انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 5 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Electrical Engineering | مهندسی برق


مرد

 
۴- سرمایش گرمایش هوشمند

کنترل دaما خانه هوشمند





چرا کنترل دما؟


عدم کنترل صحیح دما یکی از مهمترین عوامل اتلاف انرژی در ساختمان است.
روند رو به کاهش منابع فسیلی و متعاقب آن افزایش قیمت انرژی باعث شده صرف هزینه برای کاهش مصرف و بهینه سازی آن امروزه مقرون به صرفه بوده و مورد توجه عموم قرار گیرد. تا در حدی که هنگام خرید یک واحد مسکونی به نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی و میزان مصرف آن دقت فراوانی می کنند.

حتماً دیده اید که سازنده ساختمان برای رفاه حال خریداران و داشتن هوای مطبوع در داخل خانه، کولرگازی تعبیه می کنند ولی از ترس اینکه خریدار به علت بهای بسیار مصرف برق در این سیستم، از خرید خانه منصرف شوند، کولر آبی را نیز تعبیه می کنند تا اگر خریدار به این مسأله اعتراض کرد بگویند امکان استفاده از کولر آبی نیز فراهم شده است و شما در استفاده هر یک از این دو مخیرید،

بنابراین ملاحظه می کنید که امروزه صرف نظر از اینکه سیستم سرمایشی و گرمایشی بکار رفته در ساختمان تا چه حد مطلوب و با کیفیت است، توجه به میزان مصرف انرژی آن نیز ضرورت پیدا کرده است. سیستم های هوشمند با توجه به این مسأله تلاش فراوانی در بهینه سازی مصرف انرژی سیستم های سرمایشی و گرمایشی کرده اند و با توجه به نیاز مشتری و نوع تجهیزات ساختمان پیشنهادها و راه کارهای متنوعی برای بهینه سازی مصرف انرژی ارائه می دهند.

اغلب اوقات این صرفه جویی بسیار ساده بوده و تأثیر زیادی در کاهش بهای انرژی دارد.

بطور مثال در بازدید از کمپ کارگران در عسلویه متوجه شدیم که ساکنین این واحدها که هنگام صبح آن را ترک کرده و به محل احداث پالایشگاه می روند کولرهای گازی خود را روشن باقی می گذارند تا هنگام غروب که به کمپ باز می گردند از گرمای بیش از حد اتاق خود دچار مشکل نشوند.

این در حالی بود که با داشتن حداقل سیستم هوشمند در این کمپ می توانستند شرایطی ایده آل برای صرفه جویی مصرف انرژی فراهم آورند.

کافی بود در هنگام خروج از واحد و قبل از اینکه کولر ها را خاموش کنند، توسط سیستم هوشمند به سادگی زمان روشن شدن خودکار آنها را تنظیم کنند. کارگران ساعت 7 غروب بازگشتند وکافی بود کولرها حداکثر نیم ساعت قبل از رسیدن آنها توسط سیستم هوشمند روشن شوند.

صرفه جویی در مصرف انرژی در حد تقریباً ۱۲ ساعت یعنی ۵۰% شبانه روز عدد قابل توجهی است!!

علاوه براین هرگاه زودتر نیاز به مراجعت به کمپ پیدا می کردند کافی بود به سادگی با یک تماس تلفنی با سیستم هوشمند خود، کولرها را روشن کنند تا وقتی به خانه می رسند هوای مطبوعی داشته باشد.

ملاحظه می کنید که با نصب تجهیزات هوشمند، صرفه جویی در مصرف انرژی چقدر ساده و مطمئن در اختیار شما قرار می گیرد. با یک حساب سرانگشتی به سادگی می توان فهمید که هزینه اولیه ای که برای خرید تجهیزات هوشمند صرف شده است در طی مدت کوتاهی از محل صرفه جویی انرژی دوباره برمی گردد و به عبارتی بازگشت هزینه به سرعت اتفاق خواهد افتاد.



بیایید از زاویه دیگری به این مسأله نگاه کنیم.

شاید خانواده هایی که از نظر مالی در سطح بالاتری قرار دارند اهمیت این موضوع را کمتر احساس کنید. از هر پدر و مادری سئوال کنید که بیشترین مسئولیت شما در زندگی چیست؟حتماً پاسخ می دهند توجه به آینده فرزندان مهمترین مسئولیت ما است.



۴- سرمایش گرمایش هوشمند

فنکوئل هوشمند




مکانیسیم کنترل دمای فن کویل ها در سیستم های هوشمند شامل چند قسمت است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:



الف) مانیتورینگ

برروی صفحه نمایش لمسی هوشمند، میزان دمای هر قسمت از منزل نشان داده می شود. بعبارتی توسط مانیتور این سیستم دقیقاً مطلع می شوید که دمای هر یک از فضاها چند درجه سانتیگراد است و همچنین از روشن یا خاموش بودن فن کویل هر قسمت و اینکه با کدام دور در حال کارکردن است مطلع می شوید.


ب) کنترل

امکان روشن یا خاموش کردن هر یک از فن کویل ها بطور مستقل از روی مانیتور لمسی در اختیار شما است.

تنظیم دمای دلخواه هر فضا نیز به همین وسیله انجام می گیرد. بنابراین می توانید برای هر اتاق یا سالن، دمای متفاوتی را تنظیم نمایید. فن کویل ها بطور اتوماتیک توسط سیستم هوشمند شدت کارکرد خود را تغییر می دهند و تا زمانی که دمای محیط به حد دلخواه شما برسد روشن باقی می مانند و پس از رسیدن به این دما باز هم بصورت اتوماتیک خاموش می شوند و این فرایند باز هم ادامه پیدا می کند تا دمای ثابتی را که تنظیم کرده اید در محیط حفظ کنند.

تغییر دور فن کویل ها هم بصورت اتوماتیک انجام می شود. بطور مثال اگر در فصل تابستان در حالیکه دمای بیرون منزل ۳۵ درجه سانتیگراد است برای اتاق خواب خود دمای ۲۵ درجه را تنظیم کرده باشید، فن کویل ابتدا با دور تندتر کار می کند تا دمای اتاق به ۳۰ درجه برسد و سپس تغییر دور می دهد و با دور متوسط به کار خود ادامه می دهد.

پس از رسیدن دمای اتاق به ۲۷ درجه، بازهم شدت کارکرد فن کویل تغییر می کند و با دور آهسته پیش می رود تا دمای ۲۵ درجه برقرار شود.
در این صورت خاموش می شود و مادامی که دمای اتاق گرم نشده خاموش می ماند ولی به محض اینکه دما بالا رفت بازهم با دور کند شروع به کار می کند و هر قدر اختلاف دمای اتاق ما با دمای دلخواه شما بیشتر باشد با سرعت بیشتری کار خواهد کرد تا شرایط مطلوب برقرار گردد.

بطور خلاصه هر قدر دمای اتاق به دمای دلخواه شما نزدیکتر باشد فن کویل هم با شدت کمتری کار خواهد کرد و به این وسیله از اتلاف انرژی بصورت اتوماتیک جلوگیری می کند.

ج) وضعیت عدم حضور

علاوه برتنظیم دمای دلخواه برای حالت عادی، لازم است میزان دمای دلخواه برای زمان های عدم حضور در منزل را نیز تنظیم کنید.

بطور مثال اگر برای قسمت سالن در حالت عادی درفصل تابستان عدد ۲۵ دجه سانتیگراد را انتخاب کرده باشید و دمای محیط بیرون ۳۵ درجه باشد، می توانید برای زمان های عدم حضور در منزل دمای ۲۸ درجه را انتخاب کنید در نتیجه زمانی که در منزل حضور دارید دمای سالن به اندازه 25 درجه خنک می شود و به محض اینکه پس از زدن کلید خروج (روی مانیتور لمسی) از منزل بیرون می روید، سیستم سرمایشی فن کویل خاموش خواهد شد و فقط زمانی مجدداً روشن خواهد شد که دمای منزل به ۲۸ درجه رسیده باشد بنابراین ملاحظه می کنید که بازهم در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و اما در هنگام بازگشت به منزل که ورود خود را با کشیدن کارت برروی دستگاه کارتخوان اعلام می کنید، سیستم به تنظیمات زمان حضور بر می گردد و دمای سالن را روی همان ۲۵ درجه تنظیم کی کند.

توضیح این نکته لازم است که ممکن است در زمان عدم حضور در منزل نیاز به روشن بودن فن کویل نداشته باشید بنابراین لازم است در قسمت تنظیمات، فن کویل فضاهایی را که می توان در حالت عدم حضور خاموش کرد را تعیین کرد. در نتیجه وقتی از منزل خارج می شوید، سیستم هوشمند بصورت خودکار فن کویل فضاهایی را که تعیین کرده اید را خاموش می کند و سایر فضاها را بر روی تنظیمات عدم حضور کنترل می کند تا کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشید.
     
  

 
مرسی مهندس.. کمی برو سمت الکترونیک ( های ولتاژ)...
♂♥♀ ♥♦♣♠ خدایا کمکم کن دیرتر برنجم ، زودتر ببخشم ، کمتر قضاوت کنم و بیشتر فرصت دهم ! ♥♦♣♠♂♥♀
     
  
مرد

 
mahdiba: کمی برو سمت الکترونیک ( های ولتاژ)...
من سعی کردم مطالبی که اینجا بیان میکنم ، بکر و قابل لمس از نظر شیوه نگارش باشه ، بخاطر همین یکم زمان میبره ، ولی به روی چشم ، بحث سیستم های هوشمند (BMS) که به پایان رسید ، در مورد الکترونیک و برق قدرت ، ادامه میدم ، امیدوارم دوست خوبم Alijigartala هم تا اون موقع بیاد ، تا رخصت ازش بگیریم
     
  
مرد

 
۴- سرمایش گرمایش هوشمند


کولرهای آبی / گازی هوشمند






حتما برای شما هم بارها اتفاق افتاده است که در تابستان ، نیمه شب از خواب بیدار شده و بخاطر سرما مجبور شوید تا کولر را خاموش کنید و پس از مدتی ، این دفعه بخاطر گرما ، مجبور شوید تا کولر را روشن کنید.

در صورتی که خانه هوشمند بود، کولر براساس تنظیمات قبلی بصورت اتوماتیک رأس ساعت تعیین شده خاموش می شد و رویاهای شیرین تو، نیمه شب ناتمام نمی ماند.
در اینصورت کافی است گوشی موبایل خود را از روی میز کنار تخت برداری و کلید کولر را بزنی. از اینکه لازم نیست رختخواب گرم و نرمت را ترک کنی خوشحالی ولی تصمیم می گیری فردا شب کولر را در حالت اتوماتیک قرار دهی تا دمای منزل را بر روی عدد دلخواهت ثابت نگه دارد. وقتی هوا گرم شد کولر بصورت اتوماتیک روشن شود و اگر سرد شد باز هم اتوماتیک خاموش شود. یعنی دمای اتاق در تمام مدت در حالتی مطلوب ثابت نگه داشته شود.



۴- سرمایش گرمایش هوشمند


گرمایش از کف هوشمند



خیلی ها از اینکه پا روی سنگ سرد بگذارند حس خوبی ندارند. در اینصورت سیستم گرمایش از کف گزینه مناسبی برای آنها خواهد بود.

کولکتورهای دارای شیربرقی، سنسورهای تشخیص دما و باز هم کنترل اتوماتیک همه تجهیزات توسط سیستم هوشمند .
مانند سایر سیستم های گرمایشی می توانید گرمایش از کف خانه خود را هم به سیستم هوشمند بسپارید.

دمای همه فضا ها را روی مانیتور مشاهده کنید و دمای دلخواه هر فضا را بصورت مستقل تعیین کنید. با تعیین دمای عدم حضور برای زمان هایی که در خانه نیستید می توانید مصرف انرژی را در خانه بهینه کنید و از اتلاف آن جلوگیری نمایید.



کنترل از طریق ریموت، تلفن، تبلت، گـوشی هـای هـوشمند و یا برخـورداری از یـک سـیستم کنتـرل دمای یکنـواخت همه از امکـاناتی است که توسط یک سیستم هوشمند در اختیار شما قرار می گیرد.




۴- سرمایش گرمایش هوشمند


پکیج هوشمند


ممکن است برای تأمین گرمای رادیاتورهای منزل و یا هر نوع سیستم گرمایشی دیگر از یک پکیج استفاده کرده باشید در اینصورت بازهم می توانید با استفاده از یک ترموستات عدم حضور که به سیستم هوشمند متصل شده است، در مصرف انرژی در زمان هایی که در منزل نیستید صرفه جویی کنید.

کنترل از راه دور توسط تبلت، گوشی موبایل هوشمند و یا حتی از طریق تلفن ثابت امکان پذیر است.
پکیج هم مثل همه تجهیزات دیگر می تواند توسط سیستم هوشمند دارای کنترل زمانبندی (کوک کنید) باشد.

همچنین می توانید در فصل تابستان که پکیج فقط برای تأمین آب گرم مصرفی کاربرد دارد تنظمات را طوری تغییر دهید که به محض خروج از منزل و همزمان با روشن شدن دزدگیر، پکیج بصورت خودکار خاموش شود.





۴- سرمایش گرمایش هوشمند


موتورخانه هوشمند



کنترل هوشمند موتورخانه بخصوص برای خانه های ویلایی که ساکنین در آن حضور دائم ندارند، قابلیت بسیار مفیدی است.

تصور کنید برای تعطیلات آخر هفته می خواهید از ویلای خود استفاده کنید. با داشتن سیستم هوشمند دیگر ضرورتی ندارد موتورخانه را در طی هفته روشن بگذارید.

کافی است چند ساعت زودتر، از طریق تلفن ثابت یا موبایل یا اینترنت، موتورخانه را روشن کنید تا لحظه رسیدن به ویلا، شرایط مطلوب در ساختمان ایجاد شده باشد.

همچنین با افزودن تجهیزات لازم به تأسیسات موتورخانه می توان مصرف انرژی را در طی شبانه روز بهینه کرد.

این قابلیت حتی برای ساختمان های آپارتمانی نیزشرایط ایده آلی را فراهم می کند بدینصورت که متناسب با تغییر دمای محیط بیرون، شدت کارکرد موتورخانه بصورت اتوماتیک تغییر کند. یعنی اگر هوای بیرون سرد شد، موتورخانه با شدت بیشتر و اگر گرم شد باشدت کمتری به کارخود ادامه دهد. این کارعلاوه برصرفه جویی در مصرف گاز موتورخانه باعث افزایش طول عمر تجهیزات آن نیز می گردد.


     
  
مرد

 
۵- کنترل تردد

کارتخوان خانه هوشمند



طی تحقیقات انجام شده ، واحدهایی که درعین داشتن دزدگیر موردسرقت واقع شده بودند معلوم شد اغلب این افراد سیستم دزدگیر خود را استفاده نمی کنند که علت آن مشکل در حمل ریموت است.

در هنگام خروج از واحد برای روشن کردن دزدگیر لازم است هر یک از اعضای خانواده یک ریموت داشته باشند و این کار را کمی دشوار می کند. تصور کنید در هنگام خروج از منزل لازم است علاوه بر سویئچ خودرو و ریموت درب کنترلی و گاهاً ریموت مغازه یا دفترکار و ...، ریموت دزدگیر منزل را نیزبه همراه خود داشته باشید. حجم بزرگ ریموت و از طرفی نیاز به تعویض باطری آن عملاً شما را از استفاده این دستگاه منصرف می کند.

بنابراین سیستم های هوشمند اقدام به تولید یک مدل کارتخوان مغناطیسی کرده که ضمن دارا بودن امنیت فوق العاده بالا مشکلات ریموت را نیز حل کرده است.

برای فعال و غیرفعال کردن دزدگیر کافی است یک کارت تعریف شده مانند کارت بانکی که نه حجم و وزن زیادی دارد و نه نیاز به باطری پیدا می کند و البته بسیار ارزانتر از ریموت نیز می باشد را داخل کیف پول خود داشته باشید.

حتی برای کشیدن کارت برروی دستگاه کارتخوان لازم نیست آن را از کیف خود خارج کنید بلکه می توانید کیف پول خود را بر روی کارتخوان قرا دهید.
بنابراین به همین سادگی یک مشکل بزرگ در استفاده از دزدگیر حل شد. علاوه براین، باکشیدن کارت برروی کارتخوان که در کنار درب ورودی خانه نصب می گردد، شما ورود خود را به سیستم هوشمند اعلام می کنید و در یک لحظه سناریو خانه عوض می شود یعنی دزدگیر غیرفعال می گردد و همزمان قفل برقی باز می شود. روشنایی اتوماتیک در همه فضاها فعال می گردد. کولر و پرده ها و سایر تجهیزات نیز براساس تنظیمات قبلی شما تغییر وضعیت پیدا می کنند.

عکس این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که درهنگام خروج از خانه کارت خود را دوباره بکشید. سیستم متوجه خروج شما شده و سناریو عدم حضور را انجام می دهد.


۵- کنترل تردد

قفل برقی هوشمند



تنوع قفل های برقی بسیار زیاد است همه انواع آن برروی هر درب ورودی قابل نصب است و نیاز به خرید درب خاص یا تعویض یراق آلات نداشته و کنترل همه آنها توسط سیستم هوشمند امکان پذیر است.

کنترل این قفل نیز مانند سایر تجهیزات خانه هوشمند از داخل و خارج منزل امکان پذیر است.


     
  
مرد

 
۶- شبکه (NETWORK)


یکی از مهمترین ویژگی های یک سیستم هوشمند قدرتمند، دارا بودن شبکه اطلاعاتی بین اجزای سیستم است.


بطور مثال تصور کنید خانه شما یک خانه بزرگ است بنابراین از نظر استانداردهای توزیع برق لازم است آن را به دو یا چند قسمت کوچک تر تقسیم کنید

به این شکل که چند تابلوی کوچک در چند نقطه خانه نصب می گردد که سیم کشی همه چراغ ها، سنسورها و سایر تجهیزات هریک به نزدیک ترین تابلو انجام می شود.

ممکن است قفل برقی درب ورودی به یک تابلو متصل باشد و پرده برقی سالن به تابلوی دیگر. با این وجود از روی یک مانیتور لمسی می توانید هر کدام را بطور مستقل کنترل کنید چرا که تابلوها در چنین شرایطی از طریق یک شبکه به یکدیگر ارتباط دارند.

از دیدگاه فنی فقط کافی است این تابلوها با یک کابل شبکه به یک سویئچ مرکزی متصل باشند تا اطلاعات لازم بین آنها به سهولت انتقال پیدا کند.
این نوع طراحی در میزان مصرف سیم صرفه جویی بسیاری خواهد داشت. با وجود آمدن یک شبکه محلی(LAN) عملاً می توان همه تجهیزات تحت شبکه مثل تبلت و یا گوشی های هوشمند و یا سایر تجهیزات داخلی سیستم را به یکدیگر متصل کرد. سیستم های هوشمند با فراهم کردن این شبکه در طراحی های خود و با داشتن دانش فنی لازم در مورد پروتکل های مختلف در عمل همه موانع را برای برقراری ارتباط درون شبکه ای بین تجهیزات مختلف از میان برداشته است.





برای درک بیشتر فواید برقراری شبکه بین تابلوهای مختلف به این مثال توجه کنید:

در یک پروژه بزرگ ، لازم است همه واحدهای اداری با مرکز کنترل ارتباط داشته باشند. در این شرایط فرد مسئول از اتاق خود می تواند روشن یا خاموش شدن تجهیزات روشنایی، برودتی، گرمایشی و یا ایمنی و امنیتی کل ساختمان را تحت کنترل داشته باشد.

در صورت بروز حریق، نشت گاز و یا سرقت در هر یک از طبقات فرد نگهبان به سرعت از آن مطلع شده و اقدامات لازم را انجام می دهد.

از این طریق حتی می توان ساعت روشن شدن فن کویل هر یک از طبقات و یا زمان خاموشی چراغ ها پس از اتمام ساعت اداری و سایر موضاعات مشابه را نیز کنترل کرد.
فراتر از این حتی اگر نگهبان در هر طبقه ای از ساختمان باشد به راحتی می تواند بوسیله نزدیک ترین مانیتور لمسی با وارد کردن رمز مخصوص، هر یک از اجزای ساختمان را کنترل کند.

همچنین کنترل این تجهیزات توسط تبلتی که در اختیار نگهبان قرار دارد نیز امکان پذیر است.

ملاحظه می کنید که با برقراری یک ارتباط قدرتمند درون شبکه ای تا چه حد امکانات سیستم و کاربرد آن افزایش پیدا کرده است.
به عبارتی دیگر اهمیتی ندارد که شما در کدام طبقه از این ساختمان هستید، به راحتی کنترل همه آن در اختیار شما است. این قابلیت در تجهیز خانه های ویلایی دوبلکس و یا بزرگتر نیزکاربرد داشته و سیستم های هوشمند در پروژه های متنوعی طی سالیان گذشته از این طریق قدرت نمایی کرده است.

اهمیت این ویژگی در سیستم های هوشمند بزرگ به قدری است که بنا به نظر ساکنین این بنا ها پس از مدت کوتاهی احساس می کنید زندگی در چنین خانه بزرگی بدون آن غیر ممکن است. تصور کنید به راحتی در هنگام خروج بازدن یک کلید، همه چراغ ها ی اضافی خاموش را کرده، پرده ها را بسته، کولرها را خاموش، شیرگاز را قطع و دزدگیر را روشن می کنید حتی اگر بنای خانه شما چند هزار مترمربع و یا چند طیقه باشد.
     
  
مرد

 
۷ - سایر تجهیزات خانه هوشمند


آبیاری هوشمند




اگر شما از افرادی هستید که علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و یک باغچه کوچک و زیبا توی حیاط منزلتون ساختید، حتماً تأیید می کنید که آبیاری به موقع باغچه چقدر در حفظ زیبایی و طراوت آن مهم است.

اگرمی خواهید آبیاری را به کسی بسپارید که هرگز این کار را فراموش نکند، و یا اگر دوست دارید امکان انجام این کار حتی زمانی که در منزل حضور ندارید بوسیله گوشی تلفن همراهتان مقدور باشد. پیشنهاد می کنیم از سیستم هوشمند استفاده کنید.

سیستم های هوشمند به شما این امکان را می دهد تا همیشه و هر کجا که هستید کنترل آبیاری باغچه بوسیله ریموت، تلفن ثابت، موبایل، تبلت و یا بصورت تمام اتوماتیک و زمانبندی شده در اختیار شما باشد تا از داشتن باغچه ای همیشه سبز لذت ببرید.



۷- سایر تجهیزات خانه هوشمند


پرده های برقی هوشمند


سیستم هوشمند را می توانید طوری تنظیم کنید که در هنگام ورود شما به منزل وقتی کارت مخصوص را روی دستگاه کارتخوان کشیدید، همزمان با خاموش کردن دزدگیر و بازکردن درب منزل و فعال کردن روشنایی اتوماتیک در تمام خانه، پرده های برقی منزل شما نیز بصورت اتوماتیک باز شوند و یا در هنگام خروج از منزل بسته شوند.

کنترل از طریق ریموت، تلفن و موبایل نیز مانند کنترل سایر تجهیزات در مورد پرده های برقی همه امکان پذیر است.

استفاده از چوب پرده های برقی هیچ محدودیتی در انتخاب نوع پرده ها ایجاد نمی کند. پرده های پارچه ای، لوردراپه، بالارو و یا کناررو هیچکدام در این زمینه محدودیتی ندارند و فقط کافی است موتور مناسب را انتخاب کنید.

اغلب در مورد پرده های لوکس، قسمت زیرین پرده که در پشت پرده اصلی و برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب نصب می شوند برای کنترل مناسب ترند.

با باز یا بسته کردن این پرده عملاً می توانید میزان تابش آفتاب را به داخل کنترل کنید بدون اینکه تزئینات زیبای پرده منزل شما تغییری کنند. البته اینها همه به سلیقه شخص شما بستگی دارند و محدودیتی در کنترل وجود ندارد.





۷- سایر تجهیزات خانه هوشمند


استخر سونا جکوزی هوشمند



سیستم های هوشمند می توانند میزان گرمایش و یا تصفیه آب استخر و جکوزی را بصورت اتوماتیک در طی شبانه روز انجام دهد.

برروی صفحه نمایش لمسی سیستم هوشمند، میزان دمای آب استخر نمایش داده می شود و می توانید دمای دلخواه خود را از طریق همین مانیتور تنظیم کنید .
اینکه پمپ تصفیه آب در چه ساعاتی از شبانه روز و با چه تناوبی به فعالیت خود ادامه دهد نیز از این طریق به سادگی قابل تنظیم است.

جهت صرفه جویی در انرژی می توانید ساعاتی از شبانه روز را که از استخر استفاده نمی کنید تعیین کنید بطور مثال می توانید تنظیمات را طوری انجام دهید که گرمایش استخر از حدود ساعت ۹ شب متوقف شود و در ساعت ۵ صبح مجدداً شروع به کار کند. اگر ساعت ۹ شب گرمایش را متوقف کنید هنوز تا ساعت ۱۰ شب میزان دمای آب مناسب است و اگر ساعت ۵ صبح پمپ ها مجدداً شروع به کار کنند حداکثر تا ساعت ۸ صبح دمای استخر به میزان دلخواه شما خواهد رسید.

ملاحظه می کنید که حدود نیمی از شبانه روز بدون اینکه نیاز به کنترل شما باشد بصورت خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.



تنظیم ساعت ها همه در اختیار مصرف کننده است و هر فردی حتی برای اولین بار می تواند این کار را به سادگی توسط مانیتور سیستم هوشمند انجام دهد.


یکی دیگر از مزایای این سیستم حذف کلیدهای قدرت از محیط استخر به جهت پیشگیری از خطر برق گرفتگی است.

کنترل روشنایی ها و پمپ جکوزی و هر نوع وسیله دیگر در فضای استخر بوسیله کلیدهای فرمان صورت می پذیرند که فاقد برق ۲۲۰ یا ۱۱۰ ولت بوده و توسط برق ۲۴ ولت باطری و بدون خطر برق گرفتگی انجام می شود.

این کلید ها حتی در صورت شست و شو توسط شلنگ آب، فاقد هرگونه خطر و یاخرابی می باشند.



۷- سایر تجهیزات خانه هوشمند


درب های اتوماتیک هوشمند


انواع درب های اتوماتیک قابل اتصال به سیستم هوشمند می باشند.

با انجام این کار قابلیت های بسیاری به خانه شما افزوده خواهد شد. تصور کنید برای خرید مهمانی امشب خانه را ترک کرده اید. تلفن همراهتان زنگ می زند! مهمانان شما برخلاف تصورتان زودتر از موعد به درب منزل رسیده اند ولی کسی در منزل نیست. به سادگی با استفاده از تلفن همراه خود می توانید درب اتوماتیک و یا درب نفر رو منزل را برای ایشان باز کنید.

کنترل درب های اتوماتیک و همه انواع قفل برقی می تواند بوسیله مانیتور لمسی سیستم هوشمند انجام شود بدون اینکه ریموت آنها در دستتان باشد. البته ریموت مخصوص هر کدام نیز در عین حال قابل استفاده است و هوشمند کردن این تجهیزات به معنی حذف ریموت نیست بلکه امکان کنترل را برایتان افزایش می دهد.




۷- سایر تجهیزات خانه هوشمند


آسانسور هوشمند


امروزه استفاده از آسانسورهای کارتی در بسیاری از پروژه های لوکس مورد توجه قرار گرفته است.

بد نیست نحوه عملکرد این نوع آسانسور را در یک خانه هوشمند تصویر سازی کنیم.


تصور کنید از محل کار خود به منزل مراجعت کرده اید. در کنار درب نفررو می ایستید و کارت هوشمند خود را برروی پنل آیفون تصویری می کشید، درب باز می شود و شما وارد لابی ساختمان می شوید. وارد آسانسور می شوید.

آسانسور شما را به طبقه مربوط به خودتان خواهد برد بدون اینکه کلیدی را بزنید.

یا زمانی که برایتان مهمان می رسد.
درب کوچه را باز می کنید و برروی پنل لمسی کلید آسانسور را می زنید .برای مدت تعیین شده مثلاً ۳ دقیقه، سیستم کلیدهای آسانسور فعال می شوند و مهمان شما بدون داشتن کارت از آساسنور استفاده می کند و مجدداً کلید های آسانسور قفل می شوند.

برای زمان ترک منزل نیز سیستم هوشمند کار را برایتان ساده می کند. وقتی کلید خروج از منزل را برروی مانیتور لمسی فشار می دهید ضمن اینکه سیستم بصورت اتوماتیک وضعیت خانه را تغییر می دهد یعنی چراغ ها را خاموش می کند، پرده ها را می بندد، دزدگیر را روشن می کند، شیرگاز را قطع می کند، کولر را خاموش می کند و ...آسانسور را نیز به طبقه شما فرا می خواند.
وقتی از درب خانه بیرون می روید، آسانسور در همین طبقه منتظر شما است.

     
  
مرد

 
نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران به عنوان بزرگترين رخداد صنعتي و تجاري ايران در اين حوزه كه سالانه با حضور جمع كثيري از شركتهاي توانمند داخلي و خارجي در زمينه صنعت برق برپا مي گردد فرصت بسيار مغتنمي است تا شركتهاي فعال در اين صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازديد دست اندركاران و متخصصان اين صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضاي بازارها و سمت و سوي رشد اين صنعت، فعاليتها و نوآوري هاي آتي خود را هدايت نمايند.

لذا به اطلاع كليه علاقمندان و فعالان در اين صنعت مهم و كليدي مي رساند شانزدهمين دوره اين نمايشگاه بين المللي در تاريخ ۱۵ الي ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵ در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار خواهد شد.


     
  ویرایش شده توسط: limoshirin65   
مرد

 
با به اتمام رسیدن مباحث مربوط به سیستم های هوشمند ساختمان ها ،

و ورود به بحث های مربوط به اجرای تاسیسات الکتریکال اعم از
High voltage(های ولتاژ) ، Low Voltage (لو ولتاژ) ، Hot Line (هات لاین) و شبکه های هوایی ، لازم میبینم دستور العمل ها ، ضوابط و آیین

نامه های مربوط به این مباحث رو که در قالب
نشریه های شماره ۱۱۰-۱ و ۱۱۰-۲ و ۱۹۵ سازمان مدیریت برنامه و بودجه ، تالیف شده ، برای استفاده و بهره برداری به صورت متن در اینجا قرار بدم .


که انشالله در ادامه به توضیح کامل آن ها خواهیم پرداخت.



     
  
مرد

 
     
  
صفحه  صفحه 5 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
علم و دانش

Electrical Engineering | مهندسی برق

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA