انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 3 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین »

برجام


مرد

 
"توافق ایران و دولت اوباما؛ اعطای ۲۸۰۰ گرین کارت به منسوبین مقامات کشور"



یکی از اسناد محرمانه توافقات هسته‌ای ایران با دولت باراک اوباما، «اعطای گرین کارت به ۲۸۰۰ دارنده پاسپورت ایرانی، عراقی و سوری»، با توافق دولت جمهوری اسلامی و به دستور مستقیم «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بوده است.

اعطای گرین کارت به این ۲۸۰۰ نفر برای ابقای میلیاردها دلار سرمایه جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا صورت گرفته است.

هم‌چنین ساخت «مسجد بورلی هیلز» در لس آنجلس از جمله سرمایه‌گذاری کلان جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا اعلام شده است.


افشای همین اسناد پیش‌شرط‌های برجام باعث شد که تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طمع تصاحب سرمایه کلان جمهوری اسلامی و پیش‌دستی به مسئولین کشور، پاسپورت جمهوری اسلامی را از ورود به خاک آمریکا منع کند.

هم‌چنین همین توافق با جمهوری اسلامی با باراک اوباما بود که باعث شد، مقامات ارشد کشور، اقدام دونالد ترامپ در ممنوعیت موقت ورود دارندگان گرین کارت به خاک آمریکا را «نقض برجام» عنوان کنند.

بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران با دولت اوباما توافق کردند که میلیارها دلار از اموال مردم ایران به جای بازگرداندن به کشور و صرف آن در توسعه و آبادانی، در سیستم پولی و مالی ایالات متحده آمریکا بماند و به نام اطرافیان مقامات کشور و برخی سرداران سپاه پاسداران در گردش مالی و سرمایه‌گذاری‌های خاص با شرط اعطای اقامت دائم به نام این افراد ثبت شود.

بنا بر این گزارش، دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد بازگرداندن این سرمایه کلان ملی را به ایران ندارد، اما می‌تواند با شیوه منع ورود این افراد وابسته، ثروت ملی کشور را از کنترل جمهوری اسلامی خارج کند.

به نظر می‌رسد جنجال و هیاهوی لابی «نایاک» به رهبری «تریتا پارسی» نیز به همین موضوع باز می‌گردد. گفته می‌شود لابی جمهوری اسلامی ایران موسوم به «نایاک» چند میلیون دلار را در اختیار گرفته تا اعتراضات علیه این ترفند «دونالد ترامپ» را رهبری و هدایت کند.

اختلاف ارقام اعلامی از سوی مقامات کشور در خصوص منابع بلوکه شده ایران در آمریکا پیش از اجرای برجام و «لزوم به انجام رسیدن توافق هسته‌ای» برای بازگرداندن منابع کشور، یکی از مواردی است که اختلافات زیادی را در زمان امضای برجام و پس از آن میان رسانه‌ها و صاحب‌نظران به وجود آورد.

این اختلاف آماری به قدری متفاوت بود که وب‌سایت تابناک در تیرماه سال ۱۳۹۴ در مطلبی اعتراضی با عنوان «پول‌های بلوکه شده ایران چقدر است؛ ۲۹ یا ۱۳۰ میلیارد دلار؟»، نوشت: «میزان دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در خارج از کشور ـ که قرار است در راستای اجرای «برجام» عودت داده شود ـ چقدر است و چرا هر کسی درباره آن یک عدد می‌گوید؟ چرا این همه اظهارات مسئولان داخلی و مقامات خارجی درباره این پول‌های بلوکه شده، ضد و نقیض است و اختلافاتی چندین برابری نشان می‌دهد؟!»

چند ماه پس از پایان دولت باراک اوباما، برخی افرادی که پاسپورت ایرانی، عراقی و سوری داشته‌اند، به صورت دسته‌جمعی توانسته‌اند گرین کارت ایالات متحده آمریکا را اخذ کنند و در لس آنجلس منازلی را به قیمت بیش از دو میلیون دلار خریداری کنند.
     
  
مرد

 
وزیر امور خارجه آمریکا : اقدامات ایران بعد از توافق هسته ای با آنچه که در این توافقنامه آمده است، هماهنگی ندارد.



به نقل از آسوشییتد پرس، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که اقدامات ایران با متن برجام هماهنگی ندارد.

وی در ادامه در اظهار نظری در خصوص برجام گفت: اقدامات ایران پس از توافق هسته ای در منطقه با تعهدات این کشور بر اساس متن برجام، تطابق ندارد.

وزیر وقت امور خارجه آمریکا همچنین در خصوص کوبا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد سفارت آمریکا در کوبا را به دلیل ایجاد مشکلات سلامتی برای کارکنان سفارت، ببندد.

تیلرسون افزود: ما در حال بررسی این موضوع هستیم، آسیب هایی که برخی از کارکنان ما، از این مسئله دیده اند، بسیار جدی است.

همچنین پس از آن «هربرت ریموند مک مستر» (H.R. McMaster) مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به توافق هسته ای توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» گفت: این بدترین توافق است؛ چرا که تمام مزایا را پیشاپیش به ایران داده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به «برجام» مدعی شد: ما همین الان هم می‌ دانیم که ایران بخش‌هایی از (برجام) را نقض کرده است.

وی در ادامه افزود: ما باید توافق را شدیدتر و سخت‌ تر اجرا کرده و ایرادات آن را شناسایی کنیم.

این در حالیست که «آنگلا مرکل» ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۹۶ در رابطه با برجام گفته بود: دیدیم که پس از سال‌ ها، توانستیم بر مبنای دیپلماسی مشترک، با ایران به یک توافق برسیم. اینَک باید اقداماتی مشابه درباره کره شمالی به جریان بیفتند.
     
  
مرد

 
سخنگوی کاخ سفید : ایران برجام را نقض کرده است/ترامپ در برابر اقدامات ایران کنار نمی‎نشیند




شان اسپایسر در اظهاراتی با ادعای اینکه ایران برجام را نقض کرده است گفت: رئیس جمهور آمریکا در صورت لزوم در برابر ایران واکنش نشان می دهد.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: این رئیس جمهور(دونالد ترامپ) کنار نمی نشیند تا ایران او و وظایفش را مسخره کند.

وی افزود: اگر ترامپ اقدامی را در ارتباط با ایران مناسب بداند، انجام می‌ دهد.

در همین حال دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: من پوتین را نمی شناسم و هیچ معامله ای با روسیه ندارم.


وی ادعا کرد: دولت اوباما توانست بدون هیچ مشکلی با ایران وارد معامله شود؛ ایرانی که از تروریسم دفاع می کند و هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.


برکناری تیلرسون


برکناری تیلرسون به معنای آن است که رئیس جمهور ترامپ در باره خروج از «برجام» تصمیم گرفته است و برای اجرایی کردن تصمیم خود فقط نیاز به دیپلمات بی پروایی دارد که قادر باشد این روند را به بهترین وجه برای رئیس جمهور آمریکا سازماندهی کند.

دونالد ترامپ در زمان کمپین ماقبل انتخاباتی اعلام نمود که «برجام» برای آمریکا سودمند نیست. او مدت طولانی بدنبال عیوب آن گشت و آن ها را پیدا کرد:فقدان امکان برای بازرسان بین المللی جهت کنترل تمام تأسیسات از جمله نظامی، فقدان تضمین آنکه ایران هرگز نتواند سلاح هسته ای دریافت کند، محدود بودن مدت اعتبار برجام در دوره زمانی ۱۰-۱۵ سال،فقدان ممنوعیت ساخت موشک های بالستیکی برای ایران که قادر به حمل کلاهک هسته ای باشند.

ترامپ عیوب «برجام» را در این ۴ نکته مشاهده کرد که می خواهد با توافق های مکمل ضمیمه «برنامه جامع اقدام مشترک» آن ها را جبران کند و یا تغییر «برجام» با سند دیگری.





در اروپا و ایران معتقدند که ادعاهای ترامپ نسبت به «برجام» بی معناست. به عنوان مثال عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران به نکته مهمی توجه نموده گفت:«شرایط «برجام» در خصوص آنکه ایران نباید به طراحی سلاح هسته ای بپردازد، از جنبه دائمی برخوردارست». آنچه به برنامه موشکی ایران مربوط می شود، آقای عراقچی توضیح داد که مسأله هسته ای جمهوری اسلامی ایران را نباید با مسائل دیگر قاطی کرد:«اگر معامله هسته ای با برنامه موشک های بالستیکی ایران و یا فعالیت منطقه ای ایران مرتبط شود، ابرقدرت های جهان نه تنها « برجام» را از دست خواهند داد، بلکه امکان حل و فصل دیگر مسائل مهم نیز از دست خواهد رفت. اگر « برجام» از بین برود، ما با یک بحران هسته ای دیگر روبرو خواهیم شد».

بریتانیا، فرانسه و آلمان- سه کشور اروپایی گروه «۱+۵» که مذاکرات دشواری با ایران داشتند و توانستند به موفقیت بزرگی دست یابد، خواهان حفظ « برجام» هستند.

رئیس جمهور ترامپ این سه کشور را تحت فشار زیادی قرار می دهد تا آن ها دستورات واشینگتن را اجرا کنند: یا تغییر برجام و یا خروج از آن. دو دور نشست مشورتی در پاریس و لندن تحت فشار آمریکا برگزار شد که دیپلمات های عالیرتبه هر ۴ کشور در آن شرکت داشتند. مذاکرات دیگری نیز باید برگزار شوند. اما به عقیده ترامپ فعلا اروپائیان فقط «اقدامات ظاهری» را پیشنهاد می کنند.

اما ترامپ خواهان «تغییرات اساسی» این «کاغذ»، آنطور که وی «برجام» را می نامد، است و نه اینکه «توافققنامه دیگری بین آمریکا و کشورهای اروپایی ضمیمه «برجام» بشود.

آشکارا مخالفت لندن، پاریس و برلین با سیاست آمریکا در رابطه با «برجام» و ایران، یکی از دلایل برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا توسط ترامپ بوده است. رئیس جمهور آمریکا تیلرسون را با مایک پومپئو عوض کرد. زیرا مایک پومپئو به عنوان سیاستمداری معروف است که از روحیات ستیزه جویانه نسبت به جمهوری اسلامی برخوردار است و برای سخت تر کردن موضع واشینگتن در رابطه با ایران و « فشار بیشتر» بر اروپائیان آماده است.
     
  
مرد

 
اگر آنها برجام را پاره کردند ما آن را آتش می‌زنیم!



ما برجام را نقض نمی کنیم لکن اگر طرف مقابل نقض کند که الان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دارند تهدید می کنند که برجام را پاره می کنیم، اگر آنها برجام را پاره کردند ما آن را آتش می زنیم.

در ادامۀ واکنش های مقامات جمهوری اسلامی به خروج آمریکا از برجام، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ، خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با لحنی اهانت آمیز گفت: «شما غلط می‌کنید».

به گزارش سایت رهبری جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای گفت: «دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم. بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید».

او همچنین به صحبت‌های ترامپ پرداخت که ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه و جهان متهم کرد و اظهار داشت: «می‌گفتیم مسئله آمریکا مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و این‌ها بهانه است؛ می‌گفتند نه! حالا دیدید که این‌جوری نیست؟ ما برجام را پذیرفتیم،اما دشمنی با جمهوری اسلامی تمام نشد.حالا مسئله حضور ما در منطقه و مسئله موشک را مطرح می‌کنند؛ اگر این را هم قبول کنیم، مسئله دیگری را شروع می‌کنند».

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «ما برجام را پذیرفتیم اما دشمنی با جمهوری اسلامی تمام نشد».

وی گفت: «آمریکایی ها می‌خواهند حکامی در کشورها باشند که پولشان را بگیرند و دستورات را انجام دهند و هروقت هم خواستند عوضشان کنند. همان‌طور که رضاخان را برداشتند و پسرش را آوردند؛ همچنان‌که در کشورهای خلیج فارس این حالت وجود دارد، مانند عبد ذلیل آمریکا. چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به رؤسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم. چنین می‌گوید که من ۷ تریلیون دلار برای شما خرج کردم و شما باید این کار را بکنید. خرج کردی که به عراق و سوریه مسلط شوی؛ خب نتوانستی، به درک!»
     
  
مرد

 
احمدی‌نژاد، خامنه‌ای را شریک شکست برجام کرد



رئیس سابق جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که پیش از آغاز مذاکرات محرمانه با ایالات متحده آمریکا در عمان، در جلسه‌ای هشدار داده که مذاکره با آمریکا در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی اثرگذار بوده به زیان ایران است. علی اکبر صالحی در کتابی به نام «گذری در تاریخ» می‌گوید مذاکرات محرمانه با آمریکا در عمان زیر نظر علی خامنه‌ای انجام شده است. به این ترتیب محمود احمدی‌نژاد، رهبر جمهوری اسلامی را شریک شکست برجام کرده است.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که بعد از خروج آمریکا از برجام ایراد کرد، گفته است: «از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید.»


پس از اعلام خروج آمریکا از برجام فرماندهان نظامی ایران اظهار خشنودی کرده بودند، گروهی از نمایندگان ولایتمدار در صحن علنی مجلس پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و سرانجام هم تریبون‌‌های نماز جمعه به تمجید از درایت رهبر جمهوری اسلامی اختصاص داشت. احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفته است: «با عملی که رئیس‌جمهور آمریکا انجام داد، تجربه مردم نسبت به اقوال و آرای پربصیرت مقام ولایت افزود و هم عبرت را برای مردم و مسئولان نظام ایجاد کرد.»

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز با اشاره به تلاش دولت برای رایزنی با قدرت‌های اروپایی برای حفظ توافق هسته‌ای گفته است: « اینکه می‌گویید آمریکا نه، اتحادیه اروپا آری، با عبرت نمی‌سازد. عبرت بگیرید. همه سر و ته یک کرباس‌اند. یادتان است که برخی اوایل برجام چه گل و بلبلی می‌گفتند؟ آقا فرمودند تعهد کتبی بگیرید، نگرفتند. این شد.»

جمعه ۲۱ اردیبهشت محمود احمدی‌نژاد همزمان با این سخنان با انتشار بیانیه‌ای گفته است:


«زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود، در جلسه‌ای با حضور مقامات ارشد کشور اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می‌کند دست بالا را دارد و تحریم‌ها اثر گذار بوده است، به ضرر کشور تمام می‌شود. خواهش کردم که شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی و تقویت قدرت اقتصادی مردم، آثار تحریم‌ها کنترل شود و مذاکره در شرایط برابر انجام گیرد. حتی اعلام کردم که حاضرم خانواده‌ام را به گروگان و تضمین بگذارم که اگر طرح‌ها موفق نبود، خود و خانواده‌ام را اعدام نمایند. با این‌حال تمام کارهای اصلی کشور متوقف و همه امور به توافق با بیگانگان منوط و مرتبط گردید.»

علی اکبر صالحی که تصدی وزارت خارجه ایران از سال‌های ۸۹ تا ۹۲ را به عهده داشته، مخالفت محمود احمدی‌نژاد با مذاکرات عمان را تأیید می‌کند. صالحی در کتابش برای نخستین‌ بار اسامی هیأت ایرانی مذاکره‌کننده در عمان را هم فاش کرده است: علی اصغر خاجی سفیر فعلی ایران در چین، محسن بهاروند مذاکره‌کننده ایران در پرونده آمیا که هم‌اکنون در یک مؤسسه بین‌المللی در دهلی نو فعالیت می‌کند، رضا زیبب سفیر فعلی ایران در قبرس و رضا نجفی نماینده فعلی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعضای مذاکره‌کننده هیأت ایرانی با تیم آمریکایی در عمان بودند.





صالحی از چهار شرط علی خامنه‌ای برای مذاکره با آمریکا در عمان هم پرده برمی‌دارد:

  • مذاکره در سطح وزیر خارجه برگزار نشود و نماینده ایران در حد وزیر آنجا نرود
  • مذاکره فقط برای مذاکره نباشد
  • مذاکره فقط در ارتباط با موضوع هسته‌ای باشد
  • رئیس‌جمهور هماهنگ‌کننده دو مسیر مذاکره باشد: مسیر اول همان مسیر مذاکره ۱+ ۵ و مسیر دوم مذاکره محرمانه با آمریکا


به روایت صالحی، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت از مذاکرات عمان استقبال نمی‌کند. به گفته صالحی، احمدی‌نژاد درباره این موضوع به او گفته است: «این کار خطرناک است و شما ممکن است زمین بخورید.»


احمدی‌نژاد در بیانیه ۲۱ اردیبهشت خود می‌گوید تعهدات ایران در برجام شفاف و قطعی تعهدات طرف‌های دیگر مبهم و بدون ضمانت اجرایی است. رئیس سابق جمهوری اسلامی می‌گوید در اثر اجرای مفاد برجام «بیش از ٣٠ میلیارد دلار تاسیسات هسته‌ای متوقف یا از دور خارج شده است.
     
  
مرد

 
دستیابی اسرائیل به نیم تن اسناد محرمانه اتمی ایران و اعلام خروج آمریکا از برجام




ماموران موساد با نفوذ در یک منطقه دورافتاده تجاری تهران، خوب می‌دانستند دقیقا چقدر وقت دارند تا با از کار انداختن زنگ خطرها، از دو در عبور کنند، ده‌ها گاوصندوق بسیار بزرگ را باز کنند و با برداشتن بیش از نیم تن اسناد محرمانه به سلامت از کشور خارج شوند.

تمامی آن عملیات در ۶ ساعت و ۲۹ دقیقه انجام شد.

روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه ۲۴ تیر در این باره می‌نویسد ماموران مخفی اسرائیل به مدت یک سال این مکان را زیر نظر داشتند و می دانستند ساعت ۷ صبح زمان تغییر ماموران پاسداری از جایگاه است.

به ماموران مخفی دستور داده شده بود پیش از ساعت ۵ صبح مکان را ترک کنند تا فرصت کافی برای فرار داشته باشند، چرا که وقتی پاسداران محل می‌آمدند متوجه می‌شدند چیزی از آنجا (انبار محرمانه ترین اسناد هسته‌ای) برداشته شده؛ اسنادی که اطلاعات سالها کار ایران روی برنامه بحث انگیز جنگ افزارهای هسته‌ای و طراحی کلاهک‌های و برنامه‌ها و نقشه های ساخت آنها را در خود جای داده بودند.

ماموران اسرائیلی شب ۳۱ ژانویه، دهم دی، همراه با مشعل هایی که تا ۳۶۰۰ درجه گرما تولید می کردند وارد محل شدند، چون از قبل به آنها گفته شده بود برای بازکردن ۳۲ گاوصندوق غول پیکر به چنان درجه دمایی نیاز دارند.

اردیبهشت ماه امسال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از عملیات مخفی رونمایی کرد، البته پیش از آن، در جریان یک دیدار خصوصی در کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در جریان عملیات گذاشته بود.

نتانیاهو گفت که این اسناد دلیل دیگری برای خروج آمریکا از برجام بود؛ چون اسناد نشان می داد ایران در گفتگوهای برجام به فریب متوسل شده در حالی که قصد داشته است برنامه ساخت سلاح هسته ای را ادامه دهد.

درست چند روز بعد ازآن افشاگری بود که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد از برجام خارج می شود؛ اقدامی که موجب رنجش متحدان اروپایی از آمریکا شد.

چندی بعد دولت اسرائیل از سه روزنامه نگار از سه رسانه از جمله نیویورک تایمز دعوت کرد و بخشی از اسناد را به آنان نشان داد.

از مشاهده اسناد کلیدی یک نکته بسیار مشخص بود: اینکه برنامه ایران برای ساخت سلاح هسته ای به مراتب گسترده تر، پیچیده تر و سازمان یافته تر از آن چیزی بوده که که در سال ۲۰۰۳ جهانیان می‌دانستند.

در آن زمان گفته شد «پروژه آماد» پایان یافته است. به موجب اسناد، ایران از کشورهای خارجی از جمله پاکستان و نیز کارشناسان سلاح هسته‌ای از کشورهای دیگر در برنامه‌اش کمک گرفته بود.
     
  

 
این توافق هم نشون داد که بازی
شروع شده از سال 57 تا حالا
برای ملت ایران ادامه داره.
و این بازی تموم نمیشه تا وقتی که
گرداندگان دنیا به اهدافشون برسن.
     
  
مرد

 
دستور مذاکره با آمریکا توسط آیت الله خامنه ای به احمدی نژاد



پس از شکست برجام و خروج آمریکا از آن و بازگشت تحریم ها ، اصولگرایان با سر دادن شعارهایی علیه رئیس جمهور حسن روحانی سعی در مقصر نشان دادن روحانی و بی کفایتی او دارند در صورتی که طبق اسناد موجود مذاکره با آمریکا و خلق برجام قبل از دولت روحانی و به دستور مستقیم خامنه ای شکل گرفته است.

در واقع نوع برخورد رهبر جمهوری اسلامی همواره به این صورت بوده است که دستورات مربوط به سیاست های خارجی را در خفا به مسئولین داده و در آشکارا گاهی مخالف آن دستورات حرف میزند، به طوری که اگر آن دستورات به نفع جمهوری اسلامی بود، اعلام کنند بینش رهبری و دستورات رهبری علت این موفقیت بوده و اگر شکست خورد اعلام کنند رهبری مواضع موافقی با آن نداشته است




البته برجام نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با شسکت آن ، ولایت معاشان سعی در مقصر جلوه دادن دیگر مسئولین دارند و به همین دلیل تقریبا تمام اسناد و سخنرانی ها و مجموعه توئیت ها در مورد دستور رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر مذاکره و ایجاد برجام حذف شده است.



ولی خوشبختانه پس از نزدیک به یکسال پیگیری و در یکسالگی خروج آمریکا از برجام فیلمی کوتاه و کمیاب از سخنرانی های آیت الله هاشمی رفسنجانی در اینجا قرار میدهم که صراحتا اعلام میکند دستور مذاکره و برجام را شخص علی خامنه ای در دوره احمدی نژاد صادر کرده است و هیچ ارتباطی با حسن روحانی ندارد.

دانلود ویدئو
     
  
مرد

 
خروج آمریکا از برجام





در پی تلاش آمریکا برای خروج از برجام، ایالات متحده در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ رسماً از برجام خارج شد.


طرح جامع اقدام مشترک که به‌طور غیررسمی با عناوین معاهده ایران یا توافق هسته‌ای ایران شناخته می‌شود، توافقنامه‌ای بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران است که در ژوئیه ۲۰۱۵ بین ایران، گروه ۵+۱ و اتحادیه اروپا به تصویب رسید.

در پاسخ به خروج آمریکا، سران سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک، بیان کردند که با افزایش احتمال اعلام نقض توافقنامه از سوی آمریکا، توسط شورای امنیت، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر تأیید این توافقنامه هسته‌ای همچنان به عنوان «چارچوب قانونی بین‌المللی برای حل اختلاف» باقی خواهد ماند.


واکنش‌ها به این اقدام در ایران متفاوت بوده‌است. برخی نسبت به ترامپ و دولت آمریکا ابزار انزجار کردند و برخی دیگر، این تصمیم را کاملاً بیهوده و بی‌تاثیر خواندند.


در پی تلاش آمریکا برای خروج از برجام، دونالد ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت رسماً خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. ترامپ گفت: «امروز من اعلام می‌کنم که ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود» و «بالاترین سطح از تحریم‌های اقتصادی» علیه ایران اعمال خواهد شد

فرانسه، آلمان و انگلیس گفته‌اند که از تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق متأسفند و تلاش می‌کنند تا او را متقاعد کنند که باقی بماند.


واکنش ها در ایران



سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در واکنش به این اقدام بیان کرد: «بنده از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید؛ هم در جلسهٔ عمومی گفتم و هم در جلسهٔ خصوصی. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند. دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک می‌گوید من قبول ندارم»

حسن روحانی در نطق تلویزیونی بلافاصله پس از اعلامیه ترامپ در این باره گفت «از این لحظه توافق برجام بین ایران و پنج کشور است. در این شرایط باید منتظر باشیم تا شش کشور بزرگ جهانی نسبت به توافق چگونه عمل می‌کنند.»
وی گفت که در این باره به وزارت خارجه دستور داده تا طی دو هفته آینده با طرف‌های دیگر برجام دربارهٔ امکان تأمین منافع ایران از این معاهده بدون حضور آمریکا مذاکره انجام شود تا در این صورت، برجام بدون آمریکا حفظ شود.
     
  
مرد

 
شبی که برجام شکست؛ تاثیر خروج آمریکا بر اقتصاد و سیاست ایران



با خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ تحریم‌های ایران را برگرداند و خواهان تغییر سیاست‌های ایران شد، اما مقام‌های ایرانی همچنان بر موضع‌های قبلی خود اصرار دارند.


نصف شدن صادرات نفت

تولید نفت ایران در آغاز سال گذشته میلادی به ٣.٨ میلیون بشکه در روز رسیده بود.
ایران در این دوره حدود ٢.٣ میلیون بشکه در روز صادر می‌کرد.

هشت مشتری عمده نفت ایران، پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، از این تحریم‌ها معافیت گرفتند: چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا.

در شش ماه معافیت، بانک‌های آنها می‌توانستند نقل و انتقالات مالی مرتبط با معامله نفت را با بانک مرکزی ایران یا هر بانک دیگری در ایران انجام دهند، بدون آن که خطر مجازات‌های آمریکا آنها را تهدید کند.
به این ترتیب در مارس ٢٠١٩، صادرات نفت ایران به ١.١ میلیون بشکه در روز رسید.

تایوان، یونان و ایتالیا خرید نفت از ایران را کاملا متوقف کردند و چین و هند، دو خریدار اصلی، خریدشان را به ترتیب ٣٩ درصد و ٤٧ درصد پایین آوردند.
دونالد ترامپ گفته می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.


سقوط ریال

حسن روحانی چهار سال توانست ارزش ریال را ثابت نگه دارد، اما ظرف یک سال ریال ٦٠ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.
هر دلار آمریکا به بالای ١٤ هزار تومان رسیده است.

نگرانی ایرانی‌ها از نابودی ارزش پس‌اندازهایشان و تلاش برای تبدیل ریال به دلار، یکی از عواملی است که برای سقوط ریال ذکر می‌شود.

بانک مرکزی ایران با تزریق ارز بیشتر توانست بازار را کمی کنترل کند و از اوج بحران، که دلار تا ١٩ هزار تومان بالا رفت، پایینتر بیاورد.

بحران ارزی ایران باعث شده که واردات برخی کالاهای اساسی و مواد اولیه هم به مشکل بخورد.
مشکلاتی که در مقاطعی برای کالاهایی چون پوشک جنجالی شدند.






خرج زندگی خیلی بالا رفته
حسن روحانی توانست پس از چند سال تورم را در ایران به زیر ١٠ درصد برساند، اما بنا به برآوردها تورم در ایران در سال گذشته از ٣٠ درصد گذشت.

قیمت گوشت و مرغ در ایران افزایش چشمگیری داشته
سقوط ارزش ریال باعث شده که نه تنها کالاهای وارداتی، که محصولات تولید داخل هم گران شوند.


نوسان قیمت ها

در میانه گرانی‌ها، توزیع کالاهای با قیمت دولتی به صف‌های طولانی منجر شده است، که صف‌های گوشت خبرسازترین‌ آن بودند.

دولت برای کنترل قیمت‌ها صادرات دام زنده را ممنوع کرد و واردات دام را بالا برد.
توزیع کوپن‌های الکترونیکی یکی از برنامه‌هایی است که قرار است برای کمک به مردم انجام شود.


درآمدها پایین آمده
در این میان افزایش ٢٠ درصد هزینه مسکن و هزینه‌های درمانی هم گروه‌های درآمدی فقیرتر را تحت تاثیر قرار داده است.
     
  
صفحه  صفحه 3 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین » 
سیاست

برجام

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA