انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 30:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  27  28  29  30  پسین »

بیماری های زنان و زایمان


مرد

 
افتادگی رحم (پرولاپس رحم) و عوارض بعد از جراحی هيستركتومي
آقای دکتر مدتی است که افتادگی رحم دارم در طول این مدت سختی در دفع مدفوع و ادرار ، درد حين مقاربت ، احساس پری در واژن ، كمر درد ، درد خفیف در قسمت تحتانی پشت ، ناراحتي در لگن داشتم . همینطور گرفتار نشت ادرار در هنگام خنديدن ،عطسه يا سرفه هستم . و از همه بدتر یک توده جلو آمده درون واژن وجود داره . دوستانم میگن چاقي ‌من و زايمان سه دختر و یک پسرم و همینطور افزايش سنم بر این موضوع تاثیر گذاشته اند . البته یک مقدار کار فیزیکی سنگین و یبوست مزمن هم دارم . دکترم تمرینات سفت کننده عضلات کف لگن را یاد داد و مدتی استروژن مصرف کردم . مدتی هم حلقه رحم بند در داخل واژن گذاشتم که این وسیله به نگهداری رحم در جای خود کمی کمک میکرد . اما روشهای فوق نتوانستند خوب کمک کنند تا اینکه عمل هیسترکتومی را برای برداشتن کامل رحم توسط دکترم توصیه شده . سئوال من در مورد عوارض جانبی این جراحی است . اگر توضیح دهید ممنون میشوم .

دکتر : اگر عضلات و رباطهای حمایت کننده رحم و واژن ضعیف یا شل شوند ، رحم ممکن است پایین افتادگی پیدا کند و اگر عارضه فوق ادامه یابد ممکن است موجب موارد ذیل شود : انسداد مجراي‌ ادراری ، بي اختياري ادرار ، عفونت مثانه ، عفونت‌ و يا صدمه‌ به‌ اعضاي‌ لگنی ، ‌زخم‌ در‌ گردن‌ رحم‌ .

اکثرا هيستركتومي نخستین گزينه‌ درماني نمیباشد ، اما اگر درمان‌هاي ديگر نتیجه کاملی نداشته باشد، ممكن است دکترخارج كردن رحم را پیشنهاد بدهد . هیسترکتومی در موارد زیر صورت میگیرد : * در فيبروم‌هاي بزرگ ‌رحم * اندومتريوز در صورت عدم تاثیر دارو و درمانهاي ديگر * خونريزي غیر قابل کنترل مكرر و طولا‌ني مدت از واژن * پرولاپس يا افتادگي رحم در صورت عدم تاثیر دارو ، ورزش و رحم بند * درد لگني مزمن با منشا رحمی * سرطان در سيستم تناسلي زنانه بعد از بکارگیری هورمون درماني يا پرتودرماني .



بعد از عمل جراحی :

وضعیت اکثر زنان بعد از انجام هر نوع از هیسترکتومی معمولا رو به بهبود میرود .

  • با هیسترکتومی شکمی ، چند روز درد وجود خواهد داشت و دوره نقاهت باید در بیمارستان سپری شود . محل برش باید تمیز نگه داشته شود و نشانه های عفونت را باید تحت نظر داشت . از آنجایی که برشها از طریق دیواره شکم صورت میگیرد ، لذا فعالیتهای فیزیکی باید به تدریج افزایش یابد و فعالیت سنگین به مدت سه تا شش هفته (تا التیام کامل) باید محدود شود . مقاربت زناشویی معمولا به مدت شش هفته توصیه نمی شود .

  • هیسترکتومی واژینال معمولا به مدت زمان کوتاه تری جهت بهبودی نیاز دارد بخاطر اینکه برش شکمی بزرگ ضروری نیست. بستری شدن در بیمارستان بسیار کوتاه مدت است .

  • اگر چه اکثریت زنان بدون عوارض شدیدی بهبود میابند ، اما در برخی از زنان مشکلات بعد از عمل جراحی روئیت میشود . تعداد کمی از زنان از ضعف و خستگی شکایت میکنند. مشکلات کنترل مثانه در تعداد کمی از زنان مشاهده میشود . برداشتن تخمدان باعث یائسگی خواهد شد . در عده ای از زنان تغییرات در تمایلات مقاربتی رخ میدهد . مادران صاحب فرزند نخواهند شد .

  • هر عمل جراحی نیاز به بیهوشی دارد و بیهوشی ممکن است عوارضی بدنبال داشته باشد . این عوارض در زنانی که بیماریهای جدی دارند و یا سیگاری هستند بیشتر شایع است.

  • خطرات دیگر هیسترکتومی عبارتند از : خونریزی داخلی ، لخته شدن خون (ترومبوز وریدی) ، آسیب به اندام های دیگر (حالبها ، مثانه ، روده ها) ، عفونت (آبسه شکمی ، عفونت دستگاه ادراری ، پریتونیت) .

در صورت بروز موارد ذیل با دکتر باید تماس گرفت :

اشکال در ادرار کردن و یا عدم توانایی در ادرار کردن ، تب یا لرز ، افزایش درد شکمی ، استفراغ مکرر ، یبوست شدید با افزایش تورم شکمی ، تنگی نفس ، درد در قفسه سینه .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تریکومایکوزیس – عفونت شفت مو در زیر بغل و ناحیه تناسلی
تریکومایکوزیس (Trichomycosis) عفونت سطحی باکتریایی خوش خیم نسبتا شایع شفت مو زیر بغل و به میزان کمتری موهای ناحیه تناسلی (ناحیه شرمگاهی) است که در اثر رشد بیش از حد چندین گونه باکتری گرم مثبت Corynebacterium بروز میکند و اکثرا عامل آن Corynebacterium tenuis است . به نظر من اصطلاح تریکومایکوزیس انتخاب خوبی برای این بیماری نبوده است چرا که واژه mycosis اصطلاحی برای بيمارى قارچى میباشد لذا اصطلاح تریکومایکوزیس میتواند گمراه کننده باشد چون عفونت فوق توسط قارچ صورت نمیگیرد .

کورینه باکتری برای حیات خود مناطق مرطوب بدن را ترجیح میدهد در نتیجه اکثرا در شفت مو مناطق عرق زا پوستی مانند زیر بغل و ناحیه زهار رشد و نمو میکند . عفونت سطحی منجر به ایجاد برآمدگی چسبنده ۱-۲ میلیمتری زرد ، سیاه یا قرمز در شفت مو میشود و در نتیجه ظاهر مو ضخیم تر به نظر میاید . نسبت به گونه کورینه باکتری و یا تغییرات شیمیایی در محیط زیست این موجودات ، رنگهای مختلفی میتوانند در مو پدید آید . مواد تولید شده توسط باکتری به ساقه مو میچسبند و بعضی اوقات به کوتیکول مو هجوم آورده و موجب تخریب آن میشود بدین ترتیب ساقه مو شکننده میگردد اما این حالت نادر است . مواد چسبیده به مو معمولا زرد هستند ، از سویی در مناطق گرمسیر رنگ قرمز و سیاه نیز رایج میباشد . پوست زیر مو معمولا طبیعی است .

در زمان تشخیص ، افتراق آن با شپش مو و عفونت های قارچی پوست مهم است .

درمان شامل پاک کردن روزانه با آب و صابون و استفاده از بنزوئیل پراکسید است . آنتی بیوتیک موضعی مانند اریترومایسین و یا کلیندامایسین گاهی برای از بین بردن عفونت لازم میباشد . پودرهای خشک کننده ممکن است به درمان کمک کنند . سریع ترین روش خلاصی از این مشکل شامل مو چینی یا تراشیدن موهای آسیب دیده است . پس از درمان لازم است که از مواد ضد تعرق استفاده شود . تراشیدن موهای زیر بغل معمولا مفید است .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
آزمایشات تشخیصی و معالجه خونریزی واژن و رحم


بعد از معاینه کامل پزشکی ، آزمایشات تشخیصی زیر لازم است :

  • تست حاملگی
  • تست خون برای بررسی کم خونی
  • تست جهت آگاهی بر توانایی انعقاد خون : prothrombin time و نیز activated partial thromboplastin time
  • آزمایش خون جهت بررسی غده تیروئید
  • سونوگرافی از شکم و لگن خاصره
  • بیوپسی آندومتر (نمونه برداری از بافت مخاط رحم )

مراقبت در خانه :

باید اطمینان حاصل شود که خونریزی از مهبل صورت میگیرد ، چرا که بعضی اوقات علت لکه های خونی به دلیل خونریزی از مقعد و یا سیستم ادراری میباشد . خانم ها با وارد کردن تامپون به واژن خود میتوانند در یابند خونریزی از کدام ناحیه است (واژن ، گردن رحم و یا رحم) .
اگر خونریزی سنگین باشد ، نیاز به استراحت در بستر وجود دارد . از مصرف آسپرین باید اجتناب کرد ، زیرا ممکن است موجب خونریزی طولانی مدت شود . تعداد نوار یا تامپون استعمال شده و میزان خون را به دکتر باید اطلاع داد .

درمان :

با توجه به اینکه علل خونریزیها مختلف است لذا گاهی برای تشخیص آن چندین آزمایش صورت میگیرد و بعد از کشف عامل خونریزی ، بیمار باید درمان شود .

اگر علت عارضه ، بی نظمی هورمونی باشد ، درمان موثر برای خونریزی رحمی ناشی از نقص عملکرد هورمونی ، معمولا استفاده از داروهای هورمونی مانند قرص های ضد بارداری است که چرخه قاعدگی را هماهنگ میکنند . قرص‌هاي ضدبارداري خوراكي حین اینکه اثر ضدبارداري دارند ، آنها مي‌توانند تخمك‌گذاري را تنظيم كنند و دوره‌هاي خونريزي شديد و طولاني را كاهش دهند .

اگر علل دیگری مانند عفونت وجود داشته باشد ، لازم است آن عارضه درمان گردد . ممکن است عواملی چنان تومورها موجب خونریزی شوند که در آن صورت ممکن است نیاز به جراحی باشد .

برای رفع درد میتوان از داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي مانند ايبوبروفن استعمال کرد . به علت از دست داد خون زیاد ، شخص دچار کم خونی میشود و بهتر است قبل از بروز آن ‌، مصرف قرص آهن آغاز شود . گاهی علت خونريزي شديد ناشي از استعمال داروهاي هورموني میباشد که در آن صورت لازم است مصرف آن قطع و قرص دیگری جایگزین شود .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
علل خونریزی واژن و رحم


۱. خونریزی غیر طبیعی رحم Dysfunctional Uterine Bleeding :

  • هنگامی که علت خونریزی خارج از چرخه عادی قاعدگی باشد آن نوع خونریزی غیر طبیعی و یا به بیانی دیگر خونریزی رحمی ناشی از نقص عملکرد سیستم تولید مثلی بانوان است . این نوع خونریزی ، شایع ترین علت خونریزی غیر طبیعی واژینال در طول سالهای باروری زنان است . تا ده درصد زنان ممکن است خونریزی بیش از حد را یک و یا چند بار در زندگی خود تجربه کنند .

  • در طول نیمه اول دوره ماهیانه ، هورمون استروژن بیشتر ترشح میگردد ولی در نیمه دوم سیکل قاعدگی هر دو هورمون استروژن و پروژسترون ترشح می شوند . هنگامی که مجموعه فرآیند های هورمونی چرخه قاعدگی متوقف شود و در واقع سطح استروژن و پروژسترون از تعادل خارج گردد ، ممکن است خونریزی بیش از حد واژینال رخ دهد . این نوع خونریزی مرتبط با بی نظمی سیکل قاعدگی است .

  • در تشخیص خونریزی رحمی ناشی از نقص عملکردی ، لازم است که تمام دلایل دیگر برای خونریزی (از جمله تروما ، تومور ، یا بیماریها) را در مد نظر داشت . با توجه به سن ، دلایل مختلفی برای خونریزی رحمی ناشی از نقص عملکردی وجود دارد . خونریزی با نقص عملکردی رحم معمولا با چرخه بدون تخمک گذاری همراه است. سیکل بدون تخمک گذاری مرتبط است با چرخه قاعدگی که در آن از یکی از تخمدان ها ، تخمک آزاد نمیکند.

  • در برخی موارد ، خونریزی رحمی غیر طبیعی با تخمک گذاری و یا با انتشار تخمک از تخمدان مرتبط است . هنگامی که سیستم تولید مثلی یک زن ، تخمک تولید نکند ، هنوز تحریک رحم توسط هورمون استروژن وجود دارد . پروژسترون هورمون بسیار مهم تولید مثلی است که با رشد تخمک ، تولید میشود . بنابراین در فقدان پروژسترون ، دیواره رحم به شکل غیر طبیعی ضخیم و بزرگ میشود .

  • وقتی دختران به سن بلوغ رسند ، هورمونهایی از هیپوفیز ترشح می‌شود که این هورمونها تخمدانها را وادار به ساخت هورمونهای استروژن و پروژسترون میکنند . پس از شروع دوره های قاعدگی ، در هر ماه یک تخمک از درون تخمدان آزاد می‌شود . شایع ترین علت خونریزی رحمی ناشی از نقص عملکردی در دختران نوجوان عدم تخمک گذاری است. در دو سال اولی که دختران نوجوان چرخه قاعدگی را تجربه میکنند ، 85 ٪ از چرخه قاعدگی می تواند بدون آزادی تخمک رخ دهد . در افراد بالغتر درصد عدم تخمک گذاری کاهش می یابد ، لذا احتمال بیشتری دارد که آنها دوره طبیعی را سپری کنند .

۲. بارداری :

  • در سنین باروری زنان ( ۱۸ – ۴۰ سالگی) ، شایع ترین علت خونریزی غیر طبیعی رحمی مربوط به حاملگی و عوارض آن چنان حاملگی خارج از رحم یا سقط جنین می باشد.

  • در خونریزی مربوط به لانه گزینی ممکن است خونریزی کم و خفیفی ، احتمالا یازده تا دوازده روز بعد از باروری اتفاق افتد . این خونریزی خیلی خفیف بوده و در عرض یک تا دو روز تمام شده ، و فقط تعداد کمی از زنان حامله این نوع لکه بینی را دارند .

  • مشکلات جفت یا زایمان زود رس میتواند موجب علائم خونریری گردد . در سه ماهه دوم و سوم حاملگی، خونریزی یا لکه بینی می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد . جداشدن جفت و سقط یا زایمان زودرس میتواند خونریزی در پی داشته باشد .

۳. یائسگي :

  • وقتی زنان سالمند به یائسگی برسند ، ممکن است خونریزی غیر طبیعی را تجربه کنند که به علت تغییرات هورمونی است . با کاهش تعداد فولیکولهای تخمدانی که از خود تخمک آزاد می کنند ، سطح هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون شروع به کاهش می کنند. علائم یائسگی عمدتاً ناشی از کاهش استروژن میباشد . با کاهش هورمونها ، قاعدگی نامنظم می شود. در بعضی زنان خونریزی ممکن است بیش از حد معمول باشد.

  • خونریزی واژینال در زنان سالمندتر از پنجاه سال (یا پس از یائسگی) نگرانی خاص دارد . خطر ابتلا به سرطان با بالا رفتن سن ، افزایش میابد . در این دوره دیوار واژن ممکن است خشک شود که بدلیل فقدان استروژن میباشد و این حالت ممکن است خونریزی حین یا بعد از مقاربت جنسی را ایجاد کند .

۴. بیماری های اندام تولید مثل در زنان :

  • ممکن است تومورهای غیر سرطانی ، پولیپ یا زخم در اندام تناسلی موجب خونریزی شود . سرطان مهبل ، گردن رحم ، رحم و تخمدان ها نیز می توانند باعث خونریزی گردند . کیست های تخمدان ، عفونت مهبل ، گردن رحم ، رحم و فیبروئیدها نیز می توانند موجب خونریزی شوند :

  • دیسپلازی سرویکس، تغییرات وابسته به مرحله ی قبل از سرطان در سلول های مخاطی رحم می باشد که طی آن بافت ها رشد نابهنجار پیدا می کنند.
  • پولیپ سرویکس ، رشد بیش از حد مخاط گردن رحم است که دارای حالتی نرم ، و رنگی متمایل به قرمز یا بنفش می باشد.
  • فیبروئیدها ، جزء تومورهای خوش خیم محسوب می شوند و معمولاً متشکل از تکه های جامد با بافت های الیافی هستند.
  • پلیپ رحمی ، زمانی که غشای داخلی رحم رشد نابهنجار پیدا می کند و سبب ایجاد برآمدگی خوش خیم در رحم می شوند .

۵ . بیماریهای عفونی دستگاه تناسلی :

  • کلامیدیا ، نوعی عفونت باکتریایی است که عموماً از طریق فعالیت جنسی انتقال پیدا می کند.
  • سوزاک ، یک بیماری با درصد ابتلای بالا است که معمولاً از طریق مقاربت انتقال پیدا میکند
  • تریکوموناد ، آلودگی انگلی است و از طریق برقراری ارتباط جنسی انتقال پیدا می کند و عامل ایجاد آن نوعی از سلول های تک یاخته ای می باشد.
  • عفونت قارچی واژینال ، رشد بیش از حد قارچ های طبیعی که در منطقه ی واژن وجود دارند منجر به ایجاد عفونت قارچی می شود.

۶. داروها :

چندی از داروها ممکن است باعث خونریزی شود ، به خصوص اگر زنی داروهای ضد انعقاد (مانع از لخته شدن خون) مصرف کند . به این خاطر است که در زمان خونریزی باید از مصرف آسپیرین خوداری کرد .

۷. توارث :

اختلالات ارثی مانند بیماری ویلبرند (Willebrand disease) و هموفیلی ممکن است موجب خونریزی زیاد یا طولانی در ناحیه واژن شود .

۸. آسیبها :

تروما باعث خونریزی میشود که نمونه های آن آی یو دی و ضربه به دیواره واژن در اثر مقاربت جنسی است .
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نکاتی راجع به تخمدان زنان !

یک متخصص زنان و زایمان گفت: اکثر کیست‌های تخمدان بی‌خطر هستند اما بعضی از آنها می‌تواند مشکلاتی نظیر پاره شدن، خونریزی و درد ایجاد کرده و ممکن است حتی برداشتن آنها نیاز به جراحی داشته باشد.دکتر شیرین قاضی اظهار کرد: کیست‌های تخمدان، کیسه‌های پر از آب یا خون در تخمدان هستند که اغلب هنگام تخمک گذاری به وجود می‌آید، یعنی با آزاد شدن تخمک از تخمدان ایجاد می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: زنان دو تخمدان دارند که محل ذخیره و آزاد کردن تخمک است سایز هر تخمدان به اندازه یک گردو است که در دو طرف رحم قرار دارند هر تخمدان یک تخمک را در هر ماه تولید می‌کند و این فرایند سیکل قاعدگی ماهانه در زن است.

وی در خصوص تاثیر کیست تخمدان بر روند تخمک گذاری اظهار داشت: کیست تخمدان می‌تواند تخمک گذاری را دچار مشکل و اختلال کند، قبل از قاعدگی اندازه بزرگی ندارد، سه تا پنج سانتی‌متر است و معمولا با قائدگی برطرف می‌شود.

دکتر قاضی با اشاره به عوارض کیست تخمدان بیان کرد: کیست تخمدان یک بیماری است و می‌تواند موجب دردهای شدید شکمی و اختلالات قاعدگی شود.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به علل بروز کیست تخمدان گفت: ایجاد کیست تخمدان در زنان می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اکثراً علت آن عدم تخمک گذاری است.

وی افزود: معمولاً تخمک در روز چهاردهم آزاد می‌شود، ولی در فرد بیمار این اتفاق رخ نمی‌دهد و با تجمع آب، تبدیل به کیست می‌شود گاهی چند تخمک چند کیست تولید می‌کند.

اکثر کیست‌های تخمدان با درمان دارویی برطرف می‌شوند

این متخصص زنان و زایمان در خصوص انواع مختلف کیست‌های تخمدان اظهار کرد : این کیست‌ها انواع مختلفی دارند ولی کیست‌های خوش خیم تخمدان شیوع بیشتری دارند و اغلب ساده و بی خطر هستند.

دکتر قاضی با اشاره به راه درمان کیست‌های تخمدان گفت: زمانی که این کیست‌ها کمی بزرگتر شوند، می‌توانند علائمی مثل درد در زیردل و اختلال در روند دوران قاعدگی ایجاد کنند و گاهی هم لکه بینی در این بیماران دیده می‌شود که با استفاده از قرصهای ضد بارداری به راحتی درمان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درمان کیست‌های متعدد در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و مجرد یا متاهل بودن کاملاً متفاوت است و به بررسی‌ها و آزمایش‌های دقیق‌تر و مراجعه‌های متعدد به پزشک نیاز دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تومورهای خوش خیم و بدخیم فرج (وولو) بانوان
شرحی کوتاه بر آناتومی دستگاه تناسلی بانوان :

دستگاه تناسلی بانوان را به دو بخش خارجی و داخلی میتوان تقسیم کرد. دستگاه تناسلی خارجی شامل فرج ( وولو ) ، مهبل ( واژن ) و پرده بكارت ( هایمن ) می باشد . دستگاه تناسلی داخلی شامل رحم، گردن رحم و لوله های رحمی ( لوله های فالوپ ) و تخمدانها می باشد . وولو (فرج) : قسمت خارجی دستگاه تناسلی بانوان میباشد و به صورت یک ناحیه لوزی شکل در بین دو پا و در پایین شرمگاهی (محل رویش موهای زهار) قرار گرفته است. فرج از بیرون توسط لب های بزرگ و کوچک فرج پوشیده شده است. این لب ها هر یک به صورت دو چین نیمه مدور هلالی شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادی روی هم خوابیده و دهانه فرج را می بندند . در زیر لب های بزرگ، لب های کوچک قرار دارند . لب های کوچک در هدایت صحیح ادرار نقش دارند .

این دو لبه از بالا و پایین به هم متصل هستند . در محل اتصال این دو لایه در بالا عضو کوچک حساسی به نام کلیتوریس وجود دارد که در اثر تحریک ، سفت و کمی بزرگ می‌شود و در احساس لذت مقاربتی نقش دارد . در میان لب ‌های فرج فضایی بوجود می‌آید که خروجی پیشابراه در قسمت بالایی آن است و در پایین آن خروجی واژن (مهبل) قرار دارد. لازم است که فرج ، سالانه توسط متخصص زنان مورد بررسی قرار گیرد . اگر شما هرگونه زائده و یا زخم را در فرج حس یا مشاهده نمائید فورا جهت اگاهی بر خوش خیم یا سرطانی بودن آن باید با دکترتان مشاوره نمائید . اگر چه سرطان نسبتا به ندرت در فرج رخ می دهد . (جهت تصویر کلیک کنید)

تومورها در فرج :

  • کیست بارتولین (Bartholin Cysts) :

اطراف مدخل واژن غده هایی بنام غدد بارتولین وجود دارند که مواد لیزکننده برای تسهیل نزدیکی ترشح مینمایند . گاهی ترشح موکوسی این غدد بسیار زیاد بوده و به اشتباه این گونه تعبیر میشود که زنها هم مثل مردها در حالت ارگاسم به انزال میرسند. عفونت غدد بارتولین (بارتولینیت) می تواند موجب تورم در ناحیه عفونی فرج و افزایش حجم یکی از لب های بزرگ شود . غدد بارتولین دو غده به اندازه نخود میباشند که مجرای آنها به داخل فرج باز می شود . عفونت غدد بارتولین موجب ایجاد تورم در بافتهای اطراف شده و ممکن است موجب ایجاد آبسه گردد . یک یا هر دو مجرا ممکن است مسدود شده و موجب تورم بدون دردی بنام کیست بارتولین گردد. در اثر عفونت بیمار باید آنتی بیوتیک مصرف نماید . آبسه تحت بی حسی موضعی باید تخلیه گردد . کیست بارتولین با جراحی با نظر پزشک برداشته میشود . (جهت تصویر کلیک کنید)

  • کیست سباسه (Sebaceous Cysts) :

این کیستها میتوانند در هر نقطه فرج تشکیل شوند . این توده های کوچک با اندازه متغیر بوده و خوش خیم هستند. آنها در اثر مسدود شدن غدد چربی پوست توسعه میابند . كيست سباسه (كيست اپيدرموييد) يك كيست خوش خيم گنبدي شكل پرشده از ماده نسبتاً سفت است . اين ضايعه معمولاً پوست تنه ، صورت ، گردن و سر را درگير مي سازد. کیست سباسه در حالت کلی خصوصيات زير را دارد : كيست داراي كناره هاي شيب دار بوده يا يك نماي گنبدي شكل گرهي داشته و سطح آن صاف است .كيست سفيدرنگ يا همرنگ پوست است . قطر اين كيست ها از 4-1 سانتي متر متغير است . اگر كيست دچار جراحت يا عفونت گردد ممكن است به رنگ قرمز روشن درآمده و دردناك شود. براي برداشت كيست ، يك برش ساده بر روي پوست روي كيست داده شده ، ساك كيست خارج شده و سپس محل برش بخيه زده مي شود. اگر كل ديواره كيست برداشته شود عود آن نامحتمل است . در صورتي كه كيست عفوني گردد، ممكن است آنتي بيوتيك تجويز شود . (جهت تصویر کلیک کنید)

  • زگیل تناسلی (Genital Warts) :

نام علمی برای این ضایعه "Condiloma accuminata" است ونوعی تومور خوش خیم ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (Human Papilloma virus) است این بیماری مسری است و می تواند از طریق نزدیکی انتقال یابد . آنها به شکل ضایعات کوچک ظاهر میشوند و اگر در مراحل اولیه درمان نشود چند برابر خواهند شد . زگيل‌هاي‌ مقاربتي‌ داراي‌ مشخصات‌ زير هستند: آنها در سطوح‌ مرطوب‌ به‌ ويژه‌ آلت‌ تناسلي‌، دهانه‌ مهبل‌ و دهانه‌ مقعد ظاهر مي‌شوند . آنها برآمدگي‌ نازك‌، قابل‌ انعطاف‌ و توپر پوست‌ هستند كه‌ به‌ صورت‌ ساقه‌اي‌ يا خوشه‌اي‌ رشد مي‌كنند . هرزگيل‌ 2-1 ميلي‌متر قطر دارد ولي‌ خوشه‌ها ممكن‌ است‌ كاملاً بزرگ‌ باشند. زگيل‌ها باعث‌ آزار يا خارش‌ نمي‌شوند. نظرات متفاوتی در مورد درمان وجود دارد زگيل‌هاي‌ كوچك‌ را مي‌توان‌ با پمادهای‌ ضد ویروس درمان‌ كرد. براي‌ زگيل‌هاي‌ بزرگتر ، نيتروژن‌ مايع‌ به‌ كار مي‌رود (سرمادرماني‌). برخي‌ زگيل‌هاي‌ بزرگتر نيازمند درمان‌ با ليزر ، الكتروكوآگولاسيون‌ يا برداشت‌ جراحي‌ هستند. گزینه درمانی باید با مشاوه با پزشک صورت گیرد. تکرار درمان ممکن است لازم باشد . (جهت تصویر کلیک کنید)

  • نئوپلازی انتراپیتلیال فرج Vulvar intraepithelial neoplasia :

نئوپلازی انتراپیتلیال فرج یا VIN ، وضعیت پیش سرطانی است و سرطان نیست . اگر ضایعه فوق درمان نشود میتواند سرطانی گردد. عارجه با درد در فرج شروع میشود اما گاهی بیماری بدون علامت است. . علت نئوپلازی انتراپیتلیال فرج کاملا روشن نیست ، اما یکی از مهمترین عوامل خطر ساز وجود ویروس پاپیلومای انسانی مخصوصا نوع 16 و 18 است . هرپس سیمپلکس نوع دو ، که باعث تب خال تناسلی میشود ، همچنین خطر ابتلا به این عارضه را افزایش میدهد. علاوه بر این ، مصرف سیگار ومیتواند تاثیر گذار باشد. علایم بیماری شامل درد و خارش ، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن است . نسبت به رنگ فرج این عارضه میتواند رنگهای خاکستری ، سفید ، صورتی ، یا قرمز بخود بگیرد . در برخی از زنان این عارضه کاملا بدون علامت است و این مورد مشکلی جهت تشخیص ، معالجه و پیشگیری از سرطان است . زنان مبتلا به بیماری گزینه های متعددی برای درمان دارند ، یکی از موارد موثر ، شیمی درمانی موضعی هست ، روش دیگر خارج نمودن توده با عمل جراحی و لیزر میباشد . (جهت تصویر کلیک کنید)

  • تومر بدخیم فرج (سرطان) – Malignant Growths of the Vulva :

سرطان فرج رایج نیست اما تشخیص زود هنگام ان بسیار مهم است. سرطان‌ فرج‌ عبارت‌ از رشد بدون‌ كنترل‌ سلول‌هاي‌ بدخيم‌ وولو است . حداكثر رشد در زنان‌ مسن‌تر در سنين‌ يائسگي‌ رخ‌ مي‌دهد. علايم‌ شايع‌ عبارت است از : خارش‌ فرج ، خونريزي‌ غيرطبيعي‌ مهبل‌ ، ناراحتي‌ يا خونريزي‌ با مقاربت‌ ، خونريزي‌ مقعد در صورت‌ گسترش‌ به‌ مقعد ، یکی از دلایل بروز بیماری ممكن‌ است‌ ارتباطي‌ با پاپيلوماويروس‌ انساني‌ داشته باشد . آزمون‌هاي‌ تشخيصي‌ متعددند . اين‌ آزمون‌ها مي‌توانند شامل‌ بررسي‌هاي‌ آزمايشگاهي‌ خون‌، پاپ‌اسمير، راديوگرافي‌ قفسه‌ سينه‌، سي‌تي‌اسكن‌، ماموگرافي‌، تنقيه‌ باريوم‌، سيستوسكوپي‌، كولپوسكوپي‌ با بيوپسي‌ يا سيگموئيدوسكوپي‌ باشند . درمان‌ شامل جراحي‌، پرتوتابي‌، شيمي‌درماني‌است . جراحي‌ ممكن‌ است‌ شامل‌ وولوكتومي‌، واژينكتومي‌، هيسترکتومي مقعدي‌ و برداشتن‌ غدد لنفاوي‌ باشد. از سوزاندن‌ با ليزر غالباً براي‌ درمان‌ برخي‌ سرطان‌هاي‌ فرج استفاده‌ مي‌گردد . پرتوتابي‌ خارجي‌، تومور اوليه‌ را كوچك‌ مي‌كند. پرتوتابي‌ داخلي‌ (ايمپلنت‌ها) به‌ سرطان‌هايي‌ اثر مي‌گذارد كه‌ به‌ بافت‌هاي‌ مجاور گسترش‌ يافته‌ باشند . (جهت تصویر کلیک کنید)
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیماری های موثر بر میل جنسی زنان
بسياري از بيماري‌ها با كاهش ميل جنسي، باعث مي‌شوند روابط زناشويي تحت تاثير قرار بگيرد. در واقع مي‌توان كاهش ميل جنسي را به‌عنوان يكي از بارزترين عوارض اين بيماري‌ها به‌حساب آورد.

با توجه به اين حقيقت مي‌توان اذعان كرد كه اگر دچار كاهش ميل زناشويي و يا هر نوع اختلال ديگري در اين عملكرد هستيد، بهتر است به پزشك مراجعه نماييد تا دليل اصلي آن مشخص شود و با رفع مشكل زمينه‌اي، اين مشكل شما نيز برطرف شود.

بيماري هاي موثر :

در ادامه به بعضي از مهم‌ترين بيماري‌‌هايي كه ميل زناشويي را تحت تاثير قرار مي‌دهند اشاره مي‌كنيم :

1- بيماري‌هاي عروقي :

برخي از اختلالات عروقي در قالب مشكلات زناشويي خود را نشان مي‌دهند كه به مرور زمان رگ‌هاي خوني را تحت تاثير قرار داده، شريان‌ها را سخت و باريك مي‌كنند و همين مساله، خون‌رساني به دستگاه تناسلي را كاهش مي‌دهد.

2- ديابت :

اغلب مشكلات زناشويي ناشي از بيماري ديابت است كه با مشكلات ديگري نظير آسيب‌هاي عصبي و بيماري‌‌هاي عروقي همگام مي‌شود. در زنان اين عارضه به شكل كاهش ميل زناشويي خود را نشان مي دهد. البته اين عوارض با كنترل قندخون ، فشارخون و مقدار كلسترول خون، قابل جبران است.

3- افسردگي :

اغلب به‌دنبال افسردگي اختلالات زناشويي بروز مي‌كند. اگر مواد شيميايي مغز و يا هورمون‌ها و ناقل‌هاي عصبي در وضعيت متعادلي نباشند، ميل زناشويي را تحت تاثير قرار مي‌دهند و دارو‌هاي ضدافسردگي باعث كاهش ميل زناشويي مي‌شوند.

البته خوشبختانه دارو‌هايي با فرمول مشابه وياگرا و يا خود وياگرا مي‌توانند به بهبود اين وضعيت كمك موثري كنند.

4- يائسگي :

ميل زناشويي زنان به موازات تغيير در هورمون‌هاي خاصي در يائسگي كاهش پيدا مي‌كند. كاهش مقدار هورمون استروژن (هورمون زنانه) در زنان كه در انگيختگي زناشويي موثر است، باعث خشكي واژن و دردناكي آميزش مي‌شود. تستوسترون (هومون مردانه)، هورموني كه در ميل زناشويي هر دو جنس نقش دارد، با كاهش فعاليت تخمدان‌ها كاهش مي‌يابد و در مجموع، اين مساله باعث كاهش ميل زناشويي مي‌شود.

5- عوارض جانبي برخي داروها :

دارو‌هاي بي‌شماري هستند كه چنين تاثير ناخواسته‌اي را به همراه دارند. علاوه بر دارو‌هاي ضدافسردگي، دارو‌هاي فشارخون و حتي دارو‌هاي ضدبارداري مي‌توانند ميل زناشويي را تحت‌تاثير قرار دهد.

6- ام.اس :

بيماري ام.اس كه باعث تخريب سيستم عصبي مركزي مي‌شود، روي عملكرد آميزشي تاثير مي‌گذارد. عدم خشنودي از آميزش و يا كمبود ميل زناشويي در زنان مي‌تواند دال بر ابتلا به اين بيماري باشد. بيماري‌هاي عصبي ديگري نظير پاركينسون نيز چنين تاثير مشابهي را به همراه دارند.

7- آندومتريوز :

علايم دردناك بيماري آندومتريوز نظير گرفتگي‌هاي شكمي‌ دردناك، قاعدگي‌هاي شديد و درد مزمن لگني، امكان آميزش را به سختي فراهم مي‌كند و تجربه‌اي ناخوشايند خواهد بود.

8- كيست‌هاي تخمداني :

آميزش‌‌هاي دردناك، مي‌تواند علامتي از كيست‌هاي تخمدان‌ باشد. بيماري التهاب لگن و يا سرطان لگن نيز چنين علامتي را به همراه دارند. به طور كلي آميزش‌هاي دردناك را نبايد ناديده گرفت.

9- اختلالات تيروييدي :

تيروييد، غده‌اي در جلوي گردن است كه نقش مهمي را ‌در حيات و سلامت فرد ايفا مي‌كند. كنترل سوخت و ساز بدن، از دما گرفته تا وزن، و همچنين سلامت زناشويي از جمله فعاليت‌هاي غده‌ تيروييد است.

10- آپنه :

آپنه كه اصطلاحا به آن، "خفگي در خواب" مي‌گويند، مشكلي است كه در آن تنفس به مدت 10 ثانيه متوقف مي‌شود و اين روند مرتب در خواب تكرار مي‌شود.

پزشكان مي‌گويند آپنه نيز مي‌تواند به بروز مشكلات زناشويي در مردان منجر ‌شود.

واقعيت‌ها :

شما ممكن است احساس كنيد كه ميل زناشويي شما كمرنگ شده است، يا چيزهايي كه قبلا براي شما لذت‌آور بوده، اكنون ناراحت‌كننده به نظر مي‌رسند.شما تنها نيستيد. خيلي از زنان در مراحلي از زندگي خود، دچار مشكلات زناشويي مي‌شوند.

ناتواني زناشويي در زنان دلالت بر مشكلات مزمن يا عودكننده در برخورد با يك يا برخي از پاسخ‌هاي زناشويي دارد. به آنچه شما تجربه مي‌كنيد، ناتواني زناشويي در زنان نمي‌گويند مگر اينكه درباره آن مضطرب شويد، يا تاثير منفي بر ارتباط شما با همسرتان بگذارد.

اگرچه مشكلات زناشويي مربوط به ناتواني زناشويي در زنان، دلايل متفاوتي دارد، ولي اغلب قابل درمان هستند.

علايم و نشانه‌ها :

دلواپسي زناشويي در زنان در هر سني اتفاق مي‌افتد، ولي ممكن است در زمان‌ تغييرات هورموني شايع‌تر باشد، مانند بعد از زايمان، يا يائسگي.نگراني‌هاي زناشويي همچنين ممكن است با بيماري‌هاي عمده اي مانند سرطان همراه باشند.

اگر شما يك يا بيشتر از موارد زير را تجربه كرده‌ باشيد، مشكل شما به‌عنوان ناتواني زناشويي در زنان دسته‌بندي مي‌شود:

  • ميل زناشويي در شما كم شده، يا وجود ندارد.
  • با انجام فعاليت زناشويي برانگيخته نمي‌شويد، يا علي‌رغم ميل زناشويي، برانگيخته نمي‌شويد.
  • نمي‌توانيد به اوج لذت زناشويي (ارگاسم) برسيد.
  • هنگام نزديكي، درد داريد.

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
زن

 
چسبندگی رحم،علل و راهکارهای درمان

زنان به دلیل ساختار بدنی خاصی که دارند،باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند. ناراحتی‌های زنان از شایع‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند جسم زن را آزرده کند بنابراین باید نسبت به علائم هرچند کوچک حساس بود و به موقع نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
رحم به‌عنوان یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی زنانه که تخمدان‌ها را دربر گرفته، نقش مهمی در باروری زنان ایفا می‌کند و کوچک‌ترین نقصانی در این اندام، احتمال ناباروری را برای آنها به‌بار می‌آورد. ایجاد هر گونه آسیب، زخم یا عفونتی در داخل دیواره رحم می‌تواند بهانه‌ای برای آغاز چسبندگی رحمی باشد. به عبارتی، چسبندگی رحم به موقعیتی اطلاق می‌شود که در بافت دیواره پوششی رحم زخم‌هایی ایجاد می‌شود.

علائم این حالت روی حفره رحمی تاثیر گذاشته و معاینات دقیق پزشکی لازم است تا هرچه سریع‌تر پزشکان بتوانند بیماری را تشخیص داده و اقدامات درمانی را آغاز کنند. از شایع‌ترین علائم چسبندگی رحمی می‌توان به ناباروری، نامنظمی سیکل ماهیانه مانند کاهش خونریزی‌ها یا قطع ناگهانی سیکل‌های قاعدگی، درد دوره‌ای در ناحیه لگن و سقط‌های مکرر جنین اشاره کرد.


عوارضی که ناخواسته پدید می‌آید
ناباروری شایع‌ترین پیامد چسبندگی رحم به شمار می‌رود و به عبارتی، 43 درصد از زنان مبتلا به چسبندگی‌های رحمی از ناباروری رنج می‌برند. بی‌نظمی‌های قاعدگی نیز بین زنانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، به وفور مشاهده می‌شود.
در این میان آمارها نشان می‌دهد که نیمی از زنان مبتلا به چسبندگی رحم دچار ناباروری می‌شوند و شمار زیادی هم هرگز دچار بی‌نظمی‌های قاعدگی نمی‌شوند. شواهد حاکی از آن است که حدود 90درصد از موارد چسبندگی رحم از عوارض سقط جنین به‌شمار می‌رود ولی عفونت‌هایی مانند «سل دستگاه تناسلی» که در آمریکا شیوع بسیاری دارد، در بروز چسبندگی‌های رحمی نقش دارد.

از شایع‌ترین عوارضی که چسبندگی رحم به دنبال دارد، می‌توان به ناباروری و کاهش قدرت باروری زنان اشاره کرد. ولی پزشکان معتقدند که مبتلایان به انواع چسبندگی‌های خفیف تا متوسط رحم پس از درمان بین 70 تا 80 درصد قادر به بارداری هستند. در مقابل، مبتلایانی که دارای چسبندگی‌های شدید هستند تنها 20 تا 40 درصد پس از درمان شانس بارداری دارند.

عوامل پدیدآورنده چسبندگی رحم
عمل جراحی تخمدان یکی از عوامل شایع بروز چسبندگی‌های رحمی محسوب می‌شود. در واقع، در زنانی که از کیست‌های تخمدان رنج می‌برند و به دلیل بزرگ یا متعدد بودن آنها مجبور به عمل می‌شوند، شیوع چسبندگی رحم بسیار بالاست.

«آندومتریوز» اختلال و بیماری‌ای است که طی آن، بافت‌هایی مشابه آندومتر در نقاط دیگری از بدن غیررحم تشکیل می‌شود. مبتلایان به این بیماری غالبا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند تا بافت‌های اضافی برداشته شوند. این عارضه اغلب در نواحی لگن و شکم ایجاد می‌شود که با التهاب و چسبندگی‌های بالای رحمی همراه است. بافت‌های غیرعادی معمولا از طریق عمل جراحی خارج می‌شوند. روش جراحی «میومکتومی»، برداشتن بافت داخلی رحم اطلاق می‌شود که طی آن، تشکیل بافت‌های چسبنده رحمی از عوارض این عمل جراحی به‌شمار می‌رود.در نوعی دیگری از اعمال جراحی رحم، پزشک چسبندگی‌های رحمی را برمی‌دارد. این اقدام، بهبود زخم‌ها و نقاط چسبنده را تسریع کرده ولی از سوی دیگر، عاملی برای تشکیل مجدد چسبندگی‌های رحمی محسوب می‌شود.

جراحی ترمیمی لوله‌های فالوپ داخل رحم، روش حساسی است که پزشک از طریق آن اقدام به برداشتن چسبندگی‌های موجود می‌کند. ولی متاسفانه همین عمل جراحی عاملی برای تشکیل چسبندگی‌های جدید به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر، چسبندگی رحمی معمولا در زنانی که به بیماری‌های التهابی لگن و بیماری‌های واگیردار جنسی مبتلا هستند بسیار شایع است.

صدمات وارده: آسیب‌هایی که در طول عمل‌های جراحی به بافت رحم وارد می‌شود، اصلی‌ترین عامل بروز چسبندگی‌های رحمی به‌شمار می‌رود.
ایسکمی: جریان خون در طول عمل جراحی اغلب به دلیل برداشتن بافت‌ها، مختل می‌شود به‌طوری که احتمال تشکیل لخته‌های خونی در چنین شرایطی افزایش می‌یابد. این حالت باعث بروز مشکلی موسوم به «ایسکمی» یا کاهش جریان خون بافتی می‌شود که درنهایت منجر به چسبندگی‌های بافت رحم می‌شود.

اجسام خارجی: برخی اجسام خارجی مانند بخیه، پرزهای ناشی از اسفنج یا پودر تالک به جا مانده از دستکش‌های جراحی عواملی هستند که باعث بروز چسبندگی‌های بافت رحم می‌شوند. در واقع، اجسام خارجی نوعی واکنش التهابی در بدن ایجاد می‌کنند که باعث تشکیل چسبندگی بین بافت‌های دیواره رحم می‌شود.

روش‌‌های درمانی کدامند؟
پزشکان معمولا برای درمان چسبندگی رحم، عمل جراحی و برداشتن قسمت‌های چسبیده شده به دیواره رحم را توصیه می‌کنند که به «هیستروسکوپی» معروف است. جراح پس از عمل، نوعی وسیله همانند سوند پلاستیکی را به‌طور موقت داخل رحم قرار می‌دهد که دیواره‌های رحم را به‌منظور جلوگیری از چسبندگی مجدد، از هم جدا نگه می‌دارد.
علاوه‌بر این، درمان‌های هورمونی که با تجویز استروژن و پروژسترون صورت می‌گیرد و نیز داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی نیز از گزینه‌های پیشنهادی پزشکان در مواجهه با مبتلایان به چسبندگی‌های رحمی به‌شمار می‌رود که غالبا پس از عمل جراحی و جهت کاهش خطر عود بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پزشکان معمولا از روش سونوگرافی ترنس واژینال به‌منظور شناسایی و مشاهده ضخامت لایه‌های چسبنده داخل رحم استفاده می‌کنند و از این طریق می‌توانند دید بهتری نسبت به منطقه‌ای که باید مورد عمل جراحی قرار گیرد، پیدا کنند. از سوی دیگر، پزشک ممکن است از بافت داخل آندومتر (لایه پوششی داخلی رحم) نمونه‌برداری کند تا طبیعی یا غیرطبیعی بودن بافت داخل رحم را مورد بررسی قرار دهد.

استروژن خوراکی که معمولا پزشک بعد از عمل جراحی برای بیمار تجویز می‌کند، علاوه‌ بر تقویت رشد پوشش داخلی رحم، از رشد مجدد بافت زخم در داخل رحم جلوگیری می‌کند. گاهی پزشک ممکن است هفت تا 14 روز پس از انجام نخستین عمل جراحی، عمل دیگری را توصیه کند تا مانده‌های احتمالی چسبندگی رحمی را نیز خارج کنند.طی این جراحی، پزشک از ابزار کوچک و انعطاف‌پذیری به نام «هیستروسکوپ» برای شناسایی بافت‌های چسبنده‌ای استفاده می‌کند که مجدد تشکیل شده‌اند و در واقع به کمک این ابزار، این بافت‌ها را از بین می‌برد.
این فرآیند جراحی در فواصل 7 تا 14 روزه از هم مجدد صورت می‌گیرد تا زمانی که دیگر بافت چسبنده‌ای داخل رحم مشاهده نشود.

ولی به‌طور کلی، این جراحی بیشتر از سه مرتبه برای بیماران انجام نمی‌گیرد. قرار دادن بالون داخل رحمی از دیگر گزینه‌هایی است که پزشکان ممکن است در دستور کار خود قرار دهند. آنها یک بالون باد شده یا وسیله‌ای را همانند «آی‌یوی‌دی» داخلی رحمی، پس از نخستین عمل جراحی در درون محفظه رحم قرار می‌دهند تا از رشد مجدد بافت‌های چسبنده جلوگیری کنند. متخصصان معتقدند که پوشیدن شلوارهای تنگ و فاق کوتاه از عمده دلایل بروز چسبندگی‌های رحمی در زنان و دختران جوان به‌شمار می‌رود.

پیشگیری را جدی بگیرید
در بروز چسبندگی‌های رحمی عوامل متعددی دخیلند ولی به‌طور کلی، زنان با رعایت برخی موارد می‌توانند تا حد زیادی مانع از بروز چنین مشکلی شوند. برخی عادات و سبک زندگی‌های امروزی به‌گونه‌ای است که افراد را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد. پوشیدن شلوارهای تنگی که غالبا فاق‌های کوتاهی دارند در سال‌های اخیر مد شده به حدی که به سختی می‌توان شلواری مناسب برای خرید پیدا کرد.

متخصصان معتقدند که پوشیدن شلوارهای تنگ و فاق کوتاه از عمده دلایل بروز چسبندگی‌های رحمی در زنان و دختران جوان به‌شمار می‌رود. در واقع، این شلوارها به دلیل تنگ بودن، مسیر گردش هوا را مسدود کرده و در ناحیه تناسلی رطوبت ایجاد می‌شود که علاوه‌ بر بالا رفتن خطر بروز عفونت‌های قارچی در ناحیه تناسلی و نیز عفونت‌های میکروبی در ناحیه مقعد و گسترش آنها، احتمال چسبندگی رحم به دلیل فشار ایجاد شده روی این نقطه بسیار شایع است. همچنین حفظ بهداشت در زنان از دیگر مواردی است که می‌تواند به کاهش خطر چسبندگی‌های رحم کمک کند.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
خونریزی بعد از رابطه زناشویی را جدی بگیرید

سرویکس یا دهانه رحم داخل واژن قرار گرفته و محیط رحم را از واژن جدا می کند. خوشبختانه این عضو به دلیل موقعیتی که در بدن دارد به راحتی قابل معاینه است و بیماری های مربوط به آن نیز زود تشخیص داده و به موقع درمان می شود. بیماری های مربوط به دهانه رحم متعدد و اغلب خوش خیم اند و حتی سرطان دهانه رحم نیز اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به خوبی به درمان جواب می دهد.

سرویسیت
سرویسیت یا التهاب دهانه رحم، جزو شایع ترین بیماری های زنانه است. در این بیماری به دلیل وجود بیماری های قارچی یا باکتریایی، دهانه رحم دچار التهاب می شود. معمولا بیماران با شکایت ترشحات بدبود و چرکی و گاهی هم با درد در ناحیه کمر و شکم به پزشک مراجعه می کنند و در معاینه، تورم، قرمزی و گاهی هم زخمی به شکل ضایعه ای مخملی شکل دیده می شود.

شایع ترین میکروبی که باعث زخم دهانه رحم می شود، میکروبی به نام کلامیدیاست. کشت این میکروب در آزمایشگاه مشکل است و بیماری با علائم بالینی و مشاهده تشخیص داده می شود. برای درمان زخم های دهانه رحم باید از تجویز داروهای خوراکی و موضعی استفاده کرد. بیماران باید دقت کنند تا طول مدت درمان 10 روزه را رعایت کنند.
متخصصان زنان توصیه می کنند همه خانم ها حتی اگر مشکلی هم نداشته باشند، بعد از ازدواج هر 6 ماه یا هر سال یک بار به پزشک مراجعه کنند تا دهانه رحم شان معاینه و مشاهده شود.

پولیپ دهانه رحم
پولیپ ها ضایعاتی هستند که در 95 درصد موارد خوش خیم اند. این ضایعات در حفره رحم یا در دهانه رحم (پولیپ آندوسرویکس) یافت می شوند. پولیپ های دهانه رحم به صورت ضایعات قرمز رنگ، ظریف و معمولا کوچک در حد چند میلیمتر تا 2-1 سانتیمتر هستند که در معاینه مانند یک گوشت اضافه با پایه ای به دهانه رحم متصل شده اند.

پولیپ ها اغلب علامتی برای بیمار ایجاد نمی کنند ولی ممکن است باعث لکه بینی های نامرتب بعد از رابطه زناشویی یا بعد از استفاده از داروهای واژینال شوند. پولیپ ها زائده ای اضافه یا غیرطبیعی هستند که بهتر است در صورت مشاهده در دهانه رحم برداشته و برای آسیب شناسی به آزمایشگاه فرستاده شوند تا از نظر سلولی بررسی شوند.

در خانم های جوان کمتر از 40 سال، می توان به صورت سرپایی در مطب بدون نیاز به بی حسی و بدون درد پولیپ ها را برداشت ولی در خانم هایی که نزدیک به سن یائسگی و بعد از آن هستند، باید حفره رحم با سونوگرافی بررسی شود و برداشتن پولیپ همراه با کورتاژ داخل رحمی باشد تا پولیپ کاملا خارج شود و احتمال عود نیز کمتر باشد.

سرطان دهانه رحم
سرطان دهانه رحم ناشی از تغییرات غیرطبیعی سلولی است. این بیماری در افراد جوان به ندرت دیده می شود و با افزایش سن احتمال ابتلا بالا می رود. سرطان دهانه رحم جزو سرطان هایی است که اگر خانم ها مراقبت های سالانه و پاپ اسمیر را به موقع انجام دهند، تشخیص زودهنگام و درمان موفقیت آمیز خواهد بود. این بیماری ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد و پزشک ضایعه ای را اتفاقی ببیند و با نمونه گیری وجود سرطان اثبات شود.

وجود لکه بینی، به خصوص بعد از رابطه زناشویی یا استفاده از داروهای واژینال علامت هشدار دهنده ای است و این مشکل گرچه در سرویسیت یا پولیپ ها نیز ممکن است دیده شود ولی در این مواقع باید به سرطان گردن رحم شک کرد، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. بهتر است خانم ها بعد از رابطه زناشویی با یک دستمال سفید بدن خود را پاک کنند تا در صورت وجود خون در واژن از آن مطلع شوند.

ضایعات سرطانی دهانه رحم در مراحل پیشرفته معمولا به شکل گل کلمی هستند. اگر سرطان در مراحل اولیه باشد، می توان با جراحی آن را درمان کرد ولی در مراحل پیشرفته به تخلیه اعضای مجاور دهانه رحم و رادیوتراپی نیاز است. این سرطان در همه جای دنیا و کشور ما شایع است و یکی از دلایل اصلی آن وجود ویروسی به نام پاپیلومای انسانی است که ثابت شده بعضی از انواع پرخطر این ویروس با سرطان دهانه رحم ارتباط نزدیکی دارند.

کیست نابوتین چیست؟
واقعیت این است که کیست های نابوتین جزو بیماری های دهانه رحم نیستند و ضایعات بی خطری هستند که بعضی از بیماران با اطلاع از وجود آنها در دهانه رحم، نگران می شوند. در دهانه رحم نسج غددی ترشحی وجود دارد که این ترشحات شرایط را برای بارداری مناسب می کنند. اگر این غدد دچار عفونت شوند یا دهانه غدد بسته شود و ترشحات غدد داخل مجرا انباشته شود، به کیست نابوت تبدیل می شود.

کیست های نابوت اصلا جای نگرانی ندارند. اندازه آنها از چند میلیمتر تا چند سانتیمتر متغیر است. این کیست ها گاهی در معاینه و گاهی هم در سونوگرافی دیده می شوند. این کیست ها معمولا در خانم هایی بیشتر است که سابقه عفونت مکرر یا مزمن دهانه رحم دارند. کیست ها به درمان خاصی نیاز ندارند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
5 عامل که باعث شل شدن و افتادگی سینه‌ ها می‌شود

دوست نداریم خبرهای بد به شما بدهیم، اما واقعیت این است که بعضی از شل‌شدگی‌های سینه قابل پیشگیری نیستند. بچه‌دار شدن، شیردهی و بالا رفتن سن، همه اینها موجب کاهش قابلیت ارتجاعی کلاژن، بافت پیوندی زیر پوست، شده و سینه‌ها را شل‌تر می‌کند. این مسئله می‌تواند با ژنتیک شما هم در ارتباط باشد. اگر مادرتان سینه‌هایی شل دارد، شما هم در معرض آن قرار دارید.

خیلی از عادت‌های شما که ممکن است به نظرتان برسد هیچ ارتباطی با افتادگی سینه‌ها ندارد، می‌تواند با آن مرتبط باشد. بنابراین اگر از این عادت‌ها دوری کنید، فرم سینه‌هایتان بهتر خواهد ماند. همچنین بد نیست بدانید که در تحقیق جدیدی که در دانشگاه UCLA انجام گرفت، مشخص شد که بافت سینه دو تا سه سال سریع‌تر از بافت‌های دیگر بدن پیر می‌شود.


-- کشیدن سیگار
حتی سینه‌ها هم از آسیب‌های سیگار در امان نیستند. کشیدن هر میزان سیگار، با کاهش ذخیره خون در سطح پوست، پوست را ضعیف و پیر می‌کند.

-- بالا و پایین رفتن زیاد وزن
بالا و پایین رفتن وزن تا ۵-۴ کیلو اشکالی ندارد اما شُل و سفت کردن رژیم‌غذایی که باعث بالا و پایین رفتن وزن تا ۱۵-۱۰ کیلو می‌شود، مطمئناً نمی تواند تاثیر خوبی روی سینه‌هایتان داشته باشد. هر بار که وزنتان بالا یا پایین می‌رود، بافت‌های سینه شل‌تر می‌شوند.

-- عدم استفاده از کرم ضدآفتاب
قرار گرفتن پوست درمعرض اشعات UV بدون پوشش محافظ کرم ضدآفتاب، می‌تواند موجب چروک شدن زودرس پوست شده و با کشیدن کلاژن و آسیب رسیدن به پوست، سینه‌هایتان نیز همین تاثیر را خواهند گرفت.

-- عدم استفاده از سینه‌بندهای سفت
چه سوتین گشادی باشد که معمولاً تنتان می‌کنید و چه سوتین ورزشی‌تان، اگر سینه‌هایتان به خوبی نگه داشته نشوند، دچار افتادگی خواهند شد. هرچه تکان‌های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن‌ها بیشتر دچار فشار خواهند شد. بنابراین بهتر است از سینه‌بندی استفاده‌ کنید که درست اندازه سینه‌هایتان باشد و شکل آن را به خوبی حفظ کند.

-- ورزش‌های شدید
البته هنوز تحقیقات در این زمینه به نتیجه نرسیده است اما بعضی متخصصین اعتقاد دارند حرکات جلو و عقب رونده‌ای که ممکن است موقع دویدن یا ورزش‌های مداوم اتفاق افتد می‌تواند موجب ترکیدن کلاژن‌های سینه شود. اما قبل از اینکه از روی تردمیل پایین بیایید، درمورد جزییات آن بیشتر مطالعه کنید و یادتان باشد که ورزش کمک می‌کند به طرق دیگر ظاهر جوان‌تری پیدا کنید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 3 از 30:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  27  28  29  30  پسین » 
علم و دانش

بیماری های زنان و زایمان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA