انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 26 از 32:  « پیشین  1  ...  25  26  27  ...  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 
نفخ می کنید؟ این گیاه را دریابید!

می‌توانید مقدار کمی از این دمنوش را به نوزادتان هم بدهید و جلوی گریه و بی‌قراری‌های ناشی از نفخ را در او بگیرید.

«شیرخوار یک ساله‌ای دارم که مدام نفخ می‌کند. خودم هم زیاد نفخ می‌کنم. به‌همین دلیل مداوم نبات می‌خورم. شنیده‌ام که دمنوش رازیانه کمک زیادی به رفع نفخ می‌کند. آیا این باور درست است؟ می‌توانم به نوزادم هم دمنوش رازیانه بدهم»؟

در طب سنتی، اعتقاد بر این است که گیاه رازیانه می‌تواند برای کاهش نفخ موثر باشد. این گیاه، خشک‌کننده رطوبت، تقویت‌کننده معده،‌ بازکننده انسداد مجاری سینه، کبد، طحال، کلیه‌ها و مثانه هم محسوب می‌شود. رازیانه می‌تواند باعث تسکین دردهای ناشی از سردی هم بشود. ضمن اینکه مصرف دمنوش این گیاه برای شما که نوزاد شیرخوار دارید، بسیار مناسب است زیرا رازیانه، افزایش‌دهنده شیر هم است. بهتر است بدانید که جوشانده تخم رازیانه با گل گاوزبان برای رفع تپش قلب و جوشانده آن با انجیر برای رفع تنگی‌نفس و سرفه مفید است. می‌توانید شیره این گیاه را برای کاهش نفخ و درد، به شکم نوزاد بمالید.

دمنوش یک قاشق چای‌خوری رازیانه با زیره سبز نکوبیده در یک استکان آب جوش هم تاحد مطلوبی مشکل نفخ را حل خواهد کرد. می‌توانید مقدار کمی از این دمنوش را به نوزادتان هم بدهید و جلوی گریه و بی‌قراری‌های ناشی از نفخ را در او بگیرید. البته بهتر است برای بررسی بیشتر به متخصص گوارش مراجعه کنید تا مشکلتان هرچه سریع‌تر تشخیص داده و درمان شود.

دکتر مریم مقیمی، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

زنجبیل یک تنه می‌تواند طعم هر غذا یا شیرینی را از این رو به آن رو کند. علاوه بر طعم‌دهی خواص درمانی زیادی نیز برای این ادویه قائل شده‌اند؛ اما با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

زنجبیل برای کاهش حالت نفخ
اگر همیشه نفخ می‌کنید توصیه می‌کنیم به چای خود کمی زنجبیل اضافه کنید و یا اینکه یک تکه‌ی کوچک زنجبیل تازه و پوست‌کنده بجوید. شما همچنین می‌توانید برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات یک تا دو ورقه‌ی نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کنید. خواهید دید که حالت نفختان به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

زنجبیل برای تسکین درد
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم میگرن یا سردرد زنجبیل مصرف می‌کنند درد کمتری احساس می‌کنند. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌های التهاب زا می‌شود. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به بهبود و تسکین آرتریت کمک کند.

به عقیده‌ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ی غذاهایتان نیز استفاده کنید.

زنجبیل برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان
اگر در گذشته مردم از قحطی، وبا و یا طاعون و غیره می‌مردند امروزه سرطان بلای جان انسان شده است. به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز تلاش برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهلک نیز وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که زنجبیل حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارند. محققان مشاهده کرده‌اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کنند. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش التهاب‌های کولون (روده) می‌شود.

زنجبیل در دوره‌ی بارداری: آری یا نه؟
در خصوص مصرف زنجبیل در دوره‌ی بارداری اتفاق نظری بین محققان وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های مختلف نتایج مختلفی را نیز نشان داده است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که رابطه‌ای بین مصرف زنجبیل و سقط‌جنین وجود دارد. نتایج بررسی‌های دیگر حاکی از این است که مصرف این ادویه باعث بروز مشکلات و عوارضی در این دوره می‌شود. درحالی‌که بررسی‌های متعدد دیگر نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل در دوره‌ی بارداری نه تنها مشکلی به بار نمی‌آورد بلکه باعث تسکین حالت تهوع نیز می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که شما قبل از مصرف مکمل یا خود زنجبیل با پزشکتان مشورت کنید. چون بسیاری از خانم‌ها برای مقابله با حالت تهوع‌های صبحگاهی از این ادویه استفاده می‌کنند.

زنجبیل باعث بروز التهاب‌های دهانی می‌شود
در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می‌شود؛ یعنی اینکه باعث می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند. اگر شما با مصرف زنجبیل احساس التهاب و سوزش در دهان داشتید از مصرف آن بپرهیزید.

زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع می‌شود
اگر به دلیل ورود یک ویروس به بدنتان و یا حالت تهوع ناشی از ماشین‌گرفتگی و غیره دچار حالت تهوع می‌شوید زنجبیل می‌تواند به دادتان برسد. پودر، نوشیدنی زنجبیل، قرص و یا مربای آن باعث تسکین معده و جلوگیری از آشوب آن می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل به اندازه‌ی داروی اسکوپولامین یا همان هیوسین موثر عمل می‌کند. این دارو که بدون نسخه تجویز می‌شود و برای پیشگیری از ماشین‌گرفتگی، دل درد و غیره مصرف می‌شود.

زنجبیل می‌تواند باعث کاهش قند خون شود
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود. اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
اسفرزه: از لاغری تا کاهش قند خون

خواص اسفرزه به لاغری ختم نمی‌شود. این تخمه‌ها قادرند روده‌ها را تمیز کنند، قند خون را کاهش دهند، یبوست و اسهال را درمان کنند و غیره.

اسفرزه گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و 10 برابر اندازه‌ی خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.

گفته می‌شود که غلاف یا پوشش بیرونی این تخمه‌های ریز باعث لاغری می‌شود. البته خواص اسفرزه به لاغری ختم نمی‌شود. این تخمه‌ها قادرند روده‌ها را تمیز کنند، قند خون را کاهش دهند، یبوست و اسهال را درمان کنند و غیره. در این مطلب علاوه بر تأثیر آن در کاهش وزن، گوشه‌ای از خواص دیگرش را نیز بررسی می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.


اسفرزه چگونه لاغر می‌کند؟
غلاف تخمه‌ی اسفرزه به طور مستقیم باعث چربی سوزی نمی‌شود. در واقع این دانه‌های کوچک باعث کاهش میزان چربی‌های جذب‌شده توسط بدن می‌شوند. به خاطر اینکه می‌توانند مواد غذایی مصرف‌شده را خیلی زود از بدن خارج کنند. در نتیجه بدن زمان کمی برای جذب چربی بیشتر خواهد داشت.

غلاف یا همان پوشش تخم اسفرزه همچنین با بهبود هضم مواد غذایی و بدون جذب زیاد آن‌ها و همچنین کمک به پاک‌سازی بدن و حجیم شدن در معده به لاغری کمک می‌کند. حجیم شدن اسفرزه داخل معده باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و سیستم گوارشی از آن برای دفع هرچه بیشتر مواد چرب و توکسین‌ها استفاده می‌کند. با این وجود باید بدانید که مصرف اسفرزه به تنهایی برای کاهش وزن و لاغری کافی نیست. در کنار مصرف این دانه‌های ریز باید تعادل غذایی را رعایت کرده و ورزش کنید.

می‌توانید از تخم یا پودر اسفرزه به عنوان مکملی برای لاغری استفاده کنید. برای این کار کافی است که ده تا بیست دقیقه قبل از غذا آن را مصرف کنید. اسفرزه سرشار از فیبرهای غذایی است و بهتر است در ابتدا به میزان کم مصرف شود. معمولاً روی پودر اسفرزه میزان مصرف آن نیز ذکر می‌شود. در ابتدا نصف این میزان ذکرشده را با یک لیوان بزرگ شیر یا آب‌میوه‌ی خانگی بدون قند افزوده، مخلوط کرده و میل کنید. می‌توانید میزان مصرفتان را به مرور و در عرض 3 هفته بیشتر کنید. اگر از قرص‌های اسفرزه استفاده می‌کنید آن را نیم ساعت قبل از غذا با یک لیوان بزرگ آب میل کنید.

اسفرزه برای تمیزی بدن از ضایعات تلنبار شده
غلاف تخمه‌های اسفرزه به دفع ضایعات قدیمی که حدود 2 تا 5 کیلو از وزن بدن هر فردی را تشکیل می‌دهند کمک می‌کند. اگر شما به طور مرتب اسفرزه مصرف کنید به بدنتان کمک خواهید کرد که از شر ضایعات و مواد زائد انباشته در آن خلاص شود. در نتیجه احساس سبکی زیادی خواهید کرد و اندازه‌ی دور شکمتان کوچک‌تر خواهد شد.

اسفرزه برای تمیزی کولون
تأثیر تمیزکنندگی اسفرزه بسیار بالاست به طوری که می‌تواند باعث تمیزی چشم‌گیر کولون شود. مصرف تخمه اسفرزه باعث دفع ضایعات، احساس سبکی و کنترل مشکلات مربوط به روده‌ها یعنی یبوست، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و اسهال می‌شود. این دانه‌های ریز برای افرادی که از هموروئید یا همان بواسیر رنج می‌برند نیز مفید است. می‌توانید میزان و روش مصرف آن را از عطار یا داروساز بپرسید.

اسفرزه برای کاهش قند خون
اسفرزه با آن قد و قواره‌ی کوچکش قادر است میزان قند خون، میزان انسولین، میزان کلسترول بد خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند مواد غذایی سرشار از فیبرهای غذایی به کاهش میزان قند خون و انسولین دیابتی‌ها کمک می‌کند. از آنجایی که غلاف اسفرزه نیز سرشار از فیبرهای غذایی است مصرف آن برای کاهش قند خون و انسولین توصیه می‌شود. نتایج پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند که میزان بالای فیبرهای غذایی روی میزان کلسترول خون نیز تأثیر گذاشته و باعث کاهش آن می‌شود. در نتیجه اسفرزه نیز می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش دهد.

اسفرزه برای مقابله با یبوست و اسهال
فیبرهای موجود در غلاف تخمه اسفرزه برای بهبود یبوست و درعین‌حال اسهال مفید است. از این دانه‌های ریز همچنین برای درمان هموروئید (بواسیر) و بیماری‌های دیگر روده‌ها نیز می‌شود استفاده کرد.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که مخلوط کردن اسفرزه با آب باعث حجیم و لعاب‌دار شدن این دانه‌های ریز می‌شود که به حرکت و انقباض بیشتر روده‌ها کمک کرده و مدفوع را از سیستم گوارش خارج می‌سازد. در کشورهای آسیایی و اروپایی و آمریکایی از این دانه‌های ریز به عنوان ملین استفاده می‌شود.

در مورد اسهال باید بگوییم که اسفرزه به طور قابل‌ملاحظه‌ای آب داخل لوله‌ی گوارش را می‌گیرد و مدفوع را سفت تر کرده و به آرامی عبور می‌دهد.

توجه توجه
* سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که مصرف بی‌رویه و نامناسب اسفرزه (به عنوان مثال بدون نوشیدن آب کافی، برای افراد آلرژیک به اسفرزه و همچنین افرادی که قبلاً جراحی روده انجام داده‌اند) می‌تواند باعث انسداد مری، تنگی نفس و آسفیکسی یا خفگی در جنین و نوزاد شود.

* نتایج پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد در مصرف مکمل فیبرهای اسفرزه در بیمارانی با سابقه‌ی آدنوم کولورکتال، باعث تشدید و بازگشت بیماری می‌شود. برای پیشگیری از عوارض مشکلات بعد از مصرف اسفرزه توصیه می‌شود که به همراه آن آب زیادی بنوشید. نوشیدن یک لیوان آب بعد از مصرف اسفرزه از حجیم شدن این دانه‌ها در گلو جلوگیری می‌کند.

* افرادی که از مشکلاتی مانند نفخ، گاز معده و درد معده رنج می‌برند توصیه می‌شود که در ابتدا با مصرف کم اسفرزه شروع کنند.

* اگر بعد از مصرف اسفرزه دچار تپش قلب، سرگیجه یا خون در مدفوع شدید مصرف آن را قطع و به پزشک مراجعه کنید.

* توجه داشته باشید که مصرف مکمل اسفرزه می‌تواند در جذب برخی از داروها مانند داروهای ضدافسردگی، ضد صرع، ضد دیابت و برخی از داروهایی که برای مشکلات قلبی یا کاهش چربی خون تجویز می‌شوند اختلال ایجاد کنند. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید نباید از مکمل اسفرزه استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف اسفرزه باید حداقل دو تا 4 ساعت قبل از داورهای دیگر باشد.

* اگر از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برید قبل از مصرف اسفرزه حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
۱۰ فایده این چای خوش طعم برای پوست و مو

خواص درمانی چای بابونه صدها سال است که شناخته شده است. به کاهش وزن و بی خوابی کمک میکند. این چای خوش طعم دارای فواید بسیاری هم هست.

خواص درمانی چای بابونه صدها سال است که شناخته شده است. به کاهش وزن و بی خوابی کمک میکند. این چای خوش طعم دارای فواید بسیاری هم هست.. این فواید عبارتند از :

۱ - درد قاعدگی
منفعتهای چای بابونه شامل تسکین درد قاعدگی است. یک فنجان چای بابونه می تواند عضلات رحم را شل کند و گرفتگی قاعدگی را تسکین می دهد. گلیسین موجود در این چای، اسپاسم های عضلانی را برطرف می کند.

۲ - بی خوابی
یکی از فواید چای بابونه مبارزه با بی خوابی است. چای بابونه یک آرام بخش طبیعی و ملایم دارد بنابراین یک فنجان چای بابونه گرم قبل از خواب به شما آرامش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند.

۳ - مشکلات معده
چای بابونه می تواند برای درمان اختلالات معده استفاده شود. درد معده را برطرف می کند و به تقویت دستگاه گوارش کمک می کند.

۴ - سرما خوردگی و آنفولانزا
یکی دیگر از مزایای چای بابونه این است که با سرما خوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. شما با نوشیدن چای بابونه احساس بهتر میکنید، سیستم ایمنی بدن تان افزایش یافته، و خواص ضد باکتری آن به بهود سرما خوردگی کمک میکند.

۵ - دیابت
تحقیقات نشان داده شده است که مصرف روزانه چای بابونه از پیشرفت دیابت جلوگیری کرده و عوارض آن را کمتر می کند. چای بابونه برای کنترل سطح قند خون کمک میکند (ولی با این حال قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید)

۶ - میگرن
چای بابونه باعث تسکین میگرن می شود.برای کسانی که از میگرن رنج می برند توصیه می شود روزانه از این چای استفاده کنند.

۷ - درمان هموروئید
چای بابونه تسکین دهده خوبی برای دردهای بواسیر است.

۸ - سیاهی دور چشم
فایده چای بابونه تنها به استفاده داخلی محدود نمی شود، همچنین می توانید از چای بابونه برای استعمال خارجی نیز استفاده کنید. اگر کیسه های چای بابونه را خیس کرده و سرد کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید بماند سیاهی دور چشم و پف چشم را از بین می برد.

۹ - درمان پوست
چای بابونه دارای آنتی اکسیدان، ضد میکروب و ضد التهاب است. همانطور که قبلا ذکر شد، می توان آن را هم استفاده داخلی و خارجی کرد؛ شما می توانید چای بابونه سرد را به عنوان یک تونر صورت طبیعی،با مواد دیگر ترکیب کنید و به پوست صورت بزنید . کاربرد خارجی، سوزش پوست را کاهش می دهد، به کاهش خارش و راشهای پوستی کمک میکند، زخم ها را زودتر بهبود می دهد و جای جوش، آفتاب سوختگی و زخم های کوچک را درمان میکند ،پوست را جوان و زیبا میکند. خواص آنتی اکسیدانی، چای بابونه نیز می تواند با پیری مبارزه کند. و هنگامی که آن را می نوشید، کل سیستم درونی بدن هیدراته می شود.

۱۰ - شست و شوی مو با چای بابونه
چای بابونه همچنین به عنوان یک شستشو مو نهایی می تواند استفاده شود. یا می توانید به ماسک مو های مختلف اضافه کرده و به عنوان درمان خانگی استفاده کنید . چای بابونه برای درمان شوره سر، نیز استفاده می شود.چای بابونه مو را تغذیه کرده و درخشش و زیبایی می دهد . در صورت استفاده طولانی مدت از گل بابونه رنگ موها را روشن میکند.

نکته مهم :
چای بابونه منفعتهای بسیاری دارد، اما اگر بیش از حد مصرف شود معده را ناراحت و باعث اسهال می شود . همچنین اگر باردار هستید باید با دکتر خود مشورت کنید.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
درخت غان برای خوش اندامی

چند کیلو اضافه وزن، روماتیسم، ورم مثانه، بیماری‌های مربوط به پوست و غیره. همه‌ی این مشکلات را می‌توان با استفاده از گیاه غان درمان است.

تا حالا نام این درخت را شنیده‌اید؟ در مورد آن و خواصش چه می‌دانید؟ این گیاه را با نام‌های دیگری مانند سندر، توس کوهی، قان، غوش و غیره می‌شناسند. باید بدانید که شیره، برگ‌ها و پوست این درخت خواص درمانی دارد و برای رفع بسیاری از مشکلات مفید است. با ما همراه باشید تا با گوشه ای از دنیای خواص یک درخت آشنا شوید.

درخت غان برای خوش اندامی
روزهای گرم تابستان از راه رسیده و زمان آن است که کمی به فکر تناسب اندامتان باشید. برای این کار می‌توانید از آب گیاه غان استفاده کنید. این گیاه برای دفع آب انبار شده در بدن موثر است به خاطر این که خواص دیورتیک دارد یعنی اینکه ادرارآور است. برای همین هم باعث کم شدن وزن بدن می‌شود. علاوه بر این، این گیاه، پوست را آب‌رسانی کرده و سموم بدن را دفع می‌کند. همین امر هم باعث مقابله با سلولیت می‌شود.

روش استفاده
برای هر یک فنجان آب جوش دو تا سه گرم برگ خشک درخت غان کافی است. روزانه نیم ساعت قبل از غذا دو تا سه فنجان از این دم کرده بنوشید.

البته در برخی از داروخانه‌ها شربت درخت غان هم موجود است. می‌توانید بر اساس دستورالعمل نوشته شده روی شیشه از خواص آن بهره ببرید.

شیره‌ی درخت غان برای درمان عفونت ادراری
عفونت ادراری یکی از بیماری‌های رایج بین اکثر خانم‌هاست. خوشبختانه درخت غان حاوی فلاونوئیدها و ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی می‌باشد و برای همین هم شیره‌ی این گیاه باعث سم زدایی بدن می‌شود. میزان بالای پتاسیم موجود در شیره‌ی درخت غان از این گیاه، یک گیاه دیورتیک ساخته است که می‌تواند حجم ادرار را بالا ببرد و باعث دفع مواد زاید اسیدی مسبب التهاب‌های بدن شود.

روش استفاده
یک قاشق غذاخوری عصاره‌ی درخت غان را در یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. روزانه قبل از هر وعده‌ی غذایی یک فنجان بنوشید.

برگ‌های درخت غان برای تسکین روماتیسم
برگ‌های درخت غان حاوی ترکیبات ضدالتهابی و مسکنی مانند آسپرین می‌باشند. برای همین هم می‌تواند باعث تسکین دردهای روماتیسم شود. از این گذشته این گیاه برای دفع توکسین ها یا همان سموم بدن که در عضلات انباشته می‌شود بسیار موثر است.

روش استفاده
دو تا سه گرم برگ درخت غان را با یک فنجان آب جوش دم کنید. سی دقیقه قبل از هر وعده‌ی غذایی یک فنجان از این دم کرده میل کنید. دو تا چهار هفته این دوره را ادامه دهید.

پوست درخت غان برای درمان اگزما و پسوریازیس
پوست درخت غان تأثیر زیادی روی درمان مشکلات پوست و به ویژه اگزما یا پسوریازیس دارد.

روش استفاده
سی گرم پوست درخت غان را در یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت ده دقیقه بجوشد و سپس به مدت یک ساعت دم بکشد. محلول را صاف کنید و مناطقی که دچار این مشکلات هست (مانند پاها، دست‌ها، پوست سر و غیره) را شستشو دهید و یا دو بار در روز به صورت کمپرس استفاده کنید.

لوسیون درخت غان برای داشتن موهای زیبا
لوسیون موی تهیه شده با درخت غان برای زیبایی موها معجزه می‌کند. این گیاه سرشار از مواد معدنی است و برای همین هم باعث تغذیه‌ی موها شده و ریزش و شوره را از آن‌ها دور می‌کند. خوشبختانه این گیاه با تمام انواع موها سازگار است.

روش استفاده
یک قاشق غذاخوری برگ درخت غان خشک شده را در آب ریخته و اجازه دهید به مدت نیم ساعت دم بکشد. محلول را صاف کرده و موهایتان را با آن آب بکشید. البته محصولات جدیدی در بازار وجود دارند که حاوی گیاه غان هستند.

درخت غان باعث دفع توکسین ها و سموم بدن می‌شود
آلودگی هوا، مواد غذایی چرب و حتی عمل تنفس باعث تجمع توکسین یا همان سموم در بدن می‌شود. سمومی که از طریق مجاری طبیعی دفع نمی‌شوند در محل دیگری جمع می‌شود یعنی در پوست. شیره‌ی گیاه غان سرشار از آنتی اکسیدان ها است و باعث دفع توکسین ها می‌شود.

روش استفاده
یک قاشق غذاخوری شیره‌ی گیاه غان را در یک لیتر آب بریزید و به مدت سه دقیقه بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد. در طول روز قبل از غذا از این جوشانده میل کنید. می‌توانید این دوره‌ی درمانی را به مدت سه هفته دنبال کنید و یک هفته وقفه ایجاد کرده و دوباره از نو شروع کنید.

درخت غان برا
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
شربت "گیاه راوند" رفع کننده عطش روزه‌داران

یک کارشناس گیاهان دارویی ،گفت: شربت "گیاه راوند" نوشیدنی است که علاوه بر رفع عطش، قدرت ایستایی بدن را در طی روز، افزایش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت و سم زدایی می‌کند.

احمد دانایی کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با یکی از گرم‌ترین ماههای سال که در آن تعریق بدن به شدت بیشتر می‌شود، افزود: استفاده از نوشیدنی‌هایی که عطش را رفع و قدرت و توان بدن را افزایش می‌دهد در این ماه ضرورت دارد.

وی شربت گیاهی راوند را یک شربت مفید برای ایام روزه داری عنوان کرد و گفت: این شربت از عصاره چندین گیاه نظیر عصاره چای سبز، عصاره دارچین، برگ به لیمو و... تشکیل شده و به علت دارا بودن اسید گلورونیک، سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

دانایی همچنین گفت: شربت راوند به دلیل دارا بودن نوعی آنتی بیوتیک قوی باعث می‌شود که مواد زائد و سموم بدن دفع شود.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه یکی از بیماری‌های شایع در ماه رمضان که از کمبود آب و املاح معدنی در بدن ایجاد می‌شود تنبلی روده است، افزود: شربت راوند به دلیل دارا بودن اسید گلورونیک، املاح معدنی، اسید سیتریک، ویتامین‌های گروه B ,و... در درمان این بیماری و جلوگیری از ابتلا به آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجا که طعم شربت راوند ترش مزه است، افراد بنا بر ذائقه خود می‌توانند آن را باعسل طبیعی شیرین کنند.

دانایی خاطرنشان کرد: در روزهای عادی بهترین زمان مصرف این شربت قبل از صبحانه و عصرها است اما برای افراد روزه‌دار 30 دقیقه بعد از صرف افطار و در مرحله دوم بعد از وعده سحر زمان مناسبی برای نوشیدن این شربت گیاهی است.

وی اظهار کرد: مقدار مصرف معمول این شربت در هر وعده یک استکان معمولی است.

این کارشناس طب سنتی با اشاره به دیگر فوائد گیاه راوند افزود: جلوگیری از ریزش موها، چین و چروک پوست و سخت شدن رگها، مفاصل و عضلات از دیگر فوائد این گیاه دارویی است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
بهترين درمان زردی با ترجبین

طب سنتي براي شما نسخه هاي جالبي دارد نسخه هايي كه حداقل مي دانيد عوارض جانبي هم ندارد

بی خطر بودن،کم عارضه بودن گیاهان دارویی، بسیاری از خانواده ها را متقاعد کرده تا برای حفظ سلامتی جسم و روح و درمان بیماری ها و اختلال هایی که در 2 سال اول زندگی به سراغ نوزادانشان می آید، ازاین شیوه های طبیعی و سنتی درمانی استفاده کنند.

شیوه هایی که نه تنها در درمان و تسکین بیماری ها موفق اند بلکه می توانند با کمترین عارضه جانبی و بدون نیاز به داروهای شیمیایی و مدرن برای درمان و تسکین دردهای دوران نوزادی موثر واقع شوند. دکتر سعید صانعی مشاور گیاه‌درمانی و درمانگر در این باره اطلاعاتی را با شما درمیان می‌گذارد.

درمان زردی با يك نسخه گیاهی
بسیاری از درمانگران طب بر این باورند که مصرف برخی از گیاهان دارویی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر درمان نوزادان مبتلا به زردی دارد.

· مصرف دو گیاه دارویی ترنجبین و شیرخشت یکی از بهترین نسخه‌های گیاهی برای درمان زردی در نوزادان است. به شرط آنکه مصرف این گیاهان با مشاوره متخصص و یا درمانگر طب سنتی باشد.

· حمام درمانی با عصاره یا جوشانده گیاه دارویی گل بنفشه و گل ختمی نیز یکی دیگر از روش‌های درمان زردی است که می‌تواند به تنهایی و یا در کنار دیگر شیوه‌های درمانی مورد استفاده قرار گیرد. در این شیوه کافی است نوزاد را با جوشانده این گیاهان حمام کنید.

· رژیم درمانی و اصلاح برنامه غذایی مادران شیرده و افزودن ادویه‌ها و گیاهان دارویی با طبع خنک نیز یکی دیگر از شیوه‌های درمان زردی نوزادان است. مادران با تغییر رژیم غذایی خود با نظارت درمانگر طب سنتی می‌توانند داروی مورد نیاز نوزادشان را از طریق شیر به نوزاد خود منتقل کنند.

چگونه شربت گیاهی بسازیم
برای درمان نوزاد مبتلا به زردی می‌توانید از شربت ترنجبین و شیرخشت استفاده کنید. این شربت می‌تواند در مدت زمانی 8 تا 10 روز زردی نوزاد را برطرف کند. برای تهیه این شربت گیاهی باید 1 قاشق غذاخوری از ترنجبین را در 1 لیوان آب جوش بریزید و اجاهز دهید به مدت 5 دقیقه درون آب جوش خیس بخورد.

پس از این مدت آن را صاف کنید و به آن یک قاشق چای خوری شیرخشت به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. این مخلوط را دوباره از صافی عبور دهید و از آن هر 2 ساعت یک بار، یک قاشق چای خوری به نوزادتان بدهید. نوزادتان باید تا زمانی از این شربت گیاهی مصرف کند که مدفوعش به رنگ زرد طلایی در آید. بنابراین باید در طول زمانی که به نوزادتان این شربت را می‌دهید، مدفوع و رنگ پوست او را بررسی کنید.

در این حالت باید مدفوع نوزاد زردطلایی شود و از میزان زردی پوست او نیز کاسته شود. به اعتقاد درمانگران در صورتی که مصرف این شربت به همراه حمام کردن نوزاد با جوشانده این دو گیاه باشد می‌تواند موجب تسریع روند درمانی شود.

و اما يادتان باشد:خودسرانه گیاه درمانی نکنید
همانطور که مصرف بسیاری از قرص‌ها و داروهای شیمیایی با عوارض جانبی همراه است، مصرف برخی از گیاهان دارویی نیز با عوارض جانبی همراه است. بنابراین پیشنهاد من این است که برای مصرف این گیاهان حتما با درمانگر یا متخصص طب سنتی مشاوره کنید تا از بروز تداخل دارویی پیشگیری کنید. و با عوارض احتمالی گیاهان دارویی نظیر ترنجبین و شیرخشت نیز آشنا شوید. چرا که این گیاهان دارویی اگر چه به درمان زردی کمک می‌کنند اما ممکن است موجب بروز اسهال و دلپیچه در برخی از نوزادان شود. در صورتی که والدین با مشاوره متصص طب سنتی و تحت نظر او این کار را انجام دهند می توانند این مسئله را کنترل کرده و میزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
دلسوزترین گیاه دارویی برای دستگاه گوارش

«هل» به عنوان طعم‌دهنده‌ مطبوع مواد خوراکی شناخته شده اما دانه هل علاوه بر بو و طعم خوش، خاصیت دارویی نیز دارد و از همه مهمتر برای تسکین مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی استفاده می‌شود.

دانه هل باارزش‌ترین طعم‌دهنده در جهان به شمار می‌آید زیرا از رایحه غنی و خاصیت‌درمانی بیشماری برخوردار است. همچنین دانه هل حاوی مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، گوگرد و فسفر است.

دانه هل موثرترین شیوه درمانی برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های این گیاه می‌تواند بوی بد دهان را رفع کند.

هل در میان مردم جنوب آسیا برای مقابله با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر روغن موجود در این دانه در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، سوء هاضمه و اسهال خونی تایید شده است.

همچنین دانه هل در درمان مشکلات مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه موثر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که دانه هل در کاهش استرس و افسردگی و درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، پروستات و تخمدان قابلیت دارد.


... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
بکارید، دم کنید، بنوشید

اگر دوست دارید یک فنجان گل گاوزبان سالم و طبیعی بنوشید، یا اینکه همیشه نعنا، بابونه‌ی تازه دم دست داشته باشید و اگر از علاقمندان باغبانی هستید این مطلب برای شماست.

می‌توانید بعضی از گیاهان را در باغچه‌ی حیاط خانه‌تان بکارید و از آن‌ها استفاده کنید. باغبانی هم شما را مشغول می‌کند و در عین حال یکی از آن فعالیت‌های فیزیکی مناسبی است که به زیبایی اندام شما کمک می‌کند. با ما باشید تا بیشتر با دنیای این گیاهان آشنا شوید.

بادیان رومی یا گیاه آنیس
استفاده از برگ‌های بادیان رومی در سالادها، خورش‌ها و سس‌ها و همچنین جوشانده‌ی آن به هضم غذا کمک کرده و باعث تسکین سرفه می‌شود.

اندر باغچه: این گیاه زیبایی خاصی به باغچه‌ی شما خواهد بخشید. بهتر است که بادیان رومی را پشت همه‌ی سبزیجات معطر و گل‌های دیگر بکارید چون ارتفاع این گیاه گاه تا 1 متر هم می‌رسد برای همین هم جلوه‌ی زیبایی به باغچه و گل‌های دیگر می‌دهد. زنبورها و پروانه‌ها و پرنده‌های کوچک عاشق بادیان رومی هستند و خیلی زود باغچه‌تان تبدیل به بهشت کوچک زمینی می‌شود.

اندر قوری: برگ‌ها و گل‌های خشک بادیان رومی برای تهیه‌ی جوشانده مناسب‌اند. برای این کار 1 قاشق چای‌خوری بادیان رومی خشک را با یک فنجان آب جوش دم و نوش جان کنید.

بابونه
اگر وقت خواب فرا رسیده اما خواب به چشم‌های شما نمی‌آید یک فنجان بابونه‌ی داغ کمکتان می‌کند. بابونه اعصاب را آرام و به شما کمک می‌کند تا به بی خوابی شبانه غلبه کنید.
داروهای گیاهی,خواص داروهای گیاهی,جوشانده گیاهی

اندر باغچه: بابونه گیاه یک ساله است و گل‌های کوچک زیبایی می‌دهد که شبیه گل مینا می‌باشند. برای همین هم این گیاه بین گل‌های دیگر می‌درخشد. حواستان باشد جای زیادی به این گیاه اختصاص دهید تا خوب رشد کند.

اندر قوری: گل‌های خشک بابونه برای تهیه‌ی جوشانده مناسب‌اند. یک قاشق چای‌خوری بابونه را با یک فنجان آب جوش به مدت 5 دقیقه یا کمی بیشتر بجوشانید و با کمی عسل یا لیموترش نوش جان کنید.

نعنا
اگر به دنبال یک نوشیدنی محرک مغز و خنک کننده‌ی بدون کافئین می‌گردید نعناع انتخاب خوبی است. نعنا همچنین برای رفع دل درد و درد معده خوب است.

اندر باغچه: حتی ناشی‌ترین باغبان‌ها هم به راحتی می‌توانند نعنا بکارند. برای عمل آوردن این گیاه معطر نیاز به باغچه هم ندارید بلکه در یک گلدان هم می‌توانید نعنا بکارید. نعنا گونه متنوعی دارد که می‌توانید بر حسب علاقه‌ی خود انتخاب کنید.

اندر قوری: دم کرده‌ی نعنا چه به صورت داغ و چه به صورت خنک بسیار خوشمزه است. البته می‌توانید نعنا را با گیاهان معطر دیگری مانند رزماری یا بادرنجبویه، آویشن و غیره مخلوط کنید.

بادرنجبویه
جوشانده‌ی بادرنجبویه بدون کالری است و برای مقابله با اضطراب و بی‌خوابی مناسب است. برای همین اگر احساس می‌کنید استرس کاری زیادی دارید می‌توانید روی یک فنجان جوشانده‌ی بادرنجبویه حساب کنید.
داروهای گیاهی,خواص داروهای گیاهی,جوشانده گیاهی

اندر باغچه: بادرنجبویه جزو خانواده‌ی نعنا محسوب می‌شود. یعنی رویش آن زیاد است. بنابراین امکان دارد زود همه‌ی باغچه‌تان را بگیرد. برای همین باید حواستان باشد اجازه ندهید زیاد پخش شود. هر وقت که این گیاه معطر را کاشتید خیالتان راحت باشد که تا چند فصل بادرنجبویه خواهید داشت.

اندر قوری: با برگ‌های تازه یا خشک بادرنجبویه جوشانده‌ی خوش طعمی خواهید داشت. یک قاشق چای‌خوری برگ بادرنجبویه را با یک فنجان آب جوش دم کرده و میل کنید.

رزماری
اصلا وجود رزماری در هر آشپزخانه‌ای لازم است آن هم برای بهتر کردن طعم غذاها و یا به عنوان جوشانده. رزماری روی حافظه تاثیر مثبت می‌گذارد و هوشیاری افراد را بالا می‌برد. اگر سرتان مدام در کتاب است و یا در اداره سخت مشغول کار هستید باید بدانید که رزماری می‌تواند دوست خوبی برای رفع خستگی و خمودگی باشد. این گیاه معطر همچنین حاوی ویتامین A، B،C و E می‌باشد.
داروهای گیاهی,خواص داروهای گیاهی,جوشانده گیاهی

اندر باغچه: رزماری عاشق خاک تمیز است. برای چیدن رزماری بهتر است از قیچی استفاده کنید تا راحت تر باشید و دست‌های‌تان کثیف نشود.

اندر قوری: یک شاخه‌ی کامل رزماری را در قوری حاوی آب داغ بیندازید یا اینکه برگ‌های خشک آن را دم کنید. باید بدانید که رزماری به خوبی با سبزیجات معطر دیگر مخلوط می‌شود و طعم بهتری می‌گیرد.

گل گاوزبان
گل گاوزبان آرام‌بخش و نشاط انگیز است. از این گذشته اگر به دنبال یک گیاه ضدالتهاب می‌گردید می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید. گل گاوزبان برای تسکین گلودرد، سرفه و سرماخوردگی نیز مفید می‌باشد.
داروهای گیاهی,خواص داروهای گیاهی,جوشانده گیاهی

اندر باغچه: گل گاوزبان گیاه حاصلخیزی است و کشت آن خیلی ساده است. این گیاه عاشق آفتاب است و گل‌های آبی خوش رنگی دارد. موقع چیدن این گیاه دستکش بپوشید تا دست‌های‌تان دچار خارش و زخم نشود. به خاطر اینکه برگ‌های این گیاه پوشیده از پرزهای خاردار است.

اندر قوری: از برگ‌ها و گل خشک شده گل گاوزبان برای تهیه‌ی جوشانده‌ی گرم استفاده کنید. می‌توانید عسل، لیموترش و چند تکه یخ را با دم کرده‌ی گل گاوزبان مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خنک و خوشمزه داشته باشید.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 
گیاه درمانی برای زنان

گیاه درمانی نگرانی‌های خانم‌ها را نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر درمان می کند...

گیاه درمانی برای زنان در گذشته‌ها، زنان آموخته بودند که چگونه با استفاده از گیاهان دارویی و مکمل‌های گیاهی مشکلات مربوط به سلامت و بهداشت زنانه را درمان کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از تحقیقات علمی این درمان‌ها را تایید کرده‌اند. بسیاری از گیاهان می‌توانند همچون دارو عمل کرده و مشکلات بهداشتی و نگرانی‌های خانم‌ها نسبت به فقدان میل جنسی، یائسگی، ناباروری و بسیاری از مشکلات زنانه دیگر را درمان کنند.

خارخاسک
خارخاسک، یکی از گیاهانی است که نه تنها برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز تجویز می‌شود. این گیاه تولید هورمون(lh) را افزایش داده و مقدار تستوسترون را بیشتر می‌کند. معمولا زنانی که میل جنسی آنها کم است، مقدار کمی هورمون تستوسترون در بدن دارند که با افزایش این هورمون، میل جنسی آنها افزایش می‌یابد. مزایای استفاده از این گیاه در حفظ و تنظیم ترشح هورمون تستوسترون(th) در بدن است که همین امر و تعادل این هورمون در بدن، از ویژگی‌‌های ثانویه مردانه جلوگیری می‌کند. از آنجایی که یکی از علل گُر گرفتگی در زنان یائسه، ترشح هورمون lh است و عدم تنظیم این هورمون، گر‌گرفتگی را در دوران یائسگی افزایش می‌دهد.

مارچوبه racemosus یا همان shatavari
این گیاه در جنگل‌های انبوه هند رشد کرده و همچون یک تقویت کننده عمل می‌کند. مارچوبه استرس را نیز از بین می‌برد. پژوهشگران بر این باورند که یکی از دلایل کاهش میل جنسی، استرس است. به علاوه، این گیاه در تولید شیر در طی شیردهی و درمان ناباروری نیز موثر واقع می‌شود.

سندرم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی
استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند تا حدودی نشانه‌های سندرم قبل از قاعدگی (pms) را تسکین دهد و نوسانات هورمونی در سیکل ماهانه زنان را تنظیم کند. اصطلاح pms به معنی انواع نشانه‌هایی است که از دو هفته قبل از عادت ماهانه زنان آغاز می‌شود. گیاهان دارویی موثر در pms، قبل از عادت ماهانه هورمون‌ها را تسکین می‌دهند و به رفع احساس غم و اندوه فرد در دوره قبل از قاعدگی کمک می‌کنند.

کوهوش سیاه
با نام علمی cimicifuga racemosa

در سال‌های اخیر، این گیاه به عنوان درمان گیاهی برای pms و متعادل کننده هورمون‌های بدن مورد استفاده قرار گرفته و بسیار محبوبیت پیدا کرده است. خاصیت ضد اسپاسمودیک این گیاه موجب تسکین گرفتگی‌های عادت ماهانه می‌شود. دلیل اصلی گر گرفتگی، ترشح هورمون (lh) است که کوهوش سیاه ترشح این هورمون را در بدن کاهش می‌دهد و در نتیجه گُر گرفتگی کاهش می‌یابد. در آلمان از این گیاه به وفور برای درمان سردرد، خستگی و درد مفاصل در دوران یائسگی استفاده می‌شود.

گل گاوزبان
با نام علمی borago officinalis

اگر چه روغن گل گاوزبان به اندازه روغن گل پامچال شناخته شده نیست، اما در مقایسه با آن غلظت بالاتری از اسید گامالینولئیک (gla) دارد.

افزایش باروری در زنان
<div class="hl">قبل از توسعه روش‌های مدرن باروری، درمان‌های گیاهی، قرن‌ها در میان بیشتر ملل کارایی داشته‌اند. اگر هر یک از این گیاهان را در دوز مناسب استفاده کنید، هیچ ضرری نخواهند داشت، اگر چه توصیه ما به تمام خوانندگان این است که قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی با پزشک مشورت کنند؛ به خصوص اگر هم‌زمان داروی شیمیایی مصرف می‌کنند. تاثیر برخی از داروهای گیاهی زمانی که با هم مصرف شوند، بیشتر خواهد شد؛ اما برخی از آنها نیز روی داروهای شیمیایی تاثیر منفی دارند و خواص آنها را از بین می‌برند. داروهای گیاهی موثر در باروری، شرایط مناسبی را در بدن برای تخمک‌گذاری و بارداری ایجاد کرده و با حفظ تعادل سیستمیک میان دستگاه تناسلی زنانه، سلامت رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ را تضمین می‌کنند.

پنج انگشت
با نام علمی vitex agnus castus

درخت زیبایی با ارتفاع ۵/۱ متر است و به دلیل اینکه برگ‌های آن پنجه‌ای و ۵ عددی است، آن‌را پنج انگشت می‌نامند. این گیاه که گل‌های آن اغلب آبی رنگ هستند، یکی از مشهورترین گیاهان درمانی در باروری طبیعی زنان است و غده هیپوفیز را تحریک می‌کند و ترشح استروژن و پروژسترون و تستوسترون را افزایش می‌دهد و فرایند تخمک‌گذاری را سرعت می‌بخشد.

به ویژه زمانی که دلیل ناباروری، مقدار کم تولید پروژسترون باشد، این گیاه به عنوان یک تونیک عمل کرده و سیستم تولید مثل را فعال می‌کند. به طور خاص این گیاه بر روی زنانی که تخمک‌گذاری نامنظم دارند، موثر است و زنانی که مبتلا به فاز لوتئال کوتاه هستند و مدت زمان میان تخمک‌گذاری و پایان چرخه قاعدگی آنها کوتاه است، می‌توانند از این گیاه دارویی با مشورت پزشک استفاده کنند.

بعد از قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری، با استفاده از داروی گیاهی می‌توانید تخمک‌گذاری طبیعی داشته باشید. همچنین این گیاه، یکی از مهم‌ترین گیاهان در درمان pms است و از زمان بقراط و ۲۵۰۰ سال پیش برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های زنانه تجویز می‌شده و به طور خاص در درمان درد سینه قبل از قاعدگی، ادم، افسردگی، اسهال و یبوست و سردرد pms مفید است. مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده از این گیاه بی‌ضرر و در درمان نشانه‌های pms موثر است. مطالعه‌ای که بر روی ۱۶۰۰ زن با تجربه pms در آلمان صورت گرفت، نشان داد که بیش از ۹۳ درصد زنان با مصرف این گیاه قطع و یا کاهش علائم داشته‌اند. این گیاه با تحریک غده هیپوفیز، هورمون‌های تخمدان را تنظیم می‌کند.

گل پامچال
با نام علمی oenothera bierinis

این گیاه از گیاهان امریکای شمالی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری و حاوی اسید لینولئیک گاما (gla) است که از عملکرد غدد هورمونی حمایت می‌کند، علائم قبل از قاعدگی را تسکین می‌دهد و موجب قوام و شفافیت و چسبناکی ترشحات زنانه و تخمک می‌شود که همین امر باعث می‌شود تخمک‌ها برای مدت طولانی‌تری در دهانه رحم زنده بمانند و تا ده روز بتوانند به راحتی با اسپرم ترکیب شوند. زنانی که مقدار این اسید چرب (gla) در بدن آنها کم است، حساسیت بیشتری نسبت به هورمون پرولاکتین دارند و همین حساسیت بیشتر منجر به درد و حساسیت سینه‌ها نیز می‌شود. با مصرف این گیاه معمولا طی دو الی سه چرخه علائم به تدریج کاهش می‌یابد.

شبدر قرمز
با نام علمی trifolium pretense

مدت‌ها است که از این گیاه به عنوان یکی از موثرترین گیاهان باروری به خصوص در درمان زخم‌های لوله‌های فالوپ یا سلول‌های غیر طبیعی اندام تناسلی استفاده می‌شود. شبدر قرمز سرشار از ایزوفلاون است و در بدن همچون استروژن عمل می‌کند. همچنین رحم را تغذیه کرده و با پروتئین و ویتامین‌ها و کلسیم و منیزیم، مواد معدنی مورد نیاز غدد هورمونی، سیستم عصبی را تقویت می‌کند.

گزنه
با نام علمی urtica dioica

با توجه به اینکه این گیاه سرشار از کلروفیل، پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین k است، در باروری و تقویت کلیه و تحریک و تنظیم ‌ترشحات غده آدرنال موثر است. هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند و تخمک‌گذاری و قاعدگی را بهبود می‌بخشد. این گیاه یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی و سرشار از اسید فولیک است و به سلامت جنین کمک می‌کند.

برای بالا بردن و بزرگ شدن سینه خانم‌ها به طور طبیعی
استفاده از داروها و مکمل‌های گیاهی به منظور بالا بردن و فرم دهی سینه، در چند سال اخیر بسیار رواج یافته و انواع قرص‌ها و مکمل‌ها و پودرها و کرم‌ها به بازار ارائه شده‌اند. برای تقویت و تولید بافت و سلول جدید سینه، بدن نیاز به استروژن دارد؛ بنابراین برخی از گیاهان که حاوی سطوح بالایی از استروژن طبیعی به نام فیتواستروژن هستند و ساختاری شبیه هورمون زنانه استروژن دارند، گیرنده‌های استروژن در غدد سینه را تحریک می‌کنند و بافت جدید سینه ساخته می‌شود؛ درست شبیه دوران بارداری که ترشح استروژن موجب بزرگ شدن و بالا رفتن سینه‌ها می‌شود. اگر چه مطالعات نشان می‌دهند که برخی از گیاهان موجود در بازار می‌توانند سایز سینه‌ها را در زنان افزایش دهند، اما برای اثبات قطعی این موضوع، به مطالعات بیشتری نیاز است.

گیاهان طبیعی که در محصولات گیاهی بزرگ کننده سینه یافت می‌شوند، عبارتند از:
دانه رازیانه، ریشه قاصدک، شاهی آبی، کوهوش سیاه (cimicifuga racemosa)، شنبلیله (trigonella foenum-gracecum).

قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی، کاملا در مورد آن تحقیق کنید و در مورد فواید و تاثیرات جانبی آن با پزشک مشورت نمایید. برای مشاهده نتیجه دلخواه در افزایش سایز سینه‌ها حداقل ۶-۱۲ ماه زمان نیاز است و بعد از یک ماه نمی‌توانید تغییرات زیادی مشاهده کنید. در هنگام خرید هر محصول گیاهی به تضمین و گارانتی روی محصول نیز توجه داشته باشید و قبل از خرید هر مکملی ابتدا با مصرف‌ کنندگان قبلی آن مشورت کنید و نظر آنها را جویا شوید.

گیاهان دارویی برای تسکین و درمان علائم یائسگی
شروع یائسگی، یک پیشرفت و روند طبیعی در زندگی زنان است و امروزه به طور فزاینده‌ای گیاهان و مکمل‌های گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی شده‌اند. یائسگی معمولا با علائمی همچون تعریق شبانه، گر گرفتگی، خشکی واژن، درد هنگام نزدیکی، سردرد و اضطراب همراه است. به دلیل تغییرات بیوشیمی در بدن، شیوع بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان نیز در این دوران افزایش می‌یابد. با مصرف گیاهان دارویی می‌توان به مقدار قابل توجهی از علائم و بیماری‌های ناشی از کاهش هورمون استروژن پیشگیری کرد. استروژن موجود در گیاهان فیتواستروژن نام دارد که در بدن همچون استروژن عمل می‌کند. گیاهان دارویی که حاوی فیتواستروژن هستند، در درجه اول علائم یائسگی را کاهش می‌دهند و در گام بعدی ترشح هورمون‌ها را تنظیم می‌کنند.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 26 از 32:  « پیشین  1  ...  25  26  27  ...  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA