انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 27 از 30:  « پیشین  1  ...  26  27  28  29  30  پسین »

بیماری های زنان و زایمان


زن

 
بیماری های خوش خیم سینه

▪ بیماری فیبروکیستیک پستان :
این بیماری که در واقع حاصل تغییرات طبیعی پستان ها در پاسخ به هورمون هاست، موجب نگرانی بسیاری از بانوان بخصوص در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی می شود، اما همان طور که گفته شد این تغییرات، طبیعی بوده و در واقع بیماری نیست. این تغییرات در ۱۰ درصد خانم ها دیده می شود و می تواند سابقه این بیماری در بستگان نزدیک وجود داشته باشد.

علائم آن به صورت دردهای دوره ای پستان ها به خصوص نزدیک به شروع عادت ماهانه همراه با احساس بزرگ شدن پستان ها همراه است. این بیماری می تواند بدون درد بوده و تنها در معاینه با احساس توده های متعدد پستانی تشخیص داده می شوند، در سونوگرافی به صورت کیست های متعدد و دو طرفه پستان دیده می شوند.


در برخی بیماران ترشحات زرد مایل به سبز یا بی رنگ از نوک پستان ها دیده می شود. اندازه این کیست ها کمتر از ۳ سانتیمتر بوده و اغلب در اندازه های ۲ تا ۱۰ میلی متر وجود دارند. این کیست ها هر چند وقت از بین رفته و کیست های جدید تشکیل می شوند. بر خلاف تصور عمومی این کیست ها بسیار به ندرت منجر به سرطان پستان می شوند.


درمان خاص و مطمئنی برای این بیماری پیدا نشده است، ولی توصیه می شود رژیم های غذایی خاص رعایت شود، یعنی از خوردن مواد کافئین دار مثل قهوه و شکلات و کولاها و همین طور چای پرهیز شود. از مصرف ادویه جات و غذاهای چرب و پنیر هم پرهیز شود تا از بزرگ شدن کیست ها و دردهای همراه با آن جلوگیری شود. در کنار توصیه های فوق داروهای مختلفی، مثل ویتامین ای، دانازول و روغن گل پامچال برای درمان آزمایش شده اند.

در مورد پیگیری و مراقبت های لازم در این بیماران، معاینه ماهانه پستان ها توسط بیمار و معاینه توسط پزشک در کنار سونوگرافی یا ماموگرافی سالانه (جهت بررسی تغییرات سایز ناگهانی کیست ها) توصیه می شود.

▪ فیبروآدنوما:
از بیماری های دیگر پستان فیبروآدنوماست که مخصوص سنین پایین تر ۱۵ تا ۳۵ سال است. اغلب به صورت یک توده نرم و متحرک لمس می شود، اما می تواند متعدد هم باشد که در سنین پایین (۲۵ سالگی) یافت می شوند. این توده ها دردناک نیستند و معمولا از ۳ سانتیمتر بزرگ تر نمی شوند (اما انواعی هم وجود دارد که بسیار بزرگ می شوند). اینها اغلب خود به خود بهبود می یابند و نیاز به درمان ندارند و تنها جهت تشخیص سرطان های احتمالی رحم (که تنها در ۴ درصد موارد چنین است) معاینه و سونوگرافی سالانه آن لازم است. در موارد خاص نمونه برداری از این توده ها لازم می شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

سینه خود را معاینه کنید

بیماری های سینه از شایع ترین بیماری های زنان هستند و در میان بدخیمی ها هم بد خیمی های پستان شایع ترین در زنان است. خوشبختانه به دلیل وجود روش های غربالگری مناسب امکان شناسایی زود هنگام این بیماری ها وجود دارد و در نتیجه این سرطان ها قابل درمان بوده و منجر به مرگ نمی شوند.


به همین جهت، روش های معاینه و بررسی رادیولوژیک منظم جهت تشخیص زودهنگام بیماری های پستان اهمیت بسیاری دارد.

هر خانمی از ۱۸ سالگی نیاز به مراقبت و کنترل پستان ها دارد و این مراقبت ها در این سن به صورت معاینه ماهانه است. یعنی هر خانم در هر ماه و پس از پایان دوره عادت ماهانه (روز ۷ تا ۱۰ از شروع خونریزی) باید پستان هایش را معاینه کند. بهتر است این معاینه در حمام و زیر دوش انجام شود. معاینه ای ساده که نیاز به تمرین و تداوم و پشتکار دارد.

در عین حال هر خانم باید سالی یک بار توسط پزشک معاینه شود و در این معاینات روش صحیح معاینه را بیاموزد. در مرحله اول فرد در آینه به قرینه بودن پستان هایش دقت می کند. نکات مهم در این قسمت از معاینه که باید به آنها دقت کرده و در صورت وجود این علایم به پزشک مراجعه کند ، شامل این موارد است:

کشیده شدن نوک پستان به داخل که قبلا وجود نداشته و جدیدا ایجاد شده است.
تغییرات پوست پستان به صورت پوست پرتقالی و دانه دانه شدن یا زخمی شدن، وجود توده، برجستگی یا فرورفتگی در یکی از پستان ها. این قسمت معاینه با ایجاد حرکت در دست ها انجام می شود، یعنی یک بار دست ها بالای سر و بار دیگر دست ها روی ران ها فشرده شود و در این وضعیت ها به پستان ها در آینه دقت شود.


در مرحله بعد پستان ها باید لمس شوند که این کار ابتدا از نوک پستان ها شروع می شود و با فشار دادن آنها انجام می شود و در صورت خروج ترشحات از نوک پستان باید به پزشک مراجعه کرد.

در مرحله بعدی پستان ها با قسمت نرم انگشتان دست ها لمس می شوند که این کار می تواند به صورت شعاعی یا حلقوی انجام شود مهم این است که همه قسمت های پستان لمس شود و بخصوص لمس زیر بغل فراموش نشود، زیرا در ۳۰ درصد خانم ها پستان های فرعی در زیر بغل وجود دارد. معاینه پستان ها بسیار مهم است و درصد بالایی از خانم ها توده های خوش خیم یا بدخیم خود را با این روش کشف کرده اند.

نکته مهم دیگر اندازه پستان هاست که می توانند به صورت عادی هم اندازه نباشند و در صورت بروز عدم قرینگی باید توسط پزشک به صورت دقیق تر معاینه شوند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
نشانه های تنبلی تخمدان

سندرم تخمدان پلی کیستیک که در برخی موارد از آن به عنوان کم کاری تخمدان یاد می شود از بیماری های شایع در زنان است و به دلیل عوارضی که می تواند داشته باشد، بسیار مهم است.


این سندرم اغلب با وجود سابقه در بستگان (خواهر، مادر، عمه، خاله و...) اتفاق می افتد و در واقع مجموعه ای از علائم است که می تواند در یک نفر همه این علائم باشد یا تنها برخی از آنها خود را نشان دهد.

مهم ترین علامت این سندرم، تخمک گذاری های کم و نامنظم ، عدم تخمک گذاری به مدت طولانی و حتی طی ماه هاست که این مشکل خود را به صورت پریودهای دیر به دیر و گاهی هر چند ماه یک بار نشان می دهد. اصولا قاعدگی طبیعی هر ۲۸ تا ۳۰ روز یک بار است و این فاصله می تواند از هر ۲۱ روز تا ۳۵ روز یک بار هم باشد. اما اگر طولانی تر از این زمان باشد یعنی از شروع یک قاعدگی تا شروع بعدی بیش از ۳۵ روز طول بکشد نیاز به بررسی و مراجعه به پزشک دارد. برخلاف تصور عمومی بروز این اتفاق در سنین پایین (۱۷ـ ۱۶ سالگی) بی اهمیت نیست و حتی بیماری کم کاری تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک می تواند از همین زمان شروع شود.


از علائم دیگر این سندرم زیاد شدن هورمون های مردانه یا علائم آن است؛ یعنی می تواند این هورمون ها زیاد شوند یا فقط علائم افزایش این هورمون ها به صورت افزایش موهای زاید یا آکنه بروز کند. افزایش موهای زاید به معنی افزایش موهای نواحی خاصی از بدن که معروف ترین آن ناحیه فوقانی لب و چانه است اتفاق می افتد و در این نواحی به دلیل حساس بودن ریشه های مو به هورمون های مردانه، موها زبر، خشن و سیاه تر از معمول رشد می کنند. همانطور که گفته شد از نظر آزمایشگاهی میزان هورمون های مردانه در این بیماری می تواند افزایش نیابد اما علامت هیرسوتیسم با پرمویی وجود داشته باشد. علامت پرمویی در ۷۰ درصد کسانی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند، روی می دهد.

از دیگر علائم این بیماری بروز چاقی و آکنه (جوش های صورت در سن بلوغ) و هیرسوتیسم یا پرمویی بخصوص در سنین شروع پریود است. اغلب این علائم با پریودهای دیر به دیر همراه است. هرچند این سندرم می تواند بدون تاخیر پریود هم رخ دهد.از علائم آزمایشگاهی دیگر این سندرم مقاومت به انسولین است که در نهایت می تواند منجر به دیابت شود.

از مهم ترین علائم این سندرم که علت نامگذاری آن به عنوان تخمدان پلی کیستیک است، دیده شدن کیست های متعدد کوچک در تخمدان ها در سونوگرافی است. سایز این کیست ها معمولا زیر ۱۰ میلیمتر بوده (۹ ۲ میلیمتر) و به تعداد زیاد در هر تخمدان می باشد و برخلاف کیست های بزرگ تر و منفرد تخمدان معمولا طی ۲ تا ۳ ماه بعد از بین نمی روند. به علاوه در سونوگرافی این افراد معمولا سایز تخمدان ها بزرگ تر از حد عادی است. البته این علامت هم مثل سایر علامت های این سندرم در همه افراد دیده نمی شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

مراقبت های اولیه در زنان

بیش از ۲۰ سال است که شعار پیشگیری بهتر از درمان است در جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و روز به روز هم اهمیت بیشتری پیدا می کند. در زمینه مراقبت های پیشگیرانه در مورد بیماری های زنان موفقیت های شایان توجهی در سال های اخیر به دست آمده است.


اما مراقبت های مناسب در زنان از کی و به چه صورت باید انجام شود؟
یک خانم از ۱۳ سالگی باید تحت مراقبت های پیشگیرانه قرار گیرد که این مراقبت ها سالانه انجام می گیرد.

این مراقبت ها شامل یک معاینه کامل ( شامل گرفتن قد و وزن و فشار خون و...) همین طور معاینه پستان ها و در صورت نیاز معاینه لگنی می شود. در کنار معاینه در هر گروه سنی مشاوره خاص در زمینه تغذیه و ورزش و کار و روش های جلوگیری از بارداری انجام می شود. در همین یک جلسه آزمایشات و بررسی های مناسب فرد درخواست و در نهایت داروهای مکمل و واکسیناسیون مناسب توصیه می شود.

مثلا برای دختر خانمی ۱۳ ساله بهداشت مناسب دوران عادت ماهانه آموزش و معاینه از نظر رشد مناسب دوران بلوغ انجام می شود و در مورد اهمیت تغذیه در این سن صحبت و در نهایت به انجام واکسیناسیون در برابر کزاز و دیفتری که باید هر ۱۰ سال تا پایان عمر تکرار شود، توصیه می شود.

در سنین بالاتر مراقبت های پیشگیرانه ابعاد تازه ای به خود می گیرد و شامل انجام پاپ اسمیر سالانه پس از ۲۱ سالگی (و در کسانی که زود تر ازدواج کرده اند انجام پاپ اسمیر ۳ سال پس از ازدواج) می شود. تست پاپ اسمیر که برای تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم طراحی شده یک نمونه برداری ساده و بدون درد از دهانه رحم است که باید سالانه در تمامی زنان انجام شود و چنانچه تا ۳۰ سالگی بدون هیچ مشکلی تکرار شده باشد بعد از آن می تواند هر ۲ یا ۳ سال یک بار تکرار شود.

معاینات سالانه پستان هم از معایناتی است که پس از رشد کامل پستان ها در تمامی زنان باید انجام گیرد تا با تشخیص زودتر سرطان پستان، راه های درمان ساده تر و موفق تر استفاده شود. در کنار معاینه از ۴۰ سالگی به بعد، ماموگرافی (عکسبرداری رادیولوژی از پستان ها) نیز به معاینات سالانه اضافه می شود. معاینه ماهانه پستان هم به هر خانم باید آموزش داده شود.مشاوره در مورد روش های جلوگیری از بارداری مناسب هر فرد از مباحث مهم در این کنترل های سالانه است تا هم از بارداری های ناخواسته جلوگیری شود و هم از عوارض ناخواسته برخی از این روش ها پیشگیری شود. همین طور در مورد بهداشت جنسی و بیماری های عفونی واژن و رحم صحبت می شود.

واکسیناسیون های متعددی برای هر گروه سنی وجود دارد که باید در این مراقبت های سالانه به آنها توجه کرد؛ مثلا واکسیناسیون علیه سرخجه و آبله مرغان در کسانی که تمایل به بارداری دارند از آن دسته است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


سوالهایی که تمام زنان می پرسند؟!

پرسش و پاسخ دوستان در مورد بیماری های زنان و سینه را با اعضای هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان بخوانید.
در ادامه پاسخ به پرسش های دوستان در خصوص بیماری های پستان که توسط روزنامه ایران منتشر می شود، اعضای هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی به سوالات تعدادی از ایشان پاسخ گفتند که متن این پرسش و پاسخ در ذیل می آید:


***************************
جمیله.آ از گنبد كاووس
نسوج فیبرو گلندولار پستان چیست؟ و آیا غدد چربی درون پستان در آینده باعث بروز سرطان می‌شود؟
دكتر نسرین السادات علوی
نسوج فیبروگلندولار نسوج طبیعی پستان هستند همچنین غدد چربی كه بصورت طبیعی در بعضی افراد بدون علت خاصی بروز می‌كنند تأثیری بر ایجاد سرطان در آینده ندارند.
وجود این غدد در پستان نگران‌‌كننده نیست اما مراجعه و معاینه هر 6 ماه یك بار به درمان بموقع هر بدخیمی كمك می‌كند.

***************************
ف . م ـ 36 ساله از تهران
چند ماه پیش در سونوگرافی یك توده فیبروم در سینه‌ام تشخیص داده شد. پزشك برایم ویتامین ای و مولتی ویتامین تجویز كرده است. آیا مصرف این قرص‌ها باعث سرطان رحم می‌شود؟
دكتر صفا نجفی
تأثیر این قرص‌ها بر افزایش ریسك ابتلا به سرطان رحم اثبات نشده است. توصیه ما به افرادی كه در سینه خود توده دارند این است كه حتماً تحت نظر یك متخصص باشند.
همچنین نمونه‌گیری با سوزن و انجام آزمایش بافت‌شناسی روی نمونه به تعیین دقیق نوع توده كمك می‌كند و تنها سونوگرافی برای تعیین نوع كافی نیست.
اگر مصرف این قرص‌ها درد را در شما كمتر می‌كند مصرف آن ضرری نخواهد داشت.

***************************
م.ا ـ 33 ساله از اراك
در یك معاینه سالیانه در سونوگرافی، متوجه یك توده هایپو اكو به ابعاد 5/9 در 5/0 میلی‌متر در ناحیه فوقانی خارجی در موقعیت ساعت 10 با فاصله سه سانتی‌متر از نیتل شدم.
دكتر
احتمال خوش‌خیمی مانند فیبرو اندوم داد و تجویز كرد بعد از 3 ماه برای سونوگرافی مجدد مراجعه كنم تا هرگونه تغییر در توده مشخص شود.

پزشكان انجام ماموگرافی را برای من خطرناك دانستند و به سونوگرافی اكتفا كردند. پیشنهاد شما چیست؟ در سینه سمت چپ یك كیست به قطر 5/3 میلی‌متر در ساعت یك دیده شده. در این مورد چه اقدامی باید انجام دهم؟

دكتر نسرین السادات علوی
انجام ماموگرافی برای شما خطری ندارد اما در این مرحله نیازی به آن نیست. پیشنهاد تجدید سونوگرافی بعد از 3 ماه برای اطلاع از هر تغییری برای شما مناسب است.
در صورتی كه توده بزرگ‌تر شده باشد، برای خارج كردن توده اقدام كنید و اگر تغییری نكرده باشد، نیازی به درمان و پیگیری دارویی نیست.
در مورد كیست سینه چپ باید بدانید كیست جزو پستان است و معمولاً نیاز به درمان خاصی ندارد ولی كنترل منظم هر 6 ماه یك بار توصیه می‌شود.

***************************
الهه ـ 43 ساله از كرمان
وجود سرطان پستان در چه حالتی به صورت ارثی به افراد منتقل می‌شود؟
دكتر شهپر حقیقت
وجود سرطان در اقوام درجه یك یعنی مادر، خواهر و دختر حدود 5 تا 10 درصد احتمال بروز سرطان را در فرد افزایش می‌دهد. افرادی كه در اقوام درجه یك خود فرد مبتلا به سرطان سینه دارند بعد از غربالگری نیاز به مشاوره ژنتیك و معاینه بالینی دارند.
توصیه ما این است كه همه بانوان از 20 سالگی معاینه پستان را یاد بگیرند و در فواصل زمانی معین با معاینه فردی از هر تغییر احتمالی سریعاً مطلع شوند.
در افرادی كه در گروه پرخطر قرار دارند یعنی در اقوام درجه یك خود سابقه ابتلا وجود دارد، هر 6 ماه یك‌بار برای انجام معاینه بالینی مراجعه كنند و در صورتی كه بالای 40 سال هستند زیر نظر یك متخصص به كمك ماموگرافی از سلامت خود مطمئن شوند. علاوه بر جنبه ژنتیك و وراثت، چاقی، اضافه وزن، قاعدگی زودرس، یائسگی دیررس، مصرف زیاد تركیبات هورمونی و سابقه ابتلا به بعضی از بیماری‌های خوش خیم از عوامل بروز سرطان‌اند.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 
غذاهای مخصوص زنان

در هر ۵ زن یک نفر از بیماریهای عفونت ادراری رنج می برد. پتی بوتکس می گوید،" من در سال ۳ بار به این عفونت مبتلا می شدم. در جایی خواندم که آب زغال اخته ممکن است از این عفونت جلوگیری نماید. بنابراین تحت این رژیم قرار گرفتم و از آن زمان به بعد دیگر به این عفونت دچار نشدم."


۱) انبه
این میوه در نواحی گرمسیری می روید و ۲ برابر پرتقال حاوی ویتامین C می باشد. این میوه بسیار برای بیماریهای کیسه صفرا که تقریباً زنان ۲ برابر مردان به آن مبتلا می شوند مفید می باشد.
مشاهده نمودند که زنانی که ویتامین C بدن آنها کم است بیشتر در معرض بیماریهای کیسه صفرا قرار می گیرند. یک انبه متوسط با ویتامین C به میزان ۱۸۸ میلی گرم و کالری حدود ۱۱۹، یک منبع خوب برای تامین ویتامین Cبدن است. امروزه این میوه در اغلب میوه فروشیها یافت می گردد.

۲) بذر کتان
نانواییها از این دانه خوش طعم برای اضافه نمودن طعم و فیبر استفاده می نمایند. اما دانشمندان مشاهده نموده اند که این دانه کوچک که به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است حاوی مقدار زیادی ترکیبات استروژن می باشد که لیگنانس(Lignans) نام دارد و مانند اسلحه ای در مقابل ابتلاء به سرطان سینه عمل می کند. آخرین گزارشات سازمان سرطان سینه سن آنتونیو نشان داده است که اضافه نمودن بذر کتان به رژیم غذایی زنان مبتلا به سرطان سینه بطور قابل ملاحظه ای از رشد تومور جلوگیری می نماید. شما می توانید در نان شیرینیهای خود از بذر کتان استفاده نمایید، اما بهترین راه برای بدست آوردن لیگنانس، اضافه نمودن یک قاشق غذاخوری بذر کتان به صبحانه می باشد.

۳) سویا
غذاهای حاوی پروتئین سویا می تواند کلسترول را کاهش دهد و می تواند گرگرفتگی پوست را بعلت یائسگی کاهش دهد و استخوانها را قویتر سازد. ایزوفلاون ( گیاهی شیمیایی و موجود در سویا)، ساختاری همچون استروژن دارد و بنظر می رسد دلیل فواید موجود در سویا وجود همین ماده باشد. مطالعات بر روی انسانها نشان داده اند که ۹۰ میلی گرم ایزوفلاون بسیار ضروری برای استخوانها می باشد.( مخصوصاً ستون فقرات)
مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که ۵۰ تا ۷۵ میلی گرم ایزوفلاون در روز ممکن است گرمای بدن را کاهش دهد. نصف فنجان سویا، حاوی ۲۵ تا ۳۵ میلی گرم ایزوفلاون می باشد.

۴) گوشت قرمز
به این دلیل که در دوران قائدگی خون زیادی از زنان می رود، زنان نسبت به مردان کم خون تر می باشند و فقر آهن می تواند عاملی برای احساس خستگی باشد. برای بدست آوردن آهن می توان از گوشت قرمز استفاده نمایید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
دردهای زنانه

یکی از مشکلات شایع در زنان، درد هنگام ارتباط زناشویی است که این مشکل علل متنوعی دارد. واژینیسموس بیماری نادری است که باعث دردهای شدید و غیرقابل تحمل در زنان می شود. این بیماری معمولا ریشه های روانی دارد، اما گاه روان درمانی هم روی آن بی اثر است.

از علل شایع تر ترس هایی است که به دلیل آموزش ها یا تجربیات ناخوشایند دوران کودکی، ایجاد می شود. عدم تمایل به ازدواج نیز می تواند علت این دردها باشد. علل بسیار شایع تر عفونت های واژن و سرویکس است، اما گاه درمان عفونت منجر به درمان قطعی این دردها نمی شود. از علل دیگر زخم های واژن این است که به علت عفونت های خاصی مثل تب خال تناسلی، سیفلیس، زگیل تناسلی و... می تواند به وجود آید، اما بیماری های دیگری که به دلیل مشکلات سیستم ایمنی ایجاد می شوند (مثل بیماری بهجت) نیز به زخم های واژن منجر می شوند. سرطان های واژن و سرویکس هم منجر به زخم های واژن می شوند پس برای تشخیص علت زخم نیاز به معاینه کامل، آزمایش های خاص و نمونه برداری است.

درد حین عادت ماهانه نیز از مشکلات بسیار شایع در خانم هاست که ۵۰ درصد زنان با آن درگیر هستند و بر اساس علت به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند.

نوع اولیه همان نوع شایع در بانوان جوانی است که معمولا یک تا ۲ سال بعد از شروع عادت ماهانه، اتفاق می افتد و نمی توان به آن نام بیماری گذاشت، بلکه به دلیل وجود بیش از حد برخی مواد در بدن این دردها به وجود می آیند. این مواد به طور طبیعی در آغاز هر دوره عادت ماهانه در بدن ایجاد می شوند و منجر به انقباض در برخی رگ ها شده و ایجاد درد می کنند. درد معمولا چند ساعت قبل یا همزمان با شروع عادت ماهانه آغاز می شود و در بیشتر مواقع دو تا ۳ روز طول می کشد. این درد بیشتر در ناحیه زیر شکم احساس می شود و می تواند با درد ناحیه کمر همراه باشد که به جلوی ران ها تیر بکشد. گاه با تهوع و استفراغ و در موارد نادر با احساس غش کردن نیز همراه است. درد پریود ماهانه مداوم نیست و کم و زیاد یا قطع و وصل می شود و با گرم کردن شکم یا ماساژ دادن یا حرکت کردن کمتر می شود. از آنجا که این دردها می تواند به علل دیگری هم رخ دهند حتما به معاینه و بررسی نیاز دارند.

بهترین دارو برای تسکین این دردها، داروهایی مثل بروفن و مفنامیک اسید است که موجب کاهش موادی می شوند که عامل اصلی این دردها هستند. این داروها باید با دستور پزشک و در بهترین حالت قبل از شروع علایم استفاده شوند تا بهترین اثر را داشته باشند و تا زمانی که درد وجود دارد، ادامه داده شوند(دو یا سه روز). در این صورت عوارض شایع این داروها مثل پوکی استخوان برای مصرف کننده خطرناک نیست. اگر این داروها به مدت لازم (۴ تا ۶ماه) استفاده شوند، اما باعث بهبود نشود می توان با نظر پزشک از داروهای دیگری استفاده کرد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


نشانه های سرطان سینه چیست؟

زنان مبتلا به سرطان پستان ممکن است علائم یا وضعیت های غیر طبیعی در پستان مشاهده نمایند.در اکثر زنان این علائم تا زمان تشخیص نمایان نمی گردد.گاهی بعضی از علائم مشاهده شده درپستان ممکن است به دلیل سایر بیماریها بوده و ربطی به سرطان نداشته باشد.اگر نشانه ای در پستان مشاهده کردید که موجب نگرانی شما می باشد به پزشک مراجعه نمایید.

علائم و نشانه های سرطان پستان عبارتند از :

* توده های جدید (بیشتر زنان به طور طبیعی دارای پستان های توده ای می باشند )، ضخامت در پستان یا زیر بغل .

* حساسیت نوک پستان ، ترشحات یا تغییرات فیزیکی
( از قبیل فرورفتگی نوک پستان ، درد مداوم یا تغییراتی در اندازه و شکل پستان ).

* تحریک پوست یا تغییراتی مثل چروک شدن ، فرو رفتن ، پوسته پوسته شدن یا چین و چروک جدید .

* گرمی ، قرمزی و تورم پستان همراه با بثورات شبیه به پوست پرتقال.

* درد پستان معمولا از علائم سرطان پستان نمی باشد ولی بایستی به پزشک مراجعه شود

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 

نبرد با یائسگی، با مصرف میوه و سبزی

حول و حوش سن ۵۰ سالگی خانم ها کم کم علایمی را احساس می کنند که آغاز مرحله جدیدی از زندگی آنها به نام یائسگی است. کاهش و قطع هورمون های جنسی عوارضی را در زنان ایجاد می کنند که در افراد گوناگون ممکن است به صورت های متفاوتی ظاهر شود. با این حال بعضی از علایم و نشانه ها مانند گرگرفتگی تقریبا در بیشتر افراد وجود دارد. تغذیه مناسب و رعایت برخی از نکات تغذیه ای قادر است در کاهش و یا رفع این علایم به بانوان کمک کند...
چنانچه بارها پیش از این گفته شده است داشتن رژیم غذایی متعادل در تمام طول زندگی کلید طلایی حفظ سلامت در این دوره هم به شمار می آید. توصیه های کلی مصرف بیشتر سبزی و میوه که برخی از آنها با داشتن هورمون های مشابه گیاهی کمک می کنند، خودداری از مصرف زیاد غذاهای چرب و شیرین، استفاده متناسب از آب که به خصوص تاثیر آن در کاهش علایم گرگرفتگی دیده شده و فعالیت مناسب بدنی، چنانچه از سال های جوانی به عنوان روش زندگی برگزیده شده و استمرار داشته باشد به پیشگیری بسیاری از مشکلات ناشی از افزایش سن از جمله عوارض یائسگی کمک می کند.


● احتمال افزایش وزن
با وقوع تغییرات هورمونی و کاهش سوخت و ساز بدن امکان ذخیره چربی در بدن زنان بالای ۵۰ سالگی اضافه می شود. اگر به وجود استرس های پدید آمده به دلیل این تغییرات توجه کنیم، می بینیم که بسیاری از خانم ها برای رفع استرس به پرخوری تمایل پیدا می کنند. جمع شدن این دو عامل زمینه ابتلا به افزایش وزن و دچار شدن به چاقی را فراهم می کند. اگر مصرف مواد شیرین زیاد باشد، قند خون ناگهان به حد بالایی می رسد و این حالت، موجب ترشح مقدار زیادی هورمون انسولین می شود. انسولین اضافی، تبدیل کالری به چربی را سرعت می بخشد. در ضمن انسولین، ترشح آنزیمی که جذب چربی از جریان خون به سلول های بدن را افزایش می دهد، تحریک می کند. به طور معمول ۲۱درصد قند مصرفی از نوشابه های گازدار به دست می آید، ۱۸درصد از انواع شیرینی ، ۱۳درصد از کیک، دسرها و بیسکوییت ها، ۱۰درصد از بستنی و پودینگ، ۶درصد از نان و ۵درصد از مواد مصرفی در صبحانه به دست می آید.

البته این ارقام تقریبی است و ممکن است با توجه به الگوی تغذیه ای افراد گوناگون با هم تفاوت داشته باشد. بسیاری از خانم ها بزرگ ترین وعده غذایی خود را در انتهای روز یعنی شام مصرف می کنند و بسیاری از زنان در طول روز که بدن به سوخت بیشتری احتیاج دارد، کمتر غذا می خورند، یعنی صبحانه و ناهار آنها مختصر است. اگر شام مفصل باشد بدن تمام کالری به دست آمده را ذخیره می کند زیرا طی خواب نیاز به کالری بسیار کم است. در ضمن افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم آنها در هر وعده بسیار مفید است زیرا افرادی که این رویه را دارند در انتهای روز کالری و چربی کمتری مصرف می کنند. تحقیقات نشان داده است که با افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم آنها در هر وعده، کالری بیشتری سوزانده می شود و وزن بدن کنترل می شود. در چنین رویه ای، کاهش گلوکز خون اتفاق نمی افتد و کار معده نیز راحت تر می شود. اضافه وزن و چاقی چنانچه می دانید زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن است.

● ابتلا به پوکی استخوان
به علت تغییرات گفته شده تغییراتی در میزان جذب کلسیم به وجود می آید. اگر خانمی از پیش تراکم استخوانی کمی داشته باشد درصد خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش پیدا می کند. به همین دلیل توجه به مصرف بیشتر منابع کلسیم توصیه می شود. مقدار مورد نیاز روزانه کلسیم در این سنین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰میلی گرم است که باید از منابع غذایی تامین شود. بهترین منبع کلسیم، شیر است که بهتر است کم چرب یا بدون چربی باشد. کلم بروکلی، سبزی های برگ سبز و حبوبات هم حاوی کلسیم هستند.. یک فنجان ماست حاوی ۳۴۵میلی گرم کلسیم است.

● ویتامین D
عامل اصلی دیگری است که به پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان کمک می کند. در طی سالیان اخیر، مقدار ویتامین D در رژیم غذایی افراد کاهش پیدا کرده و شاید به همین دلیل هم باشد که میزان شکستگی های استخوان طی این مدت در جامعه افزایش پیدا کرده است زیرا وجود ویتامین D برای جذب کلسیم در بدن بسیار ضروری است. ماهی های چرب حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین D هستند. تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که مصرف دو وعده غذایی ماهی چرب در طی یک هفته می تواند موجب کاهش خطر بروز شکستگی های استخوان تا ۲۰ درصد شود. ویتامین D به صورت قرص نیز در دسترس است البته توجه داشته باشید که در مصرف قرص های ویتامین D زیاده روی نکنید زیرا مصرف بیش از حد آن موجب افزایش خطر ایجاد سنگ های کلیوی می شود.

● آب، مفیدترین نوشیدنی
نه تنها در این سنین بلکه در تمام زندگی آب بهترین انتخاب برای رفع تشنگی است. در این دوره به خصوص مصرف حداقل هشت لیوان آب در روز لازم است. مصرف آب موجب می شود عملکرد کلیه ها در این دوران مطلوب باشد در حالی که نوشیدنی های حاوی کافئین (مانند قهوه) موجب دفع بیش از حد آب می شود و بدن را کم آب می کند. به علاوه کافئین به دلیل اثر محرکی که بر بدن دارد به افزایش استرس در این دوره منجر می شود. بعضی از این نوشیدنی ها مقدار کلسیم به دست آمده از موادغذایی را کم می کنند و بعضی دیگر دفع کلسیم از کلیه ها را بیشتر می کنند. بهتر است به جای قهوه و نوشابه گازدار، در صورت امکان آب میوه طبیعی و نه صنعتی استفاده شود.به این ترتیب می توانید از دریافت سایر مواد مغذی نیز برخوردار شوید. آب پرتقال حاوی ویتامین C و اسیدفولیک است.

● نقش خاص حبوبات به خصوص سویا
حبوبات فواید تغذیه ای بی شماری دارند و برای حفظ سلامت بدن ضروری هستندو موجب کندی جذب گلوکز در جریان خون می شوند و اشتهای شما را کنترل می کنند. این مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و فیتواستروژن هم دارند. در ضمن منبع خوبی از ویتامین ها و املاحی مانند کلسیم، اسیدفولیک و ویتامین B۶ هستند. یادتان باشد حبوبات منبع خوبی از پروتئین هستند. سویا موجب تسکین گرگرفتگی می شود و با کاهش کلسترول بد خون، از قلب و عروق محافظت می کند. بهتر است در دو وعده غذایی خود، سویا مصرف کنید. چهار تا شش هفته طول می کشد تا سویا اثر خود را روی گرگرفتگی نشان دهد. مناسب است گاهی از سویا به جای گوشت استفاده کنید و اگر از طعم آن خوشتان نمی آید، آن را با ادویه مخلوط کنید.

● توجه به روغن مصرفی
استفاده از روغن های حاوی اسیدهای چرب امگا نقش مهمی در حفظ سلامت این دوران دارد. اسیدهای چرب امگا در ماهی، روغن زیتون و روغن های گیاهی یافت می شود.چربی های بد شامل چربی های اشباع و اسیدهای چرب ترانس است که در روغن های جامد و حیوانی، چیپس، انواع غذاهای آماده و شیرینی های گوناگون یافت می شود. بنابراین تا می توانید در این دوران زیتون، روغن زیتون و ماهی مصرف کنید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

راه های پیشگیری از سرطان سینه

راه های متعددی برای پیشگیری از دچار شدن بانوان به بیماری سرطان سینه وجود دارد.
سرطان سینه می تواند در مراحل اولیه بیماری از طریق خون و غدد لنفاوی منتقل شود ولی احتمال زنده ماندن سلول های سرطانی در بافت غیرمتورم همیشگی نیست.

پزشکان معتقدند پیشگیری و درمان سرطان سینه امکان پذیر است. مؤسسات تحقیقاتی پزشکی گام های زیر را برای پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان توصیه می کنند.

محافظت بر روش زندگی سالم از طریق داشتن وزن متعادل، کم کردن روغن و افزایش سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه.
انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم.
چکاپ به هنگام استفاده از داروهای هورمونی.
استفاده نکردن از داروهای ضدبارداری هورمونی به مدت بیش از ۴ سال.
شیر دادن به نوزاد حداقل به مدت ۶ ماه.
ترک دخانیات

انجام آزمایش های دوره ای بعد از سن ۴۰ سالگی. چنانچه یکی از اعضای خانواده ای سابقه ابتلا به سرطان سینه دارد، توصیه می شود اعضای آن خانواده آزمایشهای دوره ای سالانه را از سن کمتری آغاز کنند.
سرطان سینه، رشد مهار نشده سلول های غیرطبیعی است که در نواحی مختلف سینه ایجاد می شود. این اتفاق ممکن است در بافت های مختلف مانند مجاری ای که شیر را انتقال می دهند، در بافت تولیدکننده شیر و در بافت غیرغددی رخ دهد.
سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در زنان است و هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده می شوند. تعدادی نیز جان خود را از دست می دهند. خطر ابتلا به سرطان سینه با افزایش سن بیشتر می شود و در حدود سه چهارم از موارد بیماری در زنان بالای ۵۰ سال ایجاد می شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 27 از 30:  « پیشین  1  ...  26  27  28  29  30  پسین » 
علم و دانش

بیماری های زنان و زایمان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA