انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 29 از 32:  « پیشین  1  ...  28  29  30  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 

خواص کنجد ( قسمت دوم )

کنجد، تقویت کننده مو
هرچند نانواییها امروزه با پاشیدن چند دانه کنجد مشتریان خود را با عنوان نان کنجدی فریب می دهند، اما اگر خوردن کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهید، موهایی پرپشت و مقاوم خواهید داشت.

متخصصان تغذیه می گویند روغن کنجد علاوه بر تقویت موها، برای رفع تنگی نفس، سرفه خشک و زخم ریه هم مفید است. همچنین سوزش ادرار را برطرف می کند.

دمکرده برگ کنجد هم اسهال خونی را درمان می کند و خوردن این دانه گیاهی برای رماتیسم، فشار خون بالا و ناراحتی کیسه صفرا مفید است.

در طب سنتی برای رفع قولنج، کنجد را آسیاب و با سرکه مخلوط می کردند و با افزودن مغز بادام پوست کنده هر روز به مقدار یک قاشق سوپ خوری میل می کردند.

ارده کنجد به همراه خرما غذایی مقوی برای رشد کودکان و همچنین کارگران یدی است. این دانه های ریز سفید و سیاه، قوای جنسی را تقویت می کند و نرم کننده معده و روده هاست.

خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین ۱۴ درصد از نیاز کلسیم خانمها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخنهایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخنهایشان محکمتر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزیی از زیبایی انگشتان است دیده نمی شود.

به علاوه مصرف دو قاشق غذاخوری آن رساندن پنج میلیگرم روی را به بدن بخصوص پوست و مو و ناخنها آسان می کند.

شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می کند و از نازک شدن موها جلوگیری می کند و مانع ریزش موها بخصوص در خانمها می شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد.

حتما می دانید که کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می رسد و جالب است بدانید که وجود همین چربیهاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری میکند و موجب راحتی افرادی می شود که سالهاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می هراسند.

امروزه از روغن کنجد بخصوص کنجد سیاه در تهیه انواع فراودههای آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی که برای رفع انواع خشکیها تجویز می شوند استفاده می شود.

معمولا در ترکیب انواع کرمها و ماسکها و شامپوهای ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می شود و برای تقویت موهای خشک و آسیب پذیر توصیه می شود آشنا می کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که شما می توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته ای یک تا دو بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده کنید.

مواردی که در تهیه این ماسک استفاده می شوند شامل :

روغن کنجد دو قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ یک عدد
شیر دو قاشق مرباخوری
آرد جوانه گندم دو قاشق غذاخوری

ابتدا مواد را کاملا مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام مو بخصوص پوست سر قرار داده و کاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد مواد آسانتر نفوذ می کنند.

سپس با گذشت ۱۰ دقیقه آنها را با آب ولرم آبکشی کنید. در ضمن اگر می خواهید مقدار زیادی از کنجد خام را به مدتی بیش از یک سال نگهداری کنید باید آن را در داخل ظرف شیشهای خشک و دربدار و دور از هرگونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ذخیره کنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که در تکرار هر توصیه و عادتی زیاده روی نکنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصان مهم تلقی شود.

نکاتی جالب از کنجد:

مخلوط کردن برگ کنجد با حنا جهت مشکی کردن مو نیز نتایج نیکو دارد و نیز جوشانده برگ آن برای دراز شدن و مشکی شدن مو نافع است.

روغن کنجد برای جلای مو بسیار مفید و بهترین روغنهاست. روستاییانی که هنوز روغن کنجد می خورند عمر زیادتری می کنند و تا 80 سالگی تقریبا جوان هستند. برای اولین بار چند دانشمند فرانسوی در ترکیه به خواص معجزه آسای این گیاه پی برده و مصرف آن را در اروپا معمول کردند و امروز غذاهای اختصاصی از آن می سازند و می فروشند و اکنون ترکیبی از آن به نام تامینا معروف است ودر فرانسه معمول است. تامینا لغتی است ترکی به معنی کنجد و ترکیبی از آن است.

در سال ۱۹۲۴ یک دانشمند آمریکایی که درهند به خواص معجزه آسای این گیاه پی برده بود یک سلسله امتحانات علمی را درباره آن شروع کرد و به این موضوع پی برد که این گیاه دارای مواد سفیده ای و چربی است و از همه مهمتر اینکه مواد سفیده ای این گیاه به طور خام نیز قابل هضم است و دارای پانزده نوع مواد سفیده ای است و برای کسانی که نمی خواهند گوشت بخورند خوردن آن تقریبا واجب است ومی توان آن را گوشت گیاهی نامید. لسیتین این گیاه حتی از باقلای هندی بیشتر است.

لسیتین چربی فسفر داری است که وجود آن برای نسوج و اعصاب نهایت لزوم را دارد و مغز و غدد انسان احتیاج زیادی به آن دارد. تقویت قوه حافظه بشر احتیاج زیادی به این ماده دارد و تقریبا ۲۸ درصد مغز از لسیتین ساخته شده است و مغز انسان بیش از سایر حیوانات ازاین ماده دارد و سر موفقیت بشر و پیشرفت آن در عالم تمدن مرهون همین لسیتین است که در گوشت و زرده تخم مرغ و گیاههایی مانند: باقلای چینی، ماش، قره ماش، خرفه و کنجد وجود دارد.

در امتحانات تشریحی ثابت شده که بیماران فکری در اعصابشان مقدار لسیتین پایین آمده است و در نتیجه خوردن اکسیر لسیتین یه سرعت معالجه می شوند، کلیمیها کنجد زیاد می خورند و زیاد زیرک هستند. کنجد معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، کلسیم، آهن، سیلیس، آلومینیوم، کورم، مس، نیکل، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر است. اثر کنجد بیشتر در اثر داشتن ویتامینهای زیاد آنست مخصوصا ویتامینهای ب و ویتامینهای ف که فراوان دارد.

برتر از همه داروها

غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد کنجد است که تقریبا بیشتر مواد مورد ساختمان بدن را داراست. لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان متمدن است. دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.

قوت، جوانی، تعادل زندگانی و صحت را به انسان می بخشد. طعم گوارای آن مورد توجه شکم پرستان است و به خوبی آسانی برای انسان در هر سنی که باشد قابل هضم است. کنجد برای زن، مرد، بزرگ و کوچک برای ادامه حیات و طول عمر مفید است، اثر آن در تعویض سلولهای کهنه بدن بسیار سریع است و در تسهیل تفکر عمل آن قابل تحسین است و در رفع آلامی مانند: سرطان، سل، کم خونی بی نظیر است. در زندگانی جدید که فکر بشر بیش از سایر اعضای بدن او به کار می رود کنجد از نان واجبتر است.

خلاصه کنجد غذای کسانی است که می خواهند عمر زیاد توام با سلامتی داشته باشند، بهترین وسیله راحتی و بیمه کننده جوانی شما کنجد است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
دانستنی هایی درباره گلپر

هر یک از ما حداقل یک بار انار یا باقلا را با گلپر خورده‌ایم و بو و مزه آن برای ما آشناست...
این ادویه را چقدر می‌شناسید؟ آیا با خواص آن آشنایید؟ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، در مورد این گیاه و خواص تغذیه‌ای و درمانی آن، این‌گونه توضیح داده‌اند.
آیا این درست است که گلپر یک چاشنی ایرانی است؟
بله، گلپر گیاهی است که فقط در ایران می‌روید و به همین دلیل به «هراکلیوم پرسیکوم» معروف است. تمام گیاهانی که پایان نامشان «پرسیکوم» است، به نام کشورمان ثبت شده‌اند. محل رشد این گیاه بیشتر نواحی مرتفع (1500-2000 متر ارتفاع) و پر آب مثل رودخانه‌های اطراف شمشک، گچسر، دیزین، اوشان و تونل کندوان است و از این مناطق به سایر نقاط ایران ارسال می‌شود. میزان برداشت گلپر به حدی نیست که به خارج از ایران صادر شود.
بهار فصل رویش این گیاه خودرو و وحشی است. برگ‌های گلپر بزرگ و پهن است و قطر آن گاهی از نیم متر هم بیشتر می‌شود. گیاه گلپر از خانواده گیاهان چتری یا جعفری و گل آن بسیار زیبا و شبیه چتر است. قطر این گل‌ها گاهی به بیش از 50 سانتی‌متر می‌رسد. گل‌های سفید رنگ در خرداد و تیر ماه باز می‌شود. شهریور و مهر ماه فصل برداشت دانه‌هاست.

دانه‌های گلپر پهن هستند، بویی نافذ دارند و قطر آن‌ها از 4-6 میلی‌متر بیشتر نمی‌شود. برای برداشت دانه‌ها چترها را می‌چینند و آن‌ها را در یک پارچه می‌تکانند تا دانه‌ها بریزد. برگ و ساقه این گیاه هم بوی نافذی دارد و از ساقه تو خالی آن گرچه مزه تند و تیز و تلخی دارد، ترشی بسیار خوشمزه‌ای درست می‌کنند. دانه‌های گلپر مشابهی از نظر بو و مزه ندارد و از قدیم به دلیل خوراکی بودن و از آنجا که مصرف آن محدودیت و ممنوعیتی ندارد، آن را پودر می‌کردند و به عنوان ادویه مستقیم یا همراه با سایر ادویه‌ها در ترشی‌ها یا در غذاها می‌ریختند.

دانه‌های گلپر خواص درمانی یا تغذیه‌ای هم دارند؟

بله، گلپر خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدنفخ بالایی دارد و معمولاً همراه با مواد غذایی نفاخ مثل باقلا استفاده می‌شود. دانه‌های گلپر خاصیت تقویت‌کنندگی معده هم دارند و هضم‌کننده خوبی هستند. افرادی که معده ضعیف یا تنبلی دارند، می‌توانند از پودر گلپر به عنوان ادویه در غذا استفاده کنند.
اسانس دانه‌های گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود. از این ادویه به عنوان نگه‌دارنده مواد غذایی از فساد نیز استفاده می‌شود.
متأسفانه با توجه به اینکه این گیاه فقط در ایران آن هم در نواحی خاصی می‌روید، مطالعه چندانی روی اسانس آن انجام نشده و در مورد سایر خواص این گیاه نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

آیا این موضوع درست است که برخی افراد به گلپر حساسیت دارند و با مصرف آن کهیر می‌زنند؟

کلاً گیاهان خانواده جعفری می‌توانند ترکیب‌های کومارینی داشته باشند که برای برخی افراد حساسیت‌زاست و مشکلات نوری روی پوست ایجاد می‌کند. یعنی فردی که به این گیاهان حساسیت دارد، در اثر مصرف یا تماس پوستی با آن‌ها و قرار گرفتن در آفتاب، دچار لک‌های پوستی قهوه‌ای، قرمز یا تاولی می‌شود که گاه خارش دارد. البته درصد کمی از افراد به ترکیب‌های کومارینی حساس هستند اما به هر حال اگر فردی در اولین تماس با گلپر یا سایر گیاهان چتری یا مصرف آن‌ها این نوع حساسیت را مشاهده کرد، دیگر نباید این گیاهان را مصرف کند زیرا با مصرف بیش از یک بار ممکن است حساسیت افزایش یابد و لک‌ها یا تاول‌ها تمام بدن را فرا بگیرند.

برای نگهداری بلندمدت دانه‌های گلپر باید آن‌ها را پودر کنیم؟

بهتر است دانه گلپر را تا هنگام مصرف پودر نکنیم البته این در مورد تمام دانه‌های گیاهان خانواده جعفری مثل زیره، رازیانه و گشنیز صدق می‌کند زیرا اسانس در دانه گیاهان محبوس است و اگر آن‌ها را در شرایط درست نگهداری کنیم، تا 3-2 سال قابل استفاده‌اند اما وقتی دانه‌ها پودر می‌شود، اسانس آن‌ها به سرعت تبخیر می‌شود و خاصیتش را از دست می‌دهد و دوام آن‌ها در شرایط مناسب نگهداری به 6 ماه می‌رسد. البته بهتر است دانه‌ها را هنگام مصرف یا حداکثر یکی دو هفته قبل از مصرف پودر کرد.

دانه‌های گلپر را در چه ظرفی و در چه دمایی نگهداری کنیم؟

شیشه‌های رنگی تیره یا ظروف فلزی با در محکم، بهترین ظروف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار هستند. دانه‌ها را باید در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کرد. بدترین ظروف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار، ظروف پلاستیکی است. اندازه ظرف نیز باید با حجم ادویه متناسب باشد زیرا هوای داخل ظرف می‌تواند باعث اکسیده شدن اسانس شود و بو و خاصیت آن را تغییر دهد.

باید ظرف را در یخچال بگذاریم؟

نه، اما بهتر است در مکانی خنک و دور از گرما و رطوبت باشد زیرا گرما باعث از بین رفتن اسانس می‌شود.
در عطاری‌ها دانه گلپر را یا در گونی می‌ریزند و باز می‌فروشند یا در کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی می‌کنند. کدام نوع را تهیه کنیم بهتر است؟
اگر دانه‌ها در گونی در معرض گرما یا نور قرار گیرند به مرور زمان کهنه می‌شوند ولی در بسته‌بندی، ماندگاری گلپر بالاتر می‌رود اما پلاستیک بدترین ظرف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار است زیرا اسانس‌ها پلاستیک را حل و خلل و فرجی ایجاد می‌کنند که با چشم دیده نمی‌شود ولی اسانس از میان آن‌ها تبخیر می‌شود. بهتر است به محض خرید دانه‌ها، آن‌ها را از بسته‌بندی خارج و به ظروف شیشه‌ای رنگی یا فلزی منتقل کرد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 
«سیرخرس» سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند

گیاه سیرخرس از قرن ها پیش برای درمان بیماری های متفاوتی به کار برده می شود. متاسفانه تا سال ۱۹۸۸ میلادی این گیاه به فراموشی سپرده شده بود تا این که تحقیقاتی روی آن انجام گرفت.
نتیجه این تحقیقات به قدری جالب بود که حتی محققان را شگفت زده کرد. بر خلاف سیر معمولی، مصرف این نوع سیر مشکل بوی بد دهان ایجاد نمی کند.


●●●

خواص

▪ مصرف منظم آن همانند سیر معمولی برای بدن مفید است.
▪ در کاهش دادن فشار خون بالا و میزان کلسترول خون موثر است.
▪ از این گیاه به عنوان ضدعفونی کننده منزل هم استفاده می شود.
▪ خاصیت ضدباکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدان دارد که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.
▪ سیرخرس سیستم دفاعی بدن را تقویت و از روده ها محافظت می کند.
▪ مصرف منظم این گیاه به تنظیم وزن بدن کمک می کند.
▪ سیرخرس، از قلب و رگ ها محافظت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، خون را تصفیه و استخوان ها را نیز تقویت می کند.
▪ از این گیاه برای درمان اسهال، نفخ، سوءهاضمه و قولنج نیز استفاده می شود.

==============================

بنفشه خوشبوکننده دهان

گل بنفشه، علاوه بر زیبایی خاصیت درمانی نیز دارد. درزمان قدیم بقراط آن را گیاهی برای درمان ناراحتی های کبد و بدخلقی طبقه بندی می کرد. در قرن ۱۶ انگلیسی ها از شربت این گیاه برای برطرف کردن یبوست استفاده می کردند.


▪ با خوردن این گل دهان را خوشبو کنید.

▪ برای درمان سرماخوردگی روزی ۲بار ناشتا از دم کرده این گیاه استفاده کنید.

▪ ضماد تهیه شده از گل و برگ های این گیاه را روی پیشانی بمالید تا از سردرد رهایی یابید.

▪ این گیاه خاصیت ضدقارچی، ضد التهابی و ضدعفونی دارد.

▪ خلط آور است و سرفه و ناراحتی های برونشیتی را تسکین می دهد.

▪ اسید سالیسیلیک آن عملکرد مسکن و خاصیت ضدالتهابی دارد و ناراحتی آرتروز و ناراحتی های مفصلی را کاهش می دهد.

▪ بوییدن گل تازه بنفشه خواب آور است.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
کاهش تب و درد با گل داوودی

گل داوودی گیاهی است با برگ های سفید یا زرد کمرنگ که خوردن دم کرده آن در میان مردم کشورهای چین، ژاپن و جنوب آسیا رواج دارد.

خواص درمانی فراوان چای گل داوودی از ۱۵ قرن پیش شناخته شده بود و در حال حاضر نیز هنوز بسیاری از فواید آن ناشناخته باقی مانده است.

چای گل داوودی فاقد هرگونه کافئین است و نه تنها سموم را از بدن دفع می کند، بلکه روشنایی چشم را می افزاید.

این نوشیدنی، علاوه بر افزایش میزان گردش خون، کلسترول و بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی را کنترل می کند.

بسیاری مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش با جوشاندن گل داوودی در کمی آب به مدت پنج دقیقه و مصرف منظم آن بهبود پیدا می کند.

چای گل داوودی حاوی مقادیر فراوان بتاکاروتن، فیبر، آهن، منیزیم، نیاسین، پتاسیم و ریبوفلاوین است که علاوه بر تأمین نیاز بدن، گیجی را کاهش و میزان هوشیاری را افزایش می دهد.

مصرف این نوشیدنی در دوران سرماخوردگی، بسیاری از علائم مانند درد و تب را کاهش داده و دوره بیماری را کوتاه می کند.


روشی فوق العاده برای تمیز کردن کلیه !

سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلتر میکنند. با گذشت زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟


بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید.
سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.

<div class="hl">جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!

</div>
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
انقوزه برای درمان فشار خون موثر است

از گیاه انقوزه در بیشتر کشورهای جهان به خصوص هند استفاده فراوانی می شود و به علت بوی تند و بدی که دارد، در ظرف های دربسته نگهداری می شود. این گیاه خاصیت دارویی و غذایی متعدد دارد که در این متن به نقل از سایت «هلث مد» به آن اشاره شده است.


▪ از این گیاه برای درمان اختلالات عصبی در کودکان استفاده می شود.

▪ خاصیت مسکن دارد و در کاهش فشارخون و درمان بیماری های قلبی عروقی موثر است.

▪ نفخ بر است و به هضم غذا کمک می کند.

▪ مصرف آن از حمله های هیستری جلوگیری می کند.

▪ مصرف آن پس از زایمان برای مادر بسیار مفید است.

▪ برای رفع دندان درد، مقداری از آن را با آب لیمو مخلوط کنید و با پنبه روی دندان قرار دهید.

▪ از آن جا که خاصیت آنتی بیوتیک دارد و مانع از رشد میکروب می شود، از آن به عنوان نگه دارنده در ترشی ها استفاده می شود.

▪ ناراحتی های تنفسی مانند آسم، سیاه سرفه و برونشیت را برطرف می کند.

▪ برای درمان یبوست بسیار مفید است.

▪ عفونت های قارچی روده را برطرف می کند.

▪ از آن جا که مصرف این گیاه در برخی افراد حالت تهوع، سرگیجه، سوزش معده و... ایجاد می کند، بهتر است با نظارت پزشک مصرف شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
هلیله سیاه، حافظه را تقویت می کند

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری های متعدد از آن استفاده می شود. در این مطلب به نقل از «ehow» با چند خاصیت این گیاه آشنا می شویم.


▪ هلیله تقویت کننده حافظه است.

▪ مانع از سفید شدن مو می شود.

▪ تقویت کننده معده به حساب می آید.

▪ سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند.

▪ مصرف آن به طور موثر اسیدیته و سوزش سردل را درمان می کند. مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می کند.

▪ جویدن هر شب آن بیماری آسم را به حداقل کاهش می دهد.

▪ به عنوان ملین خفیف، یبوست را درمان می کند.

▪ برای درمان ناراحتی های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید.

▪ جویدن روزانه مقداری از آن به صورت ناشتا، بیماری های متعدد از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می کند.

▪ مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می کند.

▪ برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
رایحه درمانی و ماساژ درمانی(1)

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی-هنر رایحه درمانی، استفاده از روغن های اسانسی برای حفظ سلامت فیزیکی، روانی و معنوی، روش بسیار جالبی است که تاثیرات درمانی ماساژ را چند برابر می کند.
در واقع رایحه درمانی و ماساژ با روغن های معطر روشی بسیار موثر در کنار درمان با طب سوزنی و سایر درمان های مکمل است.
هدف از ارائه ی مطالب زیر معرفی تمامی روغن های اسانسی نیست، بلکه این است که بیشتر روغن های دارویی پُر استفاده را معرفی کنیم.
در واقع بیش از 200 گیاه وجود دارند که روغن های دارویی از آن ها تهیه می شود.

روغن های دارویی: (عطر)
غلظت این روغن ها بسیار زیاد است. همیشه باید آن ها را با یک نوع روغن حامل ترکیب کنید؛ به گونه ای که میزان رقیق بودن آن برای ماساژ مفید باشد.
تعدادی از این روغن های دارویی در برخی مواقع به تنهایی و با همان غلظت بالا استفاده می شوند؛ مثلا وقتی می خواهیم به عنوان ضماد روی جراحت هایی نظیر نیش زنبور، بریدگی یا سوختگی ها به کار بریم.مقدار روغن دارویی موجود در یک ترکیب معمولا بین 1 تا 3 درصد از کل ترکیب می باشد.

دستورالعمل ساده زیر مفید است:
1 قاشق چای خوری روغن حامل(5 سی سی) با 102 قطره روغن دارویی خالص مخلوط شود.
1 قاشق غذا خوری روغن حامل(10 سی سی) با 403 قطره روغن دارویی خالص مخلوط شود.
1 قاشق غذاخوری روغن حامل(15 سی سی) با 5 قطره روغن دارویی خالص مخلوط شود.
برای ماساژ کل بدن به 20 سی سی روغن نیاز است که می توان به آن 6 تا 8 قطره روغن دارویی خالص اضافه کرد.
روغن هایی دارویی را همیشه باید در بطری های شیشه ای تیره رنگ و دور از نور نگهداری کرد(نور خورشید آن ها را فاسد می کند).
اگر بطری شیشه ای کهربایی حاوی روغن دارویی خالص را در جای سرد نگهداری کنید، تاریخ مصرف 2 تا 3 سال خواهد بود.
روغن های دارویی که از مرکبات تهیه می شوند(مثل لیمو)، کوتاه ترین تاریخ مصرف را دارند.
وقتی روغن هایی دارویی با روغن حامل رقیق می شوند، باید در طول چند ماه مصرف شوند اگر نه فاسد خواهند شد.
تهیه روغن هایی دارویی خالص بسیار حائز اهمیت است. روغن های قلابی و ترکیبی ممکن است عوارض جانبی خطرناک و ناخوشایندی داشته باشند.
گاهی اوقات روغن های دارویی را با الکل، مواد مصنوعی یا روغن های دارویی ارزان تر ترکیب می کنند!

ماساژ درمانی با روغن های دارویی
این روش بسیار قوی و اثر گذار است. مولکول های ریز روغن دارویی به راحتی جذب پوست می شود و در نتیجه به لنف و جریان خون نفوذ می کند.
همان طور که ذکر شد نیم تا یک ساعت ماساژ با این روغن ها قبل از انجام طب سوزنی نتیجه ی کار را چندین برابر افزایش می دهد.
علاوه بر ماساژ می توان از استنشاق(بخور)، انواع استحمام، شستشو و استحمام با حرارت بالا، دوش، سونا، کمپرس و غیره نیز بهره برد.

ماساژ درمانی با روغن های معطر
روغن های معطر:
روغن ترنج
خواص: ضد افسردگی و دلشوره، ضد عفونی کننده، متعادل کننده و شاداب کننده
روغن بابونه معطر رومی
خواص: متعادل کننده، رفع کننده ی قرمزی و بر طرف کننده التهاب، تسکین دهنده
این روغن به ویژه برای نوزادان و افراد حساس برای درمان کمکی آسم، قولنج، عفونت و مشکلات پوستی، بدخلقی و عصبانیت مناسب است.
حاوی ماده ی ضد التهاب آزولین می باشد، برای برطرف کردن کولیت(التهاب روده)، گاستریت(التهاب معده) و درماتیت(التهاب پوست) بسیار نافع است.
اثر تسکین دهنده ی آن روی اعصاب زبانزد همگان است و به رفع دلشوره کمک می کند.
چای بابونه نیز برای بی خوابی و افسردگی بسیار عالی است. خاصیت تسکین دهندگی درد(کمردرد، گوش درد، سردرد، دندان درد و...) دارد، برای رفع اختلالات پریودی در خانم ها(قاعدگی دردناک، یائسگی، ازدیاد خون قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی) بسیار مفید است. به طوری که مقدار هورمون ها را متعادل کرده، درد هنگام خونروش را برطرف می کند و سیکل قاعدگی را تنظیم می کند.
این روغن معطر می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خاصیت بیگانه خواری گلبول های سفید را افزایش دهد.
هیچ مورد منع مصرفی ندارد.

ماساژ درمانی
روغن سرو:
خواص: قابض و مانع ترشح، احیا کننده ی سلامتی، برای کم کردن ورم و باد بدن، درمان شب ادراری و اگر به آرامی روی پوست نوازش شود می تواند واریس را درمان کند.
روغن اکالیپتوس:
خواص: برای بخور و ماساژ سینه(جهت رفع اختلالات تنفسی نظیر آسم، سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و عفونت گلو) فوق العاده مناسب است.
مُسکن دردهای ناشی از التهاب مفاصل، دردهای ماهیچه ای و روم
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
رايحه درماني و ماساژ درماني (2)

روغن اسطوخودوس(لاواندو)
رايحه ي خوشبوي اين روغن درمان عالي براي رفع افسردگي، اضطراب و بي خوابي است.
براي درمان فشار خون بالا، درد کمر، التهاب مفاصل، روماتيسم، رگ به رگ شدگي و گرفتگي ماهيچه هاي گردن مناسب مي باشد. همچنين براي بيماري هاي پوستي کبودي، اگزما، آکنه، پسوريازيس نيز مفيد است.

روغن ليمو(ليمون):
براي درمان حالت اسيدي معده توصيه مي شود. سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند و انرژي را به بدن باز مي گرداند. همچنين به درمان پوست و موي چرب، زگيل و ... کمک مي کند.
خاصيت قليايي دارد، ضد عفوني کننده است و دستگاه گردش خون را تحريک و خون را رقيق مي کند.(همراه با روغن سرو براي واريس مناسب است). ماساژ به آرامي باشد.
احتياط: پس از درمان با اين روغن، محل درمان تا مدتي نبايد در معرض نور شديد آفتاب قرار گيرد.

روغن بهار نارنج
يکي از موثرترين داروهاي ضد افسردگي است و براي رفع انواع مشکلات عصبي مفيد مي باشد. دلشوره ،غش و شوک را بر طرف مي سازد. (براي معتادان هم مفيد است) براي قولنج عصبي، سوء هاضمه عصبي و کوليت روده نيز مناسب مي باشد. مصرف اين روغن از شکاف و ترک خوردن پوست جلوگيري مي کند. تقويت کننده ي قواي جنسي بوده و براي سردمزاجان مفيد است.

روغن نعناع
روي دستگاه گوارش تاثير بسياري دارد و به رفع حالت تهوع و اسهال و يبوست کمک مي کند. اسپاسم و درد معده و روده را نيز برطرف مي کند.
درمان و تسکين انواع سردردها و ميگرن(به خصوص وقتي علت آن گرسنگي باشد) است.

دردهاي ماهيچه اي، نورالوژي(درد عصب) و روماتيسم را کاهش مي دهد. ذهن و فکر را تحريک مي کند، در نتيجه خستگي فکر را از بين مي رود و فکر باز مي شود. روغن نعناع آفتاب سوختگي و التهاب را مرتفع ساخته و نيز مي تواند منافذ بسته شده ي پوست و آکنه و پوست چرب را درمان کند.

احتياط: روغن نعناع را از داروهاي هوميوپاتي دور نگه داريد. براي کودکان و نوزادان و دوران شيردهي مناسب نيست.

روغن گل رز(رزاسه)
رايحه هاي دل انگيز آن تاثير عميقي روي احساسات مي گذارد، به طوري که قلب پُر از عشق و دوست داشتن مي شود! همچنين احساسات مثل غم و اندوه، افسردگي، حسادت تنفر و ... را کاهش مي دهد. براي تنظيم سيکل قاعدگي، پاک سازي و تقويت رحم خانم ها مناسب است و داروي سودمندي براي يائسگي و سندرم پيش از قاعدگي(PMS) مي باشد. سبب کاهش سياهرگ هاي ظريف مي شود و براي افزايش ميل جنسي در خانم ها و آقايان مناسب است.

روغن رزماري:
براي رفع دردهاي ماهيچه اي آرتريت(التهاب مفاصل)، نقرس، روماتيسم و گرفتگي ماهيچه ها مناسب مي باشد. براي يبوست، نفخ معده، چاقي و سلوليت، مشکلات کبدي، رشد و تقويت موها مفيد است و شوره ي سر را از بين مي برد.
احتياط: براي افراد مبتلا به صرع و در دوران بارداري استفاده نشود.


روغن کنجد:
رنگ آن طلايي تا زيتوني است و طعم مطبوع کنجد را دارد و حاوي آنتي اکسيدان طبيعي و سرشار از ويتامين E است و از سرطان پيش گيري مي کند. همچنين براي قلب و مغز و بهبود عرق سوز مفيد است و ماساژ آن موجب درخشندگي و نرم شدن پوست مي شود اگر در طبخ غذا طعم کنجد را دوست نداريد مي توانيد قبل از استفاده چند دقيقه آن را گرم کنيد.

روغن زيره:
طبق تجربه ي شخصي هر زمان که براي ماساژ موضع مبتلا به سلوليت از اين روغن استفاده و بلافاصله براي بيمار طب سوزني انجام شود، سلوليت درجه 2 و 3(به خصوص در پهلوي ران ها و باسن) که بسيار سفت و سخت بوده به تدريج نرم و شل مي شود و پس از جلسات متوالي، بدون نياز به جراحي، تاثيرات درماني چشم گيري به دست مي آيد.
روغن زيره براي کساني که رسوب بلغم در معده دارند و غذاي شان درست هضم نمي شود، براي افراد چاق، براي نفخ شکم، تقويت معده و لاغري ملايم بسيار مفيد است. گرم کننده ي بدن و دستگاه گوارش است ماساژموضعي روي شکم براي کساني که سوء هاضمه دارند(بعد از غذا با حرکات نوازشي ملايم) مفيد مي باشد.

روغن سياهدانه:
روغني است با طبيعت گرم و خشک و به رنگ سبز تيره تا قرمز، به سالار روغن ها مشهور است و پيامبر به آن حب البرکت مي گفتند. ضد حساسيت فصلي و براي سينوزيت بسيار مفيد است. براي دردهاي بدن، گرفتگي هاي ماهيچه اي، ازدياد قوه باء، درد زانو، محکم کردن ريشه ي مو، شفاف و نرم کردن موي سر و جلوگيري از ريزش مو مناسب مي باشد.

ساير روغن ها:
روغن هاي معطر ديگري که قابل استفاده و در دسترس هستند و شما مي توانيد از خ\
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
وقتی آشپزخانه مطب می‌شود!

بعضی وقت‌ها سرماخوردگی یا گریپ آن قدر شدید نیست که نیاز به دکتر داشته باشید و خودتان می‌توانید با برخی از داروهای خانگی درمانش کنید.


آویشن

باید بدانید آشپزخانه‌ی منزل شما پر از مواد غذایی‌ای است که سرفه‌های خشک، بینی گرفته و غیره را درمان می‌کند. در واقع آشپزخانه برای خودش یک مطب کوچک است. در این مطلب شما را با درمان‌های طبیعی سرماخوردگی و گریپ آشنا می‌کنیم.

شروع سرماخوردگی

در روزهای آغازین سرماخوردگی، آویشن، لیموترش و گیاه آقطی سیاه به دردتان می‌خورد. آویشن ضدعفونی کننده است، لیموترش حاوی ویتامین C می‌باشد که برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است و آقطی سیاه به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

در یک لیتر آب یک مشت آویشن، نصف لیموترش و یک نوک انگشت پُر گل آقطی سیاه بریزید و دم کنید. اگر نمی‌توانید طعم تلخ آن را تحمل کنید به آب عسل اضافه کنید تا شیرین شود. در طول روز چندین بار از این جوشانده میل کنید. این جوشانده را می‌توان به صورت سرد یا گرم نوشید.

امان از سرفه‌های خشک

سرماخوردگی همیشه با سرفه همراه است و در بیشتر مواقع سرفه امان آدم را می‌برد. شربت برای درمان سرفه موثر عمل می‌کند. در زیر طرز تهیه‌ی دو نوع شربت خانگی را ارائه می‌دهیم.

* شربت پیازچه

150 گرم برگ پیازچه را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بپزید. محلول را صاف کنید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. زمانی که شروع به سرفه می‌کنید دو قاشق غذاخوری از این شربت را بخورید.

* شربت تُرب سیاه

برای درست کردن این شربت به مقداری ترب سیاه، شکر، صافی با یک ظرف دیگر نیاز دارید. ترب سیاه را بدون این که پوست بکنید ورقه ورقه کنید. ورقه های نازک را داخل یک صافی قرار دهید و آن را روی یک ظرف دیگر بگذارید. روی ترب‌ها شکر بپاشید.

میزان شکر باید هم وزن ترب‌ها باشد. بگذارید به مدت 2 ساعت بماند تا شربت ترب‌ها در بیاید. شربت را داخل شیشه‌ی شربت بریزید و هر وقت سرفه کردید دو قاشق غذاخوری میل کنید.

زمانی که بینی کیپ می‌شود

یکی دیگر از دردسرهای سرماخوردگی این است که به اصطلاح بینی کیپ می‌شود و نمی‌توانید به راحتی نفس بکشید. برای باز شدن بینی و ضدعفونی کردن مجاری تنفسی با اکالیپتوس و آویشن داروی استنشاق درست کنید. برای این کار یک نوک انگشت آویشن و یک نوک انگشت اکالیپتوس تازه را در یک کاسه آب جوش بریزید. سرتان را بالا کاسه بگیرید و از راه بینی نفس‌های عمیق بکشید.

آبریزش بینی

زمانی که آب ریزش بینی دارید زود به زود دماغتان را با آب نمک شستشو دهید. برای این کار دو قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب معدنی ولرم حل کنید. اول دماغتان را کاملاً بشویید و سپس آب نمک را با قطره چکان داخل سوراخ‌های بینی‌تان بریزید. یا اینکه می‌توانید آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینی‌تان بکنید.

ابتدای آنژین

آنژین التهاب شدید گلو است که بر اثر عفونت بروز می‌کند. برای درمان آن از مرهم پیازچه استفاده کنید. برای این کار پیازچه را بپزید و از آن کمپرس درست کنید. کمپرس ولرم پیازچه را روی گلویتان بگذارید و با یک روسری ببندید. اجازه بدهید این کمپرس به مدت حداقل ده دقیقه روی گلویتان باشد.



ابتدای برونشیت

برای درمان برونشیت از کمپرس خردل استفاده کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری خردل خشک را با آب یا شیره‌ی قند یا شهد عسل مخلوط کنید. مایه‌ای که تهیه کرده‌اید را روی یک پارچه بمالید و به مدت 15 دقیقه روی سینه‌تان بگذارید. این کمپرس بسیار کارساز است ولی توجه داشته باشید اگر مدت زمان طولانی روی پوست باشد امکان دارد پوست را بسوزاند.

زمانی که گوشتان می‌گیرد

زمانی که سرما می‌خورید و گوشتان می‌گیرد روغن بادام تهیه کنید. برای درمان این مشکل کافی است چند قطره روغن بادام در گوشتان بچکانید. روغن بادام مجرای شنوایی را باز می‌کند.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
دم کرده تخم شوید، مسکن درد زایمان

اگر شما هم از دردهای زایمان وحشت دارید و با این حال می خواهید زایمانی طبیعی داشته باشید بد نیست از دم کرده ی تخم شوید استفاده کنید. تعجب نکنید محققان کشورمان متوجه شده اند تخم شوید بدون اینکه عارضه ای برای مادر و جنین داشته باشد، در کاهش مدت و شدت درد زایمان در همه مراحل زایمان موثر است.

لازم است بدانید زایمان طولانی به تنهایی علت هشت درصد مرگ ومیر مادران در کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهد. بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی حدود سه درصد کودکان از خفگی متوسط تا شدید ناشی از زایمان طولانی رنج می برند. از این تعداد حدود ۸۴۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند و به هم این تعداد نیز به یک آسیب مغزی مبتلا شده که به فلج مغزی، تشنج و اختلال در یادگیری منتهی می شود. متاسفانه درد زایمان و طولانی بودن مدت آن از مهم ترین عوامل تشویق زنان باردار به سمت زایمان سزارین است.

گروهی از محققان بر آن شدند تا با استفاده از شوید که از خانواده چتریان است ودر اکثر مناطق دنیا از جمله در ایران به صورت وحشی و پرورشی می روید ؛ در تسکین درد، اضطراب و درمان مشکلات زایمان طبیعی استفاده کنند. آنها به یک گروه در زمان شروع دردهای زایمانی دو قاشق غذاخوری تخم شوید را با یک لیوان آب دم کرده دادند، در حالی که در گروه دیگر دم کرده مصرف نکردند.

نتایج این بررسی نشان داد که دم کرده تخم شوید بدون اینکه عارضه ای برای مادر و جنین داشته باشد، می تواند مدت و شدت درد زایمان را در همه مراحل زایمان کم کند.



به 10 دلیل عمده باید نوشیدنی آلوورا را نوشید .

* آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسید ضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه الورا کشف شده است .


*سبب کمک به بهبود تنظیم دستگاه گوارش می شود.
*بااستفاده مداوم نوشیدنی آلوورا احساس تندرستی وسلامتی به شما دست می دهد
*وسطح انرژی بدن افزایش می یابد
*وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادل گردد .
* آلوورا دارای قابلیت طبیعی دفع سموم می باشد
*نوشیدن مداوم آلوورای می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده
*وجذب پروتئین را افزایش دهد
*وهمزمان میزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد
*آلوورا همچنین سبب کاهش سوزش قلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود .

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 29 از 32:  « پیشین  1  ...  28  29  30  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA