انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 31 از 32:  « پیشین  1  ...  29  30  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 

آشنایی با خواص دمنوش پوست پرتقال

درمان سرفه، سرماخوردگی و تسکین استرس برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

مدت‌های مدیدی است که در طب سنتی از خواص درمانی این جوشانده بر ای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود.

دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است.

پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود.

محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی هم استفاده می‌شود. از پوست خوش طعم این میوه در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

طرز تهیه دمنوش پرتقال:

حدود یک قاشق غذاخوری پوست درشت خرد شده پرتقال را درون آب تازه جوش بریزید و پس از 15- 10 دقیقه آن را میل کنید.

از دیگر خواص دمنوش پوست پرتقال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· ممکن است از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله کند.

· سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند.

· اشتها را افزایش می‌دهد.

· باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نیز نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد.

· سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد.

· استرس و تنش‌های عصبی را تسکین داده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
آشنایی با خواص گیاه کاکوتی

یک متخصص تغذیه گفت: گیاه کاکوتی مقوى معده و ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است.گیاه دارویی کاکوتی مقوی معده است

این متخصص تغذیه افزود: گیاه کاکوتی از خانواده نعنا است که براى خوش طعم کردن ماست و دوغ به کار برده می‌شود.

وی گفت: گیاه کاکوتی مقوى معده، ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است و خواص نعنا را داراست. گرم و خشک، ضد باکتری، خلط آور، ضد سرما خوردگی و ضد عفونی کننده روده است.

این متخصص تغذیه افزود: اثرات گیاه کاکوتی شبیه آویشن است. آویشن بیشتر برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار برده می‌شود ولی کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه نیز کار برد دارد.


گیاهان حاوی آسپرین طبیعی

بیشتر افراد به محض احساس درد، از جمله سردرد و درد مفصل آسپرین یا داروی ضدالتهابی دیگری مصرف می کنند.

در اصل آسپرین از گیاهانی مانند اسفرزه و پوست درخت بید مجنون به دست می آمد. بعدها با پیشرفت صنعت داروسازی به طور مصنوعی ساخته شد که سود بیشتری را نصیب تولیدکنندگان کرد.

ترکیب های طبیعی که در لابراتوار ساخته و به عنوان دارو به بازار عرضه می شود؛ عارضه جانبی دارد. خوشبختانه موادغذایی زیادی وجود دارد که حاوی سالیسیلات یا اسید سالیسیلیک است که ماده فعال موجود در آسپرین است.

موادغذایی حاوی آسپرین طبیعی شامل سیب، آواکادو، میوه قره قاط، کلم بروکلی، گل کلم، گیلاس، فلفل، خیار، کشمش، خرما، انجیر، گریپ فروت، کیوی، شیرین بیان، اسفرزه، پاپریکا، هلو،آلوی تازه و خشک، ترب قرمز، اسفناج، توت فرنگی، زردچوبه، پوست درخت بید مجنون و کدو است.


... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
گل محمدی، برای درمان دردهای روماتیسمی

گل محمدی، برای دردهای روماتیسمی مفید است


گل محمدی بین سال های ۱۲۵۴ و ۱۲۷۶ از ایران به قاره اروپا راه یافت. محصول عمده این گل،گلاب، اسانس و گلبرگ خشکاست که از آن در صنایع دارویی، عطرسازی ، فرآورده های بهداشتی، آرایشی و صنایع غذایی استفاده می شود.


● خواص:

▪ گل محمدی، دردهای روماتیسمی را درمان می کند.

▪ برای بیماری های قلبی مفید است.

▪ برای تقویت اعصاب به کار می رود.

▪ ناراحتی گوارش از جمله معده درد را برطرف می کند.

● خواص گلاب:

▪ خاصیت آرام بخش دارد.

▪ افسردگی، خشم، ترس و اندوه را برطرف می کند.

▪ گردش ضعیف خون و ناراحتی های مربوط به قلب چون تپش قلب و فشار خون بالا را درمان می کند.

▪ تقویت کننده کبد و کیسه صفراست.

▪ ناراحتی تنفسی مانند، آسم سرفه و تب یونجه را برطرف می کند.

▪ خاصیت مرطوب کننده و آب رسانی به پوست دارد. مویرگ های آسیب دیده،التهاب های پوستی، قرمزی پوست، اگزما و تبخال را درمان می کند.

▪ شربت گلاب گرمازدگی را برطرف می کند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
معالجه گیاهی برای دیسک کمر

آشنایی با انواع گیاهان که به معالجه دیسک کمر کمک می کند ممکن است معالجه قطعی نداشته باشد ولی شاید درد را معالجه می دهد .اگر دیسک کمر شما به جای حاد رسیده خوب است که از پزشک متخصص کمک بگیرید


<div class="hl">شایع‌ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می‌دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.
دیسک‌های بین‌مهره‌ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می‌دهند. دیسک‌ها در ناحیه‌ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم‌تر هستند.

بعضی داروهای گیاهی مناسب برای درمان دیسک کمر و کمردرد عبارتند از:
استفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.
خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری اسفند تمیز در دو نوبت صبح و عصر در بهبود دردهای سیاتیکی اثر زیادی دارد.
مصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.
خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل، و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.
از دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.
</div>


درمان گیاهی دیسک کمر

هر انسان معمولاً 26 مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسيله صفحات انعطاف پذيري به نام ديسك بين مهره اي از يكديگر جدا مي شوند. در واقع هر فرد در حالت طبيعي داراي چهار ديسك كمر مي باشد و لذا وجود ديسك كمر بيماري محسوب نمي شود.

اگر بنا به دلايلي ديسك از قسمت عقبي خود دچار بيرون زدگي يا فتق شود، اين قسمت بيرون زده روي نخاع يا رشته هاي نخاع فشار وارد مي كند و سبب بروز درد در ناحيه كمر با انتشار به پاها مي شود.مردم به اصطلاح به اين بيماري ديسك كمر مي گويند كه البته اصطلاح درست آن فتق ديسك كمری مي باشد. اين بيماري، بيماري سياتيك نيز خوانده مي شود.

درمان گیاهی دیسک کمر

داروهای شیمایی تنها راه برای کاهش درمان کمر درد و دیسک کمر شما نیستند. روش های درمان درد طبیعی مثل درمان گیاهی کمر درد و دیسک کمرکه در آن بخش هایی از گیاه برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز بین مردم برای تسکین درد به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. گفته می شود که بسیاری از گیاهان دارویی باعث کنترل درد و کاهش التهاب می شوند.

خوردن اسفناج پخته براى درد کمر مفید است.

آب لیمو کمردرد تسکین می دهد.

براى درد کمر ضماد نخود، داروئى مجرب است که باید آن را در محل درد گذاشت.

حلواى سوهان براى درد مفید است.

جوشاندهء عناب خشک به مقدار ٣٠ تا ۴٠ گرم در یک لیتر آب، براى درمان کمردرد مفید است.

به عنوان آخرین تجویز و شاید مهمترین درمان دردهای کمر و سیاتیک، مجدداً تأکید می شود پرهیز از استرس های روحی و مصرف آرام بخش های گیاهی مثل بادرنجبویه و بابونه در تسکین این نوع دردها و کوتاه نمودن طول درمان بسیار مؤثر و مفید است.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
مرد

 
آنچه باید درباره داروهای گیاهی بدانید



داروهای شیمیائی که ملکول‌ها و مواد موثره‌ آن توسط بشر و در آزمایشگاه ساخته می‌شود معمولا از یک یا تعداد معدودی مواد موثره ساخته می‌شود و به اشکال داروئی مختلف نظیر آمپول، کپسول، قرص، پماد، قطره و... وجود دارد.

اینکه یک گیاه، داروئی باشد به این معنی نیست که حتما در درمان و در ارتباط با خواصی که به آن نسبت می‌دهند موثر باشد چرا که میزان مواد موثره گیاه به عوامل متعددی نظیر نوع خاک، میزان آب، دما، ارتفاع محل رویش، شرایط پرورش، زمان و نحوه جمع‌آوری، خشک کردن، بسته‌بندی و نحوه انبارداری بستگی دارد. بعضاً گیاهانی که به ظاهر داروئی هستند به دلیل کمبود مواد موثره قادر به اثرگذاری درمانی نمی‌باشند. کیفیت گیاه داروئی را از ظاهر آن نمی توان ارزیابی کرد و فقط پس از تعیین مقدار مواد موثره‌ آن در آزمایشگاه و انجام تست‌های میکروبی و قارچی وخرده‌نگاری آن می‌توان به اظهارنظر پرداخت. بسیاری از گیاهان داروئی موجود در بازار که در عطاری‌ها و سایر مراکز فروش در دسترس می‌باشند از مرغوبیت و کیفیت لازم برخوردار نیستند و بعضاً به دلیل شرایط نامناسب جمع‌آوری و نگهداری دچار آلودگی‌های قارچی و میکروبی می‌باشند که با چشم دیده نمی‌شود. در یک گیاه داروئی مواد موثره‌ متعدد با ساختمان‌های ملکولی متفاوتی وجود دارند که گاهی تعداد آنها به بیش از هزار ماده به مقادیر کم و زیاد می‌رسد. این مواد در طول زمان رشد گیاه به مرور به وجود می‌آیند و کم و زیاد می‌شوند و یا تبدیل به مواد دیگر می‌شوند به این ترتیب زمان جمع‌آوری گیاه مهم است. گیاه داروئی باید در زمانی برداشت شود که بیشترین موادِ دارای خاصیت درمانی در آن موجود باشد. پس از آن نحوه‌ جمع‌آوری، خشک کردن، بسته‌بندی، نگهداری و انبارداری نیز در میزان مواد موثره و آلودگی میکروبی و قارچی آن موثر است.


نام‌گذاری گیاهان داروئی
بعضاً می‌بینیم که در بروشورها و مقالات از اسامی لاتین برای یک گیاه داروئی استفاده شده است که برای روشن شدن انواع این نام‌ها توضیحاتی را عرض می‌کنم. نام علمی یک گیاه که معمولاً در کتابهای علمی و مقالات تخصصی و بروشورهای داروئی ذکر می‌شود و بعضاً به صورت پراکنده در نشریات و کتاب‌‌های غیر تخصصی نیز به آن برمی‌خوریم، یک نام مورد استفاده‌ی عمومی و یکسان در تمام دنیاست و در همه کشورها‌ی دنیا زبان مشترک اطلاق یک گیاه داروئی می‌باشد. نام علمی سه قسمت دارد که قسمت اول با حروف بزرگ انگلیسی شروع می‌شود و نام جنس گیاه است قسمت دوم بطور کامل با حروف کوچک انگلیسی نوشته می‌شود و بیانگر گونه‌ گیاه است و قسمت سوم که با حرف یا حروف بزرگ نوشته می‌شود بطور اختصار نام دانشمند نام گذارنده را بیان می‌کند بعنوان مثال گیاه بابونه با نام علمی «ماتریکاریا کامومیلا»به صورت زیر نوشته می‌شود: MatricariachamomillaL. که«Matricaria» بیانگر نام جنس گیاه «chamomilla» نام گونه گیاه و «L.» به اختصار بیانگر لینه دانشمند نام گذارنده آن است. راه دوم بیان نام یک گیاه در دنیا، استفاده از نام عمومی آن است. نام عمومی در واقع معروف‌ترین نام گیاه است که در کتب و مقالات و یا میان عموم مردم دنیا رایج است. این نام ممکن است شبیه به قسمتی از نام علمی یا متفاوت با آن باشد مثلا نام عمومی گیاه بابونه «کامومیل» می‌باشد که از نام گونه گیاه گرفته شده است ولی نام عمومی گیاه «Lawsoniainermis»، «Hehna» یا همان حنائی است که همگی می‌شناسیم. راه دیگر نام بردن از یک گیاه، نام متعلق به یک کشور خاص است که به«Region name» معروف است که ممکن است در چند کشور مشابه باشد. چهارم نام محلی یک گیاه است که به آن «Local name» می‌گویند و معمولاً در یک کشور یا یک منطقه خاص استفاده می‌شود. در یک کشور ممکن است برای یک گیاه چندین نام محلی متفاوت وجود داشته باشد. اطلاق نام تجاری و نام مترادف نیز از راه‌های دیگر نام بردناز یک گیاه هستند.


داروی گیاهی چیست؟
داروی گیاهی داروئی است که با استفاده از مواد موثره استحصالی از گیاهان داروئی به اشکال مختلف داروئی نظیر قرص، شربت، قطره، پماد، کپسول و غیره، فرمولاسیون و ساخته می‌شود. یک داروی گیاهی معمولا حاوی تعداد زیادی ماده‌ موثره است و مقدار مواد موثره‌ اصلی آن اندازه‌گیری شده است. با مصرف و تجویز یک داروی گیاهی توسط پزشک و داروساز وضعیت ورود انواع مواد موثره به بدن بیمار تحت کنترل می‌باشد و همین موضوع یک وجه تمایز مهم و رجحان مصرف داروی گیاهی به گیاه داروئی می‌باشد چرا که در مصرف گیاه داروئی میزان مواد موثره وارده به بدن نامشخص بوده کنترلی روی آن نیست در حالی‌که با مصرف یک داروی گیاهی استاندارد شده و دارای مجوز از اداره داروی وزارت بهداشت، میزان مواد موثره‌ وارده به بدن مشخص می‌باشد و تنظیم دوز درمانی دارو ممکن می‌گردد. به دلیل تنوع و تعدد مواد موثره در داروهای گیاهی، اغلب اثرات یک داروی گیاهی متعدد و حتی خیلی اوقات از یک داروی گیاهی می‌توان در بیماری‌های کاملا متفاوتی استفاده کرد. به عنوان مثال بیش از دوهزار سال است که از گیاه بابونه در درمان مشکلات گوارشی و التیام زخم‌ها و التهابات مجرای گوارش و اسپاسم‌های (پیچش‌های) معده و روده استفاده می‌شود. همین گیاه و داروهای ساخته شده از آن در دستگاه تنفسی نیز موثر بوده هنگام سرماخوردگی و سرفه در کاهش علائم آزار دهنده آن موثرند. از طرفی در بابونه یک ماده موثره بنام آپی‌ژنین وجود دارد که دارای اثرات آرامبخشی می‌باشد و خواب را تنظیم می‌کند. مجموعه‌ این اثرات درمانی به دلیل مواد موثره‌ مختلف این گیاه که ساختار ملکولی متفاوتی نیز دارند به دست می‌آید. به دلیل همین تنوع مواد و مقادیر متفاوت آن در یک گیاه دارویی و خواص مختلف درمانی آن همیشه بهتر است از یک داروی گیاهی دوزاژ شده و استاندارد و طبق راهنمای مصرف آن استفاده کنیم. در اصطلاح بین‌المللی به گیاه داروئی «Medicinal herb» یا «Medicinal plant» و به داروی گیاهی «Herbal medicine» گفته می‌شود. بسیاری از داروهای گیاهی به دلیل احتمال کم بروز سمیت و عوارض به صورت بدون نسخه نیز قابل عرضه و فروش در داروخانه‌ها می‌باشند.


تفاوت داروهای گیاهی و داروهای شیمیائی
داروهای شیمیائی که ملکول‌ها و مواد موثره‌ آن توسط بشر و در آزمایشگاه ساخته می‌شود معمولا از یک یا تعداد معدودی مواد موثره ساخته می‌شود و به اشکال داروئی مختلف نظیر آمپول، کپسول، قرص، پماد، قطره و... وجود دارد. اثرات درمانی و مکانیزم اثر ملکول‌های دارو‌های شیمیائی مشخص می‌باشد و عموماً ‌علاوه بر اثرات درمانی، عوارض جانبی مختلفی نیز از خود بجا می‌گذارند که این اثرات و عوارض بسته به نوع دارو و فیزیولوژی بدن افراد متفاوت می‌باشد. درداروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیائی از مواد موثره‌ طبیعی استحصالی از گیاه داروئی استفاده می‌شود. به دلیل ساختار طبیعی و سازگاری این مواد با بدن، عوارض کمتری را از خود نشان می‌دهند.لازم به ذکر است که ملکول‌های موجود در گیاه نیز ساختمان شیمیائی دارند و تفاوت آنها این است که ساخته دست بشر نیستند وگرنه آنها نیز از اتم‌های عناصر ترکیب شده‌اند و با پیوند‌های شیمیائی و بر مبنای قوانین فیزیک و شیمیائی به هم متصل شده‌اند. بنده، نگارنده‌ این مقاله همیشه از مواد موثره‌ به کار رفته در داروهای شیمیائی به عنوان «ملکول‌های بشر ساخت» و از مواد موثره‌ی به کار رفته در داروهای گیاهی بعنوان «ملکول‌‌های خدا ساخت» یاد می‌کنم. دلائل مختلف ساختاری و ماهیتی برای کمتر بودن عوارض ملکول‌های مواد موثره‌ داروهای گیاهی وجود دارد که بحث در این مورد از موضوع این مقاله خارج است. امیدوارم با توضیحات مختصری که عرض کردم تا حدودی به روشن‌تر شدن مفاهیم گیاهان داروئی و داروهای گیاهی کمک شده باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
زن

 
گیاه شیر سگ

طبقه بندی:
جغرافیا، سیتولوژی:
نواحی معتدل، نیمه گرمسیری و گرمسیری. همه جازی بجز نواحی قطبی. X=6-14 (یا بیشتر).
زیررده دولپه ای ها. راسته Malpighiales .
نام محلی: گل سگ شیر
نام علمی : Euphorbia spp
تیره : Euphorbiaceae
تولیدمثل و گرده افشانی:

گیاهانی هرمافرودیت، یا دوپایه، یا یکپایه. گرده افشانی توسط حشرات.
گل آذین، میوه و دانه:

گل ها بصورت مجتمع در گل آذین ها. گل آذین ها انتهایی یا جانبی. گل ها براکته ای یا غیربراکته ای؛ در اندازه های بسیار کوچک یا کوچک یا متوسط؛ منظم. فاقد هیپانتیوم آزاد. دارای صفحه زیرتخمدانی یا فاقد آن.

میوه غیرگوشتی یا گوشتی؛ شکوفا یا ناشکوفا یا شیزوکارپی. میوه های غیرشیزوکارپ بصورت کپسولی یا شفت. بذور آندوسپرمی. آندوسپرم روغنی. دارای دو لپه ی پهن یا لوله ای. جنین بدون انحنا یا خمیده.
فیزیولوژی، فیتوشیمی:

گیاهانی سه کربنه و چهار کربنه( C3 ، C4 )و CAM . دارای اینولین. دارای روغن خردل یا فاقد آن. سیانوژنی یا غیرسیانوژنی. سیانوژنی ها حاوی تیروزین یا فنیل آلانین. دارای آلکالوئیدها یا فاقد آنها. دارای آنتراکوئینون ها. دارای پلی استات. فاقد آبورتین. فاقد آیریدوئیدها. دارای ساپونین ها / ساپوژنین ها یا فاقد آنها. دارای پروآنتوسیانیدین ها یا فاقد آنها؛ درصورت وجود پروآنتوسیانیدین ها دارای سیانیدین و دلفینیدین. دارای فلاونول ها یا فاقد آنها؛ درصورت وجود فلاونول ها دارای کمفرول، یا کمفرول و کوئرستین. دارای الاژیک اسید (۴ گونه، ۳ جنس) یا فاقد آنها (۸ گونه، ۵ جنس).
یاهانی درختی یا علفی یا درختچه ای یا بالارونده؛ صمغ آور یا بی صمغ و فاقد شیره رنگی یا به ندرت دارای شیره رنگی. برگ ها به خوبی توسعه یافته یا بسیار تقلیل یافته. گیاهانی آبدار یا غیرآبدار. مستقل یا بالارونده. خشکی پسند یا شورپسند. برگ ها در اندازه های بسیار کوچک تا بزرگ؛ متناوب یا متقابل یا مارپیچی یا دوردیفه؛ علفی یا چرمی یا گوشتی یا تغییر یافته به خار؛ دمبرگ دار تا بی دمبرگ؛ غیرپوششی؛ ساده یا مرکب؛ برگ های ساده بصورت پنجه ای. پهنک برگ یکپارچه؛ دارای رگبرگ های پرمانند یا پنجه ای. برگ ها گوشوارک دار. گوشوارک ها برگ مانند یا فلس مانند یا پوشیده از خارهای زیاد؛ زوداُفت یا پایا.
گیاهی دائمی از تیره فرفیون یا شیر سگ است که به طریق جنسی و غیر جنسی تکثیر می شود .برگ ها در آن بیضی شکل و نوک تیزندو به شکل متناوب روی ساقه قرار گرفته اند. شیر سگ گیاه هرز اغلب مزارع , زمین های بایر , باغ ها و مکان های دیگر است .




فرفیون گیاهی است به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر و یکساله، شیره دارد و شیره ی آن سمی است، ساقه و برگهای آن خاکستری روشن هستند و بدون خار و کرک. رنگ گلهای فرفیون زرد، سفید یا بنفش است و میوه اش قرمز می شود.


فرفیون گیاهی است شیردار، برگ آن شبیه به برگ طرخون است و نژادهای مختلف دارد و بعضی از انواع آن دارای گل زرد و بعضی گل سفید و بعضی دارای گل بنفش است.

ریشه این گیاه قطور و تقریباً ترش مزه و میوه آن بیشتر قرمز رنگ است و دانه های آن شبیه به عدس می باشد. گیاهی است سمی به طوریکه خوردن سه گرم از شیرابه آن، انسان را می کشد و به عنوان دارو مقدار کمی یعنی یک تا دو قطره از شیره این گیاه و یا مقدارکمی از برگ و یا از ریشه و یا دانه آن مورد استفاده قرارمی گیرد. سمی بودن شیرابه از سایر اعضاء و اندام های گیاه بیشتر است.

نام های دیگر این گیاه در طب سنتی عبارت است از:فربیون، اوفربیان، پربیون، آفربیان، آکل نفسه، گاکش، سبرم، سهربلوک.


و حالا خواص درمانی



خواص درمانی تخم فرفیون:

اگر مخلوط با فلفل بو داده خورده شود، برای بیماری وبا مفید است.

خواص درمانی روغن تخم فرفیون:

این روغن به عنوان مسهل مصرف می شود.





خواص درمانی ریشه فرفیون:

آب جوشانده آن را بنوشید، ضد انگل است.

نسخه های درمانی گیاه فرفیون :

۱ـ خوردن کمی از آن، خاصیت ضد انگل و تب دارد.
درمان گیاهی هاری

۲ـ برای درمان هاری، فرفیون خشک و برنج تخمیر شده را مخلوط کرده و میل کنید.
۳ـ برای درمان خارش بدن، آن را بجوشانید و با آب جوشیده اش بدن را بشوئید.
۴ـ برای درمان عقرب گزیدگی، فرفیون تازه را بکوبید و بر محل نیش ضماد کنید.
۵ـ برای درمان و ضد عفونی کردن گاز گرفتگی سگ، شیره ی فرفیون را بر زخم گاز گرفتگی ضماد کنید.
درمان گیاهی زگیل

۶ـ برای درمان زگیل، ‌به مدت طولانی شیره ی فرفیون را بر آن ضماد کنید.
۷ـ برای درمان درد مفاصل، شیره ی فرفیون و روغن زیتون را مخلوط نموده، بر محل درد ضماد کنید.
۸ـ مالش شیره ی فرفیون می تواند گوشتهای بر آمده را از بین ببرد.
درمان گیاهی وبا

۹ـ برای درمان وبا، تخم فرفیون وفلفل را با هم بو بدهید و میل کنید.
۱۰ـ روغن تخم فرفیون مسهل قوی است.
۱۱ـ نوشیدن آب جوشانده فرفیون انگل کش است.

فرفیون مسهلی است قوی برای دفع اخلاط مختلف بدن از هر نوعی که باشند.

ضمناً باز کننده دهانه رگ های بدن است و در بعضی از ناراحتی هایی که احتیاج به بازشدن دهانه بعضی یا کلیه رگهای بدن است، ازاین گیاه استفاده می شود. به علاوه شیرابه این گیاه برای معالجه مرض قوبا که نوعی بیماری جلدی است و به صورت خشکه ای درگردن یا دست و پا و برخی اعضاءبدن پیدا می شود و خارش دارد و مانند پوست ماهی درمحل زخم بدن پوست می اندازد وخشک است و ترشحاتی هم ندارد بسیار مفید بوده و به تجربه رسیده که ضماد مرتب شیرابه این گیاه در بیماری مذکور اثر شفابخش دارد.
در مداوای بیماری استسقاء نیز از گیاه گاوکشک ( فرفیون ) استفاده می شود.

ضمناً حشره ای است به نام زراریح، که به اندازه زنبور وکمی باریکتر از آن و به رنگ قهوه ای است که اکثراً در روی گیاه فرفیون مشاهده می شود و از این گیاه تغذیه می کند، این حشره را گرفته و در داخل خمیر نان گذاشته و فرد مبتلا به بیماری استسقاء فرو می برد، ادرار را فراوان می کند که این خود در مداوای بیماری اثر قابل توجهی دارد.

چنانچه گیاه فرفیون را کوبیده، درمحل عقرب گزیدگی گذاشته، زهر را خنثی و درد را ساکت می کند. اثر فرفیون در خنثی کردن زهر عقرب از سایر گیاهان دیگر بیشتر است و این به تجربه رسیده است.

ضماد جوشانده فرفیون برروی زگیل برجسته، درصورتی که ضماد طوری باشد که مقداری از دارو از راه پوست جذب شود به سرعت در بعضی افراد سبب بهبودی و از بین رفتن زگیل می شود، اما در عده ای بی اثر است. زگیل هایی که با این دارو مداوا نمی شود ویروسی نمی باشد.

اگر گاو از این گیاه بخورد، می میرد و از این جهت آن را "گاو کُشَک" نامیده اند. اما چنانچه گوسفند بخورد، اما به حد افراط نباشد، زیان چندانی نمی بیند ولی اسهال شدید می گیرد.

دقت کنید شیره خام را نمیتوان به طور مستقیم استفاده کرد.مگر آنکه مدت استعمال بسیار کوتاه باشد

"لطفا دقت کنید! همانطور که اشاره شد انواع گونه های این گیاه میتوانند از تا حدودی بی خطر تا بسیار خورنده و سمی باشند بعلاوه بر موارد بالا که به قدرت خط دفاعی بیولوژیکی این گیاه اشاره شد بنا بر آزمایش های انجام شده بر روی شیره قوی گونه سمی ریختن مقدای از این شیره بر روی پوست خاصیت خورندگی دارد و اگر مقدار و قدرت آن کافی باشد پوست را می کند. همچنین اگر مقدار کافی بر روی چشم ریخته شود باعث کوری می شود."

البته میشه با تهیه خمیر شیره گیاه میشه یه لایه بردار قوی و طبیعی برای پوست تهیه کرد.

پس اگر بخشی از این مطلب را متوجه نشدید از این گیاه اجتناب کنید


نمونه عکس ها




     
  ویرایش شده توسط: Priestess   
زن

 
گیاه بانو سرخس
نام علمی: Athyrium filix-femina
نام محلی: بانو سرخس/ سرخس عقاب
فرمانرو: گیاهان
شاخه : نهان زادان
دسته : سرخس ها
کلاس یا رده : Polypodiopsida/Pteridopsida
راسته : Polypodiales
خانواده : Athyriaceae
سرده : Athyrium
گونه : A. filix-femina


ویژگی ها : داشتن برگشاخه های زرد/سبز روشن با ارتفاع ۲۰ الی ۹۰ سانتی متر و پنهای ۵ الی ۲۵ سانتی متر.
هاگینه هایی در زیر هر برگشاخه وجود داره که که با پوششی سفید/قهوه ای پوشیده شده اند.
ممکن است انتهای برگشاخه بلند پیچ خورده و قهوه ای روشن باشد.
نوع گیاه بوته ای بوده و گیاه بومی آمریکای شمالی محسوب میشود.
کرک ندارد.گل ندارد.ریشه حقیقی ندارد.میوه ندارد.
هر زیر-برگشاخه میتواند یک الی شش هاگینه داشته باشد.
جدیدا این گونه به دو گونه مجزا تقسیم شده است.


تشخیص و تفکیک گونه های سرخس به علت ویژگی های بسیار متنوع وقتگیر اما آسان میباشد.البته بهتر است از تصاویر برای کمک استفاده شود.



و اما خواص درمانی:
جوشانده برگشاخه آن.....
  • خواص آرام بخشی و تسکین درد دارد.
  • تب بر است و جلوی زایمان زودرس را میگیرد.
  • خون دماغ را درمان میکند.
  • برای جلوگیری از پیشروی برخی سرطان ها مفید است.
  • فشار خون را ملایم کرده و شب ادراری را برطرف میکند
  • برای بهبود از سرما خوردگی و چرک گلو مناسب است

عوارض :

برای کسانی که فشار خون پایین دارند مناسب نیست.



     
  ویرایش شده توسط: Priestess   
زن

 
گیاه علف دندان



فرمانرو: گیاهان
شاخه:نهان دانگان
رده: دولپه ها
تیره : گل جالیزان
گونه : L. squamaria
نام علمی : Lathraea squamaria
ویژگی ها : ، علفی و چند ساله. بلندی ساقه آن ۱-۰/۴ متر است. برگهای آن بیضی، موجی، باریک، خمیده، در پایین ساقه بزرگ و دراز و در بالای ساقه کوچک و بدون دمبرگ میباشد که قاعده برگها ساقه را در آغوش گرفته است، سطح فوقانی برگها زبر و به رنگ سبز تیره و سطح تحتانی آن سبز روشن است. گلهای آن به رنگهای سفید، آبی، بنفش و قرمزند که در تابستان به صورت گروه چندتایی در انتهای شاخه های گل دهنده ظاهر میشود. ریشه آن تندمزه و گزنده است.برخی از گونه های آن تیغ های گزنده دارند و ایجاد تاول و خارش و قرمزی میکنند. این گیاه در مناطق بایر و سواحل خشک اروپا در منطقه مدیترانه، شمال آفریقا و غرب آسیا می روید. در ایران در مناطق شمال کشور، در قزوین، کوه های دیارجان و در آذربایجان در جنگلهای حسن بیگلو و در لرستان و خراسان به طور خودرو دیده می شود.
ترکیب شیمیایی: گلوکوزیدی به نام پلومباژین – اسیدهای آلی – تانن – نشاسته.
نام ھای دیگر گیاه علف دندان در طب سنتی عبارت است از :چیترا۔ چیترا کا۔ حشیشهالاسنان
خواص علف دندان
درمان گیاهی دندان درد
  • ۱- کوبیده آن را روی دندان قرار دهید. درد دندان را تسکین میدهد.
  • ۲-درمان گیاهی کچلی
  • ۳- ضماد آن روی عضو در بیماری های پوستی مانند جرب و کچلی مؤثر است،
  • ۴-درمان گیاهی زخم های سرطانی
  • ۵-برای درمان زخمهای سرطانی مصرف میشود،
  • ۶-درمان گیاهی سیاتیک
  • ۷-موجب تسکین دردهای لومباگو و سیاتیک میگردد، ولی به دلیل این که اثر تاول زایی دارد باید با احتیاط مصرف شود



     
  
زن

 
اخگر افشان/
فرمانرو: گیاهان
شاخه:نهان دانگان
تیره: آفتاب گردانان
سرده: Liatris
گونه : دارای گونه های فراوان
نام علمی یک گونه معروف: Liatris pycnostachya
ویژگی ها :
  • از ویژگی های بارز این سرده می شود به داشتن ریشه ای بسیار طویل اشاره کرده که چندین برابر طول ساقه است و تا اعماق زمین نفوذ میکند.



  • همچنین سیستم تشکیل و سازماندهی این گیاه بسیار پیشرفته و سازمان یافته است به طوری که طول ریشه آن قابل مقایسه با گیاهانی به مراتب بزرگ تر و حتی گیاهان چوبی است.




  • رویش گل به صورت دسته ای.ریشه راست و غیر افشان.



  • گل آن به رنگ های زرد سفید و بنفش دیده میشود
  • گل دهی در فصل تابستان.
  • گل های آن بسیار ریزند و فقط ۲ الی ۳ سانت طول دارند
  • این گل یکی از جذاب ترین گل ها برای زنبور عسل و نیز سایر حشرات است.
  • مقاوم نسبت به گرما
  • نیازمند نور کامل روزانه
  • گیاه در دمای کمتر از منفی ۵ درجه از بین میرود

خواص

قابل استفاده برای:

  • سرما خوردگی
  • بر طرف کردن نفخ
  • برطرف کردن شب ادراری
  • افسردگی(موقت)
  • کسانی به مشکل کمبود عرق کردن دارند
  • درمان سرفه خشک
  • کمک به ضربان بهتر قلب

نامناسب برای :
  • کسانی که آبریزش بینی دارند

     
  ویرایش شده توسط: Priestess   
زن

 
آنتی‌بیوتیکی طبیعی

بر اساس مطالعه‌ی جدیدی که در مجله‌ی Advanced Science به چاپ رسیده است، در صورت درمان بیماری با «پروآنتوسیانیدین»، ترکیبات فعال زیستی استخراج شده از میوه‌ی «کرنبری» یا «توت خرس»، پاتوژن‌های انسانی «اشریشیا کولی»، «پروتئوس میرابیلیس» و «سودوموناس آئروجینوس» را حساس‌تر کرده و دُز آنتی‌بیوتیک را پایین‌تر می‌آورند. همچنین باکتری‌های پاتوژنی مقاومتی در برابر آنتی‌بیوتیک از خود نشان نمی‌دهند.

پروفسور «ناتالی توفنکی» و همکارانش از دانشگاه مک‌گیل، می‌گویند: «امید ما این است که بتوانیم دُز آنتی‌بیوتیک لازم برای مقابله با بیماری‌های انسانی را کاهش دهیم تا به این طریق با مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک نیز مقابله کرده باشیم.» عموم مردم اعتقاد دارند که آب کرنبری برای مقابله با عفونت مجاری ادراری مفید است؛ بر همین اساس پروفسور توفنکی و همکارانش تلاش کردند که مشخصات مولکولی این نوع توت‌ها در مقابله با باکتری‌های مختلف را بررسی کنند.

باکتری‌های انتخاب شده برای مطالعه، همان باکتری‌های ایجاد کننده‌ی عفونت مجاری ادراری هستند. توفنکی می‌گوید: «به‌طور عادی وقتی ما در آزمایشگاه یک باکتری را با آنتی‌بیوتیک درمان می‌کنیم، در طول زمان، ‌باکتری به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شود. ولی زمانی که ما همزمان باکتری را با آنتی‌بیوتیک و عصاره‌ی کرنبری درمان کردیم، هیچگونه مقاومتی در برابر آنتی‌بیوتیک ایجاد نشد. ما از این نتیجه حیرت‌زده شدیم و دریافتیم که فرصت مهمی در اختیار داریم.»

تجزیه‌ و تحلیل‌های مختلف نشان داد که عصاره‌ی کرنبری حساسیت باکتری به آنتی‌بیوتیک را به دو طریق افزایش می‌دهد. اولین روش این است که آب کرنبری باعث نفوذپذیرتر شدن دیواره‌ی سلولی باکتری برای ورود آنتی‌بیوتیک می‌شود و روش دوم این است که کرنبری در مکانیسم خارج کردن آنتی‌بیوتیک توسط باکتری، اختلال ایجاد می‌کند. در نتیجه‌ی این عملیات، آنتی‌بیوتیک آسان‌تر نفوذ کرده و خلاص شدن از آن توسط باکتری به زمان بیشتری نیاز دارد و باعث می‌شود که به دُزهای کمتری از دارو نیاز باشد.

پروفسور «اریک دزیل»، می‌گوید: «فعالیت‌های ذکر شده توسط مولکول‌هایی به‌نام «پروآنتوسیانیدین» انجام می‌شوند. انواع مختلفی از این مولکول‌ها وجود دارد و شاید این نوع مولکول‌ها با همکاری یکدیگر این نتایج را حاصل می‌کنند. ما باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا دریابیم که کدام مولکول فعالیت بیشتری را به عهده می‌گیرد.»

نوشته: SciNews
ترجمه: امید محمدی
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 31 از 32:  « پیشین  1  ...  29  30  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA