انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 30 از 32:  « پیشین  1  ...  29  30  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 

استحمام با گیاهان معطر

اين حمامها محتوي اسانس بوده و از طريق پوست جذب ميشوند لذا داراي اثرات موضعي و عمومي هستند و اثر موضعي آن بر جسته است. گياهان زير بصورت گسترده اي در حمام هاي معطر مورد استفاده قرار مي گيرند.


سنبل الطيب (Valerian)
والرين داراي ويژگيهاي آرام بخش و خواب آور است. بنابراين ترجيحاً در شب مورد استفاده قرار مي گيرد. گاهي اوقات بايد مواظب بود تا حين استحمام فرد بخواب نرود و در وان سقوط نكند. دم كرده 100 گرم ريشه والرين يا 250 گرم تنطور آن به وان افزوده ميشود. ميتوان عصاره تام گياه را توصيه نمود.

باد رنجبويه (Melissa)
بادرنجبويه داراي اثرات آرام بخش و شل كننده است و عمدتاً براي بيماريهاي قلبي با منشاء عصبي، بيقراري عمومي و مشكلات بخواب رفتن به كار ميرود. بهتر است عصاره تام گياه مورد استفاده قرار گيرد. بجاي آن ميتوان يك تا دو قاشق غذاخوري از روغن خالص بادرنجبويه را به آب وان افزود.

ا### تركي (Calamus)
اين گياه واجد ويژگيهاي تونيك عمومي است. لذا استحمام با آن براي ضعف وخستگي عمومي دوران نقاهت، كم خوني، بيماريهاي متابوليك و ديابت بسيار مفيد است. ا### تركي تحريك كننده است لذا بهتر است بهنگام صبح مورد استفاده قرار گيرد نه در شب. بيماران مبتلا به Neurovegetative dystonia و بيماريهاي مشابه، مي توانند استحمام با آنرا صبح شنبه و يكشنبه انجام دهند و بدنبال آن يك ساعت در بستر استراحت نمايند.

اكليل كوهي (Rosemary)
محتوي كافور (camphor) است كه روي سيستم گردش خون و اعصاب تأثير مي گذارد و از طريق پوست جذب ميشود. موارد مصرف حمام معطر با رزماري عبارتند از : افت فشار خون، اختلالات عروق محيطي، وريدهاي واريسي و درد روماتيسمي، كوفتگي و كشيدگي رباط ها. دم كرده حاصل از 50 گرم برگ رزماري در نيم ليتر آب به يك وان كامل افزوده ميشود. عصاره تام رزماري نيز موجود است. بعلت ويژگيهاي تونيك آن، استحمام با رزماري به بهترين وجه در صبح (همانند استحمام با ا### تركي) و متعاقب آن استراحت كافي در بستر صورت مي گيرد.

آويشن (Thyme)
اسانس آويشن بصورت محسوسي جذب و بمقدار زيادي از طريق ريه ها دفع ميشود. همچنين اسانس تبخير شده از آب داغ بخور داده ميشود. در تمامي موارد مصرف عمومي آويشن استحمام با آن نيز مفيد است. براي مثال بعنوان يك برطرف كننده اسپاسم و گشاد كننده برونش ها؛ در سرفه هاي مزمن، آمفيزم و كودكان مبتلا به سرفه خروسكي كاربرد دارد.

بابونه (Chamomile)
در مصرف موضعي، بابونه عمدتاً ترميم زخم را تسريع و اسپاسم مرتبط با هموروئيد و تحريك و سوزش ناشي از اگزماي مزمن را برطرف ميكند. دم كرده 100 گرم از گل هاي بابونه (براي مصارف استحمام) براي استحمام كامل يا يكي از عصاره هاي موجود بابونه به كار رفته است. بابونه بيشتر براي استحمام نسبي و كمپرس مورد استفاده قرار گرفته است. يك روش مرسوم و كاملاً شناخته شده استحمام با بابونه براي هموروئيد است. ساده ترين روش، قرار دادن گلهاي بابونه(باندازه يك كف دست) داخل يك سطل و افزودن 2 يا 3 ليتر آب جوش به آن است. آنگاه بيمار روي سطل نشسته و كاملاً آنرا درزگيري مي نمايد ضمن آنكه توسط يك پتو به طور كامل پوشيده شده است.

بومادران (Yarrow)
اثر آن شبيه بابونه و عمدتاً ضد التهاب و ضد اسپاسم است. همچنين داراي مواد تلخ تونيك و تانين ميباشد. بومادران عمدتاً براي مشكلات زنان در مواردي كه ترشحات زنانه و خونريزي وجود نداشته باشد توصيه شده و بيش از همه براي بيماريهاي اسپاستيك درگير كننده پارامتريوم رحم مصرف ميشود و در حال حاضر مصرف داخلي آن براي اين منظور مورد بحث ميباشد. مصرف خارجي آن عمدتاً براي وان حمام نشسته (Sitz baths) و نيز وان حمام كامل است. همچنين ميتوان از عصاره هاي موجود براي استحمام استفاده كرد.

اسطوخدوس (Lavander)
اسطوخدوس (لاواند) داراي اثرات تونيك و محرك عمومي روي سيستم عصبي است. استحمام با لاواند درمان مناسب براي Neurovegetative dystonia است. امروزه مشخص شده كه رايحه معطر اسانس گياهان لاواند، بادرنجبويه، رزماري فقط يك اثر مطبوع و آرايشي ندارد بلكه واجد ويژگيهاي درماني است كه نبايستي از نظر دور بماند. اثر درماني لاواند بعلت تحريك اعصاب بويايي است كه به مغز انتقال يافته عمدتاً مراكز اتونوم در مغز مياني را تحت تأثير قرار ميدهد.

استحمام با سيليس( Silica Baths )
سيليس داراي خواص محرك موضعي است و به نظر ميرسد يك اثر اختصاصي روي متابوليسم پوست، بافت سلولي زير جلدي و ليگمانها و تاندون ها براي مثال بعد از شكستگي هاي مچ پا داشته باشد. اما جزئيات آن به طور كامل شناخته نشده است. گياه دم اسب يا كاه جو دو سر مورد استفاده قرار گرفته است. موارد مصرف عبارتند از : بيماريهاي روماتيسمي و عصبي، اگزماي مزمن و درماتيت عصبي، همچنين اختلالات موضعي عروق محيطي، سرمازدگي و تورم بعد از ترومبوز.

استحمام با Hayseed و كيسه هاي Hayseed
(Flores graminis) Hayseed براي درمان روماتيسم مورد بررسي قرار گرفته و استحمام با آن عمدتاً براي درمان بيماريهاي روماتيسمي و متابوليك به كار رفته است. جوشانده 500 گرم از آن در 5-4 ليتر آب به استحمام كامل اضافه ميشود. عصاره هاي تام نيز بسيار مفيدند.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 
حنا ؛ گیاهی برای موهای شما

ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع آور، ادرارآور، قاعده آور، ملین، خلط آور، محافظ کبد، کاهش دهنده‌ی پرفشاری خون، سقط کننده، حساسیت زا، مهار کننده‌ی نیترات ردوکتاز و مسکن از خواص مفید حنا است.

حنا گیاهی درختچه‌ای و با ارتفاع تا 7 متری می‌باشد. برگ‌های این درختچه، ساده، بیضی، نوک تیز و به طول تا 3 و به عرض تا 1 سانتی متر هستند. این برگ‌ها به طور متقابل بر روی ساقه قرار می‌گیرند.

گل‌های حنا سفید یا مایل به گلی کوچک و به صورت مجتمع خوشه مانند، با ظاهری زیبا بر روی ساقه قرار دارند.

درختچه‌ی جوان بدون خار، ولی درختچه‌های مسن، دارای خار هستند.

قسمت مورد استفاده‌ی حنا برگ آن است.

درختچه‌ی حنا در مناطق جنوبی ایران از جمله اطراف بندرعباس و بوشهر، استان سیستان و بلوچستان (اطراف چابهار)، استان کرمان (کرمان، بم و نرماشیر)، استان خوزستان (اطراف اهواز) و یزد رویش دارد.

منبع جغرافیایی
حنا، بومی نواحی مدیترانه است. در نواحی شرق نزدیک و هندوستان نیز کاشته می‌شود و از نواحی استوایی هند و مصر به نقاط دیگر صادر می‌گردد. در ایران نیز در مناطق جنوبی کشور، استان‌های کرمان، هرمزگان و بلوچستان کاشته می‌شود.

ترکیبات مهم
یکی از مهم‌ترین اجسامی که شناسایی و استاندارد کردن حنا نیز، با آن صورت می‌گیرد، ترکیب لاوسون یا 1 ـ هیدروکسی نفتوکینون می‌باشد که به میزان حدود 1% حنا را تشکیل می‌دهد. این ماده، منبع رنگ حنا نیز هست.

ترکیبات دیگر حنا، شامل کومارین، گزانتون‌ها، فلاوونوئیدها، کینوئید، تانن به میزان 10- 5 درصد، رزین و مقداری اسید گالیک به حالت آزاد و مقدار کمی استرول از جمله سیتروسترول هستند.

حنا علاوه بر موارد مذکور دارای مانیتول و موسیلاژ است. وجود موسیلاژ باعث می‌گردد که برگ حنا به سهولت با آب به صورت خمیر درآید . حنا دارای 2/1% اسانس می‌باشد.

اثرات مهم
* با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه‌ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می‌باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم‌های روده‌ای- معده‌ای و به عنوان ادرارآور استفاده می‌شود.

* مصرف خارجی و موضعی آن، به عنوان ضد اگزما، درمان جرب (بیماری پوستی واگیری که عامل آن سارکوپتس اسکابیل می‌باشد)، ضد میکوزیس (بیماری قارچی پوست) و درمان زخم‌ها می‌باشد.

* در بسیاری از نقاط جهان، از جمله مصر، هندوستان، ایران، پاکستان، افغانستان، اروپای مرکزی و آمریکا، جهت رنگ کردن مو از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر، محصولات زیادی از حنا به عنوان مراقبت و محافظت از مو در جهان ساخته شده و مورد استفاده هستند، از آن جمله حنای بدون رنگ است؛ این نوع حنا رنگ طبیعی مو را حفظ و آن را درخشان می‌سازد.

با توجه به این که بعضی از خواص حنا، مربوط به ماده‌ی رنگی آن است، لذا به نظر نمی‌رسد که خواص حنای طبیعی، کاملاً مشابه حنای بی رنگ باشد.

هم چنین در هنگام جدا کردن ماده‌ی رنگی لاوسون، مواد دیگری نیز جدا می‌شوند که در حنای بی رنگ حذف شده و یا به میزان کم‌تری وجود دارند

* حنا، همچنین خاصیت بهبودی زخم‌های ناشی از عفونت باکتری‌های گرام مثبت را داشته و بر علیه قارچ‌های مولد کچلی مانند تری‌کوفیتوز، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس، موثر است.

* از دیگر خواص حنا، خاصیت نرم کنندگی و ضد آفتاب آن است؛ به همین دلیل در فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی، در سال‌های اخیر از آن استفاده می‌شود و جهت ترک خوردگی پوست، به خصوص دست و پا موثر است.

* حنا به صورت موضعی در تخفیف دردهای روماتیسمی نیز به کار می‌رود.

* جوشانده‌ی برگ آن برای درمان بیماری‌های پوستی، گاهی اوقات تسکین سردرد و دهان‌شویه به کار می‌رود.

* عصاره‌ی برگ‌های گیاه به عنوان ضد گرفتگی عضلانی دستگاه گوارشی به کار می‌رود.

* در بعضی نواحی، گرد برگ حنا، برگ هلو و برگ تانن‌دار گیاهان مختلف را مخلوط کرده و برای رفع اگزما و جلوگیری از تعریق دست و پا بدان می‌مالند.

مهم‌ترین اثرات گزارش شده حنا
ضد باکتری، ضد بارداری، ضد التهاب، ضد لوسمی، ضد کاندیدا، ضد عفونی کننده، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع آور، ادرارآور، قاعده آور، ملین، خلط آور، محافظ کبد، کاهش دهنده‌ی پرفشاری خون، سقط کننده، حساسیت زا، مهار کننده‌ی نیترات ردوکتاز و مسکن.

آثار فارماکولوژیکی
به علت وجود تانن، اثرات قابض نشان می‌دهد. به طور کلی عمده‌ی آثار رنگ‌کنندگی و درمانی حنا را ناشی از وجود ماده‌ی لاوسون می‌دانند، اما این ماده به تنهایی عمل نمی‌کند و به خصوص خاصیت رنگ‌کنندگی آن به سایر مواد نیز بستگی دارد. لاوسون سمیت بسیار کمی دارد و موجب کند شدن زودگذر ضربان قلب با افزایش دامنه‌ی انقباض آن می‌گردد.

اثر ضد اسهالی آن را به علت کاهش تونوس و حرکات دودی شکل روده می‌دانند.

اثرات ضد التهاب، ضد درد و ضد تب با مصرف 500 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن لاوسون (ماده‌ی مؤثر حنا) گزارش شده است . اثر ضد باکتری و ضد قارچی حنا را نیز به لاوسون نسبت می‌دهند.

نکات قابل توجه
1- برداشت حنا، سالی دو بار صورت می‌گیرد. برداشت نخست در اوایل تیرماه به نام حنای گرما که دارای برگ ضخیم و به رنگ روشن است و برداشت دوم در اواخر آبان، به نام حنای قوس که به رنگ سبز تیره می‌باشد.

2- با توجه به این که بعضی از خواص حنا، مربوط به ماده‌ی رنگی آن است، لذا به نظر نمی‌رسد که خواص حنای طبیعی، کاملاً مشابه حنای بی رنگ باشد. هم چنین در هنگام جدا کردن ماده‌ی رنگی لاوسون، مواد دیگری نیز جدا می‌شوند که در حنای بی رنگ حذف شده و یا به میزان کم‌تری وجود دارند.

با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه‌ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می‌باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم‌های روده‌ای- معده‌ای و به عنوان ادرارآور استفاده می‌شود

3- با اضافه کردن مواد و یا گیاهانی به حنا، رنگ‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند که نسبتاً پایدار است. مثلاً با اضافه کردن شیر یا آب لیمو به حنا، رنگ برنز را به دست می‌آورند.

حنا، موهای سیاه را رنگی نمی‌کند ولی موهای سفید یا رنگی دیگر را رنگ می‌کند.

گاهی به حنا گیاه رنگ اضافه می‌کنند که بر حسب مقدار مصرفی و زمان استفاده، به صورت قهوه‌ای کم رنگ، قهوه‌ای و یا سیاه غلیظ در می‌آید.

4- برای تهیه‌ی حنا به منظور استفاده برای موی سر، آن را با آب گرم به صورت خمیر، در می‌آورند و روی سر می‌مالند. نکته‌ی گفتنی این است که در این هنگام باید رطوبت گرم آن حفظ شود تا رنگ دلخواه و پایدار را ایجاد کند؛ از این رو برای مدتی (چند ساعت) روی آن حوله یا پارچه‌ی نفوذ ناپذیری می‌بندند.

5- در تحقیقاتی که در سال 1366 توسط صالحی سورمقی و همکاران در دانشکده داروسازی تهران بر روی حنای نواحی مختلف ایران صورت گرفت، حنای نرماشیر (استان کرمان) بهترین و حنای کرمان، یزد و بم در درجات بعدی بودند.

عوارض جانبی
در موارد بسیار نادر، ممکن است باعث تحریک پوست و حساسیت گردد. برگ‌های حنا در موش، ماده‌ی ناباروری ایجاد نموده است.

به عنوان رنگ‌کننده‌ی ابروها و مژه‌ها دقت شود، زیرا خطر آسیب رساندن به چشم وجود دارد.

برگ‌ها دارای خاصیت مُخدر است و مقادیر بالای آن، باعث سردرد و مسمومیت می‌شود.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
اعتیاد به سیگار را با کمک اگیر ترکی ترک کنید

اگیر ترکی، گیاهی است که در سراسر جهان یافت می شود و هزاران سال است که در کشورهای مختلف مصرف دارویی دارد.روغن طبیعی این گیاه که خوش بو است ارزش زیادی در صنعت عطر دارد. طبع این گیاه گرم و خشک است و اغلب از ساقه زیرزمینی آن در طبابت استفاده می شود.

خواص
بوی این گیاه به مغز و سیستم عصبی جان تازه ای می بخشد و در پیش گیری از اختلالات گوارشی نیز مؤثر است.

▪ خوردن ریشه آن برای درمان برونشیت و سینوزیت به کار می رود.

▪ قدرت حیرت آوری در تحریک و نرمال کردن اشتها دارد.

▪ استفاده موضعی آن برای درد روماتیسم و دردهای عصبی و دانه های پوستی مفید است.

▪ در درمان آرتروز، سرطان، اسهال، تشنج، سوء هاضمه و صرع مورد استفاده قرار می گیرد.

▪ جویدن ریشه آن با اعتیاد به سیگار مقابله می کند.

▪ بخار ریشه اگیر ترکی در منزل، برخی بیماری ها را درمان می کند.

▪ در رفع کم خونی و زردی موثر است.

▪ محرک، تقویت کننده معده و رفع کننده نفخ معده است.

▪ در درمان بیماری های کبدی و درد کلیه موثر است.

▪ برای لکنت زبان ۱۰ گرم اگیر ترکی را در ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کنید و روزی یک قاشق مرباخوری با کمی شیر یا آب هویج مصرف کنید.

▪ برای سفتی و درد طحال از دم کرده آن استفاده کنید.

▪ برای تسکین درد عضلانی از روغن این گیاه استفاده کنید.

▪ روغن آن را برای درمان ورم مفاصل روزی ۲ بار به مفاصل بمالید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
روغن شمعدانی؛ دشمن چین و چروک ها

در قدیم، گل شمعدانی معروف به گیاه درمانی برای زخم ها بود. از این گل برای درمان وبا، ناراحتی و رفع چین و چروکپوستی و بند آوردن خون ریزی استفاده می شد. این گل که بومی کشور آفریقای جنوبی است به علت بوی معطر و خاصیت دارویی در سراسر جهان کشت می شود. در این مطلب از سایت «ehow» به چند خاصیت این گیاه اشاره می کنیم:


ـ گل شمعدانی خاصیت تسکین دهنده دارد و از اضطراب ، عوارض قاعدگی و یائسگی می کاهد.

ـ زخم ها، بریدگی، خراشیدگی، اگزما، بواسیر، قارچ ناخن، بی خوابی، واریس و آفتاب سوختگی را درمان می کند.

ـ روغن این گیاه روی موها عملکرد ضدافسردگی دارد و بنابراین استرس و اضطراب را از بین می برد.

ـ روغن طبیعی گل شمعدانی ضددیابت است. حشرات را دور نگه می دارد.

ـ استفاده موضعی این روغن روی پوست، درد را تسکین می دهد و با عفونت ها مقابله می کند.

ـ این روغن بازسازی سلول های پوست را تحریک می کند.

ـ برای سوختگی های خفیف مناسب است، زیرا که به طور طبیعی بافت پوست را تقویت و سفت می کند.

ـ روغن گل شمعدانی برای درمان سلولیت ها بسیار موثر است .

ـ برای تمیز کردن روزانه پوست از روغن این گل استفاده کنید تا علاوه بر تقویت کردن، پوست را در برابر چین و چروک ها محافظت کند.

ـ روغن شمعدانی میزان قند خون را تنظیم می کند.

ـ چند قطره روغن طبیعی گل شمعدانی را با نصف لیوان آب معدنی مخلوط و روی پوست خشک، چرب، خشک وچرب، سوختگی، آکنه،سرمازده استفاده کنید. این روغن که خاصیت ضدعفونی کننده دارد علاوه بر بهبود بخشیدن، از عفونت نیز پیش گیری می کند.

ـ برای کاهش سلولیت روغن شمعدانی را با روغن های ماساژ مخلوط و استفاده کنید.

ـ برای مقابله با افسردگی چند قطره روغن را در دستگاه پخش کننده بو بریزید و یا این که چند قطره روی دستمال بریزید و عمیق نفس بکشید.

ـ برای تهیه چای گل شمعدانی، اگر از برگ های خشک استفاده می کنید ۲ قاشق مرباخوری و اگر تازه یک قاشق مرباخوری را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد.

ـ برای تهیه کمپرس، به مدت ۱۵ دقیقه برگ های خشک آن را در آب جوش دم و صاف کنید و سپس استفاده کنید.

ـ برای تهیه روغن، ظرف شیشه ای را تا لبه با گلبرگ ها پر کنید و با روغن زیتون کاملا بپوشانید. ظرف را ببندید و به مدت ۲ هفته در حالی که هر روز تکان می دهید، ظرف را در معرض نور خورشید قرار دهید. این روغن را می توانید تا ۳ ماه در یخچال نگه دارید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
«گل همیشه بهار» تب بر است

گل همیشه بهار یکی از فراوان ترین گیاهان جهان به حساب می آید و بومی اروپا و آمریکای شمالی است. در زمان قدیم هندوها و عرب ها از این گیاه به عنوان دارو استفاده می کردند. امروزه این گیاه به عنوان گل تزیینی در غذاهای متفاوت مورد مصرف قرار می گیرد. در این مطلب از «Ask.com» به چند خاصیت این گیاه اشاره می شود که خواندن آن می تواند جالب و آموزنده باشد.


▪ این گیاه تب بر است.

▪ عصاره آن تاثیر ضدسرطانی به ویژه در برابر سرطان خون، پوست، سینه، پروستات، ریه، لوزالمعده و روده بزرگ دارد.

▪ عصاره گل آن برای معالجه گزیدگی زنبور و عقرب به کار برده می شود.

▪ خاصیت ضدالتهابی دارد و با منقبض کردن رگ های خونی از خونریزی پیش گیری می کند.

▪ برای معالجه عفونت گوش، چای گل همیشه بهار بخورید.

▪ چشم را با چای این گیاه بشویید تا قرمزی و درد آن التیام یابد.

▪ چای آن به هضم غذا کمک می کند، سیستم دفاعی بدن را تحریک و بدن را سم زدایی می کند و سیکل قاعدگی را منظم می کند.

▪ به تشکیل رگ های خونی جدید کمک می کند.

▪ به طور موضعی روی آکنه، سوختگی و خراشیدگی استعمال می شود.

▪ با آبسه ، کورک و تکرر استفراغ مقابله می کند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
«آمله» برای قلب مفید است

آمله گیاهی است درختچه ای با برگ های ریز و انبوه و گل های خاکستری و میوه کروی؛ در زبان فارسی به این گیاه آمله و در طب سنتی به آن «آملج»، (املج) می گویند.

میوه این گیاه طعمی تلخ و گس دارد و پوست نازک آن مشابه آلوچه و به اندازه گردو است.

برای از بین بردن مزه تلخ و گس آن آمله را سه روز در شیر گاو خیس می کنند و سپس می شویند و خشک می کنند که در این صورت به آن (آمله پرورده) یا «شیر آمله» می گویند. این گیاه غنی از ویتامین C است.

● خواص

گیاه آمله طبیعت سرد و خشک دارد.

قابض است.

برای تقویت مو مفید است.

از بین برنده رطوبت معده است.

از دانه آن برای رفع آسم و برونشیت و اختلالات صفراوی استفاده می کنند.

شیخ الرئیس ابوعلی سینا معتقد است که آمله برای تقویت قلب مفید است.

این گیاه برای بیماران مبتلا به ناراحتی های طحال مضر است و اگر این بیماران به اشتباه از این گیاه استفاده کردند بهتر است کمی عسل و سنبل الطیب میل کنند.

این گیاه برای رفع فراموشی مفید است.

در روایات مختلفی از امامان معصوم(ع) درباره خواص آمله چنین آمده است: نافع رطوبت بدن، سنگ مثانه، بواسیر، باد و درد معده است.در طب از میوه پوست کنده و بی دانه، ریشه و پوست این گیاه استفاده می شود که به صورت پودر، خیسانده، دم کرده کاربرد دارد.

آمله نافع سودا، عطش، آب زیاد دهان، خونریزی بواسیر و بینی، رطوبت معده، ضعف قلب، چشم، معده و اعصاب، ریزش مو، نفخ، کمی اشتها، تب، آسم، سیاتیک، روماتیسم، سکته و سوزاک است.

این گیاه دارای پروتئین، چربی، موادمعدنی، ویتامین ث، اسید تانیک، اسید گالیک، تانن، گلوکز، سودا و صمغ است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
«پیچ امین الدوله» تب بر است

پیچ امین الدوله یکی از کهن ترین گیاهان دارویی چند ساله است که بومی کشورهای چین، ژاپن، کره و انگلستان است. به نوشته سایت «ehow» گل، غنچه و ساقه آن قسمت اصلی این گل هستند که استفاده دارویی دارد. روغن این گیاه نیز برای درمان بیماری های متعدد به کار برده می شود.


● خواص پیچ امین الدوله:

▪ در داروهای چینی، غنچه های این گل برای درمان علایم تب مورد استفاده واقع می شود.

▪ غنچه های این گیاه سموم بدن را دفع می کند و علایم انواع اسهال را رفع می کند. برای درمان اسهال در طب چینی، غنچه ها را کمی تفت می دهند و سپس مصرف می کنند.

▪ چای این گیاه زخم، ورم چشم، گلو و سینه را برطرف می کند.

▪ چای پیچ امین الدوله سردرد را از بین می برد.

▪ دم کرده تهیه شده از برگ های این گیاه که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، به عنوان غرغره و دهان شویه برای بهداشت دهان به کار برده می شود.

▪ عصاره به دست آمده از این گل، سرفه های مزمن، آسم و اختلالات تنفسی را درمان می کند.

▪ چای این گل با عفونت های مثانه مقابله می کند.

▪ چای آن باکتری هایی را که عفونت های سل، سالمونلا ایجاد می کند از بین می برد.

▪ چای این گیاه مجرای تنفسی را باز و حالت تهوع ایجاد شده به علت هپاتیت c را درمان می کند.

▪ روغن آن، حرارت، نفخ و سموم را از خون و کبد دفع می کند.

▪ روغن این گیاه گلودرد، لکه های پوست و جوش های ریز را درمان می کند.

▪ برای از بین بردن خشکی و شکنندگی مو و نرم کردن مو کمی روغن این گل را به شامپو و یا نرم کننده دیگر اضافه کنید.

▪ افزودن چند قطره روغن این گل به آب حمام باعث نشاط می شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گل چهل سکه

گل چهل سکه گیاهی است با خواص دارویی باارزش که اغلب در چین و ژاپن به صورت خودرو می روید. چای تهیه شده از گل چهل سکه حاوی ترکیبات مفیدی از جمله فلاوونوئید است که از عضلات قلب و عروق محافظت کرده و بدن را در برابر بیماری های قلبی و عروقی و اختلال تنظیم فشار خون محافظت می کند. تحقیقات نشان داده است نوشیدن یک تا دو فنجان از دم کرده این گل گردش خون را تسریع کرده و علاوه بر کاهش خطر ابتلا به واریس سیاهرگی، فشار خون را تنظیم می کند.


دم کرده گل چهل سکه تأثیر بسزایی در شنوایی داشته و افسردگی و آلزایمر را بهبود می بخشد.

آمارها حاکی از آن است این نوشیدنی اغلب سردردها را بخصوص سردردهای میگرنی را کم کرده و دوره های آن را کاهش می دهد.

این نوشیدنی در درمان تعدادی از اختلالات هورمونی مؤثر است همچنین افرادی که در معرض خطر آسیب به شبکیه چشم هستند می توانند با استفاده از دم کرده گل چهل سکه، از چشم خود محافظت کنند.

پژوهش های اخیر نشان داده است چای گل چهل سکه حافظه را تقویت کرده و با افزایش توانایی مغز کیفیت یادگیری را بهبود می بخشد.

[aligncenter][b]دانه ای ضد آسم و ضد میگرن !!
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
ترشک برای افراد کم خون مفید است

ترشک گیاهی چندساله است که در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا به عمل می آید. به گزارش «هلث مد» برگ این گیاه مصرف غذایی و ریشه و برگ آن نیز خاصیت دارویی دارد.خواص دارویی این گیاه به قرار زیر است:


▪ این گیاه به دلیل داشتن مقدار فراوان آهن برای درمان کم خونی موثر است.

▪ مصرف آن برای رفع اختلالات خونی، آلرژی های بهاری، سل غدد لنفاوی گردن، اختلالات حاد پوستی و نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C توصیه می شود.

▪ دانه های این گیاه به عنوان مسکنی برای بهبود درد مفاصل استفاده می شود.

▪ جوشانده برگ و دانه های آن به صورت موضعی برای درمان دمل موثر است.

▪ ترشک برای تصفیه خون، دفع زرداب و کارآیی کبد، کلیه و روده ها موثر است.

▪ به عنوان داروی ضدعفونی کننده و منقبض کننده خون به صورت موضعی استفاده می شود.

▪ به هنگام یبوست استفاده می شود.

▪ برای تنظیم طبیعی اسیدمعده به کار می رود.

▪ از آن جا که جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد برای تقویت مو، ناخن و کیفیت پوست موثر است.

▪ این گیاه به دلیل داشتن مقدار فراوان اسید اکسولید نباید بی رویه مصرف شود، زیرا باعث آسیب زدن به مثانه و کلیه می شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
پونه یبوست می آورد !

پونه گیاهی است از خانواده پرجمعیت نعناع که ۳۳ گونه دارد و از این تعداد ۱۵ نوع آن در ایران یافت می شود. برخی از این گیاهان با نام نعناع معروفند و برخی دیگر که از نظر ظاهری و طعم متفاوت هستند، اسامی مختلفی دارند. پونه نیز به دلیل اینکه از نظر شکل، طعم و بو با نعناع متفاوت است به این نام خوانده می شود. بیشترین قسمت مورد استفاده پونه، سرشاخ های هوایی و برگ آن است.


به طور کلی پونه خواص نعناع را دارد و بیشترین خاصیت آن به رایحه و اسانس آن برمی گردد. پونه خواصی چون خاصیت ضددرد، ضداسپاسم گرفتگی عضلات و ضددل درد دارد. همچنین این گیاه به هضم غذا کمک می کند و مقوی معده است. توجه داشته باشید که نباید در مصرف پونه زیاده روی کنید به دلیل اینکه خاصیت یبوست آور نیز دارد. جالب است که بدانید پونه به نوعی محرک معده و اشتهاآور است. به دلیل اینکه با خوردن پونه آنزیم هایی در معده ترشح می شود که باعث هضم و جذب شدن بهتر غذا می شوند. به علاوه خاصیت ضدمیکروب و ضداحتقان بینی دارد به این دلیل از اسانس آن را در فرآورده بخور استفاده می کنند.

بیشترین مصرف پونه به شکل تازه یا خشک در ادویه جات به عنوان طعم دهنده غذا است اما بهترین شکل مصرف آن به صورت تازه است زیرا رایحه و اسانس بیشتری دارد. البته از پونه در تهیه محصولات دارویی نظیر پماد نیز استفاده می شود. عمده خواص پونه به دلیل اسانس موجود در آن است اما اگر به صورت ادویه در غذاها به کار رود، نباید خیلی حرارت داده شود زیرا از اسانس آن به میزان قابل ملاحظه ای کاسته می شود.

در ضمن، چون پونه نیز مانند نعناع گیاه حساسی است اگر به درستی خشک نشود، برگ آن سیاه رنگ یا خراب می شود بنابراین بهتر است گیاهانی چون نعناع و پونه را دور از نور خورشید خشک کنید. به دلیل اینکه نور آفتاب باعث سیاه رنگ شدن برگ ها و تبخیر رایحه و اسانس آن می شود در صورتی که سایه اثر عکس دارد.

یادتان باشد که بهترین شیوه خشک کردن پونه آن است که آن را به صورت دسته ای درآورید و سپس انتهای دسته را با نخ ببندید و آن را آویزان کنید. لازم به ذکر است که گاهی اوقات نعناع و پونه را روی پارچه قرار می دهیم تا خشک شود اما بهتر است بدانید که با این روش یک سمت گیاه در معرض هوا قرار می گیرد و سمت دیگر نه. به همین دلیل ممکن است باعث کپک زدن یا سیاه رنگ شدن برگ های پونه شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 30 از 32:  « پیشین  1  ...  29  30  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA