انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 29 از 29:  « پیشین  1  2  3  ...  27  28  29

دکتر شریعتی ! اسطوره ای تاریخی


مرد

 
لطفأبگو روچه حساب ومبنایی دکتر!شریعتی رواسطوره تاریخی بحساب آوردی؟!
شمایی که جمله اش رو حتی بشکل غلط اینجاگذاشتی.
به شعورو سواد دیگران توهین نکن آقا
     
  
زن

andishmand
 
extract5069: لطفأبگو روچه حساب ومبنایی دکتر!شریعتی رواسطوره تاریخی بحساب آوردی؟!
شمایی که جمله اش رو حتی بشکل غلط اینجاگذاشتی.
به شعورو سواد دیگران توهین نکن آقا
با سلام

میشه توضیح بدید کدوم جمله غلطه ؟
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 




انقلابِ ۵۷ و ماجرایِ «کنیز و کدو»

علیرضاموثق




✍دوستی از من خواست که یادداشتی کوتاه در موردِ دکتر شریعتی بنویسم، لذا در حد این مجال و مقال، به اختصار نکاتی را بیان می کنم:

> برای بررسیِ دکتر شریعتی، چند مقام را می بایست از یکدیگر تفکیک کنیم؛

اول) باورها و ارزش های او در مقام نظر-ورزی؛

دوم) آرزوها و خواست ها و اراده های او؛

سوم) وضع اخلاقی و عاطفی و شخصیت او؛

چهارم) آثار و نتایجِ خواسته و ناخواستهٔ افکار و رفتارِ او در حوزه اجتماعی و سیاسی؛


>> اینکه دکتر شریعتی فی المجموع انسانِ شریف و نجیب و اخلاقی و دردمندی بود و نیت هایِ خیری داشت و نسبت به جامعه و نیز شخصیت هایِ دینی، صادقانه محبت داشت، موردِ مناقشه نیست؛

اما محل مناقشه این است که؛

اولا) چقدر از باورهایش حسبِ مورد کاذب یا ناروا بود؟ «صرفنظر از نتایجِ سیاسی و اجتماعیِ آن»،

ثانیا) نتایجِ سیاسی و اجتماعیِ افکار و ارزش ها و رفتارِ او (گفتار و کردارش) چه شد؟ «صرفنظر از نیت خیر و خیرخواهی اش».

>>> در این مجال و مقال، از نقد «خود سخن» می گذرم و به «کارکرد و نتایج اش» نظر می کنم؛


به زعم من، عموم انقلابیونِ ۵۷، از عامی و عارف و عالم و روشنفکر، ماجرایِ «کنیز و کدو» در مثنوی معنوی را در خسارت بارترین شکل اش، در سپهر تاریخ ما عینیت بخشیدند و وفق اقرار مرحوم دکتر شایگان، به تمام معنا «گند زدند»؛

در این راستا پر واضح است که نقشِ عوام به اندازهٔ نقشِ روشنفکرهایِ «خیرسرشان کتاب-خوانده»، «اعم از مذهبی و غیرمذهبی؛ اما هر دو گرفتارِ ویروسِ چپِ رمانتیک»، رنج-آور و تأسف-بار نیست و البته بدیهی است که در این ضایعهٔ عظیمِ تاریخی و اجتماعی، معلم انقلاب؛ یعنی دکتر شریعتی، نقش بارز و منحصر به فردی داشته است (ضمنا جهت تأکید، مدعا این نیست که دکتر شریعتی یگانه عامل بوده است).


بارها گفته ام که انقلابیون ۵۷، کنیز (یعنی مبارزه با نظام سیاسی) را و کِیف و عِیش او را دیدند، اما کدو را ندیدند (یعنی آنچه مانعِ سیطره آخوند و اسلام سیاسی بر اموراتِ جامعه می شد) و لذا چند نسل را سپوختند و شهید کردند تا جایی که به این فلاکت و هلاکت بیافتیم که در قرن ۲۱ با ۲۰ میلیون حاشیه نشین و ثبت ۱۵ میلیون پروندهٔ قضایی در سال، برای حجابِ اجباری و برگزاریِ کنسرت موسیقیِ حتی سنتی چانه بزنیم(!) و یا وفق نظر سعید لیلاز، در حدود سال ۱۴۵۵ به درآمد سرانهٔ ملی سال ۱۳۵۵؛ یعنی یک قرن قبل برسیم! (البته در فرضِ خوش-بینانه و به عبارت دیگر، اگر شانس بیاوریم و در راستای آرمانِ حسینی-زینبی-انقلابیِ رفع فتنه از جهان، منهدم نشویم و تازه امور خوب پیش برود)؛

دکتر شریعتی در مسابقه با چپِ رمانتیکِ غیرمذهبیِ وطنی و در راستایِ «دویدن، در پیِ آوازِ حرکت، به جای حقیقت»، اسلام را با تحریف و تراشیدن واقعیات، ایدئولوژیک کرد و آن را به ابزارِ مبارزه سیاسی تبدیل نمود و مفاهیمی بدونِ تناسب و سنخیت را در متن تزریق کرد و مآلا بر تنورِ انقلاب و هیجانِ تودهٔ عامی و مذهبی دمید و در این میان چهارتا فحش هم به چهارتا آخوند داد؛ اما ندید که در جامعه ای نافرهیخته و ناخودآگاه که در آن، جامعه مدنی و احزابِ فراگیر وجود ندارند، وقتی دیوِ مذهب برخیزد، به اقتفایِ مذهبی-فقهی-خرافاتی-اسطوره ای-مناسکی بودنِ دین-ورزیِ عموم جامعه و مآلا مرجعیت و اتوریته و نفوذِ آخوندها از طریقِ شبکه مساجد در سرتاسر کشور (در آن زمانه و زمینهٔ تاریخی و اجتماعی)، به طور طبیعی بعد از براندازیِ رژیم سیاسیِ سابق و به واسطهٔ منطق قدرت، آخوندها بر مقدرات کشور حاکم می شوند و همهٔ ما را «به سیاق همان ماجرای کنیز و کدو، شهید می کنند!!!».




ماجرای کنیز و کدو در دفتر پنجم مثنوی معنوی آمده است:

داستان آن کنیزک که با خر خاتون شهوت می راند، و او را چون بز و خرس آموخته بود شهوت راندن آدمیانه، و کدویی در قضیب خر می کرد تا از اندازه نگذرد، خاتون بر آن وقوف یافت. لکن دقیقه کدو را ندید، کنیزک را به بهانه به راه کرد جای دور، و با خر جمع شد بی کدو، و هلاک شد به فضیحت...

ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود
نی نام ز ما و نه نشان خواهد بود
زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل
زین پس چو نباشیم همان خواهد بود

حکیم عمر خیام


*******

مردم فقط "یک بار" بايد بمونن تا موفق بشن،
ولى جمهوری اسلامی "هر بار" باید موفق بشه تا بمونه . . .
     
  
مرد

 
دکتر شریعتی انسان خوبی بود. مهربان ، خوش قلب، دوست داشتنی و ... . اما اسلامی که طی دهه های چهل و پنجاه به جوانان پرشور و انقلابی عمدتا دانشجو ارائه کرد، موتور محرک جنبش مردم شد. ایشان اسلام شناس نبودند اما سخنران قابلی بودند. قطعا اگر بعد انقلاب زنده می موندند مانند دوستانش باهاش رفتار می شد.
بهداد
     
  

Streetwalker
 
آنچه بر سر ایران و ایرانی رفت از برکت اسلام رحمانی علی شریعتی و جلال آل احمد بود.
به نظرم نقش جلال ال احمد و علی شریعتی و دنباله روهایشان ازقبیل یزدی و بنی صدر و قطب زاده به مراتب مخرب تر از شخص خمینی بود.
هر مردی در درونش یک دیوث درون و هر زنی در درونش یک جنده درون دارد چرا که خیانت قوی ترین مسکن دنیاست.
     
  
مرد

 
Streetwalker: آنچه بر سر ایران و ایرانی رفت از برکت اسلام رحمانی علی شریعتی و جلال آل احمد بود.
به نظرم نقش جلال ال احمد و علی شریعتی و دنباله روهایشان ازقبیل یزدی و بنی صدر و قطب زاده به مراتب مخرب تر از شخص خمینی بود.
کاملا موافقم
ولی اونا این وضعیت رو نمیخواستن دیدی که حتی کسی حرفی ازشون نمیزنه
     
  

 
ملعونی که تخم انقلاب را مرموزانه کاشت.
     
  
مرد

 
شریعتی را باید در دوره و ظرف زمانش شناخت. هیچکس انقلاب را حدس نمی زد. مطالب شریعتی نه برای ایجاد یک انقلاب که تلاشی برای تغییر بود. انقلاب نه محصول افکار شریعتی (به تنهایی) که محصول عواملی بسیار گوناگون و گاهی کاملا ساده بود.
     
  
صفحه  صفحه 29 از 29:  « پیشین  1  2  3  ...  27  28  29 
مذهب
مذهب

دکتر شریعتی ! اسطوره ای تاریخی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA