انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 16 از 19:  « پیشین  1  ...  15  16  17  18  19  پسین »

همه چيز درمورد مواد مخدر


زن

 

شوهر سیگاری تان را زنده نگه دارید !

روان شناسی تعریف می کرد؛ روزی خانمی که به خاطر سیگاری بودن همسرش دلخور بود، به او مراجعه کرد و بعد از مدتی صحبت و گفت وگو، خانم جوان به این نتیجه رسید آن چیزی که بیشتر از سیگاری بودن همسر، او را آزرده می کند بی توجهی شریکش نسبت به خواسته او برای ترک سیگار است و در واقع همسر این مرد سیگاری کسی بود که بیشتر از همه به توجه و روانکاوی نیاز داشت. اگر شما هم از آن دسته از زنانی هستید که فقط به دنبال تایید همسر و اطاعت بی چون و چرای او در مقابل خواسته های تان هستید، بهتر است دست از این انتظار بیهوده بردارید و در عوض راه حلی بیابید که بتواند به همسرتان کمک کند. همسر شما به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده و این حقیقتی است که باید قبل از هر چیز آن را بپذیرید.


● از او بخواهید بیشتر زنده بماند
به همسرتان بگویید که دوست دارید مدت زمان طولانی را با او زندگی کنید و نمی خواهید که او به خاطر مشکلات تنفسی و سایر عوارض کشیدن سیگار سلامتش به خطر بیفتد. علاوه بر این صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار هم می تواند او را متوجه خسارت مالی که به درآمد خود می زند بیندازد که از یادآوری آن غافل نشود.


● وقتی کنارش نیستی
از همسرتان بخواهید که روزی را برای ترک سیگار تعیین کند تا در پایان آن روز هدفش را به انجام برساند. در زمانی که از هم دور هستید از همسرتان بخواهید که هر زمان وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد و در آن زمان با یکدیگر صحبت کنید و این را بدانید همسرتان در این مرحله بیش از آنچه تصور می کنید به کمک شما نیاز دارد.

● چیزی که معجزه می کند
اگر همسرتان توانست یک هفته سیگار را ترک کند به او هدیه ای بدهید مثلا شام مورد علاقه اش را بپزید یا چیزی که به آن علاقه دارد را برایش بخرید. بگذارید او متوجه حمایت و توجه شما بشود. به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی گیرید.

● مردانی که زیاد سیگار می کشند
اغلب مردانی که خیلی سیگار می کشند حساب تعداد سیگارهایی که می کشند را ندارند. شما به عنوان شریک می توانید به او گوشزد کنید که تعداد آن را کمتر کند و علاوه بر این به آرامی با او در مورد ضررهایی که سیگار می تواند به شما و فرزندان شما برساند صحبت کنید.

● مراقب باشید
از به وجود آوردن شرایطی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در همسرتان می شود خودداری کنید و محیطی آرام را برایش به وجود بیاورید. شنا و ورزش کردن در کنار حمایت شما می تواند محیط مناسبی را برای ترک سیگار در او به وجود بیاورد.

● یک جایگزین به درد بخور
همسر شما به کشیدن سیگار عادت کرده و برای همین شما به عنوان همسر باید کاری دیگر را جایگزین این عادت کنید مثل پیاده روی و ورزش یا تنقلات خوشمزه ای را برایش تهیه کنید که در عین داشتن کالری کم بتواند او را در ساعاتی که عادت به کشیدن سیگار دارد، مشغول نگه دارد.

● اگر ناامید می شود ...
کسانی که درمرحله ترک سیگار هستند ممکن است در این بین گاهی سیگار هم بکشند و از ترک سیگار ناامید شوند. هرگز همسرتان را به خاطر این کار سرزنش نکنید چون این موضوع در ترک سیگار بسیار طبیعی است. از شریک تان بخواهید که دوباره تلاش کند و او را نسبت به نتیجه کار امیدوار کنید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

تغذیه در افراد سیگاری، چگونه باید باشد ؟

مشاهده ی آمار اثرات مضّر سیگار بر سلامتی بدن، انسان را به وحشت می اندازد. کشیدن سیگار هر ساله، بیشتر از مجموع تلفات ایدز، الکل، مواد مخدّر، تصادفات رانندگی، قتل ، خودکشی و آتش سوزی، انسان ها را از بین می برد. بنابراین با نکشیدن سیگار از وقوع تمام این مرگ ها پیشگیری می توان کرد.
سیگار و تنباکوی موجود در آن، مهم ترین عامل ایجاد بیماری های قلبی - عروقی ، آمفیزم(بزرگ شدن ریه ها در اثر هوا) و سایر بیماری های تنفسی است. نیکوتین و مواد سمّی موجود در سیگار فرآیند سم زدایی در بدن را مختل می کنند، در نتیجه سلول های بدن آسیب می بینند و باعث بروز بیماری های مختلفی مثل سرطان ، افزایش کلسترول خون ، مشکلات قلبی - عروقی و گردش خون ، اختلالات تنفسی و افزایش خطر پوکی استخوان می شوند.
هم چنین سیگار کشیدن باعث عدم جذب کافی ویتامین ها و املاح و کمبود آنها در بدن می شود.


آیا می دانید که افراد سیگاری نسبت به افراد معمولی ، به ویتامین C بیشتری نیاز دارند؟
مهم ترین ماده مغذی که تحت تأثیر سیگار قرار می گیرد، ویتامین C است. هر چقدر بیشتر سیگار بکشید، مقدار بیشتری ویتامین C در بافت های بدن و خون شما از بین می رود.

آسیبی که سیگار به سلول های بدن شما می رساند باعث می شود بدن شما برای خنثی کردن این آسیب، ویتامین C بیشتری نیاز داشته باشد. ویتامین C یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هاست که از بروز برخی بیماری ها مثل سرطان و بیماری قلبی جلوگیری می کند. سیگار کشیدن باعث کاهش جذب این ویتامین در بدن می شود و در نتیجه احتمال ابتلا به این بیماری ها را افزایش می دهد.

هر چقدر بیشتر سیگار بکشید، مقدار بیشتری ویتامین C در بدن شما از بین می رود.
بنابراین برای جبران کمبود ویتامین C در بدن، افراد سیگاری باید روزانه ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C دریافت کنند، در حالیکه مقدار مورد نیاز این ویتامین در افراد سالم ۶۰ میلی گرم در روز است.
ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی ، انواع توت، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، هندوانه ، طالبی ، توت فرنگی ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز موجود است.

البته این ۲۰۰۰ میلی گرم را فقط از طریق غذا نمی توان بدست آورد، بلکه باید مکمل ویتامین C را نیز مصرف کرد. بعلاوه افراد سیگاری باید مقدار بیشتری مواد آنتی اکسیدانی و بخصوص میوه ها و سبزیجات را مصرف کنند تا اثر آسیب وارده به بدن را کاهش دهند.
در کل باید گفت هیچ مکمل یا آنتی اکسیدانی نمی تواند از تأثیرات مضّر سیگار بر بدن جلوگیری کند و تنها راه حل واقعی و روش موثر، «ترک سیگار برای همیشه» است.

اگر برای جلوگیری از افزایش وزن سیگار می کشید، اصلاً صحیح نیست. وقتی یک فرد روزانه کشیدن ۲۰عدد سیگار را ترک می کند، ۲۰ کیلوگرم به وزن او اضافه می شود که این افزایش وزن برای مقابله با تغییرات بدنی ناشی از ترک سیگار است، یعنی در حقیقت برای کاهش اثرات ترک سیگار مثل عصبی شدن، بی قرار، بی حالی و ... این وزن اضافه می شود.
افزایش وزن بعد از ترک سیگار امری اجتناب ناپذیر است، ولی بهتر از این است که سلامتی خود را با کشیدن سیگار به خطر بیندازیم.

برای جلوگیری از افزایش وزن به توصیه های زیر عمل کنید :

۱) انواع مختلفی از غذاها را از گروه های مختلف هرم غذایی مصرف کنید.

۲) سعی کنید میوه و سبزی فراوانی بخورید.

۳) بین غذاهای اصلی، سعی کنید مواد غذایی پر کالری مثل چیپس ، مواد غذایی چرب و شیرینی نخورید، مثلاً سالاد میوه یا کمی نان و مربّا، ذرت بوداده، سبزیجات خام مثل هویج، کاهو و... برای میان وعده ها مناسب هستند.

۴) قبل از صرف غذا، یک لیوان آب بنوشید.

۵) برای رفع گرسنگی در طی روز، کمی آبمیوه یا آب معدنی بنوشید.

۶) آدامس بدون قند بجوید.

۷) مواد غذایی که هنگام خوردن، وقت بیشتری می گیرند را انتخاب کنید؛ مثل یک عدد پرتقال و به آرامی آن را بجوید.

۸) وقتی میل شدید به خوردن پیدا می کنید، خود را به کار دیگری مشغول کنید، مثلاً تلویزیون ببینید یا کتاب بخوانید یا دوش بگیرید یا به بیرون از منزل بروید و کمی قدم بزنید.

۹) بجای سرخ کردن غذا، آن را کبابی یا آب پز کنید یا درون فر یا مایکرویو بپزید.

۱۰) هر چقدر فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، بدن انرژی بیشتری می سوزاند. حداقل روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید؛ مثلاً روزی ۳۰دقیقه پیاده روی کنید. با این کار دیگر وزنتان اضافه نمی شود.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 

چگونه سیگار را در 31 روز ترک کنیم ؟

اگر منتظر هستید که یک روز بیدار شده و به خود بگویید" من ترک می کنم" و دیگر هرگز سیگاری را آتش نکنید، باید گفت که زهی خیال باطل. این طور ترک کردن خیلی خیلی نادر است.
موفق ترین ترک کنندگان سیگار کسانی هستند که پیش از کشیدن آخرین سیگار، به خوبی خود را آماده کرده اند. چگونه؟ در اینجا چیزهایی را که در برنامه مشهور ترک سیگار کلینیک کلیولند به این افراد آموزش داده می شود را ارایه می کنیم. این ده گام را بردارید و به فاصله ی 30 روز از امروز، آماده ی پیوستن به جمع سیگاری های سابق بشوید.

1- امروز ترک نکنید. به جای آن، روزی را در نظر بگیرید که دست کم 30 روز بعد باشد و آن روز را بر روی تقویم خود به عنوان "روز ترک" در نظر بگیرید. سپس، چند هفته ی بعد را صرف آمادگی برای ترک کنید. این گونه است که موفق خواهید شد( زیرا دست کم روز طول می کشد تا مغز شما یک عادت جدید را بیاموزد).

2- بنویسید. بر روی یک کارت کوچک سه دلیل خود را برای ترک سیگار بنویسید. پول؟ رفع بوی بد دهان؟ انگیزه ها متفاوتند اما زندگی طولانی تر را بیشتر افراد به عنوان دلیل ترک سیگاردر ذهن دارند. این کارت را همواره با خود داشته باشید، و هر وقت که می خواهید سیگاری بگیرانید، نگاهی به آن بیندازید.

3- پیاده روی کنید. این یک عادت سالم است که می تواند جای آن عادت بد را بگیرد: هر روز، نیم ساعت پیاده روی کنید. نظمی که در این کار است باعث کمک به شما در برنامه تان و جلوگیری از افزایش وزن(که در برخی ترک کنندگان رخ می دهد و سبب بازگشت آنها به سیگار می شود) می شود.

4- در مورد پوشش بیمه سئوال کنید.شاید در برنامه شما برای ترک سیگار هزینه هایی باشد، مثلا داروهای تجویز شده، درمان های جایگزینی نیکوتین و مشاوره. به هر حال این راهها ارزانتر از یکسال کشیدن سیگار هستند.

5- پزشک خود را ببینید. یک چکاپ انجام بدهید و بخواهید که یکی از داروهایی که ترک سیگار را که ترک را برای شما آسان می سازد تجویز کند. یک داروی ضد تمایل مانند وارنیسلین( با نام تجاری چانتیکس) یا باپروپیون( با نام تجاری زیبان یا ولباترین) برای کار خوب است. اگر باپروپین را در نظر بگیرید، می توانید از جایگزین های نیکوتین، مانند آدامس یا چسب های مخصوص نیز استفده کنید( در صورتی که با مصرف چانتیکس، این کار مجاز نیست).

6- از محدودیت ها و اثرات جانبی محتمل برنامه خود، آگاهی پیدا کرده و برای آنها کسب آمادگی کنید.

7- سیگار کشیدن خود را تغییر داده و اصلاح کنید. شروع به تغییر دادن الگوهای گیراندن سیگار خود کنید. مثلا اگر همیشه به محض نشستن پشت فرمان ماشین سیگاری روشن می کنید، سعی کنید در هنگام رانندگی سیگار نکشید. همچنین مارک سیگار را مرتبا تغییر بدهید. در هنگامی که دچار استرس هستید، به جای روشن کردن سیگار، از تکنیک های مخصوص آزادسازی استرس استفاده کنید.

8- شخص یا اشخاص دیگری را که در حال ترک هستند پیدا کنید. می توانید از یک فرد حقیقی یا گروه آنلاین که مشغول ترک سیگار هستند کمک بگیرید و متقابلا به آنها کمک کنید.

9- با خود عهد ببندید. سوگند یاد کنید و به ترک سیگار متعهد شوید. برنامه های خود را با دوستان نزدیک یا اعضای خانواده خود در میان بگذارید، آنها از شما حمایت خواهند نمود.

10- آنها را دور بیندازید. در سی امین روز، هر دارو یا ماده جایگزینی را که مصرف می کنید قطع کنید. دو روز بعد، سیگار را نیز ترک کنید. مبارکه !
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 
چرا بعضی ها سیگار می‌كشند!؟

كشیدن سیگار از برخی جهات پدیده ای عجیب محسوب می‌شود، بسیاری از نوجوانان به این كار دست می‌زنند حتی اگر بدانند كشیدن سیگار برای سلامتی شان مضر است با توجه به این شرایط چرا مردم سیگار می‌كشند؟!

چهار دلیل برای پاسخ دادن به این سوال وجود دارد :

دلیل اول :
یك دلیل به ایجاد احساس مثبت مرتبط می‌شود یعنی سیگار كشیدن برای تحریك، آرامش یا لذت.

دلیل دوم :
دلیل دیگر به كاهش احساس منفی مربوط می‌شود. همچنین تسكین دادن اضطراب یا تنش

دلیل سوم :
توجیه سوم این است كه شاید سیگار كشیدن به رفتارهای عادی یا خودكار تبدیل شود كه شخص آن را بدون آگاهی انجام می‌دهد.

دلیل چهارم :
چهارم اینكه ممكن است شخص به كشیدن سیگار وابستگی روانی پیدا كند تا بر حالت های هیجانی مثبت یا منفی خود تسلط یابد.

مردم از سیگار به عنوان وسیله ای برای تحمل استرس استفاده می‌كنند. سیگار كشیدن در میان نوجوانان كم سن و سال به میزان استرس در زندگیشان مربوط است. هر اندازه استرس آنها بیشتر باشد آنها بیشتر مستعد سیگار كشیدن می‌شوند.

این تعاریف به این معنا نیست كه سیگار كشیدن یك راه خوب برای یافتن آرامش و كاهش از میزان تنش است. افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری كارهای خود راآرامش بهتر انجام نمی‌دهند و یا احساس آرامش بیشتری نمی‌كنند بلكه ویژگی های شخصیتی همچون عصیان و خطر كردن به سیگار كشیدن فرد اثر می‌گذارد.

عوامل زیست شناختی نیز در تداوم مصرف سیگار موثر است. این واقعیت كه سیگار كشیدن نوجوان با سیگار كشیدن پدر، مادر، خواهر و برادر او ارتباط زیادی دارد كه نشان می‌دهد سیگار كشیدن در خانواده ها شایع است و بی تردید بخشی از این رابطه از فرآیندهای یادگیری اجتماعی حاصل می‌شود.همچنین بعضی از شواهد نشان می‌دهد كه نیكوتینی كه در دوران بارداری از یك مادر سیگاری به فرزندش انتقال یافته ممكن است كودك را در برابر اثرهای اعتیاد آور نیكوتینی مستعد تر سازد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

کپسول‌های ترک اعتیاد، بلای جان معتادان‌

به نظر شما چه کسی ممکن است زنجبیل و فلفل قرمز و بابا آدم و استامینوفن کدئین و ترامادول و دیازپام و اگزازپام و آمی‌تریپتیلین و نورتریپتیلین و متادون و دیفنوکسیلات را بخورد و زنده بماند؟ باور کنید بعضی از معتادان که از دیگر روش‌های ترک ناامید شده‌اند یا پی راه‌های میانبر ترک می‌گردند، این راه را هم رفته‌اند و عجیب اینجاست که پس از خوردن همه اینها و گر گرفتن‌ها و داغ شدن‌ها و خواب‌آلود شدن‌ها و رعشه‌ها و نشئه شدن‌ها، زنده مانده‌اند و همچنان معتاد!

اولین فروشنده کپسول‌های گیاهی را از طریق آگهی اینترنتی پیدا می‌کنم. مغازه جایی است در غرب تهران. خمیازه می‌کشم و نگاهم را روی شیشه‌های ریز و درشت و کپسول‌های از همه رنگ می‌گردانم، بوی تند نعنای خشک شده و رزماری و گیاهی دیگر که نمی‌شناسم، خواب را از سرم می‌پراند. فروشنده عطاری، زیر چشمی نگاهم می‌کند و می‌پرسد: «برای خودت می‌خوای؟» سر تکان می‌دهم.

- چی می‌کشی؟/ هروئین.
- پس اول باید تریاک بکشی، یک هفته فقط تریاک بکش، بعد بیا کپسول اول را بگیر، اینها با هروئین اثر نمی‌کنه.
کپسول‌ها را نشانم می‌دهد، آبی، نارنجی، زرد. یکی را بین انگشت اشاره و شست می‌گیرد: «با این باید شروع کنی، بسته به مصرفت کم و زیادش می‌کنیم. دانه‌ای 900 تومان. یکی دوماهه هم پاک پاک می‌شی، مثل بچه تازه متولد شده!»
می‌گوید، فرمول کپسول‌ها محرمانه است: «همه چیز هست، کوکونار و بذرام بنچ و بابا آدم و... ولی فرمول اصلی‌اش راز است.»
فروشنده دوم عکس اولی در شرق شهر است، با موبایلش تماس می‌گیرم. او مغازه‌ای ندارد و قرار است داروها را با پیک برایم بفرستد، کپسول‌هایش را ارزان‌تر می‌فروشد. «به همه 1000 تومان می‌فروشیم ولی به تو 800 تومان، فقط به خاطر جوانیت.»
از ترکیب کپسول‌ها که می‌پرسم می‌گوید: «اگر می‌دانستم که حالا مثل سازنده‌اش میلیاردر شده بودم. ما کپسول‌هایمان را صادر می‌کنیم خارج از کشور.»

- شما ترک کرده هم داشته‌اید؟ نمی‌دانم اعتماد کنم یا نه....
- ترک کرده؟ خیلی‌ها! آدم‌های مهم! مثلا یک مدیر می‌شناسم که 6 سال است از کپسول‌های ما مصرف می‌کند....
- این که یعنی به کپسول‌های شما معتاد شده!

- خیلی دور برداشتی آبجی! اگر ما دلمان برای جوانیت نمی‌سوخت کپسول فلفلی می‌دادیم بهت واسه ترک!
فروشنده سومی فقط یک شماره ثابت است و دادن نشانی کامل را واگذار می‌کند به وقتی که هزینه کپسول‌ها را بپردازم، کپسول‌های او فلفلی است. نسخه‌اش، روزی دو سه تا از کپسول‌هاست. با چند لیوان دوغ و شیر و آب پیش از خوردن آنها، تا به قول خودش «فلفل، معده را سوراخ نکند!» هر چند اقرار می‌کند کپسول‌ها به خیلی‌ها نمی‌سازند و همان دفعات اول مصرف، معده را می‌آزارند.

اما پخش‌کنندگان کپسول‌های ترک اعتیاد فقط عطاری‌ها یا فروشندگان سرگردان و موبایل به دست نیستند و این روزها، خیلی‌ها تبلیغ آنها را از شبکه‌های ماهواره‌ای دیده‌اند. این در حالی که اداره سلامت اجتماعی، ‌روانی و اعتیاد وزارت بهداشت بارها نسبت به وجود مواد مخدر در کپسول‌های گیاهی ترک اعتیاد هشدار داده و حتی مدیرکل آن نیز اعلام کرده است: «هیچ داروی گیاهی برای ترک اعتیاد وجود ندارد.»

کپسول، مشاوره نمی‌کند
دکتر محمدصادق شیرازی، مدیر یکی از موسسات کاهش آسیب اعتیاد در اثبات بی‌خاصیت بودن کپسول‌های گیاهی ابتدا به تقسیم‌بندی داروهای ترک اعتیاد استناد می‌کند و می‌گوید: «این دارو‌ها به دو گروه آگونیست (همخوان) و آنتاگونیست (ناهمخوان) قابل تقسیم هستند که همخوان‌ها معمولا شبه‌مخدر محسوب می‌شوند و ناهمخوان‌ها در معتاد ایجاد تنفر می‌کنند.»

وی تاکید می‌کند: «هیچ پزشکی نمی‌تواند ترک را با تجویز داروهای تنفرزا آغاز کند مگر آن‌که پیشتر فرآیند درمان را با انواع دیگری از داروها، مثلا شبه‌مخدرها آغاز کرده باشد، در غیر این صورت علائم سندرم محرومیت شدید، در معتاد ظاهر می‌شود که بشدت غیرقابل تحمل است و بنابراین تبلیغاتی که در آنها وعده تنفر پس از نخستین بار مصرف را می‌دهند، حقیقت ندارد.»

به گفته او، اشکال دیگر این داروها، عدم ارائه بسته درمانی همراه کپسول‌ها و ناآگاهی بیماران از محتویات آنهاست، ضمن آن که نه تنها داروهای کذایی مورد بحث، بدون در نظر گرفتن طول مصرف مواد مخدر و دوز آن تجویز می‌شوند بلکه بسیاری از آنها حاوی انواعی از مواد مخدر هستند که ممکن است از ماده مخدر مصرفی معتاد هم اعتیادآورتر باشند.شیرازی ترکیب احتمالی این مسکن‌ها را مخدرهایی سبک، مانند دانه‌های خشخاش و برگ شقایق به همراه آرامبخش‌های قوی مانند اگزازپام، دیازپام، آمی‌تریپتیلین، نورتریپتیلین و دیفنوکسیلات می‌داند. همچنین دکتر محمد اسماعیل‌پور، مدیرکل اداره درمان جمعیت تولد دوباره، نیز وجود چنین موادی را در کنار انواع دیگری از دارو‌های خواب‌آور تایید می‌کند.

اما اسماعیل‌پور با استناد به پژوهشی که در سال 1385 انجام داده است، گیاهان را هم به فهرست محتویات داخل کپسول‌ها می‌افزاید و می‌گوید: «برخی از این کپسول‌ها، حاوی گیاهانی مانند زنجبیل، فلفل قرمز، زنیان و... هستند و زنجبیل و فلفل قرمز فقط باعث گرگرفتگی می‌شوند و هیچ تاثیری در ترک اعتیاد ندارند.»
او به جای خالی مشاوره در درمان اعتیاد نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «فقط 5 درصد از فرآیند ترک اعتیاد، بر رفع علائم فیزیکی متمرکز است و 95 درصد آن شامل خانواده‌درمانی، روان‌درمانی و... است که صرفا با خوردن برطرف نمی‌شوند.»

با کدام مخدر ترک کرده‌اید؟
بحث کپسول‌های گیاهی ترک اعتیاد سال‌هاست که از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود و حتی وزارت بهداشت نیز بارها اعلام کرده است که آنها قابل اعتماد نیستند و اغلب دارای مواد مخدر هستند. با این حال، نه نیروی انتظامی و نه صنف عطاران برای جمع‌آوری آنها اقدام می‌کنند تا آنها که واقعا می‌خواهند ترک کنند به بیراه نروند و نه حتی برای تجزیه محتویات آنها و شناسایی دقیقشان تلاشی می‌شود تا دست کم معتادانی که مایلند مواد مخدر را به شکلی آبرومندانه و بدون مزاحمت قانون از عطاری‌ها تهیه کنند، بدانند چه جور مخدری را در قالب کپسول‌های ترک اعتیاد مصرف می‌کنند و دوز مصرفشان دقیقا چقدر است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

سیگار و سرطان

سرطان ها از دلایل اصلی مرگ در جهان امروز هستند. در واقع پس از کشف آنتی بیوتیک ها و استفاده وسیع از این داروها، بیماری های عفونی که اصلی ترین عامل مرگ بشر بودند به زانو درآمدند و در حال حاضر به جز در مناطق بدوی دنیا در بقیه نقاط بیماری های قلبی و سرطان ها از عوامل اصلی مرگ هستند.
در سال های اخیر تلاش زیادی برای یافتن علل ایجاد سرطان شده و عوامل متعددی در این مورد شناسایی شده است که در این مبحث به آنها اشاره می شود.


▪ سیگار
به جرات می توان گفت در ۵۰ سال اخیر بیشترین حجم مطالعات پزشکی در مورد اثرات مخرب این سم مهلک و رایج در جوامع بشری شده است و نتایج قطعی و کاملی در این رابطه به دست آمده است.
همین جا باید تاکید شود که سیگار نماینده انواع دودهای مصرفی مثل قلیان، چپق، پیپ و... است که همگی به درجاتی مضر هستند.

سیگاری ها در ۴۰ درصد موارد در اثر بیماری های مربوط به سیگار در سنی پایین تر از افراد غیر سیگاری می میرند. این بیماری ها شامل بیماری های ریوی، قلبی و سرطان ها هستند.
توجه به این نکته ضروری است که در ۶۰ درصد از کسانی که سیگار می کشند نهایتا دلیل مرگ، سیگار نیست و آنها به دلایلی بجز سیگار فوت می کنند.

این موضوع از این جهت تاکید می شود که در باور مردم به اشتباه اگر قرار است سیگار علت سرطان باشد، پس همه سیگاری ها باید سرطان بگیرند. بسیار دیده می شود که یک فرد سیگاری برای این که خود را تبرئه کند، می گوید فلان فرد ۷۰ سال سیگار کشیده است و در نهایت مثلا در ۹۰سالگی در یک سانحه کشته شده و این را مدرکی برای غلط بودن اطلاعات پزشکی می داند.

باید بدانیم وقتی در مورد اثرات سرطان زایی سیگار بحث می شود، بسته به عوامل دیگر مثل استعداد ژنتیکی، نوع مصرف سیگار و تعداد مصرف آن میزان خطر متفاوت خواهد بود، اما بدون شک وقتی مجموع افراد سیگاری بررسی می شوند، تعداد قابل توجهی در نهایت به دلیل سرطان ناشی از سیگار فوت می کنند.

▪ سرطان هایی که با مصرف سیگار ایجاد می شود
سرطان های ریه، حنجره، مری، کلیه ـ پانکراس و معده با سیگار ارتباط مستقیم دارند که البته در این بین، ۲ سرطان اول عمدتا در سیگاری ها دیده می شود و در افراد غیر سیگاری خیلی نامحتمل هستند.
مصرف سیگار باعث ایجاد تغییرات در ژن ها می شود و هرچه تعداد نخ سیگار دود شده زیادتر می شود، تغییرات ژنی بیشتر می شود و قدرت دفاعی ضد سرطان بدن کمتر می تواند از پس مهار آن برآید.
بدین ترتیب تعداد نخ سیگاری که در روز دود می شود و تعداد سال هایی که این کار ادامه دارد، ریسک ایجاد سرطان را بیشتر می کند.

وقتی فرد سیگار را ترک می کند، این تغییرات ژنی به تدریج پاک می شوند اما چندین سال طول می کشد تا اثرات سیگار های مصرف شده از بدن پاک شوند.
متاسفانه سیگار کشیدن اطرافیان نیز باعث ایجاد سرطان در افرا د می شود و این نوع سرطان، تاسف بارتر از نوع قبلی است، زیرا فرد قربانی سیگار کشیدن دیگران که عموما پدر، مادر یا همسر می باشد، شده است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

راه‌هایی عملی برای ترک سیگار

تقریبا همه آنهایی که سیگار می‌کشند، می‌دانند هر سیگار آنها را یک قدم به زمینگیر‌شدن و بیماری نزدیک‌تر می‌کند، اما نمی‌توانند سیگارشان را ترک کنند، این ناتوانی فقط مخصوص مردم معمولی نیست، حتی پزشکانی هم وجود دارند که در مطب به بیماران‌شان تذکر می‌دهند از سیگار پرهیز کنند و خودشان در خلوت سیگار دود می کنند. می‌دانید مشکل سیگاری‌ها چیست ؟ آنها راهکارهای عملی کنار گذاشتن سیگار را نمی‌دانند.

هیچ دقت کرده‌اید که سیگاری‌ها چه زمان سراغ سیگار می‌روند؟ بیشتر آنها وقتی خسته و کلافه‌اند، دست به سیگار می‌شوند. بعضی‌ها هم ناخودآگاه وقتی در حال فکر کردن هستند سراغ سیگار می‌روند. بعضی‌ها هم برایشان زمان فکر کردن یا خستگی فرقی نمی‌کند، چون سیگار کشیدن برای آنها به یک عادت تبدیل شده است!
از میان دلایل گرایش به سیگار که در بالا ذکر کردیم متوسل‌شدن به سیگار برای رفع خستگی از دو علت دیگر شایع‌ترین علل محسوب می‌شود. احساس خستگی به معنی خسته‌‌شدن از یکنواختی، کسالت و تکرار است.

تکرار و یکنواختی از عادت‌های قدیم شما شکل می‌پذیرد. به عنوان نمونه، امکان دارد شما پس از پایان کارهای روزانه و بازگشت به منزل از برنامه هر روزه و تکراری خود پیروی کنید یعنی اول غذایی بخورید، بعد مدتی تلویزیون تماشا کنید و دست آخر به رختخواب بروید. این یکنواختی نه تنها برای شما ملال‌انگیز است بلکه به نحوی از شما دعوت می‌کند که سیگار را در بخشی از این برنامه قرار دهید.

بنابراین اگر در برنامه روزانه خود سیگار را برای غلبه بر خستگی‌ها گنجانده‌اید و احساس انزوا و تنهایی می‌کنید، وقت آن رسیده است که تغییراتی در برنامه زندگی خود بدهید.
تغییر در برنامه‌های یکنواخت زندگی به شما کمک می‌کند که احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید و برای پرکردن اوقات فراغت از خطر افتادن به دام سیگار در‌امان باشید.

فرمان‌هایی علیه سیگار

فرمان اول: بعضی از کسانی که سیگار می‌کشند فقط به این دلیل سیگار می‌کشند که دست‌های‌شان خالی مانده است و آنها ناخودآگاه سراغ سیگار می‌روند! بنابراین از خطر افتادن به دام سیگار زمانی که دستان شما به کاری مشغول نیستند، بر حذر باشید. آگاه بودن از این عامل خطر، شما را از روشن‌‌کردن خود به خودی سیگار زمانی که دچار احساسات منفی هستید، نجات می‌دهد.

فرمان دوم: برنامه روزانه خود را تغییر دهید. برای حذف سیگار در برنامه روزمره، به ایجاد تغییراتی در خود برنامه نیاز است. به عنوان مثال، اگر هر روز صبح بعد از برخاستن از رختخواب مسواک می‌زنید و سپس سیگار خود را روشن می‌کنید و یک فنجان چای میل می‌کنید، این برنامه را تغییر دهید. می‌توانید بعد از برخاستن و مسواک‌ زدن، یک لیوان آبمیوه میل کنید. مقداری پیاده‌روی کنید و سپس چای خود را بنوشید.

فرمان سوم: خودتان را سرگرم کنید. خود را با کارهایی که امکان سیگارکشیدن را مشکل می‌سازد، مشغول کنید. این فعالیت‌ها شامل شستن ظروف، حل‌کردن جدول یا نوشتن یک نامه است.

فرمان چهارم: ورزش کنید. این به معنی یک بار برنامه ورزشی رسمی نیست. به طور مثال، می‌توانید به جای استفاده از آسانسور از پلکان استفاده کنید یا در حالی که نشسته‌اید بدن خود را در وضعیت انبساط و کشیدگی قرار دهید.

فرمان پنجم: از وضعیت‌های ناراحت‌‌کننده دور شوید. اگر احساس انزوا و تنهایی می‌کنید احتمالا برای رسیدن به آرامش به دنبال سیگار خواهید رفت. برخیزید و از آن محل دور شوید، به کسی تلفن بزنید، به پیاده‌روی بروید، آشپزی کنید یا با فعالیت دیگری خود را مشغول سازید.

فرمان ششم: دلایل ترک سیگار را برای خود بازگو کنید. بسیاری از سیگاری‌ها به صورت ناخودآگاه سیگار می‌کشند و اگر بتوانند علل استعمال دخانیات را برای خودشان فهرست کنند، راحت‌تر می‌توانند جلوی وسوسه سیگارکشیدن را بگیرند.

فرمان هفتم: از حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند شوید. زمانی که احساس تنهایی و ملامت می‌کنید، نزد دوست یا اعضای خانواده بروید. به جای این‌که از سیگار به عنوان «یک دوست تسلی‌بخش» کمک بگیرید، از حمایت آنها بهره‌مند شوید.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

ترک سیگار بدون افزایش وزن

سیگار و افزایش وزن هر دو از عوامل مهم و خطرناکی هستند که باعث افزایش مرگ و میر در جوامع مختلف می گردند. لذا متخصصین علوم پزشکی بر کنترل هر دو عامل فوق تاکید دارند.

اما وقتی به سیگاری ها توصیه می شود که سیگارشان را ترک نمایند، از افزایش وزن و به دنبال آن از افزایش خطر مرگ می ترسند. چه بسا بیان کنند که چند سال پیش با ترک سیگار برای چند ماه، افزایش وزن زیادی را پیدا کردند! واقعیت آن است که ترک سیگار می تواند وزن فرد سیگاری را در مراحل اولیه افزایش دهد، ولی به چه مقدار؟
مطالعات گذشته افزایش وزن پس از ترک سیگار را بین 2 تا 5 کیلو گرم ذکر می نمایند که با رعایت یک سری از دستورات می توان آن را نیز کنترل نمود. پس این موضوع قابل قبول نیست که فردی بگوید پس از قطع سیگار، بیش از 20 کیلوگرم افزایش وزن داشته است!


چرا ترک سیگار بدون افزایش وزن، دشوار است؟
افزایش وزن در حین ترک سیگار را می توان به دو عامل نسبت داد :

اول این که بیشتر غذا می خورید: اگر سیگار نکشید، با توجه به عادتی که در طی سال ها داشته اید، دل تان می خواهد چیز دیگری را در دهان تان قرار دهید. همچنین با ترک سیگار بهتر می توانید مزه و بوی غذاها را احساس کنید. در این مواقع خوردن غذاهای شیرین برای تان بسیار جذاب می گردد. نتیجه ی همه این عوامل، افزایش اشتها خواهد بود که در نهایت انرژی دریافتی شما را افزایش می دهد.

عامل دوم منشا متابولیکی دارد: نیکوتین به عنوان ماده سمی موجود در سیگار، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. پس با ترک سیگار متابولیسم بدن تان در مراحل اولیه کاهش می یابد که این موضوع با برهم زدن تعادل انرژی در مراحل ابتدایی، افزایش وزن شما پس از ترک سیگار را به میزان نهایتا 2 تا 5 کیلوگرم توجیه می نماید.

راه حل کلیدی برای ترک سیگار بدون افزایش وزن چیست ؟
واقعیت آن است که مشکل افراد سیگاری فقط مصرف دخانیات نیست، بلکه بیشتر آنها، شیوه های زندگی و تغذیه ای نادرستی دارند. لذا پس از ترک سیگار برای جلوگیری از افزایش وزن بی رویه، این رفتارها باید اصلاح گردد. بر همین اساس، بررسی روش تغذیه و عدم استفاده از غذاهای فست فود، نظم غذایی و جلوگیری از جایگزین نمودن مواد غذایی شیرین به جای سیگار برای رفع استرس این افراد ضروری است. البته این تغییرات نیاز به یک دوره ی زمانی دارد و تحت نظر متخصص تغذیه امکان پذیر خواهد بود.

سیگار و لاغری
دومین و بهترین راه حل ها برای اجتناب از افزایش وزن بعد از ترک سیگار، انجام فعالیت بدنی بیشتر می باشد.
وقتی سیگار کشیدن را متوقف کنید بهتر تنفس می کنید، بهتر پیاده روی می کنید، بهتر می دوید و ... و به طور خلاصه می توانید از مزایای ترک سیگار بهره مند گردید.

همچنین از دیگر مزایای فعالیت بدنی، کمک به آرامش اعصاب شما است و تنش های عصبی شما را کمتر می کند، زیرا بسیاری از سیگاری ها در هنگام ترک سیگار، دچار کشمکش و تنش می گردند.
مطالعات نشان می دهد افرادی که در حین ترک سیگار فعالیت بدنی دارند نسبت به افرادی که فعالیت بدنی ندارند، وزن شان خیلی کمتر افزایش می یابد و احتمال ترک اعتیاد به سیگار در آنان دو برابر بیشتر است.
البته منظور از فعالیت بدنی، شروع ناگهانی ورزش سنگین نخواهد بود ، زیرا این کار نیز به دلیل عدم توانایی قلبی و تنفسی در مراحل اولیه، باعث بروز مشکلات حیاتی خواهد شد.

نکات کلیدی در مورد ترک سیگار
علاوه بر یک رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی، برخی نکات دیگر برای جلوگیری از افزایش وزن، به شرح زیر می باشند :

از قبل برنامه ریزی کنید: برخی از بیماران وقتی قصد ترک سیگار را دارند، پیشاپیش شروع به بهبود رژیم غذایی و فعالیت بدنی شان می کنند، لذا هنگام ترک سیگار، دارای اضافه وزن خیلی زیادی نیستند.

به جای سیگار چیز دیگری را پیدا کنید که با دهان تان در تماس باشد:موادی مانند آدامس، آبنبات های کم شیرین و ... را در ماشین، کیف یا جیب لباس تان به همراه خود داشته باشید. گاز زدن هویج و یا مصرف یک میان وعده مختصر و کم کالری در زمانی که احساس می کنید دوست دارید سیگار بکشید، می تواند بدون مصرف کالری زیاد، دهان شما را مشغول نگه دارد.

بهتر است به جای توجه بیش از حد به کشیدن سیگار، سعی کنید تمایل تان را به غذا خوردن و ورزش تقویت کنید و فعالیت هایی که بتواند جایگزین سیگار کشیدن شود را بشناسید(برای مثال: پیاده روی، دویدن یا انجام یک ورزش دلخواه و ...)

آب فراوانی بنوشید: وجود آب فراوان در بدن، متابولیسم (سوخت و ساز) را افزایش می دهد. همزمان با افزایش متابولیسم بدن، مصرف آب زیاد برای جلوگیری از بازگشت تمایل به کشیدن سیگار، مفید است. همواره یک بطری آب، همراه خود داشته باشید.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 

رسانه و آسیب اجتماعی اعتیاد

وسایل ارتباطی جمعی در جامعه نقش بسیار موثری در کاهش آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد علی الخصوص در بین خانواده ها و نسل جوان می توانند داشته باشند. برنامه های فرهنگی و اجتماعی رسانه های همگانی در کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد نوعی الگوی مرجع افراد و خانواده های آسیب دیده می تواند محسوب شود.

جامعه از طریق مشاهده پیامدهایی که آسیب اجتماعی اعتیاد بر زندگی فردی و جمعی در برنامه های تلویزیونی، سینمائی، مطبوعاتی و یا در قالب مقاله و داستان های اجتماعی به اجرا گذاشته می شود؛ می تواند به افراد آسیب دیده و خانواده های آن ها که گریبانگیر این معضل هستند،آگاهی بخشند؛ براین اساس وسایل ارتباط همگانی نوعی گروه مرجع مثیت در کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد، تلقی میگردند، وسایل ارتباط همگانی نوعی نهاد اجتماعی است،که با تولید پیام های گوناگون فرهنگی و اجتماعی، در جهت ایجاد نظم اجتماعی، پذیرش الگوهای شیوه زندگی رایج در جامعه، همنوایی و سازگاری اجتماعی را بوجود می آورد؛ و جامعه را به بازسازی نظم تشویق و تقویت می کند؛ برنامه های وسایل ارتباط جمعی از بعدکارکردی در جهت بقاء نظم اجتماعی فرهنگ حاکم بر جامعه و جلوگیری از رشد بزهکاری بسیار موثر است؛ از این دیدگاه برنامه های متنوع این ابزارها به صورت خرده نظامی از نظام اجتماعی کل هستند؛که باید در جهت سازگاری با نظم حاکم بر ساختارهای جامعه حرکت نمایند؛و با سایر دستگاه های نظام اجتماعی در جهت انسجام و هماهنگی تعامل متقابل داشته باشند. این وسایل در قالب برنامه های آگاهی بخش و اطلاع رسانی به مردم خصوصاً والدین، نوجوانان و جوانان در جهت کاهش اعتیاد بسیار سودمند است.

کارکرد رهبری این وسایل در بین افراد جامعه خصوصاً خانواده ها و نسل جوان حکم گروه مرجع را دارد، که توانسته افراد و خانواده ها را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در قالب برنامه های فرهنگی و اجتماعی سوق دهد، رسانه ها با تولید برنامه های فرهنگی، اجتماعی، روانی، مشاوره ای، دینی، حقوقی و... به عنوان الگوی اجتماعی، نقش بارزی در کاهش اعتیاد افراد می تواند داشته باشد؛ بخشی از این وظایف نقشی تأثیر گذاری همزمانی بر روی افراد منحرف است؛ که با ارائه راه حل های مفید و تقویت رفتارهای اجتماعی مثبت می توان نقش موضعی در کاهش آسیب ها داشته باشد. این وسایل در قالب تهیه و تدوین برنامه های مشاوره ای و راهنمایی به افراد جامعه، در جهت کاهش انحرافات اجتماعی خدماتی را ارائه می دهند.

کارکرد اوقات فراغت وسایل ارتباط جمعی از طریق تولید سریال ها و برنامه های متنوع که در جهت کاهش اعتیاد و سایر آسیب ها است، علاوه بر اینکه بخشی از اوقات فراغت افراد جامعه را پر می کند، موجب این شده است که بخشی از حقایق و پیامد های آشکار و پنهان اثرات آسیب ها را به طور همزمان روشن کند؛ و باعث افزایش آگاهی گردد. کارکرد تبلیغاتی این وسایل از طریق پیام های تبلیغاتی با مضامین" فرهنگی و اجتماعی" در جهت کاهش اعتیاد و دیگر انحرافات آگاهی بخش است.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 

ارتباط "ایدز" و "شیشه"

گزارشات رسمي از مراكز فعال درمان اعتياد به شيشه حاكيست كه بزرگ‌ترين ريسك و مخاطره مصرف اين ماده، انجام عمليات جنسي بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسايل ايمني و پوششي و خطر ابتلا به ايدز است.
گزارشات متعددي درباره افزايش شمار مبتلايان جديد به ايدز كه پيش از ارتباطات جنسي، كريستال يا شيشه استفاده كرده‌اند، اعلام شده است.

افزايش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شيشه، تسريع در تنفس، توهم،‌ افسردگي، روان پريشي و افزايش رفتارهاي خشونت‌آميز را از ديگر عوارض مصرف شيشه است.

درمان اعتياد به محرك‌ها، بالا بودن احتمال رفتن به كما و مرگ به خاطر مصرف بيش از حد شيشه را نيز يادآور شد.
استفاده بيش از حد اين ماده موجب افسردگي، تضعيف حافظه كوتاه‌مدت، افزايش رفتارهاي خشن، نوسانات خلقي و همچنين آسيب به سيستم ايمني بدن از ديگر عوارض شديد مصرف شيشه است كه بلافاصله پس از آغاز مصرف ظاهر مي‌شود.

طبق آمار به دست آمده از پژوهش‌ها، بيش از 90 درصد معتادان به شيشه در كشور جوان هستند، متاسفانه جوانان بسياري حتي با مصرف بسيار كم شيشه بدرود حيات گفته‌اند!

بر اساس آخرين يافته‌هاي به دست آمده از ارزيابي وضعيت اعتياد و سوءمصرف مواد در كشور، 2/2 درصد معتادان با جمعيت پايه كمتر از يك ميليون و 200 هزار نفر، معتاد به مصرف شيشه هستند و با اين احتساب، حدود 26 هزار و 400 نفر در كشور ماده بسيار خطرناكي به نام شيشه مصرف مي‌كنند كه در كمتر از يك سال، فرد مصرف‌كننده را زمين‌گير مي‌كند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 16 از 19:  « پیشین  1  ...  15  16  17  18  19  پسین » 
علم و دانش

همه چيز درمورد مواد مخدر

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA