انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین »

آيا افسانه ی غرانيق درسته؟


مرد

 
کسي ميدونه اين افسانه درسته يا نه؟
درباره ي آيات 19 و 20 سوره نجم .
این كاربر به علت تخلف در قوانین انجمن بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
من تا حالا چیزی نشنیدم داداشم روحانیه ازش میپرسم ببینم چی میگه
ولی یه سوال حالا خودت درباره این افسانه عرانیق هر چی میدونی بگو
اون تو تا آیه رو هو تو قرآن دیدم همچین تعریف از مشكركا نكرده كه
نوشته: آیه19: (ای مشركان) آیا لات و عزا را دیدید؟ آیه20=و منات سومین بت دیگر را دیدید؟
قبل و بعد از این دوآیه هم كاملا صحیح و به طرفداری از پیامبر بزرگ اسلام هستند
حالا من هم از داداشم كه روحانی(و بقولی آخونده) میپرسم و تو گوگل هم یه سرچی میكنم
این کاربر به دلیل تخلف در انجمن بن شد.
( مدیریت انجمن لوتی )
     
  
مرد

 
Lovely: کسي ميدونه اين افسانه درسته يا نه؟
درباره ي آيات 19 و 20 سوره نجم .
پروفسور , حداقل راجع به موضوع تایپیکت یه توضیحی , شرح وقایعی , خاطره ای , اتفاقی , یه چیزی بگ. که بدونیم چیه تا بگیم درسته یا غلط
برین به فلسفه هنر به هرچه بود و هست و نیست . برین به دین برین بدین نگو نپرس چند
http://postimg.org/image/prdpo8iul/
     
  
زن

 
خير افسانه غرانیق یک دروغ بیش نیست و کاملا باطل می باشد .

از جمله دلایل باطل بودن این افسانه اینها رو می توان ذکر کرد .

۱. سوره نجم در سال ۲ بعثت نازل شده‌است ولی این داستان بگفته راویان در سال ۵ بعثت اتفاق افتاده‌است.

۲. سوره حج مدنی (در مدینه نازل شده) و احتمال نزول آن در مکه و به دنبال آن اتفاق افتادن این داستان در مکه غیر ممکن است.

۳. آیات بعدی خود این سوره (آیه ۲۳) با القاءات گفته شده در تعارض است :«این‌ها چیزی نیستند جز نام‌هایی که خود و پدرانتان به آن ها داده اید. و الله هیچ دلیلی بر آن ها نفرستاده است. تنها از پی گمان و هوای نفس خویش می ‌روند و حال آن که از جانب الله راهنمایشان کرده‌اند». إِنْ هِيَ إِلَّا أَسْمَاءٌ سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآَبَاؤُكُمْ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَمَا تَهْوَى الْأَنْفُسُ وَلَقَدْ جَاءَهُمْ مِنْ رَبِّهِمُ الْهُدَى.

۴. بـه گـفـتـه مـحققان، راویان این حدیث افراد ضعیف و غیر موثقند، و صدور آن از ابن عـبـاس نـیـز بـه هـیـچـوجـه معلوم نیست ، و به گفته محمد بن اسحاق این حدیث از مجعولات زنادقه مى باشد و او کتابى در این باره نگاشته است{تفسیركبیرفخررازی،ج23،ص5 0}

۵. مسلم و بخاری علمای بزرگ اهل سنت که هم عصر با طبری (طبری این داستان رو در کتبش آورده و تنها به این دلیل که یکی از راویان این روایت محمد بن اسحاق است ) بوده‌اند هیچ اشاره‌ای به وجود چنین داستانی نکرده‌اند.
۶. ابن هشام شاگرد محمد بن اسحاق هم این مطلب را در کتاب خود (السیره النبویه = گه از برترین و مشهور ترین کتب سیرت است) نیاورده‌است.

۷. این داستان از قرن دوم به بعد رواج یافته .

۸.احـادیث متعددى در مورد نزول سوره نجم و سپس سجده کردن پیامبر و مسلمانان در کـتـب مـختلف نقل شده ، و در هیچیک از این احادیث سخنى از افسانه غرانیق نیست ، و این نشان مى دهد که این جمله بعدا به آن افزوده شده است.

۹.آیاتى که بعد از ذکر نام بتها در این سوره آمده ، همه بیان مذمت بـتـهـا و زشـتـى و پـسـتـى آنها است و با صراحت مى گوید:«اینها اوهامى است که شما با پندارهاى بى اساس خود ساخته اید و هیچگونه کارى از آنها ساخته نیست: ان هى الا اسماء سـمیتموها انتم و آبائکم ما انزل الله بها من سلطان ان یتبعون الا الظن و ما تهوى الانفس و لقد جائهم من ربهم الهدى».
بـا ایـن مـذمـتـهـاى شـدیـد چـگـونـه مـمـکـن اسـت چـنـد جـمـله قـبـل از آن ، مدح بتها شده باشد بعلاوه قرآن صریحا یادآور شده که خدا تمامى آن را از هر گونه تحریف و انحراف و تضییع حفظ مى کند چنانکه در آیه 9 سوره حجر مى خوانیم :«انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون».

۱۰.اکثر محدثين بزرگ مانند: بيهقي، قاضي عياض، علامه عيني، حافظ منذري و علامه نووي آن را باطل و موضوع دانسته اند (زرقاني بر مواهب لدنيه و شفاي قاضي عياض و عيني شرح بخاري، تفسير سوره نجم و نور النبراس علامه نووي مي گويد: «لا يصح فيه شيء لا من جهة النقل ولا من جهة العقل» علامه عيني مي نويسد: «فلا صحة له نقلا ولا عقلا».) كتاب فروغ جاويدان ج1ص264

۱۱.ابن کثير، قاضي عياض، ابن خزيمه متولد 223 و متوفي 311، قاضي ابوبکر، ابن العربي، امام رازي، ابوعبدالله القرطبي، بدرالديني، شوکاني، آلوسي و بيهقي مي گويند که قصه غرانيق کاملاً نادرست است» يکي از دلائل نادرست بودن اين قصه اين است که سوره نجم مکي است و اين داستان {أَفَرَءَيْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّى (19) وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى (20)} [النجم: 19 - 20]. و سجده پيامبر - صلى الله عليه وسلم - و مسلمانان و مشرکين بعد از هجرت حبشه بوده و هجرت حبشه در ماه رجب سال پنجم است و از شنيدن صلح دروغين سه ماه بعد از همين سال در ماه شوال مهاجرين به مکه برگشتند. و سوره بني اسرائيل بعد از معراج نازل شده و معراج از تاريخ معتبر در سال يازده يا دوازده بعثت واقع شده و آيه 73 - 75 سوره بني اسرائيل که پيامبر - صلى الله عليه وسلم - را توبيخ و تهديد مي کند تقريبا پنج يا شش سال بعد از سوره نجم و قضيه ي آن نازل شده و سوره حج و آيه 52 تا 53 بعد از نه سال نازل مي شود اين ربط از نقل و عقل سليم بعيد است و آيه هاي سوره ي حج هيچ ربطي با آيه سوره هاي نجم ندارد: حال آيه هاي سوره حج را بخوانيد و صحيح ترجمه بکنيد.
{وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (52)} [الحج: 52].
در آيه 52 - 54 کلمه {تَمَنَّى} به معني خواند و هم به معني سخن گفتن است حرف «في» در {فِي أُمْنِيَّتِهِي} بجاي «عند» مي آيد به اين معني است هيچ پيامبري را پيش از تو نفرستاديم مگر اينکه هرگاه سخن مي گفت: شيطان (انس يا جني) القائاتي همزمان (با خواندن و حرف زدنشان) در گوش و دل کفار مي کرد (و کفار هم آن را از قول پيامبر گماشته و اشاعه مي دادند) امّا الله تعالى القائات شيطان را از ميان مي برد سپس آيات خود را استحکام مي بخشيد و خداوند عليم و حکيم است. هدف اين بود که الله تعالى القاي شيطان را فتنه قرار دهد براي آنها که در دل هايشان بيماري است، و آنها که سنگدلند، و ظالمان در عداوت شديد دور از حق قرار گرفته اند و (نيز) هدف اين بود که آگاهان بدانند اين حقّي است از سوي پروردگارت. و در نتيجه به آن ايمان بياورند و دل هايشان در برابر آن خاضع گردد و الله تعالى کساني را که ايمان آوردند به سوي صراط مستقيم هدايت مي کند (54) (تفسير قرطبي: ص 54 - 56 و حرف في رد آيه 18 سوره ي الشعراء است.).
{قَالَ أَلَمْ نُرَبِّكَ فِينَا وَلِيدًا وَلَبِثْتَ فِينَا مِنْ عُمُرِكَ سِنِينَ (18)} [الشعراء: 18].
«فرعون به موسي - عليه السلام - گفت آيا ما تو را در کودکي با خود پرورش نداديم و سال هايي از زندگيت با ما نبودي». (كتاب نقدی بر کتاب سیری بر صحیحین ج1ص90)
     
  
مرد

 
حداقل یه توضیح میدادین ببینیم سر چی بحث میکنید!!!!!
     
  
زن

 
چی هست. نباید اولش یه توضیحی بدید ببینیم چیزی می دونیم یا نه؟

این دیگه چه مدل تاپیکیه؟
     
  
مرد

 
خیر، هر چه که هست، درست نیست.
افسانه که نمیتواند درست باشد.اگر درست بود اسمش افسانه نبود.
به نظرم اسم تاپیک را عوض کن و کلمه افسانه را از آن حذف بفرما
تا بشود نظری داد.
     
  
زن

 
alamut: خير افسانه غرانیق یک دروغ بیش نیست و کاملا باطل می باشد .
نمیگم این واقعه درسته یا نه اما اولین کتاب تاریخ اسلام کتاب همین ابن اسحاقه (سیره رسول الله) که اتفاقا به ماجرای غرانیق ( آیات شیطانی) اشاره میکنه (بدون تکذیب واقعه) و ابن اسحاق در قرن اول هجری به دنیا اومده و تابعین رو دیده یعنی با یک واسطه به صحابه پیامبر مربوط میشه
اما این که چرا این موضوع درست یا غلط سانسور شد دلیلش واضحه
چون اصلی ترین منبع مسلمین یعنی قرآن با این روایت زیر سوال میره پس طبیعیه آدم دانایی مثل ابن هشام هیچ اشاره ای به این ماجرا نکنه
اما دلایل رد این واقعه رو نوشتید بهتر بود دلایل تاییدش رو که اتفاقا اونها هم قابل توجهه ذکر میکردی عزیزم
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
     
  ویرایش شده توسط: nnasrin   
زن

 
در عنوان تاپیک عرانیق اومده که اشتباهه و غرانیق درسته
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
     
  ویرایش شده توسط: nnasrin   
زن

andishmand
 
amirdj2011: حداقل یه توضیح میدادین ببینیم سر چی بحث میکنید!!!!!
margan: چی هست. نباید اولش یه توضیحی بدید ببینیم چیزی می دونیم یا نه؟

این دیگه چه مدل تاپیکیه؟
در مورد آیات ۱۹ و ۲۰ سوره نجم ست . که به غرانیق مشهورست . آیاتی که تفسیر شده در آن پیغمبر از بت ها تجلیل و تعریف کرده ست .

افسانه غرانیق ساخته و پرداخته دشمنان و مخالفان بی خبری است که براى تضعیف موقعیت قرآن و پیامبر (ص) چنین حدیث بى اساسی را جعل کرده‏اند. آنها در این افسانه گفته اند:
پیامبر خدا (ص) در مکه مشغول خواندن سوره" النجم" بود، چون به آیاتى که نام بتهاى مشرکان در آن بود یعنی: "أَ فَرَءَیْتُمُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى‏ وَ مَنَوةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى" رسید، (نعوذ بالله) شیطان این دو جمله را بر زبان او جارى ساخت که: «تلک الغرانیق العلى، و ان شفاعتهن لترتجى»! یعنی: «اینها پرندگان زیباى بلند مقامى هستند و از آنها امید شفاعت است»! ، در این هنگام پیامبر (ص) سجده کرد و آنها هم سجده کردند، جبرئیل نازل شد و به پیامبر(ص) اخطار کرد که این دو جمله را من‏ براى تو نیاورده بودم، این از القائات شیطان بود.

قرائن و شواهد فراوانی نشان مى‏دهد که این یک حدیث مجعول و ساختگى است. لذا تمام محققان اسلامى اعم از شیعه و اهل تسنن این حدیث را قویا نفى و آنرا به جعل جاعلین نسبت داده ‏اند.

پاسخ تفصیلی
پیرامون افسانه ساختگى غرانیق در بعضى از کتب اهل سنت روایات عجیبى از ابن عباس نقل شده از جمله این که: پیامبر خدا (ص) در مکه مشغول خواندن سوره" النجم" بود، چون به آیاتى که نام بتهاى مشرکان در آن بود رسید که: "أَ فَرَءَیْتُمُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى‏ وَ مَنَوةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى" یعنی: به من خبر دهید آیا بتهاى «لات» و «عزّى» و «منات» که سوّمین آنهاست (دختران خدا هستند) ؟. در این هنگام شیطان این دو جمله را بر زبان او جارى ساخت: «تلک الغرانیق العلى، و ان شفاعتهن لترتجى»! یعنی: «اینها پرندگان زیباى بلند مقامى هستند و از آنها امید شفاعت است»!.
در این هنگام مشرکان خوشحال شدند و گفتند: « محمد (ص) تا کنون نام خدایان ما را به نیکى نبرده بود»، در این هنگام پیامبر (ص) سجده کرد و آنها هم سجده کردند، جبرئیل نازل شد و به پیامبر(ص) اخطار کرد که این دو جمله را من‏ براى تو نیاورده بودم، این از القائات شیطان بود در این موقع آیات مورد بحث (وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ وَ لا نَبِیٍّ ...) نازل گردید و به پیامبر(ص) و مؤمنان هشدار داد

گر چه جمعى از مخالفان اسلام براى تضعیف برنامه‏هاى پیامبر (ص) به گمان اینکه دستاویز خوبى پیدا کرده‏ اند این قضیه را با آب و تاب فراوان نقل کرده و شاخ و برگهاى زیادى به آن داده‏اند. ولى قرائن فراوان نشان مى‏دهد که این یک حدیث مجعول و ساختگى است که براى بى اعتبار جلوه دادن قرآن و کلمات پیامبر اسلام (ص)، به وسیله شیطان‏ صفتان جعل شده است زیرا:
اولا: به گفته ی محققان، راویان این حدیث افراد ضعیف و غیر موثقند، و صدور آن از ابن عباس نیز به هیچ وجه معلوم نیست، و به گفته" محمد بن اسحاق" این حدیث از مجعولات زنادقه مى‏باشد و او کتابى در این باره نگاشته است .
ثانیا: احادیث متعددى در مورد نزول سوره نجم و سپس سجده کردن پیامبر و مسلمانان در کتب مختلف نقل شده، ولی در هیچ یک از این احادیث سخنى از افسانه غرانیق نیست، و این نشان مى‏دهد که این جمله بعدا به آن افزوده شده است
ثالثا: آیات آغاز سوره نجم صریحا این خرافات را ابطال مى‏کند آنجا که مى‏گوید:" پیامبر (ص) از روى هواى نفس سخن نمى‏گوید آنچه مى‏گوید تنها وحى الهى است" این آیه با افسانه فوق چگونه سازگار است؟
رابعا: آیاتى که بعد از ذکر نام بتها در این سوره آمده، همه در بیان مذمت‏ بتها و زشتى و پستى آنها است و با صراحت مى‏گوید: اینها اوهامى است که شما با پندارهاى بى اساس خود ساخته‏اید و هیچگونه کارى از آنها ساخته نیست. قرآن می فرماید:" اینها فقط نامهایى است که شما و پدرانتان بر آنها گذاشته‏اید (نامهایى بى‏محتوا و اسمهایى بى مسمّى)، و هرگز خداوند دلیل و حجتى بر آن نازل نکرده آنان فقط از گمانهاى بى‏اساس و هواى نفس پیروى مى‏کنند در حالى که هدایت از سوى پروردگارشان براى آنها آمده است!.
با این مذمتهاى شدید چگونه ممکن است چند جمله قبل از آن، مدح بتها شده باشد بعلاوه قرآن صریحا یادآور شده که خدا تمامى آن را از هر گونه تحریف و انحراف و تضییع حفظ مى‏کند چنان که در آیه شریفه مى‏خوانیم:" ما قرآن را نازل کردیم و ما بطور قطع نگهدار آنیم!".
خامسا: مبارزه پیامبر (ص) با بت و بت پرستى یک مبارزه آشتى ناپذیر و پى‏گیر و بى وقفه از آغاز تا پایان عمر او بوده است، پیغمبر اکرم (ص) در عمل نشان دادند که هیچگونه سازش و انعطافى در مقابل بت و بت پرستى- حتى در سخت ترین حالات- از خود نشان ندادند!!با این وصف چگونه ممکن است چنین الفاظى بر زبان مبارکشان جارى شود؟
سادسا: حتى آنها که پیامبر اسلام (ص) را از سوى خدا نمى‏دانند و مسلمان نیستند او را انسانى متفکر و آگاه و مدبر مى‏دانند که در سایه تدبیرش به بزرگترین پیروزیها رسید. آیا چنین کسى که شعار اصلیش لا اله الا اللَّه و مبارزه آشتى ناپذیر با هر گونه شرک و بت پرستى بوده، و عملا نشان داده است که در ارتباط با مساله بتها حاضر به هیچگونه سازشى نیست، چگونه ممکن است برنامه اصلى خود را رها کرده و از بتها این چنین تجلیل به عمل آورد؟!
از مجموع این بحث بخوبى روشن مى‏شود که افسانه غرانیق ساخته و پرداخته دشمنان ناشى و مخالفان بی خبر است که براى تضعیف موقعیت قرآن و پیامبر (ص) چنین حدیث بى اساسی را جعل کرده‏اند. لذا تمام محققان اسلامى اعم از شیعه و اهل تسنن این حدیث را قویا نفى و تضعیف کرده‏اند و به جعل جاعلین نسبت داده‏اند.
البته بعضى از مفسران توجیهى براى این حدیث ذکر کرده‏اند که تنها بر فرض ثبوت اصل حدیث، قابل ذکر است و آن اینکه پیامبر اسلام (ص) آیات قرآن را آهسته و با تانى مى‏خواند، و گاه در میان آن لحظاتى سکوت مى‏کرد، تا دلهاى مردم آن را بخوبى جذب کند، هنگامى که مشغول تلاوت آیات سوره نجم بود و به آیه" أَ فَرَأَیْتُمُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى وَ مَناةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرى‏" رسید بعضى از شیطان صفتان (مشرکان لجوج) از فرصت استفاده کرده و جمله" تلک الغرانیق العلى و ان شفاعتهن لترتجى" را در این وسط با لحن مخصوصى سر دادند تا هم دهن کجى به سخنان پیامبر (ص) کنند و هم کار را بر مردم مشتبه سازند، ولى آیات بعد به خوبى از آنها پاسخ گفت و بت پرستى را شدیدا محکوم کرد."
از اینجا روشن مى‏شود این که بعضى خواسته‏اند داستان غرانیق را نوعى انعطاف از ناحیه پیامبر (ص) نسبت به بت پرستان به خاطر سرسختى آنها و علاقه پیامبر(ص) به جذب آنان به سوى اسلام بدانند و از این راه تفسیر کنند، مرتکب اشتباه بزرگى شده‏اند، و نشان مى‏دهد که این توجیه‏گران، موضع اسلام و پیامبر(ص) را در برابر بت و بت پرستى درک نکرده‏اند و مدارک تاریخى معتبری که مى‏گوید دشمنان هر بهایى را حاضر شدند به پیامبر (ص) در این زمینه بپردازند و او قبول نکرد و ذره‏اى از برنامه خود عدول ننمود را ندیده‏اند، و یا عمدا تجاهل مى‏کنند.

[1]النجم،19و20.
[2] غرانیق جمع غرنوق (بر وزن مزدور) یک نوع پرنده آبى سفید یا سیاه رنگ است و به معانى دیگر نیز آمده است (قاموس اللغة).
[3] در المیزان ذیل آیات مورد بحث، این حدیث از جماعتى از حفاظ اهل سنت از جمله ابن حجر نقل شده است.
[4]تفسیر کبیر فخر رازى جلد 23 صفحه 50.
[5]همان مدرک.
[6]النجم،3و4، وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحى‏.
[7] النجم،23،إِنْ هِیَ إِلَّا أَسْماءٌ سَمَّیْتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُکُمْ ما أَنْزَلَ اللَّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ ما تَهْوَى الْأَنْفُسُ وَ لَقَدْ جاءَهُمْ مِنْ رَبِّهِمُ الْهُدى‏.
[8]حجر،9، "إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ".
[9]مجمع البیان، تفسیر فخر رازى، قرطبى، فى ظلال، تفسیر صافى، روح المعانى و المیزان و تفسیرهاى دیگر ذیل آیات مورد بحث.
[10]تفسیر" قرطبى" جلد 7 ص 4474" مرحوم طبرسى" در" مجمع البیان" نیز آن را به عنوان یک احتمال آورده است.
[11]به نقل از تفسیر نمونه، ج‏14، ص 142- 145
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین » 
مذهب
مذهب

آيا افسانه ی غرانيق درسته؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA