نامزدی با عباس شاپوری کار خوانندگی را شروع کرده است.پس از هفت سال زندگی مشترک و باداشتن یک پسر بنام شهریار از شاپوری طلاق میگیرد . اکنون نه سال است که با "روشن زاده" ازدواج کرده و از او صاحب پسری است شش ساله بنام "امید" که سوگولی و بلبل خانه است.اکنون سوال و جوابهای من و پوران را بخوانید:


  • شهرت خود را مدیون چه کسی میدانید؟
  • قبل از هر چیز مدیون علاقه شخص خودم به خواندگی است.من از بچگی به این کار عشق میورزیدم و بزرگترین ایده ال و رویای من این بود که روزی مثل خاله ام "روحبخش" خواننده شوم.اگر این علاقه زیاد نبود با شکست های اولیه از کوره در میرفتم.شکی نیست که عباس شاپوری هم در بشهرت رساندن من نقش موثری داشته و بعد از او باید صفحه فروشی رویال را نام ببرم.خوب یادم هست که یک روز با خاله ام به این صفحه فروشی رفته بودیم تا او صفحه جدیدی پر کند.خاله ام کار فوری داشت رفت تا پس از مدتی برگردد.ارکستر اماده بود و از من خواستند که بخوانم و من خواندم بدون انکه بدانم صدایم را ضبط کرده اند.همان صفحه فروشی اولین صفحه مرا بنام "کجایی کجایی" ببازار فرستاد که پشت این صفحه اهنگ "رفتی نگفتی" پر شده بود.توسط همین صفحه مردم

  • تا بحال چند اهنگ خوانده اید؟
  • حدود چهارصد اهنگ شاید کمی بیشتر یا کمتر

  • کدامیک را بیشتر دوست دارید؟ کدامشان پرفروش ترین صفحه سال بوده اند؟
  • هر اهنگی برای مدتی مورد علاقه من است.مسلما جدیدتر ها بیشتر مورد علاقه ام هستند.اما این چند اهنگ در زمان خودشان از پرفروشترین صفحه ها بوده اند:
  • "تک درختی"
  • "گل اومد بهار اومد"
  • "نیلوفر"
  • اما خودم این اهنگ هایم را دوست دارم:
  • "عشق مقدس" از فیلم "خداحافظ تهران"
  • "تک درختی"
  • "خشم طبیعت" را که برای زلزله زده ها خوانده ام بیشتر از همه دوست دارم

  • کدامیک از صفحه هایتان برایتان خاطره انگیز بوده؟
  • یکی اهنگ "الله اکبر" که در زمان خودش جنبه سیاسی مذهبی پیدا کرد به این دلیل که بعضی ها میگفتند که چرا الله اکبر با ساز و اواز خوانده میشود و بهمین جهت این اهنگ با شعر دیگری در رادیو پخش شد.از "خشم طبیعت" هم خاطره فراموش نشدنی دارم.این اهنگ را برای زلزله زده ها خواندم و چون شب قبل از ضبط این اهنگ فیلم زلزله زده ها را از تلویزیون دیده بودم و بسیــار ناراحت بودم و همین باعث شد که اهنگ را با سوز زیادی خواندم بطوریکه دو نفر از خانم های ویولونیست وسط ضبط به گریه افتادند

  • برای بهبود کار خود چه نقشه ای دارید؟
  • اوایل مجبور بودم لااقل هفته ای یک اهنگ بخوانم بهمین دلیل اکثــر اهنگ ها متوسط و حتی بد بود.اما حالا تصمیم دارم کم بخوانم ولی اهنگ های خوب را بخوانم

  • خیال ندارید در خارج از ایران کنسرت بدهید؟
  • به احتمال قوی برای اجرای یک کنسرت به شوروی خواهم رفت چون از طرف خانه جوانان شوروی برای اجرای کنسرتی از من دعوت شده است

  • راجع به شوهرتان صحبت کنید.او با فعالیت های هنری و شهرت شما مخالف نیست؟چون معمولا مردها میل ندارند همسرشان مشهور باشد انهم از راه خوانندگی!؟
  • شوهرم با شرکت من در فیلم ها مخالف است بهمین جهت سه سال است که در فیلمها شرکت نمیکنم.در ضمن او مخالف است که در شب نشینی ها اواز بخوانم چون مرد سختگیری است اما با پادر میانی مادرشوهرم که زن همیده و روشنفکری است من تا سه سال دیگر هم میتوانم در شب نشینیها شرکت کنم و بعد از ان فعالیت هایم محدود به رادیو میشود

  • خودتان با این عقیده شوهرتان مخالف نیستید؟
  • خیــر.چون شهرت بالاخره یک روز تمام میشود اما بازهم زندگی ادامه دارد

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
زندگی شخصی و هنری پوران



سعدی در حکایتی می‌گوید، "فواید سفر بسیار است، اما مسلم پنج طایفه راست: نخستین، بازرگانی که با وجود نعمت و مکنت، غلامان و کنیزان دارد دلاویز و شاگردان چابک و... دوم، عالمی که به منطق شیرین و قوت فصاحت و مایۀ بلاغت هر جا که رود به خدمت او اقدام نمایند و اکرام کنند. سیّم، خوبرویی که درون صاحب‌دلان به مخالطت او میل کند که بزرگان گفته‌اند اندکی جمال به از بسیاری مال. چهارم، خوش‌آوازی که به حنجرۀ داوودی، آب از جریان و مرغ از طیران باز دارد..."

پوران خواننده، صفت دو گروه از پنج گروهی را که سعدی بر می‌شمارد، یکجا داشت. هم صاحب جمال بود و هم آواز خوش داشت. عالم هنر از عوالم دیگر جداست؛ مخاطب عام دارد. یکی بر اثر آواز خوش یکشبه ره صدساله می‌پیماید و البته، به همان سرعت نیز ممکن است جا به دیگران بسپارد.

پوران که زادۀ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۱۲ بود، در هجده- نوزده‌سالگی وارد عالم موسیقی شد. در آن زمان رادیو که در عالم رسانه‌ها رقیب نداشت، تازه داشت در ایران به خانه‌ها راه می‌یافت و خوانندگان و نوازندگان را به شهرت می‌رساند. پوران در سال ۱۳۳۱ فعالیت خود را با رادیو آغاز کرد و در همان سال با عباس شاپوری ازدواج کرد و یکشبه ره صدساله رفت. او هفت سال با عباس شاپوری زندگی کرد و حدود ۱۰۰ آهنگ از ساخته‌های او، از جمله ترانه‌هایی مانند تک‌درخت، شانه، عشق و شاعری و نیلوفر را خواند.

او پس از جدائی از عباس شاپوری (۱۳۳۷) با نام پوران به فعالیت خود ادامه داد و توانست جایگاه خود را در عالم تصنیف‌خوانی حفظ کند. او خواهرزادۀ بانو روح‌بخش بود که در دهۀ بیست خوانندۀ شهیری بود. صدای خش‌دار دلنشینی داشت که مانند آن کمتر دیده شده‌است.

از ترانه‌های او "کبوتر بهشتی‌ام سفر مکن / ز درد و غصه کشتی‌ام سفر مکن" هنوز ورد زبان‌هاست. جالب‌تر این که پوران خواهر مهین اسکویی بود که در تئاتر ایران نامی بزرگ است. می‌دانیم که مهین اسکویی نام اصلی‌اش مهین عباس طالقانی بود، چنانکه نام پوران هم، فرح‌دخت عباس طالقانی بود. مهین اسکویی زمانی که با مصطفی اسکویی ازدواج کرد، نام اسکویی را برگزید. پوران هم از زمانی که خواننده شد، ابتدا عنوان "بانوی ناشناس" و سپس نام "بانو شاپوری" را اختیار کرد، تا در نهایت "پوران" شد.

بعدها پوران با حبیب روشن‌زاده ازدواج کرد که یکی از دو مفسر بزرگ ورزشی زمان خود بود و نامش مانند نام عطا بهمنش در تفسیر ورزش می‌درخشید. پس از انقلاب پوران مانند دیگر خوانندگان راهی خارج از کشور شد، اما دیری نپایید که به مرض سرطان دچار شد و به ایران بازگشت و روز۱۲ مهرماه ۱۳۶۹ به قول پروین اعتصامی، به آخرین منزل هستی رسید و در امام‌زاده طاهر کرج که گورستان مشاهیر است، به خاک سپرده شد.


پوران استعدادی درخشان و صدایی خوش و دلکش داشت. اسماعیل نواب صفا که یکی از شاعران و ترانه‌سرایان معروف بود، سرعت فراگیری‌اش را از دیگر خوانندگان بیشتر می‌دانست و می‌گفت: "از باهوش‌ترین خوانندگان زن" است.

حبیب‌الله بدیعی نیز از او به عنوان بهترین خوانندۀ تصنیف یاد می‌کرد: "ادیب خوانساری بهترین خوانندۀ مرد و روح‌انگیز بهترین خوانندۀ زن و پوران بهترین خوانندۀ تصنیف".

پوران از سال ۱۳۳۴ ترانه‌های متن برخی فیلم‌های سینمایی را اجرا می‌کرد. در آن زمان هنوز سینما قوت رادیو را نداشت و سینمای فارسی از طریق صدای خوانندگان معروف می‌کوشید گیشۀ خود را رونق دهد. همین همکاری با سینما و البته، آنچه سعدی در حکایت خود "خوبرویی" می‌نامید، سبب شد که در سال ۱۳۳۹ با بازی در فیلم "اول هیکل" به هنرپیشگی نیز روی آورد و در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کند. روی‌هم‌رفته، در سیزده فیلم بازی کرد، اما شهرت او همواره بر اثر خوانندگی‌اش بود، نه به خاطر هنرپیشگی‌اش. سینما چیزی بر شهرت او نیفزود، چون هنرپیشه نبود. در عوض تا بخواهید، رادیو و نوار کاست موجب شهرتش شد، چون خواننده بود. هنوز هم که نزدیک بیست سال از مرگش می‌گذرد، جایگاه خود را در بین خوانندگان ایران حفظ کرده و در کمتر خودروی است که سی‌دی‌های او پیدا نشود.

صدای او وسیع نبود، ولی در لطافت از برگ نیلوفر سبق می‌برد. همین لطافت صدا سبب راهیابی او به برنامۀ گلها شد. ترانه‌های دوصدایی او با ویگن نیز از بهترین ترانه‌های زبان فارسی است.

می‌گویند صدها ترانه اجرا کرده که بعضی از آنها به خاطر شعر ساده و خواندن راحت، کم‌نظیرند. یکی از آنها ترانه‌ای است که با عنوان "کیه کیه در می‌زنه، من دلم می‌لرزه" معروف است. نیز "گل اومد، بهار اومد، من از تو دورم"، "ملا ممد جان"، "اشکم دونه دونه" از مشهورترین آهنگ‌های اوست.

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
دانلود آلبوم فوق العاده زیبای مُلا محمد جان با صدای پـــــورانـــــ


  • اطلاعات:
  • تعداد آهنگ ها : ۱۱
  • تاریخ انتشار : ؟

  • ترانه ها:
  • ۱ملا ممد جان
  • ۲امروز و فردا
  • ۳راستی چه زود میگذرد
  • ۴ویرون بشی ای دل
  • ۵صبح میشه شب میشه
  • ۶اگه میشه برگرد
  • ۷حالیته
  • ۸واه چه بلایی ای دل
  • ۹زندگی آی زندگی
  • ۱۰میگردم دور دنیا
  • ۱۱عاشقی بد دردیه

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
دانلود آهنگ فوق العاده زیبای ملا ممد جان با صدای پـــــورانـــــ + متن ترانه




بیا که بریم به مزار ملا ممد جان
سیل گل لاله زار وا وا دلبر جان
بیا که بریم به مزار ملا ممد جان
سیل گل لاله زار وا وا دلبر جان

برو با یار بگو یار تو آمد
گل نرگس خریدار تو آمد
گل نرگس خریدار تو آمد
برو با یار بگو چشم تو روشن
همان یار وفادار تو آمد
همان یار وفادار تو آمد
بیا که بریم به مزار ملا ممد جان
سیل گل لاله زار وا وا دلبر جان

بیا ای یار که مجنون تو هستم
خراب لعل میگون تو هستم
خراب لعل میگون تو هستم
نمیبوسم لب پیمانه ی می
پرشان و جگر خون تو هستم
پرشان و جگر خون تو هستم
بیا که بریم به مزار ملا ممد جان
سیل گل لاله زار وا وا دلبر جان





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دانلود آهنگ فوق العاده زیبای امروز و فردا با صدای پـــــورانـــــ + متن ترانه




هی گشتم و گشتم
هی دنیا رو گشتم
چه رنجایی که کشیدم
چه حرفایی که شنیدم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم

یار زیاده عاشق تب دار زیاده
قلب گرفتار زیاده
عشق باید عشق باشه
یار باید یار باشه
روز بیماری دل پرستار باشه
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم

هی گشتم و گشتم
هی دنیا رو گشتم
چه رنجایی که کشیدم
چه حرفایی که شنیدم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم

یار زیاده عاشق تب دار زیاده
قلب گرفتار زیاده
عشق باید عشق باشه
یار باید یار باشه
روز بیماری دل پرستار باشه
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم
امروز و فردا کردم
تا تو رو پیدا کردم





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دانلود آهنگ فوق العاده زیبای راستی چه زود میگذرد با صدای پـــــورانـــــ + متن ترانه




زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره
گاهی از مدرسه و کیف و کتاب گفتی برام
گاهی از شیطونیهای بی حساب گفتی برام
گاهی از مردم بی عاطفه نالیدی واسم
گاهی از عاشقی و رنج و عذاب گفتی برام
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره

کاشکی میشد که بخندم همیشه
چه کنم دست خودم نیست نمیشه
دیگه اون روزهای زیبا نمیاد
دیگه اون خنده به لبها نمیاد
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره

گاهی از مدرسه و کیف و کتاب گفتی برام
گاهی از شیطونیهای بی حساب گفتی برام
گاهی از مردم بی عاطفه نالیدی واسم
گاهی از عاشقی و رنج و عذاب گفتی برام
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره
زندگی راستی چه زود میگذره
آدم از فردای خود بی خبره





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دانلود آهنگ فوق العاده زیبای ویرون بشی ای دل با صدای پـــــورانـــــ + متن ترانه




ویرون بشی ای دل
الهی خون بشی ای دل
از دست تو فریاد
پریشون بشی ای دل
به دنبال خودت من رو به هر سویی کشوندی
عاشق شدی و خود رو به مقصد نرسوندی

هر دل می بینی یار داره
دلبر و دلدار داره
مونس و غمخوار داره
جز دل نفرین شده من
جز دل نفرین شده من
ای دل گله ای ساز نکن
عاشقی آغاز نکن
خواهش پرواز نکن
طاقت بیماری نداری
تاب گرفتاری نداری
ویرون بشی ای دل
الهی خون بشی ای دل
از دست تو فریاد
پریشون بشی ای دل
به دنبال خودت من رو به هر سویی کشوندی
عاشق شدی و خود رو به مقصد نرسوندی

ویرون بشی ای دل
الهی خون بشی ای دل
از دست تو فریاد
پریشون بشی ای دل
به دنبال خودت من رو به هر سویی کشوندی
عاشق شدی و خود رو به مقصد نرسوندی

هر دل می بینی یار داره
دلبر و دلدار داره
مونس و غمخوار داره
جز دل نفرین شده من
جز دل نفرین شده من
ای دل گله ای ساز نکن
عاشقی آغاز نکن
خواهش پرواز نکن
طاقت بیماری نداری
تاب گرفتاری نداری
ویرون بشی ای دل
الهی خون بشی ای دل
از دست تو فریاد
پریشون بشی ای دل
به دنبال خودت من رو به هر سویی کشوندی
عاشق شدی و خود رو به مقصد نرسوندی





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دانلود آهنگ فوق العاده زیبای صبح میشه شب میشه با صدای پـــــورانـــــ + متن ترانه




صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه
از اول شب دیده به در بود
وقتی اومدی صبح سحر بود
از بس دل و دل کردی غروب شد
هی سوختم و هی گفتی چه خوب شد
صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه

هر روز برا یک بوسه ی شیرین
دنبال خودت من رو دووندی
من را به هوای گل رویت
این گوشه و اون گوشه کشوندی
صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه

ای دل بشو عاقل دیگه بسه دیگه بسه
این وعده شکن پای فنای تو نشسته
ای دل بشو عاقل دیگه بسه دیگه بسه
این وعده شکن پای فنای تو نشسته
صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه
از اول شب دیده به در بود
وقتی اومدی صبح سحر بود
از بس دل و دل کردی غروب شد
هی سوختم و هی گفتی چه خوب شد
صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه
صبح میشه شب میشه





این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 2 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  پسین » 
موسیقی ایرانی

Pouran | پوران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA