انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 8 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین »

اخبار علم و آموزش در ایران


مرد

 
یک "مصوبه عجیب" و تجمع دختران دانشجوی پزشکی علیه آن


حدود ۱۵۰ دانشجوی دختر پزشکی در اعتراض به یک مصوبه وزارت بهداشت مقابل این وزارت‌خانه تجمع کردند. به گفته آنان، تعهد خدمت دختران مشمول قانون تخصیص سهمیه هشت سال است ولی پسران تنها دو سال تعهد خدمت دارند.



روز دوشنبه (۵ مرداد/۲۷ ژوئیه) حدود ۱۵۰ دانشجوی دختر پزشکی مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمع کردند.
به گزارش سایت تابناک، اعتراض این دانشجویان به طرح تعهد خدمت دانشجویان مشمول قانون تخصیص سهمیه بوده است.

به گفته یکی از معترضان، در حالی که این تعهد خدمت برای دانشجویان پسر تنها دوسال است، دانشجویان دختر موظف به گذراندن دوره هشت ساله تعهد خدمت هستند.

پرونده اعتراض این دانشجویان، به گفته آنها، دو سال و نیم است که در دیوان عدالت اداری مفتوح است اما اخیرا خبردار شده‌اند که این پرونده از دستور کار این نهاد بیرون آمده است.

یکی از تجمع‌کنندگان به تابناک گفته: «دیوان موعد ۲۷ بهمن ماه سال گذشته را زمان رسیدگی به این پرونده اعلام کرده بود، ولی با درخواست مهلت وزارت بهداشت آن را به تعویق انداخت؛ البته وزارت بهداشتی‌ها از همان ابتدا این اعتراض را فاقد موضوعیت می‌خواندند و حتی درخواست مختومه شدن پرونده بدون رسیدگی به آن را نیز به دیوان ارسال کرده بودند.»

به گفته این دانشجوی پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت در ابتدا از برخی تعهد خدمت ۱۲ ساله و از گروهی دیگر تعهد هشت ساله گرفته بودند اما حالا این زمان را برای همه هشت سال اعلام کرده‌اند در حالی که دانشجویان پسر تنها دو سال تعهد خدمت دارند.

معترضان خواستار آن هستند که "اطاله دادرسی" که به گفته آنان وزارت بهداشت باعث آن بوده مانع رسیدگی به این پرونده نشود.
البته خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از یک منبع آگاه نوشته که این دانشجویان دختر به علت نمره‌های پایین به وزارت بهداشت تعهد خدمت ۱۰ ساله داده بودند و حالا وزارت بهداشت برای آنان تخفیف هم در نظر گرفته است.
هنوز هیچ مقام رسمی از سوی وزارت بهداشت درباره این مصوبه توضیحی نداده است.

به گزارش تابناک، این تجمع با دخالت حراست وزارت بهداشت و جمع آوری پلاکاردهای دانشجویان و توقیف دوربین‌های فیلمبرداری آنان، پایان گرفت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
زن

 
مهندس ایرانی کاوشگر ناسا را به "اروپا" هدایت خواهد کرد

«بابک فردوسی» یکی از مهندسان و طراحان پروژه مریخ‌نورد «کنجکاوی» و مأموریت سفر به قمر «اروپا» در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در مصاحبه‌ای با سایت «اسپیس»، جزئیات هیجان‌برانگیزی را درباره این دو مأموریت تشریح کرده است.

لاس

کاخ سفید ماه جاری میلادی، لایحه بودجه درخواستی سال ۲۰۱۶ برای ناسا را ارائه داد که این لایحه شامل بودجه ۳۰ میلیون دلاری برای سفر به قمر اروپاست. در صورت تصویب این بودجه توسط کنگره، کاوشگر نهایی برای انجام این مأموریت، شبیه فضاپیمای پیشنهادی کوئپر اروپا خواهد بود که قرار است چندین بار از کنار قمر مرموز سیاره مشتری به نام «اروپا» عبور کند و پوسته یخی و اقیانوس زیرسطحی آن را کنکاش کند.

«بابک فردوسی»، مهندس سیستم در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا در کالیفرنیا، یکی از طراحان سامانه پیشنهادی کوئپر اروپا است. این مهندس ایرانی همچنین بر روی مأموریت کاوشگر کنجکاوی مریخ نیز کار کرده و به دلیل سبک موهایش در شب فرود کنجکاوی بر روی سیاره سرخ، به «پسر موهاک» معروف شده است. سایت اسپیس چندی قبل مصاحبه‌ای را با «بابک فردوسی» درباره ماموریت پیشنهادی ناسا به قمر اروپا انجام داد و همچنین درباره حال و هوای کارکردن بر روی پروژه کنجکاوی و این که زندگی برای یک آدم معروف به چه نحوی است، سوالاتی را مطرح کرد.

اسپیس: چرا سفر به قمر اروپا پیشنهاد شده است؟

بابک فردوسی: قمر «اروپا» نیز مانند مریخ از دیرهنگام بخشی از اشتیاق بشر برای سفر به فضا بوده است. ما معتقدیم پوسته این قمر دارای اقیانوس زیرسطحی شور و بزرگی است و این که چنین اقیانوسی دارای مواد لازم برای حیات از جمله آب، گرما و مواد شیمیایی ناشی از هسته قمر است. اقیانوس اروپا احتمالا زمان کافی برای ظهور حیات را در اختیار داشته است. چه کسی دوست ندارد سوار یک زیردریایی در زیر این سطح شود و به دنبال موجوداتی شبیه نهنگ‌ها بگردد؟

اسپیس: مأموریت سفر به اروپا چگونه خواهد بود؟

کنگره، بودجه‌ای را برای انجام تحقیقات بر روی قمر اروپا در اختیار ما گذاشت. در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا، ما در حال طراحی یک مأموریت شامل مجموعه‌ای از پروازها هستیم که در آن‌ها، فضاپیما در مدار بیضوی حول قمر اروپا می‌چرخد و هر بار چرخش کامل در این مدار، دو هفته طول می‌کشد. مشتری دارای میدان مغناطیسی قوی است که تشعشع آن در صورت سپری‌کردن اوقات بیشتری نزدیک این سیاره، ابزار الکترونیکی فضاپیما را نابود می‌کند.

فضاپیما برای گرفتن تصاویری از تمامی جهات از قمر اروپا، به آرامی در مدار این جرم کیهانی حرکت خواهد کرد. این پروازهای عبوری، مقدمه‌ای شناختی برای مأموریت‌ آتی ارائه می‌دهند که در آن، احتمالا کاوشگری بر روی اروپا فرود خواهد آمد. تاریخ بالقوه پرتاب، احتمالا سال ۲۰۲۲ خواهد بود و ۲٫۵ تا هفت سال بعد به مدار اروپا می‌رسیم. ما در حال بازبینی مفهوم این مأموریت هستیم و من بسیار خوشبینم که ناسا در نهایت این ماموریت را عملی خواهد کرد.

اسپیس: شما به عنوان طراح مأموریت در پروژه کنجکاوی هم حضور داشتید. لحظات هیجان‌انگیز فرود بر شما چگونه گذشت؟

کنجکاوی نخستین مأموریتی بود که من در آزمایشگاه پیشرانش جت بر روی آن کار کردم. من به عنوان یکی از طراحان مأموریت و مدتی پس از آن که ناسا از مرحله مطالعاتی وارد مرحله مأموریتی شده بود، وارد این مأموریت شدم. در نهایت، پس از ۱۰ سال فعالیت علمی- تحقیقاتی، قرار شد کاوشگر کنجکاوی بر روی مریخ فرود آید و هیچ شانس دومی هم در کار نبود. زمانی که فضاپیما به جو فوقانی می‌رسد، اختیار آن کاملا دست خودش است و برای نخستین‌بار تمامی کارها را خود انجام می‌دهد. ما این فرآیند را بر روی زمین شبیه‌سازی و تمامی مراحل را آزمایش کرده بودیم، اما مشاهده تمامی آنچه بر روی مریخ می‌گذشت، لحظات بسیار دشواری بود.

در طول فرآیند فرود، تیم‌های کنترل زمینی نمی‌توانستند سیگنالی را از فضاپیما دریافت کنند. بنابراین، فضاپیما پیغام‌هایی را به زمین ارسال می‌کرد و به ما می‌گفت که به طور مثال، آخرین کاری که انجام داده چه بوده و این که قرار است چه کاری انجام دهد. گاهی اوقات هم فضاپیما درباره مدارگردهای مریخ صحبت می‌کرد که می‌توانستند اطلاعات لازم را برای ما ارسال کنند.

خود موضوع فرود به دلیل تاخیر حرکت نور بین زمین و فضا (مریخ ۱۴ دقیقه با زمین تاخیر نوری دارد) بسیار فرآیند استرس‌آوری بود. حتی زمانی که ما در آستانه آغاز فرود بودیم، هفت دقیقه پیش، فرود انجام شده بود. برای این فرود، چتر نجات باید باز می‌شد، سیستم‌های موتور باید روشن می‌شدند و جرثقیل آسمانی باید کاوشگر را به سطح مریخ می‌رساند و تمام این موضوعات بسیار استرس‌آور بود.

اسپیس: درباره سبک موهایتان در این مأموریت برایمان بگویید.

موهای من بازگوکننده تمامی تلاش‌های بزرگی بود که در طول این مأموریت انجام شدند! برای آزمایش‌ سیستم، رقم تعداد آزمایش را بر روی بخشی از سرم تراشیدم. در روز پرتاب، موهایم را به شکل شعله‌های موشک درآوردم و روز فرود هم آن را به رنگ قرمز، سفید و آبی درآوردم.

اسپیس: مشهورشدن در یک لحظه چه حال و هوایی دارد؟

من همیشه می‌خواستم بخشی از برنامه فضایی در ناسا و آزمایشگاه پیشرانش جت شوم. شانس این که نماینده خانواده‌ای باشی که عاشقش هستی و این که بتوانی با مردم صحبت کنی و هیجانت را با آن‌ها تقسیم کنی، واقعا افتخار بزرگی است.همچنین این موضوع که تعداد افراد زیادی برای ساختن یک کاوشگر بر اکتشاف در مریخ گرد هم می‌آیند، واقعا لذت‌بخش است. تلاش ناسا بین‌المللی و فرود بر روی مریخ، لحظه‌ای مهم برای تمامی انسان‌ها بود.

گفتنی است، بابک فردوسی، مهندس سیستم ایرانی-آمریکایی در مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی (کوریوسیتی) مدیریت پرواز را بر عهده داشت و از اعضای پروژهٔ کاوشگر کاسینی-هویگنس بود. هنگام مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی در اوت ۲۰۱۲، مدل عجیب موهای وی که به سبک موهاک بود توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و سبب معروفیت وی شد. وی و مدل مویش به طور غیرمنتظره‌ای تبدیل به میم اینترنتی و نمادی از این مأموریت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

اوباما نیز طی پیام تبریک تلفنی‌اش به تیم مریخ‌نورد کنجکاوی، اشاره‌ای به بابک فردوسی (تحت عنوان «Mohawk Guy» که بعداً به این لقب معروف شد) و شوخی‌ای دربارهٔ وی و مدل مویش کرد! فردوسی توضیح داد او در هر مأموریت مدل مویش را به یک سبک درست می‌کند و این‌بار طبق رأی اکثریت اعضای تیم، مدل موهاک را انتخاب کرد. او در مصاحبه‌ای گفت «اگر مدل موهای موهاک من باعث ایجاد هیجان در تعداد اندکی بیشتر از افراد دربارهٔ علم و این مأموریت بشود، این فوق‌العاده است!»

سایت علمی بیگ بنگ
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
شبیه‌سازی شکل‌گیری جهان در دقیق‌ترین مدل رایانه‌یی کیهان با همکاری محقق ایرانی

تیمی بین‌المللی از منجمان با همکاری یک محقق ایرانی، شبیه‌سازی‌ای از جهان خلق کرده‌اند که از لحاظ اندازه‌ و سن به جهان مملو از کهکشا‌ن‌های واقعی‌ شباهت دارد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این موضوع امکان انجام تحقیقات بیشتر درباره چگونگی تکامل‌یافتن جهان به شکل کنونی‌اش طی 14 میلیارد سال را فراهم می‌کند.

این محققان، به رهبری پروفسور «جوب شایه» از دانشگاه لایدن هلند و با همکاری علیرضا رحمتی، محقق ایرانی و دانش‌آموخته دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و لایدن، از ابررایانه‌های دانشگاه دورهام و نیز ابررایانه‌های موجود در پاریس برای خلق شبیه‌سازی موسوم به «تکامل و مونتاژ کهکشان‌ها و محیط‌ها» (EAGLE) استفاده کردند.

تیم علمی توانست انعکاسی دقیق از کهکشان‌های واقعی را با واردکردن بادهای قوی کهکشانی در این شبیه‌سازی وارد کند. این بادها از ستارگان، انفجارات ابرنواختری و سیاهچاله‌های فوق عظیم ناشی می‌شوند و منبع گازی لازم برای شکل‌گیری ستاره‌ها و کهکشان‌هایی سبک‌تر و جوان‌تر را ارائه می‌دهند.

در شبیه‌سازی‌های پیشین، بادهای کهکشانی ضعیف‌تر بودند و منجر به شکل‌گیری زودهنگام کهکشان‌ها در این مدل، در مقایسه با جهان مشاهده‌شده دقیق می‌شد.

به گفته «ریچارد باور» از دانشگاه دورهام، جهان خلق‌شده با استفاده از رایانه در این تحقیق درست مانند جهان واقعی است.

در مدل‌ شبیه‌سازی‌شده، کهکشان‌ها با تمامی شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌ همه جا هستند و این درست مانند آن چیزی است که دانشمندان با استفاده از تلسکوپ‌های عظیم مشاهده کرده‌اند. در این جا، حتی می‌توان با فشاردادن دگمه‌ای، زمان را به عقب بازگرداند.

با داشتن مدلی که کهکشان‌ها را درست مانند جهان واقعی تولید می‌کند، محققان امیدوارند بتوانند از آن به عنوان ابزاری برای کنکاش چگونگی به وجودآمدن جهان پس از انفجار بیگ‌بنگ استفاده کرد.

جزئیات این تحقیقات در نشریه Monthly Notices from the Royal Astronomical Society قابل‌ مشاهده است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ساخت نانوکاتالیست مغناطیسی ارزان برای صنایع داروسازی در کشور

محققان دانشگاه بیرجند با استفاده از فناوری نانو، موفق به ساخت نانوکاتالیست مغناطیسی شدند که بدون کاهش فعالیت، قابلیت استفاده‌ مکرر را دارد؛ این نانوکاتالیست در صنایع مختلف تولید مواد شیمیایی همانند صنایع داروسازی، نفت و پتروشیمی کاربرد خواهد داشت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر محمدعلی ناصری، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و محقق طرح اظهار کرد: لیگاندهای فلز سالن نوعی ترکیب شیمیایی هستند که بعضی از پرکاربردترین کاتالیست‌های مورد استفاده در صنایع مختلف بویژه داروسازی، از آن‌ها تهیه می‌شود. در این پژوهش نوعی از این کاتالیست‌ها سنتز و بر بستر ذرات نانومغناطیس نصب شده و کارایی آن در سنتز اپوکسیدهای فعال نوری و اکسایش سولفیدها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: ساختار پیشنهاد شده در این طرح فعالیت کاتالیستی مؤثری برای اکسیداسیون سازگار با محیط زیست از سولفیدهای مختلف به هر دو نوع سولفوکسید و سولفون‌ها در دمای اتاق نشان داده است. سولفوکسید به عنوان واسطه‌ی ارزشمند در تولید ترکیبات مختلف مفید از جمله مواد ضد باکتری، ضد قارچ، ضد زخم و عوامل ضد فشار خون بالا شناخته شده است. سولفون‌ها نیز با فعالیت‌های زیستی خود موضوع تحقیقات گسترده‌ای قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و کاربرد فراوان اپوکسیدهای فعال نوری و قیمت بالای این محصولات که عمدتاً وارداتی هستند، هدف از انجام این پژوهش‌ دستیابی به دانش فنی تولید اپوکسیدها با درجه‌ی بالای خلوص نوری و قیمت پایین در کشور بود.

محقق طرح تصریح کرد: تولید محصول فعال نوری با قیمت تمام شده‌ی پایین، افزایش راندمان تولید و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی بخشی از مزایای استفاده از این کاتالیست است.

علاوه بر این، عدم تشکیل واکنش‌های جانبی، زمان واکنش کوتاه، شرایط واکنش معتدل، کار کردن آسان و ساده از دیگر فواید استفاده از این نانوکاتالیست است. همچنین این کاتالیست ارزان، به راحتی سنتز شده و با بازیافت توسط میدان مغناطیسی خارجی، بدون از دست دادن میزان قابل توجهی از فعالیت خود می‌تواند تا چند بار مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

ناصری، درباره روند مطالعات و بررسی عملکرد این کاتالیست گفت: در ابتدا دی‌آمین فعال نوری تولید و در یک واکنش تراکمی، سالن فعال نوری تهیه شد. سالن مورد نظر با نمک فلزات مختلف وارد واکنش شد. در این میان ترکیب منگنز در واکنش اپوکسیداسیون فعال نوری آلکن‌ها و اکسایش سولفیدها کارایی بالایی از خود نشان داد.

محقق طرح خاطرنشان کرد: نصب این کاتالیست بر روی نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن باعث ایجاد سطح وسیع کاتالیستی شده است. این ویژگی عامل اصلی کارایی بالای کاتالیست، گزینش پذیری و خلوص نوری بالای محصول بوده و به دلیل جداسازی راحت از محیط واکنش کمترین اثرات مخرب محیط زیستی را به دنبال دارد.

نتایج این کار پژوهشی که با همکاری دکتر محمدعلی ناصری، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و علی‌الله رسانی، دانشجوی دکترای شیمی آلی همین دانشگاه صورت گرفته، در مجله‌ی RSC Advances انتشار یافته است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
سه ایرانی در میان 100 نفر کاندیدای نهایی سفر بی بازگشت به مریخ

با محدودتر شدن فهرست داوطلبان سفر بی بازگشت به سیاره سرخ، سه ایرانی در جمع 100 نفر برگزیده نهایی پروژه «مارس وان» آماده می شوند تا بخت خود را برای قرار گرفتن در جمع چهار فضانورد فاتح مریخ امتحان کنند.

به گزارش سرویس علمی است، حضور سه ایرانی در این جمع 100 نفره که از بین بیش از 202 هزار داوطلب اولیه انتخاب شده اند احتمال این که کهن ترین تمدن بشری در بنا کردن نخستین اقامتگاه دائمی زمینی ها در ماورای جو نیز نماینده ای داشته باشد را بسیار بالا برده است.

در این مرحله از ارزیابی داوطلبان برای انتخاب نفرات نهایی با آنها مصاحبه آنلاین شده است. در این گفت‌وگوها، داوطلبان فرصت داشتند تا درک خود را از ریسکی که در آن شرکت می‌کنند، روحیه کار گروهی و انگیزه خود از اینکه قسمتی از یک سفر متفاوت در زندگی می‌شوند، نشان دهند.

دکتر کرفت (Dr. Norbert Kraft)، از مسئولان پروژه مارس وان، می‌گوید: «ما تحت تاثیر روحیه قوی داوطلبان این سفر قرار گرفته‌ایم، به طوری که انتخاب از میان آن‌ها واقعا کار دشواری بوده است.»

الهه نوری و صادق مدرسی از ایران و سعید قندهاری، دیگر ایرانی ساکن نیوزلند در کنار 49 زن و 48 مرد دیگر آماده می شوند تا در مرحله اولیه این انتخاب بزرگ، شایستگی خود را در انجام پروژه‌های گروهی نشان دهند.

آنها و رقبایشان در مصاحبه‌های انفرادی بهترین شناخته شده‌اند، اما این برای این سفر کافی نیست و باید شرایط داوطلبان در گروه و در مواجه با چالش‌های کار گروهی سنجیده شود. به نوشته تارنمای مجله نجوم، آن‌ها باید روی توافق دائمی برای همکاری با همسفران خود تمرکز کنند. 100 نفر منتخب که شامل ۳۹ نفر آمریکایی، ۳۱ اروپایی، ۱۶ آسیایی، هفت آفریقایی و هفت نفر از اقیانوسیه هستند در این مرحله در یک پایگاه شبیه‌سازی شده با شرایط پایگاهی در مریخ اقامت خواهند یافت و آزمون‌های مختلف را پشت سر می‌گذارند تا چهار نفر نهایی انتخاب شوند.

پروژه مارس وان با هدف ارسال نخستین انسان به سطح مریخ تعریف می‌شود اما این سفر بی‌بازگشت خواهد بود و به نوعی برای مسافران همیشگی آن، مهاجرت از زمین به حساب می‌آید. مارس وان برای انتخاب مسافران این سفر فراخوان عمومی منتشر کرد تا هر کس از هر کجای دنیا و با هر شرایطی امکان شرکت داشته باشد. مسئولان این پروژه ادعا می‌کنند تا چند سال آینده چهار نفر را به مریخ می‌فرستند.

هنوز سوال‌ها و شک و تردیدهای زیادی برای امکان‌پذیر بودن این سفر چه از نظر فنی و چه از نظر انسانی و اخلاقی وجود دارد. با این حال این پروژه تاکنون مرحله به مرحله جلو رفته است و به کار خود ادامه می‌دهد.

هنگامی که ثبت‌نام برای شرکت در این پروژه شروع شد در خوش‌بینانه‌ترین حالت تصور نمی‌شد که بیش از یک ایرانی از 14 ایرانی ثبت نام کننده در جمع 202 هزار اول اولیه برای مرحله بعد انتخاب شود، اما

با انتشار اسامی 663 داوطلب برگزیده در مرحله قبل، شش ایرانی و با انجام مصاحبه های آنلاین، اینک سه ایرانی در فهرست نامزدهای نهایی سفر بی‌بازگشت به مریخ قرار گرفته‌اند که شاید سال‌ها بعد، یکی از آن‌ها از مریخ به زمین سلام کند.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
حل یک مساله سی‌ساله فیزیک شبیه‌سازی مواد ابررسانا با اتم‌های فوق سرد با همکاری فیزیکدان ایرانی

تیمی بین‌المللی از فیزیکدانان با همکاری «احسان خاتمی» دانش‌آموخته دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و صنعتی شریف و دانشجوی دانشگاه سینسیناتی، توانسته‌اند با شبیه‌سازی مواد ابررسانا با اتم‌های فوق سرد به عنوان جایگزینی برای الکترون‌ها، راه را برای حل یک مساله که سه دهه فیزیکدانان را به خود مشغول داشته بود، هموار کنند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این پژوهش که توسط تیمی بین‌المللی از فیزیکدانان تجربی و نظری انجام شده، می‌تواند عرصه جدیدی از علم ناشناخته را برای دانشمندان باز کند.

حدود 30 سال از کشف جریان یافتن الکترون‌ها در مواد خاص موسوم به ابررساناها در دماهای نسبتا بالا گذشته است. دلیل این دماهای بالا یا ابررسانایی نامتعارف هنوز تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است. یکی از نویدبخش‌ترین نظریه‌ها برای توضیح ابررسانایی غیر متعارف موسوم به مدل هوبارد برای بیان ریاضیاتی ساده است، اما حل آن با رایانه‌های دیجیتالی غیرممکن است.

مدل هوبارد مجموعه‌ای از معادلات ریاضیاتی است که می‌تواند کلید توضیح ابررسانایی دمای بالا باشد، اما حل آن‌ها حتی با سریعترین ابررایانه‌های جهان نیز بسیار پیچیده است.

محققان به سردسازی اتم‌ها تا دماهای بسیار پایین پرداختند به شکلی که رفتار آن‌ها تحت فرمان قوانین مکانیک کوانتومی قرار می‌گیرد.

آن‌ها با استفاده از این اتم‌های فوق سرد بجای الکترون‌ها و پرتوهای نور لیزر برای تقلید از شبکه بلوری در یک ماده واقعی توانستند مدل هوبارد را شبیه‌سازی کنند. با این کار، محققان توانستند ضد فرومغناطیس را دقیقا مشابه پیش‌بینی مدل هوبارد تولید کنند.

به گفته فیزیکدانان، این اولین سیستم اتمی فوق سرد است که توانسته مدل هوبارد را به این شکل بررسی کند.

فیزیکدانان نظری این تحقیق، با استفاده از یک روش ریاضیاتی موسوم به شیوه کوانتومی مونت کارلو توانستند تطابق نتایج دانشمندان را با مدل هوبارد تائید کنند.

پس از کشف ابررسانایی دمای بالا در دهه 1980، برخی فیزیکدانان نظری این مساله را مطرح کردند که فیزیک بنیادی را می‌توان با مدل هوبارد توضیح داد.

مدل هوبارد شامل الکترون‌هایی است که می‌توانند بین مناطق یک شبکه منظم جهش کنند. هر منطقه در شبکه نشانگر یک یون در شبکه بلوری یک ماده است و رفتار الکترون‌ها تنها با چند متغیر انگشت‌شمار قابل مدیریت است. اول اینکه به دلیل قانونی موسوم به اصل طرد پائولی از به اشتراک‌گذاری سطح انرژی توسط الکترون‌ها جلوگیری می‌شود. دوم اینکه الکترون‌ها یکدیگر را طرد کرده و باید زمانی که یک منطقه مشترک را اشغال می‌کنند، جریمه انرژی بپردازند.

اگرچه این توضیحات ساده بنظر می‌رسد، اما حل آن‌ها بسیار پیچیده بوده و تا به امروز دانشمندان تنها توانسته‌اند شبیه سازی‌های رایانه دو و سه بعدی از مدل هوبارد شامل سیستم‌های دارای چند صد ناحیه محدود را انجام دهند.

تحقیقات پیش از این تائید کرده بودند که راه‌حل‌های مدل نشانگر ضدمغناطیس هستند اما هنوز معلوم نیست که آیا آن‌ها همچنین ابررسانایی را نشان می‌دهند یا خیر.

محققان در این تحقیق از روش تجربی جدیدی برای سردسازی اتم‌ها در آزمایشگاه پرداختند تا نظم ضدمغناطیس را در یک شبکه نوری با حدود 100 هزار منطقه مشاهده کنند. این روش جدید منجر به دماهایی در شبکه شد که حدود نیمی از میزان بدست آمده در آزمایشات پیشین است.

نتایج این تحقیق در مجله نیچر منتشر شده است.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
فریب فوق‌العاده نور توسط محقق ایرانی

محقق ایرانی دانشگاه سینسیناتی و همکارانش به بررسی چگونگی ارتقای عملکرد دستگاههای پلاسمونیکی پرداخته‌اند که در آینده می‌تواند به پردازش سریعتر، ارزانتر و به‌صرفه‌تر داده‌ها با امواج نور بجای جریان الکتریکی منجر شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مسعود کاوه باغبادورانی، دانشجوی دکترای دپارتمان فیزیک دانشگاه سینسیاتی و همکارانش به بررسی دستکاری نور در نانوسازه‌های پلاسمونیکی با استفاده از میرایی فاز و دینامیک جمعیت زوج الکترون – حفره در نانوسیم‌های نیمه رسانای هسته-پوسته با پوشش فلزی پرداخته‌اند.

این روش می‌تواند اتلاف انرژی و تولید حرارت را به حداقل برساند. این تحقیق بر هدایت نور از میان فیلم‌های فلزی با ضخامت نانومتری – یک هزارم نازکی موی انسان – برای انتشار نور با امواج پلاسمون که یک نوسان الکترون انباشتی است، تمرکز دارد.

پلاسمونیک یک حوزه تحقیقاتی نوظهور است و به دلیل تلفات مقاومت بالا در فیلم‌های فلزی با محدودیت‌هایی روبرو است. کاوه باغبادورانی به بررسی نانوسیم‌های نیمه رسانی هیبریدی فلز/آلی پرداخته که به عنوان یک پمپ انرژی برای جبران اتلاف انرژی در پوشش فلزی عمل می‌کند.

کاوه باغبادورانی، رهبر این تحقیق گفت: ما این کار را با آلیاژ نقره انجام داده‌ایم و اکنون قصد داریم آن را با طلا تکرار کنیم. هدف از این کار، درک بهتر و تلاش برای مدلسازی چگونگی انتقال انرژی از نانوسیم نیمه‌رسانا به درون فلز است. متغیرهای مختلفی برای درک این انتقال انرژی یا جفت‌سازی انرژی وجود دارد. ما در حال کار برای ارتقای جفت‌سازی بین نانوسیم‌های نیمه‌رسانا و پوشش فلزی هستیم.

علاوه بر کاربرد فلز متفاوت، محققان از چیدمان عمودی ساختار نانوسیم استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین روشی را برای احاطه کردن کامل نانوسیم‌ها با لایه‌های فیلم طلای با ضخامت 10 نانومتر ایجاد کردند که در آن، یک ماده آلی مندرج به عنوان لایه فاصله نگهدار برای کنترل انتقال انرژی از نانوسیم به فلز عمل می‌کند.

این تحقیق همچنین به بررسی تاثیرات استفاده از ضخامت‌های مختلف لایه فاصله نگهدار آلی بر جفت‌سازی انرژی می‌پردازد.

کاوه باغبادورانی اظهار کرد: زمانی که از مواد آلی متفاوت در ساختار پلاسمونیک استفاده می‌کنیم، می‌توانیم عمر حامل‌های بار برانگیخته را افزایش دهیم، از این رو آن‌ها می‌توانند در فاصله بیشتری درون ساختار حرکت کرده و سپس در فلز گیر کنند. با تغییر ضخامت فاصله نگهدار آلی می‌توانیم فرآیند انتقال انرژی را کنترل کنیم.

کاربردهای آینده این تحقیق می‌تواند شامل عملکرد سریعتر و ارتقایافته رایانه ها و سایر دستگاههای الکترونیک هوشمند، سلول‌های خورشیدی و حتی ابرلنزهایی باشد که نسل کنونی میکروسکوپ‌ها را ارتقا می‌بخشند.

این تحقیق قرار است در نشست سالانه انجمن فیزیک آمریکا در تگزاس ارائه شود.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
لیوان هوشمند؛ اختراع مبتکر ایرانی ساکن استرالیا به سمت تولید نهایی


یک مخترع ایرانی ساکن ملبورن استرالیا اختراعی به نام 'ماگینو' را که یک لیوان هوشمند است در این کشور به ثبت رساند که قادر است درجه حرارت نوشیدنی ها را به هر اندازه که مایل باشید، حفظ کند.


به گزارش ایرنا، دکتر 'امیر فرجی' که کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رشته الکترونیک و سیستم دریافت کرده است در تلاش است لیوان هوشمند را به تولید انبوه برساند.

رادیو 'اس.بی.اس' استرالیا روز سه شنبه به اختراع این ایرانی پرداخت که اکنون پس از پایان دوره دکترا در یک دانشگاه ملبورن مشغول گذراندن بورس تحقیقاتی فوق دکترای خود بوده و بر روی پروژه ای پیرامون انرژی های تجدیدپذیر تحقیق می کند.



وی لیوان هوشمندی ساخته که فرد می تواند با استفاده از تلفن همراه نوشیدنی و یا هر مایع دیگری را تا ساعت ها در کنار میز کار در دمای دلخواه گرم و یا سرد نگه دارد.



وی برای بخش پایین این لیوان هوشمند سیستمی کنترلی و الکترونیکی طراحی کرده که از دو طریق انرژی را برای گرم نگه داشتن در دمای دلخواه و یا سرکردن نوشیدنی کسب می کند.



این مخترع ایرانی در توضیح چگونگی کارکرد 'ماگینو'، گفت: این لیوان هوشمند در مرحله نخست انرژی حرارتی اضافی ناشی از مایعی را که در داخل لیوان ریخته جذب و مانع هدر رفتن آن شده و این انرژی را به الکتریکی تبدیل و ذخیره می کند.



وی گفت که اگر دمای مایع 95 درجه باشد تا به 70 درجه برسد که فرد تمایل به نوشیدن آن دارد، این میزان انرژی هدر نرفته و ذخیره می شود تا برای گرم نگه داشتن مایع در دفعات بعد مورد استفاده قرار گیرد.



علاوه بر این در پایین این لیوان هوشمند زیرلیوانی استفاده شده که با سیم به رایانه نصب و شارژ شده تا در مواقع لازم از این انرژی ذخیره شده، بهره گرفته شود.



با استفاده از تلفن همراه می توان با این لیوان هوشمند ارتباط برقرار کرد و ضمن تعیین دما برای مایع داخل آن، میزان انرژی باقی مانده در باتری را نیز سنجش کرد.



باتری 'ماگینو' توانایی شارژ باتری تلفن همراه را با استفاده از سیم داخل دسته خود دارد.



این اختراغ به گفته 'فرجی' تاکنون وارد بازار نشده و نمونه آزمایشگاهی آن ساخته شده است و به تولید انبوه نرسیده است.



وی برای تامین هزینه ساخت این اختراع اقدام به پیش فروش محصول با قیمت 100 دلار استرالیا کرده است و امیدوار است پس از تولید انبوه قیمت آن کاهش یابد.
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
مرد

 
ویزا کارت رایگان به دست آورید و هر چیزی که می خواهید بخرید.
این راه واقعی و تضمینی است.
در مرحله اول وارد این سایت شوید.
http://www.AWSurveys.com?R=6796653
درمرحله بعد

بر روی این گزینه کلیک کنید Create A Free Account

در این مرحله گزینه ها را پر کنید.

1.UserName: نام کاربری

2.Password: كلمه عبور (حتما باید بین 7-15حرف باشد)

3.First Name: اسم شخص(هر چیز)

4.Last Name: نام خانوادگی(هر چیز)

5. مذکر یا مونث(Male: مذكر )(Female: مونث )

6. سن

7.ايميلتون

8. کلمات درون عکس را باید وارد کنید.
در صفحه ی بعد حتما login را بزنید و با نام کاربری جدید وارد شوید
. بر روی
Create Free Account کلیک کنید و صفحه جدیدی نمایان می شود، و این تازه شروع کار است،
و این جدول برای شما نمایان می شود :

My A.W.Survey State:
و مقدار پول شما صفر می باشد،
و کمی پایین تر جدولی دیگر قرار داردبا نام:

The Following Surveys are Available:
وارد هر یک از گزینه ها شوید مثلا :

Welcome Survey -- A $6.00 Website Evaluation is Available.
بر رویش کلیک کنید،
صفحه جدیدی نمایان می شود، کلیک کنید :
Start Survey Now ،
دو تا مکان برای نوشتن ظاهر می شود،هر چیزی که می خواهید وارد کنید و بعد بر روی گزینه زیر کلیک کنید :
click here to submit both reviews
وقتی صفحه دیگری بازشد بر روی گزینه زیر کلیک کنید:
Click Here to go Home and to see your New Balance
صفحه دیگری باز می شود،و دوباره سراغ همان جدولی که گفتم بروید:
و دوباره این کار را انجام دهیدتا پول شما به ۲۶ دلار برسد.
و بعد بر روی این گزینه کلیک کنید.
Refer Friends and Earn 1.25 per Friend
در قسمت Your Direct Referring Link is below لینک اختصاصی شما قرار دارد. آنرا به دوستانتان معرفی کنید تا مراحل شما را طی کنند. به ازای ثبت نام کردن هر کدام از دوستانتان مبلغی به پولتان اضافه میشود.

و به این صفحه برویدHome :
و سپس به همان جدول پولتان برگردید.

وقتی پولتان به ۷۵ دلار رسید بر روی گزینه کلیک کنید Redeem Money
بعد به صفحه دیگری میروید،
به شما شماره کارت ویزا اهدا می شود
ویزا کارت مجانی رایگان دریافت می کنید و هر چیز که می خواهید بر روی اینترنت می توانید خریداری کنید.
تازه میتوانید اکانت راپید شیر هم خریداری کنید .
     
  
زن

 
واحدیادگار دانشگاه آزاد گوشت های انباری نزدیک به انقضا را در بین کارمندان توزیع کرد

به گزارش اطلاعات روز دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار به دلیل عدم مجوز طبخ غذا به دلیل دستور العمل ستاد ملی کرونا اقدام به توزییع اقلام موجود در انبار خود کرد

بنابراین گزارش ظهر امروز مقادیر قابل توجهی گوشت یخ زده که تاریخ انقضای آن نزدیک است بین کارمندان توزییع شد تا از اتلاف و آن جلوگیری شود

لازم به ذکر است مدت ها قبل این پیشنهاد به روسای واحد داده شده بود که تاکنون عمل نشده بود و بنظر میرسد ترس از انقضا مدیران را مجبور به این کار کرده است
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 8 از 9:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین » 
علم و دانش

اخبار علم و آموزش در ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA