انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 7 از 12:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  12  پسین »

Dog | انواع سگهای خانگی و شکاری


مرد

 


سگ پاپیون ، پاپيلون - Papillon

پاپيلون (به فرانسوی: Papillon) سگی است از گونه سگ‌های عروسکی، کوچک و با قدی کوتاه و موهای لطیف و بسیار زیبا است که گاها آنرا پاپيون هم می نامند .

تاریخچه:

پاپيلون از نژادهای بسیار قدیمی که قدمت آن در اروپا به هفصد سال پیش باز می‌گردد. این نژاد در زمان رُنانس در ایتالیا و بعدها در فرانسه پرورش یافت. اصولاً آنرا Dwarf Spaniel و Sported Spaniel می‌نامیدند، بعدها نام Toy Spaniel بر روی او نهادند. پرورش این نژاد در طول قرن ۱۳-۱۵ میلادی در ایتالیا رواج یافت

خصوصیات بارز ظاهری

این نژاد کوچک، زیبا، باهوش و سرزنده‌است. دارای دم پرپشت و زیبایی است که آنرا مانند حلقه‌ای بر پشت خود نگاه می‌دارد و به همین دلیل مدت‌ها آنرا بنام Squirred Spaniel می‌شناختند. پوشش خارجی آن رنگهای متفاوتی را اعم از قهوه‌ای، سیاه، سرخ، سفید و ... شامل می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل فرم قرار گرفتن گوش‌هایش، او را پاپيلون (به معنای پروانه) نامیده‌اند.

وزن و ارتفاع:


وزن در نرها: (۴-۵) کیلو گرم، در ماده‌ها: (۳-۴) کیلوگرم
ارتفاع در نرها: (۲۰-۲۸) سانتی متر، در ماده‌ها: (۲۰-۲۸) سانتی متر
عمر آنها از ۱۲ سال بیشتر است و ممکن است تا ۱۶ سال نیز عمر کنند.


خصوصیات بارز اخلاقی

نژادی باهوش، پر محبت و بازیگوش است . آموزش‌های کوچک را به راحتی فرا می‌گیرد. با انسان‌ها براحتی کنار می‌آید اما در برخورد با سگ‌های دیگر عصبی می‌شود.


خلق وخو


نژادي باهوش ، پر محبت و بازيگوش است و زرنگ تر از آن چيزي است که از ظاهرش به نظرمي رسد . علاقه زيادي به بازي کردن بيرون از خانه دارد. سگي آرام ، سرزنده و جذاب است . سر و صدا ندارد و آموزش هاي کوچک را به راحتي فرا مي گيرد . اين نژاد به خوبي با بزرگترها کنار مي آيد اما براي کودکان پيشنهاد نمي شود . اگر از تولگي با گربه بزرگ شود ميانه خوبي با آن خواهد داشت اما بعضي از پاپيلون ها نسبت به سگهاي ديگر عصبي و تهاجمي برخورد مي کنند .

مشکلات سلامتي

سگ هاي اين نژاد گاهي اوقات دچار مشکل در کشکک پا مي شوند . همچنين انحراف در پاهاي عقبي شايع است که با جراحي قابل درمان مي باشد . نرمي استخوان نيز از ديگر بيماري هاي قابل ذکر اين نژاد است .

شرايط نگهداري

اين نژاد غالبا براي نگهداري در آپارتمان مناسب نمي باشد . بدليل داشتن غريزه قوي در دفاع از قلمرو اش کوچکترين صدا در اطراف مي تواند موجب پارس کردن شديد او و آزار همسايه ها و صاحبش را سبب شود .


فعاليت بدني


اين سگ بازيگوش کوچک علاقه زيادي به دويدن در فضاي آزاد دارد و مانند بقيه سگها از ورزش و فعاليت روزانه منظم لذت مي برد .


آراستن

برس زدن و تميز کردن روزانه براي موهاي بلند و ابريشمي پاپيلون ضروري مي باشد . معمولاً نژاد تميزي است . تنها در مواقع ضروري مبادرت به شامپو و شستشوي آن کنيد . ناخنها هميشه کوتاه نگه داشته شوند و دندانها بصورت منظم جرم گيري شود . ريزش مو در اين نژاد متوسط مي باشد .

گروه

سگهاي عروسکي

     
  
مرد

 
پاپیون ، پاپيلون


     
  
مرد

 


سگ شیتزو - Shih Tzu


این نژاد کوچک دارای موهای بسیار بلند و مضاعف می باشد که بلندی آن به سطح زمین می رسد. موهای بر روی بینی نیز بلند می باشد. سر گرد به همراه ریش بلند و بینی سیاه دارد (به جز در رنگهای جگری که بینی نیز جگری می باشد). چشمها بزرگ و در فاصله نسبتاً زیادی نسبت به یکدیگر قرار دارد و در اکثر سگها به جز رنگهای آبی و طوسی ، تیره می باشد. گوشها پوشیده از مو و هماهنگ با پوشش سایر قسمتهای سر می باشد. دندانها موازی یکدیگر قرار دارند. طول بدن مقداری از ارتفاع بیشتر است.


خلق و خو :

شیتزو سگی هوشیار و با شهامت می باشد. خوشحال و سر سخت. با کودکان آرام رابطه خوبی دارد. سگی آرام و باوفا است که خیلی زود با همه صمیمی می شود. آموزش دادن به او باید با صبر و حوصله و با محبت انجام گیرد. دیدبان هوشیاری است و به پارس کردن علاقه دارد ، اما اصولاً در داخل خانه آرام است. لجباز ، باهوش و بازیگوش است. علاقه دارد تا همیشه نزدیک اعضای خانواده باشد غالباً رابطه خوبی با سایر حیوانات خانگی دارد.


وزن و ارتفاع :

وزن در نرها: (۴-۷ ) ک.گ ، در ماده ها: (۴-۷) ک.گ

ارتفاع در نرها: (۲۸) س.م ، در ماده ها: (۲۸) س.م



مشکلات سلامتی :

خس خس و خر و پف ، مشکلات چشم و گوش ، دیسک کمر بعلت داشتن ستون فقرات بلند و پاهای کوتاه قابل ذکر می باشد. دندانها باید بطور منظم چک و تمیز شوند چراکه دندانها در این نژاد دچار پوسیدگی زود رس می شوند. از دادن غذای اضافه پرهیز کنید چراکه این نژاد استعداد خوبی در فربه شدن دارد.



شرایط نگهداری :

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد ، اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. این نژاد نسبت به گرما حساسیت دارد.



فعالیت بدنی :

شیتزو ذاتا سگ پر جنب و جوشی است اما غالباً ترجیح می دهد تا در مکان های مورد علاقه اش لم بدهد و استراحت کند. پیاده روی های روزانه به سلامت نگه داشتن حیوان کمک خواهد کرد.



طول عمر :

حدود ۱۵ سال یا بیشتر.



آراستن :

شیتزو به شانه زدن روزانه نیاز دارد. معمولاً موهای جلوی چشم را با یک ربان می بندند تا سگ به راحتی بتواند اطرافش را ببیند. چشمهای شیتزو بسیار حساس است و باید همیشه تمیز نگاه داشته شوند. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد و برای افرادی که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند مناسب است.



تاریخچه :

مدارک و نقاشی های بدست آمده از قرن ۱۶ میلادی سگهای کوچکی را نشان می دهند که شبیه به شیر می باشند. در قرن ۱۷ این نژاد از موطن خود یعنی تبت به پِکینگ برده و در آنجا پرورش یافت. اجداد او را نژاد های Lhasa Apso و Pekingese تشکیل می دهند. بعدها شیتزو سگ محبوب امپراطور چین گردید و تا سالیان زیادی چینی ها از فروش و یا هدیه آنها به غرب خودداری می کردند. اولین جفت از آن در سال ۱۹۳۰ به انگلستان وارد شد و در سال ۱۹۴۶ به ثبت رسید.



گروه :

سگهای عروسکی.
     
  
مرد

 
سگ شیتزو - Shih Tzu

     
  
مرد

 



سگ سیبرین هاسکی - Siberian Husky



هاسکی سگی قدرتمند و کاری می باشد. در همه رنگها از سیاه یکدست تا سفید یافت می شود. معمولاً بصورت دو رنگ سیاه وسفید ، طوسی و سفید ، قرمز و سفید و نارنجی و سفید یافت می شود. در اکثر سگها صورت و زیر بدن سفید می باشد. گوشها حالت برافراشته و نوک تیز دارند و همانند سایر نژادهای سگ در سیبری دارای چشمان آبی رنگ می باشند. چشمها گاهی اوقات نیز دو رنگ است (آبی - قهوه ای). در بین پنجه ها دارای مو می باشد که این امر راه رفتن حیوان را بر روی برف و یخ آسان می سازد. لایه زیرین موها زبر و ضخیم و لایه بیرونی صاف و نرم می باشد. هاسکی قادر است تا در دمای 60- درجه به راحتی زندگی کند.


خلق و خو :

سگی آرام و بازیگوش می باشد. مشتاق و گاهی اوقات لجباز. به اعضای خانواده ای که در آن بزرگ می شود بسیار علاقه مند است. باهوش ، اجتماعی و با محبت می باشد. اگرچه انرژی زیادی خصوصاً در تولگی دارد اما سگ سر براه و مطیعی می باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد. بسیار کم پارس می کند بنابراین دیدبان خوبی نمی باشد. استعداد خوبی در آموختن دارد اما این کار را باید با صبر و حوصله انجام داد چراکه هاسکی می تواند گاهی اوقات لجباز شود. اگر بیکار بماند خیلی زود حوصله اش سر می رود. از تنهایی بیزار است بنابراین اگر ساعات زیادی را بیرون از خانه سپری می کنید حتماً یک جفت و هم بازی برای سگ خود پیدا کنید. به غذای کمتری نسبت به آنچه به نظرمی رسد نیاز دارد. اگر از سنین پایین اجتماعی شود با سایر حیوانات مشکلی ندارد.



وزن و ارتفاع :

وزن در نرها: (۲۰-۲۷) ک.گ ، در ماده ها: (۱۶-۲۲) ک.گ

ارتفاع در نرها: (۵۳-۶۰) س.م ، در ماده ها: (۵۱-۵۶) س.م



مشکلات سلامتی :

اصولاً سگ سلامتی است. مشکلات کپل ، بیماریهای چشمی همانند آب مروارید و ورم پوستی ناشی از کمبود روی (Zinc) قابل ذکر می باشد.



شرایط نگهداری :

برای نگهداری درآپارتمان پیشنهاد نمی شود. بسیار فعال است و به یک حیاط بزرگ جهت زندگی نیاز دارد. بدلیل داشتن پوشش ضخیم تحمل هوای گرم را ندارد و بهتر است از سایبان و کولر در فصول گرما استفاده شود. این نژاد زندگی را بصورت گروهی ترجیح می دهد (حداقل دوتایی) که البته به دلیل بازیگوشی و خراب کاری!! نگهداری از این نژاد ، به شدت کار سختی خواهد بود.



فعالیت بدنی :

به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد اما نباید او را در هوای گرم به انجام ورزشهای سخت وادار نمود. یک حیاط بزرگ با نرده یا دیوارهای بلند پیشنهاد می شود. توجه کنید تا نرده ها از زیر نیز بلند و محکم باشند چراکه هاسکی علاقه زیادی به کندن زمین دارد.



طول عمر :

حدود ۱۲- ۱۵سال.




آراستن :

به جز در فصول ریزش مو به آراستن زیادی نیاز ندارد (دوبار در سال ریزش مو دارد). برس کشیدن با شانه آهنی پیشنهاد می شود.



تاریخچه :

موطن او سیبری می باشد. در سال ۱۹۰۹ به آلاسکا برده شد. برای قرنهای متوالی از هاسکی بعنوان سگ سورتمه و چوپان استفاده می شد. سگهای فوق العاده ای برای کار کردن در شرایط آب و هوایی سخت و سرد سیبری می باشند. هاسکی سگی است سبک وزن و پر استقامت. هنگامی که به آمریکا وارد شد بدلیل داشتن سرعت زیاد از او بعنوان سگ مسابقه استفاده می کردند. امروزه هاسکی یک دوست و همراه خوب برای افرادی است که این نژاد را به خوبی می شناسند.



گروه :

سگهای کار - سگهای قطبی
     
  
مرد

 
سگ سیبرین هاسکی - Siberian Husky



     
  
مرد

 



سگ اشپیتز آلمانی - German Spitz



جرمن اشپیتز (اشپیتز آلمانی)در انواع رنگها یافت می شود، رنگهای مشکی، قهوه ای، قهوه ای نارنجی، طوسی، سفید و چند رنگ به وفور یافت می شود. گوشها کوچک، مثلثی شکل، مقداری به هم نزدیک و برافراشته اند. طول پوشش خارجی سر در مقایسه با سایر بدن کوتاه تر است اما همچنان ضخیم می باشد. پاها کوچک و بین انگشتان مو دارد. چشمان درشت، دم حلقه زده بر پشت به سمت کنار بدن می افتد.


خلق و خو :

خوشحال، هوشیار و دیدبانی خوب می باشد. آنها خیلی خوب می پرند و عاشق ایستادن بر روی پاهای عقبی شان هستند. مشتاق جلب توجه کردن و خوشنود نمودن صاحبانشان می باشند. از آنجا که ممکن است هنگام شنیدن زنگ درب و یا ورود افراد ناشناس چندین بار پارس کند بهتر است به خوبی از سنین تولگی آموزش دیده تا این عادت به همراه نداشته باشد. بسیار هوشیار، شجاع و سرگرم کننده اند. اگر آموزش نبینند تا انسان را به عنوان رئیس خود بپذیرند، گوش به فرمان وی نخواهد بود. این نژاد اگر از سوی صاحبش اجازه بیابد می تواند به سگی سلطه جو مبدل شود. اگر شما به این سگ نشان ندهید که تمامی انسانها از او برترند، خیلی با کودکان نخواهد بود. البته اگر کودکان نحوه برخورد با او را بدانند می توانند با هم رابطه خوبی برقرار نمایند. اگر از تولگی بخوبی اجتماعی نشود، نسبت به سایر حیوانات و سگها می تواند تندخو باشد. بهتر است برای اینکه شما را به عنوان رهبر و راهنما بپذیرد و همچنین انرژی فیزیکی و روانی اش را تخلیه کند، وی را به پیاده روی روزانه ببرید.



وزن و ارتفاع:

وزن مینیاتور در نرها و ماده ها: ۴ تا ۵ ک.گ | وزن استاندارد در نرها و ماده ها: ۱۰ تا ۱۱ ک.گ | وزن غول پیکر در نرها و ماده ها: ۱۷ تا ۱۸ ک.گ

ارتفاع مینیاتور در نرها و ماده ها: ۲۵ تا ۲۸ س.م | ارتفاع استاندارد در نرها و ماده ها: ۲۹ تا ۳۶ س.م | ارتفاع غول پیکر در نرها و ماده ها: ۴۱ تا ۴۲ س.م



مشکل سلامتی :

ندارد



شرایط نگهداری :

برای زندگی در آپارتمان مناسب است. در داخل منزل فعال است و حتی یک حیاط کوچک برایش مناسب است.




فعالیت بدنی :

نیاز به پیاده روی روزانه دارد. او با شادمانی صاحبش را در مسافت های کوتاه یک تا سه کیلومتر همراهی خواهد نمود.



طول عمر :

۱۴ تا ۱۵ سال




آراستن :

به برس کشیدن روزانه جهت جلوگیری از نمد شدن موها نیاز دارد. به یاد داشته باشید که از تولگی وی را به آراستن عادت دهید.




تاریخچه :

اشپیتز آلمانی بصورت مستقیم از سگهای گله پر موی قطب شمال مانند ساموید نشعت گرفته است. گفته می شود توسط دزدان دریایی (Vkingplunderes) به اروپا راه یافته اند. از انواع متوسط و کوچکش به عنوان همراه و از نوع غول پیکرش برای کار در مزارع بهره برده می شد. جرمن اشپیتز برای اولین بار از منطقه پامرانیان آلمان در حدود ۱۰۰ سال پیش به انگلستان راه یافت و جد پامرانیان امروزی را تشکیل داده است. این نژاد محبوب ملکه ویکتوریا بود و به همین دلیل گاهاً او را Victorian Pom می نامیدند. بعد از آن زمان نژاد پامرانیان با استانداردهای خاص خود شروع به پرورش یافتن نمود. اشپیتز آلمانی کوچک (سایز ۵ تا ۱۰ کیلوگرم) بسیار شبیه به نژاد پامرانیان می باشد، اما آنان دو نژاد متفاوتند. امروزه جرمن اشپیتز کمیاب و از شهرت و حتی در زادگاهش کم شده است.

     
  
مرد

 
سگ اشپیتز آلمانی - German Spitz

     
  
مرد

 


سگ یورکشایر - Yorkshire Terrier


یورکشایر موی بسیار بلند ، زیبا و ابریشمی دارد که از دو سوی بدن آویزان است. توله هایی که از بالغین خالص یه دنیا می آیند کاملاً سیاه همراه با لکه های برنز هستند. با آنکه سگی ناز پرورده می باشد اما موجودی است شجاع که درواقع خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. بدن تو پر ، خوش فرم و دارای نسبت های مناسبی است . سر کوچک و پهن و بینی سیاه دارد. چشم ها دارای اندازه متوسط ، تیره رنگ و نافذ بوده و حالت بیرون زده آن شدید نیست گوشها vشکل و حالت افراشته دارد.


خلق و خو :


بر خلاف جثه کوچکش سگ شجاعی است. پر انرژی ، باهوش و سرزنده. نسبت به صاحبش باوفا است اما به غریبه ها اعتماد نمی کند. نسبت به سایر سگها و حیوانات حات تهاجمی دارد و بطور کلی خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. این نژاد به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. یورکشایر تریر سگ شیرینی استو به پارس کردن علاقه زیادی دارد که البته می توان به راحتی او را از این کار منع کرد.


وزن و ارتفاع:


وزن در نرها: (2-3) ک.گ ، وزن در ماده ها: (2-3) ک.گ

ارتفاع در نرها: (15-17) س.م ، ارتفاع در ماده ها: (15-17) س.م



مشکل سلامتی :


برخی از آنها در سنین پایین دچار پوسیدگی دندان می شوند. مشکل در هضم غذا ، فرم غیر طبیعی استخوان جمجمه که در آن اندازه جمجمه از 20 س.م کمتر می شود. معمولاً ماده ها زایمان مشکلی دارند در تغذیه آنها از غذای خشک استفاده کنید تا دندانهایشان سالم و تمیز باقی بماند. باید بطور منظم برای چک کردن به دندان پزشک مراجعه کرد تا از عفونت و ریختن دندانها جلوگیری شود.


شرایط نگهداری :


برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. در خانه فعال و پر جنب و چوش است ونیازی به حیاط ندارد. نسبت به هوای سرد حساس می باشد و مکانهای گرم را ترجیح می دهد.


فعالیت بدنی :


این نژاد به فعالیت بدنی زیادی نیاز ندارد اگرچه برخی تمرینها و بازیهای منظم آنرا خوشحال و سرحال نگاه می دارد.



طول عمر :

۱۰ تا ۱۲ سال


آراستن :


شانه و برس کشیدن روزانه و منظم ضروری می باشد. موهای بالای سر را معمولاً با یک ربان می بندند. دندانها باید بطور منظم تمیز شوند. ریزش مو در این نژاد کم و بسیار کم می باشد.



تاریخچه :


این نژاد سگی دست آموز و شیک است که از زمان ملکه ویکتوریا و یا حتی قبل از آن شناخته شده است. برای اولین بار در سال 1861 در انگلستان و تحت عنوان Broken Haird Scotch Terrier به معرض نمایش در امد . در سال 1870 نام یورکشایر بر آن اطلاق گردید. اعتقاد بر این است که این نژاد در اثر آمیختگی نژادهای اسکاتلندی و انگلیسی در قرن 19 به وجود آمده است. اولین بار در سال 1872 در آمریکا به معرض نمایش گذاشته شد.
     
  
مرد

 
یورکشایر - Yorkshire Terrier

     
  
صفحه  صفحه 7 از 12:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  12  پسین » 
علم و دانش

Dog | انواع سگهای خانگی و شکاری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA