انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 13 از 19:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  18  19  پسین »

همه چيز درمورد مواد مخدر


زن

 
مهلک‌ترین مخدر

مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین به تنهایی جام جهانی ۱۹۸۶ را برای آرژانتین به ارمغان آورد. اما کوکائین مارادونا، را نابود کرد. اما کوکائین بدترین ماده مخدری نیست که بشر تولید کرده است. با پختن کوکائین همراه با جوش شیرین ماده مخدر دیگری بنام کراک حاصل می‌شود.

در حقیقت کراک نوعی کوکائین شیمیایی است. کراک خطرناک‌ترین ماده اعتیادآوری است که تاکنون به بازار آمده و به حدی وابستگی‌آور است که یک بار مصرف آن، فرد را معتاد می‌کند.

از نظر طبقه‌بندی، محرک سیستم اعصاب مرکزی است. کراک به شکل حبه‌های سفید یا قهوه‌ای رنگ می‌باشد. معمولا با نشاسته، شکر، ویتامینC ، پودر شیر و پودر تالک ترکیب می‌شود. این مشتق از کوکائین آنچنان قدرتی دارد که پس از ۳ دهه تولید، از کوکائین پیشی گرفت و بازار تقاضایی بهتر از کوکائین به دست آورد.

کراک در ایران
آنچه در بازارهای ایران به نام کراک عرضه می‌شود با آنچه در اروپا و آمریکا عرضه می‌شود متفاوت است.کراک آسیایی از کوکائین ساخته نشده است. کراک امروزی موجود در کشور ما که در حال تخریب مصرف‌کنندگان جوانش است، فقط فرمول قوی‌تری از هروئین است!

در ایران کراک در آزمایشگاه‌های مخفی و خانگی با فشرده‌کردن هروئین بدون در نظر گرفتن هر گونه استانداردی انجام می‌شود و هر آزمایشگاهی بسته به نوع امکانات و سلیقه تولیدکننده متفاوت است و همین موضوع، وضعیت بازار کراک و مصرف آن را آشفته‌تر کرده است.در برخی موارد نیز از ضایعاتی که نمی‌توان از آن هروئین خالص بدست آورد کراک تولید می‌شود.

این کراک یکی از قوی‌ترین مواد مخدر محسوب شده و بشدت اعتیاد ایجاد می‌کند به طوری که طی یک ماه اول مصرف دائم از آن، مقدار مصرف به ۳ یا ۴ برابر روز اول مصرف رسیده و تعداد دفعات مصرف روزانه به ۱۰ بار در روز (تقریبا هر ۲ ساعت یک بار) می‌رسد.

کراک به صورت تدخینی و تزریقی مصرف می‌شود و در مدت بسیار کوتاهی اثر می‌کند. حتی مراحل تزریق آن هم ساده‌تر است.در حال حاضر کراک در بین گروهی از جوانان ایران شایع شده و به دومین ماده مصرفی معتادان تبدیل شده است. متاسفانه این شیوع بالا به دلیل تفکر اشتباهی است که در بین جوانان به وجود آمده است. در بین جوانان، این ماده به صورت ماده‌ای کم‌خطر با میزان نشئگی بالا معرفی شده و ۹۵ درصد از مصرف‌کنندگان، آن را به اسم روان‌گردانی می‌شناسند که اعتیاد نمیآورد اما پس از شروع به مصرف، متوجه می‌شوند که کراک ماده‌ای بسیار اعتیادآور است.

علائم مصرف
تغییرات بارز در شخصیت و رفتار، از دست دادن توجه و تمرکز، کاهش وزن، رفتار کینه‌توزانه با افراد خانواده و دوستان، برنامه خواب نامنظم، بی‌توجهی به آراستگی ظاهری، سوءظن شدید، بیقراری و اضطراب از جمله علائم مصرف کراک است.
جدایی ناگهانی جسمی و روحی فرد از کانون خانواده، تغییر رفتار چشمگیر و ناپدید شدن لوازم قیمتی خانه و نداشتن توضیح قانع‌کننده برای مقدار پول خرج شده از جمله حالاتی است که خانواده فرد معتاد به کراک در وی مشاهده می‌کنند.

اثرات مخرب کراک
اعتیاد به کراک سبب از بین رفتن درد و خروج استرس و اضطراب از بدن فرد، احساس سرخوشی کاذب و ایجاد تحرک در فرد، بروز رفتارهای خطرناک و حرف‌های بی‌ربط می‌شود که تمام اینها تنها ۵ تا ۷ دقیقه طول می‌کشد.

تکرار مصرف این ماده طی چند روز همراه با استفراغ، گیجی، بی‌تفاوتی، اسپاسم عضله و مرگ ناگهانی در اثر ایست تنفسی است.این ماده مخدر در کوتاه‌مدت (مدت یک سال) اثرات مخرب جبران‌ناپذیری در بدن فرد مصرف‌کننده اعم از عفونت اجزای داخلی بدن، پوسیدگی دندان‌ها، سرطان حنجره و ریه، نابودی ریه و کبد ایجاد می‌کند.

به طور کلی تمام اجزایی که در تماس مستقیم با دود کراک هستند ذره ذره نابود شده و می‌پوسند و در برخی موارد طبق گزارش‌های موجود در رابطه با افراد معتاد به کراک، میزان عفونت بدن به قدری است که اجزای بدن از هم جدا می‌شوند و گوشت زیر پوست دچار عفونت می‌شود.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 

روشهای فوق العاده ترك سیگار در 6 هفته !!

این برنامه برای ترك سیگار در طول سه هفته طراحی شده است. اگر زمان كوتاهتر یا بلندتری را مد نظر دارید می‌توانید این برنامه را متناسب با زمان بندی خود تنظیم كنید.

هفته اول
عادت‌های سیگار كشیدن خود را بررسی كنید.
از نحوه سیگار كشیدن خود یادداشت برداری كنید، هر روز و هر زمانی كه سیگار می‌كشید موارد زیر را یادداشت كنید:

- زمان
- نوع كاری كه در حال انجام آن هستید
- دلیل سیگار كشیدن در آن زمان
- احساسی كه بعد از سیگار كشیدن دارید
- در پایان هر روز الگوی سیگار كشیدن خود را مرور كنید؛ چه چیز شما را وادار به استعمال سیگار می‌كند؟ كسالت، خشم، كارسخت، عصبانیت یا موقعیت‌های خاص اجتماعی؟ در جستجوی سایر روش‌ها برای روبرو شدن با این احساسات و شرایط باشید.

هفته دوم
برخی عادت‌ها را تغییر دهید.
برنامه ترك سیگار خود را مرور كنید. برنامه روزمره خود را به نحوی تغییر دهید كه سیگار كشیدن سخت تر به نظر بیاید.
- سیگار را نخی و دانه‌ای بخرید، نه بسته ای یا جعبه ای.
- مصرف چای یا قهوه خود را نصف کنید(زیرا نوشیدن چای یا قهوه و بخصوص قهوه معمولاً به استعمال سیگار می‌انجامد) و به جای آن پیاده‌روی كنید یا یك لیوان آبمیوه بنوشید.
- اگر معمولاً هنگام معطل شدن در ترافیك سنگین سیگار می‌كشید، به جای آن آدامس بدون قند یا آب نبات در ماشین و در دسترس داشته باشید.
- از محیط‌هایی كه پردود هستند دوری كنید.
- زمان كشیدن سیگار روزانه را به تأخیر بیاندازید، سعی كنید هر سه یا چهار روز یك بار، اولین سیگار را دیرتر بكشید.
ممكن است پزشك برای كمك به شما داروی ضد افسردگی تجویز كند.

هفته سوم
شمارش معكوس را آغاز كنید.
به اطرافیانتان یادآوری كنید كه زمان ترك كامل نزدیك است. به تعویق انداختن سیگار روزانه را ادامه دهید.
همچنین:

- سعی كنید یك روز كامل سیگار نكشید.
- در اتومبیل فندك نداشته باشید.
- سیگار را با دست مخالف بگیرید.
شب قبل از ترك كامل، باقی مانده سیگارهایتان را در آب خیس كنید و در سطل زباله بریزید. تمام زیرسیگاری‌ها، فندك‌ها و كبریت‌ها را دور بریزید. از محصولات جایگزین نیكوتین یا كمك‌های دیگر استفاده كنید. قبل از خواب، دلیل‌های ترك سیگار را مرور كنید. خود را فاتح بر سیگار و در راه بازگشت به سلامتی تجسم كنید.

هفته چهارم
روز ترك نهایی

یك روز خاص این هفته را انتخاب كنید، وقتی از بستر برمی خیزید علت‌های ترك سیگار را با خود مرور كنید. با خودتان تكرار كنید «به مدت یك روز قادر به انجام هر كاری هستم» احساستان را در دفتر یادداشت خود بنویسید و برای جلوگیری از بازگشت، از هر كمك دیگری كه در برنامه دارید استفاده كنید.

از نوشیدنی‌های حاوی كافئین اجتناب كنید، چرا كه این مواد تمایل به مصرف نیكوتین را افزایش می‌دهد. از مكان‌هایی كه شما را به یاد سیگار می‌اندازد دوری كنید. به خاطر داشته باشید، تمایل شدید به سیگار كشیدن در زمان ترك اعتیاد طبیعی است.

اگر مشكل بی خوابی دارید، قبل از خواب یك قاشق ماست یا یك لیوان شیر گرم بنوشید. شیر و ماست حاوی مواد شیمیایی به نام تریتوفان است كه آرام بخش بوده و برای خوابیدن بهتر به شما كمك می‌كند.
این میل معمولاً چند دقیقه ای بیشتر طول نمی كشد. زمانی كه حس نیاز شدید به كشیدن سیگار می‌كنید، نفس عمیقی بكشید و سپس یك لیوان آب بنوشید؛ یا این كه كمی ورزش كنید، یك بسته آدامس، تكه‌های هویج، یا تكه‌های دارچین را برای مكیدن در دست داشته باشید.

هدف امروز شما : سیگار نكشیدن.
ممكن است ناآرام و بیقرار باشید یا مشكل تمركز داشته باشید و به همین خاطر احساس تنفر خود را از سیگار كشیدن نشان دهید. اگر مشكل بی خوابی دارید، قبل از خواب یك قاشق ماست یا یك لیوان شیر گرم بنوشید. شیر و ماست حاوی مواد شیمیایی به نام تریتوفان است كه آرام بخش بوده و برای خوابیدن بهتر به شما كمك می‌كند. آیا این كارها را انجام دادید؟ خیلی خوب! فردا آسان‌تر خواهد بود. اگر این كارها را انجام ندادید، احساس گناه نكنید، این به معنای ناكامی و عدم موفقیت شما نیست، ترك كردن یك پروسه است نه یك اتفاق.

هفته پنجم
استقامت نشان دهید.

از آنچه به دست آورده اید شاد باشید. اگر هنوز هم ترك نیكوتین باعث بروز مشكلاتی در خواب شما می‌شود، به تمرینات تنفس عمیق ادامه دهید.
میل به کشیدن سیگار معمولاً چند دقیقه ای بیشتر طول نمی كشد. زمانی كه حس نیاز شدید به كشیدن سیگار می‌كنید، نفس عمیقی بكشید و سپس یك لیوان آب بنوشید؛ یا این كه كمی ورزش كنید، یك بسته آدامس، تكه‌های هویج، یا تكه‌های دارچین را برای مكیدن در دست داشته باشید.

زمانی كه وسوسه می‌شوید سیگار بکشید، به مكان‌هایی بروید كه سیگار كشیدن در آنجا ممنوع است؛ مثلاً سینما. خیلی تمرین كنید. از داروهای تجویز شده توسط پزشك متخصص یا جایگزین‌های نیكوتین استفاده كنید. یادداشت‌های خود را ادامه دهید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، از این كه آن روز از شیطان نیكوتین دور بوده اید خوشحال باشید. وقتی صبح‌ها از خواب برمی خیزید، نفس عمیق بكشید و هوا را استشمام كنید. الان سرحال تر از هفته قبل هستید.

هفته ششم
دارید به هدفتان می‌رسید!

برنامه خود را ادامه دهید... دارید به نتیجه می‌رسید! در مورد پیوستن به یك باشگاه سلامتی فكر كنید (از پولی كه برای خرید سیگار صرف می‌كردید استفاده كنید) با دقت در آینه به خود نگاه كنید، به دندان ‌های تمیزتر، پوست سالم تر و موهای شفاف تر خود توجه كنید.

مواظب باشید عواملی كه باعث پسرفت شما می‌شود فریبتان ندهد: جر و بحث، معطل شدن در ترافیك سنگین یا ملاقات دوستانی كه بعد از مدت‌ها شما را به کافه تریا دعوت می‌كنند... در پایان هفته، موفقیت خود را جشن بگیرید، اما باز هم مواظب باشید. برای برخی افراد ترك میل و عطش شدید استعمال سیگار، سال‌ها به طول می‌انجامد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

تأثیر مواد مخدر و محرک بر دهان و دندان

درباره زیان‌های مواد مخدر زیاد شنیده‌ایم اما باید به آثار این مواد روی دهان و دندان‌ها هم توجه کنیم :

- کوکایین : مالیدن کوکایین روی لثه، باعث زخم شدن آن و صدمه به استخوان می‌شود. کوکایین با بزاق مخلوط می‌شود و محلولی اسیدی می‌سازد که به مینای دندان آسیب می‌رساند. این ماده باعث خشکی دهان و دندان‌قروچه می‌شود.

- اکستازی (قرص X): این ماده هم باعث خشکی دهان و بروز دندان‌قروچه می‌شود.

- هرویین : افرادی که هرویین مصرف می‌کنند به غذاهای شیرین تمایل دارند. درنتیجه احتمال بروز پوسیدگی در آنها بالا می‌رود. خشکی دهان و دندان‌قروچه هم بیشتر دیده می‌شود.

- مت‌آمفتامین : این ماده بسیار اسیدی است و به مینا حمله می‌کند. در نتیجه ظرف مدت کوتاهی باعث پوسیدگی شدید دندان‌ها می‌شود. خشکی دهان و دندان‌قروچه هم از عوارض آن است.

۷ توصیه مهم

۱. جویدن آدامس‌های بدون قند باعث ایجاد جریان بزاق می‌شود و در رفع خشکی دهان موثر است.

۲. هنگام دریافت دارو، از داروساز در مورد آثار احتمالی آن روی دهان و دندان سوال کنید.

۳.بدون اجازه پزشک، مصرف داروی نسخه‌ای خود را کنار نگذارید.

۴. مصرف الکل و سیگار را ترک کنید. همراه شدن آنها با هر نوع دارو، می‌تواند آثار دارو را بر دهان تشدید کند.

۵. اگر قصد جراحی دندان یا لثه دارید، به جراح در مورد داروهای مصرفی خود توضیح دهید، حتی اگر داروهای بدون نسخه مصرف می‌کنید.

۶. بعد از مصرف دارو (به‌خصوص داروهای شیرین) دهان را با آب بشویید. این کار احتمال پوسیدگی را کمتر می‌کند.

۷. اگر دارویی باعث مشکلات دهانی یا دندانی‌تان شده است، با دندان‌پزشک صحبت کنید. شاید او توصیه کند با پزشک خود صحبت کنید و مقدار یا روش مصرف آن را تغییر دهید. شاید بتوان داروی مشابه دیگری را مصرف کرد که کمتر مشکل‌ساز باشد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

اصول ترك و درمان اعتیاد به مواد مخدر

در ابتدا لازم است بدانیم كه از دیدگاه روان پزشكی و پزشكی ، فرد معتاد یك بیمار است و بیماری وی مانندسایر بیماری ها نیاز به درمان و مراقبت های ویژه خود دارد.
علاوه بر این باید بدانیم كه در پیشگیری اولیه چگونه فرزندان خود را از همان دوران كودكی تربیت نماییم تا در نوجوانی ، جوانی و سنین دیگر گرفتار اعتیاد به مواد مخدر نگردند ؛ همان گونه كه كودكان خود را در برابر بعضی بیماری های مسری واكسینه می كنیم و یا با رعایت اصول بهداشت جسمی ، خانوادگی ، محیط و ... سعی می نماییم كه فرزندان خود را از ابتلا به بعضی بیماری ها ایمن سازیم.

این پیشگیری اولیه است؛اما پیشگیری ثانویه به مفهوم واقعی آن یعنی انجام اقدامات لازم و پیگیری های درمانی است كه وقتی بیمار كاملاً بهبود یافته،با رعایت توصیه های پزشكی– بهداشتی از بازگشت بیماری جلوگیری نموده و دیگران نیز با رعایت همان اصول ، مراقب سلامت خود باشند تا اطرافیان و یا افراد جامعه از ابتلاء به آن بیماری مصونیت یابند. بنابراین بیماری اعتیاد مانند بسیاری از بیماری ها نیازمند توجهات ضروری در پیشگیری اولیه و ثانویه است .

بر پایه آنچه كه توضیح داده شد بیماری اعتیاد را باید از چند دیدگاه و از نظر عوامل گوناگون وعوارض آن مورد بررسی قرار داد :

1- عوامل روانی
2- عوامل جسمی
3- عوامل خانوادگی
4- عوامل اجتماعی
5- عوامل اقتصادی
6- عوامل سیاسی

1- عوامل روانی بیشتر معتادین دچار نوعی مشكل و یا اختلال روانی هستند و به دلیل همین اختلال به اعتیاد روی آورده و وابستگی روانی به مواد مخدر در آنان به وجود می آید . چون استفاده از مواد مخدر موجب می گردد كه تا حدودی و به طور موقت اختلال روانی آنان فروكش كرده و یا به قول خودشان تخدیر شده و درد روانی آنان تسكین یابد.
اما در صورت عدم دسترسی و یا عدم استفاده از ماده مخدر ، اختلال روانی آنان آشكارتر می شود. این همان نكته مهمی است كه در درمان بیماران معتاد مورد توجه و نظر روان پزشكان است.دانستن این نكته كه چه نوع اختلال روانی عامل اولیه رویكرد فرد به استفاده از مواد مخدر می گردد كار چندان مشكلی نیست.

با مروری بر روند زندگی گذشته بیمار معتاد از دوران كودكی به بعد ، چگونگی رشد روانی جسمی وی ، نوع بافت خانواده ، بررسی مشكلات روانی – شخصیتی – اجتماعی – اقتصادی افراد خانواده ، چگونگی محیط اجتماعی ، شرایط زیستی و ... می توان نوع اختلال و یا اختلالات روانی را مشخص و درمان های لازم روان پزشكی را آغاز نمود.در صورتی كه معتاد و یا در صورت لزوم خانواده وی تحت درمان های ضروری روان پزشكی قرار نگیرند و به سفارش های روان پزشك معالج عمل نكنند ، موفق به ترك و درمان اعتیاد نخواهند شد .

2- عوامل جسمی علاوه بر وابستگی روانی به مواد مخدر ، وابستگی جسمی نیز عامل مهم دیگری است كه در ترك اعتیاد و درمان بیمار معتاد ، جایگاه خاص درمانی خود را دارد.هنگامی كه وابستگی جسمی به وجود آید و در صورت عدم دسترسی فرد معتاد به ماده مخدر، علایمی در وی بروز می نماید كه او برای جلوگیری و رهایی از آن علایم با هر ترفندی سعی می نماید كه ماده مخدر مورد نیاز خود را تهیه و از آن استفاده نماید .
متأسفانه در چنین حالت روانی – جسمی است كه بیمار معتاد ممكن است به هر كار خلافی دست بزند تا بتواند ماده مخدر را تهیه نماید واین رفتارهای خلاف اخلاق و قانون است كه بسیاری از خانواده ها و دیگر افراد جامعه را درگیر مشكلات اقتصادی ، رفتاری و اخلاقی معتادین نموده است.
تكرار چنین اعمال و رفتارهای خلاف قانون و ضد اجتماعی موجب می گردد كه معتاد ، روز به روز از نظر روانی و اخلاقی ، بسیاری از خصوصیات و صفات خوب و انسانی را از دست بدهد و در نهایت به فردی خلاف كار و بی احساس مبدل گردد.

برای درمان عوارض جسمی ناشی از ترك اعتیاد ، روش های گوناگون درمانی وجود دارد كه بیمار بتواند با استفاده از داروهای تجویز شده توسط روان پزشك معالج ، این مرحله ترك اعتیاد را به شكلی بگذراند كه عوارض جسمی كمتری داشته و بتواند دوره بحرانی ترك را راحت تر بگذراند .

بارزترین علایم جسمی ناشی از ترك ماده مخدر ( و یا در صورتی كه بیمار معتاد نتواند به ماده مخدر دسترسی یابد ) عبارت اند از :
دردهای شدید عضلانی كه فرد را بی قرار و پرخاشگر می نماید ، دل پیچه های شدید توأم با بیرون روی ، تهوع ، استفراغ ، عرق كردن ، بی خوابی و ....

3-عوامل خانوادگی : عوامل خانوادگی مانند : عدم توجه مادر و پدر به چگونگی تربیت فرزندان ، نبودن نظارت های لازم و ضروری از جهات رفتاری ، عدم توجه به رشد روانی و سالم فرزندان ، نبودن فضای آرام و شاد خانوادگی ، وجود رابطه های بیمارگونه بین پدر و مادر و فرزندان ، اعتیاد پدر و یا مادر ، كمبودهای عاطفی فرزندان و بسیاری از عوامل دیگر در اعتیاد فرزند یا فرزندان نقش دارند.

به همین دلایل است كه در درمان اعتیاد فردی از افراد خانواده ، تمامی افراد خانواده باید مورد بررسی های لازم روان پزشكی قرار گیرند . علاوه بر جلسات روان درمانی خواه قبل از ترك و خصوصاً بعد از ترك و درمان كه برای بیمار معتاد توصیه می شود ، گاهی ضروری به نظر می رسد كه جلسات روان درمانی ، برای افراد خانواده به صورت گروهی و یا انفرادی در نظر گرفته شود و اگر فردی از افراد خانواده دچار نوعی اختلال روانی باشد ، وی نیز درمان گردد.
بنابراین در ترك و درمان بیمار معتاد ، همه افراد خانواده باید همیاری و همكاری لازم را با روان پزشك معالج بنمایند . در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت كه فرد معتاد در ترك و درمان موفق گردد.

4- عوامل اجتماعی : یعنی محیط و جامعه ای كه فرد معتاد در آن زندگی می كند ، كوچه ، محله ، شهر، همسایه ها ، دوستان ، افراد فامیل و ... در اعتیاد نقش دارند.
در بعضی محله ها مواد مخدر راحت تر و بیشتر در اختیار معتادین قرار می گیرد و نابسامانی خاصی از جهات اجتماعی ، قانونی ، رفتاری ، اخلاقی ، اقتصادی و ... در چنین محله هایی وجود دارد.

بنابراین خانواده ها باید از وجود چنین محله هایی آگاهی داشته باشند تا اگر به هر دلیلی خانواده ناچار به زندگی در چنین محله هایی است ، بیش از حد مراقب و مواظب فرزندان و افراد خانواده خود باشند و اگر محل زندگی خارج از چنین محله هایی است فرزندان خود را از رفت و آمد به چنین محله هایی منع نماید .

فرد معتادی كه با هر روش درمانی موفق به ترك اعتیاد خود شده است و مرحله درمانی خود را می گذراند باید به این نكته توجه نماید كه حضور در محله های آلوده ، ادامه ارتباط با دوستان معتاد و یا افرادی كه در خرید و فروش مواد مخدر دست دارند ممكن است باعث گردد كه او مجدداً به دامن اعتیاد كشانده شود .

5- عوامل اقتصادی
اگر شنیده می شود كه مدت زمان زیادی است كه مبارزه جهانی با قاچاقچیان مواد مخدر و تلاش جهانی در درمان معتادین به عمل می آید ، به این دلیل است كه اعتیاد بلای خانمانسوزی است كه نه تنها فرد معتاد را سربار جامعه می نماید و جسم و جان او را نابود می سازد بلكه از جهات اقتصادی ، فقر جبران ناپذیری را متوجه خود فرد معتاد و خانواده وی می نماید كه نتیجه آن فلاكت و بدبختی است.
به این دلایل است كه توصیه می گردد بیماران معتاد هر چه زودتر و سریع تر برای ترك و درمان اعتیاد خود اقدام نمایند تا از این بلای نابود كننده انسانیت نجات یابند.

اگر با دقت بیشتری به اعتیاد و پیامدهای آن نگاه كنیم متوجه می شویم كه خسارت های مادی كه روزانه و به تدریج به اقتصاد فرد معتاد ، خانواده وی و جامعه وارد می شود خیلی بیشتر از هزینه ناچیزی است كه برای ترك و درمان بیماری اعتیاد خرج می شود.

نكته مهم دیگر این است كه فرد معتاد آنگاه كه دچار فقر اقتصادی می گردد ، اگر به عضویت گروه قاچاقچیان در نیاید برای این كه بتواند پول مورد نیاز خود را برای خرید مواد مخدر به دست آورد ، متأسفانه خود عامل خرید و فروش موادمخدر می شود و سعی می نماید افراد بیشتری را معتاد نماید تا درآمد بیشتری داشته باشد .
شاید یكی از دلایلی كه بسیار توصیه می شود مردم از افراد معتاد دوری كنند همین عامل معتاد كردن دیگران است .

6- عوامل سیاسی در گذشته ، و به احتمال زیاد در حال حاضر نیز ، یكی از جنبه های سیاست های استعماری و استثماری بر این پایه قرار داشت تا بتواند با شیوع اعتیاد و با پیامدهای بازدارنده ای كه در اعتیاد وجود دارد مردم یك جامعه را از پیشرفت های علمی – اجتماعی – اقتصادی – سیاسی و ... محروم نمایند.
در حال حاضر چنین سیاستی توسط گروه های قوی قاچاقچی در سطح جهانی انجام می پذیرد و در هر كشوری عوامل نادان و خیانتكاری وجود دارند كه برای كسب درآمد و سرمایه های كلان ، به شیوع اعتیاد و افزایش معتادین مبادرت می ورزند.

قاچاقچیان مواد مخدر و مواد روان افزا یا روان گردان نه تنها هیچ گونه حس انسانی و ملی ندارند بلكه در نوع خود قاتلانی هستند كه آگاهانه باعث نابودی انگیزه های مفید و مثبت انسان ها و درنهایت مرگ تدریجی افراد یك جامعه خصوصاً جوانان می گردند.

روش های ترك اعتیاد و درمان بیماران معتاد به مواد مخدر
تاكنون روش های گوناگونی برای ترك و درمان بیماران معتاد به كار گرفته شده است كه به اختصار به ذكر چگونگی انجام روش ها پرداخته می شود:

1 . روش كم كردن تدریجی ماده مخدر:
در این روش بیمار معتاد می تواند با یك برنامه ریزی منظم و دقیق و با اراده ای قوی و محكم ، روزانه از ماده مخدری كه استفاده می نماید كم كند تا آن را در مدت 2 تا 3 هفته به صفر برساند . در این روش بیمار نیاز دارد كه زیر نظر روان پزشك معالج از داروهای تجویز شده استفاده نماید.
داروهای تجویز شده اغلب داروهایی است كه در رشته روان پزشكی به كار برده می شود و موجب می گردد كه علایم وابستگی روانی و جسمی بیمار معتاد به آن میزان كاهش یابد كه فرد معتاد احساس نیاز به ماده مخدر نداشته باشد . از خصوصیات این روش این است كه فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد .

2- روش استفاده از داروهای ترك اعتیاد به طور سرپایی :
در این روش فرد معتاد توسط پزشك ، درمان خود را شروع می نماید و داروهایی برای وی تجویز می شود كه شامل داروهای اعصاب و داروهایی است كه ماده مخدر نیستند ، اما اثراتی شبیه ماده مخدر دارند . در این روش به بیمار توصیه می شود كه به هیچ عنوان از ماده مخدر استفاده ننماید.
اثرات درمانی داروهای تجویز شده و این كه به چه میزان باید تجویز گردد بستگی به نوع ماده مخدر مصرفی و مقدار آن دارد . در این روش اغلب توصیه می گردد كه بیمار معتاد به مدت چند روز تا یك هفته در منزل استراحت نموده و بعد به كارهای روزمره خود بپردازد .

3. روش استفاده از داروهای ترك اعتیاد با بستری شدن در بیمارستان :
این روش مانند روش دوم است . با این تفاوت كه فرد معتاد در بیمارستان بستری می گردد و كلیه امور درمانی با نظارت پزشك معالج انجام می شود .از امتیازات این روش این است كه بیمار معتاد از نزدیك مورد مراقبت های لازم پزشكی و پرستاری قراردارد و چون در بیمارستان بستری است دسترسی او به مواد مخدر بسیار كم و یا غیر ممكن است و اگر گاهی بیمار نیاز به داروهای خاص خوراكی و یا تزریقی داشته باشد،این داروها به راحتی در بیمارستان به وی داده شده و یا تزریق می گردد و لذا هرگونه علایم ناشی از ترك ، خواه روانی و یا جسمی ، سریع تر درمان می گردد .

توضیحات لازم :

الف : در گذشته ی نه چندان دور ، داروی ترك اعتیاد در مراكز مخصوص و با یك برنامه منظم روزانه به معتادان داده می شد و روش های درمانی گوناگون غیر دارویی نیز به كار گرفته می شد. در حال حاضر مسئولان در تلاش اند كه بتوانند از همان روش های گذشته و داروهای خاص استفاده كرده و به درمان بیماران معتاد همت گمارند .

ب : متأسفانه در حال حاضر انواع و اقسام داروهای ترك اعتیاد در بازار وجود دارد كه برای ترك اعتیاد به فروش می رسد. از محتویات و یا تركیـبات چنین داروهایی كمتر كسی اطلاع دارد.
در مورد این داروها می توان چنین اظهار نظر نمود كه محتویات این داروها اكثراً تركیبی از مواد مخدر است . دیده شده است كه بسیاری از معتادین كه از این تركیبات استفاده می نمایند به این داروها معتاد می گردند .

ج : بنابر این اگر بیماران معتاد از این داروها استفاده نمایند نه تنها نباید انتظار ترك و درمان مورد اطمینان را داشته باشند بلكه ممكن است به این داروها معتاد گردند.
به عنوان مثال اگر هر فرد عادی بتواند یك عمل جراحی را انجام دهد می توان انتظار داشت كه هر فردی نیز در ترك و درمان اعتیاد همانند یك پزشك متخصص عمل نموده و موفق گردد.

د : از تبلیغاتی كه اخیراً در مورد ترك و درمان اعتیاد می شود ، استفاده از اشعه لیزر است كه ابهامات زیادی را در بر داشته و دارد كه چگونه اشعه لیزر می تواند مشكلات روانی و جسمی بیماران معتاد را درمان كنند؟

4 . روش سم زدایی یا U.R.O.D :
آخرین ، پیشرفته ترین و سریع ترین روش ترك اعتیاد ، در حال حاضر روش سم زدایی یاU.R.O.Dاست . كه چند سالی است در كشور ما به كار گرفته شده و می شود . در این روش بسته به نوع ماده مخدر ، طریقه استفاده از آن ، و مدت زمانی كه سبب اعتیاد شده است ؛ فرد معتاد بین 4 تا 6 ساعت توسط متخصص بیهوش می شود.
در مدت زمان بیهوشی داروهایی به بیمار تزریق می گردد كه وی بعد از آن كه به هوش می آید بسیاری از علایم جسمی ترك ماده مخدر را ندارد، مگر عوارض معمولی بعد از بیهوشی . همان گونه كه بارها اشاره و تأكید گردید ادامه درمان های ضروری به عهده روان پزشك معالج است كه با بررسی علایم روانی ، برنامه ریزی درمانی را شروع می نماید.

داروهایی كه اغلب مورد استفاده قرا رمی گیرند داروهای ضد ماده مخدر و داروهای ضروری برای درمان علایم روانی و برخی علایم جسمی باقی مانده می باشد كه ممكن است ضعف ، سستی و ...را در بر داشته باشد. بهتر است كه روش سم زدایی در بیمارستان و با نظارت و مراقبت های پزشكی انجام گردد.

گاهی شنیده می شود كه با این روش در 24 ساعت ( یك روز ) بیماری اعتیاد درمان می گردد و یا در بعضی از درمانگاه ها و یا مطب های اختصاصی در چند ساعت انجام می شود . این شنیده ها تا حدودی اغراق آمیز به نظر می رسد و خود نوعی تبلیغات تجارتی است .
روش سم زدایی بهتر است در بیمارستان صورت پذیرد و لازم است كه بیمار بعد از انجام سم زدایی چند روز در بیمارستان بستری باشد تا توسط پزشك معالج علائم جسمی و روانی او به حالتی اطمینان بخش بهبود یافته و بقیه درمان ها به طور سرپایی ادامه یابد.

تشخیص و تصمیم گیری در مورد زمان مرخص شدن بیمار معتاد برعهده پزشك معالج است. مهم ترین نكته درمانی این است كه بعد از ترخیص ، بیمار باید از داروهایی كه توسط پزشك تجویز می شود حتماً استفاده كرده و به توصیه های او عمل نماید و تا زمانی كه لازم باشد به درمان خود ادامه دهد .
روش سم زداییU.R.O.D هیچ گونه خطری در پی نخواهد داشت.

معهذا لازم است كه بیمار مورد آزمایشات و معاینات لازم پزشكی قرار گیرد . اگر به دلیل یك نوع بیماری ، استفاده از روش سم زدایی غیر ممكن باشد بدون شك از روش های دیگر ترك و درمان اعتیاد می توان بهره گرفت . بنابر آنچه كه گفته شد و چنانچه می خواهید در ترك و درمان اعتیاد خود یا نزدیكان خود موفق باشید .

رعایت موارد زیر ضروری است؛ در غیر این صورت احتمال بازگشت به اعتیاد حتمی است :

1- فرد معتاد از دیدگاه پزشكی خصوصاً روان پزشكی بیمار است .
2- فرد معتاد باید بخواهد و مصمم باشد كه از بلای خانمانسوز اعتیاد نجات یابد .
3- ارزیابی های روان پزشكی ، روان شناختی ، شخصیتی ، جسمی و ... قبل از شروع ترك و درمان ضروری است .
4- بیمار و خانواده بیمار بهتر است كه در حد امكان نظریات و توصیه های روان پزشك معالج را پذیرفته و به آن عمل نمایند .
5- بهتر است فرد معتاد با همراه مورد اعتماد خانواده و روان پزشك معالج در بیمارستان بستری گردد .
6- در صورتی كه پزشك معالج صلاح می داند ، بیمار معتاد در مدت زمان مشخصی ممنوع الملاقات باشد و تمام اطرافیان و نزدیكان باید این نكته را رعایت نمایند.
7- نوع و روش ترك یا سم زدایی با توافق بیمار معتاد یا خانواده او و روان پزشك معالج تعیین و انتخاب شود.
8- مدت زمان بستری توسط پزشك معالج تعیین و مشخص می گردد و بیمار و خانواده او نباید بر خلاف آن عمل نمایند .
9- بعد از انجام ترك اعتیاد بیمار باید حداقل به مدت یك سال تحت نظر روان پزشك به درمان خود ادامه داده و از داروهایی كه تجویز می شود استفاده و به توصیه های او عمل نماید .
10 – درمان های غیر دارویی مانند روان درمانی انفرادی ، گروه درمانی ، خانواده درمانی و ... اگر لازم باشد بهتر است انجام شود.
11- شروع به كار ، فراهم نمودن كاری مناسب ، و بازگشت سریع فرد به كار قبلی در درمان بسیار مؤثر است .
12- فعالیت های ورزشی روزانه و منظم یكی از ضروریات درمان است.
13- در حال حاضر پیشرفته ترین ، سریعترین و بهترین روش ترك اعتیاد ، روش سم زدایی U.R.O.D می باشد كه بهتر است با بستری شدن در بیمارستان صورت پذیرد .
به این امید كه شاهد روزی باشیم كه اعتیاد به مواد مخدر و یا هرگونه اعتیاد دیگری در كشور عزیزمان ریشه كن گردد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

با این روشهای طلایی سیگار را ترك كنید

استفاده از این روشهای اثبات شده به شما كمك می كند كه وابستگی خود به سیگار پایان دهید.كنار گذاشتن سیگار یكی از بهترین كارهایی است كه برای سلامتی خود می توانید انجام دهید.
شما مدتهاست این موضوع را می دانید اما چیزی كه اهمیت دارد این است كه برای حل این مشكل چقدر جدی و مصمم هستید.
باید بگوییم كه ترك كردن سیگار كار بسیار مشكلی است و شما باید در یك مبارزه ی سخت و واقعی پیروز شوید. بسیاری از افراد در این مبارزه شكست می خورند و در برابر سیگار به زانو در می آیند.
اما بهتر است بدانید كه بیشتر افرادی كه سیگار را برای همیشه كنار گذاشته اند قبل از اینكه موفق شوند ، چندین بار تلاش ناموفق داشته اند. این روشها توسط افراد موفق امتحان شده اند و به شما كمك می كنند تا در این مبارزه كه اراده و نیروی شما را محك می زند پیروز شوید.

1- از كاغذ استفاده كنید :
قبل از هر كاری در مورد سیگار به خوبی فكر كنید و ببینید كه از چه چیزهایی در مورد آن بدتان می آید و اینكه چرا می خواهید سیگار را ترك كنید.

-آیا در مورد سلامت خود نگرانید و از سرطان ریه یا سایر سرطانها در هراسید؟
- آیا از بیماری قلبی و سایر بیماریها نگران هستید؟
-آیا همسر و فرزندان و اطرافیان شما در معرض عوارض سیگار كشیدن شما هستند؟
-آیا فكر می كنید الگوی خوبی برای فرزندان خود نیستید؟
-از اینكه موها و لباسهای شما همیشه بوی سیگار می دهند ناراحتید؟
از مواردی كه شما را نگران كرده لیستی تهیه كنید و همیشه آن را همراه خود داشته باشید. هر بار كه خواستید سیگاری را بردارید یا میل به سیگار پیدا كردید به لیستی كه تهیه كرده اید نگاهی بیندازید و به خاطر بیاورید كه چرا تصمیم به ترك سیگار گرفته بودید.

2- از كمك و حمایت دیگران برخوردار شوید :
به خانواده ، دوستان و همكاران خود بگویید كه می خواهید سیگار را ترك كنید. این كار اراده ی شما را تقویت می كند.
هر بار كه میل به سیگار پیدا كردید به خاطر بیاورید آنها می دانند در حال ترك سیگار هستید و میزان اراده و خویشتنداری شما را تحت نظر دارند و شما نمی خواهید دیگران شما را فردی شكست خورده ببینند.
حتی می توانید از آنها بخواهید كه اگر شما را در حال روی آوردن به سیگار دیدند به شما یادآوری كنند كه تصمیمی كه گرفته بودید چقدر برایتان مهم است.
از دوستان و آشنایانی كه سیگار را ترك كرده اند نیز می توانید كمك بگیرید.
می توانید به افراد دیگری كه همین قصد را دارند ملحق شوید و یك گروه را تشكیل دهید. حتی می توانید در اینترنت چنین افراد یا گروههایی را پیدا كنید.
تجربیات مشترك خود را با دیگران در میان بگذارید و برای تقویت اراده از یكدیگر كمك بگیرید.

3- از یك متخصص كمك بگیرید :
از پزشك خود بخواهید تا شما را برای ترك سیگار راهنمایی كند و یا مراكزی به شما معرفی كند. برخی از مراكز برنامه هایی دارند كه در منزل و از طریق تلفن پیگیری می شوند و تداخلی با كارهای روزانه شما ندارند.
هر چه در طول برنامه ترك سیگار خود مشاوره بیشتری دریافت كنید احتمال اینكه موفق شوید بیشتر است.

4- آهسته شروع كنید :
اینكه شما سیگار را ناگهان كنار بگذارید شدنی است اما كار دشواری است و ممكن است شكست بخورید.
-می توانید برای شروع فقط سیگار بعدی خود را به تاخیر بیندازید.
-در مرحله بعدی فقط نصف هر سیگار را بكشید.
- هر بار فقط یك بسته سیگار بخرید.
در مرحله بعد نوبتهای سیگار كشیدن خود را یكی در میان به فعالیت دیگری مانند پیاده روی یا فعالیت بدنی یا یك سرگرمی مورد علاقه خود اختصاص دهید.
بر روی برنامه های گفته شده تمركز كنید تا در تك تك آنها موفق شوید و بعد به مرحله بعدی برسید. به تدریج برنامه خود را طوری ادامه و ارتقاء دهید تا به مرور سیگار را كاملا كنار بگذارید.

5- از محركها دوری كنید :
راجع به محلها و موقعیتهایی كه باعث می شوند به طرف سیگار بروید فكر كنید ، آنها را شناسایی كنید و از آنها اجتناب كنید.
در عوض بیشتر به مكانهایی كه سیگار كشیدن در آنها ممنوع است مانند موزه ها یا تئاتر و سینما بروید. با افرادی كه سیگاری نیستند معاشرت كنید.
-اتاق كار خود ،‌دوستان خود و هر چیزی كه شما را به سیگار تشویق می كند عوض كنید.
- خود را مشغول نگه دارید تا بی حوصلگی و افسردگی شما را تحریك نكند.
وقتی قرار است سیگار نكشید سیگار ،‌ فندك و لوازم مربوط به آنها را در ماشین یا مكانی غیر از محلی كه هستید بگذارید تا در دسترس نباشند.
هنگام رانندگی و مواقعی كه استرس دارید آدامس بجوید و به مناظر طبیعی اطراف خود توجه كنید تا به سیگار كشیدن فكر نكنید.
میز غذا را بلافاصله بعد از خوردن ترك كنید. به جای الكل قهوه و مواد محرك از چای ، آب و نوشیدنیهای سالم استفاده كنید.

این جمله ی طلایی را در طول روز با خود تكرار كنید تا در مواقع لازم به راحتی آن را به كار ببرید:
" نه ، ممنون ،‌ من سیگار نمی كشم. "

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

قارچ توهم زا

مواد مخدر توهم زا علاوه بر اثرات ناشی از اعتیاد (وابستگی جسمی ـ روانی، عوارض جسمی و هزینه مالی) به دلیل اثرات توهمی باعث آسیب به فرد یا اطرافیان می شوند. طیف مواد توهم زا بسیار وسیع بوده و به طریق شیمیایی یا از گیاهان و قارچ ها استخراج می شوند.
یکی از قارچ هایی که ایجاد مسمومیت می کند قارچی به نام پسیلوسیبین است. این قارچ به نام قارچ سحرآمیز شناخته می شود. قارچ به صورت خوراکی استفاده شده و بخوبی از راه دستگاه گوارش جذب می شود. این قارچ را حتی اگر خشک کنند یا بپزند، قدرت سمی خود را از دست نخواهد داد.

▪ دوز معمول : چون اندازه قارچ و غلظت مواد موثر در آن متغیر است ارتباط اندکی بین تعداد قارچ مصرفی و اثرات توهم زایی آن وجود دارد. مصرف ۵ تا ۱۰۰ قارچ می تواند موجب اثرات توهم زایی شود.

▪ اثرات بالینی : تقریبا ۳۰ دقیقه پس از مصرف قارچ، علائم شروع می شود و مدت اثرات توهم زایی آن تقریبا ۴ تا ۶ ساعت است.
مواد فعال قارچ باعث تحریک سیستم عصبی سمپاتیک در بدن می شود. سیستم سمپاتیک در مقابله با هر نوع استرس و هیجانی فعال می شود تا بدن توانایی تقابل با شرایط را داشته باشد. ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد، مردمک چشم گشاد شده و گُرگرفتگی در صورت قابل مشاهده است. موهای روی تن فرد سیخ، عضلات سفت و دمای بدن افزایش می یابد.
اثرات توهم زایی قارچ ممکن است به صورت لذت بخش یا عذاب آور باشد که این حالات به خلق غالب و انتظارات استفاده کننده و عوامل محیطی و بیرونی بستگی دارد. اثرات توهم زایی آن گرچه مشابه ال اس دی بوده، ولی از شدت کمتری برخوردار است.

▪ عوارض : اثرات جانبی جدی قارچ توهم زا بندرت اتفاق می افتد، اما تشنج و افزایش دمای بدن ممکن است بروز کند.

▪ تشخیص : تست های دارویی عادی نمی توانند پسیلوسیبین را تشخیص دهند و تشخیص فقط بر اساس مشاهده قارچ و بررسی در آزمایشگاه تخصصی قارچ انجام می شود.

▪ اقدامات درمانی : مهم ترین اصل در برخورد با مسمومیت انواع قارچ ها رساندن بیمار به مراکز مسمومیت است. به یاد داشته باشید که شباهت میان قارچ ها زیاد بوده و ممکن است به جای هم اشتباه گرفته شوند.
نداشتن علائم در مسمومیت با قارچ ها دلیل بر غیر سمی بودن آنها نبوده و باید بیمار در مراکز مخصوص تحت بررسی و آزمایش قرار گیرد. کنترل علائم مبتلایان با درمان علامتی صورت می گیرد. این درمان شامل تجویز آرامبخش ها می شود. در مورد قارچ های توهم زا لازم است تا زمان پایداری علائم تحت نظر باشند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

راهکارهای طلایی؛ فرزندتان حتی یک پک هم به سیگار نخواهد زد!!

ممکن است که شروع سیگار کشیدن در نوجوانان خیلی معولی و تفریحی باشد اما به یک عادت در تمام طول زندگی آنها تبدیل خواهد شد. در واقع همه افراد سیگاری از نوجوانانی سیگار کشیدن را شروع کرده‌اند.
شما می‌توانید از طریق این 10 راه به فرزند خود کمک کنید تا حتی اولین پک را به سیگار نزند.

1- به جذابیت آن توجه کنید.
بعضی مواقع سیگار کشیدن برای نوجوانان مانند شورش کردن بر علیه خانواده و اجتماع و یا راهی برای ورود به گروه دوستان محسوب می‌گردد.بعضی از آنها برای کاهش وزن و بالا بردن اعتماد بنفس و دوست داشتن خود و همچنین کسب استقلال سیگار می‌کشند. از فرزندتان بپرسید که کدام یک دوستانش سیگار می‌کشند. آنها را برای تصمیمات صحیحی که می‌گیرند تحسین کنید و با آنها درباره موقعیتهای بدو ناراحتیهایشان صحبت کنید.

2- به سیگار کشیدن فرزندتان نه بگویید.
شاید بنظر برسد که فرزندتان به حرفهای شما توجهی ندارد ولی شما حتماً نظراتتان را درباره سیگار کشیدن او بگویید. به او بگویید که سیگار کشیدن را برای او ممنوع کرده‌اید. نارضایتی شما می‌تواند تاثیراتی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید داشته باشد. مطالعات نشان داده‌است که کسانیکه از نارضایتی والدین خود آگاهند کمتر از کسانیکه احساس می‌کنند این مسئله برای والدینشان اهمیت ندارد سیگار می‌کشند.

3- الگوی خوبی برای آنها باشید.
سیگار کشیدن در بین جوانانی که والدین سیگاری دارند بیشتر است. اگر سیگار می‌کشید آن را ترک کنید و یا در غیر اینصورت هیچ گاه در خانه‌، ماشین و یا جلوی آنها سیگار نکشید. سیگارتان را در دسترس نوجوانان و یا جایی که بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند نگذارید. برایشان توضیح دهید که چقدر از سیگار کشیدنتان ناراحت هستید و چقدر ترک کردن آن برای شما دشوار است.

4- دوستانه صحبت کنید. سیگار کشیدن کار زیبایی نیست.
به نوجوانان خود یادآور شوید که سیگار کشیدن عادتی کریه و ناپسند است. نفس آنها را متعفن می‌سازد. باعث بد بو شدن بدن و موها و همچنین زرد‌شدن دندانهایشان می‌گردد. به آنها بگویید که باسیگار کشیدن توانایی بدنشان برای ورزش کردن کم می‌شود و مبتلا به سرفه‌های طولانی مدت می‌شوند.

5- هزینه‌های اضافی سیگار کشیدن را حساب کنید.
برای کشیدن سیگار باید مبلغ گزافی داد. به نوجوانتان کمک نمایید تا با حساب پولی که هفتگی و ماهانه بابت سیگار کشیدن می‌پردازد، به میزان پولی که از دست می‌دهد پی ببرد. باید پول خرج شده را با پول لباس، بازیهای کامپیوتری و دیگر نیازهای او مقایسه نمایید.

6- به او رد کردن دعوت دیگران را بیاموزید.
مطمئناً دوستان تاثیر بسزایی در عملکرد نوجوانان دارند، اما شما می‌توانید به فرزندتان برای رد کردن سیگاری که دوستانش به او پیشنهاد می‌دهند کمک کنید. در وقتهایی خاص به او سیگار تعارف کنید و از فرزندتان بخواهید به شما جواب رد بدهند. به مرور رد کردن سیگار برای او امری عادی می‌شود و می‌تواند این عکس العمل را در جامعه نیز نشان دهد.

7- با او درباره اعتیاد به سیگار صحبت کنید.
اکثر نوجوانان تصور می‌کنند که هر لحظه که اراده نمایند می‌توانند سیگار را ترک کنند. آنها درباره اعتیاد به نیکوتین حتی به میزان کم هیچ اطلاعی ندارند. می‌توانید آنها را با افرادی که سالها سیگار می‌کشند آشنا نمایید و از بیماریهایی که سیگار عامل آن است آنها را آگاه سازید.

8- آینده را به آنها نشان دهید.
همه تصور می‌کنند که هر اتفاق بدی فقط برای دیگران می‌افتد. شما می‌توانید آنها را با سیگاریهایی که مبتلا به سرطان و بیماریهای قلبی شده‌اند و بیماریهای دیگری که بدلیل استعمال سیگار می‌توان به آنها مبتلا شد آشنا نمایید.

9- آنها را با تبلیغات گمراه کننده آشنا سازید.
بعضی از تبلیغات از سیگارهایی سخن می گویند که نیکوتین کمتر دارند و یا طعم دار هستند و اینگونه در ذهن جوانان جا می‌اندازند که این سیگارها اعتیاد‌آور نیستند و یا هیچ یک از ضررهای سیگارهای معمولی را ندارند. اجازه ندهید که فرزندتان جذب این آگهی‌ها شود و به آنها این اطمینان را بدهید که این سیگارها نیز خطراتی مانند سیگارهای معمولی دارند.

10- درگیر مشکل فرزندتان شوید.
اگر فرزند شما به تازگی سیگار کشیدن را شروع کرده است، ‌او را مواخذه نکنید. سعی کنید که نقشی حمایتی داشته باشید و علت این عملکرد را در فرزندتان بصورت ریشه‌ای بیابید. با کسانی که سیگار نمی‌کشند مشورت نمایید و یا فعالیتهایی جدید را برای او در نظر بگیرید. ترک سیگار از همان نوجوانی بهترین راه برای داشتن یک عمر سلامتی و زندگی سالم است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

نشانه های مصرف شیشه را بشناسید

بیشتر مردم خیال می‌كنند نشانه‌های شروع اعتیاد در فرد همیشه باید افت كاركرد باشد؛ در حالی كه خیلی وقت‌ها شروع اعتیاد با تغییراتی است كه به نظر ما مثبت به نظر برسد، یعنی امكان دارد وقتی فردی را بلافاصله پس از مصرف شیشه می‌بینید، او هیجان‌زده و پرانرژی به نظر برسد و حتی ظاهرا هیچ‌گونه افت كاركردی نداشته باشد، اما این تغییرات به مرور زمان، منفی می‌شود و شیشه تاثیر واقعی‌اش را نشان می‌دهد.
به‌طور كلی هر نوع تغییر مشهودی در رفتار و سبك زندگی فرد باید شما را به فكر بیندازد.

برای مثال دانش‌آموزی كه پیشتر همیشه راس ساعت 10 شب به خواب می‌رفته است، حالا یك هفته است كه شب‌ها تا شش صبح بدون هیچ خستگی درس می‌خواند، اما روزها در مدرسه چرت می‌زند یا دختر جوانی كه رژیم غذایی نگرفته، اما بسرعت در حال لاغر شدن است یا كارمندی كه هر ماه بخشی از درآمدش را پس‌انداز می‌كرد، یك ماه است كه نه‌تنها چیزی پس‌انداز نمی‌كند، بلكه از دیگران هم قرض می‌كند تا زندگی را بگذراند.

با این حال چند نشانه بارز برای اعتیاد به شیشه وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره كرد :

* نامنظم شدن ساعات خواب و بیداری
* تغییر رفتار ناگهانی و بی‌علت
* گشاد شدن شدید مردمك‌های چشم
* خونریزی یا خشكی یا پوسته پوسته شدن لب‌ها و بینی
* بدبو شدن دهان
* به وجود آمدن زخم‌هایی در دست‌ها و صورت
* پوسیدگی و ریختن سریع دندان‌ها
* كاهش شدید وزن و بی‌اشتهایی مرضی
* ظهور مشكلات مزمن بینی یا سینوس‌ها
* افت تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی غیرمنتظره
* تغییر ناگهانی جمع دوستان از افراد معمولی به معتادان مواد مخدر یا توزیع‌كنندگان آن.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

هفت توصيه براي ترك سيگار

اگر شما سيگاري هستيد اما از سيگاري بودن خود خسته شده ايد و در پي ترك آن هستيد، براي آغاز عمليات ترك سيگار، هفت توصيه زير را به دقت بخوانيد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي اين هفت توصيه هم براي افرادي كه اعتياد شديد به سيگار دارند، مؤثر است و هم براي افرادي كه گهگاه اقدام به روشن نمودن سيگار مي كنند.

1- خود را آماده ترك سيگار كشيدن كنيد يك ايده خوب اين است كه به هنگام ايجاد تغييري در زندگي تان، مثلا رفتن به يك مكان جديد، تغيير شغل، يافتن يك سرگرمي جديد، و يا آغاز كردن يك نوع ورزش، اقدام به ترك سيگار نماييد. همچنين كليه دلايل ترك سيگار خود را بر روي كاغذ بنويسيد و بر روي ديوار منزل نصب كنيد تا همواره جلوي چشمتان باشد و دوباره هوس سيگار كشيدن نكنيد.

2- زماني را براي ترك سيگار مشخص نماييد يك شيوه خوب براي ترك سيگار اين است كه به تدريج اقدام به ترك سيگار كنيد و يك روز معين را به عنوان روز ترك نهايي آن تعيين كنيد. البته ما اصراري به ترك تدريجي سيگار نداريم و نمي گوييم كه اين شيوه بهترين شيوه است، اما پيشنهاد مي كنيم در ابتدا چيزي را جايگزين استنشاق نيكوتين كنيد، مثلا مي توانيد با آدامس جويدن شروع كنيد، و سپس به طور كامل سيگار را ترك كنيد. راه ديگر اين است كه اراده كنيد و از يك روز معين اقدام به ترك سيگار كنيد و به آن پايبند باشيد.

3- اقدام خود به ترك كردن سيگار را به همه بگوييد وقتي همه بدانند كه شما در حال ترك كردن سيگار هستيد، ديگر براي شما دشوار است كه از آنها تقاضاي سيگار كنيد و يا پيش روي آنها اقدام به سيگار كشيدن نماييد. در واقع، از هركس كه مي شناسيد (سيگاري و غير سيگاري) تقاضا كنيد كه با عدم تعارف سيگار به شما و نكشيدن سيگار در جايي كه شما هستيد، شما را در تصميمتان مبني برترك سيگار ياري نمايند.
اين مطلب را مرتبا به دوستانتان يادآوري كنيد، خصوصا در مواقع خطرناكي همچون: مهماني ها، مراسم ها و جشن ها. بگذاريد همه آنهايي كه با شما سرو كار دارند، از عزم شما براي ترك سيگار آگاهي يابند. شايد شما باعث رنجش خاطر آنها شويد، ولي به هر حال ترك سيگار، ارزش اين كار را دارد.

4- كارهاي روزمره خود را تغيير دهيد اعتياد به سيگار مي تواند به مواقع و زمانهاي خاصي همچون صبح، به هنگام نوشيدن چاي، و يا هر عمل ديگري، مرتبط باشد.
اين مواقع و زمانها ، ماشه هاي سيگار كشيدن شما هستند، چرا كه شما به سيگار كشيدن در چنين مواقعي عادت كرده ايد ميل داريد آنها را ادامه دهيد. براي مبارزه با اين مواقع، عادات خود را تغيير دهيد. مثلا نوشيدني مورد علاقه خود را عوض كنيد، آدامسهايي با مزه هاي جديدي كه شما معمولا نمي خريد، استفاده كنيد و خلاصه هركاري كنيد كه عادات قبلي شما كه با سيگار كشيدن همراه بودند، تكرار نشوند.

5- هوشمندانه ورزش كنيد نرمشهاي شديد، استنشاق سيگار و يا حداقل تصور آن را كاهش مي دهد. اگر شما تا به حال ورزش نمي كرديد، در ابتدا با نرمشهاي ملايم آغاز كنيد. نرمش كردن باعث سلامتي شما خواهد شد، در كنترل وزن شما مؤثر است، و مي تواند روح و جسم شما را براي روبرو شدن با استرسهاي روزمره توانمند سازد.

6- تاثيرات ترك سيگار را بدانيد سرفه كردن، اختلال در خوابيدن و كج خلقي برخي از نشانه هاي معمول دوران پس از ترك سيگار هستند. نگر ان نباشيد، اين موارد، كاملا طبيعي هستند و در عرض چند هفته از بين خواهند رفت، فقط كمي مقاومت كنيد.

7- چگونه با اشتياق به سيگار كشيدن مقابله كنيد منتظر باشيد كه بلافاصله پس از ترك سيگار، ميل شديدي به استنشاق آن پيدا كنيد. اين ميل و اشتياق شديد معمولا در فاصله هاي زماني 5-3 دقيقه اي بروز مي دهند. در چنين مواقعي تا مي توانيد آب يا چاي بخوريد و خود را صحبت كردن با ديگران مشغول نماييد، مطمئن باشيد موفق مي شويد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

هشدار در خصوص مصرف ترامادول

داروئي ضد درد با اثر مركزي با نام ترامادول ، تدامول ، بايومادول ، ... چند سالي است وارد فارماكوپه داروئي ايران شده است كه از دسته داروهاي مسكن مخدر يا اپوئيد هاي مصنوعي مي باشد .
اين دارو بر اساس همانند سازي ساختار ملوكولي نارسئين كه يكي از آلكالوئيد هاي ترياك مي باشد ساخته شده است .
عمده مصرف اين دارو در پزشكي براي كاهش درد هاي مفصلي ، جراحي ، زايمان با ميزان درد متوسط تا شديد است و از اين جهت ضعيف تر از مورفين ، پتدين و قوي تر از مسكن هائي نظير پروفن استامينوفن مي باشد و همواره توصيه مي شود مصرف اين دارو بيش از دو هفته مجاز نمي باشد و باعث وابستگي داروئي و اعتياد ميگردد .
سوء مصرف اين دارو سبب عوارض بسيار خطر ناك است بطوريكه اكنون نوع تزريقي آن تنها در اورژانس بيمارستان ها وجود دارد و از سطح دارو خانه هاي شهر جمع آوري شده است اما متاسفانه كپسول و قرص ترامادول به صورت كسترده اي به فروش مي رسد و علي رغم هشدار هاي مكرر وزارت بهداشت و درمان و توضيح اينكه عرضه ترامادول بدون نسخه مجاز نمي باشد اما كماكان به صورت OTC عرضه مي شود .

عمده مصرف كنندگان ترامادول افرادي هستند كه از اين دارو به عنوان جايگزيني براي مواد مخدر و يا ترك آن با هدف كاهش عوارض قطع مواد مصرفي خود استفاده مي كنند اما غافل از اين نكته هستند كه مصرف اين دارو نه تنها هيچ مشكلي از آنها را حل نمي كند بلكه باعث تحمل عوارض ناشي از اين سوء مصرف و جايگزيني مخرب مي شوند كه عمده ترين آنها اختلال در سيستم هاي تنفسي ، كليه و كبد مي گردد و در نهايت منجر به عود مصرف قبلي و تحمل اين عوارض و آسيب هاي بسيار آن مي گردند .

اين افراد بايد آگاه باشند كه اعتياد يك جايگزيني مزمن مواد مخدر به جاي سيستم هاي توليد كننده مواد شبه افيوني جسم مي باشد و مصرف هر گونه دارو در بازسازي اين روند تاثيري ندارد و خود مخرب و آسيب رسان است .
دسته ديگري از افراد براي رفع مشكلات جنسي و به توصيه افرادي نا آگاه رو به مصرف اين دارو مي آورند كه در نهايت نه تنها اين مشكلات رفع نمي گردد بلكه بازهم عوارض مخرب اين دارو شرايط را وخيم تر كرده و خود زمينه ساز مصرف انواع مواد مخدر ديگر و ورود به دنياي سياه اعتياد مي گردد .
به علت در دسترس بودن ترامادول ، قيمت نازل آن ، ارائه بدون نسخه در دارو خانه ها و هدم اطلاعات كافي در مورد عوارض سوء مصرف باعث شيوع گسترده مصرف آن شده است و بايد مراجع ذيصلاح در اين زمينه اقدامي عاجل و فوري انجام دهند

نام ژنريك : ترامادول هيدرو كلرايد
دسته داروئي : ضد درد با اثر مركزي

طرز عمل :
اگر چه طريقه اثر ترامادول كاملاً شناخته شده نمي باشد اما مشخص شده كه با اتصال ملكول اصلي دارو به گيرنده هاي مو اپيوئيدي ، بازجذب نور اپي نفرينو سروتونين به صورت ضعيف مهار مي شود و به صورت راسميك به سرعت و تقريباً به طور كامل جذب مي شود . ترامادول به صورت وسيع پس از خوراكي متابوليزه شده و تقريباً 30% دارو همراه ادرار دفع مي شود .

موارد مصرف :
درد هاي متوسط تاشديد پس از اعمال جراحي ، زايمان ، مفاصل و دردهاي استخواني

موارد منع مصرف :
مصرف اين دارو در موارد مصرف همزمان با الكل ، خواب آورها ، ضد دردها اپوئيد ها و دارو هاي سايكو تروپيك مجاز نيست .

هشدار ها :
مصرف ترامادول در بيماران مبتلا به صرع و تشنج افراد مبتلا به اختلالات كبدي و كليه مجاز نمي باشد .مصرف اين دارو در افراد باريسك ضعف تنفسي و حاملگي ، شيردهي ، بايد تحت نظر پزش انجام شود .
مصرف اين دارو سبب وابستگي و اعتياد مي گردد .
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 13 از 19:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  18  19  پسین » 
علم و دانش

همه چيز درمورد مواد مخدر

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA