انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Electrical Engineering | مهندسی برق


مرد

 
لیمو جالب بود مرسی

الان ما تو ایران داریم از این خونه ها ؟
     
  
مرد

 
salam_446: لیمو جالب بود مرسی


salam_446: الان ما تو ایران داریم از این خونه ها ؟

بله
حدودا ۵ سالی میشه که تقریبا خونه های ساخته شده ، از این سیستم استفاده میکنن ، البته به فراخور منطقه ، تعداد دیوایس های(Device) تحت پوشش این سیستم تغییر میکنه

مضاف بر اینکه طبق بخشنامه سال ۱۳۹۲ سازمان برنامه بودجه (دقیقا پس از برگشت مجدد) به دلیل Energy Saving تمام ساختمان های دولتی ، در صورت بازسازی یا ساخت ، باید از این سیستم استفاده کنند ، البته نه به صورت کامل ، در حد سیستم گرامایش و سرمایش و همچنین لایتینگ مجموعه.

ولی خوب بیش از ۹۰ درصد برج های ساخته شده ، کاملا هوشمند هستند
چون با توجه به دستورالعمل های سازمان آتش نشانی که باید رعایت بشه برای اخذ پایان کار ، صرفه اقتصادی در اینه که سازنده ها ، از این سیستم استفاده کنند.

میشه گفت اولین افرادی که در ایران تو ساخت پروژه هاشون از این سیستم استفاده کردند ، پروژه های مهندس فرزاد دلیری و برادران صحیح النسب بوده که بر میگرده به سال ۱۳۸۵ که تنها برند برای این سیستم ، زیمنس بود

در زیر چند نمونه از ساختمان های هوشمند داخل تهران رو عکس هاشونو میذارم ، اگه دقت کنید متوجه میشید که دیگه داخل این واحد ها ، خبری از کلید ، نیست و همه چی با استفاده از یک تاچ اسکرین (Touch screen) و یا تبلت و گوشی موبایل انجام میشه

و از همه مهمتر اینه که ، شما تمام وسایلی که از مادون قرمز استفاده میکنن (تمام ریموت ها اعم از ال سی دی ، سینمای خانگی ، دی وی دی پلیر ، هود آشپز خانه و ....) رو هم میتونید به این سیستم مرتبط کنید و با گوشی موبایل تون ، از هر کجای دنیا ! به این دستگاه ها در داخل منزلتون ، دسترسی داشته باشید

     
  ویرایش شده توسط: limoshirin65   
مرد

 
ممنونم از اطلاعات خوبت
     
  
مرد

 
تا اینجا با "BMS" یا Building management system که در فارسی آن را مدیریت هوشمند ساختمان ترجمه کرده اند ، آشنا شدیم

حالا ساختار یک خانه هوشمند را مورد بررسی ، قرار میدیم:

خانه هوشمند دارای هفت آیتم اصلی می باشد ، که هر کدوم از این آیتم های اصلی ، آیتم های فرعی نیز در خود جا داده است ، که در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم


۱- روشنایی هوشمند



۲- سیستم های ایمنی و امنیتی

  • دزدگیر هوشمند
  • اعلام نشت گاز هوشمند
  • شیر برقی گاز هوشمند
  • اعلام حریق هوشمند
  • تلفن کننده هوشمند

۳- سیستم های ارسال فرمان

  • سیستم کنترل فرمان
  • مانبتور لمسی خانه هوشمند
  • ریموت کنترل هوشمند
  • تلفن کنترل هوشمند
  • تبلت و موبایل خانه هوشمند

۴- سرمایش گرمایش هوشمند

  • کنترل دما خانه هوشمند
  • فنکوئل هوشمند
  • کولرهای آبی / گازی هوشمند
  • گرمایش از کف هوشمند
  • پکیج هوشمند
  • موتورخانه هوشمند

۵- کنترل تردد

  • کارتخوان خانه هوشمند
  • قفل برقی هوشمند

۶- شبکه (NETWORK)



۷- سایر تجهیزات خانه هوشمند


  • آبیاری هوشمند
  • پرده های برقی هوشمند
  • استخر سونا جکوزی هوشمند
  • درب های اتوماتیک هوشمند
  • آسانسور هوشمند

در ادامه به توضیح در مورد آیتم های بالا ، میپردازیم
     
  
مرد

 
۱- روشنایی هوشمند :

یکی از روشهای کنترل تجهیزات برقی و قابلیت های مربوط به آنها در خانه هوشمند ، علاوه بر استفاده از تبلت و یا گوشی موبایل ، استفاده از مانیتور های لمسی این سیستم است که بر روی دیوار،به تعداد لازم نصب می گردند.از جمله زمانی که می خواهید چراغها را روشن یا خاموش کنید، می توانید با یکی از مانیتورها این کار را به سادگی انجام دهید.

تجربه نشان می دهد نوع و تعداد چراغ هایی که طی ساعات مختلف شبانه روز لازم است روشن باشند،برای روزهای مختلف یکسان است.

بطور مثال اگر خانه شما دارای یک سالن پذیرایی در قسمت جنوب ساختمان باشد،طی ساعات بعدازظهر، نیازی به روشن کردن چراغ ندارید و نور طبیعی در این قسمت به مقدار کافی وجود دارد در حالیکه در ساعات اولیه روز ممکن است روشن کردن چند هالوژن کم مصرف بد نباشد.
در هر صورت با نزدیک شدن غروب آفتاب دوباره لازم است تعدادی چراغ روشن شوند و پس از فرارسیدن شب، باید تعداد این چراغ ها بیشتر شود مثلاً لوستر سالن هم روشن شود.سیستم هوشمند به گونه ای طراحی شده است که با انجام تنظیمات بسیار ساده از روی مانیتور لمسی می توانید روشن و خاموش شدن چراغ ها در ساعات مختلف شبانه روز را به دستگاه هوشمند خود بسپارید.



برای لمس بهتر این قابلیت بصورت یک مثال ساده تنظیمات این فضا را با هم بررسی می کنیم:


فرض کنید در قسمت سالن یک لوستر سقفی،دو سری هالوژن،یک نورمخفی و یک چراغ دیواری داریم.
می توانید سیستم هوشمند را به نحوی تنظیم کنید که از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۲ سری اول هالوژن ها در حالت اتوماتیک باشد و بقیه چراغ ها در حالت خاموش،

از ساعت ۱۲ تا ۱۷ همه چراغ ها در حالت خاموش باشند(چون نورطبیعی آفتاب سالن را روشن کرده است)

از ساعت ۱۷ تا ۲۱ هر دوسری هالوژن ها در حالت اتوماتیک باشند.

از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برای تماشای تلویزیون، طوری تنظیمات را انجام دهید که فقط نورمخفی و چراغ دیواری روشن و بقیه خاموش باشند،

از ساعت ۲۳ الی ۷ صبح فقط نور مخفی در حالت اتوماتیک باشند و بقیه خاموش.

در این حالت اگر شخصی از اتاق خواب به قصد خوردن یک لیوان آب به آشپزخانه برود و در این مسیر از سالن عبور کند فقط نور مخفی بصورت اتوماتیک روشن می شوند و پس از بازگشت فرد به اتاق خواب مجدداً بصورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

ملاحظه می کنید که طی شبانه روز همه روشنایی ها طبق سلیقه شما و براساس تنظیمات انجام شده توسط خودتان که قبلاً آنها را از طریق مانیتور لمسی انجام داده اید،روشن، خاموش و یا اتوماتیک می شوند و در شما حس لذت بخشی از یک زندگی مدرن را ایجاد می کنند.

توضیح این نکته لازم است که طی هر یک از این سناریوها از زمان شب یا روز که باشید،تغییر وضعیت چراغ ها از روی مانیتور لمسی به سادگی و بازدن کلید مربوطه قابل انجام است.

بطور مثال فرض کنید در ساعت ۲۲ یک مهمان صمیمی برای شب نشینی به منزل شما آمده است و شما به احترام ورود ایشان می خواهید لوستر و همه هالوژن را روشن کنید.به سراغ مانیتور می روید و کلید این چراغ ها را بصورت لمسی می زنید و آنها را روشن می کنید.علیرغم اینکه از نظر تنظیمات سناریو در این ساعت فقط نورمخفی و دیواری روشن بوده است.

در واقع اولویت با فرمانی است که شما بصورت دستی از روی مانیتور آن را صادر می کنید.در قسمت های بعدی خواهید دید که امکان این کنترل از طریق تبلت و گوشی های هوشمند، از طریق تلفن ثابت منزل، از طریق ریموت سیستم هوشمند وحتی از طریق تلفن از خارج از منزل نیز امکانپذیر است و شما با استفاده از سیستم های هوشمند امکان کنترل سریع و آسان همه تجهیزات منزل را از هر کجای دنیا که بخواهید در اختیار دارید.
     
  
مرد

 
۲- سیستم های ایمنی و امنیتی

دزدگیر هوشمند



سیستم های هوشمند ، معمولا دارای دو مدل اعلام سرقت پر ظرفیت می باشد، اعلام سرقت خارج از خانه و تنها در خانه، که هریک بنا به نیاز توسط خود شخص، قابل فعال و غیرفعال کردن است. مدل خارج از خانه برای زمان های عدم حضور در منزل طراحی شده است. این دزدگیر قابلیت تنظیم فوق العاده بالایی دارد به این شکل که مصرف کننده متناسب با نیاز خود می تواند آن را برای هر قسمت از منزل فعال نماید. در واقع این شما هستید که تعیین می کنید دزدگیر در کدام قسمت از خانه فعال باشد و برای تغییر آن یا فعال کردن دزدگیر در تمام خانه نیازی به تغییر سخت افزاری ندارید بلکه بوسیله نرم افزارهای بسیار پیشرفته ولی آسان این کار به سادگی توسط کاربر صورت می گیرد.



اما امتیاز این نوع سیستم اعلام سرقت نسبت به سیستم های متداول بازار چیست؟ ممکن است کابر در قسمتی از منزل خود، یک حیوان خانگی داشته باشد و یا در صورتی که در منزل خود یک سوئیت مهمان داشته باشد بخواهد دزدگیر این قسمت در زمان عدم حضور خودش در منزل، فعال نباشد و یا به هر دلیل دیگری نیاز به فعال شدن دزدگیر در تمام منزل وجود نداشته باشد بنابراین به سادگی می توان دزدگیر را فقط در قسمت های مورد نیاز فعال کرد. بعنوان مثال در مورد سوئیت مهمان که در بالا گفته شد، شما می توانید از منزل خارج شوید و دزدگیر را در تمام منزل خود فعال کرده باشید در حالیکه مهمان شما در قسمت سوئیت حضور دارد و دزدگیر این قسمت غیرفعال است.




عکس العمل های دزدگیر:

چنانچه در زمان عدم حضور شما، ورود غیرمجازی به منزل اتفاق بیفتد،سیستم هوشمند بلافاصله عکس العمل های از پیش تعیین شده توسط شما را انجام خواهد داد. به عبارتی می توانید هریک از این عکس العمل ها را از طریق نرم افزار مانیتور لمسی به سادگی فعال یا غیرفعال نمایید. این عکس العمل را با هم بررسی می کنیم:


۱) آژیر خطر:

به محض ورود سارق به منزل آژیر خطر به صدا درآمده و طی مدتی که در منزل حضور دارد خاموش نخواهد شد. پس از متواری شدن سارق، به اندازه مدت زمان تعیین شده توسط کابر، به آلارم خود ادامه داده وسپس خاموش می شود. درصورت برگشتن مجدد سارق، این عملیات مجدداً تکرار خواهد شد.


۲) تلفن کننده(تماس تلفنی):

همزمان با به صدا درآوردن آژیرخطر، اقدام به تماس تلفنی خودکار با شماره های از قبل تعیین شده می نماید. این شماره ها توسط خود کاربر تنظیم می گردد و می تواند چند شماره وارد شود که سیستم یک به یک با آنها تماس گرفته و بصورت شفاهی پیغام خود را پخش می کند
[aligncenter]


۳) فلاشرچراغها:

پردازش همه قابلیت ها در سیستم های هوشمند بصورت مجتمع و یکپارچه صورت می گیرد بطور مثال کنترل روشنایی ها توسط همان سیستمی انجام می گیرد که کنترل اعلام سرقت را به عهده دارد. بنابراین قابلیت های جانبی متعددی در اختیار کاربر قرار می گیرد. یکی از این قابلیت ها امکان فلاشر چراغها در زمان بروز سرقت است. یعنی به محض ورود سارق به منزل، همه چراغهای واحد، شروع به روشن و خاموش شدن متوالی(چشمک زدن) کرده و با جلب توجه همسایه ها سعی در فراری دادن سارق می کند.

نحوه استفاده از سیستم اعلام سرقت:

پس از اینکه یکبار تنظیمات مورد نیاز انجام شد، کافی است در هنگام خروج از واحد، روی مانیتور لمسی، کلید خروج را زده و خارج شوید. سیستم هوشمند در نهایت سادگی وصف ناپذیر، سناریو خروج از واحد را بصورت اتوماتیک انجام می دهد و براساس تنظیماتی که قبلاً توسط شما صورت گرفته به این شکل اقدام می کند، ابتدا مانیتورهای لمسی را قفل می کند و شروع به شمارش معکوس می نماید. شما فرصت کافی دارید تا پس از برداشتن لوازم شخصی مورد نیاز، منزل را ترک کنید.

سپس همه چراغ ها را خاموش می کند. شدت کارکرد فن کویل یا هر سیستم سرمایشی و گرمایشی دیگر را به منظور کاهش مصرف انرژی، کم می کند. پرده های برقی بسته می شوند. شیربرقی گاز را قطع می کند و دزدگیر را در حالت فعال قرار می دهد.

مهم نیست که شما حضور ندارید، سیستم براساس تنظیمات قبلی، باغچه ها را آبیاری می کند و رأس ساعت تعیین شده قبلی، تعداد دلخواهی از چراغ های داخل منزل، نما یا محوطه را روشن و در زمان معین آنها را خاموش می کند. در زمان عدم حضور شما در منزل، منتظر فرمان های شما از راه دور توسط تلفن یا تبلت می ماند و به محض ارسال فرمان توسط شما، آنها را اجرا می کند. می توانید نیم ساعت قبل از رسیدن به منزل، سیستم سرمایشی یا گرمایشی منزل را فعال کنید تا در لحظه رسیدن شما به منزل، دمای آن مطبوع و لذت بخش باشدو...

بنابراین ملاحظه می کنید که با داشتن سیستم هوشمند، خروج شما از منزل چقدر ساده و سریع اتفاق می افتد. و به همین سادگی سیستم اعلام سرقت(دزدگیر) بصورت خودکار فعال می شود. و اما در زمان بازگشت به منزل کافی است کارت هوشمند خود را روی دستگاه کارتخوان که در بیرون خانه تعبیه شده است قرار دهید. بلافاصله دزدگیر غیرفعال می شود و سناریو بازگشت به خانه، عکس زمان خروج، توسط سیستم بصورت اتوماتیک اجرا می شود. کنترل بسیار پیشرفته منزل شما، توسط سیستم هایی هوشمند به سادگی انجام می شود. از تکنولوژی های روز لذت ببرید.
     
  ویرایش شده توسط: limoshirin65   
مرد

 
۲- سیستم های ایمنی و امنیتی

اعلام نشت گاز هوشمند



یکی دیگر از قابلیت های ایمنی سیستم های هوشمند ، قابلیت تشخیص نشت گاز مصرفی در خانه است.

جانمایی سنسورهای نشت گاز با کیفیت عالی در هر قسمت از خانه که انشعاب گاز در آن وجود داشته باشد مثل آشپزخانه، مطبخ یا فضای مشرف به شومینه، این اطمینان را ایجاد می کند که در صورت بروز نشتی، بلافاصله سیستم هوشمند از آن مطلع شده و اقدامات لازم را بصورت خودکار انجام دهد.

از جمله قطع شیربرقی گاز که در واحد مسکونی، در قسمت ورودی اصلی گاز( بعد از قطع کن دستی) بر روی لوله انتقال گاز نصب می گردد.

این عکس العمل از پیشرفت نشت گاز جلوگیری بعمل می آورد و از انفجار احتمالی جلوگیری می کند.

همزمان با قطع شیرگاز، آژیر خطر نیز به صدا در آمده و توجه ساکنین و همسایه ها را جلب می کند همچنین مانند سایر مسائل ایمنی یا امنیتی، سیستم هوشمند اقدام به اطلاع رسانی شفاهی از طریق تماس تلفنی با شماره های از قبل تعیین شده کرده و در خواست کمک می نماید.

یکی از عکس العمل های ویژه و منحصر به فرد سیستم های هوشمند ، در زمان وقوع نشت گاز، غیرفعال کردن روشنایی ها است. یعنی هر چراغی که روشن باشد، روشن نگه داشته می شود و هر چراغی که خاموش باشد نیز خاموش نگه داشته می شود تا بر اثرکلیدزنی و جرقه ناشی از آن، انفجار رخ ندهد.

این حالت تا زمانی که مالک، وضعیت عادی را به سیستم اعلام نکرده ادامه پیدا خواهد کرد. برای اعلام وضعیت عادی به سیستم هوشمند کافی است به سراغ مانیتور رفته و کلید Reset را فشار دهید تا وضعیت روشنایی اتوماتیک مجدداً برقرار شود.




۲- سیستم های ایمنی و امنیتی

شیر برقی گاز هوشمند



چنانچه در قسمت اعلام حریق و نشت گاز به آن اشاره شد، یکی از ضروریات ایمنی در سیستم های هوشمند ، استفاده از شیرهای برقی گاز است. شیربرقی گاز که در هر واحد، بعداز قطع کن دستی اصلی، بر روی لوله گاز نصب می گردد باید چند ویژگی مهم را دارا باشد:

۱) درحالت عادی باز باشد(Normaly Open): پس از اینکه شیربرقی گاز توسط ساکنین بصورت دستی باز شد، در این حالت باقی می ماند و برای باز ماندن نیاز به برق نیست. بنابراین براثر قطع برق، گاز واحد شما قطع نخواهد شد.

۲) بصورت دستی باز شود(Manual Reset): برای باز کردن شیربرقی لازم است در محل حضور داشته باشید و این شیر را بصورت مکانیکی با دست خود باز کنید. این قابلیت به این جهت طراحی شده است که کاربر براثر اشتباه، در صورت عدم حضور در منزل، نتواند آن را باز کند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.(لازم به اشاره است شما می توانید تمام تجهیزات منزل را از راه دور توسط تلفن یا تبلت کنترل کنید)

۳) ضد انفجار(Explosiou Proof): این شیر با مکانیسم سلونوید عمل می کند که در خارج مسیر گاز قرار دارد و همچنین با یک جریان ضعیف لحظه ای با ولتاژ 12 ولت عمل می کند لذا به لحاظ ایمنی بسیار قوی و قابل اطمینان است.
     
  
مرد

 
۲- سیستم های ایمنی و امنیتی

اعلام حریق هوشمند





همانطور که در قسمت های قبل توضیح داده شد، توجه به مسائل ایمنی و امنیتی جزء اهداف پایه ای سیستم های هوشمند ، محسوب می شود و اساساً دستگاهی که فاقد این قابلیت ها باشد قابل بهره برداری نخواهد بود

در مورد سیستم اعلام حریق توجه به یک نکته بسیار مهم است و آن اینکه نوع سنسورها و نحوه کابل کشی و همچنین جانمایی آنها در یک پروژه الزاماً باید منطبق بر استانداردهای آتش نشانی کشور باشد ( که در ادامه راجع به دستورالعمل ها توضیح خواهیم داد ) .






۲- سیستم های ایمنی و امنیتی


تلفن کننده هوشمند




بسیاری از حوادث در صورتی که در بدو وقوع از آنها مطلع شویم قابل پیشگیری هستند. لذا یکی از قابلیت هایی که سیستم های هوشمند به آن اهمیت داده است، اطلاع رسانی شفاهی بوسیله تماس تلفنی می باشد.

به ازای وقوع هر موضوع ایمنی و امنیتی، مثل حریق، نشت گاز، سرقت و ... سیستم بصورت خودکار با شماره های از پیش تعیین شده تماس برقرار کرده و اطلاع رسانی می کند.

بطور مثال اگر یک آتش سوزی در منزل شما در حال شکل گیری باشد، در همان لحظات اول، سیستم هوشمند از آن مطلع شده و در صورتی که در منزل نباشید بلافاصله شما را خبر می کند. معمولاً در بیشتر آتش سوزی ها، شروع یک حریق بسیار کند و با گذشت زمان همراه است و اگر سریعاً به منزل مراجعت کنید قطعاً قابل کنترل می باشد.



یکی از نقاط قوت سیستم های هوشمند ، قابلیت تلفن کننده گی این سیستم ها می باشد.

بعنوان مثال ممکن است شخصی در منزل خود ، از فرد سالخورده ای که ناراحتی قلبی دارد نگهداری می کند و پیوسته نگران این موضوع می باشد که در زمان عدم حضور وی در منزل ، چنانچه عارضه ای برای آن فرد سالخورده پیش آمد کند ، چگونه می توان از آن مطلع گردد؟!

طراحان سیستم های هوشمند ، با تعبیه یک کلید برروی مانیتور سیستم هوشمند این مسأله را حل کردند. حال در صورت بروز هر اتفاقی که شخص سالخورده نیاز به کمک داشت ، فقط کافی است آن کلید را فشار دهد.
سیستم بصورت اتوماتیک با شماره های معین تماس گرفته و درخواست کمک می کرد. این قابلیت و موارد مشابه آن امروزه در همه سیستم های هوشمند ، بعنوان یک قابلیت عمومی ارائه می گردد.


ارسال پیام برای گوشی های هوشمند از طریق سیم کارت:

ممکن است تماس تلفنی به دلیل ترافیک مخابرات امکان پذیر نباشد بنابراین قابلیت دیگری به سیستم افزوده شد که بتواند از طریق یک سیم کارت همزمان با تماس های تلفنی، پیغام های درخواست کمک و گزارش ها را بصورت SMS نیز ارسال کند.

درصورتی که گوشی هوشمند شما دارای نرم افزار های کنترل از راه دور سیستم های هوشمند باشد، این پیغام ها بصورت تصویری در صفحه مربوطه بر روی گوشی شما نیز نمایش داده می شود.

این پیغام ها می تواند شامل کلید مسائل ایمنی و امنیتی باشد بنابراین در پاسخ به این شبهه که اگر منزل مورد سرقت توسط یک سارق حرفه ای قرار بگیرد و خط تلفن منزل شما توسط او قطع شده باشد چگونه سیستم می تواند شما را مطلع کند، باید گفت سیستم های هوشمند از طریق سیم کارتی که در دستگاه تعبیه شده است نیز می تواند این مسئولیت را بدون نیاز به خط تلفن ثابت انجام دهد.
     
  
مرد

 
۳- سیستم های ارسال فرمان

سیستم کنترل فرمان



سیستم های هوشمند ، با بهره گیری از جدید ترین سیستمهای کنترل و ارسال فرمان HMI در مانیتورهای خود ، کارکرد و استفاده آن را برای کاربر بسیار ساده و جذاب نموده اند.

در زیر مقاله ای در مورد HMI و کاربردهای آن در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.






HMI مخفف عبارت Human Machine Interface است و به معناي واسطه بين انسان و ماشين مي باشد. از آن براي مانيتور كردن و مشاهده پارامترهاي دستگاههاي صنعتي مثل PLC و اينورتر و.... استفاده مي شود. HMI در واقع يك مانيتور LCD است كه مي توان آن را برنامه ريزي نمود و همچنين به كمك آن مي توان پارامترهاي مختلف را تغييرداد و سيستم را كنترل نمود.


چرا براي مانيتورينگ و كنترل خطوط توليد و دستگاههاي صنعتي بجاي كامپيوتر از HMI استفاده مي گردد؟

تا مدتي پيش براي امور فوق از كامپيوتر استفاده مي شد ولي نرم افزارهاي كامپيوتري آسيب پذير هستندو هر از گاهي دچار ويروس مي گردند كه اين امر باعث صدور فرامين اشتباه گشته و ميليون ها دلار ضرر اقتصادي براي كمپاني هاي آمريكايي و اروپايي به همراه داشته است. لذا براي كنترل و مانيتورينگ دستگاه ويژه اي به نام HMI طراحي شد.



مشخصات كلي HMI


  • داراي صفحه تاچ اسكرين و LCD نوع TFT در مدل 10 اينچ
  • ارتباط سريال از طريق دو پورت بصورت همزمان (RS-232,RS-485)
  • شبيه سازي (سيمولاتور) on-line/off line
  • پورت USB براي ارسال و دريافت برنامه
  • امكان ذخيره سازي اطلاعات بصورت record
  • قابليت slave بودن در يك شبكه مانيتورينگ
  • داراي ماكرو جهت انجام محاسبات و اعمال منطقي
  • قابل اتصال به انواع PLC
  • قابل اتصال به اينورتر، سرو درايوو هر وسيله داراي پورت RS-485
  • قابليت نمايش اطلاعات بصورت منحني يا نمودار
  • توانايي نمايش انيميشن
  • داراي RTC به منظور عملكرد در تاريخ و ساعت معين



انتظار هایی که از یک سیستم HMI می رود عبارتند از:

نمایش تمامی تغییرات پروسه به صورت لحظه ای،قابل کنترل بودن پروسه از طریق پنل،ذخیره رخدادهای یک پروسه در بانک اطلاعاتی،نمایش یک روند از تغییرات مقادیر پروسه بر روی نمودار،نمایش رخدادهای به وجود آمده به صورت یک اخطار یا آلارم





مثال برای کاربرد HMI (تونل رسالت و تونل توحید تهران)

به کمک این سیستم تمامی تابلوهای تونل مانیتور و کنترل میگردد:

اگر دربی در داخل تونل نظیر درب تابلوها و جعبه های آتشنشانی باز گردد،سیستم به طور اتوماتیک ضمن اعلام خطر به اپراتور سیگنالهای لازم را به سیستم دوربین مدار بسته میفرستد تا دوربین مربوط بر روی ناحیه مورد نظر تمرکز نماید.

چراغها به دو صورت اتوماتیک و دستی قابل روشن و خاموش شدن میباشد:

در حالت اتوماتیک برای جلوگیری از ضربه به شبکه برقرسانی، چراغها به تدریج روشن و خاموش میگردند. الگوی روشن و خاموش شدن چراغها در روز و شب قابل تعریف و ذخیره سازی توسط کاربرهای سرپرست می باشد. در حالت دستی اپراتور قادر است چراغ های موردنظر را از اتاق کنترل مرکزی و از طریق کامپیوتر HMI روشن و خاموش نماید. اگر چراغی بر خلاف دستور روشن یا خاموش شده باشد، اپراتور از طریق سیستم HMI از آن مطلع میگردد.


کار با نرم افزار HMI بسيار ساده می باشد و این سیستم به طور مستقل از کنترلر اصلی عمل می نماید.
تنها کاربران با سطح دسترسی خاص میتوانند عملیات مشخصی را انجام دهند.

برای تشخیص سریع علت آلارم، تمامی نمای تونل و قسمتهای نشان دهنده وضعیت در یک صفحه و با رنگبندی مناسب طراحی شدهاند و در موقع بروز خطا قسمتهای مربوط شروع به چشمک زدن مینمایند.
برای جلوگیری از خطر تصادفات، اتصالات به گونهای طراحی شدهاند که در صورت بروز مشکل اساسی در سیستم، حداقل چراغهای لازم جهت عبور و مرور وسایل نقلیه روشن بماند.

در صورت بروز خطا در هر یک از مراکز، ماژولها و اجزاء سیستم آلارم مربوط از طریق سیستم HMI به اپراتور اعلام می شود. سابقه تمامی آلارمها آرشیو می گردد و قابل چاپ می باشد.



تمامی امکانات فوق با بهره گیری از یک نمایشگر صنعتی و کنترلر PLC محقق می شود و تنها لازمه آن برنامه ریزی مناسب و دقیق آن برای کل پروسه سیستم صنعتی است. شرکت بهین فن آرتا مفختر است با دارا بودن کارشناسان مجرب و فنی و با تجربیات عملی در پروژه های مختلف، پیاده سازی و برنامه ریزی سیستم های PLC و HMI در مراکز مختلف صنعتی را در جهت رفع نیاز های مشتریان انجام دهد.
     
  
مرد

 
۳- سیستم های ارسال فرمان

مانبتور لمسی خانه هوشمند




مانیتور لمسی جزء تجهیزات اصلی سیستم های هوشمند محسوب می شود
چرا که به صرف داشتن چند کلید چندپل قابل برنامه ریزی، داشتن ادعای یک خانه هوشمند کمی به دور از انصاف است.


در دنیای امروز که تلفن های همراه همگی صفحه نمایش های لمسی دارند و حتی اتومبیل ها به صفحه نمایش رنگی مجهز شده اند، وقتی یک سازنده ساختمان که به ازای فروش یک واحد آپارتمان بسیار بیشتر از یک موبایل یا یک اتومبیل پول از مشتری دریافت می کند، تصمیم به ارائه یک خانه هوشمند می گیرد، بطور بدیهی توقع دارد که سیستم هوشمندی که خریداری می کند قابلیت تنظیم و ارسال فرمان از طریق یک مانیتور لمسی کاملاً فارسی و ساده را دارا باشد.

حتی در یک مقایسه ساده دیگر وقتی می بینیم آیفون ها ی تصویری امروزی با قیمتی بسیار کمتر از یک سیستم خانه هوشمند دارای مانیتور های رنگی بسیار زیبا هستند باز هم به همین نتیجه می رسیم که دارا بودن حداقل یک مانیتور لمسی در یک خانه هوشمند چقدر ضروری بوده و با توجه به آشنایی مردم با این نوع وسیله، استفاده از آن چقدر می تواند ساده و لذت بخش باشد. در سیستم های هوشمند برای انجام تنظیمات و همچنین کنترل تجهیزات یک خانه، نیازی به اتصال لپ تاب به این سیستم وجود ندارد بلکه همه این کارها به سادگی توسط مانیتور لمسی که در واقع یک کامپیوتر دیواری است صورت می پذیرد.

یکی از ویژگی های این مانیتور این است که تمام نرم افزارهای آن بصورت بسته ارائه می شود به این مفهوم که احتمال پاک کردن یک نرم افزار یا یک آیکون براثر اشتباه در آن وجود ندارد و لازم نیست در مورد استفاده افراد مبتدی یا بچه ها از این سیستم نگران باشید. هیچ چیزی برای خراب شدن وجود ندارد و می توانید حتی برای اولین بار و بدون آموزش قبلی، از آن استفاده کنید. کافی است مانیتور را لمس کنید و کلید ها را بزنید. با ورود به هر صفحه قبل از استفاده از کلیدهای آن می توانید راهنمای صفحه را مطالعه کنید.

این مانیتور واقعاً برای یک مصرف کننده خانگی و بدون نیاز به تخصص طراحی شده است و درعین حال این امکان را به افراد علاقمند می دهد که با انجام تنظیمات پیشرفته تر، از قابلیت های بیشتری بهره مند شوند.





تعداد مانیتورها در یک واحد:

محدودیتی برای استفاده بیش از یک مانیتور در هر واحد وجود ندارد و شما می توانید برای هر فضای دلخواه در خانه خود یک مانیتور داشته باشید که با سایر مانیتور ها بصورت شبکه کار می کند.

بعبارتی از طریق هر مانیتور علاوه بر کنترل تجهیزات اطراف آن، دسترسی به تجهیزات کل خانه وجود دارد. بطور مثال برای بازکردن درب منزل، پرده برقی یا درب کنترلی پارکینگ و یا آبیاری باغچه ها می توانید از هر مانیتوری استفاده کنید و تنظیمات دمای هر قسمت از خانه را بوسیله مانیتوری که در هر اتاق دارید انجام دهید و...

چنانچه یک خانه ویلایی دوبلکس دارید از مانیتور طبقه پایین همه تجهیزات طبقه بالا قابل کنترل هستند همانطور که مانیتورهای طبقه بالا به راحتی این کار را انجام می دهند.



۳- سیستم های ارسال فرمان


ریموت کنترل هوشمند




یکی دیگر از رورشهای ارسال فرمان در سیستم های هوشمند ، استفاده از ریموت است مهمترین کاربرد ریموت، کنترل سناریوهای روشنایی است


. به این مفهوم که می توانید با فشاردادن یک کلید وضعیت کلید روشنایی های داخل منزل را تغییر دهید. بطور مثال اگر یک سناریو برای حالت اتوماتیک چراغ ها تنظیم شده باشد می توانید بازدن کلید آن سناریو از روی ریموت به یکباره همه چراغ های منزل خود را به حالت اتوماتیک درآورید.



۳- سیستم های ارسال فرمان


تلفن کنترل هوشمند



در سیستم های هوشمند می توانید همه تجهیزات را توسط تلفن نیز کنترل کنید.


همه کنترل هایی که توسط مانیتور لمسی انجام می پذیرد ، می تواند با تماس تلفنی از خارج منزل نیز امکان پذیر باشد
به اینصورت که درصورت عدم حضور در خانه چنانچه با منزل خود تماس بگیرید، سیستم هوشمند تلفن را پاسخ می دهد و شما می توانید پس از وارد کردن رمز عبور، وارد سیستم شده و فرمان های مورد نیاز را صادر کنید.

کاربرد این سیستم در مورد تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بسیار لذت بخش بوده و در صرفه جویی انرژی نقش بسیار مهمی دارد.

بطور مثال اگر برای چند روز به مسافرت بروید می توانید سیستم گرمایشی را در هنگام خروج خاموش کنید و زمانی که تصمیم به بازگشت می گیرید، به سادگی می توانید با شماره منزل خود تماس گرفته و سیستم گرمایشی را روشن کنید تا در هنگام مراجعت به منزل از دمای مطبوع آن لذت ببرید.
و یا در فصل تابستان، قبل از رسیدن به منزل کولر خود را روشن کنید و یا هر وسیله مورد نیاز دیگر، محدویتی برای کنترل وجود ندارد.

به سادگی در ایام مسافرت باغچه های خود را آبیاری کنید.

درب منزل را برای مهمانی که قبل از شما به خانه تان رسیده باز کنید و یا پرده های برقی خانه را برای تابیدن آفتاب به گلدان ها باز و بسته کنید.


۳- سیستم های ارسال فرمان


تبلت و موبایل خانه هوشمند


علاوه بربخش کثیری از سخت افزارها و نرم افزارهای سیستم های هوشمند ، که به کاربر ارائه میگردد. یکی از این نرم افزارها، برنامه کنترل خانه هوشمند بوسیله تبلت یا گوشی های هوشمند می باشد که بصورت یک Application پس از نصب بر روی تبلت یا گوشی هوشمند، امکان کنترل همه تجهیزات همانطور که از طریق مانیتور لمسی امکان پذیر است، از طریق تبلت نیز امکان پذیر خواهد بود.

لذت اینکه وقتی نیاز به روشن کردن کولر دارید و یا می خواهید پرده سالن را باز کنید و یا درب منزل را برای مهمان خود باز کنید بتوانید همه این کارها را توسط تبلت یا موبایل خود به سادگی و با سرعت بسیار انجام دهید. وصف ناپذیر است.

     
  
صفحه  صفحه 4 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Electrical Engineering | مهندسی برق

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA