انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Electrical Engineering | مهندسی برق


مرد

 
اقا دمت گرم تا وحیدیه نرفتیم
خیلی گلی
نه دسترسی به یار دارم
نه طاقت انتظار دارم
هر جور که از تو بر من آید
از گردش روزگار دارم
     
  
مرد

 
فدای تو
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
Alijigartala
تاپیک نو مبارک
بعضی وقتا رفیقام میان خونم زحمت میکشن کولر آبی رو با گازی با هم میزنن فیوز میپره...
     
  
مرد

 
sinarv1: تاپیک نو مبارک
بعضی وقتا رفیقام میان خونم زحمت میکشن کولر آبی رو با گازی با هم میزنن فیوز میپره...


مرسی فدات
این چیزا عادیه فیوز باید آدم باشه نپره
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
Alijigartala: مرسی فدات
این چیزا عادیه فیوز باید آدم باشه نپره
۳ دفعه برق کار اوردم یهو نصفه شب میپره تا وقتی که از خواب پاشم...میخوام چایی درست کنم نمیشه میخوام اب بخورم نمیشه! نمیشه اصلا!
     
  
مرد

 
sinarv1: دفعه برق کار اوردم یهو نصفه شب میپره تا وقتی که از خواب پاشم...میخوام چایی درست کنم نمیشه میخوام اب بخورم نمیشه! نمیشه اصلا!

سرماش چطوره خوب سرد میکنه؟
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
این تاپیک چقدر خلوته! ، با اجازه Alijigartala یه مقدار در مورد سيستم مدیریت هوشمند ساختمان یا همون BMS صحبت کنیم

فکر میکنم با توجه به سطح تحصیلات دوستان ، در آخر میشود ، بحث رو به دستورالعمل های سازمان آتش نشانی در زمینه ی تاسیسات الکتریکال ساختمان ها ، پیش گرفت ، تا هم اطلاعات عمومی بالا بره و هم آشنا بشیم با این موارد تا از گزند حریق و این قبیل اتفاقات که تقریبا هر روز گزارش میشه ، در امان باشیم. که البته تا اون موقع حتما صاحب تاپیک تشریف میارن و رسما اجازه میگیریم
     
  
مرد

 
در بخش اول یه توضیح راجع به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ارائه میکنم :


BMS چیست


"BMS" یا Building management system که در فارسی آن را مدیریت هوشمند ساختمان ترجمه کرده اند به مجموعه سخت افزارها ونرم افزارهائی اطلاق ميشود که به منظور مانيتورینگ وکنترل یکپارچه قسمتهای مهم وحياتی درساختمان نصب ميشوند.

وظيفه این مجموعه، پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامين به آنها به نحویست که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگرودرشرایط بهينه وباهدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصيص منابع انرژی فقط به فضاهای در حين بهره برداری باشد.

BMS میيتواند در برگيرنده تمام سرویس های الکتریکی , مکانيکی , و حفاظتی ساختمان باشد. این سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نيروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربين مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و ... هستند

برخی از اهداف سيستم مدیریت هوشمند ساختمان

  • ایجاد محيطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان
  • استفاده بهينه از تجهيزات و افزایش عمر مفيد آنها
  • ارائه سيستم کنترلی با قابليت برنامه ریزی زمانی عملکرد
  • کاهش چشمگير هزینه های مربوط به نگهداری و بهينه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • عدم نياز به پيمانکار دائمی ساختمان
  • امکان مانيتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک PC و یا اینترنت
  • با توجه به یکپارچه سازی ساختمان ، تمام تجهيزات بصورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بين می رود
  • امکان گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهيزات و عملکرد آنها به منظور بهينه سازی مصرف و عملکرد

وظایف سيستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS

  • سيستمهای روشنایی.
  • فنها و تأسيسات سرمایش و گرمایش.
  • سيستمهای کنترل تردد.
  • سيستمهای نظارت تصویری.
  • تجهيزات اندازه گيری و ميترها.
  • سيستمهای اعلام حریق.
  • سيستمهای امنيتی و حفاظت پيرامونی.
  • آسانسورها.

به طور معمول از BMS در اکثر ساختمانها برای کنترل تأسيسات گرمایش و سرمایش، روشنایی و کنترل تردد بهره برداری می شود. اما این سيستمها به دليل استفاده از پروتکلهای استاندارد و معماری مبتنی بر استانداردهای شناخته شده، امکان لينک شدن با کليه سيستمهای شمرده شده در بالا و شکل دهی یک مدل کنترل مجتمع برای همه اجزاء قابل کنترل در ساختمان را ایجاد می نماید. اجرای چنين سيستم جامعی در یک ساختمان واقعاً آن را به یک سازه امن و هوشمند تبدیل خواهد کرد.


تحقيقات نشان می دهد که به کارگيری BMS در بهترین حالت باعث کاهش ٣٠ درصدی در مصرف انرژی ساختمانها می شود. اما استفاده از سيستمهای یکپارچه نسبت به سيستمهای مجزا ١٥ درصد قابليت بالاتر ایجاد می کند.

به زبان ساده تر ساختمانی که به صورت هوشمند اجراء گردیده ، نسبت به ساختمانی که به صورت سنتی اجراء میگردد ، حدودا ۱۵ درصد هزینه های مربوط به تاسیسات الکتریکال آن ، افزایش پیدا میکند ، که با توجه به بحث مدیریت فروش ،اجرای این سیستم ، هم برای سازنده سود چندین برابری را خواهد داشت ، و هم برای مصرف کننده ، باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه های انرژی ( هزینه برق ، گاز و آب ) را در پی خواهد داشت.


عمده روشهاي به کار گرفته شده توسط طراحان BMS عبارتند از :


  • خاموش و روشن کردن تجهيزات بر اساس جداول زمانبندي کارکرد.
  • Lock out يا بهره برداري از تجهيزات در صورت نياز و ضرورت.
  • بهره برداري از مي نيمم ظرفيت مجاز در بهره برداري از تجهيزات (Resets) .
  • محدود کردن تقاضا يا Demand Limiting که موجب قطع برق تجهيزات در صورت بارگذاري بيش از حدود تعيين شده، خواهد شد.
  • مانيتورينگ وضعيت تجهيزات توسط اپراتورهاي آموزش ديده و بهره برداري از داده ها در رفع مشکلات تجهيزات و بررسي عمکلرد موثر آنها.

     
  
مرد

 
پروتکلهای هوشمند سازی بنا

سازندگان متعددی در دنيا در زمينه توليد سخت افزار و نرم افزار های BMS فعال هستند.
برخی از این سازندگان پروتکل های خاص خود را معرفی و بر آن اساس محصولات خود را ساخته و روانه بازار میکنند. شرکت ها و متخصصانی که اقدام به طراحی پروژ ههای هوشمند سازی براساس این گونه محصولات می کنند، ملزم به استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای عرضه شده شرکت های یاد شده خواهند بود. از این رو مشاوران و مدیران پروژه های هوشمند سازی می بایست در انتخاب سازندگان به نحوی که در دراز مدت مجبور به رعایت انحصار استفاده از محصولات شرکتی خاص نباشند، دقت کافی به خرج دهند.


به منظور شکستن این قفل انحصار و تامين آزادی عمل برای مدیران پروژ ههای هوشمندسازی، رویکرد متفاوتی توسط عده ای دیگر از سازندگان که بخش بزرگتری از بازار را نيز به خود اختصاص داده اند، اتخاذ شده است که به سيستمهای با پروتکل باز (open protocol systems) مشهور هستند.

پروتکل های باز آزادی عمل کافی را برای سازندگان جهت ساخت یک دستگاه منفرد و مجزا گرفته تا راهکارهای جامع و فراگير تمام نياز های هوشمندسازی به ارمغان آورده است. قابليت دیگر پروتکل های باز، امکان برقراری ارتباط هر جزء از سيستم با دیگر اجزا بدون نياز به واسط سخت افزاری و نرم افزاری است. به طور کلی برای انجام یک پروژه بزرگ هوشمندسازی بر اساس پروتکل باز، می توان از چندین سازنده بدون نگرانی ناسازگاری اجزا خریداری کرد. این مساله باعث رقابتی کردن بازار و در نهایت کاهش هزینه های کلی پروژه های هوشمند سازی می شود.

در اتوماسيون ساختمان ساختار کلی سيستم و چگونگی طراحی آن نحوه کارکرد و قابليت های سيستم را مشخص می کند . هرچه قدر که سيستم از ساختار قویتری برخوردار باشد . طبيعتا قدرت مانور بيشتری خواهد داشت . پس می توان گفت ساختاری را نياز داریم که قابليت انعطاف زیادی داشته باشد تا بتواند طيف وسيعی را پوشش دهد بدون اینکه از جهت پيچيدگی سيستم و یا هزینه تجهيزات آن مشکل ساز گردد.

در طی سالهای متوالی ساختارهای مختلفی ارائه شدند و هر کدام مزایایی را در برداشتند .ساختاری که ما در اینجا می خواهيم توضيح دهيم یک ساختار باز برای مدیریت و کنترل هوشمند ساختمان است . این ساختار در سيستم های اتوماسيون ساختمان یکی از جدیدترین دیدگاههایی است که با توجه به نسل جدید سيستم های کنترل و ميکرو پردازشگرها و همينطور پيشرفت چشمگير مباحث IT مطرح شده است .

در این دیدگاه از یک شاه راه اطلاعاتی Ethernet که در تمامی ساختمان پياده شده است بهره گرفته می شود که هم از جهت هزینه و هم از جهت سهولت ارتباط بين اجزای سيستم قابل توجه ميباشد . در این ساختار تمامی ارتباط ها از طریق Ethernet برقرار می گردد و ارتباط با پروتکل های دیگر در زیر شاخه های این سيستم مطرح است . این بدین معنا است که اگر بخشی از تجهيزات با پروتکل های مطرح دیگر کار می کنند به سادگی می توانند به این سيستم متصل گردند . پروتکل های مطرح در اتوماسيون ساختمان مثل EIB ، BACnet ، LON ، M-Bus و سایر پروتکلهای از این دست قابل دسترسی هستند و دستگاههایی که با این پروتکل ها اطلاعات رد و بدل می کنند به سادگی به سيستم اضافه می شوند .


در این ساختار ارتباط بين کنترلرها و نمایشگرها به سادگی بر روی Ethernet برقرار می گردد و با سرعت قابل توجهی می توان حجم اطلاعات زیادی را جابجا نمود .

جالب توجه است که چون ساختار ارتباطی تمامی سيستم بر اساس Ethernet می باشد امکان برقراریارتباط از فاصله دور وجود دارد و دیگر نيازی به مراجعه فيزیکی به نقطه نصب سيستم جهت عيب یابی و یا تغيير در سيستم نمی باشد .

از جهت نرم افزاری نيز سيستم ، امکانات عيب یابی قوی ای دارد که به سادگی می توان مقادیر لحظه ای تمامی متغيرها را نمایش و یا فرامين را به صورت دستی اعمال نماید.
     
  
مرد

 
خوب دوستان ، تا اینجا متوجه شدیم که "BMS" یا مدیریت هوشمند ساختمان چیست

حالا سعی کردم با زبان ساده تر یه توضیح مختصری هم در این زمینه خدمت دوستان ارائه کنم

با توجه به صحبت های قبل ، عملا سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ، همون طور که از اسمش مشخص هست ، مدیریت اجزاء الکتریکال و مکانیکال و همچنین تجهیزات ایمنی و امنیتی رو به عهده داره

این مدیریت به نحوی انجام میشه که علاوه بر استفاده ی لذت بخش از تکنولوژی برای اعضاء خانواده ، باعث کاهش هزینه ها هم میشود


به طور مثال ، بارها برای همه ما پیش آمده که از منزل خارج شدیم ، و فراموش کرده باشیم که شیر گاز رو قطع کنیم ، یا سیستم دزدگیر را فعال کرده باشیم ، این سیستم به ما کمک میکنه تا با شماره گیری ، یا حتی ارسال پیامک ، تمام این کارها انجام بشه

یا حتی اگر به مسافرت طولانی مدت میرید ، راس ساعت و روزهایی که شما تعیین میکنید ، گل ها یا باغچه ی شما آب یاری بشه

یا وقتی هوا روشن میشه یا راس زمانی که شما تعیین میکنید ، پرده های اتاق شما کنار بره و از دیدن منظره طلوع آفتاب لذت ببرید

یا زمانی که شما در هوای سرد بیرون از منزل هستید ، و کودکی خردسال به همراه دارید ، قبل از رسیدن به منزل ، با ارسال پیامکی ، سیستم گرمایش اتاق کودک رو به اندازه لازم تنظیم کرده ، و آسانسور در پارکینگ ، آماده خدمت به شما باشه ، که بلافاصله وقتی کودک از ماشین پیاده شد ، سوار آسانسور شده ، و در طبقه منزل شما ، بایسته ، و درب منزل باز ، و کودک به اتاق خودش که دمای متعادلی داره ، حرکت کنه.

یا ممکن هست ، شما خارج از منزل باشید ، مهمانی زودتر از شما به منزل شما آمده باشد ، شما با ارسال پیامک ، درب پارکینگ رو برای مهمان باز کرده ، آسانسور رو به طبقه پارکینگ فرستاده ، درب آپارتمان رو باز میکنید ، و میتونید ، گاز رو روشن کنید ، تا کتری که قبلا روی گاز گذاشتید ، تا زمان آمدن شما به خانه ، به جوش بیاد


که البته همه اینها بخشی از امکانات رفاهی این سیستم هست که در اینجا اعلام کردم.

و در ادامه در مورد نحوه عملکرد این سیستم ، بیشتر توضیح خواهم داد
     
  
صفحه  صفحه 3 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Electrical Engineering | مهندسی برق

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA